Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Ik ga er vanuit dat een gebruiker eerst die zaken uitsluit die van invloed kunnen zijn op een zoekresultaat ;)
Lees het topic maar door (zoveel pagina's geleden). Dat valt vies tegen. :P

Overigens zou in een dergelijke situatie (regio die niet Nederland is) sideloading van de applicatie sowieso moeten werken. Je hebt wel kans dat Videoland d.m.v. geoblocking het IP adres van de VPN end-point blokkeert. @maDDog83 zou dan de VPN uit moeten schakelen voordat de applicatie werkt.

In een dergelijke situatie zou ik ook automatische updates missen, waardoor op een dag de applicatie onverwacht niet meer zal werken (lage WAF alert!). Ik hou van tweaken en dat doe ik ook wel met de Shield TV, maar op een zodanige manier dat wanneer het eenmaal geconfigureerd is het allemaal gewoon blijft werken. Tweaken is leuk en nuttig, handmatig onderhoud is dat niet. :+

[ Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2022 14:12 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:08:
[...]
Lees het topic maar door (zoveel pagina's geleden). Dat valt vies tegen. :P
Ik weet het, maar dat doet de website waarop we zitten niet al teveel eer aan :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Update bij jullie de YouTube subscriptions ook niet meer? Laatste content bij mij op de homepage is van 10 dagen geleden (hoewel er staat dat het van enkele uren geleden is..).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 15:19
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:58:
Update bij jullie de YouTube subscriptions ook niet meer? Laatste content bij mij op de homepage is van 10 dagen geleden (hoewel er staat dat het van enkele uren geleden is..).
Hier niks aan de hand, maar er blijft wel af en toe wel iets hangen in de cache waardoor in de app ff moet sluiten en starten om nieuwe video's te zien in mijn sub lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Zijn er ook mensen bij die de eurosport player niet meer aan de gang krijgen? Bij openen app (zowel op de shield pro 2017 als de shield pro 2019) kom ik niet verder dan de opstart-pagina (met draaiend rondje..).

Cache geleegd, gewongen gestopt etc., niets helpt. Ligt het aan die app?

Via mobiel / PC geen probleem, maar ik kijk graag via die app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:27
jaro431 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:40:
Zijn er ook mensen bij die de eurosport player niet meer aan de gang krijgen? Bij openen app (zowel op de shield pro 2017 als de shield pro 2019) kom ik niet verder dan de opstart-pagina (met draaiend rondje..).

Cache geleegd, gewongen gestopt etc., niets helpt. Ligt het aan die app?

Via mobiel / PC geen probleem, maar ik kijk graag via die app...
Zoiets had ik laatst met viaplay. Ik heb toen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkte het weer.
Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Helaas, geen succes... Bij het opnieuw aanmelden na invoeren account, blijft ie weer hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
jaro431 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:01:
Helaas, geen succes... Bij het opnieuw aanmelden na invoeren account, blijft ie weer hangen...
Dit probleem heb ik ook af en toe alleen dan met HBO Max, ik browse naar de app info, druk op 'gedwongen stoppen' en start de app opnieuw, soms werkt dat niet en moet ik de shield zelf herstarten en dan werkt het pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Allemaal geprobeerd.

Klinkt heel simpel, maar als ik op de pc inlog moet ik tegenwoordig een hele simpele captcha aanklikken. Zou de app dat eigenlijk ook vergen maar niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
Domme vraag (ben ik goed in)...

Ik heb net een nieuwe Shield Pro 16 GB gekocht (denk de 2019 versie, met de AI upscale optie) en zag iets vreemds.

Op m'n oude Shield 12 GB (2017 zonder AI optie) meld het systeem 12 GB geheugen.

Op die nieuwe Shield Pro 16 GB (2019 met de AI optie) meld het systeem OOK 12 GB geheugen.

Euh...

Wat mij ook opviel is dat de nieuwere unit, ondanks de uptodate firmware, de oude user interface laat zien (met de bolletjes links van de lijst) terwijl dat op mijn oudere shield en mijn Philips TV niet zo is.

Iemand die hier meer van snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
blueznl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:13:
Domme vraag (ben ik goed in)...

Euh...

Wat mij ook opviel is dat de nieuwere unit, ondanks de uptodate firmware, de oude user interface laat zien (met de bolletjes links van de lijst) terwijl dat op mijn oudere shield en mijn Philips TV niet zo is.

Iemand die hier meer van snapt?
Check voor app updates 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ike. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Check voor app updates 😉
Oh... weird. Auto update stond aan, maar vreemd genoeg had de Shield nog niet geupdate, zelfs niet na een 'x' aantal uren aan te hebben gestaan... Doe het nu even met de hand.

Kan me niet voorstellen dat dat overigens iets aan de hoeveelheid gemeld geheugen veranderd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ike. schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Check voor app updates 😉
Update uitgevoerd, na een reboot zijn alle apps okay, maar nog steeds het geheugenverschil. Interessant... Hoewel... ga ik naar de eerste pagina van deze thread, dan zie ik dat de 2017 versie ook 16 GB heeft. Ik vermoed dat de informatie op sommige websites fout is, en beide units evenveel geheugen hebben... Anyway, niet zo heel erg belangrijk, heb er toch een externe SSD aan hangen :-)

[ Voor 35% gewijzigd door blueznl op 28-06-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
blueznl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Update uitgevoerd, na een reboot zijn alle apps okay, maar nog steeds het geheugenverschil. Interessant... Hoewel... ga ik naar de eerste pagina van deze thread, dan zie ik dat de 2017 versie ook 16 GB heeft. Ik vermoed dat de informatie op sommige websites fout is, en beide units evenveel geheugen hebben... Anyway, niet zo heel erg belangrijk, heb er toch een externe SSD aan hangen :-)
Kan zijn dat bij oude versie netto gemeld wordt en bij nieuwe de bruto

Als je in pagina 1 (topic start) kijkt, zie je meer info en verschillen en dat ook 2017 model 16GB is, behalve als het een HDD heeft.
Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 16% gewijzigd door mucuracat op 28-06-2022 14:22 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Zijn er nog ontwikkelingen op Nvidia Shield gebied bv een opvolger anno 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Ik heb mijn Shield 2017 nu een paar jaar en draai nog op versie 8.2 (geroot). Ik draai nog de oude Android TV home, zonder de reclames (hiervoor heb ik enkele Android apps restored naar factory default en auto update in Google play uitgezet)
Ik overweeg te upgraden naar 9.x, mits deze ook te rooten is en de oude Android TV homepage (zonder reclames) nog mogelijk is. Kan iemand mij hierover iets vertellen, of dit kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

nero355 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:22:
[...]
Die vraag moet echt in een Topic Warning onderaan komen... :/
:>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:27:
Ik heb mijn Shield 2017 nu een paar jaar en draai nog op versie 8.2 (geroot). Ik draai nog de oude Android TV home, zonder de reclames (hiervoor heb ik enkele Android apps restored naar factory default en auto update in Google play uitgezet)
Ik overweeg te upgraden naar 9.x, mits deze ook te rooten is en de oude Android TV homepage (zonder reclames) nog mogelijk is. Kan iemand mij hierover iets vertellen, of dit kan?
Heb je problemen met/door 8.2 dat je de update overweegt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
segil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:27:
Waarom zou je dat willen? Is er nu iets dat je niet kan waardoor je een upgrade nodig hebt?

Ikzelf ben al een tijd geleden juist weer terug gegaan naar 8.x (niet geroot :-)) omdat ik tegen zaken als incompatibiliteit van emulators en het niet werken van ITVHub aanliep.

Heb de diverse fixes op 9.x die daarna kwamen niet afgewacht en geen moment spijt gehad dat ik weer op 8.x ben gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Heb je problemen met/door 8.2 dat je de update overweegt?
Nieuwer is beter? :) Gewoon het idee dat je een nieuwere versie hebt, met mogelijk recentere security patches. Plus, ik krijg nu steeds na elke reboot de melding om de nieuwe versie te downloaden. Anders moet ik eens een keertje dat uitschakelen.

Ik vraag me alleen of of de nieuwe versie (9.x) de nieuwere Android TV home app heeft, die standaard reclame laat zien en je dus niet meer terug kunt naar een oudere versie.

Ojaa, op 1 of andere reden werkt HD audio niet. TrueHD, DTS-HD, etc. Receiver kan het wel decoderen, wanneer ik een BD disc afspeel. Maar wat ik ook doe in Kodi, VLC, etc... zodra ik een mkv met die audio codec start, wordt alles supertraag, geen audio, en werkt audio daarna helemaal niet meer onder Android TV, totdat ik een reboot geef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
segil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:36:
[...]
Nieuwer is beter? :) Gewoon het idee dat je een nieuwere versie hebt, met mogelijk recentere security patches. Plus, ik krijg nu steeds na elke reboot de melding om de nieuwe versie te downloaden. Anders moet ik eens een keertje dat uitschakelen.

Ik vraag me alleen of of de nieuwe versie (9.x) de nieuwere Android TV home app heeft, die standaard reclame laat zien en je dus niet meer terug kunt naar een oudere versie.

Ojaa, op 1 of andere reden werkt HD audio niet. TrueHD, DTS-HD, etc. Receiver kan het wel decoderen, wanneer ik een BD disc afspeel. Maar wat ik ook doe in Kodi, VLC, etc... zodra ik een mkv met die audio codec start, wordt alles supertraag, geen audio, en werkt audio daarna helemaal niet meer onder Android TV, totdat ik een reboot geef.
Niet perse (wat mij betreft).

Ik heb er hier nog één die niet de update heeft gekregen naar versie 9.x, dus die draait nog steeds op de laatste 8.2.3 versie. OS update heb ik via de instellingen als niet zichtbaar ingesteld (hoe is binnen dit topic terug te vinden), maar ik heb niet het idee dat het apparaat op enige wijze in de juiste werking wordt beperkt, ook niet met het afspelen van de HD audio formaten.

Nu heb ik niets geroot of gehacked, simpelweg de update naar 9.x niet toegestaan. De andere Shield 2019 Pro (ik heb er dus 2 actief in gebruik), heb ik wel de update uit laten voeren, kan niet zeggen dat ik daar meer plezier aan beleef dan met de niet bijgewerkte uitvoering? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Niet perse (wat mij betreft).

Ik heb er hier nog één die niet de update heeft gekregen naar versie 9.x, dus die draait nog steeds op de laatste 8.2.3 versie. OS update heb ik via de instellingen als niet zichtbaar ingesteld (hoe is binnen dit topic terug te vinden), maar ik heb niet het idee dat het apparaat op enige wijze in de juiste werking wordt beperkt, ook niet met het afspelen van de HD audio formaten.

Nu heb ik niets geroot of gehacked, simpelweg de update naar 9.x niet toegestaan. De andere Shield 2019 Pro (ik heb er dus 2 actief in gebruik), heb ik wel de update uit laten voeren, kan niet zeggen dat ik daar meer plezier aan beleef dan met de niet bijgewerkte uitvoering? ;)
Krijg jij dan op die nieuwere apparaten met 9.x reclame op je homescreen en heb je dat kunnen uitzetten / blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:57:
[...]
Krijg jij dan op die nieuwere apparaten met 9.x reclame op je homescreen en heb je dat kunnen uitzetten / blokkeren?
Ik blokkeer niets, stoor mij er simpelweg niet aan, ik ga niet uren naar dat startscherm zitten kijken ;)

Edit: dat gezegd hebbende, het startscherm op de versie met 8.2.3. is gelijk aan dat van 9.0.2. En dat is ook wel logisch want dat wordt door Google aan de serverkant geregeld en met updates van de Google systeem apps.

Als jij nog op het hele oude startscherm zit dan heb je alles aan updates al een hele poos uitgeschakeld of ben je heel selectief met het updaten van Store apps?

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2022 15:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 14:15
Heeft iemand nog tips om de HBO Max app een betere video kwaliteit te laten afspelen?
Ik keek Batman van de week en het was echt een slechte kwaliteit stream. Nu vind ik op internet wel meer klachten, maar helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
Heb je dit probleem ook bij andere films op HBO Max?
Het probleem met de nieuwe Batman film is dat deze zelfs in de bios heel erg donker en 'grainy' was waardoor je ten onrechte kunt denken dat het aan de streaming kwaliteit ligt. Maar in het geval van deze film is het dus een artistieke keuze.

(ik heb de film in de bios en op HBO max gekeken en vond de HBO Max versie niet slechter qua beeldkwaliteit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:10:
[...]

Ik blokkeer niets, stoor mij er simpelweg niet aan, ik ga niet uren naar dat startscherm zitten kijken ;)

Edit: dat gezegd hebbende, het startscherm op de versie met 8.2.3. is gelijk aan dat van 9.0.2. En dat is ook wel logisch want dat wordt door Google aan de serverkant geregeld en met updates van de Google systeem apps.

Als jij nog op het hele oude startscherm zit dan heb je alles aan updates al een hele poos uitgeschakeld of ben je heel selectief met het updaten van Store apps?
Ik updates de benodigde apps handmatig in de play store. En skip alles wat Android heet :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:36
Shield Experience Upgrade 9.1 (Released 6/30/22)

Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.1 (33.2.0.125) for all SHIELD and SHIELD Pro units. This update is based on SHIELD Experience Upgrade 9.0 and includes the following fixes:

Enhancements:

Adds support to automatically enable game mode on supported TVs (ALLM)
Adds night listening mode (HDMI audio only)
Adds option specify network workgroup when connecting to SHIELD over local network
Adds option to create your own password when connecting to SHIELD over local network
[SHIELD Pro 2019] Adds AI upscaling support for 60Hz HDR10 video
[SHIELD Remote 2019] Adds option to only wake SHIELD with power button or NETFLIX button
[Game Controllers] Adds option to only wake SHIELD with logo button
Adds option to match uncompressed audio with Dolby reference volume levels
Adds option to disable displaying HDR/Dolby Vision content
Adds notification when app uses microphone

Bug Fixes:

Display

Fixes bug where Dolby Vision mode would become re-enabled after reboot

Network

Resolves issue where link speed was not reported when connecting ethernet cable
Resolves issue where “Restart Wi-fi” in Quick Settings was not working properly

Audio

Resolve audio pops heard after hotplug of USB audio devices
Fixes bug where some apps would only play through headphones after “Match content audio resolution” is enabled
Resolves issue where HDMI fixed volume required disable-enable cycle to work properly
Fixes bug where stereo upmix would not become enabled after playing multichannel discrete audio
[SHIELD 2019] Disables comfort noise feature when Dolby Audio Processing is enabled

Storage

Improves file transfer speeds to attached storage
Resolves issues where NAS would not reconnect after SHIELD restart

Accessories

Fixes bug where SHIELD Controller 2017 or SHIELD Remote 2015 would not auto pair after taking upgrade

SHIELD TV app

Fixes bug where SHIELD TV app would not send keyboard entries while streaming GeForce NOW
Resolves SHIELD TV app issue where user could not copy/paste text (passwords, URL, etc)

Other

Resolves issue connecting to GeForce NOW servers while NVIDIA Share is active
Improves stream to twitch duration indefinitely
Resolves issue where system would become unresponsive after enabling Dolby Audio Processing from quick menu
Resolves issue where SHIELD would wake up unexpectedly
Improved HDMI-CEC compatibility with other HDMI connected devices
Resolves issue where app switcher (double tap home) would not show most recent screenshot properly
Resolves adb connection issue where host PC would need to be re-authorized after 7 days
Fixes bug where D-pad "up" and "down" would not function after upgrade

https://www.nvidia.com/en...pgrade-91-released-63022/

[ Voor 1% gewijzigd door Glassertje op 30-06-2022 18:14 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Apoca

Array Technology Industry

Glassertje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:06:
Is deze versie nog zonder de laatste Google TV Home update (de reclame versie)? Gezien ik nu handmatig mijn applicaties update om de laatste versie van Google UI buiten de deur te houden :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
Apoca schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Is deze versie nog zonder de laatste Google TV Home update (de reclame versie)? Gezien ik nu handmatig mijn applicaties update om de laatste versie van Google UI buiten de deur te houden :)
Het is nog precies hetzelfde als met de vorige update. Ik heb 2 domeinen geblokkeerd en wis Android TV-Scherm en zie alleen de paar apps van Google. De rest is weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Glassertje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:31:
[...]

Het is nog precies hetzelfde als met de vorige update. Ik heb 2 domeinen geblokkeerd en wis Android TV-Scherm en zie alleen de paar apps van Google. De rest is weg.
Mag ik vragen welke twee domeinen je hiervoor hebt geblokkeerd?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
rally schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Mag ik vragen welke twee domeinen je hiervoor hebt geblokkeerd?
Ja hoor
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com
androidtvchannels-pa.googleapis.com
Dan moet je daarna Android TV Startscherm de cache en gegevens wissen. Daarna herstarten.

Je kan ook zonder .com doen. Als je bv Stock Asus firmware draait op je router, is de naam anders te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apoca schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:28:
[...]
Dat komt niet via Nvidia build updates maar wordt vanuit Google en hun systeemapps geregeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Wat een waardeloze update, nlziet is niet meer vooruit te branden. Heb het al opnieuw geïnstalleerd, maar helpt voor geen meter.
Iemand enig idee hoe je terug kunt naar de vorige versie?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:09:
Wat een waardeloze update, nlziet is niet meer vooruit te branden. Heb het al opnieuw geïnstalleerd, maar helpt voor geen meter.
ik heb deze guide gebruikt (wel voor een pro... een stick weet ik niet )

https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Linux (evt in vm) of Apple nodig want Windows heeft blijkbaar iets stuk gemaakt (er is ook YouTube filmpje van een downgrade waarbij halverwege om deze reden een appeltje moet worden gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
All,

Ik zit momenteel nog op Nvidia shield tv firmware 8.2.3. De nieuwste firmware is Nvidia shield tv 9.1.

Raden jullie aan om wel of niet te updaten? Ik zag in eerdere comments allerlei zaken voorbij komen omtrent micro-stutter etc. Momenteel werkt de shield zonder issues en dit wil ik graag zo houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
patrick451! schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:
All,

Ik zit momenteel nog op Nvidia shield tv firmware 8.2.3. De nieuwste firmware is Nvidia shield tv 9.1.

Raden jullie aan om wel of niet te updaten? Ik zag in eerdere comments allerlei zaken voorbij komen omtrent micro-stutter etc. Momenteel werkt de shield zonder issues en dit wil ik graag zo houden.
Ik zou zeker niet updaten, en wat vooral belangrijk is, is om de "Android TV Home" app niet te updaten. Deze geeft alle recommended backdrops in beeld.

Maar ik update niks en ben sowieso een beetje sceptisch de laatste tijd met alle updates van Google. Een aantal telefoons die ook over zijn gegaan naar Android 12 hier, zijn bijna onbruikbaar geworden en veel dingen werken niet meer.

Ik ben de laatste tijd dus iets meer "de kat uit de boom aan het kijken" voordat ik een update doe. Maar als ik de Android 12 op de telefoons zie, dan houd ik mijn hart vast voor Android TV 12 straks.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Geen idee hoe dat moet, maar hier loopt er toch ook het een en ander mis. Al 2x een spontane reboot gehad tijdens het kijken naar een simpele mp4 met kodi :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
XallaX schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:43:
[...]

De machtiging/rechten van de microfoon op STN waren na een update uitgeschakeld.deze aanzetten en zoeken werkt weer.
Bedankt voor deze tip. Ik was al even aan het zoeken waarom ik niks meer kon zoeken.
Ik had het probleem helemaal niet bij de rechten gezocht van de microfoon, want ik kon ook niks zoeken met het toetsenbord. Blijkbaar zitten hier ook iets van die rechten in verwerkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Mavamaarten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Geen idee hoe dat moet, maar hier loopt er toch ook het een en ander mis. Al 2x een spontane reboot gehad tijdens het kijken naar een simpele mp4 met kodi :/
Zoals hierboven al aangegeven, bedenk je heel goed of je nog zomaar updates wilt doen van Android. Ik zie persoonlijk meer ellende optreden de laatste tijd, dan dat er daadwerkelijk dingen worden gefixt of toegevoegd.

de slogan If It Ain’t Broke Don’t Fix It kan wel veranderd worden naar If your Android device works don`t update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Glassertje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:06:

Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.1 (33.2.0.125) for all SHIELD and SHIELD Pro units. This update is based on SHIELD Experience Upgrade 9.0 and includes the following fixes:

Enhancements:
[...]
Other
[...]
Improved HDMI-CEC compatibility with other HDMI connected devices
[...]

https://www.nvidia.com/en...pgrade-91-released-63022/
Zoals uit dat topic op de NVIDIA-forums al blijkt lijkt de HDMI-CEC compatibility niet echt "improved" voor sommige gebruikers.

Op een Sony tv uit 2008 werkte hier HDMI-CEC helemaal niet meer direct na de update. Normaal gaat de SHIELD automatisch aan als naar de juiste input wordt geschakeld en kan je de SHIELD volledig bedienen met de tv-afstandsbediening, maar dat werkte geen van beide meer.

Uit- en inschakelen van HDMI-CEC op beide apparaten had geen invloed op de werking. Oplossing was om de optie "Wake SHIELD When TV powers on" in te schakelen.
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Display & Sound > Power control > Wake SHIELD When TV powers on

Overigens wordt bij het aanzetten van deze tv de SHIELD nog steeds niet wakker gemaakt; pas bij het overschakelen naar de juiste input gaat de SHIELD, zoals onze bedoeling is, weer automatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb deze update wel gedaan en ondervind geen problemen met NLZiet. Werkt net zo als voorheen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
rally schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Ik heb deze update wel gedaan en ondervind geen problemen met NLZiet. Werkt net zo als voorheen.
Hier hetzelfde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MartijnS72 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:32:
Zoals uit dat topic op de NVIDIA-forums al blijkt lijkt de HDMI-CEC compatibility niet echt "improved" voor sommige gebruikers.

Op een Sony tv uit 2008 werkte hier HDMI-CEC helemaal niet meer direct na de update. Normaal gaat de SHIELD automatisch aan als naar de juiste input wordt geschakeld en kan je de SHIELD volledig bedienen met de tv-afstandsbediening, maar dat werkte geen van beide meer.

Uit- en inschakelen van HDMI-CEC op beide apparaten had geen invloed op de werking. Oplossing was om de optie "Wake SHIELD When TV powers on" in te schakelen.
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Display & Sound > Power control > Wake SHIELD When TV powers on

Overigens wordt bij het aanzetten van deze tv de SHIELD nog steeds niet wakker gemaakt; pas bij het overschakelen naar de juiste input gaat de SHIELD, zoals onze bedoeling is, weer automatisch aan.
Prachtig spul zo'n goed uitgewerkte standaard! :+

Ondanks alle ellende blijven heel veel mensen erin geloven en beweren dat het de toekomst is en Logitech Harmony Remotes niet meer nodig zijn... :F

Echt te grappig gewoon! _O-

En dan hebben we het hier over een apparaat dat zelfs in tegenstelling tot heel veel andere Versterkers/Mediaspelers/TV's nog eens behoorlijk wat opties heeft om het een en ander aan te passen qua HDMI-CEC functionaliteit en dan gaat het nog steeds mis! :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Van de week de update gedaan naar Shield Experience Upgrade 9.1 (Released 6/30/22) maar nu loopt het toch niet helemaal lekker.

Als de shield is opgestart is het scherm ruim een minuut bevroren en na deze tijd kan ik pas navigeren over het scherm. Hij reageert dan helemaal nergens op. Dit heb ik nog nooit gehad na geen één enkele update. Zijn er meer mensen die dit hebben en wat zou ik er aan kunnen doen?

Eenmaal opgestart loopt het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door bruce the boss op 06-07-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
Ik kan het helaas niet zo vinden maar wat zijn de beste cache settings in Kodi voor de Nvidia Shield Tv Pro? Wij hebben het bekabeld en glasvezel snelheid. Ik wil graag een xml file aanmaken met de beste cache settings

[ Voor 16% gewijzigd door thekvnz op 06-07-2022 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thekvnz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:51:
Ik kan het helaas niet zo vinden maar wat zijn de beste cache settings in Kodi voor de Nvidia Shield Tv Pro? Wij hebben het bekabeld en glasvezel snelheid. Ik wil graag een xml file aanmaken met de beste cache settings
De standaard setting? Ik kom er niet aan en dat lijkt prima te volstaan, voor mijn in huis streaming via het lokale netwerk.

Gezien je opmerking over je glasvezel, je wilt iets van buitenshuis streamen, niet enkel lokaal via een intern netwerk? Zo ja, heb je daar dan problemen mee?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thekvnz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:51:
Als je aan cache instellingen gaat zitten, dan houdt dat in dat je elders problemen hebt of verwacht. Vaak is het dan beter om elders de problemen op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
bruce the boss schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:18:
Van de week de update gedaan naar Shield Experience Upgrade 9.1 (Released 6/30/22) maar nu loopt het toch niet helemaal lekker.

Als de shield is opgestart is het scherm ruim een minuut bevroren en na deze tijd kan ik pas navigeren over het scherm. Hij reageert dan helemaal nergens op. Dit heb ik nog nooit gehad na geen één enkele update. Zijn er meer mensen die dit hebben en wat zou ik er aan kunnen doen?

Terug gaan naar 8.3.2 (even uit mijn hoofd).
Shield experience 9.0 en nieuwer geven een hoop problemen.

Wil je perse de nieuwste versie draaien, dan zou ik adviseren de shield te resetten. Sowieso moet je dat eigenlijk altijd doen als er een grote update is. Ook voor telefoons pc's etc.

Grote update = resetten hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:45
bruce the boss schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:18:

Hier hetzelfde. Na opstarten een halve to hele minuut afblijven en dan werkt het gewoon goed.
Wordt vast wel gefixed in een volgende update. Ga er niet voor terug naar oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
hardware-lover schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:45:
[...]

De standaard setting? Ik kom er niet aan en dat lijkt prima te volstaan, voor mijn in huis streaming via het lokale netwerk.

Gezien je opmerking over je glasvezel, je wilt iets van buitenshuis streamen, niet enkel lokaal via een intern netwerk? Zo ja, heb je daar dan problemen mee?
Klopt ik stream sinds kort met Real Debrid met de Seren addon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
Wachten... schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Grote update = resetten hier!
Nog nooit gedaan, ook niet met telefoons (iphone). Nooit issues gehad. Maar ik kan mij voorstellen dat mocht je tegen vreemde dingen aanlopen dat het iets is wat je gaat proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door keepitfrosty op 07-07-2022 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:34:
Wil je perse de nieuwste versie draaien, dan zou ik adviseren de shield te resetten. Sowieso moet je dat eigenlijk altijd doen als er een grote update is. Ook voor telefoons pc's etc.
Sorry, maar dat is echt gewoon onzin! :F

Alsof alle grote/kleine updates voor alle apparaten ernstige bugs bevatten die alleen zo op te lossen zijn... 7(8)7
thekvnz schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:19:
Klopt ik stream sinds kort met een illegale addon die precies de reden is dat XBMC tegenwoordig Kodi heet : Zodat ze allerlei verkopers van illegale Kodi kastjes die het project een slechte naam geven kunnen aanklagen!.
:X :N :F :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
nero355 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Sorry, maar dat is echt gewoon onzin! :F

Alsof alle grote/kleine updates voor alle apparaten ernstige bugs bevatten die alleen zo op te lossen zijn... 7(8)7

[...]

:X :N :F :P
Van windows 8 naar windows 10 is denk ik wel een aardig voorbeeld dat je liever de boel wilt resetten.

Met telefoons is het minder een probleem, maar als er een grote OS update is dan doe ik gewoon een reset hier. Dat jij het niet doet is natuurlijk prima. Ik heb zelf alleen teveel gezeur ervaren met grote OS updates. Daarnaast is alles ook weer schoon en snel, want ik merk altijd goed dat alles weer lekker responsive is na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
nero355 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:40:
[...]

Maar dan ga je ook van Ramp #1 naar Ramp #2 dus dat is een gemeen voorbeeld! >:) :P :+
Maar hij klopt als een bus :p

Nee maar alle gekheid op een stokje. Met kleine updates binnen dezelfde versie (bijvoorbeeld Android 11) doe ik ook geen reset. Maar bij echte versie updates doe ik het zelf wel. Heel soms vergeet ik het wel eens bij mijn vrouw, omdat die gewoon klakkeloos een keer een update doorvoert.

Er kunnen helaas soms het grote updates fundamenteel dingen echt anders zijn, dat ze met de gepushte updates toch wat trucjes uit moeten halen om alles goed werkend te krijgen. De push vanuit Windows is daar een goed voorbeeld van en heb mezelf dit dus aangeleerd om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Je kunt ipv de ota ook de gehele rom update binnen halen, kwestie van bij instellingen die voorkeur kiezen.
Zit al sinds 2006 in de rom community maar sinds de Android updates en upgrades steeds beter van kwaliteit zijn geworden zo ongeveer vanaf 2015 is het echt niet nodig om een z.g. fabrieks-reset uit te voeren.
Echter bij flinke problemen (onafhankelijk of er een update/upgrade is geweest of niet) is het laatste middel een fabrieks-reset om zaken uit te sluiten want soms kunnen niet goed geprogrammeerde apps na verloop van tijd problemen veroorzaken, niet zozeer het besturingssysteem.
Even de niet zo bijster goed uitgerolde major update van de Shield daarbuiten gelaten maar die draait inmiddels toch wel prima.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarschijnlijk niet voor iedereen! ;)
Met kleine updates binnen dezelfde versie (bijvoorbeeld Android 11) doe ik ook geen reset. Maar bij echte versie updates doe ik het zelf wel. Heel soms vergeet ik het wel eens bij mijn vrouw, omdat die gewoon klakkeloos een keer een update doorvoert.
Nog nooit nodig geweest bij al mijn Android toestellen tot nu toe :)

Ik heb zelfs een keer een Samsung Note II gereset voor iemand om vervolgens erachter te komen dat er allerlei dingen ineens verdwenen waren... :X
Er kunnen helaas soms het grote updates fundamenteel dingen echt anders zijn, dat ze met de gepushte updates toch wat trucjes uit moeten halen om alles goed werkend te krijgen. De push vanuit Windows is daar een goed voorbeeld van en heb mezelf dit dus aangeleerd om te doen.
De meeste klachten komen altijd weer terug van mensen die niet begrijpen of vergeten zijn dat :
- Na een grote update het batterijverbruik altijd hoger is een korte tijd...
- Soms voelt het hele systeem ook trager aan in dezelfde periode, want het systeem druk bezig met allerlei meuk...
- Bij grote Android updates het heel normaal is dat niet al je apps meteen goed werken i.c.m. de nieuwste Android versie.
- Ook apps brakke updates kunnen hebben en daardoor ineens raar kunnen gaan doen!

Wat dat betreft is Android stiekem ook een soort Windows maar dan i.c.m. telefoons/tablets/mediaspelers >:) :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
hasseroderman schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Hier hetzelfde. Na opstarten een halve to hele minuut afblijven en dan werkt het gewoon goed.
Wordt vast wel gefixed in een volgende update. Ga er niet voor terug naar oude versie.
Heb je toevallig een LG afstandsbediening? Op Reddit zag ik deze workaround langskomen:

Go to developer options, under "HDMI", disable the "Ignore active sources for 30 seconds" switch

https://www.reddit.com/r/...rade_91_is_available_now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
Lizard schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:40:
[...]

Heb je toevallig een LG afstandsbediening? Op Reddit zag ik deze workaround langskomen:

Go to developer options, under "HDMI", disable the "Ignore active sources for 30 seconds" switch

https://www.reddit.com/r/...rade_91_is_available_now/
Ja dat heb ik. Thanks, ga er naar kijken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glassertje
@hasseroderman Dit bericht komt van het NVIDIA forum.

https://www.nvidia.com/en...ating-shield-using-tv-re/
If you use your TV, soundbar, or AVR remote to navigate SHIELD and you are experiencing issues using the remote 30 seconds after turning on or changing HDMI input to SHIELD, try the following:

Enable Developer options if you haven’t already a. Under settings -> device properties -> About navigate to Build and press select 7 times
Navigate to developer options (under settings-> device preferences)
Under the HDMI section, disable the setting “CEC: Ignore active sources during One Touch Play”

This may restore remote functionality to your SHIELD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasseroderman
Thanks! Ik had er zelf eigenlijk geen aandacht meer aan gegeven, maar nu meerder er last van hebben...
Mooi dat er een workaround is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:55

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Ik heb een 2017 shield en die doet volgens het interweb geen Dolby Vision.

Als ik nu upgrade naar een actueel model shield speelt deze dan wel DV af op een HDR10 scherm? Ik snap dat mijn tv de DV info niet kan verwerken maar heb ik dan wel minimaal 'normaal' beeld (minus DV) ipv die roze en groene zweem over mijn beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:42:
Als ik nu upgrade naar een actueel model shield speelt deze dan wel DV af op een HDR10 scherm? Ik snap dat mijn tv de DV info niet kan verwerken maar heb ik dan wel minimaal 'normaal' beeld (minus DV) ipv die roze en groene zweem over mijn beeld?
Waarmee speel je wat af? Als het Kodi is, die heeft nog geen Dolby Vision ondersteuning, waardoor je een roze en groene waas krijgt. Voor het afspelen van Dolby Vision content heb je een speciale build nodig, die je eerst zou kunnen testen op je huidige Shield TV voordat je overweegt om een nieuwer model te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 08-07-2022 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hasseroderman
@Glassertje @Lizard Ik heb de workaround toegepast, issue is opgelost. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

The Zep Man schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Waarmee speel je wat af? Als het Kodi is, die heeft nog geen Dolby Vision ondersteuning, waardoor je een roze en groene waas krijgt. Voor het afspelen van Dolby Vision content heb je een speciale build nodig, die je eerst zou kunnen testen op je huidige Shield TV voordat je overweegt om een nieuwer model te kopen.
Ik gebruik idd Kodi, ik zal eens kijken of ik deze versie erop krijg _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:42:
Ik heb een 2017 shield en die doet volgens het interweb geen Dolby Vision.

Gezien Kodi en je DV vraag. Waarschijnlijk is het media door jezelf "geregeld" en als dat zo is, waarom kies je dan niet de HDR10 versie of een versie zonder HDR of DV?

Ik heb een HDR10 only setup (TV kan niet anders), i.c.m. een Shield 2019 Pro, dus ik maak dan bewust de keuze om de DV versie niet lokaal op te slaan maar selecteer zijn/haar HDR tegenhanger ;)

Daarom heb ik ook geen reden voor een alternatieve Kodi versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Vraagje: zijn er optie om een mooie mediabibliotheek te maken voor de Shield als deze staat op een oude synolgy welke geen Plex of Jellyvin accepteert?

Werk nu even met Vlc: deze laat ik zoeken op de synology's maar dat werkt wat traag en geen mooi overzicht dus :(

PS: 213j en de 214+

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wowly schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:37:
Vraagje: zijn er optie om een mooie mediabibliotheek te maken voor de Shield als deze staat op een oude synolgy welke geen Plex of Jellyvin accepteert?

Werk nu even met Vlc: deze laat ik zoeken op de synology's maar dat werkt wat traag en geen mooi overzicht dus :(

PS: 213j en de 214+
Kodi installeren op je Shield. Shares op je nassen openzetten voor kodi. Geen software op je nas nodig verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wowly schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:37:
Je kan voor Kodi een bibliotheek aanleggen en delen, bijvoorbeeld via MySQL/MariaDB. Media benader je dan via NFS of SMB, wat elke NAS ondersteunt. Volgens mij hebben de meeste Synology NAS modellen ondersteuning voor MySQL. Een voordeel van gebruik van standaard Kodi via de Play Store op Android TV is dat alle apparaten dezelfde versie draaien, wat conflicten tussen oudere Kodi versies en de versie van de enkele centrale database voorkomt.

Andere delen van Kodi kan je ook over NFS of SMB delen.

[ Voor 69% gewijzigd door The Zep Man op 08-07-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

hardware-lover schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Gezien Kodi en je DV vraag. Waarschijnlijk is het media door jezelf "geregeld" en als dat zo is, waarom kies je dan niet de HDR10 versie of een versie zonder HDR of DV?

Ik heb een HDR10 only setup (TV kan niet anders), i.c.m. een Shield 2019 Pro, dus ik maak dan bewust de keuze om de DV versie niet lokaal op te slaan maar selecteer zijn/haar HDR tegenhanger ;)

Daarom heb ik ook geen reden voor een alternatieve Kodi versie.
Ik zie steeds meer DV materiaal in de hoge kwaliteit 'schappen' liggen :+
DV materiaal wordt ook sneller gereleased valt me op.

En ik kan mijn leidinggevende zo wat voorbereiden op een nieuwe TV oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:08:
[...]
Ik zie steeds meer DV materiaal in de hoge kwaliteit 'schappen' liggen :+
DV materiaal wordt ook sneller gereleased valt me op.

En ik kan mijn leidinggevende zo wat voorbereiden op een nieuwe TV oOo
Kan niet zeggen dat daar verschil in zit vwb release moment, maar laten we daar niet over gaan mekkeren 😉

V.w.b. dat laatste, dan zou ik beslist DV versies gaan vertonen via een niet aangepaste Kodi versie, is tenslotte een extra aanleiding om de leidinggevende over de streep te trekken 🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Klopt het dat de Shield Controller niet of nauwelijks leverbaar is in Nederland? Of wordt deze uitgefaseerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 22:49
https://www.paradigit.nl/...CbJn_SeR2Z90aAk7IEALw_wcB

Op voorraad, morgen bij u in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Dat is een afstandsbediening...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 22:49
Ah right. Verschil Remote- Controller. Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:33:
Klopt het dat de Shield Controller niet of nauwelijks leverbaar is in Nederland? Of wordt deze uitgefaseerd oid?
Volgens mij is die nooit echt populair geweest. Je hebt wel gelijk dat ik hem nauwelijks te koop zie staan.

Zelf heb ik enkel een keer een Shield Controller in mijn handen gehad, maar nooit echt gebruikt. Xbox One S controllers (en nieuwer) werken ook goed, en hebben dezelfde knoppen en grotendeels dezelfde layout.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
Deruxian schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:33:
In mediamarkt zie je ze wel staan.
Zien en voelen zeer degelijk en stevig.

Had 1, na aantal maanden teruggebracht en geld terug gekregen.
Schijnt dat er 'foutje' in zit. Na een tijd gaat beeld verschuiven, net of joypad naar boven wordt gedrukt. (Waar Nintendo switch ook problemen mee heeft.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Die remote heb ik een tijdje geleden wel besteld als vervanging van mijn 2017 remote die het niet meer goed deed. Had ik veel eerder moeten doen, die extra knoppen er op zijn wel heel fijn!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

TheFes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:40:
Die remote heb ik een tijdje geleden wel besteld als vervanging van mijn 2017 remote die het niet meer goed deed. Had ik veel eerder moeten doen, die extra knoppen er op zijn wel heel fijn!
Nogal. Die standaard 2017 is waardeloos, heeft doorlopend verbindingsproblemen. Sinds ik die nieuwe heb zelden gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
de meester01 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Nogal. Die standaard 2017 is waardeloos, heeft doorlopend verbindingsproblemen. Sinds ik die nieuwe heb zelden gezeur.
Hij deed het hier altijd wel goed, totdat hij het niet meer deed (denk batterij leeg, en daarna een te platte knoopcel erin gedaan). Maar goed die nieuwe is een stuk fijner, en raakt ook minder snel zoek in de bank (en als hij dan zoek is, kun je hem laten piepen).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

TheFes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Hij deed het hier altijd wel goed, totdat hij het niet meer deed (denk batterij leeg, en daarna een te platte knoopcel erin gedaan). Maar goed die nieuwe is een stuk fijner, en raakt ook minder snel zoek in de bank (en als hij dan zoek is, kun je hem laten piepen).
Ik moest altijd de batterij tray eruit halen en dan deed hij het weer even. Of gewoon midden in een sessie - stopt hij ineens met signaal geven. Meerdere keren nieuwe batterijen gestoken maar dat maakte geen verschil - als er te weinig sap in zit krijg je in de shield een melding.

Ik heb nog maar 1 x een storing gehad met de nieuwe maar dat lag aan de shield zelf die de hik had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:17:
Zelf heb ik enkel een keer een Shield Controller in mijn handen gehad, maar nooit echt gebruikt.
X-box One S controllers (en nieuwer) werken ook goed, en hebben dezelfde knoppen en grotendeels dezelfde layout.
Het is een beetje een strijd met jezelf aangaan wat mij betreft :
- De Nvidia Shield Controller of beter gezegd GAMEPAD is wat mij betreft idioot veel ergonomischer dan zo'n Microsoft X-Box onding voor de PC :P
- Maar dat onding heeft dus wel Start/Pause knoppen die je in sommige games nodig hebt en dat is dus weer een nadeel van het Nvidia model :-(
- En als je de Nvidia Shield Controller op je PC wil aansluiten dan moet je verplicht Geforce Experience samen met je Nvidia GPU Drivers installeren... :r

Dus het is een beetje -O- alles bij elkaar...
de meester01 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:22:
Werkt hier prima, maar ergonomisch vond ik het niks dus maar een losse afstandsbediening gekocht via één van de vele Chinese Webshops destijds voor € 7 of zo en die ligt vele malen beter in de hand! :Y)

* nero355 heeft iets met ergonomie wat dit soort dingen betreft... O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nvidia Homescreen verrast me met de reclame voor de Live stream van Tomorrowland op YouTube :9B *O*

Totaal onverwacht, maar toch heel welkom hier :+

[ Voor 2% gewijzigd door Montoya200x op 16-07-2022 20:37 . Reden: Fix 2 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:35:
Nvidia Google's Homescreen verrast me met de reclame voor de Live stream van Tomorrowland op YouTube :9B *O*
Fixed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Montoya200x schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:35:
Nvidia Homescreen verrast me met de reclame voor de Live stream van Tomorrowland op YouTube :9B *O*

Totaal onverwacht, maar toch heel welkom hier :+
Was ook wel blij met deze kijk (en luister) tip! Zo zie je.........zo slecht is dat nog niet.......en heb er verder ook nooit last van, zie het nauwelijks, en start gewoon de app op die ik wil gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Als je naar tomorrowland.com gaat met een browser op de shield kan je zelfs atmos geluid krijgen. ik gebruik TV BRO daar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
menzo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:29:
Als je naar tomorrowland.com gaat met een browser op de shield kan je zelfs atmos geluid krijgen. ik gebruik TV BRO daar voor.
Na een korte Search lijkt het erop dat TV BRO de eerste Browser voor Android TV is die een beetje betrouwbaar zou kunnen zijn, want geen raar bedrijf dat erachter zit : https://github.com/truefedex/tv-bro :o

Goede TIP !!! d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wachten...
Voor diegene die trouwens gek worden van de update meldingen binnen de shield (want ze forceren dat als een gek.)

Als je naar instellingen/apps/systemupgrade gaat, dan kun je daar de meldingen uitzetten. Je krijgt dan niet continue in beeld dat er een nieuwe update is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:24:
Voor diegene die trouwens gek worden van de update meldingen binnen de shield (want ze forceren dat als een gek.)

Als je naar instellingen/apps/systemupgrade gaat, dan kun je daar de meldingen uitzetten. Je krijgt dan niet continue in beeld dat er een nieuwe update is.
Dat hebben wij in het verleden als alternatief natuurlijk allang gedeeld binnen dit topic ;)

hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
hardware-lover schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Dat hebben wij in het verleden als alternatief natuurlijk allang gedeeld binnen dit topic ;)

hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Blijkbaar zijn er dan 2 manieren om het te doen. Deze manier kon ik niet vinden in het topic. Dus vandaar dat ik het poste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook mensen steeds meer problemen met de nieuwste firmware? Dolby vision in streaming diensten haperde bij mij al een tijdje. Nu loopt kodi telkens vast als ik de film op pauze zet. Een volledige reset gedaan maar dat helpt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Wachten... schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:24:

Ah top, dankjewel! Alles werkt nu naar behoren inclusief Refresh Rate bij mij, lees toch wat issues hier en daar met 9.1 dus nog niet ge-upgrade. En nu ook af van die notificatie de hele tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een Shield uit 2015. Prima ding en speelt alles af. Wel mis ik scherpte. Beeld is altijd een beetje wazig en vooral met de ingebouwde apps op de tv is het verschil wel erg groot. HDMI poort staat op 420, 4k en 60 hz en tv op HDMI ultra color. Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen? Google helpt niet helaas, teveel meldingen die ergens anders over gaan.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:53:
Ik heb een Shield uit 2015. Prima ding en speelt alles af. Wel mis ik scherpte. Beeld is altijd een beetje wazig en vooral met de ingebouwde apps op de tv is het verschil wel erg groot.
Welk beeld? Menu's of video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
The Zep Man schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:17:
[...]

Welk beeld? Menu's of video?
Sorry, video. Maakt niet uit of het Viaplay, Netflix, Amazon, HBO etc is. Er ontbreekt scherpte. Wazig is misschien niet helemaal een juiste benaming. Misschien is zacht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
The Zep Man schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:09:
[...]

Kijk je 4k video? De upscaling van <2019 modellen is niet super.
Netflix is 4k, Amazon ook, maar Viaplay geloof ik niet.

Pagina: 1 ... 127 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.