Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:18:
[...]
Netflix is 4k, Amazon ook, maar Viaplay geloof ik niet.
Nee, Viaplay is verre van 4k. Er zijn voldoende klachten online te vinden over de streaming kwaliteit van dat bedrijf voor Nederland.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 09:28
Dat weet ik, maar alle video is aan de softe kant. En de kwaliteit op de tv van Viaplay app is echt beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:58
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:44:
Dat weet ik, maar alle video is aan de softe kant. En de kwaliteit op de tv van Viaplay app is echt beter
Heb je iets van sharpening of upscaling aan in de instellingen van de HDMI input (op je tv dus)? Waar staat de output resolutie van je shield op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Exactor it schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Heb je iets van sharpening of upscaling aan in de instellingen van de HDMI input (op je tv dus)? Waar staat de output resolutie van je shield op?
Nee, alles uit. Staat op 4k@60hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:52
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Nee, alles uit. Staat op 4k@60hz.
Ik weet natuurlijk niet welke tv je hebt, maar op mijn Sony is een scherpte van 50 neutraal, zet ik deze op MIN dan wordt het beeld merkbaar vervaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
hcQd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:58:
[...]

Ik weet natuurlijk niet welke tv je hebt, maar op mijn Sony is een scherpte van 50 neutraal, zet ik deze op MIN dan wordt het beeld merkbaar vervaagd.
Ik heb alles tussen 10 en 100 geprobeerd. Heb een LG OLED. Maar een aangesloten pc en de native apps op de tv zijn wel scherp. Dus ik vermoed dat het gezocht moet worden bij de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevFriet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
Hellow allen

Maandag krijg ik mijn Nvidia Shield Pro, hoera! Vrijdag besteld na lang te vergelijken welke mediaspeler het beste bij mij past (momenteel een goedkope Eminent die enkel Kodi draait, zeker niet slecht op zich maar vertoont wat probleempjes).

Net na de bestelling las ik pas alle berichten over de problemen met de update van 8.x naar 9.x.
Nu zit ik als een zot te stressen en ik lees overal verschillende berichten. Op reddit vind ik vernietigende reacties, hier lees ik een mix van geen problemen tot een ramp.

Waarschijnlijk zijn jullie deze vraag beu gehoord maar verwachten jullie problemen in mijn situatie?

99% gebruik voor Kodi waarop ik local content kijk (verbonden via een externe harde schijf via USB).

Bedankt voor de hulp, ik heb deze thread zo goed mogelijk doorspit dus ik ben op de hoogte van dingen die ik kan proberen om problemen op te lossen. Als er mensen zijn met dezelfde situatie als mij waar Kodi wel gewoon perfect werkt kan ik voorzichtig al tot rust komen hihi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Netflix is 4k, Amazon ook, maar Viaplay geloof ik niet.
Viaplay gaat inderdaad tot 1080p maar vaak lijkt het er niet op kwa scherpte bij live uitzendingen, films heb ik er nog niet gekeken. Had het puur voor Formule 1

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:45
Heb sinds kort de Nvidia Shield Pro, echt perfect ding. Super blij mee!
Kan het kloppen dat de Nvidia Shield Controller werkelijk nergens te bestellen is? Is daar een specifieke reden voor? Lees over t algemeen goede ervaringen en heb liever de Nvidia Shield Controller dan een ander merk ;)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 14:03
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:53:
Ik heb een Shield uit 2015. Prima ding en speelt alles af. Wel mis ik scherpte. Beeld is altijd een beetje wazig en vooral met de ingebouwde apps op de tv is het verschil wel erg groot. HDMI poort staat op 420, 4k en 60 hz en tv op HDMI ultra color. Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen? Google helpt niet helaas, teveel meldingen die ergens anders over gaan.
Al gekeken naar de overscan setting? Ik had ook last van wazigheid, tot ik erachter kwam dat deze setting aan stond. Overscan uitzetten zorgde weer voor een pixel perfect beeld.

https://www.howtogeek.com...on-the-shield-android-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Heerst schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Al gekeken naar de overscan setting? Ik had ook last van wazigheid, tot ik erachter kwam dat deze setting aan stond. Overscan uitzetten zorgde weer voor een pixel perfect beeld.

https://www.howtogeek.com...on-the-shield-android-tv/
Bedankt voor het meedenken. Ik kan adjust for overscan niet aan of uit zetten. Alleen het beeld groter of kleiner maken. Zoals het ook in je link staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevFriet
  • Laatst online: 27-07-2022
Toch een paar mensen die graag zeuren hier volgens mij.

Nvidia Shield werkt PERFECT, ook na de update.

Natuurlijk als men gekke dingen doet tjaaa. Of koop u een nieuw model ipv verder te sukkelen met een 5 jaar oud machien en dan verwonderd zijn dat het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
KevFriet schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:43:
Natuurlijk als men gekke dingen doet tjaaa. Of koop u een nieuw model ipv verder te sukkelen met een 5 jaar oud machien en dan verwonderd zijn dat het niet werkt.
Mijn 7 jaar oude Shield werkt nog steeds prima hoor ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slurp
  • Laatst online: 28-07-2022
Dit soort reacties zijn zowel onnodig als onwenselijk. Houd het volwassen en speel niet op de man.

[ Voor 80% gewijzigd door Bart ® op 27-07-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Dit soort reacties zijn zowel onnodig als onwenselijk. Houd het volwassen en speel niet op de man.

[ Voor 82% gewijzigd door Bart ® op 27-07-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10
N=1 welkom op tweakers.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online

[ Voor 79% gewijzigd door Bart ® op 27-07-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MyHero schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Leugenaars wellicht niet, maar prutsers misschien?
En klagen over dat na updates het advertentieloze startscherm gevuld is met advertenties mag ook niet?

En daarnaast zullen er vast hard- en/of software configuraties zijn waarbij zaken niet lekker werken. Vaak genoeg dat in het changelog fixes staan voor een situatie met bv een bepaald merk TV, versterker, controller, .... Of dat Plex (standaard geïnstalleerd) weer eens niet goed werkte, al dan niet in combinatie met een NAS.

Zolang Nvidia nog bigfixes doet kun je dus sowieso al niet spreken van een bugvrij apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:18:
[...]

En klagen over dat na updates het advertentieloze startscherm gevuld is met advertenties mag ook niet?

En daarnaast zullen er vast hard- en/of software configuraties zijn waarbij zaken niet lekker werken. Vaak genoeg dat in het changelog fixes staan voor een situatie met bv een bepaald merk TV, versterker, controller, .... Of dat Plex (standaard geïnstalleerd) weer eens niet goed werkte, al dan niet in combinatie met een NAS.

Zolang Nvidia nog bigfixes doet kun je dus sowieso al niet spreken van een bugvrij apparaat.
Natuurlijk mag jij een klaagzang ophangen. Niemand die je tegenhoudt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MyHero schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Natuurlijk mag jij een klaagzang ophangen. Niemand die je tegenhoudt
Wederom welkom, na het F1 topic hier verder kibbelen.
Kijk anders even mijn post history na, denk niet dat je een klaagzang van mij hier tegen komt. Ben gewoon tevreden over mijn antieke 2017 model. Maar ik doe niet net alsof er geen issues zijn. Er zijn gewoon zoveel verschillende variabelen (ha, een referentie naar onze andere discussie) dat jouw N=1 ervaring niks zegt over of anderen wel of geen legitieme issues hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zullen we weer gezellig doen?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-316
  • Laatst online: 07-08-2024
Hi allemaal,

Ik zit met een aantal probleempjes betrekkende mijn Nvidia Shield uit 2017. Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze te delen / oplossingen te vinden. Maar mocht dat niet zo zijn dan verplaats ik deze graag naar een los topic.

Sinds enige tijd werken de streaming services slecht op de Shield. Ik kan dan wel de apps zoals Netflix en Disney+ openen, maar als ik dan iets wil kijken dan blijft deze heel lang bufferen. Uiteindelijk krijg ik, zoals al bij Netflix, de melding dat mijn verbinding niet goed is. Ook Ziggo Go werkt niet goed meer. Zo krijg ik daar wel de thumbnails te zijn van alles wat er op de zenders te zien is, maar ik kan geen enkele zender bekijken. NPO Plus en YouTube werken dan bijv. weer wel.

Om het zelf op te lossen heb ik al een grote reset gedaan en vanuit de fabrieksinstellingen alles opnieuw geïnstalleerd. Maar dit mocht niet baten. Ondanks dat de Ziggo Connectbox (en sinds kort de Smart Wifi Pods) en de kuren die deze wel eens heeft, heb ik middels een app de internet snelheid gemeten en deze lag op 165 mbps. Dus dat lijkt me ook ruim voldoende.

Heeft er iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Voordat ik de hele handel van Ziggo of de Shield het raam uit smijt wil ik wel weten dat ik alles geprobeerd heb. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenkamp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:02
Ha ongeveer het zelfde probleem gehad, na wat snuffelen bleek dat de app's apart geupdate dienen te worden weet zo even niet meer hoe maar dacht het gedaan te hebben bij menu apps. Wie weet is dit de oplossing succes

MHI SRK25ZSX-WT, Daalderop close-in 15 ltr. + Ecosavers douchekop, 8 x longi 450 wp, 8 x JA solar 410wp, Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
Arthur-316 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:31:
Sinds enige tijd werken de streaming services slecht op de Shield. Ik kan dan wel de apps zoals Netflix en Disney+ openen, maar als ik dan iets wil kijken dan blijft deze heel lang bufferen. Uiteindelijk krijg ik, zoals al bij Netflix, de melding dat mijn verbinding niet goed is. Ook Ziggo Go werkt niet goed meer. Zo krijg ik daar wel de thumbnails te zijn van alles wat er op de zenders te zien is, maar ik kan geen enkele zender bekijken. NPO Plus en YouTube werken dan bijv. weer wel.
Zelfde probleem hier met mijn 2015 model, sinds de laatste firmware update van een paar weken geleden volgens mij, na een herstart werkt het dan wel weer. Het probleem doet zich denk ik voor nadat ie uit slaapstand komt of iig een langere tijd niet gebruikt is.

Youtube (via STN) werkt dan idd gewoon, maar de streaming diensten met DRM werken niet. Ik gebruik Netflix, Disney en Prima voornamelijk via Kodi add-ons met het zelfde probleem, dus aan de officiële apps zelf ligt het niet lijkt mij. In de Viaplay app heb ik het ook al vaker gehad, maar die hebben wel meer problemen.

De laatste updates voor de Shield zijn gewoon echt niet goed, ik heb ook iets langer geleden een reset gedaan na v9 en veel heeft dat niet geholpen. Voeg daar nog is aan toe dat die van mij regelmatig vanzelf herstart, uit het raam gooien is zo'n slecht idee nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:16
's avonds gaat alles hier hard uit(geen stroom) en als ik de volgende dag de Shield aanzet werkt het gewoon goed.
Misschien dit eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:11:
's avonds gaat alles hier hard uit(geen stroom) en als ik de volgende dag de Shield aanzet werkt het gewoon goed.
Hier hetzelfde en ik herken geen van de problemen hierboven. De Shield wordt hier dagelijks gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29
Arthur-316 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:31:
Hi allemaal,

Ik zit met een aantal probleempjes betrekkende mijn Nvidia Shield uit 2017. Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze te delen / oplossingen te vinden. Maar mocht dat niet zo zijn dan verplaats ik deze graag naar een los topic.

Om het zelf op te lossen heb ik al een grote reset gedaan en vanuit de fabrieksinstellingen alles opnieuw geïnstalleerd. Maar dit mocht niet baten. Ondanks dat de Ziggo Connectbox (en sinds kort de Smart Wifi Pods) en de kuren die deze wel eens heeft, heb ik middels een app de internet snelheid gemeten en deze lag op 165 mbps. Dus dat lijkt me ook ruim voldoende.

Heeft er iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Voordat ik de hele handel van Ziggo of de Shield het raam uit smijt wil ik wel weten dat ik alles geprobeerd heb. :-)
Toevallig hier ook hetzelfde met Ziggo Go en andere apps. Dacht dat het aan het internet lag, maar blijkbaar dus aan de apps zelf. Nu hebben ze de Ziggo Go app wel gesloopt in de laatste update in mijn ogen, totaal niet handig hoe het nu werkt, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 20:29
Hans C schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:53:
Ik heb een Shield uit 2015. Prima ding en speelt alles af. Wel mis ik scherpte.
Om meer scherpte voor video beelden te krijgen in Kodi (en dus alleen voor Kodi) zet je de resolutie van de interface op 1920x1080 (i.p.v de standaard 4k) in de instellingen.

Alle content hierboven zal nu door je TV worden geupscaled (die daarvoor meestal een dedicated chip heeft) en NIET door Kodi. Dat levert een duidelijk zichtbare verbetering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-316
  • Laatst online: 07-08-2024
Arjantje72 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:11:
Ja dit doe ik ook iedere avond. Ik ben dan alsnog genoodzaakt een restart te doen ergens gedurende de dag. Maar het wil gelukkig wel lukken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 11:45
Hans C schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:57:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik kan adjust for overscan niet aan of uit zetten. Alleen het beeld groter of kleiner maken. Zoals het ook in je link staat.
Beeld op max grote zou default moeten zijn.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
De Shield is een relatief klein apparaatje waar veel op aangesloten zit. Met name een externe SSD, Netwerk en een HDMI kabel. Die kabels kunnen brak zijn of niet goed in de Shield of je AVR/TV zitten.
Ook een USB stick kan behoorlijk heet worden, je kunt er zelfs je vingers aan verbranden.

Dus als je problemen hebt, kijk dan ook of de Shield niet te warm wordt, zeer waarschijnlijk met het weer van de laatste tijd. Kijk of de ventilatieopening vrij is van stof en plaats je Shield op een koele plek. Al zeker niet op of dichtbij andere apparaten die warm worden!
Controleer al je kabels. Trek de voeding er even uit en volg je HDMI kabel om te zien of deze soepel en ongehinderd tussen je Shield en AVR/TV loopt. Hij mag nergens strak gespannen staan, dat beschadigd je HDMI steker en aansluitingen. Vervang de kabel als je die niet meer vertrouwd. Gebruik nooit een te korte kabel.

Ook ik heb af en toe problemen met mijn Shield 2019 pro. Maar na wat onderhoud en opnieuw opstarten zijn die meestal verholpen.
En, door tijdens het afspelen van een film op de knop rechtsboven te drukken, met de drie streepjes, kan de beeldkwaliteit verbeteren of verslechteren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AwdXdapPb9507o1Wb30VrDRm60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hScyuOZD19Xj6eubh4fNM7m.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door PCan op 04-08-2022 11:08 . Reden: afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 19:52

FongWan

The Stormrider ...

Ik ben bijna zo goed als zeker dat de 2019 Pro het beste past in mijn usecase ten opzichte van de Chromecast met TV maar heb een paar vragen. Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden.

Heb al veel gezocht in dit topic en ook gelezen maar wil even een last check of ik iets gemist heb.

Ik heb op dit moment een oude chromecast en een Synology DS214+ met media. Helaas merken we thuis vaker en vaker dat DS video niet kan casten en ook Plex niet omdat dat het bestand transcoded moet worden en dat trekt de NAS niet.
Videobestand in de app op mobiel proberen te casten naar de chromecast.

Het idee is dus om een 2019 Pro te halen welke dan de huidige chromecast gaat vervangen voor onderstaande doeleinden:

1) via de shield apps als youtube, disney+, netflix en apple tv+ te gebruiken

Als ik het hier zo lees moet dat allemaal wel goed gaan even uitgaande van correcte instellingen.

2) bovenstaande kan met meegeleverde ab gedaan worden, via knoppen of voice command. Dit is een cruciale voor WAF :) Dat het afspelen etc makkelijk via de meegeleverde ab gedaan kan worden. Wat is jullie ervaring hiermee?

3) hoe werkt afspelen met plex op de shield? Neem aan app installeren en verbinden met NAS in de app zoals je dat doet op een mobiel?

4) ik neem aan dat de shield het transcoden dan zal doen zodat de media die ik nu niet kan afspelen via mij mobiel wel afgespeeld kunnen worden via de shield. Dus dan speel ik via de shield met Plex het bestand. Dat gaat werken toch?

Mis ik nog iets of waar ik verder aan moet denken. Op bekabeld aansluiten en goede hdmi kabel na?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:53
FongWan schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:08:

4) ik neem aan dat de shield het transcoden dan zal doen zodat de media die ik nu niet kan afspelen via mij mobiel wel afgespeeld kunnen worden via de shield. Dus dan speel ik via de shield met Plex het bestand. Dat gaat werken toch?

Mis ik nog iets of waar ik verder aan moet denken. Op bekabeld aansluiten en goede hdmi kabel na?
4) de Shield zal in veel gevallen niet transcoden maar met wat geluk doet hij gewoon Direct Play (zo heet dat geloof ik in Plex). Dus hoeft er niets te gebeuren op de NAS of Shield. Sinds ik een Shield 2019 heb met Plex heb ik nog niet 1x iets van Transcoding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik loop er toch een beetje tegenaan dat ik mijn 4K high biterate (75MB/s) files niet goed kan afspelen over de Shield en Plex. Dan gaat 'ie constant bufferen en krijg ik de melding dat mijn netwerk niet snel genoeg is maar alles is bedraad aangesloten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 09:01

3raser

⚜️ Premium member

Arthur-316 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Ja dit doe ik ook iedere avond. Ik ben dan alsnog genoodzaakt een restart te doen ergens gedurende de dag. Maar het wil gelukkig wel lukken zo.
Even als tegengeluid, mijn Shield uit 2015 staat 24/7 aan en wordt dagelijks gebruikt met onder andere NLZiet en Videoland. Hij werkt tevens als Plex server. Alle updates staan erop en ik heb geen problemen met traagheid van bufferen. Hij is aangesloten via LAN omdat ik een hekel heb aan wifi. Misschien dat daar nog een verschil in kan zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:20:
Ik loop er toch een beetje tegenaan dat ik mijn 4K high biterate (75MB/s) files niet goed kan afspelen over de Shield en Plex. Dan gaat 'ie constant bufferen en krijg ik de melding dat mijn netwerk niet snel genoeg is maar alles is bedraad aangesloten.
Zullen we daar eerst maar eens 75Mbit van maken ;)

Via Kodi (gebruik geen Plex), ben ik nog geen commerciële 4K media tegengekomen (~ max. 128Mbit), wat de 2019 Pro niet probleemloos af kan spelen, zonder daarbij geen enige vorm van buffering. Mijn bron is dan een ouwe trouwe Synology 1010+ op een intern gigabit netwerk en alles bedraad aangesloten.

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2022 15:02 . Reden: even verduidelijkt (hoop ik) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

hardware-lover schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Zullen we daar eerst maar eens 75Mbit van maken ;)

Via Kodi (gebruik geen Plex), ben ik nog geen commerciële 4K media tegengekomen (~ max. 128Mbit), wat de 2019 Pro niet probleemloos af kan spelen, zonder enige vorm van buffering. Mijn bron is dan een ouwe trouwe Synology 1010+ op een intern gigabit netwerk en alles bedraad aangesloten.
Zal die dingen nooit _niet_ door elkaar halen... maar als ik het goed begrijp bevestig jij mijn probleem. Het is irritant want de Shield lijkt de bottleneck te zijn. Als ik dezelfde UTP kabel op mijn laptop aansluit heb ik een veel hogere data transfer dan op de Shield.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:55:
Zal die dingen nooit _niet_ door elkaar halen... maar als ik het goed begrijp bevestig jij mijn probleem. Het is irritant want de Shield lijkt de bottleneck te zijn. Als ik dezelfde UTP kabel op mijn laptop aansluit heb ik een veel hogere data transfer dan op de Shield.
De Shield of Plex in jouw geval? Ik bevestig geen probleem, ik geef aan dat ik, met mijn setup, geen problemen heb? Zie mijn edit, wat duidelijker nu (hoop ik) ;)

Wat voor doorvoersnelheid haal jij nu via je Shield en waar test je dat mee?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2022 15:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Het zou kunnen dat Plex je verbinding niet als lokaal herkent en gaat throttlen. Heb je al een ander apparaat geprobeerd? Als je er nog steeds last van hebt ligt het sowieso aan je Plex instellingen. Wat bij mij hielp was m'n lokale ip range invoeren bij Settings -> Network (Advanced aan) -> LAN Networks. In mijn geval staat er 10.0.0.0/8. Sindsdien 0 problemen met bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 04-08-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben bijna zo goed als zeker dat de 2019 Pro het beste past in mijn usecase ten opzichte van de Chromecast met TV maar heb een paar vragen. Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden.

Heb al veel gezocht in dit topic en ook gelezen maar wil even een last check of ik iets gemist heb.

Ik heb op dit moment een oude chromecast en een Synology DS214+ met media. Helaas merken we thuis vaker en vaker dat DS video niet kan casten en ook Plex niet omdat dat het bestand transcoded moet worden en dat trekt de NAS niet.
Videobestand in de app op mobiel proberen te casten naar de chromecast.

Het idee is dus om een 2019 Pro te halen welke dan de huidige chromecast gaat vervangen voor onderstaande doeleinden:

1) via de shield apps als youtube, disney+, netflix en apple tv+ te gebruiken

Als ik het hier zo lees moet dat allemaal wel goed gaan even uitgaande van correcte instellingen.

2) bovenstaande kan met meegeleverde ab gedaan worden, via knoppen of voice command. Dit is een cruciale voor WAF :) Dat het afspelen etc makkelijk via de meegeleverde ab gedaan kan worden. Wat is jullie ervaring hiermee?

3) hoe werkt afspelen met plex op de shield? Neem aan app installeren en verbinden met NAS in de app zoals je dat doet op een mobiel?

Het is in alle gevallen een flinke stap beter.
Kies wel meteen voor de 2019 pro, deze doet het allemaal net wat beter en zal oa. ook een Plex server kunnen draaien, mocht dat nodig zijn (kom ik nog op terug).

Het eventueel transcoden wordt gedaan op de server, dus in dat geval op de Shield.
Een (nog beter) alternatief is een moderne NAS waar dan weer voldoende cpu/geheugen en decoding aanwezig is.
Het transcoden is alleen nodig wanneer de client het formaat zelf niet kan afspelen en dan vraag ik mij af waarop het afspelen niet lukt (tablet/tv?).
Mocht dit alleen voor weinig voorkomende situaties gelden dan kun je voor de Plex server instellen dat het transcoderen (omzetten) niet te deftig gebeurt (niet omzetten naar 4k maar naar hd etc).

Als alternatief voor het afspelen van media (nas/ftp/etc) kun je kiezen voor Kodi. Daarmee speel je alles af zonder dat je een server moet installeren. Er is alleen geen transcoding maar het zou zomaar kunnen dat je dat minder nodig hebt dan je denkt.
Het instellen van een overzicht van je media (library) en andere instellingen zul je dan wel zelf moeten instellen.
Voor mij is Plex alleen een toevoeging wanneer je inderdaad naar bepaalde devices de stream moet omzetten/transcoden. Wanneer je de Shield voornamelijk gebruikt op een enkele TV dan loop je daar niet tegen aan. Het direct aansluiten via een soundbar of receiver kan natuurlijk ook.

Let er wel op dat je afhankelijk bent van wat er ondersteund wordt door je andere kastjes.
De Shield direct aangesloten op de TV en dan de TV naar de soundbar/receiver kan resulteren dat je geen DTS kunt afspelen (via de Shield). DTS is hedendaags vaak niet meer ondersteund op televisies (licentie kosten waarschijnlijk) en dan wordt het ook niet meer doorgestuurd (passthrough) naar je soundbar/receiver.

Het zelfde gebrek aan ondersteuning kun je ook krijgen wanneer je via de soundbar/receiver aangesloten bent op de TV maar dat er geen ondersteuning is voor nieuwere (vaak hdmi2.x) formaten zoals Dolby Vision, VVR, 120hz etc.
Mocht je twijfelen, kies dan voor het gemis van DTS en sluit het direct op de TV aan.
De Shield kan, wanneer nodig (zelden), DTS geluid omzetten zodat je het kunt afspelen maar andersom kun je een soundbar/receiver niet tweaken om de nieuwe beeld formaten te ondersteunen.

Ik ervaar zelf geen buffers bij het afspelen van 4k/DV media maar een makkelijke test is om een bestand (korte 4K clip) naar de Shield te kopieren en kijken of dat wel een beetje wil.
Als het allemaal gelukt is kun je dadelijk ook, via een aangepaste versie van Kodi, DolbyVision afspelen.
Ik kies al voor Kodi voordat het Kodi was dus ik herken wellicht wat minder de drempel ;)

Er is voor de besturing/bediening gewoon CEC ondersteuning (andere afstandbediening gebruiken) en ook de mogelijkheid om het via spraak te bedienen.

[ Voor 15% gewijzigd door Agent-X op 04-08-2022 22:08 . Reden: toevoeging CEC en uitleg keuze aansluigting op tv of via soundbar/receiver ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it

Wij hebben een koude week een 2019 shield in huis. Mijn partner en kinderen snapten de afstandsbediening vrijwel direct. Enige verwarring was dat ze niet doorhadden dat er een menu knop is naast de homeknop.

Het hielp wel om de veel gebruikte apps links te zetten in het overzichtje in het startscherm. En om de apps die ze veel gebruiken bovenaan in het kanaal overzicht te plaatsen. Ik scroll wel iets verder maar dat is nog altijd sneller dan elke keer uitleggen hoe ze Disney+ moeten opstarten. :)

De shield (inclusief ab) is makkelijker in gebruik dan de lg OS (met magic remote) die ze gewend zijn vinden ze zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Wij hebben een koude week een 2019 shield in huis. Mijn partner en kinderen snapten de afstandsbediening vrijwel direct. Enige verwarring was dat ze niet doorhadden dat er een menu knop is naast de homeknop.

Het hielp wel om de veel gebruikte apps links te zetten in het overzichtje in het startscherm. En om de apps die ze veel gebruiken bovenaan in het kanaal overzicht te plaatsen. Ik scroll wel iets verder maar dat is nog altijd sneller dan elke keer uitleggen hoe ze Disney+ moeten opstarten. :)

De shield (inclusief ab) is makkelijker in gebruik dan de lg OS (met magic remote) die ze gewend zijn vinden ze zelf.
Omdat je vers bent wil ik even polsen of je het geluid via een soundbar/receiver hebt lopen?
Zo ja, dan wil je wel in de LG setings bij 'geluid' instellen dat je het geluid wil 'doorsturen' (passthrough).

Helemaal onderaan van het Shield hoofdscherm zie je een optie om 'kanalen' aan te passen (niet maar laten zien).
Je kunt daarnaast apps toevoegen als favoriet en andere juist weghalen (zijn shortcuts). <- had je al benoemd zie ik
Je kunt zoveel dat je er bijna een heel topic aan zou kunnen wijden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Agent-X op 04-08-2022 22:34 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Agent-X schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Omdat je vers bent wil ik even polsen of je het geluid via een soundbar/receiver hebt lopen?
Zo ja, dan wil je wel in de LG setings bij 'geluid' instellen dat je het geluid wil 'doorsturen' (passthrough).

Helemaal onderaan van het Shield hoofdscherm zie je een optie om 'kanalen' aan te passen (niet maar laten zien).
Je kunt daarnaast apps toevoegen als favoriet en andere juist weghalen (zijn shortcuts).
Je kunt zoveel dat je er bijna een heel topic aan zou kunnen wijden ;)
Dank! Ik was al vrij tevreden met hoe hij nu werkt maar beter is altijd beter.

Ik geloof dat de tv op passthrough staat, dat ga ik als ik weer in de gelegenheid ben wel checken.

Wat bedoel je met de favoriete apps? De rij bovenin het startscherm? Daar heb ik al het nodige uitgeknikkerd en herschikt. Kan er meer mee?

Kanalen kan ik wel onderdrukken via het menu. Wat bedoel je met kanalen aanpassen? Ik zou daar graag een continue watching tegel bij elk kanaal willen ipv de, in mijn ogen random, selectie per kanaal. Is zoiets mogelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 09:36
Je kunt ook de Netflix knop herprogrammeren. (Ik weet zo even niet uit mijn hoofd hoe die app heet.)

Als ik de knop één keer indruk, start de ZiggoGo App. Druk ik twee keer, dan start Netflix en als ik de knop ingedrukt hou dan start Kodi.

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Spasm schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:43:
Je kunt ook de Netflix knop herprogrammeren. (Ik weet zo even niet uit mijn hoofd hoe die app heet.)

Als ik de knop één keer indruk, start de ZiggoGo App. Druk ik twee keer, dan start Netflix en als ik de knop ingedrukt hou dan start Kodi.
Geen app voor nodig, kan gewoon in de settings.

Edit: Dus wel een app nodig, ik was in de war met de hamburger-menu knop https://techwiser.com/rem...on-nvidia-shield-tv-2019/

Sorry beste medetweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door StGermain op 05-08-2022 04:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Dank! Ik was al vrij tevreden met hoe hij nu werkt maar beter is altijd beter.

Ik geloof dat de tv op passthrough staat, dat ga ik als ik weer in de gelegenheid ben wel checken.

Wat bedoel je met de favoriete apps? De rij bovenin het startscherm? Daar heb ik al het nodige uitgeknikkerd en herschikt. Kan er meer mee?

Kanalen kan ik wel onderdrukken via het menu. Wat bedoel je met kanalen aanpassen? Ik zou daar graag een continue watching tegel bij elk kanaal willen ipv de, in mijn ogen random, selectie per kanaal. Is zoiets mogelijk?
Ik lees nu pas dat je al braaf je voorkeuren hebt aangepast dus mijn opmerking werkt nu verwarrend.

Over het eventueel nog meer aanpassen; het hoofdscherm met rijen (kanalen), wat nu Android TV heet volgens mij, was een jaar geleden wat eenvoudiger en zonder een geforceerde rij met aanbevelingen bovenaan, die je ook niet kunt uitschakelen.

Met wat gedoe kun je deze oude situatie weer verkrijgen door de huidige gebruikte interface (app) Android TV Home naar een eerdere versie te zetten.
Mocht je dat (zoals ik) de moeite waard vinden dan wil je daarna wel in je account instellingen de auto-updates uitschakelen. Dan maar om de week even kijken of er wat apps een update willen.
Roep vooral om hulp mocht het niet lukken ;)

Meer inhoudelijk op het aanpassen van de kanalen (rijen);
Dit wordt per app bepaald en aangezien ik alles uitzet (alleen mijn favorieten) heb ik mij daar niet in verdiept maar het zal vast mogelijk zijn.
Je kunt een alternatieve launcher (frontend) installleren voor cosmetische en andere instellingen. Dat is ook maar een app maar je kunt deze automatisch laten starten.
Voor mij teveel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 09:36
StGermain schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:44:
[...]

Geen app voor nodig, kan gewoon in de settings.
Is dat zo? Die optie ben ik nergens tegengekomen. Ik moest eerst Button Mapper installeren.

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Spasm schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Is dat zo? Die optie ben ik nergens tegengekomen. Ik moest eerst Button Mapper installeren.
Mijn excuses, blijkbaar ben ik in de war met het remappen van de hamburger knop https://techwiser.com/rem...on-nvidia-shield-tv-2019/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 19:38
Spasm schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Ik had gelezen in de nieuwe update dat dit mogelijk is maar heb nog niet echt gezocht waar dit precies kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Okay, dat is wel apart. Ergens toch een bottleneck ?

Er zijn de Jellyfish test bestanden, en ik speel thuis van mijn Plex server naar mijn Shield Pro af, met een 4K 160mbps bestand, zonder hapering of stotteren.
Zelfs via Wifi loopt dit soepel.

Jammer dat http://jell.yfish.us/ niet meer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Er zijn de Jellyfish test bestanden, en ik speel thuis van mijn Plex server naar mijn Shield Pro af, met een 4K 160mbps bestand, zonder hapering of stotteren.

hardware-lover schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

De Shield of Plex in jouw geval? Ik bevestig geen probleem, ik geef aan dat ik, met mijn setup, geen problemen heb? Zie mijn edit, wat duidelijker nu (hoop ik) ;)

Wat voor doorvoersnelheid haal jij nu via je Shield en waar test je dat mee?
Als ik via mijn PC een videofile naar de Shield stuur dan haal ik een aardige snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ALJ1dZJ.png
Frank schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Het zou kunnen dat Plex je verbinding niet als lokaal herkent en gaat throttlen. Heb je al een ander apparaat geprobeerd? Als je er nog steeds last van hebt ligt het sowieso aan je Plex instellingen. Wat bij mij hielp was m'n lokale ip range invoeren bij Settings -> Network (Advanced aan) -> LAN Networks. In mijn geval staat er 10.0.0.0/8. Sindsdien 0 problemen met bandbreedte.
Dit lijkt wel goed te gaan. Het probleem lijkt de audio te zijn. Als ik een 4K film met 7.1 audio channel speel dan gaat ie bufferen, switch ik naar 5.1 dan is de stream prima.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 05-08-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ah, dat is duidelijk - dus gaat je server die 7.1 transcoden naar een ander formaat ? OPUS ?

En daarbij, in jet Shield settings dat je alle audio ondersteund en doorgeeft aan je receiver ?

[ Voor 35% gewijzigd door SileX op 05-08-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dxESlUq.png

Dit is mijn server met een 4K stream (met 5.1 audio).

Server specs:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/avcrGkZ.png
SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:28:
Ah, dat is duidelijk - dus gaat je server die 7.1 transcoden naar een ander formaat ? OPUS ?

En daarbij, in jet Shield settings dat je alle audio ondersteund en doorgeeft aan je receiver ?
Moet je eerlijk bekennen dat ik ook geen receiver heb. Enkel tv audio, dus op zich hoef ik nu ook geen 7.1 af te spelen, maar zou wel graag weten wat het probleem is. Volgend jaar komt er een vrij grote upgrade (nieuwe tv/soundbar) dus dan wil ik wel 7.1 atmos kunnen afspelen.

https://www.reddit.com/r/...71_truehd_atmos_playback/ ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

[ Voor 71% gewijzigd door MrVegeta op 05-08-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Hmmm, je speelt dus niet direct 4K af, maar deze wordt ook ge-transcode naar 1080p ? Kan je tv wel 4K aan ?

Een vriend van mij zit ook op mijn Plex, die kan remote 4K afspelen qua video, maar audio gaat ook naar een lagere stand vanwege support in zijn TV.

Jou dash ziet ernaar uit, dat je al helemaal geen 4K kan afspelen.

Je Reddit link is inderdaad een oude bug, daar had ik ook last van.
En mijn setup is wel met een receiver.
Is inmiddels opgelost.

Je i5 7500 heeft het ook moeilijk met transcoden.

[ Voor 22% gewijzigd door SileX op 05-08-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Dit lijkt wel goed te gaan. Het probleem lijkt de audio te zijn. Als ik een 4K film met 7.1 audio channel speel dan gaat ie bufferen, switch ik naar 5.1 dan is de stream prima.
Interessant. Ik had dit probleem gisteravond ook opeens uit het niets met (wat blijkt) een Atmos file. Voorheen nooit last van gehad. Maar ik kijk niet heel vaak dingen op Plex meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:52:
Hmmm, je speelt dus niet direct 4K af, maar deze wordt ook ge-transcode naar 1080p ? Kan je tv wel 4K aan ?

Een vriend van mij zit ook op mijn Plex, die kan remote 4K afspelen qua video, maar audio gaat ook naar een lagere stand vanwege support in zijn TV.

Jou dash ziet ernaar uit, dat je al helemaal geen 4K kan afspelen.

Je Reddit link is inderdaad een oude bug, daar had ik ook last van.
En mijn setup is wel met een receiver.
Is inmiddels opgelost.

Je i5 7500 heeft het ook moeilijk met transcoden.
Poosje geleden mijn media library naar 4k geupgrade. Niet helemaal rekening mee gehouden dat Plex (blijkbaar) een 4k stream transcode naar 1080p :p. Maar ik kan prima een 4k stream doen zolang de audio naar 5.1 gaat.

Dan maar even wachten op de A90J en HT-A7000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb geen NAS, maar een Samsung T7. Elk videobestand dat ik daarop zet, wordt probleemloos afgespeeld.
Ik heb een voorkeur voor 4K Dolby Atmos (via Kodi). Buffering had ik alleen bij Disney+, waarschijnlijk omdat een bepaalde film erg populair was. Komt dat vaker voor, dan de Disney+ App verwijderen en opnieuw installeren. Speel je vanaf een PC/Laptop via je Shield naar je AVR/TV dan ben je ook afhankelijk van de multitasking in je PC/Laptop. (virusscanner etc.).
Jammer dat er geen taakbeheer op de Shield zit (ctrl/Alt/Del op de PC).

Multitasking van je router kan ook een probleem zijn. (Meerdere apparaten/personen die tegelijk internettoegang belasten). Kijk in de App van je router op je smartphone als je dat wil controleren.
Er zijn vaak meer clients tegelijk actief dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Poosje geleden mijn media library naar 4k geupgrade. Niet helemaal rekening mee gehouden dat Plex (blijkbaar) een 4k stream transcode naar 1080p :p. Maar ik kan prima een 4k stream doen zolang de audio naar 5.1 gaat.

Dan maar even wachten op de A90J en HT-A7000 :+
Aha.
Nou, Plex checkt of jou devices het wel of niet aankunnen, qua beeld en geluid.

Kan ook zijn dat jou cpu het nekt, en niet beide goed kan omzetten, van 4k naar 1080p en van TrueHD naar 5.1.
Sterker nog, je EAC3 (compressed Atmos, geen 7.1) wordt geconverteerd zelfs naar AAC.

Welke Plex Media server versie draai je ?

Desalnietteplus - 4k, ja leuk, maar ik zou als ik jou was wachten op je nieuwe hardware - en je Shield is niet het probleem hier.

[ Voor 8% gewijzigd door SileX op 05-08-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:25:
Als ik via mijn PC een videofile naar de Shield stuur dan haal ik een aardige snelheid:

[knip]
Duidelijk. Zoals gedacht zit het probleem niet aan de kant van de Shield (of je gebruikte netwerk). Die MB's die nu worden gehaald zijn aardig wat Mbit's ;)

Edit: Mogelijk volgt er een allergische reactie, maar waarom probeer je Kodi hiervoor niet uit? Je geeft daarbinnen aan welke audio-codecs wel worden ondersteund door de hardware die voor de weergave zorgt en klaar is K...odi ;)

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2022 12:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Mocht je overwegen een Samsung T7, (exFAT bestandsindeling), aan te schaffen en je hebt een Sony TV, BD speler of ASUS router:

- Afspelen via de Shield gaat in alle gevallen probleemloos.
- Sony kan niet met exFAT omgaan, dus dat zorgt voor problemen met afspelen als je direct op je tv probeert af te spelen.
Asus Router's USB aansluiting kan totaal niet met exFAT omgaan. Dus dat werkt niet.
De T7 formateren kan (NTFS of zo), maar dan werkt hij niet meer op je Android smartphone.
(wel op Shield Android of Google TV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Aha.
Nou, Plex checkt of jou devices het wel of niet aankunnen, qua beeld en geluid.

Kan ook zijn dat jou cpu het nekt, en niet beide goed kan omzetten, van 4k naar 1080p en van TrueHD naar 5.1.
Sterker nog, je EAC3 (compressed Atmos, geen 7.1) wordt geconverteerd zelfs naar AAC.

Welke Plex Media server versie draai je ?

Desalnietteplus - 4k, ja leuk, maar ik zou als ik jou was wachten op je nieuwe hardware - en je Shield is niet het probleem hier.
Goeie tips. Ik laat het in november weten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ZsIk6j.png

Zo! Dit maakt nogal verschil. Heb even de client op de desktop geinstalleerd, daar gaat ie als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Zo dan !

Waar draaide Plex dan eerst op ?

Veel beter dit - mijn Plex server is ook gewoon Windows bak (i5 10400, 6 core dan wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:32:
Zo dan !

Waar draaide Plex dan eerst op ?

Veel beter dit - mijn Plex server is ook gewoon Windows bak (i5 10400, 6 core dan wel)
Is dezelfde server maar heb even de client op de desktop geinstalleerd zodat ik native 4k + 7.1 audio kan streamen. Nu is het dus ook direct play ipv transcode.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 05-08-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 11:16

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hallo mensen, ik zit te kijken naar een Shield Pro en weet niet zeker of deze in mijn specifieke situatie geschikt is. Daarom even deze situatieschets:

- Ik heb alleen maar 1080p of lager in mijn library en ga en kan geen 4k content afspelen
- Stream nu Plex vanaf een computer die langzaam aan het sterven is, en kijk met een PS4 Pro en een pricewatch: Onkyo TX-SR607 Zwart
- Heb een NAS gekocht omdat Plex daar op kon, maar nu blijkt dat de NAS niet kan transcoden en de PS4 Pro geen HLS content aan kan (voornamelijk .mkv bestanden) dus ik heb niks aan de NAS en de verkoper reageert maar niet op mijn verzoeken naar een upgrade. Alle series die ik heb zijn vrijwel in een formaat dat de PS4 Pro niet zelf kan afspelen

Optie 1 zou zijn om de NAS als PMS (server) te houden de Shield Pro als player te gebruiken, en alles via Direct Play te laten lopen, zonder transcoding, hopende dat de Shield Pro alles native kan afspelen, wat voor encoding er ook in het bronbestand zit

Optie 2 zou zijn om de Shield Pro als PMS (server dus) te gebruiken, en dan netwerkfolders mounten op de Shield Pro en op deze manier de bestanden af te laten spelen door de Shield Pro, ik weet alleen niet of de Shield het dan ook direct kan afspelen of dat ik de PS4 Pro dan moet gebruiken om het weer af te spelen

Optie 3 is de duurste, maar wellicht de meest bestendige, en dat is een duurdere NAS (Synology van 340 euro) kopen die wel kan transcoden, dan moet ik de andere NAS nog te zien verkopen op de tweedehands markt, of daar een markt voor is? Het zal wel 180 euro (prijs van de NAS die ik nu heb die niet kan transcoden) zijn dat ik dan kan weggooien denk ik. Erg jammer.

Natuurlijk wil ik zo min mogelijk uitgeven, dus als optie 1 een realistisch idee van mij is, is dat natuurlijk de beste optie. Maar klopt het idee dat ik daarover heb?

Mijn HiFi kan deze formaten aan kwa audio:
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD

[ Voor 16% gewijzigd door Ohmarinus op 06-08-2022 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
[b]Ohmarinus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:50:[/b

Natuurlijk wil ik zo min mogelijk uitgeven, dus als optie 1 een realistisch idee van mij is, is dat natuurlijk de beste optie. Maar klopt het idee dat ik daarover heb?
Yep. Optie 1 - ik ben nog niets tegengekomen wat de Shield niet zelf aan kan. Tot een 98GB versie van Fury aan toe.
Mijn HiFi kan deze formaten aan kwa audio:
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Geen Atmos zo te lezen ?
TrueHD (waar Atmos ook inzit, zal geen probleem zijn voor je oude Onkyo, maar EAC3 ? Geen ervaring mee met Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
SileX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:04:
[...]
Yep. Optie 1 - ik ben nog niets tegengekomen wat de Shield niet zelf aan kan. Tot een 98GB versie van Fury aan toe.
Ik gebruik Jellyfin en geen Plex meer maar merk dat zaken toch hergecodeerd worden op de server bij bepaalde onderschriften, is dat met Plex dan niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
StGermain schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik Jellyfin en geen Plex meer maar merk dat zaken toch hergecodeerd worden op de server bij bepaalde onderschriften, is dat met Plex dan niet het geval?
ik ben het nog niet tegengekomen... gebruik vooral SRT en PGS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
[...]
Die 98GB versie? Is dat de grootte van het bestand? De grote van het bestand staat toch los van de bitstream?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-06 09:09
Ik heb mijn shield nu 1 maand maar hij restart zichzelf zeker 2 a 3 keer per dag. Ik heb met nvidia support gechat maar die komen met deze oplossing.

Unplug all the cables and keep the device off for good 2-3 minutes.
-> Plug the Power cable, controller through USB (Wired) and Ethernet cable to the ATV. Do not connect HDMI cable.
-> The device will power on. Keep it idle for about 5 minutes and keep tapping A button on the controller. Continue tapping for about a few seconds.
-> Now leave the device is this state without the HDMI cable for good 10 minutes and plug the HDMI cable.
-> See if the shield working correctly.

Ik snap ten eerste niet wat ze hiermee precies wilt oplossen en ten tweede heb ik aangegeven dat meer mensen hier problemen mee hadden op verschillende forums en die kregen een nieuwe power unit opgestuurd waardoor het probleem opgelost werd.

Hebben meer mensen hier last van gehad toevallig?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MyHero schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Die 98GB versie? Is dat de grootte van het bestand? De grote van het bestand staat toch los van de bitstream?!
Voor een film van 2uur 14 min is 98gb toch wel een aardige bitrate :) en natuurlijk een TrueHD track erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
SileX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Voor een film van 2uur 14 min is 98gb toch wel een aardige bitrate :) en natuurlijk een TrueHD track erbij.
Dat zal best kloppen, maar dan is het nog altijd handiger de bitrate te vermelden die dat ding aan kan ipv alleen de grootte van het bestand. Dat zegt namelijk niet zoveel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 04-07 08:30
Theo27 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:28:
Ik heb mijn shield nu 1 maand maar hij restart zichzelf zeker 2 a 3 keer per dag. Ik heb met nvidia support gechat maar die komen met deze oplossing.

Unplug all the cables and keep the device off for good 2-3 minutes.
-> Plug the Power cable, controller through USB (Wired) and Ethernet cable to the ATV. Do not connect HDMI cable.
-> The device will power on. Keep it idle for about 5 minutes and keep tapping A button on the controller. Continue tapping for about a few seconds.
-> Now leave the device is this state without the HDMI cable for good 10 minutes and plug the HDMI cable.
-> See if the shield working correctly.

Ik snap ten eerste niet wat ze hiermee precies wilt oplossen en ten tweede heb ik aangegeven dat meer mensen hier problemen mee hadden op verschillende forums en die kregen een nieuwe power unit opgestuurd waardoor het probleem opgelost werd.

Hebben meer mensen hier last van gehad toevallig?
Zo te zien proberen ze een volledige power cyclus en willen ze zien of het helpt. Als het niet lukt kan je dat aangeven lijkt me en krijg je alsnog een nieuwe adapter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MyHero schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Dat zal best kloppen, maar dan is het nog altijd handiger de bitrate te vermelden die dat ding aan kan ipv alleen de grootte van het bestand. Dat zegt namelijk niet zoveel....
Hoe kan je dat beetje makkelijk uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Hoe kan je dat beetje makkelijk uitlezen?
Hangt er vanaf. Bij bestanden, zoals .mkv, .avi, etc gebruik ik mediainfo

Verder schijnt er voor de Shield ook een toetsenbordcombinatie te zijn welke bij afspelen info, waaronder, de bitrate en frames in realtime wordt weergegeven. Die combinatie ben ik kwijt. Misschien dat er iemand is die die combinatie weet

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7hoqmrEv0fvhfoQdEjHrlrzTb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yju26DJITtEp56rZW9rcvmrC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door MyHero op 07-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

[...]

[...]

Geen Atmos zo te lezen ?
TrueHD (waar Atmos ook inzit, zal geen probleem zijn voor je oude Onkyo, maar EAC3 ? Geen ervaring mee met Shield.
Okay, klinkt goed. Ik heb er een besteld.

Mocht het toch niet lukken om alles af te spelen, dan kan ik de Shield altijd nog als Plex Server gebruiken. Heb ik wel weer een extra apparaat dat erbij aan moet. Maar okay, het geeft wel flexibiliteit en de extra opties zoals Steam en games streamen vanaf mijn computer zijn ook wel toffe extra's.

Nog twee vragen:
Zorgen subs die ge-embed zijn in een MKV altijd voor transcoding, of zijn dit nou juist subs die als losse stream gestuurd worden en direct worden ondersteund zonder transcoding?

Kan je die Shield Pro ook gewoon volledig uitzetten wanneer die niet in gebruik is, of moet dat ding altijd op standby blijven?

[ Voor 10% gewijzigd door Ohmarinus op 07-08-2022 23:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
Ohmarinus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:23:
[...]

Kan je die Shield Pro ook gewoon volledig uitzetten wanneer die niet in gebruik is, of moet dat ding altijd op standby blijven?
Oude versies hadden knopje om het te doen. Nu kun je via instellingen shield helemaal uit zetten.
Alleen aanzetten gaat dan lastig. Je moet dan stekker even uithalen en weer in steken.

Of slimme stekker. ( @dragon2)

Verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN22dAXayE4eJVQ7149-qRD9Wnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gcD6xXoyvxzIbQpESigu10pn.jpg?f=user_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:42:
[...]
Alleen aanzetten gaat dan lastig. Je moet dan stekker even uithalen en weer in steken
Werkt stroom eraf en dan erop met een slimme stekker niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

mucuracat schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Oude versies hadden knopje om het te doen. Nu kun je via instellingen shield helemaal uit zetten.
Alleen aanzetten gaat dan lastig. Je moet dan stekker even uithalen en weer in steken.

Verbruik:

[Afbeelding]
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik gebruik een stekkerdoos met schakelaar die ik uitzet zodra al mijn apparatuur uit zichzelf is uitgegaan, dus dat moet helemaal goed komen dan. Heb de doos net binnen, dus ik ga meteen aan de slag!

[ Voor 28% gewijzigd door Ohmarinus op 08-08-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
dragon2 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Werkt stroom eraf en dan erop met een slimme stekker niet gewoon?
Dat kan ook. Vergeten bij te zetten 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Update mbt de nieuwe shield:
Alles lijkt vloeiend te draaien, het enige probleem dat ik heb is dat de Shield vast lijkt te zitten op 720p. Erg jammer, want ik kan 1080p draaien. Ik begrijp niet helemaal waarom, heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en heb altijd 1080p content gedraaid.

Via instellingen helemaal uitzetten zie ik ook niet, ik zie alleen sleep en reboot.

Zou het kunnen zijn dat ik vast zit op 720p omdat mijn versterker tot HDMI 1.3 gaat? Ik zou dat wel gek vinden, want met de PS4 Pro is 1080p output door de versterker nooit een probleem geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Ohmarinus op 08-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:38:
Update mbt de nieuwe shield:
Alles lijkt vloeiend te draaien, het enige probleem dat ik heb is dat de Shield vast lijkt te zitten op 720p. Erg jammer, want ik kan 1080p draaien. Ik begrijp niet helemaal waarom, heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en heb altijd 1080p content gedraaid.

Via instellingen helemaal uitzetten zie ik ook niet, ik zie alleen sleep en reboot.

Zou het kunnen zijn dat ik vast zit op 720p omdat mijn versterker tot HDMI 1.3 gaat? Ik zou dat wel gek vinden, want met de PS4 Pro is 1080p output door de versterker nooit een probleem geweest.
V.w.b. dat laatste, volgens de specificaties van het model receiver wat je hebt gedeeld, zou 1080p als output geen probleem mogen zijn. Je hebt echter niet gedeeld wat voor model TV er aan de andere kant van de receiver hangt, dus mogelijk brengt deze je Shield "wat in de war".

Je zou anders de Shield als test ook even rechtstreeks aan je TV kunnen hangen, kijken of dat wel dat een 1080p tot gevolg heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hang de Shield eens kortstondig direct aan de TV? Weet je direct of er dus iets met je versterker / tweede kabel aan de hand is :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

hardware-lover schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

V.w.b. dat laatste, volgens de specificaties van het model receiver wat je hebt gedeeld, zou 1080p als output geen probleem mogen zijn. Je hebt echter niet gedeeld wat voor model TV er aan de andere kant van de receiver hangt, dus mogelijk brengt deze je Shield "wat in de war".

Je zou anders de Shield als test ook even rechtstreeks aan je TV kunnen hangen, kijken of dat wel dat een 1080p tot gevolg heeft?
Ik zal dat vanavond even proberen, maar kan ik de Shield niet 'forceren' om 1080p uit te zenden? Ik heb er een projector aan hangen die 720p is, iets hoger eigenlijk, maar deze geeft serieus beter beeld als ik een 1080p signaal naar de projector stuur. Dit doe ik al sinds ik de projector heb. Ik vind het heel gek dat de Shield zelf 'kiest' en de gebruiker niet de optie geeft dit zelf te veranderen.

Wellicht een safety-feature om te voorkomen dat mensen in rare beeldverhoudingen gaan instellen die niet compatible zijn met hun schermen en dan geen toegang meer hebben tot hun device omdat ze het hebben verpest? Ik zag dat het apparaat na wijzigen van andere setting zoals framerate een 15 seconden cooldown doet waarin je een go moet geven dat de nieuw ingestelde settings werken, ik kan mij voorstellen dat mensen dan bij een zwart scherm al snel buttons gaan mashen en dan onbedoeld de wijzigingen accepteren, en dat Nvidia geen zin had in dit soort aftercare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
Ohmarinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Ik zal dat vanavond even proberen, maar kan ik de Shield niet 'forceren' om 1080p uit te zenden? Ik heb er een projector aan hangen die 720p is, iets hoger eigenlijk, maar deze geeft serieus beter beeld als ik een 1080p signaal naar de projector stuur. Dit doe ik al sinds ik de projector heb. Ik vind het heel gek dat de Shield zelf 'kiest' en de gebruiker niet de optie geeft dit zelf te veranderen.

Wellicht een safety-feature om te voorkomen dat mensen in rare beeldverhoudingen gaan instellen die niet compatible zijn met hun schermen en dan geen toegang meer hebben tot hun device omdat ze het hebben verpest? Ik zag dat het apparaat na wijzigen van andere setting zoals framerate een 15 seconden cooldown doet waarin je een go moet geven dat de nieuw ingestelde settings werken, ik kan mij voorstellen dat mensen dan bij een zwart scherm al snel buttons gaan mashen en dan onbedoeld de wijzigingen accepteren, en dat Nvidia geen zin had in dit soort aftercare.
Volgens dit artikel zou dat moeten kunnen?
https://www.nvidia.com/en.../adjusting-display-modes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Je hebt er waarschijnlijk een projector aanhangen die 1080p "kan verwerken", ik heb hier een 1080p projector die 4k (in 1080p) weer kan geven. Die kan dus wel het signaal verwerken maar niet als zodanig ook weergeven. Jij zal hetzelfde hebben met die 1080p > 720p (of iets hoger zoals je schrijft). Volgens mij is het zo dat een TV/monitor/projector een signaal naar een randapparaat afgeeft waarmee deze duidelijk maakt wat ie aan beeld kan verwerken. Het ziet er dus naar uit dat de Shield 720p als max ontvangt.

Maar wat hier eerder al wordt aangegeven, kijk eens naar hetgeen beschikbaar is als je een wat dieper in de beeldinstellingen duikt van je Shield?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet perse, maar valt wel te proberen.

Custom display mode to see a list of all modes available for your display << wat de Shield aan informatie ontvangen heeft van het "display".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

hardware-lover schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Je hebt er waarschijnlijk een projector aanhangen die 1080p "kan verwerken", ik heb hier een 1080p projector die 4k (in 1080p) weer kan geven. Die kan dus wel het signaal verwerken maar niet als zodanig ook weergeven. Jij zal hetzelfde hebben met die 1080p > 720p (of iets hoger zoals je schrijft). Volgens mij is het zo dat een TV/monitor/projector een signaal naar een randapparaat afgeeft waarmee deze duidelijk maakt wat ie aan beeld kan verwerken. Het ziet er dus naar uit dat de Shield 720p als max ontvangt.

Maar wat hier eerder al wordt aangegeven, kijk eens naar hetgeen beschikbaar is als je een wat dieper in de beeldinstellingen duikt van je Shield?
Yep, ik denk dat het ook zoiets is. Was er ook al meteen ingedoken vanmorgen. De enige opties in die advanced instellingen zijn dus alle 10 slechts 720p. Je kunt dan alleen andere kleurprofielen en refresh rates kiezen. Ik vind het wel problematisch dat de shield dit doet. Moet straks wanneer ik serie ga kijken maar even kijken hoe goed het werkt en of het tegenvalt kwa resolutie. Heb wel al alle ingangen geprobeerd van de receiver, en drie verschillende kabels, dus daar ligt het denk ik niet aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:45:
Yep, ik denk dat het ook zoiets is. Was er ook al meteen ingedoken vanmorgen. De enige opties in die advanced instellingen zijn dus alle 10 slechts 720p.
Koop een EDID emulator met passthrough ondersteuning (zoals de Lindy 32115). 'Train' die m.b.v. een 1080p scherm (idealiter een TV, om zo ook lagere refresh rates te ondersteunen). Sluit hem aan tussen je Shield TV en je projector, en stel je Shield TV in op 1080p. Dat zou moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2022 21:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:01:
[...]
Koop een EDID emulator met passthrough ondersteuning (zoals de Lindy 32115). 'Train' die m.b.v. een 1080p scherm (idealiter een TV, om zo ook lagere refresh rates te ondersteunen). Sluit hem aan tussen je Shield TV en je projector, en stel je Shield TV in op 1080p. Dat zou moeten werken.
De EDID term, daar kwam ik maar niet op. Te lang geleden dat ik daar actief mee bezig ben geweest ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ohmarinus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:23:
[...]

Zorgen subs die ge-embed zijn in een MKV altijd voor transcoding, of zijn dit nou juist subs die als losse stream gestuurd worden en direct worden ondersteund zonder transcoding?
Nee, ingebrand is ingebrand.
Transcoding op subs ben ik nog niet tegengekomen. Je kan dit dan weer wel instellen in je Plex app…. Maar niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MyHero schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Ja eens natuurlijk. Maar had ik eerder vermeld dat je prima een stream van 160Mbit naar de Shield kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
SileX schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

... Maar had ik eerder vermeld dat je prima een stream van 160Mbit naar de Shield kan sturen.
Had je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

The Zep Man schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Hmm, interessant product. Wel weer vrij prijzig (even snel zoeken gaf mij resultaten van rond de 40 euro). Ik moet er even over nadenken of ik dit het waard vind om te doen.

Heb trouwens ook zitten kijken naar de kleurprofielen die je met de shield kunt kiezen, want ik vind dat het beeld, en dan met name het wit, te fel is. De PS4 Pro heeft blijkbaar een betere dynamic range. Ik heb een gewoon non-HDR youtube filmpje geopend en het detail vergeleken in de low-contrast zones. De Shield heeft verlies van contrast in dit soort gebieden, ongeacht het kleurprofiel dat ik kies.

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 09-08-2022 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:28:
Hmm, interessant product. Wel weer vrij prijzig (even snel zoeken gaf mij resultaten van rond de 40 euro). Ik moet er even over nadenken of ik dit het waard vind om te doen.
Ik refereerde naar een voor mij bekend model. Je zou in jouw situatie ook een goedkopere kunnen nemen, gezien je enkel interesse hebt voor iets tot en met 1080p/HDMI 1.4/HDCP 1.4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SileX schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

[knip]
Er zijn ook wel voordelige alternatieven te vinden, maar of deze ook naar wens werken zal enkel door te testen duidelijk worden. Een tamelijk voordelig voorbeeld, zoek eens naar > Assmann DA-70466 <

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 10:47
Ik twijfel een beetje tussen de shield tv pro en de chromecast met googleTV.

Ik neig naar de shield, omdat deze in mijn ogen meer toekomstbestendig is. Ik wil (misschien) op een later moment wel van de gamestream gebruik maken. Maar tegelijkertijd denk dat ik ook dat ik niet van alle features gebruik maak en dan is het zonde.
Maar tegelijkertijd vind ik het ook weer zonde om chromecast te kopen en dan minder functionaliteit te hebben.

Als ik voor de shield kies, dan wil ik er een ethernet kabel in hangen etc. Dan wordt het weer een stuk groter dan ff simpel chromecast in de hdmi plug&play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:06
@Goemies

zet voor je zelf op een rij welke functionaliteit de Shield heeft en de Chromecast en streep ze langzaam weg zodat je kan zien welke features je echt gaat gebruiken. Het is nou niet alsof een chromecast een godsvermogen kost. De shield is echter wel een kleine investering.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-07 23:10

JoeZuCK

_Fonz > all.

Blijft bij jullie de Shield ook een tijdje hangen voordat hij op input van een externe remote (LG) reageert na het opstarten? Geen idee of het daardoor komt. Had het voorheen namelijk nooit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 128 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.