Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik gebruik nu al een tijdje Leanback on Fire. Zie ook de TS. Werkt best wel goed. Wel merk ik na een upgrade dat de Shield TV niet weet welke van de twee tijdelijke launchers hij moet starten, en geeft de gebruiker dan een keuze (volgens mij tussen een wizard en 'system upgrade'). Gewoon 'system upgrade' kiezen en het komt goed. Dit kan wel eens een probleem zijn van elke alternatieve launcher.

Dat is echter een klein irritatiepunt voor mij, zeker ten opzichte van wat Google doet met diens launcher. Nu heb ik gewoon een launcher waarbij ik in één oogopslag alle relevante applicaties kan zien en starten, zonder ruis van zaken die irrelevant zijn. Favorieten zijn zelf te configureren (ook in hoeveel kolommen en rijen het getoond wordt, zodat je niet hoeft te scrollen) en te sorteren, en onnodige applicaties kunnen verborgen worden. Systeeminstellingen zijn gewoon bereikbaar. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 11-08-2022 08:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:45
JoeZuCK schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:30:
Blijft bij jullie de Shield ook een tijdje hangen voordat hij op input van een externe remote (LG) reageert na het opstarten? Geen idee of het daardoor komt. Had het voorheen namelijk nooit.
Ergens in dit topic staat de oplossing. Werkt bij mij ook, ik had hetzelfde issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Blijft bij jullie de Shield ook een tijdje hangen voordat hij op input van een externe remote (LG) reageert na het opstarten? Geen idee of het daardoor komt. Had het voorheen namelijk nooit.
Ja sinds een paar maanden (weken?) eerlijk gezegd op mijn Samsung. Lijkt wel of de CEC handshake lang duurt. Hij doet het ook niet als ik mijn KPN box aan heb staan. Die 'kaapt' dan mijn Samsung afstandsbediening.
hasseroderman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Ergens in dit topic staat de oplossing. Werkt bij mij ook, ik had hetzelfde issue
Ik zal even zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door The GUI op 11-08-2022 09:16 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

The GUI schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Ja sinds een paar maanden (weken?) eerlijk gezegd op mijn Samsung. Lijkt wel of de CEC handshake lang duurt. Hij doet het ook niet als ik mijn KPN box aan heb staan. Die 'kaapt' dan mijn Samsung afstandsbediening.
Qua tijd heb ik hier hetzelfde. Sinds een maand of anderhalf ofzo.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@JoeZuCK

Gevonden! Straks even proberen:
If you use your TV, soundbar, or AVR remote to navigate SHIELD and you are experiencing issues using the remote 30 seconds after turning on or changing HDMI input to SHIELD, try the following:

Enable Developer options if you haven’t already a. Under settings -> device properties -> About navigate to Build and press select 7 times
Navigate to developer options (under settings-> device preferences)
Under the HDMI section, disable the setting “CEC: Ignore active sources during One Touch Play”

This may restore remote functionality to your SHIELD.
Edit: Getest en het werkt weer! Misschien een idee om dit toe te voegen aan de startpost @Balance, @Robolokotobo, @The Zep Man?

[ Voor 7% gewijzigd door The GUI op 11-08-2022 09:49 ]

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Duurt bij ons een paar seconde. LG G1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
The GUI schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:19:
Edit: Getest en het werkt weer! Misschien een idee om dit toe te voegen aan de startpost (...)?
Done. Bedankt voor het aandragen hiervan. Het is eigenlijk een workaround (met name omdat de gebruiker in developer options moet grasduinen), maar er lijken geen andere nadelen aan te zitten. Hopelijk lost Nvidia dit permanent op in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The Zep Man schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Done. Bedankt voor het aandragen hiervan. Het is eigenlijk een workaround (met name omdat de gebruiker in developer options moet grasduinen), maar er lijken geen andere nadelen aan te zitten. Hopelijk lost Nvidia dit permanent op in de toekomst.
Thanks en graag gedaan :)
Ja klopt, een workaround voor een probleem wat er eerst niet was... 8)7
Mocht er raar gedrag optreden door deze setting dan meld ik me wel even

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Mijn setup (Sony KD49x809cl
(2016) + Shield 2019) heeft altijd super goewerkt ook na de 9.1 update. Maar nu opeens gaat de TV nauwelijks meer goed aan via HDMI CEC als ik de shield aanzet. Uitzetten werkt wel, evenals volume.

Ik merk dat de TV ook met de eigen AB wat moeite heeft.

Iemand iets soortgelijks ervaren en is dit op te lossen? Of toch maar eens uitkijken naar een nieuwe TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FJP84 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:37:
Iemand iets soortgelijks ervaren en is dit op te lossen? Of toch maar eens uitkijken naar een nieuwe TV.
Als de TV uit staat, trek dan eens de HDMI stekker uit de Shield TV. Probeer je TV dan nog eens aan te zetten. Nog steeds problemen? Dan ligt het waarschijnlijk aan je TV en niet aan de Shield TV.

• FJP84
The Zep Man schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Als de TV uit staat, trek dan eens de HDMI stekker uit de Shield TV. Probeer je TV dan nog eens aan te zetten. Nog steeds problemen? Dan ligt het waarschijnlijk aan je TV en niet aan de Shield TV.
Ga ik proberen. Het lijkt vooral problematisch als alles een tijd uitgestaan heeft.

Andere vraag: ik was naar dat GeForce Now aan het kijken en zag nu in steam dat ik Assassin's Creed Directors cut voor 3eur kan kopen. Er staat alleen een Windows logo bij. Kan ik deze dan wel spelen op de Shield?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJP84 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:54:
Andere vraag: ik was naar dat GeForce Now aan het kijken en zag nu in steam dat ik Assassin's Creed Directors cut voor 3eur kan kopen. Er staat alleen een Windows logo bij. Kan ik deze dan wel spelen op de Shield?
Zie deze lijst.
Assassin's Creed™: Director's Cut Edition (Ubisoft Connect, Epic Games Store, Steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Het spel werkt opzich wel, alleen. Mijn bluetooth game controler werkt er niet op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
FJP84 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Het spel werkt opzich wel, alleen. Mijn bluetooth game controler werkt er niet op 8)7
Bij mij werkt zowel de xbox one als ps4 controller op de Shield, tot hiertoe nog geen enkel spel ondervonden waarbij de controller niet werkte. Via Steamlink af en toe wel wat problemen om het te doen werken en vooral dan met de oude AC’s. Refund als het echt incompatible is of eerst testen met andere games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FJP84 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:03:
[...]
Ze zijn ook niet allemaal zomaar geschikt, ik heb er ook een die wel gekoppeld kan worden maar die doet verder helemaal niets (op geen enkel Android TV apparaat). Een andere (Trust), doet het probleemloos. Ik heb het dan ook over koppelen via Bluetooth.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dogtagz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:38:
Heb sinds kort de Nvidia Shield Pro, echt perfect ding. Super blij mee!

Kan het kloppen dat de Nvidia Shield Controller werkelijk nergens te bestellen is? Is daar een specifieke reden voor?

Lees over t algemeen goede ervaringen en heb liever de Nvidia Shield Controller dan een ander merk ;)
Bedenkt goed WAAROM je de Nvidia Shield Controller zou willen hebben, want in sommige games heb je dan geen Start/Pauze knoppen zoals met een X-Box of PlayStation Gamepad bijvoorbeeld! ;)

Zie ook : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
En dit is ook interessant : hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Veel succes met de keuzestress alvast! ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
hardware-lover schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ze zijn ook niet allemaal zomaar geschikt, ik heb er ook een die wel gekoppeld kan worden maar die doet verder helemaal niets (op geen enkel Android TV apparaat). Een andere (Trust), doet het probleemloos. Ik heb het dan ook over koppelen via Bluetooth.
Bij andere games werkte het wel. Maar het is een el cheapo controller van de action eigenlijk voor de Nintendo Switch. De 3 euro die de game gekost heeft maakt me niet uit, misschien dat ik eerder ga kijken of ik een andere controller kan testen. Het is leuk als het kan.

Andere vraag: mijn Sony TV uit 2016 begint echt kuren te vertonen en ben nu aan het oriënteren op iets nieuws. Heel veeleisend ben ik niet. Ik denk dat het snel weer een stap vooruit is. 4K, 100Hz, HDMI-CEC en Dolby Vision lijkt met icm de shield wel op zijn plaats. Ik zag de LG 50NANO886PB of toch (zonder Dolby vision) de Samsung QLED 55Qt4A

Waar ik benieuwd naar ben of iemand kan vertellen of deze TV's goed samen gaan met de Shield. Overige details/ervaringen zoek ik verder zelf verder wel uit :) Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 14-08-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

FJP84 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:41:
[...]
...
Waar ik benieuwd naar ben of iemand kan vertellen of deze TV's goed samen gaan met de Shield. Overige details/ervaringen zoek ik verder zelf verder wel uit :) Alvast bedankt!
Zelf een jaar geleden ook een nieuwe tv gekocht. Had bijna een 65" Samsung gekocht voor zo'n 1100 maar op het laatste moment vond ik toch Dolby Vision belangrijker. Xbox series X, Shield Pro 2019, Netflix en Disney+ ondersteunen dat dus had geen zin om snel spijt te hebben dat mijn nieuwe tv dat niet ondersteund. Dus toen zelf gekozen voor een LG oled scherm die het dubbele kostte. LG C1 geworden.

En zo'n scherm is wennen... Soms gemeen fel, soms erg donker en detailloos. Ben heel lang bezig geweest om dat ding te tunen en als we iets gaan kijken aan film of serie, dan gaat de huiskamer in bioscoop modus: als lichten uit of dimmen... Voor games overdag overigens niet.

Maar ik denk nog steeds de goede keuze te hebben gemaakt vanwege Dolby Vision ondersteuning...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

nero355 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Bedenkt goed WAAROM je de Nvidia Shield Controller zou willen hebben, want in sommige games heb je dan geen Start/Pauze knoppen zoals met een X-Box of PlayStation Gamepad bijvoorbeeld! ;)

Zie ook : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
En dit is ook interessant : hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Veel succes met de keuzestress alvast! ;) :+
Ik heb ooit eens de Xbox One controller gebruikt, maar die geeft al snel verbindingsproblemen. Ik zit op zo'n 4 meter van de Shield af, maar dat is blijkbaar al te veel. Schijnt dat de BT chip van de Shield nogal crappy lijkt te zijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Stormtrooper schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 23:22:
[...]

Zelf een jaar geleden ook een nieuwe tv gekocht. Had bijna een 65" Samsung gekocht voor zo'n 1100 maar op het laatste moment vond ik toch Dolby Vision belangrijker. Xbox series X, Shield Pro 2019, Netflix en Disney+ ondersteunen dat dus had geen zin om snel spijt te hebben dat mijn nieuwe tv dat niet ondersteund. Dus toen zelf gekozen voor een LG oled scherm die het dubbele kostte. LG C1 geworden.

En zo'n scherm is wennen... Soms gemeen fel, soms erg donker en detailloos. Ben heel lang bezig geweest om dat ding te tunen en als we iets gaan kijken aan film of serie, dan gaat de huiskamer in bioscoop modus: als lichten uit of dimmen... Voor games overdag overigens niet.

Maar ik denk nog steeds de goede keuze te hebben gemaakt vanwege Dolby Vision ondersteuning...
Dolby vision op 50inch: is dat ook merkbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
FJP84 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:08:
[...]

Dolby vision op 50inch: is dat ook merkbaar?
Je bedoelt? Dolby Vision vs HDR10 / HDR10+? Dolby Vision vs SDR? Of wat mij aan de originele post waarschijnlijker lijkt: een OLED vs LCD TV?

Ik heb zelf in ieder geval al 5 jaar een OLED, en zie echt wel het verschil met een LCD TV. Juist door het enorme contrast dat OLED geeft. En dan niet alleen bij HDR content, maar ook bij SDR zie ik het terug. Bv bij donkere beelden met witte ondertiteling. Bij een OLED TV heb je dan ook gewoon donkere beelden met witte ondertiteling. Bij een LCD TV heb je dan donkergrijze beelden met lichtgrijze ondertiteling. Of bij echt zo goed als zwart beeld kun je bij LCD nog wel eens de backlight zien branden omdat die wel (flink) oplicht voor de ondertiteling.

En SDR vs HDR valt ook goed te merken. Ook weer versterk in combinatie met OLED. Een auto die in het donker rijdt met de koplampen aan. Dan wordt ik ook bij wijze van verblind door de TV. Terwijl je met SDR beelden niet het felle van de koplampen kunt hebben en ook nog voldoende details kunt weergeven in het donkere.

HDR10 vs Dolby Vision vs HLG zal inderdaad niet snel zichtbaar zijn in het beeld. Waarbij ik mij sowieso afvraag of je verschil kunt zien op basis van statisch beeld. Dit omdat bij HDR10 er één keer metadata is opgegeven voor de volledige video, terwijl dit bij DV dynamisch is en per scene kan verschillen. Als je dus hetzelfde beeld hebt met dezelfde metadata in zowel HDR10 als DV zou dat dus hetzelfde moeten zijn. Alleen kun je bin een volledige film dus verschillen merken omdat bij DV de metadata dus kan afwijken per scene terwijl bij HDR10 dus een "gemiddelde" gekozen moet worden voor de hele film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
Sp33dFr34k schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb ooit eens de Xbox One controller gebruikt, maar die geeft al snel verbindingsproblemen. Ik zit op zo'n 4 meter van de Shield af, maar dat is blijkbaar al te veel. Schijnt dat de BT chip van de Shield nogal crappy lijkt te zijn.
Ik zit ook 4 meter van mijn 62” maar nul problemen met de xbox one controller hier, eens hij begint te disconnecten batterijen vervangen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
RobertMe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Je bedoelt? Dolby Vision vs HDR10 / HDR10+? Dolby Vision vs SDR? Of wat mij aan de originele post waarschijnlijker lijkt: een OLED vs LCD TV?

Ik heb zelf in ieder geval al 5 jaar een OLED, en zie echt wel het verschil met een LCD TV. Juist door het enorme contrast dat OLED geeft. En dan niet alleen bij HDR content, maar ook bij SDR zie ik het terug. Bv bij donkere beelden met witte ondertiteling. Bij een OLED TV heb je dan ook gewoon donkere beelden met witte ondertiteling. Bij een LCD TV heb je dan donkergrijze beelden met lichtgrijze ondertiteling. Of bij echt zo goed als zwart beeld kun je bij LCD nog wel eens de backlight zien branden omdat die wel (flink) oplicht voor de ondertiteling.

En SDR vs HDR valt ook goed te merken. Ook weer versterk in combinatie met OLED. Een auto die in het donker rijdt met de koplampen aan. Dan wordt ik ook bij wijze van verblind door de TV. Terwijl je met SDR beelden niet het felle van de koplampen kunt hebben en ook nog voldoende details kunt weergeven in het donkere.

HDR10 vs Dolby Vision vs HLG zal inderdaad niet snel zichtbaar zijn in het beeld. Waarbij ik mij sowieso afvraag of je verschil kunt zien op basis van statisch beeld. Dit omdat bij HDR10 er één keer metadata is opgegeven voor de volledige video, terwijl dit bij DV dynamisch is en per scene kan verschillen. Als je dus hetzelfde beeld hebt met dezelfde metadata in zowel HDR10 als DV zou dat dus hetzelfde moeten zijn. Alleen kun je bin een volledige film dus verschillen merken omdat bij DV de metadata dus kan afwijken per scene terwijl bij HDR10 dus een "gemiddelde" gekozen moet worden voor de hele film.
Dank voor de reactie. OLED is heel mooi maar boven het gestelde budget en ik heb twijfel over de inbrandissues. Dus meer de vraag: 50" Nanocel VS 55" QLED. Ik ga mijn vraag even in het juiste aankoopadvies topic een vervolg geven om de keuze tussen deze twee TVs tot een goed einde te brengen (QLED vs Nanocel) :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
FJP84 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Dank voor zover. OLED is heel mooi maar boven het gestelde budget en ik heb twijfel over de inbrandissues. Ik ga mijn vraag even in het juiste aankoopadvies topic een vervolg geven om de keuze tussen deze twee TVs tot een goed einde te brengen (QLED vs Nailed) :-)
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Heel veel info over oled's (inbranden/garantie/gebruik... etc)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
mucuracat schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Heel veel info over oled's (inbranden/garantie/gebruik... etc)
Dank. Iemand tipte me ook een aanbieding van de Hisense U8QF 55 inch. Deze is ook QLED en heeft Full Area Local dimming. Iemand ervaring met dit merk icm de Nvidia Shield? Deze heeft geen HDMI 2.1 namelijk

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 15-08-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
FJP84 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

Dank. Iemand tipte me ook een aanbieding van de Hisense U8QF 55 inch. Deze is ook QLED en heeft Full Area Local dimming. Iemand ervaring met dit merk icm de Nvidia Shield? Deze heeft geen HDMI 2.1 namelijk
Je zegt deze is ook QLED. Maar QLED is niet gelijk aan OLED.
QLED is gewoon LCD en zal niet inbranden.

QLED full area local dimming kan niet tippen aan OLED met alle pixels als local area dimming :P

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 15-08-2022 19:07 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

StGermain schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Ik zit ook 4 meter van mijn 62” maar nul problemen met de xbox one controller hier, eens hij begint te disconnecten batterijen vervangen en klaar.
Vaag, ook de 2017 Shield? Ik heb nieuwe batterijen en een 100% opgeladen battery pack geprobeerd, zelfde resultaat. Ik kwam dit issue op google veelvuldig tegen.....

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
mucuracat schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Je zegt deze is ook QLED. Maar QLED is niet gelijk aan OLED.
QLED is gewoon LCD en zal niet inbranden.

QLED full area local dimming kan niet tippen aan OLED met alle pixels als local area dimming :P
Ik bedoelde in vergelijking met de Samsung QLED. Ik was me er van bewust dat ik met de LG Nano cell en Samsung QLED geen Oled in de selectie had zitten.

Aangezien ik wel weer een aankoop van minsten een jaar of 7 a 8 wil doen, overweeg ik nu toch ook de LG OLED A1 48 inch. Twijfel of ik spijt ga krijgen van de 50hz refresh rate....de C1 ziet er ook goed uit.

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 15-08-2022 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Sp33dFr34k schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Vaag, ook de 2017 Shield? Ik heb nieuwe batterijen en een 100% opgeladen battery pack geprobeerd, zelfde resultaat. Ik kwam dit issue op google veelvuldig tegen.....
2019 Pro. Er zijn dan ook nog eens verschillende modellen xbone controllers, ik gebruik een model 1708.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:24
Sp33dFr34k schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Klopt inderdaad, ik gebruik een 8bitdo adapter (heb een grijze) voor koppelen, werkt perfect, geen haperingen.

https://www.bol.com/nl/nl...rQ_0_14.16.ProductPageUrl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

effect10 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Klopt inderdaad, ik gebruik een 8bitdo adapter (heb een grijze) voor koppelen, werkt perfect, geen haperingen.

https://www.bol.com/nl/nl...rQ_0_14.16.ProductPageUrl
Dat heb ik idd ook gelezen dat die werkt. Jammer dat je maar 1 controller kunt connecten. Zou je het niet ook met een gewone BT dongle kunnen fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hou er rekening mee dat Bluetooth-apparaten problemen kunnen ondervinden wanneer brakke USB 3.0 kabels+apparaten of brakke HDMI kabels gebruikt worden. De signalen van de kabels kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Voor het eerst in 5 jaar, dat mijn shieldje mij in de steek laat.

Niet dat ik hem er voor ga vervangen ofzo :) Maar is er een workaround om toch DoVi gespeeld te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:56:
Voor het eerst in 5 jaar, dat mijn shieldje mij in de steek laat.

Niet dat ik hem er voor ga vervangen ofzo :) Maar is er een workaround om toch DoVi gespeeld te krijgen ?
Werkt bij mij prima. Bedoel je icm. Kodi?
Kodi ondersteunt geen Dolby Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
nero355 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Verschrikkelijke trend of zelfs generatie die alles afkort! |:( :r

Is het echt een ramp om Dolby Vision volledig uit te schrijven :? :P
Afkorting van Dolby Vision is DV toch? Niet DoVi :P
Ike. schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

DV werkt met kodi, als je versie van Kodi er op zet die je niet via playstore download hebt. Is eerder ter sprake geweest hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Met welke apps? Nu ben ik pas relatief recent alles via de Shield gaan kijken i.p.v. op de TV zelf. Maar HBO doet geen DV bij bij, alleen HDR10. En ik mee dat Amazon en Netflix ook niet verder dan HDR10 komen. En de versterker die ertussen zit doet ook DV dus zou geen issue moeten zijn.

Edit:
Shield 2017 trouwens die ik heb. Geen idee welk model @ppeterr heeft, maar ik ging ook uit van "niet 2019".

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 16-08-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
@ppeterr heeft het over 5 jaar, dat zal geen 2019 model zijn maar een 2017 versie? Als deze tabel klopt dan is DV (deze afkorting lijkt vaker gebruikt), niet beschikbaar via die versie; https://www.comparebefore..._vs_2019_Comparison_Chart

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Verschrikkelijke trend of zelfs generatie die alles afkort! |:( :r

Is het echt een ramp om Dolby Vision volledig uit te schrijven :? :P
DoVi is zoals de het zich presenteert hier in radarr en plex, waar jij je wel niet druk om maakt :)
Ben ja al zo een oude zak dat je denkt dat het een generatie kloof is ? :9
Gelukkig snap je wel waar ik het over heb :)

Anyway, het is dus een 2017 model. En ja het was mij bekend dat het niet werkt op een
shield. Dat wist ik dus 5 jaar terug al. Toen switchte ik al voor DV (DOLBY VISION(voor de oudjes onder ons)
content op netflix naar de app op de tv.

Er verschijnt nu toch behoorlijk veel content met het DV kleurprofiel erin. En aangezien het hardware
technisch niet super veel scheelt met een 2019 model, dacht ik, misschien is er een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:06:
[knip]

Er verschijnt nu toch behoorlijk veel content met het DV kleurprofiel erin. En aangezien het hardware
technisch niet super veel scheelt met een 2019 model, dacht ik, misschien is er een oplossing.
Los van de bron van je DV materiaal. Indien niet via de standaard legale streaming diensten dan is er naast een DV versie ook vrijwel altijd een HDR versie beschikbaar, dat is de enige "oplossing" die ik direct kan bedenken, zonder dat er een extra investering gedaan moet worden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Los van de bron van je DV materiaal. Indien niet via de standaard legale streaming diensten dan is er naast een DV versie ook vrijwel altijd een HDR versie beschikbaar, dat is de enige "oplossing" die ik direct kan bedenken, zonder dat er een extra investering gedaan moet worden ;)
Ja, dat is correct. Maar wel jammer dat de shield nu het enige apparaat is die het niet kan hier in huis.
Maar dan is het voor mij ook geen reden nog om een 2019 model te kopen.
Eens kijken wat er in de toekomst voor model komt, lijkt mij leuk een 2023 model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
[...]

DoVi is zoals de het zich presenteert hier in radarr en plex, waar jij je wel niet druk om maakt :)
Ik snapte het dus niet, als we nu eens afspreken enkel reguliere afkortingen te gebruiken en geen zelf verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
StGermain schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Ik snapte het dus niet, als we nu eens afspreken enkel reguliere afkortingen te gebruiken en geen zelf verzonnen?
Hoe kom je er nou bij dat het zelf verzonnen is, het wordt best veel gebruikt die afkorting.
Dat het niet bij jou bekend is, dat kan. Dat geeft niks. Zo leren we allemaal nog eens iets toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
DV of Dovi kan volgens mij allebei voor Dolby Vision. (beeld)
DA daarintegen heb je alleen DA oftewel Dolby Atmos. (geluid)

[ Voor 12% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-08-2022 17:49 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Het maakt ook allemaal niet uit jongens, lets skip this :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Het grootste probleem met afkortingen is natuurlijk dat ze ook nog wel eens dubbel of context afhankelijk zijn. In dit specifieke geval had ik nog nooit van DoVi gehoord, maar kon ik uit het topic en de vraag wel opmaken dat het over DV ging. Maar als ik op een willekeurige plek ergens ineens DV tegen kom denk ik dat ik toch ook niet weet wat er bedoeld wordt. Dus in een discussie over Dolby Vision kan DV of DoVi best gebruikt worden. Maar in een willekeurige post over DoVi of DV beginnen kan toch nog wel eens onduidelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat valt me dan tegen van beiden, hoewel ik sowieso een hekel aan Plex heb vanwege hun geschiedenis met het XBMC team :P
Zelfs toen ik jong was noemde ik mezelf een oud zieltje! :P :+
Ik had vroeger een leraar die altijd zei :
"Noem het beestje bij zijn naampje!"
B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een beetje vreemd (maar wel lekker), is dat we steevast HDR als afkorting gebruiken (en vrijwel iedereen begrijpt waar dit voor staat), maar dat dit voor Dolby Vision als DV niet zo vanzelfsprekend is?

DTS, DD(+), en ga zo maar door, zijn toch ook al jaren geaccepteerde afkortingen, dus wat mij betreft kan DV daar ook prima aan worden toegevoegd, als maar duidelijk wordt in een reactie dat dit er ook mee wordt bedoeld 😉

Laten we de diverse afkortingen voor de "nieuwe" Chromecast met Google TV maar lekker buiten beschouwing (vooral in dit topic) 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Morgen komt als het goed is de LG OLED55C16LA binnen. Ben benieuwd hoe die bevalt met de Shield.

Is de Shield bij deze TV nog van toegevoegde waarde? Veel functies die ik gebruik op de shield lijken ook op WebOs te zitten.

Daarnaast; tips voor optimale configuratie van de C1 icm de Shield zijn welkom, al zal ik daarvoor eerst de search nog wel raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
FJP84 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:13:
Morgen komt als het goed is de LG OLED55C16LA binnen. Ben benieuwd hoe die bevalt met de Shield.

Is de Shield bij deze TV nog van toegevoegde waarde? Veel functies die ik gebruik op de shield lijken ook op WebOs te zitten.

Daarnaast; tips voor optimale configuratie van de C1 icm de Shield zijn welkom, al zal ik daarvoor eerst de search nog wel raadplegen.
Wij hebben sinds januari een LG G1 en sindsdien gebruiken we de Nvidia Shield enkel nog voor Kodi en F1 TV (webOS heeft geen F1 TV app).

Netflix, Prime, HBO en Youtube werken prima via hun webOS apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinmastah2005

Als ik het goed heb bied LG OLED55C16LA geen ondersteuning voor Dts en truehd geluid.
Daarvoor zou je je shield voor moeten gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe

Met mijn E6 heb ik juist de move andersom gemaakt. Ik gebruikte de shield alleen voor Kodi & F1TV. Maar sinds HBO niet beschikbaar is voor dit oude model dit op de Shield aan het gebruiken, aangevuld met de reclamevrije SmartTube, en JustWatch zodat ik niet meer in de verschillende streaming apps hoef te zoeken (en Netflix kan "volgen" terwijl ik mijn abo op heb gezegd) JustWatch zou ook een WebOS hebben, maar wederom niet voor dit model. Al met al durf ik dus niet te zeggen of ik bij een nieuwe TV weer de apps op de TV zou gebruiken of alsnog de Shield. Enige gemis dat ik heb is dat de Shield 2017 die ik heb geen DV (@nero355 }:O ) doet, wat met de native Netflix & Amazon Prime wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:24:
[...]

Als ik het goed heb bied LG OLED55C16LA geen ondersteuning voor Dts en truehd geluid.
Daarvoor zou je je shield voor moeten gebruiken.
Dank. Ik heb verder geen speakers die het ondersteunen. Geluid komt van de TV.
Ike. schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Wij hebben sinds januari een LG G1 en sindsdien gebruiken we de Nvidia Shield enkel nog voor Kodi en F1 TV (webOS heeft geen F1 TV app).

Netflix, Prime, HBO en Youtube werken prima via hun webOS apps.
Ok ik zal eens kijken wat de voorkeur heeft. Shield met Google TV of WebOS. De shield gaf mijn Sony TV echt een 2e leven. Super vlot Android TV. Helaas van korte duur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FJP84 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Ok ik zal eens kijken wat de voorkeur heeft. Shield met Google TV of WebOS. De shield gaf mijn Sony TV echt een 2e leven. Super vlot Android TV. Helaas van korte duur :)
Kijkende naar mijn oude LG hoef je het niet te doen voor "crappy smart TV". Ja, ik mis dan HBO nu, maar dat speelt natuurlijk niet bij een nieuw(er) model. En WebOS zelf vind ik zeer fijn werken. Anders was ik ook wel de Shield altijd blijven gebruiken. Want die had ik al voor ik deze TV kocht, toen ik nog een ouderwetse TV had om TV te kijken en met wat HDMI poorten, zonder "smart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat soort dingen moet je IMHO gewoon zelf bepalen als je eenmaal beiden naast elkaar hebt staan, want er zal sowieso heel veel overlapping tussen de twee zijn :)

Om maar wat te noemen : Beiden hebben de optie om een alternatieve YouTube Client te draaien die de advertenties niet weergeeft! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
nero355 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:01:
[...]

Dat soort dingen moet je IMHO gewoon zelf bepalen als je eenmaal beiden naast elkaar hebt staan, want er zal sowieso heel veel overlapping tussen de twee zijn :)

Om maar wat te noemen : Beiden hebben de optie om een alternatieve YouTube Client te draaien die de advertenties niet weergeeft! :*)
Ja ben het nu wat aan het uitproberen met de C1. Ik kan de shield nu met de magic remote bedienen, maar ik ben wel gecharmeerd van de shield remote. Alleen volume bedienen met de shield remote werkt niet. De shield zit op HDMI 1. Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJP84 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:50:
Alleen volume bedienen met de shield remote werkt niet. De shield zit op HDMI 1. Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Wat heb je geprobeerd? CEC of IR? Als de één niet werkt, gebruik de ander. ;)

Voor CEC moet je soms wat eenmalig configuratiewerk doen aan zowel de kant van de TV als de kant van de Shield TV.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Wat heb je geprobeerd? CEC of IR? Als de één niet werkt, gebruik de ander. ;)

Voor CEC moet je soms wat eenmalig configuratiewerk doen aan zowel de kant van de TV als de kant van de Shield TV.
Klopt ik zag het net. Volume werkt ook nu via IR _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Kan via CEC het volume van de TV überhaupt worden aangepast? Zijn die CEC commando's niet altijd gericht aan een audio apparaat (versterker/soundbar) en dat de TV dus nooit deze doet afhandelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:21:
Kan via CEC het volume van de TV überhaupt worden aangepast?
Ja.
You can configure the SHIELD remote to send HDMI-CEC or IR volume commands to control your AV receiver or TV.
Zie ook dit.
Zijn die CEC commando's niet altijd gericht aan een audio apparaat (versterker/soundbar) en dat de TV dus nooit deze doet afhandelen?
Nee.

Een probleem met CEC is dat het niet altijd goed geïmplementeerd wordt op/tussen verschillende apparaten. Zo werkt het soms gedeeltelijk, en soms helemaal niet. De acties die uitgevoerd moeten worden om het werkend te maken zijn ook niet altijd even logisch.

CEC heb ik zelf helemaal afgezworen. Een klassieke Logitech Harmony IR remote control bedient alles, inclusief de Shield TV met Flirc USB. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:11:

CEC heb ik zelf helemaal afgezworen. Een klassieke Logitech Harmony IR remote control bedient alles, inclusief de Shield TV met Flirc USB. :)
Over Flirc gesproken https://flirc.tv/products...te?variant=43489094729960
Ziet er interessant uit nu Logitech gestopt is met remote's

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dat stukje, van Nvidia zelf, staat het ook niet eenduidig :+. Je kunt het volume van de TV of versterker aanpassen via CEC of IR. Dat kan ook betekenen TV via IR en versterker via CEC }:O

Dat andere artikel staat inderdaad wel eenduidig in dat CEC + TV werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Configuration files are human-readable text files, not protected binary proprietary bullshit.
Ik voel tussen de regels door de frustratie richting Logitech. :+

Die prijs is best wel redelijk. Drie activiteiten is niet veel als je naast het gebruik van de Shield TV nog wat andere zaken doet, maar voor $ 40 (reken 60 EUR, met BTW en zo) is het een redelijk aanbod, mits zij het waar kunnen maken. Ben benieuwd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

[...]

Niet bij mij hoor, ik gebruik geen Logitech meer :9 maar voor die prijs wil ik er nog wel over nadenken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Vraag, Nvidia Shield tv pro (2019)
Ontvangt die bluetooth en ir signaal van afstandsbediening?
Kan Logitech Harmony 650/665 op de shield?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:37:
Vraag, Nvidia Shield tv pro (2019)
Ontvangt die bluetooth en ir signaal van afstandsbediening?
Kan Logitech Harmony 650/665 op de shield?
Vraag: heb je de topicstart gelezen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Vraag: heb je de topicstart gelezen? :P
Excuses nee, blijkbaar moet ik dit even gaan doen.
Thanks voor de tip!

Jammer mijn logitech harmony 665 heeft geen blauwetand.
Iig bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door kevinmastah2005 op 17-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:07:
Jammer mijn logitech harmony 665 heeft geen blauwetand.
Iig bedankt!
Even verder lezen. Met name over infraroodbediening.

Ik gebruik alleen Logitech Harmony afstandsbedieningen met IR. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@The Zep Man lekker scherp jij. Hahaha
Had indd even vluchtig doorgelezen.

“Sommige modellen Shield ondersteunen IR”
Dus ook de nieuwste Shield tv pro uit (2019)?
Dat is toch de nieuwste uit 2019?

Sta namelijk op het punt om een shield aan te schaffen ivm
Truehd en Dts-hd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:44:
@The Zep Man lekker scherp jij. Hahaha
Had indd even vluchtig doorgelezen.
Even verder lezen en de tabel met verschillen doornemen, en de opmerking over 'Flirc'. Dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:14:
Niks aan vergeleken met mijn Logitech Harmony Remotes maar wie weet komen er modellen bij in de toekomst die wel een zeer belangrijke feature hebben : Een schermpje waarop je huidige Activity of Device die je gebruikt wordt aangegeven! :)

Misschien ook handig om die link in [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony te posten trouwens ;)
The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:22:
Ik ook! :+
Die prijs is best wel redelijk. Drie activiteiten is niet veel als je naast het gebruik van de Shield TV nog wat andere zaken doet, maar voor $ 40 (reken 60 EUR, met BTW en zo) is het een redelijk aanbod, mits zij het waar kunnen maken. Ben benieuwd. :)
Deze drie kocht ik voor grofweg hetzelfde bedrag of ietsje meer en IMHO waren ze dat ook 100% waard :
- pricewatch: Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote
- pricewatch: Logitech Harmony 650
- pricewatch: Logitech Harmony 665

Hopelijk gaan ze ooit een keer zoiets aanbieden, want HDMI-CEC zal echt NOOIT mijn voorkeuren krijgen en mag van mij een stille dood sterven! }) :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nero355 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:51:
[...]
Misschien ook handig om die link in [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony te posten trouwens ;)
Zojuist gedaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41

Wij hebben dezelfde setup hier, en als je nog geen Shield hebt, dan hoef je hem niet perse te halen, maar de shield reageert toch wel net wat fijner en vlotter op alles + dat je kunt casten naar de Shield (dat kan niet naar de LG)

Zeker als je de TV automatisch aan laat gaan dorrmiddel van CEC, dan is er maar mijn inziens niet echt een reden om WebOS te gebruiken.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over SmartTubeNext, wat echt een enorm toegevoegde waarde is op de Shield.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57
Beste shield gebruikers,

Binnenkort krijgen wij gezinsuitbreiding, Ik game vooral op zolder waar de hele mikmak staat. Nu zie ik me zelf straks niet meer elke dag op zolder zitten en zal ik graag willen gamen op de televisie. Ik heb in het verleden wel consoles gehad maar dat bevalt mij niet en mijn steam lijst bom vol games staat maak ik daar liever gebruik van.

Ik heb een paar vragen of dit allemaal kan op de shield:

Werkt discord op de shield en kan ik er een headset op aansluiten?
Ik speel vaak games met me broer en gebruiken daarvoor discord werkt dit op de shield en kan ik daar mijn headset op gebruiken? (Artic 7 Wireless)

Heb je lag in games?
Ik heb vorige week met mijn oude steamlink geprobeerd maar dit werkte voor geen meter.. Ik had zo'n input lag dat ik Forza Horizon niet kon spelen + Mijn tv is een 4k Oled LG en de resolutie was heel vaag. Hoe zit dit met de shield? (Alles is bekabeld internet bij mij thuis)

Welke shield is het beste voor mijn gebruik?
Ik zie nogal wat verschillende shields in de pricewatch staan maar welke is nu het beste voor mij? Graag wil ik hier over advies hebben.

Deze games speel ik vaak:
Rainbow six siege
Rocket league
Minecraft (kan je toetsenbord en muis aansluiten?)
Forza Horizon

Alvast erg bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, Maar als jullie een beter alternatief hebben wat ik kan doen hoor ik dat ook graag. (Behalve een 2e pc bouwen voor beneden) Mijn pc op zolder is net voorzien van dikke hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door KevinSetz op 18-08-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@KevinSetz, zijn een aantal antwoorden op je vragen niet uit de eerste reactie van dit topic te halen?

[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Ik zal alvast één vraag voor je beantwoorden. Als het een Shield gaat worden dan rest er in jouw situatie enkel de 2019 Pro uitvoering ;)

Testing, one, two ...

• FJP84
Wachten... schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Wij hebben dezelfde setup hier, en als je nog geen Shield hebt, dan hoef je hem niet perse te halen, maar de shield reageert toch wel net wat fijner en vlotter op alles + dat je kunt casten naar de Shield (dat kan niet naar de LG)

Zeker als je de TV automatisch aan laat gaan dorrmiddel van CEC, dan is er maar mijn inziens niet echt een reden om WebOS te gebruiken.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over SmartTubeNext, wat echt een enorm toegevoegde waarde is op de Shield.
Ik vind het ook allemaal wat prettiger ogen met de shield dan zonder. Steeds die schilderijen van de LG die voorbij komen zijn niet echt mijn smaak.

Kun je mocht het homescreen van de shield er wat langer opstaan de screensaver laten activeren? Bij mijn vorige tv zag ik steeds verschillende Chromecast achtergronden, maar weet niet of dat de shield was of de tv zelf die ook ingebouwde Chromecast had. De shield schakelt naar 15min niks doen uiten dan kan ik eventueel ook verkorten, maar ben benieuwd om inbrandrisico's te vermijden.

Verder viel me op dat met dat met de shield actief de TV zichzelf uitschakelt als ik naar de app store ga van WebOS. Ook YouTube Of Disney+ starten op WebOS gaat niet altijd lekker als de Shield actief is. Herken je dit ook? Tot slot zag ik op WebOS dat je bij Disney+ ook de opmaak van ondertitels kan aanpassen en op de shield niet. Is dat specifiek webOs of komt die functie nog naar Google TV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
FJP84 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Verder viel me op dat met dat met de shield actief de TV zichzelf uitschakelt als ik naar de app store ga van WebOS. Ook YouTube Of Disney+ starten op WebOS gaat niet altijd lekker als de Shield actief is. Herken je dit ook? Tot slot zag ik op WebOS dat je bij Disney+ ook de opmaak van ondertitels kan aanpassen en op de shield niet. Is dat specifiek webOs of komt die functie nog naar Google TV?
Ik denk dat dit komt door HDMI CEC. De actieve input is niet meer vanuit de Shield dus gaat hij in standby. Kun je instellen in de Shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30
Kun je mocht het homescreen van de shield er wat langer opstaan de screensaver laten activeren? Bij mijn vorige tv zag ik steeds verschillende Chromecast achtergronden, maar weet niet of dat de shield was of de tv zelf die ook ingebouwde Chromecast had.
Dat was de Shield.
Verder viel me op dat met dat met de shield actief de TV zichzelf uitschakelt als ik naar de app store ga van WebOS. Ook YouTube Of Disney+ starten op WebOS gaat niet altijd lekker als de Shield actief is.
Er zijn hier twee instellingen die je mogelijk uit wilt zetten: Turn off TV (When SHIELD sleeps) en Wake SHIELD (When TV powers on).
Tot slot zag ik op WebOS dat je bij Disney+ ook de opmaak van ondertitels kan aanpassen en op de shield niet.
Die kun je aanpassen onder Accessibility->Captions. Vergeet niet display aan te zetten, want anders krijg je de standaard opmaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
Dank! Het draait nu als een zonnetje. De Shield heeft vooralsnog de voorkeur op WebOS van de LG C1.

Na wat uitproberen met GeForce Now op WebOS (waarbij je in steam niet kan inloggen omdat er geen input mogelijkheid voor je wachtwoord verschijnt) kwam ik er wel achter dat ik voor dat ik inlog naar Settings kan gaan om daar verschillende type game controllers te koppelen.

Toen ik vervolgens Assassin's Creed Directors Cut via de Shield ging uitproberen werd mijn Action Nintendo Switch controller herkend als een Xbox 360 controller. Desalniettemin kon ik het spel nu gewoon spelen.

Ik ben absoluut geen gamer, maar altijd geroepen dat als er ooit een PlayStation komt FIFA en Assassin's Creed de spellen zijn die ik zou willen hebben. Het eerste is gelukt, FIFA draait alleen vooralsnog op Stadia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
FJP84 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:24:
Dank! Het draait nu als een zonnetje. De Shield heeft vooralsnog de voorkeur op WebOS van de LG C1.

Na wat uitproberen met GeForce Now op WebOS (waarbij je in steam niet kan inloggen omdat er geen input mogelijkheid voor je wachtwoord verschijnt) kwam ik er wel achter dat ik voor dat ik inlog naar Settings kan gaan om daar verschillende type game controllers te koppelen.

Toen ik vervolgens Assassin's Creed Directors Cut via de Shield ging uitproberen werd mijn Action Nintendo Switch controller herkend als een Xbox 360 controller. Desalniettemin kon ik het spel nu gewoon spelen.

Ik ben absoluut geen gamer, maar altijd geroepen dat als er ooit een PlayStation komt FIFA en Assassin's Creed de spellen zijn die ik zou willen hebben. Het eerste is gelukt, FIFA draait alleen vooralsnog op Stadia.
Dat inloggen in GF Now wil op de Shield ook wel eens lastig zijn. Daarvoor installeer je best de Shield TV app op je gsm die je dan als afstandsbediening, muis en toetsenbord kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
@StGermain lost dat ook het probleem op dat wanneer je wel in Geforce now bent ingelogged als je alsnog in moet loggen op steam? Dat is het grootste probleem dat ik nu heb met Geforce now. Als ik via mijn shield wil gamen moet ik altijd ook inloggen op steam en met een wachtwoord van 32 tekens is dat niet leuk kan ik je vertellen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Webgnome schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:22:
@StGermain lost dat ook het probleem op dat wanneer je wel in Geforce now bent ingelogged als je alsnog in moet loggen op steam? Dat is het grootste probleem dat ik nu heb met Geforce now. Als ik via mijn shield wil gamen moet ik altijd ook inloggen op steam en met een wachtwoord van 32 tekens is dat niet leuk kan ik je vertellen.
Normaal gezien moet je dat om de zoveel tijd maar één keer doen. In het begin was het elke keer maar tegenwoordig moet ik nauwelijks nog opnieuw inloggen in Steam/Uplay/… onder GF Now.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Webgnome schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:22:
Bij steam moet je een keer vinkje weghalen van altijd ingelogd blijven.
Daarna weer vinkje aanzetten. Dan zou het goed moeten gaan.
Net of vinkje die standaard aan staat, niet herkend wordt als input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
The Zep Man schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Ja.

[...]

Zie ook dit.

[...]

Nee.

Een probleem met CEC is dat het niet altijd goed geïmplementeerd wordt op/tussen verschillende apparaten. Zo werkt het soms gedeeltelijk, en soms helemaal niet. De acties die uitgevoerd moeten worden om het werkend te maken zijn ook niet altijd even logisch.

Lees over al die CEC problemen, maar moet zeggen dat ik juist met de Shield (Pro 2019) erg blij ben dat dit allemaal goed werkt. Via HDMI zit er een relatief oude Onkyo receiver aan en een vrij nieuwe LG UST projector (toch mooi zo'n 120 inch beeld! 8) ). Zodra ik de Shield aan zet, gaat zowel de LG aan als de Onkyo (en die schakelt zelfs naar juiste source in TV/ARC mode). Via USB dongle op de LG gaat dan ook nog het ALR scherm omhoog, maar dat staat uiteraard los van CEC.

Vervolgens kan ik met de LG remote ook het volume van de Onkyo bedienen, maar ook de Shield menu items door scrollen, selecteren, etc., dus de Shield remote is eigenlijk niet meer nodig (en die van de Onkyo ook niet echt, behalve als je hele specifieke dingen wilt). Als ik de Shield remote gebruik kan ik ook het volume van de Onkyo bedienen.

Bij uitzetten van de Shield, gaan de LG en de Onkyo ook netjes uit (en het scherm weer naar beneden :)).

Hier geen issues dus, maar............heb mede daarom bewust nog niet ge-upgrade naar firmware 9.1, omdat ik zowel hier als op het nVidia forum veel CEC problemen las juist na installatie van fw 9.1.

Anderen die ook/wel goede CEC ervaringen hebben in 9.0.x en nu ook nog steeds in 9.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
mucuracat schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Bij steam moet je een keer vinkje weghalen van altijd ingelogd blijven.
Daarna weer vinkje aanzetten. Dan zou het goed moeten gaan.
Net of vinkje die standaard aan staat, niet herkend wordt als input.
Op de shield of bijvoorbeeld op de PC? Ik las namelijk dat onder Geforce Now steeds een andere VM van Steam wordt opgestart waardoor "remember me" niet werkt.
StGermain schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Dat inloggen in GF Now wil op de Shield ook wel eens lastig zijn. Daarvoor installeer je best de Shield TV app op je gsm die je dan als afstandsbediening, muis en toetsenbord kan gebruiken.
Klopt. Die had ik al. Werkt prima inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@HAWK Wizard, hiero.. ;)

Het gaat hier (nog) steeds vlekkeloos met de laatst beschikbare (9.x) software update. Ik heb wat dat betreft niet te klagen.

Shield zet LG Oled TV aan, die zet vervolgens een Marantz receiver aan en ik hoef daarna niets te wijzigen v.w.b. ingang o.i.d.. Shield zit aangesloten op die Marantz en tussen de TV en receiver zit dan nog een "Ambilight" oplossing die ook geen roet in het eten gooit.

Edit: of je de update naar v9.x ook zou moeten doen, dat laat ik in het midden. Ik kan niet direct zeggen wat deze aan plussen brengt (behalve een nieuwere OS security update), maar misschien zie ik wat over het hoofd? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2022 14:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
HAWK Wizard schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Lees over al die CEC problemen, maar moet zeggen dat ik juist met de Shield (Pro 2019) erg blij ben dat dit allemaal goed werkt. Via HDMI zit er een relatief oude Onkyo receiver aan en een vrij nieuwe LG UST projector (toch mooi zo'n 120 inch beeld! 8) ). Zodra ik de Shield aan zet, gaat zowel de LG aan als de Onkyo (en die schakelt zelfs naar juiste source in TV/ARC mode). Via USB dongle op de LG gaat dan ook nog het ALR scherm omhoog, maar dat staat uiteraard los van CEC.

Vervolgens kan ik met de LG remote ook het volume van de Onkyo bedienen, maar ook de Shield menu items door scrollen, selecteren, etc., dus de Shield remote is eigenlijk niet meer nodig (en die van de Onkyo ook niet echt, behalve als je hele specifieke dingen wilt). Als ik de Shield remote gebruik kan ik ook het volume van de Onkyo bedienen.

Bij uitzetten van de Shield, gaan de LG en de Onkyo ook netjes uit (en het scherm weer naar beneden :)).

Hier geen issues dus, maar............heb mede daarom bewust nog niet ge-upgrade naar firmware 9.1, omdat ik zowel hier als op het nVidia forum veel CEC problemen las juist na installatie van fw 9.1.

Anderen die ook/wel goede CEC ervaringen hebben in 9.0.x en nu ook nog steeds in 9.1?
Na de laatste tips in dit topic werkt het hier ook vlekkeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
FJP84 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Op de shield of bijvoorbeeld op de PC? Ik las namelijk dat onder Geforce Now steeds een andere VM van Steam wordt opgestart waardoor "remember me" niet werkt.
De VM's hebben dezelfde naam dus werkt ondertussen wel, wat je zegt was wel een issue toen GF Now pas begon.

[ Voor 9% gewijzigd door StGermain op 19-08-2022 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hier werkt de cec ook prima. Shield wordt aangezet en de Lg55uq91 gaat netjes aan op het juiste invoer kanaal. De Lg soundbar wordt via de optische kabel ook aangezet vanuit de tv. Uitzetten werkt omgekeerd ook prima.

Het kan zijn dat er in de tv aanvullende instellingen zitten. Dit is merk onafhankelijk heb ik gemerkt, dus even zoeken en proberen maar uiteindelijk heb je daar veel gebruiksgemak van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Dank voor de reacties mbt goed werkende CEC. Mijn Shield draait nu 9.0.2, maar juist die upgrade naar 9.1 schijnt bij aantal mensen dus (niet eerder merkbare) CEC problemen te geven.

BTW, bij mij zitten zowel de Onkyo als de Shield op de LG HDMI ingangen (Onkyo via HDMI/ARC).

[ Voor 29% gewijzigd door HAWK Wizard op 19-08-2022 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:39:
Dank voor de reacties mbt goed werkende CEC. Mijn Shield draait nu 9.0.2, maar juist die upgrade naar 9.1 schijnt bij aantal mensen dus (niet eerder merkbare) CEC problemen te geven.

BTW, bij mij zitten zowel de Onkyo als de Shield op de LG HDMI ingangen (Onkyo via HDMI/ARC).
Ah, ik dacht dat je nog op de laatste V8 zat (zoals ik nog met een andere Shield 2019 Pro). Dan vraag ik mij af of je er werkelijk op achteruit zult gaan? Maar als het nu naar je zin werkt allemaal, waarom zou je dan het risico gaan nemen? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:49:
[...]Ah, ik dacht dat je nog op de laatste V8 zat (zoals ik nog met een andere Shield 2019 Pro). Dan vraag ik mij af of je er werkelijk op achteruit zult gaan? Maar als het nu naar je zin werkt allemaal, waarom zou je dan het risico gaan nemen? ;)
Precies, if it ain't broke, don't try to fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:17:
YouTube App onder LG WebOS (Of de HomeBrew versie die de reclames blokkeert via Developer Mode) accepteert gewoon Casting van YouTube meuk dus je zit niet helemaal zonder! :)
Dat kan dus ook onder LG WebOS dankzij de Developer Mode optie, maar het vereist alleen wel wat meer kennis over het een en ander, echter is dat geen Rocket Science of zo... :)
Steeds die schilderijen van de LG die voorbij komen zijn niet echt mijn smaak.
Je kan ook eigen foto's uploaden naar je TV hé! :)
Kun je het homescreen van de shield er wat langer opstaan de screensaver laten activeren?
Bij mijn vorige tv zag ik steeds verschillende Chromecast achtergronden, maar weet niet of dat de shield was of de tv zelf die ook ingebouwde Chromecast had.
De shield schakelt naar 15min niks doen uiten dan kan ik eventueel ook verkorten, maar ben benieuwd om inbrandrisico's te vermijden.
Ik kan me herinneren dat ik het irritant vond dat je amper instellingen had voor dat gedeelte van de Shield TV net als bij een losse Chromecast Ultra dus waarschijnlijk moet je het doen met wat je aangeleverd krijgt, tenzij er er iets ondertussen is veranderd :?
KevinSetz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:37:
Binnenkort krijgen wij gezinsuitbreiding, Ik game vooral op zolder waar de hele mikmak staat. Nu zie ik me zelf straks niet meer elke dag op zolder zitten en zal ik graag willen gamen op de televisie. Ik heb in het verleden wel consoles gehad maar dat bevalt mij niet en mijn steam lijst bom vol games staat maak ik daar liever gebruik van.
Als ik je overige eisen zo eens lees dan zou een simpele Intel NUC misschien geen gek idee zijn :
- Klein en makkelijk weg te werken in de buurt van de TV of je meubel dat eronder staat.
- Kan naast de software voor het "remote gaming" gedoe gewoon dingen als Discord* en zo draaien.
- X-Box Controllers for Windows werken er ook gewoon mee.

* Mocht je het nog niet weten :
Discord is echter vreselijke Electron Spyware troep en eigenlijk iets dat je zou moeten vermijden, maar helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over... :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57
Heb net de shield paar uurtjes in gebruik. Maar weer terug in de doos gedaan en kan weer retour.

Teveel input lagg in games. Geen 4k streaming maar 1080p... de tv is 4k 120hz lg cx serie.

Heb gewoon keurig gigabit ethernet verbinding en me pc met een 3070ti uitgerust. Maar dit is gewoon niet te doen helaas... Had er meer van verwacht maar dit wordt gewoon een 2e game pc bouwen voor beneden ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door KevinSetz op 19-08-2022 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
KevinSetz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:47:
Heb net de shield paar uurtjes in gebruik. Maar weer terug in de doos gedaan en kan weer retour.

Teveel input lagg in games. Geen 4k streaming maar 1080p... de tv is 4k 120hz lg cx serie.

Heb gewoon keurig gigabit ethernet verbinding en me pc met een 3070ti uitgerust. Maar dit is gewoon niet te doen helaas... Had er meer van verwacht maar dit wordt gewoon een 2e game pc bouwen voor beneden ben ik bang.
Heb je de tv op gaming mode gezet? Anders lijkt het alsof je input lag hebt. Ik heb ook een LG en gigabit ethernet en merk echt niks van lag, noch lokaal noch over Geforce Now.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07

En niet even de tijd nemen om de nodige instellingen aan te passen en om überhaupt wat hoofdzaken door te nemen of de handleiding eens goed door te nemen?
Tsjonge, dan zul je vaak teleurgesteld worden bij veel aankopen die nadere instellingen behoeven.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr

Heb je op zolder er wel een 4k monitor aan hangen en aanstaan ? Ik weet niet meer precies hoe
het in elkaar stak, maar lang geleden heb ik dit ook geprobeerd. 4k kreeg ik toen aan de praat
door er een dummi hdmi dongle in te prakken, zodat de boel wel opeens naar mijn tv in 4k was.

Maar ja, weet het dus niet meer precies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:03:
[...]
En niet even de tijd nemen om de nodige instellingen aan te passen en om überhaupt wat hoofdzaken door te nemen of de handleiding eens goed door te nemen?
Tsjonge, dan zul je vaak teleurgesteld worden bij veel aankopen die nadere instellingen behoeven.
Toch maar goed dat we hier niet al teveel tijd aan hebben besteed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2022 13:03 . Reden: ..hoewel, mogelijk toch nog wat licht in de duisternis gezien? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Of een alternatief voor @KevinSetz

https://shadow.tech/nl/

Dit lijkt mij een toffe, en volgens mij ook een die lekker werkt :) (althans dat denk ik) heb het zelf niet))
Heb je wel een shield nodig, trek hem maar weer uit de doos :P

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 19-08-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gezien de Shield TV bij gebrek aan HDMI 2.1 toch niet 4k @ 120 Hz ondersteunt en mijn videokaart in mijn gamebak wat oud is, speel ik lekker op 1080p @ 120 Hz. Gaat prima. :)

En over input lag, daar is ondertussen zat over geschreven in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2022 18:05 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.