Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb de nvidia shield 2019 pro nu een jaartje icm met de wd black d10 8tb en draai er een plex server op.
Ik merk echter de laaste tijd als ik qtorrent op m'n pc draai en shizzle via het ip adres van de shield --> wd black hdd download, dat het vaak na enkele minuten de connectie instabiel wordt, de download speed na te jojo'en naar 0 schiet en ermee uit schijt. Vervolgens kan ik de nvidia shield en de hdd niet meer via m'n pc benaderen. Wat zou het probleem kunnen zijn? De pc is bedraad geconnect aan m'n amplifi router, de nvidia shield idem dito.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Steelo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:27:
Ik heb de nvidia shield 2019 pro nu een jaartje icm met de wd black d10 8tb en draai er een plex server op.
Ik merk echter de laaste tijd als ik qtorrent op m'n pc draai en shizzle via het ip adres van de shield --> wd black hdd download, dat het vaak na enkele minuten de connectie instabiel wordt, de download speed na te jojo'en naar 0 schiet en ermee uit schijt. Vervolgens kan ik de nvidia shield en de hdd niet meer via m'n pc benaderen. Wat zou het probleem kunnen zijn? De pc is bedraad geconnect aan m'n amplifi router, de nvidia shield idem dito.
Is qtorrent goed ingesteld?
Teveel gelijktijdige connecties kan problemen geven op een netwerk.

Global Maximum Number of Connections
Maximum Number of Connected Peers Per Torrent
Max number of uploads per torrent etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57
Gisteren de shield weer uit de doos gehaald en de hele dag mee bezig geweest.

Heb nu voor elkaar gekregen dat ik een spelletje kan spelen met weinig input lagg..
Rocket league zal nooit gaan werken ben ik bang maar dat neem ik voor lief.

Ook kan ik me hele desktop bedienen er mee. Dus wel redelijk blij tot nu toe.

Nu speel ik met een xbox elite controller. Maar ben een headset nodig om met discord te kunnen praten.

Ik had een astro a50 over maar die werkt er dus niet op. Wat zijn wel de werkende wireless headsets die werken? Of 1 met draad die ik in de controller zal kunnen steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:42
KevinSetz schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:18:

Heb nu voor elkaar gekregen dat ik een spelletje kan spelen met weinig input lagg..

Nu speel ik met een xbox elite controller. Maar ben een headset nodig om met discord te kunnen praten.

Ik had een astro a50 over maar die werkt er dus niet op. Wat zijn wel de werkende wireless headsets die werken? Of 1 met draad die ik in de controller zal kunnen steken?
Heb je Parsec geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57
Ja gebruik parsec voor alles nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Is het mogelijk om de Shield uitgeschakeld blijft als er stroom erop wordt gezet.

Ik kan nergens in de instelling vinden dat dit mogelijk is.

Nu heb ik een stroom schakelaar er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:59:
Is het mogelijk om de Shield uitgeschakeld blijft als er stroom erop wordt gezet.

Ik kan nergens in de instelling vinden dat dit mogelijk is.

Nu heb ik een stroom schakelaar er tussen.
Nee, kan helaas niet.
Erg stom dat er geen ‘aan knop’ meer op de Shield zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23

Astro met usb verbinden, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steelo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:27:
Klinkt als een SMR HDD die het allemaal niet trekt :?

Daarnaast vind ik je setup erg slecht en zou ik zoiets overwegen :
- Intel NUC die alles downloadt.
- Als alles klaar is wordt de boel naar een (DIY) NAS verplaatst.

Je huidige setup is vragen om problemen IMHO :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:59:
Een Shield TV staat nooit volledig uit als een voeding is aangesloten. 'Uit' is een low power mode, waar die via verschillende inputs binnen een paar seconde uit kan ontwaken (Bluetooth, USB, CEC). Een Shield TV gaat standaard na zoveel tijd zonder activiteit vanzelf in low power mode. Je kan dus gewoon op low power mode wachten na het aansluiten van de voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 24-08-2022 21:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
The Zep Man schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:43:
[...]

Een Shield TV staat nooit volledig uit als een voeding is aangesloten. 'Uit' is een low power mode, waar die via verschillende inputs binnen een paar seconde uit kan ontwaken (Bluetooth, USB, CEC). Een Shield TV gaat standaard na zoveel tijd zonder activiteit vanzelf in low power mode. Je kan dus gewoon op low power mode wachten na het aansluiten van de voeding.
Dat is toch gewoon de (niet zo) standby stand? Als je stroom geeft gaat hij aan. En bij gebrek aan activiteit gaat hij in standby.

Waarbij standby nogal een overdreven term is want je kunt op dat moment wel gewoon een ADB shell openen, en ik vermoed dat de SMB share ook gewoon lekker bereikbaar blijft. Het is dus eerder een "low power mode zonder video output" dan "standby".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Heb deze week ineens wat kleine problemen met de Pro 2019.
2 x gehad dat er geen goede sync was tussen geluid en beeld (maakt niet uit op of met wat).
Boel rebooten en dan is het weer ok.
Ook nu al 3 x gehad dat afstandsbediening wel deed zenden maar dat de box er niks mee deed.
Dus ook hiervoor al 3 x een reboot gedaan en na reboot werkt alles gewoon weer.
Zit al tijden op de laatste software versie dus vreemd dat nu ineens deze probs optreden.
Afwachten of met een toekomstige update deze verholpen worden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Tijdens afspelen van media wordt soms het scherm heel even zwart, het lijkt er op dat de video die ik dan afspeel ook zwart heel even zwart toont (gebeurt soms bij het wisselen van scenes)

Het geluid loopt gewoon door en de tv komt na 3 seconden ook weer bij.

Maar het is wel een beetje irritant. Komt niet heel vaak voor maar als het op te lossen is......

Acties:
  • +2 Henk 'm!
well0549 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:11:
Tijdens afspelen van media wordt soms het scherm heel even zwart, het lijkt er op dat de video die ik dan afspeel ook zwart heel even zwart toont (gebeurt soms bij het wisselen van scenes)

Het geluid loopt gewoon door en de tv komt na 3 seconden ook weer bij.

Maar het is wel een beetje irritant. Komt niet heel vaak voor maar als het op te lossen is......
Ik heb het nu zo'n 3 keer gelezen, maar toch begrijp ik deze nog niet, mijn excuses hiervoor. Zou je het ietsje anders kunnen omschrijven, mogelijk wordt het voor mij dan wat duidelijker wat er gebeurd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
hardware-lover schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Ik heb het nu zo'n 3 keer gelezen, maar toch begrijp ik deze nog niet, mijn excuses hiervoor. Zou je het ietsje anders kunnen omschrijven, mogelijk wordt het voor mij dan wat duidelijker wat er gebeurd?
Nou ik zit naar een serie of film te kijken via Kodi. In die serie komt een scene voor waar het scherm even zwart wordt (denk ik) dat duurt 1 seconde..... op dat moment lijkt het alsof mijn tv even de kluts kwijt is en drie seconden helemaal zwart wordt.

Na drie seonden zie ik weer beeld op de tv (het geluid is wel gewoon door gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
The Zep Man schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:43:
[...]

Bedankt.

Wil als de shield niet gebruikt dat deze uit staat net als mij tv en mij audio installatie.

Nu als de schakelaar aan gaat gaat deze automatisch naar de HDMI signaal ga nu kijken om een aparte schakelaar.

Ik vindt het zonde als het apparaat niet gebruikt deze toch aan staat ook al verbruikt deze vrij weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30

Voor exact dezelfde reden - geen input lag willen tijdens het spelen van Rocket League op de TV beneden, heb ik gekozen voor de volgende setup:
- USB over UTP extender: ACT AC6063 USB Extender set over UTP
pricewatch: ACT AC6063 USB 2.0 Extender set over UTP, tot 50 meter Zwart

- Optische HDMI kabel van 30 meter: SOEYBAE Câble HDMI Fibre Optique 30m
https://www.amazon.fr/dp/...7091421_487052621_TE_item

Kost wel even iets meer werk om de kabels te leggen, maar heb tot nu toe volledig zonder lag GTA V en Rocket League kunnen spelen op de TV beneden. Via de USB over UTP verbinding heb ik mijn Xbox 360 PC adapter verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
well0549 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
Nou ik zit naar een serie of film te kijken via Kodi. In die serie komt een scene voor waar het scherm even zwart wordt (denk ik) dat duurt 1 seconde..... op dat moment lijkt het alsof mijn tv even de kluts kwijt is en drie seconden helemaal zwart wordt.

Na drie seonden zie ik weer beeld op de tv (het geluid is wel gewoon door gegaan)
Dit maakt het wel wat duidelijker voor mij.

Gebeurd dit willekeurig tijdens het afspelen en maakt het niet uit wat voor media je afspeelt via Kodi of kun je het reproduceren, indien je hetzelfde moment nogmaals afspeelt dat het opnieuw zo gaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 20:41
hardware-lover schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Gebeurd dit willekeurig tijdens het afspelen en maakt het niet uit wat voor media je afspeelt via Kodi of kun je het reproduceren, indien je hetzelfde moment nogmaals afspeelt dat het opnieuw zo gaat?
En daarnaast, als je het kunt reproduceren met dezelfde film/serie op je shield kun je het dan ook reproduceren op een tv/tablet/iets anders? Zodat je zeker weet dat het niet aan de bron materiaal ligt maar aan de shield?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik gebruik hier best veel scrcpy. Een tool om via een ADB connectie de shield
remote te besturen (iets als remote desktop). Dit werkt uitmuntend.
Hierdoor hoeft de tv dus niet aan als ik bepaalde dingen wil doen, of opstarten.

Nou komt het best wel veel voor dat ik opnieuw accoord moet geven op de
shield, om scrcpy toegang te geven adb connect te gebruiken.
Iets met "allow die en die pc, met die key" en een vinkje "remember"

Maar dat "remember" werkt dus niet goed, en werkt de tool dus ook niet.

Wellicht dat iemand een oplossing of reden weet hiervoor ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
ppeterr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
Hierdoor hoeft de tv dus niet aan als ik bepaalde dingen wil doen, of opstarten.

Nou komt het best wel veel voor dat ik opnieuw accoord moet geven op de
shield, om scrcpy toegang te geven adb connect te gebruiken.
Iets met "allow die en die pc, met die key" en een vinkje "remember"

Maar dat "remember" werkt dus niet goed, en werkt de tool dus ook niet.

Wellicht dat iemand een oplossing of reden weet hiervoor ?
Dat is in de Shield experience 9.1 opgelost?
https://www.nvidia.com/en...pgrade-91-released-63022/
Resolves adb connection issue where host PC would need to be re-authorized after 7 days

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn, alleen sta ik wel al op 9.1.

edit:

@Lizard Maar thanks, dit was het wel en er is blijkbaar een setting die het hopelijk oplost!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQYVwZ4HNIiAOzZxZRZHadeAmk4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/345dXjAdBnS8IfwSYSat3J5T.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 26-08-2022 15:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
Zo'n briljant tooltje verdient een linkje : https://github.com/Genymobile/scrcpy _O_ 8) :*) :Y) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
hardware-lover schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Ja stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... Zodra het weer voorkomt spoel ik ff een stukje terug, goede tip thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steelo
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ike. schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Is qtorrent goed ingesteld?
Teveel gelijktijdige connecties kan problemen geven op een netwerk.

Global Maximum Number of Connections
Maximum Number of Connected Peers Per Torrent
Max number of uploads per torrent etc…
Ik ben er achter gekomen dat zodra de screensaver op de shield aangaat, het er voor zorgt dat m'n externe hdd in een standby mode wordt gezet...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Ik heb nu sinfs kort soms dat de sheiked scrambled geluid geeft. Bij eigenlijk alle streaming apps zoals NLziet, Netflix en Disney+.

Als ik de adapter uit de shield trek en weer terugplaats werkt het weer. Herkenbaar van iemand en is er een structurele oplossing bekend. Ik heb de nieuwste versie van het OS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Niet eerder aan gedacht, maar ik heb met ADB Appcontrol onderstaande apps verwijderd, uiteraard ook de backup functie gedaan just in case.

com.google.android.katniss
com.android.providers.contacts
com.nvidia.shield.registration
com.android.providers.userdictionary
com.nvidia.ControllerMapper
com.nvidia.benchmarkblocker
com.nvidia.nvgamecast
com.android.wallpaperbackup
com.google.android.marvin.talkback
com.nvidia.tegrazone3
com.google.android.syncadapters.calendar
com.android.gallery3d
com.google.android.tv
com.android.printspooler
com.android.providers.calendar
com.google.android.feedback

Verder had ik op de gok Android TV Startscherm ook verwijderd en kreeg een zwartscherm, hierna restore gedaan en heb op dt moment de ouderwetse kale Google TV scherm voor terug gekregen. Kijken hoelang dit zo blijft :) (Na herstart weer terug)

Toevallig anderen die nog apps kan tippen wat weg kan?
com.google.android.tv.frameworkpackagestubs
com.android.dreams.basic
com.amazon.amazonvideo.livingroom.nvidia
com.google.android.ext.services
com.google.android.ext.shared
com.google.android.webview
com.google.android.tvrecommendations
com.google.android.tv.remote.service
com.google.android.tvlauncher
android
com.android.documentsui
com.android.bluetooth
com.android.bluetoothmidiservice
com.android.captiveportallogin
com.android.certinstaller
com.google.android.apps.mediashell
com.android.backupconfirm
com.android.cts.ctsshim
com.android.cts.priv.ctsshim
com.android.localtransport
com.android.networkstack.tethering.nvidia
com.android.providers.media
com.android.networkstack.permissionconfig
com.android.sharedstoragebackup
com.google.android.overlay.modules.ext.services
com.google.android.overlay.modules.modulemetadata.forframework
com.google.android.overlay.modules.permissioncontroller
com.google.android.overlay.modules.permissioncontroller.forframework
com.nvidia.avsync
com.nvidia.bluetooth.ps3usbpairer
com.nvidia.shieldbeta
com.android.companiondevicemanager
com.google.android.apps.nbu.smartconnect.tv
com.nvidia.developerwidget
android.autoinstalls.config.nvidia
com.dolby.android.audio.service
com.android.providers.downloads
com.android.dynsystem
com.android.externalstorage
com.nvidia.factorybundling
com.nvidia.factorysyschecker
com.google.android.inputmethod.latin
com.android.soundpicker
com.google.android.onetimeinitializer
com.google.android.partnersetup
com.android.vending
com.google.android.gms
com.google.android.gsf
com.nvidia.hotwordsetup
com.android.htmlviewer
com.nvidia.shield.welcome
com.nvidia.inputviewer
com.google.android.tungsten.setupwraith
com.android.tv.settings
com.android.statementservice
com.android.inputdevices
com.nvidia.KeyComboOta
com.google.android.modulemetadata
com.android.providers.media.module
com.android.mtp
com.android.networkstack.inprocess
com.nvidia.shield.nas
com.nvidia.nvaudiosvc
com.nvidia.shield.nvcustomize
com.nvidia.factory
com.nvidia.packagemanagerservice
com.nvidia.osc
com.nvidia.diagtools
com.nvidia.shieldservice
com.nvidia.shieldtech.hooks
com.nvidia.tegraprofiler.security
com.nvidia.NvCPLUpdater
com.nvidia.NvCPLSvc
com.nvidia.feedback
com.nvidia.irtuner
com.nvidia.app.messaging
com.nvidia.wifi.countrycode
com.android.hotwordenrollment.okgoogle
com.android.providers.settings
com.android.hotspot2.osulogin
com.nvidia.overscancomp
com.android.pacprocessor
com.google.android.packageinstaller
com.android.proxyhandler
com.google.android.permissioncontroller
com.nvidia.remotelocator
com.android.location.fused
com.google.android.sss.authbridge
com.android.se
com.android.settings.intelligence
com.android.shell
com.nvidia.shieldtech.accessoryui
com.nvidia.shield.appselector
com.nvidia.shield.ask
com.nvidia.stats
com.nvidia.shield.smbserver
com.nvidia.shield.remote.server
com.nvidia.blakepairing
com.nvidia.bluetooth.ShieldBluetoothManager
com.nvidia.shieldtech.proxy
com.android.keychain
com.nvidia.shield.smbauth
com.android.systemui
com.nvidia.ota
com.android.networkstack.tethering.inprocess
com.google.android.leanback.ime
com.android.providers.tv
com.android.vpndialogs
com.android.wifi.resources
com.android.hotwordenrollment.xgoogle

[ Voor 70% gewijzigd door beezjeh op 29-08-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
En waarom zou je die verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Omdat je bijvoorbeeld deze drie :
code:
1
2
3
com.nvidia.nvgamecast

Waarschijnlijk niet gebruikt en vooral de laatste keihard STFU wil laten doen, want "Call home" onding! ;)

Het is maar net waar je zin in hebt of wat je wel/niet gebruikt qua Services :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
Waarom moet er troep op blijven die je niet gebruikt??, er is maar 16gb totale opslag beschikbaar waarvan geloof ik 4gb van wegvalt voor het besturingssysteem.
Meeste dingen werken zelfs ongevraagd zonder enige nut te vreten aan je werkgeheugen..... Bijvoorbeeld com.android.printspooler, wat heb jij hieraan en wat ga jij er mee doen??

Mijn Kodi heeft inmiddels bijna 9gb in gebruik, dus alles mag van mij eraf wat geen enkele waarde heeft om de Shield draaiende te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 30-08-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik dacht voorlopig het probleem van meerdere keren per dag het out of sync gaan van geluid en beeld bij maakt niet uit wat voor applicatie opgelost door de beeldsetting te wijzigen van refresh rate 4K 50Hz naar 4K 59,940Hz.
Maar helaas, komt na 2 dagen goed werken weer terug dus toch maar weer een reboot.

[ Voor 17% gewijzigd door snah001 op 30-08-2022 17:42 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 20:15
beezjeh schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Waarom moet er troep op blijven die je niet gebruikt??, er is maar 16gb totale opslag beschikbaar waarvan geloof ik 4gb van wegvalt voor het besturingssysteem.
Meeste dingen werken zelfs ongevraagd zonder enige nut te vreten aan je werkgeheugen..... Bijvoorbeeld com.android.printspooler, wat heb jij hieraan en wat ga jij er mee doen??

Mijn Kodi heeft inmiddels bijna 9gb in gebruik, dus alles mag van mij eraf wat geen enkele waarde heeft om de Shield draaiende te houden.
nero355 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Omdat je bijvoorbeeld deze drie :
code:
1
2
3
com.nvidia.nvgamecast

Waarschijnlijk niet gebruikt en vooral de laatste keihard STFU wil laten doen, want "Call home" onding! ;)

Het is maar net waar je zin in hebt of wat je wel/niet gebruikt qua Services :)
Thanx weer wat geleerd vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[knip]

Geen idee hoeveel media je Kodi bibliotheek bevat, maar standaard staan er wat zaken aan binnen Kodi waardoor deze onnodig veel lokale opslag in gebruik neemt. Download acteur miniaturen is er, als voorbeeld, eentje die een flinke aanslag pleegt op je aanslag maar in de praktijk voor de meeste gebruikers weinig tot niets toevoegt.

Hoewel de tip van @nero355 een alternatieve oplossing kan zijn, hoeft het niet perse (in veel gevallen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vergeet ook niet dat je de volledige Kodi datafolder op een share kan zetten (door een share te koppelen door de Shield TV en niet door Kodi).

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
The Zep Man schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Vergeet ook niet dat je de volledige Kodi datafolder op een share kan zetten (door een share te koppelen door de Shield TV en niet door Kodi).
Kun je niet gewoon sd kaartje in prikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
well0549 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:44:
Kun je niet gewoon sd kaartje in prikken?
Alleen in een aantal oudere modellen Shield TV's. Je zou ook een USB stick kunnen gebruiken op de modellen met een USB aansluiting, maar dat is overkill voor enkel een Kodi data directory.

Als je al afhankelijk bent van een NAS voor Kodi, dan kan die net zo goed ook de data directory (en daarmee alle bestanden) over het netwerk aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb momenteel een Apple TV 4K 1e generatie. Het speelt Dolby Vision mkv’s met profile 5 correct af met Infuse, maar met profile 7 mkv’s krijg je fallback naar HDR10.

Nou is mijn vraag of deze profile 7 mkv’s wel ondersteund worden door de nieuwste nvidia shield? Het schijnt te kunnen met een aparte Kodi build (Maven), maar her en der wordt ook gesproken over een red push artifact. Kan iemand de huidige stand van zaken benoemen omtrent het afspelen van Dolby Vision profile 7 mkv’s?

Edit: het schijnt helaas toch niet te kunnen
https://docs.google.com/s...l6AwR8k1QXFjymVo/htmlview

[ Voor 12% gewijzigd door baba420 op 03-09-2022 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
The Zep Man schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Alleen in een aantal oudere modellen Shield TV's. Je zou ook een USB stick kunnen gebruiken op de modellen met een USB aansluiting, maar dat is overkill voor enkel een Kodi data directory.

Als je al afhankelijk bent van een NAS voor Kodi, dan kan die net zo goed ook de data directory (en daarmee alle bestanden) over het netwerk aanbieden.
Mijn ervaring met een usb stick (maar enkele firmwares geleden) is dat een usb stick gloeiend warm werd en een harde schijf dag en nacht stond te rammelen dus maar overgegaan op een NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik gebruik al tijden deze: USB stick
Geen warmte te bespeuren, en lekker snel. Je merkt echt niet of het van het interne geheugen komt of van de stick. 't Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephtys
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 07:28
Hallo, ik heb geen idee of iemand hier ervaring mee heeft, maar ik kon niets online vinden en het enige dat ik me kan bedenken is dat het aan de shield ligt. Ik speel spellen op de shield via Geforce Now en dit ging prima met een bedrade stadia controller. Sinds een paar dagen werkt de back button niet meer. Ik heb het met een andere stadia controller geprobeerd, een bedrade Xbox one controller en een blue tooth Xbox series x en PS 5 controller. Met alle controllers werkt de back button niet en het ligt ook niet aan het spel, want in een ander spel werkt het ook niet. Ook staat de configuratie binnen steam gewoon goed voor de controller en knop. Met de PS 5 controller werkt de functie die op die knop zou moeten zitten wel met de TouchPad knop en met andere controllers werkt het niet via een andere knop. Ook als ik geforce now op de pc gebruik, werkt het gewoon. Daarom mijn conclusie dat het aan de shield zou moeten liggen. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe het op te lossen is? Op het internet kon ik er dus niets over vinden. Ik gebruik de laatste shield pro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Nephtys schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:53:
Hallo, ik heb geen idee of iemand hier ervaring mee heeft, maar ik kon niets online vinden en het enige dat ik me kan bedenken is dat het aan de shield ligt. Ik speel spellen op de shield via Geforce Now en dit ging prima met een bedrade stadia controller. Sinds een paar dagen werkt de back button niet meer. Ik heb het met een andere stadia controller geprobeerd, een bedrade Xbox one controller en een blue tooth Xbox series x en PS 5 controller. Met alle controllers werkt de back button niet en het ligt ook niet aan het spel, want in een ander spel werkt het ook niet. Ook staat de configuratie binnen steam gewoon goed voor de controller en knop. Met de PS 5 controller werkt de functie die op die knop zou moeten zitten wel met de TouchPad knop en met andere controllers werkt het niet via een andere knop. Ook als ik geforce now op de pc gebruik, werkt het gewoon. Daarom mijn conclusie dat het aan de shield zou moeten liggen. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe het op te lossen is? Op het internet kon ik er dus niets over vinden. Ik gebruik de laatste shield pro.

Alvast bedankt!
Met welke games? Als er eentje bij is dat ik heb wil ik morgen wel eens testen met xb one en ps4 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:59
Na een week of vier de shield in huis kan ik zeggen dat iedereen blij is. Mijn vrouw heeft al haar series onder de vingers en de zonen snappen inmiddels hoe klokhuis vinden en youtube werkt. Papa is ook blij want alles gaat snel en makkelijk.

Het enige dat ik irritant vind is dat apps door lopen als je ze niet gebruikt. Niet eens vanwege geheugen maar omdat ik het gewoon zonde vind van stroomgebruik. Iptv draait gewoon door bijvoorbeeld ook als je de shield op standby zet. Is daar een instelling of app voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StGermain
Exactor it schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:07:
Na een week of vier de shield in huis kan ik zeggen dat iedereen blij is. Mijn vrouw heeft al haar series onder de vingers en de zonen snappen inmiddels hoe klokhuis vinden en youtube werkt. Papa is ook blij want alles gaat snel en makkelijk.

Het enige dat ik irritant vind is dat apps door lopen als je ze niet gebruikt. Niet eens vanwege geheugen maar omdat ik het gewoon zonde vind van stroomgebruik. Iptv draait gewoon door bijvoorbeeld ook als je de shield op standby zet. Is daar een instelling of app voor?
Dubbelklik op de menu knop dan kan je apps killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephtys
StGermain schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:53:
[...]

Met welke games? Als er eentje bij is dat ik heb wil ik morgen wel eens testen met xb one en ps4 controllers.
Ik heb het nu met No Man's Sky en Valheim geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Nephtys schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:18:
[...]

Ik heb het nu met No Man's Sky en Valheim geprobeerd.
Tja die zitten niet in mijn bibliotheek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nog iemand een goed idee/oplossing voor het probleem dat ik nu zo'n 3 weken heb met het bij alle apps en streaming functies (gem. 1x per dag) het verliezen van de sync tussen geluid en beeld (geluid loopt dan vóór op het beeld en nee, met de instelling om die te wijzigen is dat niet te verhelpen) en 1x per week het bevriezen van het beeld waarbij het geluid wel gewoon doorgaat?
Nu reboot ik de handel en dan is het weer goed tot de volgende dag.
En dan bedoel ik niet een fabrieks-reset geven want dat wil ik nu juist trachten te vermijden daar ik diverse apps heb met wachtwoorden van 20 tekens of meer en dat is echt een drama om die dan in te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Dat heb ik idd ook gelezen dat die werkt. Jammer dat je maar 1 controller kunt connecten. Zou je het niet ook met een gewone BT dongle kunnen fixen?
Om mezelf maar te quoten, de 8bitdo adapter werkt perfect. Geen lag en geen disconnects meer. En bovenal, de rumble werkt!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:01:
En dan bedoel ik niet een fabrieks-reset geven want dat wil ik nu juist trachten te vermijden daar ik diverse apps heb met wachtwoorden van 20 tekens of meer en dat is echt een drama om die dan in te voeren.
Een USB (Wireless) Keyboard werkt prima i.c.m. de Nvidia Shield TV over het algemeen! :)

Deze twee heb ik hier getest :
- pricewatch: Logitech diNovo Mini
- pricewatch: Logitech diNovo Media Desktop Laser

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nephtys
StGermain schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:17:
[...]

Tja die zitten niet in mijn bibliotheek…
Bedankt dat je wilde meekijken! Ik had zelf nog wat tests gedaan en uiteindelijk maar een reset geprobeerd. Dit heeft het probleem verholpen. Geen idee wat het nou was, maar het werkt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41
[...]

Merk je ook verschil in response/snelheid?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
snah001 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:01:
Nog iemand een goed idee/oplossing voor het probleem dat ik nu zo'n 3 weken heb met het bij alle apps en streaming functies (gem. 1x per dag) het verliezen van de sync tussen geluid en beeld (geluid loopt dan vóór op het beeld en nee, met de instelling om die te wijzigen is dat niet te verhelpen) en 1x per week het bevriezen van het beeld waarbij het geluid wel gewoon doorgaat?
Nu reboot ik de handel en dan is het weer goed tot de volgende dag.
Je hebt zeker de laatste versie erop staan?

Ik ben terug gegaan naar (volgens mij) 8.3.5 en heb daar geen problemen mee. De 9.x versies gaven echt veel kleine problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Wachten... schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:22:
[...]

Merk je ook verschil in response/snelheid?
Heb sindsdien nog niet echt de Shield kunnen aandoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
beezjeh schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:27:
[...]

Heb sindsdien nog niet echt de Shield kunnen aandoen :)
Jammer. Kun je hier een reactie op geven als je er ook wel wat mee gespeeld hebt? Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Wachten... schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:31:
[...]

Jammer. Kun je hier een reactie op geven als je er ook wel wat mee gespeeld hebt? Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk.
Hmm mocht ik iets merken dan zal ik er op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Herkennen jullie dit probleem ? Ik heb geregeld op youtube en bijvoorbeeld BBC Iplayer geen geluid na gebruik van Neflix.
Maar het bijzondere is dan dat als ik Netflix weer opstart en het NF logo opkomt met het 'pling' geluid, ik daarna wel weer youtube/bbc iplayer geluid heb.
Alsof Neflix soms het geluid 'kaapt' maar ook weer na herstart van de app 'los' gooit?

Overigens loopt de connectie via mijn versterker (voor geluid) en dan pas naar TV (alleen beeld).
.
Heb niet geprobeerd om de shield direct aan de tv te hangen maar dan moet ik de boel gaan afbreken en even netflix een schopje geven is de moeite niet...wel irritant.

Maar goed: is dit iets herkenbaars? en zo ja: is er een 'echte' oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LaFleche, verlaat jij Netflix via het (Netflix)menu en zo terug naar het Shield hoofdscherm of ga jij via een toets op de Shield afstandsbediening direct terug naar het naar het hoofdmenu en start daarna direct de apps op die je aanhaalt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
hardware-lover schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:53:
@LaFleche, verlaat jij Netflix via het (Netflix)menu en zo terug naar het Shield hoofdscherm of ga jij via een toets op de Shield afstandsbediening direct terug naar het naar het hoofdmenu en start daarna direct de apps op die je aanhaalt?
Dat wisselt: soms verlaat ik Neflix echt met de 'verlaat applicatie' optie maar soms ook direct door op de ab het hoofdscherm op te vragen en dan youtube (oid) te starten.

Ik zal eens voor de gein turven of het geluid-verlies in het ene geval vaker of wellicht niet voorkomt (stom...niet eens bij stil gestaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:15:
Dat wisselt: soms verlaat ik Neflix echt met de 'verlaat applicatie' optie maar soms ook direct door op de ab het hoofdscherm op te vragen en dan youtube (oid) te starten.

Ik zal eens voor de gein turven of het geluid-verlies in het ene geval vaker of wellicht niet voorkomt (stom...niet eens bij stil gestaan)
Duidelijk. Ik heb mijn Shield op dezelfde wijze aangesloten (geluid en beeld gaan altijd via receiver), maar ik verlaat steevast de apps (ook Netflix), via de wijze die geboden wordt binnen een app, dus nooit direct terug naar het Shield hoofdmenu.

Nu gebruik ik beide apps niet die je aanhaalt als voorbeeld, voor Youtube gebruik ik de alternatieve non reclame versie (SmartTube), geluidsproblemen die je omschrijft heb ik totaal niet, met geen enkele app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Wachten... schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:25:
[...]

Je hebt zeker de laatste versie erop staan?

Ik ben terug gegaan naar (volgens mij) 8.3.5 en heb daar geen problemen mee. De 9.x versies gaven echt veel kleine problemen hier.
Heb idd de laatste versie er op staan (sinds 2 maanden of meer) en die gaf hier geen enkel probleem.
Begon c.a. 3 1/2 week geleden en na een reboot is het geluid weer in sync tot de volgende dag.....
Gebruik trouwens een BT toetsenbord maar soms laten applicaties het niet toe om inlog en wachtwoord met het toetsenbord in te vullen. Gaat dan wel met de AB maar dat is zo omslachtig en met een wachtwoord van 20+ karakters is 1 foutje zo gemaakt en dan moet je weer van voren af aan beginnen.
Om terug te gaan naar een vorige versie zou ik de Shield moeten un-locken en daar heb ik nu geen zin in.
Zal een berichtje naar Nvidia sturen zodat ik op de lijst kom met beta firmware updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:03:
[knip]
Zal een berichtje naar Nvidia sturen zodat ik op de lijst kom met beta firmware updates.
https://www.nvidia.com/en...-upgrade-91-hotfix-image/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Die staat er al op.
Updates in beta stadium kun je ontvangen na melden van het probleem bij Nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:24:
Die staat er al op.
Updates in beta stadium kun je ontvangen na melden van het probleem bij Nvidia.
Ah, had ik zo niet begrepen omdat die hotfix zo'n 3 weken oud is nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:29:
[...]

Ah, had ik zo niet begrepen omdat die hotfix zo'n 3 weken oud is nu.
My bad, zonet thuis en gekeken of dit een nieuwere was en inderdaad die staat er bij mij nog niet op.
Direct weer gemeld bij Nvidia dus zal deze nu wel snel ontvangen.
Thx voor de tip.

Edit: de update ontvangen en nu maar wachten of het wegblijft.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 06-09-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:03:
Gebruik trouwens een BT toetsenbord maar soms laten applicaties het niet toe om inlog en wachtwoord met het toetsenbord in te vullen.
De modellen die ik eerder noemde hebben een eigen USB Ontvanger dus het OS zou alleen die ontvanger moeten zien en niet de BlueTooth verbinding die erachter zit zeg maar :)

/IIRC en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik heb even een vraag mbt de ingebouwde Chromecast (en heb al diverse zoek opties in dit topic erop losgelaten, maar geen antwoord kunnen vinden):

Moet de shield altijd aan staan om te kunnen casten? Of kan hij ook standby oid staan en evengoed de cast functie beschikbaar hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
caspertje19 schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:55:
Ik heb even een vraag mbt de ingebouwde Chromecast (en heb al diverse zoek opties in dit topic erop losgelaten, maar geen antwoord kunnen vinden):

Moet de shield altijd aan staan om te kunnen casten? Of kan hij ook standby oid staan en evengoed de cast functie beschikbaar hebben?
De shield kan in standy. Wat dat bij de shield ook mogen betekenen, want het lijkt meer een "LED uit en geen video output" mode te zijn dan echt standby. Files shares zijn nog benaderbaar, ADB werkt nog, casten is dus mogelijk, etc, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Vanmorgen even getest na het flashen gisteren van de laatste Hotfix maar helaas, het "out of sync" zijn van audio en beeld is er nog gewoon nadat de Pro nacht in standby heeft gestaan.
Je kunt hem met de AB echt helemaal uit zetten maar dan niet meer aan.
Dan moet je hem even van de power afhalen zodat ie reboot.
Nu dus gewoon bij opstarten iedere dag laten rebooten en anders toch maar eens een factory reset geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:14:
De shield kan in standy. Wat dat bij de shield ook mogen betekenen, want het lijkt meer een "LED uit en geen video output" mode te zijn dan echt standby. Files shares zijn nog benaderbaar, ADB werkt nog, casten is dus mogelijk, etc, etc.
Let wel op dat casting hem dus uit 'standby' haalt. Immers wordt voor casting (veelal) de HDMI uitgang gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
snah001 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:29:
Vanmorgen even getest na het flashen gisteren van de laatste Hotfix maar helaas, het "out of sync" zijn van audio en beeld is er nog gewoon nadat de Pro nacht in standby heeft gestaan.
Je kunt hem met de AB echt helemaal uit zetten maar dan niet meer aan.
Dan moet je hem even van de power afhalen zodat ie reboot.
Nu dus gewoon bij opstarten iedere dag laten rebooten en anders toch maar eens een factory reset geven.
Dat niet meer aan kunnen zetten heb ik 'opgelost' dmv een klik-aan-klik uit stopcontact.

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Ha ha, heb dat eind van de ochtend ook gedaan want had nog 1 nieuwe schakelunit, werkt gewoon goed.

[ Voor 23% gewijzigd door snah001 op 06-09-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:44:
[...]

Let wel op dat casting hem dus uit 'standby' haalt. Immers wordt voor casting (veelal) de HDMI uitgang gebruikt.
Ik las de vraag inderdaad als "kan ik beginnen met casten als die in standby staat" en niet "kan die een cast afspelen terwijl die in standby is". Dat laatste lijkt mij ook een situatie die niet heel vaak voor komt. Wellicht voor een Spotify of zo, maar daar zijn natuurlijk ook betere oplossingen voor (vroeger de Chromecast Audio, tegenwoordig ondersteund zo ongeveer elke audiospeler wel Spotify en andere muziek diensten).,

• snah001
snah001 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:05:
Ha ha, heb dat eind van de ochtend ook gedaan want had nog 1 nieuwe schakelunit, werkt gewoon goed.
Heb nu de Klik-Aan-Uit module aan het hele circuit dat met TV te maken heeft hangen dus dat gedeelte heeft geen spanning meer als ik geen tv kijk of geen muziek over de muziek installatie luister.
Even via mijn HomeWizard app gecontroleerd wat ik bespaar en dat is toch c.a. 65 Watt per uur gedurende laat zeggen 17 uur per dag.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 08-09-2022 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
snah001 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:09:
[...]

Heb nu de Klik-Aan-Uit module aan het hele circuit dat met TV te maken heeft hangen dus dat gedeelte heeft geen spanning meer als ik geen tv kijk of geen muziek over de muziek installatie luister.
Even via mijn HomeWizard app gecontroleerd wat ik bespaar en dat is toch c.a. 65 Watt per uur gedurende laat zeggen 17 uur per dag.
Dat is wel een extreem sluipverbruik lijkt me 👀

• Ike.
  • Niet online
snah001 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:09:
[...]

Welke apparaten heb je er allemaal aan hangen?! :o

• Webgnome
  • Laatst online: 20:41
offtopic:
65 watt valt nog wel mee hoor. Als je een beetje een oude tv hebt, receiver, shield, ziggo / kpn setop box kom je hier zo aan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ike. schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:00:
[...]

Welke apparaten heb je er allemaal aan hangen?! :o
Ha ha, een 2016 UHD 55" tv van Samsung, de Nextbox, 1 externa HD (aan de Shield), 1 Yamaha 892 amplifier en 2 BT modules (1 om audio van de Shield in aptX-HD en 1 om mijn externe audio in Hi-Res LDAC naar de Yamaha te streamen) en 1 Humax 5200c.
Dat is c.a. 65W sluipverbruik (gemeten) bij elkaar.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
snah001 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:50:
[...]

Ha ha, een 2016 UHD 55" tv van Samsung, de Nextbox, 1 externa HD (aan de Shield), 1 Yamaha 892 amplifier en 2 BT modules (1 om audio van de Shield in aptX-HD en 1 om mijn externe audio in Hi-Res LDAC naar de Yamaha te streamen) en 1 Humax 5200c.
Dat is c.a. 65W sluipverbruik (gemeten) bij elkaar.......
Dat geloof ik best die besparing. Hier staat de mediahoek met allerlei apparatuur meestal uit tussen 23:00 uur en 16:00 uur. Besparing komt dan ongeveer op 1,2 Kwh. Op jaarbasis nu met die idiote prijzen een flinke besparing met een investering van 40 euro voor 4 smart plugs. Dus ja, het scheelt

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb problemen met het afspelen van 4k bestanden (remux,hevc) en alleen met bestanden met DTS-HD en True-HD. Beeld begin te stotteren en geen geluid.

Heb in Kodi alles juist staan en ook aangepast zoals omschreven in TS. Dus framerates, audio passthrough etc. Kodi 19.3 en 19.4 allebei geprobeerd.

In Shield heb ik ook volgende gedaan:
Dolby processing = OFF
Audio video sync = 0 ms
Play comfort noise on HDMI = OFF
Qua geluidformaat op handmatig en alles aangevinkt.

De Shield TV PRO is aangesloten op een Denon AVR-X1700H. Die zit op een LG c9. (alles via hdmi 2.1 kabels)
Bestanden komen vanaf een Synology DS212j via een ethernet (cat6) verbinding.
Ook vanaf een usb stick geprobeerd en zelfde probleem.
pricewatch: Samsung FIT Plus 256GB Zwart

Ik heb ook een EM7680 4k streamer en die is ook Kodi:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi
En die geeft geen problemen.

Volgens mij staat er iets niet goed in de Shield ofzo, snap er niks van.

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2022 20:32 ]

@DeBaroN >> Dolby processing = OFF << de reden hiervoor is... ?

Testing, one, two ...

• DeBaroN
hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:32:
@DeBaroN >> Dolby processing = OFF << de reden hiervoor is... ?
Nee, op ON ook zelfde resultaat.
Heb ondertussen de Shield teruggezet naar fabrieksinstellingen en ben opnieuw begonnen. Maar nog steeds geen resultaat.

[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2022 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeBaroN schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:33:
Nee, op ON ook zelfde resultaat.
Heb ondertussen ook al helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen en ben opnieuw begonnen. Maar nog steeds geen resultaat.
Dan even naar de audio instellingen binnen Kodi, die zou je kunnen delen hoe je deze hebt ingesteld, maar is dan misschien meer hier op zijn plaats; Grote Kodi topic - deel XVI

Testing, one, two ...

• DeBaroN
hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:39:
[...]

Dan even naar de audio instellingen binnen Kodi, die zou je kunnen delen hoe je deze hebt ingesteld, maar is dan misschien meer hier op zijn plaats; Grote Kodi topic - deel XVI
Zoals hier:
Spe115 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Alleen het doorvoer geluidsapparaat is anders.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Testing, one, two ...

• DeBaroN
@hardware-lover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvbC51jOcYGlPLp1QpqtjrVctqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMWg8dA9MzzC4mEriMwSy7Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Number of channels zou niet uit moeten maken toch? Heb het ook op 5.1 en 7.1 geprobeerd, wat niet hielp.

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is trouwens niet helemaal zoals het in jouw situatie hoort te staan maar mogelijk belangrijker, je hebt "toevallig" niet het volgende actief staan binnen de instellingen, wel? Enabling the setting; Sync Playback to Display

Voor nu laat ik het hierbij, ik heb even wat belangrijkere zaken.

Edit: ten overvloede wellicht, beide audio-codecs kunnen met de Shield (2019 Pro) probleemloos "as is" ten gehore worden gebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2022 21:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daar hoor je iets van Audio Passthrough bovenaan te selecteren! ;)
Number of channels zou niet uit moeten maken toch? Heb het ook op 5.1 en 7.1 geprobeerd, wat niet hielp.
Als je dus Passthrough doet dan MOET die op 2.0 blijven staan!
DeBaroN schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:20:
In Shield heb ik ook volgende gedaan:
Audio video sync = 0 ms
Is dat met dat stuiterend balletje ?! Dat werkt anders dan je denkt en kan je het beste helemaal negeren!
Play comfort noise on HDMI = OFF
Volgens mij kan dat beter AAN staan om het een en ander qua HDMI Handshake problemen te voorkomen! ;)
De Shield TV PRO is aangesloten op een Denon AVR-X1700H. Die zit op een LG c9. (alles via hdmi 2.1 kabels)

Ik heb ook een EM7680 4k streamer en die is ook Kodi:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi
En die geeft geen problemen.

Volgens mij staat er iets niet goed in de Shield ofzo, snap er niks van.
Het zou zomaar kunnen, maar effe voor de goede orde : Je test met de Eminent ook op dezelfde HDMI poort op de Denon als de Shield TV :?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Ik heb sinds een paar dagen last van blikkerig geluid met de Shield. Ik merk het vooral bij NL Ziet maar Netflix en Disney+ hebben er ook last van. Als ik de apps native gebruik op de LG Oled C1 is het geluid wel normaal.

Misschien dat mijn kinderen perongeluk met de instellingen van de shield hebben lopen spelen,
Naast blikkerig geluid heb ik nu ook geregeld dat het ronduit stotterend geluid (stutter) is waar alleen een reboot voor helpt.

Als iemand dit herkent en de oplossing weet hoor ik dat graag.

• DeBaroN
nero355 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:11:
[...]

Daar hoor je iets van Audio Passthrough bovenaan te selecteren! ;)

[...]

[...]

Is dat met dat stuiterend balletje ?! Dat werkt anders dan je denkt en kan je het beste helemaal negeren!

[...]

Volgens mij kan dat beter AAN staan om het een en ander qua HDMI Handshake problemen te voorkomen! ;)

[...]

Het zou zomaar kunnen, maar effe voor de goede orde : Je test met de Eminent ook op dezelfde HDMI poort op de Denon als de Shield TV :?
Passthrough is geselecteerd, anders kun je al die indelingen ook niet kiezen:

En die staat op 2.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOrK1k3oL_l-IaIJb14Z92eu7dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1rXg2cbLls3lxrL5NwPrkeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Die Play comfort noise on HDMI = OFF
Dit is in de Shield opties, niet in Kodi. Dus niet die HDMI handshake volgens mij.

Kastje heb ik met elkaar omgeruild, dus zelfde hdmi kabel en ethernet kabel.

[ Voor 197% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2022 22:47 ]

DeBaroN schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:42:
Passthrough is geselecteerd, anders kun je al die indelingen ook niet kiezen.
Ik zou zweren dat daar altijd het apparaat staat naar wie je de Passthrough doet, maar misschien is er iets ondertussen veranderd :?
Die Play comfort noise on HDMI = OFF
Dit is in de Shield opties, niet in Kodi. Dus niet die HDMI handshake volgens mij.
Laat die toch maar gewoon op ON zou ik zeggen :)
Kastje heb ik met elkaar omgeruild, dus zelfde hdmi kabel en ethernet kabel.
Duidelijk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:12:
[...]
Dat is trouwens niet helemaal zoals het in jouw situatie hoort te staan maar mogelijk belangrijker, je hebt "toevallig" niet het volgende actief staan binnen de instellingen, wel? Enabling the setting; Sync Playback to Display
Staat uit.
hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:12:
[...]
Edit: ten overvloede wellicht, beide audio-codecs kunnen met de Shield (2019 Pro) probleemloos "as is" ten gehore worden gebracht.
Hoe bedoel je dit? Alleen ''recommended' kan dts-hd en true-hd weergeven.
nero355 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:51:
[...]
Ik zou zweren dat daar altijd het apparaat staat naar wie je de Passthrough doet, maar misschien is er iets ondertussen veranderd :?
Je bedoelt daaronder: "Passthrough output device" ? Heb je 2 opties, ik kies de recommended, want daar kan je alleen de DTS-HD en True-HD kiezen.
nero355 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:11:
[...]
Trouwens, in mijn EM7680 4k streamer staat dit op 5.1.
nero355 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:51:
[...]
Laat die toch maar gewoon op ON zou ik zeggen :)
Ok, maar dan gaat "Dolby audio processing" automatisch uit. Andersom net zo.

Het ligt echt aan de DTS-HD / True-HD. En wat heel erg vreemd is:
Ik speel eerst een 4k HDR 10bit Atmos bestand af zonder problemen. Geeft netjes beeld en ook Atmos op de receiver. Daarna speel ik een 4k remux HEVC met dts-hd / true-hd, die dus geen geluid geeft en het beeld stopt/loopt vast. Zelfs met een 1080p DTS-HD videobestand doet hij dit.
Daarna wil ik hetzelfde 4k HDR 10bit Atmos bestand (die het perfect deed) nog is afspelen, nu geen geluid meer! Het Kodi menu geluid is ook verdwenen. Alle bestanden geven nu geen geluid meer en loopt ook vast!. Ik krijg Kodi niet eens afgesloten, moet de Shield uit en aan doen.

Volgens mij staat alles goed in Kodi. Heb deze ook al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en wederom alle settings goed gezet.
Het moet haast wel aan de Shield instellingen liggen. Maar welke? Als ik hem weer terugzet naar fabrieksinstellingen, welke instellingen moeten er dan aangepast worden? Beeldinstellingen heb ik ook al van alles geprobeerd. Begin bijna te denken dat de Shield gewoon kapot is. Dan maar weer terug.

[ Voor 40% gewijzigd door DeBaroN op 11-09-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Of kan het zijn dat de hdmi aansluiting van de Shield brak is?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels na wat zoeken en testen ontdekt dat het ineens out of sync gaan van geluid en beeld alleen maar optreedt bij streaming apps en niet bij het streamen vanaf een Emby of Plex server.
Vreemde is dat ik dit in januari j.l. ook heb gehad en toen maar op advies van Nvidia een factory reset uitgevoerd met alle gevolgen van dien (alle ontbrekende apps installeren en alle inlog en wachtwoorden invoeren met de AB omdat met het BT toetsenbord sommige apps dat niet pikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik met een shield pro dolby vision bestanden streamen met het bestandsformaat .ts, mp4 en mkv? hoe werkt dit in combinatie met google drive + kodi? iemand ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 11-09-2022 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Farabi schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:17:
kan ik met een shield pro dolby vision bestanden streamen met het bestandsformaat .ts, mp4 en mkv? hoe werkt dit in combinatie met google drive + kodi? iemand ervaringen?
Welke Shield? DV werkt alleen op het 2019 model (tube & Pro? Geen idee). En in het geval van Kodi heb je een speciale build nodig of de development versie van de aanstaande Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:20:
[...]

Welke Shield? DV werkt alleen op het 2019 model (tube & Pro? Geen idee). En in het geval van Kodi heb je een speciale build nodig of de development versie van de aanstaande Kodi.
De nieuwste shield. Dus de kodi app in de store werkt niet icm met dolby vision? Moet je een speciale versie erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ok, ondertussen een andere Shield ontvangen. En nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 12-09-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik krijg Prime op mijn Shield niet geenabled, als ik op de Enable knop klik gebeurt er gewoon niets. Iemand een idee hoe ik Prima op mijn Shield kan gebruiken?

Ik vermoed dat het iets met mijn locatie te maken heeft, maar ik zit niet achter een VPN dus geen idee wat ik daar aan kan doen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bedoel je Amazon Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Yep, de app Prime Video.
Op mijn telefoon werkt het wel prima.

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 130 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.