Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Op mijn Shield Pro 2019 hier ook.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Strider schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:12:
Ik vermoed dat het iets met mijn locatie te maken heeft, maar ik zit niet achter een VPN dus geen idee wat ik daar aan kan doen.
Er zijn drie aspecten aan 'locatie':
-IP adres op het internet
-Land geconfigureerd in Shield TV
-Land geconfigureerd voor gebruikte Google account

Zonder meer te weten over deze drie valt er niets over te zeggen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeBaroN schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:40:
Trouwens, in mijn EM7680 4k streamer staat dit op 5.1.
Ik heb het maar effe opgezocht : https://kodi.wiki/view/Se.../Audio#Number_of_channels

Gewoon laten voor wat het is dus, want Passthrough :)

Verder heb je een heel erg naar probleem te pakken en zou ik echt niet weten wat je nog meer kan doen om het op te lossen dus : Sterkte en heel veel Succes alvast! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeBaroN schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:08:
Ok, ondertussen een andere Shield ontvangen. En nog steeds hetzelfde probleem.
Je mag dan toch vrijwel zeker de Shield zelf niet meer als verdachte zien?

Heb je op je receiver niet een of meerdere instellingen actief staan waardoor het Shield signaal "verstoord" raakt?

Wat ik eerder bedoelde met het "probleemloos "as is" ten gehore worden gebracht" is dat Kodi icm dit model Shield, indien allemaal goed ingesteld, desbetreffende audio codecs goed af kan spelen, zonder haperende video.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
@nero355

@hardware-lover Je hebt gelijk.

Waarschijnlijk is het de receiver. Zojuist Shield aangesloten op m'n oude Onkyo TX-NR515 die ik aan de beamer heb hangen en daar gewoon DTS-HD en True-hd.
Alleen weet ik nu niet waar ik het precies moet zoeken in de receiver.

(wel vreemd, dat die ouwe Eminent mediaplayer op dezelfde hdmi geen problemen geeft btw.)

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 12-09-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeBaroN schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:51:
Waarschijnlijk is het de receiver. Zojuist Shield aangesloten op m'n oude Onkyo TX-NR515 die ik aan de beamer heb hangen en daar gewoon DTS-HD en True-hd.
Alleen weet ik nu niet waar ik het precies moet zoeken in de receiver.
BIZAR!!! :o

- pricewatch: Denon AVR-X1700H
vs.
- pricewatch: Onkyo TX-NR515 Zwart

Denon is 10 jaar nieuwer! Hoezo krijgt die dat niet verwerkt :?

Zit je niet stiekem ergens met een HDMI bandbreedte tekort of iets van HDMI Upscaling die nog niet uitstond ?!
Ik kan me namelijk best wel voorstellen dat de Onkyo het hele HDR gebeuren negeert en daardoor meer bandbreedte voor het geluid overhoudt ??

Kan je de Onkyo i.c.m. de LG C9 TV testen :?
Misschien denkt de Shield TV dat het geluid door de TV moet worden verwerkt, terwijl die geen DTS ondersteuning heeft ?!

/Een hoop brainfarts... :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
Farabi schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:22:
[...]

De nieuwste shield. Dus de kodi app in de store werkt niet icm met dolby vision? Moet je een speciale versie erop zetten?
Nee standaard versie van kodi 19 werkt niet helemaal lekker met DV. Daar kan je een aangepaste build voor installeren (mavin builds dacht ik) of een script gebruiken die bij DV content de Just Player (losse app in de appstore) opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand nog tips om stutter / haperingen van de Disney+ app te verminderen/weg te krijgen?

Mijn 2015 Shield speelt 4k HDR Netflix e.d. zonder enig probleem af, Disney+ blijft maar elke ~15sec een microstutter geven. Vooral bij het 'pannen' van de camera valt dat op en bij muziek hoor je het overduidelijk.

Als ik dezelfde steam cast, dan is er overigens niets aan de hand :?

[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 12-09-2022 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

nero355 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:01:
[...]
Ik kan me namelijk best wel voorstellen dat de Onkyo het hele HDR gebeuren negeert en daardoor meer bandbreedte voor het geluid overhoudt ??
Negeert? Letterlijk niet kan verwerken. Genoemde Onkyo is HDMI 1.4 en snapt daardoor überhaupt geen HDR (en HDCP 2.2 of hoger). Tevens maximaal 30 Hz op 4K maar met films zou dat niet direct een issue moeten zijn aangezien die veelal 24 Hz zijn.

Ik heb niet het hele probleem meegekregen maar snel lezende zou ik het in Kodi zoeken. Vooral het feit dat Dolby het eerst wel doet maar na een DTS spoor helemaal niet meer. Dat klinkt meer alsof er iets in Kodi omvalt dan in de receiver. Kan er niet getest worden met een andere player? Plex bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 12-09-2022 15:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:17:
Negeert? Letterlijk niet kan verwerken. Genoemde Onkyo is HDMI 1.4 en snapt daardoor überhaupt geen HDR (en HDCP 2.2 of hoger). Tevens maximaal 30 Hz op 4K maar met films zou dat niet direct een issue moeten zijn aangezien die veelal 24 Hz zijn.
NOFI, maar dat is voor mij dus potato patato in dit geval :)

Verder uiteraard wel een nuttige aanvulling! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

nero355 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:20:
[...]
NOFI, maar dat is voor mij dus potato patato in dit geval :)

Verder uiteraard wel een nuttige aanvulling! ;)
Niet helemaal omdat de inhoud van het signaal anders is. Met de Denon is er wel HDR in de keten en de Onkyo niet. Om dit echt uit te sluiten zou je eigenlijk met een andere HDMI 2.0b receiver (of hoger) moeten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
nero355 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:01:
[...]

BIZAR!!! :o

- pricewatch: Denon AVR-X1700H
vs.
- pricewatch: Onkyo TX-NR515 Zwart

Denon is 10 jaar nieuwer! Hoezo krijgt die dat niet verwerkt :?

Zit je niet stiekem ergens met een HDMI bandbreedte tekort of iets van HDMI Upscaling die nog niet uitstond ?!

Kan je de Onkyo i.c.m. de LG C9 TV testen :?
Misschien denkt de Shield TV dat het geluid door de TV moet worden verwerkt, terwijl die geen DTS ondersteuning heeft ?!

/Een hoop brainfarts... :$
C9 geeft wel DTS, vanaf CX niet meer ;)

Maar heb het voor elkaar! Maar hoe?! Heb de receiver direct naar fabrieksinstellingen gezet en alles weer ingesteld. Nu doet hij het gewoon 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:22:
Niet helemaal omdat de inhoud van het signaal anders is. Met de Denon is er wel HDR in de keten en de Onkyo niet. Om dit echt uit te sluiten zou je eigenlijk met een andere HDMI 2.0b receiver (of hoger) moeten testen.
Daarom mijn opmerking over de bandbreedte en dat hele HDMI Upscaling gedoe bij Denon/Marantz :)
DeBaroN schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:24:
C9 geeft wel DTS, vanaf CX niet meer ;)
Hé bah... haal dat altijd door elkaar... :$

Maar je bent ervan op de hoogte in ieder geval! :)
Maar heb het voor elkaar! Maar hoe?! Heb de receiver direct naar fabrieksinstellingen gezet en alles weer ingesteld. Nu doet hij het gewoon 8)7
LOL! NICE! :D _O_ d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 12-09-2022 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Bedankt voor de hulp @iedereen hier.

[ Voor 149% gewijzigd door DeBaroN op 12-09-2022 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:50
zAo schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:15:
Iemand nog tips om stutter / haperingen van de Disney+ app te verminderen/weg te krijgen?

Mijn 2015 Shield speelt 4k HDR Netflix e.d. zonder enig probleem af, Disney+ blijft maar elke ~15sec een microstutter geven. Vooral bij het 'pannen' van de camera valt dat op en bij muziek hoor je het overduidelijk.

Als ik dezelfde steam cast, dan is er overigens niets aan de hand :?
Klinkt alsof de framerate van de shield niet gelijk is aan de stream die Disney+ aanbiedt.
In de startpost vind je een framerate app die het gelijk kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb een tweetal vraagjes:

2 jaar verder na de laatste post over Hue Sync, zowel Hue stream als Essentials stoppen na enkele secondes met de light sync en gaan de lampen uit, iemand tips?

En als ik een film met Dolby Atmos bekijken komt op mijn LG OLED om de 10 seconden het dolby Atmos logo omhoog, meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb overigens de Shield tube een weekendje gebruikt, ik was niet verkocht en gaat retour naar CoolBlue (houdt dus tweede kans in de gaten voor de liefhebbers, stuur hem binnenkort terug), na wat verdere onderzoek een Pro aangeschaft en vandaag getest, wat een verschil!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Ja, de Pro is wel flink sneller dan de tube ja. Heb ze beide en de Pro staat in de woonkamer, want die wordt het meest gebruikt. De tube doet het ook goed, maar is gewoon iets langzamer.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sydney08 schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:41:
Ja, de Pro is wel flink sneller dan de tube ja. Heb ze beide en de Pro staat in de woonkamer, want die wordt het meest gebruikt. De tube doet het ook goed, maar is gewoon iets langzamer.
De tube had moeite met sommige 4K HDR films, de plex app crashte daardoor vaak, of reageerde super langzaam. Stotterige 4K films. Het was het net ff niet.

Had beter mijn huiswerk moeten doen, was lyrisch na het filmpje van Linus en dacht te begrijpen dat de tube en pro hetzelfde waren qua performance.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
Sinds een tijdje doet m'n shield raar, hij wil niet meer aan via de afstandsbediening en ik moet de stroom stekker eruit trekken om hem weer aan te krijgen en daarna werkt de shield weer normaal. Dit gebeurd wel paar keer per week nu, word er goed flauw van. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

jasper2603 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:13:
Sinds een tijdje doet m'n shield raar, hij wil niet meer aan via de afstandsbediening en ik moet de stroom stekker eruit trekken om hem weer aan te krijgen en daarna werkt de shield weer normaal. Dit gebeurd wel paar keer per week nu, word er goed flauw van. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Batterij AB zwak? Misschien dat een fabrieks reset het kan verhelpen.

• jasper2603
  • Laatst online: 12:57
Xqlus1ve schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:15:
[...]

Batterij AB zwak? Misschien dat een fabrieks reset het kan verhelpen.
nieuwe batterijen ook al geprobeerd, m'n pro doet dit en m'n tube ook, wel een paar keer per week moet eerst de stroomkabel eruit en er weer in anders gaat hij niet aan, eenmaal aan werkt alles weer prima.

Fabrieksreset nog niet geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ik heb, naast het 1x per dag niet synchroon lopen van geluid en beeld, hier ook last van sinds 3-4 weken met het verschil dat dit bij mij tijdens gebruik optreedt en niks meer reageert op de AB.
Nu opgelost door de hele bende via klik-aan-klik-uit 's avonds uit te zetten zodat ie de volgende dag met een reboot start.
Is natuurlijk geen oplossing maar anders moet ik een factory reset uitvoeren en dat is door gebrek aan tijd nu veel te lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 21-09-2022 22:47 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Bij mij heeft de Shield afstandsbediening soms kuren. Ik gebruik dan mijn TV afstandsbediening of de Shield Android app om hem te rebooten.

Echt triest dat dit nodig is trouwens. Na 2 jaar nog steeds niet opgelost door nvidia. :/

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
banaliteit schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:02:
[...]

Bij mij heeft de Shield afstandsbediening soms kuren. Ik gebruik dan mijn TV afstandsbediening of de Shield Android app om hem te rebooten.

Echt triest dat dit nodig is trouwens. Na 2 jaar nog steeds niet opgelost door nvidia. :/
Heb nu 2x gehad dat mijn Shield AB kuren had........met 1 klik opeens 3-6 plekken opschuiven, etc, dus niet meer bedienbaar. Gelukkig dan nog wel met de LG AB (via HDMI CEC), alleen reboot helpt dan. Batterij van Shield AB is nog "vol". Wat zou de reden kunnen zijn?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HAWK Wizard schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:24:
[...]

Heb nu 2x gehad dat mijn Shield AB kuren had........met 1 klik opeens 3-6 plekken opschuiven, etc, dus niet meer bedienbaar. Gelukkig dan nog wel met de LG AB (via HDMI CEC), alleen reboot helpt dan. Batterij van Shield AB is nog "vol". Wat zou de reden kunnen zijn?
Klinkt als connectivity issues.

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
snah001 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:42:
[...]

Ik heb, naast het 1x per dag niet synchroon lopen van geluid en beeld, hier ook last van sinds 3-4 weken met het verschil dat dit bij mij tijdens gebruik optreedt en niks meer reageert op de AB.
Nu opgelost door de hele bende via klik-aan-klik-uit 's avonds uit te zetten zodat ie de volgende dag met een reboot start.
Is natuurlijk geen oplossing maar anders moet ik een factory reset uitvoeren en dat is door gebrek aan tijd nu veel te lastig.
Ook gedacht aan storing door bv. Led lampen, infrarood panelen, Magnetron e.d.? :?

• snah001
Dan zou je dat altijd moeten hebben.
Niks veranderd hier sinds eind vorig jaar en deze problemen begonnen c.a. 4+ weken geleden

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
snah001 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:44:
Dan zou je dat altijd moeten hebben.
Niks veranderd hier sinds eind vorig jaar en deze problemen begonnen c.a. 4+ weken geleden
Dan is het de vraag of het mogelijk iets is wat de buren hebben aangeschaft of verplaatst wat de storing kan veroorzaken. Blijven altijd lastige zaken als een storing af en toe opduikt en niet continu aanwezig is.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Heb dit zoals al eerder gepost begin dit jaar ook al exact hetzelfde gehad en na een factory reset was het weg to 4+ weken geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De volgende hotfix (2) is nu beschikbaar; https://www.nvidia.com/en...-upgrade-91-hotfix-image/

Hier geen direct succes na installatie, eerder het tegenovergestelde. Afstandsbediening (Bluetooth), nog steeds even niet responsive na start (zou gefixed zijn schrijven ze), en even later loopt mijn Shield helemaal vast (geen beeld meer), dus stekker moet eruit/erin om deze weer tot leven te wekken 😏

Testing, one, two ...

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb sinds gister een Nvidia Shield TV Pro 16GB. Ik heb ook een Plex server draaien (niet op de Shield, maar wel lokaal in het netwerk). Als ik nu iets via de Shield afspeel op Plex dan is binnen no-time de audio en video volledig out of sync, en niet zo'n beetje ook, zit misschien wel 2-3 seconden verschil tussen.

Als ik dezelfde video afspeel met de Plex app op de tv heb ik dit probleem niet. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai Plex in een Docker container op een zelfbouw server/NAS waar Synology DSM 7.1 op draait. De specs van de server:
CategorieProduct
ProcessorsIntel Pentium G4560 Boxed
MoederbordenASRock B250M Pro4
BehuizingenBitFenix Phenom Micro-ATX Zwart
Computer accessoiresLeicke ULL Power Supply 120 W
ProcessorkoelingArctic Alpine 11 Passive
Geheugen internCrucial CT8G4DFD8213
VoedingenMini-box picoPSU PicoPSU-160-XT

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zet er eens Emby op (om te testen) want zo gepiept.
Dan heb je een vergelijk en kun je wellicht achterhalen waar het fout gaat.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

miicker schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:59:
Ik heb sinds gister een Nvidia Shield TV Pro 16GB. Ik heb ook een Plex server draaien (niet op de Shield, maar wel lokaal in het netwerk). Als ik nu iets via de Shield afspeel op Plex dan is binnen no-time de audio en video volledig out of sync, en niet zo'n beetje ook, zit misschien wel 2-3 seconden verschil tussen.

Als ik dezelfde video afspeel met de Plex app op de tv heb ik dit probleem niet. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai Plex in een Docker container op een zelfbouw server/NAS waar Synology DSM 7.1 op draait. De specs van de server:
CategorieProduct
Heb je gekeken op de Plex server of die moet transcoden? Plex past zich namelijk aan op het device waar iets wordt afgespeeld. Zo had ik op mijn 1080p tv enorm veel last van haperingen als ik 4k media wilde afspelen, zelfde geld voor audio.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

miicker schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:59:

CategorieProduct
Het is bij Plex de kunst om materiaal aan te bieden in het formaat dat het best ondersteund wordt.

Ik heb alle oude videobanden en nieuwe camera-opnames op mijn Plexserver in een formaat staan dat 100% op ieder toestel in de familie ondersteund wordt: H264/AAC codec. Dat werkt in 4 huishoudens perfect: op Android sticks, Samsung TV`s, HiSense tv`s en zelfs op een Oculus videobril.

Op het moment dat er sprake is van Transcoding (zoals hierboven wordt genoemd), dan is er veel meer risico op syncproblemen. Een tweede factor kan de ondertiteling zijn, mocht je dat gebruiken. Niet ieder apparaat gaat daar even lekker mee om, afhankelijk van het gebruikte formaat. Om dit uit te sluiten, kun je simpelweg even een file zonder ondertitels gebruiken.. werk het dan wel soepel, dan zit hier je probleem. (En kun je voor subs in een ander formaat gaan kijken).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Weet niet of ik het hier kan / mag vragen, maar ik heb een nvidia shield pro uit 2018 welke ik nu gebruik voor IPTV, maar er is ook de Formuler Z10 PRO. Is die z10 nu echt beter of gewoon lekker bij shield blijven?

Ik heb geen problemen met de shield, enige nadeel vind ik de remote. Heb nu wel een harmony touch gekoppeld staan, maar blijf het irritant vinden dat je niet gewoon op 1 kan drukken om naar nederland 1 etc te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:40:
Ik heb geen problemen met de shield, enige nadeel vind ik de remote. Heb nu wel een harmony touch gekoppeld staan, maar blijf het irritant vinden dat je niet gewoon op 1 kan drukken om naar nederland 1 etc te gaan.
Daar gaat een ander apparaat niet veel aan veranderen. Dergelijke functionaliteit ligt aan de Android TV applicatie, naast je eigen afstandsbediening die over de juiste knoppen moet beschikken.

Je kan mogelijk Kodi met een TV backend gebruiken, waar dat volgens mij wel mee kan. Verder zal je zelf moeten experimenteren. Ik kijk al eeuwen geen lineaire televisie meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:40:
Weet niet of ik het hier kan / mag vragen, maar ik heb een nvidia shield pro uit 2018 welke ik nu gebruik voor IPTV, maar er is ook de Formuler Z10 PRO. Is die z10 nu echt beter of gewoon lekker bij shield blijven?

Hoewel hier wat offtopic, wil ik er wel even op ingaan. Desbetreffende Formuler is geen Google gecertificeerd Android TV apparaat, met alle consequenties van dien, denk daarbij aan Prime Video en/of Netflix. Als er werkelijk behoefte is aan een Android/Google TV apparaat met een cijfertoetsen afstandsbediening, die zijn er aardig wat te vinden. Zo rap als een Shield (2019?) TV Pro zijn ze echter geen van allen.

Edit: @The Zep Man, de cijfertoetsen zijn ook bruikbaar bij streaming, zoals bij NLZiet, Canal Digitaal, enz. enz.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2022 12:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
The Zep Man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]

Daar gaat een ander apparaat niet veel aan veranderen. Dergelijke functionaliteit ligt aan de Android TV applicatie, naast je eigen afstandsbediening die over de juiste knoppen moet beschikken.

Je kan mogelijk Kodi met een TV backend gebruiken, waar dat volgens mij wel mee kan. Verder zal je zelf moeten experimenteren. Ik kijk al eeuwen geen lineaire televisie meer.
Maar de formuler heeft dus wel cijfertoetsen en is gericht op iptv. maar jij denk niet dat ik dan gewoon de cijfertoetsen voor de zenders kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:40:
[...]

Maar de formuler heeft dus wel cijfertoetsen en is gericht op iptv. maar jij denk niet dat ik dan gewoon de cijfertoetsen voor de zenders kan gebruiken?
"De zenders"?

Android TV kent geen 'zenders', maar applicaties (met name gekozen via pijltjestoetsen+OK+terug toets of een snelkoppelingknop op een afstandsbediening). Binnen een applicatie heb je mogelijk zenders die je mogelijk kan kiezen met cijfertoetsen, zoals @hardware-lover noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:40:
Er is ook een Shield TV remote app, daarmee kun je ook cijfertoetsen als kanaalkeuze gebruiken, dat wist je al?

Edit: duidelijk @G.Scholtens, dan rest enkel wat ik eerder al schreef.

(ik heb een Formuler GTV in huis (lees opberglade), de afstandsbediening is dan het enige pluspunt t.o.v. de Shield 2019 Pro, als men dat belangrijk vind)

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2022 14:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:21:
[...]

Er is ook een Shield TV remote app, daarmee kun je ook cijfertoetsen als kanaalkeuze gebruiken, dat wist je al?
Ja is bekend, maar wil gewoon een fysieke remote. Geen app

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:16:
"De zenders"?

Android TV kent geen 'zenders', maar applicaties (met name gekozen via pijltjestoetsen+OK+terug toets of een snelkoppelingknop op een afstandsbediening). Binnen een applicatie heb je mogelijk zenders die je mogelijk kan kiezen met cijfertoetsen, zoals @hardware-lover noemt.
Ik denk dat @G.Scholtens dat al door had en precies dat bedoelt! ;)

IMHO moet je gewoon op zoek gaan naar ervaringen met die Formuler Z10 Pro op een of ander IPTV Forum en dan beslissen of die aan je wensen voldoet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Michael Knight schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:41:
[...]

Het is bij Plex de kunst om materiaal aan te bieden in het formaat dat het best ondersteund wordt.

Ik heb alle oude videobanden en nieuwe camera-opnames op mijn Plexserver in een formaat staan dat 100% op ieder toestel in de familie ondersteund wordt: H264/AAC codec. Dat werkt in 4 huishoudens perfect: op Android sticks, Samsung TV`s, HiSense tv`s en zelfs op een Oculus videobril.

Op het moment dat er sprake is van Transcoding (zoals hierboven wordt genoemd), dan is er veel meer risico op syncproblemen. Een tweede factor kan de ondertiteling zijn, mocht je dat gebruiken. Niet ieder apparaat gaat daar even lekker mee om, afhankelijk van het gebruikte formaat. Om dit uit te sluiten, kun je simpelweg even een file zonder ondertitels gebruiken.. werk het dan wel soepel, dan zit hier je probleem. (En kun je voor subs in een ander formaat gaan kijken).
Zoals eerder gepost probeer eens Emby,
Daar kun je gewoon transcoding uitzetten en ik heb met Emby tot nog toe nog niks gevonden wat ie zonder transcoding niet kan afspelen.
Hvec H.265 4k doet ie boven de 100 Mbps zonder problemen dus je hoeft geen bestanden aan te passen om transcoding te voorkomen.
Daar is Plex gewoon erg slecht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Heeft de shield pro genoeg kracht om minimaal 2 externe usb hdd's te draaien van 5TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hebben meer mensen last van Dobly Atmos (4K HDR) content waarbij de audio ervoor zorgt dat het DA logo iedere keer in beeld komt (alsof de DA audio kraakt)?

Sommige bestanden doen het om de 10 seconden, sommige iedere 20 a 30 minuten of helemaal niet. Maar het kan wel irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

Waarom zou dat kracht moeten kosten :?
Omdat mijn eminent 7680 en vero 4k+ het niet trekt. Ik doelde eigenlijk op powervoeding ipv hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:03:
Omdat mijn eminent 7680 en vero 4k+ het niet trekt. Ik doelde eigenlijk op powervoeding ipv hardware.
Dan gaat er ergens iets heel erg mis qua USB specificaties volgen dus : Wat voor HDD's zijn het :?

Ik gok dat als ze beiden hun eigen voeding hebben er niks aan de hand zou mogen zijn! :)

Maar eigenlijk wil ik heel hard roepen : Koop of bouw een NAS en prop ze daarin! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:06:
[...]

Dan gaat er ergens iets heel erg mis qua USB specificaties volgen dus : Wat voor HDD's zijn het :?

Ik gok dat als ze beiden hun eigen voeding hebben er niks aan de hand zou mogen zijn! :)

Maar eigenlijk wil ik heel hard roepen : Koop of bouw een NAS en prop ze daarin! ;)
2,5inch hdd's. Dus zonder powervoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Farabi schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:19:
[...]

Denk niet dat de Shield 2,5" hhd's (lees draainede hardeschijven) kan voeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Xqlus1ve schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:39:
[...]

Denk niet dat de Shield 2,5" hhd's (lees draainede hardeschijven) kan voeden.
?
Ik heb op bepaalde momenten zelfs twee WD 2,5 inch HD's aan de shield hangen omdat ik geen zin heb er 1 te disconnecten (zijn dus niet extern powered HDD's) en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:19:
LaFleche schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

?
Ik heb op bepaalde momenten zelfs twee WD 2,5 inch HD's aan de shield hangen omdat ik geen zin heb er 1 te disconnecten (zijn dus niet extern powered HDD's) en dat gaat prima.
Zoiets had ik dus al verwacht! :)

Maar het kan dus altijd nog misgaan als één van de betrokken produkten zich niet strict aan de USB standaard houdt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
nero355 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

[...]

Zoiets had ik dus al verwacht! :)

Maar het kan dus altijd nog misgaan als één van de betrokken produkten zich niet strict aan de USB standaard houdt... :-(
wellicht als je pech hebt vraagt een HD zoveel stroom dat je met een Y-cable de twee USB sockets moet gebruiken???? (op de WII-U bijvoorbeeld levert 1 USB uitgang te weinig prut om een 2,5 inch HD aan te sturen en heb je zo'n Y-cable nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:01:
wellicht als je pech hebt vraagt een HD zoveel stroom dat je met een Y-cable de twee USB sockets moet gebruiken???? (op de WII-U bijvoorbeeld levert 1 USB uitgang te weinig prut om een 2,5 inch HD aan te sturen en heb je zo'n Y-cable nodig)
Dat is inderdaad ook nog een optie! :)

Het wordt alleen lullig als je twee stuks wilt aansluiten, want dan moet je meteen richting een USB Hub denken en dan het liefst een model dat van stroom wordt voorzien via een eigen adapter! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nero355 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is inderdaad ook nog een optie! :)

Het wordt alleen lullig als je twee stuks wilt aansluiten, want dan moet je meteen richting een USB Hub denken en dan het liefst een model dat van stroom wordt voorzien via een eigen adapter! :Y)
Dat laatste is natuurlijk een vereiste. Want als apparaat X via 1 USB poort niet voldoende stroom kan leveren dan kan die dat apparaat ook niet van stroom voorzien als je er nog een hub tussen zet. Dus die USB hub moet per definitie zijn eigen stroomvoorziening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:49:
Dat laatste is natuurlijk een vereiste. Want als apoaraat X via 1 USB poort niet voldoende stroom kan leveren dan kan die dat apparaat ook niet van stroom voorzien als je er nog een hub tussen zet. Dus die USB hub moet per definitie zijn eigen stroomvoorziening hebben.
Dat ligt aan het apparaat waarop je het aansluit, maar in principe heb je gelijk en zou ik in ieder geval altijd kiezen voor een model MET adapter i.p.v. zonder :)

Om maar een voor mij zeer bekend voorbeeld te noemen :
ASUS moederborden die vaak net te weinig stroom leveren op alle USB poorten die zich zowel op het I/O Shield als de Front aansluitingen bevinden!
- Gebruik je een wat langere USB kabel (binnen de grenzen van USB !!) dan heb je kans op storingen!
- Sluit je dus inderdaad Externe HDD's aan zonder Y-kabel dan heb je ook kans op storingen!
- Nog allerlei simracing/simflying apparatuur die ze ook niet echt leuk vond...

Raar, maar waar! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht en hierdoor heb ik al mijn HDMI spullen een reset gegeven. Had niet gehoeven weet ik.

Ik hoop dat iemand met me onderstaande kan helpen.
Als ik via de ziggo go app naar de shield pro wilt streamen loopt het geluid niet synchroon.
Ik heb al gekeken bij opties met dat balletje maar daar “loopt” het wel perfect bij.

Iemand enig idee wat het kan zijn en waar ik het kan aanpassen?

Ochja hiervoor met dezelfde tv had ik het probleem niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ramon27 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:04:
Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht en hierdoor heb ik al mijn HDMI spullen een reset gegeven. Had niet gehoeven weet ik.

Ik hoop dat iemand met me onderstaande kan helpen.
Als ik via de ziggo go app naar de shield pro wilt streamen loopt het geluid niet synchroon.
Ik heb al gekeken bij opties met dat balletje maar daar “loopt” het wel perfect bij.

Waarom stream je naar je Shield terwijl daar de Ziggo Go app ook beschikbaar voor is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
hardware-lover schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:31:
[...]

Waarom stream je naar je Shield terwijl daar de Ziggo Go app ook beschikbaar voor is?
We hebben een gedeeld account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je hebt geen Ziggo internet bedoel je te zeggen? Officieel houdt het dan idd wel op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
hardware-lover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Je hebt geen Ziggo internet bedoel je te zeggen? Officieel houdt het dan idd wel op.
Nee, we hebben een gedeeld account waar de ander lid is van ziggo (wij zijn geen lid van ziggo) en ik stream via de telefoon naar de shield.

Maar mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan instellen dat het geluid met het beeld overeen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ramon27 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Nee, we hebben een gedeeld account waar de ander lid is van ziggo (wij zijn geen lid van ziggo) en ik stream via de telefoon naar de shield.
Dus heb je geen Ziggo internet en geen toegang tot Ziggo Go TV waarmee je rechtstreeks de app kunt gebruiken i.p.v. casten.
Maar mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan instellen dat het geluid met het beeld overeen komt.
En een gedeeld account zal tegen de voorwaarden van Ziggo ingaan, zal Ziggo geen support op geven, en normaliter is dat op Tweakers ook niet toegestaan.

De officiële oplossing is dus "installeer de Ziggo Go TV app, en kijk direct op de Shield i.p.v. streamen". Alleen werkt dat in jou geval niet omdat je geen Ziggo internet verbinding hebt waardoor Ziggo Go TV niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 08:38
Ik ervaar problemen met plex waarbij de shield opnieuw opstart op het moment dat ik een film aanzet. Na het opnieuw opstarten werkt de film zonder problemen en dag later oid, vaak exact hetzelfde probleem. Iemand suggesties?
  • Shield Pro 2019
  • Versie 9.1.0 (33.2.0.125) geen beta
Wat heb ik al geprobeerd (en had geen effect)
  • Factory reset.
  • Voeding vervangen #W3 naar #W2
  • Plex + database geheel opnieuw erop gezet na factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Cardinal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:36:
Ik ervaar problemen met plex waarbij de shield opnieuw opstart op het moment dat ik een film aanzet. Na het opnieuw opstarten werkt de film zonder problemen en dag later oid, vaak exact hetzelfde probleem. Iemand suggesties?
  • Shield Pro 2019
  • Versie 9.1.0 (33.2.0.125) geen beta
Wat heb ik al geprobeerd (en had geen effect)
  • Factory reset.
  • Voeding vervangen #W3 naar #W2
  • Plex + database geheel opnieuw erop gezet na factory reset
Heb je dit bij alle video streams? Of alleen bij bepaalde? Zou het kunnen dat het iets is dat de shield niet kan decoden ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 08:38
@Webgnome Praktisch bij alle 4K streams. Ik verwacht niet dat hij het niet kan decoden, gezien ik geen foutmelding krijg en na reboot werkt het zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

charrel

Cortisol4life..

Cardinal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38:
@Webgnome Praktisch bij alle 4K streams. Ik verwacht niet dat hij het niet kan decoden, gezien ik geen foutmelding krijg en na reboot werkt het zonder problemen.
Ik had met Ziggo Go en de f1 tv pro app ongeveer hetzelfde, na een reboot werkte het 1x daarna startte de stream niet meer. Ding terug naar fabrieksinstellingen en nog hetzelfde gezeur, van de week refresh rate fixer er weer opgezet en nu blijft het gewoon werken.... Misschien die ook is proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Cardinal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38:
Komt het van een hd of van het netwerk, misschien trekt de hdd net te veel stroom als hij uit hibernate moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon27 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:04:
Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht en hierdoor heb ik al mijn HDMI spullen een reset gegeven.

Heb je door die Reset niet gewoon ergens een of andere "beeldverbeteraar" aan staan die ervoor zorgt dat de boel niet synchroon loopt :?

Over welke HDMI apparatuur praten we eigenlijk precies ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ArniD schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:08:
[...]
Klinkt alsof de framerate van de shield niet gelijk is aan de stream die Disney+ aanbiedt.
In de startpost vind je een framerate app die het gelijk kan trekken.
Hier heeft het inderdaad mee te maken zo lijkt het: Als ik een NLZiet uitzending start ...
* zonder iets te doen, dan heb ik microstutter en haperingen in het geluid; elke ~10seconden
* en de ingebouwde 'sync framerate' functie gebruik, dan gaat het geluid goed, maar het beeld lijkt achter te lopen 8)7
* via de refreshrate app uit de SP het laat regelen, dan heb ik meer gestotter in zowel geluid als beeld. :X

Iemand nog een idee? Ik gebruik een Shield 2015 op een LG CX55 OLED.

Netflix op 4K met HDR is altijd supersmooth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zAo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:29:
Hier heeft het inderdaad mee te maken zo lijkt het: Als ik een NLZiet uitzending start ...
(...)
Iemand nog een idee? Ik gebruik een Shield 2015 op een LG CX55 OLED.
Wat gebeurt er als je de refresh rate handmatig instelt op 50 Hz en verder geen automatische methode gebruikt om het te wijzigen, en als je daarmee NLZiet kijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

The Zep Man schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:36:
[...]

Wat gebeurt er als je de refresh rate handmatig instelt op 50 Hz en verder geen automatische methode gebruikt om het te wijzigen, en als je daarmee NLZiet kijkt?
Dan is het op NLZiet vrijwel weg, heel soms hoor ik een tik in het geluid d:)b
Edit: bij nader inzien hapert het soms tóch. Ik snap er echt niks van.

Aangezien ik gewoon de TV speakers gebruik, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door zAo op 05-10-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zAo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:09:
Dan is het op NLZiet vrijwel weg, heel soms hoor ik een tik in het geluid d:)b
Stel de applicatie Refresh Rate in om bij het starten van NLZiet de refresh rate te wijzigen naar 50 Hz, en deze pas weer terug te schakelen nadat je de applicatie verlaat. Een groot deel van het probleem is daarmee geautomatiseerd opgelost.
Aangezien ik gewoon de TV speakers gebruik, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Kan je een koptelefoon (bedraad/Bluetooth) op je TV aansluiten, en kijken of je daar soms een tik mee hoort?

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 05-10-2022 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Ik had ook out of sync issues en heb ook een LG OLED. Het probleem werd veel erger als ik mijn Denon receiver aanzette. Na heel lang zoeken kon ik het probleem oplossen door dolby audio processing uit te schakelen. Sindsdien eindelijk van het probleem verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 11:57
Deze vraag kan ik alleen aan de experts hier vragen:

Momenteel heb ik LG OLED55GX6LA en hier draai ik Netflix, Videoland, NPO enzovoort op.
Nu kan ik een Shield Pro overnemen alleen ik vraag mij af wat voor voordelen dat heeft?

Wie kan voor mij deze vraag beantwoorden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ramon27 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Als je niet wilt casten, kun je deze Kodi-addon overwegen. Daarmee kun je ook zonder Ziggo-internetverbinding rechtstreeks naar Ziggo GO kijken op je tv (uiteraard met een geldige login). Ik heb het recent niet meer getest, maar voorheen werkte dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Chris89 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:

Momenteel heb ik LG OLED55GX6LA en hier draai ik Netflix, Videoland, NPO enzovoort op.
Nu kan ik een Shield Pro overnemen alleen ik vraag mij af wat voor voordelen dat heeft?

Tja wat wil je gaan doen ermee? Voor de standaard apps zou je OLED tv voldoende moeten zijn. Maar wil je F1 app, Plex, Kodi, emby, en dan met name eigen 4K HDR content willen streamen dan wordt de Shield interresant.

Mogelijk is de upscaling op de Shield beter, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 06-10-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online

Ik gebruikte mijn Shield overal voor voordat ik mijn LG G1 kocht. Mijn vorige Plasma TV was geen smart TV en daarom gebruikte ik de Shield voor alle apps. Nu gebruik ik de Shield alleen nog maar voor Kodi, F1 TV en Ziggo Go (ik heb laatst de coax kabel uit de woonkamer gehaald 😅).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 18:43

Weinig, je TV is modern genoeg voor HDMI 2.1 dus je geluid zal in de meeste gevallen via eARC goed naar de versterker gaan. Als alle apps die je gebruikt op de LG zijn, heb je het niet echt nodig.

Bij mij is dat anders, ik heb geen eARC, en gebruik dus mijn Shield vanwege het veel betere geluid naar mijn versterker met netflix, etc. Ook kan ik op shield een vpn draaien, en nog wat kleine dingen. Ook heeft mij TV geen HBO-app, maar die heb jij volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 11:57
Top bedankt voor de reactie hier boven.
Dan laat ik de shield schieten en kunnen ze er hopelijk iemand anders blij mee maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gisteren Kodi 19.4 van KodiNerds geïnstalleerd, Dolby Vision werkt :) Nu alleen nog even wennen aan de interface van Kodi en ik kan van Plex afstappen. Ik had Kodi voor Blu-ray en Plex voor Dolby Vision maar nu alles in Kodi zit. Ook benieuwd of ondertiteling nu goed blijft lopen, idem met audio. Heb het idee dat met Plex langzaam meer en meer uit sync ging.

Enige wat even zoeken was in Kodi was de ondertiteling. Leuk dat je ondertiteling in het algemeen aan- en uit kan zetten maar als ik kies voor (bijvoorbeeld) Engelse ondertiteling lijkt het mij logisch dat de optie van ondertiteling dan op "ON" gaat, maar die bleef vrolijk op "OFF" staan...

Zijn dat alle diensten die je gebruikt en wilt gebruiken? Dan heb je weinig meerwaarde aan een externe player. Ga je echter HEVC Main 10 willen afspelen met de ingebouwde player van LG gaat dat niet lukken. Ook HD Audio doet LG vanaf de interne player niet terwijl Dolby TrueHD wel via eARC door kan worden gezet. Echter allemaal formaten en indelingen die de standaard diensten niet gebruiken. Mis je in de LG Store een dienst/app dan is het natuurlijk een ander verhaal en kan een externe player wel meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

FeaR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:18:
Gisteren Kodi 19.4 van KodiNerds geïnstalleerd, Dolby Vision werkt :) Nu alleen nog even wennen aan de interface van Kodi en ik kan van Plex afstappen. Ik had Kodi voor Blu-ray en Plex voor Dolby Vision maar nu alles in Kodi zit. Ook benieuwd of ondertiteling nu goed blijft lopen, idem met audio. Heb het idee dat met Plex langzaam meer en meer uit sync ging.

Enige wat even zoeken was in Kodi was de ondertiteling. Leuk dat je ondertiteling in het algemeen aan- en uit kan zetten maar als ik kies voor (bijvoorbeeld) Engelse ondertiteling lijkt het mij logisch dat de optie van ondertiteling dan op "ON" gaat, maar die bleef vrolijk op "OFF" staan...
Ben benieuwd hoe je Kodi bevalt vanaf Plex. Ik ben longtime Plex gebruiker en vind Kodi maar niets... interface bevalt me niet. Sws client itt server side en 0,0 qua extra's, heel eenvoudig. Enige wat er wel inzit is standaard collections. Maar dat uit sync lopen komt mij niet bekend voor om eerlijk te zijn. Ik heb trouwens de 2017 Shield dus DV ignore ik gewoon.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sp33dFr34k schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:05:
[...]
Ben benieuwd hoe je Kodi bevalt vanaf Plex.
Dat de interface van Plex de mooiere is van de twee is me nu al duidelijk, die mening zal niet veranderen. Verder tot op heden weinig issues. Maar eerlijk is eerlijk, ik zet een film/serie op "Play" en meer doe ik eigenlijk niet dus een zware of kritische gebruiker ben ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:22:
Dat de interface van Plex de mooiere is van de twee is me nu al duidelijk, die mening zal niet veranderen. Verder tot op heden weinig issues. Maar eerlijk is eerlijk, ik zet een film/serie op "Play" en meer doe ik eigenlijk niet dus een zware of kritische gebruiker ben ik ook iets.
De standaard Kodi interface bedoel je dan waarschijnlijk? Er zijn zoveel alternatieven daarvoor dat er beslist een tussen zal zitten die je minstens zo zal bevallen dan die bij gebruik van Plex.

Vwb het ondertitelen en automatisch weergeven? Instellingen, allemaal naar wens zo in te stellen.

Maar dit alles betreft Kodi en daar hebben we......, juist 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Ben benieuwd hoe je Kodi bevalt vanaf Plex. Ik ben longtime Plex gebruiker en vind Kodi maar niets... interface bevalt me niet. Sws client itt server side en 0,0 qua extra's, heel eenvoudig. Enige wat er wel inzit is standaard collections. Maar dat uit sync lopen komt mij niet bekend voor om eerlijk te zijn. Ik heb trouwens de 2017 Shield dus DV ignore ik gewoon.
Ik gebruik al een hele tijd de plugin PlexKodiConnect. Ben hierna overgestapt, omdat het met de Plex client altijd wel wat is. Ziet er misschien niet zo gelikt uit, maar het doet precies wat het moet doen. skip intro, betere subweergave en weet ik allemaal nog meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Weer een hotfix beschikbaar (#3), officieel nog niet door Nvidia aangemeld op hun forum.

https://www.nvidia.com/en...-91-hotfix-image/3287198/

Update bevat "slechts" 3 fixes;

- automatic game mode would be enabled on Nvidia Games even when disabled
- protected content would not play if external storage is connected
- Control4 would not wake up Shield if systems is turned off while screensaver is active

Dit keer geen (eenmalige) issues direct na installatie en herstart, zoals de vorige keer wel het geval was 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Ik heb een Shield (16GB versie) uit 2015 en sinds kort krijg ik constant meldingen dat mijn opslagruimte vol zit.
Vroeger had ik er zelfs spelletjes op staan, nu enkel nog Netflix, Prime, Kodi en XY Explorer om te kijken waar alle data zit. Youtube/Plex disabled zodat die updates geen plaats meer innemen, maar het helpt allemaal niks.
Ik heb ook al zitten zoeken in de directories, maar vind niets.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wivern schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:
Ik heb een Shield (16GB versie) uit 2015 en sinds kort krijg ik constant meldingen dat mijn opslagruimte vol zit.
Vroeger had ik er zelfs spelletjes op staan, nu enkel nog Netflix, Prime, Kodi en XY Explorer om te kijken waar alle data zit. Youtube/Plex disabled zodat die updates geen plaats meer innemen, maar het helpt allemaal niks.

Kodi en Plex kunnen nog veel library data opslaan. Dit is data wat je soms niet direct kan vinden in je directories kan vinden. Ik weet niet of je cache zou kunnen verwijderen van apps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
Wivern schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:

Kans is groot dat Kodi de boosdoener is. Helemaal als je de "sssssst" ;) streaming addons gebruikt en alle hoesjes en achtergronden moet cachen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wivern
keepitfrosty schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Kans is groot dat Kodi de boosdoener is. Helemaal als je de "sssssst" ;) streaming addons gebruikt en alle hoesjes en achtergronden moet cachen
Dat dacht ik ook... maar Kodi gebruikt 'maar +/-800MB' aan data, heb de library als eens geupdate, maar zoveel zit er niet in. Streaming addons heb ik niet geinstalleerd, maar ik ben niet alleen thuis :o
Straks eens controleren. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Nu online
Wivern schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

Dat dacht ik ook... maar Kodi gebruikt 'maar +/-800MB' aan data, heb de library als eens geupdate, maar zoveel zit er niet in. Streaming addons heb ik niet geinstalleerd, maar ik ben niet alleen thuis :o
Straks eens controleren. Thanks :)
Onder opslag in instellingen kan je toch zien, waar het probleem zit. Als het de cache is, deze kun je daar ook wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wivern
Glassertje schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Onder opslag in instellingen kan je toch zien, waar het probleem zit. Als het de cache is, deze kun je daar ook wissen.
Laat spijtig genoeg niet zoveel zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wivern schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:48:
Dat dacht ik ook... maar Kodi gebruikt 'maar +/-800MB' aan data, heb de library als eens geupdate, maar zoveel zit er niet in.
Je kan de Library ook "schoon laten maken" om daarmee hopelijk een klein beetje ruimte terug te winnen :)

Maar heel eerlijk gezegd zou ik een volledige "Reset to Factory Defaults" overwegen om alle rommel in één klap op te ruimen als dat niet teveel moeite is in jouw situatie :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wivern
nero355 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Je kan de Library ook "schoon laten maken" om daarmee hopelijk een klein beetje ruimte terug te winnen :)

Maar heel eerlijk gezegd zou ik een volledige "Reset to Factory Defaults" overwegen om alle rommel in één klap op te ruimen als dat niet teveel moeite is in jouw situatie :?
Ik heb die library al eens opgeschoond... Heeft niet veel uitgehaald, behalve dan dat mijn startscherm wijzigde. Daar stonden nog oude zaken op die ik al lang gewist had.

Aan die factory reset had ik ook al gedacht. Uiteindelijk zijn het maar 3 (4) applicaties die ik gebruik. Netflix/Prime/Kodi/Youtube.
Alleen die paar addons van Kodi moet ik dan eens opschrijven :)

Maar ondertussen is er toch terug iets plaats vrij...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDsChOeIISiOvZzNAM77CumOCUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ryx3MPb3jmfrNH0FWVPbXbuH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
ppeterr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

Heb je op zolder er wel een 4k monitor aan hangen en aanstaan ? Ik weet niet meer precies hoe
het in elkaar stak, maar lang geleden heb ik dit ook geprobeerd. 4k kreeg ik toen aan de praat
door er een dummi hdmi dongle in te prakken, zodat de boel wel opeens naar mijn tv in 4k was.

Maar ja, weet het dus niet meer precies :)
Wat oudere post, maar ik heb sinds kort een shield. Eerste doel is vervangen van de Chromecast, tv-box en Steam link hardware. Tweede doel is het gamestreamen.

Nu heb ik nog geen nieuwe televisie, maar ga ik die bij een verhuizing over 6-8 maanden wel halen en ben ik benieuwd of ik nu wel of niet een 4k monitor nodig heb om 4k richting de (4k-)tv (zoals een C2 of QD-Oled) te streamen of dat daar andere mogelijkheden voor zijn. Relatief goedkope optie is een kleine 4k monitor aanschaffen, maar daar zie ik liever vanaf indien dat kan.

Heb aardig gegoogled maar de antwoorden zijn nogal breed en zoek een redelijk definitief antwoord.

N.b.: Upscaling ben ik niet in geïnteresseerd, in januari haal ik ook een nieuwe pc die prima 4k/60hz en hoger aan kan. In het nieuwe huis gaat alles net als nu bedraad (twijfel nog over 1 of 10 gbit, maar Shield kan toch maar 1 aan).

Overigens ben ik erg tevreden met het hele Android tv en Shield icm NLZiet en de verschillende andere streamdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik merk de laatste paar maanden wat dingen die me best irriteren na de laatste officiële update.

Netflix alleen audio en een ronddraaiend rondje dat heel langzaam naar 100% oploopt.
Alle andere dingen werken wel gewoon, prime, Kodi YouTube etc. Alleen Netflix heeft problemen ook als ik Netflix force close. Enige oplossing is herstarten.

CEC werkt maar een beetje, aan en uitzetten gaat goed maar volume werkt niet. Aanzetten via google home enzo werkt wel 90% van de tijd.

Afstandsbediening die af en toe ineens zeer slecht werkt het is alsof de knoppen 1 minuut later pas input doorgeven. Pas 2 keer gehad dat remote helemaal niet werkte en batterijen eruit moest halen.

En heel sporadisch dat het beeld gaat knipperen als hij uit standby komt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wivern
prutser001 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:13:
Ik merk de laatste paar maanden wat dingen die me best irriteren na de laatste officiële update.

Netflix alleen audio en een ronddraaiend rondje dat heel langzaam naar 100% oploopt.
Alle andere dingen werken wel gewoon, prime, Kodi YouTube etc. Alleen Netflix heeft problemen ook als ik Netflix force close. Enige oplossing is herstarten.

CEC werkt maar een beetje, aan en uitzetten gaat goed maar volume werkt niet. Aanzetten via google home enzo werkt wel 90% van de tijd.

Afstandsbediening die af en toe ineens zeer slecht werkt het is alsof de knoppen 1 minuut later pas input doorgeven. Pas 2 keer gehad dat remote helemaal niet werkte en batterijen eruit moest halen.

En heel sporadisch dat het beeld gaat knipperen als hij uit standby komt.
Bij mij is het Prime die ineens heel traag geworden is.
Dat van die afstandsbediening heb ik ook (heb een ouder model, kan de batterijen er niet uithalen).
Maar het lijkt alsof die afstandsbediening in een diepe slaap geraakt is en eerst terug moet wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
Is er iets veranderd aan de HDMI-instellingen?

Twee dingen:
- Ik kan sinds een poosje de Shield niet meer bedienen met de ab van mijn TV; en
- de TV gaat uit als ik de Shield uitzet, terwijl die optie is uitgevinkt.

Ik heb het idee dat ik voor de grote update meer kon instellen aan de HDMI-CEC. Hebben meer mensen dit?

Edit: zet zojuist de Shield uit en de TV blijft aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 11-10-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:40:
Is er iets veranderd aan de HDMI-instellingen?

Twee dingen:
- Ik kan sinds een poosje de Shield niet meer bedienen met de ab van mijn TV; en
- de TV gaat uit als ik de Shield uitzet, terwijl die optie is uitgevinkt.

Ik heb het idee dat ik voor de grote update meer kon instellen aan de HDMI-CEC. Hebben meer mensen dit?

Edit: zet zojuist de Shield uit en de TV blijft aan.
Heeft je TV een firmware update gehad?
staat HDMI CEC uit op je TV instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
Ja, die heeft een update gehad. CEC staat aan.
Pagina: 1 ... 131 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.