Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Zijn er meer mensen waarbij Disney+ opeens geen Dolby Atmos heeft?
Sinds een week of wat krijg ik alleen nog Stereo audio bij Disney+ op mijn Shield Pro 2019.
Netflix / Amazon Prime hebben nog wel Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Helaas ervaar ik nog steeds regelmatig dat random het geluid wegvalt voor een aantal seconden. Na veel gezocht te hebben op internet en forums heb ik helaas nog steeds geen oplossing kunnen vinden. De setup die ik heb is Nvidia Shield TV Pro die direct zit gekoppeld aan de HW-Q90R Soundbar. Alle firmware is up-to-date en alle HDMI kabels zijn 2.1 Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik had een optie gezien om de supported audio codecs van de soundbar te matchen met die van de shield en die niet worden ondersteund uitschakelen

[ Voor 18% gewijzigd door thekvnz op 13-10-2022 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 10:41
Motion2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:37:
Sinds een week of wat krijg ik alleen nog Stereo audio bij Disney+ op mijn Shield Pro 2019.
Check, heb hier plotseling hetzelfde euvel. Exact een week geleden werkte het nog prima, krijg nu alleen nog maar stereo door. Vreemd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ACDSL schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:14:
Check, heb hier plotseling hetzelfde euvel. Exact een week geleden werkte het nog prima, krijg nu alleen nog maar stereo door. Vreemd!
Het kan nog vreemder, als ik een andere taal dan Engels kies dan wordt DD+ wel op het display zichtbaar 😳

Het lijkt dus in de Engelse taal te zitten? Nederlands gesproken wordt ook in DD+ weergegeven (Cars).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Het kan nog vreemder, als ik een andere taal dan Engels kies dan wordt DD+ wel op het display zichtbaar 😳

Het lijkt dus in de Engelse taal te zitten? Nederlands gesproken wordt ook in DD+ weergegeven (Cars).
Jup exact hetzelfde hier! Andere talen is wel DD+ inderdaad.
Gelukkig, ligt het niet aan mijn setup. Ik ga Disney wel is benaderen. Mogelijk de app update van eind September die dit veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Motion2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:15:
Jup exact hetzelfde hier! Andere talen is wel DD+ inderdaad.
Gelukkig, ligt het niet aan mijn setup. Ik ga Disney wel is benaderen. Mogelijk de app update van eind September die dit veroorzaakt.
Disney is bij mij op 4 okt. geupdate, versie 2.12.0-rc3.

Mogelijk mij later aangeboden, maar daarmee dus ook stereo met de Engelse taal.

Lijkt dus op een app probleem, niet werkelijk Shield TV gerelateerd (gelukkig) 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:24:
Lijkt dus op een app probleem, niet werkelijk Shield TV gerelateerd (gelukkig) ;)
Zoals altijd eigenlijk... :+

Dat soort problemen zijn de reden dat ik nooit apps automatisch laat updaten op alles wat Android of Android TV draait! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motion2
[...]

Mogelijk mij later aangeboden, maar daarmee dus ook stereo met de Engelse taal.

Lijkt dus op een app probleem, niet werkelijk Shield TV gerelateerd (gelukkig) 😉
Heb me door de Disney+ "support" chat geworsteld. Ze geven aan dat het inderdaad een known issue is waar aan gewerkt word. Hopelijk volgt er snel een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valt me nu pas op! :o

Ze hebben gewoon een Release Candidate eruit gegooid! _O- W-T-F ?!?! :')

/EDIT :

LOL @ Hieronder :
hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:25:
Dacht ik in eerste instantie ook, maar als je de app build historie bekijkt dan zouden ze enkel "release candidates" beschikbaar stellen ;)

[Afbeelding]
Enz. enz.
Het is dus nog erger dan ik dacht! :+

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 13-10-2022 15:29 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:18:
Valt me nu pas op! :o

Ze hebben gewoon een Release Candidate eruit gegooid! _O- W-T-F ?!?! :')
Dacht ik in eerste instantie ook, maar als je de app build historie bekijkt dan zouden ze enkel "release candidates" beschikbaar stellen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QADJL-C4O-SiQ7spGAJwqejOFeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G0CPx7PKhdslNWzl11s892qN.png?f=user_large
Enz. enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:35
Rallye schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:18:
Ja, die heeft een update gehad. CEC staat aan.
HDMI er uit en in voor nieuwe handshake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb al een aantal maanden problemen met de shield tv app op mijn android telefoon. De eerste keer opstarten werkt goed. Vanaf de tweede keer krijg ik alleen een zwart scherm. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
michielvz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:40:
Ik heb al een aantal maanden problemen met de shield tv app op mijn android telefoon. De eerste keer opstarten werkt goed. Vanaf de tweede keer krijg ik alleen een zwart scherm. Is dit een bekend probleem?
Cache al eens verwijderd en/of de gegevens verwijderd van de app?

Wat doe je eindelijk met de app? Ik heb werkelijk nog nooit een functionele usecase gevonden om de app te gebruiken.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Wachten... schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Cache al eens verwijderd en/of de gegevens verwijderd van de app?

Wat doe je eindelijk met de app? Ik heb werkelijk nog nooit een functionele usecase gevonden om de app te gebruiken.
Heb ik gedaan maar dat werkt als een reset en dus maar 1 keer. Niet echt een duurzame oplossing.

Om de shield te bedienen als de remote niet in de buurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Heb ik gedaan maar dat werkt als een reset en dus maar 1 keer. Niet echt een duurzame oplossing.

Misschien is de remote van de Google TV-app een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Werkt ook goed idd. Thanks. Maar werkt de shield app bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nog een vraagje. Weet iemand of de responstijd van de Shield controller verbeterd bij gebruik van de usb kabel? Of blijft de controller dan gebruik maken van de Bluetooth verbinding. De responstijd weerhoudt mij er nu van om op de shield te gamen. Ik kan het zelf niet testen omdat mijn usb kabel te kort is om aangesloten de tv te kunnen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

michielvz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Hier exact hetzelfde met de shield app op Android.
Elke keer de cache legen als je de app wilt openen word erg vervelend.
Opnieuw installeren werkt helaas voor mij ook niet dus denk dat er in de app iets niet lekker zit.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Fijn dat ik niet de enige ben. Irritant dit net nu er nieuwe series zijn en de finale van she shulk. Hopelijk snel opgelost inderdaad.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mogelijk een bekend probleem (zie commentaar) dat al eens eerder langskwam. Het schijnt dat een downgrade naar een oudere applicatieversie werkt. Binnenkort eens proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2022 08:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
The Zep Man schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:00:
[...]

Mogelijk een bekend probleem (zie commentaar) dat al eens eerder langskwam. Het schijnt dat een downgrade naar een oudere applicatieversie werkt. Binnenkort eens proberen.
Klopt, zie mijn update hierboven. Heb ook met Disney+ contact gehad en ze werken aan een oplossing. Een downgrade zou het moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Sinds kort een probleem dat bij het kijken van films via mijn plex server op de gekoppelde HDD de shield random de HDD eruit gooit.

Ik krijg een melding ''The external drive has been disconnected unexpectedly'' (Of iets in die richting).
Vervolgens stopt de plex server er natuurlijk mee. Meestal reconnected die weer vanzelf om een paar minuten later weer te disconnected.

Wat mij op valt is dat het probleem alleen lijkt voor te komen bij het kijken van films via plex. Het eerste ~uur gaat goed zonder problemen.
Met series kijken lijkt het (nog) niet te gebeuren.
HDD geeft geen problemen eenmaal gekoppeld aan de PC.

Aan de shield verder is ook niks veranderd. De plex server loopt al een goed jaar op de Shield hiervoor zonder problemen. Kan het probleem zo niet plaatsen, en zit niet echt te wachten om een factory reset te doen.

Iemand misschien een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Motion2 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:16:
[...]

Klopt, zie mijn update hierboven. Heb ook met Disney+ contact gehad en ze werken aan een oplossing. Een downgrade zou het moeten oplossen
Ik heb het getest. Een downgrade lost het probleem niet op. Getest op een Shield TV Pro 2019 en verschillende oudere Disney+ Android TV versies, helemaal terug naar 2.8.0-r2. Er is alleen 5.1 geluid. Het testen was met een schoon profiel.

Ik zie wel dat Atmos gebruikt wordt met bijvoorbeeld Netflix. Daar ligt het dus niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 19-10-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 15:13

aspellinside

Out Of Control

LunaTempesta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:22:
Sinds kort een probleem dat bij het kijken van films via mijn plex server op de gekoppelde HDD de shield random de HDD eruit gooit.

Ik krijg een melding ''The external drive has been disconnected unexpectedly'' (Of iets in die richting).
Vervolgens stopt de plex server er natuurlijk mee. Meestal reconnected die weer vanzelf om een paar minuten later weer te disconnected.

Wat mij op valt is dat het probleem alleen lijkt voor te komen bij het kijken van films via plex. Het eerste ~uur gaat goed zonder problemen.

Aan de shield verder is ook niks veranderd. De plex server loopt al een goed jaar op de Shield hiervoor zonder problemen. Kan het probleem zo niet plaatsen, en zit niet echt te wachten om een factory reset te doen.

Het zou ook een probleem met de externe harde schijf zelf kunnen zijn natuurlijk, of de usb-kabel/aansluiting. Je kan proberen om de schijf aan je PC te hangen en te testen of hij daar de connectie wel in stand houdt?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LunaTempesta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:22:

Zie je iets in het onderstaande recente Hotfixes overzicht wat je probleem omschrijft? Je zou verwachten dat daar niets tussen staat aangezien het al tijden probleemloos ging bij jou, maar dan nog....

https://www.nvidia.com/en...-upgrade-91-hotfix-image/

Ik draai sinds enige tijd met een externe Shield SSD opslag waarbij deze ook als "server" dient voor andere Shield mediaspelers in huis (puur uit kostenoverweging > NAS > aardige elek. kostenpost > zonde van het geld). Dat gaat tot nu toe boven verwachting en probleemloos, ik doe echter totaal niets met Plex.

Ik draai (in de woonkamer), met de Hotfixes daar aangegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:46:
Ik draai sinds enige tijd met een externe Shield SSD opslag waarbij deze ook als "server" dient voor andere Shield mediaspelers in huis (puur uit kostenoverweging > NAS > aardige elek. kostenpost > zonde van het geld).
Waarom dan niet iets dat net wat betrouwbaarder werkt : https://tweakers.net/aanb...1DHaWCxPTU4MyqVCUrQwODWgA

Prop daar een HDD in en installeer een of ander kant en klaar DIY NAS distrotje erop en gaan met die banaan! :Y)

Heb je tenminste geen gezeik met USB poorten en USB behuizingen die wel of niet genoeg stroom krijgen en zo... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:01:
Waarom dan niet iets dat net wat betrouwbaarder werkt : https://tweakers.net/aanb...1DHaWCxPTU4MyqVCUrQwODWgA

Prop daar een HDD in en installeer een of ander kant en klaar DIY NAS distrotje erop en gaan met die banaan! :Y)

Heb je tenminste geen gezeik met USB poorten en USB behuizingen die wel of niet genoeg stroom krijgen en zo... ;)
Geen klagen over de werking van mijn Synology met 21TB netto opslag, enkel een tamelijk "luxe" opslag om 24/7 aan te laten staan terwijl er eigenlijk enkel recent media mee werd afgespeeld (wat niet via mijn diverse streaming services beschikbaar was). Deze staat nu meestal uit en kan ik via Kodi desgewenst wakker maken, maar het blijkt dat dit in de praktijk vrijwel niet nodig is nu. Met die 1TB SSD als Shield opslag kan ik prima uit de voeten, lijkt via de Shield USB voeding ook uitstekend zijn werk te kunnen doen. Opslaan van media gaat via dezelfde wijze dan naar NAS en het benaderen ook, prima zo.

V.w.b. je "NUC" voorstel, die liggen in allerlei vormen en maten hier al in huis, niets te doen (ik heb echt een hele stapel, door de jaren heen verzameld). Dat platform heb ik nu juist vaarwel gezegd, omdat het niet direct een "all streaming" platform is. Nee, die weg sla ik voorlopig niet meer in ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

Zie je iets in het onderstaande recente Hotfixes overzicht wat je probleem omschrijft? Je zou verwachten dat daar niets tussen staat aangezien het al tijden probleemloos ging bij jou, maar dan nog....

niet direct iets wat invloed zou kunnen hebben op mijn probleem. Ik zal bij de volgende film eens kijken of het via een andere mediaplayer / streamer ook plaats vindt.
aspellinside schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Het zou ook een probleem met de externe harde schijf zelf kunnen zijn natuurlijk, of de usb-kabel/aansluiting. Je kan proberen om de schijf aan je PC te hangen en te testen of hij daar de connectie wel in stand houdt?
Nee zoals aangegeven ondervindt ik geen problemen als de HDD gekoppeld is aan de PC. Met een check ook geen fouten/errors te vinden op de drive. Heb ook een keer van usb aansluiting op de Shield gewisseld zonder effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:30:
V.w.b. je "NUC" voorstel, die liggen in allerlei vormen en maten hier al in huis, niets te doen (ik heb echt een hele stapel, door de jaren heen verzameld). Dat platform heb ik nu juist vaarwel gezegd, omdat het niet direct een "all streaming" platform is. Nee, die weg sla ik voorlopig niet meer in ;)
Ik stel dan ook niet voor om er een HTPC van te maken, maar puur een Mini DIY NAS ;)

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ze altijd juist een ideale Mini HTPC vond dankzij de CIR poort vooraan! _O_
Zoiets : uitvoering: Intel NUC Kit DN2820FYKH O+
Verbruikt ook niet meer dan 6 Watt of zo hooguit! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:49:
Ik stel dan ook niet voor om er een HTPC van te maken, maar puur een Mini DIY NAS ;)

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ze altijd juist een ideale Mini HTPC vond dankzij de CIR poort vooraan! _O_
Zoiets : uitvoering: Intel NUC Kit DN2820FYKH O+
Verbruikt ook niet meer dan 6 Watt of zo hooguit! :*)
Ik begreep dat wel hoor ;)

Dan nog geldt dat ik dat met de voorraad aan micro/mini barebone's, zoals eerder aangehaald, dat al zo had kunnen doen, maar ik verwacht dat een Shield DIY "NAS" als alternatief voor die mini/mico NAS ook best zuinig is bij gebruik, en blijkt v.w.b. doelstelling ook ruimschoots te voldoen wat mij betreft (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LunaTempesta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:29:
Nee zoals aangegeven ondervindt ik geen problemen als de HDD gekoppeld is aan de PC. Met een check ook geen fouten/errors te vinden op de drive. Heb ook een keer van usb aansluiting op de Shield gewisseld zonder effect.
Is die situatie wel vergelijkbaar? Gebruik je via je PC de schijf op dezelfde manier (film kijken voor meerdere uren)?

Het kan een temperatuur ding zijn, omdat het na een uur optreedt. Het kan een andere storing zijn. Behuizing, USB kabel, opslagmedium, kunnen allemaal individueel getest en vervangen worden. Zo kan je empirisch uitsluiten waar het aan ligt.

Als ik energie wil besparen, dan zou ik overwegen om een SSD aan bijvoorbeeld een router te hangen (die toch al draait) en die beschikbaar te stellen via SMB of NFS. Voor het lokaal afspelen van video zonder transcoding is dat meer dan voldoende. Hoewel het wordt geadverteerd, is de Shield TV in de praktijk vaak niet de beste server.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 20-10-2022 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:30:
Als ik energie wil besparen, dan zou ik overwegen om een SSD aan bijvoorbeeld een router te hangen (die toch al draait) en die beschikbaar te stellen via SMB of NFS.
Voor het lokaal afspelen van video zonder transcoding is dat meer dan voldoende.
Waarom een SSD :?

IMHO ga je niet veel winnen als het om verbruik gaat en de snelheid heb je ook niet echt nodig...
Hoewel het wordt geadverteerd, is de Shield TV in de praktijk vaak niet de beste server.
Helemaal mee eens! d:)b

Ik durf het zelfs wel misleidende Marketing onzin te noemen! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:57
nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Waarom een SSD :?

IMHO ga je niet veel winnen als het om verbruik gaat en de snelheid heb je ook niet echt nodig...
Een SSD verbruikt zelfs onder gebruik maar een aantal milliwatt? Een HDD zal zelfs in idle (veel) meer verbruiken, laat staan bij actief verbruik. En dat is bij 3,5" modellen / die met losse voeding natuurlijk al helemaal het geval.
Of een SSD zoveel zuiniger is dat je de fors hogere aanschafprijs er uit haalt is natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was even zo wat bij mij opkwam. Kan uiteraard ook een HDD zijn. Meer opslagruimte is waarschijnlijk belangrijker dan pure snelheid in dit scenario.
RobertMe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Een SSD verbruikt zelfs onder gebruik maar een aantal milliwatt? Een HDD zal zelfs in idle (veel) meer verbruiken, laat staan bij actief verbruik.
Een 2.5" HDD hoeft niet meer energie te consumeren dan een SSD. Verder kan een tweaker een HDD configureren om te stoppen met draaien als er geen activiteit is. Het totale verschil in energieverbruik over de levensduur van de HDD is dan verwaarloosbaar.

Verder is een SSD per MB duurder in aanschaf, en wil je juist voor statisch content veel ruimte hebben. Een HDD is dan de goedkopere keuze.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 20-10-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:40:
Een SSD verbruikt zelfs onder gebruik maar een aantal milliwatt?
Een HDD zal zelfs in idle (veel) meer verbruiken, laat staan bij actief verbruik. En dat is bij 3,5" modellen / die met losse voeding natuurlijk al helemaal het geval.
Of een SSD zoveel zuiniger is dat je de fors hogere aanschafprijs er uit haalt is natuurlijk een ander verhaal.
Wat ik zo gauw vond was wat anders dan ik me kon herinneren, maar dan nog :
- Actief 2 Watt vs. 6 Watt
- IDLE 0,2 Watt vs. 2 Watt

Maar dat ging dus om een Desktop HDD zogenaamd en gaat dus flink omlaag als je richting 2,5 inch modellen gaat kijken, want dan heb je ineens maar één USB Poort die maar 2,5 Watt kan leveren, tenzij de HDD werkt i.c.m. een Y kabel :)

Echter...

- Cheapass 1 TB SSD = € 100
- 2,5 inch HDD van 5 TB = € 129
In normale tijden, geen idee wat het nu is!

Dan is de keuze snel gemaakt IMHO :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:52:
- Cheapass 1 TB SSD = € 100
- 2,5 inch HDD van 5 TB = € 129
In normale tijden, geen idee wat het nu is!
Zie de Pricewatch. Een externe 2.5" 5 TB disk heb je voor ~109 EUR. Dat zijn geen B-merken.

Verder zou je ook een 3.5" disk kunnen nemen. In sleep zal die niet veel meer verbruiken dan een idle SSD of 2.5" HDD. Over de gehele levensduur van het apparaat is het verschil in energieverbruik en prijs dan verwaarloosbaar. Voor dezelfde of een lagere prijs/GB heb je zo veel meer capaciteit met een enkel apparaat. Dat schaalt door tot 18 TB voor 0,022 EUR of minder per GB, indien gewenst. De goedkoopste externe SSD begint bij 0,076 EUR per GB, en gaat slechts tot 2 TB voor dit bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 20-10-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Is die situatie wel vergelijkbaar? Gebruik je via je PC de schijf op dezelfde manier (film kijken voor meerdere uren)?

Het kan een temperatuur ding zijn, omdat het na een uur optreedt. Het kan een andere storing zijn. Behuizing, USB kabel, opslagmedium, kunnen allemaal individueel getest en vervangen worden. Zo kan je empirisch uitsluiten waar het aan ligt.

Als ik energie wil besparen, dan zou ik overwegen om een SSD aan bijvoorbeeld een router te hangen (die toch al draait) en die beschikbaar te stellen via SMB of NFS. Voor het lokaal afspelen van video zonder transcoding is dat meer dan voldoende. Hoewel het wordt geadverteerd, is de Shield TV in de praktijk vaak niet de beste server.
Daar zit wat in. Alhoewel ik mij dan alsnog afvraag waarom dit probleem nu ineens voordoet terwijl de harddisk het 1 jaar lang normaal heeft gedaan. Ik ga in de loop van de week/weekend wat meer dingetjes proberen. Start niet ff een film van 2 uur op puur voor het testen :+ . Al heb ik gisteren geen problemen ondervonden na het kijken van 2x ~50minuten serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Geen klagen over de werking van mijn Synology met 21TB netto opslag, enkel een tamelijk "luxe" opslag om 24/7 aan te laten staan terwijl er eigenlijk enkel recent media mee werd afgespeeld (wat niet via mijn diverse streaming services beschikbaar was). Deze staat nu meestal uit en kan ik via Kodi desgewenst wakker maken, maar het blijkt dat dit in de praktijk vrijwel niet nodig is nu. Met die 1TB SSD als Shield opslag kan ik prima uit de voeten, lijkt via de Shield USB voeding ook uitstekend zijn werk te kunnen doen. Opslaan van media gaat via dezelfde wijze dan naar NAS en het benaderen ook, prima zo.

Syno is toch een top ding die alles regelt, bij mij staan sonarr/radarrr(vpn) continu van alles binnen te harken wat daarna met Kodi bekeken wordt.... Top

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Weer een hotfix beschikbaar (#4).

Update bevat dit keer 1 fix;

- additional stability improvements

Ik verwacht dat we tegen een Final release aanzitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LunaTempesta schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:38:
Alhoewel ik mij dan alsnog afvraag waarom dit probleem nu ineens voordoet terwijl de harddisk het 1 jaar lang normaal heeft gedaan.
Post eens de S.M.A.R.T. output van dat ding op voorwaarde dat de Controller in die Externe behuizing dat correct doorgeeft... :)

Verder kan het een kwestie zijn van teveel warmte op een bepaald moment en dat er dan pas rare dingen gebeuren en dat kan ook weer door slijtage komen of de slijtage zelf hebben veroorzaakt zelfs!

#KoopOfBouwEenNAS >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
nero355 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Post eens de S.M.A.R.T. output van dat ding op voorwaarde dat de Controller in die Externe behuizing dat correct doorgeeft... :)

Verder kan het een kwestie zijn van teveel warmte op een bepaald moment en dat er dan pas rare dingen gebeuren en dat kan ook weer door slijtage komen of de slijtage zelf hebben veroorzaakt zelfs!

#KoopOfBouwEenNAS >:) :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Df6O0sw.png

NAS staat ooit wel op de planning maar blijf het ivm kosten uitstellen :+
Voorheen gebruikte ik mijn main desktop als plex server maar dat was niet bepaald energie zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Shield TV maar de Videoland (v2) app werkt hier niet goed op.
Sommige tekenfilmpjes speelt hij gewoon af maar het meeste videomateriaal start niet op en geeft de volgende error:

"ERROR_CODE_DECODING_FAILED"

Heb je hier een Shield Pro voor nodig of is er iets anders aan de hand? Ik lees van alles over die afwijkende framerates in streamingapps maar kan niet plaatsen of dat hier de oorzaak is. Het handmatig aanpassen van de Shield framerates lijkt het in ieder geval niet op te lossen in de Videoland app.

De Shield hangt rechtstreeks aan mijn HW-Q900 soundbar die weer verbonden is aan mijn TV. De Kodi app gaat wel gewoon goed met mijn films (Atmos/4K/etc).

[ Voor 21% gewijzigd door .SnifraM op 21-10-2022 20:00 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@.SnifraM, het enthousiasme voor de V2 app is op dit moment nog steeds niet bijzonder groot, dan druk ik mij nog redelijk voorzichtig uit 😏

https://play.google.com/s...ls?id=nl.rtl.videoland.v2

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- Zet dat programma eens op English :P
- Zet ook effe die waardes op normale Decimalen.

Daarna kan ik je misschien wel wat nuttigs vertellen! ;)
NAS staat ooit wel op de planning maar blijf het ivm kosten uitstellen :+
Voorheen gebruikte ik mijn main desktop als plex server maar dat was niet bepaald energie zuinig.
Zie :
- nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
nero355 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

- Zet dat programma eens op English :P
- Zet ook effe die waardes op normale Decimalen.

Daarna kan ik je misschien wel wat nuttigs vertellen! ;)

[...]

Zie :

;)
Het is verder ook meer de handigheid/simpelheid die mij bij de shield set up houd momenteel. Letterlijk 1 knop en alles is gelijk aan. Af en toe keertje de harddisk naar de PC nemen om iets erop te zetten en that's it. Daarbuiten met een NAS hoe zit het met het streamen van 4k HDR content, maakt dat uiteindelijk iets uit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ff27YvD.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LunaTempesta schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:42:
Het is verder ook meer de handigheid/simpelheid die mij bij de shield set up houd momenteel. Letterlijk 1 knop en alles is gelijk aan. Af en toe keertje de harddisk naar de PC nemen om iets erop te zetten en that's it.
Dat zou niet nodig moeten zijn, want Android TV heeft sinds één van de laatste 3 grote upgrades of zo gewoon Samba aan boord waarmee je de HDD via het netwerk beschikbaar zou moeten kunnen maken! ;)
Daarbuiten met een NAS hoe zit het met het streamen van 4k HDR content, maakt dat uiteindelijk iets uit?
Zolang je niet gaat zitten Transcoden voldoet elk apparaat prima! :)
Ik vind je Load/Unload Cycle erg hoog en de Spin Up Time ook verdacht!

Je problemen zouden dus door een mechanisch probleem kunnen komen... :-(

Check eens of ze het met me eens zijn in Check je SMART voor de zekerheid!
Ik hoop dan stiekem dat er iemand meer ervaring heeft met de data die jouw HDD weergeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou, krijg een beetje een punthoofd van de storage low melding.. heb welgeteld 2,5GB aan apps geïnstalleerd staan. 12GB aan totale opslag maar toch 1GB beschikbaar? En ja cache is leeg. Ben nooit een ster geweest in wiskunde maar dat klopt niet helemaal.

Gebruik geen Plex ofzo. Eigenlijk alleen Kodi maar heb daar niets bijzonders ingesteld staan en gebruik dat puur als file uitlezen. (Geen art of gallery)
Voorderest Netflix en Prime.

Enige oplossing die ik tegenkom is factory reset?

Dacht ik stop er een usb stikje en en formatteren als interne storage maar dat duurt nu ook al 5 minuten en als ik iets wil doen is het 'please wait'..

Echt heel weinig zin om alles weer aan te melden...

Is dit probleem aangekaart met die beta firmwares? Dan zet ik liever die erop als dat niet te ingewikkeld is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:41:
Nou, krijg een beetje een punthoofd van de storage low melding.. heb welgeteld 2,5GB aan apps geïnstalleerd staan. 12GB aan totale opslag maar toch 1GB beschikbaar? En ja cache is leeg. Ben nooit een ster geweest in wiskunde maar dat klopt niet helemaal.

Gebruik geen Plex ofzo. Eigenlijk alleen Kodi maar heb daar niets bijzonders ingesteld staan en gebruik dat puur als file uitlezen. (Geen art of gallery)

Dacht ik stop er een usb stikje en en formatteren als interne storage maar dat duurt nu ook al 5 minuten en als ik iets wil doen is het 'please wait'..

Is dit probleem aangekaart met die beta firmwares? Dan zet ik liever die erop als dat niet te ingewikkeld is.
Je kan nog een Kodi maintenance add on installeren. Die kan ook allerlei achtergebleven zooi opruimen.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 24-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

keepitfrosty schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Je kan nog een Kodi maintenance add on installeren. Die kan ook allerlei achtergebleven zooi opruimen.
Kodi is maar 230Mb. En wat ik al aan gaf gebruik dat alleen om een nfs share uit te lezen, geen album art ofzo.

Na 10 minuten de usb geformatteerd en als opslag ingesteld en Kodi overgezet en nu 1.7GB vrij.

Ergens verdwijnt 7GB aan opslag? Ben meerdere posts tegengekomen maar nergens een oplossing. Wel een nieuws bericht dat het in onderzoek is...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Kodi is maar 230Mb. En wat ik al aan gaf gebruik dat alleen om een nfs share uit te lezen, geen album art ofzo.

Na 10 minuten de usb geformatteerd en als opslag ingesteld en Kodi overgezet en nu 1.7GB vrij.

Ergens verdwijnt 7GB aan opslag? Ben meerdere posts tegengekomen maar nergens een oplossing. Wel een nieuws bericht dat het in onderzoek is...
Heel bijzonder dan waar die 7gb blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bestaat er geen spacemonger/treesize achtig pgrogramma die draait op de shield zodat je kan zien waar die data verstopt zit?
Ik kan me voorstellen dat die dan weer geen toegang heeft tot /android/data oid, maar het moet toch terug te vinden zijn. Ik heb er bij mijn Android telefoons ook wel eens problemen mee gehad, maar die had ik geroot dus dan was het wel te achterhalen. Aangezien ik dat al jaren niet gedaan heb en de Shield Android TV draait weet ik niet hoe ik dat op de Shield zou moeten doen.
Ik draai wel Kodi met wat artwork, dus ben ook wel benieuwd of daar niet toevallig heel veel ruimte in gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:15
Zijn hier mensen bij wie de Shield ook soms vastloopt op de laatste hotfix versie?

Hier valt hij soms gewoon uit (No HDMI Signal op TV) en moet ik de stekker eruit halen om hem te rebooten.

Zwaar irritant. Ik had gehoopt dat deze hotfixes de software beter zouden maken maar er komen weer nieuwe problemen bij.

Ik ben echt zwaar teleurgesteld in de software op dit ding. Sinds ik hem afgelopen juli heb gekocht werkelijk niks dan problemen. Ik dacht dat dit een flagship device was ipv een AliExpress Android TV Box.

Ik heb al laatste hail mary zo een Usb-A <-> Usb-A kabel gekocht om te kijken of een downgrade naar 8.x.x software helpt, anders gaat ie de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:41:

prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:55:

gwystyl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:29:
Bestaat er geen spacemonger/treesize achtig pgrogramma die draait op de shield zodat je kan zien waar die data verstopt zit?
Ik kan me voorstellen dat die dan weer geen toegang heeft tot /android/data oid, maar het moet toch terug te vinden zijn. Ik heb er bij mijn Android telefoons ook wel eens problemen mee gehad, maar die had ik geroot dus dan was het wel te achterhalen. Aangezien ik dat al jaren niet gedaan heb en de Shield Android TV draait weet ik niet hoe ik dat op de Shield zou moeten doen.
Ik draai wel Kodi met wat artwork, dus ben ook wel benieuwd of daar niet toevallig heel veel ruimte in gaat zitten.
Je kan toch onder Android TV net als onder de reguliere Android op telefoons/tablets laten weergeven hoeveel plek er is op elke partitie en zowel hoeveel ruimte je daar nog hebt en op het moment gebruikt :?

Zoiets krijg je dan te zien :
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2016/09/Screenshot_20160928-095219.png

Maar dan net een beetje anders :)

Verder zou je nog kunnen proberen om via ADB Tool met je Shield TV te verbinden en wat Linux trucjes te proberen :
-
df -h

-
du -h | more

- Rommelen met cd en ls -la om van directory te wisselen en de inhoud van een map te laten zien! :)

Succes alvast! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:35:
Zijn hier mensen bij wie de Shield ook soms vastloopt op de laatste hotfix versie?
Shield TV hotfixes zijn niet stable, dus niet klagen dat het niet stable is. :+
Hier valt hij soms gewoon uit (No HDMI Signal op TV) en moet ik de stekker eruit halen om hem te rebooten.
Heb je dit al gemeld bij Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Voor de rest eigenlijk nog nooit meegemaakt, dat hij vastliep. Dat gebeurd eigenlijk alleen soms in KODI. Maar dan kan ik de app gewoon sluiten. Wat ik soms wel heb, is dat het beeld zwart wordt, en dan weer terug komt na paar seconden. Gebeurd zo eens 1x per week zoiets... Alsof er een nieuwe handshake van HDMI of iets dergelijks gebeurd.

Maar voor de rest al paar jaar plezier ervan zonder verdere issues :)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
[b]ginod in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"Wat ik soms wel heb, is dat het beeld zwart wordt, en dan weer terug komt na paar seconden. Gebeurd zo eens 1x per week zoiets... Alsof er een nieuwe handshake van HDMI of iets dergelijks gebeurd.

Maar voor de rest al paar jaar plezier ervan zonder verdere issues :)
Frame rate match/switch? Kan bv bij Kodi of Plex of als je de Frame Rate app hebt geinstalleerd of de built in frame rate match functie gebruikt. Zodra andere frame rate nodig is, wordt beeld even zwart en gaat daarna weer met juiste settings verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

@nero355 ja dat is gewoon te zien.
Total space 12GB.
Apps 2.5GB en onderaan free space 1.7GB.
Niets dat de verloren ruimte verklaart er zou ruim ~9GB vrij moeten zijn.

Heb er nu een 16GB usb ingestopt en geformatteerd als storage en even als probeersel Kodi overgezet.

Heb weinig zin om een factory reset te doen omdat ik google assistant lastig aan de praat kreeg en na enig uitproberen de geluidsinstellingen goed gekregen heb.

Er zijn meer klachten over dit probleem en geruchten gaan dat het te maken had met de laatste update... Sommige geven aan geen problemen te hebben, andere blijven problemen houden maar gebruiken b.v. Plex wat ik dus niet doe.

Factory reset is eigenlijk de enige optie als het probleem terug blijft komen.

Merk nog 1 ander dingetje, af en toe lijkt Prime langer te moeten laden bij het wisselen van aflevering, soms zelfs tijdens het afspelen dat er een laad pijltje tevoorschijn komt. Na een herstart is dit probleem weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Zwaar irritant. Ik had gehoopt dat deze hotfixes de software beter zouden maken maar er komen weer nieuwe problemen bij.

Ik ben echt zwaar teleurgesteld in de software op dit ding. Sinds ik hem afgelopen juli heb gekocht werkelijk niks dan problemen. Ik dacht dat dit een flagship device was ipv een AliExpress Android TV Box.

Ik heb al laatste hail mary zo een Usb-A <-> Usb-A kabel gekocht om te kijken of een downgrade naar 8.x.x software helpt, anders gaat ie de deur uit.
Ik draai met de laatste hotfix op mijn meest gebruikte Shield. Ik moet het afkloppen, heb eigenlijk weinig tot niets te klagen over stabiliteit of werking met die laatste hotfix. Shield wordt dagelijks volop gebruikt, het is mijn enige bron van media delen op TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30

Terug naar 8 is even met wat zweet in de handjes maar mij zie je niet naar een hogere versie updaten.
Maar gebruik geen windows maar of een Mac of Linux
Onder windows lukt het niet (iets met fastboot incompatible)

https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:44:
@nero355 ja dat is gewoon te zien.
Total space 12GB.
Apps 2.5GB en onderaan free space 1.7GB.
Niets dat de verloren ruimte verklaart er zou ruim ~9GB vrij moeten zijn.

Heb er nu een 16GB usb ingestopt en geformatteerd als storage en even als probeersel Kodi overgezet.

Heb weinig zin om een factory reset te doen omdat ik google assistant lastig aan de praat kreeg en na enig uitproberen de geluidsinstellingen goed gekregen heb.

Er zijn meer klachten over dit probleem en geruchten gaan dat het te maken had met de laatste update... Sommige geven aan geen problemen te hebben, andere blijven problemen houden maar gebruiken b.v. Plex wat ik dus niet doe.

Factory reset is eigenlijk de enige optie als het probleem terug blijft komen.

Merk nog 1 ander dingetje, af en toe lijkt Prime langer te moeten laden bij het wisselen van aflevering, soms zelfs tijdens het afspelen dat er een laad pijltje tevoorschijn komt. Na een herstart is dit probleem weer weg.
Als je binnen de instellingen kijkt naar > Apps en dan > Alle apps bekijken > dan zou toch duidelijk moeten worden waar je ruimte gebleven is. Zeker als je dan ook je systeemapps nog even naloopt en de ruimte die ze innemen.

Mijn Kodi neemt de hoofdmoot in beslag, nu 2.14GB, wordt echter onderhouden door een Kodi addon die het artwork een beetje binnen de perken houdt.

Met die ruimte die Kodi nu inneemt is er van de totale (netto) 12 GB opslag nu nog 5.5 GB beschikbaar.

Edit: ik moet nog even opmerken dat ik daarnaast vrijwel alles aan officieel beschikbare streaming apps actief heb. Ik mis er niet werkelijk heel veel (denk ik).

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2022 21:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:12:
[...]

Als je binnen de instellingen kijkt naar > Apps en dan > Alle apps bekijken > dan zou toch duidelijk moeten worden waar je ruimte gebleven is. Zeker als je dan ook je systeemapps nog even naloopt en de ruimte die ze innemen.

Mijn Kodi neemt de hoofdmoot in beslag, nu 2.14GB, wordt echter onderhouden door een Kodi addon die het artwork een beetje binnen de perken houdt.

Met die ruimte die Kodi nu inneemt is er van de totale (netto) 12 GB opslag nu nog 5.5 GB beschikbaar.

Edit: ik moet nog even opmerken dat ik daarnaast vrijwel alles aan officieel beschikbare streaming apps actief heb. Ik mis er niet werkelijk heel veel (denk ik).
Nope, als het zo makkelijk was had ik niets gepost hier.
Kodi is nu 230MB en verplaatst naar de usb storage.

https://photos.app.goo.gl/RNhQ1u9ySGPQgoUKA

Hopelijk werkt de link. Bij available onderaan geeft hij 1.9GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:40
Iemand ervaring met deze controller met shield tv pro?

Steel series stratus plus

https://nl.steelseries.com/gaming-controllers/stratus-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:35:
Nope, als het zo makkelijk was had ik niets gepost hier.
Kodi is nu 230MB en verplaatst naar de usb storage.

https://photos.app.goo.gl/RNhQ1u9ySGPQgoUKA

Hopelijk werkt de link. Bij available onderaan geeft hij 1.9GB aan.
In dat geval, als je het lek anders niet boven kan krijgen. Backup maken van je Kodi (indien je dit belangrijk zou vinden), en terug naar een factory setup.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schmitzel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:51:
Iemand ervaring met deze controller met shield tv pro?

Steel series stratus plus
Die ondersteunt expliciet Android, en zou daarmee ook gewoon Android TV moeten ondersteunen (omdat die twee, tot zover ik weet, controllers hetzelfde behandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Heeft iemand SkyShowtime al draaiend op de Shield?

Ben benieuwd of ze 4K, HDR, DV aanbieden.

Komende tijd €3,49 per maand: https://www.skyshowtime.com.

[ Voor 25% gewijzigd door aspellinside op 25-10-2022 14:18 ]

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@aspellinside, heb mijn account zojuist geactiveerd (y)

Ik ga even kijken wat ze aan "kwaliteit" laten zien. Diverse series die ik nu ook al (stiekem) volg, maar als het legaal kan dan maak ik daar geen probleem van.

We verhuizen even naar de zithoek, wordt vervolgt....

Edit: ik heb hier enkel een HDR10 setup in huis, beeld en geluid gaan via HDR 4k geschikte receiver.

Ik zie geen vermelding van beeld of geluid bij het aangeboden media. Heb nu even wat films en series aangeslingerd waarvan ik zeker weet dat er 4k/uhd en DD+/Atmos bij beschikbaar zou kunnen zijn.

Ik krijg geen HDR noch DD+/meerkanaals geluid aangeboden. Het is SDR en stereo, meer komt er nu niet via de app.

Dit dus via de officiële Android/Google TV app via een Shield TV Pro (2019).

Edit2: wel flink wat series die ik volg of gevolgd heb, dat is dan wel weer positief.

Edit3: je kunt het 7 dagen gratis proberen.

SkyShowtime Nederland (vanaf 25 oktober 2022)

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 25-10-2022 15:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
aspellinside schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:17:

De Halo rips die ik keek waren in elk geval in 4k DV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
aspellinside schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:17:

Ze bieden nog überhaupt alleen FHD met stereo geluid aan.

Nu een abonnement afsluiten moet je echt puur doen voor de 50% levenslange korting en niet omdat het een degelijke streamingdienst is. Zie verder ook het topic: SkyShowtime Nederland (vanaf 25 oktober 2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:33:
Ze bieden nog überhaupt alleen FHD met stereo geluid aan.

[knip]
Niet 100% alleen maar stereo, er is soms DD+ beschikbaar las ik (Bates Motel) 😏

Ik ga er vanuit dat het de komende tijd nog wel in positieve zin gaat veranderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Niet 100% alleen maar stereo, er is soms DD+ beschikbaar las ik (Bates Motel) 😏

Ik ga er vanuit dat het de komende tijd nog wel in positieve zin gaat veranderen.
Ik zat net inderdaad het SkyShowtime topic bij te lezen en toen las ik dat ook, incl. jouw reactie er op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:42:
@aspellinside, heb mijn account zojuist geactiveerd (y)

Ik ga even kijken wat ze aan "kwaliteit" laten zien. Diverse series die ik nu ook al (stiekem) volg, maar als het legaal kan dan maak ik daar geen probleem van.

We verhuizen even naar de zithoek, wordt vervolgt....

Edit: ik heb hier enkel een HDR10 setup in huis, beeld en geluid gaan via HDR 4k geschikte receiver.

Ik zie geen vermelding van beeld of geluid bij het aangeboden media. Heb nu even wat films en series aangeslingerd waarvan ik zeker weet dat er 4k/uhd en DD+/Atmos bij beschikbaar zou kunnen zijn.

Ik krijg geen HDR noch DD+/meerkanaals geluid aangeboden. Het is SDR en stereo, meer komt er nu niet via de app.

Dit dus via de officiële Android/Google TV app via een Shield TV Pro (2019).

Edit2: wel flink wat series die ik volg of gevolgd heb, dat is dan wel weer positief.

Edit3: je kunt het 7 dagen gratis proberen.

SkyShowtime Nederland (vanaf 25 oktober 2022)
Dank voor de info! Ik neem toch wel aan dat er op een gegeven moment 4K en HDR gaat worden aangeboden. Wellicht een bewuste keuze om eerst alle nieuwe abonnementen te verwerken en alleen HD aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:14
En er missen ook nog veel series en zo. Denk dat het nog komt. Eerst zsm ondertitels en HD upload. Zodat ze de vraag in het begin aankunnen.

Star trek strange new worlds staat er, maar Discovery nog niet bijvoorbeeld. Terwijl laatste 'ouder' is.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik denk dat we het SkyShowtime onderwerp maar daar moeten bespreken waar het ook thuishoort, het is niet werkelijk enkel Shield gerelateerd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:49
hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Ik draai met de laatste hotfix op mijn meest gebruikte Shield. Ik moet het afkloppen, heb eigenlijk weinig tot niets te klagen over stabiliteit of werking met die laatste hotfix. Shield wordt dagelijks volop gebruikt, het is mijn enige bron van media delen op TV.
Die laatste hotfix is ook de update die iedereen gaat krijgen. Apparaat is namelijk alweer gecertificeerd. Ik gebruik hem ook de hele dag door, iedere dag en werkt als een zonnetje. Afkloppen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motion2
Zag net dat er een update was voor de Disney+ app. Na de installatie werkt Dolby Atmos weer naar behoren!
Versie 2.13.0-rc3 van 24 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die update is voor mij nog niet beschikbaar. Jammer nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:02
SileX schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:04:
Die update is voor mij nog niet beschikbaar. Jammer nog.
Hier ook nog niet zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
JaRuBe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Hier ook nog niet zichtbaar.
Soms kan je de update 'forceren' door er in de store naar te zoeken.
Dan verschijnt er wel een update knop

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lizard schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:51:
Dat kon hier eerder vandaag nog niet, nu inmiddels wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk5qNu_98wcDlkhSHI0uz94KRbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oHOqhhEIWrfZrcVBjwnctR2w.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 28-10-2022 12:23 . Reden: (mocht wel een tandje kleiner idd) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:07:
@hardware-lover
Dat is wel een erg grote screenshot voor een lullig detailtje hé! ;)
Wat jij wilt... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvTz23Y_VoW0SqhfpSjBINiLrEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3WfvUDK75gtmJ5KNRD4S2usr.png?f=fotoalbum_large

[on-topic]
Goed om te zien dat het Disney+ Atmos-probleem is opgelost. Hopelijk blijft het nu ook gewoon goed werken. Het is helaas al vaker kapot gegaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:07:
@hardware-lover
Dat is wel een erg grote screenshot voor een lullig detailtje hé! ;)
Amerikaans bedrijf, "Everything Bigger" :+

(via mobiel geplaatst, toen viel het nog wel mee)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:02
Lizard schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:51:
[...]

Hij is hier vanacht automatisch geüpdatet. Dank voor de tip in ieder geval.

ATMOS werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 21:08
Ik heb VTM go erop staan. Kan ik ergens vinden of er een nieuwe versie is?
Nu heb ik de kodi versie zie ik.

V12,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
Glassertje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Die laatste hotfix is ook de update die iedereen gaat krijgen. Apparaat is namelijk alweer gecertificeerd. Ik gebruik hem ook de hele dag door, iedere dag en werkt als een zonnetje. Afkloppen :)
Zou top zijn! Hopelijk brengen ze deze versie snel uit voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:42
satshow schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:48:
Ik heb VTM go erop staan. Kan ik ergens vinden of er een nieuwe versie is?
Nu heb ik de kodi versie zie ik.

V12,8
Er is gewoon een app voor. En je kan in de store zien of er updates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StGermain schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:49:
Er is gewoon een app voor. En je kan in de store zien of er updates zijn.
Er is idd een app voor en deze was voorheen zonder extra ingrepen ook vanuit Nederland installeerbaar, maar wil je deze vandaag installeren dan krijg je nu het volgende voor de kiezen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bonTOu7o2aCUH-0eGzheTLzabw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b5g9o73k4Q9TIb9IUVdFDnMS.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Laatst online: 16-09 17:42
hardware-lover schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Er is idd een app voor en deze was voorheen zonder extra ingrepen ook vanuit Nederland installeerbaar, maar wil je deze vandaag installeren dan krijg je nu het volgende voor de kiezen;

[Afbeelding]
Ah, ik kon niet ruiken dat je een Nederlander bent :)

Kan je het niet oplossen door tijdelijk een proxy te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StGermain schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:48:
Ah, ik kon niet ruiken dat je een Nederlander bent :)

Kan je het niet oplossen door tijdelijk een proxy te gebruiken?
Ik heb de app zelf niet nodig, de info is meer algemeen bedoeld. Wat voorheen wel maar nu blijkbaar niet meer lukt via de Play Store (vanuit Nederland installeren zonder iets te hoeven doen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApexAlpha

Om hier nog even op terug te komen: Inmiddels bijna een week op 8.2.3 software na de downgrade en kan nu zeggen: wat een absolute verademing!

De downgraden heeft eigenlijk alles opgelost:
- geen random crashes meer
- geen reboots nodig als de TV opstart
- CEC werkt met de soundbar én meteen als TV aangaat ipv pas na 1 minuut
- Geen zwart flikkerend beeld meer bij wisselen van HDR content
- Geen reclame van Kardashians meer in mijn home screen
- UI voelt véél sneller aan.

Het is gewoon een volledig ander apparaat. Ik ga never nooit meer upgraden vanaf deze versie.

edit: nog even gecheckt, zit nu op een uptime van 135 uur. Dat heb ik sinds de aanschaf van dit ding nog niet gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 31-10-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@ApexAlpha vaag, mijn 2017 Shields zijn beide up to date en heb eigenlijk geen enkel probleem van jouw lijst (buiten de k*treclames). Maar blij dat je het opgelost hebt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:57:
[knip]
- Geen reclame van Kardashians meer in mijn home screen
[knip]
Dit heeft niet werkelijk met Build 8.2.3. te maken, die draai ik ook nog op een van mijn Shields.

Ik hou enkel de Shield OS updates tegen op dat apparaat, de app updates lopen (door mij handmatig gecontroleerd), door en daardoor ook hetzelfde startscherm dan met de laatste 9.x.x. build.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
hardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Dit heeft niet werkelijk met Build 8.2.3. te maken, die draai ik ook nog op een van mijn Shields.

Ik hou enkel de Shield OS updates tegen op dat apparaat, de app updates lopen (door mij handmatig gecontroleerd), door en daardoor ook hetzelfde startscherm dan met de laatste 9.x.x. build.
Oh, fijn. Nou ja, ik was toch van plan om een fatsoenlijke launcher erop te zetten i.p.v. de standaard, nog een extra reden daarvoor dan.
Sp33dFr34k schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:12:
@ApexAlpha vaag, mijn 2017 Shields zijn beide up to date en heb eigenlijk geen enkel probleem van jouw lijst (buiten de k*treclames). Maar blij dat je het opgelost hebt.
Ik heb de 2019 Pro geloof ik. Wellicht dat daar de verschillen in zitten? Ik heb ook een Samsung Soundbar, en er waren blijkbaar specifiek met dat merk problemen, dus wellicht dat ik extra pech had met de CEC onzin.

In ieder geval is op 8.2.3 wel alles stabiel, dus het ligt niet aan de hardware al die issues die ik had. (klop het af).

[ Voor 36% gewijzigd door ApexAlpha op 31-10-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
8.2.3 is inderdaad echt veel stabieler en sneller dan 9.x.
Was al heel erg snel uitgekeken op 9.x en heb alle hotfixes niet afgewacht.

De enige reden dat ik ooit zal updaten is als streaming applicaties de support/verdere updates op android 9 stoppen en ik naar android 11 geforceerd wordt.

Wie dan leeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
Kan iemand toevallig een goede beschermhoes/case adviseren voor de Nvidia Shield pro 2019 remote/afstandsbediening?

De kwaliteit van deze ab is echt om te huilen. Ik krijg nu een nieuwe, maar wil deze dus beschermen met een hoes. De meeste hoezen die ik echter bekijk op Amazon o.i.d. hebben aardig wat reviews over slechte kwaliteit.

Ik ben dus benieuwd of anderen hier wat goede ervaringen hebben met een beschermhoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:50:
Kan iemand toevallig een goede beschermhoes/case adviseren voor de Nvidia Shield pro 2019 remote/afstandsbediening?

De kwaliteit van deze ab is echt om te huilen. Ik krijg nu een nieuwe, maar wil deze dus beschermen met een hoes. De meeste hoezen die ik echter bekijk op Amazon o.i.d. hebben aardig wat reviews over slechte kwaliteit.

Ik ben dus benieuwd of anderen hier wat goede ervaringen hebben met een beschermhoes.
Deze via Amazon heb ik (2-pack) sinds 2020. De tweede nog steeds niet gebruikt. En dat met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
Executor16 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:04:
[...]

Deze via Amazon heb ik (2-pack) sinds 2020. De tweede nog steeds niet gebruikt. En dat met kids.
Goed om te weten. Ik had hem al gezien en deze zag er ook mooi uit. Het enige wat ik jammer vind is dat de toesten niet uitgesneden zijn, maar dat het één grote open vlak is. Maar jij ervaart dit niet als vervelend met het bedienen van de toetsen?

[ Voor 22% gewijzigd door Wachten... op 31-10-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 23:07

Ik heb deze (zwart). Prima tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

Goed om te weten. Ik had hem al gezien en deze zag er ook mooi uit. Het enige wat ik jammer vind is dat de toesten niet uitgesneden zijn, maar dat het één grote open vlak is. Maar jij ervaart dit niet als vervelend met het bedienen van de toetsen?
Nee, met uitgesneden toetsen zal het veel irritanter schoon te maken zijn of met je vinger even te glijden van toets naar toets (de toetsen liggen dan dieper in plaats van hoger. Daar gaat ook geheid troep tussen zitten. Zal met zo'n siliconenhoes ook niet echt strak blijven zitten. Dan moet je eerder kijken voor een harde case.

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 31-10-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kwaliteit van deze ab is echt om te huilen.
Koop gewoon een extra exemplaar en laat die door de kids gebruiken en zo :)

Kan gewoon een universele Android TV Remote zijn uit China ;)

Pagina: 1 ... 132 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.