Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe firmware update (9.1.1). Belangrijkste wijzigingen:

• Automatic Game Mode ondersteuning (HDMI Automatic Low Latency Mode)
• Night Listening Mode (vorm van volume normalization)
• Bug fixes (remote, CEC, removable drive file detection, ...)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is ie dan..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:47:
Nieuwe firmware update (9.1.1). Belangrijkste wijzigingen:

• Automatic Game Mode ondersteuning (HDMI Automatic Low Latency Mode)
• Night Listening Mode (vorm van volume normalization)
• Bug fixes (remote, CEC, removable drive file detection, ...)
https://support-shield.nv...d-tv-release-notes/9.1.1/

Benieuwd of onderstaande definitief opgelost is:
Resolves issue where TV remote would not control SHIELD 30 seconds after waking SHIELD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.1.1 (33.2.0.157) for all SHIELD and SHIELD Pro units. This update is based on SHIELD Experience Upgrade 9.1 and includes the following fixes and enhancements;

Enhancements

Adds power control option to wake SHIELD when TV input changes to SHIELD
Adds developer option to force Dolby Vision Low Latency if available. Enable if Dolby Vision not properly detected on some Philips OLED TVs
Adds developer option to improve HDMI-CEC volume control for AVR/Soundbars (“Clean up preferred playback logical address”)
General cleanup and re-organization of developer options
Bug Fixes

SHIELD TV App

[Android only] Resolves issue where SHIELD TV app would not launch properly on some Samsung Galaxy phones
Video/Display

Fixes bug where protected content would not play if external storage is connected
Fixes color accuracy bug when “Default to Rec .709 for HD videos” developer option is enabled
Fixes issue where Automatic Game Mode would be enabled on NVIDIA Games even when disabled
[SHIELD 2019 models] Resolves video crash issue when seeking in quick succession when Dolby Audio Processing is enabled
Audio

[SHIELD 2019 models] Resolves issue where audio would not be present until reboot when Dolby Audio Processing is enabled
[SHIELD 2019 models] Resolves issue where audio would play at an accelerated rate when Dolby Audio Processing is enabled
Storage

Fixes bug where files were not detected properly on connected removable storage
Fixes bug when mounting NAS using IP addresses for accounts with empty passwords
Resolves large smb file transfer disconnect issues by disabling anonymous access by virus scanners
Accessories

Resolves issue where Simplified wake buttons would not power on IR controlled TV
Resolves issue where SHIELD would be unresponsive to BT devices up to 60 seconds after startup
[2015/2017 SHIELD] Resolves MxMaster 3 BT mouse pairing issue
Resolves issue where TV remote would not control SHIELD 30 seconds after waking SHIELD
Resolves some issues where CEC volume control was not functioning properly on AV receivers or soundbars
Resolves issue where Control4 systems would not wake up SHIELD if systems is turned off while Screensaver is active
Other

Resolves issues where UI would be displayed in low resolution for a split second
Fixes bug where user had to select a home app when setting up SHIELD after factory reset or system upgrades
“Enable Dolby Vision” notification will be suppressed after dismissing
Fixes bug where region specific apps would not be visible after disabling
Fixes bug where microphone notification would be displayed on “Ok Google” hotword activation
https://www.nvidia.com/en...grade-911-released-11122/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27
LaFleche schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:28:
8.2.3 is inderdaad echt veel stabieler en sneller dan 9.x.
Was al heel erg snel uitgekeken op 9.x en heb alle hotfixes niet afgewacht.

De enige reden dat ik ooit zal updaten is als streaming applicaties de support/verdere updates op android 9 stoppen en ik naar android 11 geforceerd wordt.

Wie dan leeft...
Precies dit heb ik dus al met ViaPlay. Werkt bij mij niet op 8.2.3 maar wel op 9.x.y :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Benieuwd of onderstaande definitief opgelost is:
Grrrrrr.... ongelofelijk.....

We zitten hier via de Ziggo app te kijken en de Shield 2019 Pro remote DISCONNECT gewoon |:(
Onder "Shield acessories" staat de remote listed als "Not connected"

Meer mensen hier last van met 9.1.1 ?

Heb even de batterijen eruit gehaald om de remote weer te laten connecten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Net de laatste update gedaan maar nu werkt NLZiet niet meer. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandervalk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-09 15:36
earthknake schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:48:
Net de laatste update gedaan maar nu werkt NLZiet niet meer. Meer mensen last van?
Precies dit. Er zit iets in de laatste update van NLZiet wat niet goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• informaticien
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 12:00
earthknake schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:48:
NLZIET heeft momenteel een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
Aaaah dan is dat het. Thanks!

[ Voor 90% gewijzigd door earthknake op 01-11-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
1975Mark30 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:20:
[...]

Precies dit heb ik dus al met ViaPlay. Werkt bij mij niet op 8.2.3 maar wel op 9.x.y :'(
Ik heb dan wel geen ViaPlay maar kon hem gewoon installeren en opstarten op 8.2.3
(koppelcode scherm werd getoond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27
LaFleche schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:36:
[...]

Ik heb dan wel geen ViaPlay maar kon hem gewoon installeren en opstarten op 8.2.3
(koppelcode scherm werd getoond)
Klopt, had ik ook. Maar na het invoeren van de koppelcode blijft ie hangen of komt er meteen weer een nieuwe koppelcode. Koppelen, ho maar. Op een andere Shield met 9.x.y meteen gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:02
Zat me van de week te bedenken. Toen nog Android 9 op de shield stond, kreeg de remote ook altijd een firmwareupdate als de shield geupdate werd. Ik heb volgens mij sinds Android 11 geen update meer gezien van de remote. Ik vraag me af of dat de problemen van de remote niet veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Diegenen die hem als incremental update ontvangen hebben kregen deze al vorige week.
Kan er ook nog niks over zeggen helaas.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:44

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The GUI schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

@JoeZuCK

Gevonden! Straks even proberen:

[...]

Edit: Getest en het werkt weer! Misschien een idee om dit toe te voegen aan de startpost @Balance, @Robolokotobo, @The Zep Man?
Om mezelf weer even te quoten. Dit issue schijnt gefixt te zijn in 9.11:

• Resolves issue where TV remote would not control SHIELD 30 seconds after waking SHIELD

Ik zal even testen of het nu werkt zonder de developer option ingeschakeld.

Tweede euvel wat ik heb: Als ik mijn TV aanzet en de input is nog de SHIELD dan wordt de SHIELD niet ingeschakeld. Ik moet wisselen naar een andere input source (geen app) en dan weer terug naar de SHIELD om hem te waken. Is btw op een Samsung. Misschien dat deze bugfix in 9.11 het verhelpt:

• Adds power control option to wake SHIELD when TV input changes to SHIELD

To be continued...

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

The GUI schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:16:
[...]

Om mezelf weer even te quoten. Dit issue schijnt gefixt te zijn in 9.11:

• Resolves issue where TV remote would not control SHIELD 30 seconds after waking SHIELD

Ik zal even testen of het nu werkt zonder de developer option ingeschakeld.

Tweede euvel wat ik heb: Als ik mijn TV aanzet en de input is nog de SHIELD dan wordt de SHIELD niet ingeschakeld. Ik moet wisselen naar een andere input source (geen app) en dan weer terug naar de SHIELD om hem te waken. Is btw op een Samsung. Misschien dat deze bugfix in 9.11 het verhelpt:

• Adds power control option to wake SHIELD when TV input changes to SHIELD

To be continued...
Totdusver werkt dat hier nu naar behoren, voorheen moest ik de Shield ontwaken met de originele remote, nu kan ik alles af met de ab van de Sony TV, alleen de home button heb ik geen knop voor, dus blijft de app of originele ab nodig.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
Weet iemand misschien een praktische manier om de shield te beveiligen voor de kids?
Op m'n Android tv kan ik heel mooi een pin per app instellen. Die shield heeft een soortgelijke functie niet, maar ik wil mijn kids geen vrije toegang geven tot alles op de shield. Ze zijn al verslaafd genoeg... ;)
Een pin voor de homescreen zou nog het mooist zijn.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
keroner schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:45:
Weet iemand misschien een praktische manier om de shield te beveiligen voor de kids?
Op m'n Android tv kan ik heel mooi een pin per app instellen. Die shield heeft een soortgelijke functie niet, maar ik wil mijn kids geen vrije toegang geven tot alles op de shield. Ze zijn al verslaafd genoeg... ;)
Thanks!!
Met een snelle google actie heb ik deze (betaalde) app gevonden: https://play.google.com/s...?id=dxidev.toptvlauncher2
Ability to set an admin PIN to protect your setup from little ones.

[ Voor 6% gewijzigd door Lizard op 02-11-2022 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
keroner schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:45:
Thanks!!
Ik gebruik al een tijdje Sideload Channel Launcher 3.
Hoofdzakelijk zodat ik geen reclame meer heb op mijn homescreen en gewoon eenvoudig alleen tiles van apps die ik gebruik.

Je kunt hiermee een pincode op tiles zetten die je niet voor je kinderen beschikbaar wil hebben. Ik heb dat voor de YouTube app gedaan _/-\o_
Zodra je op de tole drukt vraagt hij een pincode om verder te kunnen, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
Thanks voor de tips!! Ik ga met beide even aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:29:
[...]

Totdusver werkt dat hier nu naar behoren, voorheen moest ik de Shield ontwaken met de originele remote, nu kan ik alles af met de ab van de Sony TV, alleen de home button heb ik geen knop voor, dus blijft de app of originele ab nodig.
Ik weet niet of een moderne Sony afstandsbediening nog deze mogelijkheid heeft, maar hier kan ik met die van een oude Sony TV rechtstreeks naar Home met de SYNC MENU-knop van BRAVIA Sync.
Ook via de Options-knop > Apparaatbesturing > Menu kan ik terug naar het Shield hoofdscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Ik krijg het niet meer voor elkaar om met mijn 2019 Samsung QLED remote de Shield te bedienen. Alle CEC-opties die er vroeger waren zijn weg. De opties die er wel zijn hebben voornamelijk te dien met power functies. Vreemd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Nieuwe Shield gebruiker hier en ik heb een vraag. Is er een manier om mijn Shield over te nemen vanaf een PC? Dan bedoel ik dus niet de storage voor data transfer maar echt 1:1 zoals remote desktop of teamviewer? Ik heb het al met teamviewer geprobeerd maar dat krijg ik niet goed aan de praat.

Iemand een tip, kan dit überhaupt wel?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:37
ReVision. schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:38:
Nieuwe Shield gebruiker hier en ik heb een vraag. Is er een manier om mijn Shield over te nemen vanaf een PC? Dan bedoel ik dus niet de storage voor data transfer maar echt 1:1 zoals remote desktop of teamviewer? Ik heb het al met teamviewer geprobeerd maar dat krijg ik niet goed aan de praat.

Zover ik weet kan dit niet, maar belangrijker, wat wil je op de pc doen via de Shield. Je kan werkelijk alles op de pc wat je ook met de Shield kan toch?

Ik kan me niet echt een usecase bedenken.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58
Ik kan me niet echt een usecase bedenken
Vrouwlief helpen vanaf afstand:)
Nee, ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar niets kunnen vinden. TeamViewer zou je verwachten dat het wel werkt, heb vaak genoeg Android telefoons remote over genomen.

Wellicht eens testen met Anydesk?
https://www.techdoctoruk....dia-shield-from-anywhere/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ReVision. schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:38:

Zie de Search bovenaan :
- ppeterr in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Wachten... schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:53:

Zover ik weet kan dit niet, maar belangrijker, wat wil je op de pc doen via de Shield. Je kan werkelijk alles op de pc wat je ook met de Shield kan toch?

Ik kan me niet echt een usecase bedenken.
Ik wil mijn Shield ook niet als PC gaan gebruiken, ik wil hem kunnen overnemen zodat ik vanachter de PC heel gemakkelijk dingen kan configureren. Zo heb ik er Kodi op staan, maar ik wil een andere skin gaan gebruiken waar nog een boel dingen aan geconfigureerd moet worden. Hiervoor moet ik veel in de menu's zitten, submenu's aanpassen, namen wijzigen, paden ingeven,. Dit is geen doen met de afstandsbediening, dat moet ik echt even achter mijn bureau met muis en toetsenbord doen.

Wanneer alles geconfigureerd is heb ik het daarna waarschijnlijk ook niet meer nodig.
Scrcpy, bedankt voor de tip. Ik ga me daar eens in verdiepen en kijken hoe ik dat werkend krijg :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ReVision., heb je die Kodi Skin nu al ergens opstaan waar ie geconfigureerd is naar je zin? Je zou daarvan een backup kunnen maken middels een addon en deze vervolgens terugzetten in de Kodi versie op je Shield?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 09:37
hardware-lover schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:57:
@ReVision., heb je die Kodi Skin nu al ergens opstaan waar ie geconfigureerd is naar je zin? Je zou daarvan een backup kunnen maken middels een addon en deze vervolgens terugzetten in de Kodi versie op je Shield?
@ReVision.

Of een ander toetsenbord gewoon aansluiten op de shield? Zeker als het maar eenmalig is, dan zou ik (persoonlijk) niet al teveel tijd, moeite en energie steken in dit soort zaken. Tenzij je weet dat je echt wekelijks met dat soort dingen aan de slag gaat.

De shield en Kodi is hier één keer set and forget. Dit doe ik dan dus met een tijdelijk toetsenbord.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Mijn shield is blijkbaar geupdate maar nu kom ik er niet meer in.

Toen ik de shield vandaag aandeed stond er You're signed in with (email adres van 1 van de accounts waarmee ik voorheen was ingelogd, maar niet het hoofd account, ik kan dit ook niet wijzigen, alleen op continue klikken).

Dan komt die met de Google Terms of Service die je moet accepteren.

Vervolgens de Google Services waar je moet bevestigen of je je locatie wilt gebruiken en wil helpen met het verbeteren van Android.

Vervolgens Install Additional Apps, wat ik niet wil dus dat zet ik uit en klik op continue.

Daarna zie ik de Nvidia Terms of use die ik accepteer en daarna de Nvidia Join Shield Rewards (waar ik niet aan mee wil doen dus klik ik Don't show me again). Vervolgens komt die om en om nog 2 keer met hetzelfde Nvidia Terms of use scherm en nog 1 keer met het Shield Rewards scherm waarbij ik dezelfde keuze maak als de eerste keer.

Dan zie ik Connected Succesfully to Internet en begint hetzelfde riedeltje weer van voor af aan met het account waarmee ik ingelogd ben.

Ik blijf in deze loop zitten. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
@renem Ik neem aan dat je niet bij de settings kunt komen, dan lijkt me een factory reset via het bootmenu de laatste mogelijkheid. Hier voor instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
hcQd schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:56:
@renem Ik neem aan dat je niet bij de settings kunt komen, dan lijkt me een factory reset via het bootmenu de laatste mogelijkheid. Hier voor instructies.
Ik ben ook bang dat het daarop uit zal draaien maar wil dat natuurlijk het liefst voorkomen. Voorlopig gebruik ik de shield nu maar als chromecast want dat werkt wel.

Best irritant dat zoiets ontstaat na een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:06
Op het Nvidia forum staan meerdere klachten hierover, zal binnenkort wel een update komen, ik heb dus daarom de automatische updates uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Via de Shield TV app op mijn telefoon kan ik wel de settings openen op mijn shield. Maar ik weet dan eigenlijk niet wat ik daar kan/moet doen om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm cec is nog steeds niet helemaal lekker.

Kan wel de shield bedienen vanaf mijn samsung afstandsbediening maar volume werkt sporadisch vanaf de shield afstandsbediening...

Opslag probleem lijkt ook nog niet opgelost ondanks misschien 4GB in gebruik nog geen 1.5GB vrij.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:57:
Helaas is mijn vorige mediaspeler overleden en daar had ik geen backup van. Overigens was dat ook een Windows based media speler met Kodi, dus ik weet sowieso niet of ik dat wel had over kunnen zetten naar de Shield welke natuurlijk Android based is.
Wachten... schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:08:

@ReVision.

Of een ander toetsenbord gewoon aansluiten op de shield? Zeker als het maar eenmalig is, dan zou ik (persoonlijk) niet al teveel tijd, moeite en energie steken in dit soort zaken. Tenzij je weet dat je echt wekelijks met dat soort dingen aan de slag gaat.

De shield en Kodi is hier één keer set and forget. Dit doe ik dan dus met een tijdelijk toetsenbord.
Dat is misschien ook wel een optie inderdaad als dat gewoon goed werkt.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Een goede link van het Nvidia forum voor de Shield als je problemen tegen komt:

https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mguzz
  • Laatst online: 23:06
renem schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:04:
Via de Shield TV app op mijn telefoon kan ik wel de settings openen op mijn shield. Maar ik weet dan eigenlijk niet wat ik daar kan/moet doen om dit probleem op te lossen.
Iemand op het Nvidia forum kwam met een oplossing:

use the apps section and select "settings"
select "device preferences" -
select "home screen"
go to "discover" select "sign out"
After confirming you wish to sign out from discover the 4 previous selections in the discover section change to just 1 selection "set up" -
click "set up" - choose the account relevant to you - confirm your recommendations
The Shield then confirms and hey presto the home screen returns (albeit on the discover tab) but your Shield is now back and no longer the brick it was before

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
mguzz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:41:
[...]

select "home screen"
After confirming you wish to sign out from discover the 4 previous selections in the discover section change to just 1 selection "set up" -
click "set up" - choose the account relevant to you - confirm your recommendations
The Shield then confirms and hey presto the home screen returns (albeit on the discover tab) but your Shield is now back and no longer the brick it was before
Yesssss! Dat heeft het opgelost. Hartstikke bedankt! Ik ben weer happy ☺️

Edit: Iets te vroeg gejuicht, na een paar keer klikken tussen de diverse apps kwam ik weer in dezelfde schermen/loop... Helaas

[ Voor 7% gewijzigd door renem op 04-11-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mguzz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:41:
[...]

select "home screen"
Dit doet mij vermoeden dat het een probleem is met Google's nieuwe launcher (wellicht specifiek op de Shield TV). Als ze daaraan zo blijven rommelen, dan is het juist alleen maar meer reden om een alternatieve launcher te gebruiken. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ReVision. schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:14:
Helaas is mijn vorige mediaspeler overleden en daar had ik geen backup van. Overigens was dat ook een Windows based media speler met Kodi, dus ik weet sowieso niet of ik dat wel had over kunnen zetten naar de Shield welke natuurlijk Android based is.
[knip]
In mijn ervaring kan dat prima. Het is niet dat de Windows Kodi versie over die van Android TV wordt gezet, het gaat om zaken zoals extra addon's, skin, en o.a. instellingen binnen Kodi (locatie opslag bijv.).

https://kodi.wiki/view/Add-on:Backup

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:21:
Hmm cec is nog steeds niet helemaal lekker.
HDMI-CEC was gewoon altijd al een doodgeboren kindje, maar helaas wil men dat maar niet accepteren... >:) :P :+
ReVision. schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:14:
Je zet gewoon wat XML files over en als je zelfs de Video/Audio Settings overzet moet je alleen effe erop letten dat je de Video/Audio Devices niet meeneemt om problemen te voorkomen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:41:
[...]

HDMI-CEC was gewoon altijd al een doodgeboren kindje, maar helaas wil men dat maar niet accepteren... >:) :P :+
Helaas wil jij niet accepteren dat het ook voor heel veel personen helemaal prima werkt. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee en bedien de shield net zo makkelijk via de TV ab als die wat ik aan de shield heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:54:
Helaas wil jij niet accepteren dat het ook voor heel veel personen helemaal prima werkt. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee en bedien de shield net zo makkelijk via de TV ab als die wat ik aan de shield heb.
Ja, maar... :

- Ik ben echt niet de enige die daar zo over denkt! :P
- Over het algemeen is het gewoon een puinhoop en lees je vooral allerlei ellende erover! :/
- Als je heel eerlijk bent tegenover jezelf dan hadden ze iets prachtigs ervan kunnen maken, maar dat was blijkbaar teveel moeite en is het allemaal de DLNA kant op gegaan : "Beautiful idea gone horribly wrong..."

Stel je voor dat we ons allemaal aan één standaard houden en die gewoon gebruiken zoals het hoort!

Neeee...

Je eigen naampje eraan geven en allerlei zooi erin zetten die de concurrent niet kent of gebruikt en simpelweg totaal niks mee kan is veel belangrijker! |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

nero355 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:41:
[...]

Het heeft perfect gewerkt maar na een update was het ineens kapot.

Met rpi en Kodi werkte het ook perfect.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:36:
Het heeft perfect gewerkt maar na een update was het ineens kapot.

Met rpi en Kodi werkte het ook perfect.
Precies mijn punt : Als het zo goed was gestandardiseerd dan waren dergelijke problemen in principe onmogelijk! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Geen idee of er met CEC iets met de standaard mis is, dat de standaard niet goed wordt geïmplementeerd, of dat de standaard teveel ruimte laat voor verkeerd implementeren. Overigens werkt het meestal wel.

Feit is dat ik sinds een aantal maanden (de laatste grote update) mijn Nvidia niet meer kan bedienen met de ab van mijn 2019 Samsung QLED. Heeft iemand dat wel voor elkaar gekregen? Dan zou ik graag de instellingen op de Shield en de TV willen hebben. Kan iemand die posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Twee korte vragen;

Net de Shield geïnstalleerd en ik kan niet van mijn IPhone de YouTube app gebruiken. Krijg dan de foutmelding;

“Kan Shield niet verifiëren, niet vertrouwd apparaat, update firmware”
Cache verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar ik kan helaas nog steeds niet casten vanaf mijn IPhone. Nieuwste versie.

Tweede vraag; heb de Shield op een Marantz 5015 receiver. Wat is de beste audio? Pure-Auto lees ik overal? Dan zou hij het brongeluid pakken met hierbij wel rekening houdende met de speakercalubratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:47:
Geen idee of er met CEC iets met de standaard mis is, dat de standaard niet goed wordt geïmplementeerd, of dat de standaard teveel ruimte laat voor verkeerd implementeren. Overigens werkt het meestal wel.
Meestal is niet goed genoeg. Alles minder dan 'altijd' heeft een WAF-waarde van 0.

Zelf heb ik gestandaardiseerd op Logitech Harmony afstandsbedieningen i.c.m. FLIRC USB ontvangers. Naast de Shield TV bedienen die afstandsbedieningen ook elk ander apparaat met een infraroodaansluiting, inclusief TV's en receivers. Dankzij deze standaardisatie heb ik nooit gezeur met dat bepaalde zaken plots niet meer werken na updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-316
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
Dag allemaal,

Recent hebben vrouwlief en ik een AppleTV aangeschaft omdat sinds enkele updates geleden wij veel hinder ondervonden bij het gebruik van Netflix of ZiggoGo. Daardoor is de Nvidia Shield afgekoppeld.

Voor mijn werk heb ik een HP Z34c G3 monitor aangeschaft met built-in speakers. Het begon bij mij te kriebelen om de Shield weer aan te sluiten, al is het alleen maar om wat te gamen. Het beeld is super, hetzij wat verbreed. Maar ik krijg helaas geen geluid. Ik heb wat zitten rommelen met de instellingen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er een logische reden waarom er geen geluid doorkomt? Ik zal vast wel ergens overheen kijken. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
@Arthur-316
NOTE: For the best audio experience, connect a USB cable from your monitor to your
computer, and then select your product as the sound device.
Dit lijkt mij te impliceren dat deze monitor geen geluid via hdmi ondersteunt, mogelijk is het voldoende om een usb-kabel te gebruiken en usb-uitvoer te kiezen bij de geluidsinstellingen van de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arthur-316 schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:33:
Voor mijn werk heb ik een HP Z34c G3 monitor aangeschaft met built-in speakers. Het begon bij mij te kriebelen om de Shield weer aan te sluiten, al is het alleen maar om wat te gamen. Het beeld is super, hetzij wat verbreed. Maar ik krijg helaas geen geluid. Ik heb wat zitten rommelen met de instellingen. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is er een logische reden waarom er geen geluid doorkomt?
RTFM :? :P

Misschien zijn ze wel alleen bedoeld voor die webcam+microfoon die erop zitten of zo :?

#AnotherCrappyHPproduct... :X :F

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 06-11-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arthur-316 schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:33:
Voor mijn werk heb ik een HP Z34c G3 monitor aangeschaft met built-in speakers. Het begon bij mij te kriebelen om de Shield weer aan te sluiten, al is het alleen maar om wat te gamen. Het beeld is super, hetzij wat verbreed. Maar ik krijg helaas geen geluid. Ik heb wat zitten rommelen met de instellingen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er een logische reden waarom er geen geluid doorkomt? Ik zal vast wel ergens overheen kijken. 😅
Open de Shield TV instellingen en ga naar Device Preferences -> Display & Sound -> Advanced sound settings -> Surround Sound -> Available formats. Zet die op 'None'.

Verder heeft de Shield TV zijn eigen volume voor stereo-geluid. Die staat mogelijk op minimaal/mute, en kan je uitschakelen (geluid altijd aan) via Device Preferences -> Display & Sound -> Sound -> Volume control -> HDMI fixed volume.

Controleer uiteraard ook het volume van je HP scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:30:
Twee korte vragen;

Net de Shield geïnstalleerd en ik kan niet van mijn IPhone de YouTube app gebruiken. Krijg dan de foutmelding;

“Kan Shield niet verifiëren, niet vertrouwd apparaat, update firmware”
Cache verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar ik kan helaas nog steeds niet casten vanaf mijn IPhone. Nieuwste versie.

Tweede vraag; heb de Shield op een Marantz 5015 receiver. Wat is de beste audio? Pure-Auto lees ik overal? Dan zou hij het brongeluid pakken met hierbij wel rekening houdende met de speakercalubratie
Niet zo netjes om mezelf te quoten maar de oplossing was chromecast instellingen -> update verwijderen!

Inmiddels ook OneDrive geïnstalleerd. Ik kan al mijn media zien echter kan ik geen video’s afspelen? Als ik het videobestand aanklik gaat er zo’n logo”tje draaien maar opent zich geen video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@The Zep Man Ooit met mijn Marantz set Logitech geprobeerd. Werd er gek van. Hij wilde steeds bepalen in welke volgorde iets aan moest. Dat bepaal ik. Dan maar meer ab’s voor als CEC het dankzij de Shield update niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:07:
@The Zep Man Ooit met mijn Marantz set Logitech geprobeerd. Werd er gek van. Hij wilde steeds bepalen in welke volgorde iets aan moest. Dat bepaal ik. Dan maar meer ab’s voor als CEC het dankzij de Shield update niet doet.
"Then you are doing it wrong!" >:) :P :+

Kan je gewoon allemaal tot in de puntjes aanpassen! :Y) 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:59
nero355 schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:10:
[...]

"Then you are doing it wrong!" >:) :P :+

Kan je gewoon allemaal tot in de puntjes aanpassen! :Y) 8) :*)
Wel een beetje ouderwetse oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 08:17
Is het mogelijk met Ziggo start waarbij je geen opname mogelijkheid hebt dit wel te doen met een Shield via Ziggo GO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ragnar9999 schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:25:
Is het mogelijk met Ziggo start waarbij je geen opname mogelijkheid hebt dit wel te doen met een Shield via Ziggo GO?
Indien je geen Ziggo cloudopslag beschikbaar hebt bij je abonnement dan is dat een No (Ziggo) Go ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
joostnl schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:59:
Wel een beetje ouderwetse oplossing..
Een Logitech Harmony is wellicht ouderwets... Maar het werkt wel, en geen gezeur met incompatibiliteit door brakke CEC-implementaties tussen apparaten. Goed geconfigureerd is de WAF-waarde dichter bij 1 dan bij 0, want iedereen kan een conventionele afstandsbediening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Of CEC doet het niet goed of ik doe iets verkeerd met Logitech. Kat of hond?

Mijn punt is eigenlijk dat de laatste upgrade de perfect werkende en configureerbare CEC-opties verneukt heeft, zeker met mijn Samsung 2019 QLED. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
The Zep Man schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:29:
[...]

Open de Shield TV instellingen en ga naar Device Preferences -> Display & Sound -> Advanced sound settings -> Surround Sound -> Available formats. Zet die op 'None'.
Het is toch omgekeerd? Je "enabled" hetgeen waarvoor je Dolby Processing wil gebruiken?
De lijst is namelijk niet uitputtend, volgens mij ontbreekt DTS HD-MA.

Volgens mij heb ik (ShieldTV rechtstreeks op de receiver aangesloten) juist alles uit staan behalve Dolby Digital Plus.. uit mn hoofd..
Terwijl receiver dus alles behalve DDP ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:22:
[...]

Het is toch omgekeerd? Je "enabled" hetgeen waarvoor je Dolby Processing wil gebruiken?
De lijst is namelijk niet uitputtend, volgens mij ontbreekt DTS HD-MA.
Zie de post waarop ik reageer. Voor een monitor met enkel stereo speakers wil je juist dat soort zaken uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
The Zep Man schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:28:
[...]

Zie de post waarop ik reageer. Voor een monitor met enkel stereo speakers wil je juist dat soort zaken uit hebben staan.
Ja dat bedoel ik juist.
Dan heb ik het altijd verkeerd begrepen: ik dacht dat als je iets aansluit wat al die formaten niet ondersteund, bijvoorbeeld een monitor met stereo speakers, je Dolby Processing nodig had om al die formaten om te zetten naar iets bruikbaars (zal wel pcm stereo zijn dan), en dus alles juist aan moest zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:48:
Dan heb ik het altijd verkeerd begrepen: ik dacht dat als je iets aansluit wat al die formaten niet ondersteund, bijvoorbeeld een monitor met stereo speakers, je Dolby Processing nodig had om al die formaten om te zetten naar iets bruikbaars (zal wel pcm stereo zijn dan), en dus alles juist aan moest zetten.
Dolby Processing (enkel beschikbaar op 2019 modellen) gebruik je alleen als je een oude digitale 5.1 receiver hebt die enkel de klassieke digitale 5.1 formaten (Dolby Digital, mogelijk DTS) kan decomprimeren. Daarmee kan de Shield TV Dolby Digital Plus (gebruikt door de meeste streaming services) (her)comprimeren naar Dolby Digital, zodat de receiver alsnog 5.1 geluid kan ontvangen.

Al gebruik je enkel stereo, dan heeft ook Dolby Processing geen toegevoegde waarde. Elke Shield TV (ook oudere modellen) kan gewoon stereo geluid (PCM) geven zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:33:
Ik krijg het niet meer voor elkaar om met mijn 2019 Samsung QLED remote de Shield te bedienen. Alle CEC-opties die er vroeger waren zijn weg. De opties die er wel zijn hebben voornamelijk te dien met power functies. Vreemd….
Heb je al met die power opties gespeeld?

Met een Sony tv moest ik optie "Wake SHIELD When TV powers on" inschakelen om weer de afstandsbediening van de tv te kunnen gebruiken.
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Display & Sound > Power control > Wake SHIELD When TV powers on

Quote van mijzelf:
MartijnS72 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Zoals uit dat topic op de NVIDIA-forums al blijkt lijkt de HDMI-CEC compatibility niet echt "improved" voor sommige gebruikers.

Op een Sony tv uit 2008 werkte hier HDMI-CEC helemaal niet meer direct na de update. Normaal gaat de SHIELD automatisch aan als naar de juiste input wordt geschakeld en kan je de SHIELD volledig bedienen met de tv-afstandsbediening, maar dat werkte geen van beide meer.

Uit- en inschakelen van HDMI-CEC op beide apparaten had geen invloed op de werking. Oplossing was om de optie "Wake SHIELD When TV powers on" in te schakelen.
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Display & Sound > Power control > Wake SHIELD When TV powers on

Overigens wordt bij het aanzetten van deze tv de SHIELD nog steeds niet wakker gemaakt; pas bij het overschakelen naar de juiste input gaat de SHIELD, zoals onze bedoeling is, weer automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:00:
Dolby Processing (enkel beschikbaar op 2019 modellen) gebruik je alleen als je een oude digitale 5.1 receiver hebt die enkel de klassieke digitale 5.1 formaten (Dolby Digital, mogelijk DTS) kan decomprimeren. Daarmee kan de Shield TV Dolby Digital Plus (gebruikt door de meeste streaming services) (her)comprimeren naar Dolby Digital, zodat de receiver alsnog 5.1 geluid kan ontvangen.

Al gebruik je enkel stereo, dan heeft ook Dolby Processing geen toegevoegde waarde. Elke Shield TV (ook oudere modellen) kan gewoon stereo geluid (PCM) geven zonder.
Ik lees/las juist vaak dat het hele probleem DD+ opzich is :
- Wordt al heel lang ondersteund door heel veel Versterkers.
- Maar die kunnen natuurlijk niet alle formaten aan die in de tussentijd erbij zijn gekomen en ook via DD+ worden verstuurd! :D _O-

Resultaat : Ruis uit je ouwe trouwe Versterker i.c.m. Netflix en dergelijken! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
The Zep Man schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:28:
[...]

Dit doet mij vermoeden dat het een probleem is met Google's nieuwe launcher (wellicht specifiek op de Shield TV). Als ze daaraan zo blijven rommelen, dan is het juist alleen maar meer reden om een alternatieve launcher te gebruiken. :|
"Don't keep activities" in de developer options uitzetten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Stiekem stel ik de vraag nog een keer🙈

Weet iemand hoe ik foto’s/video’s vanuit Onedrive op de Shield kan bekijken?

Gewoon even de Shield opstarten en dan vlot alle vakantiekiekjes laten zien vanaf de Onedrive cloud.

Laatste optie is alles opslaan op de HDD en die met kodi openen maar dat kost zoveel data.

Ik heb de Kodi add-on geïnstalleerd alleen geeft opent die geen video’s helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 09:14
Deruxian schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:05:
Stiekem stel ik de vraag nog een keer🙈

Weet iemand hoe ik foto’s/video’s vanuit Onedrive op de Shield kan bekijken?

Gewoon even de Shield opstarten en dan vlot alle vakantiekiekjes laten zien vanaf de Onedrive cloud.

Laatste optie is alles opslaan op de HDD en die met kodi openen maar dat kost zoveel data.

Ik heb de Kodi add-on geïnstalleerd alleen geeft opent die geen video’s helaas..
onedrive app op je shield installeren??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

mucuracat schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:23:
[...]

onedrive app op je shield installeren??
Heb me suf gezocht maar als ik in de google App Store zie ik geen Onedrive app? Of bedoel je een van de 3rd party apps?

Zo ja welke raad je aan?:)

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 11-11-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Die dolby audio instellingen zijn behoorlijk verwarrend. Ik had het ook aan staan, maar kreeg met geen enkele mogelijkheid nog DD+ e.d. uit m'n stereo. Die bleef elke keer maar in DD staan of PCM.
In KODI van alles proberen aan te passen wat zogenaamd de oplossing zou zijn, maar dat werkte ook voor geen meter. DD+ forceren resulteerde direct in tikkende herrie uit de speakers.

Uiteindelijk bleek de oplossing om alle dolby instellingen uit te zetten op de Shield en de stereo het lekker zelf laten bepalen... dan ben je dus 3 avonden verder om daar achter te komen lol.

Ook verneukeratief dat je voor 4k 60Hz ook gelijk een nieuwe stereo kan aanschaffen als je gebruik wilt maken van passtrough HDMI. Uiteindelijk met een HDMI extractor van 60 euro een aanschaf van 800 euro weten te voorkomen. Dat terwijl mijn 6jr oude versterker alle formaten slikt op Dolby Atmos na.

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er zoveel prima werkende versterkers bij V&A en Marktplaats staan.

[ Voor 32% gewijzigd door FunFair op 11-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:43:
Ook verneukeratief dat je voor 4k 60Hz ook gelijk een nieuwe stereo kan aanschaffen als je gebruik wilt maken van passtrough HDMI. Uiteindelijk met een HDMI extractor van 60 euro een aanschaf van 800 euro weten te voorkomen. Dat terwijl mijn 6jr oude versterker alle formaten slikt op Dolby Atmos na.

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er zoveel prima werkende versterkers bij V&A en Marktplaats staan.
Tja, het is gewoon een dure hobby als je al die standaarden goed bij wilt houden en dat is door de tijd heen eigenlijk constant zo geweest dus daar moet je helaas vrede mee hebben ;)

Om maar wat te noemen :
- Composiet -> SCART -> Component -> HDMI 1.3/1.4/2.0a/b/c/2.1
- MPEG2 -> H.264 -> H.265 -> VP9 -> AV1
- .AVI -> .MKV
- sRGB Rec. 720 -> HDR Rec. 2020

En dan ben ik nog een hoop dingen vergeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn "oude" AVR-X2300w doet zelfs 4K60Hz passthrough, die is toch ook al 6 jaar uit. Heb je echt geen €800 voor nodig :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:32:
Mijn "oude" AVR-X2300w doet zelfs 4K60Hz passthrough, die is toch ook al 6 jaar uit. Heb je echt geen €800 voor nodig :)
Ook HDR? Ik heb zelf de AVR-X2400H, jaartje nieuwer dus, maar ook het "budget" model. En die doet ook HDR10 & Dolby Vision. Alleen zo jammer dat mijn Shield 2017 dan weer geen DV doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobertMe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:49:
[...]

Ook HDR? Ik heb zelf de AVR-X2400H, jaartje nieuwer dus, maar ook het "budget" model. En die doet ook HDR10 & Dolby Vision. Alleen zo jammer dat mijn Shield 2017 dan weer geen DV doet.
Nee, maar daar heb ik een AVR-X3400H voor... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Deruxian schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:29:
[...]

Heb me suf gezocht maar als ik in de google App Store zie ik geen Onedrive app? Of bedoel je een van de 3rd party apps?

Zo ja welke raad je aan?:)
Was een tip. Wist ook niet. Maar je kan het downloaden en dan via usb installeren op je shield. Zogenaamd sideload.

Method 2 in link
https://www.gtvstick.com/onedrive-on-google-tv/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:57:
Was een tip. Wist ook niet. Maar je kan het downloaden en dan via usb installeren op je shield. Zogenaamd sideload.

Method 2 in link
https://www.gtvstick.com/onedrive-on-google-tv/
Dit kan idd, maar de app komt dan niet tevoorschijn bij de andere Android TV apps. Je ziet hem echter wel tevoorschijn komen binnen de apps via de systeeminstellingen, en je kunt hem dan ook starten.

Ik gebruik een extra app om Android mobiele apps zichtbaar te maken op het hoofdscherm maar ik zie dat deze app het vertikt op de Shield met Android TV V11. Op een Shield met V9 doet ie het wel goed.

Een ander alternatief is het om de app Mix-Apps te gebruiken, dan komen de niet Android TV apps eveneens tevoorschijn.

@Deruxian, hoewel wat omslachtig, Onedrive is bruikbaar en video's worden afgespeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:02
hardware-lover schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:48:
[...]

Dit kan idd, maar de app komt dan niet tevoorschijn bij de andere Android TV apps. Je ziet hem echter wel tevoorschijn komen binnen de apps via de systeeminstellingen, en je kunt hem dan ook starten.
Daar gebruik ik deze altijd voor. Nog geen app tegen gekomen waar het niet bij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik heb sinds kort een LG C2 55 inch oled tv en nu wou ik mn shield pro uit 2019 ook bedienen met mn LG remote maar helaas krijg het niet voor elkaar.Met mn ouwe samsung led uit 2009 wou dat wel.
Ik heb mn shield aangesloten op een onkyo receiver uit 2010 en de ziggo next ook op de receiver aangesloten.,ziggo afstandsbediening werkt wel goed met de tv

Ondersteund de LG de de shield niet?

[ Voor 28% gewijzigd door marcel2112 op 12-11-2022 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
@marcel2112
Misschien niet helemaal nuttige info, maar bij mijn LG G1 werkt het wel met de Shield Pro 2019, dus lijkt me dat de generatie LG TV's erna het ook kan. Staat me wel vaag bij dat ergens in het TV menu een optie is om het uit of aan te zetten dat je TV-remote andere apparaten kan bedienen, waarvan ik dacht dat die default aan staat.

[ Voor 32% gewijzigd door AppieNL op 12-11-2022 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marcel2112 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:12:
Ik heb sinds kort een LG C2 55 inch oled tv en nu wou ik mn shield pro uit 2019 ook bedienen met mn LG remote maar helaas krijg het niet voor elkaar.Met mn ouwe samsung led uit 2009 wou dat wel.

Wat hier eerder al wordt gesteld, en wat ook prima werkt met mijn model 4k Oled uit 2015. Niet dat ik die afstandsbediening daarvan ook gebruik, maar werken doet ie wel met mijn setup hier. Dus Oled leeftijd gerelateerd lijkt het niet werkelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

marcel2112 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:12:

Ik heb een C2, bediening van Shield met LG remote werkt prima (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb een C2, bediening van Shield met LG remote werkt prima (y)
Hoe heb je die ingesteld dan,enigste wat ik van de shield kan vinden staat bij bluetooth instellingen in het menu maarja dan hebben ze het over een luidspreker en als ik op shield klik vind die niks,shield dan wel aan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel2112 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:30:
Hoe heb je die ingesteld dan,enigste wat ik van de shield kan vinden staat bij bluetooth instellingen in het menu maarja dan hebben ze het over een luidspreker en als ik op shield klik vind die niks,shield dan wel aan dan.
Bediening middels de LG afstandsbediening gaat via CEC instellingen, niet via Bluetooth.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

marcel2112 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:30:
[...]

Iets met CEC volgens mij. Maar hoe precies weet ik niet meer. Weet enkel dat ik ooit iets heb ingesteld, en daarna heeft het altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:06:
[...]

Iets met CEC volgens mij. Maar hoe precies weet ik niet meer. Weet enkel dat ik ooit iets heb ingesteld, en daarna heeft het altijd gewerkt.
Mijn receiver is met arc hdmi op hdmi 2 van de lg tv verbonden en daar zitten dus de ziggo next en de shield op aangesloten en als je via menu tv bij afstandsbedieningen wilt instellen werkt het met de next wel maar bij de shield doet de lg afstandsbediening niks. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04
Vreemd, ik kan de App Soundcloud niet vinden, als ik via mijn browser wil pushen naar de Shield Pro zegt Google Play dat deze niet compatible is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

boswandeling schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:20:
Vreemd, ik kan de App Soundcloud niet vinden, als ik via mijn browser wil pushen naar de Shield Pro zegt Google Play dat deze niet compatible is.
En als je nou op de Shield zelf een zoekopdracht doet naar die app? Via de browser wordt je vaak naar een niet compatible app verwezen.

edit; zelf even geprobeerd, ook rechtstreeks zoeken op de Shield zelf geeft geen resultaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-11-2022 12:33 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04
Mr. Freeze schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:40:
[...]

En als je nou op de Shield zelf een zoekopdracht doet naar die app? Via de browser wordt je vaak naar een niet compatible app verwezen.

edit; zelf even geprobeerd, ook rechtstreeks zoeken op de Shield zelf geeft geen resultaten.
Nee erg vreemd, ik heb het ook eeven getest op mijn Chromecast met Android TV maar ook daar is de App niet op te vinden. In het verleden was dit op beide devices wel het geval.

Ben in ieder geval blij dat het niet alleen bij mij is, anders had ik weer een uitdaging ;)

EDIT

Heb een support mailtje gestuurd naar Soundcloud. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 13-11-2022 16:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Omdat ik bij de LOTR reeks op Prime Video het Dolby Atmos icoontje zag staan maar dat niet leek te werken ben ik beginnen zoeken.
En om te vermijden dat iemand anders er nog lang achter zoekt waarom zijn Dolby Atmos alleen bij Netflix lijkt te werken is dit waarschijnlijk het antwoord: https://nvidia.custhelp.c...g-atmos-content-on-shield

NETFLIX

Dolby Atmos is only available on SHIELD 2019 models. 2017 and 2015 models will support surround sound in Dolby Digital + only
Netflix audio quality may be dynamically reduced depending on network bandwidth issues are detected

Disney+

Dolby Atmos is only available if your SHIELD is connected to a display that supports 4K and HDR10 or Dolby Vision

Prime Video

Dolby Atmos is only available if your SHIELD is connected to a display that supports 4K and HDR10 or Dolby Vision
Prime Video audio quality may be dynamically reduced depending on network bandwidth issues are detected

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
A-Poc schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:38:
Omdat ik bij de LOTR reeks op Prime Video het Dolby Atmos icoontje zag staan maar dat niet leek te werken ben ik beginnen zoeken.
En om te vermijden dat iemand anders er nog lang achter zoekt waarom zijn Dolby Atmos alleen bij Netflix lijkt te werken is dit waarschijnlijk het antwoord: https://nvidia.custhelp.c...g-atmos-content-on-shield

NETFLIX

Dolby Atmos is only available on SHIELD 2019 models. 2017 and 2015 models will support surround sound in Dolby Digital + only
Netflix audio quality may be dynamically reduced depending on network bandwidth issues are detected

Disney+

Prime Video

Prime Video audio quality may be dynamically reduced depending on network bandwidth issues are detected
Form startpost: (niet alle streaming diensten worden genoemd, maar komen op het zelfde neer. En met eventueel tips.)
* Voor sommige streaming services (zoals Disney+) werkt Dolby Atmos op alle Shield TV modellen. Voor andere streaming services (zoals Netflix) werkt Dolby Atmos enkel op de 2019 modellen via de officiele applicaties. Het is aan streaming services om oudere Shield TV modellen te ondersteunen. Kodi ondersteunt sowieso Atmos op alle modellen van de Shield TV, waardoor het soms beter is om op oudere Shield TV modellen een passende Kodi add-on voor de relevante streaming service te installeren om Atmos te ondersteunen.

Mogelijk is het op Shield TV 2019 modellen nodig om Dolby Audio Processing uit te schakelen om Atmos te ondersteunen in bijvoorbeeld Netflix. Verder is het mogelijk nodig voor Kodi om de laatste ontwikkelversie te installeren voor goede Atmos ondersteuning.
en
Mogelijk moet voor Dolby Atmos passthrough op een Shield TV model 2019 Dolby audio processing expliciet uit- of ingeschakeld zijn. Zie Settings -> Display & Sound -> Sound -> Advanced sound settings -> Surround Sound -> Dolby audio procesing.

Sommige streaming services vereisen verwerking van Dolby Atmos informatie op het ontvangende apparaat. Oudere Shield TV modellen uit 2015 en 2017 kunnen enkel Atmos doorzetten ('passthrough') op de HDMI aansluiting. Voor bijvoorbeeld Netflix is voor Dolby Atmos ondersteuning een Shield TV model uit 2019 nodig. Dit komt omdat Netflix de Dolby Atmos metadata apart verstuurt, en verwacht dat de Shield TV deze mixt in de uitgaande Dolby Digital Plus data. Alleen nieuwere Shield TV modellen uit 2019 kunnen dit via Netflix's eigen applicatie. Een workaround voor Netflix is Kodi gebruiken met deze add-on. Atmos werkt dan wel op oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
ja had ik gelezen maar in de tips staat dus nergens dat je voor Dolby Atmos op Disney+ en Prime video ook een TV met 4K en HDR10 of Dolby Vision ondersteuning nodig hebt..
wat bij mij dus niet het geval is en wat verklaart waarom het altijd werkt in Netflix maar ik het op geen enkele manier werkend kreeg in Disney+ en Prime video

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
A-Poc schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:02:
ja had ik gelezen maar in de tips staat dus nergens dat je voor Dolby Atmos op Disney+ en Prime video ook een TV met 4K en HDR10 of Dolby Vision ondersteuning nodig hebt..
wat bij mij dus niet het geval is en wat verklaart waarom het altijd werkt in Netflix maar ik het op geen enkele manier werkend kreeg in Disney+ en Prime video
Soms is het logica.

Als je tv iets niet kan laten zien of horen, dan kun je van alles aansluiten en zal het nog niet zichtbaar of hoorbaar zijn. :)

Of het via Shield naar soundbar en dan tv gaat, je dan wel dolby atmos kan horen zonder dolby atmos tv? Dat weet ik niet zeker. Mijn logica zegt van wel

Alle aansluitingen kijken naar de zwakste schakel.

En soms werken apps ook niet goed. Tijd terug had disney+ app problemen dacht ik.(hier ook gelezen)
En Prime is soms ook raar streamer. Ze laten alle formaten zien, maar spelen soms ook alleen af als je de gehuurde of koop versie van desbetreffende film hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door mucuracat op 14-11-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
ja bij mij gaat het v Shield -> Soundbar -> TV
en in Netflix (en Kodi) heb ik dus Dolby Atmos.
Dat je voor Atmos geluid dus 4K beeld nodig hebt in sommige apps vond ik dus niet zo logisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A-Poc schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:02:
Uit de TS, onder het veelvoorkomende probleem 'Audio passthrough werkt niet, en/of Dolby Atmos komt niet aan bij de receiver of sound bar':
Daarin ga ik geen lijst bijhouden van welke streaming service wat wel/niet ondersteund, want dat is onderhoudsgevoelig.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 15-11-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Laatst online: 16-09 18:50
Sinds de laatste update (naar v9.1.1) lukt het me niet meer om een voice search te doen in de apps op de Shield. Tot voor kort gebruikt ik dat altijd in bt Netflix, maar ook Plex of JustWatch, nu kan het in geen enkele app meer. Lijkt dus geen specifieke app probleem maar Shield overall. Is er ergens een setting waar ik dit weer kan (re-)activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Sinds kort Discovery+ (tja....niet mijn keuze maar weinig in te brengen) en wat ons opvalt is dat, terwijl we bijvoorbeeld naar BBC Iplayer (via VPN) zitten te kijken, ineens -out of the blue- de Discovery+ app opstart.
(op de shield dus).

Ik weet 100% zeker dat de Discovery+ niet op de achtergrond is opgestart want wat ik ook weet/ontdekt heb is dat als je een VPN connectie naar een niet door Discovery+ ondersteund land opstart (zoals de UK), deze Discovery+ app je ook spontaan uitlogged(!).... ik zorg er dan ook voor dat de Discovery+ app volledig gestopt is (ook als achtergrond proces) als ik de VPN opstart.

Maar ja: als deze app dan ineens spontaan opstart terwijl ik lekker BBC zit te kijken....ben ik alsnog uitgelogged uit Disc+ en de irritatie dat mijn BBC sessie is onderbroken.

dus...... ben ik heel benieuwd of iemand dit gedrag herkent op z'n shield (of andere androidTV apparaten)?

(shield draait nog wel op 8.2.3)

btw: ik hoop wel dat als ergens volgend jaar Discovery+ en HBO samen gaan en er maar 1 app gaat ontstaan (misschien?) ze als basis de HBO app nemen. Die is echt beter dan die Discovery+ bagger. Je kan niet eens in de applicatie de ondertiteling aanpassen (moet de shield settings daarvoor gebruiken), je kan als je eenmaal een aflevering gestart hebt deze niet verwijderen uit je lijst, alleen nederlandse ondertiteling en zo zijn er nog wel wat irritante dingen

[ Voor 19% gewijzigd door LaFleche op 15-11-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
LaFleche schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:21:
Sinds kort Discovery+ (tja....niet mijn keuze maar weinig in te brengen) en wat ons opvalt is dat, terwijl we bijvoorbeeld naar BBC Iplayer (via VPN) zitten te kijken, ineens -out of the blue- de Discovery+ app opstart.
(op de shield dus).

Ik weet 100% zeker dat de Discovery+ niet op de achtergrond is opgestart want wat ik ook weet/ontdekt heb is dat als je een VPN connectie naar een niet door Discovery+ ondersteund land opstart (zoals de UK), deze Discovery+ app je ook spontaan uitlogged(!).... ik zorg er dan ook voor dat de Discovery+ app volledig gestopt is (ook als achtergrond proces) als ik de VPN opstart.

Maar ja: als deze app dan ineens spontaan opstart terwijl ik lekker BBC zit te kijken....ben ik alsnog uitgelogged uit Disc+ en de irritatie dat mijn BBC sessie is onderbroken.

dus...... ben ik heel benieuwd of iemand dit gedrag herkent op z'n shield (of andere androidTV apparaten)?

(shield draait nog wel op 8.2.3)

btw: ik hoop wel dat als ergens volgend jaar Discovery+ en HBO samen gaan en er maar 1 app gaat ontstaan (misschien?) ze als basis de HBO app nemen. Die is echt beter dan die Discovery+ bagger. Je kan niet eens in de applicatie de ondertiteling aanpassen (moet de shield settings daarvoor gebruiken), je kan als je eenmaal een aflevering gestart hebt deze niet verwijderen uit je lijst, alleen nederlandse ondertiteling en zo zijn er nog wel wat irritante dingen
Met een vorige versie had ik dat af en toe Netflix spontaan opstartte terwijl de afstandsbediening gewoon op tafel lag. Maar heb het eerlijk gezegd sinds tijden niet met gehad

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Wivern schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:
Ik heb een Shield (16GB versie) uit 2015 en sinds kort krijg ik constant meldingen dat mijn opslagruimte vol zit.
Vroeger had ik er zelfs spelletjes op staan, nu enkel nog Netflix, Prime, Kodi en XY Explorer om te kijken waar alle data zit. Youtube/Plex disabled zodat die updates geen plaats meer innemen, maar het helpt allemaal niks.
Ik heb ook al zitten zoeken in de directories, maar vind niets.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Na veel zoeken denk ik dat ik de oorzaak gevonden heb dat mijn shield vol loopt.
www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV

Hier meldt iemand dat er een wpa logile is van 9GB op zijn systeem. Nadat hij die verwijderd heeft en een reboot heeft hij terug plaats. Daarom werkt een factory reset om terug vrije ruimte te krijgen.
Spijtig genoeg heb ik geen root op mijn shield om dit bestand te wissen :(

Maar dit is gewoon ter info voor de mensen die hetzelfde probleem hebben. De oorzaak is gevonden, nu wachten op een fix van nVidia.
Pagina: 1 ... 133 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.