Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Na problemen met mijn Nvidia Shield TV pro 2019 die vanzelf uitging de
shield naar Nvidia opgestuurd en een nieuwe ontvangen. (mogelijk defecte voeding)

Hierna flink wat issues met het instellen van de netwerkverbinding (5G) die ik met geen mogelijkheid aan het werk kreeg. De enige oplossing was om 2.4Ghz te gebruiken en na wat zoekwerk de 80Mhz terug te zetten naar 40Mhz (op 5Ghz). Wisselen van andere kanalen werkte niet. Hij weigerde gewoon te verbinden terwijl ik met de oude Shield hier nooit problemen mee had.

Bij een vaste netwerkverbinding had ik ook issues. ik had een verbinding maar het internet werkte gewoon weg niet. Dit weer kunnen oplossen door een vast IP adres in de router te zetten.
Een beetje apart allemaal en ik snap niet waar het fout gaat aangezien ik bij geen enkel ander apparaat problemen heb.

Omdat ik uiteindelijk met beide een stabiele verbinding kreeg had ik wel het gevoel dat er in ieder geval niets met de hardware van de shield is en heb ik hem maar via ethernet bedraad aangesloten (netwerk switch erbij tussen).

Na aanschaf van een andere versterker nu de shield met een DAC (Topping E30-2) aangesloten op de versterker.
Super ideaal want ik heb nu ook geluid terwijl de tv uitstaat en ik heb dan ook geen Chromecast audio meer nodig hiervoor.
Enig nadeel is dat het geluid alleen uit de DAC komt naar de versterker en niet naar de TV gaat.
Via de instellingen kun je wat ik zie maar 1 optie selecteren of de DAC of HDMI.
Ik ben dus weer helemaal blij dat alles weer goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Je hebt jouw configuratie van het netwerk niet gepost maar dat moeilijk verbinding maken via Wifi/ethernet van de router kan dat niet aan de router liggen of aan instellingen daarvan?
Ik heb een Asus AX-88U als router en bedraad of niet bedraad connect de Shield hier binnen 2 tellen mee.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi. Ik heb eigenlijk twee vraagjes die ik niet goed kon vinden....
1. Ik heb de 2017 en heb net de 2019 Pro gekocht. Is er een snelle manier van overzetten van inlogcodes etc? Of moet ik gewoon lekker alles opnieuw invoeren?
2. Mijn homecinema system is er mee gestopt (dvd, blueray, 3D, 7.1 geluid). Ik gebruik dus nu ook de TV voor radio. Maar wat werkt nu lekker voor geluid aan de shield? Voor weinig....

Alvast bedankt,

Wdeb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Wivern schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:10:
[...]

Na veel zoeken denk ik dat ik de oorzaak gevonden heb dat mijn shield vol loopt.
www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV

Hier meldt iemand dat er een wpa logile is van 9GB op zijn systeem. Nadat hij die verwijderd heeft en een reboot heeft hij terug plaats. Daarom werkt een factory reset om terug vrije ruimte te krijgen.
Spijtig genoeg heb ik geen root op mijn shield om dit bestand te wissen :(

Maar dit is gewoon ter info voor de mensen die hetzelfde probleem hebben. De oorzaak is gevonden, nu wachten op een fix van nVidia.
Als je verder leest op Reddit.... Geen root nodig

My SHIELD Pro (2019) isn't and hasn't been rooted. I just connect to my SHEILD from my Windows 10 PC with "adb shell" (setup to connect via IP address). My next command is "su", and then "cd /data/vendor/wifi/wpa". The "su" command might be unlocked (?) when I enabled debug mode, but I'm not sure. I haven't done anything special to the SHIELD. While I can and have rooted other devices, I wanted to leave my SHIELD stock/standard as everyone in my family would be using it and I tend to tweak things beyond usability. My unintentional motto is "Fix it until it's broke." LOL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49
Wdeb schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:02:
Hoi. Ik heb eigenlijk twee vraagjes die ik niet goed kon vinden....
1. Ik heb de 2017 en heb net de 2019 Pro gekocht. Is er een snelle manier van overzetten van inlogcodes etc? Of moet ik gewoon lekker alles opnieuw invoeren?
2. Mijn homecinema system is er mee gestopt (dvd, blueray, 3D, 7.1 geluid). Ik gebruik dus nu ook de TV voor radio. Maar wat werkt nu lekker voor geluid aan de shield? Voor weinig....

Alvast bedankt,

Wdeb
Ligt eraan wat je wensen qua geluid zijn. Als je lage eisen hebt, kun je aan een soundbar denken. Ikzelf zweer bij een versterker en prima speakers en moet niet denken aan de versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wdeb schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:02:
Kodi's profiel kan je overzetten. De meeste andere applicaties zal je opnieuw moeten installeren en in moeten loggen. Een USB toetsenbord of een smartphone gebruiken als toetsenbord maakt dit mogelijk wat makkelijker.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op donderdag 17 november 2022 @ 03:30:
My SHIELD Pro (2019) isn't and hasn't been rooted. I just connect to my SHEILD from my Windows 10 PC with "adb shell" (setup to connect via IP address). My next command is "su", and then "cd /data/vendor/wifi/wpa". The "su" command might be unlocked (?) when I enabled debug mode, but I'm not sure. I haven't done anything special to the SHIELD. While I can and have rooted other devices, I wanted to leave my SHIELD stock/standard as everyone in my family would be using it and I tend to tweak things beyond usability. My unintentional motto is "Fix it until it's broke." LOL
Volgens mij is het apparaat gewoon geroot als die su mag draaien ("enabled debug mode").

De Reddit-post maakt wel een interessante theorie: enkel mensen met een draadloze netwerkverbinding hebben last van vollopend intern flashgeheugen. Kunnen Shield TV-bezitters die dit probleem hebben aangeven wat voor soort netwerkverbinding ze gebruiken?

Ik beheer iets van 6 Shield TV's, verschillende modellen, allemaal bedraad, en heb dit probleem niet.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 17-11-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is de Samsung T7 externe SSD aan te raden als externe SSD voor 4k-materiaal met hoge bitrate. Zag hem in de search wel eens voorbijkomen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Deruxian schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:28:
Is de Samsung T7 externe SSD aan te raden als externe SSD voor 4k-materiaal met hoge bitrate. Zag hem in de search wel eens voorbijkomen
Ik heb hier via gigabit verbinding (dat is theoretisch max 125MB/s) nog nooit problemen ervaren.
Met een simpele SMR harde schijf haal je al >100MB/s. Dus SSD performance is gewoon zwaar overkill voor het afspelen van 4K HDR high bitrate 10-bit whatever.

Wel handig is dat een SSD veel minder stroom verbruikt en niet zoemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:42
Deruxian schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:28:
Maak hier gebruik van een Drobo met WD green HDD's die met USB 2.0 verbonden is aan een pc die weer aan het netwerk hangt.
Nergens problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
Ik liep vanavond tegen het probleem aan dat de film Knor via Pathe Thuis werd afgespeeld zonder geluid. Ik had niet de optie om te kiezen om een ander soort geluid te kiezen(5.1 of dts oid) en kreeg het met geen mogelijkheid erop. Andere films en/of trailers doen het wel met geluid. Via de app op mn mobiel werkte het wel en uiteindelijk heb ik hem maar gestreamd.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
App ge-killed
Shield opnieuw opgestart
Op een andere shield geprobeerd(zelfde probleem).
Op mn mobiel(ios) werkte het wel.

Het lijkt dus een Android of Shield gerelateerd probleem te zijn.

Heeft iemand enig idee hoe ik achter de oorzaak kan komen?

Shield draait op de laatste firmware(9.1.1 of zoiets) en ook voor Pathé thuis is er geen nieuwere versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-11-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
iemand die me kan helpen met het probleem dat de shield tv soms hapert of seconde bevriest, dit heb ik zowel met netflix of met iptv extreme pro

heb 1 gig verbinding van kpn en heb alles bedraad aangesloten

ik gebruik een edgrouter 12 als modem/ switch en de xperia box van kpn is er tussen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
red-devil84 schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:33:
iemand die me kan helpen met het probleem dat de shield tv soms hapert of seconde bevriest, dit heb ik zowel met netflix of met iptv extreme pro

heb 1 gig verbinding van kpn en heb alles bedraad aangesloten

ik gebruik een edgrouter 12 als modem/ switch en de xperia box van kpn is er tussen uit
App verwijderen -> reboot en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het kan aan je HDMI kabel(s) liggen.
Bij een wat mindere kwaliteit krijg je wel eens dat te even het beeld zwart ziet of stottert omdat er te veel ruis doorgegeven wordt.

Een andere oorzaak kan zijn dat je Shield overbelast is maar dat zou niet hoeven/moeten gebeuren.
Zoals benoemd kan het opnieuw opstarten van de Shield zeker geen kwaad (settings -> 'about' --> reboot).

Dubbel-klikken op de knop met een 'rondje' (van je Shield remote) laat zien welke apps er nog in de achtergrond staan. Deze mag je allemaal deleten voordat je een reboot doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:32:
Ik liep vanavond tegen het probleem aan dat de film Knor via Pathe Thuis werd afgespeeld zonder geluid. Ik had niet de optie om te kiezen om een ander soort geluid te kiezen(5.1 of dts oid) en kreeg het met geen mogelijkheid erop. Andere films en/of trailers doen het wel met geluid. Via de app op mn mobiel werkte het wel en uiteindelijk heb ik hem maar gestreamd.

App ge-killed
Shield opnieuw opgestart

Shield draait op de laatste firmware(9.1.1 of zoiets) en ook voor Pathé thuis is er geen nieuwere versie.
Heb je de Shield aangesloten op je TV?
Helaas worden tegenwoordig niet alle geluidsformaten verwerkt/doorgestuurd door de TV, bijvoorbeeld DTS.

Gebruik je nu alleen de TV om het geluid af te spelen of is de TV aangesloten op een soundbar danwel receiver?
Indien ja dan wil je in de 'settings' van de TV naar de opties kijken voor geluid en daar te kiezen voor het 'doorsturen' (passthrough) van het geluid dat via de TV loopt. Dan kan/zal de soundbar/receiver het geluidssignaal verwerken.

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn dan kun je eens proberen om in de 'settings' van de Shield, onder 'beeld en geluid' naar de geluidsopties te gaan en dan de optie om 'surround geluid' te ondersteunen.
Daarmee laat je de Shield het geluidssignaal zelf door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:16
Zijn er meer mensen die ineens weer last hebben van de reclame in het startscherm?

Ik heb de automatische updates al heel lang uit staan en de tv home app dus ook al sinds de reclame begon niet meer geüpdate. Ondanks dat zit de reclame er sinds vanavond ineens weer. Net nog even gecheckt maar de app is inderdaad niet geüpdate.

Ook heb ik bij instellingen niet meer de optie om een update te verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:16
Bongoarnhem schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:32:

App ge-killed
Shield opnieuw opgestart

Ik heb dit ook gehad met een film (was ook meteen de laatste film die ik heb gekocht via Pathé thuis).

Trailers spelen wel af met geluid maar de film niet.

Ik had gelukkig nog een Apple tv waar die het wel op deed maar heb geen oplossing kunnen vinden. App verwijderen en opnieuw installeren werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Badmeerkoet schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:34:
Zijn er meer mensen die ineens weer last hebben van de reclame in het startscherm?
Heb de reclame ook en heb er geen last van.

De Home knop ingedrukt houden, kan mij namelijk binnen 1 seconde, naar een reclame vrij scherm brengen, mocht ik dat willen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:09

XallaX

Meow

HAWK Wizard schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:35:
Sinds de laatste update (naar v9.1.1) lukt het me niet meer om een voice search te doen in de apps op de Shield. Tot voor kort gebruikt ik dat altijd in bt Netflix, maar ook Plex of JustWatch, nu kan het in geen enkele app meer. Lijkt dus geen specifieke app probleem maar Shield overall. Is er ergens een setting waar ik dit weer kan (re-)activeren?
Controleer de rechten van je microfoon, die worden soms uitgezet na een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
Sinds deze week krijg ik melding van mijn malware / intrusion inspectton dat er een phishing site wordt benaderd door mijn Shield TV Pro.

Iemand hier ook last van? Ik blokkker hem voorlopig...

Url in kwestie is : https://img-cdn.curl.pk

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 23-11-2022 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wvkreg schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:16:
Sinds deze week krijg ik melding van mijn malware / intrusion inspectton dat er een phishing site wordt benaderd door mijn Shield TV Pro.

Iemand hier ook last van?
In plaats van een open en algemene vraag te stellen, kan je ook noemen welke applicaties je geïnstalleerd hebt op je Shield TV. Een standaard Shield TV doet dit waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
The Zep Man schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:25:
[...]

In plaats van een open en algemene vraag te stellen, kan je ook noemen welke applicaties je geïnstalleerd hebt op je Shield TV. Een standaard Shield TV doet dit waarschijnlijk niet.
Standaard apps zoals Netflix, Disney, Plex. etc Geen 3rd party of apps met special access.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Even geprobeerd te openen via de PC en hij wordt direct als phishing activiteit herkend.
Zal hem in Diversion op mijn router aan de blocking list toevoegen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Weet iemand of je een bluetooth dongle voor een headset aan shield kan hangen? Interne Bluetooth heeft een beetje weinig bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
[quote]QSYS schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:20:
Weet iemand of je een bluetooth dongle voor een headset aan shield kan hangen? Interne Bluetooth heeft een beetje weinig bereik.

Ik vrees dat dit eerder te maken heeft met de bluetooth version. Als je headset enkel 4 heeft kan je bereik niet verbetern. Bluetooth 5 heeft een groter bereik. (Ik heb niet nagekeken maar ik denk dat shield version 4 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

geerteke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:54:

Ik vrees dat dit eerder te maken heeft met de bluetooth version. Als je headset enkel 4 heeft kan je bereik niet verbetern. Bluetooth 5 heeft een groter bereik. (Ik heb niet nagekeken maar ik denk dat shield version 4 heeft.
2015-2017 modellen hebben BT4.1, 2019 modellen BT5 volgens mij.

[ Voor 0% gewijzigd door Stormtrooper op 29-11-2022 10:04 . Reden: Openingspost meldt dat ook ;-) ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
geerteke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:54:

De shield staat net verkeerd, zodat er te veel in de weg staat, ik kan hem niet verplaatsen helaas, daarom dacht ik als ik via USB kan verlengen, dan een BT dongle eraan, dan is het opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
Als ik mijn Sony XM4 koptelefoon via Bluetooth aansluit, gaat het geluid in HBO Max nog altijd via HDMI.
Bij Netflix gaat het wel goed :( treurig dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Mmmm. ik heb een XM3 en daar werkt het foutloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Nou van beste koop ooit toch na laatste updates wat minder. Ik heb gezocht op standby in dit topic maar niks kunnen vinden, vroeg me af of iemand hier ook last van heeft.

Wanneer tv uit staat en ik wil de shield (2019) gebruiken volstaat het gebruik van de remote. Springt ook netjes op de juiste hdmi alleen blijft het beeld 9 van de 10 keer zwart. De shield reageert ook netjes op on/off vanaf de remote.

Irritante is dat als dit gebeurd we automatisch terug vallen op bv de tv (als in YouTube, Netflix). Pas na 30s ofzo is er wel opeens beeld en springt de tv naar de hdmi kanaal.

(Van alles geprobeerd zoals switchen tussen hdmi, je zou denken handshake probleem maar dan zou de tv toch initieel niet aangaan en de juiste hdmi pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Je zegt: “Irritante is dat als dit gebeurd we automatisch terug vallen op bv de tv (als in YouTube, Netflix). Pas na 30s ofzo is er wel opeens beeld en springt de tv naar de hdmi kanaal. “

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Kun je het nog eens uitleggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:58

Simkin

Bzzzzz

Ik bleef stabiliteitsproblemen hebben met met 2019 Shields (pro en tube) en heb beide de pro daarom gedowngraded naar v8.2.3. Dit had ik eerder moeten doen :/ draait weer als een zonnetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Simkin op 30-11-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Simkin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:06:
Ik bleef stabiliteitsproblemen hebben met met 2019 Shields (pro en tube) en heb beide daarom gedowngraded naar v8.2.3. Dit had ik eerder moeten doen :/ draait weer als een zonnetje.
Hoe heb je de tube gedowngrade? Dacht dat dat niet kon (of in ieder geval moeilijker dan de pro)?
Heb je linkjes naar how-to's en/of youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Ik maak al jarenlang gebruik van mijn Shield (2015 uitvoering) maar de laatste tijd merk ik dat mijn NAS mount niet zo soepel meer werkt. Na een reboot van de Shield moet ik vrijwel altijd via de settings remounten. Automatisch mounten lijkt vrijwel nooit te werken. Ik gebruik de mount in Plex dus ik moet dit volgens mij op deze manier doen omdat Plex niet rechtstreeks van een SMB share kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
3raser schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:19:
Ik maak al jarenlang gebruik van mijn Shield (2015 uitvoering) maar de laatste tijd merk ik dat mijn NAS mount niet zo soepel meer werkt. Na een reboot van de Shield moet ik vrijwel altijd via de settings remounten. Automatisch mounten lijkt vrijwel nooit te werken. Ik gebruik de mount in Plex dus ik moet dit volgens mij op deze manier doen omdat Plex niet rechtstreeks van een SMB share kan lezen.
Ik heb hier ook last van, maar sinds ik hem heb +/- 2 jaar. Zou blij zijn als iemand een oplossing weet. Googlen heeft me helaas niet geholpen. Volgens mij zijn er weinig users met een dergelijke setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@3raser en @jocd: geen ervaring mee. Als het echt een probleem is en er lijkt geen oplossing in zicht, dan kan je overwegen om met een altijd draaiende PC/Raspberry Pi/NAS/iets anders dat adb kan draaien en wat script-fu bij een herstart van de Shield TV automatisch een SMB-share te koppelen.

[edit]
Genoemde scriptje is voor een FireTV, en moet mogelijk aangepast/opnieuw gemaakt worden voor een Shield TV. Ik weet niet of dat zonder root kan, en dat zou onderzocht moeten worden. YMMV.

[edit2]
Jullie kunnen ook Plex for Kodi overwegen. Kodi heeft een eigen SMB client-implementatie.

[edit3]
Het kan ook te maken hebben met dat vanaf de boot van de Shield TV het netwerk niet op tijd beschikbaar is, en dat de Shield TV de handdoek in de ring gooit voor het mounten van een SMB share na het booten. Is het netwerk bedraad of draadloos aangesloten, en wordt voor de NAS de DNS-naam of het IP adres gebruikt om te verbinden?

[ Voor 53% gewijzigd door The Zep Man op 30-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:40:
[edit3]
Het kan ook te maken hebben met dat vanaf de boot van de Shield TV het netwerk niet op tijd beschikbaar is, en dat de Shield TV de handdoek in de ring gooit voor het mounten van een SMB share na het booten. Is het netwerk bedraad of draadloos aangesloten, en wordt voor de NAS de DNS-naam of het IP adres gebruikt om te verbinden?
Mijn Shield is bedraad aangesloten. De NAS wordt met de DNS-naam gemount voor zover ik me kan herinneren. Hij staat er al jaren in maar ik zie altijd keurig de naam van de NAS staan en geen IP adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

LaFleche schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:14:
[...]

Hoe heb je de tube gedowngrade? Dacht dat dat niet kon (of in ieder geval moeilijker dan de pro)?
Heb je linkjes naar how-to's en/of youtube filmpjes.
ik was te voorbarig, had enkel de shield pro gedowngrade en nam aan dat de tube dan ook wel ging lukken. De tube blokkeert echter downgrades via het recovery menu :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simkin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:04:
[...]

ik was te voorbarig, had enkel de shield pro gedowngrade en nam aan dat de tube dan ook wel ging lukken. De tube blokkeert echter downgrades via het recovery menu :/
Dit gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ja, dit is onzin. Heb dezelfde stappen gevolgd. Hij benoemd losjes dat het ligt aan de bootloader die niet nog gelocked is, maar ik probeer het tov OP wel met unlocked bootloader. Zelfde resultaat (versie conflict). Kan ook zijn dat hij in de war is met de PRO die de versie check niet heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
Simkin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:57:
[...]

Ja, dit is onzin. Heb dezelfde stappen gevolgd. Hij benoemd losjes dat het ligt aan de bootloader die niet nog gelocked is, maar ik probeer het tov OP wel met unlocked bootloader. Zelfde resultaat (versie conflict). Kan ook zijn dat hij in de war is met de PRO die de versie check niet heeft.
Daarom vroeg ik het ook: er zijn al heel wat pogingen gedaan (zie reddit) om de tube te downgraden maar die falen uiteindelijk. Ben overigens blij dat ik een pro heb die nog steeds op 8.2.3 zit.

Het enige echte issue dat ik heb (al eerder gemeld) is dat Discovery+ app soms spontaan opstart. Geen peil op te trekken. Soms denk ik dat het aan de vpn ligt maar onlangs zat ik via kodi naar een film te kijken....PLOP...Discovery+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ben overigens blij dat ik een pro heb die nog steeds op 8.2.3 zit.
De PROs zijn eenvoudig te rollbacken gelukkig, geen idee of dat zo blijft natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Rallye schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:12:
Je zegt: “Irritante is dat als dit gebeurd we automatisch terug vallen op bv de tv (als in YouTube, Netflix). Pas na 30s ofzo is er wel opeens beeld en springt de tv naar de hdmi kanaal. “

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Kun je het nog eens uitleggen?
Ah idd niet handig geschreven nu ik het terug lees. Nogmaals:

Tv springt aan, beeld zwart en Shield remote reageert nergens op (wel signaal anders geeft tv dit netjes aan). Pas na ongeveer 30sec hebben we beeld en werkt alles zoals verwacht.

Wanneer we geen geduld hebben en we zetten bv ingebouwde YouTube app aan voor de kids verspringt die alsnog na 30sec terug naar de shield.

Ik ga maar es een ander hdmi kabel gebruiken en anders hmdi cec of hoe dat ook alweer heet uitschakelen. Dit is geen doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SYQ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:10:
[...]

Ah idd niet handig geschreven nu ik het terug lees. Nogmaals:

Tv springt aan, beeld zwart en Shield remote reageert nergens op (wel signaal anders geeft tv dit netjes aan). Pas na ongeveer 30sec hebben we beeld en werkt alles zoals verwacht.

Wanneer we geen geduld hebben en we zetten bv ingebouwde YouTube app aan voor de kids verspringt die alsnog na 30sec terug naar de shield.

Ik ga maar es een ander hdmi kabel gebruiken en anders hmdi cec of hoe dat ook alweer heet uitschakelen. Dit is geen doen nu
Ik had vandaag hetzelfde euvel, aan de HMDI ligt het in ieder geval niet. Ip gegeven moment liept die vast en moest ik de stroom eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik had gisteren ook zoiets. Start mijn 2019 Pro op, kom in Netflix terecht. Terwijl ik normaal alle apps afsluit. Okay, afsluiten. Zwart beeld. Dubbele knop, stond Google Play Store actief. Afsluiten, weer zwart beeld, weer een app actief. Weer zwart beeld. En vervolgens geen response.

Settings knop en Shield een reboot gegeven. Daarna geen problemen meer en vanavond ook niet..

Maar wel iets om in de gaten te houden want verleden week gebeurde zoiets ook maar toen viel het nog niet op omdat het de eerste keer was en ik hier er nog niemand over hoorde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stormtrooper schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:22:
Ik had gisteren ook zoiets. Start mijn 2019 Pro op, kom in Netflix terecht. Terwijl ik normaal alle apps afsluit. Okay, afsluiten. Zwart beeld. Dubbele knop, stond Google Play Store actief. Afsluiten, weer zwart beeld, weer een app actief. Weer zwart beeld. En vervolgens geen response.

Settings knop en Shield een reboot gegeven. Daarna geen problemen meer en vanavond ook niet..

Maar wel iets om in de gaten te houden want verleden week gebeurde zoiets ook maar toen viel het nog niet op omdat het de eerste keer was en ik hier er nog niemand over hoorde...
Na het updaten van een bepaalde Google systeem app (weet zo niet precies welke), worden idd diverse apps wel eens geactiveerd, de ene na de andere.

Het is mij al wat vaker overkomen, na die update. Ik weet het omdat ik ze handmatig bijwerk en maak het daarna direct mee. Is even vervelend maar komt niet vaak voor (gelukkig).

Jij had het gisteren? Ik heb gisteren Android System WebView als update voorbij zien komen, misschien was het deze app wel. Ik had er dit keer geen last van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ik heb dezelfde soort problemen met mijn Sony Oled tv, ook met Google TV als besturing.
Vooral smorgens vroeg wil hij soms niet aan of loopt vast. Geen beeld. Geen geluid AB reageert niet. Aan/uit knop ingedrukt houden voor reset helpt meestal. Volgende dag is er weer niets aan de hand.
Ik denk dat het gewoon een slecht besturingssysteem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

hardware-lover schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:21:
[...]

Na het updaten van een bepaalde Google systeem app (weet zo niet precies welke), worden idd diverse apps wel eens geactiveerd, de ene na de andere.

Het is mij al wat vaker overkomen, na die update. Ik weet het omdat ik ze handmatig bijwerk en maak het daarna direct mee. Is even vervelend maar komt niet vaak voor (gelukkig).

Jij had het gisteren? Ik heb gisteren Android System WebView als update voorbij zien komen, misschien was het deze app wel. Ik had er dit keer geen last van.
Klopt, die webview update zorgt er regelmatig voor dat de Shield even niet lekker loopt maar na een paar minuten komt dan alles wel weer "los". Maar dat was het gisteren niet.

Heb updates handmatig staan (en draai dat altijd als ik de Shield opstart) maar was nog niet aan updaten toe gekomen... Ach, het stoort me verder ook niet, even echt opnieuw opstarten is zo gebeurt. Eergisteren was het alleen wat lastig om bij die optie te komen omdat alles zwart bleef. Shield reageerde na een tijdje wel op de settings knop dus toen was het zo weer opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:31:
Ik heb dezelfde soort problemen met mijn Sony Oled tv, ook met Google TV als besturing.
Vooral smorgens vroeg wil hij soms niet aan of loopt vast. Geen beeld. Geen geluid AB reageert niet. Aan/uit knop ingedrukt houden voor reset helpt meestal. Volgende dag is er weer niets aan de hand.
Ik denk dat het gewoon een slecht besturingssysteem is.
Een slecht besturingssysteem, of een slechte launcher (die je kan vervangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 14:22
Ik heb me een breuk gezocht maar ik kom er niet uit. Al een tijdje stoor ik me aan het feit dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn combinatie thuis te laten de-interlacen.
Nvidia Shield Pro 2019
LG 49UH850V
App: Tivimate

Bijvoorbeeld NPO1 op 1080i speelt hij alleen maar af op 25fps, wanneer ik de de-jitter van de tv (100hz functie) uit zet zie ik duidelijk dat er nog steeds interlaced wordt afgespeeld. Wanneer ik de-jitter aanzet heeft dit tot gevolg dat bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden de bal wordt weggefilterd na een trap omdat dit teveel stottert volgens de TV.
Ik wil natuurlijk wel graag zien waar zo'n bal naartoe gaat.

Heeft iemand een idee? Ik ben vrij nieuw in dit gebeuren allemaal dus sorry als ik nu een heel domme vraag stel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
@Grootsnor Met tivimate ben je ook afhankelijk van de stream en de (interne) videoplayer en eventuele andere instellingen.
Zeker met iptv zou ik eens kijken of het zelfde kanaal vaker te vinden is met wellicht een verschil in geluid, resolutie en verversing etc.

Zet de tv eens op 'game mode' tijdens voetbal. Dan krijg je een goed beeld van hoe soepel het wordt doorgegeven.

-----

Over het niet meer soepel lopen van de Shield

Ik heb op mijn Tube alles geupdate, inc os, behalve Android TV Home.
Daarnaast heb ik in een verveelde bui alle (system) apps in de settings bekeken en dan voor elke app/module,
wanneer ik niet meteen het idee kreeg dat ik het ging missen; delete of wipe data.

Het werkt in ieder geval beter dan bij mijn broer en zo te lezen anderen.
Als het echt gemist gaat worden kun je het weer aanzetten toch? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Agent-X op 02-12-2022 18:54 . Reden: toevoeging voor algemeen nut ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 14:22
Agent-X schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:31:
@Grootsnor Met tivimate ben je ook afhankelijk van de stream en de (interne) videoplayer en eventuele andere instellingen.
Zeker met iptv zou ik eens kijken of het zelfde kanaal vaker te vinden is met wellicht een verschil in geluid, resolutie en verversing etc.

Zet de tv eens op 'game mode' tijdens voetbal. Dan krijg je een goed beeld van hoe soepel het wordt weergegeven
Ik heb inderdaad bij de verschillende varianten gekeken of daar verbetering was met de game mode van de tv aan. Helaas worden ze allen met 25fps afgespeeld :(
Als ik hetzelfde kanaal op de pc met VLC afspeel en Deinterlacing aan zet, loopt het super vloeiend.
Heb ook geprobeerd de auto-resolution en auto frame rate in te schakelen, maar dat had ook geen effect helaas.

EDIT: Hoe het kan precies geen idee, maar het is gelukt door de resolutie van de Shield te verlagen naar 1080p, toen was het meteen vloeiend, daarna weer terug gezet op 4K en het is vloeiend gebleven. Nu kan ik eindelijk zien waar de bal naartoe geschopt wordt :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Grootsnor op 02-12-2022 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruik ook de Tivimate app en heb daar eigenlijk geen gelijksoortige problemen mee gehad.
Mooi dat het nu wel goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Ff kijken of het beter wordt.

Android 13 voor Google tv en Android tv

https://androidworld.nl/n...t-is-nieuw-in-deze-update

[ Voor 14% gewijzigd door mucuracat op 05-12-2022 17:59 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:12
Ik dacht dat de automatische refresh rate al in Android tv 12 zou zitten. Dat is echt een feature waar ik naar uit kijk. Scheelt ook weer een extra app haha. Nvidia wil nog wel eens een major versie over slaan, dus wellicht gaan we straks van 11 direct naar 13

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TommyL0204 schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:25:
Ik dacht dat de automatische refresh rate al in Android tv 12 zou zitten. Dat is echt een feature waar ik naar uit kijk. Scheelt ook weer een extra app haha. Nvidia wil nog wel eens een major versie over slaan, dus wellicht gaan we straks van 11 direct naar 13
Zit ie ook. Recentelijk heeft de Chromecast met Google TV die update gekregen en daarmee ook de auto refreshrate mogelijkheid. Nu dienen sommige apps daar ook nog voor te worden aangepast om dat optimaal te kunnen benutten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 14:16
hardware-lover schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:21:
[...]

Ik heb ergens een post gedaan hierover (zal het nog even zoeken).

In de onderstaande post geeft ik in ieder geval aan hoe je van de update meldingen af komt, want ze pushen dat bij Nvidia/Google als een gek.
Wachten... in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Gewoon op 8.2.3 blijven. Bijna alle versies daarna zijn een drama.

In deze post heb ik het ook gehad over de Android TV home app. Deze zorgt voor de vervelende backdrops en die update ik zelf dus nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 06-12-2022 09:08 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Wachten..., het ging eigenlijk over het ongewenst (éénmalig) vanzelf activeren van diverse streaming apps na het updaten van een bepaalde Google systeemapp.

Jij hebt het over het in beeld brengen van OS update informatie en een update om te voorkomen dat je startscherm van al dan niet gewenste "reclame" wordt voorzien.

Maakt niet uit, beter dubbel (of tripple), dan helemaal niet gedeeld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
mucuracat schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:58:
Ff kijken of het beter wordt.

Android 13 voor Google tv en Android tv

https://androidworld.nl/n...t-is-nieuw-in-deze-update
Is het mogelijk om deze updates op de Nvidia Shield TV Pro te installeren? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimplon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-06 18:20
Ik heb sinds een paar jaar de Shieldtv Pro, maar sinds dit ergens dit jaar wil de Shield meerdere keren per week niet meer opstarten. Ik moet de Shield even van stroom halen en pas daarna werkt hij weer. Ook al een andere afstandsbediening geregeld, maar dit lijkt niet oorzaak van het probleem. Inmiddels extra schakelaar er tussen geplaatst, maar merk vooral dat mijn vrouw meer moppers heeft over dit apparaat wat ik het huis in heb gehaald.

Is er een structurele oplossing om dit euvel te verhelpen? Als ik Google krijg ik vooral de suggestie even stroom eraf te halen, maar dit lost het probleem niet geheel op. Ook lees ik hier dingen over downgraden, maar ik zou graag eerst andere opties proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thekvnz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:18:
Is het mogelijk om deze updates op de Nvidia Shield TV Pro te installeren? Iemand ervaring mee?
Is het niet. Net zoals bij Android mobiel heeft ieder apparaat een specifieke OS build nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wimplon schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:23:
Ik heb sinds een paar jaar de Shieldtv Pro, maar sinds dit ergens dit jaar wil de Shield meerdere keren per week niet meer opstarten. Ik moet de Shield even van stroom halen en pas daarna werkt hij weer. Ook al een andere afstandsbediening geregeld, maar dit lijkt niet oorzaak van het probleem. Inmiddels extra schakelaar er tussen geplaatst, maar merk vooral dat mijn vrouw meer moppers heeft over dit apparaat wat ik het huis in heb gehaald.

Is er een structurele oplossing om dit euvel te verhelpen? Als ik Google krijg ik vooral de suggestie even stroom eraf te halen, maar dit lost het probleem niet geheel op. Ook lees ik hier dingen over downgraden, maar ik zou graag eerst andere opties proberen.
Ik weet dat het gemakkelijk gezegd is, maar heb je ook al eens een fabrieksreset geprobeerd? Het is even opnieuw wat zaken installeren en activeren, maar in de praktijk is dat meestal wel te overzien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
thekvnz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:18:
[...]

Tuurlijk, als Nvidia update uitbrengt. :)
Wees geduldig. Ze zijn nu in testfase. Waarschijnlijk Nvidia ook.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik de Nvidia shield 8gb aangesloten op m’n tv (Samsung UE55TU8070SXXN). Vanaf het begin is het menu van de shield al niet gelijk aan die van een vriend van mij (mooie achtergrond enzo), maar alleen maar blokken met de apps en zwarte achtergrond. Wel kan ik er alles mee doen. Heb Tivimate geïnstalleerd en 2 weken lang kunnen kijken.

Sinds gisteren is er een probleem ontstaan waarbij ik geen beeld meer krijg en ik af en toe (eens in de 10 seconden) beeld zie van het menu van de shield maar na een milliseconde weer verdwijnt. Voor mijn gevoel probeert de tv te zoeken naar de juiste framerate ofzo..?! Nadeel is dat ik op geen manier dit verholpen krijg. Wat ik heb geprobeerd is:
- shield omgeruild voor nieuwe en na een week hetzelfde probleem (zal toch niet 2x kapot zijn?)
- shield volledig ge-update
- nieuwe duurdere HDMI kabel van Hama
- resetten
- Samsung ondersteuning telefonisch
- Instellingen tv veranderd en doorlopen
- andere HDMI kabels geprobeerd
- alles ontkoppeld, tv en shield van stroom en alleen shield aangesloten op tv

Ofwel, denk dat ik alles heb doorlopen, maar hoop dat jullie iets kunnen vinden of weten waardoor ik dit probleem kan verhelpen…

Gr. Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
smogendorff schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:08:
Hallo allemaal,

Sinds gisteren is er een probleem ontstaan waarbij ik geen beeld meer krijg en ik af en toe (eens in de 10 seconden) beeld zie van het menu van de shield maar na een milliseconde weer verdwijnt. Voor mijn gevoel probeert de tv te zoeken naar de juiste framerate ofzo..?! Nadeel is dat ik op geen manier dit verholpen krijg. Wat ik heb geprobeerd is:
- shield omgeruild voor nieuwe en na een week hetzelfde probleem (zal toch niet 2x kapot zijn?)
- shield volledig ge-update
- nieuwe duurdere HDMI kabel van Hama
- resetten
- Samsung ondersteuning telefonisch
- Instellingen tv veranderd en doorlopen
- andere HDMI kabels geprobeerd
- alles ontkoppeld, tv en shield van stroom en alleen shield aangesloten op tv

Ofwel, denk dat ik alles heb doorlopen, maar hoop dat jullie iets kunnen vinden of weten waardoor ik dit probleem kan verhelpen…

Gr. Steven
Sinds een week ook deze box, zelfde probleem al na een dag. Opgelost door de terug te gaan van 60hz naar 23,976Hz te gaan. Verder snap ik niet waarom iedereen zo juichend is over deze box. Ik krijg alleen dolby vision met Just player. En deze speler bevat nog veel bugs.
Volgens mij kan je hem beter vervangen door een Zidoo of een Dune veel gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
Gverboon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:42:
[...]

Volgens mij kan je hem beter vervangen door een Zidoo of een Dune veel gebruiksvriendelijker.
is toch geen vergelijking de Nvidia Shield kan veel meer dan een gewone mediaplayer de Dune heeft nog een Android model

dan kan je beter de Xiaomi Mi TV Box S aanschaffen alleen al kwa prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
Gverboon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:42:
[...]

Sinds een week ook deze box, zelfde probleem al na een dag. Opgelost door de terug te gaan van 60hz naar 23,976Hz te gaan. Verder snap ik niet waarom iedereen zo juichend is over deze box. Ik krijg alleen dolby vision met Just player. En deze speler bevat nog veel bugs.
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:01:
[...]

Je kan gewoon in de Settings een resolutie of het aantal Hz veranderen net als sRGB of Rec. 2020 instellen en zo ;)
Op je tv of op de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:23:
[...]

Android TV natuurlijk! :)

Je verandert de resolutie en Hz toch ook op je PC in je OS en niet op je Monitor :? ;)
Haha dat klopt, maar als ik geen beeld krijg van de shield op m’n tv, dan kan ik die resolutie ook niet wijzigen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smogendorff schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:40:
Haha dat klopt, maar als ik geen beeld krijg van de shield op m’n tv, dan kan ik die resolutie ook niet wijzigen…
Stroom eraf en weer erop :?

Zou een nieuwe HDMI Handshake moeten veroorzaken en met een beetje geluk heb je dan weer beeld...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:43:
[...]

Stroom eraf en weer erop :?

Zou een nieuwe HDMI Handshake moeten veroorzaken en met een beetje geluk heb je dan weer beeld...
Nope….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Dus je hebt nu een Shield (tube of pro?) direct op de TV aangesloten en tijdens gebruik is het beeld niet stabiel?

De TV ondersteund ook Dolby Vision en de betreffende HDMI poort staat op de TV ingesteld op volledige ondersteuning? (geen idee hoe dat bij Samsung eventueel werkt maar je wil ondersteuning voor alle kleuren etc).

Mocht je het nog niet geprobeerd hebben, sluit de Shield op een andere HDMI ingang van de TV aan.
Mocht je ook een receiver of soundbar gebruiken dan kun je proberen om het via dat aan te sluiten.

Het wegvallen van beeld klinkt inderdaad als het niet lukken om de ingestelde resolutie/refreshrate etc goed door te geven. Een te hoge refreshrate of bitrate zal niet willen op elke tv bijvoorbeeld.
Mijn eerste tip zou zijn om een andere HDMI kiabel te proberen maar dat is al gedaan.

Er is vast een andere TV in de omgeving om het eens mee te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smogendorff
Agent-X schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:00:
[...]

Dus je hebt nu een Shield (tube of pro?) direct op de TV aangesloten en tijdens gebruik is het beeld niet stabiel?

De TV ondersteund ook Dolby Vision en de betreffende HDMI poort staat op de TV ingesteld op volledige ondersteuning? (geen idee hoe dat bij Samsung eventueel werkt maar je wil ondersteuning voor alle kleuren etc).

Mocht je het nog niet geprobeerd hebben, sluit de Shield op een andere HDMI ingang van de TV aan.
Mocht je ook een receiver of soundbar gebruiken dan kun je proberen om het via dat aan te sluiten.

Het wegvallen van beeld klinkt inderdaad als het niet lukken om de ingestelde resolutie/refreshrate etc goed door te geven. Een te hoge refreshrate of bitrate zal niet willen op elke tv bijvoorbeeld.
Mijn eerste tip zou zijn om een andere HDMI kiabel te proberen maar dat is al gedaan.

Er is vast een andere TV in de omgeving om het eens mee te proberen?
Inmiddels op andere tv aangesloten en zelfde probleem… Harde reset gedaan via opstartmenu en alles is nu weg. Zag wel dat “storagespace critically low” was… wellicht dat daardoor de shield niet volledig kon opstarten en verbinding kon maken met de remote? Hoe dan ook, nu opgelost. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Voor de mensen die nog naar een Shield pro op zoek zijn, vandaag een dagdeal bij Amazon.fr: https://www.amazon.fr/Nvi...%C3%A9ment/dp/B07Z6RD4M9/

Voor 174,99 € met 6,11 € verzendkosten.

Bij Paradigit voor 184,- € : https://www.paradigit.nl/...d-tv-pro/80055882/product
Lizard schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:21:
Voor de mensen die nog naar een Shield pro op zoek zijn, vandaag een dagdeal bij Amazon.fr: https://www.amazon.fr/Nvi...%C3%A9ment/dp/B07Z6RD4M9/

Voor 174,99 € met 6,11 € verzendkosten.

Bij Paradigit voor 184,- € : https://www.paradigit.nl/...d-tv-pro/80055882/product
Slechte aanbiedingen! :o :| :/

Mijn 2017 model + Remote + Controller was destijds € 167 via Amazon.fr ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
nero355 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:53:
[...]

Slechte aanbiedingen! :o :| :/

Mijn 2017 model + Remote + Controller was destijds € 167 via Amazon.fr ;)
Tel daar 10% inflatie bij op en een nieuwere chip/features en je zit op dezelfde prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vorig jaar de Shield Pro TV rond deze tijd voor € 175 gekocht bij de Mediamarkt.
De Tube versie was toen ook in de aanbieding.
Of ze het dit jaar nog eens doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15
Op zich hebben we natuurlijk een pricewatch ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
offtopic; daar heb je voor Amazon aanbiedingen (niet alleen via NL), over het algemeen werkelijk geen ene z@k aan :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Ik heb een Sony HT-ZF9 met rears. Ik speel alles af via een Nvidia Shield 2017 (deze ondersteunt geen Dolby Atmos voor de meeste streamingsdiensten omdat Nvidia niet voor die licentie betaalt).

Loop ik dan veel mis? Is een nieuw model Nvidia Shield Pro een flinke upgrade ten opzichte van de Nvidia Shield 2017?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
brambello schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:08:
Ik heb een Sony HT-ZF9 met rears. Ik speel alles af via een Nvidia Shield 2017 (deze ondersteunt geen Dolby Atmos voor de meeste streamingsdiensten omdat Nvidia niet voor die licentie betaalt).

Loop ik dan veel mis? Is een nieuw model Nvidia Shield Pro een flinke upgrade ten opzichte van de Nvidia Shield 2017?
Als je enkel een 5.1 luidsprekeropstelling hebt en je hebt nu al 5.1 geluid op de alle streamingdiensten, dan voegt de 2019/2019 Pro-versie voor geluid niets toe. Als een sound bar Atmos 'naar boven' kan sturen om op je plafond af te kaatsen (dus effectief een 5.1.2/5.1.4 luidsprekeropstelling met bijbehorende onafhankelijke kanalen), dan biedt de 2019 (Pro) wel meerwaarde.

Van wat ik lees is jouw sound bar zelf 3.1, en maken je achterluidsprekers hier een 5.1-opstelling van. Daarmee heb je niets aan Atmos.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brambello schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:08:

Er zijn mensen die beweren het verschil tussen Atmos en non-Atmos te horen bij een reguliere setup : Van Stereo tot Surround zonder iets dat in de hoogte geluid weergeeft dan wel weerkaatst.

Ik geloof daar echter heel weinig van... :O

Dus wat je zou kunnen doen : Ga naar een beetje audiozaak en ga daar eens luisteren naar verschillende opstellingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
nero355 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:02:
[...]

Er zijn mensen die beweren het verschil tussen Atmos en non-Atmos te horen bij een reguliere setup : Van Stereo tot Surround zonder iets dat in de hoogte geluid weergeeft dan wel weerkaatst.

Ik geloof daar echter heel weinig van... :O

Dus wat je zou kunnen doen : Ga naar een beetje audiozaak en ga daar eens luisteren naar verschillende opstellingen! :)
Kan. Bitrate hoger? Met 5.1 kon je toch ook verschil horen met een 'normale' 5.1 geluid en DTS 5.1?
Beide 5.1 setup.
Misschien dat het met Atmos, achter speakers ook hoger bitrate krijgen en je verschil in geluid kan horen.
Tuurlijk niet de hoogte, maar door beter geluid kun je misschien misleid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook erg lastig te horen voorbij bepaalde grenzen :)
Met 5.1 kon je toch ook verschil horen met een 'normale' 5.1 geluid en DTS 5.1?
Beide 5.1 setup.
Dat kwam voor zover ik weet vaak doordat DTS harder klonk en de meeste mensen dan meteen dachten dat het ook beter klonk... ;)
Misschien dat het met Atmos, achter speakers ook hoger bitrate krijgen en je verschil in geluid kan horen.
Tuurlijk niet de hoogte, maar door beter geluid kun je misschien misleid worden.
Over het algemeen heeft alles één gelijke bitrate en kan je voor zover ik weet niet elke speaker of een paar van speakers/speakergroep een andere bitrate geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:19:
Kan. Bitrate hoger? Met 5.1 kon je toch ook verschil horen met een 'normale' 5.1 geluid en DTS 5.1?
Beide 5.1 setup.
Dit kan enkel aangetoond worden door dezelfde 5.1 PCM stream te comprimeren naar DD en DTS (zonder verdere bewerkingen, dus ook niet spelen met het volume), en dan een dubbelblindtest uit te voeren. Tot zover ik weet is het nog nooit zo getest.

Zelfs als er een theoretisch hoorbaar verschil is, moet je je afvragen hoe goed je dat zou kunnen horen met de meeste (brakke) mixes.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
nero355 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:34:
[...]
Dat kwam voor zover ik weet vaak doordat DTS harder klonk en de meeste mensen dan meteen dachten dat het ook beter klonk... ;)
Nope. Ik hoorde duidelijk het verschil. Het klonk niet harder, helderder.
Bijna het verschil tussen mono en stereo.
[...]
Over het algemeen heeft alles één gelijke bitrate en kan je voor zover ik weet niet elke speaker of een paar van speakers/speakergroep een andere bitrate geven :)
Als ik iets schrijf, dan heb ik het ooit gelezen of gehoord. Verzinnen doe ik het niet.
Misschien had ik bitrates met een streepje moeten schrijven; Bit-rate

Onder stukje uit https://www.whathifi.com/...ital-whats-the-difference

Dolby Digital compresses 5.1 digital audio down to a bit-rate of 640 kbits/s (kilobits per second) for Blu-ray discs. For DVD discs, it supports a slightly lower bit-rate: up to 448 kbits/s.

DTS, on the other hand, is less compressed and supports higher bit-rates of up to 1.5Mb/s (megabits per second).
The Zep Man schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:43:
[...]

Dit kan enkel aangetoond worden door dezelfde 5.1 PCM stream te comprimeren naar DD en DTS (zonder verdere bewerkingen, dus ook niet spelen met het volume), en dan een dubbelblindtest uit te voeren. Tot zover ik weet is het nog nooit zo getest.

Zelfs als er een theoretisch hoorbaar verschil is, moet je je afvragen hoe goed je dat zou kunnen horen met de meeste (brakke) mixes.
Ik had het bij een film The Mothman Prophecies (2002). Op een of ander manier kwam bij een scene het geluid zo goed door. Ik dacht wow. Heel apart, is me altijd bijgebleven. Had net mijn JBL 5.1 DTS surround setje. En ja getest met DTS aan en uit.

[ Voor 25% gewijzigd door mucuracat op 16-12-2022 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:02:

Dolby Digital compresses 5.1 digital audio down to a bit-rate of 640 kbits/s (kilobits per second) for Blu-ray discs. For DVD discs, it supports a slightly lower bit-rate: up to 448 kbits/s.

DTS, on the other hand, is less compressed and supports higher bit-rates of up to 1.5Mb/s (megabits per second).
Yup. Dat is de koude techniek. Houdt niet in dat men een verschil kan horen van gelijke mixes.
Ik had het bij een film The Mothman Prophecies (2002). Op een of ander manier kwam bij een scene het geluid zo goed door. Ik dacht wow. Heel apart, is me altijd bijgebleven. Had net mijn JBL 5.1 DTS surround setje. En ja getest met DTS aan en uit.
Dat houdt niet in dat de DD en DTS streams ieder gebaseerd waren op dezelfde mix.

Ik wacht nog steeds op de eerste dubbelblindtest van vergelijkbaar materiaal. Tot die tijd neem ik alle 'ik hoor' verhalen met een korrel zout. Het placebo-effect is immers sterk. Zo heb je zelfs mensen die claimen het verschil te kunnen horen tussen PCM en FLAC. :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:02:
Als ik iets schrijf, dan heb ik het ooit gelezen of gehoord. Verzinnen doe ik het niet.
Misschien had ik bitrates met een streepje moeten schrijven; Bit-rate

Ik vertel je alleen dat je niet per speaker een andere bitrate kan hebben voor zover ik weet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Nvidia kills off GameStream on Shield, points users to Steam

https://www.digitaltrends...-kills-gamestream-shield/

Betekent dat nu -dat als je tzt. update- je niet meer vanaf je pc kan streamen?
Dat zal ik zelf niet zo leuk vinden: ik speel bijv. A plagues tale-requiem lekker op de bank terwijl de pc boven op mijn pc kamer staat te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 18:42
LaFleche schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:32:

Dat zal ik zelf niet zo leuk vinden: ik speel bijv. A plagues tale-requiem lekker op de bank terwijl de pc boven op mijn pc kamer staat te blazen.
Lijkt er wel op idd, er zijn alternatieven
Steam Link/GeForce Now /Parsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
dat is wel ***, gamestream is net de belangrijkste reden dat ik een shield heb gekocht
hopelijk blijft moonlight nog werken dan?
en anders moet ik die Parsec eens proberen dan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:32:

Als ze dan ook nog eens de Nvidia Shield TV Controller bruikbaar maken op de PC zonder de voorwaarde dat je ook Geforce Experience installeert dan vind ik dat helemaal prima en kan ik dat ding eindelijk een keer gebruiken i.p.v. die stomme onergonomische X-Box Controller waarmee ik het niet langer dan een uurtje uithoud! >:) d:)b
A-Poc schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:58:
dat is wel ***, gamestream is net de belangrijkste reden dat ik een shield heb gekocht
hopelijk blijft moonlight nog werken dan?
en anders moet ik die Parsec eens proberen dan idd
Ze wijzen naar Steam dus
Is dan je volgende optie die sowieso zal blijven werken! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:44:
Als ze dan ook nog eens de Nvidia Shield TV Controller bruikbaar maken op de PC zonder de voorwaarde dat je ook Geforce Experience installeert dan vind ik dat helemaal prima en kan ik dat ding eindelijk een keer gebruiken i.p.v. die stomme onergonomische X-Box Controller waarmee ik het niet langer dan een uurtje uithoud! >:) d:)b
Gaat prima op PC zonder Geforce Experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ze wijzen naar Steam dus

[...]

Is dan je volgende optie die sowieso zal blijven werken! ;)
Werkt dat dan ook met non steam games? En games waar de drm uit gepatched is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:13:
Werkt dat dan ook met non steam games? En games waar de drm uit gepatched is?
Volgens mij doet Steam daar niet moeilijk over als je Steam Link gebruikt en kan je allerlei games gewoon koppelen en spelen zonder dat ze meteen aan je Steam Account zijn gekoppeld! :)

Pagina: 1 ... 134 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.