Nieuwe streaming mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb sinds een tijdje twee shields. Deze werkten goed maar door diverse updates werken ze steeds minder en doordat ik ze vaker ben gaan gebruiken stoor ik me vaker aan. Dus opzoek naar een alternatief.

Gebruiks scenario: de speler word exclusief gebruikt voor streaming:
  • Ziggo GO (gaat er uit)
  • Disney+
  • Netflix
  • HBO+
  • Videoland
  • ViaPlay
  • NLZiet
  • Stream van media via chromecast
Vooral met ViaPlay en NLZiet heb ik nu problemen, uitvallende streams, refreshrate issues en haperingen.

Wat zijn de alternatieven?

Ik dacht zelf aan een apple TV, maar omdat ik geen apple devices verder heb en chromecast niet ondersteunt word is dat denk ik geen goede.

GoogleTV lijkt wel wat, maar ook Roku Ultra (niet verkrijgbaar hier?) lijkt goed. Wie heeft er advies?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het geen Apple TV mag zijn dan ben ik bang dat er eigenlijk op dit moment geen werkelijk Android/Google TV alternatief te zijn voor een Shield TV (2019 Pro).

Als je denkt dat je met een Google TV apparaat minder issues gaat hebben met de refreshrate dan zul je van een koude kermis thuis gaan komen ben ik bang.

Het lijkt er eigenlijk op dat ik hier met minder issues zit dan jij met je Shields, ik heb een van mijn beide Shields nog op Android TV 9 draaien (update naar 11 niet toe laten passen), deze staat echter niet op mijn hoofd TV aangesloten. Degene met Android 11 doet het eigenlijk toch wel heel aardig mag ik wel opmerken.

Ik heb alle apps die je aanhaalt behalve een actieve Viaplay, maar daarmee zijn de ervaringen sowieso vaak al niet zo geweldig als ik het Viaplay topic zo lees.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@ymoona Aankoopadvies doen we in CEK; je topic is daarheen verplaatst.

Geen idee wat een goed alternatief kan zijn. Welke Shield heb je precies? Het is al jaren zo’n beetje de Rolls Royce van de mediaspelers. Gevoelsmatig lijkt mij elk alternatief een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Het is een Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Ik heb ze ook gekocht omdat ze wijd aangeprijsd werden, maar helaas loop ik steeds vaker tegen problemen aan met streamen. Ik hoor vaak goede verhalen over de Apple tv, maar zonder iphone en zonder Chrome cast optie is dat toch een hoop geld.

Het lijkt er dus op dat het aanschaffen van een andere speler mijn problemen niet op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ymoona, dat is de "pijp"? Daarvan komen nogal wisselende ervaringen naar buiten, niet iedereen is overtuigd van probleemloos gebruik van die uitvoering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien 1 van de huidige Shields verkopen en een Pro proberen? Heb er daar sinds de launch 2 van staan en die werken nog altijd feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Na een hoop lezen, toch het besluit genomen om Apple tv 4k te halen. Zonder Apple devices is het instellen best een hoop werk, maar wel te doen. Als ik dan toch 200 euro uitgeef dan ook maar iets wel wel werkt. Ik heb na een hoop zoeken geen aanwijzingen gevonden dat een shield pro de refresh rate issues op lost. Dat zit pas in volgende versie van Android tv, en wanneer die release op de shield komt weet ik niet.

Pagina: 1