Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Pjotr22 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:27:
Een men HT? in mijn HT komen ook vrouwen. Vanwaar de discriminatie?
Hehehe blijkbaar omdat de meesten hier een eigen topic van men project wilden..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
haha idd! Den taal verloedert menschen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Gotez schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:45:
Ik denk dat de vele posts op het zelfbouwaudio forum en op diyaudio laten zien dat het niet alleen veel goedkoper kan, maar ook kwalitatief beter. Maar je kunt het inderdaad zo duur maken als je wilt. Zeker met extra features of duurdere behuizing. En dat hypex spul lijkt toch wel heel erg op lego :)
Kan zeker goedkoper, dat is een feit. Maar ik snap zeker waarom mensen kiezen voor een kant een klare oplossing. Ik heb de NAD set beluisterd en mogen bedienen via de bluesound module, en dit werkt bijzonder goed voor een 'all in one' oplossing.

Om de zelfbouw Hypex set op hetzelfde niveau/bedieningsgemak te krijgen is flink wat avondjes klussen nodig.... En als je de NAD set kan betalen, is je vrije tijd waarschijnlijk je meer waard dan je geld :+.

En bij zelfbouw zit een ongelukje in een klein hoekje, hoe vaak het mij niet gebeurd is dat er ergens een kabeltje los schiet, of je net snel nog wat wil aanpassen. Of dat er iets uit je hand valt/schiet. Hoe secuur je ook probeert te werken. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

miicker schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:49:
[...]

Laat je dit zo staan? Staat redelijk voor de tv.

De zolder is echt heel gaaf!
thnx!

Het is goed te doen tv te kijken zo, maar de vrouw des huizes vindt het net wat te hoog dus de cd speler verhuist 1 verdieping in kast omlaag.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56
nvidia schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 01:18:
[...]

Hehehe blijkbaar omdat de meesten hier een eigen topic van men project wilden..
Wellicht is het plaatsen van een linkje wel zo handig dan ;-)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Jouw posts zijn - op verzoek - naar een apart topic geplaatst om het gescheiden te houden van dit topic. Het is dan ook niet de bedoeling te gaan crossposten.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 03-07-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:00
overtones schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:24:
Hierbij mijn setup, recentelijk verhuisd, nieuwe tv en soundbar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

Sony KDL-55W829B
Sony HT-CT770
AirPort Extreme '13

Wat je niet ziet:
Apple TV3 (ergens in het tv meubel)
Subwoofer van de soundbar (achter de bank)
Update, tv opgehangen, kabels netjes weggewerkt, pootjes onder de soundbar geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/53/b3/7e/53b37e664c8da9caf461b6a36b5e99d2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/99/6f/6a/996f6ad1569d04888321f15f0487ff29.jpg

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Stoere lamp. Wel even kapje recht zetten en iets van de muur af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
En een tikje naar rechts.
Mooie opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 15:32
En kan die stekker niet achter het meubel weg gewerkt worden. :D
Maar mooie strakke set zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
De lamp staat daar even tijdelijk, maar zou kunnen ik heb een stekkerblok in het meubel liggen :)

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:31
The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:18:
[...]

Klopt, heb ik hier ook zo staan.
Op het meubel staan naast wat frutsels slechts de TV en mijn receiver. Kan ik zo bronnen switchen en dat kreng is toch te diep om er in te passen. Films streamen gaat via de TV (LG smart ding) en in de kast staan een netwerkspeler die ik met de ipad kan bedienen. Voor die 10x per jaar dat ik een CD of BR draai doe ik dan het deurtje wel open :)

Ziet er zo uit btw:
[afbeelding]
Center achter het speakerdoek ik het midden. Meest linkse kastje is aan de achterkant en onderkant van een flinke uitsparing voorzien en haalt de sub uit het zicht. Als je goed kijkt zie je helemaal links onder het deurtje nog net een anthraciet Klipssh logootje ;)

Allemaal Ikea Besta btw, icm een decoupeerzaag, een tacker, speakerdoek en twee middagen knutselen :)
Hoe heb je dat doek bevestigd? Met magneten of Klitteband? ZIt het doek om een een frame?

Ik heb onderstaande kast en heb de onderste la er nu uitgehaald en wil daar een doek op hebben coor mn center.

Afbeeldingslocatie: http://mb.fcdn.nl//image/groot/95528/zuiver-high-on-wood-dressoir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Leuk om dit topic te zien!

Ik probeer wat inspiratie op te doen voor mijn eigen kamer, alleen ik heb dus een hoogslaper met een leuk bureau eronder. Heeft iemand ervaring met het bouwen van een soort media/game plekje onder een bed?
Lijkt me wat geluid betreft ook niet makkelijk, maar daar is al een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik heb een kleine upgrade gekocht.

Magnat Sigma 1000 _/-\o_.

Op de foto zie je aan de buitenkant de Zero 6 en aan de binnenkant de Sigma 1000. Ik weet nog niet wat ik met de Zero's ga doen, maar het zou kunnen dat deze op een gegeven moment de verkoop ingaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.multiroomaudio.eu/downloads/sigmat.jpg

Het enigste wat vervangen dient te worden is het speakerdoek. Dit is inmiddels besteld en wordt een klusje voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Nice :) woon jij toevallig in Den Haag aan de Sportlaan? Je woonkamer ziet er exact uit als die van een vriend van me namelijk.
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:26:
[...]

Hoe heb je dat doek bevestigd? Met magneten of Klitteband? ZIt het doek om een een frame?

Ik heb onderstaande kast en heb de onderste la er nu uitgehaald en wil daar een doek op hebben coor mn center.

[afbeelding]
Kastdeurtje gepakt en daar het midden uit gezaagd. Speakerdoek gehaald en met nietjes vastgezet.
Als ik jouw kastje zo zie zou ik even kijken of een lade van Ikea ook past, hoef je je originele la niet op te offeren, en kost geen drol :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 16-07-2015 22:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
The Eagle schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:52:
Nice :) woon jij toevallig in Den Haag aan de Sportlaan? Je woonkamer ziet er exact uit als die van een vriend van me namelijk.
Ik woon wel in Den Haag maar niet aan de Sportlaan. Ik denk echter dat er heel veel appartementen complexen in deze stijl gebouwd zijn eind jaren 60 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:54
Vorige week mijn vier B&W DM601S3 vervangen voor twee CM8S2's daarom nu is tijd om mijn setup te delen

Wat is er te zien:
Bowers & Wilkens CM8S2 Fronts
Bowers & Wilkens LCR60 Center
REL Quake Sub
Yamaha HTR-4065 (RX-473)
Philips 55PFL7007
Samsung C-7140
PS3
WDTVLive
Externe HD

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m37mx7X.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EVW4prO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vaSmVSf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4slxvJN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb je wel voldoende ventilatiegaten in dat kastje? Spul kan aardig opwarmen van binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 19-07-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Gaaf! Op de ideeënlijst voor volgend jaar als de 'meubelsetup' wordt aangepast.

Is de quake een fijne aavulling op de fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
m4yall schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:52:
Gaaf! Op de ideeënlijst voor volgend jaar als de 'meubelsetup' wordt aangepast.

Is de quake een fijne aavulling op de fronts?
De Quake zit aangesloten op de luidsprekeruitgangen. Eerst heb ik hem bewust niet aangezet, maar miste hem direct dus ja, het is voor mij een fijne aanvulling!
Splinter Cell schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:51:
Heb je wel voldoende ventilatiegaten in dat kastje? Spul kan aardig opwarmen van binnen.
Het kastje is vanbinnen aan de achterkant open dus echt opgesloten zit het niet, daarnaast staat "dankzij" de Samsung het kastje vaker open dan ik zou willen omdat deze niet met een app of bluetooth te bedienen is..
(heb weleens zo n marmitek kastje gehad maar hierbij was ik constant 9V batterijen aan het vervangen)

[ Voor 5% gewijzigd door timelezzzzz op 19-07-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
timelezzzzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:32:
Vorige week mijn vier B&W DM601S3 vervangen voor twee CM8S2's daarom nu is tijd om mijn setup te delen

Wat is er te zien:
REL Quake Sub
Yamaha HTR-4065 (RX-473)
Philips 55PFL7007
Samsung C-7140
PS3
WDTVLive
Externe HD
Heel mooie opstelling, en heel strak uitgewerkt.. Welke kuipstoeltjes zijn dit?

[ Voor 19% gewijzigd door nvidia op 19-07-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
nvidia schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:51:
Heel mooie opstelling, en heel strak uitgewerkt.. Welke kuipstoeltjes zijn dit?
Ik zie niet de hele stoel op de foto maar het lijkt op een Label (Gerard van den Berg) Hidde. Zeer nice :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
timelezzzzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:08:
[...]

(heb weleens zo n marmitek kastje gehad maar hierbij was ik constant 9V batterijen aan het vervangen)
Erg nette set-up! Marmitek heeft ook wel extenders op stroom ipv batterijen. Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
MortalPiso schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:11:
[...]

Ik zie niet de hele stoel op de foto maar het lijkt op een Label (Gerard van den Berg) Hidde. Zeer nice :9
Klopt, tis de Hidde van Label
Quido schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Erg nette set-up! Marmitek heeft ook wel extenders op stroom ipv batterijen. Werkt hier prima.
Ok thx voor de tip, misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er erg mooi uit! :) Geen last van de stenen vloer met het geluid, dat de ruimte wat hol klinkt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

timelezzzzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:32:
[..]
[..]
Yamaha HTR-4065 (RX-473)
€1900,- frontspeakers op een versterker van een paar honderd euro???? :/

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
SannrHerr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:39:
[...]

€1900,- frontspeakers op een versterker van een paar honderd euro???? :/
Tja je moet ergens mee beginnen... Wat adviseer je me? ;)
Toevallig had ik er ook discussie over in topic kleine audio vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
timelezzzzz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:51:
[...]

Buizen !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Wat maakt die prijsverhouding telkens weer uit? Ik heb 2000 aan speaker op een amp die mij 300 heeft gekost.. Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
[...]

Kijk is naar Arcam als je surround wilt blijven gebruiken. Matched erg mooi met B&W. Je zou ook via htforum oid wat 2dehands op de kop kunnen tikken.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]
Ah, OK. Dit is dus 'not even it's final form'! :p

B&W is redelijk makkelijk aan te sturen en valt met vanalles te combineren.

De B&W Group is zelf ook distributeur van Rotel.

Maar je kan beter een zaak binnen lopen waar ze dezelfde speakers hebben staan en dan je eigen muziek luisteren op een rijtje met oa. Rotel, NAD, Arcam, Cambridge, etc.
Mikayu schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:56:
Wat maakt die prijsverhouding telkens weer uit? Ik heb 2000 aan speaker op een amp die mij 300 heeft gekost.. Dus?
Het gaat niet per se over de prijs, maar wel over de kwaliteitsverhouding. Een Yamaha versterker van €300, €400 icm. speakers van bijna €2000 is apart te noemen.

Een zelfbouwversterker à €300 kan natuurlijk wel meer in verhouding zijn.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mikayu schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:56:
Ik heb > 3500 euro aan speakers aan een Marantz NR1504 hangen :).
SannrHerr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:46:

Het gaat niet per se over de prijs, maar wel over de kwaliteitsverhouding. Een Yamaha versterker van €300, €400 icm. speakers van bijna €2000 is apart te noemen.
Tja en dat apart noemen is omdat dat een beetje een audiofiel adagium is. Duur moet met duur. Het punt is dat versterkers vanaf zo'n beetje 300 euro al bijna volledig als perfecte apparaten functioneren. Daarmee bedoel ik dat ze speakers tot hoge volumes zonder vervorming aan kunnen sturen en ze zelf "akoestisch transparant" zijn. Dat laatste wil weer zeggen dat een geoefend luisterpaneel ze in een blinde test niet kan onderscheiden (ik weet dat mensen de grootste verbeteringen zeggen te horen, als ze weten waarnaar ze luisteren. Die waarneminen kan ik helaas niet serieus nemen, omdat dit ook beweerd wordt van HDMI kabels etc, ik geloof alleen nog maar gecontrleerde blinde tests).

Dit is juist een verhouding die ik kan waarderen. Put your money where the value is. Speakers, hoe duur dan ook, zijn altijd imperfecte apparaten. Als ze een mooi frequentiebereik hebben volgens een loodrechte meting, dan is de manier waarop ze geluid verdelen (frequentiebereik onder hoeken) door de kamer helaas nog steeds maar matig. Een tweeter doet dat anders dan een woofer, etc. etc. Speakers onderling verschillen soms ook als dag en nacht (hoewel dat ook weer afhangt van de kamer en de plaatsing).

Perse een dure versterker moeten hebben vind ik een enorm audiofiel cliche.

[ Voor 72% gewijzigd door JvS op 20-07-2015 08:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Beter een dure speaker aan een goedkope versterker dan omgekeerd.
Trouwens 300€ is niet zo goedkoop meer, en ik ben het eens met de man hierboven. Eerst geld uit geven aan de componenten die echt verschil geven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Laatst online: 13-09 19:45
Als ik een versterker had gekocht die gelijk was aan de pijs van mn speakers, Dan had ik misschien 1 of 2 types hoger van mn huidige versterker.. Die zijn alleen niet echt sterker kwa vermogen maar hebben wel meer features. Dusja prijs zegt niet alles. (Maar 300 watt speakers op een versterker met x 45 watt is ook een slecht idee, wat de prijzen ook zijn haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Joopieboy schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:00:
Dat ziet er erg mooi uit! :) Geen last van de stenen vloer met het geluid, dat de ruimte wat hol klinkt?
Dat was eerst wel het geval, maar sinds ik een groot hoogpolig wollen kleed heb liggen en vrij dikke gordijnen is er veel verbeterd!
Tommie12 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:58:
Beter een dure speaker aan een goedkope versterker dan omgekeerd.
Trouwens 300€ is niet zo goedkoop meer, en ik ben het eens met de man hierboven. Eerst geld uit geven aan de componenten die echt verschil geven.
Ik had de CM8 horen spelen bij een vriend en nog een keer beluisterd in de winkel toen was ik verkocht.
Aangezien iedere ruimte anders is qua akoestiek en de verkoper in de winkel goed weet hoe hij met de knoppen moet spelen om te kunnen verkopen (in tegenstelling tot mijzelf) vind ik het moeilijk om objectief naar verschillende receivers te kijken en betwijfel ik of ik tijdens zo'n luistersessie een (eerlijke) wereld van verschil ga horen tov mijn receiver thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heel erg mooie setup, timelezzzzz! Niet alleen de apparatuur maar ook de meubels en de vloer.

Ik krijg over ruim 2 weken de sleutels van mijn nieuwe woning, dan kan ik ook eindelijk mijn CM8S2's gaan plaatsen, ze staan hier nu al bijna 2 maanden nog steeds ongebruikt in de verpakking :X

Hopelijk wordt het uiteindelijk even mooi als bij jou thuis. *O*

Ik ga mijn luidsprekers voorlopig aansturen met mijn Marantz NR1604, maar ik twijfel ook nog of ik er een eindversterker tussen ga plaatsen (bijv Rotel RB-1572), of mijn receiver ga vervangen door een Marantz SR6009.

Een subwoofer en center twijfel ik nog over, vindt je het veel toevoegen?

Edit: Ik zou wel uitkijken met die PS3 phat in dat kastje...

[ Voor 4% gewijzigd door Mikey5times op 20-07-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

h4ze schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:13:
Als ik een versterker had gekocht die gelijk was aan de pijs van mn speakers, Dan had ik misschien 1 of 2 types hoger van mn huidige versterker.. Die zijn alleen niet echt sterker kwa vermogen maar hebben wel meer features. Dusja prijs zegt niet alles. (Maar 300 watt speakers op een versterker met x 45 watt is ook een slecht idee, wat de prijzen ook zijn haha)
Dat klopt want de opgegeven wattage zeggen helemaal niks over zowel de speaker als de versterker want deze worden allemaal op andere manieren gemeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Wat ik nog vergat te zeggen: chique inrichting. Ben zelf niet van het wit, maar strak is het zeker! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Mikey5times schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:12:
Heel erg mooie setup, timelezzzzz! Niet alleen de apparatuur maar ook de meubels en de vloer.

Ik krijg over ruim 2 weken de sleutels van mijn nieuwe woning, dan kan ik ook eindelijk mijn CM8S2's gaan plaatsen, ze staan hier nu al bijna 2 maanden nog steeds ongebruikt in de verpakking :X

Ik ga mijn luidsprekers voorlopig aansturen met mijn Marantz NR1604, maar ik twijfel ook nog of ik er een eindversterker tussen ga plaatsen (bijv Rotel RB-1572), of mijn receiver ga vervangen door een Marantz SR6009.

Dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik moet ook nog wachten op de oplevingen van mijn nieuwbouwhuis voordat ik mijn CM8 S2 uit de doos mag halen.

Dit is een voorproefje van hoe het straks gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2133956/Ardesia.JPG

Staan nu nog Dali Zensor 7 ingetekend, maar deze konden niet door de WAF. Bovendien gingen deze bij een luistertest finaal onderuit. De Dali IKON klonken al stukken beter, maar deze waren echt niet om aan te zien. Toen manouvreerde de verkoper ons rustig richting de B&W waar mijn voorkeur uitging naar de 683. Deze bleek te groot waarna de verkoper ons richting de CM8 stuurde. Vrouwlief was direct verkocht en ook mij kon het wel bekoren. Hierbij vervolgens een NAD D7500 aangeschaft. Kan niet wachten!

Enige discussie die nu nog open staat is de keuze tussen 50" of 55"

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dommerick schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Enige discussie die nu nog open staat is de keuze tussen 50" of 55" >:)
Dan altijd gaan voor de 55" :) (mits budget het toe laat).

Grootte went zo.. bij een maatje te klein heb je al snel.."had ik nou maar".. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Mikey5times schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:12:

Thanks, ben benieuwd naar jou foto's! :)
Ik had een 5.1 opstelling ik ben nu een beetje zoekende wat ik precies wil, gezien het ontwerp van mn meubel 'kan' ik de center er niet uit doen. Subwoofer even uitgehad maar miste ik toch direct wellicht door eea goed in te stellen dat je met enkel de CM8 voldoende hebt..

Ik heb de PS3 nauwelijks in gebruik, maar hij begint inderdaad vrij snel te loeien in dat kastje
SannrHerr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Wat ik nog vergat te zeggen: chique inrichting. Ben zelf niet van het wit, maar strak is het zeker! :D
thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
De PS3 Phat staat bekend om Ylod... komt door hoge temperaturen, en komt al voor zonder afgesloten kast. Waarschijnlijk daarom de waarschuwing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 08:47
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Dan altijd gaan voor de 55" :) (mits budget het toe laat).

Grootte went zo.. bij een maatje te klein heb je al snel.."had ik nou maar".. ;)
Ik ging van 40" naar 55" en zou nu inmiddels nog een maatje groter willen :-) Ervaring leert dat het heeeel snel went! :*)

(Ik zit zo'n 3,5 meter van de TV.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Svennos1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Ik ging van 40" naar 55" en zou nu inmiddels nog een maatje groter willen :-) Ervaring leert dat het heeeel snel went! :*)

(Ik zit zo'n 3,5 meter van de TV.)
Ik hoop dat ik hier geen last meer van ga krijgen... Maar inderdaad!
Je haalt een 50" en je hebt na een week ofzo al zoiets van... 55-60" had ook wel gemogen.
Ga je echter een stap terug (bv. van 55" naar 50") went dat bijna niet.

Ik heb een 50" welke prima is voor onze woonkamer.
Wanneer ik dan de beamer aanzet en een tijdje naar 130" gekeken heb en terug ga naar de TV dan lijkt het met alsof ik 2x zover weg zit. Terwijl het andersom dus al wel "normaal" is.

Dus;
van 50" -> 130" niets aan de hand
van 130" -> 50" wtf?!?

Ik zou wanneer, zolang budget en ruimte het toelaten, altijd aan de grote kant gaan zitten. Ook wanneer je denkt "is net iets te groot" zal het vaak al snel wennen. En dan is "prima formaat" -> had een maatje groter gemogen.

Maar dat is mijn visie/ervaring!

Ps: groter dan 130" kan hier niet... het plafond en de vloer zijn wat lastig te verzetten.
Kan uiteraard wel dichterbij gaan zitten >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 21-07-2015 23:34 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:58
Ik ben van 32' naar 49' gegaan, en heb wel een beetje spijt dat het geen 55 of 60 is.
Zeker als die aan de muur hangt, maag dat gerust een maatje groter zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Absoluut waar wat hier gezegd wordt, twijfelde zelf tussen 50 en 55, uiteindelijk 55 geworden en ben er binnen no time gewend aan geraakt. 60 had ook nog wel gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50
Kom ik aan met m'n 32" TV :') ik heb net een eigen huis, ben er nog mee bezig. Ik hoop dat ik over een paar weken ook wat plaatjes van m'n nederige "HT" kan laten zien. Ik wil eind van het jaar als het budget het toelaat overstappen naar een 50-55" televisie. Ik was gisteren toevallig in de mediamarkt en tussen al dat beeldoppervlak lijkt een 32" maar een computermonitortje. Dit was in 2005 heel anders. Tegen de tijd dat ik een nieuwe heb verhuist de 32" weer naar de slaapkamer :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bij mij past enkel tot 50", anders passen de speakers er niet naast, en kan de deur niet open. Dus problemen met formaat heb ik niet :)
Alhoewel, de beamer is gisteren binnen gekomen! als motivatie om nu toch echt de zolder op te ruimen en klaar te maken als film/gamekamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

NoepZor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:25:
Kom ik aan met m'n 32" TV :') ik heb net een eigen huis, ben er nog mee bezig. Ik hoop dat ik over een paar weken ook wat plaatjes van m'n nederige "HT" kan laten zien. Ik wil eind van het jaar als het budget het toelaat overstappen naar een 50-55" televisie. Ik was gisteren toevallig in de mediamarkt en tussen al dat beeldoppervlak lijkt een 32" maar een computermonitortje. Dit was in 2005 heel anders. Tegen de tijd dat ik een nieuwe heb verhuist de 32" weer naar de slaapkamer :)
Tja, ik heb ook een 32" TV staan. Prioriteiten liggen elders.

Over een tijdje eerst een HTPC aanschaffen die UHD/4K aan kan en daarna maar eens kijken naar een UHD TV van een beetje formaat. Veel groter dan 40" zal dat overigens niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
dommerick schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik moet ook nog wachten op de oplevingen van mijn nieuwbouwhuis voordat ik mijn CM8 S2 uit de doos mag halen.

Dit is een voorproefje van hoe het straks gaat worden.

[afbeelding]

Staan nu nog Dali Zensor 7 ingetekend, maar deze konden niet door de WAF. Bovendien gingen deze bij een luistertest finaal onderuit. De Dali IKON klonken al stukken beter, maar deze waren echt niet om aan te zien. Toen manouvreerde de verkoper ons rustig richting de B&W waar mijn voorkeur uitging naar de 683. Deze bleek te groot waarna de verkoper ons richting de CM8 stuurde. Vrouwlief was direct verkocht en ook mij kon het wel bekoren. Hierbij vervolgens een NAD D7500 aangeschaft. Kan niet wachten!

Enige discussie die nu nog open staat is de keuze tussen 50" of 55" >:)
Altijd 55"! Groter went snel, te klein blijft altijd aan je knagen......

Wat een überdruk wandmeubel trouwens....ergens wel mooi, maar voor mij zou het echt te druk zijn na een dag hard werken :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dat heb ik ook altijd met wandmeubels, het ziet er aan de ene kant mooi uit maar ook druk. Die setup van timelezzzzz is erg mooi afgewerkt en netjes strak. Alleen het is niet symetrisch, de tv valt een beetje weg tussen alle rechthoekige vlakken. Dit zal mij storen. Ik ga voor een "standaard" TV meubel van 165 en daarin komt alle spul te staan. Nu is dit natuurlijk wel saai :P maar voor mij het rustigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-08 21:26
Ik heb een klein hok waar ik eigenlijk niks meer in kan neerzetten :)

JBL L7 - Front aangesloten met MIT Terminator 6 ( Moet ik nog bi-ampen, maar ik moet nog banananplugs hebben voor de W&M LS-01 kabels 8)7 )

Er zit ook nog een 300mm laag-eenheid aan de zijkant, maar die ziet ge niet op de foto's :P

Monitor Audio RS1 - Surround back aangesloten met Norstone "HD" Speaker Cable
EDIT: JBL Ti-center - Center aangesloten met conventionele (oude..) 4mm² kabel.
Yamaha RX-V667 om het geheel aan te sturen, ik luister muziek alleen in 2ch.

Originele foto's zijn zo'n 20mb en in CR2 format. Denk om je internet :P

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/drhvbqp8d/MG_6267_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/8y2pkmi4d/MG_6268_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/oh05hqqf1/MG_6270_thumb.jpg

(LX2000C onderhand vervangen met Ti-center)
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6s8eq4enx/MG_6271_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/kq3wn4h1f/IMAG0816.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/5n9r702t9/MG_6272_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/b3x0f4lkt/MG_6276_thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SkyRain op 28-07-2015 14:18 . Reden: Ti-center toegevoegd ]

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
SkyRain schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:22:
Ben je niet meteen doof als je iets luistert >:) , je zit minder dan een meter van je speakers af :o .

Edit: jaja...iets met volumeknop, maar dan nog.

[ Voor 78% gewijzigd door Frunz op 22-07-2015 14:52 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Frunz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Ben je niet meteen doof als je iets luistert >:) , je zit minder dan een meter van je speakers af :o .

Edit: jaja...iets met volumeknop, maar dan nog.
Je zou zeggen van wel, haha. Gelukkig is dat niet zo, anders had ik ze niet meer :P

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:24
ik heb sinds 2009 een sony lcd 32 inch en gebruik hem voor de pc en tv , en zit er gemiddeld 1 a 1,5 meter van af .

groter past niet.

Groeten is niet nodig, zie Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 23-07-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
NoepZor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:25:
Ben blij dat je relatief snel tevreden zal zijn met een nieuwe TV ;). Zal hier een hele uitdaging worden... Heb nu nog een Plasma die prima werkt... Zal ben ik bang een LCD voor moeten komen.

En 32" is prima toch, zolang je er maar tevreden mee bent! (Heb hier een iMac 27" staan, wellicht kan je je TV later als "Game Monitor" gebruiken? Zolang je geen shooters speelt lijkt me dat wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Thalaron schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:16:
[...]

Ben blij dat je relatief snel tevreden zal zijn met een nieuwe TV ;). Zal hier een hele uitdaging worden... Heb nu nog een Plasma die prima werkt... Zal ben ik bang een LCD voor moeten komen.

En 32" is prima toch, zolang je er maar tevreden mee bent! (Heb hier een iMac 27" staan, wellicht kan je je TV later als "Game Monitor" gebruiken? Zolang je geen shooters speelt lijkt me dat wel lekker!
Nog even uitzingen tot OLED betaalbaar wordt? :+
Dat ben ik wel van plan tenminste (LCD nu). Zelf mevrouw Waah was gelijk om toen ik haar een OLED in de winkel liet zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Thalaron schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:16:
[...]

Daar heb ik hem ook ooit voor gekocht/gebruikt. Daarna verhuisd (woon nu nog thuis) en TV in de hoek gehangen van de slaapkamer. Bij de PC een 24" weer gekocht. Nu ga ik dus op mezelf en wordt het de primary TV :) ach ik red me er wel even mee. Mijn ouders/schoonouders/broertje hebben ook allemaal 32" en dat is prima te kijken. Al kan het voor mij altijd groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Laatst online: 20-05 09:29
Een tijdje geleden een nieuwe woning gekocht met daarbij een nieuwe setup:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qmb4eKX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LG7FbU4.jpg

Wat je ziet:
Samsung UE55H6273
Sony Playstation 3 120GB Slim
Intel NUC Kit DN2820FYKH met 30GB SSD en 4GB DDR3
Teufel Consono 35 Mk3
Marantz NR1504

Toentertijd advies gevraagd op CAA forum over de speakers, tegen het advies in toch mijn melkpakjes gekocht (like the askhole I am) - Wat ben ik er godse blij mee zeg :).

EDIT: Tafel en kleed zijn nog niet precies wat ik wil, maar heb nog geen mooi alternatief gevonden voor beide. Ik wilde toentertijd gewoon ffe snel wat hebben, vandaar dat het niet echt in lijn is met de rest.

[ Voor 17% gewijzigd door Vayne op 23-07-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

Wat voor vloer heb je? Het lijkt een harde vloer waar geluid keihard op weerkaatst.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vayne schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:36:

EDIT: Tafel en kleed zijn nog niet precies wat ik wil, maar heb nog geen mooi alternatief gevonden voor beide. Ik wilde toentertijd gewoon ffe snel wat hebben, vandaar dat het niet echt in lijn is met de rest.
Die bank, ik wou dat ik de ruimte ervoor had! _/-\o_

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
timovd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:39:
Wat voor vloer heb je? Het lijkt een harde vloer waar geluid keihard op weerkaatst.
Is een laminaattegel, zou goed kunnen dus. Ik denk dat er nog meer bekleding aan de muur/op de grond moet om het akoestisch in orde te krijgen, maar voor alsnog ben ik als non-audiofiel extreem tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
Samsung UE55H6273
Teufel Consono 35 Mk3
Marantz NR1504

Toentertijd advies gevraagd op CAA forum over de speakers, tegen het advies in toch mijn melkpakjes gekocht (like the askhole I am) - Wat ben ik er godse blij mee zeg :).

Waar heb je die bank vandaan? En wat kostte hij ongeveer als ik vragen mag? Ik wil eigenlijk precies zo'n bank, maar dan wat breder.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Die "Teufel Consono 35 Mk3" zijn toch niet echt de standaard melkpakjes. Ik vind ze er redelijk uit zien, 1 tweeter en 2 mid woofers. Dat is heel wat anders dan de bekende Bose systeempjes, met maar 1 soort woofer die alles mag doen.

Hoe heb je deze eigenlijk aangesloten op je receiver? Heb jij die hub er bij of alleen de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertyuh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:22:. Dat is heel wat anders dan de bekende Bose systeempjes, met maar 1 soort woofer die alles mag doen.
Dat is deze set ook, kijk het frequentiebereik maar eens na bij de specificatiess.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Vayne schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Is een laminaattegel, zou goed kunnen dus. Ik denk dat er nog meer bekleding aan de muur/op de grond moet om het akoestisch in orde te krijgen, maar voor alsnog ben ik als non-audiofiel extreem tevreden.
Die vloer!!! No way anymore Jose! Die had ik ook in het vorige huis. Blij dat ik daar vanaf ben. Is niet bevorderlijk voor de kwaliteit van het geluid inderdaad. Een groter vloerkleed en gordijnen is mijn advies.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Dat is deze set ook, kijk het frequentiebereik maar eens na bij de specificatiess.
Dit zijn toch gewoon 2-weg speakers met een tweeter en een midrange?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:45:
Dit zijn toch gewoon 2-weg speakers met een tweeter en een midrange?
Dat is dus het punt: in de melkpakjes zitten middentoners in plaats van woofers, waardoor de subwoofer naast het sub-laag ook het gewone laag op zich moet nemen. 2-weg satellietjes hebben vrijwel altijd een groter frequentiebereik dan satellieten met een of meerdere 'full-range' drivers, maar in dit formaat kom je aan de lage kant van het spectrum gewoon te kort. Deze Teufel satellieten gaan tot 150 Hz. Ik denk dat dat niet heel erg scheelt met wat Bose vandaag de dag levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Amiet01 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Waar heb je die bank vandaan? En wat kostte hij ongeveer als ik vragen mag? Ik wil eigenlijk precies zo'n bank, maar dan wat breder.
De bank komt van Otto, wordt pas gebouwd als je 'm besteld en betaald hebt. Bank kostte in februari 1250 euro, weet niet hoe dat nu zit.
EDIT: Is trouwens 4 meter breed :p
Petertyuh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:22:
Hoe heb je deze eigenlijk aangesloten op je receiver? Heb jij die hub er bij of alleen de speakers?
Alleen de speakers, die zitten rechtstreeks op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:10
Ha mensen,

Ik weet niet of het hier gepast is, maar uit de "Let Op" komt geen ander topic naar voren. Ik heb net een appartement gekocht en wil hier graag een mooie audio set voor kopen. Ik heb al het een en ander in mijn hoofd - geen aankoopadvies dus - maar ik weet niet zo goed hoe ik de boel het beste kan plaatsen; audiotechnisch gezien. Hier heb ik dan ook wat hulp bij nodig:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/qvgjlrphd/Huis.jpg

Bovenstaand is de plattegrond van m'n toekomstige appartement. De gele lijnen geven de ramen weer en de rode lijn geeft de locatie weer waar ik graag de TV incl audio zou willen plaatsen - dit in verband met lichtinval en dat het mij prettiger lijkt om niet met m'n rug naar de ramen te zitten. Dit niet alleen vanwege het uitzicht wat je dan hebt, maar ook zodat ik niet de kamer breek met de bank. Daarbij valt het licht dan ook niet direct op de TV.

In de eerste instantie lijkt mij de volgende audioset hééél interessant; https://www.raumfeld.com/nl/2raumfeld-high-end-p15201.html. De torens zijn echter te breed (22cm) waardoor ze niet meer naast de TV passen, tegen die muur aan. Ik zit namelijk te denken aan een TV van minimaal 60" (153cm).

Verder zit ik te denken aan een hoekbank voor 'rechts onderin'.

Hebben jullie inspiratie voor mij wat betreft plaatsing van m'n audio (of suggesties voor totaal andere plaatsing van hele hifi setup)? Of moet ik gewoon maar eens een andere audio setup overwegen? De Monitor Audio Silver is immers maar iets van 18cm breed, wat wel naast de TV past.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Web-Brielle schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Die bank, ik wou dat ik de ruimte ervoor had! _/-\o_
offtopic:
No offence, maar zoiets lijkt mij dan helemaal niets, onlangs ook een mooi groot appartement gehuurd, maar gewoon een degelijke 2,5 zits van Henders & Hazel gekocht. Die bank op de foto, dan heb je toch totaal geen steun e.d.?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:02:
[...]

offtopic:
No offence, maar zoiets lijkt mij dan helemaal niets, onlangs ook een mooi groot appartement gehuurd, maar gewoon een degelijke 2,5 zits van Henders & Hazel gekocht. Die bank op de foto, dan heb je toch totaal geen steun e.d.?
offtopic:
Ik snap je helemaal, van mij mogen de leuningen ook wel iets hoger. Deze zitten gewoon te laag

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
nubcaek schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:58:
Ha mensen,

Ik weet niet of het hier gepast is, maar uit de "Let Op" komt geen ander topic naar voren. Ik heb net een appartement gekocht en wil hier graag een mooie audio set voor kopen. Ik heb al het een en ander in mijn hoofd - geen aankoopadvies dus - maar ik weet niet zo goed hoe ik de boel het beste kan plaatsen; audiotechnisch gezien. Hier heb ik dan ook wat hulp bij nodig:

[afbeelding]
Ik zou zoiets doen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dm3eag.jpg

Of het geheel draaien zodat de tv tegen de slaapkamer muur aanstaat en bank er tegenover.

[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 24-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
panomi schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Ik zou zoiets doen.

[afbeelding]

Of het geheel draaien zodat de tv tegen de slaapkamer muur aanstaat en bank er tegenover.
Hmm ja daar was ik eigenlijk tegen ivm opbreken van de ruimte.. maar zal 't nog eens heroverwegen.. :) Thanks voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
NeFoRcE schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:02:
[...]

offtopic:
Web-Brielle schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:09:
[...]

offtopic:
Ik snap je helemaal, van mij mogen de leuningen ook wel iets hoger. Deze zitten gewoon te laag
Bank zit prima hoor :) Ik heb de bank ook voornamelijk gekocht om op te liggen, niet om met de hele familie van 12 man in een kring te kunnen zitten. Als je echt gezellig een kopje koffie wilt drinken en een gesprek wil houden terwijl je er elkaar aankijkt is dit absoluut een verschrikkelijke bank ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
nubcaek schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Hmm ja daar was ik eigenlijk tegen ivm opbreken van de ruimte.. maar zal 't nog eens heroverwegen.. :) Thanks voor de suggestie!
Op het eerste gezicht zou ik zeggen speakers altijd plaatsen bij het raam, de slaapkamermuur of bovenstaand idee. Op dat kleine wandje gaat de afstraling waardeloos zijn. Plus ze staan te dicht op elkaar met te weinig ruimte om de speakers.

Probeer ze verder zo symmetrisch mogelijk in de ruimte te plaatsen, en ruimte rondom is altijd beter.
Maar vaak zijn deze niet haalbaar in een normale woonkamer.

Maar je weet het was echt als je gaat schuiven met de speakers. Dan merk je snel zal waar ze wel of niet lekker te plaatsen zijn. Desnoods wat speakers lenen van iemand, dan kan je er al aardig achter komen wat wel en niet kan.

Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat een zuil gewoon niet lekker te plaatsen is, en een losse sub met monitoren gewoon veel beter werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Cobaltjeh op 24-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Cobaltjeh schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:06:
[...]
Op het eerste gezicht zou ik zeggen speakers altijd plaatsen bij het raam, de slaapkamermuur of bovenstaand idee. Op dat kleine wandje gaat de afstraling waardeloos zijn. Plus ze staan te dicht op elkaar met te weinig ruimte om de speakers.

...

Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat een zuil gewoon niet lekker te plaatsen is, en een losse sub met monitoren gewoon veel beter werkt.
Hmm zo had ik het nog niet bekeken.. en inderdaad. Speakers plaatsen is nog zo een slecht idee niet. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
Samsung UE55H6273
Teufel Consono 35 Mk3
Marantz NR1504

Als ik vragen mag: waar heb je dat TV-meubel vandaan en hoeveel kostte die? Errug mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Morfang schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Als ik vragen mag: waar heb je dat TV-meubel vandaan en hoeveel kostte die? Errug mooi!
Dat is zo te zien dit meubel. Al worden een hoop van dergelijke meubels vaak onder andere namen (en prijzen) verkocht bij andere winkels :) Heb hem nu al bij 3 shops gezien, deze is veruit de goedkoopste (de duurste is bijna 2x zo duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet veel, maar het is mijn eerste setje :D. Onkyo S3705. Gisteren gekocht.

Moet alleen even iets verzinnen voor de speakers bij de bank. Het liefst zou ik ze op een standaard zetten, maar dan zou ik zelf iets moeten maken. Er zitten wel 2 gaten onderin de speakers, maar zonder schroefdraad. Misschien iets met dubbelzijdig plakband?

Tips zijn welkom! :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34ifghh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2rm5wnq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/102thyw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Dubbelzijdige tape is een 'dirty-fix', maar volgens mij een prima oplossing aangezien deze speakers niet dusdanig veel zullen trillen. Wellicht zijn muurbeugels (met dubbelzijdig tape) een oplossing? Dan behoud je gelijk het compacte karakter van je 5.1

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb dezelfde speakers als achterspeakers, als het goed is zit er een aansluiting voor speakersstands / muurhouders op de achterkant van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
nubcaek schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:58:
Ha mensen,

[afbeelding]

Bovenstaand is de plattegrond van m'n toekomstige appartement. De gele lijnen geven de ramen weer en de rode lijn geeft de locatie weer waar ik graag de TV incl audio zou willen plaatsen - dit in verband met lichtinval en dat het mij prettiger lijkt om niet met m'n rug naar de ramen te zitten. Dit niet alleen vanwege het uitzicht wat je dan hebt, maar ook zodat ik niet de kamer breek met de bank. Daarbij valt het licht dan ook niet direct op de TV.

In de eerste instantie lijkt mij de volgende audioset hééél interessant; https://www.raumfeld.com/nl/2raumfeld-high-end-p15201.html. De torens zijn echter te breed (22cm) waardoor ze niet meer naast de TV passen, tegen die muur aan. Ik zit namelijk te denken aan een TV van minimaal 60" (153cm).

Verder zit ik te denken aan een hoekbank voor 'rechts onderin'.

Hebben jullie inspiratie voor mij wat betreft plaatsing van m'n audio (of suggesties voor totaal andere plaatsing van hele hifi setup)? Of moet ik gewoon maar eens een andere audio setup overwegen? De Monitor Audio Silver is immers maar iets van 18cm breed, wat wel naast de TV past.

Ik hoor het graag!
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21l31w9.jpg

Ik zou het denk ik toch zo doen. Wel eerst even checken hoe ver de zon komt met het lichtinval vanwege de reflectie van de tv. Op deze manier kan je nog gemakkelijk een gat boren naar de slaapkamer en netjes je kabels wegwerken in plaats van frezen. Moet je uiteraard wel een kast in de slaapkamer er voor zetten :P Ook heb je met deze opstelling geen last van mensen/dieren die voor je TV gaan lopen tijdens het kijken, met jouw opstelling wel.

Tegen de wand aan wat jij verteld is mogelijk, maar hoe ga je dat met je kabels en stroom toevoer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Sypher schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:08:
[...]

Dat is zo te zien dit meubel. Al worden een hoop van dergelijke meubels vaak onder andere namen (en prijzen) verkocht bij andere winkels :) Heb hem nu al bij 3 shops gezien, deze is veruit de goedkoopste (de duurste is bijna 2x zo duur)
Top, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
renedis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:02:
[...]

[afbeelding]

Tegen de wand aan wat jij verteld is mogelijk, maar hoe ga je dat met je kabels en stroom toevoer doen?
Nice, zeer fijn deze inspiratie! Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Morfang schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Sypher schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:08:
[...]

Dat is waar ik 'm heb gekocht!

[ Voor 18% gewijzigd door Vayne op 27-07-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

SkyRain schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:22:

JBL L7 - Front aangesloten met MIT Terminator 6 ( Moet ik nog bi-ampen, maar ik moet nog banananplugs hebben voor de W&M LS-01 kabels 8)7 )

Er zit ook nog een 300mm laag-eenheid aan de zijkant, maar die ziet ge niet op de foto's :P

Monitor Audio RS1 - Surround back aangesloten met Norstone "HD" Speaker Cable
JBL LX2000C - Center aangesloten met conventionele (oude..) 4mm² kabel.
Yamaha RX-V667 om het geheel aan te sturen, ik luister muziek alleen in 2ch.

Originele foto's zijn zo'n 20mb en in CR2 format. Denk om je internet :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De RS1's, me want! Ik mis die nog steeds in m'n surround setup (voor RS8, center RSLCR, achter merkloos op een Cambride Audio 540R).

De RS8's staan inmiddels alweer wat jaartjes hier, maar heb er nog steeds geen spijt van. Nu staat Earl Klugh te spelen, en dat klinkt toch weer erg lekker :9~
evEndzhar schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:26:
[...]

Dat is dus het punt: in de melkpakjes zitten middentoners in plaats van woofers, waardoor de subwoofer naast het sub-laag ook het gewone laag op zich moet nemen. 2-weg satellietjes hebben vrijwel altijd een groter frequentiebereik dan satellieten met een of meerdere 'full-range' drivers, maar in dit formaat kom je aan de lage kant van het spectrum gewoon te kort. Deze Teufel satellieten gaan tot 150 Hz. Ik denk dat dat niet heel erg scheelt met wat Bose vandaag de dag levert.
Precies, en 150Hz is te weinig voor een goede weergave. Zeker als je nagaat dat de laagste tonen die een mannenstem kan produceren, rond de 100Hz ligt. Door de cut-off op 150Hz van die satellieten, mis je de laagste frequenties, juist die een stem de warmte geven.

Tegelijkertijd is 150Hz voor de meeste subs te hoog. Een sub wil je eigenlijk onder de 100Hz laten werken. Daardoor ontstaat een compromis van een sub die eigenlijk een te groot bereik moet kunnen en daardoor beide uiteinden van het bereik niet meer goed aankan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
deepbass909 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:51:
[...]

De RS1's, me want! Ik mis die nog steeds in m'n surround setup (voor RS8, center RSLCR, achter merkloos op een Cambride Audio 540R).

De RS8's staan inmiddels alweer wat jaartjes hier, maar heb er nog steeds geen spijt van. Nu staat Earl Klugh te spelen, en dat klinkt toch weer erg lekker :9~
Het zijn inderdaad hele goede luidsprekers, mijn opa had zelf RS6 staan in de woonkamer, die is echter overleden en zijn naar m'n tante gegaan :'(

Heb zelf ook nog de Silver 10 beluisterd bij een audiozaak in Heerenveen, dat klonk zo goed *kwijl*, maar die prijs... *droge mond*

Anyway, in je pb staat een link, veel succes met bieden!

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 13:36
Ik ben op dit moment vooral aan het verhuizen / verbouwen. Maar ben me eindelijk aan het richten op de tv/audio hoek.
Het is nog een 2 jaren plan. Nu sparen voor een badkamer en daarna is de woonkamer pas aan de beurt. Maar zo wil ik het eruit laten zien. (de inspiratie komt ook weer van tweakers)

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/6stqi3dodd8.png
(verhip de rechter zuil zweeft op de plint)

Het wordt een gips voorzet wand (spachtelputz afwerking) in de kleur van de overige muren. Natuurlijk uitgerust met een zwevend meubel en ledstrips aan de zijkant. Die twee dingen boven de tv zijn wandlampen.

Maar ik wil de woonkamer hier al wel voor voorbereiden.
Op dit moment heb ik nog een simpel 5.1 pioneer setje (hpt-071). De versterker blijft ook de rears blijf ik wel houden, die zijn toch enkel leuk voor geluidseffecten tijden films, hier stel ik wat minder hoge eisen aan dan de fronts. Voor mooie fronts (en mss een bijpassende center) ben ik wat marktplaats in de gaten aan het houden.

Ik heb zelf een hekel aan kabels in het zicht dus probeer ik alles zo goed mogelijk weg te werken.
We hebben holle plinten gekocht. De bekabeling loopt bij deze rear via de trappenkast, en daarna door de plint + door een reepje van het laminaat af te zagen en plankplint bij de glazen buiten deur.
(crappy telefoonpics alert!)

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/bjdduf3rbko.jpeg

Voor de andere rear heb ik een combi van plakplinten en een gordijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/pnzmeetuc6b.jpeg

Voor de fronts heb ik banaanpluggen op de plint gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/1wsylu9we86.jpg
Plinten achter (banaanplug)

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ovqkbbrzycw.jpg
Plinten voor (banaanplug)

De plinten worden nog afgekit en geschilderd ;)

Daarnaast ben ik volop aan het bedenken wat ik met "multi-room" wil doen. Ik ben nu nog in staat om overal kabels naar toe te trekken. En ik wil straks in keuken, badkamer, washok muziek aanleggen. Ik ga waarschijnlijk voor open-source volumio maar ik baal een beetje dat Spotify connect dan niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bisti op 28-07-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Laatst online: 18-09 15:37
Zijn er al Atmos gebruikers aanwezig? Zoja, wat voor opstelling hebben jullie staan, atmos enabled of directe boven speakers? Ik heb nu zelf een opstelling staan met een paar atmos enabled upfiring speakers, maar dat is toch tricky om dat goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Ik maak gebruik van 2 atmos enabled front speakers.(onkyo) Het bevalt mij eigenlijk wel prima! Echter heb ik geen upmixer in mijn onkyo 636 dus ik profiteer er alleen van bij atmos films. Ik heb een aantal atmos blurays en het resultaat is al behoorlijk goed.... Ik wil eigenlijk ooit nog uitbereiden naar 4 atmos speakers.

De films die ik heb :
Gravity
Transformers : age of extinction
Teenage mutant ninja turtles
American sniper
Step up : All in
John Wick

Wat voor ruimte gebruik je ? Ik heb besloten om enabled speakers te gebruiken uit gemak. Eerder dit jaar was ik op een beurs waar ze het verschil lieten horen. Ofja, geen verschil lieten horen.
Afhankelijk van je weerkaatsing in jouw ruimte is het resultaat zeer goed. Ik gebruik het in een ruimte van 20 m2 met een plafond van 2.20 (geen rare hoeken)

Mocht je vragen hebben , ik beantwoord ze graag waar mogelijk

*edit
Ik zie nu dat je ze al hebt. Waar loop je tegen aan met je atmos speakers? Wat is je opstelling? Mischien een foto ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 06-08-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 15:35
Bisti schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:
[..]

Daarnaast ben ik volop aan het bedenken wat ik met "multi-room" wil doen. Ik ben nu nog in staat om overal kabels naar toe te trekken. En ik wil straks in keuken, badkamer, washok muziek aanleggen. Ik ga waarschijnlijk voor open-source volumio maar ik baal een beetje dat Spotify connect dan niet werkt.
Ik heb ook door mijn hele huis kabels getrokken naar de verschillende ruimtes.
Daarna heb ik zelf een versterker gebouwd die via een USB audio kaart (AUREON XFIRE8.0 HD) alle zones aanstuurt.
Als applicatie gebruikt ik JRiver, hiermee kan ik per uitgang van de USB audio kaart de muziek regelen.
Alles loopt perfect synchroon door alle ruimtes, het netwerk wordt niet belast en ik kan alles via mijn telefoon bedienen.
Werkt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Xenophoben schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:31:

Mocht je vragen hebben , ik beantwoord ze graag waar mogelijk

Ik zie nu dat je ze al hebt. Waar loop je tegen aan met je atmos speakers? Wat is je opstelling? Mischien een foto ?
Dank voor je toelichting, als jij het verschil niet hoort, zal ik het ook wel niet horen verwacht ik ;) Hoewel er anderen zijn die heilig van ingebouwde speakers overtuigd zijn heb ik gelezen.

Ik heb nu ook de Onkyo top speakers op de fronts geplaatst, hieronder een tekening van de indeling, het luistergedeelte is ongeveer ook 20 m2, 5 x 4 meter. De hoogte van het plafond is volgens mij 2.30. Dus een 5.0.2 opstelling.

Klacht is dus dat het bovengeluid mis, maar misschien verwacht ik er wel gewoon teveel van, dat kan ook.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2s3v7.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 06-08-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Romius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:55:
Dank voor je toelichting, als jij het verschil niet hoort, zal ik het ook wel niet horen verwacht ik ;) Hoewel er anderen zijn die heilig van ingebouwde speakers overtuigd zijn heb ik gelezen.

Ik heb nu ook de Onkyo top speakers op de fronts geplaatst, hieronder een tekening van de indeling, het luistergedeelte is ongeveer ook 20 m2, 5 x 4 meter. De hoogte van het plafond is volgens mij 2.30. Dus een 5.0.2 opstelling.

Klacht is dus dat het bovengeluid mis, maar misschien verwacht ik er wel gewoon teveel van, dat kan ook.

[afbeelding]
Zoals je ook wel weet ben ik zelf bezig met mijn eigen opstelling, zowel Atmos, Auro en Dts X. Het belangrijkste wat ik je uit men besprekingen met de partners (Trinnov, Mutrox en B&W) kan vertellen is dat je het zeker hoort. Alleen moet de opstelling in de ruimte goed zitten en rekening houden met zaken zoals:

1. Juiste positionering onderste speakers
2. Juiste helingshoek van de toplaag
3. Reflectie

... en ga maar door. Wij hebben zelf gekozen voor een inbouwoplossing aangezien dit in mijn ruimte het mooiste resultaat geeft, alleen - dit zijn niet de beste speakers van B&W desondanks alle inbouw de 8 serie betreft.

Atmos zal overigens het beste resultaat hebben vanaf 7.1 aangezien je dan ook alles rondom rond hoort. Wat dus in jouw opstelling een sprong is van 5. naar 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Romius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

[afbeelding]
Je opstelling is zeer vergelijkbaar met de mijne. Er is wel een verschil. Ik heb een beamer scherm, wellicht dat dit beter reflecteerd?
Ik hoor het geluid niet echt "boven me" maar wel van front boven. Dit is zeer goed hoorbaar vooral in de atmos demo dvd. (denk aan de onweer scene.... daar komt het echt wel degelijk van boven.

Wat me wel opviel bij de demo van dolby zelf is dat 5.1.4 veel meer diepte gaf dan 5.1.2.
Ik vraag me dan ook af hoeveel je wint met 2 fysieke speakers aan je plafond.

Als je de guidelines van dolby leest dan zou je ruimte zeker voldoen ? Ik denk dat je eens moet gaan luisteren bij audio zaken. Ik denk persoonlijk dat je veel progressie zou boeken met een set dolby speakers achter.

Ik was zeer sceptisch over de enabled speakers toen ik er over las. Toch was de demo dusdanig overtuigend dat ik zelf de enabled speakers heb gekocht, en hier tot op heden geen spijt van heb gehad. Ik denk er dan zelf ook hard aan uit te bereiden van 5.1.2 naar 7.1.4 ( daar ik toch al een extra set van speakers klaar heb staan) Het "enige" wat ik dan nog moet upgrade is me receiver en een setje enabled speakers.
Wat denkt de rest hier?

[ Voor 21% gewijzigd door Xenophoben op 06-08-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Bisti schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:50:

Voor de fronts heb ik banaanpluggen op de plint gezet.

[afbeelding]
Plinten achter (banaanplug)

[afbeelding]
Plinten voor (banaanplug)
Dat is wel een handige tip. Ik zat zelf te denken aan wall mount inbouw dozen. Maar dit is ook prima oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Xenophoben schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Als je de guidelines van dolby leest dan zou je ruimte zeker voldoen ? Ik denk dat je eens moet gaan luisteren bij audio zaken. Ik denk persoonlijk dat je veel progressie zou boeken met een set dolby speakers achter.
Ik zat daar ook al aan te denken, ondanks dat de ruimte niet heel ruim is, zijn directionele speakers natuurlijk wel redelijk gefocust op een bepaald deel van de kamer, met een paar topspeakers aan de achterzijde verruim je dat deel weer. Ik zit wel in dubio of het nog zin heeft om te wachten of meer fabrikanten dolby atmos speakers gaan uitbrengen, mijn fronts zijn B&W, het liefst heb ik iets matchends, maar de Onkyo's hebben wel een leuk prijskaartje itt bijv. de Kef R50's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ja dat klopt, echter heeft het ook wel echt een kwaliteits verschil. Ik gebruik deze in combi met mordaunt short avant series. 906i + 905i+ 902i. Echter heb ik de kef's ook gehoord en dat is gewoon wel echt porno ^.^. De onkyo's bieden zeker niet de kwaliteit van mijn mordaunt short speakers maar dat maakt niet zoveel uit in mijn geval. Het is vooral voor het ruimtelijk effect. Echter als ik higher end speakers zou hebben gehad, zou ik zeker doorgespaard hebben voor de kefs. De r50 klinkt wel echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Xenophoben schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:30:
Ja dat klopt, echter heeft het ook wel echt een kwaliteits verschil. Ik gebruik deze in combi met mordaunt short avant series. 906i + 905i+ 902i. Echter heb ik de kef's ook gehoord en dat is gewoon wel echt porno ^.^. De onkyo's bieden zeker niet de kwaliteit van mijn mordaunt short speakers maar dat maakt niet zoveel uit in mijn geval. Het is vooral voor het ruimtelijk effect. Echter als ik higher end speakers zou hebben gehad, zou ik zeker doorgespaard hebben voor de kefs. De r50 klinkt wel echt lekker.
Heb ook nog even navraag gedaan bij B&W, die achten de kans niet groot dat er een dolby atmos speaker uit gaat komen, gemiste kans zou ik zeggen, want B&W is wel populair. Klipsch heef ook natuurlijk onlangs de RP140SA uitgebracht, 599,- voor 2 stuks.

Afbeeldingslocatie: http://images.klipsch.com/RP-140SA_-_Back_635713415450532000_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik zal ook mijn set maar even posten, ipv alleen maar over Atmos te praten ;)

Wat er staat:
Denon AVR-X7200W receiver
Xtreamer Prodigy mediaspeler
Denon Heos Link streamer
Samsung UE55F7000 televisie
B&W 683 S2 fronts
B&W HTM61 S2 center
Onkyo SKH-410 front Atmos speakers
Boston Acoustics A25 rears

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28w13cn.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Romius op 08-08-2015 18:48 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic