@GuntherS Ik ben van mening dat minstens 40 a 50% van je audio kwaliteit bepaald wordt door goede plaatsing en akoestische verbeteringen van de luister ruimte. Verdiep je erin zou ik zeggen en het zal je verbazen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]
De gradient lightstrip is alleen bedoeld voor de boven en zijkanten. Met de playbars eronder krijg je het volledige effect.the-body schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Erg mooi zeg! Krijg spontaan interesse om ook zoiets te gaan doen. Vakantiegeld brandt in m'n zak.
Maar wat is de toegevoegde waarde van die playbars als je al een lightstrip hebt? En hoe weten die playbars waar ze staan t.o.v. de TV?
Je kunt op de hue app al je lampen zo plaatsen als dat ze ook staan. Hierdoor weten de playbars welk licht ze door moeten geven.
Scrooge NL
De lampen werken alleen als je een HDMI device aansluit op de syncbox. Tv kijken, ps5 en films/series lopen allemaal mooi mee met de lampen.Just_A_User schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:03:
[...]
Werkt die lightstrip achter je TV ook met regulier TV kijken, of moet je per sé film kijken vanaf je mediaspeler om dat licht aangestuurd te krijgen?
:strip_exif()/f/image/mjBOV4qDmJCczE7QbOImdkVo.jpg?f=fotoalbum_large)
Scrooge NL
Hier hebben we een donker roze/taupe kleur en dat zie je niet als de lampen schijnen.Thalaron schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:56:
@Theo27 Super gaaf hoor! Ik heb zo'n strip ook overwogen... maar i.v.m. dat ik een redelijk donkergrijze wand erachter heb... Dat geeft wat effect betreft een stuk minder resultaat.
:strip_exif()/f/image/kGKG6TDZkDUXelyi5hD4Abtx.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier was de muur net gespoten en zoals je ziet is dit ook een wat donkere kleur.
Scrooge NL
Dit weekend is ons nieuwe tv-meubel geleverd:
:strip_exif()/f/image/xtcKoPtm7GZEhjISjFAl78AY.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
LG 65GX TV
Jamo S608 fronts
Jamo Sub S360
Wat er in de kast verstopt zit:
Denon X2700
Jamo center speaker
Sony UBP-X800M2 Bluray speler
Nvidia Shield
Nintendo Switch
Verzameling LP's
Aan de andere kant van de ruimte staan nog 2 kleine Jamo surround speakers op paaltjes.
Tijdens de bouw van het huis al rekening gehouden met het meubel; leidingen gemaakt zodat er in het meubel stroom en netwerk is, en leidingen voor de front en rear speakers. Ook naar de aansluitingpunten van de rear speakers is al een tulp kabel gelegd, mocht ik besluiten om de sub nog te verhuizen.
Het meubel is 2 meter breed en voorzien van speakerdoek, zodat de centerspeaker er mooi achter kan en de versterker zijn warmte kwijt kan. (al hou ik dat laatste nog even in de gaten de komende dagen)
In de toekomst wil ik de speakers (incl sub) nog upgraden en moet er nog een platenspeler komen, dus ik mag nog wat shoppen.
:strip_exif()/f/image/xtcKoPtm7GZEhjISjFAl78AY.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
LG 65GX TV
Jamo S608 fronts
Jamo Sub S360
Wat er in de kast verstopt zit:
Denon X2700
Jamo center speaker
Sony UBP-X800M2 Bluray speler
Nvidia Shield
Nintendo Switch
Verzameling LP's
Aan de andere kant van de ruimte staan nog 2 kleine Jamo surround speakers op paaltjes.
Tijdens de bouw van het huis al rekening gehouden met het meubel; leidingen gemaakt zodat er in het meubel stroom en netwerk is, en leidingen voor de front en rear speakers. Ook naar de aansluitingpunten van de rear speakers is al een tulp kabel gelegd, mocht ik besluiten om de sub nog te verhuizen.
Het meubel is 2 meter breed en voorzien van speakerdoek, zodat de centerspeaker er mooi achter kan en de versterker zijn warmte kwijt kan. (al hou ik dat laatste nog even in de gaten de komende dagen)
In de toekomst wil ik de speakers (incl sub) nog upgraden en moet er nog een platenspeler komen, dus ik mag nog wat shoppen.
[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 31-05-2021 10:07 ]
Mooi gedaan @GeleFles hoe heb je de aansluiting WCD/ speaker gedaan? Wij hebben een zelfde oplossing bij de verbouwing gemaakt, ik gebruikt neutrik connectoren (althans, als de subs klaar zijn)
Neutrik is ook een mooie oplossing, niet aan gedacht! Kan je dat mooi kwijt op de aansluitpunten op de muur?douwe.nl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:18:
Mooi gedaan @GeleFles hoe heb je de aansluiting WCD/ speaker gedaan? Wij hebben een zelfde oplossing bij de verbouwing gemaakt, ik gebruikt neutrik connectoren (althans, als de subs klaar zijn)
Wij hebben Gira schakelmateriaal, deze hebben ook universele keystone houders.
Daar heb ik deze keystones in geplaatst:
https://www.onlinekabelsh...luidsprekerkabel-rood-wit
Voor de actieve sub heb ik daar keystones met een tulpaansluiting voor gebruikt.
Mooie oplossing! Daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Wij hebben ook Gira, E2, ik heb naast de wcd's een blindplaat en maak daar de Neutrik op. Geen surround speakers in de huiskamer dus past makkelijk dan maar eventueel is een extra kabeltje trekken mogelijk, er passen 2 neutriks op.GeleFles schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Neutrik is ook een mooie oplossing, niet aan gedacht! Kan je dat mooi kwijt op de aansluitpunten op de muur?
Voor de actieve sub heb ik daar keystones met een tulpaansluiting voor gebruikt.
Zeker mooie oplossing, ik heb net vanmorgen Gira system 55 besteld bij electramat met blindplatenGeleFles schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Neutrik is ook een mooie oplossing, niet aan gedacht! Kan je dat mooi kwijt op de aansluitpunten op de muur?

https://www.onlinekabelsh...rzonken-aansluiting-zwart
Dat kan inderdaad, ik heb de niet verzonken versie gebruikt.taz10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Zeker mooie oplossing, ik heb net vanmorgen Gira system 55 besteld bij electramat met blindplaten, deze dan maar vervangen voor die netwerkdingen, ziet een stuk mooier uit, ik heb voor mijn subwoover ook een kabel getrokken onderde vloer door en ingefreest, moet ik dan deze connector daarvoor hebben ??
https://www.onlinekabelsh...rzonken-aansluiting-zwart
Let wel even op de connector die je gebruikt in de wanddoos, je hebt niet bijzonder veel ruimte.
Hi @Theo27
Wat heb je voor klemmen gebruikt achter de tv om de led strip zo netjes vast te maken? Thanks!
Wat heb je voor klemmen gebruikt achter de tv om de led strip zo netjes vast te maken? Thanks!
Als ik hier naar kijk wil ik mijn scherm inkruipen om in je woonkamer met je speakers te kunnen gaan schuiven.Theetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:39:
[Afbeelding]
Van mij uit ook maar eens een post sinds ik net van m’n nieuwe televisie aan het genieten ben, vandaar ook even een casual shot
Televisie: LG 77” G1
Front speakers: Q Acoustics 2050i
Center speaker: Q Acoustics 2000Ci
Surround speakers: Q Acoustics 2020i
Atmos speakers: Q Acoustics QI65C
Subwoofer: BK Elec XXLS400-DF (auto on/off switch)
Speaker layout: 5.1.4 d.m.v. een Onkyo TX-RZ840
Al het apparatuur in een gangkast, alle speakers bedrading weggewerkt in loze leidingen.
Enige wat er nog moet gebeuren is een extra subwoofer, het verven van de witte achterwand en plintjes rondom in het huis.
too old, too cold
Ik heb afgelopen weekend heel mijn set van de wand af moeten halen ivm een defecte HDMI kabel… connector had knel gezeten achter de receiver en naja..
Nadeel is in dit geval dat ik een oude receiver heb en het dus de ARC kabel naar de TV was…
Dus; álles moest eraf… zwevende meubel + TV…
Direct alle kabels die nog extra gewenst waren bijbesteld, alles eruit en opnieuw door de buis. Alles met elkaar 2-3 uur werk (excl. kabelmanagement…). Ik had een HUE strip (een normale) achter de TV verwerkt maar dat beviel toch niet helemaal, dus verhuist naar onder de kast.
Ik ben nog op wat kabeltjes aan het wachten voor de puntjes op de i. Dan nog even ruimen om alles te kunnen showen
Nadeel is in dit geval dat ik een oude receiver heb en het dus de ARC kabel naar de TV was…

Dus; álles moest eraf… zwevende meubel + TV…
Direct alle kabels die nog extra gewenst waren bijbesteld, alles eruit en opnieuw door de buis. Alles met elkaar 2-3 uur werk (excl. kabelmanagement…). Ik had een HUE strip (een normale) achter de TV verwerkt maar dat beviel toch niet helemaal, dus verhuist naar onder de kast.
Ik ben nog op wat kabeltjes aan het wachten voor de puntjes op de i. Dan nog even ruimen om alles te kunnen showen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zou ze persoonlijk ook wat meer uit de hoek halen. Niet té veel natuurlijk, volgens mij zit je wel redelijk ver van de TV af, dan wordt je stereobeeld minder.Negakinu schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Als ik hier naar kijk wil ik mijn scherm inkruipen om in je woonkamer met je speakers te kunnen gaan schuiven.
De wijzen komen uit het Oosten!
Met twee grote antennes, heb je vast goed bereik in huis..?Theetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:39:
[Afbeelding]
Van mij uit ook maar eens een post sinds ik net van m’n nieuwe televisie aan het genieten ben, vandaar ook even een casual shot
Al het apparatuur in een gangkast, alle speakers bedrading weggewerkt in loze leidingen.
Enige wat er nog moet gebeuren is een extra subwoofer, het verven van de witte achterwand en plintjes rondom in het huis.
Leuke setup. Atmos ingebouwd in het plafond, neem ik aan?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Tips zijn altijd welkomNegakinu schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Als ik hier naar kijk wil ik mijn scherm inkruipen om in je woonkamer met je speakers te kunnen gaan schuiven.
Ze staan zo’n 20cm van de wand, zowel zij als aan de achterkant.NoepZor schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Ik zou ze persoonlijk ook wat meer uit de hoek halen. Niet té veel natuurlijk, volgens mij zit je wel redelijk ver van de TV af, dan wordt je stereobeeld minder.
Klopt, we hebben met de bouw van het huis overal zoveel mogelijk rekening mee gehouden is meer zeer goed bevallen. Loze leidingen had ik aan de andere kant nog iets meer willen hebben, maarja dat is achteraf.timovd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Leuke setup. Atmos ingebouwd in het plafond, neem ik aan?
[ Voor 3% gewijzigd door Theetjuh op 01-06-2021 14:08 . Reden: Typo ]
Ik zou proberen om de afstand tussen de speakers gelijk te houden als de afstand tussen jouw luisterpositie en het centrum van het stereobeeld. Als de front speakers hierdoor in de hoeken eindigen, zou ik dichter op de TV gaan zitten om zo de gelijkbenige driehoek te verkleinen. Tevens zou ik de speakers iets meer de ruimte inzetten, van de achterwand af. Ik zou eens zo'n 60cm proberen.
Voor de subwoofer zou ik de subcrawl doen. Het ziet er naar uit dat je veel ruimte hebt, dus je subwoofer positioneren op basis van het geluid (ipv het uiterlijk van dat ding in de ruimte) kan er voor zorgen dat je op je luisterpositie een meer lineaire basweergave hebt. Meten is weten in dit geval, dus als je een keer wilt hobbyen kun je eens een UMIK-1 microfoon en REW software proberen.
Als je helemaal los wilt gaan kun je eens kijken naar room treatment. Wat akoestische panelen doen wonderen voor je geluid! Ook hier geldt; meten is weten, maar in de praktijk zul je zien dat bijna elke ruimte behandeling kan gebruiken. Reflectiepunten (van op zijn minst je front zuilen) aanpakken maakt al een groot verschil.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/au7XKi5kLuE5eSJ2qT2ZWLW9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UFKOUSc1brmBXrT9Ojga3dtT.jpg?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 01-06-2021 14:58 ]
too old, too cold
Ik vind ze ook vrij dicht op zowel de achter- als zijwand staan.Theetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:06:
[...]
Ze staan zo’n 20cm van de wand, zowel zij als aan de achterkant.
Wellicht klinkt het nu prima maar als je de mogelijkheid hebt zou ik eens experimenteren met de plaatsing.
Bijv. 50cm extra van de achter- en zijwand af. Of nog meer, of minder. Gewoon proberen.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Was ik ook zeker van plan, iets voor de toekomst.Negakinu schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:49:
[...]
Meten is weten in dit geval, dus als je een keer wilt hobbyen kun je eens een UMIK-1 microfoon en REW software proberen.
Qua akoestische behandeling wilde ik eigenlijk een difusor ipv een absorber op de achterwand, maar heb na de nodige filmpjes van Audioholics op Youtube over akoestiek een ander beeld daarin gekregen, vandaar ook maar eerst meten. Een absorberend schilderij aan de rechtermuur leek me ook wel een goed idee.
De speakers staan zo’n 4,5m uit elkaar en ik zit op 4m van de speakers, dat valt dus nog mee.
Maar zoals ik al zei wil ik graag gaan experimenteren met kleine aanpassingen.
Vrouwlief moet het ook mooi vinden, daarbij heb ik maar beperkte ruimte qua verplaatsing ivm loze leidingen.
Voor mijn gevoel nu al een enorm mooie en goed klinkende setup, beetje bij beetje beter is nooit erg
Gewoon elke dag 1cm opschuiven. Dan valt het minder op.
[ Voor 26% gewijzigd door Negakinu op 01-06-2021 15:12 ]
too old, too cold
Heb je daar een synch box aan vast geknoopt, kwam dit filmpje tegen toen ik even zochtTheetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:39:
[Afbeelding]
op wat je daar hebt staan. Best gaaf denk ik
YouTube: Philips Hue Signe Floor lamps
Ik heb er ook maar een besteld
Haha begin jij nou ook al??ppeterr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Heb je daar een synch box aan vast geknoopt, kwam dit filmpje tegen toen ik even zocht
op wat je daar hebt staan. Best gaaf denk ik
YouTube: Philips Hue Signe Floor lamps
Ik heb er ook maar een besteldMisschien later eens een 2e..
Vriend van me heeft hetzelfde en stelde dat al voor
Maar ik kijk het liefst vrij donker, ze gaan bij het kijken van films al automatisch naar 10% en als ik op pauze druk weer naar de originele stand.
Heb er ook wel aan zitten te denken om achter het paneel een ledstrip rondom te plaatsen, wie weet ooit nog eens
Theetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Haha begin jij nou ook al??
Vriend van me heeft hetzelfde en stelde dat al voor![]()
Maar ik kijk het liefst vrij donker, ze gaan bij het kijken van films al automatisch naar 10% en als ik op pauze druk weer naar de originele stand.
Heb er ook wel aan zitten te denken om achter het paneel een ledstrip rondom te plaatsen, wie weet ooit nog eens
.......ik ga gewoon het hele huis mee laten flippen straks tijdens het film kijken.
Nee geintje, het gadget en show gedeelte van zo een synch box is wel heel erg hoog.
Anyway mooie setup heb je!
Dank jeppeterr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Snap ik wel, en doe ik eigenlijk ook altijd. Wat donkerder maken. Toch heb ik er een besteld, en
.......ik ga gewoon het hele huis mee laten flippen straks tijdens het film kijken.
Nee geintje, het gadget en show gedeelte van zo een synch box is wel heel erg hoog.
Anyway mooie setup heb je!

Het zou voor een feestje op basis van de muziek wel erg leuk zijn, maar volgens mij zou dat nu al moeten kunnen
Ik heb mijn speakers een tijdje op het TV meubel geparkeerd en heb ze in een later stadium maar helemaal weggehaald toen mijn versterker kapot ging (ik had Q Acoustics speakers op stands, maar die vielen vrij makkelijk om, vooral zijwaarts).Metal Mark schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:31:
Heb een paartje Dynaudio Xeo 20 staan op Dynaudio stands. Hoe gaat jullie om met kleine kinderen? Ik ben een beetje bang dat onze jongste straks de boel aantikt of per ongeluk aanduwt. Zo heel stevig staat het allemaal niet.
Dit topic doet mij aan vroeger denken toen ik nog geen papa was
Misschien dat er op termijn een soundbar + subwoofer en een nieuwe TV komt, waarbij de TV (en evt soundbar) zal worden opgehangen aan de muur, zodat het iig nergens heen gaat.
Maar echt missen doe ik het na 5 jaar ook niet. Wel leuk om de verschillende setups te zien hier. Inspiratie voor ooit, als mijn woonkamer weer een woonkamer wordt in plaats van een kinderspeeltuin
Ik heb ook al mijn kasten aan de muur vastgeschroefd... kijk met name uit met ladekasten.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Oh dit zijn gewoon de standaard klemmen die bij de hue gradient strip zittenfinalmen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:51:
Hi @Theo27
:strip_exif()/f/image/TVYqDd3qqwixtyJIGoe7fihY.jpg?f=fotoalbum_large)
Scrooge NL
Recentelijk verhuisd en dan kost het altijd even tijd voordat je een werkbaar compromis hebt gevonden tussen praktisch woonkamergebruik en de surround-setup (en vriendin
). We hebben een 5.1-setup en ik moet het doen met een sub-optimale opstelling van de rears:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zRre6z1BV08bRGCwACPzk3bh.jpg?f=user_large)
De rears staan te ver naar achteren. Heb ze maximaal uitelkaar gezet en bijna geen toe-in om zoveel mogelijk te voorkomen dat geluid van links- en rechtsachteren gaat mengen, maar echt goed discreet krijg je het niet, daarvoor moeten de speakers meer richting zijkant van luisterpositie, dat gaat niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sOsIeihiM9qgApdXm9CdzkoV.jpg?f=user_large)
Vlnr: ASW 650, DM603 S3, LCR600 DM603 S3.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5K06AFaNozP7pswnLjPRvvbR.jpg?f=user_large)
DM602.5 S3 maal twee
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H4KUf73Ke0ZHdjJFobyPaCOF.jpg?f=user_large)
Vlnr: RMB-1075, RSP-1570 en DVD-A1XVA
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lc1yeyLeDd2k315xr5MgbfVb.jpg?f=user_large)
Totaaloverzicht met alle speakers. Rechtsachter zou naar voren kunnen, maar linksachter komt dan midden in het pad te staan, dat gaat niet. Het klinkt allemaal prima, alleen zou het iets beter kunnen natuurlijk.
De houten plaat aan de muur zat er al in, we overwogen deze weg te halen of wit te verven, maar toen dachten we 'Why bother, dit gaat prima zo met de tv er aan'.
Tv is een LG OLED 65" C8. Extreem tevreden mee, gebruik ook de ingebouwde mediaspeler om films en series van de nas af te spelen (de Plex-client ziet er beter uit, maar de ingebouwde mediaspeler lijkt toch iets minder kieskeurig te zijn).
Heb voorlopig geen upgrades op het oog. Wellicht een keer een pre/processor (of receiver met pre-outs) met wat modernere toeters en bellen zoals(e)ARC, maar alleen als ik tegen iets leuks aanloop.
De speakers heb ik nu 18 jaar, ik kijk wel eens met een schuin oog naar wat anders, maar dat is meer om eens wat anders te hebben, met andere looks. We vinden ze uitstekend klinken (we gaan niet echt voor muziek zitten moet ik zeggen) dus vermoed ik dat ze 2030 ook wel halen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zRre6z1BV08bRGCwACPzk3bh.jpg?f=user_large)
De rears staan te ver naar achteren. Heb ze maximaal uitelkaar gezet en bijna geen toe-in om zoveel mogelijk te voorkomen dat geluid van links- en rechtsachteren gaat mengen, maar echt goed discreet krijg je het niet, daarvoor moeten de speakers meer richting zijkant van luisterpositie, dat gaat niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sOsIeihiM9qgApdXm9CdzkoV.jpg?f=user_large)
Vlnr: ASW 650, DM603 S3, LCR600 DM603 S3.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5K06AFaNozP7pswnLjPRvvbR.jpg?f=user_large)
DM602.5 S3 maal twee
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H4KUf73Ke0ZHdjJFobyPaCOF.jpg?f=user_large)
Vlnr: RMB-1075, RSP-1570 en DVD-A1XVA
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lc1yeyLeDd2k315xr5MgbfVb.jpg?f=user_large)
Totaaloverzicht met alle speakers. Rechtsachter zou naar voren kunnen, maar linksachter komt dan midden in het pad te staan, dat gaat niet. Het klinkt allemaal prima, alleen zou het iets beter kunnen natuurlijk.
De houten plaat aan de muur zat er al in, we overwogen deze weg te halen of wit te verven, maar toen dachten we 'Why bother, dit gaat prima zo met de tv er aan'.
Tv is een LG OLED 65" C8. Extreem tevreden mee, gebruik ook de ingebouwde mediaspeler om films en series van de nas af te spelen (de Plex-client ziet er beter uit, maar de ingebouwde mediaspeler lijkt toch iets minder kieskeurig te zijn).
Heb voorlopig geen upgrades op het oog. Wellicht een keer een pre/processor (of receiver met pre-outs) met wat modernere toeters en bellen zoals(e)ARC, maar alleen als ik tegen iets leuks aanloop.
De speakers heb ik nu 18 jaar, ik kijk wel eens met een schuin oog naar wat anders, maar dat is meer om eens wat anders te hebben, met andere looks. We vinden ze uitstekend klinken (we gaan niet echt voor muziek zitten moet ik zeggen) dus vermoed ik dat ze 2030 ook wel halen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
@Abbadon Waarom de bank niet meer naar achteren? Ik ken natuurlijk niet de gehele indeling van de woonkamer. Maar met de bank en stoelen bij de tv lijkt het krap. Terwijl er achter de bank onbenutte ruimte is.
Daarbij is meestal het advies om (indien mogelijk) de bank op 2/3e van de lengte/breedte van de kamer te zetten.
Verder mooie nette opstelling. Helemaal niet verkeerd. Zeker gezien de kwalitatieve versterkers.
Daarbij past die houten plaat achter de tv juist erg goed bij de kleur luidsprekers. (Tenminste zo lijkt het op de foto).
Daarbij is meestal het advies om (indien mogelijk) de bank op 2/3e van de lengte/breedte van de kamer te zetten.
Verder mooie nette opstelling. Helemaal niet verkeerd. Zeker gezien de kwalitatieve versterkers.
Daarbij past die houten plaat achter de tv juist erg goed bij de kleur luidsprekers. (Tenminste zo lijkt het op de foto).
[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 01-06-2021 22:24 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door TheKerremenke op 01-06-2021 22:24 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Er is idd voldoende ruimte achter de bank en krap is het niet voor de bank (foto vertekent/comprimeert het zithoekgedeelte). Maar als de bank naar achteren gaat moet ik ook een grotere tv

Precies, eindelijk iemand met een goede afstand, althans lijkt mij, 2.7 meter met een 65 inch. Daarom ga ik met mijn 3 m naar 75 inchAbbadon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:39:
Er is idd voldoende ruimte achter de bank en krap is het niet voor de bank (foto vertekent/comprimeert het zithoekgedeelte). Maar als de bank naar achteren gaat moet ik ook een grotere tv

Houten plaat weg, tv naar de slaapkamer, dikke 4k short throw projector en dan op minimaal 120" kijken. Dan kan de bank mooi wat naar achteren.Abbadon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:39:
too old, too cold
Ik snap het ook wel. WAF factor is en blijft belangrijk, in mijn ogen. Maar in goed overleg is veel mogelijk en je moet elkaar ook wat gunnen.
Ik zit op 4 meter naar een 50 inch te kijken. Wilde eigenlijk groter maar dat vond de mijn vriendin niet zo’n fijn idee. Perfecte reden voor mij om in overleg met mijn vriendin voor een projector te kiezen. Nu heb ik tenminste de keuze tussen 50 of 100 inch.
Maar zit daarentegen ook op de gewenste 2/3e van de kamer met de bank. Ideaal voor het geluid.
Mbt de opstelling van @Abbadon. Dat is een bewuste keuze. De luidsprekers, apparatuur en meubels zijn allemaal mooi. Maar hij gaf aan dat de rear speakers niet ideaal staan. Vandaar mijn voorstel om de bank naar achteren te schuiven.
Hetgeen de zithoek groter maakt (naar mijn mening ook mooier, nu oogt het te krap, even terzijde). Maar dit gaat ten koste van de grootte van de tv. Dus een terechte afweging tussen groot beeld of betere zitpositie mbt geluid.
Ik zit op 4 meter naar een 50 inch te kijken. Wilde eigenlijk groter maar dat vond de mijn vriendin niet zo’n fijn idee. Perfecte reden voor mij om in overleg met mijn vriendin voor een projector te kiezen. Nu heb ik tenminste de keuze tussen 50 of 100 inch.
Maar zit daarentegen ook op de gewenste 2/3e van de kamer met de bank. Ideaal voor het geluid.
Mbt de opstelling van @Abbadon. Dat is een bewuste keuze. De luidsprekers, apparatuur en meubels zijn allemaal mooi. Maar hij gaf aan dat de rear speakers niet ideaal staan. Vandaar mijn voorstel om de bank naar achteren te schuiven.
Hetgeen de zithoek groter maakt (naar mijn mening ook mooier, nu oogt het te krap, even terzijde). Maar dit gaat ten koste van de grootte van de tv. Dus een terechte afweging tussen groot beeld of betere zitpositie mbt geluid.
[ Voor 31% gewijzigd door TheKerremenke op 02-06-2021 12:49 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Thalaron mooi en sfeervol ingerichte huiskamer!
85" is toch wel gaaf hoor
Lastige met onwall speakers lijkt me dat je maar moet hopen dat de plaatsing goed is. Ff 10cm naar links of rechts zit er dan niet bij. Hoe bevalt dat?
De hond rent niet jankend weg als je weer eens een film op oorlogssterkte luistert?
85" is toch wel gaaf hoor

Lastige met onwall speakers lijkt me dat je maar moet hopen dat de plaatsing goed is. Ff 10cm naar links of rechts zit er dan niet bij. Hoe bevalt dat?
De hond rent niet jankend weg als je weer eens een film op oorlogssterkte luistert?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Mijn kinderen weten inmiddels heel goed dat ze met een boog om de Dali's heen moeten en niet met hun vingers aan de tv mogen komen ..Lethalis schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:54:
[...]
Ik heb mijn speakers een tijdje op het TV meubel geparkeerd en heb ze in een later stadium maar helemaal weggehaald toen mijn versterker kapot ging (ik had Q Acoustics speakers op stands, maar die vielen vrij makkelijk om, vooral zijwaarts).
Dit topic doet mij aan vroeger denken toen ik nog geen papa was
Misschien dat er op termijn een soundbar + subwoofer en een nieuwe TV komt, waarbij de TV (en evt soundbar) zal worden opgehangen aan de muur, zodat het iig nergens heen gaat.
Maar echt missen doe ik het na 5 jaar ook niet. Wel leuk om de verschillende setups te zien hier. Inspiratie voor ooit, als mijn woonkamer weer een woonkamer wordt in plaats van een kinderspeeltuin
Ik heb ook al mijn kasten aan de muur vastgeschroefd... kijk met name uit met ladekasten.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Een projector vind ik gedoe, plus ik ben verknocht aan het zwart en hdr van oled. Enige optie is een grotere oled, maar dat wordt een duur grapje voor alleen wat meer kijkafstandNegakinu schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:45:
[...]
Houten plaat weg, tv naar de slaapkamer, dikke 4k short throw projector en dan op minimaal 120" kijken. Dan kan de bank mooi wat naar achteren.
Vooraf exact uitgemeten wat de ideale afstand is t.o.v. de plek waar we zitten. Indien je in het midden van de stoelen gaat staan zijn nagenoeg perfecte driehoekenQuattroNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:27:
@Thalaron mooi en sfeervol ingerichte huiskamer!![]()
85" is toch wel gaaf hoor![]()
Verder bevalt het prima! Los van dat het optisch een stuk minder aanwezig is dan de staanders vroeger (voornamelijk een ding voor mijn vrouw maar ikzelf kan dit ook wel waarderen) staat het ook nooit in de weg. Kans op schade is nihil (niemand hoeft eraan te zitten e.d.).
En je hebt (1 van de 2) hondjes gevonden zie ik (was een soort van waar ik Wallie foto haha). Maar zolang er geen beesten op TV komen is er niets aan de hand
Verwijderd
Zou mij met geen zorgen maken met deze luidsprekers, dit is nog van de tijd dat B&W nog de moeite deed om te proberen een goede luidspreker te maken.Abbadon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:01:
...
Is je stoel je een echte?
Zie de Topic Warning, dit is niet de plek voor dit soort vragen. Let bij het openen van een topic in CEA ook op de template, de vragen in deze vorm zijn te globaal om er een antwoord op te geven.
[ Voor 123% gewijzigd door FeaR op 02-06-2021 12:42 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:34 ]
Top vraag hem hier wel in
Deleon78 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:22:
[...]
- wat is je vraag, want aan ja of nee heb je waarschijnlijk niks
- Consumentenelektronica Aankoopadvies
'de vriendin'......TheKerremenke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:11:
IWilde eigenlijk groter maar dat vond de vriendin niet zo’n fijn idee.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ik heb “de” aangepast naar “mijn”
Maar ik moet toegeven dat ikzelf zo’n groot zwart vlak op de muur ook niet het mooiste vind. Daarom ben ik persoonlijk wel gecharmeerd van het idee van de Frame tv’s van samsung.
Maar ja daar is weer het nadeel het spiegelende lichtgevende, niet OLED scherm (Qled ben ik fel tegen, dat vind ik gewoon de boel belazeren)
Daarbij ken ik maar weinig schilderijen die daadwerkelijk licht geven

Even los van dat QLED wat benaming betreft optisch lijkt op OLED, hoezo belazeren?TheKerremenke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:53:
[...]
(Qled ben ik fel tegen, dat vind ik gewoon de boel belazeren)
Ik ben zeer content met mijn QLED in ieder geval. Sure... het heeft ook (een hoop) nadelen t.o.v. OLED... echter ook weer voordelen.
- Inbranden is 100% zeker geen issue.
- In ideder geval in vergelijking met de OLED spiegels schermen die ik ken; Zeer goede anti-reflectie laag
- Met daglicht prima TV te kijken i.v.m. hoge helderheid (zo helder... dat ik heb ingesteld dat hij in een donkere ruimte minder fel is omdat ik anders pijn aan mijn ogen krijg).
- Een 85" QLED is prima betaalbaar t.o.v. een OLED van een soortgelijk formaat. (met Black Friday minus cashback circa 2600 euro).
Já...De nadelen spreken wellicht voor zich; zwartwaarde/slechte(re) uniformiteit/geen Dolby Vision.. Dit heb ik in dit geval voor lief genomen omwille van het budget en formaat
Het is ook zo'n tijdrovende klus, nieuwe speakers; zoveel te beluisteren voordat je goede keuze kunt maken (had ik 18 jaar geleden ook, bergen speakers beluisterd).Verwijderd schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Zou mij met geen zorgen maken met deze luidsprekers, dit is nog van de tijd dat B&W nog de moeite deed om te proberen een goede luidspreker te maken.
Is je stoel je een echte?
En ja, da's een echte.
--
Bedenk me net dat ik wél een home theater-upgrade ga doen, mijn vriendin wil gordijnen die verduisteren om zo beter films/series te kijken. Ik heb daar geen bezwaar tegen
Ik had al snel een probleem met mijn B&W 702's en deze hebben dan ook het veld geruimd. Tevens moest ik nog een versterker kopen en wilde nog graag een cd speler. Na een mooie zoektocht heb ik het wel erg goed voor mekaar als zeg ik het zelfTijn96 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:02:
[...]
De upgrade kwam een stukje sneller dan verwacht. Heb nu B&W 702 S2's staan in hoogglans zwart. Als speakerkabel de Rocket 33 van Audioquest (want ik vind dat er mooi en verzorgd uitzien). Nu doorsparen voor een dedicated streaming optie. Tips altijd welkom!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het geluid is nu fantastisch. Ik gebruik het voornamelijk voor muziek luisteren en zo af en toe een filmpje. Vandaar ook de keuze, wederom, voor stereo. Nu is het een 2.0 en dit zal in de nabije toekomst niet veranderen (maar ik beloof niks meer aangezien mijn vriendin steeds meer begint over samenwonen).
Wat zien we:
Primare i25 Prisma
Primare CD32
Rega Planar 1 plus
Dynaudio Contour 30i - grey oak high gloss
Samsung 55" UHD
Audioquest Rocket 33
Wat zien we niet:
Een switch
Xbox one X
Een groot deel van de kabels (maar zeker niet alles is weggewerkt)
:strip_exif()/f/image/xCvkGteDWTWfTpYRDDSzVLFn.jpg?f=fotoalbum_large)
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Omdat Samsung zo ongeveer het enige merk is dat geen Oled in het assortiment heeft en daarom met Qled op de proppen kwam; wat gewoon een goede kwaliteit lcd is. Samsung doet overkomen alsof het ongeveer hetzelfde is, maar dan veel goedkoper. Dat is nu eenmaal niet zo. Neemt niet weg dat Samsung dit op een goede manier gedaan heeft. Bij veel sites kun je in het 'filter' aangeven of je 4k, 8k, Oled of Qled tv's wil....terwijl je in feite maar 2 verschillende technieken vergelijkt.Thalaron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Even los van dat QLED wat benaming betreft optisch lijkt op OLED, hoezo belazeren?
Maar er is vast een topic waar dit uitgebreider besproken kan worden dan hier
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ben jij nog steeds tevreden met je TV-Meubel?aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:28:
Was nog aan het opruimen.
[Afbeelding]
LG55CX
Sonos Arc
PS4 PRO
Heb er net ook 1 van hun besteld.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Kabelmanagement was 1 van de dingen waar ik ook erg gecharmeerd over was, heb zelf deze besteld.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:50:
Heb zelf (de voorloper van) deze ook bij hen vandaan: https://www.tv-kast.nl/product/loef-275-wit/
Niet goedkoop, maar wel echt fraai voor in je kamer. Ook goed over kabelmanagement nagedacht en over formaten van een gemiddelde receiver, de meeste van dit soort meubels zijn vaak niet diep genoeg.
Alles staat ook netjes bij ze uitgewerkt op de website qua afmetingen e.d.
Jij ook nog steeds te spreken over de prijs/kwaliteit?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja absoluut. Lak is van hoge kwaliteit. Heb meubel nu 7 jaar en is nog als nieuw.Greatsword schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:05:
[...]
Kabelmanagement was 1 van de dingen waar ik ook erg gecharmeerd over was, heb zelf deze besteld.
Alles staat ook netjes bij ze uitgewerkt op de website qua afmetingen e.d.
Jij ook nog steeds te spreken over de prijs/kwaliteit?
[Afbeelding]
Had destijds issue met levering, was iets beschadigd tijdens transport. Werd prompt een nieuwe geleverd (zoals het hoort, maar toch, goede ervaring).
Mooi spul allemaal. En iemand moet een hobby hebben heTijn96 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Ik had al snel een probleem met mijn B&W 702's en deze hebben dan ook het veld geruimd. Tevens moest ik nog een versterker kopen en wilde nog graag een cd speler. Na een mooie zoektocht heb ik het wel erg goed voor mekaar als zeg ik het zelf![]()
Het geluid is nu fantastisch. Ik gebruik het voornamelijk voor muziek luisteren en zo af en toe een filmpje. Vandaar ook de keuze, wederom, voor stereo. Nu is het een 2.0 en dit zal in de nabije toekomst niet veranderen (maar ik beloof niks meer aangezien mijn vriendin steeds meer begint over samenwonen).
Wat zien we:
Primare i25 Prisma
Primare CD32
Rega Planar 1 plus
Dynaudio Contour 30i - grey oak high gloss
Samsung 55" UHD
Audioquest Rocket 33
Wat zien we niet:
Een switch
Xbox one X
Een groot deel van de kabels (maar zeker niet alles is weggewerkt)
[Afbeelding]
Mocht je vriendin idd bij je intrekken, weet dan dit: om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Omdat er maar weinig Quantum Light Emitting Diodes in Samsung tv’s zitten…. Als de techniek er niet inzit, dan moet je de tv er niet naar benoemen.Thalaron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Even los van dat QLED wat benaming betreft optisch lijkt op OLED, hoezo belazeren?
Ik ben daar niet zo van gecharmeerd.
Neemt niet weg dat ze zowel hun voor als nadelen tov OLED hebben.
Nu weer terug on-topic met wat foto’s?
[ Voor 28% gewijzigd door TheKerremenke op 02-06-2021 18:13 ]
Supergaaf hoor, die stoelen ...... whouw, waar kan ik zulke kopen??Thalaron schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:56:
***members only***
Bij Goossens. Het TV meubel (Vision) en de salontafels komen daar ook vandaan (puur toeval overigens).taz10 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:25:
[...]
Supergaaf hoor, die stoelen ...... whouw, waar kan ik zulke kopen??
Ze zijn nu afgeprijsd zie ik
Ach ja… het is niet anders
Enige nadeel is dat als ik om vergeving vraag, het me altijd zoveel geld kost 😁The Eagle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Mooi spul allemaal. En iemand moet een hobby hebben he
Mocht je vriendin idd bij je intrekken, weet dan dit: om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming
Ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt dat wat er ook gebeurt dit in de woonkamer blijft staan. Dus hopelijk het aan de voorkant goed geregeldThe Eagle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Jazeker!! Had in het begin ook mijn twijfels, omdat je voor die prijs ook een heel eind richting eiken meubels gaat. Maar nog steeds geen moment spijt van gehad. Briljante kabelmanagement. Makkelijk ophangen. Je moet de deurtjes alleen even goed afstellen. Kwaliteit is prima. Lak is prima. Ziet er nog als nieuw uit met een paar draken van kids.Greatsword schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:51:
[...]
Ben jij nog steeds tevreden met je TV-Meubel?
Heb er net ook 1 van hun besteld.
Tip:
CHECK OF ZE JUISTE SCHROEVEN HEBBEN MEEGELEVERD!! Die van ons kwam na het ophangen met plug en al van de muur af. Hadden wij in de mail overheen gelezen.
[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 03-06-2021 12:43 ]
Mooie setup hoor! Gaaf die platte speakers.Thalaron schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:56:
***members only***
Jullie houden niet echt van visite of wel?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Haha... Visitie anno 2020-2021 is wat karig geweest, echter staat de oude bank nog achter de stoelen verstopt voor wanneer het nodig zou zijnHulleman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:11:
[...]
Mooie setup hoor! Gaaf die platte speakers.
Jullie houden niet echt van visite of wel?
Met bezoek zitten we eigenlijk 95% van de tijd aan de eettafel of buiten dus om de woonkamer daarop in te richten vonden wij in ieder geval niet nodig

Wel is het idee dat we bij de eettafel die links uit beeld staat een bankje ter vervanging van stoelen plaatsen die desgewenst kan draaien naar de woonkamer.
Mooie ruimte en setup! 👍Theetjuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:39:
***members only***
Zou de fronts een beetje indraaien, tot je het idee hebt dat het geluid uit de center komt (sweetspot).
Heb dezelfde speakerset van QA maar dan in graphite en zit ook op een afstand van 4m.
De plaatsing en de afstand tussen de speakers zijn hier bepaald volgens de breedte van projectiescherm.
Setup:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 240 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Pioneer SC-LX501 - 5.1.2 * Q Acoustics 2050i-3090C-2020i + Cambridge Minx 220 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV 2017 *
:strip_exif()/f/image/ochfOdvM888KmD5Wwr2oAYHz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aMZhMAMtn4r5mcP0b2zgxwHP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T1pzb5ZClVpwD2hj58mqki2L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sc1QD3peYNsaQD7tHEjVaMTQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door ppeter op 05-06-2021 11:49 ]
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:33 ]
Ziet er mooi uit! Maar krijg je niet last van galm met die vloer? En die rolgordijnen zijn volgens mij vrij dun, is dat dan nog wel een beetje lekker kijken op de beamer nu het langer licht is?ppeter schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:39:
[...]
Mooie ruimte en setup! 👍
Zou de fronts een beetje indraaien, tot je het idee hebt dat het geluid uit de center komt (sweetspot).
Heb dezelfde speakerset van QA maar dan in graphite en zit ook op een afstand van 4m.
De plaatsing en de afstand tussen de speakers zijn hier bepaald door het projectiescherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mooie Setup inderdaad! Wij hebben hetzelfde meubel maar dan in hout-look. En samenwonen kan prima met zuilen en andere audiospullen. Mijn vriendin vind de speakers mooi klinken met muziek, tv kijken, series en films. Ze zou het zelf (naar eigen zeggen) niet kiezen als ze alleen zou wonen, maar vind het verder dikke prima.The Eagle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Aan de andere kant vind ik alle potjes, frutsels en andere niet functionele meuk die die in huis gehaald en op willekeurige plekken geëtaleerd wordt dan ook prima (zolang het niet voor het beeld staat)
[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 04-06-2021 16:21 ]
Wat een prachtige speakers uit die KEF T serie, en natuurlijk de kabels mooi weggewerkt. Prachtig!Thalaron schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:56:
***members only***
Wij hebben daar deze week toevallig de 'Vic' besteld, lijkt er heel sterk op. Verwachte levering: 1e week oktoberThalaron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Bij Goossens. Het TV meubel (Vision) en de salontafels komen daar ook vandaan (puur toeval overigens).
Ze zijn nu afgeprijsd zie ik![]()
Ach ja… het is niet anders
Tja, een tapijtje zou waarschijnlijk beter zijn.Vrijdag schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:
[...]
Ziet er mooi uit! Maar krijg je niet last van galm met die vloer? En die rolgordijnen zijn volgens mij vrij dun, is dat dan nog wel een beetje lekker kijken op de beamer nu het langer licht is?
Wij kijken alleen s’avonds als het (bijna) donker is, en anders een druk op het knopje om de rolluik te laten zakken.
Wat voor screens heb je daar hangen? Ik zoek zoiets om zonlicht op de OLED weg te houden.ppeter schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:39:
[...]
Mooie ruimte en setup! 👍
De plaatsing en de afstand tussen de speakers zijn hier bepaald volgens de breedte van projectiescherm.
Setup:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 240 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Pioneer SC-LX501 - 5.1.2 * Q Acoustics 2050i-3090C-2020i + Cambridge Minx 220 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV 2017 *
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De afgelopen tijd redelijk gewisseld van setups. Ik begon met geluid uit de TV voor films/series en een enkele Symfonisk speaker voor muziek. Ik wilde eigenlijk een manier om het geluid van de TV uit 2 Symfonisk speakers te krijgen, maar dat gaat simpelweg niet.
Na wat twijfelen uiteindelijk een tweede Symfonisk gekocht en een Beam om te verbinden met de TV, zo had ik een 5.0 setup. Ik stond me nog te bezinnen op stands, maar had de speakers voorlopig op de hoeken van de bank gelegd. Dit zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/vDyrzK0qdf5yqpK2kcgA7lAM.jpg?f=fotoalbum_large)
Het geluid werd uiteraard wel beter, maar ik was vooral veel aan het pielen elke keer als ik aan het luisteren was. Ten eerste kwam er Dolby Digital Plus uit de TV en de Beam ondersteunt dat niet. Dus van de apps op de TV werkten alleen de apps die stereo output gaven. Voor de rest was ik aangewezen op mijn Xbox. De Chromecast was ook nutteloos geworden.
Daarnaast vond ik dat de "spreiding" van het geluid met de Symfonisks veel beter was. Als ik bijvoorbeeld een Dolby voorbeeldvideo keek, dan ging het geluid achter erg goed, maar bij de Beam kon ik maar moeilijk horen dat het geluid van links, rechts of uit het midden hoorde te komen. Dit stoorde mij behoorlijk, dus ik heb in een opwelling de Sonos Arc gekocht. Die was gelukkig moeilijk leverbaar, dus in de tussentijd heb ik vooral nagedacht waar ik mij aan stoorde en wat ik nou eigenlijk wilde. Dus de Beam en een Symfonisk teruggestuurd en de Arc geannuleerd.
Op Marktplaats heb ik vervolgens een receiver gekocht (Denon AVR-X1600H) waar meteen een tweetal speakers (B&W DM601 S2) en een subwoofer (Harman Kardon HKTS 200) bij zat. Met het idee dat die speakers eerst op stands zouden komen en dat ik later vloerstaanders zou kopen. Ik heb hier geen goede foto van, maar dat zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/qE66u0xWR3AIcKNmtzGWi8IF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus aan vrouwlief een paar stands laten zien, maar die zei tot mijn verrassing dat ik beter gelijk vloerstaanders kon kopen in plaats van mijn geld hieraan uit te geven. Daarnaast was er ook nog wat bezorgheid over wat er zou kunnen gebeuren als de kleine de stands zou willen gebruiken om te oefenen met staan.
Dus ben ik wat audiozaken afgegaan om te luisteren, maar eerst kwam ik een platenspeler tegen die ik ook al een tijdje wilde. Daarna de TV opgehangen, zodat ik ruimte had om de platenspeler op het meubel te kunnen zetten. Uiteindelijk kwam ik bij ESK uit op de Tannoy Platinum F6 speakers
Met hoes:
:strip_exif()/f/image/KTJNXoJZzJYBAo4yhuCMmhCV.jpg?f=fotoalbum_large)
En zonder hoes:
:strip_exif()/f/image/YjqK6zwrZl7ea2USjL8xaORo.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat staat er dus nu allemaal:
Na wat twijfelen uiteindelijk een tweede Symfonisk gekocht en een Beam om te verbinden met de TV, zo had ik een 5.0 setup. Ik stond me nog te bezinnen op stands, maar had de speakers voorlopig op de hoeken van de bank gelegd. Dit zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/vDyrzK0qdf5yqpK2kcgA7lAM.jpg?f=fotoalbum_large)
Het geluid werd uiteraard wel beter, maar ik was vooral veel aan het pielen elke keer als ik aan het luisteren was. Ten eerste kwam er Dolby Digital Plus uit de TV en de Beam ondersteunt dat niet. Dus van de apps op de TV werkten alleen de apps die stereo output gaven. Voor de rest was ik aangewezen op mijn Xbox. De Chromecast was ook nutteloos geworden.
Daarnaast vond ik dat de "spreiding" van het geluid met de Symfonisks veel beter was. Als ik bijvoorbeeld een Dolby voorbeeldvideo keek, dan ging het geluid achter erg goed, maar bij de Beam kon ik maar moeilijk horen dat het geluid van links, rechts of uit het midden hoorde te komen. Dit stoorde mij behoorlijk, dus ik heb in een opwelling de Sonos Arc gekocht. Die was gelukkig moeilijk leverbaar, dus in de tussentijd heb ik vooral nagedacht waar ik mij aan stoorde en wat ik nou eigenlijk wilde. Dus de Beam en een Symfonisk teruggestuurd en de Arc geannuleerd.
Op Marktplaats heb ik vervolgens een receiver gekocht (Denon AVR-X1600H) waar meteen een tweetal speakers (B&W DM601 S2) en een subwoofer (Harman Kardon HKTS 200) bij zat. Met het idee dat die speakers eerst op stands zouden komen en dat ik later vloerstaanders zou kopen. Ik heb hier geen goede foto van, maar dat zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/qE66u0xWR3AIcKNmtzGWi8IF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus aan vrouwlief een paar stands laten zien, maar die zei tot mijn verrassing dat ik beter gelijk vloerstaanders kon kopen in plaats van mijn geld hieraan uit te geven. Daarnaast was er ook nog wat bezorgheid over wat er zou kunnen gebeuren als de kleine de stands zou willen gebruiken om te oefenen met staan.
Dus ben ik wat audiozaken afgegaan om te luisteren, maar eerst kwam ik een platenspeler tegen die ik ook al een tijdje wilde. Daarna de TV opgehangen, zodat ik ruimte had om de platenspeler op het meubel te kunnen zetten. Uiteindelijk kwam ik bij ESK uit op de Tannoy Platinum F6 speakers
Met hoes:
:strip_exif()/f/image/KTJNXoJZzJYBAo4yhuCMmhCV.jpg?f=fotoalbum_large)
En zonder hoes:
:strip_exif()/f/image/YjqK6zwrZl7ea2USjL8xaORo.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat staat er dus nu allemaal:
- Tannoy Platinum F6
- Harman Kardon HKTS200
- Denon AVR-X1600H
- Sony PS-LX310BT
- XBOX One S
- Philips 50PUS6704
- Ikea Kallax met platen
- QNAP NAS
- Intel NUC
- RPI 3b+
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Dit zijn screens op maat van bij de plaatselijke handelaar. Ze zijn uit kunstof en daarmee perfect afwasbaar.luuksnijmegen schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:09:
[...]
Wat voor screens heb je daar hangen? Ik zoek zoiets om zonlicht op de OLED weg te houden.
Eerst hadden we witte screens waardoor het heel licht was in de woonkamer, maar met de komst van de beamer werd tijdens het kijken heel de woonkamer opgelicht en was nefast voor de beeldkwaliteit.
Daarom vervangen door donkere screens, ze zijn wel licht doorlatend maar ik moet ze nu wel steeds (half) omhoog/omlaag doen (alleen bij het schuifraam naar de tuin om extra licht binnen te laten), maar de beeldkwaliteit van de beamer is veel beter en het is nu ook veel gezelliger avonds.
Screens zijn wel strakker en makkelijker in onderhoud, en vind ik persoonlijk mooier dan overgordijnen. Alleen kan je met overgordijnen volledig verduisteren, maar wij hebben gelukkig rolluiken.
Ik zou die sub dan gewoon wegdoen inderdaad. Die Tannoy's gaan inderdaad een stukje lager dan die sub, dus dan heb je er niet zoveel aan. Mocht je de allerlaagste tonen missen moet er wel echt een goede subwoofer naast die dik onder de 40Hz zit, en dat kan ook weer best in de papieren lopen (maar 2e hands is er natuurlijk zat te vinden).maussie95 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:13:
De afgelopen tijd redelijk gewisseld van setups. Ik begon met geluid uit de TV voor films/series en een enkele Symfonisk speaker voor muziek. Ik wilde eigenlijk een manier om het geluid van de TV uit 2 Symfonisk speakers te krijgen, maar dat gaat simpelweg niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met hoes:
[Afbeelding]
En zonder hoes:
[Afbeelding]
Wat staat er dus nu allemaal:Wat zie je niet:
- Tannoy Platinum F6
- Harman Kardon HKTS200
- Denon AVR-X1600H
- Sony PS-LX310BT
- XBOX One S
- Philips 50PUS6704
- Ikea Kallax met platen
De vloerstaande speakers gaan nu lager dan de (toch vrij budget) subwoofer en lijken voor mij ook gedetailleerder laag weer te geven, dus ik ben nog aan het twijfelen of ik die alleen met films gebruik, of dat ik later een betere koop, of dat ik gewoon helemaal geen subwoofer doe.
- QNAP NAS
- Intel NUC
- RPI 3b+
Super mooie setup verder, smaakvolle inrichting ook!
Ik neem aan dat je die B&W 's naar de rear / achtergrond hebt verplaatst?maussie95 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:13:
Wat staat er dus nu allemaal:Wat zie je niet:
- Tannoy Platinum F6
- Harman Kardon HKTS200
- Denon AVR-X1600H
- Sony PS-LX310BT
- XBOX One S
- Philips 50PUS6704
- Ikea Kallax met platen
De vloerstaande speakers gaan nu lager dan de (toch vrij budget) subwoofer en lijken voor mij ook gedetailleerder laag weer te geven, dus ik ben nog aan het twijfelen of ik die alleen met films gebruik, of dat ik later een betere koop, of dat ik gewoon helemaal geen subwoofer doe.
- QNAP NAS
- Intel NUC
- RPI 3b+
Ik heb met en zonder subwoofer geprobeerd en vind zelf zonder subwoofer veel prettiger. Kan me voorstellen dat je dat een aantal keren met dezelfde brongeluiden gaat testen op je Denon.
Hier ook nog wat foto's van mijn tv/audio hoekje.
Wat zie je:
- LG OLED B6.
- KPN TV Kastje.
- KPN Experia Modem.
- Cambridge Audio CXA81.
- Monitor Audio BX2.
- REL Strata 3.
- Playstation 4 Pro.
- Xbox One X.
- Nintendo Switch.
- Onze kat Mika die nieuwsgierig is wat ik allemaal aan het doen ben...
Wat zie je niet:
Raspberry Pi Model 3B met Volumio.
:strip_exif()/f/image/Iz7chwitn5jPegctIbwGT5yz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zie je:
- LG OLED B6.
- KPN TV Kastje.
- KPN Experia Modem.
- Cambridge Audio CXA81.
- Monitor Audio BX2.
- REL Strata 3.
- Playstation 4 Pro.
- Xbox One X.
- Nintendo Switch.
- Onze kat Mika die nieuwsgierig is wat ik allemaal aan het doen ben...
Wat zie je niet:
Raspberry Pi Model 3B met Volumio.
:strip_exif()/f/image/Iz7chwitn5jPegctIbwGT5yz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FsaeEmUMO1JhUCTasFB09HVJ.jpg?f=fotoalbum_large)
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Ik heb een beetje een rare vorm woonkamer, dus ik kon die B&W's niet mooi achter de bank kwijt. Het is een geschakelde hoekwoning, waardoor er nog een driehoek aan kamer achter de bank is. Die ene speaker kan ik wel kwijt, maar die andere staat dan wat ongemakkelijk in het midden van de kamer. Ik was dit aan het begin wel van plan met die Symfonisks, maar het ziet er wat raar uit.AntoniusDD schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Ik neem aan dat je die B&W 's naar de rear / achtergrond hebt verplaatst?
Ik heb met en zonder subwoofer geprobeerd en vind zelf zonder subwoofer veel prettiger. Kan me voorstellen dat je dat een aantal keren met dezelfde brongeluiden gaat testen op je Denon.
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Na lange tijd weer een volledige upgrade gedaan i.v.m. verhuizing naar een nieuw huis:
Opstelling:
- LG OLED77C9
- Versterker Marantz SR5015
- Volledige 5.1 set van de Jamo Concert series (C97+C93+Center+SUB)
- B&W Plafond speakers voor Atmos
- PS5
- Apple TV 4K 2021
- Hue Sync Box + Gradient Light strip
:strip_exif()/f/image/zQsDdKjN5xzyPQjuFAnAs1zE.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HJaPWK4NS2Q7OAFiaRzQkmFU.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVuDt9aIwAwxm5YpTmWqsV8b.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCNS4KSNQos03Q8l50vBoYLD.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lwHdJ40fQ8EtCw3bCI0oEACy.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzNJDfYodTWdSyKGYhgwy1WI.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oOVDSDbCjJJu2evVK6IrbnF2.gif?f=fotoalbum_large)
De Pluggen in de plinten heb ik dankzij een tip van @luuksnijmegen kunnen maken waarvoor dank!
Al met al mega blij met deze nieuwe set! Mijn thuisbioscoop en muziek kamer is helemaal af!
Opstelling:
- LG OLED77C9
- PS5
- Apple TV 4K 2021
:strip_exif()/f/image/zQsDdKjN5xzyPQjuFAnAs1zE.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HJaPWK4NS2Q7OAFiaRzQkmFU.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVuDt9aIwAwxm5YpTmWqsV8b.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCNS4KSNQos03Q8l50vBoYLD.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lwHdJ40fQ8EtCw3bCI0oEACy.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzNJDfYodTWdSyKGYhgwy1WI.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oOVDSDbCjJJu2evVK6IrbnF2.gif?f=fotoalbum_large)
De Pluggen in de plinten heb ik dankzij een tip van @luuksnijmegen kunnen maken waarvoor dank!
Al met al mega blij met deze nieuwe set! Mijn thuisbioscoop en muziek kamer is helemaal af!
[ Voor 34% gewijzigd door This-is-life op 08-06-2021 10:59 ]
Bij deze het verhaal en wat foto's van mijn setup.
Mijn vriendin heeft een hekel aan woonkamers met een tv aan de muur en alle banken daar naartoe gericht. Ze schuift ook maar wat graag met de opstelling. Gevolg was dat wij jarenlang geen tv hebben gehad, maar af en toe wat keken via een laptop of tablet.
Totdat ze een jaar of anderhalf geleden tegen me zei, dat ze een tv met een spelcomputer wel leuk zou lijken, nu we kinderen hebben.
Gezien bovenstaande ben ik in een kerstvakantie gaan klussen en heb een tafel op wielen gemaakt, waarin alle apparatuur zit. We kunnen nu overal tv kijken en gamen. Het enige wat er nodig is, is een UTP-kabel en een stopcontact.
Wat zit er in::strip_exif()/f/image/xTIPAeAYbBcIqzmG7wuKIQO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tu2EwArcwZmTwOCGD8VQK6y1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtS1pYT8cqjx5ljV94YJnjZN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pDj6ctkLwZJSlhCrJIdIp6Ce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTudQcKJhEYJS0M1wYRdVanI.jpg?f=fotoalbum_large)
Kabelmanagement was goed te doen, want veel kon achter de tv verstopt worden en de rest onder de tafel. Voordeel van met hout werken, is dat je overal kan boren en met een frees kabelsleuven kunt verstoppen. Zo heb ik alle kabels naar de Sonos, Xbox en tv-kastje weg kunnen werken onder het plankje waar de Sonos op staat.
Ik heb trouwens ook nog 2 van die Ikea Symfonisk speakertjes die ik als surround aan kan zetten, wanneer ik een film wil kijken.
Mijn vriendin heeft een hekel aan woonkamers met een tv aan de muur en alle banken daar naartoe gericht. Ze schuift ook maar wat graag met de opstelling. Gevolg was dat wij jarenlang geen tv hebben gehad, maar af en toe wat keken via een laptop of tablet.
Totdat ze een jaar of anderhalf geleden tegen me zei, dat ze een tv met een spelcomputer wel leuk zou lijken, nu we kinderen hebben.
Gezien bovenstaande ben ik in een kerstvakantie gaan klussen en heb een tafel op wielen gemaakt, waarin alle apparatuur zit. We kunnen nu overal tv kijken en gamen. Het enige wat er nodig is, is een UTP-kabel en een stopcontact.
Wat zit er in:
- Xbox One X
- KPN iTV kasje
- 42” Samsung 4k TV
- Sonos Beam
- Ubiquiti Unifi switch (onder de tafel)
:strip_exif()/f/image/xTIPAeAYbBcIqzmG7wuKIQO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tu2EwArcwZmTwOCGD8VQK6y1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtS1pYT8cqjx5ljV94YJnjZN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pDj6ctkLwZJSlhCrJIdIp6Ce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTudQcKJhEYJS0M1wYRdVanI.jpg?f=fotoalbum_large)
Kabelmanagement was goed te doen, want veel kon achter de tv verstopt worden en de rest onder de tafel. Voordeel van met hout werken, is dat je overal kan boren en met een frees kabelsleuven kunt verstoppen. Zo heb ik alle kabels naar de Sonos, Xbox en tv-kastje weg kunnen werken onder het plankje waar de Sonos op staat.
Ik heb trouwens ook nog 2 van die Ikea Symfonisk speakertjes die ik als surround aan kan zetten, wanneer ik een film wil kijken.
@BrBuggyB Leuk concept en goed uitgewerkt ook. Ben alleen benieuwd of de tv vrolijk wordt van het herhaaldelijk open en dicht doen van de klep.
Tsja, daar maakte ik me ook lang zorgen over, maar hij hangt gewoon met zo'n Vogels systeempje (ik kan hem dus ook supermakkelijk losmaken als moet) en doet dat al anderhalf jaar lang....loeberce schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:13:
@BrBuggyB Leuk concept en goed uitgewerkt ook. Ben alleen benieuwd of de tv vrolijk wordt van het herhaaldelijk open en dicht doen van de klep.
[ Voor 6% gewijzigd door BrBuggyB op 08-06-2021 11:16 ]
Hoe heb jij de aansluiting van de speakers aan de muur gemaakt?!? Ben namelijk opzoek naar een mooie oplossing, alleen mijn luidspekers zijn niet zo groot.
This-is-life schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:53:
Na lange tijd weer een volledige upgrade gedaan i.v.m. verhuizing naar een nieuw huis:
Opstelling:
- LG OLED77C9
- PS5
- Apple TV 4K 2021
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zitten achter een plint waar een kleine kabelgoot in zit verwerkt met pluggen die je los kunt kopen.k_ers schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
Hoe heb jij de aansluiting van de speakers aan de muur gemaakt?!? Ben namelijk opzoek naar een mooie oplossing, alleen mijn luidspekers zijn niet zo groot.
[...]
Dit is bij de "staande" luidspekers, maar ik bedoel die aan de muur hangen
This-is-life schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:25:
[...]
Ze zitten achter een plint waar een kleine kabelgoot in zit verwerkt met pluggen die je los kunt kopen.
Mijn speakerdraad is tijdens de bouw in de muren verwerkt en aangesloten aan een speaker wand doosk_ers schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:26:
Dit is bij de "staande" luidspekers, maar ik bedoel die aan de muur hangen
[...]
https://www.elektrobode.n...SdgzMXXEiHMRoCRvMQAvD_BwE
Na heel lang lurken en plannen ook even de setup in mijn woonkamer tonen.
Ga er vanuit dat het contrast enkel verbetert als het buiten donker is. Voor de ruit opzij is er verduistering,maar voor de foto even open gelaten.
Specs
Denon x3300w
4x Dali Oberon On Wall
Dali Oberon center
BK xxls400 df subwoofer
Celexon 100" dynamic slate alr
Sony HW45ES
Nvidia Shield
Zeer tevreden,enige manco is dat het scherm horizontale kreuklijnen heeft waar het opgerold is... blijkbaar eigen aan het dunne materiaal maar had ik het op voorhand geweten...
:strip_exif()/f/image/ArVxOW9CUnK88E8VdZNMetzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d92OShDQy8e5P6XnodANfOx5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UpkkzjosQBkZ1myzd4mzAAPU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga er vanuit dat het contrast enkel verbetert als het buiten donker is. Voor de ruit opzij is er verduistering,maar voor de foto even open gelaten.
Specs
Denon x3300w
4x Dali Oberon On Wall
Dali Oberon center
BK xxls400 df subwoofer
Celexon 100" dynamic slate alr
Sony HW45ES
Nvidia Shield
Zeer tevreden,enige manco is dat het scherm horizontale kreuklijnen heeft waar het opgerold is... blijkbaar eigen aan het dunne materiaal maar had ik het op voorhand geweten...
:strip_exif()/f/image/ArVxOW9CUnK88E8VdZNMetzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d92OShDQy8e5P6XnodANfOx5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UpkkzjosQBkZ1myzd4mzAAPU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YaqorMOSrJZD5lGNiMpWMLb7.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom zo lage uitval van het scherm?
Basement Bios ---- Exo-S
@jorge.regula Mooie opstelling zonder tv zo. Ook mooie kleur op de muur. Inderdaad jammer van de kreukels in het scherm. Zeker aangezien het een spanscherm is.
Wel apart die center op de grond. Ik zou inderdaad zoals @Mystikal zegt. Het scherm wat hoger afstellen. Of het beeld wat lager.
Dat kan ook.
Wel apart die center op de grond. Ik zou inderdaad zoals @Mystikal zegt. Het scherm wat hoger afstellen. Of het beeld wat lager.
Scherm hangt zo laag omdat fabrikant adviseert hem volledig uit te rollen, om goede werking van tension tab te verzekeren. Projector kan niet lager projecteren, zit op max van lens shift...TheKerremenke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:06:
@jorge.regula Mooie opstelling zonder tv zo. Ook mooie kleur op de muur. Inderdaad jammer van de kreukels in het scherm. Zeker aangezien het een spanscherm is.
Wel apart die center op de grond. Ik zou inderdaad zoals @Mystikal zegt. Het scherm wat hoger afstellen. Of het beeld wat lager.Dat kan ook.
De center is een compromis,geen plaats op de vensterbank. Vind het best meevallen, geluid lijkt nog steeds vanuit midden te komen en niet van de vloer. Heb ook getest in 4.1 met faux center, maar dit was beter.
Er gaat inderdaad niets boven een echte Center. Faux is inderdaad zoals het zegt faux. Is het toch net niet in mijn oren.
Inderdaad jammer dat je niet lager kunt projecteren. Maar tenminste wel over alles nagedacht.
Inderdaad jammer dat je niet lager kunt projecteren. Maar tenminste wel over alles nagedacht.
Wat ik ook nog heb toegevoegd is een zwarte velours doek die als een soort 'tent' voor de eerste meter kan worden gehangen. Om zodoende de grootste reflecties op het scherm ook weg te nemen. Als er interesse is kan ik daar ook wel even een foto van nemen 
Wat je ook ziet op de foto is dat ik voor de speakers op te hangen en niet te moeten infrezen zogenaamde "ghost wire" gebruikt heb, zeg maar schilderstape met 2 koperen banen in die als luidspreker kabel dient.
Wat je ook ziet op de foto is dat ik voor de speakers op te hangen en niet te moeten infrezen zogenaamde "ghost wire" gebruikt heb, zeg maar schilderstape met 2 koperen banen in die als luidspreker kabel dient.
@jorge.regula Gaaf, die "ghost wire" was me in eerste instantie niet opgevallen! Precies de bedoeling
. Kende ik nog niet.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Briljant! Ik kende het ook nog niet.jorge.regula schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:
...
precies dit, moest 2 keer kijken. mooie oplossing!Millert schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:15:
@jorge.regula Gaaf, die "ghost wire" was me in eerste instantie niet opgevallen! Precies de bedoeling. Kende ik nog niet.
Hifi is een hobby van me maar van ghost wire had ik nog nooit gehoord! Geniale oplossing zeg. Waar koop je dat in NL?jorge.regula schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:
This title is for sale, please send me a PM
Ik ben ook een beetje aan het kijken maar vind zo snel niets. Wel Amazon maar dat is erg prijzig. op Reddit vond ik een review van een knockoff, die is hier ook te vinden..the-body schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Hifi is een hobby van me maar van ghost wire had ik nog nooit gehoord! Geniale oplossing zeg. Waar koop je dat in NL?
BrBuggyB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:07:

Maar verder puik gedaan
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mooie oplossing die ghost wire. De eerste keer dat ik het echt toegepast zie. 👍🏽jorge.regula schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:
Wat ik ook nog heb toegevoegd is een zwarte velours doek die als een soort 'tent' voor de eerste meter kan worden gehangen. Om zodoende de grootste reflecties op het scherm ook weg te nemen. Als er interesse is kan ik daar ook wel even een foto van nemen
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar je velours doeken / tent. Daar wil ik wel wat foto’s van zien. Puur om ideeën op te doen.

Ik kocht ze op aliexpress, de amazon versie is idd vrij prijzig. De connectoren heb ik niet gekocht, gewoon direct eraan gesoldeerd. Je hebt ook niet super veel nodig, van versterker tot recht onder de speaker is het met gewone luidspreker kabel die ik netjes in kabelgoot kon wegwerken. Kost ongeveer 25 euro / 10m, zoek op "flat speaker cable", ik nam de 16 AWG versie.the-body schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Hifi is een hobby van me maar van ghost wire had ik nog nooit gehoord! Geniale oplossing zeg. Waar koop je dat in NL?
Ik ga me niet verliezen in discussies of dit met het geluid wat doet. In mijn beleving niet
Mooie setups allemaal!
Niet lang geleden hier mijn nieuwe plek gepost, maar nu na lange tijd weer van een 3.0 naar 5.0 setup. In ons vorige huis was het niet mogelijk, maar nu voldoende ruimte achter de bank en kon 2 zwarte B&W M1’s voor een mooie prijs overnemen. Verder ook de kabels voor de surround speakers mooi langs de gordijnrails en plinten weg kunnen werken, want met een kat en een kleine is dat toch wel zo handig haha.
Wat je (niet) ziet:
- B&W CM8 S2
- B&W CMC S2
- B&W M1
- Philips 65OLED803
- Denon X2400H
- PS4 Pro
- AppleTV 4K (binnenkort maar eens upgraden)
- T-mobile TV Box
- Unifi 8-poort Switch en in-wall AP. Alle apparatuur bedraad aangesloten, WiFi is altijd kut.
- Logitech Harmony (naam vervanging toe, maar worden dus niet meer gemaakt
, hopelijk kan de nieuwe AppleTV remote dit goed maken)
- Everyday Calendar (op het dressoir)
:strip_exif()/f/image/Cu0INyHAFeFLsIBtFRlV4RRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet lang geleden hier mijn nieuwe plek gepost, maar nu na lange tijd weer van een 3.0 naar 5.0 setup. In ons vorige huis was het niet mogelijk, maar nu voldoende ruimte achter de bank en kon 2 zwarte B&W M1’s voor een mooie prijs overnemen. Verder ook de kabels voor de surround speakers mooi langs de gordijnrails en plinten weg kunnen werken, want met een kat en een kleine is dat toch wel zo handig haha.
Wat je (niet) ziet:
- B&W CM8 S2
- B&W CMC S2
- B&W M1
- Philips 65OLED803
- Denon X2400H
- PS4 Pro
- AppleTV 4K (binnenkort maar eens upgraden)
- T-mobile TV Box
- Unifi 8-poort Switch en in-wall AP. Alle apparatuur bedraad aangesloten, WiFi is altijd kut.
- Logitech Harmony (naam vervanging toe, maar worden dus niet meer gemaakt
- Everyday Calendar (op het dressoir)
:strip_exif()/f/image/Cu0INyHAFeFLsIBtFRlV4RRV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nxm3sHVif1LXafpBf5jXlTJS.jpg?f=fotoalbum_large)
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic