Ik heb ze net verkocht vorige week anders had ik ze je gelijk aangeboden 😉TheKerremenke schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:10:
[...]
Interessant voeten. Welk type is dit I, II of III. Dit schijnt afhankelijk van het gewicht van de luidsprekers te zijn. Ik heb er wel lichte interesse in, mocht je ze weg willen doen.
Jammer. Dan maar eens marktplaats ofzo in de gaten houden. Heb er gelukkig geen haast mee.Faxanadu8 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Ik heb ze net verkocht vorige week anders had ik ze je gelijk aangeboden 😉
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
taz10 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Tandjes, niet normaal wat een prijs, ik dacht das mooi in plaats van mijn spikes, straks met onze nieuwe pvc vloer, maar dan maar weer een grote tegel eronder, want dit is mij ff te duur.
Met huis tuin & keuken oplossingen kom je redelijk in de buurt. Bijvoorbeeld met trillingdempers voor onder de wasmachine, ietsje goedkoperTheKerremenke schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Jammer. Dan maar eens marktplaats ofzo in de gaten houden. Heb er gelukkig geen haast mee.
Heb zelf 2 tapijttegels per speaker eronder gezet, reduceerde bij mij een staande golf aanzienlijk.
@Anoniem: 1188 ik zat al te kijken op Ali. Ook best veel keus en volgens mij is het principe allemaal hetzelfde.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Als je ze hebt gevonden dan hoor/lees ik het graag..Christiaan.. schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:42:
@Anoniem: 1188 ik zat al te kijken op Ali. Ook best veel keus en volgens mij is het principe allemaal hetzelfde.
Waarom deze switch? Heb je de 30i nog? Weet daar misschien iemand voor.Faxanadu8 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:36:
De Contour 30i zal binnenkort de ruimte verlaten en er komen Audiovector R3 Arrete’s voor terug.
Helaas is allemaal al geregeld. Vind Dynaudio niet meer wat het geweest is en de deal was goed. Het is audio dus iedereen vind wat anders top, ik wil er geen discussie van maken 🙃 tevens zocht ik een wat smallere en minder hoge speaker omdat de mancave niet zo groot is.JAHRASTAFARI schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:22:
[...]
Waarom deze switch? Heb je de 30i nog? Weet daar misschien iemand voor.
Nou, ik heb dus ook zo een brede kabelgoot gebruikt.jorgenv schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:07:
[...]
Ik heb een brede kabelgoot gebruikt, laten uitkomen achter een blindplaat. Ik heb een stopcontact en coax/ethernet aansluiting ook tot achter de tv gebracht zodat dit niet door de kabelgoot moet, enkel hdmi kabels.
onderaan ook gewoon een leeg doosje langs een rijtje stopcontacten.
Nooit niet precies in het midden doen, want daar wil je de muurbeugel ophangen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het begin is er.
Tevens dozen en leidingen ingefreest voor de speakerkabels.
Bij de achterspeakers loopt alleen een 20 cm door de buis tot onder de vloer de stroomkabels en de speakerkabels. Ik heb ff gegoogeld maar dit zou geen problemen moeten opleveren.
Wat betreft de kabelgoot. Deze zit dus ook in een 10 cm brede muur. Dus de handslijptol gebruikt.
Weet wel dat je hele huis van onder tot boven stoffig is na afloop 😅🤣.
Ik had ook nog een bouwstofzuiger aan. Mijn vrouw stond buiten voor het raam maar zag mij niet 😂🙈
:strip_exif()/f/image/tJqGt9WTX8YAKsUGJQeIirCN.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer een tijd geleden dat ik mijn setup heb geplaatst en heb wat upgrades gedaan sinds de laatste keer.
Wat je ziet :
- Sony KD65A1 Oled
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- Denon AVRX4200W receiver
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router
Nog wat kabels niet weggewerkt maar ga binnenkort de gehele setup toch anders inrichten want zoals te zien is de subwoofer behoorlijk groot en staat nou niet ideaal opgesteld maar heb geen andere geschikte plek nu. Wil ook de tv upgraden naar een 77" of grotere oled en dat ook niet zal passen in de huidige opstelling. Waarschijnlijk de sony 77A80J of 83A90J al zal de laatste dan wel moeten wachten tot deze flink is gezakt in prijs.
Laatste upgrade was de sub, komende van dual svs sb16 ultra's naar de PSA TV1812, voor wie niet bekend is met dit merk het is Power sound audio. De oprichter Tom Vodhanel is de V in SVS en medeoprichter maar door een meningsverschil met de weg die SVS insloeg weggegaan en in 2007 PSA opgestart. Ben nog wat aan het finetunen maar het verschil is echt dag en nacht, de precisie van de 18" B&C pro driver die psa gebruikt is zo zuiver, diep en gecontroleerd. Ik hoor nu volledige scheiding van de verschillende geluiden in plaats van de voor nu mijn gevoel eentonige, muddy en vooral op hoge volume wat ongecontroleerde bass die uit de SB16's kwamen.
Zal foto's plaatsen zodra ik er aan toe ben gekomen om de kamer opnieuw te inrichten.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wat je ziet :
- Sony KD65A1 Oled
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router
Nog wat kabels niet weggewerkt maar ga binnenkort de gehele setup toch anders inrichten want zoals te zien is de subwoofer behoorlijk groot en staat nou niet ideaal opgesteld maar heb geen andere geschikte plek nu. Wil ook de tv upgraden naar een 77" of grotere oled en dat ook niet zal passen in de huidige opstelling. Waarschijnlijk de sony 77A80J of 83A90J al zal de laatste dan wel moeten wachten tot deze flink is gezakt in prijs.
Laatste upgrade was de sub, komende van dual svs sb16 ultra's naar de PSA TV1812, voor wie niet bekend is met dit merk het is Power sound audio. De oprichter Tom Vodhanel is de V in SVS en medeoprichter maar door een meningsverschil met de weg die SVS insloeg weggegaan en in 2007 PSA opgestart. Ben nog wat aan het finetunen maar het verschil is echt dag en nacht, de precisie van de 18" B&C pro driver die psa gebruikt is zo zuiver, diep en gecontroleerd. Ik hoor nu volledige scheiding van de verschillende geluiden in plaats van de voor nu mijn gevoel eentonige, muddy en vooral op hoge volume wat ongecontroleerde bass die uit de SB16's kwamen.
Zal foto's plaatsen zodra ik er aan toe ben gekomen om de kamer opnieuw te inrichten.
Mooie opstelling met zeer mooie luidsprekers.Sebusta schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:09:
Na veel gekeken te hebben in dit topic zal ik dan ook maar eens mijn eigen home cinema setup met jullie delen.
De setup is nog niet helemaal compleet. Maar de basis staat er. Van hieruit zullen we verder uitbreiden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat jullie zien op de foto's:
Elektronica:Speakers:
- LG 55" 4K LCD tv.
- Denon AVR X 1600H
- Nvidia Shield Pro 2019
- Ubiquiti access point
- Logitech Harmony Elite
Geplande upgrades:
- Sonus faber Sonetto III vloerstaanders
- Sonus faber Sonetto Center I
- als aanvulling voor de rear tijdelijk Logitech Z5400 speakers.
Voor de subwoofer twijfel ik nog. De Gravis II om de set compleet te maken en voor de looks staat het wel echt mooi. Of kiezen voor een echte goede sub zoals de SVS SB-2000 PRO in het wit en deze dan mat wit spuiten.
- Sonetto I als rear
- Subwoofer Gravis II of SVS SB-2000 PRO
- NAD T778
Voor films vindt ik het zelf we belangrijk om een goede hoorbaar, maar ook voelbare bas te hebben. Nu zonder bas mis je dat wel een beetje.
De Denon eigenlijk gekocht om de tijd te overbruggen tot d T778 leverbaar was. De Denon bevalt goed, maar voor de toekomst moet er wel een betere versterker komen.
Hoe bevallen de Sonus Fabers 3? Nog altijd dezelfde opstelling? Lijkt me dat ze mooier gaan klinken als er een NAD (of andere merk kwalitatieve receiver) aan staat. Niet dat ik Denon wil afkraken of zo, maar vermoed dat een meer hi-end receiver wel iets kwa geluid zal doen aan deze set.
Of zijn de NAD T778, Sonus Faber 1’s en Gravis subwoofer er al bij gekomen?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Mijn god wat een gigantische sub! Doet de huidige positie niet af aan het stereobeeld van de B&W's?WuXingWarrior schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:51:
Weer een tijd geleden dat ik mijn setup heb geplaatst en heb wat upgrades gedaan sinds de laatste keer.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat je ziet :
- Sony KD65A1 Oled
- B&W 683 Speakers
- PSA TV1812 subwoofer
- miniDSP 2x4 HD
- Playstation 5
- Ziggo mediabox next
- Nvidia shield
- Netgear xr500 router
Laatste upgrade was de sub, komende van dual svs sb16 ultra's naar de PSA TV1812, voor wie niet bekend is met dit merk het is Power sound audio. De oprichter Tom Vodhanel is de V in SVS en medeoprichter maar door een meningsverschil met de weg die SVS insloeg weggegaan en in 2007 PSA opgestart. Ben nog wat aan het finetunen maar het verschil is echt dag en nacht, de precisie van de 18" B&C pa driver die psa gebruikt is zo zuiver, diep en gecontroleerd. Ik hoor nu volledige scheiding van de verschillende geluiden in plaats van de voor nu mijn gevoel eentonige, muddy en vooral op hoge volume wat ongecontroleerde bass die uit de SB16's kwamen.
Ik zou bijna zeggen haal dat hele TV meubel weg, hang de (e.v.t. nieuwe) TV iets hoger op en zet de sub er onder.
Die denons meten wel verschrikkelijk goed, beter dan de NAD recievers als ik het snel doorlees. Dus ik zou niet zo snel overstappen als ik er een had.TheKerremenke schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:58:
[...]
Mooie opstelling met zeer mooie luidsprekers.
Hoe bevallen de Sonus Fabers 3? Nog altijd dezelfde opstelling? Lijkt me dat ze mooier gaan klinken als er een NAD (of andere merk kwalitatieve receiver) aan staat. Niet dat ik Denon wil afkraken of zo, maar vermoed dat een meer hi-end receiver wel iets kwa geluid zal doen aan deze set.
Of zijn de NAD T778, Sonus Faber 1’s en Gravis subwoofer er al bij gekomen?
https://www.audiosciencer...avr-review-updated.14493/
Maar ik heb zelf zelfbouw stereo monobakken staan. Dus ben zeker geen expert.
Begrijp me niet verkeerd. Maar hij gaf zelf aan dat hij wilde upgraden van een Denon naar een NAD. Ik vroeg me af of hij dat al gedaan had en hoe de Sonus Fabers nog bevielen.Gotez schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:19:
[...]
Die denons meten wel verschrikkelijk goed, beter dan de NAD recievers als ik het snel doorlees. Dus ik zou niet zo snel overstappen als ik er een had.
https://www.audiosciencer...avr-review-updated.14493/
Maar ik heb zelf zelfbouw stereo monobakken staan. Dus ben zeker geen expert.
Waarbij ik me afvraag of je veel “verbetering” (kan ook slechter zijn) krijgt bij een upgrade van reciever.
Maar we wijken wel van het doel van dit topic af.
Nee merk er eigenlijk niks van dat stereobeeld iets aan af doet, maar komt denk ik omdat alleen de bass speakers geblokkeerd worden.Thomas schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:05:
[...]
Mijn god wat een gigantische sub! Doet de huidige positie niet af aan het stereobeeld van de B&W's?
Ik zou bijna zeggen haal dat hele TV meubel weg, hang de (e.v.t. nieuwe) TV iets hoger op en zet de sub er onder.
De sub onder de tv is een idee maar dan zou de tv wel wat hoog komen te hangen, en als ik voor een grotere tv ga dan wordt het helemaal krap. Zal waarschijnlijk alles gaan verplaatsen naar de muur waar nu de bank tegen aan staat of daar tegenover daar heb ik veel meer ruimte om alles te plaatsen.
Mag ik vragen welke tegels & formaat tegels dit zijn?
Luuk013 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:56:
Kleine update.
Nieuwe kast van licht geborsteld eiken fineer, 3,5m bij 2,5m is eindelijk klaar![]()
Wat zie je:
Panasonic 65" GZW 954
2x B&W ccm 382
Denon x2600h
Wat zie je niet:
2 extra B&W ccm 382 in de keuken
Ir repeater (zit achter glas in de haard)
Draadloze sound transmitter voor subwoofer aan te sturen die achter de bank staat.
Oude tijdelijke subwoofer (logitech z2300), wordt een SVS
Probleem: versterker zit in het kastje, hoe kan ik deze het beste koelen aangezien de versterker vrij warm wordt? Ik heb de scheidingplank al uit het kastje gehaald, maar de warme lucht moet natuurlijk ook weg.
Ik dacht aan een gat in de zijkant met een ventilator. Iemand tips?
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Spigato Visgraat Beige 3504k_ers schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:09:
Mag ik vragen welke tegels & formaat tegels dit zijn?
[...]
Laat maar, is al niet meer nodig.TheKerremenke schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Begrijp me niet verkeerd. Maar hij gaf zelf aan dat hij wilde upgraden van een Denon naar een NAD. Ik vroeg me af of hij dat al gedaan had en hoe de Sonus Fabers nog bevielen.
Zie de foto’s. Nette upgraden vanaf de Q acoustics 3050, lijkt me zo.
:strip_exif()/f/image/d4ALwxKS49E4nCQPYQpX4Ugh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/24WRFZUN6fAYsoj4YzRN5gI9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zMZG9ExPmGKIC4bHDrLL7jKf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qPFz81wRIRk2L8fr22tsOHXO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 16-05-2021 21:24 ]
Dit is niet de bedoeling
[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 17-05-2021 17:21 ]
Anoniem: 159816
Een echte upgrade hier is het onderhanden nemen van de ruimte. Dit is echt een bak reflecties op deze manier, en gezien de afstraling van deze Sonus Faber luidsprekers niet echt gecontroleerd is wil je deze zoveel mogelijk inperken (met de 3050's is dat minder het geval, die hebben een afstraling die wat meer gecontroleerd is).TheKerremenke schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:23:
[...]
Laat maar, is al niet meer nodig.![]()
Zie de foto’s. Nette upgraden vanaf de Q acoustics 3050, lijkt me zo.En ja ik hou van witte luidsprekers met een curve/afronding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Scheelt dat de luisterruimte waar ik ze eerst beluisterd heb enkel een tapijtvloer had en verder geen demping. Vergelijkbaar met mijn woonkamer.Anoniem: 159816 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:18:
[...]
Een echte upgrade hier is het onderhanden nemen van de ruimte. Dit is echt een bak reflecties op deze manier, en gezien de afstraling van deze Sonus Faber luidsprekers niet echt gecontroleerd is wil je deze zoveel mogelijk inperken (met de 3050's is dat minder het geval, die hebben een afstraling die wat meer gecontroleerd is).
Maar akoestiek het een en ander aanpakken is een stap die nog wel een keer volgt. Scheelt dat het vloerkleed er ligt. Nadeel is weer de erker aan de linker kant. Deze bevat veel glas, maakt de ruimte wel iets minder rechthoekig daardoor.
Maar tips zijn altijd welkom.
[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 17-05-2021 18:41 ]
Waar heb je het meubel vandaan?TheKerremenke schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:23:
[...]
Laat maar, is al niet meer nodig.![]()
Zie de foto’s. Nette upgraden vanaf de Q acoustics 3050, lijkt me zo.En ja ik hou van witte luidsprekers met een curve/afronding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je het tv meubel bedoeld.
Dat is van de Ena lijn van gewoonstijl.nl.
Als je de salon tafel bedoeld.
De salontafel is van de Lodge lijn van Goossens.
Als je het dressoir/platenkast bedoeld.
Het dressoir/platenkast is de Kallax lijn van Ikea.
De eerste twee zijn uiteindelijk dezelfde meubels maar verschillende winkels hebben deze onder verschillende namen verkocht. Ze werden/worden gemaakt door de fabrikant Gazzda in Bosnië.
Zo en nu weer on topic. Foto’s willen we zien.
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 18-05-2021 10:49 ]
Die speakers zien er echt gaaf uit! Hopelijk klinken ze ook zoTheKerremenke schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:23:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat idd. Damn sexyHulleman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Die speakers zien er echt gaaf uit! Hopelijk klinken ze ook zo
Kon zo snel niet terug vinden welke het zijn. @TheKerremenke care to explain?
Edit: Sonus Faber Sonetto 3 dus
[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 18-05-2021 12:14 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt. Nu stiekem aan het kijken naar een Sonetto Center. Ben alleen bang dat ik ruzie krijg als ik ipv de I de II aanschaf. Die ziet er echt groot uit. Is net geen 75 cm breed.

Edit. Op deze afbeelding staan de Sonetto’s 5 erlangs. Die zijn toch een maatje groter dan de 3’s

Edit. Op deze afbeelding staan de Sonetto’s 5 erlangs. Die zijn toch een maatje groter dan de 3’s
[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 18-05-2021 12:48 . Reden: Aanvulling ]
Erg mooi ding, alleen ik ben wel bang dat je je TV dan wat hoger moet hangen!TheKerremenke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:45:
Klopt. Nu stiekem aan het kijken naar een Sonetto Center. Ben alleen bang dat ik ruzie krijg als ik ipv de I de II aanschaf. Die ziet er echt groot uit. Is net geen 75 cm breed.![]()
[Afbeelding]
Nee helemaal niet. Veel mensen hebben de TV veel te hoog hangen.Thomas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Erg mooi ding, alleen ik ben wel bang dat je je TV dan wat hoger moet hangen!
Die is wel erg kort door de bocht. Net als met kijkafstand is ook de hoogte van de TV persoonlijk en afhankelijk van diverse factoren. Vandaar dat je ook nergens echt een sluitend antwoord vindt of kan vinden wat de goede hoogte is. Toevallig dat ik namelijk aan het zoeken was op de hoogte en het gaat van onderkant TV op ooghoogte tot bovenkant op ooghoogte (en alles er tussenin).JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:37:
[...]
Nee helemaal niet. Veel mensen hebben de TV veel te hoog hangen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als je een echt grote TV hebt zoals ik (82 inch) dan is een laag kastje juist fijn, omdat anders de bovenkant van het scherm te hoog is.
Mijn vriendin is heel makkelijk aangezien ze me heeft leren kennen met een huis vol speakers, maar de center speaker bij mijn huiskamer-fronts is wel wat lomp:TheKerremenke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:45:
Klopt. Nu stiekem aan het kijken naar een Sonetto Center. Ben alleen bang dat ik ruzie krijg als ik ipv de I de II aanschaf. Die ziet er echt groot uit. Is net geen 75 cm breed.

De Pioneer (TAD) S-7EX, 82x43x29cm. Dat vind ik zelf ook wel wat te ver gaan voor een center
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Weet je wat ook helpt? Verstelbare stoelen/relax fauteuils (beetje achterover hellenJAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:51:
[...]
![]()
Als je een echt grote TV hebt zoals ik (82 inch) dan is een laag kastje juist fijn, omdat anders de bovenkant van het scherm te hoog is.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als hij z'n kastje wil behouden en daar zo'n Sonus Faber center op wil hebben dan moet 'ie toch echt hoger. Ik ben zelf overigens ook geen fan van hoge TV's en ben fervent bezoeker van r/TVTooHighJAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:37:
[...]
Nee helemaal niet. Veel mensen hebben de TV veel te hoog hangen.
Vandaag, na veel luisteren, de dynaudio contour 30i's gekocht. Worden morgen al geleverd! Dat is dan weer het grote voordeel van een demo model. Ook nog in de kleur die ik wilde: Grey oak high gloss. Zal daarna weer een update hierop gooien
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Zelf zou ik ergens tussen 1/3e van onder en van boven gaan zitten. Vaak wordt 1/3e van boven geadviseerd, maar iets hoger is ook prima. Te hoog is in ieder geval een no go, en dat is zeker het geval bij de onderkant op ooghoogte. Naar mijn mening dan.FeaR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Die is wel erg kort door de bocht. Net als met kijkafstand is ook de hoogte van de TV persoonlijk en afhankelijk van diverse factoren. Vandaar dat je ook nergens echt een sluitend antwoord vindt of kan vinden wat de goede hoogte is. Toevallig dat ik namelijk aan het zoeken was op de hoogte en het gaat van onderkant TV op ooghoogte tot bovenkant op ooghoogte (en alles er tussenin).
.
[ Voor 103% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:51 ]
Er is geen sluitend antwoord, maar te hoog is kort door de bocht???FeaR schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Die is wel erg kort door de bocht. Net als met kijkafstand is ook de hoogte van de TV persoonlijk en afhankelijk van diverse factoren. Vandaar dat je ook nergens echt een sluitend antwoord vindt of kan vinden wat de goede hoogte is. Toevallig dat ik namelijk aan het zoeken was op de hoogte en het gaat van onderkant TV op ooghoogte tot bovenkant op ooghoogte (en alles er tussenin).

Het is ergonomisch een feit. Net als al die monitors op een pak papier in kantoortuinen.
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Klopt. Dan zou ik de tv een 4 centimeter hoger moeten hangen. Geen probleem. De beugel achter de tv zou ik zo moeten kunnen verstellen.Thomas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:18:
[...]
Als hij z'n kastje wil behouden en daar zo'n Sonus Faber center op wil hebben dan moet 'ie toch echt hoger. Ik ben zelf overigens ook geen fan van hoge TV's en ben fervent bezoeker van r/TVTooHigh.
Mbt hoogte wat hier ook genoemd werd. Ben ik wel een voorstander van de 1/3e bovenkant regel dan vind ik hem kwa hoogte meestal het beste hangen. Dat is net de bovenkant van mijn front luidsprekers (gekeken naar de tv).
Met een projectie scherm is het natuurlijk anders. Een oprolbaar scherm kun je relatief makkelijk kwa hoogte wijzigen. Maar dan vervalt de 1/3e bovenkant regel wel. Maar dan ga ik (in mijn geval) wel iets meer onderuit gezakt film kijken. De 1/3e regel kun je dan niet meer vasthouden. Bij (normaal formaat) tv’s gaat dit normaliter wel.
Plaatje bij het praatje. Ter vergelijking kwa hoogte van het scherm tov de tv. (Zie de foto op de vorige pagina van dit topic).
:strip_exif()/f/image/Lf2HHiaI3E1GvQa0FnrM4InO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 20-05-2021 00:05 ]
haha wauw, dat is gewoon een liggende vloerstaander. Ook nog wel iets aan de prijs zie ik.TheKerremenke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:45:
Klopt. Nu stiekem aan het kijken naar een Sonetto Center. Ben alleen bang dat ik ruzie krijg als ik ipv de I de II aanschaf.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 20-05-2021 08:37 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dit bedoel je:Insidious schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:21:
[...]
Zelf zou ik ergens tussen 1/3e van onder en van boven gaan zitten. Vaak wordt 1/3e van boven geadviseerd, maar iets hoger is ook prima. Te hoog is in ieder geval een no go, en dat is zeker het geval bij de onderkant op ooghoogte. Naar mijn mening dan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCZiCApJwrfO2S0LNDytAMGe.jpg?f=user_large)
(bron:www.fransvaneeckhout.be)
[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 20-05-2021 10:39 ]
Dat is voor mij ook nog altijd de referentie voor de TV hoogte. Hoger is ook niet logisch, net als je monitor die plaatst je ook niet op onderkant ooghoogte, maar bovenkant op ooghoogte. Dat komt door ons gezichtsveld, we kijken makkelijker omlaag dan omhoog (dan gebruik je vaak je nek).sonsan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Dit bedoel je:
[Afbeelding]
(bron:www.fransvaneeckhout.be)
Grappig. Ik heb de 1/3e regel andersom (dus 1/3e onderzijde). Bovenkant TV zit ongeveer op ooghoogte wanneer ik sta (dus 1,75-1.80 meter hoog).
Ging ook niet echt anders... maar toch.
Gezien wij altijd wat achterover leunen bij de TV hoef ik mijn nek in ieder geval niet te belasten
Ging ook niet echt anders... maar toch.
Gezien wij altijd wat achterover leunen bij de TV hoef ik mijn nek in ieder geval niet te belasten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat is de crux. Hoe hang/zit je op de bank. Tevens is omhoog kijken voor de nek minder vermoeiend dan naar beneden kijken. Zo veel regels/guides/adviezen, het zijn maar suggestiesThalaron schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:26:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hangt af van het formaat van je TV of dat heel hoog is. 65" en groter is het ok, 55" is het te hoog en alles kleiner dan dat veel te hoog. Bij projectie is het een ander verhaal natuurlijk.Thalaron schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:26:
Grappig. Ik heb de 1/3e regel andersom (dus 1/3e onderzijde). Bovenkant TV zit ongeveer op ooghoogte wanneer ik sta (dus 1,75-1.80 meter hoog).
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 20-05-2021 19:10 ]
@Anoniem: 159816 85” 
1/3e boven zou betekenen dat ie op de grond moet staan..
1/3e boven zou betekenen dat ie op de grond moet staan..
[ Voor 61% gewijzigd door Thalaron op 20-05-2021 19:21 ]
Precies. Ik ga er dan vanuit dat je rechtop zit. Anders kan je soms het beste de TV 90 graden draaien. Onderuit gezakt zit ik op 1/3e van onder.FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Dat is de crux. Hoe hang/zit je op de bank. Tevens is omhoog kijken voor de nek minder vermoeiend dan naar beneden kijken. Zo veel regels/guides/adviezen, het zijn maar suggesties
Naast de persoonlijke mening wat fijner is, hoog of laag, vind ik het zicht als de tv uit staat ook meespelen. Ik vind een tv die hoog hang veel meer aanwezig in een woonkamer, en aangezien hij (bij ons dan) vaker uit staat als aan....Maar goed zo heeft iedereen weer zijn eigen mening. Een tv hoog weghangen vind ik eigenlijk in geen enkele situatie prettig. Ik zit in de bios ook liever niet op de eerste rij onderaan naar boven te staren
Onze tv zou in principe op de gemiddelde hoogte hangen , maar wat mij betreft had hij wel 15 cm hoger gemogen , wij hebben namelijk twee Duitse herders en het is echt lastig tv kijken wanneer er vier van die punt oren in het beeld verschijnenmarcelmg2 schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:37:
Ooit ergens gelezen dat ogen in de ruststand 30° graden naar beneden kijken. Onze 65" hangt met de onderkant dus op zo'n 45 cm boven de vloer. En dat komt dan erg overeen met 1/3 van de bovenkant op ooghoogte. TVs waarbij je naar boven moet kijken kan naar mijn mening niet prettig kijken zijn.

@BillyMilano Hahaha.
Ik zie het zo voor me. (Niet lullig bedoel trouwens.)

[ Voor 29% gewijzigd door TheKerremenke op 22-05-2021 10:44 ]
Nu kan ik er ook wel om lachen hoor ,maar af en toe ( 4x per dag) komt er wel een $@$%@ voorbij .
BillyMilano schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Onze tv zou in principe op de gemiddelde hoogte hangen , maar wat mij betreft had hij wel 15 cm hoger gemogen , wij hebben namelijk twee Duitse herders en het is echt lastig tv kijken wanneer er vier van die punt oren in het beeld verschijnen
:strip_exif()/f/image/yQf5jcPlrBt4LLbmBtZlD9cu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ken het probleem
90 kilo Leonberger (Baldr, helaas te jong afscheid van moeten nemen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Mooie hond !
Spijtig om te horen dat tie er niet meer is.
Spijtig om te horen dat tie er niet meer is.
Zo deel twee van de set is vandaag ook geregeld.
Twee witte Sonus Faber Sonetto I’s met customs stands. Nu maar eens gaan sparen voor de center luidspreker.
Niet teveel op de kabels letten.
Daar moet ik nog iets op bedenken. Misschien witte akoestiek panelen ervoor zetten. Ideaal voor de akoestiek en je ziet de kabels dan niet meer. Twee vliegen in één klap. Leuke klusje om eens zelf te maken, houten frame, Akotherm (of vergelijkbaar erin), stof er overheen. En klaar.
Hier wat foto’s.

Niet teveel op de kabels letten.

Hier wat foto’s.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 24-05-2021 20:11 ]
Wel sjiek zo met die wandcontactdozen voor de speaker kabels. Mooie stands ook.
Ziet er inderdaad strak uit. Sonus Faber zijn ook altijd prachtige speakers om te zien.
Misschien alleen het Frame met VILT (door en door gekleurd) bespannen?TheKerremenke schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:07:
houten frame, Akotherm (of vergelijkbaar erin), stof er overheen. En klaar.
Heb je hier een voorbeeld van of bedoel je gewoon een standaard houten frame? Of een linkje. Bvd.AntoniusDD schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:48:
[...]
Misschien alleen het Frame met VILT (door en door gekleurd) bespannen?
Goeie naam!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Vind vooral de oudere modellen erg mooi om te zien. Heb ooit ergens een fotoreportage gezien van iemand die een rondleiding had gehad. Prachtig handwerk bij de top series. Helaas klinkt het alleen niet zoals het eruit zietLinius schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:24:
Ziet er inderdaad strak uit. Sonus Faber zijn ook altijd prachtige speakers om te zien.
Getriggerd door de Sonus Fabers speakers ( hier ook een fan! )
Even geleden dat ik had gepost en een aantal grote veranderingen.
- De eerste is dat alles wat dichter op elkaar staat want ik ben de trotse vader geworden van een dochter, een extra box dus ook.
- Dat resulteerde tevens in de aanschaf van een hoofdtelefoon, en hifi-freak dat ik ben is dat een Hifiman Ananda BT geworden + Rooms Audio Line hoofdtelefoon standaard. En man man man, wat klinkt dat. Nooit geweten dat hoofdtelefoons of überhaupt audio zo prachtig kan klinken. Toegegeven, de speakers kunnen er niet tegen op.
Het is duidelijk dat je in hoofdtelefoon wereld voor minder geld eerder de top bereikt qua audio.
- 43 Inch Sony Bravia vervangen voor een 55" Philips Oled (2020 model). Wereld van verschil, maar dat zal ik mensen in dit topic niet hoeven vertellen.
Kabel afwerking etc zou allemaal wat netter kunnen, maar gezien er ook een verhuizing (hopelijk) in de toekomst geplant staat vind ik het zonde nog grote investeringen te doen. :-)
:strip_exif()/f/image/comUOsNWqqeAUfy6IDdlwfZl.jpg?f=fotoalbum_large)
Even geleden dat ik had gepost en een aantal grote veranderingen.
- De eerste is dat alles wat dichter op elkaar staat want ik ben de trotse vader geworden van een dochter, een extra box dus ook.
- Dat resulteerde tevens in de aanschaf van een hoofdtelefoon, en hifi-freak dat ik ben is dat een Hifiman Ananda BT geworden + Rooms Audio Line hoofdtelefoon standaard. En man man man, wat klinkt dat. Nooit geweten dat hoofdtelefoons of überhaupt audio zo prachtig kan klinken. Toegegeven, de speakers kunnen er niet tegen op.
- 43 Inch Sony Bravia vervangen voor een 55" Philips Oled (2020 model). Wereld van verschil, maar dat zal ik mensen in dit topic niet hoeven vertellen.
Kabel afwerking etc zou allemaal wat netter kunnen, maar gezien er ook een verhuizing (hopelijk) in de toekomst geplant staat vind ik het zonde nog grote investeringen te doen. :-)
:strip_exif()/f/image/comUOsNWqqeAUfy6IDdlwfZl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oVgNShPnTrC8HpOsfvkihJMT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Inverted_World op 25-05-2021 10:13 ]
Cool dat muurtje!appeltje eitje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Upgrade: ik heb mijn tv en mijn console ge-upgrade om op de hoogste maximale manier te kunnen gamen en gebruik te maken van mijn TV. Tv is ook nu strak op de muur gehangen met bijgeleverde no gap wallmount. Meubel heb ik vorig jaar ook gemaakt om de tv erbij te hangen alleen heb ik dit met het vorige model nog niet gedaan. Nu komt het meubel ook uit zoals het bedoelt is![]()
Wat je ziet:
Samsung Qled 65Q950TS (nieuw)
Wat je niet ziet:
Xbox Series X (nieuw)
Poah dikke Massey.
@Inverted_World Mooie set-up! En interessant dat je de Ananda BT hebt gekozen. Ik had daar laatst een gedachtewisseling over met een vriend. Ik vond het wel verrassend om te zien dat er een BT versie is uitgebracht van een hoofdtelefoon in die categorie. In mijn gedachten kiezen mensen die in die prijsklasse shoppen toch al snel voor een bedraad model. Hoe ben je zelf op de BT variant gekomen? En heb je de bedrade versie nog vergeleken met deze?
Thanks! Het is inderdaad een behoorlijk niche markt, die bluetooth variant van de Ananda, een draadloze hoofdtelefoon die eigenlijk niet geschikt is voor buiten huis..Linius schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:52:
@Inverted_World Mooie set-up! En interessant dat je de Ananda BT hebt gekozen. Ik had daar laatst een gedachtewisseling over met een vriend. Ik vond het wel verrassend om te zien dat er een BT versie is uitgebracht van een hoofdtelefoon in die categorie. In mijn gedachten kiezen mensen die in die prijsklasse shoppen toch al snel voor een bedraad model. Hoe ben je zelf op de BT variant gekomen? En heb je de bedrade versie nog vergeleken met deze?
Ik heb beiden versies zelf kunnen testen en kon het verschil niet horen. Ook heb ik in een nog flink stuk duurder segment geluisterd (tot aan de HE1000se), en dat verschil vond ik dan weer minimaal voor het extra budget dat je er aan moet uitgeven. Ik vond de Ananda-bt zelf bijvoorbeeld beter klinken dan de HD800s, die toch weer 300,- duurder is.
Ik ben door een Sennheiser PXC 550 teveel gaan wennen aan draadloos, en merkte dat ik bekabeling gewoon te irritant vind, zeker als je regelmatig switch van plek waar je wilt luisteren. De bank, achter de PC/Laptop, of zelfs gewoon rondlopen in huis en met andere dingen bezig zijn.
Die vrijheid die wilde ik niet weer inleveren door aan een kabel + dac/versterker vast te zitten. Maar geluidskwaliteit is te belangrijk voor me om in het Sennheiser/Bose/Sony/Apple segment te blijven. Ik heb hem ook op tijdens werk bijvoorbeeld.
Ah interessant. Ik heb de 'serieuze' hoofdtelefoon set-up zelf vooral benaderd als een bureau project met inderdaad een losse DAC/Amp stack. Voordat ik daar aan begon had ik al twee bluetooth hoofdtelefoons waar ik dik tevreden mee was in dagelijks gebruik (vooral onderweg). Ik ging vooral op zoek naar een hoofdtelefoon om toch eens een intiemere luister setting als alternatief te hebben voor m'n speakers in de thuisomgeving. En daarmee dus niet met de gedachte er mobiel mee te willen zijn.
Maar als je het zo beschrijft natuurlijk helemaal niet gek om met dergelijk geluid ook nog eens mobiel te kunnen zijn. Zeker in de thuiswerk situatie waar veel mensen nu in zitten. Ben zelf voornemens de Sundara's eens te gaan beluisteren in de toekomst. Dan neem ik ook wel de kans om de Ananda varianten eens te testen (al zijn die even buiten budget voorlopig).
Maar als je het zo beschrijft natuurlijk helemaal niet gek om met dergelijk geluid ook nog eens mobiel te kunnen zijn. Zeker in de thuiswerk situatie waar veel mensen nu in zitten. Ben zelf voornemens de Sundara's eens te gaan beluisteren in de toekomst. Dan neem ik ook wel de kans om de Ananda varianten eens te testen (al zijn die even buiten budget voorlopig).
yupTheKerremenke schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:16:
[...]
Heb je hier een voorbeeld van of bedoel je gewoon een standaard houten frame? Of een linkje. Bvd.
https://hollandfelt.nl/nl/wolvilt/wolvilt-uni-geverfd.html
2 a 3 mm gewoon omvouwen en met de tacker op een frame tackeren
p.s. is vuilafstotend EN brandvertragend !!!
[ Voor 7% gewijzigd door AntoniusDD op 26-05-2021 08:45 . Reden: p.s. ]
Heel interessant inderdaad. Ik vind de vrijheid die ik heb met BT oortjes/koptelefoons echt heerlijk en ik struikel spreekwoordelijk bij mijn bureau ook nog wel eens over de kabels. Ik ben alleen bang dat het weghalen van een DAC de audio ernstig tekort doet. Ik hoor wel degelijk verschil als ik mijn koptelefoons in de jack van mijn laptop steek of in mijn DAC. Zal vast weer anders zijn over BT en anders zijn er volgens mij zelfs DAC's die met bluetooth werken, alleen dan wordt alles weer zo ingewikkeld.Inverted_World schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:05:
[...]
Thanks! Het is inderdaad een behoorlijk niche markt, die bluetooth variant van de Ananda, een draadloze hoofdtelefoon die eigenlijk niet geschikt is voor buiten huis..
Ik heb beiden versies zelf kunnen testen en kon het verschil niet horen. Ook heb ik in een nog flink stuk duurder segment geluisterd (tot aan de HE1000se), en dat verschil vond ik dan weer minimaal voor het extra budget dat je er aan moet uitgeven. Ik vond de Ananda-bt zelf bijvoorbeeld beter klinken dan de HD800s, die toch weer 300,- duurder is.
Ik ben door een Sennheiser PXC 550 teveel gaan wennen aan draadloos, en merkte dat ik bekabeling gewoon te irritant vind, zeker als je regelmatig switch van plek waar je wilt luisteren. De bank, achter de PC/Laptop, of zelfs gewoon rondlopen in huis en met andere dingen bezig zijn.
Die vrijheid die wilde ik niet weer inleveren door aan een kabel + dac/versterker vast te zitten. Maar geluidskwaliteit is te belangrijk voor me om in het Sennheiser/Bose/Sony/Apple segment te blijven. Ik heb hem ook op tijdens werk bijvoorbeeld.
Ik ben zelf wel geïnteresseerd in de meer high-end BT oortjes/headphone markt. Ik vind de WH1000XM3 die ik heb hangen namelijk eigenlijk niet goed genoeg (de oortjes van Sony geven m.i. al een veel beter geluid). Zou alleen wel liever een gesloten model hebben om hem ook onderweg te kunnen gebruiken, dus een Hifiman als deze valt af. Wat dat betreft moet ik het misschien meer in de oortjes zoeken, dat vind ik onderweg sowieso handiger en de high-end oortjes markt begint enigszins los te komen.
Je zou het eigenlijk eens moeten luisterenThomas schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:29:
[...]
Heel interessant inderdaad. Ik vind de vrijheid die ik heb met BT oortjes/koptelefoons echt heerlijk en ik struikel spreekwoordelijk bij mijn bureau ook nog wel eens over de kabels. Ik ben alleen bang dat het weghalen van een DAC de audio ernstig tekort doet. Ik hoor wel degelijk verschil als ik mijn koptelefoons in de jack van mijn laptop steek of in mijn DAC. Zal vast weer anders zijn over BT en anders zijn er volgens mij zelfs DAC's die met bluetooth werken, alleen dan wordt alles weer zo ingewikkeld.
Ik ben zelf wel geïnteresseerd in de meer high-end BT oortjes/headphone markt. Ik vind de WH1000XM3 die ik heb hangen namelijk eigenlijk niet goed genoeg (de oortjes van Sony geven m.i. al een veel beter geluid). Zou alleen wel liever een gesloten model hebben om hem ook onderweg te kunnen gebruiken, dus een Hifiman als deze valt af. Wat dat betreft moet ik het misschien meer in de oortjes zoeken, dat vind ik onderweg sowieso handiger en de high-end oortjes markt begint enigszins los te komen.
Ik ben van een PXC-550 over gegaan naar Sennheiser Momentum Wireless 2 in-ears voor buiten, reizen en sporten. Ideaal en klinken mooi. En voor binnen dus de Ananda-BT.
Vergeet niet dat een Ananda BT gewoon een DAC heeft ingebouwd, en een goede ook, dat maakt meteen het prijsverschil van 300,- met de normale Ananda.
Als je het leuk vind kun je er hier wat meer over lezen.
Ik verklaarde mezelf eerst een beetje voor gek om zo diep in de buidel te willen tasten voor een hoofdtelefoon dus heb er ook een paar nachtjes over geslapen.
Toen ik na het luisteren thuis kwam klonk mijn PXC-550 voor m'n gevoel ongeveer als oortjes van the action, dus toen was ik vrij overtuigd.
@Inverted_World hoe bevalt de platenspeler zonder een stofkap? Het ziet er namelijk erg strak uit, maar vraag mij een beetje hoe het bevalt met stof/ afstoffen en het niet beschadigen van het spul.
Ik was weer eens niet aan het nadenken. Natuurlijk zit die DAC ingebouwdInverted_World schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Je zou het eigenlijk eens moeten luisteren. In Delft zit een hele leuke winkel die ik ook weer van een Tweaker kreeg aangeraden. Ears Unlimited. Daar heb ik hem ook gekocht.
Ik ben van een PXC-550 over gegaan naar Sennheiser Momentum Wireless 2 in-ears voor buiten, reizen en sporten. Ideaal en klinken mooi. En voor binnen dus de Ananda-BT.
Vergeet niet dat een Ananda BT gewoon een DAC heeft ingebouwd, en een goede ook, dat maakt meteen het prijsverschil van 300,- met de normale Ananda.
Als je het leuk vind kun je er hier wat meer over lezen.
Ik verklaarde mezelf eerst een beetje voor gek om zo diep in de buidel te willen tasten voor een hoofdtelefoon dus heb er ook een paar nachtjes over geslapen.
Toen ik na het luisteren thuis kwam klonk mijn PXC-550 voor m'n gevoel ongeveer als oortjes van the action, dus toen was ik vrij overtuigd.
Prima te doen! De platenmat van stof vervangen voor kurk en je kunt het heel gemakkelijk met een doekje afnemen. Heel af en toe even afstoffen is verder geen probleem. Geen problemen mee gehad de afgelopen 5 jaargelukkie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:17:
@Inverted_World hoe bevalt de platenspeler zonder een stofkap? Het ziet er namelijk erg strak uit, maar vraag mij een beetje hoe het bevalt met stof/ afstoffen en het niet beschadigen van het spul.
Gefeliciteerd!Inverted_World schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:07:
Zie hier de reden om Boxen te zeggen in plaats van speakers. Geeft soms enorme verwarring, al kan uit zo'n box natuurlijk ook een boel geluid worden geproduceerd..
Voor mij is grootste voordeel van zo'n hoofdtelefoon dat je niet afhankelijk bent van de geschiktheid voor audio van de omgeving. Zonder (speciale) middelen om een ruimte optimaal audioproof te maken kom je inderdaad niet op het niveau van geluid van een hoofdtelefoon. Maar er zit ook niets tussen de geluidsproductie (speaker) in de hoofdtelefoon en je oren. Dat is eenvoudiger te optimaliseren.Inverted_World schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:07:
- Dat resulteerde tevens in de aanschaf van een hoofdtelefoon, en hifi-freak dat ik ben is dat een Hifiman Ananda BT geworden + Rooms Audio Line hoofdtelefoon standaard. En man man man, wat klinkt dat. Nooit geweten dat hoofdtelefoons of überhaupt audio zo prachtig kan klinken. Toegegeven, de speakers kunnen er niet tegen op.Het is duidelijk dat je in hoofdtelefoon wereld voor minder geld eerder de top bereikt qua audio.
In een kamer staan tafels, stoelen, banken en weet ik het wat meer wat ook geluid weerkaatst en / of opneemt (blokkeert). Dat is veel lastiger te optimaliseren en elke ruimte is anders, waardoor het ook heel veel instel/ afstel werk krijgt om te optimaliseren.
Als je minimalistisch wilt maar toch een stofkap dan kan ik de volgende aanraden. Turntable Classics.gelukkie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:17:
Een universele design stofkap https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 26-05-2021 12:31 ]
Dubbel.
[ Voor 97% gewijzigd door TheKerremenke op 26-05-2021 12:30 ]
Dank, maar charme is juist geen stofkap bij zo’n speler vind ik. De naald zit en beschermkapje op denk ik?
Ik heb dezelfde speler, (maar dan in een andere kleur). Ik vind hem ook het mooist zonder stofkap. Ook ik laat er nooit een plaat op liggen als ik hem niet gebruik. Het vilt klop ik even uit voordat ik hem ga gebruiken.
Op de naald zit inderdaad een beschermkapje, deze was ik ooit vergeten en met schoonmaken heb ik de naald gesloopt. Deze had ik echter ook zo weer vervangen. Sindsdien pas ik wel beter op
Op de naald zit inderdaad een beschermkapje, deze was ik ooit vergeten en met schoonmaken heb ik de naald gesloopt. Deze had ik echter ook zo weer vervangen. Sindsdien pas ik wel beter op
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:36 ]
Ik gebruik het standaard Ortofon 2M Red element. Deze is niet zo exotisch. Een vervangingsnaald kost ongeveer 70 euro. Het is niet leuk maar ook geen ramp.
Op advies van @renzo4000 uiteindelijk toch gekozen voor 65 inch..renzo4000 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:24:
Mooie cleane setup zo @veen906! Maareh, waarom 55" een 65"had daar makkelijk gekund op die muur
:strip_exif()/f/image/AQQFVdnCUqV13OmYwZgGxgXI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3xlFnQ8UvjzQ3ATXcynvcyyC.jpg?f=fotoalbum_large)
Wennen aan het formaat heeft welgeteld enkele uurtjes en een 4k schijf Aquaman geduurd. Man, wat een verschil die 10 inch extra! Kijkafstand is 3 meter. Film komt zoveel beter tot zijn recht. Ik is blij!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wie weet hoe duur z'n DIY projectje was..Vrijdag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:45:
[...]
https://www.kosterklokken...orphite-slate-leisteen-fd
Heb je een flink bedrag bespaard
Erg gave klok inderdaad!
Ik. Factor 25x bespaard ongeveer. En paar paar opdrachtjes om er nog wat op te verdienen.Martijn1990 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:49:
[...]
Wie weet hoe duur z'n DIY projectje was..
Erg gave klok inderdaad!
Zo, na jaren lezen toch maar besloten om wat actiever te worden hier.
Mijn bescheiden setup:
:strip_exif()/f/image/bazz9i9kjekg9heFj8pTsFof.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7B6M94AQBiA35eVT5EUv7MVr.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
-Samsung 65" FullHD UE65F8000SL
-Denon AVR-X4400H Receiver
-Nvidia Shield
-Ziggo Mediabox Next
-Logitech Ultimate One
-2x KEF iQ90 (front)
-1x KEF iQ6c
-Sub BK XXLS400-FF
-2x KEF iQ30 (rear)
Bevalt tot op heden meer dan prima, al is de tv inmiddels 8 jaar oud.
Inmiddels een LG OLED 77G1 besteld en staat te wachten om opgehangen te worden.
In de toekomst zal er nog een PS5 aan toegevoegd worden bij gebrek aan Bluray speler.
Op/aanmerkingen zijn welkom. Ik weet dat mijn kabelmanagement veel beter kan, maar dat zal na het hangen van de 77" aan de beurt zijn.
Mijn bescheiden setup:
:strip_exif()/f/image/bazz9i9kjekg9heFj8pTsFof.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7B6M94AQBiA35eVT5EUv7MVr.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet:
-Samsung 65" FullHD UE65F8000SL
-Denon AVR-X4400H Receiver
-Nvidia Shield
-Ziggo Mediabox Next
-Logitech Ultimate One
-2x KEF iQ90 (front)
-1x KEF iQ6c
-Sub BK XXLS400-FF
-2x KEF iQ30 (rear)
Bevalt tot op heden meer dan prima, al is de tv inmiddels 8 jaar oud.
Inmiddels een LG OLED 77G1 besteld en staat te wachten om opgehangen te worden.
In de toekomst zal er nog een PS5 aan toegevoegd worden bij gebrek aan Bluray speler.

Op/aanmerkingen zijn welkom. Ik weet dat mijn kabelmanagement veel beter kan, maar dat zal na het hangen van de 77" aan de beurt zijn.
Nice en mooie upgrade, 77"! Hou je nog wel muur over? hahaAggie1 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:02:
Zo, na jaren lezen toch maar besloten om wat actiever te worden hier.
Mijn bescheiden setup: ...
Tja met een open kastje kan je de kabels nou eenmaal niet mooi wegwerken.
Mijn setup is nu compleet met de hue lampen erbij.
Het kijkt zoveel fijner met deze lampen aan 😊
:strip_exif()/f/image/sGHflVlvPh9F79kDoSFJS1qN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ST0jOABVR3cP2jMDvYkhVmRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JUkyKQGKJ2BenxmEPBWXKiAI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zb9hwdyX97kZhXmQdk8uIAcb.jpg?f=fotoalbum_large)
De volledige setup:
Samsung 65Q90T
JBL 9.1 soundbar
Nvidia Shield pro met 5 TB HDD en 320 GB SSD
Playstation 5 disc edition
Hue gradient lightstrip
HDMI Syncbox
6 x playbar
3 x GU 10
:strip_exif()/f/image/sGHflVlvPh9F79kDoSFJS1qN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ST0jOABVR3cP2jMDvYkhVmRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JUkyKQGKJ2BenxmEPBWXKiAI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zb9hwdyX97kZhXmQdk8uIAcb.jpg?f=fotoalbum_large)
De volledige setup:
Samsung 65Q90T
JBL 9.1 soundbar
Hue gradient lightstrip
HDMI Syncbox
6 x playbar
3 x GU 10
[ Voor 11% gewijzigd door Theo27 op 27-05-2021 20:38 ]
Scrooge NL
Thx. Ik heb de playbars achter de soundbar liggen voor het mooiste effect rondom de tv.Appesteijn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:13:
Mooi! Kun je laten zien hoe en waar die lampen zitten?
:strip_exif()/f/image/bucG1zsCCUmUVqAp3PGVbmnT.jpg?f=fotoalbum_large)
Scrooge NL
Erg mooi zeg! Krijg spontaan interesse om ook zoiets te gaan doen. Vakantiegeld brandt in m'n zakTheo27 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:04:
[...]
Thx. Ik heb de playbars achter de soundbar liggen voor het mooiste effect rondom de tv.
[Afbeelding]
Maar wat is de toegevoegde waarde van die playbars als je al een lightstrip hebt? En hoe weten die playbars waar ze staan t.o.v. de TV?
This title is for sale, please send me a PM
Werkt die lightstrip achter je TV ook met regulier TV kijken, of moet je per sé film kijken vanaf je mediaspeler om dat licht aangestuurd te krijgen?Theo27 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:04:
[...]
Thx. Ik heb de playbars achter de soundbar liggen voor het mooiste effect rondom de tv.
[Afbeelding]
Och ja, je moet toch wat he.
Volgens mij moet er sowieso een signaal door de HDMI box lopen, anders weet 'ie niet welke kleuren weergegeven moeten worden. Dat is voor mij dan ook gelijk de reden dat ik niet zo'n lightstrip heb aangeschaft, want het ziet er echt mooi uit.
@Theo27 Super gaaf hoor! Ik heb zo'n strip ook overwogen... maar i.v.m. dat ik een redelijk donkergrijze wand erachter heb... Dat geeft wat effect betreft een stuk minder resultaat.
@the-body Mijn vakantiegeld was al uitgegeven voordat het binnen was dit jaar
2 nieuwe elektrisch (accu) bedienbare relaxfauteuils hakt er in zeg maar...
Binnenkort, zodra alles binnen is en op zijn plek staat, zal ik nog eens een totaal overzicht plaatsen
@the-body Mijn vakantiegeld was al uitgegeven voordat het binnen was dit jaar

2 nieuwe elektrisch (accu) bedienbare relaxfauteuils hakt er in zeg maar...
Binnenkort, zodra alles binnen is en op zijn plek staat, zal ik nog eens een totaal overzicht plaatsen
Die strip loopt niet door aan de onderkant, alleen zijkanten en de bovenkant.the-body schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Erg mooi zeg! Krijg spontaan interesse om ook zoiets te gaan doen. Vakantiegeld brandt in m'n zak.
Maar wat is de toegevoegde waarde van die playbars als je al een lightstrip hebt? En hoe weten die playbars waar ze staan t.o.v. de TV?
In de app kun je aangeven waar elke lamp staat.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Inmiddels kijk ik al een tijdje mee op dit forum maar heb zelf nog niet de stap gezet om een echt surround set aan te schaffen.
Momenteel gebruik ik zo'n 6 a 7 jaar een Samsung HT-H7750. Maar nu wil ik deze Samsung set wel echt gaan vervangen door een degelijke set.
Na lang wikken en wegen heb ik het idee van vloerstaandespeakers uit mijn hoofd gezet. Dit aangezien mijn woonkamer niet echt groot is waardoor vloerstaandespeakers te aanwezig zijn. Daarom ben ik mij aan het oriënteren op compacte/boekenplank speakers op een slank statief.
Deze week heb ik wel al een Marantz NR1506 receiver kunnen overnemen van een vriend. Het idee is om te beginnen met een 5.1 opstelling.
Als sub is, door een paar vrienden, de XTZ SUB 10.17 EDGE geadviseerd.
Hebben jullie tips qua compacte/boekenplank speakers? Overige tips zijn uiteraard ook welkom.
Wel wil ik binnenkort naar enkele HiFi winkels om te gaan luisteren. Maar ik kom graag beslagen ten ijs.
Wat ga ik aansluiten op de reciever:
Samsung Q70
NVidia Shield
KPN decoder
Momenteel gebruik ik zo'n 6 a 7 jaar een Samsung HT-H7750. Maar nu wil ik deze Samsung set wel echt gaan vervangen door een degelijke set.
Na lang wikken en wegen heb ik het idee van vloerstaandespeakers uit mijn hoofd gezet. Dit aangezien mijn woonkamer niet echt groot is waardoor vloerstaandespeakers te aanwezig zijn. Daarom ben ik mij aan het oriënteren op compacte/boekenplank speakers op een slank statief.
Deze week heb ik wel al een Marantz NR1506 receiver kunnen overnemen van een vriend. Het idee is om te beginnen met een 5.1 opstelling.
Als sub is, door een paar vrienden, de XTZ SUB 10.17 EDGE geadviseerd.
Hebben jullie tips qua compacte/boekenplank speakers? Overige tips zijn uiteraard ook welkom.
Wel wil ik binnenkort naar enkele HiFi winkels om te gaan luisteren. Maar ik kom graag beslagen ten ijs.
Wat ga ik aansluiten op de reciever:
Samsung Q70
NVidia Shield
KPN decoder
@MarcoG eerste puntje uit de topic warning gemist zeker? 😉
Je mag hierover wel een nieuw topic starten, genoeg Tweakers die met je mee willen denken.
Je mag hierover wel een nieuw topic starten, genoeg Tweakers die met je mee willen denken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Had idd de regels niet meer op het netvlies. Lees die niet dagelijksRamon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
@MarcoG eerste puntje uit de topic warning gemist zeker? 😉
Ben overigens wel bij een HiFi zaak gaan luisteren. Daar naar de Dali Oberon 5 en 7 geluisterd. Verschil tussen die 2 was wel te horen. De 7ens klonken een stuk beter.
Anoniem: 499527
Strakke setup zo.Theo27 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:36:
Mijn setup is nu compleet met de hue lampen erbij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De volledige setup:
Samsung 65Q90T
JBL 9.1 soundbar
Hue gradient lightstrip
HDMI Syncbox
6 x playbar
3 x GU 10
Jammer van die lelijke roze vaasjes op het meubel
:strip_exif()/f/image/RQsx5o325O4oBSg4YbS5Zsg5.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit is mijn huidige setup.
TV
- LG OLED55CX6LA
Speakers
- Teufel Ultima 40 Active MK3
Randapparaten:
- Apple TV 4K (model 2021)
Zeer tevreden van die Teufels. In de toekomst voeg ik misschien nog de Effekt achter speakers toe en eventueel nog een sub om nog wat meer laag te krijgen. (Hoewel ze al vrij laag kunnen gaan zonder sub).
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Thanks! Ik ben nog een leek in die dingen maar maakt dat echt veel verschil in klank als ze verder van de muur en kast staan? Ga ik dan zeker eens proberen! Bedankt voor de tip :-)Renegade666 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:13:
@GuntherS
Netjes, nu de speakers wat van de muur en kastje af zetten
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:35 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic