Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59
Mooi kastje. Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
glnk schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:34:
[...]

Mooi kastje. Waar heb je deze vandaan?
Dank. Die heb ik al weer een tijd terug door iemand laten maken.
Zelf ontworpen, her en der wat goede ideeën gejat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
mr.DJ95 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:38:
Het zijn panelen van WoodUpp met daarachter Isolatie wol.
Er zijn veel fijnhout handelaren in Nederland die mooie houtsoorten leveren welke je ook gewoon op maat gemaakt kunt bestellen, op de site staat ook een prijslijst https://www.fijnhoutdrenthe.nl/p/2484/meubelhout/

ik vind 1200€ een beetje gortig voor een wandje, maar goed niet iedereen kan timmeren en zagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:19
AntoniusDD schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:38:
[...]

Er zijn veel fijnhout handelaren in Nederland die mooie houtsoorten leveren welke je ook gewoon op maat gemaakt kunt bestellen, op de site staat ook een prijslijst https://www.fijnhoutdrenthe.nl/p/2484/meubelhout/

ik vind 1200€ een beetje gortig voor een wandje, maar goed niet iedereen kan timmeren en zagen.
Klopt. Dit kan goedkoper. Maar wel veel tijds intensiever.
Hier iemand op het htforum die dit zelf heeft gemaakt.

Kosten ongeveer €300,- anders was die persoon ook €1100,- kwijt geweest https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177788.50

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Erg mooi inderdaad! Zou ik ook wel willen. Alleen jammer van die lengte van 2.40m. Bij ons is de hoogte rond de 2.64m dus het wordt er vast niet mooier op als je dan telkens een kort stukje onder of boven het paneel moet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
tinustilburg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:00:
Erg mooi inderdaad! Zou ik ook wel willen. Alleen jammer van die lengte van 2.40m. Bij ons is de hoogte rond de 2.64m dus het wordt er vast niet mooier op als je dan telkens een kort stukje onder of boven het paneel moet monteren.
Als je het netjes recht monteert. Dan moet dat wel kunnen. Komen toch meestal bank/tv meubel, planten, luidsprekers enzo ervoor.

Of zelf maken met latjes van 3m

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 02-04-2021 11:13 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

De voorkant van de setup heb ik al eens (vaker) gepost. Vond het wel leuk om nu ook de vernieuwde akoestische wand te delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben nog op zoek naar speakers voor aan de muur en moet nog iets verzinnen voor Atmos maar ben blij met het resultaat.
Zeer tof en zit er zelf ook over na te denken. Mijn enige vraag is alleen hoe ga je dit schoonhouden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
icecreamfarmer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:24:
[...]

Zeer tof en zit er zelf ook over na te denken. Mijn enige vraag is alleen hoe ga je dit schoonhouden?
Thanks! Ik heb het even nagevraagd aan de hoofd huishouding hier thuis maar die heeft aan dat het met een zachte borstel prima te doen is. Eerste ervaring van die van ons even bij vrienden met dezelfde wandpanelen is dat het amper tot geen stof aan trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
TheKerremenke schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:58:
[...]
Klopt. Dit kan goedkoper. Maar wel veel tijds intensiever.
Hier iemand op het htforum die dit zelf heeft gemaakt.
Vandaar dat ik een fijnhout handel adviseer voor meubelhout dat een relatieve vochtigheid van maximaal 3,5% heeft en dus niet gaat draaien en kruipen. Op maat laten zagen is 10 cent per strekkende meter. dan hoef je geen cirkelzaag aan te schaffen.
Het best is een vierkante doorsnede van de latten over die hoogte van de standaard plafond met 2,6 m met 40*40 mm want dan kun je zelfs redelijk eenvoudig blindbevestigen en ziet geen nagels of schroeven.

Zo'n mooie houtsoort moet je alleen met Osmo Wax-oil (mat en waterafstotend) behandelen, dan kun je zelfs met een vochtige spons of plumeau schoonmaken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@AntoniusDD mooie waardevolle toevoeging. _/-\o_ Dank u. Zou je nog een kleine toevoeging of verwijzing naar een site, kunnen doen over het blind bevestigen. Bvd.

Kunnen we daarna weer in-topic gaan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 03-04-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IARcWRYOmlkap2iFR48aaus5bBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnJkbxisxm6I5u0coMNAYbca.jpg?f=fotoalbum_large

nou zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

timovd

Voorsprong door techniek

De voorkant van de setup heb ik al eens (vaker) gepost. Vond het wel leuk om nu ook de vernieuwde akoestische wand te delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben nog op zoek naar speakers voor aan de muur en moet nog iets verzinnen voor Atmos maar ben blij met het resultaat.
Zoiets moet toch prima zelf te maken zijn? Steenwol in de muur en vervolgens - wel goede kwaliteit (geen krom bouwmarkt spul) - houten latten er tegenaan. Of is er nog iets speciaals mee? Ik overweeg zoiets voor mijn - nieuw te bouwen - werkplek thuis op zolder met schuine wand.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntoniusDD
ik zou afraden van steenwol OF glaswol als akoestisch absorberend materiaal omdat de microvezels heel onaangenaam zijn in een binnenruimte voor je huid ogen en luchtwegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr.DJ95
timovd schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:28:
[...]

Zoiets moet toch prima zelf te maken zijn? Steenwol in de muur en vervolgens - wel goede kwaliteit (geen krom bouwmarkt spul) - houten latten er tegenaan. Of is er nog iets speciaals mee? Ik overweeg zoiets voor mijn - nieuw te bouwen - werkplek thuis op zolder met schuine wand.
Ik denk dat dit zeker zelf te bouwen is. Echter vond ik het wel prettig dat alle latjes op de juiste afstand op de vilten matten zijn geniet en dan het een kwestie is van lengte en breedte op maat maken en tegen de muur aan schroeven. Het is vooral gemak geweest, dingen op maat maken lukt mij wel maar wil wel snel resultaat zien. Denk dat dat de keuze wel verantwoordt.

Overigens gister de bar ook gedaan. Is deel van de woonkamer en vonden het erg gaaf om het terug te laten komen op verschillende plekken in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoZDagxwGr3QyxTQXD3aQZjW3jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwrtVoFMAXKsEEmHCRbmI5ek.jpg?f=fotoalbum_large
AntoniusDD schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:34:
ik zou afraden van steenwol OF glaswol als akoestisch absorberend materiaal omdat de microvezels heel onaangenaam zijn in een binnenruimte voor je huid ogen en luchtwegen.
Ik heb zelf gekozen voor Mineral Wool op aanraden van de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:50:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor Mineral Wool op aanraden van de leverancier
Ik denk dat @AntoniusDD een heel goed punt heeft om minerale wol niet binnen te gebruiken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Minerale_wol, stukje Gezondheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hulliee schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat @AntoniusDD een heel goed punt heeft om minerale wol niet binnen te gebruiken:
Helder, zit echter nog een plaat vilt tussen het isolatiemateriaal en de latjes.

Overigens wellicht interessant voor inspiratie: https://woodupp.nl/instructions/akupaneel-installatie-gids/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hulliee schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:19:
[...]

Klopt helemaal. Vorige jaar nog een korte tijd samen gewerkt met de voormalig veiligheidskundige van Rockwool. Hij gaf duidelijk aan wat voor een ongezond spul dat minerale isolatie wol eigenlijk is. Om muren te isoleren prima, maar voor binnen gebruik zou ik het nooit gebruiken. Gewoon akotherm gebruiken. Is mijn advies.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 04-04-2021 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
TheKerremenke schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:23:
[...]
Gewoon akotherm gebruiken. Is mijn advies.
er zijn meer merken voor deugdelijke akoestische absorptie, maar eigenlijk is vilt zoals dat in het genoemde product van @mr DJ95 opgenomen is genoeg absorptie Open Raam/m2.

Ook vilt kun je los te koop vinden, { link https://www.wolvilt.nl/ } hetgeen als materiaal het voordeel heeft dan het vlamdovend is indien het met de juiste kleurstof is behandeld. Ook het rookgetal speelt namelijk mee.

Belangrijk is dat het mooi uitziet. :P
Als je daarvoor geld wilt uitgeven mag dat, maar neem geen materialen met gezondheidsrisico's ;w

[ Voor 2% gewijzigd door AntoniusDD op 05-04-2021 11:16 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Een paar vragen voor degenen die hier hun TV hangen en de draden in de muur hebben weggewerkt en daarna gestukt.

1. Wat voor buis of koker hebben jullie gebruikt?
2. Hoe hebben jullie de in en uitgang afgewerkt (met bv een knie of blindplaat)?
3. Waar hebben jullie de buis zitten (pal in het midden of excentrisch achter de TV)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
icecreamfarmer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:29:
Een paar vragen voor degenen die hier hun TV hangen en de draden in de muur hebben weggewerkt en daarna gestukt.

2. Hoe hebben jullie de in en uitgang afgewerkt (met bv een knie of blindplaat)?
3. Waar hebben jullie de buis zitten (pal in het midden of excentrisch achter de TV)?
1. Ik heb in de muur een luchtkanaal geplaatst die ruim genoeg is voor kabels incl stekkers (deze: https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610771/artikel.html)
2. De uitgangen zijn deze bochten: https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vb netjes gestuct en de uitstaande randen afgesneden.
3. Buis zit in het midden, maakt niet zoveel uit. Ik heb er meer rekening mee gehouden dat er nog wel eens een andere TV gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Thimp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:33:
[...]

1. Ik heb in de muur een luchtkanaal geplaatst die ruim genoeg is voor kabels incl stekkers (deze: https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610771/artikel.html)
2. De uitgangen zijn deze bochten: https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vb netjes gestuct en de uitstaande randen afgesneden.
3. Buis zit in het midden, maakt niet zoveel uit. Ik heb er meer rekening mee gehouden dat er nog wel eens een andere TV gaat komen.
Supermooi idee, alleen is mijn muur, een tussenuur, 10cm dik. Dan blijft er weinig muur over en kom ik in mijn geval er bijna door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
taz10 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
[...]

Supermooi idee, alleen is mijn muur, een tussenuur, 10cm dik. Dan blijft er weinig muur over en kom ik in mijn geval er bijna door :)
Ik heb er ook gedaan in een muur van 10cm, kan prima als het met wat beleid doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:17
Thimp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:33:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Thimp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:42:
[...]

Ik heb er ook gedaan in een muur van 10cm, kan prima als het met wat beleid doet 8)
Dat houdt toch niet echt over. Betreft hier wel een dragende muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:54

Hier een 50mm dikke pvc pijp met afgezaagde bochtjes aan de uiteinden.
Zo gefreesd dat deze goed klem zat in de muur en daarna de muur dicht stucen.

De opening zit achter de tv, maar niet in het midden.
Bedenk ook goed dat een ophang beugel voor de opening voor de kabels uit kan komen, dus goed uitzoeken hoe hoog je het e.e.a. wilt hebben.

En altijd een langere voedingskabel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Loei123 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:38:
[...]

Hier een 50mm dikke pvc pijp met afgezaagde bochtjes aan de uiteinden.
Zo gefreesd dat deze goed klem zat in de muur en daarna de muur dicht stucen.

De opening zit achter de tv, maar niet in het midden.
Bedenk ook goed dat een ophang beugel voor de opening voor de kabels uit kan komen, dus goed uitzoeken hoe hoog je het e.e.a. wilt hebben.

En altijd een langere voedingskabel bestellen.
Mee eens maar bv bij mijn LG oled kan dat al niet en dan weten ze er ook een 1,5m kabel aan vast te maken 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

icecreamfarmer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:34:
[...]

Een dragende muur stort niet ineens in als je er een strookje uithaalt. Maar als je alleen in dat soort problemen denkt, dan zou ik er een vals wandje voor laten zetten, daar een koker in maken en dat wandje laten afstuccen.

Een 10cm draagmuur klinkt wel, eh, apart. Maar je vraag lijkt me dan meer iets voor verbouwforum.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 07-04-2021 17:37 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

JvS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:37:
[...]

Een dragende muur stort niet ineens in als je er een strookje uithaalt. Maar als je alleen in dat soort problemen denkt, dan zou ik er een vals wandje voor laten zetten, daar een koker in maken en dat wandje laten afstuccen.

Een 10cm draagmuur klinkt wel, eh, apart. Maar je vraag lijkt me dan meer iets voor verbouwforum.
Een half steense draagmuur is zeer gebruikelijk. Sterker nog het meest gebruikt en kan geen kwaad.
Maar het is idd verticaal dan zal het effect mee moeten vallen maar dan nog kap ik liever niet de helft van de dikte weg.

Voorzetwand is eigenlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:37:
Is volstrekt normaal hoor. Het hoeft ook niet meer te zijn, want een rijtje steen van 10cm kan een enorm gewicht dragen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:34:
[...]
Eerst inzagen met de steenzaag / frees meerdere keren kun je ook mooi op diepte instellen met een geleider en dan met beleid van boven naar beneden wegkappen, het risico is dat de rugzijde uitbrokkeld en of je meer dan gewild wegbeukt. Kun je net zo goed de TV in dat gat hangen :+
Dragend halfsteens komt alleen in oude huizen voor meestal met houten vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AntoniusDD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:07:
[...]

Eerst inzagen met de steenzaag / frees meerdere keren kun je ook mooi op diepte instellen met een geleider en dan met beleid van boven naar beneden wegkappen, het risico is dat de rugzijde uitbrokkeld en of je meer dan gewild wegbeukt. Kun je net zo goed de TV in dat gat hangen :+
Dragend halfsteens komt alleen in oude huizen voor meestal met houten vloeren.
Wij gebruiken nog steeds halfsteense draagmuren in nieuwbouw. Kalkzandsteen is behoorlijk sterk maar je moet wel rekening houden met de hoeveelheid steen je wegkapt.
Daar is in de constructieberekeningen geen rekening meegehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben zelf met mijn HDMI kabel de hornbach binnen gelopen en heb de kleinste kabelgoot gepakt waar deze nog makkelijk doorheen pastte. Dat bleek de 30x15 mm te zijn. Mijn TV had nog geen ARC dus heb ik er ook een optische kabel doorheen moeten doen. Verder heb ik de stroom en de coax er zonder stekker doorheen gehaald.

Omdat de goot maar 3cm breed was heb ik gewoon een sleuf gemaakt met een sleuvenfrees, goot erin en dichtsmeren. Vanwege de ronde schijven van de frees zaten er een soort van bochtjes al in de muur en omdat de beide uiteindes toch achter de TV en de kast zaten heb ik hier verder niet veel aan gedaan.

Uiteinde kwam uit op een kwart vanaf de zijkant, precies waarde aansluitingen van de TV ook zaten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maarja, het antwoord is dus simpel. Een zo ondiep mogelijke goot waar je kabels met pluggen nog net wel doorheen kunnen. Als je niet wilt frezen en geen voorzetwandje wilt, wordt het een opbouwgoot. Echt meer opties zijn er niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:43
Inmiddels hier weer wat verder uitgebreid en een merge aan het maken met home cinema.

Nieuw:
  • Denon AVR-x4700h voor film
  • B&W HTM72s2
  • XTZ Sub 12.17 Edge
  • B&W 601 S2 high gloss zwart gewrapt (Worden waarschijnlijk vervangen voor de 707S2 variant).
Wat er verder staat:
  • LG 65c9
  • DK Design VS 1 Reference MKII hybride versterker voor muziek. (Voor de liefhebber: Versterker is voorzien van ECC88 Tesla buizen)
  • PinkFaun Dac 4.32
  • Primare NP5 streamer
  • Triangle Antal anniversary 30th
Momenteel overweeg ik in de aanstaande verbouwing 4x Atmos speakers mee te gaan nemen. Hier bestaat nog wat twijfel over i.v.m. het verlagen van het plafond en de W.A.F. Tevens heb ik a.s. zaterdag een luistersessie voor de upgrade van de Antals naar mogelijk de Triangle Magellan Cello of iets in die richting.

Na de verbouwing komen er andere meubels waardoor ik het geheel wat mooier weg kan werken.

Verder moet ik nog een kastje maken welke de speakers van versterker omschakelt gebaseerd op het trigger signaal van de Denon receiver. tot die tijd steek ik handmatig de kabels om :X

Zijn er mensen die ervaring hebben met Atmos?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krWrMSdVK52sBsoJoj2wGc1MMug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htfG6LVQuSh9jFoYgwCwfn5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zm8hYXWMZDISm_HgRHYC-mEZZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvHAE6rJmteCQTPRBALeaJvn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door raze88 op 08-04-2021 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

raze88 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:52:
Ja, maar ik geef er weinig om. Ik vind het best ironisch dat 3D in de TV-wereld is uitgestorven (bij projectoren is het gelukkig een ander verhaal), maar mensen wel 3D audio met Atmos willen. Voor mij voegt Atmos weinig toe aan de beleving, terwijl 3D videocontent op een 120" scherm adembenemend is. Maar daar zal iedereen z'n eigen idee over hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41

Jazeker. Wij zijn afgelopen september ons nieuwbouwhuis ingetrokken en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 4 B&W CCM663 in het plafond te laten maken. Ik heb deze aangesloten op een marantz SR6015. Daarnaast heb ik 2 Boston Acoustics A360 als fronts, 2 A25 als surround en een B&W HTM6 aniversary edition als Center. Ik ga de fronts en surrounds nog vervangen voor 603's en 606's maar dat doe ik nadat mijn nieuwe tvmeubel geleverd is.

Dolby Atmos klinkt heerlijk! De content is nog enigszins beperkt. We hebben een handjevol blurays met Atmos, vooral Mad Max is geweldig! En Netflix begint wat content toe te voegen. Daarnaast zijn er wat spellen op de xbox series X die het hebben. Dat is ook best een beleving trouwens. Vooral Gears 5 vind ik genieten.

Waar ik vooral van onder de indruk ben is de algemene beleving. Effecten zijn zeker leuk (als je El Camino kijkt hoor je Tod op een gegeven moment heel duidelijk van boven af tegen Jessy Pinkman praten als deze nog in de kuil zit), maar het grootste verschil is de algemene beleving. De plaatsing is zo ontzettend veel fijner en beter. Voor mij is het verschil bijna net zo groot als toen ik van 2.0 naar 5.0 ging.

Ik heb trouwens nog een subwoofer dus binnenkort is het weer 5.1.4 maar die krijgt momenteel een nieuwe amp. Het ding was een beetje aan het zoemen. Dat is trouwens de Final S220. wellicht veel teveel informatie maar goed:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
boomr schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:30:
[...]

Jazeker. Wij zijn afgelopen september ons nieuwbouwhuis ingetrokken en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 4 B&W CCM663 in het plafond te laten maken. Ik heb deze aangesloten op een marantz SR6015. Daarnaast heb ik 2 Boston Acoustics A360 als fronts, 2 A25 als surround en een B&W HTM6 aniversary edition als Center. Ik ga de fronts en surrounds nog vervangen voor 603's en 606's maar dat doe ik nadat mijn nieuwe tvmeubel geleverd is.

Dolby Atmos klinkt heerlijk! De content is nog enigszins beperkt. We hebben een handjevol blurays met Atmos, vooral Mad Max is geweldig! En Netflix begint wat content toe te voegen. Daarnaast zijn er wat spellen op de xbox series X die het hebben. Dat is ook best een beleving trouwens. Vooral Gears 5 vind ik genieten.

Waar ik vooral van onder de indruk ben is de algemene beleving. Effecten zijn zeker leuk (als je El Camino kijkt hoor je Tod op een gegeven moment heel duidelijk van boven af tegen Jessy Pinkman praten als deze nog in de kuil zit), maar het grootste verschil is de algemene beleving. De plaatsing is zo ontzettend veel fijner en beter. Voor mij is het verschil bijna net zo groot als toen ik van 2.0 naar 5.0 ging.

Ik heb trouwens nog een subwoofer dus binnenkort is het weer 5.1.4 maar die krijgt momenteel een nieuwe amp. Het ding was een beetje aan het zoemen. Dat is trouwens de Final S220. wellicht veel teveel informatie maar goed:)
Het valt mij zelf op dat de surrounds af en toe niet klinken zoals verwacht. Hierdoor heb ik ze af en toe liever uit staan omdat ze dan enorm overheersen of stemgeluid wat aan de voorzijde thuis hoort weergeven. Is dit met Atmos een zelfde idee? Of is dit u nog niet opgevallen?

Ik gebruik hoofdzakelijk de online streamingsdiensten. Gamen doe ik niet.

Toevallig ook een foto van de ingebouwde speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
raze88 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:37:
[...]

Het valt mij zelf op dat de surrounds af en toe niet klinken zoals verwacht. Hierdoor heb ik ze af en toe liever uit staan omdat ze dan enorm overheersen of stemgeluid wat aan de voorzijde thuis hoort weergeven. Is dit met Atmos een zelfde idee? Of is dit u nog niet opgevallen?

Ik gebruik hoofdzakelijk de online streamingsdiensten. Gamen doe ik niet.

Toevallig ook een foto van de ingebouwde speakers?
Mijn vorige receiver was een Harman Kardon AVR...type even kwijt. Oud beestje. Daar heb ik in het begin flink zitten worstelen met Audyssey. Daar had ik constant dat een kanaal om geen duidelijke reden veel harder ging dan andere kanalen, of dat de afstand vele malen groter of kleiner was terwijl dit helemaal niet zo was. Wellicht was het een defecte mic, of was de versterker niet goed, anyway toen heb ik het met de hand ingesteld.
Met de huidige opzet heb ik Audyssey een nieuwe kans gegeven en een kwartiertje naar rare geluidjes van alle speakers zitten luisteren en dat werkte heel goed. Het geluidsbeeld was achteraf duidelijk beter dan daarvoor. Ik heb in deze setup nog geen last gehad van overaanwezige speakers of iets dergelijks. Wat mij betreft klinkt het heerlijk. Het enige ding in mijn opzet is dat ik verschil merk tussen de Boston Acoustics en de Bowers & WIlkins. Gezien ik nagenoeg alles van B&W heb (koptelefoons, ingebouwde speakers in de keuken CWM663) wil ik ook de fronts en surrounds gaan vervangen.

Fototje kan, zal ik straks even maken en toevoegen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
[...]

Zelf vind ik het effect veel subtieler. Met name bij gamen komt het een stuk duidelijker tot uiting. Maar in films vind ik het bijzonder meevallen dan wel tegenvallen. Dat heeft echter met name te maken met de implementatie van Atmos door de filmmaker.

Zelf heb ik als surround speakers de SR9080 van Definitive Technology. Dat zijn bipolar speakers en geven daarmee diffuus surround weer (het geluid gaat alle kanten op). Denk dat ook hierdoor het effect van Atmos misschien minder overweldigend is bij mij, omdat het surround al zo goed tot zijn recht komt.

Gezien de kosten die ik heb gemaakt voor de plafondspeakers in mijn nieuwbouwwoning (€1000 voor de gaten en €1000 voor 4 speakers), is het het naar mijn mening nog niet echt waard tenzij je het laagdrempelig kan aanbrengen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
B-Bandit schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:03:
[...]

Zelf vind ik het effect veel subtieler. Met name bij gamen komt het een stuk duidelijker tot uiting. Maar in films vind ik het bijzonder meevallen dan wel tegenvallen. Dat heeft echter met name te maken met de implementatie van Atmos door de filmmaker.

Zelf heb ik als surround speakers de SR9080 van Definitive Technology. Dat zijn bipolar speakers en geven daarmee diffuus surround weer (het geluid gaat alle kanten op). Denk dat ook hierdoor het effect van Atmos misschien minder overweldigend is bij mij, omdat het surround al zo goed tot zijn recht komt.

Gezien de kosten die ik heb gemaakt voor de plafondspeakers in mijn nieuwbouwwoning (€1000 voor de gaten en €1000 voor 4 speakers), is het het naar mijn mening nog niet echt waard tenzij je het laagdrempelig kan aanbrengen.
Eens met de kosten. Ik ging al voor een verlaagd plafond gezien ik over de gehele begange grond spotjes in wilde bouwen, maar voor de speakers was een extra stukje verlaging nodig (verschil vangen we op met een taatsdeur) en er moesten leidingen etc gelegd worden. Ook de aanschaf van de speakers, nieuwe receiver etc is allemaal nogal een kostenpost. Maar: Dit was voor mij de enige kans om dit te doen. Het achteraf extra verlagen van het plafond, leidingen leggen etc is een veel duurder feestje dan het tijdens de bouw doen. Ik heb zelf het idee dat ik lange tijd spijt zou hebben gehad als ik het niet gedaan had.

De aanwezigheid is in sommige gevallen subtiel, helemaal mee eens. Maar het is ontzettend afhankelijk van de film hoe het tot uiting komt. Ik vond Mad Max helemaal top! Daarnaast staat er op netflix ook een asiatische film over zombies (de naam even kwijt) waar het voor mijn smaak veel te veel aanwezig is. Vooral in het begin. Maar dit is erg smaakgevoelig. Ik heb liever een "bubbel" waar ik in ondergedompeld word dan effecten die heel duidelijk vanaf een bepaalde speaker komt. Die bubbel klopt veel beter voor mijn gevoel met Dolby Atmos dan mijn oude 5.1 setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:03:
[...]

Ja, maar ik geef er weinig om. Ik vind het best ironisch dat 3D in de TV-wereld is uitgestorven (bij projectoren is het gelukkig een ander verhaal), maar mensen wel 3D audio met Atmos willen. Voor mij voegt Atmos weinig toe aan de beleving, terwijl 3D videocontent op een 120" scherm adembenemend is. Maar daar zal iedereen z'n eigen idee over hebben.
Ja das grappig :). Ik vind 3d in de bioscoop altijd enorm afleiden. Maar goed opgesteld surround kan mij zo enorm in een film zuigen. Ik heb gemerkt dat ik surround pas echt ben gaan waarderen sinds ik de rear speakers meer naast dan achter me heb opgesteld (per ongeluk met een 7.1 set alleen de side rears een tijdje aangehad, twee meter links en rechts van me, half metertje naar achter, op hoogte opgehangen, zoals in een bioscoop. Die side speakers waren plastic Jamo Art speakers, back-rear waren hifi speakers die een meter of 2 achter me stonden. Maar die BR speakers stonden dus na aansluiten een maand of twee uit :P. En die configuratie klonk echt geweldig)

Ik geniet het meest van een film in een Dolby Cinema 2d weergave, Helaas niet het grootste scherm, maar wel de minste dingen die me afleiden. Dat is denk ik persoonlijk. Ik raak afgeleid van matig contrast, slecht verstaanbare dialoog, veel te hard geluid en slecht afgeregeld laag. Surround leidt me nooit zo af en voegt zeker wat toe. Grote schermen voegen ook zeker toe. Maar atmos geluid in die zalen klinkt echt geweldig vind ik!

Ik overweeg ook om bij mn komende verbouwing 2 plafondspeakers te installeren in elk geval :). De kosten zijn: Een dag werk (ik heb een oud huis, maar moet de vloer de verdieping erboven open zagen) voor kabels en speakers installeren en ik schat in 300-500 euro voor een setje speakers. 2000 is wel veel kosten :o.
[...]
Voor mij is het verschil bijna net zo groot als toen ik van 2.0 naar 5.0 ging.
Dat is wel een heel groot verschil dan. Zo heb ik het nog niet ervaren. Het verschil tussen Pro-Logic en Dolby Digital 5.1 heb ik eind jaren 90 wel echt als adembenemend groot ervaren. Maar daarna heb ik die stap nooit meer gehoord (sterker nog, vind DD 5.1 vaak nog echt net zo goed klinken als de HD varianten, hoor er nooit compressie artifacten in, stemmen goed verstaanbaar, kanalen zijn volledig discreet).

Object georienteerd surround kan misschien wel weer die stap geven. Ik ben daar wel hoopvol in. Goed gepositioneerd surround kan in elk geval echt waanzinnig veel toevoegen en ik vind de speakers wel lekker discreet in het plafond (twee stuks dus, front top komt lelijk uit in mijn huis).

Oh PS, ik heb een halfsteens buitenmuur in mn keuken (beste muur van mn huis uit 1910 :P), dus ik snap dat het bestaat, maar het verbaasde me dat het in een huis zou zitten, kan blijkbaar :))

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 08-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
[...]
Jazeker. Wij zijn afgelopen september ons nieuwbouwhuis ingetrokken en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 4 B&W CCM663 in het plafond te laten maken.
als jou dat 1000 euro heeft gekost per stuk vraag ik me af hoe je dat hebt laten doen in die nieuwbouw woning en door wie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
AntoniusDD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:37:
[...]

als jou dat 1000 euro heeft gekost per stuk vraag ik me af hoe je dat hebt laten doen in die nieuwbouw woning en door wie!
Ik gok dat dat meerwerk prijzen zijn bij projectmatige bouw. Dan trekken ze je meestal een poot uit als ze de kans krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier een anderhalf jaar geleden een paar atmos luidsprekers opgehangen. In de hoeken boven de staande luidsprekers. Dus geen zwevend plafond ofzo. Heeft wel mooie geluidseffecten maar is denk ik geen volwaardige atmos opstelling. Scheelt wel kwa kosten. Nu waren dat enkel de dali c-1 en kabel kosten.

Maar moet toegeven dat de aanschaf van een beamer en scherm meer indruk achter heeft gelaten.

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 08-04-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik speel met een 9.2 opstellen met 4 hoogte speakers aan de muur vlak onder het plafond boven de front en rear speakers. Dat is volgens de Auro3D richtlijnen. Ik gebruik daarom ook vrijwel alleen maar de upmixer van Auro3D (Auromatic), ook bij native Atmos tracks doorgaans.

Vind het zeker wat toevoegen, maar niet zo groot als van 2.1 naar 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook beste ervaring met een 5.1 opstelling waarbij de rears achter je hangen in de hoeken in plaats van naast je.
7.1 voegt heel iets toe, maar naar mijn idee niet genoeg om daarvoor 2 luidsprekers extra te plaatsen in je huiskamer.

Atmos, idee is mooi maar aanbod netflix/Amazone is te laag waardoor 9 van 10 keer niks toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:23:
Zelf heb ik ook beste ervaring met een 5.1 opstelling waarbij de rears achter je hangen in de hoeken in plaats van naast je.
7.1 voegt heel iets toe, maar naar mijn idee niet genoeg om daarvoor 2 luidsprekers extra te plaatsen in je huiskamer.

Atmos, idee is mooi maar aanbod netflix/Amazone is te laag waardoor 9 van 10 keer niks toevoegt.
Ik vind 7.1 wel van meerwaarde. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben, lees: de achterspeakers moeten wat afstand hebben tot je zitplek.

En voor atmos idem dito. Geluid van boven maakt de “bubbel” compleet, en dan bedoel ik met speakers recht boven je, niet voor of acht boven aan de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Inmiddels hier weer wat verder uitgebreid en een merge aan het maken met home cinema.

Nieuw:
  • B&W HTM72s2
  • XTZ Sub 12.17 Edge
  • B&W 601 S2 high gloss zwart gewrapt (Worden waarschijnlijk vervangen voor de 707S2 variant).
Wat er verder staat:
  • LG 65c9
  • DK Design VS 1 Reference MKII hybride versterker voor muziek. (Voor de liefhebber: Versterker is voorzien van ECC88 Tesla buizen)
  • PinkFaun Dac 4.32
  • Primare NP5 streamer
Momenteel overweeg ik in de aanstaande verbouwing 4x Atmos speakers mee te gaan nemen. Hier bestaat nog wat twijfel over i.v.m. het verlagen van het plafond en de W.A.F. Tevens heb ik a.s. zaterdag een luistersessie voor de upgrade van de Antals naar mogelijk de Triangle Magellan Cello of iets in die richting.

Na de verbouwing komen er andere meubels waardoor ik het geheel wat mooier weg kan werken.

Verder moet ik nog een kastje maken welke de speakers van versterker omschakelt gebaseerd op het trigger signaal van de Denon receiver. tot die tijd steek ik handmatig de kabels om :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een sony STR DN1080 met een Teufel Ultima 40 set en hierop de Atmos reflect speakers. De speakers heb ik op de front zuilen staan, op de reflect speakers zit dan ook een schakelaar voor direct of reflect,
Daa rik ga verbouwen heb ik nog uitgezocht en gebeld met teufel of het meerwaarde heeft om de speaker saan het plafond te gaan hangen, maar advies is om ze op de zuilen te laten staan, daar zijn ze dan ook voor gemaakt.
De beleving vind ik geweldigggg, ik kijk voornamelijk dan netflix Atmos en af en toe Disney+ , geeft geen admos wee rop de versterker maar volgens Disney+ wel Atmos film.

In ieder geval is alles nu even naar boven voor de verbouwing, en das even behelpen met geluid uit mijn sony TV :'( , ik kijk uit naar over 3 maanden als ik alles weer werkend heb, en zeker voor het geld kan ik iedereen Teufel aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
AntoniusDD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb in mijn nieuwbouwwoning vorig jaar €275 per aan te brengen sparing betaald. Dat is dan inclusief een loze leiding naar de "TV hoek" en dan heb je een mooi gat zitten in je betonnen plafond afgetimmerd met hout! Hoef je niet te verlagen etc etc. Opzich niet duur, maar alles bij elkaar tikt het natuurlijk aan.

Heb zelf speakers van Monitor Audio erin gehangen a €250 per stuk. Maar in principe zou je met een speaker van €75 ook al een leuk effect moeten krijgen denk ik. Ik kreeg het echter niet over mijn hart om €275 voor het gat te betalen en dan een speaker van een paar tientjes erin te frotten...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
B-Bandit schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:11:
[...]
vorig jaar €275 per aan te brengen sparing betaald.
Dat begint erop te lijken.
Weet je wat het kost om de de betonfabriek een sparing mee op te nemen?
TIENTJE en als je dat als werkvoorbereider zo op tekening hebt staan kost het jouw dus geen exorbitant bedrag dat zou dus al op tekening van de architect hebben moeten staan.
Echter jullie zien nooit een architect, alleen een verkoopmakelaar die de nieuwbouw op de markt zet.

Jullie kopen nieuwbouw met opties die tijdens de uitvoering nog mee genomen moeten worden of achteraf geboord moeten worden en dat kost geld. Maar 275€/st is iets anders dan 1000€/st.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog maar even op herhaling.. de huidige situatie: 77"LG OLED, ARCAM AVR550, B&W CM10S2 White, Audioquest kabels en een sub voor films :)

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/04/09/20161030_135358109_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/04/09/ht02.md.png

Het is tijd voor een upgrade. Aanstaande zaterdag een luistersessie met een 804 en 803 diamond. Ben benieuwd!

*KNIP*, in small is het ook niet toegestaan

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 09-04-2021 19:32 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf de pricewatch: Klipsch RP-500SA ebbenhout (Zwart) boven op mijn zuilen liggen en dat geeft het Atmos met bounce principe wat een leuke toevoeging is maar niet zo veel brengt.

Aangezien wij dit jaar ook naar een nieuwbouw gaan laat ik nu in het verlaagd plafond 2 Atmos van Klipsch Pro-160RPC inbouwen
https://www.klipsch.com/p...160rpc-in-ceiling-speaker

Dus in deze opstelling
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/haCY9Fj.png

Ik denk dat 2 voldoende is en ik niet voor de 4 hoef te gaan, betwijfel of dat zo veel extra brengt

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Mooie opstelling! Is het nog een optie de surrrounds op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Jag schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:57:
Mooie opstelling! Is het nog een optie de surrrounds op te hangen?
Bedoel je bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

In dat geval ;)
Die hangen al, ik maak nu gebruik van de pricewatch: Klipsch RP-502S ebbenhout (Zwart) als surround aan de achter/zijkant. Die gaan straks weer mee naar het nieuwe huis.
Heb ondertussen in de voorbereiding naar het nieuwbouw huis al veel te veel geld uitgeven aan vervangen van speakers :D
Ik had eerst de pricewatch: Klipsch RP-8060FA (Zwart) met inbouw Atmos, toen bedacht ik me dat in het nieuwe huis ik leidingen in de muur kon laten frezen dus heb ik de zuilen verkocht en deze gekocht met het idee ze straks hoog op de muur te plaatsen pricewatch: Klipsch RP-500SA ebbenhout (Zwart)
Toen we echter weer besloten om toch een verlaagd plafond te nemen voor de verlichting kon ik het niet laten om toch weer die plafond speakers te kopen en dan de Atmos Bounce speakers weer te verkopen :D

Mijn vrouw wordt een beetje gek van mij :P

[ Voor 51% gewijzigd door Tijntje op 10-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
Workaholic schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:47:
Nog maar even op herhaling.. de huidige situatie: 77"LG OLED, ARCAM AVR550, B&W CM10S2 White, Audioquest kabels en een sub voor films :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het is tijd voor een upgrade. Aanstaande zaterdag een luistersessie met een 804 en 803 diamond. Ben benieuwd!

[MBR]*KNIP*, in small is het ook niet toegestaan[/]
Luistersessie bij je thuis of in een hifishop?
Anders heeft het weinig zin. Acoustiek is zo'n grote factor in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Tijntje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[...]

In dat geval ;)
Die hangen al, ik maak nu gebruik van de pricewatch: Klipsch RP-502S ebbenhout (Zwart) als surround aan de achter/zijkant. Die gaan straks weer mee naar het nieuwe huis.
Heb ondertussen in de voorbereiding naar het nieuwbouw huis al veel te veel geld uitgeven aan vervangen van speakers :D
Ik had eerst de pricewatch: Klipsch RP-8060FA (Zwart) met inbouw Atmos, toen bedacht ik me dat in het nieuwe huis ik leidingen in de muur kon laten frezen dus heb ik de zuilen verkocht en deze gekocht met het idee ze straks hoog op de muur te plaatsen pricewatch: Klipsch RP-500SA ebbenhout (Zwart)
Toen we echter weer besloten om toch een verlaagd plafond te nemen voor de verlichting kon ik het niet laten om toch weer die plafond speakers te kopen en dan de Atmos Bounce speakers weer te verkopen :D

Mijn vrouw wordt een beetje gek van mij :P
Ah klinkt goed. Ik reageerde nav je plaatje waarbij je surrounds op pootjes staan dicht op de luisterpositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Afgelopen weekend gaan luisteren naar Aura 3D. Moet zeggen dat dit best wel indrukwekkend kan zijn. Aura gaat mij iets te ver maar ik denk dat de vraag met betrekking tot Atmos samen met de reacties hier beantwoord is. Tijd om 4 gaten in het plafond mee te laten nemen. :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10

Ik heb een brede kabelgoot gebruikt, laten uitkomen achter een blindplaat. Ik heb een stopcontact en coax/ethernet aansluiting ook tot achter de tv gebracht zodat dit niet door de kabelgoot moet, enkel hdmi kabels.

onderaan ook gewoon een leeg doosje langs een rijtje stopcontacten.

Nooit niet precies in het midden doen, want daar wil je de muurbeugel ophangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt_Uaou_bu5BnhT7pKEcKAp_ZgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9E5XJYPYnZRuy9ii8knnZZJe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-SN93RMDE8J96n8JrZ8d-7vQI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOGmTYL2PLcwIgAb9OZGBu9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3vCYIjUk9lbqkMDEl6lqNYzOeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wUfac6ozYwelEGIHjj2AI3T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLCinema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2023
raze88 schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:39:
Afgelopen weekend gaan luisteren naar Aura 3D. Moet zeggen dat dit best wel indrukwekkend kan zijn. Aura gaat mij iets te ver maar ik denk dat de vraag met betrekking tot Atmos samen met de reacties hier beantwoord is. Tijd om 4 gaten in het plafond mee te laten nemen. :)
Auro 3D is heel tof met een goede upmixer voor niet native content. Mijn opstelling is geschikt voor alle drie de audio formaten. Verder dan het beluisteren van een demo disc ben ik hierin niet gekomen. Content is zeer beperkt. Op een aantal Duitse blu ray uitgaven van Sony films zit een Auro 3D audio spoor, oa Dark Tower, Spider-Man Homecoming en Passengers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57

[foto's]

Wat blijven dit toch mooie zuilen zo in het wit <3 <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:38

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind er niets aan!

*afgunst afgunst afgunst* :'( >:) hahaha
mooi man _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mag ik je aanraden om in je sessie een Kef Reference en de Revel Salon 2 mee te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gentleman
hier nog bezig mn set op orde te krijgen.

woonkamer:
Sony
Marantz PM15S1
Heos Link HS2
Apple tv 3

Woonkeuken
Denon Home 250

Slaapkamer
Sony
Dali Katch

toekomst
Pro-ject platenspeler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BoGy4ZwjA3vyOfSwZ_EhI7qGRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iKce2fKQ9NA7a04D5M1hQgf4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMLgh89L_3Z9Xcd1tLRRthDvOc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o4UL4H6fuMWvKDALB9KWjcZx.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGwGNV-fMHEjqgCQwLC4BDjqz0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jFXxeVCBGZcAOlHPA2uNTx1s.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Gentleman op 14-04-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Gentleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:54:
hier nog bezig mn set op orde te krijgen.

woonkamer:
Sony
Marantz PM15S1
Heos Link HS2
Apple tv 3

Woonkeuken
Denon Home 250

Slaapkamer
Sony
Dali Katch

toekomst
Pro-ject platenspeler
geinige 3Dimensionaal kastje, merk of eigenbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
is een design. italiaans. alleen origineel ontwerp was langer en duurder haha. dus maatwerk laten maken

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWi0MgMkKUhGLbqQXY0daKRgGHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2JhXX0V3sNjCfntDTqHP7Uu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7qQkBlC0LwgQ_bHWp-wS0qT29w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5iXp9rrlgQL4169FZhWq8rH.jpg?f=fotoalbum_large

Upgrade: ik heb mijn tv en mijn console ge-upgrade om op de hoogste maximale manier te kunnen gamen en gebruik te maken van mijn TV. Tv is ook nu strak op de muur gehangen met bijgeleverde no gap wallmount. Meubel heb ik vorig jaar ook gemaakt om de tv erbij te hangen alleen heb ik dit met het vorige model nog niet gedaan. Nu komt het meubel ook uit zoals het bedoelt is :)

Wat je ziet:
Samsung Qled 65Q950TS (nieuw)

Wat je niet ziet:
Xbox Series X (nieuw)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:59
jorgenv schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:07:
[...]

Ik heb een brede kabelgoot gebruikt, laten uitkomen achter een blindplaat. Ik heb een stopcontact en coax/ethernet aansluiting ook tot achter de tv gebracht zodat dit niet door de kabelgoot moet, enkel hdmi kabels.

onderaan ook gewoon een leeg doosje langs een rijtje stopcontacten.

Nooit niet precies in het midden doen, want daar wil je de muurbeugel ophangen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook iets soortgelijks gedaan in een recente grote verbouwing. TV meubel wordt nog vervangen (en dan samen met de TV opgehangen), plinten moeten ook nog. Maar goed, het is functioneel en de keuken en toilet hebben meer prio op dit moment.

Tv-Meubel plek:
- 50mm Afvoerbuis met 45 graden bochten (nog niet op de foto).
- 2x WCD's
- 1x UTP
- 1x Coax
- 2x Dubbele speaker terminal (links, rechts, linksachter, rechtsachter).

Alle leidingen schuin naar links en rechts omdat onder de dichtgemetselde deur veel leidingen van de vloerverwarming naar de bijkeuken gaan.

Verder:
- Blindplaten voor de speakers. Moet daar nog banaanstekkers op maken, speakers zijn nu aangesloten met kroonsteentjes :'). (maar goed, dit heeft even lage prio gezien de andere klussen).
- Op de muur er tegenover (waar de bank staat) een loze 40mm leiding van kruipruimte tot plafond zodat ik in de toekomst een beamer op kan hangen :*)

U ziet:
- LG 55 inch OLED
- Yamaha 5.1 Receiver
- Jamo s606 zuilen
- Jamo rears
- Dayton audio sub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXZ8snTEFSLasHdwSKtzp6Gnpmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pHUE7FwkKCbCkcVzAySONzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R06JplvuJZW3rPkf3QjHQkxtcsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QoocJGdRRyulg39QHMJHTvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCl82Ze1LqHwB3t5ciRWHgBlEgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkGFXkWrHGm9d8AGuWuwu7VP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJt0FucSzNZYpQVnrN71K0O5WFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnvP8iHxKzcIsCDvRQYHZ0gl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Woei,
De Atmos Speakers voor het nieuwe huis zijn eindelijk binnen *O* nu alleen het huis nog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnKxvj1.png

[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 30-04-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16
@Terrz heb je daar nou een vast katteluikje zitten? f wtf is die vierkante doorgang? Wel handig dat je die deuren dichtgemaakt hebt en zo een hoop muur extra creert :)

@Tijntje In Oostenrijk besteld zie ik? Scheelt dat nou een hoop of valt dat mee?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

The Eagle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:56:
@Terrz heb je daar nou een vast katteluikje zitten? f wtf is die vierkante doorgang? Wel handig dat je die deuren dichtgemaakt hebt en zo een hoop muur extra creert :)

@Tijntje In Oostenrijk besteld zie ik? Scheelt dat nou een hoop of valt dat mee?
Dat luikje vroeg ik me inderdaad ook af van @Terrz :D

Ze komen inderdaad uit Oostenrijk en dat is en omdat ze daar te krijgen zijn. Dit model lijkt in Nederland niet verkocht te worden en ze zijn ook goedkoper.
Om je een idee te geven. Ik heb daar laatst ook pricewatch: Klipsch RP-500SA ebbenhout (Zwart) besteld. Die zijn in Nederland nu €650 voor 2 ik was €495 kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
The Eagle schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:56:

Haha dat is inderdaad een gat waar een kattenluik in komt :+. Achter die muur zit de bijkeuken waar dus ook de kattenbak staat en het luik waar ze (in de toekomst) naar buiten kunnen .

Oude deur naar bijkeuken is dus dichtgemetseld, evenals de die andere deur; die ging naar een inloopkast (waar ook het luik voor de kruipruimte zit). Waar de foto gemaakt is stond (ongeveer) een muur die in de oude situatie de woonkamer en keuken scheidde. We hebben de keuken en zithoek omgedraaid. De TV/zithoek zit dus nu op de plek van de oude keuken, de "nieuwe" keuken op de plek van de oude zithoek. Met name onder de vloer een beste klus vanwege al het het leidingwerk. Tevens vloerverwarming aangelegd en her en der loze leidingen voor toekomstige cinema/audio uitbreidingen :*)

Ik heb in de hal op de plek van de oude WC een nieuwe deur gemaakt en in de bijkeuken een nieuw gat/doorgang naar eerder genoemde kast. De nis/ ruimte van de oude WC wordt de kapstok. De WC is verplaatst naar onder de trap, al is dat momenteel nog een opgemetselde kamer met een buis die uit de grond komt :'). Zoals eerder gezegd, nog genoeg te doen en gelukkig hebben we boven ook een toilet.

Nieuwe situatie maakt dat we bij de achtertuin "wonen" en voor koken. Tevens nu een fatsoenlijke grote wand voor een TV en in de toekomst dus een beamer :*)

Als ik wat verder ben met de TV hoek zal ik dat uiteraard ook hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Nieuw:
  • B&W HTM72s2
  • XTZ Sub 12.17 Edge
Wat er verder staat:
  • LG 65c9
  • PinkFaun Dac 4.32
  • Primare NP5 streamer

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb jij die stekkers zo mooi op de grond gemaakt ? Ik zoek nu iets van doosjes om mijn kabels ook in de muur te maken en dat ze er dan netjes uitkomen. Iemand die dit ook heeft gedaan en er ideeën over heeft ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
taz10 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:07:
[...]
Hoe heb jij die stekkers zo mooi op de grond gemaakt ? Ik zoek nu iets van doosjes om mijn kabels ook in de muur te maken en dat ze er dan netjes uitkomen. Iemand die dit ook heeft gedaan en er ideeën over heeft ?
Google eens op een term als "wandcontactdoos" aangevuld met iets als "speaker-", "luidspreker aansluiting" of een gelijke term. Genoeg aanbod met wat je zoekt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
FeaR schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Google eens op een term als "wandcontactdoos" aangevuld met iets als "speaker-", "luidspreker aansluiting" of een gelijke term. Genoeg aanbod met wat je zoekt.
En als het merk wat je wil geen speaker/luidspreker aansluiting heeft naar wens kun je zoeken naar "wandcontactdoos blindplaat" (van het merk/serie wat je nu ook hebt). Op zo'n blindplaat kun je alles maken wat je wil; banaanpluggen, speaker terminal, Speakon aansluiting etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
[...]

Dit zijn Neutrik speakon connectoren. Worden veel in de PA wereld gebruikt en zijn ook perfect voor dit soort dingen _/-\o_ . Zijn tot 8 polige uitvoering verkrijgbaar waardoor je ook meerdere kanalen door 1 plug kunt laten gaan.

Bedoeling is dat na de verbouwing er een doos in de muur komt met een afdekplaatje waar een speakon in verwerkt wordt. Wanneer er dan niets op aangesloten is lijkt het toch netjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

er is wat offtopic spul getrashed. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, maar om anderen de ogen uit te steken te inspireren met jouw setup. Tijd voor meer plaatjes dus!!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
Een upgrade, sinds ik nu ook into vinyl ben: NAD C355bee + Bluesound Node2 + Pro-Ject Debut Carbon EVO 2020 (met Ortofon 2m Blue). Meubel van Norstone. Weergevers: KEF IQ70. Still love them.

Binnenin het meubel: NAD T567 + NAD C545bee + Apple TV3 + Pro-Ject Phonobox.
Tussen de Pro-Jects zit een 70cm Audioquest interlink.

En ja, die stekkerdoos van Brennenstuhl is ook nieuw, moet nog weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rf0A8KV9GSFQYu1_178fxQVdTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaA2QGJMD3YbkdpIFa5OkeqP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUy7WLv3G637ZvUiVra0ZrEnhqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IKVRLo5JkueCQafDWDMRrRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9llOhmjOCmkbMK52xVAJtGXfWe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayfIK9mAzozmglEGBEKWUznq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqg_lUWBLbJdooaoZxchGEPz7RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gD005aiOkQE2vWVOaqUIKxxd.jpg?f=fotoalbum_large

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
[...]

Wij gingen onze muren en vloer niet opnieuw doen bij aankoop van het huis, op een likje verf na. Dit was dan de enige optie, het was even geklooi, maar is goed gelukt. Kabel achter de plint en een banaan stekker door de plint geboord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv7MY8UN8Hk2EGVYOL-mYRQmek4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoIkxw8xFSLeVBveRoVKUMkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA0OweE9EvTxXgnTHM2sIRFTjzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On6phGyhl6CVBICGOrZyVVDs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Ziet er mooi uit, maar wat is (daarnaast) het voordeel tov gewoon die kabel doortrekken naar je speaker?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
werkenslaap schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:26:
Ziet er mooi uit, maar wat is (daarnaast) het voordeel tov gewoon die kabel doortrekken naar je speaker?
Geen, in theorie zelfs een nadeel, want weer een 'schakel' (banaanplug) tussen speaker en versterker. Ziet er vooral fancy uit en daar moet je het voor doen. Mag je wel oppassen met stofzuigen, anders ben je die hele terminal een keer kwijt :+

Het grootste voordeel van banaanpluggen is vooral als je vaak van speaker wisselt. Dan hoef je niet steeds het kale draad uit de terminals te halen en weer strak te draaien. Knapt het draad ook niet van op. Ook allemaal relatief natuurlijk.

Kort geleden verhuisd en de apparatuur ondertussen neergezet. Wat kiekjes. Kan nog wel wat aankleding gebruiken, kabels beter wegwerken, ik wil esthetischer speakerstands en nog niet helemaal tevreden moet hoe alles staat. Fronts vind ik prima zo, de sub niet, maar mijn vriendin wil em niet voor het raam :+ Komen we nog wel uit.

Wat zie je:
- Fronts: Focal Aria 926
- Center: Jamo CEN626. De CC900 ter reparatie.... laten pleuren bij de verhuizing ;w
- Rears: Boston Acoustics A25. Stands Norstone Stylum 3.
- Sub: SVS PB1000. Staat een hue playbar op voor verlichting in de hoek. Vond ik niet gek bedacht :P de google home kan nog wel een beter plekje krijgen ergens.
- Receiver: Marantz 5010
- TV: LG OLED C7 55". Wellicht nog een keertje ophangen, al bevalt me dit wel prima zo.
- PS5 en Switch Lite op de bank
- Harmony Hub.
- Arris KPN tv ontvanger. Had em eerst achter de tv gezet, maar dan werkt de companion AB niet altijd even lekker. Geldt ook voor de Harmony Hub

Wat zie je niet:
- Nvidia Shield 2017

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6WS6XHcuzyz26ecSpoBO-rF2so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqcc32O1oDfUkcKoTggJnyAk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMr8AEGQUwB4m1sYG_ugZNtUPnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ft2aoQFiCvd3HX7O2XEf6JK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgrlACGjhB9_aG5-Qb9J_nHggsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5vOZ3HfUgnfH7y5GTNnPGOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pk9O6VXOq-W7deCk7xaMjSFr6M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktVeoEA9EA03GPUs4kXxlMbN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Hulleman op 06-05-2021 13:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
luuksnijmegen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:05:
[...]

Wij gingen onze muren en vloer niet opnieuw doen bij aankoop van het huis, op een likje verf na. Dit was dan de enige optie, het was even geklooi, maar is goed gelukt. Kabel achter de plint en een banaan stekker door de plint geboord.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo had ik het ook in onze vorige woning gedaan. Mooiste manier om de kabels weg te werken zonder buizen in te gaan frezen en/of door de kruipruimte trekken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvQWN3x0IjQXPUW3nLFoGFb1wI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOvOtfr7o7VsQD5RYSefGx3O.jpg?f=fotoalbum_large

Foto'je na de upgrade van deze week : Van een LG 65EF950V naar een LG G1 Evo 65".
Verder zie je :
  • Playstation 5 Disc Edition
  • Nintendo Switch
  • Intel NUC (Draait Home-Assistant)
  • PS5 Controller charger
  • Sonos Arc
  • Apple TV 4K
Wat zie je niet?
  • Sonos Sub
  • Unifi USG
  • Unifi 8 poorts PoE switch 2x

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:04
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Deleon78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Gefeliciteerd met de upgrade!
Hoort dat scherm uniform blauw te zijn? :X

Ik heb dezelfde tv, heb bij grote vlakken zelfde kleur mn ogen nog beetje dichtgeknepen om niet op zoek te gaan, want met content is het beeld echt super :) geen idee hoe het bij mij is.
Haha, was een Dolby Vision trailer die toevallig toen ik de foto maakte net een paars/blauw frame liet zien. Heb ff snel gekeken, maar t ziet er super strak uit op alle kleuren! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 16:24
Hulleman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Geen, in theorie zelfs een nadeel, want weer een 'schakel' (banaanplug) tussen speaker en versterker. Ziet er vooral fancy uit en daar moet je het voor doen. Mag je wel oppassen met stofzuigen, anders ben je die hele terminal een keer kwijt :+

Het grootste voordeel van banaanpluggen is vooral als je vaak van speaker wisselt. Dan hoef je niet steeds het kale draad uit de terminals te halen en weer strak te draaien. Knapt het draad ook niet van op. Ook allemaal relatief natuurlijk.

Kort geleden verhuisd en de apparatuur ondertussen neergezet. Wat kiekjes. Kan nog wel wat aankleding gebruiken, kabels beter wegwerken, ik wil esthetischer speakerstands en nog niet helemaal tevreden moet hoe alles staat. Fronts vind ik prima zo, de sub niet, maar mijn vriendin wil em niet voor het raam :+ Komen we nog wel uit.

Wat zie je:
- Fronts: Focal Aria 926
- Center: Jamo CEN626. De CC900 ter reparatie.... laten pleuren bij de verhuizing ;w
- Rears: Boston Acoustics A25. Stands Norstone Stylum 3.
- Sub: SVS PB1000. Staat een hue playbar op voor verlichting in de hoek. Vond ik niet gek bedacht :P de google home kan nog wel een beter plekje krijgen ergens.
- Receiver: Marantz 5010
- TV: LG OLED C7 55". Wellicht nog een keertje ophangen, al bevalt me dit wel prima zo.
- PS5 en Switch Lite op de bank
- Harmony Hub.
- Arris KPN tv ontvanger. Had em eerst achter de tv gezet, maar dan werkt de companion AB niet altijd even lekker. Geldt ook voor de Harmony Hub

Wat zie je niet:
- Nvidia Shield 2017

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi hoor,
mag ik vragen waar die salontafel vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19
spank_mojoo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:
[...]

mooi hoor,
mag ik vragen waar die salontafel vandaan komt?
Zekers. Bij de Pronto gehaald. Dit is em.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:52
Pimmeke1989 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:11:
#teamwittespeakers !! :9~
[Afbeelding]
Staan nu zo een jaartje of 4, ben nog steeds meer dan tevreden! (de center staat inderdaad op vilt :) )
"Helaas" in de zomer de TV moeten vervangen voor een Philips 65OLED854, maar dat was zeker geen straf haha.
Volgend jaar verhuizen ze met ons mee, meubel blijft wel achter, komt een nieuwe voor in de plaats:
[Afbeelding]
Idee is om met IKEA METHOD kastjes een nieuwe opstelling te maken. 60-40-niks-40-60 breed. Eromheen een eiken houten blad maken van 50 diep, waardoor je erachter nog ruimte genoeg hebt voor de kabels.
In het midden komt dan de subwoofer te staan, los van de rest (vandaar de "niks").
[Afbeelding][Afbeelding]

Zodra het af is, kom ik er nog wel een keertje op terug met de Real-life situatie, ipv wat tekeningetjes!
Zo, de verhuizing heeft eindelijk plaatsgevonden! Het meubel staat zo goed als ik elkaar, alleen het stuk speakerdoek in het midden moet nog een keer gemaakt worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxsvizBx5zJypuOYakD7VEY8DUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LblKjUpVB1UpbYqRndGVM1X.jpg?f=fotoalbum_large
Aankleding moet nog gebeuren.
De Marantz heeft plaatsgemaakt voor een NAD t785 v3i versterker, verder is er niks veranderd.
Als surround hangen de B&W M18 speakers nog.
Erg blij mee zo! Ambilight komt op deze muur erg goed tot z'n recht!
En het blad over de Methode kastjes maakt het echt af. Erachter genoeg ruimte om alle kabels makkelijk en netjes te kunnen verwerken.
Subwoofer staat ook beter dan in de vorige opstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Ziet er goed uit! Staat de receiver in de kastjes? Heb je toevallig ook een foto met de kastjes open?
De plaatsing van de subwoofer in het midden vind ik geslaagd, dat zou hier ook beter werken dan de huidige positie.

[ Voor 36% gewijzigd door Millert op 07-05-2021 23:45 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Millert schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:31:
Ziet er goed uit! Staat de receiver in de kastjes? Heb je toevallig ook een foto met de kastjes open?
De plaatsing van de subwoofer in het midden vind ik geslaagd, dat zou hier ook beter werken dan de huidige positie.
Let niet op de rommel in de kastjes, die moeten nog goed ingericht worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyGHoPNZNfe0RZeU3L02JvlJRGs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxLKA61ZgzY2hE40Pmb7ZUgU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsyykOydhcJysmabqyyoo-goV1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FqFOoJu0IxfFtuj0VA1xw7h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-VwmVe6WxLBYxhHJWOGbNbJ3Lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xr2b4QmMvIhSLqthsyVaOdxC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtCCf9Fcffest0LBYurcuBz4KWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg4HJ8FcHCZTira0W8RxwLT6.jpg?f=fotoalbum_tile

Er zit geen achterplaat in het rechter kastje, en het meubel staat niet strak tegen de muur, dus z'n warmte kan hij zo wel kwijt.
Hij wordt aangestuurd door een (RIP) Harmony, wat mij betreft nog steeds een must-have!
Achter in het meubel heb ik op een Gira Blindplaatje 4 speaker terminals gemaakt, en de kabels door de muur laten leggen naar de Surround speakers.
Ze hangen iets hoger dan oorhoogte, anders zouden ze gezien de bank meteen in je oor toeteren. Geluid zo is nog meer dan prima!
(Center is even weg door impregneren van het hout🙈)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:32

Audione0

Strijdt der titanen

Pimmeke1989 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Let niet op de rommel in de kastjes, die moeten nog goed ingericht worden:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Er zit geen achterplaat in het rechter kastje, en het meubel staat niet strak tegen de muur, dus z'n warmte kan hij zo wel kwijt.
Hij wordt aangestuurd door een (RIP) Harmony, wat mij betreft nog steeds een must-have!
Achter in het meubel heb ik op een Gira Blindplaatje 4 speaker terminals gemaakt, en de kabels door de muur laten leggen naar de Surround speakers.
Ze hangen iets hoger dan oorhoogte, anders zouden ze gezien de bank meteen in je oor toeteren. Geluid zo is nog meer dan prima!
(Center is even weg door impregneren van het hout🙈)
Mooi en rustig zo, mooie tegels ook!

Je B&W frontspeakers zou ik persoonlijk net wat naar voren zetten omdat het uitstralen van het geluid net tegen de zijmuren kaatst. Althans even proberen of het dan mooier klinkt. En de eventuele partner moet er ook blij mee zijn natuurlijk :D

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Audione0 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Mooi en rustig zo, mooie tegels ook!

Je B&W frontspeakers zou ik persoonlijk net wat naar voren zetten omdat het uitstralen van het geluid net tegen de zijmuren kaatst. Althans even proberen of het dan mooier klinkt. En de eventuele partner moet er ook blij mee zijn natuurlijk :D
Je hebt helemaal gelijk! Normaal staan ze ook anders, iets meer naar de bank gedraaid en iets naar voren. Maar zal daar ook nog even mee spelen. Vrees dat de leidinggevende er alleen niet mee eens is als ze te ver naar voren staan😅
De tegel zijn we ook erg blij mee, 90x90, dachten eerst dat ze misschien te groot zouden zijn, maar integendeel!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Eindelijk eens wat kabels weggewerkt, speakers op fatsoenlijke stands gezet en de Naim uit de kast gehaald, te mooi om verstopt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBcuT_XEj-m7qYzsZt7Dsl5tfyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rm91GFMhSrd3nVqwR4MI7xzY.jpg?f=fotoalbum_large

Speakers: KEF LS50 Black Edition
Dac/Amp: Naim Uniti Atom
TV: vrij gedateerde Philips 40" 1080p, maar zo lang hij het nog doet vervang ik hem nog even niet
Stands: Atacama Nexus 6i, net gevuld met zand dus ze staan mooi stevig.

Achter en naast de TV staan de Switch en Xbox Series S verstopt.

Helaas woon ik in een heel klein huisje dus echt ruimte is er niet om de speakers wat meer ruimte te geven. Op de verlanglijst staat nog een nieuw TV meubel en een KC62. Die tweede ga ik mezelf denk ik cadeau doen als ik mijn studie deze zomer afrond.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m6Godung65UmTmZ1qXWoaWjXBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLtBTLandmikRsP8oQVbDPmD.jpg?f=fotoalbum_large

Enkele veranderingen sinds de laatste keer. Naim supernait 3 eruit. Accuphase E480 er in. Lumin U1 mini eruit en Lumin T2 er in.

De LG OLED GX 77 is een echte upgrade tov de Samsung 75 Q90R (in mijn optiek)

De Contour 30i zal binnenkort de ruimte verlaten en er komen Audiovector R3 Arrete’s voor terug.

Stay healthy! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Faxanadu8 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:36:
[Afbeelding]

Enkele veranderingen sinds de laatste keer. Naim supernait 3 eruit. Accuphase E480 er in. Lumin U1 mini eruit en Lumin T2 er in.

De LG OLED GX 77 is een echte upgrade tov de Samsung 75 Q90R (in mijn optiek)

De Contour 30i zal binnenkort de ruimte verlaten en er komen Audiovector R3 Arrete’s voor terug.

Stay healthy! *O*
Ik ben wel heel nieuwsgierig wat je onder je grote speakers hebt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
taz10 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat je onder je grote speakers hebt ??
IsoAcoustics GAIA. Maar doet niet veel in mijn situatie. Gaan daarom weg. Het zal bij iedereen iets anders doen. Bij mij hooguit psychisch/mentaal haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Faxanadu8 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:55:
[...]

IsoAcoustics GAIA. Maar doet niet veel in mijn situatie. Gaan daarom weg. Het zal bij iedereen iets anders doen. Bij mij hooguit psychisch/mentaal haha
Tandjes, niet normaal wat een prijs, ik dacht das mooi in plaats van mijn spikes, straks met onze nieuwe pvc vloer, maar dan maar weer een grote tegel eronder, want dit is mij ff te duur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Faxanadu8 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Interessant voeten. Welk type is dit I, II of III. Dit schijnt afhankelijk van het gewicht van de luidsprekers te zijn. Ik heb er wel lichte interesse in, mocht je ze weg willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
taz10 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Tandjes, niet normaal wat een prijs, ik dacht das mooi in plaats van mijn spikes, straks met onze nieuwe pvc vloer, maar dan maar weer een grote tegel eronder, want dit is mij ff te duur. 8)7
Er zit leuke marge op dus als je een goed contact hebt met een dealer krijg je wel wat korting maar ze zijn idd erg aan de prijs. De reviews zijn wel goed grotendeels!
Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic