Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 08:55
Negakinu is er net even iets anders mee omgegaan:
Tevens staan de speakers nu op bamboehouten platen (Ikea slagers snijblokken!), die vervolgens weer op van die wasmachine ontdreuners staan. Een soort DIY Auralex Subdude dus. Ontkoppelt hartstikke goed! Geen vibraties meer in het meubulair en de bass is nu echt één met de frontstage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06 13:10
Negakinu schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:10:
[...]
Een bioscoop heeft ook geen witte muren, toch? ;)
dan ben jij wellicht nog nooit in Tuschinski geweest (heldere muren) => https://www.airfrance.com...he-tuschinski-theatre.htm

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
AntoniusDD schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:36:
[...]

dan ben jij wellicht nog nooit in Tuschinski geweest (heldere muren) => https://www.airfrance.com...he-tuschinski-theatre.htm

:+
Ik ging vroeger vaak naar de horror marathon avonden in Tuschiniski! Prachtige bioscoop. Als ik het geld had zou ik mijn hele huis in die art deco stijl inrichten. :p Zwarte muren was goedkoper. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok-xtQl-PiJI2Dcy6ToDg_Li5H4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yfoz7sZtn76qZdgzr5YyzYgD.jpg?f=user_large

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 159816 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:51:
Waarom staan je luidsprekers op houten platen? Of is het marmer?
The Eagle schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:02:
[...]

Ik gok zomaar dat dat een gevalletje psychoakoestiek is ;)

Edit: iets als dit dus: https://audioexpert.nl/cr...bsorbeer-plaat-zwart.html
Moet zeggen dat ik 400 euro voor een plaat multiplex met vier pootjes best veel vind. Maar als iemand er vrolijk van wordt en het geld er voor over heeft moet ie dat zelf weten :)
Tronic schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:04:
Negakinu is er net even iets anders mee omgegaan:

[...]
Die BK XLS200 Mk2 sub is niet gepoort. Er zit een enorme druk in dat ding. Bass golven zijn hartstikke hardnekkige dingen, die letterlijk overal naartoe willen en met alles willen resoneren. Gekoppeld aan de vloer zorgde dat voor trillende meubels (ondanks stenen vloer met akoestische vloer erover) en gekke dips rond de luisterpositie bij bepaalde lage frequenties. Hij moest gewoon ontdreund worden, een beetje zoals een droger dat ook moet. :)

Ik zou zelf nooit honderden euro's uitgeven aan audiofiele maanstenen want ik vind dat je met een beetje DIY en natuurkunde een heel eind komt. Vandaar dus meerdere lagen bamboe in combinatie met dikke rubberen machine ontdreuners. De investering per ontdreuner is te verwaarlozen en het werkt prima. Sinds ik de crossover van de front speakers heb verlaagd vond ik dat die ook een ghetto Negakinu ontdreuner mochten hebben. Tevens zag het er mooi symmetrisch uit. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Negakinu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:01:
[...]

[...]

[...]

Die BK XLS200 Mk2 sub is niet gepoort. Er zit een enorme druk in dat ding. Bass golven zijn hartstikke hardnekkige dingen, die letterlijk overal naartoe willen en met alles willen resoneren. Gekoppeld aan de vloer zorgde dat voor trillende meubels (ondanks stenen vloer met akoestische vloer erover) en gekke dips rond de luisterpositie bij bepaalde lage frequenties. Hij moest gewoon ontdreund worden, een beetje zoals een droger dat ook moet. :)

Ik zou zelf nooit honderden euro's uitgeven aan audiofiele maanstenen want ik vind dat je met een beetje DIY en natuurkunde een heel eind komt. Vandaar dus meerdere lagen bamboe in combinatie met dikke rubberen machine ontdreuners. De investering per ontdreuner is te verwaarlozen en het werkt prima. Sinds ik de crossover van de front speakers heb verlaagd vond ik dat die ook een ghetto Negakinu ontdreuner mochten hebben. Tevens zag het er mooi symmetrisch uit. :p
Die dips/pieken bij je luisterpositie doe je niets aan met zo'n plaat, want die zijn gewoon het gevolg van je ruimte. Als je wil dat het laag strakker wordt kan je beter de subwoofer verzwaren, dan krijg je de resonantie echt weg. Ik heb een gesloten 12" staan en daar was de beste oplossing 10kg aan plant + pot opzetten. Toen ik nog de XLS200 had, had ik er een stoeptegel op liggen, dat scheelde ook een hoop. Zonder gewicht erop staat de subwooferbehuizing te resoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:
[...]

Die dips/pieken bij je luisterpositie doe je niets aan met zo'n plaat, want die zijn gewoon het gevolg van je ruimte. Als je wil dat het laag strakker wordt kan je beter de subwoofer verzwaren, dan krijg je de resonantie echt weg. Ik heb een gesloten 12" staan en daar was de beste oplossing 10kg aan plant + pot opzetten. Toen ik nog de XLS200 had, had ik er een stoeptegel op liggen, dat scheelde ook een hoop. Zonder gewicht erop staat de subwooferbehuizing te resoneren.
Ik heb nog een dikke plaat graniet die mooi op de sub zou passen. Dank je voor de tip!

M.b.t. de dips op de luisterpositie; ik vermoed dat toen de sub op de vloer stond er qua resonantie iets geks gebeurde op de luisterpositie. Sinds hij beter ontdreund is en verder van de vloer af is gekomen (over de y-as in de ruimte) heb ik minder gaten en uitschieters als ik zo'n bass frequentie test afspeel. Die test speelt dan tonen van 14hz tot 120hz, waarbij er eerst (subjectief, vanaf de luisterpositie) meer volume verschil tussen de tonen te horen was. Dat is nu iig iets beter, dus ik ben al blij met deze goedkope tweak. Het verzwaren van de sub zoals jij voorstelt ga ik ook zeker uitproberen!

Toevallig dat je ook een XLS200 (Mk2?) had! Welke sub heb je nu? Ik heb zelf ook gekeken naar REL en SVS, maar liep toevallig tegen deze BK aan. Tot nu toe erg tevreden over de prestaties, vergeleken met mijn vorige ELAC sub.

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 03-11-2020 09:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:41:
[...]

Ik heb nog een dikke plaat graniet die mooi op de sub zou passen. Dank je voor de tip!

M.b.t. de dips op de luisterpositie; ik vermoed dat toen de sub op de vloer stond er qua resonantie iets geks gebeurde op de luisterpositie. Sinds hij beter ontdreund is en verder van de vloer af is gekomen (over de y-as in de ruimte) heb ik minder gaten en uitschieters als ik zo'n bass frequentie test afspeel. Die test speelt dan tonen van 14hz tot 120hz, waarbij er eerst (subjectief, vanaf de luisterpositie) meer volume verschil tussen de tonen te horen was. Dat is nu iig iets beter, dus ik ben al blij met deze goedkope tweak. Het verzwaren van de sub zoals jij voorstelt ga ik ook zeker uitproberen!

Toevallig dat je ook een XLS200 (Mk2?) had! Welke sub heb je nu? Ik heb zelf ook gekeken naar REL en SVS, maar liep toevallig tegen deze BK aan. Tot nu toe erg tevreden over de prestaties, vergeleken met mijn vorige ELAC sub.
Het verzwaren van een sub zal weinig impact hebben om die pieken en dalen, die komen gewoon door de afmetingen en vorm van je kamer. Als ik 1 meter opschuif op de bank is het laag echt compleet anders. Zelfde geldt voor het verplaatsen van de sub.

Ik heb nu een SVS SB2000, maar wil sowieso nog een tweede erbij om de pieken/dalen wat rechter te trekken.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:16
Crosspost vanuit de HK, maar leek me leuk 'm ook hier te plaatsen :)

In april hebben we een dakkapel laten plaatsen, en aansluitend hebben we de zolder verbouwd naar 2 kamers + een wasruimte. 1 Van die kamers heb ik geconfisqueerd (of is me eigenlijk gegund door m'n lieve vrouw :+) als mijn kantoor / game / home cinema ruimte.

De afgelopen weken heb ik zelf nog de eindafwerking gedaan zoals afwerking dakkapel, schuifdeuren, wasruimte inrichten, en de andere kamer (van m'n oudste zoon) ingericht. Er moeten op mijn kamer nog wat kleine dingen gebeuren (plinten afkitten, filmposters ophangen, koelkastje regelen :P) maar het is al genoeg om te showen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s062Ngiykw-N5d43wLjU75B-8kY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcdjKdJxR1tbHZ68QAYx6NT5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxDI0p9OJhbkjCmwCFoV6QMl_H8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5SARTzYYSY6HrQpC4JBBebI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xvwBja0hSGWC4DWtc-VeIDNWV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s65i2IOchHahGlCSs7kvqR5D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glVhpCaT9jalJhGw3FQcY5TS6b4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x05bwEvIb3mUfcwbabuDbFzo.jpg?f=fotoalbum_tile

Ja, de bank heeft een schoonmaakbeurt nodig, die heb ik tijdens de werkzaamheden iets teveel laten staan :X
Gaat binnenkort een waterstofzuiger overheen. Ik twijfel nog om 'm te vervangen naar een nieuwe loungebank, maar dat komt nog wel. Deze zit gewoon zo lekker.
Ik overweeg ook nog tapijt(tegels), tot die tijd ligt er een kleed (nog niet zichtbaar op foto).

Specs:
  • 110" Elite Screens projectiescherm
  • Epson EH-TW7100 beamer
  • 1 x Dali Oberon Vokal
  • 2 x Dali Oberon On-Wall
  • 2 x Dali Alteco C1
  • 2 x Dali Oberon 1
  • 1 x Dali Sub C-8 D
Niet in beeld:
  • Onkyo TX-NR686
  • PS4
  • Nintendo Switch
  • Chromecast Ultra
Specs van de PC het vermelden niet waard :+

Anyway, enorm veel plezier van, al heel wat games op gespeeld en films/series op gekeken. Fantastische immersie. 4K is, ondanks niet native, haarscherp. Foto doet daar geen recht aan. De HDR van de beamer kan absoluut niet op tegen m'n LG OLED in de woonkamer, maar de beleving is zo veel cooler :9~

Ook overdag kan ik er gebruik van maken; over de volledige breedte van de dakkapel is een elektrisch rolluik gemonteerd (niet zichtbaar geïntegreerd in dakkapel).

Overigens. Aan de andere kant van de muur is de slaapkamer van m'n zoon. Plafond van mijn kamer is extra speelruimte voor hem (nokhoogte 4,6 meter). Met geluid op 50% is er in de rest van het huis nog niks te horen :Y)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:05
Denman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:39:

In april hebben we een dakkapel laten plaatsen, en aansluitend hebben we de zolder verbouwd naar 2 kamers + een wasruimte. 1 Van die kamers heb ik geconfisqueerd (of is me eigenlijk gegund door m'n lieve vrouw :+) als mijn kantoor / game / home cinema ruimte.
Tof! Lijkt heel erg op mijn wensen :P Wij hebben ook een dakkapel laten plaatsen. De zolder is nu nog een ruimte en daar zou een HT moeten komen, akkoord van de vrouw is er echter begon ze laatst ook over opsplitsen in 2 kamers, iets met eierstokken en klapperen. Dit geeft wel een ideetje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04

Overigens. Aan de andere kant van de muur is de slaapkamer van m'n zoon. Plafond van mijn kamer is extra speelruimte voor hem (nokhoogte 4,6 meter). Met geluid op 50% is er in de rest van het huis nog niks te horen :Y)
Wat voor muur heb je er tussen zitten dan? Want normaal dun wandje houdt natuurlijk niet super veel geluid tegen. Of je zoontje is een vaste slaper :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
Fijne ruimte zo! Heel veel potentie. Lekker dik tapijtje er in, paar dikke gordijnen, wat bass traps in de hoeken, paar mooie filmposters op akoestische panelen, plantje hier en daar, koelkastje, beentjes omhoog en nooit meer naar buiten gaan. :*) O+

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 13:38

Frituurman

Mjam!

Nice. Vanwege 4 kinderen hebben we ook 2 dakkappellen laten plaatsen, waardoor we nu op zolder 2 slaapkamers (beiden ca. 3 bij 4), rommelkamer (klein, 2 bij 2) en een grote overloop met waslijnen en rekjes hebben, netjes weggewerkt. Zoals ik op een andere pagina al heb laten zien, heb ik op de slaapkamer van mijn oudste een simpele beamer / scherm-opstelling gemaakt (ipv een TV op haar kamer). Nog een jaar of 6 wachten, tot ze op kamers gaat (of misschien 10/12 jaar, tot ze echt uit huis gaat) en dan heb ik ook een extra kamer waar ik dit kan doen. :) Ik heb in de opslag al wel 6 bioscoopstoelen staan (2x 1 t/m 3, voor een rij 1 en een rij 2). :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 15:33

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Negakinu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ging vroeger vaak naar de horror marathon avonden in Tuschiniski!
Night of Terror! 12 halve liters onderin je rugzak, 2 blikken Euroshopper bier bovenop en dan teleurgesteld doen als ze die weten te vinden. Vervolgens vanaf het balkon tot in de vroege uurtjes schunnigheden de zaal in slingeren. O+

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
SannrHerr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:52:
[...]

Night of Terror! 12 halve liters onderin je rugzak, 2 blikken Euroshopper bier bovenop en dan teleurgesteld doen als ze die weten te vinden. Vervolgens vanaf het balkon tot in de vroege uurtjes schunnigheden de zaal in slingeren. O+
Je weet het! Kussen mee, dekentje en keihard schreeuwen als een klein meisje bij alle jump scares.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:13
@Denman wow mooi, alsof ik naar mijn eigen zolder kijk waar ik bijna hetzelfde aan het bouwen ben.
Ik zie dat jou projector vast hangt aan het plafond, kan je dan nog het raam open doen? En heb je op deze afstand genoeg om 110 inch te kunnen projectoren?
Ik heb dat niet en ben met een rails constructie bezig om mijn tw9400 aan te gaan hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:05

De afgelopen weken heb ik zelf nog de eindafwerking gedaan zoals afwerking dakkapel, schuifdeuren, wasruimte inrichten, en de andere kamer (van m'n oudste zoon) ingericht. Er moeten op mijn kamer nog wat kleine dingen gebeuren (plinten afkitten, filmposters ophangen, koelkastje regelen :P) maar het is al genoeg om te showen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja, de bank heeft een schoonmaakbeurt nodig, die heb ik tijdens de werkzaamheden iets teveel laten staan :X
Gaat binnenkort een waterstofzuiger overheen. Ik twijfel nog om 'm te vervangen naar een nieuwe loungebank, maar dat komt nog wel. Deze zit gewoon zo lekker.
Ik overweeg ook nog tapijt(tegels), tot die tijd ligt er een kleed (nog niet zichtbaar op foto).

Specs:
  • Epson EH-TW7100 beamer
  • 1 x Dali Oberon Vokal
  • 2 x Dali Alteco C1
  • 2 x Dali Oberon 1
Niet in beeld:
  • Onkyo TX-NR686
  • PS4
  • Nintendo Switch
  • Chromecast Ultra

Anyway, enorm veel plezier van, al heel wat games op gespeeld en films/series op gekeken. Fantastische immersie. 4K is, ondanks niet native, haarscherp. Foto doet daar geen recht aan. De HDR van de beamer kan absoluut niet op tegen m'n LG OLED in de woonkamer, maar de beleving is zo veel cooler :9~

Ook overdag kan ik er gebruik van maken; over de volledige breedte van de dakkapel is een elektrisch rolluik gemonteerd (niet zichtbaar geïntegreerd in dakkapel).

Heel gaaf zeg! Lekker groot scherm ook en een mooi PC hoekje 8) Tip: ik zou de stopcontacten onder het scherm ff zwart spuiten (lekker makkelijk met Action spuit primer en lak) en je zou eventueel nog de witte plint onder het scherm kunnen beplakken met velours (zelfde materiaal als rond je scherm zit), op deze manier krijg je nóg meer contrast in het beeld 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Martijn1990 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:43:
[...]

Heel gaaf zeg! Lekker groot scherm ook en een mooi PC hoekje 8) Tip: ik zou de stopcontacten onder het scherm ff zwart spuiten (lekker makkelijk met Action spuit primer en lak) en je zou eventueel nog de witte plint onder het scherm kunnen beplakken met velours (zelfde materiaal als rond je scherm zit), op deze manier krijg je nóg meer contrast in het beeld 8)
Goeie tip, maar waarom aankloten als je voor nog geen tientje een zwarte wandcontactdoos hebt? Ook zwarte plinten zijn niet zo duur. :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Mystikal

It never hurts to help!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Specs:
  • Epson EH-TW7100 beamer
  • 1 x Dali Oberon Vokal
  • 2 x Dali Alteco C1
  • 2 x Dali Oberon 1
Niet in beeld:
  • Onkyo TX-NR686
  • PS4
  • Nintendo Switch
  • Chromecast Ultra

Ziet er goed uit. Verbeter puntje wellicht. Zwarte WCD's staat net wat strakker en kost de wereld niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
SannrHerr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:37:
[...]

Goeie tip, maar waarom aankloten als je voor nog geen tientje een zwarte wandcontactdoos hebt? Ook zwarte plinten zijn niet zo duur. :p
Heb je ook gelijk in! Maar ik vond het wel leuk om ze zelf te spuiten en wij hadden er in het huis zoveel nodig dat het toch aardig in de papieren ging lopen :P Een nieuwe zwarte plint kopen kan ook inderdaad, hoewel velours wel nog veel minder reflecteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Mystikal

It never hurts to help!

Martijn1990 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:45:
[...]

Heb je ook gelijk in! Maar ik vond het wel leuk om ze zelf te spuiten en wij hadden er in het huis zoveel nodig dat het toch aardig in de papieren ging lopen :P Een nieuwe zwarte plint kopen kan ook inderdaad, hoewel velours wel nog veel minder reflecteert.
De witte plinten gewoon houden. Heb ik ook en maakt de ruimte wat groter.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

Exirion

Gadgetfetisjist

De HDR van de beamer kan absoluut niet op tegen m'n LG OLED in de woonkamer, maar de beleving is zo veel cooler :9~
Herkenbaar. Ik heb in het voorjaar een projectiesetup met 120" scherm gemaakt met de gedachte dat het vooral voor F1 kijken en wat casual gamen zou zijn. In de woonkamer zijn beeld en geluid nog een graadje beter dan in die setup, maar de praktijk is nu dat we eigenlijk alle films en series op het scherm kijken en dat PS4 games ook vooral daar gespeeld worden. Het effect van goeie kwaliteit 3D (met Hi-Shock DLP Link brilletjes) is toch wel erg indrukwekkend, ook met stereoscopic games :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mystikal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:27:
[...]

De witte plinten gewoon houden. Heb ik ook en maakt de ruimte wat groter.
Ik zou ze verder ook wel houden, alleen het stuk onder het scherm zou ik zwart maken. Scheelt best wel qua contrast, zeker omdat de muren ook al donker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Kijken de meeste hier met ondertiteling of zonder?

Ik kan zonder, maar het is wel makkelijk alleen heb ik dan weleens het idee ik teveel daarop let bij een niet engels/amerikaanse film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:45:

Ik kan zonder, maar het is wel makkelijk alleen heb ik dan weleens het idee ik teveel daarop let bij een niet engels/amerikaanse film.
Het liefst zou ik zonder kijken, maar heb ze meestal wel aan omdat ik dingen soms niet goed versta door de actie heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

Exirion

Gadgetfetisjist

In principe zonder, maar articulatie en opnamekwaliteit zijn niet altijd top. Dan is ondertiteling wel fijn. Wel liefst Engelstalig als de spraak dat ook is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Met, maar dan wel (liefst kwalitatief goede) Engelstalige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:16
Martinusz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:31:
[...]

Wat voor muur heb je er tussen zitten dan? Want normaal dun wandje houdt natuurlijk niet super veel geluid tegen. Of je zoontje is een vaste slaper :P
Hij is sowieso een vaste slaper, dus dat is mijn geluk :P
Wandje is standaard houten frame, isolatiemateriaal ertussen, OSB ertegen (zodat ik overal waar ik wil kan schroeven), daar weer gipsplaten tegen en gestukt.
Wimploo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:03:
@Denman wow mooi, alsof ik naar mijn eigen zolder kijk waar ik bijna hetzelfde aan het bouwen ben.
Ik zie dat jou projector vast hangt aan het plafond, kan je dan nog het raam open doen? En heb je op deze afstand genoeg om 110 inch te kunnen projectoren?
Ik heb dat niet en ben met een rails constructie bezig om mijn tw9400 aan te gaan hangen.
Foto vertekent idd een beetje, raam kan gewoon open. Zowel kiepstand als volledig open draaien. Hij hangt op circa 340cm vanaf het scherm. Deze beamer heb ik geselecteerd op een paar zaken: lage inputlag, een groot scherm op relatief kleine afstand (maar geen short-throw) en daarbij een acceptabele 4K / HDR / zwartweergave. Op laatstgenoemde scoort deze denk ik gemiddeld in deze prijsklasse, maar de inputlag is geweldig. Deze combi was voor mij het beste.
Martijn1990 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:43:
[...]

SannrHerr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:37:
[...]

Mystikal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:44:
[...]

Ziet er goed uit. Verbeter puntje wellicht. Zwarte WCD's staat net wat strakker en kost de wereld niet.
Contactdozen wil ik idd nog donker maken. Ik heb nog wat over van het spuitbusje waarmee ik de witte kabelgoten aan de zijkanten voor de front en height speakers heb gespoten (dus hopelijk niet of nauwelijks zichtbaar :P) en daarmee wil ik ze nog bewerken. Mocht dat niet afdoende zijn dan koop ik idd zwarte wandcontactdozen.
Martijn1990 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zou ze verder ook wel houden, alleen het stuk onder het scherm zou ik zwart maken. Scheelt best wel qua contrast, zeker omdat de muren ook al donker zijn.
Ik twijfel. Ik vind dat witte randje geheel onderin nog wel strak staan eigenlijk, zou dat echt heel veel schelen in het contrast ja?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Denman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:31:
[...]

[...]

Ik twijfel. Ik vind dat witte randje geheel onderin nog wel strak staan eigenlijk, zou dat echt heel veel schelen in het contrast ja?
Je zou het eens kunnen proberen door er iets zwarts (wat zo min mogelijk licht reflecteert) voor te zetten. Ik ben zelf altijd verbaasd hoeveel invloed het heeft als echt alles donker is. Ik heb van de week bijvoorbeeld een stuk zwart velours over de center speaker gelegd en die viel ook direct een stuk minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Voor de meeste Nederlands-, Engels- en Duitstalige films en series kan ik in principe zonder, maar vind ik het meestal wel handig. Zeker als je in een groter gezelschap bent, ook met je telefoon loopt te klooien, chips eet, etc. Stoort mij ook niet zo, eerlijk gezegd. Mooie gele ondertiteling, zoals het heurt. :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:46
Inmiddels mogen mijn B&W fronts genieten van versterker via de NAD C298.

Hiervoor verschillende Rotel versterkers gehad maar ben erg te spreken over de klank van NAD i.c.m. de Engelse Bowers.

Ik speel naast Netflix, Prime en Apple TV veel muziek via de Bluesound Node 2i, aangesloten met Audioquest Carbon op een externe DAC die vervolgens via interlinks is verbonden met de Yamaha RXA1050.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCXjehG08FVhzz39ohaYocj3ixk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgbHNeWmxk0QcEWprLQhOxVK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-JXKhKLnvvHpjA3IMAOnN1zXBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctBJYpWDmPKHA0s1EGilrLaI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
mr.DJ95 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:06:

Hiervoor verschillende Rotel versterkers gehad maar ben erg te spreken over de klank van NAD i.c.m. de Engelse Bowers.

Ik speel naast Netflix, Prime en Apple TV veel muziek via de Bluesound Node 2i, aangesloten met Audioquest Carbon op een externe DAC die vervolgens via interlinks is verbonden met de Yamaha RXA1050.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is de klank dan samen met je center speaker als je geen muziek luistert? Matcht dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Farrell schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:02:
[...]

Hoe is de klank dan samen met je center speaker als je geen muziek luistert? Matcht dat gewoon?
Yamaha matched in mijn ogen prima met de NAD voor de fronts. Vaak heb je alleen vocalen over de center waardoor het sowieso alleen zou opvallen als een dialoog van links naar rechts gaat langs de center.

Met muziek heb ik altijd alleen de fronts aan en merk ik er dus niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Wat een rare kastdeur die naar je toe klapt, is dat handig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
AntoniusDD schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:15:
[...]

Wat een rare kastdeur die naar je toe klapt, is dat handig? :+
Haha, Heb er geen hinder van ondervonden. Was wel even de armen trainen als je een zware versterker in het kastje moet tillen. Voorkant is van glas en onttrekt alle apparatuur uit het zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

mr.DJ95 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:06:
[...]

Yamaha matched in mijn ogen prima met de NAD voor de fronts. Vaak heb je alleen vocalen over de center waardoor het sowieso alleen zou opvallen als een dialoog van links naar rechts gaat langs de center.

Met muziek heb ik altijd alleen de fronts aan en merk ik er dus niks van.
Opmerkelijk dat je versterker een klank heeft, lijkt mij dat hij dan tegen zijn grenzen aanloopt (of je vergelijkt het met een versterker die op z'n grenzen aanloopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:23
@Anoniem: 159816
Ik het ondertussen ook wat verschillende versterkers/receivers gehad qua merken. Maar zit zeker wel verschil ik klank.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Anoniem: 159816 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:35:
[...]

Opmerkelijk dat je versterker een klank heeft, lijkt mij dat hij dan tegen zijn grenzen aanloopt (of je vergelijkt het met een versterker die op z'n grenzen aanloopt).
Natuurlijk heeft elke versterker een klank. Zit allemaal anders in elkaar met verschillende componenten. Zeker tussen A/B en D versterkers hoor je verschil.

Waar je het vooral in merkt in het laag, mijn huidige NAD c298 heeft zo veel meer controle, is velen malen strakker en creëert meer rust dan mijn vorige Rotels. Alles wat je tussen bron en speakers wisselt en wijzigt hoor je terug.

Ik kan je met een gerust hart vertellen dat de versterker(s) die ik heb gehad en heb niet tegen hun grenzen liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.DJ95 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:10:
[...]

Natuurlijk heeft elke versterker een klank. Zit allemaal anders in elkaar met verschillende componenten. Zeker tussen A/B en D versterkers hoor je verschil.

Waar je het vooral in merkt in het laag, mijn huidige NAD c298 heeft zo veel meer controle, is velen malen strakker en creëert meer rust dan mijn vorige Rotels. Alles wat je tussen bron en speakers wisselt en wijzigt hoor je terug.

Ik kan je met een gerust hart vertellen dat de versterker(s) die ik heb gehad en heb niet tegen hun grenzen liepen.
Absolute onzin. Ik ben van klasse A/B naar klasse D gegaan en er zit echt nul verschil tussen de versterkers. Dat wil niet zeggen dat ik nog nooit verschillen heb gehoord tussen versterkers. Ik heb wel meegemaakt wat een te zwakke versterker doet, op hogere volumes loopt het geluid daar dicht en het laag lijdt ook onder een te kort aan vermogen. Uit je beschrijving over controle en dat het strakker klinkt maak ik dan ook op dat je Rotel's tegen hun grenzen aanliepen.

En ook klinken buizenversterkers natuurlijk anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21
Tenzij niet ontworpen om neutraal of zo waarheidsgetrouw mogelijk te versterken. Sommige (oudere) Marantzen klinken opzettelijk anders met een afnemende response (roll off) al voor de 20kHz. Dat plus al dan niet opzettelijke harmonische vervorming kan 'warmer' of 'analoog' klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 22:08
Anoniem: 159816 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:38:
[...]

Absolute onzin. Ik ben van klasse A/B naar klasse D gegaan en er zit echt nul verschil tussen de versterkers. Dat wil niet zeggen dat ik nog nooit verschillen heb gehoord tussen versterkers. Ik heb wel meegemaakt wat een te zwakke versterker doet, op hogere volumes loopt het geluid daar dicht en het laag lijdt ook onder een te kort aan vermogen. Uit je beschrijving over controle en dat het strakker klinkt maak ik dan ook op dat je Rotel's tegen hun grenzen aanliepen.

Wat jij dus zegt... versterkers klinken niet anders. Uitgaande van een cleane output (pure mode) zonder equalizer of wat dan ook. Als er dan al verschil zou zijn is dat minimaal en (bijna) niet te horen. Met een blinde luistertest gaan mensen hier op nat.

Het verschil zit hem allerlei soundproccessing die een fabrikant aanbiedt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
Een paar dagen geleden heb ik (impulsief, geen idee waarom eigenlijk :P) een setje Quad 12L's op de kop getikt. Niet voor mijn home cinema kamer, maar voor op mijn thuiskantoor. Ik versterk ze daar nu met een vintage NAD 3020, maar die is oud en verwaarloosd en kraakt aan alle kanten, dus ik ben op zoek naar iets nieuws.

*KNIP* zie de Topic Warning, geen aankoopadvies in dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7jCVuE_XjhS4UowyaqlCvaZcVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTGsWmn8KfGaDebnJYTE0cs0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 12:03 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21
Ook niet reageren op offtopic posts.

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Anoniem: 159816 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:38:
[...]

Ben het zelf met mr.DJ95 eens dat je wel degelijk verschil kan horen tussen versterkers en helemaal zeker tussen een class A/B en een D. In de toekomst gaat alles naar Class D vanwege efficiënte en tegenwoordig zijn ze al best goed. Maar voor mijn smaak pass ik met Class D (voorlopig).

Ooit 2x XTZ Edge's aangesloten op mijn systeem en vond het echt 3x niks, erg klinisch geluid.
Had ook veel hoop voor de Marantz PM-10, maar ook die had het niet voor me. Maar dat is mijn smaak en wat ik kan horen.
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak & beleving anders zou het maar een saaie boel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-06 20:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie setup! Ik ben wel benieuwd naar het verschil wat de C298 bracht voor je fronts. Ik heb zelf een T758 V3 en twijfel of het de moeite waard is om een C298 als eindtrap te nemen voor mijn fronts (B&W CM8 S2). Dit vanwege de DAC die alsnog in de T758 zit. Ik betwijfel of het de upgrade waard is zonder de preprocessor ook te upgraden.

Hoor jij een merkbaar verschil in tv/series die je direct via de yamaha bron speelt en met muziek via de externe DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
mrooding schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:32:
[...]

Mooie setup! Ik ben wel benieuwd naar het verschil wat de C298 bracht voor je fronts. Ik heb zelf een T758 V3 en twijfel of het de moeite waard is om een C298 als eindtrap te nemen voor mijn fronts (B&W CM8 S2). Dit vanwege de DAC die alsnog in de T758 zit. Ik betwijfel of het de upgrade waard is zonder de preprocessor ook te upgraden.

Hoor jij een merkbaar verschil in tv/series die je direct via de yamaha bron speelt en met muziek via de externe DAC?
Ik ken zelf de t758 (nog) niet zat al wel met een schuin oog te kijken naar een upgrade in de vorm van de T758 V3I.

Mijn receiver had duidelijk niet genoeg controle over de CM8S2 terwijl dat niet de meest lastige speakers zijn om aan te sturen en ze veel zijn verkocht. Vooral in het laag komen ze nu echt tot leven en hoor ik nieuwe dingen in muziek waar ik al jaren naar luister. Hetzelfde geldt voor de losse DAC, ik vind het leuk om met nieuwe apparatuur te spelen en zelf te kijken wat ik hoor, voel en verder merk na zo'n wissel.

Wat betreft geluid bij beeld in films en series merk je dat de fronts wat meer mee doen en dat de kloof tussen de sub en het normale geluid wat minder duidelijk is. Ik moet nog wel even een nieuwe meeting doen merkte ik. Overigens is de DSP in mijn DB4S wel echt puik en past zich makkelijk aan via het appje voor IOS.

Mocht je in de buurt zijn van Amersfoort let me know :)

Acties:
  • +68 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Het is lang geleden dat ik hier iets van een setup heb laten zien. Deze is de afgelopen jaren ook verschillende keren gewijzigd. Tevens ben ik 2 jaar geleden verhuisd van een appartement naar een rijtjeswoning.
Hier had ik een bescheiden zolder tot mijn beschikking, die ik inmiddels heb omgetoverd tot een homecinema.
Ben er af en aan zo'n driekwart jaar mee zoet geweest.
Het is mijn eerste echte klus die ik zelfstandig heb uitgevoerd. Ik ben niet de handigste en sommige zaken had ik achteraf beter anders gedaan, maar het is letterlijk "learn by doing" geweest. Leuk en leerzaam :)
Hierbij wat indrukken van mijn project...

Allereerst betreft dit een huurwoning uit 2009. Die is op zich goed geïsoleerd, maar de eerste tests waren niet heel bemoedigend. Wanneer ik de subwoofer testte, kon ik buiten in de achtertuin de klappen goed horen (en zelfs voelen(!). De druk ging dus gewoon door de knieschotten en het dakbeschot heen. Vooralsnog keek ik film in de woonkamer. Daar heb ik een bescheiden subje staan (daarover later meer), maar zelfs die kleine subwoofer was bij de buren te horen. Ook de woningscheidende wanden (ankerloze spouwmuur) hielden dus niet alles tegen. Ondanks dat dit een huurwoning betreft, heb ik toen besloten toch e.e.a. aan isolatie in het project mee te nemen. Ik ben van plan hier wel een tijdje te wonen en aangezien het mijn grootste hobby betreft, vond ik het de moeite waard hierin te investeren.

Om te beginnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3rRLJ8G/20200106-132722.jpg

De "kale" zolder. Het lijkt vrij groot, maar dat komt door de groothoek. De ruimte is grofweg 4m breed en 5m lang. Van de breedte blijft een meter of 3 over, na het plaatsen van een scheidingswand. Van de hoogte blijft netto 2,4m over na het plaatsen van een plafondconstructie wat precies tussen dakraam en het ventilatierooster daarboven zit. De knieschotten zijn 1,2m hoog, dus die komen tot de helft van de hoogte van de uiteindelijke ruimte. Ik ben een fan van projectie, waarbij ik heb gekozen om van de kant van het dakraam naar de andere schuine kant te projecteren (in de lengterichting dus).

Er is zogezegd een scheidingswand met deur gezet. Dit is het enige wat ik overigens wel door een vakman heb laten doen. Het was me iets te gortig om dit in mijn eentje, zonder enige ervaring neer te zetten.
Daarop een balklaag naar de woningscheidende wand. Ik ben niet voluit voor kamer in kamer gegaan (dat was sowieso een lastige met het dakraam), dus en her en der heb ik wel wat concessies gedaan. De constructie is echter wel op en tegen isolerende stroken gezet, om de meeste contactpunten te dempen. Aan de buitenzijde is alles afgetimmerd met 18mm OSB. Boven het plafond heb ik tevens extra bergingsruimte.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VNJdVHdw/20200124-174258.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C53NRfXB/20200125-183646.jpg

Ik heb vervolgens de wand (en later ook het plafond) opgevuld met Rockwool. De wand is aan de binnenzijde vervolgens weer afgetimmerd met 18mm OSB. Tegen het plafond zijn later gipsplaten op een lattenwerk geschroefd.

Om de trillingen van de sub op te vangen, heb ik een zwevende vloer gelegd. Hierbij heb ik gekozen voor vlokkenschuim platen van 3cm dik. Rondom de platen heb ik een opstaande rand gemaakt, zodat de vloerplaten later geen contact konden maken met de constructie. Op het vlokkenschuim ligt 12mm OSB, een laag rubber (massa) en weer een laag 12mm OSB.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6RBbCjn/20200304-121023.jpg

Ook de knieschotten heb ik verzwaard met 18m OSB en een rubber laag. Vervolgens heb ik deze knieschotten en de woningscheidende wand voorzien van veerregels. Daarna ook hier de boel opgevuld met Rockwool isolatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CLHR9q7v/20200422-141405.jpg

Deze wanden zijn later dichtgezet met een enkele laag 12,5mm gipsplaat.

Vervolgens moest er ook iets gemaakt worden voor de verlichting en de ventilatie.
In het plafond heb ik twee openingen gemaakt. Eén voor de aanvoer van frisse lucht en één voor de afzuiging. De (geluidsisolerende) slangen zijn boven het plafond beiden voorzien van een buisventilator, waarbij de slang voor de aanvoer van frisse lucht is aangesloten op dat ventilatierooster wat boven het dakraam zat ;)
De afzuiging loopt gewoon via een slang de vrij zolderruimte in. Het gaat erom dat ik voldoende luchtcirculatie in de ruimte heb.

Voor de spotjes en de verlichting van een zwevend plafondeiland (later meer) heb ik elektra getrokken en met lasklemmen in lasdozen gesplitst.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/65LDRW62/20200517-143057.jpg

Daarna heb ik het plafond afgemonteerd met gipsplaten en zijn de wanden (met uitzondering van het dakbeschot) voorzien van glasweefselbehang.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxNSPY41/20200618-173128.jpg

Daarna was het tijd om een frame te zetten om later het projectiescherm tegen te zetten. Ik was er toen nog niet over uit of het een gewoon scherm, of een akoestisch transparant scherm ging worden. Bij de bouw heb ik er rekening mee gehouden dat er luidsprekers en subwoofer(s) geplaatst konden worden. Tevens moest er genoeg ruimte zijn voor de basstraps in de hoeken. Zoals je kunt zien heb ik 3 plaatsen gemaakt, waar een subwoofer "ingeschoven" kon worden :p

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yYbr0D4N/20200624-175435.jpg

In de tussentijd heb ik ook wat absorptiepanelen gemaakt om later tegen de wanden te hangen.
Gewoon een houten frame, opgespannen met akoestisch transparante luidsprekerstof en gevuld met 75mm Akotherm D20. Hiervan heb ik er 4 gemaakt. Aan weerszijden van de lange wanden 2 stuks.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fknCg9w7/20200614-115231.jpg

Daarmee maak ik gelijk een sprongetje naar mijn bescheiden woonkamer setup :P
Deze bestaat uit:
TV: Samsung UE55NU8070
Luidsprekers: Q-Acoustics 3050i
Subwoofer: BK P12 300SB-FF
Versterker: Sonos Amp
Bron: Nvidia ShieldTV (2017)

Dat terzijde...
Ook voor het plafond heb ik een absorberend paneel gemaakt. Dit heb ik tevens voorzien van een Hue Lightstrip. Ook hierin zit 75mm Akotherm D20 en is het opgespannen met dezelfde stof als de wandpanelen. Al met al een behoorlijk gewicht en het geheel hangt dan ook aan haken die in de latten in het plafond geschroefd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgxZ827b/20200717-142457.jpg

En toen...
Tijd om alles zwart te maken!
Het kozijn, de deur en de wanden zijn allen geschilderd/getext in RAL9005. Gewoon gitzwart dus.
Voor de vloer heb ik gekozen voor tapijttegels met een subtiel blokmotief. Niet te dun, maar ook niet te hoogpolig en makkelijk schoon te maken, mocht er een keer iets overheen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7P0qbrpd/20200725-222033.jpg

En dan ziet het er ineens heel anders uit 8) en gaat het heel hard. Tijd om speelgoed uit te pakken.

Ik heb de opening van het dakraam een klein stukje dichtgezet (hoger gemaakt) en voorzien van een soort verhoogde/verdiepte vensterbank waar het geheel veilig onder kon staan. Apparatuur staat allemaal in een massief MDF meubel (wat ik overigens ook zelf heb gemaakt). Het geheel staat vervolgens op Soundcare Superspikes op een granieten tegel van 60x60.
Wat je ziet:
Projector: JVC N5
Blu-ray speler: Oppo UDP-203
Netfilter/stekkerblok: Audioquest Niagara 1200
Receiver: Arcam AVR550
Wat je niet ziet:
Audiobron: Sonos Connect 1st Gen
Videobron: Zidoo Z9X
Opslag: Synology DS1618+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HsQWv8H6/20200726-172909.jpg

Terugkomend op het scherm. Omdat de fronts uiteindelijk het beste tot hun recht komen voor het scherm, heb ik gekozen voor een normaal projectiescherm. Ook de center is ervoor geplaatst, dus uiteindelijk staat alleen de sub achter/onder het scherm.
Het scherm is 99 inch groot in 16:9 verhouding. Het betreft een Projecta Homescreen Deluxe met 0.9 gain HD progressive doek. De netto kijkbreedte van dit scherm bedraagt 220cm en de uiteindelijke kijkafstand is 285-290cm. De zij- en onderkanten zijn dichtgezet met houten frames waarop weer diezelfde akoestisch transparante stof gespannen is, die ik ook voor de panelen heb gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kMyqx3yH/20200925-071458.jpg

Dan nog wat informatie over het geluid. Luidsprekers staan in een 5.1.2 opstelling. Het betreft hier de Revel Performa3 serie (monitoren en center). De subwoofer is een enkele Rythmik E15HP.
Naast de akoestische panelen die ik zelf heb gemaakt, heb ik nog akoestisch advies ingewonnen bij GIK acoustics. Op basis van dat advies heb ik 4 basstraps met range-limiter in de hoeken geplaatst. 2 basstraps met scatterplates tegen de achterwand. En 4 absorber/diffusers naast de luisterposities.

Al met al ben ik hier zeer tevreden over. Gisteren heb ik voor het eerst alles ingemeten met DiracLive en nagenoeg alle metingen zaten al dicht tegen de targets aan. Ik had alleen bij de center luidspreker een dip rond de 50Hz, maar omdat de crossover op 80Hz staat, levert dit geen probleem op.
En het allerbelangrijkste... Ik kan het volume openzetten op standje "harder-hoeft-voor-mij-niet" en de buren hebben geen last! Zelfs als ik het dakraam niet helemaal sluit, geen klachten. Dat zegt mij dat met name het dempen van de trillingen van de subwoofer in ieder geval een succes is. Als ik nu de boel open zet en in de tuin ga luisteren, hoor ik hem minimaal. De veerregels, de Rockwool en het schuim doen dus goed hun werk (y)

Al die isolatie heeft echter ook een keerzijde. De temperatuur kan snel oplopen en de warmte blijft dus goed in de ruimte hangen. Een uur kijken met 1 persoon resulteert in een temperatuurstijging van 1 graad per uur. Na een film van 3 uur kan het dus zomaar van 20 naar 23 graden gaan. Helaas staat de woningbouw niet toe dat er airco's tegen de gevel geplaatst worden, dus voorlopig moet ik het doen met een mobiele airco. Deze leid ik door een opening in dat getimmerde paneel door het dakraam naar buiten. Maar ideaal is het niet. Het is wachten tot er een keer een echt stille mobiele airco op de markt komt :p. Meestal zorg ik ervoor dat de temperatuur op peil is, zodat ie daarna uit kan en ik film kan gaan kijken.

Enkele impressies:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xTfPxMVR/20201108-220548.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5HjWKwX/20201108-220749.jpg

Boven de projector heb ik het dakraam "dicht" gemaakt met een opgespannen doek. Dit kan ik makkelijk met elastieken openen om het dakraam te bedienen en de ruimte zonodig te luchten. Relaxen doe ik op een 2,5 zits met recliner-functie.

Nog te doen:
- Tegen de lange wanden komen nog enkele lijsten te hangen met prints (Displate artwork).
- Blu-ray collectie uitbreiden :p
- Masking systeem maken voor 21:9 content.
Voor 21:9 content schuif ik het beeld met de lensmemory tot op de onderste lijst van het scherm. De bedoeling is dat de masking dan van bovenaf neergeklapt kan worden, zodat 16:9 verkleind wordt naar 21:9

Tot slot nog een shot uit een film.
(10 punten voor degene die weet uit welke :P ).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0yLDsJFh/20201029-225834.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:05:
Tot slot nog een shot uit een film.
(10 punten voor degene die weet uit welke :P ).

[Afbeelding]

8)
Avengers Infinity War, met de Guardians in de Benatar, krijg ik nu dubbele punten? :+

Verder erg tof gedaan! Hoe gaat de woningbouw/huurbaas ermee om als je eruit moet? Moet je dan alles weer slopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Remy!!!! schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:19:
[...]

Avengers Infinity War, met de Guardians in de Benatar, krijg ik nu dubbele punten? :+
Nee, want het is niet het juiste antwoord :p
Verder erg tof gedaan! Hoe gaat de woningbouw/huurbaas ermee om als je eruit moet? Moet je dan alles weer slopen?
Dat gaat in overleg, maar in principe is dit een extra kamer die zij accepteren. Ik heb ook vooraf toestemming gevraagd. Sowieso ben je hier vrij om binnen te verbouwen wat je wil (mits het op een nette manier gedaan is).
Het enige wat ik me kan bedenken, is dat ik het dakraam weer volledig toegankelijk moet maken en dus de extra betimmering weg moet halen. Maar dat is geen probleem. En eventueel de radiator terugplaatsen tegen de woningscheidende wand. Die leek me niet meer nodig ;) , dus heb ik afgekoppeld. De leidingen zijn echter via een luikje gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Het is lang geleden dat ik hier iets van een setup heb laten zien.
Gruwelijk! Heel goed gepland en aangepakt ook! Ik ben jaloers, vooral op al je treatment! :) In mijn huis heb ik opzettelijk een ruimte op de beneden verdieping verbouwd tot bioscoop, aangezien ik anders in de zomer geen films kan kijken. Wordt veel te heet, en precies zoals je zegt; een stille airco wordt lastig als je geen airco aan de gevel mag maken.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:24:
[...]

Nee, want het is niet het juiste antwoord :p
Dan is het Endgame :+
[...]

Dat gaat in overleg, maar in principe is dit een extra kamer die zij accepteren. Ik heb ook vooraf toestemming gevraagd. Sowieso ben je hier vrij om binnen te verbouwen wat je wil (mits het op een nette manier gedaan is).
Het enige wat ik me kan bedenken, is dat ik het dakraam weer volledig toegankelijk moet maken en dus de extra betimmering weg moet halen. Maar dat is geen probleem. En eventueel de radiator terugplaatsen tegen de woningscheidende wand. Die leek me niet meer nodig ;) , dus heb ik afgekoppeld. De leidingen zijn echter via een luikje gewoon bereikbaar.
Ow dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correct ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59
@Anoniem: 499527 Mooi gedaan man. Doet mij ook wat inspiratie op voro wat andere zaken, dank daarvoor.
Die bank heeft op de foto wel een hoog castingcouch gehalte though. Lijkt ie me ook zeker voor geschikt O-)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Eagle schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:22:
@Anoniem: 499527 Mooi gedaan man. Doet mij ook wat inspiratie op voro wat andere zaken, dank daarvoor.
Die bank heeft op de foto wel een hoog castingcouch gehalte though. Lijkt ie me ook zeker voor geschikt O-)
Hou hem in de broek joh.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
Na aankoop van een centerspeaker was het vervangen van het meubel inmiddels noodzaak. (Dit stond al op het lijstje om met het verhuizen meteen een nieuwe te kopen, maar het geschikte exemplaar toonde zich maar niet).
Van de welbekende Besta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIZF8dezCljCZH_cD2-JanJdfZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SomQVe1o8QZFIRzZCWKLllH.jpg?f=fotoalbum_large
Naar de nieuwe Platsa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSlc45m_o-uehBg5iAASORWsvsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08aVXud3OczO24KRwflrThD6.jpg?f=fotoalbum_large
De Platsa serie heeft een basiselement tot 80 cm breed, waardoor de center in het meubel kon. Besta basiselementen gaan maar tot 60 cm. We hebben ons rot gezocht naar andere meubels waar je 22,5x59,0x28,5 (hxbxd) in kwijt kon, en opeens kwamen voorbij deze IKEA lijn.

Qua home cinema spul:
TV: LG 65E8
Versterker: Marantz SR6013
CD speler: Onkyo 7030
Console: PS4 Pro
Draaitafel: Thorens TD-170-I met Grado reference platinum element
Speakers: B&W CM9S2
Center: B&W CM Center S2

Binnenkort de B&W 606 speakers als rears ophangen, en dan is het hobby-geld wel weer even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 21:07
assasinbats schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:35:
Na aankoop van een centerspeaker was het vervangen van het meubel inmiddels noodzaak. (Dit stond al op het lijstje om met het verhuizen meteen een nieuwe te kopen, maar het geschikte exemplaar toonde zich maar niet).
Van de welbekende Besta:
[Afbeelding]
Naar de nieuwe Platsa:
[Afbeelding]
De Platsa serie heeft een basiselement tot 80 cm breed, waardoor de center in het meubel kon. Besta basiselementen gaan maar tot 60 cm. We hebben ons rot gezocht naar andere meubels waar je 22,5x59,0x28,5 (hxbxd) in kwijt kon, en opeens kwamen voorbij deze IKEA lijn.

Qua home cinema spul:

Binnenkort de B&W 606 speakers als rears ophangen, en dan is het hobby-geld wel weer even op.
Hoe klinkt je center in de kast? Wil mijn center ook in het meubel wegwerken maar hoor daar verschillende geluiden over. Beste is, zoals ook bij jou het geval is, de ruimte niet te nauw te nemen.

Verder geen subwoofer nodig?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
assasinbats schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:35:
Van de welbekende Besta:
[Afbeelding]
Naar de nieuwe Platsa:
[Afbeelding]

Qua home cinema spul:

Welke kleur groen heb jij op de muur geschilderd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:05
Kleine update.
Kabelgoten achter de front speakers aangelegd zodat de draden wirwar geordend is.
Goten zijn de K40 van Attema.
daar waar de draden uit komen zijn koppelstukken met een sleuf erin gemaakt.
Goten zijn op de muur gelijmd met Den Braven High tack kit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK9xUNSqe3FXqnEWCeFpSuopQ-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOT89K71iwzMFxSqGJKmPP6F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 3dmazter op 14-11-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
B-Bandit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:43:
[...]

Hoe klinkt je center in de kast? Wil mijn center ook in het meubel wegwerken maar hoor daar verschillende geluiden over. Beste is, zoals ook bij jou het geval is, de ruimte niet te nauw te nemen.

Verder geen subwoofer nodig?
Ik heb de foam doppen in de basreflexpoort gedaan, om in ieder geval de reflectie zo min mogelijk te maken. Ik ondervind verder geen bijzonderheden in de negatieve zin.
Idealiter zou je de speaker vrij neerzetten, bovenop een kast, maar dan moet de E8 aan de muur hangen. De E8 heeft het idee van de zwevende voet, wat dan wegvalt. Dus dat was geen optie.
NeWSJuNK schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:52:
[...]

Welke kleur groen heb jij op de muur geschilderd?
Ik moest even graven: J5.32.27. Ik dacht dat het Sikkens was, maar ik heb het even nagevraagd bij de schilder. Kom er op terug.
Edit: de verf was van SPS Multimat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
en aangezien het mijn grootste hobby betreft, vond ik het de moeite waard hierin te investeren.
Fantastisch!!! _/-\o_ _/-\o_ Hulde, hulde en nog eens hulde !!!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Negakinu
Weer een beetje lopen zwaaien met een verfkwast en nu is het donkere hol nog donkerder geworden. Tevens wat kleur proberen toe te voegen, want bij mijn vorige post kreeg ik al het commentaar dat het wel erg donker werd allemaal. Ik heb er dus maar een gitzwarte vleugel in gezet. Once you go black... De toetsen zijn wit, though. :p

Nu nog vier floor-to-ceiling corner bass traps afknutselen, de kabels verstoppen achter de plinten en een akoestisch plafondeiland met height channels in elkaar draaien. Dan is het voorlopig wel even mooi geweest. Je vergeet haast een film te kijken door al dat gefinetune. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSYy0nIkwf7Y5sZVinRQcO_4RdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsXDPy1uItl2oYzTWvfcUTgL.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
assasinbats schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ik heb de foam doppen in de basreflexpoort gedaan, om in ieder geval de reflectie zo min mogelijk te maken. Ik ondervind verder geen bijzonderheden in de negatieve zin.
Idealiter zou je de speaker vrij neerzetten, bovenop een kast, maar dan moet de E8 aan de muur hangen. De E8 heeft het idee van de zwevende voet, wat dan wegvalt. Dus dat was geen optie.

[...]

Ik moest even graven: J5.32.27. Ik dacht dat het Sikkens was, maar ik heb het even nagevraagd bij de schilder. Kom er op terug.
Edit: de verf was van SPS Multimat
Geen kleurcode ? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Het is lang geleden dat ik hier iets van een setup heb laten zien.
Echt ontzettend gaaf zeg! Heel goed aangepakt allemaal, kan het me haast niet voorstellen dat mensen het zo serieus aanpakken in een huurwoning :P

Serieuze apparatuur ook trouwens, die JVC is heel mooi. Ik heb zelf nog een oudere JVC X5500 en die geeft al heel mooi beeld, laat staan deze N5. Zelf schuif ik ook het beeld naar beneden met een 21:9 film en masking is ook nog een keer het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-07 09:19

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Negakinu schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
Weer een beetje lopen zwaaien met een verfkwast en nu is het donkere hol nog donkerder geworden. Tevens wat kleur proberen toe te voegen, want bij mijn vorige post kreeg ik al het commentaar dat het wel erg donker werd allemaal. Ik heb er dus maar een gitzwarte vleugel in gezet. Once you go black... De toetsen zijn wit, though. :p

Nu nog vier floor-to-ceiling corner bass traps afknutselen, de kabels verstoppen achter de plinten en een akoestisch plafondeiland met height channels in elkaar draaien. Dan is het voorlopig wel even mooi geweest. Je vergeet haast een film te kijken door al dat gefinetune. :D

[Afbeelding]
Meer foto's van de vleugel en opstelling!! :o :*)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:18:
[...]

Meer foto's van de vleugel en opstelling!! :o :*)
Hahaha, eerst alle vingerafdrukken er vanaf poetsen dan. :p

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
Negakinu schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
Weer een beetje lopen zwaaien met een verfkwast en nu is het donkere hol nog donkerder geworden.
Nu de vloer nog :+ emmertje asfalt en is die akoestisch ook nog beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AntoniusDD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:00:
[...]

Nu de vloer nog :+ emmertje asfalt en is die akoestisch ook nog beter 8)
Nou! Ik heb van die vloer het beste proberen te maken. Het was oorspronkelijk een tegelvloer met vloerverwarming. Die heb ik laten egaliseren (vloerverwarming laten liggen), daar overheen een laag van dat soundkiller absorberende materiaal en toen een PVC vloer gekozen met de hoogste NRC rating die ik kon vinden. De vloer klinkt zo dood als een pier nu. :p

Asfalt is wel een goed idee. Lekker zwart! >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 18-11-2020 09:32 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 22:58
@Negakinu zo lekker als je zo'n kamer binnen komt, dan hoor je meteen dat het geluidsarm is :)

Mooi gedaan hoor!

Lichtpuntje...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Na jaren mee lurken mijn toevoeging aan dit topic. Recentelijk verhuist (lees 2 weken geleden) en nu staat alles toch wel redelijk op zijn plek. Wat dan wel gelijk in mijn hoofd speelt is dat ik zou willen upgraden etc maar dat komt nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbQtwCh_KQt_UN3DcLI2dXDMyA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx1tretclc5AoStmXYdku5nI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUn9WmpyyOQdvm1OFdaCk-3KFbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6KqcehG9jl2pg1DxyZYvnif.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
TV: Samsung 55"UHD
Versterker: Primare i22
CD Speler: Primare cd22
Speakers: B&W 683 S2
Platenspeler: Rega Planar 1 Plus
Subwoofer: Klipsch R-112SW

Op dit moment enorm tevreden met hoe het klinkt. Muziek luister ik zonder subwoofer en merk dat de akoestiek in mijn woonkamer zo al best prima is. Hier zal zeker nog wat in te verbeteren zijn maar het daar zo snel nog geen aanleiding toe. Met films staat de Klipsch aan en die is voor een toch niet al te grote woonkamer als die van mij enorm sterk. Ik mis nog niet direct een centerspeaker maar heb dat ook nog nooit gehad dus wellicht weet ik nog niet wat ik mis.

Nu gaan we rustig doorsparen om het eea te upgraden want dit stopt nooit :+
En binnenkort eens rustig aan het kabelmanagement gaan werken. Mag ook wel

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1xcvnk4u8.jpeg

Hele set opnieuw opgebouwd en gelijk maar mijn droom set. Geen cinema maar puur stereo. Alleen een Bluesound streamer ontbreekt en mn cd speler maar die komen spoedig :)

[ Voor 5% gewijzigd door jasperko op 19-11-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
@jasperko Mooi spul. Merk / specs? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 16:53

timovd

Voorsprong door techniek

@jasperko, de 705's bi-wired zo te zien? Die andere kabel is ergens anders voor
Ik heb zelf ook de Norstone stands voor mn rears. Fijne dingen, alleen de afwerking is wat.... Frans als je naar de details kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door timovd op 19-11-2020 16:01 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• jasperko
@The Eagle

Thanks!

Versterker: Yamaha AS3000
Speakers: Bowers & Wilkins 705 S2
Kabels: alles van netfilter, speakerkabel etc van Audioquest
Streamer: Bluesound Node 2i
TV: LG Oled 55” C8

BLijft mooi speelgoed

• jasperko
@timovd

Ik heb ze singelwire aangesloten. Stands vond ik mooier dan b&w stands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperko
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6av83vpo6b.jpeg

Zelfde brouwkwaliteit als een tank! :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9t5-5D1BKKsYRbMDkJVuRT8N3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1PTN5EMMyFe29biEoVFNGLh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn game en movie room... met updates.

Switch, Xbox en PlayStation voor gamen
Naim supernait 3 versterker
Dynaudio contour 30i speakers
Luxman d-03x DAC
Lumin U1 mini voor tidal streaming
Samsung 75Q90R tv (volgende upgrade)
Audioquest niagara spanningzuiveraar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 23:38
Faxanadu8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:21:
[Afbeelding]

Luxman d-03x DAC
Dan heb jij toch wel heel veel geluk gehad dat je bij beide consoles bij de eerste batch zat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxanadu8
Robinho96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:32:
[...]

Dan heb jij toch wel heel veel geluk gehad dat je bij beide consoles bij de eerste batch zat. :P
Haha geluk is soms te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
[Afbeelding]

Luxman d-03x DAC
Mooie set alleen dat meubel...? Die tv ziet er wel vet uit. Bevalt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
san.okk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:01:
[...]

Mooie set alleen dat meubel...? Die tv ziet er wel vet uit. Bevalt die niet?
Ja dat is een hifi rack, maximale belasting mogelijk met minimale trillingen, prima voor zolder, geen gezicht in de woonkamer.

Het upgraden is onderdeel van de hobby zeggen ze...
De 90r heeft maar 1 “halve” hdmi 2.1 poort en ik was wel onder de indruk van de laatste LG oled range. Leuk doel om naar toe te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Tijn96 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:33:
Na jaren mee lurken mijn toevoeging aan dit topic. Recentelijk verhuist (lees 2 weken geleden) en nu staat alles toch wel redelijk op zijn plek. Wat dan wel gelijk in mijn hoofd speelt is dat ik zou willen upgraden etc maar dat komt nog wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:

Op dit moment enorm tevreden met hoe het klinkt. Muziek luister ik zonder subwoofer en merk dat de akoestiek in mijn woonkamer zo al best prima is. Hier zal zeker nog wat in te verbeteren zijn maar het daar zo snel nog geen aanleiding toe. Met films staat de Klipsch aan en die is voor een toch niet al te grote woonkamer als die van mij enorm sterk. Ik mis nog niet direct een centerspeaker maar heb dat ook nog nooit gehad dus wellicht weet ik nog niet wat ik mis.

Mooie set! Leuk om ook mooie stereo-sets langs te zien komen. Hier heb ik altijd meer mee dan surround.
Dan iets anders, weet je wellicht de naam / ral-code van de kleur op de muur nog? Prachtige kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Luxman d-03x DAC
Is het niet slimmer eerst je versterker in DAC een upgrade te geven aangezien je nu een netfilter nodig hebt om het goed te laten klinken? Er zijn genoeg DACs en versterkers op de markt die wel een goede voedingsstage hebben en dus niet zo'n extra filter nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:01:
[...]

Is het niet slimmer eerst je versterker in DAC een upgrade te geven aangezien je nu een netfilter nodig hebt om het goed te laten klinken? Er zijn genoeg DACs en versterkers op de markt die wel een goede voedingsstage hebben en dus niet zo'n extra filter nodig hebben.
Oh nee zo zit het niet. Ik had een hegel met een zoem, dit filter zorgde ervoor dat de zoem wegging. Heb hem ook als overspanning beveiliging etc. Hij voegt momenteel niet enorm veel toe denk ik. De Luxman is van zichzelf enorm stil en stabiel, de Naim zal ik eerder upgraden naar bv ook Luxman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faxanadu8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:12:
[...]

Oh nee zo zit het niet. Ik had een hegel met een zoem, dit filter zorgde ervoor dat de zoem wegging. Heb hem ook als overspanning beveiliging etc. Hij voegt momenteel niet enorm veel toe denk ik. De Luxman is van zichzelf enorm stil en stabiel, de Naim zal ik eerder upgraden naar bv ook Luxman
De Hegel heb je ondertussen vervangen dus? Klinkt alsof dat apparaat defect was of slecht ontworpen. Als je kijkt naar heet effect van filtering voor apparaten zie je dat het eigenlijk alleen effect heeft bij apparaten zonder goed ontworpen voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxanadu8
Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:28:
[...]

De Hegel heb je ondertussen vervangen dus? Klinkt alsof dat apparaat defect was of slecht ontworpen. Als je kijkt naar heet effect van filtering voor apparaten zie je dat het eigenlijk alleen effect heeft bij apparaten zonder goed ontworpen voeding.
Net als stroom kabels, speaker kabels... etc etc de meningen zijn verdeeld... veel mensen vinden een net filter juist voor high end amps... snake oil ja of nee. Daar is dit draadje niet voor ;-)

En ja veel Hegels zoemen bij minimale DC spanning op je net... wel meer Amps trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faxanadu8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:12:
[...]

Net als stroom kabels, speaker kabels... etc etc de meningen zijn verdeeld... veel mensen vinden een net filter juist voor high end amps... snake oil ja of nee. Daar is dit draadje niet voor ;-)

En ja veel Hegels zoemen bij minimale DC spanning op je net... wel meer Amps trouwens
Hoe heb je DC spanning op een AC net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:15:
[...]

Hoe heb je DC spanning op een AC net?
Lijkt me dit niet de draad voor maar Google het eens... lichtnet vervuiling etc. Ik heb het tijd terug laten meten, denk door de zonnepaneel omvormer. Ik ben geen elektrisch expert dus heb geen detail antwoord. Laten we het op snake
oil houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Faxanadu8 wat ik me even afvraag: die Lumin gebruik je sec voor Tidal begrijp ik? Dan snap ik de DAC want je Naim heeft alleen analoge ingangen. Maar als het spul toch allemaal digitaal is tot aan de DAC, waarom dan een streamer van ruim 2k als het ook met bijvoorbeeld een Pi met Volumio of Roon had gekund?
Omdat het kan is uiteraard ook gewoon een antwoord, maar ben oprecht even benieuwd waarom je die Lumin hebt gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
The Eagle schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:31:
@Faxanadu8 wat ik me even afvraag: die Lumin gebruik je sec voor Tidal begrijp ik? Dan snap ik de DAC want je Naim heeft alleen analoge ingangen. Maar als het spul toch allemaal digitaal is tot aan de DAC, waarom dan een streamer van ruim 2k als het ook met bijvoorbeeld een Pi met Volumio of Roon had gekund?
Omdat het kan is uiteraard ook gewoon een antwoord, maar ben oprecht even benieuwd waarom je die Lumin hebt gekocht :)
Ik heb zulke goede dingen over die lumin series allemaal gelezen dat ik dacht, dat probeer ik ook! Liefst externe DAC ivm upgrade vrijheid. Volgens de reviews is het geluid veel beter dan goedkopere alternatieven. Is het hoorbaar beter? Nee. Werkt het snel handig en stabiel. Ja... 😉 wacht eigenlijk op tidal connect dan is de meeste software meerwaarde er wel af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

daanNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:18:
[...]

Mooie set! Leuk om ook mooie stereo-sets langs te zien komen. Hier heb ik altijd meer mee dan surround.
Dan iets anders, weet je wellicht de naam / ral-code van de kleur op de muur nog? Prachtige kleur!
Thanks!

En ik weet inderdaad welke verf erop zit (moest het wel terugzoeken :+ ) maar het is denim drift van Flexa

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 08:10
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:28:
Was nog aan het opruimen.

[Afbeelding]

LG55CX
Sonos Arc
PS4 PRO
Wat een super strak meubel, welke is dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:22
G.Scholtens schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]

Wat een super strak meubel, welke is dit?
Tv-kast.nl
Halm 250cm mat wit met eiken cocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 08:10
aschja schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:21:
[...]

Tv-kast.nl
Halm 250cm mat wit met eiken cocon.
Dat is best een prijzig kastje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:31:
Sterker nog je koopt betere performance in 1 apparaat voor minder geld incl. Roon, Tidal en de hele mikmak van een merk gespecialiseerd in streamig. De Luxman heeft echt bizar hoge vervorming voor wat je ervoor betaald. Of ze hebben de vervorming e.d. met een factor 10 ondergespecificeerd. Of in ieder geval een factor 6, want dat is wat de DAC chip zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Faxanadu8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb zulke goede dingen over die lumin series allemaal gelezen dat ik dacht, dat probeer ik ook! Liefst externe DAC ivm upgrade vrijheid. Volgens de reviews is het geluid veel beter dan goedkopere alternatieven. Is het hoorbaar beter? Nee. Werkt het snel handig en stabiel. Ja... 😉 wacht eigenlijk op tidal connect dan is de meeste software meerwaarde er wel af
offtopic:
Even vooraf: Ik gebruik Spotify en geen Tidal. Ik had een Pi met raspotify. Dat was niet stabiel. Chromecast 3 gekocht, maar die snapte maar 256kbps stream. Nu sinds kort die zelfde Pi maar dan met Volumio. Zo stabiel als een huis. Gaat via HDMI naar mijn receiver (AVR2311), dus DAC daarvan, en die is prima). Alternatief was naar Roon gaan, maar dan zou ik mijn streamer (Denon DNP720AE) moeten decommen en da's ook zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxanadu8
Anoniem: 159816 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:37:
[...]

Sterker nog je koopt betere performance in 1 apparaat voor minder geld incl. Roon, Tidal en de hele mikmak van een merk gespecialiseerd in streamig. De Luxman heeft echt bizar hoge vervorming voor wat je ervoor betaald. Of ze hebben de vervorming e.d. met een factor 10 ondergespecificeerd. Of in ieder geval een factor 6, want dat is wat de DAC chip zou moeten kunnen.
Het draait toch om persoonlijke ervaring? En natuurlijk voor welke prijs je wat kunt krijgen, catalogus prijs had ik de luxman niet gekocht. Ik vond het een stap voorwaarts van de Hegel DAC. Wederom persoonlijke ervaring. En ik wissel graag dus wie weet wat het volgende is wat op mijn pad komt 💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxanadu8
The Eagle schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:45:
[...]

offtopic:
Even vooraf: Ik gebruik Spotify en geen Tidal. Ik had een Pi met raspotify. Dat was niet stabiel. Chromecast 3 gekocht, maar die snapte maar 256kbps stream. Nu sinds kort die zelfde Pi maar dan met Volumio. Zo stabiel als een huis. Gaat via HDMI naar mijn receiver (AVR2311), dus DAC daarvan, en die is prima). Alternatief was naar Roon gaan, maar dan zou ik mijn streamer (Denon DNP720AE) moeten decommen en da's ook zonde.
Ik geloof ook gelijk dat dat een perfecte oplossing is! De Denon DAC is goed! Iedereen heeft een eigen ervaring met audio en dat maakt het gewoon leuk en het is net als met auto’s iedereen zoekt wat anders. 🙌🏻👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Faxanadu8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:50:
[...]

Het draait toch om persoonlijke ervaring? En natuurlijk voor welke prijs je wat kunt krijgen, catalogus prijs had ik de luxman niet gekocht. Ik vond het een stap voorwaarts van de Hegel DAC. Wederom persoonlijke ervaring. En ik wissel graag dus wie weet wat het volgende is wat op mijn pad komt 💪🏻
Natuurlijk, psycho-akoestische effecten moet je niet onderschatten. Je moet je er gewoon goed bij voelen, maar het idee dat je het om de prestaties koopt moet je maar snel vanaf stappen.

Aan je ervaringen met Hegel te horen is dat een merk dat je moet vermijden als je kwaliteit zoekt? Slechte voedingen die storing geven, en nu zelfs een DAC die niet transparant is (of je Luxman is dat niet, dat kan ook natuurlijk). Bizar dat dit anno 2020 nog kan, terwijl je in 1999 als transparante DACs kon kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-11-2020 14:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Faxanadu8
Anoniem: 159816 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:54:
[...]

Natuurlijk, psycho-akoestische effecten moet je niet onderschatten. Je moet je er gewoon goed bij voelen, maar het idee dat je het om de prestaties koopt moet je maar snel vanaf stappen.
Oh nee hoor er zitten erg veel redenen achter allemaal off-topic. Ik deed gewoon mee in dit topic om mijn setup te laten zien.... laten we elkaars keuzes respecteren en geen aankoop advies topic van maken. Ik kom hier ook om gewoon leuke foto’s te bekijken van wat iedereen bezit 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Tijn96 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:

Het kan snel veranderen allemaal! Goeie vriend van mij kwam in mijn nieuwe huis kopen en wilde eigenlijk mijn stereo set kopen. Mooie prijs kunnen onderhandelen dus komend weekend alles overhuizen.

Maar er komt wat moois voor terug!
Bowers en Wilkins 702S2 besteld. Als versterker komt er tijdelijk een Primare SPA22 te staan. Dus mezelf voor kerst maar een versterker en cd speler doen. Wat kan het snel gaan allemaal 8)7

Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic