Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
PhilipsFan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Als je bassen klinken als gedreun, dan is je installatie niet goed afgeregeld of je subwoofer niet handig geplaatst. Het kan ook zijn dat de akoestiek van je kamer tegenwerkt, maar dat kun je vaak wel compenseren. Gebruik de Audissey, YPAO of whatever functie je receiver daarvoor heeft. Een tweede subwoofer kan het geluid ook beter maken omdat je dan zwakke punten in je kamer beter kunt afdekken. Daar is echter wel een nauwkeurige afregelprocedure voor nodig en mogelijk extra hardware voor de eq.
Ik had gedreun even tussen haakjes gezet, want de vrouw noemt dat helaas zo.
Ikzelf heb het gevoel dat ik naar een hemels orkest zit te luisteren.
Ik heb YPAO gebruikt.
Meerdere punten gebruikt.
Geweldig, zeker met de film Fury als alles ontploft en inslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:14
werkenslaap schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:34:
Leuke set voor in de slaapkamer hoor, en geen kabelbrij, netjes. En, zoals het de echte Tweaker betaamt, een doos tissues binnen handbereik! :+

Maar dan beneden niks aan degelijke audio? Lijkt me ook niet dat je voor ieder filmpje/serietje/muziekje in bed gaat liggen, toch?

Mijn vrouw heeft gelukkig geen moeite met (noch interesse voor) zichtbaar audiospul, zolang er maar niet overal kabels lopen. Daar ben ik zelf ook allergisch voor dus dat scheelt. Op onze slaapkamer hangt nog een Samsung 48" LCD met gewoon tv-geluid. Vooral voor sport op regenachtige zondagen.
Beneden staat een Samsung 32 inch led TV in combinatie met een Sony HT CT380 soundbar. Klinkt beter dan de tv speakers maar vergeleken met de set boven klinkt het naar niks :9

Meestal gaan we rond half 9/9 uur naar boven en kijken we wat we willen. Overdag kijken we af en toe normale tv beneden. Muziek luister ik vooral als ik boven bezig ben met van alles en nog wat.

En ja, tissues in de slaapkamer is een must! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Grandisimo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb YPAO gebruikt.
Kan het zijn dat je vrouw iets aan de oren mankeert? Waardoor ze extra gevoelig is voor bepaalde frequenties? Misschien kan ze dat laten onderzoeken, als ze er in het dagelijks leven ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grandisimo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb YPAO gebruikt.
YPAO is niet heel erg geweldig, heb je de mogelijkheid om het daadwerkelijk te meten wat er in het laag gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
PhilipsFan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:10:
[...]

Kan het zijn dat je vrouw iets aan de oren mankeert? Waardoor ze extra gevoelig is voor bepaalde frequenties? Misschien kan ze dat laten onderzoeken, als ze er in het dagelijks leven ook last van heeft.
Ze heeft misofonie.
Dat uit zich bij haar in eetgeluiden en lage tonen.
Tegelijk eten is geen probleem, maar naast haar eten zonder dat zij eet kun je beter niet doen :N
En ze hoort 10 straten verderop een vrachtwagen stationair draaien en klaagt daarover.
Voor de rest gaat alles prima _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:29:
[...]

YPAO is niet heel erg geweldig, heb je de mogelijkheid om het daadwerkelijk te meten wat er in het laag gebeurd?
Eerlijk gezegd niet.
Ik zou het graag leren hoe dat werkt.
Maar vooralsnog heb ik mij daar niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Klinkt een beetje als een grap, maar meen het serieus: Hier gaat Audessey niet tegen helpen toch.
Nu gaat het om een dreun (lage tonen), maar bij star wars zijn het misschien de lazers die de irritatie triggeren.
Wellicht is de beste optie een koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]

Hierbij presenteer ik mijn opstelling.
Volgens mijn vrouw blijft dit voorlopig de opstelling.
(iets met steeds andere dingen aanschaffen)
Ik ben wel de zolder aan het verbouwen dus daar komt nog wat leuks.
Wat je ziet,
Samsung 75NU8000
Arris 4k iptv xs4all
Yamaha Aventage 1080
Yamaha BD-S673 blu-ray
PS4
B&W asw608
KEF Q950 fronts
KEF Q650 center

Rears B&W686 s2

Tv keuken = Philips 32inch

HDMI = audioquest cinnamon
Speakerkabel = Oehlbach 4mm

En een Synology ds218+ in de meterkast.
Heel mooi en die KEF center in zwart en de andere wit is slim gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Een serieuze vraag, krijgen jullie nooit klachten van de buren met die enorme torens en subwoofers (ook op slaapkamers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pwoh, das een fraaie kijkdoos _/-\o_ maar wat verdwijnt zo'n ding qua formaat toch al gauw in de ruimte zeg.

ik zit met 65" op krap 4 meter en dat doet echt heel anders aan.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
coazter schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:59:
Een serieuze vraag, krijgen jullie nooit klachten van de buren met die enorme torens en subwoofers (ook op slaapkamers)?
Mwah, nog nooit klachten over gehad. Tussen onze slaapkamer en die van de buren zitten nog twee kamers, dus ik geloof niet dat ze het zullen horen. Als de kinderen er niet wakker van worden dan de buren zeker niet :) Plus, ik luister op een acceptabel niveau, niet overdreven hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grandisimo
Fraggert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:03:
[...]

pwoh, das een fraaie kijkdoos _/-\o_ maar wat verdwijnt zo'n ding qua formaat toch al gauw in de ruimte zeg.

ik zit met 65" op krap 4 meter en dat doet echt heel anders aan.
Klopt
We zitten er 6 meter vanaf.
De volgende maar weer wat groter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
AntoniusDD schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Heel mooi en die KEF center in zwart en de andere wit is slim gekozen!
Dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Grandisimo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Klopt
We zitten er 6 meter vanaf.
De volgende maar weer wat groter _/-\o_
Ik keek voor de gein even op plattetv.nl......de 82 inch is zelfs goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Nou dat valt wel mee, dit ligt aan een heleboel factoren natuurlijk. Enerzijds hoe hoog je het volume open draait is een hele belangrijke natuurlijk. Het feit dat je grote vloerstaanders en subwoofers voorbij ziet komen betekent niet dat iedereen op standje 10 altijd staat te spelen uitereaard. Een bepaalt type luidspreker kies je om de geluidskwaliteit en niet om de kwantiteit.

Daarnaast bepaalt je woning natuurlijk ook in hoeverre er overlast kan optreden (goed geïsoleerd, vrijstaand, appartement, etc). Last but not least is natuurlijk de tolerantie van buren onder elkaar. Als je at en toe even het volume opschroeft moet dat best kunnen, vice versa uiteraard ook. Leven en laten leven ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Op zich nooit klachten gehad van de buren. Woon in een nieuwbouwhuis met redelijk dikke muren en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de buren. Op weekdagen rond 21:00 stil en in het weekend rond 00:00 (lees geluid op normaal volume). Overdag willen we wel eens het geluid wat harder zetten tijdens een film/serie/game maar dat moet naar mijn mening prima kunnen. Ik hoor hun boormachine/kinderen/whatever ook wel eens.

Edit: mijn set-up is dan ook wel wat minder indrukwekkend vergeleken met sommige vloerstaanders hier :P

[ Voor 7% gewijzigd door xh3adshotx op 10-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:46
@vinom ik zet zo mijn vraagtekens bij die airco zo vlak boven de receiver. Het koelt hem ongetwijfeld prima, maar die gekoelde lucht is vermoed ik relatief vochtig. Kan de receiver daar tegen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:12:
@vinom ik zet zo mijn vraagtekens bij die airco zo vlak boven de receiver. Het koelt hem ongetwijfeld prima, maar die gekoelde lucht is vermoed ik relatief vochtig. Kan de receiver daar tegen?
Er moet denk ik wel héle vochtige lucht uitkomen wil dat schadelijk zijn van die afstand, denk dat als de lucht die eruit komt zo vochtig is hij eerder last heeft van schimmel op de muren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@The Eagle In de regel bevat gekoelde lucht juist weinig vocht. Een van de voordelen van een airco is dan ook dat de luchtvochtigheid omlaag gaat in een ruimte. Wat dacht je wat er die grote serverruimtes gebeurt met alle kwetsbare temperatuur, daar staat de airco 24/7 te koelen op 18 graden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
The Eagle schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:12:
De luchtstroom gaat over de receiver heen, niet er in of tegen aan laat maar zeggen. De blaasrichting kan je stellen naar wat je wil. Het is overigens ook mijn verwarming :) Op elke kamer hangt er een. De radiator die je op de foto ziet moet er nog een keer af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Helder heren, dank voor de info.
Al hoop ik voor vinom dat die airco nooit gaat lekken want dan heeft ie dus WEL een probleem :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xGtF1-MzxQh012SSshWr7gdFGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z44VXzSdGU420Rnzfh3kKuhC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGLgVw_trrxvNZdcT2atNXPuc_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njtRB6OqwsGDm1LEMcAKQjoG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1TS8B_O5Oa7TFvKoGz8Sus_a24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FkOnpot8icg4Yy38QETHiYhy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wi4qD3--VmxBvgubKqCutLbsE0c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AykzN2BvhjQiP3lBjaTZ7XQ4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7c_UXgvIy-jkT56IzjcJXNrFX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nIbgttvA1yyEYcKquwMgrJLv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyAjJqoLMILUlpW9oVRUkF8s7ew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wIiXPOTd8TCPCFBDG4st22rL.jpg?f=user_large

Wat je ziet:
Samsung Qled QE55Q9F
Harman Kardon HKTS 9
Hue Ledstrip (4 meter)

Wat je niet ziet:
Xbox one X
Xbox Elite controller 2
Ziggo mediabox next
Harman Kardon AVR 151
Apple Airport Extreme
Hue Bridge
Usb inbouw tafelhub (in kast voor opladen apparaten)
JBL Charge 4
Ipad

Kastensysteem is op basis van Besta systeem afgelopen weekend gemaakt (na lang nadenken over ontwerp en uitvoering 😊). De afwerking eromheen is van masief eikenhout 20 mm rondom. Afgewerkt met een monocoating ter bescherming van het hout tegen vlekken en zon. Onderin heb ik plinten gemaakt van apra fenix en de kast op keukenpoten gezet om het goed deze te kunnen stellen. Reden van zetten en niet hangen is dat ik daardoor al mijn kabelwerk naar beneden in de loze ruimte kan brengen en daardoor alle kabels niet achter de kast kwijt moet. Heb ook achter ieder apparaat rechtstreekse gaten naar beneden gemaakt in de kast zodat er geen kabels door de achterkant hoefden maar gelijk in de loze ruimte landen. Daardoor is er nagenoeg geen kabel te zien in de kastjes als je ze opent. Tv nog tijdelijk geplaatst ipv aan de muur aangezien de volgende tv een 75 inch gaat worden die ik dan wel gaan hangen. Audio is voor mij prima, de Harman Kardon set is al wat ouder maar voldoet prima voor gamen, series en films kijken. Ben persoonlijk nog steeds blij met de oude generatie (grotere) subwoofer van Harman die een vollere bas geeft.

[ Voor 0% gewijzigd door appeltje eitje op 13-07-2020 11:05 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Een van de grootste misvattingen in audio is het idee dat grote speakers voor meer overlast zorgen. Natuurlijk kun je met grote speakers vaak flink output genereren, maar je kunt stellen dat er sneller overlast is door kleine speakers of zelfs ingebouwde TV-luidsprekers. Een goeie speaker heeft heeft een groot bereik en geeft alles weer zoals het hoort. Ondermaatse speakers doen vaak hun best om zo imposant mogelijk te klinken maar hebben last van resonanties en bewuste gecreëerde boosts die voor monotoon gedreun zorgen. Simpel gezegd: een bejaarde die z'n TV hard zet geeft meestal meer overlast dan iemand die bij een film z'n subwoofer goed laat meewerken.

Ik heb altijd meerdere audiosets in huis gehad, met ook in de slaapkamer zuilen. Dat heeft in een appartement nog nooit voor overlast gezorgd. Grote speakers zijn met name bedoeld om bij normale volumes een volledig bereik te hebben, niet om altijd maar snoeihard muziek te draaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Exirion schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Een van de grootste misvattingen in audio is het idee dat grote speakers voor meer overlast zorgen. Natuurlijk kun je met grote speakers vaak flink output genereren, maar je kunt stellen dat er sneller overlast is door kleine speakers of zelfs ingebouwde TV-luidsprekers. Een goeie speaker heeft heeft een groot bereik en geeft alles weer zoals het hoort. Ondermaatse speakers doen vaak hun best om zo imposant mogelijk te klinken maar hebben last van resonanties en bewuste gecreëerde boosts die voor monotoon gedreun zorgen. Simpel gezegd: een bejaarde die z'n TV hard zet geeft meestal meer overlast dan iemand die bij een film z'n subwoofer goed laat meewerken.

Ik heb altijd meerdere audiosets in huis gehad, met ook in de slaapkamer zuilen. Dat heeft in een appartement nog nooit voor overlast gezorgd. Grote speakers zijn met name bedoeld om bij normale volumes een volledig bereik te hebben, niet om altijd maar snoeihard muziek te draaien.
+1 dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BNP7N_1veU3URyklPiKjJsxS_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6nyOERtw9HQu3VEOwuLYZFQD.jpg?f=user_large

U ziet hier in de laagkast 2 stuks 12 inch en 2 stuks 15 inch voor het laag.

Op normaal huiskamerniveau maar ook een stuk luider horen mijn buren dit niet.

Met ruim 130 kilo per stuk is het enige dat beweegt de lucht die de weg naar je oorschelpen zoekt.
Compleet doodgedempt met loodbitumen en een specifieke bouwwijze waardoor geluid achter de drivers diffuus gemaakt wordt en niet de kast kan verlaten.

Gaat het heel hard dan stuitert natuurlijk alles hier in huis als het moet.

Moraal van het verhaal, dit klinkt op lage volumes gewoon zeer goed en veroorzaakt geen hinder tot op een zeker niveau natuurlijk.
Mijn oude zuiltjes van 30 kilo spaanplaat staan om het geringste al te stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
Fraggert schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:09:
[...]

+1 dit

[Afbeelding]

Met ruim 130 kilo per stuk is het enige dat beweegt de lucht die de weg naar je oorschelpen zoekt.
Compleet doodgedempt met loodbitumen en een specifieke bouwwijze waardoor geluid achter de drivers diffuus gemaakt wordt en niet de kast kan verlaten.

Moraal van het verhaal, dit klinkt op lage volumes gewoon zeer goed en veroorzaakt geen hinder tot op een zeker niveau natuurlijk.
Mijn oude zuiltjes van 30 kilo spaanplaat staan om het geringste al te stuiteren.
Je doet je sig eer aan, de tandjes wat een knoeperds :D
Puur uit interesse, wat voor apparaten zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Twee vragen die wellicht een beetje offtopic zijn, maar goed }:O .
Wat voor kleed heb je daar liggen? :)
Wat voor haakjes zijn dat in de gang voor de kinderen, ziet er leuk uit :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Luuk013 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Bevalt die asw608? Ik twijfel tussen de 610 en 608 in combi met mijn b&w 382 plafondspeakers :)
Ik heb hem ook en hij tikt echt prima de 35hz aan, dat doet die echt goed. Je merkt alleen wel als je hem harder laat spelen dat je sneller mechanisch geluid gaat maken omdat de driver zich met slechts 8" erg uit moet sloven om 35hz hoorbaar te maken. Voor geluidsdruk met films kun je beter wat anders kopen als je een wat ruimere woonkamer hebt. Voor de meeste muziek meer dan prima.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
[...]

+1 dit

[Afbeelding]

IS dat zelfbouw of een actual algemeen verkrijgbare speaker?
Lijkt me met 130 kilo per stuk wel wat lastig om goed te plaatsen. Hoe moet dat, met een pallettruck? :+

Ziet er wel heel gaaf uit though. Al denk ik dat er hier iets anders gaat stuiteren als ik zoiets neer zou zetten. Iets met WAF :P

En dat de buren het niet horen: ik denk eerder dat ze het zullen voelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Krilo_89 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:15:
Twee vragen die wellicht een beetje offtopic zijn, maar goed }:O .

[...]

Wat voor kleed heb je daar liggen? :)

[...]

Wat voor haakjes zijn dat in de gang voor de kinderen, ziet er leuk uit :) .
Haha, IKEA Vonsbäk 300x200cm :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:21

Insidious

Professionele amateur

[...]

+1 dit

[Afbeelding]

Trek je vooral niets aan van mijn mening maar die speakers zijn ECHT TE GROOT voor die ruimte. Lijkt net of je 12 inch televisie hebt. Niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar die dingen zijn ENORM! Geniet ervan, het zal ongetwijfeld klinken als een beest. Have fun! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:20
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45
[...]

+1 dit

[Afbeelding]

Doet me aan de Avalon Acoustics Isis denken.

Is het een zelfbouw geïnspireerd op dat model? Mooi resultaat dan. d:)b

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wekko306 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Je doet je sig eer aan, de tandjes wat een knoeperds :D
Puur uit interesse, wat voor apparaten zijn dat?
The Eagle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:26:
[...]

IS dat zelfbouw of een actual algemeen verkrijgbare speaker?
Lijkt me met 130 kilo per stuk wel wat lastig om goed te plaatsen. Hoe moet dat, met een pallettruck? :+

Ziet er wel heel gaaf uit though. Al denk ik dat er hier iets anders gaat stuiteren als ik zoiets neer zou zetten. Iets met WAF :P

En dat de buren het niet horen: ik denk eerder dat ze het zullen voelen :P
@Wekko306 @The Eagle

Ik heb ze een tijdje terug al gepost, het zijn idd zelfbouw. Maar het ontwerp van deze luidspreker komt van de Nederlandse luidsprekerdesigner Tony Gee van TG Acoustic en Humble Home Made Hifi.

Ik heb de kasten gebouwd, het ontwerp is gratis te gebruiken en de onderdelen heb ik bij Tony gekocht.

Voor wat betreft het gewicht, de topkast staat los op de laagkast. De laagkast is grotendeels op zolder gebouwd maar het samenvoegen van de baffle (de voorzijde, in totaal 92mm MDF) heb ik beneden gedaan vanwege het gewicht.

Ik heb de bouw van de luidsprekers op het forum van zelfbouwaudio.nl staan.
Mark12121979 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Trek je vooral niets aan van mijn mening maar die speakers zijn ECHT TE GROOT voor die ruimte. Lijkt net of je 12 inch televisie hebt. Niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar die dingen zijn ENORM! Geniet ervan, het zal ongetwijfeld klinken als een beest. Have fun! ;)
Dat klopt deels wat je zegt hoor, op hoge volumes merk je dat wel, op normaal huiskamerluisterniveau en een beetje harder heb je daar totaal geen last van.
Ik heb ze destijds wel "op de groei" gebouwd omdat we naar een grotere woning wilden verhuizen. De crisis gooide echter roet in het eten en je knippert 3 x met je ogen en het is 2020 :+

Het was de bedoeling te verhuizen naar een woning met ruimte voor een grote huiskamerbioscoop met een projector.
Xander schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Doet me aan de Avalon Acoustics Isis denken.

Is het een zelfbouw geïnspireerd op dat model? Mooi resultaat dan. d:)b
Klopt, de kast is zeker geinspireerd op dat model.

Voor de rest, zie bovenstaande stukje.

Onderstaand zie je nog de externe filters voor de linker- en rechterspeaker. Vanwege de grootte van de componenten het spul maar buiten de kasten gelaten, wel zo handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoYzdIQjXsri2qUraweC8ifaayA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K4HfUlr3SwHGFlKMBP1mqkZv.jpg?f=user_large

En inmiddels is de 55 inch plasma vervangen door een 65 inch Sony (KDL-65W855C) voor het evenwicht en de oude Sony stereo-setup heeft ruimte gemaakt voor een fatsoenlijke Marantz, de PM11-S3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7STUwUK6rlutPEU2yDTZbWF2kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i85cZ9bvuAXP2X6pcimHwpBP.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, ik doe niet aan surround, ik doe alles 2.0 van series, films tot games op de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

edit: alleen nog eens tijd vinden om die achterlijke magneetjes van de roosters zwart te spuiten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:22:
[...]

[...]

@Wekko306 @The Eagle

Ik heb ze een tijdje terug al gepost, het zijn idd zelfbouw. Maar het ontwerp van deze luidspreker komt van de Nederlandse luidsprekerdesigner Tony Gee van TG Acoustic en Humble Home Made Hifi.

Ik heb de kasten gebouwd, het ontwerp is gratis te gebruiken en de onderdelen heb ik bij Tony gekocht.

Voor wat betreft het gewicht, de topkast staat los op de laagkast. De laagkast is grotendeels op zolder gebouwd maar het samenvoegen van de baffle (de voorzijde, in totaal 92mm MDF) heb ik beneden gedaan vanwege het gewicht.

Ik heb de bouw van de luidsprekers op het forum van zelfbouwaudio.nl staan.

[...]

Dat klopt deels wat je zegt hoor, op hoge volumes merk je dat wel, op normaal huiskamerluisterniveau en een beetje harder heb je daar totaal geen last van.
Ik heb ze destijds wel "op de groei" gebouwd omdat we naar een grotere woning wilden verhuizen. De crisis gooide echter roet in het eten en je knippert 3 x met je ogen en het is 2020 :+

Het was de bedoeling te verhuizen naar een woning met ruimte voor een grote huiskamerbioscoop met een projector.

[...]

Klopt, de kast is zeker geinspireerd op dat model.

Voor de rest, zie bovenstaande stukje.

Onderstaand zie je nog de externe filters voor de linker- en rechterspeaker. Vanwege de grootte van de componenten het spul maar buiten de kasten gelaten, wel zo handig.

[Afbeelding]

En inmiddels is de 55 inch plasma vervangen door een 65 inch Sony (KDL-65W855C) voor het evenwicht en de oude Sony stereo-setup heeft ruimte gemaakt voor een fatsoenlijke Marantz, de PM11-S3.

[Afbeelding]

En nee, ik doe niet aan surround, ik doe alles 2.0 van series, films tot games op de PS4.
Lol, de poes en je versterker geven weg dat het een grote tv is maar naast de luidsprekers lijkt de tv 43" :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Mooi gedaan. ;)
Je mist alleen 3 foto's rechts O-) 3x3 is mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Je moet even goed kijken om de juiste schaal te kunnen interpreteren inderdaad.
De kat lijkt wel een kitten, de PS4 en Marantz zijn maar inimi. Dan pas kom je erachter dat de TV behoorlijk groot is, maar de speakers nog veel groter!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@JT en @B-Real ze zijn 179 cm hoog ;)

even voor de schaal, ik zit hier het fineer van de laagkast af te werken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBGuSbmdmcjgmWovaXVyDA25Irw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nuDhzTwaam97IgDGxygkNaZ.jpg?f=fotoalbum_large

:P

[ Voor 85% gewijzigd door Fraggert op 14-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
@Fraggert Erg gaaf om te zien hoeveel passie er in die luidsprekers is gaan zitten! Ik zou het graag willen, maar een spijker recht in een plank slaan is voor mij al een opgave :D.

Het enige wat mij persoonlijk stoort zijn de speakergrill's. Die vind ik echt lelijk en goedkoop afsteken bij deze verder schoonheden van luidsprekers. Wat is de reden om voor die PA-achtige grills te gaan?

Ik zou dan eerder voor mooie stoffen losse kapjes gaan die met magneetjes zijn te bevestigen. Beetje dit idee (kon zo gauw geen goed plaatje vinden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIcI4o2qK3dNVzLS3MAxMCZCIho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a0Yt8sYoLs3EnCOibIYbgBca.png?f=user_large

Dat moet met jouw skills goed te realiseren en komt imho deze prachtige units zeer ten goede :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:37:
@JT en @B-Real ze zijn 179 cm hoog ;)

even voor de schaal, ik zit hier het fineer van de laagkast af te werken

[Afbeelding]

:P
Leuk man!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

renzo4000 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:55:
@Fraggert Erg gaaf om te zien hoeveel passie er in die luidsprekers is gaan zitten! Ik zou het graag willen, maar een spijker recht in een plank slaan is voor mij al een opgave :D.

Het enige wat mij persoonlijk stoort zijn de speakergrill's. Die vind ik echt lelijk en goedkoop afsteken bij deze verder schoonheden van luidsprekers. Wat is de reden om voor die PA-achtige grills te gaan?

Ik zou dan eerder voor mooie stoffen losse kapjes gaan die met magneetjes zijn te bevestigen. Beetje dit idee (kon zo gauw geen goed plaatje vinden):
[Afbeelding]

Dat moet met jouw skills goed te realiseren en komt imho deze prachtige units zeer ten goede :)

Begrijpelijk hoor, de reden voor de grilles is was onze reuzen-Leonberger van bijna 90 Kilo.

Helaas hebben we hem enige tijd geleden moeten laten inslapen.

Maar deze vriendelijke reus kwam nog wel eens met zijn voetbal vanuit de tuin de kamer ingerend om te spelen. Tel daarbij op dat de 15 inch Ciare drivers niet meer gemaakt worden ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8T-dLt6-M30aG6dndIFnsY1dzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQf5jcPlrBt4LLbmBtZlD9cu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb onder het fineer wel een hele zwik neodymium magneten verlijmd om eventueel een rooster te kunnen monteren. Zowel op de top- als de laagkast zitten deze gemonteerd.

Daarbij komt ook dat je door het rooster de drivers ziet, dat geeft een stukje diepte. Het wordt een totaal ander gezicht als je naar een stuk zwart doek aan zit te kijken.
Persoonlijk vind ik het zo meer dan prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D31x3km2shd2fgRQHg4o0WWVnLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7dkVpcReNVjiFBmRwgD3LrgI.jpg?f=user_large

En voordat ik ging bouwen wa sik in de gelegenheid de Galactica's te beluisteren. De originele bouwer heeft ze afgewerkt in een zwarte spetterlak zoals op PA-apparatuur.
Ik heb deze afwerking ook overwogen, maar omdat ze in de woonkamer kwamen maar in het diepe gesprongen en eens gekeken of ik een beetje kon fineren :P

Deze zwarte mastodonten staan in een fantastische luisterruimte opgesteld. Tussen de zuilen kan een projectiescherm omlaag komen voor een weergaloze bios-ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AX2la_-GLTr8wbc140-72RrR4_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfuBV8AR4PypYIlQtV7VN6fx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was blij dat ik deze set eerst gebouwde oer-Galactica's (MK1) kon beluisteren alvorens te beslissen of ik ging bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@Fraggert Wat ik dan weer niet helemaal snap van diegene is dat de ruimte ogenschijnlijk bijna niet gedempt is, allemaal hard materiaal. Kan nooit goed zijn voor de akoestiek...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:32:
@Fraggert Wat ik dan weer niet helemaal snap van diegene is dat de ruimte ogenschijnlijk bijna niet gedempt is, allemaal hard materiaal. Kan nooit goed zijn voor de akoestiek...
Het plafond is akoestisch aangepakt en achter de luisterpositie zijn wat maatregelen getroffen in de vorm van basstraps meen ik mij te herinneren. Is nogal een tijd geleden.

Klonk in elk geval prima, dat weet ik nog wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 14-07-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Laatst online: 11-09 13:31
AntoniusDD schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Mooi gedaan. ;)
Je mist alleen 3 foto's rechts O-) 3x3 is mooier
Ja was een keuze, snap je maar kwam met de maten niet heel goed uit dus daarom 6, dan zouden ze buiten de maat vallen van de twee rechtse kasten en dat wilde ik niet. Maar het is op basis van metalen foto's met magneten dus kan het nog wel een keer aanpassen eventueel. :)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Black Eagle schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Grappig! Ik dacht eerst dat ik ons huis voorbij zag komen :+.

[Afbeelding]

Wij kijken iets meer film en luisteren minder muziek, onze opzet is dus meer gericht op home-cinema (5.1.4). Voor de Atmos speakers maak ik 2 koven met (hue) spotjes+strips en in beiden 2 speakers.

Heb je niet het gevoel dat het plafond een stuk lager is? Als ik de foto's vergelijk boven de gang deur scheelt het toch wel een aardig stuk.

Ik had al een aantal foto's en toelichting in het hifi meubel topic geplaatst, dus beetje dubbelop om dat hier ook te doen. Als het straks af is zal ik ook zeker hier een uitgebreide post neerzetten (y).
Ondertussen is het zo goed als klaar. Wacht nog op Philips, in alle 4 de lightstrips zat een pieptoon, deze zijn netjes vervangen. Helaas was maar bij 1 lightstrip het probleem opgelost, de overige 3 piepen nog, ondertussen al nieuwe adapters gehad, maar deze lossen het probleem ook niet op. Gelukkig heb ik geen problemen met de GU10 spots!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bwWROHoCHI51PafgTTl02tyI5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6sUR9C3u6iLAJLpJhhJojFy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dv3UISlmnXynockTs_TO_T2YMpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQYyl0svf4srtmTL9OAh3qwV.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk is er zo'n 110M speakerkabel in gaan zitten, de 100M rol was net te weinig helaas. De TV was uiteraard een ramp om precies in het gat te krijgen, maar na een middag vloeken is dit gelukt _/-\o_.

Alle apparatuur staat in de trapkast, vanaf hier gaat alleen een UTP kabel en HDMI kabel naar de TV. Dit is toch wel heel erg lekker, alles staat uit het zicht, je hoort geen Playstation blazen als deze aan staat en met de Harmony Hub werkt het als een zonnetje. De enige aanpassing die ik heb moeten doen is dat de TV via IR aangestuurd wordt, hierdoor moeten we wel richten met de remote. Voor de kinderen even wennen, maar wij zijn zo opgegroeid, dus deden we dit toch al :P. Zowel met de controllers van de Switch als PS4 nog geen problemen gehad. Enige nadeel is dat je de kast in moet om een spelletje te wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVwBeiMIF5c6kWOI_iT6IbnW9d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKBZbpSsq2XWjK9h8xsXhusq.jpg?f=fotoalbum_large

Ander bijkomend voordeel, geen kabelmanagement, gewoon alles achter de kast gooien O-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5I8b9_ZGFeYhxE97S7ZWqj0l2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mgoZIPsCyD1iOjIhITq9bzm.jpg?f=fotoalbum_large

Het Logitech Z5500 setje dat er nog staat gaat naar de slaapkamer, de oude HKTS30 set is naar kantoor gegaan samen met de Onkyo SR608.

Woonkamer:
  • LG OLED 55" (C7 als ik me goed herinner)
  • 2x DALI On-Wall (Surround)
  • 3x DALI M375 (Front)
  • 4x DALI E50 (Atmos)
  • HKTS30 subwoofer (van de oude speakerset)
  • Livin' Flame Marly inbouwhaard
  • 10x GU10 Hue Ambiance
  • 8x GU10 Hue Color
  • 4x 5M Hue lightstrip
  • 2x Hue Lamp (E28?)
Trapkast:
  • Onkyo TX-NR656
  • Raspberry pi
  • Nintendo Switch
  • PS4
  • NAS
  • Unifi AP
  • Hue Bridge
  • Logitech Harmony Hub
  • KPN iTV
TODO:
  • Versterker vervangen door een 5.1.4 exemplaar.
  • Hue Sync box
  • Verlichting in keuken, eettafel, salontafel, foto's ophangen, teveel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Daar zit veel werk @Black Eagle! Niet mijn smaak eerlijk gezegd maar kan wel zien dat er met veel energie aan gewerkt is, petje af. Voor mij is het ontwerp iets te veel "manboys-cave gehalte" die ik op zich ook best wel zou willen hebben, maar dan niet in de woonkamer :+

Overigens jouw oplossing voor de apparatuur in de trapkast herken ik, dat heb ik hier thuis ook toegepast alleen heb ik er wel voor gekozen om de receiver bij het meubel te houden. Ik wil toch graag old school zicht houden op de audio settings (en niet alleen via OSD). Ik heb zelf oa wel de PS4 in de trapkast staan, dat is inderdaad een verademing qua geluid, wat kan dat ding een herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Het is ook niet helemaal mijn smaak (iets te strak), maar wel ontzettend netjes gedaan! Spullen in de trapkast zorgt inderdaad voor een hele nette front stage. Maar ik begrijp goed dat de tv aan een beugel precies in dat gat hangt? Hoe krijg je die ooit nog eruit dan? Normaal moet je dan aan die touwtjes trekken die achter de tv aan de beugel vast zitten. 65" had er wel heel mooi tussen gepast :P Al is de 55C7 al een heel mooi toestel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Laatst online: 19-09 19:30
Black Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Ondertussen is het zo goed als klaar. Wacht nog op Philips, in alle 4 de lightstrips zat een pieptoon, deze zijn netjes vervangen. Helaas was maar bij 1 lightstrip het probleem opgelost, de overige 3 piepen nog, ondertussen al nieuwe adapters gehad, maar deze lossen het probleem ook niet op. Gelukkig heb ik geen problemen met de GU10 spots!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteindelijk is er zo'n 110M speakerkabel in gaan zitten, de 100M rol was net te weinig helaas. De TV was uiteraard een ramp om precies in het gat te krijgen, maar na een middag vloeken is dit gelukt _/-\o_.

Alle apparatuur staat in de trapkast, vanaf hier gaat alleen een UTP kabel en HDMI kabel naar de TV. Dit is toch wel heel erg lekker, alles staat uit het zicht, je hoort geen Playstation blazen als deze aan staat en met de Harmony Hub werkt het als een zonnetje. De enige aanpassing die ik heb moeten doen is dat de TV via IR aangestuurd wordt, hierdoor moeten we wel richten met de remote. Voor de kinderen even wennen, maar wij zijn zo opgegroeid, dus deden we dit toch al :P. Zowel met de controllers van de Switch als PS4 nog geen problemen gehad. Enige nadeel is dat je de kast in moet om een spelletje te wisselen.

[Afbeelding]

Ander bijkomend voordeel, geen kabelmanagement, gewoon alles achter de kast gooien O-).

[Afbeelding]

Het Logitech Z5500 setje dat er nog staat gaat naar de slaapkamer, de oude HKTS30 set is naar kantoor gegaan samen met de Onkyo SR608.

Woonkamer:
  • 3x DALI M375 (Front)
  • 4x DALI E50 (Atmos)
  • 10x GU10 Hue Ambiance
  • 8x GU10 Hue Color
  • 4x 5M Hue lightstrip
  • 2x Hue Lamp (E28?)
Trapkast:
  • Onkyo TX-NR656
  • Raspberry pi
  • Nintendo Switch
  • PS4
  • NAS
  • Unifi AP
  • Hue Bridge
  • Logitech Harmony Hub
  • KPN iTV
TODO:
  • Hue Sync box
ziet er leuk uit
hoeveel Meter HDMI kabel heb je gebruikt...?
heb je gelijk 2.1 HDMI gebruikt .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

Er had wel een grotere haard in gemogen :) Verder mooi afgewerkt. Niet direct mijn smaak maar dat is alles wat ik er over zou kunnen zeggen!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 12:20
Die inbouwspeakers hebben een lagere WAF dan mijn simpele zuilen :p
Maar netjes verbouwd en weggewerkt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat het niet ieder zijn smaak is, gelukkig zitten mijn vrouw en ik wat dat te gaat wel op 1 lijn _/-\o_. Na het monteren van de speakers had ik de grills er nog niet op gedaan, mijn vrouw wilde het eigenlijk zo houden omdat het er wel 'stoer' uitzag. Heb uiteindelijk toch de witte grills erop gedaan, anders werd het een heel donker vlak en ze passen mooi bij de koven. Eventueel kan ik de grills nog overspuiten in dezelfde RAL kleur als de muur.
Martijn1990 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:03:
Het is ook niet helemaal mijn smaak (iets te strak), maar wel ontzettend netjes gedaan! Spullen in de trapkast zorgt inderdaad voor een hele nette front stage. Maar ik begrijp goed dat de tv aan een beugel precies in dat gat hangt? Hoe krijg je die ooit nog eruit dan? Normaal moet je dan aan die touwtjes trekken die achter de tv aan de beugel vast zitten. 65" had er wel heel mooi tussen gepast :P Al is de 55C7 al een heel mooi toestel natuurlijk.
In de wand heb ik er rekening mee gehouden dat een 65" ook past, moet alleen het een en ander zagen dan. De TV is meegekomen uit het oude huis, hier was 55" echt de max en vond het iets te ver gaan om ook nog een nieuwe TV te kopen :P.

De beugel kan naar voren worden getrokken, de wand zelf is 35cm diep, beugel kan nog zo'n 15cm naar voren. Onder de TV is nog een kleine ruimte over, hier kunnen precies bijna je vingers tussen.
haaymaan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:15:
ziet er leuk uit
hoeveel Meter HDMI kabel heb je gebruikt...?
heb je gelijk 2.1 HDMI gebruikt .. ?
Heb nu gewoon een 2.0 kabel gebruikt van 10m, maar 7m zou ook meer dan genoeg zijn. De kabel loopt door een 33mm buis, dus die is gemakkelijk te vervangen mocht het nodig zijn.
Tijn96 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:26:
Er had wel een grotere haard in gemogen :) Verder mooi afgewerkt. Niet direct mijn smaak maar dat is alles wat ik er over zou kunnen zeggen!
Achteraf inderdaad ook beetje spijt van. We liepen op dat moment echt tegen ons budget aan, de speakers en al het materiaal had al genoeg gekost. Nu de overwaarde van ons huis binnen is hadden we het makkelijk kunnen doen, maar het was €120-150 extra per 10cm wat we op dat moment echt zonde geld vonden.
Deleon78 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:37:
Die inbouwspeakers hebben een lagere WAF dan mijn simpele zuilen :p
Maar netjes verbouwd en weggewerkt!
Het idee was om de grills over te spuiten, waardoor deze in de muur zouden wegvallen. Mogelijk dat we dit alsnog doen, maar dan wordt het een heel groot grijs vlak en nu past het nog bij de koven en de kast achter de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
blueface schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:41:
Van mijn kant ook weer eens een update.

Heb nu naar eindelijk een jaar de hele Arendal 1723 5.1 THX set compleet.

Wat zien we allemaal?

- Arendal 1723 Towers
- Arendal 1723 Center
- Arendal 1723 sub 1.5
- Arendal 1723 Surround
Vraagje, hoe bevalt de set? Ik ben aan het orienteren voor wat nieuws en Arendal staat op m'n short-list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:02
ConZito schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Vraagje, hoe bevalt de set? Ik ben aan het orienteren voor wat nieuws en Arendal staat op m'n short-list :)
De set bevalt uitstekend! Houd er wel rekening mee dat het lompe en zware speakers zijn.

Ze zijn heel makkelijk te tweaken via correctie software zoals Audessy xt32. Het geheel klink mooi en de bas is zeer strak zonder overdreven te zijn. Zoals al meerdere mensen hebben opgemerkt, gebruik ik ze in een kleine ruimte, maar nogmaals het klinkt uitsekend! mijn woonkamer is 5 bij 5.

Arendal geeft je een 60 dagen garantie voor thuis te proberen. Bevalt het niet, stuur je ze terug. De klantenservice is uitmuntend. Zowel in advies geven als reponse tijd. Er was 1 speaker beschadigd tijdens het transport. Heb hier foto's van gemaakt en er werd totaal niet moelijk gedaan. 3 dagen later had ik zonder gezeur een nieuwe speaker thuis bezorgd en de beschadigde werd thuis opgehaald. Dit was via koerier GLS. Ze doen nu zaken met DHL.

Dan over het geluid. Je moet geen bonkende bassen verwachten. Ze zijn eigenlijk heel puur en naturlijk qua geluidsweergave. Daarom zijn ze ook uitermate geschikt om muziek mee te beluisteren. Je kunt ze natuurlijk zo tweaken als je zelf wilt. Die towers heb ik al meer dan jaar in his nu en ik vindt het elke dag nog steeds een feest om naar te luiseren! Zowel qua films als muziek. Daarnaast zjn ze niet lastig om aan te sturen, wat voor mij ook een harde eis was.

De klantenservice probeert je ook niets aan te smeren. Ze geven gewoon eerlijk advies.

Hoop dat je ik je op weg heb geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
ConZito schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Het zijn geweldige speakers. Hier de 1723 serie staan. Los van het formaat geweldige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Thanks @blueface en @Sjaak2k :)

De vier vloerstaanders die ik nu heb staan zijn stiekem zelfs iets groter, dus het formaat vind ik niet zo belangrijk. De reden dat deze nu op m'n shortlist staan is met name dat ik een betere off-axis afstraling wil en dat is met THX gecertificeerd spul gewoon een gegeven.

De spullen die er nu staan hebben opzich een prima afstraling van het midden en hoog, maar zijn wel gebundeld met een actieve side-firing subwoofer en dat werkt toch niet helemaal als gehoopt in mijn woonkamer. Ik heb serieuze dips vanwege staande golven die bepaalde frequenties uitdoven. De huidige luidsprekers zijn allemaal wel bipolair wat zorgt voor een enorme muur van geluid, ik ben bang dat ik daar misschien op ga inleveren.

Wat betreft het laag, ik zie dat ze aardig linear doorspelen tot 70hz en dat is prima. Ze moeten vooral geen dingen doen die een subwoofer beter kan. Mijn huidige subwoofer houd ik erbij, mogelijk dat ik nog van gedacht verander en twee keer de kleinste Arendal 1723 subwoofer erbij pak of nog een BK Monolith.

Ik heb ook XTZ nog op m'n lijstje staan, maar ik vind Arendal meer uitstraling hebben.

Long story short, ik wil luidsprekers die goed presteren in een HT-setup, muziek is van onderschikt belang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20-09 10:02
@ConZito

De THX kan ik je zeggen dat die subliem is voor de speakers. Zit ook regelmatig niet in het midden en er soms 1 meter links of rechts, maar ik hoor de geluiden uit front, center en surrounds nog uitstekend van die posities. De subwoofers van Arendal hebben geen THX. Dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:28
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierbij presenteer ik mijn opstelling.
Volgens mijn vrouw blijft dit voorlopig de opstelling.
(iets met steeds andere dingen aanschaffen)
Ik ben wel de zolder aan het verbouwen dus daar komt nog wat leuks.
Wat je ziet,
Samsung 75NU8000
Arris 4k iptv xs4all
Yamaha Aventage 1080
Yamaha BD-S673 blu-ray
PS4
B&W asw608
KEF Q950 fronts
KEF Q650 center

Rears B&W686 s2

Tv keuken = Philips 32inch

HDMI = audioquest cinnamon
Speakerkabel = Oehlbach 4mm

En een Synology ds218+ in de meterkast.
Waar heb je dat meubel vandaan? Erg tof design

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal zeer vette setjes, maar eeuh...

heeft niemand iets compacts ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Vettigedennis witte stroomkabels koop je voor een prikkie bij Amazon

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:57:
allemaal zeer vette setjes, maar eeuh...

heeft niemand iets compacts ?
Ik.. maar dat zit momenteel nog (of weer) in dozen. Met wat geluk is de huiskamer volgende week gereed en dan zal ik hier mijn vernieuwde set / opstelling wel delen :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Vettigedennis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 02:53:
Klopt , ik heb laatst zo’n wit kabeltje gekocht. Maar dat zijn allemaal van die “gewone” kabels. Niks mis mee maar ik vind zo’n dikke kabel veel mooier. Zoiets als de Audioquest maar dan in het wit.

Of zoiets als deze bijvoorbeeld , alleen is die niet met een C7 aansluiting verkrijgbaar.
https://www.stassen.nl/ka...ldkabel-edition-powercord

Tot op heden nog niks kunnen vinden wat past en leuk uit ziet. Maar we zoeken verder :)
En anders zelf iets maken (losse kabel en stekkers met een mooie witte sleeve eromheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Leroy1909 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Thx

Ik heb hem hier besteld

https://www.dewoonwinkel....ngo-zwart-in-2-maten.html

Maar er zijn meerdere winkels die hem verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Vettigedennis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 02:53:
Klopt , ik heb laatst zo’n wit kabeltje gekocht. Maar dat zijn allemaal van die “gewone” kabels. Niks mis mee maar ik vind zo’n dikke kabel veel mooier. Zoiets als de Audioquest maar dan in het wit.

Of zoiets als deze bijvoorbeeld , alleen is die niet met een C7 aansluiting verkrijgbaar.
https://www.stassen.nl/ka...ldkabel-edition-powercord

Tot op heden nog niks kunnen vinden wat past en leuk uit ziet. Maar we zoeken verder :)
Waarom spuit je ze niet wit?

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kabels spuiten? 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Waarom niet heb ik ook gedaan 3 lagen verf en zit al 3 jaar zonder beschadiging. >:) :P

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kolderindekop schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:18:
Waarom niet heb ik ook gedaan 3 lagen verf en zit al 3 jaar zonder beschadiging. >:) :P
Dan is het misschien meer rubbercoating dan verf. Als je bij een beetje dikke kabel verf gebruikt dan bladdert dat na een beetje bewegen en buigen zo af. Bovendien verkloot je daarmee je dure kabels zodanig dat je ze niet meer zou kunnen verkopen.

Als je een andere kleur wil dan zou ik kabelmantel/-kous kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Plastidip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41
Leroy1909 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:10:
[...]

https://www.wantsandneeds...mango-zwart-55-x-200-x-46
Scheelt weer wat. :p :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Witte kabel? Gewoon dit: https://www.allekabels.nl...3693/kabelsleeve-wit.html

Gewoon mesh / sleeven dus. Net als met alle computerkabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Black Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:
  • 3x DALI M375 (Front)
  • 4x DALI E50 (Atmos)
  • 10x GU10 Hue Ambiance
  • 8x GU10 Hue Color
  • 4x 5M Hue lightstrip
  • 2x Hue Lamp (E28?)
Trapkast:
  • Onkyo TX-NR656
  • Raspberry pi
  • Nintendo Switch
  • PS4
  • NAS
  • Unifi AP
  • Hue Bridge
  • Logitech Harmony Hub
  • KPN iTV
TODO:
  • Hue Sync box
Mooi hoor, vraag me alleen af wat je gaat doen als je een nieuwe tv wilt kopen of groter wilt. Dat gaat natuurlijk niet lukken. Tenzij je het weer gaat slopen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:28

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:21
Tijdens de verhuizing even de B&W CM1S2 neergezet als fronts. Toch wel een plaatje zo i.c.m. de B&W DB4S. Zal even een compleet plaatje schieten als alles staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILM_8S-f307qxSspkbhmKjmjfxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHefB2BbrvjJO3QBUJbJv2oD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Koning-Admiraal schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:45:
Mooi hoor, vraag me alleen af wat je gaat doen als je een nieuwe tv wilt kopen of groter wilt. Dat gaat natuurlijk niet lukken. Tenzij je het weer gaat slopen.
In het uiterste geval hang je een akoestisch transparant scherm over TV-opening en speakers heen en koop je een goeie projector ;) Daar leent deze opbouw zich sowieso prima voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Exirion schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Dan is het misschien meer rubbercoating dan verf. Als je bij een beetje dikke kabel verf gebruikt dan bladdert dat na een beetje bewegen en buigen zo af. Bovendien verkloot je daarmee je dure kabels zodanig dat je ze niet meer zou kunnen verkopen.

Als je een andere kleur wil dan zou ik kabelmantel/-kous kopen.
Nog een reden om nooit dure kabels te kopen :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
2 weken geleden mijn 5 jaar oude 49" Sony vervangen voor een Samsung 65Q90T.
Echt een verschil van dag en nacht.
Films en games met HDR spatten van het scherm af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cMiob0V6z9356sA3kg4x0zxTmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hz3nlBN3C6yzxurTHFFUaJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2vDt8NK6r3jQhhot2DoKC4Sy-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfIoUwkvdRgIRVYU7ZyeAGo6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ampc5holcIJSA607w4SIKtc4yGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8E7edzAmYqYUUOjuQNPfLfYE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBVEFokb8RuGR_3X1w9ZdSOSsYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFijl1vnvujeRtDeFytNNDiZ.jpg?f=fotoalbum_large

De soundbar ( ook van Sony ) wordt binnenkort vervangen voor een Samsung HW-Q950T met dolby atmos.

In het tv meubel staan verder nog een:

Ps4 pro
Nvidia shield tv pro
WIIU

Scrooge NL

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Laatst online: 06-03 16:01
Ook na het lange meekijken over de jaren, mijn setup.

In het zelf gemaakte meubel;
Marantz SR8012
Marantz DV8300
Center; Focal Cobalt CC800 -> klinkt niet lekker in het meubel, logisch 8)7

Ben aan het overwegen om het meubel weg te halen, zodat er niks tussen de twee main's staat.
Men zegt beter voor geluid en denk zelf dat het wat rustiger oogt. Iemand anders ook geprobeerd zonder meubel tussen de mains te draaien?

Aan de verdikte muur hangt de LG 65" C9, vindt het heerlijk om naast films bijvoorbeeld op YouTube NPR tiny desk video's te kijken of andere live optredens. Source hoeft niet altijd perfect te zijn.

Rest van de speakers;
Surround; Focal Cobalt SW826S
SUB; Focal Cobalt SW800
Mains; Focal Sopra 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OymFsEzQNIvdPsvWrNVdt7srtS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxsvCwuHzr9sH07DhBAZtqdE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V87LomNjvM-3lBAqnROZ4eKgg1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miFNkbVZfwzd9E4V4VpHSKhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fB6-Z69hgF1gvxSzd07BvpVGbC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkVX1PnKWUeLSddIMlUJeqzD.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, ik zet elke keer de roosters er weer terug op vanwege twee katten, je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@F r a n k D
Ga je de akoestische panelen nog ophangen of is het bewust zo :)

Grappige speakers zo! Nog niet eerder gezien

[ Voor 22% gewijzigd door LuisjeNL op 21-07-2020 21:48 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
@F r a n k D Nette set hoor. Hoop dat je wel extra verzekerd bent voor je inboedel? :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
Die Sopra's zijn weliswaar mooi en heel prijzig, maar het is nou niet iets waar je mee gaat lopen gelukkig. Dat zou ook knap zijn aangezien ze ca 70 kilo per stuk wegen en je dus een pallettruck oid nodig hebt :+
Diefstal hoef je niet echt bang voor te zijn, en als ze ze wel jatten moet je de inbrekers ook gewoon kudos geven dat ze ze meenemen vind ik :P
Ik hoop wel voor hem dat de combi met een kat een gelukkige is :X

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 21-07-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooie setup, en ik ben zeer benieuwd naar die speakers. Ze staan hoog op m'n lijstje om eens te beluisteren. Ik heb nu de Pioneer/TAD S-1EX, die geweldig klinken, maar ik ben altijd fan van Focal tweeters geweest en ik ben iets meer pit in het hoog gewend. De S-1EX's klinken soms wat ingetogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

The Eagle schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:35:
[...]
Ik hoop wel voor hem dat de combi met een kat een gelukkige is :X
En laat dat nou juist niet onder de meeste inboedelverzekeringen vallen (helaas achtergekomen nadat een van de katten een speaker had beschadigd :'( )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
sjirafje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:04:
[...]

En laat dat nou juist niet onder de meeste inboedelverzekeringen vallen (helaas achtergekomen nadat een van de katten een speaker had beschadigd :'( )
Hier op dezelfde manier achtergekomen ja O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
* The Eagle wat dat betreft nog steeds blij dat Mrs Eagle allergisch is voor beesten met haar (mijzelf gelukkig niet meegerekend :P ).
Beest komt er hier dus gewoon niet in. Ik heb twee jonge kids, maar die kun je opvoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
F r a n k D schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:17:
Ook na het lange meekijken over de jaren, mijn setup.
Lekker lekker :9 En eindelijk eens een fatsoenlijk vachtje op de vloer ipv dat eeuwige kliklaminaat >:)
heerlijk om naast films bijvoorbeeld op YouTube NPR tiny desk video's te kijken of andere live optredens
Uhuh, goudmijn! net als KEXP O+

[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 22-07-2020 16:58 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nice d:)b

ik hoor nog niemand over de panelen achter je speakers, zijn dat akoestische maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Fraggert schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:37:
[...]ik hoor nog niemand over de panelen achter je speakers, zijn dat akoestische maatregelen?
Letterlijk de eerste reactie na die post :D
LuisjeNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:48:
@F r a n k D Ga je de akoestische panelen nog ophangen of is het bewust zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Laatst online: 06-03 16:01
LuisjeNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:48:
@F r a n k D
Ga je de akoestische panelen nog ophangen of is het bewust zo :)

Grappige speakers zo! Nog niet eerder gezien
Uiteindelijk wel, haal ze nog te vaak weg of verplaats ze.
Exirion schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:02:
[...]
Mooie setup, en ik ben zeer benieuwd naar die speakers. Ze staan hoog op m'n lijstje om eens te beluisteren. Ik heb nu de Pioneer/TAD S-1EX, die geweldig klinken, maar ik ben altijd fan van Focal tweeters geweest en ik ben iets meer pit in het hoog gewend. De S-1EX's klinken soms wat ingetogen.
Focal tweeters zijn uniek, je moet ervan houden. Kan je aanraden om een keer naar Focal's te luisteren met de beryllium tweeter, zoals de Kanta 2.
Gluten Parody schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:20:
[...]
Lekker lekker :9 En eindelijk eens een fatsoenlijk vachtje op de vloer ipv dat eeuwige kliklaminaat >:)
Had er ook genoeg van idd, ligt er nog niet zo lang. Laminaat eruit en hup tapijt tegels erin, lekker zwaar en hoogpolig.
Fraggert schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:37:
[...]
nice d:)b

ik hoor nog niemand over de panelen achter je speakers, zijn dat akoestische maatregelen?
Thanks, idd de panelen samen met de twee bass traps om de bass iets in te dammen zodat de speaker iets dichter tegen de muur kan.

Dagje vrij vandaag, heb het meubel weg gehaald om te proberen. Ben een beetje geschrokken van het verschil. Meubel komt dus niet meer terug. Zeker waard om het te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooi hoor! Is dit een dedicated kamer voor audio/video, of tevens woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

coazter schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Letterlijk de eerste reactie na die post :D

[...]
Fuck me......seriously...echt niet gezien |:( 8)7

Of is dat die 22% edit van @LuisjeNL :P :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Fuck me......seriously...echt niet gezien |:( 8)7

Of is dat die 22% edit van @LuisjeNL :P :+
Niet zo he :P
[Voor 22% gewijzigd door LuisjeNL op 21-07-2020 21:48]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LuisjeNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:55:
[...]

Niet zo he :P
[Voor 22% gewijzigd door LuisjeNL op 21-07-2020 21:48]
_O- _O- _O-

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:24
GermanPivo schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:34:
Toen ik nog bij m'n ouders woonde een beamer gehad, maar omdat een tweepersoonsbed ook wel prettig was :+ , helaas weg moeten doen. Heb dat altijd jammer gevonden, dus met mezelf afgesproken dat er weer een zou komen als er plek voor was. Aangezien je beloftes altijd na moet komen... :9

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat je (niet) ziet:
  • Marantz SR7009
  • Marantz BD5004
  • Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S
  • Jamo SUB 300 + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma
  • Epson EH-TW6600
  • 100" spanscherm (elektrisch)
  • Mac Mini + Plex
  • Logitech Harmony Ultimate
15 jaar geleden riep ik al dat ik ooit een huis wilde met een dedicated HT; afgelopen december de grootste upgrade ooit in ontvangst genomen. *O* Sinds een kleine 2 maanden is ook de HT echt klaar. Is een kamer de los staat van de rest van het huis (alleen verbonden met de hal) en aan geen enkele kant grenst met buren.
In het echt is de verlichting een stuk gezelliger, maar een beetje redelijke foto's maken van zo'n kamer is lastig :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV_nWuS4St5259ydYqRma1kXejE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HAdJP6PshzxuDe7oklomLRv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2T0m_y_3JVJXb1OS2gJNvpWwqR0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uolCsHpvVUj02Oh90pFbYiQ8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE6WAnqCNG6WM2CoHvuz2NeLJA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAAXvRjWEDF7n9C8JbXAdyms.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat je (niet) ziet:
  • Marantz SR7009
  • Sony BDP-S3700
  • Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S (Front, center, surround)
  • Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma
  • Jamo 2x S602 (surround back)
  • Epson EH-TW6600 (ISF gecalibreerd)
  • 100" spanscherm
  • Media server + Plex

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Heel gaaf! Hoe bevalt het materiaal van klipsch? Je luistert er geen muziek op verwacht ik ff snel?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@GermanPivo Heb je nooit een groter scherm overwogen? Ik heb lang getwijfeld tussen een 86" LCD TV en een projector, en uiteindelijk is het een projector geworden maar dan wel met gespannen 120" scherm. Je went erg snel aan zo'n beeld ;) De kijkafstand is bij ons vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Tijn96 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Heel gaaf! Hoe bevalt het materiaal van klipsch? Je luistert er geen muziek op verwacht ik ff snel?
Bevallen erg goed! Toen ze nog in de woonkamer stonden, speelde ik er nog wel eens muziek (pop/rock/jazz/blues) op af. Ze komen het beste uit de nerf met pop/rock in mijn ogen, maar ze staan hier natuurlijk vooral voor de films en incidenteel muziek concert (wat dan meestal pop/rock/blues is).
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:50:
@GermanPivo Heb je nooit een groter scherm overwogen? Ik heb lang getwijfeld tussen een 86" LCD TV en een projector, en uiteindelijk is het een projector geworden maar dan wel met gespannen 120" scherm. Je went erg snel aan zo'n beeld ;) De kijkafstand is bij ons vergelijkbaar.
Haha, formaat went inderdaad erg snel! In het appartement had het wel groter gemogen dan 100", maar daar zaten we ook net geen 5 meter van het scherm af. Nu is de afstand vanaf de voorste rij (ook de sweetspot) ongeveer 2.5 meter. Dan is 100" echt meer dan genoeg en komt ook mooier uit met de ruimte die we hebben (links van het scherm zit een raam).

[ Voor 41% gewijzigd door GermanPivo op 23-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

GermanPivo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Bevallen erg goed! Toen ze nog in de woonkamer stonden, speelde ik er nog wel eens muziek (pop/rock/jazz/blues) op af. Ze komen het beste uit de nerf met pop/rock in mijn ogen, maar ze staan hier natuurlijk vooral voor de films en incidenteel muziek concert (wat dan meestal pop/rock/blues is).
Klinkt goed! Heb wel een zwak voor het merk als het gaat om films idd. One day _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[b]GermanPivo in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"GermanPivo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ Nu is de afstand vanaf de voorste rij (ook de sweetspot) ongeveer 2.5 meter. Dan is 100" echt meer dan genoeg en komt ook mooier uit met de ruimte die we hebben (links van het scherm zit een raam).
Het past nu inderdaad wel mooi in de ruimte. Is het toevallig een split-level woning? :) Ik heb onze HT kamer nu gewoon in een vrije kamer op de beganegrond, maar we hebben ook een kelder waar de ramen op dezelfde hoogte zitten. Het is een split-level woning met de kelder tot dezelfde raamhoogte als bij jou onder de grond. Als we de HT-kamer genoeg gebruiken, en daar ziet het nu wel naar uit, dan wil ik een grotere ruimte in de kelder inrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Het past nu inderdaad wel mooi in de ruimte. Is het toevallig een split-level woning? :) Ik heb onze HT kamer nu gewoon in een vrije kamer op de beganegrond, maar we hebben ook een kelder waar de ramen op dezelfde hoogte zitten. Het is een split-level woning met de kelder tot dezelfde raamhoogte als bij jou onder de grond. Als we de HT-kamer genoeg gebruiken, en daar ziet het nu wel naar uit, dan wil ik een grotere ruimte in de kelder inrichten.
Nee, is gewoon op de begane grond. Doordat het alleen verbonden is via de hal, in de woonkamer ook vrijwel geen overlast tijdens het kijken van een film. :) Kelder is al helemaal een ideale plek natuurlijk! En hoe groter hoe beter :+

Pagina: 1 ... 71 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic