The Eagle schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:26:
[...]
IS dat zelfbouw of een actual algemeen verkrijgbare speaker?
Lijkt me met 130 kilo per stuk wel wat lastig om goed te plaatsen. Hoe moet dat, met een pallettruck?
Ziet er wel heel gaaf uit though. Al denk ik dat er hier iets anders gaat stuiteren als ik zoiets neer zou zetten. Iets met WAF
En dat de buren het niet horen: ik denk eerder dat ze het zullen voelen

@
Wekko306 @
The Eagle
Ik heb ze een tijdje terug al gepost, het zijn idd zelfbouw. Maar het ontwerp van deze luidspreker komt van de Nederlandse luidsprekerdesigner Tony Gee van
TG Acoustic en
Humble Home Made Hifi.
Ik heb de kasten gebouwd, het ontwerp is gratis te gebruiken en de onderdelen heb ik bij Tony gekocht.
Voor wat betreft het gewicht, de topkast staat los op de laagkast. De laagkast is grotendeels op zolder gebouwd maar het samenvoegen van de baffle (de voorzijde, in totaal 92mm MDF) heb ik beneden gedaan vanwege het gewicht.
Ik heb de
bouw van de luidsprekers op het forum van zelfbouwaudio.nl staan.
Mark12121979 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:27:
[...]
Trek je vooral niets aan van mijn mening maar die speakers zijn ECHT TE GROOT voor die ruimte. Lijkt net of je 12 inch televisie hebt. Niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar die dingen zijn ENORM! Geniet ervan, het zal ongetwijfeld klinken als een beest. Have fun!

Dat klopt deels wat je zegt hoor, op hoge volumes merk je dat wel, op normaal huiskamerluisterniveau en een beetje harder heb je daar totaal geen last van.
Ik heb ze destijds wel "op de groei" gebouwd omdat we naar een grotere woning wilden verhuizen. De crisis gooide echter roet in het eten en je knippert 3 x met je ogen en het is 2020
Het was de bedoeling te verhuizen naar een woning met ruimte voor een grote huiskamerbioscoop met een projector.Klopt, de kast is zeker geinspireerd op dat model.
Voor de rest, zie bovenstaande stukje.
Onderstaand zie je nog de externe filters voor de linker- en rechterspeaker. Vanwege de grootte van de componenten het spul maar buiten de kasten gelaten, wel zo handig.
En inmiddels is de 55 inch plasma vervangen door een 65 inch Sony (KDL-65W855C) voor het evenwicht en de oude Sony stereo-setup heeft ruimte gemaakt voor een fatsoenlijke Marantz, de PM11-S3.
En nee, ik doe niet aan surround, ik doe alles 2.0 van series, films tot games op de PS4.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison