Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:24
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Ik ben nog niet zo lang klaar met alles.
Afgelopen weken een twee kabelgoten uit de (stenen) muur gebeiteld, de boel gestuct, geverfd en het hele circus. Ik ben blij dat ik grotendeels klaar ben met de woonkamer.

Paar weken geleden zag het er zo nog uit....

Nu de rest van de onderverdieping nog, de komende weken. Je moet wat in deze Corona tijd 😁

Succes met jullie verbouwing!
Is het open frezen/beitelen van een muur voor een kabelgoot nog ingrijpend werk of valt dit allemaal wel mee?

Wij krijgen over een week of 6 de sleutel van onze nieuwe woning en ik zou erg graag hetzelfde doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Loei123 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Is het open frezen/beitelen van een muur voor een kabelgoot nog ingrijpend werk of valt dit allemaal wel mee?

Wij krijgen over een week of 6 de sleutel van onze nieuwe woning en ik zou erg graag hetzelfde doen.
Koop een flex (haakse slijper) met een diamant schijfje en je bent in 3 minuten klaar. Daarna zit je huis vol stof, dus ik wil je deze ervaring delen: koop een veiligsheidsbril duikbril formaat en een goede stofkap. Daarnaast neem een goede bouwstofzuiger en laat een tweede persoon de slang dichtbij (niet te dicht...) de flex houden zodat de meeste van het slijpsel de stofzuiger in verdwijnt.

Dat laatste scheelt 4 uur stofzuigen...

Neem een klophamer (bijna elke boormachine die ook alleen kan kloppen ipv kloppen + boren volstaat, mits die maar genoeg J kan meppen), ram er een SDS beitel in en verwijder het steen of beton tussen de geslepen sleuven.

Wat je dicht moet maken achteraf gaat het gemakkelijkste met rot band. Cementkuip of emmer, rot band erin, water er in, mixer op je boor (zet die op boren zonder kloppen...) en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
PageFault schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Koop een flex (haakse slijper) met een diamant schijfje en je bent in 3 minuten klaar. Daarna zit je huis vol stof, dus ik wil je deze ervaring delen: koop een veiligsheidsbril duikbril formaat en een goede stofkap. Daarnaast neem een goede bouwstofzuiger en laat een tweede persoon de slang dichtbij (niet te dicht...) de flex houden zodat de meeste van het slijpsel de stofzuiger in verdwijnt.

Neem een klophamer (bijna elke boormachine die ook alleen kan kloppen ipv kloppen + boren volstaat, mits die maar genoeg J kan meppen), ram er een SDS beitel in en verwijder het steen of beton tussen de geslepen sleuven.

Wat je dicht moet maken achteraf gaat het gemakkelijkste met rot band. Cementkuip of emmer, rot band erin, water er in, mixer op je boor (zet die op boren zonder kloppen...) en gaan met die banaan.
Ah bedankt!
Nu de vrouw nog even overtuigen dat een hangende TV mooier is en niet zo veel werk is. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
[...]

Bedenk wel even waar je muur van gemaakt is.
Baksteen is een heel stuk makkelijker dan (gewapend) beton. Dat beton zal met die haakse slijper nog erg gaan tegenvallen.
Zorg ook voor gehoorbescherming. Of niet, dan heb je een reden om een 12.8.3 Atmos setje op te hangen en op standje haakse slijper te zetten :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
aschja schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan. Tijdje geleden de vraag gesteld waar ze de kabelgoot plaatsen bij de oled. Helaas geen reactie gehad. Zou je een foto kunnen maken van de zijkant? Waar de kabels er uit komen? Dat is niet het midden van de tv.

Kan je ook aangeven waar die arc aangesloten hebt? Want ik zie alleen stroom lopen naar het meubel. Waar gaat die hdmi naar toe?
Heb je hier iets aan? Anders moet ik thuis straks even nieuwe foto maken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbSKnbnqdK2nCMBWc7z6nCoT-BI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqbFoxTCW2z8fXlKuUynjrXi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkq_XGdPKVwwgf5HieJ5U9l2eZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHzMmEXm9B4Uhpz5ykYDDDw5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
[...]

Ik heb zelf geen haakse slijper of frees gebruikt ivm met de gigantische stof zooi die het veroorzaakt.. Afhankelijk van je muur is beitelen goed te doen. Teken de kabelgoot af, en boor met een fatsoenlijk SDS een aantal gaten in de muur, zet de steenbeitel erop en begin te beitelen.

Nog altijd een zooi, maar een stuk minder dan met slijper of frees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Rck010 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Daar heb ik wel wat aan. Als ik het goed begrijp heb je de HDMI kabel van de arc doorgelust in de kast, door de andere pijp naar boven. Zo'n vermoeden had ik al. En de kabelgoot komt linkonder het paneel uit. Zou het heel fijn vinden als je nog een foto zou kunnen maken van de gat achter je tv. _/-\o_

Wat is trouwens de diameter van de buisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PageFault schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
[...]

@Loei123 Ik zou adviseren om een freesmachine te huren bij een Borent of Verno oid. Heb je gelijk een stofzuiger erbij (en echt minder stof) en kun je veel mooiere gleuven frezen. Kost je denk ik net zoveel als het kopen van een haakse slijper (zonder diamantschijf).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rck010
aschja schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Daar heb ik wel wat aan. Als ik het goed begrijp heb je de HDMI kabel van de arc doorgelust in de kast, door de andere pijp naar boven. Zo'n vermoeden had ik al. En de kabelgoot komt linkonder het paneel uit. Zou het heel fijn vinden als je nog een foto zou kunnen maken van de gat achter je tv. _/-\o_

Klopt, de hdmi kabel van de Arc gaat naar onder door de kast, naar links/boven richting tv. De kortste weg door de muur zeg maar, anders had ik een stuk meer weg moeten beitelen.

Diameter buis van TV naar beneden: 50mm
Diameter buis van Arc naar beneden: 40mm

Door de buis richting tv lopen 4 dikke hdmi kabels, een stroomkabel en netwerkkabel. Door de buis richting Arc een stuk minder.

Ik zal vanavond even een foto schieten van de zijkant tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9J7eKXfp-WvvzrfknI3OQxENwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdysfqkqmmTBp0oXQE5sapd1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEWLeQWRkmLP9_Wvf-zH_hAUrqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqlicNxp99TTOwJ9Cr9rEkgd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erI9KqeOekTPz2OMQzqxVH4rms4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDxtkvzA4NFG5mFvy24f9mvp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nW0AZ5gURiYaHrp-2qwtnXAXhnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FUpDu98C3P2ZmM9XPxaJbFa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhE5eBXgSk-1UzmJPZKYFJ_uEeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFmawfRoM6JHndMGxyIvmM3H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G83vIi7RUVWdnO4pQYljXSZ0hHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5m02zo99uMhNchoZrjutWUL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf2TJvB72I7Wsrf_XE5fGhXugOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLMuA8UZOxstoa123sTKJWzq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r724P4S9j2ql0jmR_JoKiPYpLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR84z2Sdi1iqxjWT6s08yU3e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbSKnbnqdK2nCMBWc7z6nCoT-BI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqbFoxTCW2z8fXlKuUynjrXi.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: Nog wat foto's toegevoegd, wellicht usefull voor anderen.

[ Voor 67% gewijzigd door Rck010 op 01-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rck010 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Klopt, de hdmi kabel van de Arc gaat naar onder door de kast, naar links/boven richting tv. De kortste weg door de muur zeg maar, anders had ik een stuk meer weg moeten beitelen.

Diameter buis van TV naar beneden: 50mm
Diameter buis van Arc naar beneden: 40mm

Door de buis richting tv lopen 4 dikke hdmi kabels, een stroomkabel en netwerkkabel. Door de buis richting Arc een stuk minder.

Ik zal vanavond even een foto schieten van de zijkant tv.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Edit: Nog wat foto's toegevoegd, wellicht usefull voor anderen.
Noted. Thanks! :)

Iemand ervaring met een platte afvoerbuis? Die hoeft je namelijk niet zo veel de muur in de slijpen volgens mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0xinokun5fIlO5IBEpmAcDuNyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0UTtDsczin6LJ7KJA6bhwSo0.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 19-09 14:21
aschja schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Iemand ervaring met een platte afvoerbuis? Die hoeft je namelijk niet zo veel de muur in de slijpen volgens mij?

[Afbeelding]
Hou rekening met hoe groot je stekkers zijn. Dat is de kritieke factor voor de dikte van de buis. Ethernet- en stroomkabels kan je zelf een connector op klussen, maar HDMI niet. Dus die HDMI connector moet door de buis heen worden getrokken, soms met 4 tegelijk. Dus als je toch gaat boren en hakken en frezen, zou ik het gelijk goed doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 01-07-2020 13:06 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[Afbeelding]
Over die 90 graden bochten, als je zelf in de weer gaat met buizen in de muur, overweeg dan om 2 x 45 graad te gebruiken, dat voert een stuk makkelijker door.
Hoewel dit met zo'n kort buisje wat minder speelt dan bijv meters door een muur heen moet.

precies wat @Sluuz roept...stekkers zijn je bottleneck hoewel je dat kunt vermijden door zelf te gaan stekkeren, zowel UTP als HDMI is tegenwoordig wel te DIYen, maar als je net geinvesteerd hebt in dure kabels gaat dan niet op natuurlijk.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Koop een goede bouwstofzuiger als je aan de slag gaat.
Heb de nodige gewone stofzuigers gesloopt tijdens vrschillende verbouwingen maar nu een goeie bouwstofzuiger gekocht (had ik veel eerder moeten doen)
De mijne heeft ook een blaasfunctie wat handig is met reinigen gereedschap en ideaal bij het opblazen van het zwembad (kan geen pomp tegenop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:04
[...]

[Afbeelding]
Ik heb een rechthoekige buis gebruikt waar de gehele stekker doorheen kan. Achteraf blij dat ik dit gedaan had, want de stekker van de LG C9 bijvoorbeeld, kan niet losgemaakt worden en zit dus aan de tv vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Luuk84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Ik heb een rechthoekige buis gebruikt waar de gehele stekker doorheen kan. Achteraf blij dat ik dit gedaan had, want de stekker van de LG C9 bijvoorbeeld, kan niet losgemaakt worden en zit dus aan de tv vast!
Zeer goed punt waar ik helemaal niet over nagedacht heb. Die stekker zit inderdaad vast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tang en een kroonsteentje lossen dat probleem wel op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:25:
In principe wel, maar knip niet graag de stekker van een splinternieuwe tv af.. Vind ik inderdaad wel een nadeel aan de LG OLED serie, mijn C8 heeft hetzelfde.

Edit: vraag me ook af hoe het met de garantie zit als er een simpel kroonsteentje aan wordt geschroefd.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 01-07-2020 14:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:04

Patrick89

PSN : Gamesource

Martijn1990 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:43:
[...]

In principe wel, maar knip niet graag de stekker van een splinternieuwe tv af.. Vind ik inderdaad wel een nadeel aan de LG OLED serie, mijn C8 heeft hetzelfde.

Edit: vraag me ook af hoe het met de garantie zit als er een simpel kroonsteentje aan wordt geschroefd.
Zelf kabel trekken en deze eraan maken ! :

https://www.allekabels.nl...bm4m_uYzMfIAaAvElEALw_wcB

Hoef je ook niks van je nieuwe tv af te knippen :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:04
Garantie gaat dan wel een dingetje worden. En ja ze kunnen echt zo moeilijk doen helaas.
Patrick89 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Afgezien van het feit dat je de verkeerde stekker gebruikt ;) , is dit ook een oplossing. Alleen blijf je dan weer zitten met kabel die weg moet werken bij de tv. Ik denk alleen, als je dan toch een goot in de muur gaat frezen, maak er dan gelijk een ruime goot van. Is ook een stuk makkelijker als je er is een keer een extra kabel bij wil stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08
Als je toch in de muur gaat frezen trek je gewoon een stopcontact door lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rck010
aschja schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Zoals beloofd, foto's van de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/564LJyZIS-SEBboDpSkLldfWSJM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgnEmhytgygiVJjx8UaZy8Wq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8oi9JyQZTdicIx1RNOq8c1kbJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2olUWaqzMfaz2I11nC4rscq.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb ze bewust een beetje over-exposed zodat je iets kunt zien. Ik heb er voor gekozen om het gat zo laag mogelijk te maken, zodat de kabels niet in een scherpe hoek door de buis heen moeten, en daardoor op spanning staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Rck010 op 01-07-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Loei123 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ah bedankt!
Nu de vrouw nog even overtuigen dat een hangende TV mooier is en niet zo veel werk is. 8)
Alle alternatieven als erger en meerwerk en duurder brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:17
Loei123 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ah bedankt!
Als je je huisje nog moet betrekken zou ik het zeker doen! Hoeft niet veel te kosten en t ziet er toch een stuk strakker uit dan een kabelgoot.

Ik heb overigens ook een diamandschijf gebruikt en vervolgens met een bijtel het steen tussen de twee geslepen lijnen weg gebeiteld. Ik heb er vervolgens een pvc buis in verlijmd van ongeveer 5cm diep met aan beide uiteinde een haaks koppelstukje. Daarna dicht geplamuurd, opgeschuurd, behang eroverheen en klaar is Kees. Stelde eigenlijk niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rck010 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Zoals beloofd, foto's van de zijkant:

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb ze bewust een beetje over-exposed zodat je iets kunt zien. Ik heb er voor gekozen om het gat zo laag mogelijk te maken, zodat de kabels niet in een scherpe hoek door de buis heen moeten, en daardoor op spanning staan.
Dank. Al zie ik denk ik wel een probleem. De 65” heeft nog een stuk extra paneel naast de hdmi ingangen. Bij de 55” wordt dit lastig omdat de backpanel meteen aan de rand begint. Dus jouw oplossing wordt een lastige vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
aschja schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:37:
[...]

Dank. Al zie ik denk ik wel een probleem. De 65” heeft nog een stuk extra paneel naast de hdmi ingangen. Bij de 55” wordt dit lastig omdat de backpanel meteen aan de rand begint. Dus jouw oplossing wordt een lastige vermoed ik.
Daar is een hele eenvoudige oplossing voor:

Een 65" kopen ipv een 55" 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rck010 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Daar is een hele eenvoudige oplossing voor:

Een 65" kopen ipv een 55" 😁
:P

I know. Maar net een 55” gekocht. Ah joh. Komt wel goed. De muurbeugel geeft ook nog wat ruimte waarschijnlijk. Dus zal waarschijnlijk wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
Hier alvast een “voor” impressie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYLzwwYU_RVtfmJcPas4mIHts4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iV9FGhPMGsOFjh63EcZnThAX.jpg?f=fotoalbum_large

Als alles mee zit is over 3 weken alles gereed. We hopen dat er geen vertraging volgt gezien de dag dat men denkt klaar te zijn, onze thuisblijf vakantie begint 8)

Van het weekend moet er nog veel gebeuren maar dan is het aan de stukadoor!

Zodra er wat te showen valt dan zal ik het zeker delen met jullie!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:59
Thalaron schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:20:
Hier alvast een “voor” impressie :+

[Afbeelding]

Als alles mee zit is over 3 weken alles gereed. We hopen dat er geen vertraging volgt gezien de dag dat men denkt klaar te zijn, onze thuisblijf vakantie begint 8)

Van het weekend moet er nog veel gebeuren maar dan is het aan de stukadoor!

Zodra er wat te showen valt dan zal ik het zeker delen met jullie!
wat heeft dit met home cinema te maken? Past meer in het klus topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jolige_Joffer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:32:
Ook maar eens mijn setup:

- Devialet Gold Phantom (2x)
- Loewe connect 40
- Squeezebox Touch i.s.m Logitech Media Server op een Synology NAS DS1019+

[Afbeelding]
Ik vind die Devialets er altijd erg gaaf uit zien. Zonder standaard wel mooier dan met. Ik zag ze ooit bij Stassen staan en ineens begonnen die speakers te bewegen. Dat was ook bijzonder om te zien. Kunnen die nu ook gewoon op een normale receiver, of moet er altijd nog een Devialet versterker tussen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rck010 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat doet die kabel die de 2 gaten met elkaar verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Patrick89 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Precies. Geen gezeik met per ongeluk je tv slopen of je garantie verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

aljooge schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:23:
[...]

wat heeft dit met home cinema te maken? Past meer in het klus topic.
We zien al meerdere pagina's met voorwerk. Nu zie ik ook liever de kant en klare resultaten, maar ook dit voorwerk kan andere mensen inspireren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Laatst online: 17-09 22:32
Jorgen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:46:
[...]

Ik vind die Devialets er altijd erg gaaf uit zien. Zonder standaard wel mooier dan met. Ik zag ze ooit bij Stassen staan en ineens begonnen die speakers te bewegen. Dat was ook bijzonder om te zien. Kunnen die nu ook gewoon op een normale receiver, of moet er altijd nog een Devialet versterker tussen?
Je heb geen receiver of versterker nodig. Zit alleen een voedingsstekker aan de Devialet's. Ik gebruik m'n Squeezebox als bron met een optische kabel naar een van de Devialet's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Jorgen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:49:
[...]

Wat doet die kabel die de 2 gaten met elkaar verbindt?
Dat is de HDMI kabel vanuit soundbar naar TV.

In theory had ik 'm meteen horizontaal kunnen trekken, maar dan zou ik nog meer uit de muur moeten halen, zeg maar. Besloten om naar onder, door de kast en vervolgens weer naar boven richting tv te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Jorgen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:53:
We zien al meerdere pagina's met voorwerk.
Dat is nou precies het punt. We willen audiospullen zien, en daar wordt soms een beetje discussie over gevoerd. Het lijkt nu meer een HT klustopic te worden. Als mensen er behoefte aan hebben dan is dat prima, maar het doet afbreuk aan dit topic.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Exirion schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Dat is nou precies het punt. We willen audiospullen zien, en daar wordt soms een beetje discussie over gevoerd. Het lijkt nu meer een HT klustopic te worden. Als mensen er behoefte aan hebben dan is dat prima, maar het doet afbreuk aan dit topic.
Als we dat niet willen zien, dan is een apart topic voor de voorafgaande bouwwerkzaamheden inderdaad een betere oplossing. Zolang men af en toe laat zien hoe de opbouw naar de nieuwe home cinema onstaan is, stoort het mij niet. Als we straks tientallen pagina's met alleen maar sleuven en pijpen zien, dat hoeft voor mij ook niet perse inderdaad. Ik ben het overigens wel met @Rck010 eens dat home cinema meer is dan alleen de apparatuur. Het is ook de bekabeling die je netjes heb weggewerkt, de (woon)kamer waarin het staat en hoe je het in je leefruimte hebt geïntegreerd, of de dedicated ruimte die 100% opgesteld is met alleen home cinema in gedachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rck010 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Dat is de HDMI kabel vanuit soundbar naar TV.

In theory had ik 'm meteen horizontaal kunnen trekken, maar dan zou ik nog meer uit de muur moeten halen, zeg maar. Besloten om naar onder, door de kast en vervolgens weer naar boven richting tv te gaan.
Het was maar een klein stukje, zo te zien.. Was dat dan sowieso niet handiger geweest, of had je dan vanwege je 2 muur-uitgangen met T-stukken in plaats van ellebogen moeten werken en vond je dat wellicht onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
[...]

Nja.. Topic titel kan op brede manier geïnterpreteerd worden. Home Cinema, dat is de techniek/apparatuur maar daar kan het aanleggen ervan ook onder vallen.

In mijn geval, er wordt een specieke vraag gesteld. Dan kan ik wel een heel verhaal gaan schrijven om een poging te wagen het uit te leggen, maar dan laat ik liever een aantal foto's zien. Een plaatje vertelt meer dan duizend woorden zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Jorgen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Het was maar een klein stukje, zo te zien.. Was dat dan sowieso niet handiger geweest, of had je dan vanwege je 2 muur-uitgangen met T-stukken in plaats van ellebogen moeten werken en vond je dat wellicht onhandig?
Nja, weet je. Ik heb beide opties overwogen.

Uiteindelijk voor deze gekozen omdat het kopen van een langere HDMI kabel veel eenvoudiger was, dan een halve meter extra uit de muur kappen. Je (en ik zelf ook) vergist je in de zooi dat dit veroorzaakt. Tevens zou ik dan inderdaad met een T-stuk moeten werken, wat weer problemen kon geven met het trekken van de kabels.

Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Rck010 op 04-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rck010 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Nja, weet je. Ik heb beide opties overwogen.

Uiteindelijk voor deze gekozen omdat het kopen van een langere HDMI kabel veel eenvoudiger was, dan een halve meter extra uit de muur kappen. Je (en ik zelf ook) vergist je in de zooi dat dit veroorzaakt. Tevens zou ik dan inderdaad met een T-stuk moeten werken, wat weer problemen kon geven met het trekken van de kabels.

Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.
Snap ik. Ik mocht van mijn verhuurder eventueel sleuven maken, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor kabelgootjes. Het is altijd een afweging tussen leefruimte, budget, opstellingsmogelijkheden en uitvoerbaarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 12:20
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:24
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Erger me er best aan. Mag wel wat meer onderwerp gericht zijn. Misschien een idee voor een apart home cinema klus topic O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rck010
Ik heb geen intentie om hier een off topic discussie aan te wakkeren, maar volgens mij moeten jullie de topic regels nog een keer lezen.

Ik quote:

Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best

Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene persoon heeft een 11.2 home cinema en een über geluidje, de ander nauwelijks een 20" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.

En:

Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P

Dit gelezen te hebben, kun je het mensen niet kwalijk nemen als men hun 'tv-hoekjes' posten en laten zien. Als het de bedoeling is dat hier alleen elitist dedicated home cinema's mogen worden gepost, dan moet dat duidelijker beschreven worden.

Of je relativeert het, en laat iedereen in z'n waarde. Dat gezegd hebbende, is een 'klus topic' misschien geen slecht idee als mensen dat hier liever niet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Rck010 op 04-07-2020 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 95% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
@Rck010 helemaal eens .. een ieder is trots op wat hij heeft, en kijkt met bewondering naar het grotere spul.. (of juist niet) uit eindelijk doet een 40 inch tv het zelfde als een 77 inch ... het beeld weergeven .

Dikke 10 voor deze opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ronaldme schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:07:
@Rck010 helemaal eens .. een ieder is trots op wat hij heeft, en kijkt met bewondering naar het grotere spul.. (of juist niet) uit eindelijk doet een 40 inch tv het zelfde als een 77 inch ... het beeld weergeven .

Dikke 10 voor deze opmerking.
Nou, ik snap zijn punt anders heel goed en vind het ook jammer dat ie z'n keutel meteen weer intrekt. Het lijkt een algemene trend te zijn, helaas ook in dit topic, dat er steeds meer voor design en compactheid wordt gekozen. Was dit topic ooit leuk voor de audio- en videopuristen die weinig concessies deden, nu is de boel steeds meer aan het verwateren tot inderdaad een etalage van TV-hoekjes met soundbars. Zoals in de topic-intro beschreven heb je in echte audiotopics alle Marantzen op een gegeven moment wel gezien, maar dat geldt nog meer voor alle standaard TV+soundbar setupjes die van weinig liefde voor geluid en home cinema getuigen. Maar goed, dat is mijn mening.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:37 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@aljooge
Sjonge jonge wat een gezeur weer om niks....

We zijn allemaal audio-liefhebbers en als iemand laat zien dat hij speciaal leidingen laat frezen zodat zijn HT er straks zo strak mogelijk bij hangt dan vind ik dat prachtig om te zien en een mooie toewijding.
Beetje beschamend hoe zijn enthousiasme meteen de kop ingedrukt wordt hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Wootism op 04-07-2020 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
Exirion schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Nou, ik snap zijn punt anders heel goed en vind het ook jammer dat ie z'n keutel meteen weer intrekt. Het lijkt een algemene trend te zijn, helaas ook in dit topic, dat er steeds meer voor design en compactheid wordt gekozen. Was dit topic ooit leuk voor de audio- en videopuristen die weinig concessies deden, nu is de boel steeds meer aan het verwateren tot inderdaad een etalage van TV-hoekjes met soundbars. Zoals in de topic-intro beschreven heb je in echte audiotopics alle Marantzen op een gegeven moment wel gezien, maar dat geldt nog meer voor alle standaard TV+soundbar setupjes die van weinig liefde voor geluid en home cinema getuigen. Maar goed, dat is mijn mening.
Voor jou als 'purist' zijn hele andere zaken interessant, dan voor een ander die een 'etalage soundbar setupje' interessant vindt. Of je het nu leuk vind of niet, beide vallen onder de noemer Home Cinema. Je kunt er ook overheen lezen en je alleen richten op het voor jou interessante stuk.

Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik heb hier geen ruimte voor een dedicated cinema kamer. Daarnaast heb ik een vrouw die de huiskamer gewoon een huiskamer wilt laten, zonder 8 gigantische speakers, een blok van een receiver en 2km kabel.

Tuurlijk zal het minder klinken dan een volledig Polk, Klipsch of wat voor een setup dan ook, ik zal de eerste zijn die het toegeeft. Maar het feit dat je tegenwoordig veel meer compacte (soundbar) setups ziet, moet je ook aan het denken zetten. Er is gewoon een markt voor en die markt lijkt steeds groter te worden, daarnaast worden ook dit soort setups beter en beter. Ik schop waarschijnlijk aardig wat tegen mensen tegen de schenen, maar ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat mijn simpel Sonos Arc setje menig entry/mid-level elitist setup doet verbazen.

Anyway, dit soort discussies zijn al vaker gevoerd. Ik vind het prima om de topics te scheiden, maar zolang de scheiding er niet is en de regels het toelaten moeten we het kleineren achterwege laten en iedereen gewoon in z'n waarde laten. Dat is mijn mening althans.

En laten we nu vooral weer on-topic gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08
Zal maar het goede voorbeeld geven dan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPSWmPJQcQAAM1HAry4ke0E8T3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQGb1oQ3z4XhnoXTRuXYxpJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Klipsch F3 fronts.
Rears: Klipsch F1 (niet op de foto)
Center Klipsch F20 (onder TV in meubel achter grijze speakerdoek)
Sub: Klipsch Sub 10 (linkse kastje, je ziet nog net blauwe led)
Op de voorgrond Philips FB696 in testopstelling, die staan op zolder aan mijn tweede set :)

LG 27LM740S TV met Ci+ card
Humax HD recorder, 5500 nogwat (onder TV in meubel achter grijze speakerdoek)

Denon AVR2311 receiver
Denon DNP720AE netwerkspeler
Denon DCD520AE cd speler
Denon DBP1611UD bluray / SACD
Thorens TD160 platenspeler
Achter het meubel
- twee Pi's voor OSMC respectievelijk Raspotify (streamer snapt helaas geen Spotify)
- Brennenstuhl master/slave stekkerdoos om alle AV te schakelen
- noname platenspeler voorversterker
- noname optisch / coaxiaal convertertje

Zoldersetje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EbXKMFKQulVFAZnQlLpFduCkbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuqXMDHgmHwZMYKnpXq7t8eN.jpg?f=fotoalbum_large

Pioneer met genoemde FB696 speakers
A550r versterkert
PD7700 cd speler
F550RDS tuner
CT-W860DR cassettedeck (op de foto zie je een CTW205R, das mijn oude deck nog)
DT550 timer
EX9000 dynamische expander
SR60 echoversterker
GR777 equalizer
Die laatste drie heb ik vnl omdat ze zeldzaam, gewoon gaaf zijn en heel veel lichtjes hebben :9
Eq is wel een heel fijn en goed apparaat, een van de besten in zijn soort. Ik mis alleen de AB, das wel heel jammer, maar so be it.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Ben ik met je eens, vind al die soundbar setups maar vreselijk saai. Geen bioscoop ervaring, en voor muziek is het al helemaal drama. Dit topic doet vaak meer aan een VT Wonen denken dan aan Tweakers. Het is allemaal zo extreem generiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Sja, voor dedicated HTs en ruige setups heb je gewoon andere fora denk ik dan (avs forums bijv,, waar tig x 21inch de norm is :+ ). Maar het is hier ook leuk ;)

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Zal na 5 jaar meelezen - dit blijft ondanks alle discussies over de vorm een fijn topic om af en toe weer eens op te zoeken - ook weer eens een duit in het zakje doen..

We wonen nu een jaar in een nieuwe (nieuwbouw) woning. Bij de bouw kon ik ervoor kiezen om alvast loze leidingen aan te laten leggen voor 4 audiopunten. Lv la rv en ra komen allemaal uit achter de center, in de zwevende kast. Om verdere discussie te voorkomen zal ik geen loze foto's plaatsen van deze loze leidingen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJp7mo5pwGURYKAed9siCBorwjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYHiumTTOxPxHdDgdR1nVvdM.jpg?f=fotoalbum_large

LG C8 55"
Denon AVR 1911
Hepta FourTune Excellence
Hepta Center Ace Gold
Hepta Ace Gold surrounds (niet zichtbaar op de foto)
HTPC met Kodi
PS4 slim

Meubel is van Novamobili, kabels allemaal 4mm Oehlbach.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4FftnhRbvVmqz6v9-QSZWNuuv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjA5cLkLA06I061o8IfmUHtS.jpg?f=fotoalbum_large

Wel tevreden mee eigenlijk zo, zowel voor audio (stereo) als film/serie (5.0). Recent ben ik na 12 jaar overgestapt van Hepta Spring naar Hepta FourTune Excellence. Wilde eens wat nieuws. Mooi detail in het midden en een strakker laag, maar ook de Springs houd ik zeker. Die klonken namelijk gewoon ook heel fijn en ruimtelijk, dus vind het zonde om ze weg te doen. Misschien ga ik ze als surrounds gebruiken of, beter nog, als stereoset aan een platenspelertje op mijn werkkamer.

Verder denk ik erover om bij de komst van de PS5 de AVR 1911 eens te vervangen. Waarschijnlijk door een X2600h of X3600h.

[ Voor 6% gewijzigd door werkenslaap op 05-07-2020 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Grappig dat er toch mensen punten aandragen die volgens de topicstart precies niet de bedoeling zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:10:
offtopic:
Grappig dat er toch mensen punten aandragen die volgens de topicstart precies niet de bedoeling zijn...
offtopic:
TS van dit specifieke deel stamt uit 2015 en de tekst in de TS gaat nog vele jaren verder terug. In principe mogen dergelijke "regels" natuurlijk altijd ter discussie worden gesteld. Of het een gehele discussie waard is is een tweede. Volgens mij wordt op GoT veelal gesteld dat als iets je niet interesseert je verder scrollt in plaats van in het topic commentaar te geven.

Ik heb zelf niet het idee dat er dagelijks build logs voorbij komen en dat het topic die kant op gaat. Betreffende wat men verstaat onder een "Home Cinema" kan ik de discussie begrijpen betreffende dat een enkele sound bar mogelijk wat te mager is voor dit topic. Mijn e-mail en DM staan open voor suggesties, vragen en opmerkingen. Als daar veel van één onderwerp op binnen komt kan een nieuw topic binnen AUD om verder te discussiëren ook altijd een optie zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 04-07-2020 22:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
[...]

Het was inderdaad als inspiratie /preview bedoeld. Ik begrijp nu dat niet iedereen daar op zit te wachten. De volgende keer zal met apparatuur zijn :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ResAN
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-04-2021
Na jarenlang dit topic te hebben gestalkt, wordt het een keer tijd om mijn eigen stereo hifi/home cinema te posten. Ik woon nu eindelijk op mijzelf en mijn vriendin heeft mij verlaten dus ik kan aardig mijn eigen ding doen wat betreft speaker plaatsing en wat er allemaal bij een stereo en home cinema setup komt kijken. Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik wat vertel over de specificaties van spullen en waarom ik bepaalde dingen gekocht en gedaan heb.

Ik ben altijd al een Sony fan geweest, dus het meeste wat ik nu heb staan is van Sony. In het verleden heb ik ook verschillende 600 serie B&W speakers gehad tot aan 7.1 surround setups toe en daarna had ik ook een aantal SVS Prime / Ultra speaker en subwoofer setups gehad. Ik heb ook verschillende versterkers gehad en merken zoals Denon en Hegel. Allemaal erg goed hoor, maar op een gegeven moment ben ik op zoek gegaan naar een tower speaker die naar mijn mening nog weer een stapje realistischer klinkt en omdat ik een Sony fan ben, kwam ik na veel zoeken en onderzoek uit bij de Sony SS-NA2ES tower speakers. Niet heel bekend bij de meeste waarschijnlijk en dat komt vooral door Sony's slechte marketing van hun high-end spul. Ze zijn echt geweldig als stereo setup, maar de NA serie speakers zijn ook Sony's referentie speakers als het komt met surround sound. Soort van best of both worlds dus. Je ziet ze trouwens ook nog steeds in het speaker setup menu van de nieuwere Sony receivers wat wel grappig is als je ze zelf ook daadwerkelijk hebt. Sony heeft van deze serie dus ook bookshelves, een center en een subwoofer gemaakt. Wie weet dat die er ook nog een keer komen als ik ooit te veel geld heb of ze ergens in de wereld 2de hans kan krijgen. Btw, vrijwel alles wat ik heb is 2de hans. Het is soms zoeken, maar dat kan echt ongelooflijk veel geld schelen.

Paar details over deze speakers voor wie geïnteresseerd erin is. NA staat voor Natural Acoustics en alle drivers zijn gespecced door Sony, maar geproduceerd door Scan-Speak. Boven en onder de 1" silk dome tweeter zitten nog 2 kleinere tweeters. Deze zorgen voor een grotere dispersie. De papieren mid range "revelator" driver heeft door die snedes minder distorsie. De geanodiseerde aluminium bass drivers zorgen voor een strak punchy en gedetailleerd laag. Het kabinet is compleet gemaakt van gelamineerd Berkenhout en is met een doorzichtig donker bruine pianolak afgewerkt in Japan, door een bedrijf die ook instrumenten zoals piano's lakt. Tot dusver zijn het de meest natuurlijk klinkende speakers die ik ooit heb gehad. Vooral stemmen en instrumenten klinken echt fantastisch. Het geluid zit ver achter de speakers en is op veel vlakken perfect in balans. Niks in het geluid is te overdreven, vermoeiend of dof. Het duurde wel een tijd voordat ik de juiste plaatsing en toe-spoor had gevonden. Ik heb echt elke muur van de kamer in diepte en breedte uitgeprobeerd. Plaatsing is voor mij echt cruciaal zodat het geluidsbeeld, diepte en imaging optimaal is. Ik wil dat de speakers echt verdwijnen als je je ogen zou dicht doen.

De hoogte van de tv is voor mij ook belangrijk. De speaker tweeters wil ik als het kan iets boven het midden van de tv hebben, omdat daar veelal het dialoog bevind op tv. Een center channel is voor mij niet nodig. Ik heb ze wel gehad. Ik zit vaak alleen in het midden voor de tv en dan komt het geluid precies uit de tv. Het klinkt heel natuurlijk. Ook als je met z'n tweeën ervoor zit. Ik kan overigens de tv kast en alles naar voren rollen, want de Besta tv kast staat op 8 wieltjes. Erg handig als je het wat beter wilt zien of achter iets nieuws wilt aansluiten. Uiteraard zijn de speakers ook met films super. Iedereen denkt altijd dat ik ergens een subwoofer heb verstopt. :*) . Met de STR-DN1080 receiver zijn alle speakers erg dynamisch. Ben heel erg onder de indruk van deze receiver. Muziek in combinatie met een externe DAC klinkt ook gewoon geweldig. Echt goed gedetailleerd en precies geluid met veel punch.

Nog wat info over een paar van de componenten die ik heb. Het is een beetje een mix van nieuw en vintage. Allereerst de PCM-7010 is een Professionele DAT recorder die ik hoofdzakelijk gebruik als een DAC als ik muziek in stereo luister. De 2x Burr Brown PCM-63P/K DAC chips die erin zitten zijn ongelooflijk goed. Het geluid heeft meer detail, is meer 3D, heeft minder echo en is meer gefocussed. De 18KG zware TA-A1ES die ik veelal gebruik voor muziek is een klasse A/AB versterker die heerlijk smooth en vrij gedetailleerd klinkt. Dit is de laatste High-End geïntegreerde versterker door Sony gebouwd. De 17kg zware CDP-557ESD vind ik zelf 1 van Sony's beste CD spelers ooit, omdat het de BU-1 loopwerk bevat. Dit loopwerk is vrijwel bulletproof en leest werkelijk alles en gaat waarschijnlijk nog heel erg lang mee. Latere modellen zijn naar mijn mening wat slechter en zwakker gebouwd. Klinken wel beter, maar die van mij hangt toch aan een externe DAC. De TC-K777 cassette deck die ik heb is het best klinkende Sony deck die ik tot dusver heb gehad. Het geluid klinkt breder als de nieuwere top cassette decks en was vroeger een rivaal van de Nak Dragon. >:)

Er valt zo ie zo altijd nog veel te doen en te upgraden, maar ik wil niet al te veel geld meer uitgeven want ik ben heel blij hoe alles nu klinkt en ik heb ook nog een auto hobby dat veel geld vereist. Wil wel ooit nog een top 65" Sony tv, Atmos speakers plaatsen en draden wegwerken. Ook wil ik het nog wat gezelliger maken met eigen gemaakte kunst, coole posters, planten etc etc. Het akoestiek mag ook wat aandacht krijgen. Dus ik wil nog wat diffuser / absorptiepanelen op eerste reflectie punten plaatsen en dikkere gordijnen kopen. Oke genoeg getik, ik kan zo nog uren doorgaan. Zo ziet het er nu uit..

P.S. ik luister nooit naar Cheryl Crow. Kwam toevallig langs op Tidal Hifi.. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VE_75paxkXpEAq7xyHwsb5_I0Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LDtqbGYIPWBm5Es0nvb2SbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOtGX8vyE4YLeHre2SZijTK7PKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJL3aq6WWArz1sRdH3L2jz5v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3ITHgiedVhd7BVYiAnxpzHr_dY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gWaSIsQBJrQ2tq8hPvrxjcFL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HT1szUS4ICdgQ1S9g9U4K4eknq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38WRH2dVoGH6tjK5AGw3L0rL.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:

Sony SS-NA2ES Speakers
Sony SS-HA3 Speakers (Als Surround)
Sony PCM-7010 Pro DAT Recorder / DAC
Sony CDP-557ESD CD Speler
Sony TA-A1ES Geïntegreerde Stereo Versterker
Sony TC-K777 Cassette Deck
Sony SEQ-333ES Equalizer
Sony KD-55XF8596 Televisie
Sony STR-DN1080 Receiver
Sony BDP-S7200 Blu-Ray Speler
Sony PS4 PRO
Kimber Kable 4TC Speaker Kabels 2x 2,5M

Wat je niet ziet:

Bluesound Node 2i
Audioquest Powerquest 2
Audioquest Big Sur 1,5m RCA
Audioquest Golden Gate 0.6m RCA 2x
Audioquest Evergreen 0.6m RCA
Audioquest Cinnamon Coax 1,5m Coax
Audioquest Cinnamon Toslink
Audioquest Forest Toslink
Audioquest Forest HDMI
Audioquest NRG-Y3 Power Cable
Audioquest Banana Plugs 8x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prima binnenkomer! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

werkenslaap schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:30:
Zal na 5 jaar meelezen - dit blijft ondanks alle discussies over de vorm een fijn topic om af en toe weer eens op te zoeken - ook weer eens een duit in het zakje doen.
Gebeurt niet vaak dat ik een visgraatvloer mooi vind, maar dit is wel heel erg fraai zo d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gave setup! Ik dacht eerst de Sony SS-AR1’s te herkennen. Dit zijn andere modellen, maar op het oog lijken de (Scan Speak) woofers en middentoners wel hetzelfde. Misschien zitten hier ook wel Scan Speak tweeters in, maar geen bestaand model zoals in de SS-AR1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResAN
Dankje! Ik dacht; dit is een goed moment om lekker een aantal "audiospullen" te posten aangezien sommige hiernaar hunkeren haha
Exirion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Gave setup! Ik dacht eerst de Sony SS-AR1’s te herkennen. Dit zijn andere modellen, maar op het oog lijken de (Scan Speak) woofers en middentoners wel hetzelfde. Misschien zitten hier ook wel Scan Speak tweeters in, maar geen bestaand model zoals in de SS-AR1.
Thanks! Dat heb ik wel vaker gehoord. Ze lijken er best veel op ja. De tweeters in de NA2ES zijn inderdaad ook van Scan Speak. Kwa kabinet opbouw zijn de NA2ES en AR min of meer hetzelfde. De NA2ES heeft net als de AR speakers een gescheiden bass driver gedeelte en 2 porten aan de achterkant. De front baffle op de AR is alleen van een dikker Esdoornhout gemaakt. Hetzelfde soort hout wat ze ook voor sommige instrumenten gebruiken. De AR speakers hebben afgeronde zijkanten wat ikzelf erg elegant vind ogen en je heb minder last van "standing waves" aan de binnenkant van de speaker en refractie aan de buitenkant. De bass en mid drivers lijken ook erg op elkaar inderdaad. Die op de AR2 speakers hebben alleen dikkere surrounds en zullen wellicht ook andere specs hebben qua basket, spider en magneet opbouw. De big boy AR1 heeft dan ook weer grotere 8" bass drivers als de NA2ES en AR2. De tweeters op de AR speakers zijn ook best apart. Rondom de tweeter zitten 6 kleinere magneetjes. Geen idee hoe het allemaal werkt maar die tweeters schijnen tot 60Khz te gaan. Alles is weer net een stapje higher end op de AR2 en AR1 speakers, omdat het Sony's Reference stereo speakers zijn. En dus zijn ze tot 2x tot ongeveer 3x zo duur als de NA2ES. 20K voor de AR2 en 27K voor de AR1.. Way out of my budget haha. :S Maar volgens John Atkinson van Stereophile komen de NA2ES speakers tot 90% in de buurt van de AR2 speakers voor de helft van de prijs. Dus qua geld en performance verhouding is de NA2ES zeker een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ach, alles boven de 20khz is toch niet aan het menselijk gehoor besteed. Dus tenzij je een kennel vol honden aan het blaffen wilt hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResAN
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:51:
En ach, alles boven de 20khz is toch niet aan het menselijk gehoor besteed. Dus tenzij je een kennel vol honden aan het blaffen wilt hebben... :P
Precies ja haha. Ik geloof ook nooit zo in dit soort specs. Mijn cassettes gaan ook niet hoger als 15khz ofzo en dat klinkt fantastisch .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:51:
Dat is wat te kort door de bocht. Tweeters die zo hoog komen hebben vaak veel minder vervorming in het hoorbare frequentiegebied. Hier worden silk domes gebruikt, maar er worden vaak hardere materialen (metalen) gebruikt waarvan de cone break-up ook ver buiten het hoorbare gebied ligt. Dat vertaalt zich gewoon in een betere weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betere tweeters zijn beter tweeters, maar dat maakt echt niet uit voor wat wij nog kunnen oppikken. Daarbij verwacht ik ook niet een direct causale relatie tussen een hoger mogelijk frequentiebereik van een tweeter en betere prestaties voor het door ons hoorbare bereik van diezelfde tweeter. Al sluit ik zeker niet uit dat er tweeters zijn waarbij die relatie wel bestaat. :P
Ik durf echter wel de verwachting uit te spreken dat marketing een behoorlijk factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Inmiddels het project aardig afgerond. Moest uiteindelijk nog wat geduld hebben met het blad. Mijn Zensors, sub en receiver nog voor een prima prijs kunnen verkopen gelukkig. Na een hele lange en goede luistersessie (met het vrouwtje erbij, beste keus ooit om haar mee te nemen) naar huis gegaan met een paar Dynaudio Evoke 10 en een Bluesound Powernode 2i. Moeilijk om onder woorden te brengen hoe groot de stap voorwaarts is geweest. Wat een ervaring was het bij het luisteren. En dan ook nog wetende dat er nog zo’n 30% rek zit in deze speakers bij een upgrade van de versterker. Gelukkig snapt mijn vriendin nu ook wat (voor ons doen) high end audio inhoud en dat je daar best de portemonnee voor mag trekken als je een muziek liefhebber bent.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeer gelukkig met het eindresultaat. Aankleding van het meubel moet nog gedaan worden net als het wegwerken van de netwerkkabels onder het meubel. Onder de speakers zie je de masterbase ontkoppelingsplaatjes, daar moet ik nog wat op bedenken om dat een beetje stijlvoller te maken. Over de werking van de masterbase ben ik nog niet helemaal uit. Kan niet zeggen dat het enorm veel toevoegt.

Ben mij ervan bewust dat de plaatsing van de speakers nog niet optimaal is op deze manier, bass overheerst met regelmaat en ook het hoog en midden klinken nog niet zoals het in de audio shop klonk. Het meubel is helaas niet zo diep. Iemand die daar misschien ideeën over heeft?
Welk behang is dat?

Precies de reden dat ik nu toch voor speakers op standaarden ben gegaan.
Wilde eerst Kef R'3 kopen maar meubels zijn niet diep genoeg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:17
icecreamfarmer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Welk behang is dat?

Precies de reden dat ik nu toch voor speakers op standaarden ben gegaan.
Wilde eerst Kef R'3 kopen maar meubels zijn niet diep genoeg.
Het behang is van Eijffinger. Printje heet Enso geloof ik.

Ik ben daar nu ook wel uit denk ik, bij een verhuizing komen deze ook op standaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Jag schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:23:
Sja, voor dedicated HTs en ruige setups heb je gewoon andere fora denk ik dan (avs forums bijv,, waar tig x 21inch de norm is :+ ). Maar het is hier ook leuk ;)
Precies!

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Niet dat ik het erg vind het hier te zien! Ik hou ook van ruige setups, met veel subs. Ik vind het vaak echt bizar wat er voor klein driver oppervlak wordt ingezet voor sublaag. Enkel 10inch, dat werk. Dat werkt wel voldoende op de frequenties dat je geholpen wordt door de kamer, maar dan zijn maar smalle/hoge q pieken, maar verder is het mijns inziens te weinig voor HT. Ook al speel je niet op referentie niveau, wat erg hard is (ik zit er zelf in de regel 25dB onder). Even los van de kwaliteits issues die een enkele sub geeft.

Maar goed, Europese huiskamers, geen dedicated HTs, het is compromissen maken. Ik word ook blij met de fotos van enkel 10inch subjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

ik vind het sowieso leuk dat het forum weer een beetje begin te leven. Kijk al jaren mee maar reageer nooit. Zelf een 2.1 staan maar moet nog wat aan gebeuren voordat ik dat toch hier durf te posten :X

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Tijn96 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:29:
ik vind het sowieso leuk dat het forum weer een beetje begin te leven. Kijk al jaren mee maar reageer nooit. Zelf een 2.1 staan maar moet nog wat aan gebeuren voordat ik dat toch hier durf te posten :X
kan je toch gewoon posten en als je een update hebt gewoon weer, zo blijft het leven erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

ja dat is waar idd. wellicht maar eens wat foto's maken

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat dit topic toch vooral draait om plaatjes kijken, bij deze ook eens een bijdrage van mijn kant.

In de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5Z7ophfc_M7QCGaGYlPa3rfbP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9mX1jCwtFs6W8oJImEqXk69.jpg?f=fotoalbum_large
  • Panasonic TX-P50GT60 plasma televisie. Speelt nog altijd mooier dan welke lcd dan ook. OLED is zeker leuk maar vooralsnog blijf ik de Panasonic trouw. :Y
  • Marantz SR7011 receiver
  • Focal Chorus 826W Special Edition front speakers
  • Focal Chorus CC800W Special Edition center speaker
  • Marantz UD5007 blu-ray speler
  • Nvidia Shield Pro 2019. Vervangers voor mijn Intel NUC-machines; veel meer gebruiksgemak. d:)b
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Node
  • Netgear ProSAFE Gigabit Plus Switch GS108E-300PES
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXl3faJQk2yialbTsmcSHXR03Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmvyFL6tlvTKI3GCJCilUNEd.jpg?f=fotoalbum_large
  • Focal Chorus 806W Special Edition rear speakers op Chorus S800 stands
  • SVS SB-2000 Pro subwoofer. Aangesloten met SVS Soundpath Wireless Audio Adapters. Plaatsing van de sub is misschien niet optimaal. Maar na jaren in 5.0 te spelen heb ik deze onlangs gekocht; ondanks dat ik deze niet voorin kan plaatsen. Super strakke bas. _/-\o_
  • Google Nest Hub
  • iPad Air 2019
Op de slaapkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPnpTVYK7hOsQToEO6p93aToVv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hj5hY6pRFteBoBy8hKBR4Fxy.jpg?f=fotoalbum_large
  • Panasonic TX-P50ST60 plasma televisie
  • Nvidia Shield Pro 2019
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Pulse P300
  • Google Nest Mini
  • Netgear Orbi RBS50 satelliet
  • Beco watchwinder en opbergbox voor overige horloges
Niet op de foto in de meterkast:
  • Synology DS918+
  • Netgear Orbi RBR50
  • APC Back-UPS Pro 550. Om de NAS te beschermen en netjes te laten afsluiten indien nodig.
  • Raspberry Pi 4 met Pi-Hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Zal na 5 jaar meelezen - dit blijft ondanks alle discussies over de vorm een fijn topic om af en toe weer eens op te zoeken - ook weer eens een duit in het zakje doen..

We wonen nu een jaar in een nieuwe (nieuwbouw) woning. Bij de bouw kon ik ervoor kiezen om alvast loze leidingen aan te laten leggen voor 4 audiopunten. Lv la rv en ra komen allemaal uit achter de center, in de zwevende kast. Om verdere discussie te voorkomen zal ik geen loze foto's plaatsen van deze loze leidingen ;)

[Afbeelding]

LG C8 55"
Denon AVR 1911
Hepta Center Ace Gold
HTPC met Kodi
PS4 slim

[Afbeelding]

Wel tevreden mee eigenlijk zo, zowel voor audio (stereo) als film/serie (5.0). Recent ben ik na 12 jaar overgestapt van Hepta Spring naar Hepta FourTune Excellence. Wilde eens wat nieuws. Mooi detail in het midden en een strakker laag, maar ook de Springs houd ik zeker. Die klonken namelijk gewoon ook heel fijn en ruimtelijk, dus vind het zonde om ze weg te doen. Misschien ga ik ze als surrounds gebruiken of, beter nog, als stereoset aan een platenspelertje op mijn werkkamer.

Verder denk ik erover om bij de komst van de PS5 de AVR 1911 eens te vervangen. Waarschijnlijk door een X2600h of X3600h.
Hepta altijd +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
S1NN3D schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:22:
Omdat dit topic toch vooral draait om plaatjes kijken, bij deze ook eens een bijdrage van mijn kant.

In de woonkamer:
[Afbeelding]
  • Panasonic TX-P50GT60 plasma televisie. Speelt nog altijd mooier dan welke lcd dan ook. OLED is zeker leuk maar vooralsnog blijf ik de Panasonic trouw. :Y
  • Nvidia Shield Pro 2019. Vervangers voor mijn Intel NUC-machines; veel meer gebruiksgemak. d:)b
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Node
[Afbeelding]
  • Focal Chorus 806W Special Edition rear speakers
  • SVS SB-2000 Pro subwoofer. Aangesloten met SVS Soundpath Wireless Audio Adapters. Plaatsing van de sub is misschien niet optimaal. Maar na jaren in 5.0 te spelen heb ik deze onlangs gekocht; ondanks dat ik deze niet voorin kan plaatsen. Super strakke bas. _/-\o_
  • Google Nest Hub
  • iPad Air 2019
Op de slaapkamer:
[Afbeelding]
  • Nvidia Shield Pro 2019.
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Pulse P300
  • Google Nest Mini
  • Netgear RBS50 satelliet
  • Synology DS918+
  • Netgear RBR50
  • APC Back-UPS Pro 550. Om de NAS te beschermen en netjes te laten afsluiten indien nodig.
Heb je geen last van latencty/vertraging met het draadloos aansluiten van je subwoofer?

Een zeer interessant stukje techniek als dat niet het geval is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Heb je geen last van latencty/vertraging met het draadloos aansluiten van je subwoofer?

Nee, helemaal niets van merkbaar. Werkt echt ontzettend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
@S1NN3D, Focal, mooi spul! En eens, nvidia Shield is een lekker apparaatje. Gebruik al een aantal jaar de 2017 versie. Eén van mn beste aankopen ooit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Loei123 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Nee dat maakt niet uit de receiver stuurt het geluid gewoon iets eerder naar de sub, zodat het weer klopt met de andere speakers.
Als je de afstanden bekijkt van de speakers zie je ook dat de sub ongeveer 1.5 meter verder weg gemeten is dan de echte afstand.
Komt ook door de vertraging van de versterker in de subwoofer.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 08-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Goofy1978 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Nee dat maakt niet uit de receiver stuurt het geluid gewoon iets eerder naar de sub, zodat het weer klopt met de andere speakers.
Heb je hier een specifieke receiver voor nodig dan? Of hoe weet een receiver dat het signaal eerder verstuurd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Loei123 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Heb je hier een specifieke receiver voor nodig dan? Of hoe weet een receiver dat het signaal eerder verstuurd moet worden?
En receiver met inmeet microfoon heb je wel nodig maar dat hebben ze vrijwel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59

[Afbeelding]

LG C8 55"
Denon AVR 1911
Hepta Center Ace Gold
HTPC met Kodi
PS4 slim

[Afbeelding]

Wat ik jammer zou vinden is dat het kastje steeds open moet, ik zou eerder de center wellicht achter een stuk speakerdoek, met een plankje erboven onder te TV plaatsen, zodat dit optisch wel netjes weggewerkt blijft. (Dit gecombineerd met een IR/ RF repeater, zodat het kastje ook dicht kan blijven voor de bediening).

Wij gebruiken de audioset vrij veel, en ben er daarom blij mee dat ik niet iets open moet zetten om er echt van te kunnen genieten.

Leuk (technisch) alternatief is een gemotoriseerde optie om het kastje met AB te openen, zodat je niet van de bank hoeft. Komt misschien ook doordat we jonge kinderen hebben, die naar alle waarschijnlijkheid op de klep gaan staan / klimmen als papa en mama niet kijken met (mogelijk) alle gevolgen van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Centerspeaker met een plankje erboven onder m'n tv plaatsen? Kan me daar niet echt iets bij voorstellen, wat dan tegelijkertijd ook nog mooi(er) weggewerkt is dan 'tv uit, kastje dicht'.

Voor de warmteontwikkeling moet ie toch open staan, en de linker kast kan gewoon dicht blijven (htpc en PS4). Alle kabels zijn weggewerkt achter de achterwand, dus ook met open kast niet zichtbaar.

Thanks voor de thumbs up verder. Vloer is een massief verlijmde raftwood visgraat, en inderdaad Hepta ook wat mij betreft altijd +1 :p

[ Voor 10% gewijzigd door werkenslaap op 08-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW_8Mjg1OxMsFCWUMd17vJLHs78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TP06HW81bpEsAC7Tp8opFyao.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJGjq_PpS9EIQMbG6r2Ngxe6Dls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Esz63OqN8eyipPbhbrVUoxSp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQtt_964GqNFKUlrRNgNhSP3rhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kv4wM7vcO4WaBzdsaZbymsbU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-Y9ITj3M6b4s141KzdXZ2IDJME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PW4nHGYr2j9pm7rkNas5UJzs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMYqHSMk9Z2DNCEmASKMXV_E4gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQUveMxJ0y0hebsIpaApzbxo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdMskJiHZSZMj_aStJMLHGGD4Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRfrDf4mao7L1RnG6daHZFV1.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij presenteer ik mijn opstelling.
Volgens mijn vrouw blijft dit voorlopig de opstelling.
(iets met steeds andere dingen aanschaffen)
Ik ben wel de zolder aan het verbouwen dus daar komt nog wat leuks.
Wat je ziet,
Samsung 75NU8000
Arris 4k iptv xs4all
Yamaha Aventage 1080
Yamaha BD-S673 blu-ray
PS4
B&W asw608
KEF Q950 fronts
KEF Q650 center

Rears B&W686 s2

Tv keuken = Philips 32inch

HDMI = audioquest cinnamon
Speakerkabel = Oehlbach 4mm

En een Synology ds218+ in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53

In de woonkamer:
[Afbeelding]
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Node
[Afbeelding]
  • Google Nest Hub
  • iPad Air 2019
Op de slaapkamer:
[Afbeelding]
  • Nvidia Shield Pro 2019
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Pulse P300
  • Google Nest Mini
  • Synology DS918+
  • Netgear Orbi RBR50
Hele mooie set zo bij elkaar. Focal altijd +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Laatst online: 19-09 19:30

In de woonkamer:
[Afbeelding]
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Node
[Afbeelding]
  • Google Nest Hub
  • iPad Air 2019
Op de slaapkamer:
[Afbeelding]
  • Nvidia Shield Pro 2019
  • T-Mobile Amino tv-box
  • Bluesound Pulse P300
  • Google Nest Mini
  • Synology DS918+
  • Netgear Orbi RBR50
heel mooie set.
ga je Extra speakers plaatsen aangezien je voor 9.2 gekozen hebt ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 20:59
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierbij presenteer ik mijn opstelling.
Volgens mijn vrouw blijft dit voorlopig de opstelling.
(iets met steeds andere dingen aanschaffen)
Ik ben wel de zolder aan het verbouwen dus daar komt nog wat leuks.
Wat je ziet,
Samsung 75NU8000
Arris 4k iptv xs4all
Yamaha Aventage 1080
Yamaha BD-S673 blu-ray
PS4
B&W asw608
KEF Q950 fronts
KEF Q650 center

Rears B&W686 s2

Tv keuken = Philips 32inch

HDMI = audioquest cinnamon
Speakerkabel = Oehlbach 4mm

En een Synology ds218+ in de meterkast.
Bevalt die asw608? Ik twijfel tussen de 610 en 608 in combi met mijn b&w 382 plafondspeakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
haaymaan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:39:
[...]

heel mooie set.
ga je Extra speakers plaatsen aangezien je voor 9.2 gekozen hebt ... ?
Haha, het zou prima kunnen op de receiver maar ik houd het bij 5.1. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Luuk013 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Bevalt die asw608? Ik twijfel tussen de 610 en 608 in combi met mijn b&w 382 plafondspeakers :)
Die bevalt heel erg goed.
Ik wist niet wat ik van een 8inch kon verwachten, maar hij doet het boven verwachting.
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Die bevalt heel erg goed.
Ik wist niet wat ik van een 8inch kon verwachten, maar hij doet het boven verwachting.
d:)b
Zon mooie set, en zullke mooie foto's ook :)

Maar een 8inch gesloten, dat is wel echt uit balans met de rest van je set. Gesloten ook nog eens, dat doet een schamele 95dB bij 30Hz, of 88dB bij 20Hz. Hij wordt ook niet voor niets aangeraden voor kleine ruimtes. Je fronts hebben 6x zoveel conus oppervlakte als je sub, die eigenlijk juist meer nodig hebt. Inroom valt het dan mee heet het dan vaak, maar dat zijn de pieken die je hoort door de staande golven van de ruimte. Maar die pieken zijn in de regel smal en omgeven door dalen. Om ook het sublaag weer te geven tussen de staande golven in (er tussen in qua frequentie), heb je eigenlijk toch wel meer conus oppervlakte nodig (verlaagt vervorming ook drastisch).

Maar goed, het leven zit vol met compromissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Jag schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Zon mooie set, en zullke mooie foto's ook :)

Maar een 8inch gesloten, dat is wel echt uit balans met de rest van je set. Gesloten ook nog eens, dat doet een schamele 95dB bij 30Hz, of 88dB bij 20Hz. Hij wordt ook niet voor niets aangeraden voor kleine ruimtes. Je fronts hebben 6x zoveel conus oppervlakte als je sub, die eigenlijk juist meer nodig hebt. Inroom valt het dan mee heet het dan vaak, maar dat zijn de pieken die je hoort door de staande golven van de ruimte. Maar die pieken zijn in de regel smal en omgeven door dalen. Om ook het sublaag weer te geven tussen de staande golven in (er tussen in qua frequentie), heb je eigenlijk toch wel meer conus oppervlakte nodig (verlaagt vervorming ook drastisch).

Maar goed, het leven zit vol met compromissen :)
Dank je :)

Ik zou graag twee svs1000 neerzetten, maar dat krijg ik er echt niet doorheen.
Mijn vrouw heeft iets met lage tonen.
Een zeer vervelend vleermuisgehoor heeft ze ervoor.
Met films hoor ik hem goed en valt het me echt mee, maar tijdens iptv valt hij me wel iets tegen.
Zou dat met een zwaarder model dan wel beter uit de verf komen ?
Net een film op Netflix gekeken en kreeg klachten vd vrouw over het "gedreun" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Dank je :)

Ik zou graag twee svs1000 neerzetten, maar dat krijg ik er echt niet doorheen.
Mijn vrouw heeft iets met lage tonen.
Een zeer vervelend vleermuisgehoor heeft ze ervoor.
Met films hoor ik hem goed en valt het me echt mee, maar tijdens iptv valt hij me wel iets tegen.
Zou dat met een zwaarder model dan wel beter uit de verf komen ?
Net een film op Netflix gekeken en kreeg klachten vd vrouw over het "gedreun" :X
Met een zwaarder model, of liever meerdere subs, kan je kwalitatief beter sublaag maken. Maar daar is ook voor nodig dat je iets management van staande golven doet; want dat is het gedreun waarschijnlijk. En dat betekent een vorm van eq, het liefst op basis van gemeten response. Echt cadeau krijg je het niet helaas! Het is zelfs best uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie woonkamer @Grandisimo
dat behang 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
Dank je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:12:
Voor de diehards onder ons wellicht vloeken in de kerk, voor ons een mooie compromis tussen design en geluidskwaliteit voor de woonkamer..

Onze 5.1.2 Sonos setup:

[Afbeelding]

In het zicht:

- LG OLED 65C9
- Sonos Arc
- Sonos Sub (Gen3)
- Sonos One (x2 als rears)

Achter gesloten deurtjes:

- Nvidia Shield TV
- AppleTV4K
- Sony UDP-X700 UHD Blu-ray speler
- PS4 Pro
- Nintendo Switch
- 6TB (Plex) server en nfs shares voor Kodi.
Mooie opstelling en begrijpelijk om voor zo'n oplossing te gaant! Mag ik vragen naar de kleur op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
@Grandisimo Wat voor bank is dat?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
hexagram schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Mooie opstelling en begrijpelijk om voor zo'n oplossing te gaant! Mag ik vragen naar de kleur op de muur?
Alphacryl Pure Mat SF van Sikkens, in de kleur: R8.15.23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Grandisimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
[...]
Als je bassen klinken als gedreun, dan is je installatie niet goed afgeregeld of je subwoofer niet handig geplaatst. Het kan ook zijn dat de akoestiek van je kamer tegenwerkt, maar dat kun je vaak wel compenseren. Gebruik de Audissey, YPAO of whatever functie je receiver daarvoor heeft. Een tweede subwoofer kan het geluid ook beter maken omdat je dan zwakke punten in je kamer beter kunt afdekken. Daar is echter wel een nauwkeurige afregelprocedure voor nodig en mogelijk extra hardware voor de eq.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Van interne tv speakers naar een 2.0 setje Edifier R1280DB, naar uiteindelijk mijn eerste echte surround set. Een tijd geleden op Marktplaats gezocht naar een goede bang for buck set en daarbij kwam ik uit op de bekende Jamo S 426 HCS3 5.0 set. Yes, eindelijk surround! Maar, helaas. Een hele lage WAF factor gooide roet in het eten: de set mocht niet beneden staan. Prima! Gaat ie toch lekker naar de slaapkamer?! Compromissen, jongens denk eraan. En zo is de slaapkamer beetje bij beetje verder aangekleed met beeld, geluid en entertainment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ooof72dFu776yP-2rIOIzWAzw7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxQdFzvyWwJgpLDZ9yBP0Vag.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdmeiLo1hcrIfIjJPblhqmW2k0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BCenn9VeGJpOfcW1OxTCT4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn7cvEhs0zZOZskMSj-r-LJp78c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZTweMBZnsEOkvMw33bJ2KHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Uo2QTOVduCgcv5uBBnE1JxzuhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgtMz6nKG9hKxY8pyQrxMuPE.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:
* LG OLED C8 55 inch
* Jamo S 426 zuilen
* Jamo S 420 center
* Jamo S 420 rears (zie je niet)
* Jamo S 810 subwoofer (sinds gisteren erbij)
* Pioneer VSX932
* Nvidia Shield 2017
* Playstation 4 Pro
* Nintendo Switch
* Netgear Nighthawk R7000 router
* Glasvezel HDMI kabel vanwege de lange afstand (echt een aanrader, en betaalbaar!)

De subwoofer heb ik al die tijd niet gehad, maar het begon toch te kriebelen om te kijken of ik iets miste in het laag. De zuilen doen heel goed in werk, daar was ik vanaf het begin al over verbaasd, maar nu met deze subwoofer erbij merk je toch wel echt verschil.

Ik heb de afgelopen 24 uur heel veel gelezen hoe je een subwoofer naar wens kan instellen want in het begin was het veel te veel gebonk en een brei. Van het lezen erover werd ik echter niet veel wijzer, maar wel van de video's van subwoofer101. De gain op de sub hoger, en - 12DB op de receiver. Tevens de afstand van de subwoofer hoger ingesteld dan dat het daadwerkelijk is. Dit zorgt voor een mooie subtiele laag en vooral helder en strak. Dat is waar ik naar zocht.

De subwoofer moest wel op deze plek in de slaapkamer staan, maar gelukkig klinkt het goed en klinkt het op andere plekken in de kamer een stuk minder. Omdat hij ook bij het looppad staat ben ik gegaan voor dit model en geen vierkante, omdat dit het looppad belemmert. Once again, compromissen.

Wie weet koop ik over een paar jaar wel een andere set maar tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden hoe het allemaal klinkt in deze kamer met deze eerste surround set.

[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 09-07-2020 22:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• werkenslaap
Leuke set voor in de slaapkamer hoor, en geen kabelbrij, netjes. En, zoals het de echte Tweaker betaamt, een doos tissues binnen handbereik! :+

Maar dan beneden niks aan degelijke audio? Lijkt me ook niet dat je voor ieder filmpje/serietje/muziekje in bed gaat liggen, toch?

Mijn vrouw heeft gelukkig geen moeite met (noch interesse voor) zichtbaar audiospul, zolang er maar niet overal kabels lopen. Daar ben ik zelf ook allergisch voor dus dat scheelt. Op onze slaapkamer hangt nog een Samsung 48" LED met gewoon tv-geluid. Vooral voor sport op regenachtige zondagen.

[ Voor 17% gewijzigd door werkenslaap op 09-07-2020 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
Die hebben we bij Montel vandaan.
Pagina: 1 ... 70 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic