Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Dank!

Akoestische aanpassingen aan de woonkamer zullen er niet in zitten ben ik bang. Hopelijk krijgen we bij een verhuizing in de toekomst een wat ruimere woonkamer zodat ik ze eventueel op stands kan plaatsen waardoor ze dan wat verder van de muur af kunnen. Dan hoeft er ook niet één speaker in een hoek te staan.
Audio zaken zullen in de regel best wat absorptie hebben toegevoegd aan de ruimte, iig in de meeste luisterruimtes waar ik ben geweest. Thuis gekomen ga je dan relatief meer gereflecteerd beluisteren, zeker in een harde akoestiek zoals bij jou. Dan gaan de directionele eigenschappen van de luidspreker echt belangrijk zijn; dan ga je naar de power response luisteren ipv de on axis. En ja, die valt nog wel eens tegen!

Dit wbt het mishoog, voor het laag is het een hele andere ballgame. Dan zijn het de staande golven van de ruimte die je hoort, de speaker is slechts degene die die staande golven aanslingert. Staande golven lenen zich er goed voor om elektronisch gecorrigeerd te worden, maar zijn smalbandig en vereisen dus hoge q filters en nauwkeurig ingesteld worden.

Kortom, er zijn geen simpele oplossingen voor dit probleem. Maar als ik je verhaal zo lees is het wel weer een bevestiging van hoe weinig de high end audio voor dit soort standaard problemen te bieden heeft!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:33
@Hokkie Gaaf man! Hoe breed is jou meubel? Denk dat ik ze in de toekomst ook op staanders wil hebben zodat ze wat meer ademruimte krijgen. Dat hebben die Evoke’s wel nodig volgensmij. Dat geeft Dynaudio ook aan op hun website. Hoe is dat bij jou?

Mijn meubel is 3 meter dus op dit moment zou de afstand tot de bank te kort zijn om ze daar nog naast te plaatsen.

Heb je trouwens die sub wel echt nodig? Ik vind de speaker persoonlijk al erg sterk in het laag.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:50
Leuk om de mooie Dynaudio speakers voorbij zien te komen!
Sinds ik met Hi-Fi ben begonnen, heb ik al een zwak voor Dynaudio gehad.

Dit is mijn set:

Dynaudio Contour 20 op Dynaudio 3X stands, gevoed door de Naim NAC-N272 en NAP 200DR combinatie. De tv is een LG OLED65C9.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benzai
Jag schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Audio zaken zullen in de regel best wat absorptie hebben toegevoegd aan de ruimte, iig in de meeste luisterruimtes waar ik ben geweest. Thuis gekomen ga je dan relatief meer gereflecteerd beluisteren, zeker in een harde akoestiek zoals bij jou. Dan gaan de directionele eigenschappen van de luidspreker echt belangrijk zijn; dan ga je naar de power response luisteren ipv de on axis. En ja, die valt nog wel eens tegen!

Dit wbt het mishoog, voor het laag is het een hele andere ballgame. Dan zijn het de staande golven van de ruimte die je hoort, de speaker is slechts degene die die staande golven aanslingert. Staande golven lenen zich er goed voor om elektronisch gecorrigeerd te worden, maar zijn smalbandig en vereisen dus hoge q filters en nauwkeurig ingesteld worden.

Kortom, er zijn geen simpele oplossingen voor dit probleem. Maar als ik je verhaal zo lees is het wel weer een bevestiging van hoe weinig de high end audio voor dit soort standaard problemen te bieden heeft!
Ja zonde, je bent bij het volledig benutten van je speakers toch een stuk afhankelijker van je akoestische thuissituatie dan ik op voorhand dacht. Het is niet zo dat ik zwaar teleurgesteld ben maar het verschil is toch wel goed hoorbaar. De luister ruimte in de winkel was trouwens niet bijzonder, de speakers werden op een uitgemeten positie op staanders geplaatst en verder waren er geen akoestische aanpassingen gedaan. We zaten in een soort gang die uitliep op een grotere ruimte. In die gang stonden allerlei andere speakers voor een schakelwand zodat het voor hun makkelijk was om snel meerdere speakers aan te sluiten. Van de speciaal ingerichte luisterruimte daar hebben we geen gebruik gemaakt. Ik denk dat de vloerbedekking en de ruimte/vrijheid die de speakers daar hadden erg goed waren voor de Evoke’s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:15
Gaaf om ook Dynaudio speakers hier voorbij te zien komen. Zelf gebruik ik de Dyaudio XEO3's op de SF1 stands voor op mijn kantoor en heb ik in de woonkamer de Dynaudio XEO 20's op X3 staan. Ben erg tevreden over de XEO-serie. Er gaat niks boven alles draadloos afdraaien en beluisteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:19
RnB schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:30:

Dit is mijn set:

[Afbeelding]

Dynaudio Contour 20 op Dynaudio 3X stands, gevoed door de Naim NAC-N272 en NAP 200DR combinatie. De tv is een LG OLED65C9.
Netjes! Wat is de reden dat je apparatuur bovenop de je tv-meubel staat? Volgens mij past het er mooi in links, met nog een beetje ruimte boven, of zie ik dat verkeerd? :)

Mijn website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:22
Metal Mark schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:00:
Gaaf om ook Dynaudio speakers hier voorbij te zien komen. Zelf gebruik ik de Dyaudio XEO3's op de SF1 stands voor op mijn kantoor en heb ik in de woonkamer de Dynaudio XEO 20's op X3 staan. Ben erg tevreden over de XEO-serie. Er gaat niks boven alles draadloos afdraaien en beluisteren.
Lijkt me toch niet echt handig, met accu's die je op moet laden :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
Cerenas schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Netjes! Wat is de reden dat je apparatuur bovenop de je tv-meubel staat? Volgens mij past het er mooi in links, met nog een beetje ruimte boven, of zie ik dat verkeerd? :)
Dat heb je goed gezien, mijn vriendin vroeg het me ook al toen we het meubel binnen kregen.

Het is een kwestie van smaak, ik vind de zwarte kasten te mooi om ze in het meubel te hebben. Onderbouwing naar mijn vriendin toe was dat ze genoeg ''lucht'' moeten hebben om niet overhit te raken. :+
Metal Mark schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:00:
Heel gaaf!
Ik heb zelf ook naar de XEO 20's gekeken, echter kon ik geen afscheid nemen van mijn Naim spul. 8)

[Voor 15% gewijzigd door RnB op 14-06-2020 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:35

...

Heel erg mooi. De Contour is een hele goede luidspreker. Ik ben zelf aan het wachten tot mijn Dynaudio Special 40 geleverd worden. Mijn NAD M10 staat nu een beetje werkloos in het meubel en het geluid uit een LG 55C9 is ook niet al te best (al is dit best aardig voor een TV).

Ik heb ook een zwak voor Dynaudio en heb in het verleden al modellen uit de Excite, Contour en Focus XD serie gehad. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten op de Special 40.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
roeru117 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Heel erg mooi. De Contour is een hele goede luidspreker. Ik ben zelf aan het wachten tot mijn Dynaudio Special 40 geleverd worden. Mijn NAD M10 staat nu een beetje werkloos in het meubel en het geluid uit een LG 55C9 is ook niet al te best (al is dit best aardig voor een TV).

Ik heb ook een zwak voor Dynaudio en heb in het verleden al modellen uit de Excite, Contour en Focus XD serie gehad. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten op de Special 40.
Apart, ik vind het geluid wat mijn Lg 55C7 produceert behoorlijk indrukwekkend voor een standaard tv.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Relatief goede prut is nog steeds prut ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Laatst online: 15:31

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik vind het geluid uit mijn LG 55C8 behoorlijk teleurstellend, dus het hangt allemaal af van je referentiekader. :P

[Voor 5% gewijzigd door Woutoud op 14-06-2020 16:01]

Woutoud.com | Grace SDAC Balanced - THX AAA 789 - Audeze LCD-2C \ Meze 99 Noir \ Sennheiser HD 6XX \ Hifiman HE-4XX |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
Ik heb idd geen idee wat @NeWSJuNK voor speakers heeft staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeru117
NeWSJuNK schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Apart, ik vind het geluid wat mijn Lg 55C7 produceert behoorlijk indrukwekkend voor een standaard tv.
Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. Tot voor kort had ik een set Dynaudio Focus 60 XD staan en dat klinkt wel iets beter dan een tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
roeru117 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:44:
[...]

De Special 40's zijn ook erg mooie speakers.
Als de Contours niet nog lekkerder klonken, had ik ze gelijk meegenomen. Had wel erg getwijfeld tussen de Red Birch (gewaagd, maar mooi) of de Grey Birch (saai, maar mooi).

Mooie versterker ook, die NAD. Heb je die al beluisterd met de 40's? Ik heb toentertijd een combinatie van een M32 met Excite X18 en dat vond ik niet zo lekker klinken, erg schel. Mijn toenmalige Naim UnitiLite klonk lekkerder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
The Eagle schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:36:
Ik heb idd geen idee wat @NeWSJuNK voor speakers heeft staan.
Heb de Buchardt S400 staan. Maar voor tv geluidsweergave heb ik hem op tv speakers staan. Prima kwaliteit voor een tv. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:59

Dit is mijn set:

[Afbeelding]

Mooi man. Wij zitten bij onze nieuwe woning met een vergelijkbare muur (waar je zeg maar de woonkamer in kijkt) van ongeveer 2.7m. Leidt dat niet af? Zit nog te overwegen daar iets op te verzinnen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roeru117
RnB schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:30:
[...]
Mooie versterker ook, die NAD. Heb je die al beluisterd met de 40's?
Dank je. De combinatie heb ik zeker beluisterd en beviel heel erg goed. De combinatie van NAD, een ncore gebaseerde versterker en Dynaudio vind ik erg mooi. In het verleden al met de oudere contour serie, een NAD M12 en een hypex ncore eindversterker gespeeld. Ik wil nu naar een wat simpeler en kleinere set en denk dat ik dat hiermee wel ga halen zonder in te leveren op kwaliteit.

Alleen nog op zoek naar een subwoofer, maar dat heeft geen haast.

• RnB
B-Bandit schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Mooi man. Wij zitten bij onze nieuwe woning met een vergelijkbare muur (waar je zeg maar de woonkamer in kijkt) van ongeveer 2.7m. Leidt dat niet af? Zit nog te overwegen daar iets op te verzinnen.
Thanks.
Nee, de doorgang naar onze eetkamer leidt niet af. De bank staat zo opgesteld, dat je op alle zitvlakken lekker naar de tv kunt kijken. :)

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:35
RnB schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Thanks.
Nee, de doorgang naar onze eetkamer leidt niet af. De bank staat zo opgesteld, dat je op alle zitvlakken lekker naar de tv kunt kijken. :)
Ik heb maar 1 zitvlak >:)

LG OLED 55E8, Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Metal Mark
Deleon78 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Lijkt me toch niet echt handig, met accu's die je op moet laden :/
Speakers hebben alleen een stroomkabel nodig. Met accu's werken lijkt mij ook niet handig nee. ;-)

• Deleon78
Metal Mark schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Speakers hebben alleen een stroomkabel nodig. Met accu's werken lijkt mij ook niet handig nee. ;-)
Ik was passief aggressief, sorry. Vroeg me af waarom het luisteren beter werd van het semi draadloos zijn :)
(Heb zelf ook semi-draadloos gehad, maar kwa geluissbeleving maakte het bij mij geen verschil)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03-07 08:29

Dit is mijn set:

[Afbeelding]

ik had de schakelaars op de muur ook mee geschilderd in dat neutraal grijs
voor de volgende verfbeurt misschien een hint :)

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:29
AntoniusDD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:39:
[...]

ik had de schakelaars op de muur ook mee geschilderd in zwart gedaan, mooi tegen dat neutraal grijs
voor de volgende verfbeurt misschien een hint :)
@RnB ;)

Whiskey Tango Foxtrot

• Raxious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:54
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Inmiddels het project aardig afgerond. Moest uiteindelijk nog wat geduld hebben met het blad. Mijn Zensors, sub en receiver nog voor een prima prijs kunnen verkopen gelukkig. Na een hele lange en goede luistersessie (met het vrouwtje erbij, beste keus ooit om haar mee te nemen) naar huis gegaan met een paar Dynaudio Evoke 10 en een Bluesound Powernode 2i. Moeilijk om onder woorden te brengen hoe groot de stap voorwaarts is geweest. Wat een ervaring was het bij het luisteren. En dan ook nog wetende dat er nog zo’n 30% rek zit in deze speakers bij een upgrade van de versterker. Gelukkig snapt mijn vriendin nu ook wat (voor ons doen) high end audio inhoud en dat je daar best de portemonnee voor mag trekken als je een muziek liefhebber bent.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeer gelukkig met het eindresultaat. Aankleding van het meubel moet nog gedaan worden net als het wegwerken van de netwerkkabels onder het meubel. Onder de speakers zie je de masterbase ontkoppelingsplaatjes, daar moet ik nog wat op bedenken om dat een beetje stijlvoller te maken. Over de werking van de masterbase ben ik nog niet helemaal uit. Kan niet zeggen dat het enorm veel toevoegt.

Ben mij ervan bewust dat de plaatsing van de speakers nog niet optimaal is op deze manier, bass overheerst met regelmaat en ook het hoog en midden klinken nog niet zoals het in de audio shop klonk. Het meubel is helaas niet zo diep. Iemand die daar misschien ideeën over heeft?
Ziet er echt ontzettend tof uit, denk dat ik ook zoiets ga doen. Zie wel eens vaker van dat soort deurtjes. Laat je die dan vervolgens open staan wanneer je bijv. de Playstation gebruik zodat de warme lucht er uit kan? En hoe zit dat met bijv. een mediabox van een Ziggo, zou je dan iedere keer dat je TV gaat kijken de kast open moeten doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 03-07 21:27

Hokkie

Hello

benzai schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:16:
@Hokkie Gaaf man! Hoe breed is jou meubel? Denk dat ik ze in de toekomst ook op staanders wil hebben zodat ze wat meer ademruimte krijgen. Dat hebben die Evoke’s wel nodig volgensmij. Dat geeft Dynaudio ook aan op hun website. Hoe is dat bij jou?

Mijn meubel is 3 meter dus op dit moment zou de afstand tot de bank te kort zijn om ze daar nog naast te plaatsen.

Heb je trouwens die sub wel echt nodig? Ik vind de speaker persoonlijk al erg sterk in het laag.
Dank, mijn totale wand is 325cm lang, waarvan het meubel 240cm 'opsnoept'. Persoonlijk had het meubel iets smaller gemogen om beide luidsprekers en mijn sub mee lucht te geven, maar dat kwam niet door de commissie ;)

Ik draai al jaren met boekenplank luidsprekers en altijd op stand (gevuld met zand) en tweeter op oorhoogte (zittend). Ik ben ervan overtuigd dat dit de enige wijze is om de speaker het meest tot zijn recht te laten komen.

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metal Mark
Hokkie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:15:
[...]
Ik draai al jaren met boekenplank luidsprekers en altijd op stand (gevuld met zand) en tweeter op oorhoogte (zittend). Ik ben ervan overtuigd dat dit de enige wijze is om de speaker het meest tot zijn recht te laten komen.
Is het echt hoorbaar dat je de stands gevuld hebt met zand? M.a.w. heb je getest met en zonder? Ik heb dezelfde stands en niet gevuld met zand, heb de audiozaak waar ik de stands heb gekocht ook niet over gehoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Metal Mark

Laag zou ‘strakker’ moeten klinken, meer fundament en minder risico dat de stand ‘meezingt’. Maar misschien is dat ook wel onzin. Ik doe het voornamelijk voor de stevigheid als ik er per ongeluk tegenaan kom. Een stand (linker speaker) staat tamelijk dichtbij een looppad.

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:48:
Ik heb laatst voor iemand een Samsung HW-K335 soundbar met klein subje geinstalleerd. Was oprecht verrast door het geluid dat je voor (aanbieding MM) 99 euro krijgt. Als je daar een TV zoals de C7 naast zet dan zul je merken wat voor drama het standaard geluid van zo'n TV is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Eagle
@Exirion hoeveel procent van de mids nam die sub voor zijn rekening, enig idee? Klinkt als de gemiddelde logitech PC setup namelijk :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:21
Zie de Topic Warning: geen aankoopadvies in dit topic.Ik ga de post ook niet afsplitsen naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien de eigen inzet ontbreekt. Ik adviseer een eigen topic te beginnen in Consumentenelektronica Aankoopadvies en dan de template in te vullen.

[Voor 93% gewijzigd door FeaR op 15-06-2020 21:59]

• Exirion
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:50:
@Exirion hoeveel procent van de mids nam die sub voor zijn rekening, enig idee? Klinkt als de gemiddelde logitech PC setup namelijk :P
Heb er niet aan gemeten. Het was een verjaardagscadeau voor een nichtje van m'n vriendin en op basis van prijs, reviews en looks was ik hier op uit gekomen. Bluetooth is stabiel, het klinkt heel leuk en er zit een net afstandsbedieninkje bij. Alles boven verwachting voor die prijs, dus gewoon een leuk ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-07 23:35
LG OLED55CX
Denon X1600H
Onkyo SKS-HT588 5.1.2

Nog geen foto's van :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 03-07 23:46
SuperVeloce schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:47:
LG OLED55CX
Denon X1600H
Onkyo SKS-HT588 5.1.2

Nog geen foto's van :)
-O-

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:06

CeesKees

I rest my Kees

Geen tip wat aan te schaffen, behalve dat ik home cinema los zou koppelen van boven/badkamer/algehele muziek. Dus ook beneden een tweede setup. Die zou ik dan van Sonos doen.

En dat ik de bank een meter naar voren zou zetten.

[Voor 73% gewijzigd door FeaR op 15-06-2020 22:00. Reden: Offtopic reactie aangepast.]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016

Tekst die synchroon op beeld meeloopt met muziek

Hiervoor heb ik 2 abonnementen:

1. Het Tidal Hifi subscription
2. Roon subscription.

- Audiostream is van Tidal Hi-Res, die ik heb laten lopen via Roon. Ja, het geheel kost me 30 euro per maand, 20 voor Tidal, 10 voor Roon,
- De stream loopt van mijn Roon core naar de audio streamer, naar de versterker, naar de speakers, Top stream, top geluid,

Wat ik heb gedaan: de Roon core staat geinstalleerd op de pc, vanuit hier wordt de Tidal subscription geladen. Nu kent Roon heel veel mogelijkheden en dit vond ik een leuke functie in Roon: Bij sommige nummers wordt de songtekst weergegeven, en bij sommige wordt zelfs de songtekst in Karaoke vorm weergegeven op de pc. Naast dat het op pc wordt weergegeven, kan je Roon ook bedienen met een tablet of smartphone, en het beeld van de pc wordt aangepast zonder er naar toe te hoeven lopen.

Toen dacht ik: deze karaoke versie is eigenlijk nog niks op een monitor, dit moet beter kunnen. Dus een programmaatje gedownload om het beeld van de pc monitor te casten naar de tv het heet: Airparrot 3 en nu wordt het beeld van Airparrot 3 via een tweede streamer: een Apple TV geprojecteerd op tv scherm.

Samengevat: het audio gedeelte komt via de Roon server naar de hifi installatie. Het beeld van de pc wordt in een ander gedeelte van de woning geprojecteerd met een tweede streamer! Leuke is: Geluid en beeld lopen Synchroon.

Dit werkt sfeerverhogend op feestjes. Voor mensen zoals ik, die de letterlijke teksten niet kunnen onthouden. Gebruik een beamer in plaats van een tv en alles wordt nog groter en nog leuker.

Zie het helemaal voor me, zet deze opstelling in een cafe neer, grote beamer op de muur, meer mensen gaan meezingen en de drankomzet vliegt omhoog. Oh ja, nog een laatste voordeel: internet down betekent niet dat de party over is: alle albums die je hebt opgeslagen in de Roon Core zijn nog steeds benaderbaar.

Tijd voor een feestje! :9B

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Deleon78
Ik bedoel het niet verkeerd, maar dat zit toch gratis bij de meeste mediacenters zoals Plex en Kodi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
Deleon78 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:36:
Ik bedoel het niet verkeerd, maar dat zit toch gratis bij de meeste mediacenters zoals Plex en Kodi?
ik heb Roon voor audio, dat is voor mij het enige dat belangrijk is, Corrigeer me als ik het mis heb, maar Kodi en Plex zijn gemaakt voor beeld, waar audio een onderdeel van uitmaakt. Bij Kodi/Plex is het audio gedeelte lang zo uitgebreid niet.

Roon, daarentegen is juist gemaakt voor audiofielen en het is speciaal ontworpen hi-res audio, het werkt stabiel en je kan de audiostream equalizen. Dat laatste is erg fijn, heb het volume van het laag tot ongeveer 400 Hz iets verhoogd en ook het volume van het hoog vanaf 12000 Hz iets verhoogd, maar nu heb ik iets te weinig verstand van hoe kodi/plex werken, maar ondersteunen deze platforms uberhaupt sample rates van 192 kHz 24 bit en hoger? ondersteunen ze MQA? Zijn ze in staat om naast Flac, Dsd bestanden direct naar de dac te sturen?

maar buiten dat de audio streamer die ik gebruik is roon ready en de externe dac wordt automatisch door Roon herkend, de instellingen staan meteen perfect zodat ze goed samen gaan. Je kan ook een tweede stereo set neerzetten in een andere ruimte en die aansturen vanaf dezelfde core, met een kleine vertraging rekening houdend met de afstand/geluidssnelheid tussen de 2 speakers.

De besturing werkt via tablet/smartphone en pc goed met elkaar samen

Er zullen ongetwijfeld dingen tussen staan die je met Plex en Kodi ook kunt, maar Roon is voor hi-res audio het medium. Roon is bedoeld voor audiofielen zoals ik en het haalt het maximale uit audio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
Sorry, ik dacht dat je post over karaoke ging.

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:37
aljooge schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:20:
Zie het helemaal voor me, zet deze opstelling in een cafe neer, grote beamer op de muur, meer mensen gaan meezingen en de drankomzet vliegt omhoog.
Tijd voor een feestje! :9B
aljooge schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:58:
[...]
Roon is voor hi-res audio het medium. Roon is bedoeld voor audiofielen zoals ik en het haalt het maximale uit audio
Klinkt dan toch niet helemaal als de ideale café-opstelling.

Hoewel... Ik zie mogelijkheden met een bepaalde doelgroep. :)
Aint No Party Like an Audiophilic Party :+

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• RnB
aljooge schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:58:
[...]

ik heb Roon voor audio, dat is voor mij het enige dat belangrijk is, Corrigeer me als ik het mis heb, maar Kodi en Plex zijn gemaakt voor beeld, waar audio een onderdeel van uitmaakt. Bij Kodi/Plex is het audio gedeelte lang zo uitgebreid niet.

Roon, daarentegen is juist gemaakt voor audiofielen en het is speciaal ontworpen hi-res audio, het werkt stabiel en je kan de audiostream equalizen. Dat laatste is erg fijn, heb het volume van het laag tot ongeveer 400 Hz iets verhoogd en ook het volume van het hoog vanaf 12000 Hz iets verhoogd, maar nu heb ik iets te weinig verstand van hoe kodi/plex werken, maar ondersteunen deze platforms uberhaupt sample rates van 192 kHz 24 bit en hoger? ondersteunen ze MQA? Zijn ze in staat om naast Flac, Dsd bestanden direct naar de dac te sturen?

maar buiten dat de audio streamer die ik gebruik is roon ready en de externe dac wordt automatisch door Roon herkend, de instellingen staan meteen perfect zodat ze goed samen gaan. Je kan ook een tweede stereo set neerzetten in een andere ruimte en die aansturen vanaf dezelfde core, met een kleine vertraging rekening houdend met de afstand/geluidssnelheid tussen de 2 speakers.

De besturing werkt via tablet/smartphone en pc goed met elkaar samen

Er zullen ongetwijfeld dingen tussen staan die je met Plex en Kodi ook kunt, maar Roon is voor hi-res audio het medium. Roon is bedoeld voor audiofielen zoals ik en het haalt het maximale uit audio
MQA is toch gewoon een grote marketing flop?
Ik heb Roon 30 dagen uitgeprobeerd, speciaal om MQA te ervaren. Echter hoorde ik geen verschil tussen een tiental albums waarbij ik de MQA en “standaard” FLAC naast elkaar luisterde.

Ik vond Roon verder wel fijn werken, maar niet zo fijn dat ik ook daar nog eens een flink pak geld tegenaan zou smijten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

MQA is gewoon het zoveelste lossy algoritme. High res audio is ook slechts marketing en er is geen echt aanwijsbaar verschil in het eindresultaat tussen DSD en PCM. :P
The TL;DR version of what MQA is: An input signal is truncated to 17 bits (and the input sample rate), and is then split into a high and low-frequency band. The lossless portion of the LF signal (13/44.1) is added as-is to a 24/44.1 container (FLAC or otherwise), and is nominally compatible with any Flac decoder. The remaining signal is a lossy encoding of the high-frequency content, and lives in the lower 8-11 bits of the FLAC. Somewhere in the encoding process, specific instructions for what reconstruction filters (low-pass filters to prevent aliasing of audio) should be used during decoding.

Negative consequences of MQA are covered in the last three links, but a TL;DR of that:
- MQA is an attempt at dolby-fication of audio playback, where a business entity owns both the encoding and decoding chain, extracting patent licensing revenues for every step of the process
- MQA right now is a soft restriction mechanism, where you get degraded performance if you play MQA content on a device that doesn't support MQA
- MQA effectively prevents the following from working as intended: Digital volume control, digital equalization, real-time mixing of multiple sources, digital room correction, advanced digital filters: crossovers, beam-forming and spatial processing (such as ambiophonics or virtualization in headphones)
- The leaky/short filters in MQA can cause audible digital aliasing that has negative consequences for sound
- There are numerous patents for adding hard DRM to MQA.

[....]

My advice: Steer well clear of manufacturers, products and services that offer MQA content or MQA decoding, as they have shown a willingness to sell out the consumer solely for the benefit of record companies and MQA Ltd.

https://archimago.blogspot.com
https://benchmarkmedia.co...otes/163302855-is-mqa-doa
https://www.linn.co.uk/blog/mqa-is-bad-for-music
https://www.reddit.com/r/...y_important_that_we_talk/
https://www.reddit.com/r/..._absolutely_need_to_talk/
https://www.reddit.com/r/...0z/mqa_vs_plain_old_flac/

[Voor 142% gewijzigd door Woutoud op 22-06-2020 12:46]

Woutoud.com | Grace SDAC Balanced - THX AAA 789 - Audeze LCD-2C \ Meze 99 Noir \ Sennheiser HD 6XX \ Hifiman HE-4XX |

• aljooge
RnB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:26:
[...]

MQA is toch gewoon een grote marketing flop?
Ik heb Roon 30 dagen uitgeprobeerd, speciaal om MQA te ervaren. Echter hoorde ik geen verschil tussen een tiental albums waarbij ik de MQA en “standaard” FLAC naast elkaar luisterde.

Ik vond Roon verder wel fijn werken, maar niet zo fijn dat ik ook daar nog eens een flink pak geld tegenaan zou smijten.
Heb je wel de juiste apparatuur om MQA te kunnen afspelen? Weet je zeker dat er een MQA stream bij je dac terecht is gekomen?

• RnB
Ik moest het even opzoeken en inderdaad, de BlueSound Node 2i die ik even mocht lenen, kan MQA unfolden. De Node analoog aangesloten op mijn Naim NAC-N272 en zo mijn muziek beluisterd.

• aljooge
RnB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:25:
Ik moest het even opzoeken en inderdaad, de BlueSound Node 2i die ik even mocht lenen, kan MQA unfolden. De Node analoog aangesloten op mijn Naim NAC-N272 en zo mijn muziek beluisterd.
Apparatuur is goed. Daar ligt het niet aan.

Dan de tweede vraag, hoe had jij de stream gekoppeld? Via Upnp is de ene manier, de bluesounds zijn trouwens ook roon endpoints, wil het ook mee. Beide manieren best wat werk om in te stellen, het is niet even lenen aan zetten en meteen luisteren naar MQA, was het maar zo simpel.

Maar koppelen via Airplay of Bluetooth, geen MQA

Ja, het is allemaal lastig, het ledje van mijn Dragonfly kleurt paars bij MQA en dan weet je het zeker, maar zou ik Airplay gebruiken, lampje groen, omdat het protocol afgeknepen is en geen hi res doet.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

offtopic:
MQA komt niet verder dan 17 bits, dus dat is dan wel heel krap 'high res'. De kans dat je dat verschil hoort ten opzichte van een CD is praktisch nul.
Zelfs Sony durft dat te schrijven:
"Tidal is one of the only streaming websites that streams in CD quality. But it still pales in comparison to the emotional experience that High-Resolution Audio delivers." - https://www.sony.com/elec...-sound-quality-comparison

De kans dat je verschil hoort is sowieso erg klein met "high res", wat een misleidende term is voor het toevoegen van onhoorbare frequenties (>20khz) en het verlagen van de ruisvloer van onhoorbaar naar nog verder weg. Denk dat veel mensen nog steeds denken dat hoge bitrate/sample freq nodig is om een signaal wat lijkt op een analoge sinus te krijgen. En dat er anders "stapjes" inzitten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005

Koeitje

Back-up tiems now?

Jag schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:37:
De kans dat je verschil hoort is sowieso erg klein met "high res", wat een misleidende term is voor het toevoegen van onhoorbare frequenties (>20khz) en het verlagen van de ruisvloer van onhoorbaar naar nog verder weg. Denk dat veel mensen nog steeds denken dat hoge bitrate/sample freq nodig is om een signaal wat lijkt op een analoge sinus te krijgen. En dat er anders "stapjes" inzitten :)
Plus dat de meest gebruikte D/A converters vaak niet eens voldoende dynamisch bereik hebben voor vervormingsvrij 16 bit. Zelfs de meest high-end D/A converters komen niet verder dan 21bit.

• Deleon78
Woutoud schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:57:
offtopic:
MQA komt niet verder dan 17 bits, dus dat is dan wel heel krap 'high res'. De kans dat je dat verschil hoort ten opzichte van een CD is praktisch nul.
"Tidal is one of the only streaming websites that streams in CD quality. But it still pales in comparison to the emotional experience that High-Resolution Audio delivers." - https://www.sony.com/elec...-sound-quality-comparison
Sowieso is de quote goud waard: "to the emotional experience that High-Resolution Audio delivers"

• aljooge
Woutoud schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:57:
offtopic:
Je moet mqa ook niet verwarren met oversamplen. De 24 bit 192 kHz van Qobuz is een totaal andere techniek dan MQA. Ik heb mijn DAC en streamer bewust mij elkaar gekocht op de mogelijkheid van MQA rendering, maar sla hier de mogelijkheid van oversampling een beetje over (een high res van qobuz en een Tidal hifi bij elkaar wordt een beetje duur)

Termen als lossy en lossless is niet op zijn plaats, beide hebben een totaal andere technische benadering om de stream beter te laten worden. Of het hoorbaar is?!die Nyquist Theorem is er ook nog steeds bijvoorbeeld. Maar dat is het oversample verhaal

ik ga er wel voor, heb toch het gevoel dat alles net wat lekkerder klinkt, kan aan mij liggen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

offtopic:
Ik verwar helemaal niks, dus dat lijkt me een wat flauwe manier om je reactie te beginnen. Oversampling trek je er nu zelf bij om het vervolgens weer buiten de discussie te laten.
MQA is gewoon lossy, daar is verder ook geen discussie over te voeren. Je mag het ook best lekkerder vinden klinken, maar zolang de kleur van een LEDje nodig is om zekerheid te krijgen over de manier waarop een signaal verstuurd en verwerkt wordt blijf ik lekker bij Spotify. :P

• Farrell
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-07 16:05
offtopic:
Ik heb weleens gehoord dat hires geluid minder vermoeiend luistert, omdat het geluid completer is en je niet zelf het geluid hoeft te corrigeren. Geen idee wat daar van waar is.

offtopic karaoke:
Ik dacht trouwens dat spotify ook weer lyrics ging tonen? nieuws: Spotify begint met tonen songteksten tijdens afspelen nummers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
Deze 'lossy' stream loopt van Tidal naar uiteindelijk mijn dac, richting versterker. Audiotweaken is een leuke hobby en heb nu wel een aardige toffe sound te pakken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

============================================

En vanaf nu weer fotos! :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:57

mr.DJ95

Boost!

Ik zal hem dan even aftrappen met wat leuks. Vandaag een setje CM1S2 in het zwart opgehaald ter uitbreiding van mijn CM8S2 en CMCs2

Tevens de B&W CM8S2 voorzien van nieuw snoer in de vorm van Audioquest Rocket 33 Bi-Wire afgemonteerd met BFA1000 pluggen.

Nu maar weer opzoek naar een mooie eindversterker. Merk toch dat ik wat punch mis bij de Yamaha.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • +20Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 10:29

jd1987

cliquefotografie.nl

Na bijna 10 jaar dezelfde set-up heb ik praktisch alles omgegooid en mag ik ook weer een keertje posten(na heel wat verlekkerd in dit topic gesnuffeld te hebben de afgelopen weken) *O*

Nog bezig met een stukje verbouwing, maar de woonkamer is(op een enkel kabeltje wegwerken) nu klaar!

Van:

Panasonic UT30 42'
Marantz NR1403
Audio Pro Avantek Six

Naar:

LG 55C9 Oled
Denon X2500H
Q Acoustics 3050
Chromecast Ultra
Google Nest Mini

Hele fijne upgrade! De C9 is echt een fantastische TV, na een paar weken Marktplaats afstruinen ben ik afgelopen zondag half Nederland doorgereden om de 3050's en de Denon op te halen voor nog geen €550,- samen. Beide een jaartje oud, veel mensen die veel te dikke speakers voor een te klein appartement of de versterker veel te ingewikkeld vinden en niet door de set-up komen :*)

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
Dat is nou een gezellige woonkamer. :)
Leuk spul ook, ben ook erg blij met mijn C9.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:14
Ziet er mooi uit! Beetje Amerikaanse invloeden? Je kijkafstand lijkt wel erg ver. Een beamer of 77"zou niet misstaan denk ik zo ;)

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:21
Ziet er idd heel gezellig uit zo, leuke woning! :)

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +6Henk 'm!

• El Major
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-06 21:20
Hierbij een update van mijn home cinema.

Beneden:
- Samsung 49 inch 4K tv
- B&W M-1 speakers + ASW 10 subwoofer in 5.1 opstelling. Erg tevreden mee.
- Pioneer vsx-920 receiver. Een ouwetje maar doet zijn werk nog steeds prima. Op termijn wil ik deze vervangen voor een Yamaha musiccast receiver.
- Een raspberry pi 2 met Kodi. Wordt met de komst van alle streaming diensten vrijwel niet meer gebruikt.
- Een Samsung Blu-ray speler
- Digitale tv via glasvezel KPN

Zolder (mancave :-))
- Pioneer 37 inch tv, inmiddels al aardig op leeftijd maar heeft nog steeds erg strak beeld
- B&W 606 in 2.0 opstelling op zelf gemaakte stands.
- Argon Audio SA1 versterker. Echt een aanrader voor zijn prijs. Heeft totaal geen moeite met de B&W’s.
- Yamaha wxad-10 Musiccast streamer
- Ook hier digitale TV ontvanger van KPN via glasvezel.
- wat ouwe meuk waar ik geen afstand van kan doen: Philips DVD speler en videorecorder en een PS3.
- Binnenkort wordt hier nog een platenspeler aan toe gevoegd, waarschijnlijk de Rega P1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx heren! De groothoek vertekent wel een beetje, kijkafstand is 3.5m wat ik op 55' goed te doen vind. Groter was natuurlijk wel mooier geweest, maar dat kreeg ik er thuis niet doorheen :P

Het is een hele fijne woning, het oude huis van mijn schoonouders. Mijn vrouw heeft de zaak overgenomen, dus zijn wij hier vorig jaar gaan wonen. Het is een beetje gek huis, het was het oude koetshuis van de beroemde Arnhemse architect Diehl. In de oorlog hebben de nazi's het bezet en er een postkantoor van gemaakt. Het is een beetje een loft-achtige indeling. Beneden is onze balletschool, in het middenstuk mijn kantoor en helemaal boven de woonkamer(60m2) die doorloopt(alles is open), naar een lager gedeelte met keuken en badkamer, wat weer doorloopt in eetkamer en slaapkamers.

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• Weltschmerz
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-07 15:47
jd1987 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:21:
Na bijna 10 jaar dezelfde set-up heb ik praktisch alles omgegooid en mag ik ook weer een keertje posten(na heel wat verlekkerd in dit topic gesnuffeld te hebben de afgelopen weken) *O*

Nog bezig met een stukje verbouwing, maar de woonkamer is(op een enkel kabeltje wegwerken) nu klaar!

Van:

Panasonic UT30 42'
Marantz NR1403
Audio Pro Avantek Six

Naar:

LG 55C9 Oled
Denon X2500H
Q Acoustics 3050
Chromecast Ultra
Google Nest Mini

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hele fijne upgrade! De C9 is echt een fantastische TV, na een paar weken Marktplaats afstruinen ben ik afgelopen zondag half Nederland doorgereden om de 3050's en de Denon op te halen voor nog geen €550,- samen. Beide een jaartje oud, veel mensen die veel te dikke speakers voor een te klein appartement of de versterker veel te ingewikkeld vinden en niet door de set-up komen :*)
Niet per se mijn stijl, maar netjes ingericht is het wel. Hoe zit dat eigenlijk met TV-kijken bij je, want de foto die jij maakt recht voor de tv wordt genomen aan de rechterkant naast de bank. Dus moet jij op de grond zitten om recht voor je tv te zitten? : P

The only constant in the universe is change

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@Weltschmerz Ik zit altijd rechts tegen de leuning met mijn rug, dan zit ik er altijd wel voor. Ik kan de bank nog iets naar rechts schuiven, maar ik wil daar de doorgang niet te veel versperren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SneaKz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:25
Hey mede tweakers,

Sindskort ben ik me ook gaan verdiepen in het wereld van HiFi audio.
Afgelopen zaterdag heb ik het volgende gekocht:

Speakers: Argon ALTO55 MK2
Receiver: Denon RCDN10
Kabels: AudioQuest Q2 SC

Nu ben ik wat aan het experimenteren over de plaatsen van de speakers, heb al tegen de muur aan geprobeerd, 1m vanaf de muur en foto hieronder nog stukje verder.

Was benieuwd of jullie wat tips/richtlijnen voor me hadden hierin :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-07 17:04
Mooie speakers om te zien! Zit er ook een magnetisch stoffen frontje bij? Zie namelijk geen gaatjes.

Is het mogelijk om de set iets op te schuiven naar rechts zodat de linker speaker wat meer ruimte krijgt? Kan me voorstellen dat de radiator best wat galm kan veroorzaken. Maar vooral lekker zelf luisteren en kijken wat prettig klinkt.

Sowieso goed om te zien dat je al bezig bent met de speakers ruimte geven!

• SneaKz
Martijn1990 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:10:
Mooie speakers om te zien! Zit er ook een magnetisch stoffen frontje bij? Zie namelijk geen gaatjes.

Is het mogelijk om de set iets op te schuiven naar rechts zodat de linker speaker wat meer ruimte krijgt? Kan me voorstellen dat de radiator best wat galm kan veroorzaken. Maar vooral lekker zelf luisteren en kijken wat prettig klinkt.

Sowieso goed om te zien dat je al bezig bent met de speakers ruimte geven!
Ja zit erop maar ik heb deze bewust eraf gehaald, vind het zo mooier en beter klinken.
Ik ben al wat aan het schuiven idd maar aan de rechterkant staat nog een eettafel, vandaar dat ik wat beperkt ben met positioneren :(

• Deleon78
SneaKz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Ja zit erop maar ik heb deze bewust eraf gehaald, vind het zo mooier en beter klinken.
Ik ben al wat aan het schuiven idd maar aan de rechterkant staat nog een eettafel, vandaar dat ik wat beperkt ben met positioneren :(
Leuke set!
Ik zou wel oppassen met een hete radiator zo vlak naast je speaker:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SneaKz
Deleon78 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Leuke set!
Ik zou wel oppassen met een hete radiator zo vlak naast je speaker:)
Dankje, radiator staat nu ook bewust aan, staan overigens nauwelijks aan. ;)

Edit: niet aan uiteraard :p

[Voor 5% gewijzigd door SneaKz op 23-06-2020 17:57]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Gisteren eindelijk de centerspeaker ontvangen 🎉 Hiermee bestaat onze set (Dolby 3.1) nu uit:

LG OLED 55 C9
Denon AVR X3600h
Dynaudio Evoke 10
Dynaudio Evoke 25c
REL T/9i
Apple TV (achter gesloten deur)
KPN Arris iTV (achter gesloten deur)
Bekabeling Van Den Hul CS122
Logitech Harmony Companion

Volgende update is een tweede REL T/9i

• SneaKz
Mooie setup!
En kun je met je logitech harmony al het bovenstaande apparatuur bedienen?
Ben het ook aan het overwegen namelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

SneaKz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:59:
Mooie setup!
En kun je met je logitech harmony al het bovenstaande apparatuur bedienen?
Ben het ook aan het overwegen namelijk
Jawel, ik heb het oogje (wordt meegeleverd) linksonder de versterker liggen. Als je het niet weet, zie je hem niet. De hub ligt in de kast.

• NeWSJuNK
Hokkie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:17:
Gisteren eindelijk de centerspeaker ontvangen 🎉 Hiermee bestaat onze set (Dolby 3.1) nu uit:

LG OLED 55 C9
Denon AVR X3600h
Dynaudio Evoke 10
Dynaudio Evoke 25c
REL T/9i
Apple TV (achter gesloten deur)
KPN Arris iTV (achter gesloten deur)
Bekabeling Van Den Hul CS122
Logitech Harmony Companion

Volgende update is een tweede REL T/9i

[Afbeelding]
Ik heb ook ooit 2 Rel subs in mijn systeem gehad. Heeft voor mij in zowel stereo als home cinema geen noemenswaardig verschil uitmaakt. Heb de extra sub maar weer verkocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:14:
Ik heb ook ooit 2 Rel subs in mijn systeem gehad. Heeft voor mij in zowel stereo als home cinema geen noemenswaardig verschil uitmaakt. Heb de extra sub maar weer verkocht.
Heb je wel gespeeld met de plaatsing van die subs of gewoon neergezet en niet meer aangeraakt?

• apexia0087
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:29
jd1987 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:21:

Van:

Panasonic UT30 42'
Marantz NR1403
Audio Pro Avantek Six

Naar:

LG 55C9 Oled
Denon X2500H
Q Acoustics 3050
Chromecast Ultra
Google Nest Mini

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er nice uit! Mag ik vragen welk wandmeubel dit is? Ben ook opzoek naar iets in die trend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@apexia0087 Thnx! Is de Ikea Besta met betonlook deurtjes en zwarte glazen toplaag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benzai
@Hokkie Supergaaf man! Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat je nog een extra sub van dat formaat nodig hebt? Ik stuur (zoals je wellicht gelezen hebt) de Evoke’s aan met een PowerNode 2i en ik moet het laag echt afremmen omdat het anders te veel overheerst. Is het in jou geval niet effectiever om wat aan de versterker te doen? Of ga je al die ingangen van de X3600h nog ooit gebruiken? Lijkt mij dat je voor een 3.1 opstelling een stuk compacter en krachtiger kan aansturen. Ziet het geheel er ook nog eens optisch strakker uit.

En de stands van Dynaudio bieden toch de mogelijkheid om de kabels netjes weg te werken? Zie dat je daar geen gebruik van maakt.

[Voor 10% gewijzigd door benzai op 24-06-2020 12:16]

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03-07 20:42

Koldur

Virtual Boy

NeWSJuNK schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb twee REL subs en die tweede heeft bij mij echt heel veel uitgemaakt. Plaatsing, akoestische panelen/bass traps, EQ (expres als laatste genoemd, want zonder de eerste twee doet EQ soms meer kwaad dan goed) en de low pass filters juist gebruikt? Goed ingestelde dual subs scheelt echt veel, kan bijna niet anders door de eigenschappen van lage tonen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Hokkie

Hokkie

Hello

@NeWSJuNK @benzai

In het verleden wel eens met 2 subwoofers gespeeld op een stereoset, ook weer verkocht vanwege ruimtegebrek. Maar een tweede subwoofer zie ik wel als meerwaarde, veel homogener geluid. Ja de REL T/9i is een beest van een sub, maar staat bij mij haarfijn en subtiel afgestemd.

Bekabeling moet inderdaad nog even weggewerkt worden, dit is een klusje voor aanstaande vrijdag ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• factor
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 18:33
Na lang mee kijken en genieten van alle installaties wat voorbij komen ga ik die van mij ook maar eens delen.

- lg oled 65w8
- marantz sr 6005
- kef iq90 (fronts)
- kef iq60 (center)
- kef iq50 (rears)
- svs pc12-nsd
- ps4
- xbox one
- switch

[Voor 42% gewijzigd door factor op 24-06-2020 13:56]

Acties:
  • +22Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:36
Eindelijk een plug gevonden voor mijn Atmos koptelefoon.

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online
nineball schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:53:
Eindelijk een plug gevonden voor mijn Atmos koptelefoon.

[Afbeelding]
Je vrouw is er ook blij mee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:43
Exirion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Je vrouw is er ook blij mee?
oOo Savage.

• NeWSJuNK
Exirion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Heb je wel gespeeld met de plaatsing van die subs of gewoon neergezet en niet meer aangeraakt?
Ja verschillende plekken.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:34

SD5k

>4&X

El Major schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:52:
*knip*

- Pioneer 37 inch tv, inmiddels al aardig op leeftijd maar heeft nog steeds erg strak beeld
- Argon Audio SA1 versterker. Echt een aanrader voor zijn prijs. Heeft totaal geen moeite met de B&W’s.
- wat ouwe meuk waar ik geen afstand van kan doen: Philips DVD speler en videorecorder en een PS3.
- Binnenkort wordt hier nog een platenspeler aan toe gevoegd, waarschijnlijk de Rega P1

[Afbeelding]
Ik ben door jouw post geinteresseert geraakt in deze versterker, eigenlijk precies wat ik zocht: klein, wit, phono aansluiting en toslink. Ik ga hem gebruiken in combinatie met Q Acoustics 3030i speakers, ik ben heel erg benieuwd, duurt helaas wel meer dan een week voordat hij binnen komt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:36
Ook maar eens mijn setup:

- Devialet Gold Phantom (2x)
- Loewe connect 40
- Squeezebox Touch i.s.m Logitech Media Server op een Synology NAS DS1019+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Jolige_Joffer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:32:
Ook maar eens mijn setup:

- Devialet Gold Phantom (2x)
- Loewe connect 40
- Squeezebox Touch i.s.m Logitech Media Server op een Synology NAS DS1019+

[Afbeelding]
Mooi spul! Ben wel benieuwd hoe het klinkt. Ziet er voor wel mij uit als 2 Oral-B tandenborstelopzetters ;)

Ach joh, werken is ook niet alles

• RnB
Ik kan het iedereen aanraden ze eens te beluisteren.
Ze tarten met de natuurwetten op het gebied van (heel veel) lage tonen.

Ik vond ze qua algehele sound niet fantastisch, maar dat laag... man man.

• Jolige_Joffer
  • Laatst online: 17:36
the-body schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Mooi spul! Ben wel benieuwd hoe het klinkt. Ziet er voor wel mij uit als 2 Oral-B tandenborstelopzetters ;)
Ik vind ze zelf ook niet moeders mooiste...
Maar de vrouw vond het geen probleem in de woonkamer :D

• NeWSJuNK
Mijn doen ze denken aan 2 reusachtige Apple Airpods.

• PageFault
  • Laatst online: 03-07 00:11
El Major schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:52:
Grappig, de Argon Audio SA1 is feitelijk gewoon de NAD AMP1 (of andersom), alleen 170 euro goedkoper.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:36
Voor de diehards onder ons wellicht vloeken in de kerk, voor ons een mooie compromis tussen design en geluidskwaliteit voor de woonkamer..

Onze 5.1.2 Sonos setup:

In het zicht:

- LG OLED 65C9
- Sonos Arc
- Sonos Sub (Gen3)
- Sonos One (x2 als rears)

Achter gesloten deurtjes:

- Nvidia Shield TV
- AppleTV4K
- Sony UDP-X700 UHD Blu-ray speler
- PS4 Pro
- Nintendo Switch
- 6TB (Plex) server en nfs shares voor Kodi.

[Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 30-06-2020 22:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-07 23:42
@Rck010 netjes hoor :)

Wij zitten momenteel in de al even gewenste verbouwing en ook wij (lees: ik, mijn vrouw was er blij mee) hebben een compromis gemaakt.

Hier hebben de zuilen plaats gemaakt voor wand luidsprekers omdat ze anders simpelweg in de weg stonden...

Voor muziek is het voornamelijk iets minder maar gezien wij thuis vrij weinig muziek luisteren doen we dat met een draagbare oplossing wanneer nodig (verjaardagen enzo). Voor film/series is het, incl subwoofer aan, verder dikke prima.

Over een week begint het stuccen(!). We hebben gekozen voor een premium afwerking op 1 wand waar we ook op willen gaan projecteren (het oude 131” scherm is vandaag verkocht). Deze wand zal op het einde worden gepolijst en krijgt de kleur RAL 7047 (Telegrijs 4) voor een iets betere zwartwaarde. We zijn uiteraard erg nieuwsgierig in het eindresultaat en ik hoop deze over circa een maand hier te kunnen delen :)

“Gaat verder met het invullen van de verse sleuven in de wanden” :)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:12:
Voor de diehards onder ons wellicht vloeken in de kerk, voor ons een mooie compromis tussen design en geluidskwaliteit voor de woonkamer..

Onze 5.1.2 Sonos setup:

[Afbeelding]

In het zicht:

- LG OLED 65C9
- Sonos Arc
- Sonos Sub (Gen3)

- Nvidia Shield TV
- AppleTV4K
- PS4 Pro
- Nintendo Switch
Ach. Die Sonos haters hier kunnen me wat. 😂

Heerlijke set. Ik had net de beslissing genomen om de Arc niet op te hangen. Bedankt he! Weer terug bij af. Haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basje Klodder
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18:48
Thalaron schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:35:
Deze wand zal op het einde worden gepolijst en krijgt de kleur RAL 7047 (Telegrijs 4) voor een iets betere zwartwaarde.
Ben je daarbij niet bang dat je geen wit in het beeld zal krijgen? Het doek in de bioscoop is niet voor niets ook wit, maar voor zwart moet de omgeving dan zo donker mogelijk zijn.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rck010
Thalaron schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:35:

Wij zitten momenteel in de al even gewenste verbouwing en ook wij (lees: ik, mijn vrouw was er blij mee) hebben een compromis gemaakt.

Hier hebben de zuilen plaats gemaakt voor wand luidsprekers omdat ze anders simpelweg in de weg stonden...

Voor muziek is het voornamelijk iets minder maar gezien wij thuis vrij weinig muziek luisteren doen we dat met een draagbare oplossing wanneer nodig (verjaardagen enzo). Voor film/series is het, incl subwoofer aan, verder dikke prima.

Over een week begint het stuccen(!). We hebben gekozen voor een premium afwerking op 1 wand waar we ook op willen gaan projecteren (het oude 131” scherm is vandaag verkocht). Deze wand zal op het einde worden gepolijst en krijgt de kleur RAL 7047 (Telegrijs 4) voor een iets betere zwartwaarde. We zijn uiteraard erg nieuwsgierig in het eindresultaat en ik hoop deze over circa een maand hier te kunnen delen :)

“Gaat verder met het invullen van de verse sleuven in de wanden” :)
Ik ben nog niet zo lang klaar met alles.
Afgelopen weken een twee kabelgoten uit de (stenen) muur gebeiteld, de boel gestuct, geverfd en het hele circus. Ik ben blij dat ik grotendeels klaar ben met de woonkamer.

Paar weken geleden zag het er zo nog uit....

Nu de rest van de onderverdieping nog, de komende weken. Je moet wat in deze Corona tijd 😁

Succes met jullie verbouwing!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
Basje Klodder schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Ben je daarbij niet bang dat je geen wit in het beeld zal krijgen? Het doek in de bioscoop is niet voor niets ook wit, maar voor zwart moet de omgeving dan zo donker mogelijk zijn.
We hebben een test gedaan op het oude behang dat een stuk donkerder grijs was, en daar waren we a redelijk content mee, behalve dat de lichtopbrengst flink minder was. De wat luxere schermen zijn er ook in “zilver” voor beter contrast. Het is verder compleet verduisterd dus nee, ik ben niet bang dat “wit” niet wit zal zijn. We zal een lichtgrijze wand beter zwart geven en (iets) minder reflecteren.

Daarbij is een spierwitte wand en gladde wand van 10 bij 2,63 uhm... heftig 😅

Mocht het écht tegenvallen dan gaat er alsnog iets van Mighty Brighty op :+

[Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 30-06-2020 23:22]

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
@Rck010 zo ziet het er nu, minus het rolluik (scherm), bij ons uit;

:+ :+ :+

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:14

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:12:

Onze 5.1.2 Sonos setup:

[Afbeelding]

Gaaf!!
Hoe bevalt de arc? Het is voor het eerst dat ik hem nu zie hangen. Miss wel een mooie vervanger van onze bose 520 soundtoch de atmos wil ik toch wel graag.
Alhoewel de speakers nu ook hangen, en alle bekabeling netjes weggewerkt in de muur dus dat is het probleem niet.. of toch de focal met de atmos..

In het zicht:

- LG OLED 65C9
- Sonos Arc
- Sonos Sub (Gen3)

- Nvidia Shield TV
- AppleTV4K
- PS4 Pro
- Nintendo Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rck010
De Arc bevalt prima, dag en nacht verschil met de Beam voor mij.
Veel breder/krachtiger geluid, duidelijk en heldere dialoog, hoogte effecten (verwacht geen echte overhead).
Ik ben echt zeer tevreden, en durf wel te stellen dat deze setup zich laat meten met mid-end 5.1 systemen.

• aschja
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Ik ben nog niet zo lang klaar met alles.
Afgelopen weken een twee kabelgoten uit de (stenen) muur gebeiteld, de boel gestuct, geverfd en het hele circus. Ik ben blij dat ik grotendeels klaar ben met de woonkamer.

Paar weken geleden zag het er zo nog uit....

[Afbeelding]

Nu de rest van de onderverdieping nog, de komende weken. Je moet wat in deze Corona tijd 😁

Succes met jullie verbouwing!
Kijk hier heb ik wat aan. Tijdje geleden de vraag gesteld waar ze de kabelgoot plaatsen bij de oled. Helaas geen reactie gehad. Zou je een foto kunnen maken van de zijkant? Waar de kabels er uit komen? Dat is niet het midden van de tv.

Kan je ook aangeven waar die arc aangesloten hebt? Want ik zie alleen stroom lopen naar het meubel. Waar gaat die hdmi naar toe?
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True