Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03-07 08:29
Luuk84 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:19:
Na jaren van kijken, ook maar eens mijn setup posten.
mooie kijkhoogte tov zithoogte
heb je een sleufje in de muur voor je kabeltjes? ;w

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
AntoniusDD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:49:
[...]

minimalisme ach zo, 8)7
is wel een vette hangende kast voor die ene soundbar onder je TV
of zit die propvol paprika chips?

minimalisme is alleen een scherm voor de muur
nothing else
naast dat je niet hoeft te gatekeepen voor minimalisme..

die kast zal vast minimaal 1 gameconsole bevatten (controller ligt op de bank) en wellicht ook nog blueray speler/tv-kastje/apple-tv/NAS/whatever ?

genoeg redenen om die dingen op deze manier weg te werken op een minimalistische manier

mij kan het wel bekoren :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03-07 08:29
Leipo schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:58:
[...]

genoeg redenen om die dingen op deze manier weg te werken op een minimalistische manier

mij kan het wel bekoren :Y
:) :*) als je het kastje achter de zitbank zet kun je direct ook je glaasje ranja erop zetten en je playconsole pakken

het is een contradictie in termini als je minimalisme met dit voorbeeld ziet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:24
AntoniusDD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:52:
[...]

mooie kijkhoogte tov zithoogte
heb je een sleufje in de muur voor je kabeltjes? ;w
Klopt ja, bij het betrekken van de woning een rechthoekige ventilatie buis in de muur geplaatst, en afgewerkt. Ik kan nu gewoon kabels met stekker en al door de buis gooien. Helaas is dat in het geval van de C9 tv ook nodig aangezien de kabel vast zit aan de tv 7(8)7

Kijkhoogte is inderdaad prima wat mij betreft. Ik heb ongeveer de 2/3 kijkhoogte regel aangehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:41:
[Afbeelding]
Hier ontspan ik na een drukke werkdag.
  • LG C9
  • Samsung MS650
  • 4K decorder KPN
  • Xbox One X
  • 2x LG 4K monitors
  • Microsoft Bluetooth designer toetsenbord en muis.
  • Urbanista New York hoofdtelefoon
Heb je ook in de muur de kabels voor de monitoren verwerkt? Ziet eruit als een lekker strakke werkomgeving!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:37

Koning-Admiraal

De commandant!

AntoniusDD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:49:
[...]

minimalisme ach zo, 8)7
is wel een vette hangende kast voor die ene soundbar onder je TV
of zit die propvol paprika chips?

minimalisme is alleen een scherm voor de muur
nothing else
Je hebt het berichtje (denk ik) niet goed gelezen. Het ging in eerste instantie om de "ruimte". Daarnaast heeft eenieder zo zijn eigen beeldvorming als het om minimalisme gaat. Je kunt dus niet in hokjes of kaders denken. Want die zijn er niet. Ik laat het hierbij. Geen zin in een offtopic discussie.

[Voor 51% gewijzigd door Koning-Admiraal op 22-05-2020 15:21]

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Jeroenneman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Heb je ook in de muur de kabels voor de monitoren verwerkt? Ziet eruit als een lekker strakke werkomgeving!
Dankjewel voor het compliment. De kabelgoot zit in de muur gefrezen :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

@TRD07 Bedankt voor je fijne woorden :). Poeh, de posters had ik op een buitenlandse website gekocht, welke niet meer bestaat. Maar als je op Notorious B.I.G. zoekt, dan zul je vast op websites, zoals die van Etsy, vergelijkbare posters kunnen vinden.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:50
Zo na een tijdje meekijken naar verschillende setups besloten na een verhuizing ook maar eens mijn setup te posten. Zo heb ik nu eindelijk een volwaardige woonkamer waar ik een echte home theater plek van kon maken. Dus bij deze:

Te zien:
  • LG B9
  • Frontspeakers en center van een 5.1 set
  • Denon X1600
  • PS4 Pro, PS VR, PS Vita
Niet te zien:
  • Nvidia Shield
  • Hue syncbox
  • 2x Lightstrips, 2x Playbars, 2x Hue white & color
Moeilijk om vast te leggen hoe gaaf de lichten zijn, maar in de avond tijdens het gamen of een film ziet dat er dan ongeveer zo uit:

Verder heb ik dit via een lange HDMI kabel aangesloten op mijn PC, zodat ik daadwerkelijk kan genieten van het 120hz scherm. Als uitbreiding zit ik nog te twijfelen over speakers die via het plafond weerkaatsen om zo Dolby Atmos geluid nog wat beter tot zijn recht te laten komen. Maar voorlopig ben ik erg tevreden :)

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:59

Koeitje

Back-up tiems now?

Dat zijn Mission M33's toch? Die hebben hun poort aan de achterkant, dus als je ze zo dicht op de muur hebt staan zal het laag nooit zo goed zijn omdat de lucht nooit goed kan stromen op deze manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snippertje
Koeitje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:21:
Dat zijn Mission M33's toch? Die hebben hun poort aan de achterkant, dus als je ze zo dicht op de muur hebt staan zal het laag nooit zo goed zijn omdat de lucht nooit goed kan stromen op deze manier.
M73. Maar dat wist ik niet, hoeveel afstand vanaf de muur zouden ze moeten hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
@Snippertje

Daar zijn een hoop meningen over die lopen tot wel een meter, maar ik zou ze evenwijdig aan je kastje zetten (tot het kleed) dat is iig nog te doen bij je.

Misschien zelfs nog een klein beetje naar binnen draaien :)

[Voor 15% gewijzigd door LuisjeNL op 22-05-2020 15:45]

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snippertje
LuisjeNL schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:44:
@Snippertje

Daar zijn een hoop meningen over die lopen tot wel een meter, maar ik zou ze evenwijdig aan je kastje zetten (tot het kleed) dat is iig nog te doen bij je.

Misschien zelfs nog een klein beetje naar binnen draaien :)
Haha iets voren is me gelukt. Maar draaien kreeg ik er niet doorheen bij mijn vriendin :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:31:
[...]

M73. Maar dat wist ik niet, hoeveel afstand vanaf de muur zouden ze moeten hebben?
30cm ofzo? Normaal gesproken zou ik zeggen om wat te proberen, want het heeft behoorlijk wat invloed op hoe je luidspreker klinkt. Maar alles is beter dan wat het nu is :D.

Of je moet indraaien is afhankelijk van de off-axis van je luidspreker en met hoeveel mensen je luistert/kijkt, want je sweet spot wordt dan kleiner.

[Voor 16% gewijzigd door Koeitje op 22-05-2020 16:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snippertje
Koeitje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:42:
[...]

30cm ofzo? Normaal gesproken zou ik zeggen om wat te proberen, want het heeft behoorlijk wat invloed op hoe je luidspreker klinkt. Maar alles is beter dan wat het nu is :D.

Of je moet indraaien is afhankelijk van de off-axis van je luidspreker en met hoeveel mensen je luistert/kijkt, want je sweet spot wordt dan kleiner.
Scheelt inderdaad behoorlijk. Heb ook de calibratie even opnieuw gedaan. Dank voor de tip! Heb deze geërfd van mijn vader, dus ik had werkelijk geen idee :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 05:06
Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
Haha iets voren is me gelukt. Maar draaien kreeg ik er niet doorheen bij mijn vriendin :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-07 14:32
Haha zo zei mijn vrouw zelf van schat moet je die nieuwe zuilen niet iets indraaien dat staat mooier dan zo recht toe recht aan :P

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• SjigEd
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:43
Luuk84 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:38:
[...]
Het meubel is van Cubit. Een modulair systeem. Maar het is wel passen en meten ivm je apparatuur. Een grotere receiver gaat er helaas niet in passen, vandaar dat ik een Slimline model heb. Bovenstaand meubel is de zelf ‘bedacht’.
Welke module is dat zodat die Marantz erin past? Is die niet 378,5 mm diep? Ik kan voor mijn minder diepe Denon geen module vinden!

• Luuk84
SjigEd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Welke module is dat zodat die Marantz erin past? Is die niet 378,5 mm diep? Ik kan voor mijn minder diepe Denon geen module vinden!
De HIFI52-20 HIFI module. Mijn Marantz is zonder antennes 368mm, die gebruik ik toch niet. Dan kan het net. De versterker staat op blokjes zodat de luidsprekeraansluitingen precies door de achterkant van de module steken, de achterkant is gedeeltelijk open. Maar met antennes erop had ik de zaag erin moeten zetten. Het kan allemaal maar net, maar ik heb wel wat ruimte over zodat de warmte weg kan, ik zet eigenlijk altijd het deurtje op een kier, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

[Voor 12% gewijzigd door Luuk84 op 23-05-2020 21:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 05-07 14:03
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Mooie spullen, maar waarom wordt de TV toch bij zoveel mensen zo hoog opgehangen?

Is dat makkelijker bij het monteren?
Kijk jezelf een nekhernia.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:27
Luuk84 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Dankje. Vind het zelf ook wel leuk, ik hou wel van wat groen! Is wel de vrouwelijke inbreng maar alles gaat hier in goed overleg :)
Het meubel is van Cubit. Een modulair systeem. Maar het is wel passen en meten ivm je apparatuur. Een grotere receiver gaat er helaas niet in passen, vandaar dat ik een Slimline model heb. Bovenstaand meubel is de zelf ‘bedacht’.
Ik zit ook even op de site van cubit te kijken. Ziet er leuk uit. Kan je iets zeggen over de kwaliteit? ((Duidelijk) beter dan Ikea?)
En werkt dat koppelsyteem een beetje? Op de foto's lijkt het alsof je de kastjes met een kartonnetje aan elkaar bevestigd? Komt niet heel stabiel over. (Waarschijnlijk voor jou niet zo'n probleem omdat je ze niet echt op elkaar hebt staan)

[Voor 15% gewijzigd door helloitsme op 24-05-2020 13:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:49
Luuk84 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:19:
Na jaren van kijken, ook maar eens mijn setup posten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
  • LG C9
  • Marantz NR1710
  • Bowers & Wilkins 606
  • Teufel ultima mk2 center in het meubel rechter onder de tv
  • Tangent evo surround speakers (tussen de planten achter de bank is er één te spotten)
  • Teufel subwoofer
  • Apple TV 4K
  • KPN box
  • PlayStation 4
  • Atoom Homey
  • Een hoop planten
  • Kinderbureau met een berg speelgoed :+
Wat leuk en wat speels zo! Tof ook met die accentkleur met geel en die planten en alles. Erg gezellig!

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luuk84
helloitsme schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Ik zit ook even op de site van cubit te kijken. Ziet er leuk uit. Kan je iets zeggen over de kwaliteit? ((Duidelijk) beter dan Ikea?)
Jahoor dan kan ik wel wat over zeggen. Het is duidelijk beter dan IKEA. Het zijn massieve kastjes volgens mij gemaakt van MDF. Ze voelen stevig aan en zijn (mits geen fineer) gespoten. Ik heb zelf geen oneffenheden gevonden in de kastjes of het spuitwerk. Het is echt een categorie hoger als IKEA, en daar is de prijs dan ook naar.
Je kan een samplepack bestellen waarbij je 2 kastjes krijgt, dan kan je zelf de kwaliteit 'ervaren'. Dit bedrag krijg je bij aankoop van een kast weer terug.
En werkt dat koppelsyteem een beetje? Op de foto's lijkt het alsof je de kastjes met een kartonnetje aan elkaar bevestigd? Komt niet heel stabiel over. (Waarschijnlijk voor jou niet zo'n probleem omdat je ze niet echt op elkaar hebt staan)
Dat koppelsysteem werkt best aardig. Het is geen kartonnetje maar een houten plaatje. Redelijk stevig. Ik denk eigenlijk dat je meer stevigheid creëert door juist wat meer de hoogte in te gaan. Omdat wij slechts 1 laag hebben, is de binding wat minder, dit maakt echter weinig uit in ons geval. De units zelf (de medium en grote units) zijn ook niet heel licht van gewicht wat helpt bij de stevigheid.
Daarnaast krijg je bij elk kastje een metalen plaatje + pluggen & schroeven (van Fischer, misschien zeg dit ook wat over de kwaliteit, het is geen goedkope plug), zodat je de unit aan de wand kan bevestigen. Dit adviseren ze volgens mij ook als je serieus de hoogte in gaat. Door een aantal units aan de wand te bevestigen creëer je stevigheid.
Het blijft natuurlijk een 'los' systeem dus je haalt het ook vrij gemakkelijk uit elkaar. Het zal dus nooit een massieve super stevige kast worden, tenzij je met muurbevestiging gaat werken.

Ik vind het een net product en compleet geleverd. Mocht je nog meer willen weten, of foto's van het één of ander willen zien, hoor ik het wel :)
Joopieboy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Wat leuk en wat speels zo! Tof ook met die accentkleur met geel en die planten en alles. Erg gezellig!
Dank voor het compliment! :)

[Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 25-05-2020 09:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06:54
Hallo allemaal. Voor degene die een denon x1600 of x2600 hebben in combinatie met een Ikea besta meubel (strak) tegen de muur aan: hoe hebben jullie dit in het meubel gekregen met alle kabels en dergelijke? Is het bijvoorbeeld ook een optie om de draaiknoppen eraf te halen zodat je meer ruimte hebt aan de voorkant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
Stuk uit de achterplaat halen thv je draaiknoppen geeft je wat extra speling.

Zonder draaiknoppen is het moeilijk je draden vast te draaien hè :+ of je moet met een soldeerbout aan de slag gaan.

Hoeveel cm mis je dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:44

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

niels2322 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:24:
Hallo allemaal. Voor degene die een denon x1600 of x2600 hebben in combinatie met een Ikea besta meubel (strak) tegen de muur aan: hoe hebben jullie dit in het meubel gekregen met alle kabels en dergelijke? Is het bijvoorbeeld ook een optie om de draaiknoppen eraf te halen zodat je meer ruimte hebt aan de voorkant?
Ik heb een marantz in een besta, maar wat @LuisjeNL zegt, stuk uit de achterwand zagen.

Zo dus...

* Raym09 breekt HT set af -O- om te verhuizen *O*

The first 40 years of childhood are the hardst. / I reject your reality and substitute my own.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 07:49
Raym09 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Ik heb een marantz in een besta, maar wat @LuisjeNL zegt, stuk uit de achterwand zagen.

[Afbeelding]

Zo dus...

Als je wilt heb ik nog een nieuwe achterplaat liggen en een plank. :+

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06-07 15:00
(jarig!)
niels2322 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:24:
Huidige voeding en andere kabels vervangen voor haakse bekabeling? Geeft je misschien wel net die 2/3 centimeter extra speling.
Als je de bestå niet hebt hebt hangen maar op poten hebt staan zou je misschien de meubel een stukje vaar voren kunnen halen en een een opening in de achterplaat maken. De kieren die dan tussen de meubel en de muur zijn ontstaan zou je kunnen dichten met mooi op maat gemaakte timmerpanelen van eiken ofzo. Heb je gelijk je meubel een make-over gegeven 😜

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-07 15:59
[quote]Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:

Te zien:

Niet te zien:
  • 2x Lightstrips,
Dreamled? Ik heb een E8 gekocht nadat mijn Philips Oled met Ambilight niet te repareren was. Ik zou het graag terug willen.....

LG OLED 55E8, Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snippertje
..Christiaan.. schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:14:
[quote]Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:

Te zien:

Niet te zien:
  • 2x Lightstrips,
Dreamled? Ik heb een E8 gekocht nadat mijn Philips Oled met Ambilight niet te repareren was. Ik zou het graag terug willen.....
Wat bedoel je met Dreamled? Het zijn de lightstrips van Philips zelf met één kleur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
@Snippertje ah, ik dacht Dreamledscreen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-07 03:45
Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:
Zo na een tijdje meekijken naar verschillende setups besloten na een verhuizing ook maar eens mijn setup te posten. Zo heb ik nu eindelijk een volwaardige woonkamer waar ik een echte home theater plek van kon maken. Dus bij deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Te zien:
  • LG B9
  • Denon X1600
Niet te zien:
  • Nvidia Shield
  • Hue syncbox
Moeilijk om vast te leggen hoe gaaf de lichten zijn, maar in de avond tijdens het gamen of een film ziet dat er dan ongeveer zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder heb ik dit via een lange HDMI kabel aangesloten op mijn PC, zodat ik daadwerkelijk kan genieten van het 120hz scherm. Als uitbreiding zit ik nog te twijfelen over speakers die via het plafond weerkaatsen om zo Dolby Atmos geluid nog wat beter tot zijn recht te laten komen. Maar voorlopig ben ik erg tevreden :)
Wat een gezellige uitstraling en fijne kleurencombi. Daar word ik blij van. 👍🏻

Acties:
  • +15Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:30

MazeWing

passionate & cynical

Sinds gisteren een nieuw tv meubel (Xooon Darwin serie). Nadat gisterenavond alles aangesloten was en de receiver (Marantz SR6011) links op het dressoir stond, vonden we het beiden niet echt mooi. Het meubel wel, maar de bovenkant werd heel druk en compleet uit balans.

Er was in principe geen plaats voor de receiver elders (altijd een dingetje bij 95% van de “tv meubels”...) dus vanmorgen besloten de zaag er in te zetten.

De lade onder de opening (waar de PS4, etc. staan) was niet diep genoeg dus daar de achterkant uitgezaagd. Van de lade zelf heb ik enkel de voorkant, zijkanten en een heel klein stukje achterkant (voor de stevigheid) overgelaten. Hoe het nu zit werkt perfect en qua stevigheid is het nog bijna hetzelfde als het was.
In eerste aanleg zitten denken om er een kiepdeurtje van te maken, echter is de onderste balk erg dik en was ik bang dat het “net” niet zou lukken en het er raar zou uitzien. Daarnaast hoeft het kastje eigenlijk nooit open (tenzij je het volume wil zien). Het gat is groot genoeg en qua ventilatie is er ruimte zat. Het bedienen gaat met een IR-versterker.

Al bij al nu dus erg tevreden met het eind resultaat. Op korte termijn nog een center speaker. Dit zal er nu wel mooi uitzien, aangezien er geen groot log apparaat meer naast staat. Oh... de tv is ook nog 14 cm omhoog gegaan ten opzichte van de oude situatie.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:28
MazeWing schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:19:
Sinds gisteren een nieuw tv meubel (Xooon Darwin serie). Nadat gisterenavond alles aangesloten was en de receiver (Marantz SR6011) links op het dressoir stond, vonden we het beiden niet echt mooi. Het meubel wel, maar de bovenkant werd heel druk en compleet uit balans.

Er was in principe geen plaats voor de receiver elders (altijd een dingetje bij 95% van de “tv meubels”...) dus vanmorgen besloten de zaag er in te zetten.

De lade onder de opening (waar de PS4, etc. staan) was niet diep genoeg dus daar de achterkant uitgezaagd. Van de lade zelf heb ik enkel de voorkant, zijkanten en een heel klein stukje achterkant (voor de stevigheid) overgelaten. Hoe het nu zit werkt perfect en qua stevigheid is het nog bijna hetzelfde als het was.
In eerste aanleg zitten denken om er een kiepdeurtje van te maken, echter is de onderste balk erg dik en was ik bang dat het “net” niet zou lukken en het er raar zou uitzien. Daarnaast hoeft het kastje eigenlijk nooit open (tenzij je het volume wil zien). Het gat is groot genoeg en qua ventilatie is er ruimte zat. Het bedienen gaat met een IR-versterker.

Al bij al nu dus erg tevreden met het eind resultaat. Op korte termijn nog een center speaker. Dit zal er nu wel mooi uitzien, aangezien er geen groot oog apparaat meer naast staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier stond iets over de Harmony die ik ten onrechte beschuldigde van het zijn van een DECT-toestel :+

Prachtig! Heerlijk rustig inderdaad

[Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 27-05-2020 13:31]

• Robinho96
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:42
HendrikN schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Prachtig! Heerlijk rustig inderdaad
Dat is een Logitech Harmony volgens mij. ;)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:12
Mooi @MazeWing !

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Robinho96 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Dat is een Logitech Harmony volgens mij. ;)
Klopt! Harmony Ultimate One. Ding hebben we nu een jaar of 4+ en werkt eigenlijk prima. In ieder geval een stuk beter dan die oude Harmony toestellen.
Maar ik moet zeggen dat sinds de smart tv we de afstandsbediening eigenlijk alleen nog gebruiken om te wisselen tussen apparaten (“scenes”), wisselen van zender (enkel bij tv kijken) en het volume te bedienen.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

@MazeWing Zo'n zilveren kabelgoot vind ik wel wat hebben :). Mooier dan wit in ieder geval.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Koning-Admiraal schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:19:
@MazeWing Zo'n zilveren kabelgoot vind ik wel wat hebben :). Mooier dan wit in ieder geval.
Was een of ander goedkoop ding van de Gamma uit 2009. Hama heeft volgens mij soortgelijke in het wit en zwart (weet niet of er ook nog zilver is) bij de mediamarkt voor een appel en een ei.

Ikzelf vind zo’n goot ook mooier dan een witte en verbaas me er dan ook over dat het gros enkel in het wit en/zwart beschikbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pizzacabonara
MazeWing schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:19:

Al bij al nu dus erg tevreden met het eind resultaat. Op korte termijn nog een center speaker. Dit zal er nu wel mooi uitzien, aangezien er geen groot log apparaat meer naast staat. Oh... de tv is ook nog 14 cm omhoog gegaan ten opzichte van de oude situatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor die nieuwe BW's zit er ook naar te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 23:38
@MazeWing Mooi wit met eiken meubel. Die combi doet het altijd goed. Trouwens bewust voor de zwarte BW ipv de witte gekozen? Mij lijkt het me rustiger ogen als de luidsprekers wit waren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

TheKerremenke schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:19:
@MazeWing Mooi wit met eiken meubel. Die combi doet het altijd goed. Trouwens bewust voor de zwarte BW ipv de witte gekozen? Mij lijkt het me rustiger ogen als de luidsprekers wit waren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Omdat er eerst een hoogglans wit meubel stond. Daarnaast hebben we naast de rechter speaker een hoogglans wit bijzettafeltje en daarnaast weer een hoogglans wit dressoir. Ook nog eens witte speakers zou een beetje veel “wit” worden. Tevens zou satin white afsteken bij het hoogglans wit.

Het feit dat ik deze zwarte in absolute nieuwstaat voor een scherpe prijs heb kunnen kopen draagt hier ook aan bij. Nu is de tv zwart en de speakers zwart. De center speaker gaat wel wit worden.

Dit was de oude situatie trouwens...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 23:38
MazeWing schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:45:
[...]

Omdat er eerst een hoogglans wit meubel stond. Daarnaast hebben we naast de rechter speaker een hoogglans wit bijzettafeltje en daarnaast weer een hoogglans wit dressoir. Ook nog eens witte speakers zou een beetje veel “wit” worden. Tevens zou satin white afsteken bij het hoogglans wit.

Het feit dat ik deze zwarte in absolute nieuwstaat voor een scherpe prijs heb kunnen kopen draagt hier ook aan bij. Nu is de tv zwart en de speakers zwart. De center speaker gaat wel wit worden.

[url="https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55233525#55233525”]Dit[/url] is was de oude situatie trouwens...
Helder verhaal. Zeker met die oude/andere foto’s. Dacht eerst dat het meer scandic zou ogen in de rest van de ruimte. Daarnaast altijd fijn als je een goede deal kunt maken ongeacht de kleur. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-07 16:50
https://drive.google.com/file/d/1tVrPhigcBLgO7aUQpOqFJvTFZ0ly6Ude/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1tVrPhigcBLgO7aUQpOqFJvTFZ0ly6Ude/view?usp=drivesdk

Nvidia Shield Pro 2019
Ziggo Next
Denon x1600h
Jamo HCS 606 3
Jamo J10 Sub
Optoma 144x
Elite Screen M92XWH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:02
Raym09 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:29:
[...]

[Afbeelding]

Zo dus...

Had je post nog niet gezien, maar heb toevallig hetzelfde gedaan gisteren. Heb 2 gaten geboord met een 51 mm boor en het stuk ertussen eruit gehaald met de decoupeerzaag. Nog verder 7 millimeter gaten van 51 millimeter diameter gemaakt. Zo kunnen de kabels makkelijk van het ene compartiment naar de andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@peter141080 Je plaatjes doen het niet helaas ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 06:58
Beste Tweakers,

Een kleine update. Imiddels is de schilder geweest en hangen de speakers in het plafond. :)

Verder een nieuwe TV en versterker aangeschaft.

Setup
4* B&W 382 plafondluidsprekers met zelfbouw backbox. (2 Bij keuken/eet tafel en 2 voor de TV.)
Denon X2600HDAB (nog niet te zien)
Panasonic GZW954 65" Oled (nog niet te zien)
Verlichting Hue White ambiance

Er komt een grote zwarte eiken kast waar de tv in komt te hangen.

[Voor 28% gewijzigd door Luuk013 op 01-06-2020 00:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:57
Na aanschaf van een nieuwe TV-kast en TV, ook maar eens van mij een bijdrage.

Wat je ziet
Televisie Samsung 55Q80R
Settopbox Arris 5202
Blu-ray speler Philips BDP6000
Receiver Denon X1100W
Spelconsole Nintendo Wii
Luidsprekers Wharfedale Diamond 9.4
DECT-telefoon Panasonic KX-TG7122
Router AVM Fritz!Box 7590

Wat je bijna niet ziet
Kabelgoot Ikea Rabalder

Wat je niet ziet
Google Chromecast 1st Gen
HDMI-adapter voor de Nintendo Wii
Switch TP-Link TL-SG108E
NAS Synology DS214play

Misschien interessant om ook te laten zien hoe ik het heb aangesloten. Zoals je ziet, is er geen HDMI-aansluiting tussen de televisie en de receiver, maar functioneert de receiver alleen maar als DAC en 2.0 versterker.
De reden hiervoor is dat deze manier van aansluiten het makkelijkst is uit te leggen aan mijn gezinsleden. En de televisie kan alles wat de mediaserver van de Denon ook kan (namelijk Spotify streamen en muziek van de NAS spelen) alleen dan met een veel mooiere interface.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 07:54

RobbyTown

Grootmeester

digilb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:47:
Na aanschaf van een nieuwe TV-kast en TV, ook maar eens van mij een bijdrage.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet
Televisie Samsung 55Q80R
Settopbox Arris 5202
Blu-ray speler Philips BDP6000
Receiver Denon X1100W
Spelconsole Nintendo Wii
Luidsprekers Wharfedale Diamond 9.4
DECT-telefoon Panasonic KX-TG7122
Router AVM Fritz!Box 7590

Wat je bijna niet ziet
Kabelgoot Ikea Rabalder

Wat je niet ziet
Google Chromecast 1st Gen
HDMI-adapter voor de Nintendo Wii
Switch TP-Link TL-SG108E
NAS Synology DS214play

Misschien interessant om ook te laten zien hoe ik het heb aangesloten. Zoals je ziet, is er geen HDMI-aansluiting tussen de televisie en de receiver, maar functioneert de receiver alleen maar als DAC en 2.0 versterker.
De reden hiervoor is dat deze manier van aansluiten het makkelijkst is uit te leggen aan mijn gezinsleden. En de televisie kan alles wat de mediaserver van de Denon ook kan (namelijk Spotify streamen en muziek van de NAS spelen) alleen dan met een veel mooiere interface.

[Afbeelding]
Krijgt je Denon wel genoeg 'lucht'? Ik zelf heb iets meer ruimte warm vind het persoonlijk nog steeds gigantisch warm.

PVOutput: Live data - Dagelijks - Maandelijks | Jou opbrengste ook showen? Meld je aan bij PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:57
RobbyTown schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Krijgt je Denon wel genoeg 'lucht'? Ik zelf heb iets meer ruimte warm vind het persoonlijk nog steeds gigantisch warm.
Plankje kan maar op 2 standen, staat nu op de hoogste stand.
Maar er is inderdaad niet genoeg ruimte om er met mijn hand tussen te kunnen om de temperatuur te voelen.
Wat niet weet... hoewel het op termijn natuurlijk niet echt goed kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 06:26
veen906 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Gisteren nieuwe TV binnen gekomen. Yeah! Tijd voor een update.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuw:
- Philips 55 inch OLED804 (vervangt een Sony 50 inch LCD)
- Marantz 6010 (vervangt Onkyo RZ800)

Wat zie je niet:
- Onkyo BD-SP809 Bluray
- Apple TV 4K (ge-upgrade naar 4K)
- KPN 4K kastje
- Pro-Ject Debut Carbon Red (effe geen plaats voor)
- XBox naar kids-room ;w

Onkyo vervangen door Marantz, semi-Atmos speakers de deur uit, tv meubel naar andere kant en opgehangen. Alles weer netjes. Of beter gezegd: Ik een nieuwe TV, de vrouw een strak TV meubel.. Zit nu dus wel met een ‘verstopte’ center-speaker en een warm wordende receiver.. :'(

Kijk mijn films met deurtje open en ik overweeg om iets van ventilatie aan te brengen. Iemand nog tips?

Nog even over de Bluray; het beeld op de OLED is al een hele andere ervaring als het gaat om beeldkwaliteit, maar ik zit nog te dubben of ik ‘m zal vervangen met een 4K UHD player of eventueel met een Xbox One X. Iemand ervaring met een soortgelijke overstap?
Lekker hoor. Welke bank en fauteuil zijn dat?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-07 14:07
Een update van mijn home cinema woonkamer.

Wat je ziet:
Philips 55OLED803/12
Teufel Ultima MK40 zuilspeakers + center
Homey 2019
Logitech Harmony One

Wat je niet ziet
XBOX One S
Teufel T10 subwoofer
Onkyo TX-NR717
Logitech Harmony Hub

Wat je niet ziet en weinig meer gebruikt word
Full HD Acer Beamer + 100" projectiescherm die voor de tv valt tussen de speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:57

JT

VETAK y0

Heeft er iemand nog een tip voor een fabrikant van tv-kasten met een lift waarbij je niet gelijk 2000 euro kwijt bent? :P
Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Te zien:
  • LG B9
  • Denon X1600
Niet te zien:
  • Nvidia Shield
  • Hue syncbox

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice :) Ik vermoed dat je nog wat winst kan pakken qua geluid door je center niet in een eigen "behuizing" (kastcompartiment) te stoppen. In mijn dedicated HT heb ik een simpele verhoging gemaakt voor de TV waar de center nu onder staat. Met als ander bijkomend voordeel dat deze meer op 1 lijn staat met de fronts.
virtualite schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:27:
Een update van mijn home cinema woonkamer.

Wat je ziet:
Philips 55OLED803/12
Teufel Ultima MK40 zuilspeakers + center
Homey 2019

Wat je niet ziet
XBOX One S
Teufel T10 subwoofer
Onkyo TX-NR717

Wat je niet ziet en weinig meer gebruikt word
Full HD Acer Beamer + 100" projectiescherm die voor de tv valt tussen de speakers.

[Afbeelding]
Waarom gebruik je het projectiescherm niet? Staat de center direct op de kast of zitten er nog rubber voetjes onder ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 06-07 17:26
virtualite schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:27:

Wat je ziet:
Philips 55OLED803/12
Teufel Ultima MK40 zuilspeakers
Is het meubel zo groot of is de tv zo klein? :+

Verder zou ik de speakers wat verder van de muur af plaatsen en mogelijk ook iets meer van het meubel af. Gewoon wat vrijer in de ruimte. Voorkant minimaal gelijk aan het meubel. Maar de rest van de ruimte zie ik niet dus het moet wel kunnen (en mogelijk iets van waf :9 ).
Op die manier denk ik dat ze lekkerder klinken (maar zoals altijd, lekker proberen en luisteren wat jij het best vindt klinken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
@virtualite geen last van een lichtbalk op 't plafond van die Ambilight? Ik heb die ook gehad en het was een 10cm brede bak licht op t plafond. Bult ellende van gehad met halve reparatie en uiteindelijk na 4 mnd m'n geld weer gehad....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-07 14:07
..Christiaan.. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:14:
@virtualite geen last van een lichtbalk op 't plafond van die Ambilight? Ik heb die ook gehad en het was een 10cm brede bak licht op t plafond. Bult ellende van gehad met halve reparatie en uiteindelijk na 4 mnd m'n geld weer gehad....
Nee, Toen de TV op poten stond had ik er wel meer last van. Nu aan een beugel niet meer.
QuattroNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Is het meubel zo groot of is de tv zo klein? :+

Verder zou ik de speakers wat verder van de muur af plaatsen en mogelijk ook iets meer van het meubel af. Gewoon wat vrijer in de ruimte. Voorkant minimaal gelijk aan het meubel. Maar de rest van de ruimte zie ik niet dus het moet wel kunnen (en mogelijk iets van waf :9 ).
Op die manier denk ik dat ze lekkerder klinken (maar zoals altijd, lekker proberen en luisteren wat jij het best vindt klinken).
De tv meubel is een dressoir. TV is 55".
Voor wat betreft de speakers heb je helemaal gelijk. Heb ze een aantal keren los gezet, maarja de WAF is inderdaad het probleem. Die zet ze gewoon weer terug.
JT schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:15:
Waarom gebruik je het projectiescherm niet? Staat de center direct op de kast of zitten er nog rubber voetjes onder ofzo?
Ik gebruik de beamer niet meer omdat de kwaliteit van het 4k OLED scherm dusdanig beter is dan de full HD van de beamer. Heel af en toe gebruikt mijn dochter hem nog wel.

[Voor 13% gewijzigd door virtualite op 09-06-2020 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:57

JT

VETAK y0

virtualite schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Nee, Toen de TV op poten stond had ik er wel meer last van. Nu aan een beugel niet meer.

[...]

De tv meubel is een dressoir. TV is 55".
Voor wat betreft de speakers heb je helemaal gelijk. Heb ze een aantal keren los gezet, maarja de WAF is inderdaad het probleem. Die zet ze gewoon weer terug.

[...]

Ik gebruik de beamer niet meer omdat de kwaliteit van het 4k OLED scherm dusdanig beter is dan de full HD van de beamer. Heel af en toe gebruikt mijn dochter hem nog wel.
Oh OLED, ja dat is wel de bom :) Voor beneden wacht ik even de 48" OLEDs af, voor in mijn dedicated HT hou ik het even bij een VA paneeltje. Zo heel vaak zit ik daar niet dus een OLED-tv voor de huidige prijzen gaat me dan iets te ver.

Verder mooi HT!

[Voor 54% gewijzigd door JT op 09-06-2020 11:06]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• QuattroNL
Na een hele tijd genoten te hebben van andermans sets toch ook mijn set hier maar even tentoon stellen.
Eerst even de foto’s (even snel geschoten):

Wat je ziet:
Tv: Panasonic 65GZW954 4k OLED.
Versterking: Marantz PM15S2-SE stereo versterker + Marantz SR7012 surround receiver
Mediaplayers: Zapitti 4k HDR One SE + Logitech Squeezebox Touch met BOTW voeding + Marantz UD7007 BR speler
Speakers: Totem Arro front, Totem Model One Signature center, 4x Totem Dreamcarcher surround, BK XXLS400 sub.
Tweaks: Crusade Audio dempingsplaten onder de sub, stereo amp en de BR speler.

Wat je niet ziet:
Synology DS918+ NAS met 14Tb diskspace (2x10Tb RAID0 (films) + 2x4Tb RAID1 (muziek + doc’s)).
TPLink Archer C5400 router.
Audio stroomgroep met Furutech wcd, Siemens smeltzekering en Belden kabel (omdat het kan).
Kabels van Nordost (frontspeakers), JIB (interlinks) en RU Connected (HDMI). Kabel naar de 4 surroundspeakers is noname 4mm2 (loopt onder het laminaat).

Heb de speakers en versterking al heel wat jaren.
De Totem Arro speakers hebben een heerlijk brede en sprankelende sound. Ze zijn minder goed in Dance en hardrock maar erg goed in akoestisch en instrumentaal. Ik hou wel van dat crispy soundje.
De sub hebben ze wel nodig want er komt weinig bass uit de Arro’s (ze kunnen het wel heb ik bij anderen gehoord dus het zal aan mijn woonkamer cq de akoestiek liggen).
Ik had aanvankelijk een simpelere Marantz surround receiver en aangezien ik stereo muziek erg belangrijk vind heb ik voor de stereo muziek een aparte versterker (de PM15S2-SE). Deze klinkt in combi met de dempingsplaat en de Arro speakers erg lekker.
Groot voordeel is de power amp direct modus waarmee je de voor- en eindversterkers intern kan loskoppelen zodat deze in een surround setting als eindversterker voor de fronts kan dienen. Geen gedoe dus met kabels wisselen of volume verschillen.
Nu met de SR7012 is de stereo amp wellicht niet meer nodig maar ik heb nog geen tijd gevonden dit uit te proberen.

De tv heb ik nog maar net dus hij moet het tijdelijk even doen met een even snel in elkaar gezette verhoging.

Muziek en films stream ik via het 1Gb netwerk vanaf de NAS.
De films zijn zoveel mogelijk uncompressed BR en 4k BR’s (met zo’n 30-70Gb per film heb je daar wel wat diskspace in de NAS voor nodig).
Muziek eigenlijk altijd flac. Sinds een tijdje heb ik Spotify premium en luister ik veel minder ‘lokaal’.
De BR-speler verveelt zich rot. Ik heb de nodige BR-schijfjes en ook audio cd’s maar die gebruik ik zelden. Toch vind ik het leuk om films te verzamelen dus wegdoen doe ik ‘m ook niet (en het is de laatste enigszins high-end speler van Marantz).

Toekomstplannen:
Panasonic 4k speler erbij want 4k films zijn op deze set toch wel zeer gaaf en het hebben van fysieke schijfjes is gewoon leuk!
Voorzetwand voor de tv.
Atmos plafondspeakers. Deze wil ik in akoestische panelen aan het betonnen plafond hangen. Wel even denken over het wegwerken van de kabels en hoe ik het geheel mooi kan afwerken want het moet wel netjes.

Vragen, opmerkingen en tips zijn altijd welkom :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-06 22:20
cpt.skydiver schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:14:
[Afbeelding]

Deze week eindelijk een geluidsset aangeschaft. 2x Dali Oberon 7 en een NAD Amp1 met chromecast built-in die mooi integreert met de Google Homes in huis. Verder een 55" LG C9 TV en KPN TV kastje :9 . Alles te bedienen met de LG magic remote.

edit: de oplettende kijker zal overigens zien dat de speakers/amp hier nog niet zijn aangesloten, de luidsprekerkabels waren nog onderweg toen deze foto gemaakt is O-)
Mooie setup! Ik ben ook geïnteresseerd in het kastje dat je gebruikt, welk merk en model is dat? Dit soort kleinere kastjes (<100cm lijkt ie) zijn ontzettend lastig te vinden. En juist bij ons thuis wil ik de tv tussen twee binnendeuren zetten/hangen waar net 100cm ruimte is zodat ie wat centraler komt te staan.

[Voor 11% gewijzigd door Crazz op 09-06-2020 11:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:23

timovd

Voorsprong door techniek

@QuattroNL, mooie oplossing om je TV wat hoger neer te zetten zodat je centre op het meubel past.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
De films zijn zoveel mogelijk uncompressed BR en 4k BR’s (met zo’n 30-70Gb per film heb je daar wel wat diskspace in de NAS voor nodig).
't Is maar net hoeveel je er van bewaard hè :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:34
Crazz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Mooie setup! Ik ben ook geïnteresseerd in het kastje dat je gebruikt, welk merk en model is dat? Dit soort kleinere kastjes (<100cm lijkt ie) zijn ontzettend lastig te vinden. En juist bij ons thuis wil ik de tv tussen twee binnendeuren zetten/hangen waar net 100cm ruimte is zodat ie wat centraler komt te staan.
Gezien de maat van de TV verwacht ik dat die meubel 150cm is wat een vrij standaard maat is volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:46
Crazz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Is de kleine Bjarte van Goossens. 135cm breed. Had initieel geen rekening gehouden met mogelijke HiFi apparatuur en een normaal formaat versterker past ook niet in het middelste vakje. Ik denk dat het in de linker/rechter vakken achter de deurtjes waarschijnlijk wel past. Zou ik na kunnen meten voor je. Er staat op dit moment een originele Xbox One in.

Er is ook een grotere Bjarte van 180cm met alleen lades en een vak en die is in de winkel naar wens aan te passen met ook deurtjes, maar daar wordt het wel een stuk prijziger van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL
..Christiaan.. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:29:
[...]
't Is maar net hoeveel je er van bewaard hè :)
Ik ben best een verzamelaar (SF, actie, Marvel) maar bewaar ook zeker niet alles.
Maar diskspace gaat hard ja :9
timovd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:47:
@QuattroNL, mooie oplossing om je TV wat hoger neer te zetten zodat je centre op het meubel past.
De vorige tv had een wat hogere voet dus die stak er net bovenuit. Deze voet is wat lager dus dan maar even zo. Nu nog een keer een achterwand fabrieken zodat de tv mooi vrij hangt en de kabels er lekker achterlangs kunnen (heb een hekel aan kabels in het zicht).

[Voor 45% gewijzigd door QuattroNL op 09-06-2020 16:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vettigedennis
  • Laatst online: 02:39
Heb een Marantz CD6006 cd speler gekocht , die vult die lege opening naast de versterker mooi op :P Er zijn toch best wel wat albums en artiesten die niet op Tidal en Apple Music te vinden zijn. Kan ik mooi die cd’tjes gaan verzamelen.

Ik heb ook de achterkant eruit gezaagd. De Marantz kan nu z’n warmte goed kwijt. Eerst had ik een paar gaten geboord maar dit is echt beter. Ik was bang dat de kast wat wiebelig zou worden maar hij staat nog zo vast als een huis , geen beweging in te krijgen :) Ik moet binnenkort alleen nog ff met een schuurmachientje de zaagranden goed na bewerken. Ze zijn niet scherp maar ook nog niet super glad. Ik kom nu ook fatsoenlijk bij de kabels aan de achterkant , dat was eerst ook een geklooi.

[Voor 4% gewijzigd door Vettigedennis op 09-06-2020 15:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:33:
Heb een Marantz CD6006 cd speler gekocht , die vult die lege opening naast de versterker mooi op :P Er zijn toch best wel wat albums en artiesten die niet op Tidal en Apple Music te vinden zijn. Kan ik mooi die cd’tjes gaan verzamelen.
Mooi!
Welke versterker heb je?

En kijk, deze speakers staan tenminste vrij! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NickDLH
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-06 20:05
Mede Tweakers,

Sinds kort heb ik mijn Home Cinema set een upgrade gegeven, en omdat ik dit een zeer vermakelijk Topic vindt wilde ik mijn setup ook delen.

Wat je ziet
- LG B9 55"
- Samsung HW-Q70R (de subwoofer staat onder het bureau verstopt)
- Playstation 3
- Playstation 4
- Metalen drinkbak voor de hond

Wat je niet ziet
- Ubiquiti Unifi Wifi
- Netgear Gigabit Switch
- Microsoft All-In-One Media Keyboard
- PC welke verbonden is met de TV via HDMI 2.0 kabel

De TV is dus ook verbonden met mijn PC zodat ik ook goed gebruik kan maken van de G-Sync 120Hz functionaliteiten van de TV. De apperatuur welke bij de PC hoort noem ik hier verder niet omdat het niet direct onderdeel van de Home Cinema setup is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06-07 19:53
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ook de achterkant eruit gezaagd. De Marantz kan nu z’n warmte goed kwijt. Eerst had ik een paar gaten geboord maar dit is echt beter. Ik was bang dat de kast wat wiebelig zou worden maar hij staat nog zo vast als een huis , geen beweging in te krijgen :) Ik moet binnenkort alleen nog ff met een schuurmachientje de zaagranden goed na bewerken. Ze zijn niet scherp maar ook nog niet super glad. Ik kom nu ook fatsoenlijk bij de kabels aan de achterkant , dat was eerst ook een geklooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie apparatuur hoor!
Heb je de speakers speciaal voor de foto of op specifieke momenten zo ver naar voren staan of staan ze altijd zo enorm van de muur? Het is misschien lastig inschatten adhv de foto's, maar staan ze zo niet precies in je looproute voor de tv langs?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vettigedennis
Marantz PM7005 (een echte japanner 8) )
Marantz CD6006
Dali Oberon 7

Argon Prime 1 bananenpluggen & Prime 1 speakerkabels
Argon Classic hdmi en Optical
Audioquest Golden Gate interlinks
Audioquest NRG Y3 & Y2 stroomkabels voor Apple tv , versterker en cd speler (moet alleen ff de zaagranden na schuren voor ik ze allemaal weer aansluit)

Sony KD55XF9005
Apple tv 4K
Tv meubel is Karel Mintjes Frodo

Ik geloof niet in elfen en hoor geen verschil in kabels , Maar het geeft moet ik zeggen toch wel een gerust gevoel dat ik weet dat iig de kabels van goede kwaliteit zijn.

Ja die speakers staan mooi vrij he :)
Zo hoort het vind ik , je moet eromheen kunnen lopen. Het geluid komt prachtig los van de speakers. Het lijkt alsof de speakers in stilte staan en de muziek vanuit de tv komt. Soundstage is perfect. Diep met perfect ghost center channel exact in het midden. Ook hoor je soms geluiden die veel meer naar links/rechts op je af komen dan dat de speakers uit elkaar staan. Het geluidsbeeld is een stuk breder dan de speakers uit elkaar staan.

Ze staan altijd zo ver naar voren. Ruim een Meter van de muur af. Ik woon alleen , dat scheelt wel ;) Ik heb wekenlang geëxperimenteerd met de plaatsing van de set. De set heeft aan elke muur van de woonkamer gestaan en de vloerstaanders hebben bijna elke cm vloeroppervlakte gezien. Hoe het nu staat klinkt het echt goed. Het word nu alleen tijd dat ik de akoestiek aan ga pakken. Ik heb gelukkig geen bass problemen maar als ik in m’n handen klap is de echo iets te lang aanwezig. Een groot hoogpolig vloertapijt zal best al helpen denk ik.

Best gek maar het kan een heel groot verschil in geluid geven als je een geluidsinstallatie op een andere plek in de woonkamer neer zet.

Er is ruimte zat nog om tussen de speakers en de tafel langs te komen. En de bank staat een halve meter van de muur , de bank en tafel zouden nog een stuk naar achter kunnen. Achter de linker vloerstaander is de deur naar het balkon. Het komt dus best goed uit zo ook. Echter had ik liever geen balkon gehad zodat die linker speaker nog meer vrij stond. Maar ik mag niet klagen :)

[Voor 34% gewijzigd door Vettigedennis op 09-06-2020 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:30:
Marantz PM7005 (een echte japanner 8) )
Marantz CD6006
Dali Oberon 7

Argon Prime 1 bananenpluggen & Prime 1 speakerkabels
Argon Classic hdmi en Optical
Audioquest Golden Gate interlinks
Audioquest NRG Y3 & Y2 stroomkabels voor Apple tv , versterker en cd speler (moet alleen ff de zaagranden na schuren voor ik ze allemaal weer aansluit)

Sony KD55XF9005
Apple tv 4K
Tv meubel is Karel Mintjes Frodo

Ik geloof niet in elfen en hoor geen verschil in kabels , Maar het geeft moet ik zeggen toch wel een gerust gevoel dat ik weet dat iig de kabels van goede kwaliteit zijn.

Ja die speakers staan mooi vrij he :)
Zo hoort het vind ik , je moet eromheen kunnen lopen. Het geluid komt prachtig los van de speakers. Het lijkt alsof de speakers in stilte staan en de muziek vanuit de tv komt. Soundstage is perfect. Diep met perfect ghost center channel exact in het midden. Ook hoor je soms geluiden die veel meer naar links/rechts op je af komen dan dat de speakers uit elkaar staan. Het geluidsbeeld is een stuk breder dan de speakers uit elkaar staan.

Ze staan altijd zo ver naar voren. Ruim een Meter van de muur af. Ik woon alleen , dat scheelt wel ;) Ik heb wekenlang geëxperimenteerd met de plaatsing van de set. De set heeft aan elke muur van de woonkamer gestaan en de vloerstaanders hebben bijna elke cm vloeroppervlakte gezien. Hoe het nu staat klinkt het echt goed. Het word nu alleen tijd dat ik de akoestiek aan ga pakken. Ik heb gelukkig geen bass problemen maar als ik in m’n handen klap is de echo iets te lang aanwezig. Een groot hoogpolig vloertapijt zal best al helpen denk ik.

Best gek maar het kan een heel groot verschil in geluid geven als je een geluidsinstallatie op een andere plek in de woonkamer neer zet.

Er is ruimte zat nog om tussen de speakers en de tafel langs te komen. En de bank staat een halve meter van de muur , de bank en tafel zouden nog een stuk naar achter kunnen. Achter de linker vloerstaander is de deur naar het balkon. Het komt dus best goed uit zo ook. Echter had ik liever geen balkon gehad zodat die linker speaker nog meer vrij stond. Maar ik mag niet klagen :)
Waar stream je je audio mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vettigedennis
Op dit moment nog met de Apple tv 4K

Ik heb de Tidal app erop staan en ik gebruik de Apple Music app vaak. Een “echte” streamer gaat er wel nog komen , maar met Tidal klinkt het ook niet verkeerd.

Ik moet me er tegen die tijd eens goed in verdiepen. Ik wil geen buggy instabiele streamer of een die obsolete is na een jaar of twee. Maar het heeft geen haast :) voor nu werkt het ook wel prima.

[Voor 33% gewijzigd door Vettigedennis op 09-06-2020 17:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL
Ik gebruik al jaren de 'welbekende' Logitech Squeezebox Touch als audio streamer.
Inmiddels al lang niet meer courant maar hij blijft het gewoon doen. En waarom niet? De software draait op m'n NAS en die stuurt de flacjes naar de streamer. Die software is stabiel en blijkbaar blijft ie draaien ondanks dat er regelmatig OS updates voor de NAS uitkomen.
Iig heel wat beter dan al die apps op de telefoon die na max 2 jaar niet meer werken. Heel irri!

Ik ben nog steeds tevreden met de Touch. Mooie DAC aan boord en met de lineaire (BOTW) voeding klinkt ie super (voor mij). Te bedienen met z'n eigen AB of met een app. Streamt alles, incl Spotify.
Heb verder in het huis nog 2 Logitech Squeezebox Duets draaien. Prima spul.

Zijn er betere/mooiere streamers? Zeker wel! Zou ook niet weten wat ik nu zou moeten kiezen als ik zou beginnen met streamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
QuattroNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:40:
Ik gebruik al jaren de 'welbekende' Logitech Squeezebox Touch als audio streamer.
Inmiddels al lang niet meer courant maar hij blijft het gewoon doen. En waarom niet?
Hier ook nog steeds twee keer een Logitech Squeezebox Touch als audio streamer :Y

Ik wil best overstappen naar een andere streamer maar ik wil ergens de display van de Touch niet kwijt. Niet dat het display een gigantisch toegevoegde waarde is qua bediening, maar het device heeft nu nog nut op het TV-meubel, het laat een klok zien (hoe strak zou dat zijn als de Touch een OLED scherm had...). Nu worden streamers ook wel kleiner maar bijvoorbeeld de eerste generatie Bluesound was gewoon onnodig lomp groot aanwezig. Ik vraag me ook af of het indexeren zo veel beter gaat dan via Logitech Media Server. Als ik zie hoe traag mijn receiver of TV is met benaderen van bestanden via DLNA dan is de Logitech Media Server toch behoorlijk rap. Ooit zal ik moeten vervangen maar zolang ze het doen houd ik ze. Sterker, als er eentje kapot gaat dan kijk ik eerst voor een tweedehands model. Ik krijg zelfs 24/192 over de S/PDIF Out van de Touch gestuurd (custom add-on in de lijst). Wel alleen op de Touch in de woonkamer (bedraad aangesloten), in de slaapkamer met WiFi verbonden trekt de Touch het niet.

Enige nadeel is dat de originele app het niet meer doet op iOS. Oude versie, iOS ondersteunt hem dan simpelweg niet meer en gooit de app van de iPad. Op Android gelukkig geen last van en genoeg opties voor alternatieve remotes. Dus Android all the way op dat vlak. Volgens mij heb ik zelfs de betaalde versie van Squeeze Commander op mijn telefoon staan. De eigen remote van de Touch is bij mij, zoals wellicht haast elke Touch remote, plakkerig geworden.

Ik ben nog steeds twijfelende over een BOTW of ander merk custom voeding voor de Touch. Ze komen helaas niet heel vaak tweedehands voorbij en als de voorbij komen is het in combinatie met een Touch.

[Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-06-2020 20:41]

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:27:
Op dit moment nog met de Apple tv 4K

Ik heb de Tidal app erop staan en ik gebruik de Apple Music app vaak. Een “echte” streamer gaat er wel nog komen , maar met Tidal klinkt het ook niet verkeerd.

Ik moet me er tegen die tijd eens goed in verdiepen. Ik wil geen buggy instabiele streamer of een die obsolete is na een jaar of twee. Maar het heeft geen haast :) voor nu werkt het ook wel prima.
Tidal op een Apple TV heeft geen zin, de audiostream op een Apple TV is begrensd op 320 kbps, dezelfde begrenzing als de meeste andere streamingdiensten. Met en Apple Music en Tidal betaal je nu dubbel voor hetzelfde.
FeaR schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Hier ook nog steeds twee keer een Logitech Squeezebox Touch als audio streamer :Y

Ik wil best overstappen naar een andere streamer maar ik wil ergens de display van de Touch niet kwijt. Niet dat het display een gigantisch toegevoegde waarde is qua bediening, maar het device heeft nu nog nut op het TV-meubel, het laat een klok zien (hoe strak zou dat zijn als de Touch een OLED scherm had...). Nu worden streamers ook wel kleiner maar bijvoorbeeld de eerste generatie Bluesound was gewoon onnodig lomp groot aanwezig. Ik vraag me ook af of het indexeren zo veel beter gaat dan via Logitech Media Server. Als ik zie hoe traag mijn receiver of TV is met benaderen van bestanden via DLNA dan is de Logitech Media Server toch behoorlijk rap. Ooit zal ik moeten vervangen maar zolang ze het doen houd ik ze. Sterker, als er eentje kapot gaat dan kijk ik eerst voor een tweedehands model. Ik krijg zelfs 24/192 over de S/PDIF Out van de Touch gestuurd (custom add-on in de lijst). Wel alleen op de Touch in de woonkamer (bedraad aangesloten), in de slaapkamer met WiFi verbonden trekt de Touch het niet.

Enige nadeel is dat de originele app het niet meer doet op iOS. Oude versie, iOS ondersteunt hem dan simpelweg niet meer en gooide de app van de iPad. Op Android gelukkig geen last van en genoeg opties voor alternatieve remotes. Volgens mij heb ik zelfs de betaalde versie van Squeeze Commander. De eigen remote van de Touch is bij mij, zoals wellicht haast elke Touch remote, plakkerig geworden.

Ik ben nog steeds twijfelende over een BOTW of ander merk custom voeding voor de Touch. Ze komen helaas niet heel vaak tweedehands voorbij en als de voorbij komen is het in combinatie met een Touch.
Ik dacht dat iPeng het onofficiele alternatief was voor iOS. Probeer dat eens.

[Voor 56% gewijzigd door aljooge op 09-06-2020 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vettigedennis
Dat is wel gek.

Ik stream Tidal ook over Airplay naar een B&W Zeppelin Wireless :)

Beperkt de apple tv ook de geluidskwaliteit wanneer je Tidal streamt van een iPad/iPhone over Airplay naar de apple tv ?

Dan moet ik toch eens de iPhone via usb met de cd speler verbinden. Dan stuurt de iPhone wel de volle geluidskwaliteit door naar de versterker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:20
FeaR schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Enige nadeel is dat de originele app het niet meer doet op iOS. Oude versie, iOS ondersteunt hem dan simpelweg niet meer en gooide de app van de iPad. Op Android gelukkig geen last van en genoeg opties voor alternatieve remotes. Volgens mij heb ik zelfs de betaalde versie van Squeeze Commander. De eigen remote van de Touch is bij mij, zoals wellicht haast elke Touch remote, plakkerig geworden.

Ik ben ooit overgestapt op Bluesound omdat mijn Squeezebox Classic de geest gaf. Als dat niet was gebeurd had ik nog steeds niets nieuws gehad. Tot op de dag van vandaag mis ik de Squeezebox niet, maar zie ik ook niet echt grote voordelen. Wat gebruiksvriendelijker zonder dat logge LMS maar ook minder flexibel in te stellen. Ik haat Logitech nog steeds om het feit dat ze Slimdevices qua innovatie de nek om hebben gedraaid en daarna de rest ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!
aljooge schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:54:
[...]
Ik dacht dat iPeng het onofficiele alternatief was voor iOS. Probeer dat eens.
Thnx! Qua beschrijving lijkt dat hem inderdaad te zijn, maar ik ga geen tien euro betalen voor een remote...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:31
iPeng werkt wel super met de Squeezebox touch.
Werkt beter vind ik ook als de orginele software die er toen voor was.
Ik heb zelf ook een Touch overgens

Je bent meer kwijt voor een nieuwe streamer,als deze remote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL
Ik gebruik af en toe de gratis app 'Squeezer' om de Touch te bedienen. Is puur functioneel maar niet fancy en mooi ofzo. Maarja, gratizzz :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:18:
Dat is wel gek.

Ik stream Tidal ook over Airplay naar een B&W Zeppelin Wireless :)

Beperkt de apple tv ook de geluidskwaliteit wanneer je Tidal streamt van een iPad/iPhone over Airplay naar de apple tv ?

Dan moet ik toch eens de iPhone via usb met de cd speler verbinden. Dan stuurt de iPhone wel de volle geluidskwaliteit door naar de versterker.
Ja, sowiezo heeft airplay een bitrate begrenzer van meende ik 16 bit 48 kHz en de Apple TV zelf is ook begrensd. Nou ja, zolang je gewoon het standaard abbo van Tidal gebruikt en een tientje per maand betaald is dit geen probleem, maar je moet geen hi res abbo nemen, kan wel, maar je betaald dan 2x zoveel voor een hoge samplerate die nooit wordt doorgegeven. Je krijgt gewoon geen hoge bitrate met zowel Airplay als met een Apple TV.

Als je je Iphone rechtstreeks op je versterker aansluit, zoals ik had gedaan met een DAC ertussen, dan heb je wel hoge resoluties en daarbij geeft het gewoon MQA weer. Nadeel van een Iphone is weer dat batterijen slechte powersupplies zijn, maar ik vond het geheel zo best netjes klinken. Maar in jouw geval, je wil de dac van de cd speler gebruiken en vrees dat ook die dac geen hoge sample rates weergeeft. Mijn Audioquest Cobalt kan tot 96 kHz 24 bit met MQA, verbind je deze op je IPhone, dan krijg je die resoluties, Er is 1 koppelstukje die werkt, de lightning to USB CAM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vettigedennis
De dac van de cd speler is een CS4398 volgens de specs en kan 24 bit 192 khz aan.

Ik snap alleen toch iets niet... Je hebt het over Tidal High Res , MQA bedoel je. Ja idd daar heb je een speciale dac voor nodig die dat ontcijfert. Dat doet de apple tv idd niet en over airplay werkt dat ook nooit. Maar Tidal Hifi heeft ook naast MQA gewoon 16 bit 44 cd kwaliteit. Het abbo van 10€ heeft 320 kbps MP3.

Maar je zei hiervoor dat apple tv elke inkomende audiostream en de Tidal app op de apple tv zelf limiteert naar 320kbps. Maar dat is bluetooth kwaliteit. Weet je dat zeker ?

Speelt de Tidal app op de apple tv niet gewoon op 16 bit 44 khz muziek af ? Cd kwaliteit dus. Net zoals dat een airplay stream maximaal 16 bit 44 khz is , ook cd kwaliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
Vettigedennis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:46:
De dac van de cd speler is een CS4398 volgens de specs en kan 24 bit 192 khz aan.

Ik snap alleen toch iets niet... Je hebt het over Tidal High Res , MQA bedoel je. Ja idd daar heb je een speciale dac voor nodig die dat ontcijfert. Dat doet de apple tv idd niet en over airplay werkt dat ook nooit. Maar Tidal Hifi heeft ook naast MQA gewoon 16 bit 44 cd kwaliteit. Het abbo van 10€ heeft 320 kbps MP3.

Maar je zei hiervoor dat apple tv elke inkomende audiostream en de Tidal app op de apple tv zelf limiteert naar 320kbps. Maar dat is bluetooth kwaliteit. Weet je dat zeker ?

Speelt de Tidal app op de apple tv niet gewoon op 16 bit 44 khz muziek af ? Cd kwaliteit dus. Net zoals dat een airplay stream maximaal 16 bit 44 khz is , ook cd kwaliteit.
sorry die heb ik niet helemaal goed. apple tv kan tot 48 kHz en Apple Airplay zit op 44.1 kHz. Maar eerlijk gezegd, ik vind de geluidskwaliteit van de Apple tv niet goed. Heb zelf zo’n ding om tv mee te kijken, uurtje NLZiet, maar voor audio ben ik er niet kapot van.

Heb nu net een streamer in bezit sinds 2 weken (Sonore UltraRendu) en de Audioquest gebruikt als Dac, wat een verschil met die Apple TV

Die sound, man man :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06:33
aljooge schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:18:
[...]

sorry die heb ik niet helemaal goed. apple tv kan tot 48 kHz en Apple Airplay zit op 44.1 kHz. Maar eerlijk gezegd, ik vind de geluidskwaliteit van de Apple tv niet goed. Heb zelf zo’n ding om tv mee te kijken, uurtje NLZiet, maar voor audio ben ik er niet kapot van.

Heb nu net een streamer in bezit sinds 2 weken (Sonore UltraRendu) en de Audioquest gebruikt als Dac, wat een verschil met die Apple TV

Die sound, man man :Y)
Alleen de dac heeft impact op de geluidskwaliteit toch? De streamer doet helemaal niks met audio, alleen maar "unzippen" naar raw/pcm?
AppleTV heeft geen digital out?

Maar heerlijk ja als je set nog beter tot zn recht komt, goed bezig!

[Voor 4% gewijzigd door Deleon78 op 09-06-2020 22:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
Deleon78 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Alleen de dac heeft impact op de geluidskwaliteit toch? De streamer doet helemaal niks met audio, alleen maar "unzippen" naar raw/pcm?
AppleTV heeft geen digital out?

Maar heerlijk ja als je set nog beter tot zn recht komt, goed bezig!
dat dacht ik ook, maar mijn streamer heeft een ingebouwde equalizer en kan het volume tussen bepaalde frequenties regelen, komt een mooi grafiekje uit, ik heb wat geschaafd aan hoge en lage tonen, dus ja, met de streamer kan ik de sound gewoon regelen

tweede: Die hoge sample rates is maar een beperkt aanbod van de catalogus, 90-95% is cd kwaliteit. De streamer heeft een functie ingebouwd die eerst upsampled dat naar de dac stuurt en daar wordt het signaal weer omgezet, heet iets met DSD te maken, technisch
snap ik het niet, klinkt lekker trouwens

ook een leuke, het is een Roon end point. ik kan mijn bibliotheek opslaan op een harde schijf van een laptop, pc of nas. Maar je kan door het hele huis meer roon end points plaatsen, boxen dus.

en de streamer heeft een betere audioklok, wat weer jitter verminderd.

Mer deze streamer kan ik mee vooruit, wat een aanwinst, maar ik ga inderdaad nog even sparen voor een nog iets betere dac, daar heb je een punt

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 05:06
aljooge schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:18:
sorry die heb ik niet helemaal goed. apple tv kan tot 48 kHz en Apple Airplay zit op 44.1 kHz.
Dit lijkt nog steeds een beetje een geval van klok en klepel :) Voor zover ik weet is de Apple TV zelfs bij de laatste generatie nog altijd beperkt vanwege een fixed 48KHz sample rate. Wat je ook afspeelt, het komt na sample rate conversion als 48KHz signaal op de digitale uitgang naar buiten. Veel audiosubsystemen in relatief goedkope electronica werken intern met die vaste samplerate van 48KHz, dus niet ongebruikelijk. Wel cheap. Overigens was het eerste Airplay apparaat van Apple, de Airport Express, wel een apparaat dat netjes zowel 32KHz, 44.1KHz als 48KHz zonder omzettingen kon weergeven.

Je kunt niet zeggen dat Airplay op 44.1Khz zit, want dat hangt gewoon af van de content. De meeste muziek is traditioneel 44.1KHz 16 bits, zoals het op CD's werd gezet. Er bestaat ook al heel lang 48KHz muziek; destijds werkten DAT-recorders met die samplerate. Tegenwoordig worden voor muziek ook veelvouden van 48KHz toegepast, vaak met 24-bit resolutie ipv 16.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +19Henk 'm!

• benzai
(jarig!)
benzai schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:48:
[...]

Ook gewoon de Bestå van Ikea (zoals zo velen hier). Deze is inmiddels omgetoverd tot schoenen kast :P Ben momenteel het geraamte van de Bestå aan het gebruiken om deze met eikenhout te bekleden. Toch wat anders geworden dus zoals ik in mijn post aangaf.

Hierdoor geïnspireerd geraakt: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben al een eindje op weg!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels het project aardig afgerond. Moest uiteindelijk nog wat geduld hebben met het blad. Mijn Zensors, sub en receiver nog voor een prima prijs kunnen verkopen gelukkig. Na een hele lange en goede luistersessie (met het vrouwtje erbij, beste keus ooit om haar mee te nemen) naar huis gegaan met een paar Dynaudio Evoke 10 en een Bluesound Powernode 2i. Moeilijk om onder woorden te brengen hoe groot de stap voorwaarts is geweest. Wat een ervaring was het bij het luisteren. En dan ook nog wetende dat er nog zo’n 30% rek zit in deze speakers bij een upgrade van de versterker. Gelukkig snapt mijn vriendin nu ook wat (voor ons doen) high end audio inhoud en dat je daar best de portemonnee voor mag trekken als je een muziek liefhebber bent.

Zeer gelukkig met het eindresultaat. Aankleding van het meubel moet nog gedaan worden net als het wegwerken van de netwerkkabels onder het meubel. Onder de speakers zie je de masterbase ontkoppelingsplaatjes, daar moet ik nog wat op bedenken om dat een beetje stijlvoller te maken. Over de werking van de masterbase ben ik nog niet helemaal uit. Kan niet zeggen dat het enorm veel toevoegt.

Ben mij ervan bewust dat de plaatsing van de speakers nog niet optimaal is op deze manier, bass overheerst met regelmaat en ook het hoog en midden klinken nog niet zoals het in de audio shop klonk. Het meubel is helaas niet zo diep. Iemand die daar misschien ideeën over heeft?

• LuisjeNL
@benzai

Ziet er mooi uit! :)

Voor de pootjes: spuit ze zwart en misschien iets meer onder de speaker, dan vallen ze wel weg in de schaduw en de zwarte kast.

Qua geluid, wat ik zie op je foto's zal je het bij akoestiek moeten zoeken. Maar of je dat wilt is maar de vraag in een strakke woning.

Zoek het akoestiek topic maar eens op (y)

• benzai
(jarig!)
LuisjeNL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:48:
@benzai

Ziet er mooi uit! :)

Voor de pootjes: spuit ze zwart en misschien iets meer onder de speaker, dan vallen ze wel weg in de schaduw en de zwarte kast.

Qua geluid, wat ik zie op je foto's zal je het bij akoestiek moeten zoeken. Maar of je dat wilt is maar de vraag in een strakke woning.

Zoek het akoestiek topic maar eens op (y)
Dank!

Akoestische aanpassingen aan de woonkamer zullen er niet in zitten ben ik bang. Hopelijk krijgen we bij een verhuizing in de toekomst een wat ruimere woonkamer zodat ik ze eventueel op stands kan plaatsen waardoor ze dan wat verder van de muur af kunnen. Dan hoeft er ook niet één speaker in een hoek te staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Dank!

Akoestische aanpassingen aan de woonkamer zullen er niet in zitten ben ik bang. Hopelijk krijgen we bij een verhuizing in de toekomst een wat ruimere woonkamer zodat ik ze eventueel op stands kan plaatsen waardoor ze dan wat verder van de muur af kunnen. Dan hoeft er ook niet één speaker in een hoek te staan.
Akoestiek kan je ook onzichtbaar aanpassen. Denk aan grote planten, dikkere kleden, meer kussens, akoestische panelen met bedrukking.

• Jorgen
@benzai Wat voor rek zit er in die speakers?

• benzai
(jarig!)
Koeitje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Akoestiek kan je ook onzichtbaar aanpassen. Denk aan grote planten, dikkere kleden, meer kussens, akoestische panelen met bedrukking.
Oké, denk alleen niet dat ik daar de ruimte nog voor heb. Zou je achter de speakers eventueel een aanpassing kunnen doen waardoor je het laag wat reduceert?

• Jorgen

• aljooge
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Inmiddels het project aardig afgerond. Moest uiteindelijk nog wat geduld hebben met het blad. Mijn Zensors, sub en receiver nog voor een prima prijs kunnen verkopen gelukkig. Na een hele lange en goede luistersessie (met het vrouwtje erbij, beste keus ooit om haar mee te nemen) naar huis gegaan met een paar Dynaudio Evoke 10 en een Bluesound Powernode 2i. Moeilijk om onder woorden te brengen hoe groot de stap voorwaarts is geweest. Wat een ervaring was het bij het luisteren. En dan ook nog wetende dat er nog zo’n 30% rek zit in deze speakers bij een upgrade van de versterker. Gelukkig snapt mijn vriendin nu ook wat (voor ons doen) high end audio inhoud en dat je daar best de portemonnee voor mag trekken als je een muziek liefhebber bent.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeer gelukkig met het eindresultaat. Aankleding van het meubel moet nog gedaan worden net als het wegwerken van de netwerkkabels onder het meubel. Onder de speakers zie je de masterbase ontkoppelingsplaatjes, daar moet ik nog wat op bedenken om dat een beetje stijlvoller te maken. Over de werking van de masterbase ben ik nog niet helemaal uit. Kan niet zeggen dat het enorm veel toevoegt.

Ben mij ervan bewust dat de plaatsing van de speakers nog niet optimaal is op deze manier, bass overheerst met regelmaat en ook het hoog en midden klinken nog niet zoals het in de audio shop klonk. Het meubel is helaas niet zo diep. Iemand die daar misschien ideeën over heeft?
kan je het laag-hoog niet wat bijsturen met de versterking van de bluesound?

• benzai
(jarig!)
aljooge schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:43:
[...]

kan je het laag-hoog niet wat bijsturen met de versterking van de bluesound?
Ja dat kan maar op de een of andere manier verlies ik dan veel vermogen. Alsof het volume in zijn geheel een stuk verminderd.

• aljooge
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Ja dat kan maar op de een of andere manier verlies ik dan veel vermogen. Alsof het volume in zijn geheel een stuk verminderd.
Op welke instelling heb je de speakergrootte staan? Large of small? Indien small dan naar large zetten.

• benzai
(jarig!)
aljooge schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Op welke instelling heb je de speakergrootte staan? Large of small? Indien small dan naar large zetten.
De instellingen zijn zeer beperkt kan alleen het hoog en laag aanpassen. En er is een mogelijkheid om automatisch het volume te regelen bij verschillende bronnen. Zie dat ik niet de enige met dit probleem ben: https://support1.bluesoun...l-range-?mobile_site=true

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:46:
[...]
Staat toch ook gewoon in je link? Gaat 6 decibel omlaag.

Volume erna wat hoger en go.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pizzacabonara
@benzai Wat mooi man, ziet erg leuk uit die jungle stijl.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-07 19:22

Hokkie

Hello

benzai schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk! Mooie setup.

Die Dynaudio’s zijn inderdaad erg nice! Inmiddels heb ik ook een paartje weten te bemachtigen en gisteren ruimte gemaakt voor de Dynaudio Evoke 25c.

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True