Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:06

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Bhagavad schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 05:58:
[...]

Inderdaad, maar zo te zien is de bescheiden K25 koker daar met dit hoogteverschil niet dik genoeg voor...;)

Maar waarom dan niet alle kokerbuizen 90o draaien, zodat die plat op de muur komen te liggen.
(Het laatste buisje naar de beamer oogt nu ook wat onnatuurlijk. :P )
Ben je meteen klaar en liggen alle buizen netjes in één vlak.

Anders óf een grotere buis kiezen, óf de houten ondergrond onder de kokers opvullen met latjes, zodat de ondergrond in hetzelfde vlak komt te liggen.
Beide 'workarounds' zijn eigenlijk overbodig, maar goed het ziet er wel strakker uit. ;)
Je kunt natuurlijk wel het deksel doorlaten lopen, dan oogt het tenminste nog een geheel.

@Jorgen dat lijkt vooralsnog geen enkel probleem inderdaad. Nog maar 1 film gekeken, maar met muziek en gamen (en die ene film) klinkt het beter als m'n oude yamaha.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 16:18
@The Eagle, @Bhagavad en @Raym09, met inzagen blijft er niet veel meer over maar had wel de "deksel" door kunnen laten lopen inderdaad. Binnenkort moet er nog 2x een paar van 2.5mm draad doorheen voor de Atmos speakers. Hopen dat het past en zal het dan aanpassen 8)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-02 18:36
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Mijn thuisbioscoop (en mancave) op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)
Snap de charme van de stoelen.. Maar als mij in de toekomst ooit een dergelijke ruimte gegund is gaat er wel zo'n dikke bank neer gezet worden. Krijg in de bios altijd pijn aan me reet van die stoelen dus hoef ze echt niet in huis te hebben ;)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Ha! Ik ben dus niet de enige die altijd beroerd zit in bioscoop stoelen :D
Ik snap dat nooit, heb een redelijk normaal postuur (oke, vast een paar kg teveel) maar krijg altijd last van m'n kont/onderrug/onderkant bovenbenen in bioscoop stoelen. Na circa 45 min. ga ik dan ook elke 5 min anders zitten 8)7

• Dirrukje
Haha jah je bent zeker niet de enige, ik heb precies hetzelfde. Denk dat ik wel weet waardoor het komt en heeft idd met postuur te maken. Ik zak in zo'n bios altijd wat onderuit omdat het aan de ene kant wat lekker weg kijkt en aan de andere kant ik de eventuele personen achter me niet in de weg zit. Nadelig effect hiervan is gewoon dat je dus na verloop van tijd dus wat last krijgt van kont/onderrug en ik zit dan ook om de paar minuten te verzitten. Maja helemaal recht op zitten schiet niet echt op, kijkt niet fijn en de mensen achter me hebben er gewoon last van.

• Mikayu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:44

Mikayu

.srt

Ik vind het scherm wel heel erg laag tegen de vloer hangen. Nu moet je wel rechtop in de bioscoop stoel gaan zitten :P

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Raym09 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:22:
Crosspost van het HK topic

*O* nieuwe versterker, werd gek van het steeds moeten herstarten om geluid te krijgen :X

Marantz nr1609
Hm heb de 1509 en die loopt elke week wel een keer vast als ik HEOS gebruik. Hij blijft dan doorspelen, ik kan het bedienen (ander nummer, etc) met m'n telefoon, maar volume en uit/aan werkt niet. Ik moet hem dan echt wat harder uitzetten (3 sec aan/uitknop) om hem weer in het gareel te krijgen. Niet ideaal

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:00
@JvS Firmware update beschikbaar?

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Eigenlijk moet je gewoon een short-throw beamer recht tegen de muur zetten en dan op je plafond projecteren. Kan je lekker relaxt op bed blijven liggen :9

Alleen, hoe doe je dat dan met de speakers? Zuilen tegen het plafond schroeven? :P

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:06

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

JvS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Hm heb de 1509 en die loopt elke week wel een keer vast als ik HEOS gebruik. Hij blijft dan doorspelen, ik kan het bedienen (ander nummer, etc) met m'n telefoon, maar volume en uit/aan werkt niet. Ik moet hem dan echt wat harder uitzetten (3 sec aan/uitknop) om hem weer in het gareel te krijgen. Niet ideaal
Spotify werkt hier prima, heos gebruik ik echter (nog) niet.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:19

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij zijn bioscoopstoelen vaak ook gewoon 'doorgezeten' waardoor het beetje comfort dat ze hebben in nieuwstaat al lang verdwenen is.
Wat ik ook wel merk is dat je in die krengen echt op een bepaalde manier moet zitten om geen kramp te krijgen. Daarom pas ik mijn stoelkeuze dan altijd zo goed mogelijk op aan.

Mocht ik ooit een dedicated HT kunnen maken dan komen daar op zijn minst verstelbare stoelen te staan :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Jag
Onlangs een grote update van mijn zelfbouw speakers klaar en dus een mooi moment om mijn HT te posten :). De oude situatie.

Nieuw is een kleine verbouwing met tuindeuren en een nieuwe vloer. Qua setup is de projector, power amps en receiver vervangen. En dus een update van mijn zelfbouw fronts en subs.

Versterkers

Nieuwe projector; lastig om calibratie goed te krijgen, maar uiteindelijk gelukt, zeer tevreden mee!

DIY front rechts op bijbehorende sub

Achterste subs staan links en rechts van bank

En als het donker is

Lijstje:
- receiver Pioneer LX701
- projector Epson TW9200
- Filtering MiniDSP CDSP 6x8
- power amp fronts Rotel RMB 1565
- power amp subs Rotel RMB 1575
- Fronts DIY constant directivity ontwerp met passieve cardiode midbass en custom waveguide
- Center DIY 2,5weg, vergelijkbaar ontwerp als fronts
- Subs DIY 4x dubbel XLS10 gesloten

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23
4 afgeregelde subs in een relatief kleine ruimte...ik weet niet of ik de dieptebommenscene van U571 bij jou thuis wil horen :D :X
Weet uiteraard dat dat je hobby is dus helemaal niks mis mee. Overkill bestaat niet en zoals de ene 4 Opels voor de deur heeft, heb jij 4 subs

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Laatst online: 23:16
Geen 4 subs en multisub hebben is voor mietjes die niet echt mooi laag willen :P

Gecontroleerd multi sub is de enige volledig controleerbare manier om laag overal in je kamer echt heel goed te krijgen zonder extreem ingrijpende maatregelen (in combinatie met een DSP en een flink aantal uur werk). Het hoeven niet 4 van die grote subs te zijn (ik heb een mini variant met 4 kleine subjes :))

@Jag is bescheiden. ZIjn tops zijn zeer goed vergelijkbaar met de Dutch & Dutch C8 speakers en alles aan die set ademt kwaliteit en klinkt enorm goed. Hier is energie, geld en aandacht geven aan zaken die er echt toe doen. Als ik een lijstje neerze van dingen die je echt goed moet doen, om goed geluid te hebben, dan is dat:

- Goede speakers, lage vervorming, lineaire respons, geen resonanties, en een constante directiviteit zodat reflecties het goede geluid niet verpesten (dat kan je nooit met een DSP / audyssey oplossen)
- DSP gecontroleerd laag voor het <200Hz gebied (dit zou een audyssey op zich ooit moeten kunnen, maar nu dus heel veel meet, simulatie en controleerwerk)

Als je er meer van wilt lezen, kijk in het akoestiek of het subwoofertopic. Daar wordt eea wel toegelicht waarom het zo belangrijk is.

De rest in volgorde van laakbaarheid: Dure versterkers, dure DAC's, Dure kabels, is allemaal leuk om te hebben, maar voegt niet echt iets toe aan geluidskwaliteit.

Enne @The Eagle , de subs staan gewoon net zo hard als bij ieder ander. Alleen loopt het laag hier echt gewoon kaarsrecht tot 20Hz (of 25Hz zoals bij mij? afhankelijk van hoe het ingesteld is) en is het snaarstrak. 4 subs zijn niet voor kwantiteit.

Al is 4 subs met elk 2x10" woofer wel een tikkie overkill mogelijk :P.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:08
Menig vrouw zou een hartverzakking krijgen en wij lopen hier met zijn allen te zwijmelen <3 :D

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

@Jag Waanzinnig mooi man! Is dat een akoestisch schilderij boven je bank? En zo ja, mag ik vragen waar je die hebt gehaald?

Ach joh, werken is ook niet alles

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:19
Jag schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:26:
Onlangs een grote update van mijn zelfbouw speakers klaar en dus een mooi moment om mijn HT te posten :). De oude situatie.

Nieuw is een kleine verbouwing met tuindeuren en een nieuwe vloer. Qua setup is de projector, power amps en receiver vervangen. En dus een update van mijn zelfbouw fronts en subs.

Versterkers
[Afbeelding]

Nieuwe projector; lastig om calibratie goed te krijgen, maar uiteindelijk gelukt, zeer tevreden mee!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En als het donker is
[Afbeelding]

Lijstje:
- receiver Pioneer LX701
- projector Epson TW9200
- Fronts DIY constant directivity ontwerp met passieve cardiode midbass en custom waveguide
Heel gaaf! Benieuwd hoe dat zou klinken!
Toch ergens uit interesse; Laatst hadden we in een advies topic een discussie over duurdere AMP's, waar jij aangaf dat alle versterkers in theorie hetzelfde klinken, maar ondertussen zie ik 2 versterkers van om en nabij de 2,5K p/s bij jou thuis staan :P . Hoe dat zo dan? Er waren toch vast goedkopere opties :D

Desalniettemin, heel vette setup! 8) Nooit buren die er last van hebben trouwens? :+

• Jag
Inverted_World schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:23:
[...]

Heel gaaf! Benieuwd hoe dat zou klinken!
Toch ergens uit interesse; Laatst hadden we in een advies topic een discussie over duurdere AMP's, waar jij aangaf dat alle versterkers in theorie hetzelfde klinken, maar ondertussen zie ik 2 versterkers van om en nabij de 2K p/s bij jou thuis staan :P . Hoe dat zo dan? Er waren toch vast goedkopere opties :D

Desalniettemin, heel vette setup! 8) Nooit buren die er last van hebben trouwens? :+
Haha touché :)
Die amps staan er voor het gevoel, niet voor de ratio, i pleed guilty :+
Het premium gevoel zeg maar. Daarnaast vind ik het gewoon gaaf om klasse D amps te hebben die veel power hebben en toch heel zuinig zijn. Is veel power nodig? Neuh, waarschijnlijk kan het met 1/10 power, maar ja waarom beknibbelen?
The Eagle schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:52:
4 afgeregelde subs in een relatief kleine ruimte...ik weet niet of ik de dieptebommenscene van U571 bij jou thuis wil horen :D :X
Weet uiteraard dat dat je hobby is dus helemaal niks mis mee. Overkill bestaat niet en zoals de ene 4 Opels voor de deur heeft, heb jij 4 subs
Sja, ik heb weinig toe te voegen aan @JvS. Ik wil gewoon heel graag snaarstrak sublaag en daar heb ik alles voor over. En de zeker road to succes is meerdere subs en dan de DSP heel goed inregelen. Enkel 10inch had ook genoeg geweest, maar ik hou niet van krap bemeten.
the-body schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:46:
@Jag Waanzinnig mooi man! Is dat een akoestisch schilderij boven je bank? En zo ja, mag ik vragen waar je die hebt gehaald?
Klopt. Daar zit 80mm hoge densiteit rockwool in verwerkt, 200x100cm paneel. Zelf gemaakt, eenvoudig te doen. Vuren houten frame (dikke balken) met hardboard achterzijde en decotex erover heen gespannen. Het enige lastige is de (CMYK) dexotex print precies zoals je RBG plaatje op je monitor te krijgen.

Hier een plaatje gemaakt in mijn vorige huis, kan je het een beetje zien hoe het zit

Anders stuur maar een PM als je details wilt

• Benzed
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 10:06
Ook ik wil graag mijn home cinema met jullie delen.

Sinds kort heb ik een nieuwe woning en heb ik het zo ingericht.
Vorige week heb ik mijn Panasonic 50vt20 ingeruild voor de lg oled. En moet zeggen dat was wel een hele leuke upgrade. Hiervoor had ik een Anthem mrx500 maar die is helaas gesneuveld waardoor deze oude pioneer heb gekocht.

specs:

LG 65C8 oled
Pioneer sc-lx85
Usher audio CP-6311
Usher audio X-718
Usher audio X-616
BK xxls400

• Soeski
  • Laatst online: 19-02 15:05
Morpheus2003 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:
Ook mijn HT setup maar eens posten :)
--knip--
Meubel heeft mijn vriendin op maat gemaakt met bovenop een massief eiken plank :)
Geef je plant eens water man :+

• SNEAK-NL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:33

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Hierbij ook eens mijn HT-tje,

Draai in 5.2.2

Wat je ziet
LG Oled 55b8pla
Pioneer SC-LX801
Sony UBP X800 Pioneer UDP LX500
Horizonbox (eigenlijk ongebruikt)
Main Klipsch RF28
Center Klipsch R 25C
Atmos Klipsch R 41SA
Sub1 Klipsch R 12SW
Sub2 Klipsch R 112SW

Wat je niet ziet
Rear Klipsch RF26
Pick-up Audio Technica AT-LP120

SNEAK-NL wijzigde deze reactie 09-02-2019 14:56 (3%)

• Jorgen
Benzed schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:00:

Vorige week heb ik mijn Panasonic 50vt20 ingeruild voor de lg oled. En moet zeggen dat was wel een hele leuke upgrade. Hiervoor had ik een Anthem mrx500 maar die is helaas gesneuveld waardoor deze oude pioneer heb gekocht.

specs:

LG 65C8 oled
Pioneer sc-lx85
Usher audio CP-6311
Usher audio X-718
Usher audio X-616
BK xxls400
[Afbeelding]
Ik dacht dat mijn center flink was (Focal CC900), maar die van jou is nog een heel stukkie groter ;)
Had overigens nog nooit van dat merk gehoord.

@Jag Waarom heb je de surrounds of heights/atmos hoogte?

Jorgen wijzigde deze reactie 02-02-2019 15:31 (4%)

• Jag
Jorgen schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:29:
[...]

Ik dacht dat mijn center flink was (Focal CC900), maar die van jou is nog een heel stukkie groter ;)
Had overigens nog nooit van dat merk gehoord.

@Jag Waarom heb je de surrounds of heights/atmos hoogte?
Omdat als ik ze naast m'n hoofd zet, ik nooit een mooie surround mix kan horen. Dan hoor je altijd die ene surround speaker overheersen of je moet hem zo zacht zetten dat je hem aan de andere kant van de bank niet meer hoort. Ik overweeg nog wel twee surrounds toe te voegen, om nog een egalere links rechts mix te krijgen, ook als je uit het midden zit. Dat zouden dan de back surrounds worden, ook qua positie. Alleen heeft mijn receiver geen makkelijke optie om 5.1 naar 7.1 te upmixen, dat weerhoudt me nog (plus het geklooi van surrounds ophangen). Ik heb wel al een extra setje jamo s622s in huis gehaald :+

• ShittyOldMan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37
Jag schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Alleen heeft mijn receiver geen makkelijke optie om 5.1 naar 7.1 te upmixen, dat weerhoudt me nog
Die optie heet tegenwoordig gewoon "Dolby Surround" (ja, super verwarrend). Werkt op mijn SC-LX59 prima (7.1 setup voor nu, 7.1.4 binnenkort). De rendering mode staat overigens op 'Legacy' bij mij, op 'Object' had ik vreemd genoeg een audio delay die groter is dan m'n video delay. Geen idee of dat invloed heeft op de upmix mogelijkheden.
Overigens lang leve Pioneer met hun vele instelmogelijkheden *O*

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-02 13:48
Dat is toch ook wat. Zo worden speakers uit de Tannoy Revolution Signature serie zegmaar zo ongeveer NOOIT te koop aangeboden op marktplaats en dan ineens binnen een maand heb ik de grotere DC6 kunnen kopen ipv de DC4 en heb ik gisteren de Tannoy Revolution Signature DC4LCR center kunnen kopen aldaar!!

Ok dat is een maatje kleiner dan mijn fronts nu, want daar hoort eigenlijk de DC6LCR bij, maar ik verwacht geen problemen ermee. Bovendien past de DC6LCR niet in mijn meubel en dan moet ik eerst mijn tv gaan ophangen. En dat is niet aan de orde, want die heb ik niet gekocht.

Dus mooie upgrade/uitbreiding weer. En geheel onverwacht, dus nu is mijn geld ineens op. Ik wilde eigenlijk stands kopen om de DC4's naar achteren te plaatsen, maar dat moet nu dus even wachten. Stands zijn volgende maand ook nog te koop, de DC4LCR zeer waarschijnlijk niet.

Als alles is aangesloten, center en rears, dan zal ik een foto update plaatsen.

Ben er superblij mee, eindelijk na jaren de set compleet en dat voor een fractie van wat de speakers destijds nieuw gekost hebben :)

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:44
@vosss daarom kan het nooit kwaad om marktplaats e.d. in de gaten te blijven houden. Met geduld kom je het wel een keer tegen voor een leuk prijsje.
Veel plezier er mee!

Sithlord76 wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:36 (6%)

• vosss
Sithlord76 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:35:
@vosss daarom kan het nooit kwaad om marktplaats e.d. in de gaten te blijven houden. Met geduld kom je het wel een keer tegen voor een leuk prijsje.
Veel plezier er mee!
dankje :)

Overigens zeg ik net dat speakers uit die serie bijna nooit te koop aangeboden worden, sinds gisteren staat er een complete 5.1 set op van de DC6 serie met vloerstaanders, center en boekenplankers.

:D

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:50

specs:

LG 65C8 oled
Pioneer sc-lx85
Usher audio CP-6311
Usher audio X-718
Usher audio X-616
BK xxls400
[Afbeelding]
Usher! :9~ <3

Is dat niet enorme overkill in die betrekkelijk kleine ruimte??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Jag
ShittyOldMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Die optie heet tegenwoordig gewoon "Dolby Surround" (ja, super verwarrend). Werkt op mijn SC-LX59 prima (7.1 setup voor nu, 7.1.4 binnenkort). De rendering mode staat overigens op 'Legacy' bij mij, op 'Object' had ik vreemd genoeg een audio delay die groter is dan m'n video delay. Geen idee of dat invloed heeft op de upmix mogelijkheden.
Ja die dan, maar ik vertrouwde het niet helemaal. Ik kon niet vinden of dat nou puur auto surround is met in het geval van 5.1 upmixing naar 7.1. Rare naam ervoor sowieso. Misschien nog eens het avsforum topic door spitten :)

Verder ook blij zoveel als je met de pioneers kan

Jag wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:19 (3%)

• Benzed
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 10:06
JunkO schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Usher! :9~ <3

Is dat niet enorme overkill in die betrekkelijk kleine ruimte??
klopt, voor nu is het wel prima maar hoop over een aantal jaar wel weer een grotere ruimte te kunnen krijgen.

• royduin
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Mijn thuisbioscoop (en mancave) op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)
Inmiddels hangen de Atmos speakers: https://photos.app.goo.gl/gJDzxkDhc1Unf6Bz7 8) Teufel Reflekt speakers zijn het.

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-02 09:11

MM99

That is the way I am!

Jag schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:26:

Versterkers
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En als het donker is
[Afbeelding]

Lijstje:
- receiver Pioneer LX701
- projector Epson TW9200
Zeer nice! Leuke beamer ook, één van de betere van 3LCD beamers.

Kabels van beamer moeten wel echt beter weggewerkt worden

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
royduin schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Inmiddels hangen de Atmos speakers: https://photos.app.goo.gl/gJDzxkDhc1Unf6Bz7 8) Teufel Reflekt speakers zijn het.
Mis de stoffen kapjes welke met magneten voor op het front klikken, of gebruik je die niet. :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• Jag
MM99 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Zeer nice! Leuke beamer ook, één van de betere van 3LCD beamers.

Kabels van beamer moeten wel echt beter weggewerkt worden
Haha, het valt me nog mee dat jij pas de eerste bent die erover begint :). Zeker moet dat, het kabelgootje heb ik er bij de verbouwing afgehaald en nooit terug gezet :P. Ik ga denk ik toch ook maar twee back surrounds erbij hangen. Vervang ik ook meteen de zwarte speaker kabel van de side surrounds.

De projector ben ik erg blij mee. Stuk meer contrast en tevens lichtopbrengst dan mijn vorige: de Epson tw2900. Die was dan wel weer out of the box bijna perfect kleurecht (met minder groot bereik). En goede gamma curve, wat ik bij de tw9200 toch niet helemaal perfect krijg. Binnenkort nog maar eens proberen.

• royduin
BenEco schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Mis de stoffen kapjes welke met magneten voor op het front klikken, of gebruik je die niet. :)
Zonder ziet er beter uit 8)

• vosss
BenEco schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Klein beetje offtopic en misschien ook niet, maar ik zag dat je bij de speakers van Fyne Audio (nieuw merk van oud Tannoy medewerkers en al diverse prijzen in de wacht gesleept met hun 1ste serie speakers) de frontjes aan de achterkant kunnen hangen met magneetjes als je ze niet gebruikt. Simpel, doeltreffend en zegmaar ronduit geniaal.

Ik verwacht dat meerdere merken dat wel gaan overnemen binnenkort, want dat is eigenlijk gewoon briljant :)

• Jag
ShittyOldMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Zoals wel vaker, lijkt je helemaal gelijk te hebben
Dolby Surround
These listening modes allow you to expand the playback signal to a maximum of 11 channels to suit the connected speaker configuration when the input signal is 2 channels or 5.1 channels. Dolby surround is a next generation surround technology that intelligently up mixes stereo; 5.1 and 7.1 content for playback through your surround speaker system. Dolby surround is compatible with traditional speaker layouts, as well as Dolby Atmos enabled playback systems that employ inceiling speakers or products with Dolby speaker technology.
Gewoon op de site van Pioneer :+

• Hulleman
  • Laatst online: 20:24
Morpheus2003 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:
Wil nu alleen nog de Kef center vervangen voor een Focal. Ben helemaal verkocht aan het warme volle geluid van Franse speakers :)
Mooi spul. Heb hier ook 926 aria's als fronts en dezelfde sub en tv als jij hebt. Heb Boston Acoustics A25 als rears. Die heb ik ook nog een tijdje als stereo gedraaid, echt een leuke speaker voor heel weinig geld. Ik zie veel te weinig mensen met Focal speakers. Klinken m.i. echt fantastisch en wat mij betreft steken ze ook met kop- en schouders boven andere speakers uit van rond de € 1.000 per stuk. Heb er heel wat beluisterd in die range, maar die Focals bleven hangen. Al vond ik de Triangle Esprit Antal ook echt top! De Aria 936 kon me niet zo bekoren.

Ik speel ook nog met een cheapass jamo center, omdat ik de Focal 900CC niet kwijt kan in mn tv meubel. Kan nog aardig meekomen moet ik zeggen, zolang ie maar een aantal db's harder speelt dan de Aria's. Over niet al te lange tijd verhuizen en dan komt er een maatwerk tv meubel met genoeg ruimte voor een receiver en een Focal 900CC :9~

• Soeski
Hulleman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Mooi spul. Heb hier ook 926 aria's als fronts en dezelfde sub en tv als jij hebt. Heb Boston Acoustics A25 als rears. Die heb ik ook nog een tijdje als stereo gedraaid, echt een leuke speaker voor heel weinig geld. Ik zie veel te weinig mensen met Focal speakers. Klinken m.i. echt fantastisch en wat mij betreft steken ze ook met kop- en schouders boven andere speakers uit van rond de € 1.000 per stuk. Heb er heel wat beluisterd in die range, maar die Focals bleven hangen. Al vond ik de Triangle Esprit Antal ook echt top! De Aria 936 kon me niet zo bekoren.

Ik speel ook nog met een cheapass jamo center, omdat ik de Focal 900CC niet kwijt kan in mn tv meubel. Kan nog aardig meekomen moet ik zeggen, zolang ie maar een aantal db's harder speelt dan de Aria's. Over niet al te lange tijd verhuizen en dan komt er een maatwerk tv meubel met genoeg ruimte voor een receiver en een Focal 900CC :9~
Ik zal binnenkort een foto posten van mijn set-up. Focal Aria 936 front, Aria 906 rears en de 900CC center met de Focal Sub 1000F. Ik vond dus ook de Aria prijs/prestatie erg goed, destijds getest naast de Dali Rubicon 6 en 8. Die waren duurder en klonken met dezelfde versterker niet beter (beiden getest in eigen huiskamer met dank aan de leverancier). Ik vond de 936 wél wat toevoegen t.o.v. de 926; de extra woofer. En de hoogte sprak me wel aan, fysiek.

• Hulleman
  • Laatst online: 20:24
Soeski schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:06:
[...]

Ik zal binnenkort een foto posten van mijn set-up. Focal Aria 936 front, Aria 906 rears en de 900CC center met de Focal Sub 1000F. Ik vond dus ook de Aria prijs/prestatie erg goed, destijds getest naast de Dali Rubicon 6 en 8. Die waren duurder en klonken met dezelfde versterker niet beter (beiden getest in eigen huiskamer met dank aan de leverancier). Ik vond de 936 wél wat toevoegen t.o.v. de 926; de extra woofer. En de hoogte sprak me wel aan, fysiek.
Gave set! Ben benieuwd naar de foto’s :)

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-02 15:48
https://i.imgur.com/ZQ1734E.jpg
https://i.imgur.com/869VXaB.jpg
Hier nog een lid van de focal familie in onze bescheiden home cinema opstelling.
De gehele benedenverdieping is vorig jaar verbouwd en heb toen gelijk rekening gehouden met loze leidingen in de wanden voor de speakers en het ophangen van de tv.

Wat je ziet :
Focal 716 in 2.0 opstelling aan een Denon X2000.
Samsung 50" full HD niets bijzonders.
Synology NAS met minix mediaspeler. Ziggo horizon box en een PS4 pro.
Hele beneden verdieping op Philips Hue.
Vrouwlief heeft het liefst de stofkappen eraf maar met een kleine van 3 met knikkers en speelgoed auto's durf ik dat nog niet.

Ik werd ook op slag verliefd op het warme geluid van focal. Veel geluisterd bij iear Tilburg en deze set was perfect binnen mijn instap budget. Het verschil met de 726 was te horen maar vond ik het prijsverschil niet waard. Eerst hier maar mee beginnen.
Volgende project is het vervangen van het ikea tv meubel.

Biatch wijzigde deze reactie 12-02-2019 16:24 (5%)

Psn BasFromNL

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23
@Biatch Hoe heb jij je kabels weggewerkt? Ingefreesd in de muur? Ziet er wel strak uit zo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Biatch
The Eagle schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:30:
@Biatch Hoe heb jij je kabels weggewerkt? Ingefreesd in de muur? Ziet er wel strak uit zo :)
Achter de muur waar de tv aan hangt zit de trap naar boven. In de ruimte er onder is van achter de tv tot onder bij het tv meubel een buis van 50 rond gemonteerd. Coax utp en stroom zijn in de muur gefreesd evenals in de keuken en in het speeldeel van de kleine. De speaker kabels zijn via de kruipruimte getrokken.

Psn BasFromNL

• Jorgen
@Morpheus2003 @Hulleman @Soeski @Biatch & @FeaR Focal = ❤️❤️❤️

Jorgen wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:22 (6%)

• Soeski
Biatch schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Achter de muur waar de tv aan hangt zit de trap naar boven. In de ruimte er onder is van achter de tv tot onder bij het tv meubel een buis van 50 rond gemonteerd. Coax utp en stroom zijn in de muur gefreesd evenals in de keuken en in het speeldeel van de kleine. De speaker kabels zijn via de kruipruimte getrokken.
Ik vind die speaker achter de deur nog wel een spannende... als je te enthousiast binnen komt... oei. Of ligt er een deurstop? :)
Overigens zijn 2 van de 3 afbeeldingen hetzelfde; bewustje?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:44
@Jorgen
Tsss... waarom mag ik nou weer niet in dat lijstje :P

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Biatch
Soeski schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:46:
[...]

Ik vind die speaker achter de deur nog wel een spannende... als je te enthousiast binnen komt... oei. Of ligt er een deurstop? :)
Overigens zijn 2 van de 3 afbeeldingen hetzelfde; bewustje?
Nu je het zegt lijken de afbeeldingen op elkaar haha. Woonkamer is redelijk lang maar smal dus foto's maken en alles in beeld krijgen is lastig.
Met de deur gaat perfect want die deur gaat nooit ver open en er ligt nu ook een deur stop.

Psn BasFromNL

• Jorgen
FeaR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:55:
[...]

@Jorgen
Tut mir Leid, Schatz :+ Reeds verbeterd!

• Buzze22
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-02 18:06
Hoi medetweakers,

Na een hoop gelees wordt het nu tijd om mijn set eens te delen.
We zijn op het moment de kamer aan het restylen en hebben meerdere dingen aangepakt.
Door de nieuwe vloer konden de kabels niet meer via de plinten. De surrounds en de subwoofer gaan via de kruipruimte en de voorluidprekers via de kast die achter de tv loopt.
Het meubel dat je ziet is door een plaatselijke kasten boer gemaakt.
Het deurtje is bijna het zelfde als het corpus van de keuken.
Het wachten is nu nog op de nieuwe bank.

Wat je ziet:

Sony KD-AF8
Humax IHDR-5200C
Onkyo BD-SP809
Yamaha RX-A3070
Dali opticon 5.1 bestaande uit 2x opticon 6, 2x opticon 1, opticon vokal en de sub K-14F

Wat je niet ziet :

Harmony touch
Buffalo linkstation

https://photos.app.goo.gl/hHJaShd9ve7BJKGD6

Kunnen we de komende jaren wel mee vooruit.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:55:
[...]

@Jorgen
Rode namen zijn uiteraard uitgezonderd, dat staat gewoon in de voorwaarden. :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Jorgen
Lip schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:00:
Ik houd mij er wel zoveel mogelijk aan, en mijn Onkyo 609 functioneert nog prima.

En kijkend naar de opbouw van een receiver, zou ik er zelf niks opzetten.

[Afbeelding]

Want dan sluit je de warmte op van de eindtrappen, rondom het HDMI board.
Ik heb mijn cd-speler en platenspeler bovenop mijn receiver staan. Weliswaar beide met ruimte ertussen door de pootjes. Zou jij dat helemaal niet doen dan? Verschil met een centerspeaker is natuurlijk wel dat die er dan helemaal plaat op ligt en de luchtopeningen afdekt en dat doen mijn apparaten zeker niet.

• upzidedown
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-02 13:37
Wilde altijd al een eigen thuisbioscoop wilde creëren en na veel inspiratie opgedaan te hebben binnen dit topic (waarvoor dank) ben ik aan de slag gegaan.

We hebben de kamer deels vernieuwd met een nieuw tapijt, bank, lampen. Let leek mij wel leuk om een echte setup te maken waarbij het bioscoop gevoel naar voren komt.

Kabels kunnen op een paar plekken nog beter weggewerkt worden maar voor nu ben ik even klaar met het verbouwen… :P

Dit is het uiteindelijk geworden;

Apparatuur;
- Samsung 4K televisie
- Logitech Z906 (deels achter gordijnen)
- PS4
- Chromecast
- Hue lamp (wie gesynct is met Chromecast en wie weer verbonden is met Hue Sync. Wat ervoor zorgt dat zodra je een film afspeelt via de Chromecast dat de lamp dezelfde kleur aanneemt als wat op het scherm wordt weergegeven (werkt niet altijd goed)

upzidedown wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:29 (8%)

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-02 16:42

Tusk

Om daarom!

@upzidedown ik kon het niet (aan)zien bij de eerste 2 fotos :)

Tusk wijzigde deze reactie 13-02-2019 08:59 (5%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• MM99
  • Laatst online: 19-02 09:11

MM99

That is the way I am!

specs:

LG 65C8 oled
Pioneer sc-lx85
Usher audio CP-6311
Usher audio X-718
Usher audio X-616
BK xxls400
[Afbeelding]
Je hardware is echt subliem, maar vanuit esthetische opzicht zijn er wel één en andere op te merken :P Ik zou bijna willen gokken door te zeggen dat je niet samenwoont met een vrouw :)

Als ik zo vrij mag zijn om paar tips te geven:
- Zet er paar kussen in je bank
- Neem een tapijt voor onder de salon tafel dat zelfde kleur heeft als de kussens. Pastelkleuren zullen goed gaan bij de kleur van je muren.
- Werk je kabels netjes weg achter TV en Speakers.
- Haal de stopcontact achter je bank weg.
- Na dat je stopcontact heb weg gehaald, hang achter de bank een mooie grote schilderij.
- Zet je front speakers meer naar achteren.
- ( Indien mogelijk neem een andere salontafel en bank. )

Eigenlijk is je woonkamer te klein voor deze speakers. Heb je de subwoofer en center speaker echt nodig? Ik heb bijna neiging om te zeggen haal ze weg tot dat je in een groter huis gaat zitten. Maar dit is wel beetje vloeken in de kerk.

Een pluspunt, je gordijnen en vensterbank zit er leuk uit.

• renzo4000
  • Laatst online: 20:40

renzo4000

*Doh!*

@MM99

Een aantal punten ben ik het niet met je eens. De frontspeakers staan bewust nu van de muur af ivm het geluidsbeeld. De omvang van de speakers hebben niet persé iets te maken met de grote van je kamer. En hoewel smaak erg persoonlijk is, hoeft natuurlijk niet iedereen in een VTwonen kamer te zitten.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-02 10:54

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:08:
@MM99

Een aantal punten ben ik het niet met je eens. De frontspeakers staan bewust nu van de muur af ivm het geluidsbeeld. De omvang van de speakers hebben niet persé iets te maken met de grote van je kamer. En hoewel smaak erg persoonlijk is, hoeft natuurlijk niet iedereen in een VTwonen kamer te zitten.
Zou een kleed en een schilderij beter zijn voor het geluidsbeeld, omdat er zo minder oppervlakken zijn die geluid weerkaatsen?

Verder echt een fantastische setup! Heel erg jaloers op die apparatuur!

Al moet ik wel zeggen dat die stopcontact wel heel komisch is!! :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• GamatronCleric
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-02 13:47
Póg mo Thóin schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Zou een kleed en een schilderij beter zijn voor het geluidsbeeld, omdat er zo minder oppervlakken zijn die geluid weerkaatsen?

Verder echt een fantastische setup! Heel erg jaloers op die apparatuur!

Al moet ik wel zeggen dat die stopcontact wel heel komisch is!! :D
Het verbaasd me (af en toe nog steeds) hoeveel een vloerkleed bij mij thuis heeft toegevoegd aan het verminderen van geluid weerkaatsing.

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01:06
Na eindelijk de bekabeling zo goed als weggewerkt te hebben (onder de tv moet ik nog wat voor gaan verzinnen)

Wat zie je?
LG 55''
Denon X3400h
PS4
Mac Mini
Nintendo switch
ziggo box (dit verhuisd mogelijk ooit naar de mac mini)

de 5.0 set komt van een oude kenwood installatie af

S-R700 als surround speakers
S-F700 als linker/rechter speakers
C-F700 als centerspeaker

Als height speakers gebruik ik de Dali Aletco C-1's welke bovenop mijn front speakers staan.

De center speaker staat aardig ongelukkig bovenaan maar dit is de enige manier om het zo te plaatsen en hij is wel enigszins getild richting de bank doormiddel van een v vormige standaard.

het enige wat er mist in de hele setup is dat het momenteel een 7.0 setup is en er geen subwoofer tussenstaat.

zelf twijfel ik nog om de hele boel om te gooien naar Dali's maar op het moment geeft het een prima geluid en heb ik ook geen ruzie met de buren ;)

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• Jamaicaman
  • Laatst online: 15-02 06:45

Jamaicaman

In Mexico

Hier een update van mijn Home Cinema, alhoewel ik bar weinig TV kijk maar meer gebruik voor muziek.

Wat je ziet is het volgende:
  1. Bellari PA 550 - Pre-Amp (2 lijn ingangen en 1 phono ingang - volume en tone controls)
  2. Bellari SE 560 - Sonic Exciter (Eigenlijk niet eens nodig alhoewel het erg veel helpt met slechte opnames)
  3. Technics SL-D3 platenspeler
  4. Crown XLi 1500 Amplifier
  5. Twee zelfbouw luidsprekers met de volgende afmetingen: H: 100cm / B: 60cm / D: 50cm en de volgende drivers en crossovers:
Dayton Audio 295-036 Pro Woofer, 18"
Eminencia beta10cbmra 10" Mid Speaker
Dayton Audio PT2C-8 Planar Tweeter
Eminence PXB33K5 3-Way Board Crossover

https://tweakers.net/ext/f/dgcfZDo5CHrpnVjO8wvxToYR/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/MhIZF7HLEnppc8BcdnyMKgZt/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/fGPSSqPtWM8A7J9Ypq5i3GRC/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/5XQExU6OXVi6lo0FspplW7FX/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/6G0umSo1MmCSRjge2xisRH3M/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/khpnlUkLxvk5oyJYOvTTYYfS/thumb.jpg

Waarom zo groot? Waarom niet, m´n huiskamer is 80 vierkante meter groot en kleine speakertjes gaat echt niet (Al verschillende geprobeerd)

Alhoewel deze bakbeesten goedwerken voor feestjes etc. zijn ze redelijk efficient en klinken zeer goed op lage volumes. In theorie (gecalculeerd met WinISD geven ze een goede output van 26hz to 26khz al hoewel in de praktijk dit natuurlijk iets minder zal zijn door verschillende factoren. Nog geen tijd en geld gehad om dit ook te kunnen testen, en de acoustische aanpassingen zijn nog niet aangebracht in de woonkamer.
GamatronCleric schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:09:
[...]

Het verbaasd me (af en toe nog steeds) hoeveel een vloerkleed bij mij thuis heeft toegevoegd aan het verminderen van geluid weerkaatsing.
Daar zit ik ook aan te denken :) Wordt tijd!

Jamaicaman wijzigde deze reactie 13-02-2019 20:46 (5%)

• AjDuLion
Jamaicaman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:00:
Hier een update van mijn Home Cinema, alhoewel ik bar weinig TV kijken maar meer gebruik voor muziek.

1. Bellari PA 550 - Pre-Amp (2 lijn ingangen en 1 phono ingang - volume en tone controls)
  2. Bellari SE 560 - Sonic Exciter (Eigenlijk niet eens nodig alhoewel het erg veel helpt met slechte opnames)
  5. Twee zelfbouw luidsprekers met de volgende afmetingen: H: 100cm / B: 60cm / D: 50cm en de volgende drivers en crossovers:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Waarom zo groot? Waarom niet, m´n huiskamer is 80 vierkante meter groot en kleine speakertjes gaat echt niet (Al verschillende geprobeerd)

Alhoewel deze bakbeesten goedwerken voor feestjes etc. zijn ze redelijk efficient en klinken zeer goed op lage volumes. In theorie (gecalculeerd met WinISD geven ze een goede output van 26hz to 26khz al hoewel in de praktijk dit natuurlijk iets minder zal zijn door verschillende factoren. Nog geen tijd en geld gehad om dit ook te kunnen testen, en de acoustische aanpassingen zijn nog niet aangebracht in de woonkamer.

[...]

Daar zit ik ook aan te denken :) Wordt tijd!
Dit vraagt om een 75'' tv of meer ><

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 20:43
Jamaicaman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:00:
Hier een update van mijn Home Cinema, alhoewel ik bar weinig TV kijken maar meer gebruik voor muziek.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Een set waar menig audiofiel de rillingen van zal krijgen, maar ik vind ‘m top!

• Jamaicaman

Jamaicaman

In Mexico

AjDuLion schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Dit vraagt om een 75'' tv of meer ><
Haha, mja geld is op :P
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Een set waar menig audiofiel de rillingen van zal krijgen, maar ik vind ‘m top!
Sommige audiofielen wel, totdat ze hebben geluisterd :) Grote drivers maar erg muzikaal, zacht, zeer weinig distortie en een grote frequency range

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:19
Jamaicaman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Haha, mja geld is op :P

[...]

Sommige audiofielen wel, totdat ze hebben geluisterd :) Grote drivers maar erg muzikaal, zacht, zeer weinig distortie en een grote frequency range
Ik vind het er wel tof uit zien lekkere retro vibe :) . Alleen persoonlijk kan ik inderdaad niet een mooi geluid erbij voorstellen. Mede omdat ik menig PA speaker wel heb gehoord, ook in de duurdere segmenten, en het naar mijn mening altijd beroerd klinkt. Maar het kan wel hard. :P

• Jamaicaman

Jamaicaman

In Mexico

Inverted_World schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Ik vind het er wel tof uit zien lekkere retro vibe :) . Alleen persoonlijk kan ik inderdaad niet een mooi geluid erbij voorstellen. Mede omdat ik menig PA speaker wel heb gehoord, ook in de duurdere segmenten, en het naar mijn mening altijd beroerd klinkt. Maar het kan wel hard. :P
Ja dat begrijp ik wel, vaak erg schel, weinig echt lage bass. Maar komt ook vaak omdat de bouwkwaliteit en de drivers vaak niet je van het zijn. De meeste PA speakers hebben geen mids of juist andersom geen tweeters. En dat heb ik vaak genoeg gezien, ook bij zogenaamde "kwaliteit PA spul"

Zoals ik al zei, mijn speakers zijn erg muzikaal, je wordt er niet moe van als je uren achtereen luisterd en de bouwkwaliteit is erg goed. Volop bracing binnen in de speaker en elke kant van de speaker heeft 36 mm MDF (2 x 18mm gesandwiched)... Oja en ze kunnen ook nog eens hard ;)

• Tusk
  • Laatst online: 15-02 16:42

Tusk

Om daarom!

[b]Jamaicaman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:00:m´n huiskamer is 80 vierkante meter groot
lol mijn totale tussenwoning is nog geen 80 m2 :o
Achja, had ik maar iets anders moeten studeren 8)

OT: ongeacht de grootte van je huiskamer vind ik het nógal lomp ogen. Daar moeten toch elegantere oplossingen voor zijn?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:19

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AjDuLion schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:41:
Na eindelijk de bekabeling zo goed als weggewerkt te hebben (onder de tv moet ik nog wat voor gaan verzinnen)

Wat zie je?
LG 55''
Denon X3400h
PS4
Mac Mini
Nintendo switch
ziggo box (dit verhuisd mogelijk ooit naar de mac mini)

de 5.0 set komt van een oude kenwood installatie af

S-R700 als surround speakers
S-F700 als linker/rechter speakers
C-F700 als centerspeaker

Als height speakers gebruik ik de Dali Aletco C-1's welke bovenop mijn front speakers staan.

De center speaker staat aardig ongelukkig bovenaan maar dit is de enige manier om het zo te plaatsen en hij is wel enigszins getild richting de bank doormiddel van een v vormige standaard.

het enige wat er mist in de hele setup is dat het momenteel een 7.0 setup is en er geen subwoofer tussenstaat.

zelf twijfel ik nog om de hele boel om te gooien naar Dali's maar op het moment geeft het een prima geluid en heb ik ook geen ruzie met de buren ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer van die center inderdaad.

Sowieso is de tv muur wel érg druk zo... En met die bovenkastjes heeft het meer iets weg van een keuken :X

Ik zou die wand zelf een stuk rustiger maken. Bovenkastjes en tierelantijnen weg, en de tv iets hoger zodat de center er onder kan. Of een andere meubel waar hij ín kan.
Zie ik nou ook dat de huidige meubels een lila kleur hebben?

Ik heb zelf vorig jaar mijn tv wand ook zwaar 'decluttered' en het kijkt echt een stuk rustiger. Zeker in combinatie met een led strip (bias lighting).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:51
Nyarlathotep schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Sowieso is de tv muur wel érg druk zo... En met die bovenkastjes heeft het meer iets weg van een keuken :X

Ik zou die wand zelf een stuk rustiger maken. Bovenkastjes en tierelantijnen weg, en de tv iets hoger zodat de center er onder kan. Of een andere meubel waar hij ín kan.

Ik heb zelf vorig jaar mijn tv wand ook zwaar 'decluttered' en het kijkt echt een stuk rustiger. Zeker in combinatie met een led strip (bias lighting).
Smaken verschillen, en ik vind je opmerking dat het op een keuken lijkt nogal denigrerend dat lijkt me niet de bedoeling, dat het niet jou smaak is en je met een wel bedoeld advies aangeeft dat je een rustigere opstelling apprecieert is niks mis mee maar dit is niet de bedoeling.

@AjDuLion Ik vind het vooral weer eens wat anders als anders, en bij gebrek aan ruimte of gewoon omdat iemand het mooi vind is het leuk om weer eens wat anders te zien dan een standaard meubel met alle apparatuur erin en enkel een zwart vlak erboven :P

De centerspeaker zou inderdaad op een gunstigere plek kunnen, misschien is het mogelijk deze in een onderkastje te plaatsen en hiervoor een frontje van speakerdoek fixen 8)

• AjDuLion
Nyarlathotep schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:00:
[...]

het is ''early dew'' (gewoon voor de grap een googelen is tegenwoordig mega hip)

center speaker staat wel op een V mount waardoor hij echt richting de bank ''straalt'' en het ook prima klinkt met spraak.

kwa drukte ik vind het voor wat ik overal zie staan juist erg leeg (op de switch rechts na dan) als ik dat allemaal weghaal Houd je een hele steriele kast over.

kans is zelfs groot dat er uiteindelijk een 65'' tv in komt welke alle ruimte rondom opneemt en het 1 geheel maakt.

overdag zie je de kastjes overigens bijna niet omdat de muur dezelfde kleur is en het geheel wegvalt in de muur.
DjaRoel schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:26:
[...]

Smaken verschillen, en ik vind je opmerking dat het op een keuken lijkt nogal denigrerend dat lijkt me niet de bedoeling, dat het niet jou smaak is en je met een wel bedoeld advies aangeeft dat je een rustigere opstelling apprecieert is niks mis mee maar dit is niet de bedoeling.

@AjDuLion Ik vind het vooral weer eens wat anders als anders, en bij gebrek aan ruimte of gewoon omdat iemand het mooi vind is het leuk om weer eens wat anders te zien dan een standaard meubel met alle apparatuur erin en enkel een zwart vlak erboven :P

De centerspeaker zou inderdaad op een gunstigere plek kunnen, misschien is het mogelijk deze in een onderkastje te plaatsen en hiervoor een frontje van speakerdoek fixen 8)
ik heb er over nagedacht om de ps4/mac mini weg te halen en daar de center speaker te plaatsen met idd een doek ervoor, maar nu zit ik er zelfs over te twijfelen om 2 voorzetstukjes te halen en de 2 open stukken ook dicht te maken (evt open laten voor airflow als het eea aanstaat) om zoals boven al beschreven het hele meubel te laten wegvallen in de muur.

dat het op een keuken lijkt mag gezegd worden maar ben ik het zelf niet mee eens, dit gaf mij in de 30m2 huiskamer de meeste ''opslag'' ruimte.

enige waar ik spijt van heb (maar stopcontact zit daar) is dat ik het zwarte open kastje eigenlijk aan de linkerkant had moeten plaatsen zodat de tv meer gecentreerd zou staan voor de huidige bank, nadeel is dat er recht naast dat kastje dus een stopcontact hangt en aangezien het een huurhuis is ga ik niet lopen frezen.

oplossing om het enigszins te compenseren is gewoon een hoekbank erin steken welke iets langer is zodat je in iedergeval met zn 2en aan de buitenkant kan zitten/liggen en tv kan kijken.

edit :

foto's met uitleg

center met de vijs ertussen

https://tweakers.net/ext/f/sIVlQVwn77xsAFAxmdoIpouX/thumb.jpg

het is jammer van het hoogglans en de muur maar in het echt is het echt 95% gelijk kwa kleur

https://tweakers.net/ext/f/Vwx15Wus2kZfFf1smrI6KBah/thumb.jpg

AjDuLion wijzigde deze reactie 14-02-2019 14:55 (6%)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:13
Ziet er prima uit, snap dat het in het echt gewoon wegvalt, op de foto kan je nooit zien dat die kleuren hetzelfde zijn. Denk dat dit een prima oplossing is, niet iedereeen hoeft het zo standaard strak en kaal als menig tweaker te hebben (of een witte besta met een plank erop). Liever een paar kasten zichtbaar dan één grote bende omdat je niet voldoende opslagruimte hebt ;)

Ben het wel mee eens dat dat zwarte kastje een beetje afleidt.

• Jorgen
Zo hebben we hier ook al meermaals de OCD-discussie gehad over het perse symmetrisch moeten staan van je apparatuur/tv. Leuk, maar dat gaat bij mij gewoon niet. ;)

Dit blijft wel een van mijn favoriete topics hier op Tweakers. Zoveel coole setups!

• Martinusz
  • Nu online
Martinusz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:03:
Niks spectaculairs, maar gewoon leuk om te posten na een avondje "klussen" voor de "nieuwe" receiver.

[Afbeelding: Setup]

Wat zien we allemaal:
- 2x Jamo S622 (nieuw)
- Samsung tv
- PS3
- Horizon
- Synology DS107+
- Nes mini
- Apple tv
- Intel Nuc
- Onkyo TX-SR313 (zojuist overgenomen van mede tweaker

Ik ben er blij mee :)
Update(je), we hebben een nieuw TV meubel, daarnaast gelijk grote schoonmaak qua zooi die erop/in zat en kabels wat beter proberen weg te werken (nog niet klaar mee) en nog wat dingen vervangen of nieuw erbij gekomen.

Nieuwe meubel:

Ik zie nu dat de foto wat donker is, excuus :o

Wat zien we allemaal wel:
- 2x Jamo S622
- Nintendo Wii
- Samsung tv
- Jamo center (type weet ik even niet :D )
- Medibox XL
- Onkyo DVD-speler

Wat zien we allemaal niet:
- Intel Nuc (achter de tv)
- Onkyo TX-NR525 Zwart ( in het kastje met de deurtjes)
- Philips color lamp

Weer eens wat anders als al dat strakke hier :P :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Erichunter
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-02 15:20
Na lang te hebben meegekeken, dan ook eindelijk een foto van mijn (bescheiden) setup.

Wat zie je:
- LG OLED55C7
- DENON AVR-x1400H
- 2x B&W 684s2

Wat zie je niet:
- PS4
- Ziggo Modem

Meeste werk zat in het maken van het TV meubel, maar na heel wat liefde en tijd ben ik zeer tevreden met het resultaat. Achterkant is volledig open en voorzien van 2 kabel compartimenten.
Volgende stappen zijn:
  • Het plaatsen van een netwerkswitch en een stekkerdoos in het meubel waar alle apparatuur op kan worden aangesloten.
  • Het wegwerken van de kabels

• Snaaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18-02 21:29
Center speaker en fronts geupgrade, en ik ben er erg blij mee.

Monitor audio gold center en monitor audio platinum fronts. Center geeft een fijn en helder geluid, maar de fronts, die hebben mij met hun looks en geluid helemaal ingepakt. Wat een fantastische dingen!!
Ik hoor dat alle onderdelen van een bizarre kwaliteit zijn. De kleine bass-drivertjes presteren zo moeiteloos, wat je ook van ze vraagt, dat het lijkt alsof het actief versterkte subwoofers zijn. Ik ben verwend met twee rxw-12's, maar de geluids-druk die deze twee pl100's samen in stereo geven is echt bizar, en precies zoals ik het wil. De klank is zo realistisch, zelfs icm een verouderde receiver (!) waar ik ze op het moment mee aanstuur, dat het lijkt alsof de artiest / film zich oprecht in je huis bevindt. Dat een speaker zo goed kan zijn, dat had ik niet verwacht. Ik kocht ze eigenlijk grotendeels voor de looks 8)7 :X ...en de enorme liefde die ik voor het merk monitor audio heb gekregen.

Hippo denkt het ook te horen...

Snaaf wijzigde deze reactie 18-02-2019 16:22 (8%)

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

passionate & cynical

Nice! Wil ze nog steeds een keer beluisteren, maar tot op heden niet aan toegekomen. Waarom eigenlijk een gold center? Centenkwestie?

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Snaaf
MazeWing schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:20:
Nice! Wil ze nog steeds een keer beluisteren, maar tot op heden niet aan toegekomen. Waarom eigenlijk een gold center? Centenkwestie?
Platinum center past niet in het meubel ;w :|

• Dirrukje
@Snaaf Vet beest! Tis dus niet alleen je audio wat best mag wat kosten ;)

• Snaaf
Dirrukje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:40:
@Snaaf Vet beest! Tis dus niet alleen je audio wat best mag wat kosten ;)
Haha. Ze is vast gek op complimentjes! Poes Hippo was gratis, en het leukste dat ik me kan wensen. Het is een (idd erg coole) zwerfkat van 't Griekse eilandje Kos. Ze lijkt op een Turkse angora. Ze zwerfde bij ons appartement, tijdens onze vakantie drie jaar terug. Ik zou haar nog niet verruilen tegen een container vol pl100's O-), zo gek ben ik op haar!

Snaaf wijzigde deze reactie 18-02-2019 16:51 (3%)

• Dirrukje
Snaaf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Haha. Ze is vast gek op complimentjes! Poes Hippo was gratis, en het leukste dat ik me kan wensen. Het is een (idd erg coole) zwerfkat van 't Griekse eilandje Kos. Ze lijkt op een Turkse angora. Ze zwerfde bij ons appartement, tijdens onze vakantie drie jaar terug. Ik zou haar nog niet verruilen tegen een container vol pl100's O-), zo gek ben ik op haar!
Wow! een zwerfkat joh? Heb toch het idee dat ik er een Maine Coon in zie wat volgens mij niet de goedkoopste zijn. Maar ziet er in ieder geval uit als een erg leuk beest!

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:06
Dirrukje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:57:
[...]
Wow! een zwerfkat joh? Heb toch het idee dat ik er een Maine Coon in zie wat volgens mij niet de goedkoopste zijn. Maar ziet er in ieder geval uit als een erg leuk beest dier!
FTFY :+
"Maar ziet er in ieder geval uit als een erg leuk beest dier!"
Snaaf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:54:

Monitor audio gold center en monitor audio platinum fronts. Center geeft een fijn en helder geluid, maar de fronts, die hebben mij met hun looks en geluid helemaal ingepakt. Wat een fantastische dingen!!
Nee-nee-nee-nee lieve Snaaf, er mogen absoluut geen planten/giraffes/vogels op speakers staan en zeker niet op een van de sub's. :( :(

En al helemaal niet zo'n enorme 'bosch in pot' uit het tropisch regenwoud dat nu de hele kamer bij de strot grijpt.
De vensterbank valt buiten de scope van dit topic en willen wij best als een jeugdzonde laten passeren. :Y

Hier gaat de stijlpolitie nog even plenair over in conclaaf, uitspraak volgt later.

Er is hierboven ook al een creme pseudo rococo meubel gesignaleerd, waarvaan de alarmbellen bij de 'commissie voor goede zeden' instant afgingen.
Heren toch, niet opgelet toen de binnenhuisarchitect uitleg gaf?? :N

Je apparatuur is gelukkig helemaal top, daarvoor 10+ kudos. _/-\o_
Ben erg benieuwd hoe het klinkt.

Bhagavad wijzigde deze reactie 18-02-2019 17:39 (94%)

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

passionate & cynical

@Dirrukje Heeft inderdaad Maine Coon invloeden. De vacht rondom de nek is wel wat korter. Qua kosten: heb ooit voor een Maine Coon kitten €700 betaald. Beestje is trouwens al dik 7 jaar bij m'n ex...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Snaaf
[b]
Nee-nee-nee-nee lieve Snaaf, er mogen absoluut geen planten/giraffes/vogels op speakers staan en zeker niet op een van de sub's. :( :(
Hahaha, ik weet dat je gelijk hebt, en ik ben het er ook mee eens, maar ik acteer niet naar deze gedeelde overtuiging, omdat ik daarnaast een liefhebber van grote groene planten ben! Soms bij aanhoudende harde LFE rond de 20hz hoor ik de bladeren van de plant meetrillen. De vogel en de giraffe op de fronts heb ik in de geluidsbeleving eigenlijk op geen enkele manier last van. Ik vind het juist leuk om dit soort items uit te kiezen, en de kamer wat minder strak en een wat meer persoonlijk uiterlijk te geven. Ik houd denk ik juist van datgeen wat een ander prullaria vindt O-)
[b]
Hier gaat de stijlpolitie nog even plenair over in conclaaf, uitspraak volgt later.
_/-\o_ :*) Hahaha. Ik ben benieuwd naar de uitspraak!
[b]
Je apparatuur is gelukkig helemaal top, daarvoor 10+ kudos. _/-\o_
Ben erg benieuwd hoe het klinkt.
Het klinkt monsterlijk. Ik denk dat ik nog wel eens in een gekke bui een McIntosh zal kopen. Ik heb iig de apparatuur die àls de upgrade van een versterker ècht (zoveel) uitmaakt zo'n eventuele verandering goed kan laten horen. Ik heb tot nu toe nog nooit de behoefte gehad om een andere versterker/receiver te kopen, ookal matcht de receiver (H/K AVR365) helemaal niet in prijs bij de rest van de setup.

• Banaan86
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:30
Ik ben bezig mijn zolder om te bouwen tot een home cinema/mancave achtig iets. Nu wil ik graag gaan projecteren met een beamer. Dit zal of een Optoma HD141X of een 144X worden.

Nu vraag ik me af hoe ik het beste live tv kan streamen. Bijvoorbeeld door een Chromecast aan te sluiten op de beamer. Alleen heeft de 141X geen powered USB poort.
Werkt het ook als ik de Chromecast aansluit op mijn Denon AVR-X2500H zodat deze beeld en audio vervolgens naar de beamer stuurt?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Banaan86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:58:
Ik ben bezig mijn zolder om te bouwen tot een home cinema/mancave achtig iets. Nu wil ik graag gaan projecteren met een beamer. Dit zal of een Optoma HD141X of een 144X worden.

Nu vraag ik me af hoe ik het beste live tv kan streamen. Bijvoorbeeld door een Chromecast aan te sluiten op de beamer. Alleen heeft de 141X geen powered USB poort.
Werkt het ook als ik de Chromecast aansluit op mijn Denon AVR-X2500H zodat deze beeld en audio vervolgens naar de beamer stuurt?
Je kan hem beter direct in de receiver prikken, net als alle andere bronnen. Dan heb je enkel een HDMI kabel naar je beamer lopen, scheelt een hoop gerommel met voedingen.
Een simpele TV tuner werkt ook

• Banaan86
Mikayu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:36:
[...]

Je kan hem beter direct in de receiver prikken, net als alle andere bronnen. Dan heb je enkel een HDMI kabel naar je beamer lopen, scheelt een hoop gerommel met voedingen.
Een simpele TV tuner werkt ook
Ah thnx dat is top. De beamer heeft 2 HDMI poorten. Dan gebruik ik er een voor een Xbox One (ivm blurays) en een voor de receiver. Dan de Chromecast in de receiver en lekker tv kijken.
Een tv tuner zou ook kunnen, alleen moet ik dan een 2e kaart bestellen wat me maandelijks een x bedrag extra kost en eigenlijk niet nodig is.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Banaan86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:41:
[...]

Ah thnx dat is top. De beamer heeft 2 HDMI poorten. Dan gebruik ik er een voor een Xbox One (ivm blurays) en een voor de receiver. Dan de Chromecast in de receiver en lekker tv kijken.
Een tv tuner zou ook kunnen, alleen moet ik dan een 2e kaart bestellen wat me maandelijks een x bedrag extra kost en eigenlijk niet nodig is.
Xbox kan je beter ook via de receiver doen, anders krijg je er geen geluid over.
Extra kaart is idd iets van 2,50 per maand ofzo, maar je kan hem ook uit de tv halen en in de tuner van de home cinema schuiven. Of gewoon in SD gaan kijken.

• Banaan86
Mikayu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:50:
[...]

Xbox kan je beter ook via de receiver doen, anders krijg je er geen geluid over.
Extra kaart is idd iets van 2,50 per maand ofzo, maar je kan hem ook uit de tv halen en in de tuner van de home cinema schuiven. Of gewoon in SD gaan kijken.
Ik heb nu de Xbox via de tv aangesloten en heb gewoon 5.1 geluid over de receiver. En SD kijken, no thnx :) En iedere keer die kaart moeten wisselen zie ik ook niet zo zitten.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Banaan86 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:52:
[...]

Ik heb nu de Xbox via de tv aangesloten en heb gewoon 5.1 geluid over de receiver. En SD kijken, no thnx :) En iedere keer die kaart moeten wisselen zie ik ook niet zo zitten.
Je tv zal ARC hebben, of je hebt hem optisch aangesloten. Een beamer zie ik dit niet zo snel doen.
Die Denon heeft genoeg inputs voor al je apparaten en zelfs 2 outputs voor een tv en beamer, dus ik zou alles over de receiver laten lopen

• Banaan86
Mikayu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:58:
[...]

Je tv zal ARC hebben, of je hebt hem optisch aangesloten. Een beamer zie ik dit niet zo snel doen.
Die Denon heeft genoeg inputs voor al je apparaten en zelfs 2 outputs voor een tv en beamer, dus ik zou alles over de receiver laten lopen
Roger that, will do :)

• Soeski
Snaaf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:54:

Ik hoor dat alle onderdelen van een bizarre kwaliteit zijn. De kleine bass-drivertjes presteren zo moeiteloos, wat je ook van ze vraagt, dat het lijkt alsof het actief versterkte subwoofers zijn. Ik ben verwend met twee rxw-12's, maar de geluids-druk die deze twee pl100's samen in stereo geven is echt bizar, en precies zoals ik het wil. De klank is zo realistisch, zelfs icm een verouderde receiver (!) waar ik ze op het moment mee aanstuur, dat het lijkt alsof de artiest / film zich oprecht in je huis bevindt. Dat een speaker zo goed kan zijn, dat had ik niet verwacht. Ik kocht ze eigenlijk grotendeels voor de looks 8)7 :X ...en de enorme liefde die ik voor het merk monitor audio heb gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hippo denkt het ook te horen...
Maar; hoe kijk jij films? Ik zie een wit... ding hangen, lijkt wel een soort mini open haard, en verder niet echt ruimte om iets te projecteren. Misschien komt het door de manier waarop de foto gemaakt is hoor...
Ik bedenk me net dat je waarschijnlijk een screen uit je plafond laat zakken voor de projector?

Soeski wijzigde deze reactie 19-02-2019 11:23 (3%)

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True