Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-02 13:48
Inverted_World schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:20:
[...]

Klopt. Ik vind de veneres waanzinnig klinken. High end is natuurlijk relatief, de prijs die ik voor de gehele set heb betaald zou ik zelf bijvoorbeeld wel als semi tot high end bestempelen. Puur omdat ik 10K+ per speaker gewoon absurd vind.

Nou heb ik te horen gekregen dat Sonus Faber alle "goedkopere" lijnen gaat stoppen. Onder de 5K per speaker is in de nabije toekomst dus geen mogelijkheid meer.

Ik heb in ieder geval speakers in dezelfde budgetten kunnen testen van B&W, Dali, Dynaudio en een ander merk waar ik even jiet op kan komen. En mijn voorkeur had de Sonus Fabers. De goedkope lijn heb ik niet beluisterd dus daarvan weet ik het niet. Tussen de 3.0 en 2.5 hoorde ik in ieder geval geen verschil. Wellicht enkel nodig op meer m2.

Het voornaamste wat me opviel was de versterker. Toevallig ooit hier een topic op tweakers aangemaakt over aansturing van de Sonus Fabers. Waarbij gezegd werd dat het nauwelijks uit maakte wat voor een versterker je had mits voldoende power. Dat is in ieder geval niet zo. Blind mogen testen tussen verschillende Rotels, NADs, en Arcams. Ik wilde graag Rotel puur door ervaring van kennissen. Uiteindelijk voor Arcam gegaan ondanks dat ik die by far het lelijkste vond. Door de blinde test bleek dat echter de beste keuze. En ik vond het verschil net zo groot als het verschil tussen de verschillende speakers.
Denk dat je het verschil in versterking vooral merkt bij speakers die lastig aan te sturen zijn.

Ik heb er van 87dB en daar heb ik toen ik een nieuwe versterker voor ging kopen ook blind verschillende getest en daar zat toch echt heel erg duidelijk hoorbaar verschil in.

Of dat verschil ook zo groot is bij hogere rendement speakers weet ik niet, mijn gevoel zegt dat het dan minder van belang is, maar dat weet ik zo 123 niet.

Sonus Fabers zijn doorgaans ook met lager rendement toch?

• vosss
Zo. Mijn upgrade is binnen en staat inmiddels heerlijk te spelen :)

Vóór:
http://i65.tinypic.com/2jcyqyt.jpg

Na:
http://i64.tinypic.com/24nfy10.jpg

Zoek de verschillen 8-)
Wie het weet mag het zeggen :P

vosss wijzigde deze reactie 12-01-2019 13:58 (12%)

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:19
vosss schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:57:
Zo. Mijn upgrade is binnen en staat inmiddels heerlijk te spelen :)

Vóór:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Zoek de verschillen 8-)
Wie het weet mag het zeggen :P
Levensweg aangeschaft? :+

Maar een maatje groter gegaan qua speakers dus, haha. Herken alleen het merk niet zo 1,2,3. Wat zijn het? Stuk beter?

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:09
TheKerremenke schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:05:
Half december eindelijk de Nad T758v3 versterker binnen gekregen. Alsmede 4 Dali Altecos C-1 atmos luidsprekers. Omdat de T758 slechts 5.1.2 maximaal kan versterken, via marktplaats een oude eindversterker Nad 916 op de kop getikt. Specifiek dus voor de aansturing van de achterste twee atmos speakers.

Pica’s :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorlopig nog even met kabelgoten. Infrezen en wegwerken komt wel ooit.. in een andere woning dan O-)
[Afbeelding]
Tevens de achterzijde 8)
[Afbeelding]
Mooie setup! Wat is dat voor audiomeubel?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:51
Inverted_World schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Levensweg aangeschaft? :+

Maar een maatje groter gegaan qua speakers dus, haha. Herken alleen het merk niet zo 1,2,3. Wat zijn het? Stuk beter?
@vosss Van Tannoy revolution signature DC4 naar de DC6?

Fraaie speakers, ik heb hier een setje DC4 in de keuken hangen en deze spelen nog steeds als een klok!

• vosss
DjaRoel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:42:
[...]

@vosss Van Tannoy revolution signature DC4 naar de DC6?

Fraaie speakers, ik heb hier een setje DC4 in de keuken hangen en deze spelen nog steeds als een klok!
Yep! Ben er erg blij mee. Mooie deal kunnen maken op marktplaats. Zijn werkelijk nog als nieuw :)

• vosss
Lol :D !
Tannoy Revolution Signature DC6. En ik kwam van de DC4's.
Die ga ik verhuizen naar achter. Stukje groter, stukje beter. Bevallen prima :)

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:52
rimave schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Mooie setup! Wat is dat voor audiomeubel?
Het meubel is van Gazzda. Goossens verkoopt het meubel ook, maar dan onder de naam eigen Lodge...

Maar ikzelf heb het via Gewoonstijl.nl besteld. Daar had je tenminste wel de keuze tussen 45 en 55 cm diep. Wat wel handig is met AV reciever en banenenstekkers enzo.

Wel even opletten of ie nog met deuren verkrijgbaar is. Dat zou zou je even achteraan moeten bellen. Aangezien op de site tegenwoordig staat, dat er lades i.p.v. vakken met deuren in zitten. :F

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:46
Volop aan het verhuizen. Hieronder mijn huidige setup, waar ik graag wat advies over had gekregen (excuses voor de slechte fotokwaliteit) :+

• LG 55C8
  • Monitor Audio BX5 zuilspeakers
  • Monitor Audio BX5 center speaker
De speakers zijn momenteel nog niet aangesloten aangezien ik nog geen versterker heb, maar die komt er binnenkort wel aan (waarschijnlijk de Denon-X1400H). Hoe zou ik dit het beste aanpakken?

Ik heb het liefst zo clean mogelijk, dus ik denk er aan om de TV op te hangen aan de muur. Waar de decoder staat kan ik dan de center speaker plaatsen, al zit deze dan schuin onder de TV... De versterker zou ik dan samen met de decoder in het TV meubel plaatsen, al zal ik dan wel extra koeling moeten voorzien.

Misschien is het toch beter om de versterker in het "gat" (waar de decoder nu staat) te plaatsen, center speaker bovenop het meubel, en de decoder in de kast?

SanderH_ wijzigde deze reactie 12-01-2019 21:14 (13%)

• vosss
De naam centre zegt het al he. Anders heette zo'n ding wel een off-centre speaker.

Ik zou de versterker dus in het gat zetten en de centre in het midden bovenop.

En als ik heel eerlijk ben zou ik een nieuw meubel kopen. De autist in mij trekt dat gat wat niet netjes in het midden zit bijzonder slecht, lol :D

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:19

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is duidelijk geen meubel dat ontworpen is met een center speaker in gedachten.

Je zou de center op de kast kunnen zetten, maar je gaat daar niet gelukkig van worden.
Als je 'm in de opening plaatst staat ie niet in het midden en dat ga je horen. Dat kun je niet compenseren.
Of je moet je meubel naar rechts verplaatsen maar dan staat alles 'raar'.

Ik zou een nieuw meubel kopen. Of je moet beide middelste vakken open maken en het tusenschot eruit halen. Een beetje klussen dus, maar ik weet niet of met mogelijk is met dat meubel.

Oh, en als je die twee speakers aansluit: Haal ze a.u.b. naar voren!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mikayu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:44

Mikayu

.srt

Ik zou de center lekker op de kast zetten, dan staat ie ook ongeveer op dezelfde hoogte als de fronts.

En idd, haal ze naar voren. Ook de center, anders gaat het geluid teveel reflecteren aan het meubel

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-02 18:36
Ik snap persoonlijk niet waarom je niet blij zou worden van de center speaker op de kast? Het hangt een beetje af van de center speaker en hoe hoog de kast is en dus de TV komt te hangen, maar er is niks met de center speaker onder de TV en op de kast. Het staat misschien iets minder omdat je dan een strakke opstelling hebt met als enige een center speaker die op de kast lig, maar qua geluid moet dat prima kunnen lijkt me.

Ter zijner tijd zou ik inderdaad ook wel een andere meubel nemen die wat beter aansluit op een home theater opstellen. Maar om te beginnen kan de center speaker er prima op. Enige waar je dan rekening mee moet houden als je de TV ophangt is de mogelijke toekomstige wijziging in de meubel, dat je dus niet gelijk vast zit aan de hoogte waar de tv op hangt.

• haribold
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Je kunt ook de tv verplaatsen naar precies boven het gat. Daar is genoeg ruimte voor op het meubel. Voorkomt ook dat iemand in het huishouden er een symmetrisch geheel van gaat maken. Wordt het juist nog wat strakker van. Heeft wel gevolgen voor de positie van je linker speaker en de zitbank.

Met de center op de kast, komt de tv wel erg hoog.

• Dirrukje
fyi, de tv hoogte waar je in de kijkhouding op 2/3 van het scherm kijkt is ook niet heilig hoor. Hij hangt bij mij ook iets hoger vanwege meubel en centre speaker enzo, en ik vind het wel fijn.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Dit moet je gewoon proberen. Een center 'off center' neerleggen kan best ok uitpakken. Maar op je kast kan ook. TV komt dan niet te hoog, het is alleen minder strak.

Ik heb het zo gedaan. TV hangt op een prima hoogte hier

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 10:48
Inverted_World schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:20:
[...]

Klopt. Ik vind de veneres waanzinnig klinken. High end is natuurlijk relatief, de prijs die ik voor de gehele set heb betaald zou ik zelf bijvoorbeeld wel als semi tot high end bestempelen. Puur omdat ik 10K+ per speaker gewoon absurd vind.

Nou heb ik te horen gekregen dat Sonus Faber alle "goedkopere" lijnen gaat stoppen. Onder de 5K per speaker is in de nabije toekomst dus geen mogelijkheid meer.

Ik heb in ieder geval speakers in dezelfde budgetten kunnen testen van B&W, Dali, Dynaudio en een ander merk waar ik even niet op kan komen. En mijn voorkeur had de Sonus Fabers. De goedkope lijn heb ik niet beluisterd dus daarvan weet ik het niet. Tussen de 3.0 en 2.5 hoorde ik in ieder geval geen verschil. Wellicht enkel nodig op meer m2.

Het voornaamste wat me opviel was de versterker. Toevallig ooit hier een topic op tweakers aangemaakt over aansturing van de Sonus Fabers. Waarbij gezegd werd dat het nauwelijks uit maakte wat voor een versterker je had mits voldoende power. Dat is in ieder geval niet zo. Blind mogen testen tussen verschillende Rotels, NADs, en Arcams. Ik wilde graag Rotel puur door ervaring van kennissen. Uiteindelijk voor Arcam gegaan ondanks dat ik die by far het lelijkste vond. Door de blinde test bleek dat echter de beste keuze. En ik vond het verschil net zo groot als het verschil tussen de verschillende speakers.
Ik zou zelf denk ik ook altijd voor de 2,5 of liever de 2 weg gekozen hebben ipv de 3 weg. Als maatstaf heb ik gehoord dat je onder deed 10k gewoon geen goede 3 weg speakers kunt kopen, zonder dat daarbij de integratie tussen de verschillende drivers en filters niet hoorbaar zijn.
Overigens komt de venere serie er qua recensies niet zo goed vanaf als het op geluid aankomt. Qua afwerking is er in deze klasse niet veel beters te krijgen. Het ontwerp moet je natuurlijk wel aanspreken. Qua geluid zal er, als de speakers tegen listprijs gekocht hebt, in die klasse wel beter te koop zijn. Als het design je aanspreekt en dat belangrijk vindt, dan heb je natuurlijk een topdeal.

• Dirrukje
vwb centrespeaker/meubel ben ik uiteindelijk gegaan voor een meubel met voldoende ruimte waar zowel centre speaker als mijn receiver konden staan. Was even zoeken, maar het past er prima tussen en ben eigenlijk ook wel blij met de meubel.

En ja, er moet hier en daar nog wat afgewerkt worden. :9

Dirrukje wijzigde deze reactie 13-01-2019 12:55 (15%)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 10:25
Dirrukje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
vwb centrespeaker/meubel ben ik uiteindelijk gegaan voor een meubel met voldoende ruimte waar zowel centre speaker als mijn receiver konden staan. Was even zoeken, maar het past er prima tussen en ben eigenlijk ook wel blij met de meubel.
Hmmm, interessant :) Waar komt dit meubel vandaan (mits ze bredere versies hebben tenminste O-) ).

Nickname does not reflect reality

• Dirrukje
Brad Pitt schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Hmmm, interessant :) Waar komt dit meubel vandaan (mits ze bredere versies hebben tenminste O-) ).
Is deze geweest: https://www.meubelplaats....-mango-metaal-150-cm.html

Je hebt em ook in 180 cm: https://www.meubelplaats....-mango-metaal-180-cm.html

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-02 14:37
Sinds vorige keer een aantal upgrades gedaan.

Wat je ziet:
- Samsung 49MU7000
- Dali Ikon 6 hobo edition
- Rel Quake II hobo edition
- KEF T301C

Wat je niet ziet:
- NAD T748
- NAD C516BEE
- Yamaha WXAD10 streamer
- Nvidia Shield TV
- Synology DS216play
- KEF HTS3001 eitjes

Volgende klusje wordt een meubel maken a la @JvS maar dan met mat antraciet deurtjes en een dunner blad. De onderste plank ga ik volledig uittrekbaar maken voor een platenspeler. Verder voor de platenspeler (Marantz 6100 uit 1976) nog een preamp spelen.

• Inverted_World
fisherman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Ik zou zelf denk ik ook altijd voor de 2,5 of liever de 2 weg gekozen hebben ipv de 3 weg. Als maatstaf heb ik gehoord dat je onder deed 10k gewoon geen goede 3 weg speakers kunt kopen, zonder dat daarbij de integratie tussen de verschillende drivers en filters niet hoorbaar zijn.
Overigens komt de venere serie er qua recensies niet zo goed vanaf als het op geluid aankomt. Qua afwerking is er in deze klasse niet veel beters te krijgen. Het ontwerp moet je natuurlijk wel aanspreken. Qua geluid zal er, als de speakers tegen listprijs gekocht hebt, in die klasse wel beter te koop zijn. Als het design je aanspreekt en dat belangrijk vindt, dan heb je natuurlijk een topdeal.
Recensies verschillen enorm. Bij speakers geld altijd maar 1 ding naar mijn mening, en dat is gewoon gaan luisteren. Zo heb ik ook recensies van speakers gelezen die de wereld in geprezen werden, maar ik vervolgens zelf niet erg bijzonder vind, of zelfs de onnatuurlijk vond klinken. Toegegeven krijgen de faber's hier en daar een mixed review, maar over het algemeen zeer goed. Zoals ik aangaf in de price-range meerdere speakers kunnen luisteren, en de enige die ik eigenlijk in de buurt vond komen waren ASW's. Verder heb ik gelukkig een goede deal weten te sluiten (800 euro op de gehele set incl versterker/bluesound.), mede omdat de speakers in de toekomst niet meer verkocht zullen worden ( en er letterlijk nog enkele sets leverbaar zijn ) . Maar ook het design sprak me inderdaad aan, en het oog wilt ook wat.

Ik heb in Den Haag bij een high-end zaak een keer mogen luisteren naar speakers ronde de 5K/s en vond het het mooiste geluid wat ik ooit gehoord had. Maar ze waren dusdanig lelijk dat ik ze zelf om die reden niet zou kopen. :P

Een andere speaker die me erg aansprak maar ik niet heb kunnen luisteren waren de PMC Twenty's. Uiteindelijk ook maar besloten dat ik het niet te gek moest maken, aangezien die weer een tandje duurder zijn :P .

• vosss
Inverted_World schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:17:

Ik heb in Den Haag bij een high-end zaak een keer mogen luisteren naar speakers ronde de 5K/s en vond het het mooiste geluid wat ik ooit gehoord had. Maar ze waren dusdanig lelijk dat ik ze zelf om die reden niet zou kopen. :P
Er zijn ongetwijfeld ook speakers van (meer dan) 5K per stuk die net zo mooi klinken en die je wel mooi vindt :+

Feit is dat er maar een select groepje mensen is die dergelijke bedragen neer legt voor speakers, dus waarschijnlijk als je ze wel mooi had gevonden dan had je ze toch niet gekocht want belachelijk duur :P

• Inverted_World
vosss schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Er zijn ongetwijfeld ook speakers van (meer dan) 5K per stuk die net zo mooi klinken en die je wel mooi vindt :+

Feit is dat er maar een select groepje mensen is die dergelijke bedragen neer legt voor speakers, dus waarschijnlijk als je ze wel mooi had gevonden dan had je ze toch niet gekocht want belachelijk duur :P
Helemaal waar. Ik kijk zelf gewoon wat ik binnen budget mooi vind klinken. En natuurlijk ga ik niet 100 speakers in een segment vergelijken, maar gewoon een kleine selectie van wat ze hebben staan. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. En inderdaad, 5K per speaker ga ik er hier nooit doorheen krijgen, en zou ik zelf ook gewoon teveel van het goede vinden. Verschilt natuurlijk per persoon en je financiële staat. Ik zie hier dat soort speakers nog wel af en toe voorbij komen iig. :P

Daarbij merk ik de laatste tijd een soort probleem van Speakers vs Audiokwaliteit vs Muziek. De speakers komen eigenlijk voornamelijk tot z'n recht met 24 bit high dynamic range albums als;

Yello - Toy
Steely Dan - Aja
Alan Parsons Project - Pyramid
Miles Davis - Kind of Blue
Muddy Waters - Folk Singer

Maar goed, de muziek die ik zelf voornamelijk luister ( indie / wat onbekendere bandjes ) hebben bij lange niet de kwaliteit van die albums gewoon qua geluidskwaliteit en hoe dynamisch dat over komt. Mijn ervaring is eigenlijk dat dat voor 99,9% van de muziek geld. Min of meer was mijn conclusie, hoe duurder de speakers, hoe minder muziek er over blijft dat het onderste uit de kan haalt. :P En uiteindelijk is het voor mij wel dat de muziek zelf, gewoon het belangrijkste is.

Inverted_World wijzigde deze reactie 13-01-2019 13:39 (29%)

• RonnieST
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-02 14:57
Na een tijdje te hebben meegekeken mijn huidige set ook maar eens voorstellen.

Wat je ziet:

LG 65c8
Monitor Audio silver 500
Kef R50
Klipsch SW-115 R
Lenco L-87
Denon AVR X 4300
Monitor Audio Silver LCR
HD ontvanger

Wat je niet ziet:

Denon PMA 720 AE
Sony UBP x800
Monitor Audio silver FX
Monitor Audio silver RS 6
Nog 1 paar Kef R50

http://i64.tinypic.com/2e4g3zr.jpg

http://i65.tinypic.com/eb4ufl.jpg
Mooie setup! En een platenspeler O+

Netjes gedaan ook met dat frontje en doek, ook nog wel eens een idee. :)

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 10:48
Inverted_World schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Een andere speaker die me erg aansprak maar ik niet heb kunnen luisteren waren de PMC Twenty's. Uiteindelijk ook maar besloten dat ik het niet te gek moest maken, aangezien die weer een tandje duurder zijn :P .
Jammer daf je de pmc’s niet hebt kunnen beluisteren. Ik ben er zelf heel erg tevreden over. Welke heb je overwogen? De Twenty serie is trouwens wel een beetje geflopt. Die zijn vrij snel vervangen door de Twenty5 serie.

Reden dat de Twenty serie geflopt is, is dat het teveel afwijkt van de typische natuurgetrouwe klank van PMC . De Twenty serie schijnt deze wel weer terug te hebben.

fisherman wijzigde deze reactie 13-01-2019 19:51 (12%)

• Niels-88
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:01
@-Willem-

Erg netjes en strak hoor.
Welke kleur groen is dat op de muren als ik vragen mag?, oogt lekker rustig zo

• Inverted_World
fisherman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:49:
[...]

Jammer daf je de pmc’s niet hebt kunnen beluisteren. Ik ben er zelf heel erg tevreden over. Welke heb je overwogen? De Twenty serie is trouwens wel een beetje geflopt. Die zijn vrij snel vervangen door de Twenty5 serie.

Reden dat de Twenty serie geflopt is, is dat het teveel afwijkt van de typische natuurgetrouwe klank van PMC . De Twenty serie schijnt deze wel weer terug te hebben.
Tof dus die heb je zelf? Ik keek voornamelijk naar de Twenty5.23, maar mede omdat ik gewend ben in werk omgeving enkel naar studio monitoren te luisteren, besloten ze uiteindelijk links te laten liggen. En daarbij de prijs ten opzichte van de normale Twenty serie. (+/- 500,- per speaker extra puur voor de nieuwe serie) hoe dan ook, waren het waarschijnlijk pracht speakers geweest, maar toch weer een stapje omhoog in budget en mijn angst was dat het teveel zou klinken als nearfield studio monitoren, maar dan met de wijdere sweetspot. Niet dat dat erg is, maar puur gebaseerd op reviews. :) en het feit dat de winkel waar ik ging luisteren ze niet had, maakte natuurlijk ook wel uit :P .

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:31
Nog geen pics van mijn home cinema kamer, verhuizing volgt binnenkort (en inrichting van de home cinema kamer heeft nog niet de prioriteit).

Wel heb ik alvast een vraag. Ik moet namelijk aan de schilder doorgeven welke kleur ik tegen de wanden wil. Uiteraard zal de keuze vallen op een donkere kleur, maar geheel zwart wil ik ook niet omdat me dat te donker lijkt. Iemand suggesties voor een (RAL) kleur die donker genoeg is voor een goede filmervaring maar waardoor de kamer niet uitziet als een donkere batcave wanneer er daglicht naar binnen schijnt?

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Falch schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:51:
Nog geen pics van mijn home cinema kamer, verhuizing volgt binnenkort (en inrichting van de home cinema kamer heeft nog niet de prioriteit).

Wel heb ik alvast een vraag. Ik moet namelijk aan de schilder doorgeven welke kleur ik tegen de wanden wil. Uiteraard zal de keuze vallen op een donkere kleur, maar geheel zwart wil ik ook niet omdat me dat te donker lijkt. Iemand suggesties voor een (RAL) kleur die donker genoeg is voor een goede filmervaring maar waardoor de kamer niet uitziet als een donkere batcave wanneer er daglicht naar binnen schijnt?
Ik weet niet welke RAL-kleurcode het heeft, maar ik ben wel tevreden over Industrial Grey 3036 van Flexa.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Hexxagon
  • Laatst online: 06:58
sonsan schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:38:
Na lange tijd meegekeken te hebben zal ik mijn setup ook maar eens posten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:

(front)
- Panasonic 65 inch plasma
- Mordaunt Short Mezzo 6
- Mordaunt Short Mezzo 5
- Marantz SR7007 receiver
- Sony DVP-S725D dvdspeler (al jaren werkeloos..)
- KPN glasvezel settopbox
- Mede8er med800x3D mediaspeler
- KPN Experia V10
- BK P12-300SB-PR subwoofer
- Auralex Subdude

(back)
- Mordaunt Short Mezzo 1
- Mordaunt Short Avant 908i

Wat je niet ziet:

- Supra LoRad MK II stroomkabels met LoRad stekkers
- Supra MD06-EU/SP Verdeelblok
- Supra Sublink-RCA subwooferkabel
- Ruconnected platte HDMI kabels
- Van den Hul CS-122 luidsprekerkabels
Mooie setup! Zo'n opgehangen ziet er strak uit :)

Mag ik vragen of je dit zelf geïnstalleerd hebt en is het moeilijk?

Ik heb beetje gelezen dat men een TV beugel kan kopen met een bezuizing waar je de kabels achter verstopt. Dat zie ik hier ook, maar is dat iets wat je zelf kan monteren met huis-tuin keuken gereedschap of het wel heavy spul? (misschien draagmuur, dan diamantklompboor?)

• Falch
  • Registratie: juni 2005
Chester schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Ik weet niet welke RAL-kleurcode het heeft, maar ik ben wel tevreden over Industrial Grey 3036 van Flexa.
Ziet er inderdaad ook als een geschikte kleur uit. Suggestie van mijn vrouw is dulux denim; vind ik ook wel aardig (maar wellicht wenselijk om iets donkerdere kleur te kiezen). Volgende week eens kijken of de schilder nog suggesties heeft.

• RonnieST
Joopieboy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:10:
Mooie setup! En een platenspeler O+

Netjes gedaan ook met dat frontje en doek, ook nog wel eens een idee. :)
Dankje! Front met doek heb ik zelf niet gedaan. Het meubel is op maat gemaakt door Artyx.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Hexxagon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Mooie setup! Zo'n opgehangen ziet er strak uit :)

Mag ik vragen of je dit zelf geïnstalleerd hebt en is het moeilijk?

Ik heb beetje gelezen dat men een TV beugel kan kopen met een bezuizing waar je de kabels achter verstopt. Dat zie ik hier ook, maar is dat iets wat je zelf kan monteren met huis-tuin keuken gereedschap of het wel heavy spul? (misschien draagmuur, dan diamantklompboor?)
Dank je!
Ik heb het zelf (met een beetje hulp..) geïnstalleerd. Het is niet moeilijk en ik heb het met huis-tuin-keuken gereedschap gedaan. De beugel hangt tegen een betonnen muur, gewoon met een klopboormachine gedaan. Het meest secure is het horizontaal hangen (en dus boren) van de tv.
De tv hangt met een wat ouder, maar zeer degelijke, beugel van Vogel's tegen de muur. Het is de EFW6305
(https://www.vogels-halter...305-tv-wandhalterung.html)
Vogel's heeft ook een kabelkolom (https://www.vogels.com/nl-nl/c/cable-10-kabelkolom) maar ik heb gewoon een brede kunstof kabelgoot gekocht en geschilderd in de kleur van de muur en dat gaat net zo goed.

• Banaan86
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:30
Hallo allemaal,

Zie hier waanzinnige setups voorbij komen. Zal die van mij ook eens posten.

Ik ben fan van Dali, en had hiervoor Spektor 6 als fronts. Deze heb ik geupgrade naar Zensor 7's.
Als center een Zensor Vokal.
Surround zijn Zensor 1's en een E12F subwoofer.

Dit wordt aangestuurd door een Denon X2500H. De TV is een Samsung 55 inch.

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:06
Je weet dat iets niet bestaat als zelfs Google het niet kan vinden?? :+

Hij is wel grappig. ;)

• Hexxagon
  • Laatst online: 06:58
sonsan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Dank je!
Ik heb het zelf (met een beetje hulp..) geïnstalleerd. Het is niet moeilijk en ik heb het met huis-tuin-keuken gereedschap gedaan...
Super, bedankt voor informatie. Kom er zeker verder mee 8)
Bhagavad schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:16:
[...]

Je weet dat iets niet bestaat als zelfs Google het niet kan vinden?? :+

Hij is wel grappig. ;)
Haha.. oeps :P
Banaan86 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:25:
Hallo allemaal,

Zie hier waanzinnige setups voorbij komen. Zal die van mij ook eens posten.

Ik ben fan van Dali, en had hiervoor Spektor 6 als fronts. Deze heb ik geupgrade naar Zensor 7's.
Als center een Zensor Vokal.
Surround zijn Zensor 1's en een E12F subwoofer.
Ook een mooie setup, ik zie dat je van drank net zoveel houdt als van je apparatuur.

• N1v3K
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-02 11:40
fisherman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:53:
[...] Als maatstaf heb ik gehoord dat je onder deed 10k gewoon geen goede 3 weg speakers kunt kopen, zonder dat daarbij de integratie tussen de verschillende drivers en filters niet hoorbaar zijn.
Wie heeft je dat wijsgemaakt?

Ik heb een paartje Revel Performa3 F206 staan en die worden alom geroemd vanwege hun homogene, naadloze geluid. Kosten bij lange na geen 10K. ;)

En SF Venere heb ik destijds ook beluisterd in mijn zoektocht. Zien er fraai uit, maar klinken "voor geen meter"... Haast alsof ze er geen zin in hebben. Zeker als je ter vergelijk de Revels hebt gehoord :)

• Morpheus2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-02 22:16
RonnieST schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:14:
Na een tijdje te hebben meegekeken mijn huidige set ook maar eens voorstellen.

Wat je ziet:

LG 65c8
Monitor Audio silver 500
Kef R50
Klipsch SW-115 R
Lenco L-87
Denon AVR X 4300
Monitor Audio Silver LCR
HD ontvanger

Wat je niet ziet:

Denon PMA 720 AE
Sony UBP x800
Monitor Audio silver FX
Monitor Audio silver RS 6
Nog 1 paar Kef R50

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Mooier nog als je je TV aan de muur hangt ;)

• ndjong
  • Niet online
Ik dacht laat ik maar eens een foto van mijn bescheiden geluidsset posten.
Ik ben momenteel nog steeds aan het twijfelen tussen de RP-600M en RP-6000F ter vervanging van mijn huidige RP-150M front speakers (er is ruimte te creëren voor vloerspeakers)

Wat je ziet:

Onkyo Nr-636
AppleTV 4
Sony Blu-ray speler
Ziggo horizon
LG 55 inch (type nummer vergeten te noteren) FullHD LED tv uit 2013
2x Klipsch RP-150M
1x Klipsch RP-504C
1x Klipsch R-12SW

Wat je niet ziet:
Hue ledstrip onder het tv meubel
Hue E27 color in de lampen (en het gehele huis overigens)
2x Klipsch RP-150M surround speakers

ndjong wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:09 (9%)

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:00

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het eerste dat mij opviel was de nogal heftige center, in vergelijking met de fronts. Maar die laatste zijn dus genomineerd voor vervanging. :p

Woutoud.com

• ndjong
  • Niet online
Woutoud schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:12:
Het eerste dat mij opviel was de nogal heftige center, in vergelijking met de fronts. Maar die laatste zijn dus genomineerd voor vervanging. :p
Klopt, de RP-504C heeft recentelijk mijn RP-250C vervangen.
Al merk ik niet dat de nieuwe center veel te zwaar is voor de huidige fronts, gaan die binnenkort wel vervangen worden. Heb zelfs nog even zitten kijken naar de RP-8000F maar dat zijn wel bakbeesten hoor. _/-\o_ Ben er nog steeds niet over uit |:(

ndjong wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:24 (13%)

• Martinusz
  • Nu online
Morpheus2003 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Ik vind tv op tv-meubel ook mooier dan aan de muur, smaken verschillen dus ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Inverted_World
N1v3K schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:52:
[...]

Wie heeft je dat wijsgemaakt?

Ik heb een paartje Revel Performa3 F206 staan en die worden alom geroemd vanwege hun homogene, naadloze geluid. Kosten bij lange na geen 10K. ;)

En SF Venere heb ik destijds ook beluisterd in mijn zoektocht. Zien er fraai uit, maar klinken "voor geen meter"... Haast alsof ze er geen zin in hebben. Zeker als je ter vergelijk de Revels hebt gehoord :)
Eens met de opmerking dat 3 weg speakers prima onder de 10K kunnen :P . Niet eens met dat de SF Venere's voor geen meter klinken. Ik ben wel benieuwd naar die Revels dan ;) Wat me wel op viel dat ik het "Alsof ze er geen zin in hebben" erg herken toen ik een Rotel A-14 erop aansloot. Dat viel vies tegen. Toen er een Arcam SA20 op ging klonk het alsof je naar andere speakers aan het luisteren was.

Toevallig net een recensie gelezen van de Revels in vergelijking met de B&W CM10 S2, waar beiden speakers erg goed worden genoemd. Maar de B&W worden omschreven als een meer "exciting" sound. Nou heb ik die B&W's wel kunnen beluisteren. En vond ik de SF's weer prettiger klinken zonder een té gekleurd hifi-sausje eroverheen. Misschien dat het komt omdat ik zelf voornamelijk naar studio-monitoren luister dagelijks op werk. Maar ik vind ontzettend veel hifi gewoon te aanwezig in het hoog, te gekleurd ten opzichte van hoe het hoort te klinken. Ik vond de Faber's wat dat betreft een perfecte middenweg. En uiteraard; het oog wilt ook ook wat.

Desalniettemin de Revels natuurlijk nooit A/B kunnen vergelijken. Wel benieuwd.

• N1v3K
Inverted_World schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:28:
[...]

Eens met de opmerking dat 3 weg speakers prima onder de 10K kunnen :P . Niet eens met dat de SF Venere's voor geen meter klinken......Wat me wel op viel dat ik het "Alsof ze er geen zin in hebben" erg herken toen ik een Rotel A-14 erop aansloot. Dat viel vies tegen. Toen er een Arcam SA20 op ging klonk het alsof je naar andere speakers aan het luisteren was.
Wellicht dat het dan te maken heeft gehad met de versterker waar ze op aangesloten waren. Al zijn de SF ook weer geen heel veeleisende luidsprekers. Ik vond het iig niks.
Maar versterker kan inderdaad veel bepalen :)
Revels in vergelijking met de B&W CM10 S2, waar beiden speakers erg goed worden genoemd. Maar de B&W worden omschreven als een meer "exciting" sound.
De B&W's heb ik ook gehoord. In vergelijking met de Revels zou ik die omschrijven als voller en meer in your face. "Exciting" kan ik dan wel snappen.
Revel heeft vooral een "eerlijk" geluid. Neutraal in het hoog en nooit opdringerig.

N1v3K wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:25 (22%)

• Mikayu
  • Laatst online: 01:44

Mikayu

.srt

ndjong schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Klopt, de RP-504C heeft recentelijk mijn RP-250C vervangen.
Al merk ik niet dat de nieuwe center veel te zwaar is voor de huidige fronts, gaan die binnenkort wel vervangen worden. Heb zelfs nog even zitten kijken naar de RP-8000F maar dat zijn wel bakbeesten hoor. _/-\o_ Ben er nog steeds niet over uit |:(
Dan heb je de nieuwe RF7 iii's nog niet gezien met een RC64. De 8000F en 504C passen daar 2x in :P

• RonnieST
Morpheus2003 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Dankje!

Vind ik ook idd. Alleen is dit praktischer wanneer ik de woonkamer anders wil indelen.

• ndjong
  • Niet online
Mikayu schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Dan heb je de nieuwe RF7 iii's nog niet gezien met een RC64. De 8000F en 504C passen daar 2x in :P
Ik heb ze gezien _/-\o_. Geweldig mooie speakers zeg!
Helaas gaat de vrouw dat nooit goedkeuren, ik mag blij zijn als er een setje 6000F of 8000F in huis komt :)

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:26
ndjong schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:03:
Ik dacht laat ik maar eens een foto van mijn bescheiden geluidsset posten.
Ik ben momenteel nog steeds aan het twijfelen tussen de RP-600M en RP-6000F ter vervanging van mijn huidige RP-150M front speakers (er is ruimte te creëren voor vloerspeakers)

[Afbeelding: Setup]

Wat je ziet:

Onkyo Nr-636
AppleTV 4
Sony Blu-ray speler
Ziggo horizon
LG 55 inch (type nummer vergeten te noteren) FullHD LED tv uit 2013
2x Klipsch RP-150M
1x Klipsch RP-504C
1x Klipsch R-12SW

Wat je niet ziet:
Hue ledstrip onder het tv meubel
Hue E27 color in de lampen (en het gehele huis overigens)
2x Klipsch RP-150M surround speakers
Ben wel benieuwd naar de 8000F hoe het dan oogt _/-\o_ .

Wat is eigenlijk de reden dat je bent overgestapt naar de RP-504C?

Simyo Vriendendeal krijg 10 erbij voor Sim Only of 5 euro voor prepaid

• ndjong
  • Niet online
RobbyTown schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Ben wel benieuwd naar de 8000F hoe het dan oogt _/-\o_ .

Wat is eigenlijk de reden dat je bent overgestapt naar de RP-504C?
Ik denk dat het er wel mooi uit gaat zien! Ik heb rechts van het tv meubel nog 2 meter schuifruimte, dus qua plaatsing gaat het goed komen!
De reden van overstap is dat de RP-504C beter in het totaal plaatje past bij de 6000F of 8000F, en ik een leuke deal tegenkwam, dus alvast de koop heb gedaan 😀 Was altijd al erg tevreden over mijn RP-250C.
Merk het grootste verschil tussen beide center speakers in de bass weergave, maar dat was ook wel te verwachten gezien de afmetingen.

ndjong wijzigde deze reactie 17-01-2019 19:12 (13%)

• jorgenv
  • Registratie: december 2012
Na vele jaren meekijken mijn setje ook maar eens laten zien na de recente aankoop van een nieuw tv meubel:
home cinema

De ruimte is de garage die is ingericht als home cinema/speelkamer voor de kinderen. Ik heb alles in de loop der jaren bijeen verzameld. In de toekomst zou ik graag de projector upgraden aangezien ik deze al het langste heb (gekocht toen ik 18 was ofzo van men eerste weekend werk, ik ben nu 30). Daarna eventueel een nieuwe receiver met atmos.

Huidige set bestaat uit:
Projector: Hitachi pjx 100 (720p)
Receiver: Onkyo sr 508
Speakers: b&w 603s3 front, b&w lcr600s3 center, 4x b&w 600s3 side en back surround
Subs: B&w asw610 en Klipsch 12sw

• Morpheus2003
Ook mijn HT setup maar eens posten :)

https://tweakers.net/ext/f/76bn7mjHG7StFzxDjbuxLGrI/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/TnRk0KnByDwO82i1qA3CwfrG/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/fnXGOFEa9MBKxauG4mOA4Xv5/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/47XK8rFay2hzkJYhO6YSndfw/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/FLOWQN6DOb2BlWPlg31wGHlm/thumb.jpg

Wat zie je?
LG OLED 55C7V
Focal Aria 926 front speakers
Hue ledstrip
4x Focal 100 ICW5 speakers in plafond
Focal Evo 2.0 rear speakers

Wat zie je niet?
Denon AVR-X4300H versterker
Shield TV
Steam Link
Kef Q200c center
SVS PB-1000 subwoofer
Xbox One X
SNES Mini
Panasonic DP-UB824 4k blu-ray speler

Dolby Atmos is awesome! :) Heel erg tevreden mee. Wil nu alleen nog de Kef center vervangen voor een Focal. Ben helemaal verkocht aan het warme volle geluid van Franse speakers :)

Meubel heeft mijn vriendin op maat gemaakt met bovenop een massief eiken plank :)

Morpheus2003 wijzigde deze reactie 18-01-2019 22:41 (3%)

• Martinusz
  • Nu online
Op 1 of andere manier lijkt die tv klein op de foto :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Morpheus2003
Martinusz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:12:
Op 1 of andere manier lijkt die tv klein op de foto :?
Dat zou mijn vriendin prima vinden, die vindt dit al (te) een grote TV.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:08
Morpheus2003 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je?
LG OLED 55C7V
Hue ledstrip

Wat zie je niet?
Shield TV
Steam Link
Kef Q200c center
SVS PB-1000 subwoofer
Xbox One X
SNES Mini

Dolby Atmos is awesome! :) Heel erg tevreden mee. Wil nu alleen nog de Kef center vervangen voor een Focal. Ben helemaal verkocht aan het warme volle geluid van Franse speakers :)

Meubel heeft mijn vriendin op maat gemaakt met bovenop een massief eiken plank :)
Mooie spullen! Ik heb dezelfde tv en fronts en ben ook gek van het geluid van Focal. Ik kan je de center (CC900) warm aanbevelen ;)

Ipv de SVS PB-1000 heb ik de SB-2000 en ipv de Focal Evo gebruik ik Focal Dôme. Schitterende combinatie. Elke film, elke cd, het blijft een feestje.

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-02 15:48
Morpheus2003 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je?
LG OLED 55C7V
Hue ledstrip

Wat zie je niet?
Shield TV
Steam Link
Kef Q200c center
SVS PB-1000 subwoofer
Xbox One X
SNES Mini

Hele nette setup! Precies jouw argument over het warme geluid heeft mij ook aangesproken in focal. Heerlijke speakers! Zou mooi zijn als je de center er nog op aan kunt passen.

Psn BasFromNL

• Dirrukje
Voor de mensen die high speakers in een x.x.2/4/6 opstelling hebben, hoe hebben jullie de hoogte bepaald? Ga zo meteen de eerste front high speakers ophangen maar als ik zo online lees en google wil je een hoek van 45 graden hebben en gaan de meeste opstellingen uit van een plafond van 2,5 meter. De mijne is 3 meter en dus een stukje hoger, ook lees ik weer terug dat je ze toch zo hoog mogelijk wilt. Ik twijfel nu even of ik ze op 2,5 meter moet hangen of gewoon zo hoog mogelijk.

Normaliter met staande speakers zou je het uitproberen en kijk je wat de beste positie is. Alleen met de high speakers heb ik niet echt de luxe om maar meerdere keren in de muur te boren. Wil dus eigenlijk wel gelijk de juiste hoogte te pakken hebben :)

Dirrukje wijzigde deze reactie 20-01-2019 09:45 (20%)

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Dirrukje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:44:
Voor de mensen die high speakers in een x.x.2/4/6 opstelling hebben, hoe hebben jullie de hoogte bepaald? Ga zo meteen de eerste front high speakers ophangen maar als ik zo online lees en google wil je een hoek van 45 graden hebben en gaan de meeste opstellingen uit van een plafond van 2,5 meter. De mijne is 3 meter en dus een stukje hoger, ook lees ik weer terug dat je ze toch zo hoog mogelijk wilt. Ik twijfel nu even of ik ze op 2,5 meter moet hangen of gewoon zo hoog mogelijk.

Normaliter met staande speakers zou je het uitproberen en kijk je wat de beste positie is. Alleen met de high speakers heb ik niet echt de luxe om maar meerdere keren in de muur te boren. Wil dus eigenlijk wel gelijk de juiste hoogte te pakken hebben :)
Mijn Pioneer versterker met meetmicrofoon heeft hier de posities van de 4 Atmos speakers en de hoogte tot plavond tot op de cm nauwkeurig bepaald.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• Dirrukje
BenEco schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Mijn Pioneer versterker met meetmicrofoon heeft hier de posities van de 4 Atmos speakers en de hoogte tot plavond tot op de cm nauwkeurig bepaald.
Sure, ik zal xt32 ook wel opnieuw aftrappen dan en hij zal de afstand wel meten. Maar dacht wellicht zijn er nog redenen om ze sowieso niet te hoog te hangen. Op basis van jou antwoord dus niet, lekker onder het plafond plaatsen en xt32 z'n werk laten doen ;)

• Alaksandus
  • Laatst online: 19-02 16:47

Alaksandus

Vae puto deus fio

Net als vele anderen kijk ik ook al jaren in dit topic en post ik nu ook mijn set.

Wat je ziet:

LG 65C8
Bowers & Wilkins 683 S2
Bowers & Wilkins HTM61 S2
Bowers & Wilkins 686 S2
SVSound PB-1000
Logitech Harmony Ultimate

Wat je niet ziet:
Marantz SR5013
SVSound SoundPath Wireless Audio Adapter
Vero 4k+
NUC

Afgelopen jaar hebben we een nieuwbouwhuis gekocht en zag ik mogelijkheid om de speakerkabels in de muren weg te werken. Het was de bedoeling om de subwoofer ook met een kabel aan te sluiten, maar de COAX kabel die ik als signaalkabel wilde gebruiken is afgebroken in de leiding dus dat was meteen einde verhaal.
Nu heb ik de subwoofer draadloos aangesloten en het mooie is dat er met de vertraging rekening wordt gehouden door de receiver (en de vertraging was maar 25ms).

Bij het TV meubel heb ik de middelste klep gedemonteerd want mijn vriendin kon het niet aanzien dat de center speaker erop kwam te staan, hier moest ik haar ook gelijk in geven want hij is best groot. Dus op deze manier makkelijk kunnen oplossen.

Als een god in Nijmegen.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:16
N1v3K schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Revel heeft vooral een "eerlijk" geluid. Neutraal in het hoog en nooit opdringerig.
Revel speakers zijn ook een van de weinige speakerbouwers die écht de wetenschap snappen hoe ze neutraal klinkende speakers moeten ontwerpen aan de hand van metingen en verifiëren door te luisteren. Daar wordt in de audiofiele wereld nogal "vies" over gedaan. Maar dat komt omdat er meestal het verkeerde of incompleet gemeten wordt. Ze gebruiken de meetprincipes die door Harman / Floyd Toole zijn ontwikkeld en die in blinde testen keer op keer (en met grote betrouwbaarheid) als best klinkend worden beschouwd. Ook in de hele cheape speakers (JBL LSR308) levert dat waanzinnig goeie resultaten (jammer dat die zo lelijk zijn alleen).

En het blijft ook gewoon een mooi hi-end merk, dus mooie materialen, mooie afwerking, mooie speakerbindingposts en al die dingen die niets voor goed geluid doen, maar wel lekker zijn :).

PS: Een speaker die eerst niet en later wel lekker klinkt ligt eerder aan het feit dat het in een andere ruimte op een ander moment (dus ervaring) wordt geluisterd (= veel invloed, ook in blinde tests aantoonbaar) en niet aan dat het op een andere versterker wordt geluisterd (=amper invloed aantoonbaar in blinde tests).

JvS wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:51 (4%)

• TheKerremenke
@Alaksandus, heel mooie setup. Mooie oled en mooie speakers. d:)b Bewust niet ingedraaid naar de luisterpositie?

TheKerremenke wijzigde deze reactie 20-01-2019 15:19 (3%)

• TheKerremenke
Dirrukje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:44:

Redelijk strak tegen het plafond monteren lijkt me het mooiste. Ikzelf heb ze als volgt opgehangen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57552016

Afhankelijk van de vorm en soort luidsprekers wel rekening houden met bekabeling en hoekpositie. Indraaien kan behoorlijk moeilijk zijn. De Dali altecos van mezelf bijvoorbeeld moet je juist niet indraaien. Tevens moet misschien de kabel (gootje?) er nog bovenlangs en/ of langs lopen. Daar ook even rekening mee houden

• Dirrukje
TheKerremenke schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Redelijk strak tegen het plafond monteren lijkt me het mooiste. Ikzelf heb ze als volgt opgehangen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57552016

Afhankelijk van de vorm en soort luidsprekers wel rekening houden met bekabeling en hoekpositie. Indraaien kan behoorlijk moeilijk zijn. De Dali altecos van mezelf bijvoorbeeld moet je juist niet indraaien. Tevens moet misschien de kabel (gootje?) er nog bovenlangs en/ of langs lopen. Daar ook even rekening mee houden
Thanks! Heb ze uiteindelijk vergelijkbaar opgehangen. Zit helaas nog met een sierlijst bij het plafond en heb ze omwille van de akoestiek toch nog iets van de zijmuur afgeplaatst. Nog even kabelgootjes scoren om de kabels weg te werken en de uitbreiding is gereed O-)

Overigens ben ik ook voor de C-1's gegaan ;)

• Alaksandus
  • Laatst online: 19-02 16:47

Alaksandus

Vae puto deus fio

TheKerremenke schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:18:
@Alaksandus, heel mooie setup. Mooie oled en mooie speakers. d:)b Bewust niet ingedraaid naar de luisterpositie?
Ik heb ze wat ingedraaid gehad maar kon geen significante verbetering waarnemen. Sowieso wordt er over de gehele breedte van de bank gezeten en de bank is groter dan de afstand tussen de speakers.

Als een god in Nijmegen.

• Dirrukje
Alaksandus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Ik heb ze wat ingedraaid gehad maar kon geen significante verbetering waarnemen. Sowieso wordt er over de gehele breedte van de bank gezeten en de bank is groter dan de afstand tussen de speakers.
Ik heb ze ook weer recht gezet, ik kon de toegevoegde waarde er ook niet van horen. Daarnaast kon mijn autistische aard met redelijk 'rechte' inrichting het niet verkroppen dat die dingen niet recht stonden :9

• N1v3K
JvS schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Revel speakers zijn ook een van de weinige speakerbouwers die écht de wetenschap snappen hoe ze neutraal klinkende speakers moeten ontwerpen aan de hand van metingen en verifiëren door te luisteren. Daar wordt in de audiofiele wereld nogal "vies" over gedaan. Maar dat komt omdat er meestal het verkeerde of incompleet gemeten wordt. Ze gebruiken de meetprincipes die door Harman / Floyd Toole zijn ontwikkeld en die in blinde testen keer op keer (en met grote betrouwbaarheid) als best klinkend worden beschouwd. Ook in de hele cheape speakers (JBL LSR308) levert dat waanzinnig goeie resultaten (jammer dat die zo lelijk zijn alleen).

En het blijft ook gewoon een mooi hi-end merk, dus mooie materialen, mooie afwerking, mooie speakerbindingposts en al die dingen die niets voor goed geluid doen, maar wel lekker zijn :).
Klopt :)

Ben er ook zeer tevreden over. Toch gaan ze eruit...

Ben onlangs verhuisd en ga van een luisterruimte van 29m2 terug naar 12m2 (dedicated HT op zolder). Deze fronts zijn daar te groot voor. Dus ga ze verkopen en monitoren uit dezelfde serie ervoor terug in de plaats zetten (M106). Maak ik hopelijk ook wat budget vrij voor een leuke projector :)

• Morpheus2003
Dirrukje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Thanks! Heb ze uiteindelijk vergelijkbaar opgehangen. Zit helaas nog met een sierlijst bij het plafond en heb ze omwille van de akoestiek toch nog iets van de zijmuur afgeplaatst. Nog even kabelgootjes scoren om de kabels weg te werken en de uitbreiding is gereed O-)

Overigens ben ik ook voor de C-1's gegaan ;)
Als je het echt goed wilt doen, laat dan een spanplafond plaatsen met daarin je Atmos speakers. Wij hebben het en het bevalt geweldig. Je kan overal exact je spullen aan t plafond (1x dat wel, want het plafond is kunststof doek) monteren en met akoestisch materiaal boven t plafond is de akoestiek echt zoveel beter dan in een ‘standaard’ woning.

• Dirrukje
Morpheus2003 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Als je het echt goed wilt doen, laat dan een spanplafond plaatsen met daarin je Atmos speakers. Wij hebben het en het bevalt geweldig. Je kan overal exact je spullen aan t plafond (1x dat wel, want het plafond is kunststof doek) monteren en met akoestisch materiaal boven t plafond is de akoestiek echt zoveel beter dan in een ‘standaard’ woning.
Voor mij helaas niet echt een optie dankzij de sierlijsten inclusief een ornament aan het plafond. Moet het op een andere manier invulling. Wellicht ooit nog eens in een toekomstige woning, maar dan hoop ik eigenlijk op een kelder of zolder die ik dan zodanig kan gaan inrichten.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Welk akoestisch materiaal heb je boven je spanplafond geplaatst? En hoe? als ik vragen mag... ;)

Ach joh, werken is ook niet alles

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:43
[...]
Als je het echt goed wilt doen, laat dan een spanplafond plaatsen met daarin je Atmos speakers. Wij hebben het en het bevalt geweldig.
Wat zijn daar grofweg de kosten van?

• Morpheus2003
the-body schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Welk akoestisch materiaal heb je boven je spanplafond geplaatst? En hoe? als ik vragen mag... ;)
Akotherm D20/20. Het is door een bedrijf uitgevoerd maar die hebben eerst houten latjes tegen het plafond geschroefd. Daar is vervolgens het doek op gemonteerd middels zo'n schroefpistool.

Het verschil is echt groot. Als ik vanuit de gang (waar het spanplafond niet zit) de woonkamer in loop is alle galm in 1x weg. Ik woon in een nieuwbouwwoning en daar is vaak veel galm.
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:45:
[...]
Wat zijn daar grofweg de kosten van?
Dat hangt een beetje af van hoeveel aansluitingen je hebt in het plafond maar in ons geval € 7000,- voor alles. Dit is incl. 4 Atmos speakers, veel spotjes, luchtkanalen verlengen, rookmelder verlengen en diverse aansluitingen voor hanglampen.

Morpheus2003 wijzigde deze reactie 22-01-2019 09:07 (9%)

• TheKerremenke
@Morpheus2003 Dat is nogal een bak geld. Maar het resultaat is er dan ook naar. Zo gezien de fotos. Het ziet er erf mooi en strak uit. Complimenten.

Zou ik ook wel willen spenderen aan zoiets mits ik het kon missen. Maar ik vond zelf 1650,- voor een nieuwe reciever (Nad T758v3) en 4 Dali C1 atmos speakers ook meer als voldoende voorlopig..

Ieder zijn wensen en ieder zijn budget zullen we maar zeggen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23
7k valt denk ik nog wel mee eigenlijk, tov het alternatief althans. De 4 Focal in-walls van hem zijn al 750 euro samen. Verlenging van die kanalen is alleen een paar manuren werk, de rest zijn sandaard plastic opzet / inzet stukken. En dan moet je even per vierkante meter plafond rekenen. Zegt dat het 60m2 is ofzo, zit je op 100 euro per m2
Zet dat af tegen wat een stucadoor per meter vraagt plus alles infrezen qua kabels etc. Dat gaat ook hard.

Ik heb nu wel een probleem: hoe leg ik mijn vriendin uit dat ik dit wil en die dakkapel nog ff moet wachten? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Morpheus2003
The Eagle schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:
7k valt denk ik nog wel mee eigenlijk, tov het alternatief althans. De 4 Focal in-walls van hem zijn al 750 euro samen. Verlenging van die kanalen is alleen een paar manuren werk, de rest zijn sandaard plastic opzet / inzet stukken. En dan moet je even per vierkante meter plafond rekenen. Zegt dat het 60m2 is ofzo, zit je op 100 euro per m2
Zet dat af tegen wat een stucadoor per meter vraagt plus alles infrezen qua kabels etc. Dat gaat ook hard.

Ik heb nu wel een probleem: hoe leg ik mijn vriendin uit dat ik dit wil en die dakkapel nog ff moet wachten? :P
Prima opsomming. Ging bij ons om 58m2. Ze hebben er met zijn tweeën drie dagen over gedaan. 2 dagen alles voorbereiden, 1 dag kunststof doek spannen en afwerken (lampen / speakers ophangen e.d).

We hebben zelf in de muren gefreest voor de bekabeling.

Ik kan het je alleen maar aanraden! Mijn vriendin vind het erg mooi en stoort zich niet aan de 4 speakers in het plafond :) De zuilen daarentegen :')

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 16:32
Wij zijn ook aan het nadenken over hoe we het plafond gaan doen in ons nieuwbouwhuis. Ik zou graag een verlaagd plafond willen waarin spotjes en speakers komen. Ik vind een spanplafond minder mooi door de omlijsting die nodig is. Een ander nadeel wat wij hebben zijn de verdiepingshoge deuren. We hebben zo'n 5cm tussen het plafond en de bovenkant van de deur. Niet voldoende om een verlaagd plafond met dolby atmos speakers te bouwen (even langsgeweest bij audio tv centrum, en een cm of 13 is toch wel erg wenselijk. Een mogelijkheid is om bij het zitgedeelte het verlaagd plafond wat verder naar beneden te halen dan de rest van de benedenverdieping gezien de vrouw zo'n (tegenwoordig populaire) stalen zwarte deur met ramen wil. Dat zou dan de afscheiding worden tussen het zitgedeelte en de rest van de benedenverdieping dus daar is nog wel wat te doen met een extra verlaging.

Ben wel erg benieuwd naar de kosten. Ik maak me nu al zorgen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• The Eagle
Als je al nieuw aan het bouwen bent, heb je verdiepingsvloeren met holle betonplaten. Daar kun je ook in boren en leidingen in trekken. heeft mijn buurman wel gedaan, die heeft nu inbouwspotjes boven zijn keuken, wij moeten het met opbouw doen.

Maar we gaan offtopic geloof ik, DIY topic is elders :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Morpheus2003
boomr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:36:
Wij zijn ook aan het nadenken over hoe we het plafond gaan doen in ons nieuwbouwhuis. Ik zou graag een verlaagd plafond willen waarin spotjes en speakers komen. Ik vind een spanplafond minder mooi door de omlijsting die nodig is. Een ander nadeel wat wij hebben zijn de verdiepingshoge deuren. We hebben zo'n 5cm tussen het plafond en de bovenkant van de deur. Niet voldoende om een verlaagd plafond met dolby atmos speakers te bouwen (even langsgeweest bij audio tv centrum, en een cm of 13 is toch wel erg wenselijk. Een mogelijkheid is om bij het zitgedeelte het verlaagd plafond wat verder naar beneden te halen dan de rest van de benedenverdieping gezien de vrouw zo'n (tegenwoordig populaire) stalen zwarte deur met ramen wil. Dat zou dan de afscheiding worden tussen het zitgedeelte en de rest van de benedenverdieping dus daar is nog wel wat te doen met een extra verlaging.

Ben wel erg benieuwd naar de kosten. Ik maak me nu al zorgen:)
5cm is te weinig idd, bij ons is het plafond 9cm verlaagd. De speakers zijn 8cm diep. Wij hebben het grootste deel 9cm maar omdat het doek maar tot max 5,30 breed te vervoeren is en onze woonkamer 5,75m breed is hebben we dat laatste stuk nog 3cm laten verlagen en spotjes in geplaatst. Nu denkt iedereen dat dit bewust is gedaan terwijl het noodzakelijk is. Prima oplossing :)

De omlijsting is echt minimaal, je ziet het amper. Ik kan wel een foto maken vanavond als je wilt?

En idd off-topic... DM me maar ;)

• Chester
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Een kleine upgrade: ik heb mijn 60" full HD TV vervangen door een 65" 4K OLED TV (LG E8) *O*

Lightstrip achter m'n TV-meubel maakt het 'zweefeffect' best vet, al zeg ik het zelf :P

Chester wijzigde deze reactie 23-01-2019 19:10 (26%)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-02 17:08
Chester schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:50:
Een kleine upgrade: ik heb mijn 60" full HD TV vervangen door een 65" 4L OLED TV (LG E8) *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Noem het maar een 'kleine' update :9

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Vitamine schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Noem het maar een 'kleine' update :9
Het is maar vijf inch hè :+
Vrijdag schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Het is maar vijf inch hè :+
Zei ze dat ook vannacht? :P

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 17:07
hahahah

nice TV

haaymaan wijzigde deze reactie 23-01-2019 17:21 (50%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Ja. Maar toen ik mijn motorhandschoen aantrok en een pot vaseline pakte was het ineens geen probleem meer 8)

• Ray-zor
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Chester schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:50:
Een kleine upgrade: ik heb mijn 60" full HD TV vervangen door een 65" 4K OLED TV (LG E8) *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lightstrip achter m'n TV-meubel maakt het 'zweefeffect' best vet, al zeg ik het zelf :P
[Afbeelding]
Welke stad woon je? ;) Zo'n lightstrip achter het meubel vind ik zeker wat toevoegen (heb ik zelf ook). Nog voornemens om de TV op te hangen? Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe TV en ben nog aan het twijfelen of ik deze zal gaan ophangen. Mijn huidige staat nog op zijn vrij forse voet (9 jaar oude plasma).

• Chester
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Ray-zor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Welke stad woon je? ;) Zo'n lightstrip achter het meubel vind ik zeker wat toevoegen (heb ik zelf ook). Nog voornemens om de TV op te hangen? Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe TV en ben nog aan het twijfelen of ik deze zal gaan ophangen. Mijn huidige staat nog op zijn vrij forse voet (9 jaar oude plasma).
Nee, ik ga het niet ophangen. Als ik het hoog genoeg ophang dat mijn centerspeaker op mijn TV-meubel kan staan, dan zou mijn TV te hoog hangen. Zoals het nu staat is het prettig kijken.

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:48

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

Na 232 pagina's meegelezen wordt het ook tijd om onze setup te posten. Niks bijzonders, maar 't bevalt ons toch wel erg goed.

Wat je ziet
  • LG 49SJ810V
  • Dali Zensor 3 Walnut
  • Dali Zensor Vocal Walnut
  • Dali E9F Zwart
  • Dali Pico Zwart
  • Dali Connect E-600 Stand
  • Marmitek IR 100 (als je goed kijkt)
Wat je niet ziet
  • Denon X2500H
TV meubel (DIY)
  • Walnoot aanrechtblad
  • Ikea onderkast
  • Zwarte stalen meubelpoten
  • Zwart alluminium draagframe voor de center
Zoals ik het voor ogen had

En hoe het er dagelijks uit ziet. Zelfs een grill aangeschaft voor de sub op verzoek van de vrouw des huizes.

Achter de bank (daglicht foto's volgen)

R-surround

L-surround

ChillPascal wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:06 (92%)

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

• karel-jacobse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19:57
3.1 setup?

• Linius
  • Laatst online: 19-02 19:06
Wat specs erbij zetten is ook geen overbodige luxe. Lastig in te schatten met een foto maar gok dan Zensor 3'en, Zensor Vokal en een E9 sub? Waarbij de aansturing nog even een verrassing blijft. Wel mooi weg gewerkt allemaal!

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
ChillPascal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:19:
Na 232 pagina's meegelezen wordt het ook tijd om onze setup te posten. Niks bijzonders, maar 't bevalt ons toch wel erg goed.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zou bijna zeggen dat die lamp aan de rechterkant van de muur (ieuw kabels 8) ) je voor de rest netjes ogende setup verpest.

• ChillPascal

ChillPascal

5.1. Ik heb de post reeds bijgewerkt
Linius schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:43:
Wat specs erbij zetten is ook geen overbodige luxe. Lastig in te schatten met een foto maar gok dan Zensor 3'en, Zensor Vokal en een E9 sub? Waarbij de aansturing nog even een verrassing blijft. Wel mooi weg gewerkt allemaal!
Je hebt helemaal gelijk. De openingspost is dan ook aangepast.
Ik zal dit weekend nog een uitbereiding doen met daglicht foto's. De huidige foto's zijn niet echt representatief. Wij hebben namelijk geen plafondlampen in de woonkamer, waardoor ik geen fatsoenlijke foto's kan schieten.

-Willem- schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat die lamp aan de rechterkant van de muur (ieuw kabels 8) ) je voor de rest netjes ogende setup verpesten.
An sich valt het wel mee, maar ik heb het niet alleen voor het zeggen (helaas & gelukkig :+ )

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
ChillPascal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:08:
[...]

5.1. Ik heb de post reeds bijgewerkt

[...]

Je hebt helemaal gelijk. De openingspost is dan ook aangepast.
Ik zal dit weekend nog een uitbereiding doen met daglicht foto's. De huidige foto's zijn niet echt representatief. Wij hebben namelijk geen plafondlampen in de woonkamer, waardoor ik geen fatsoenlijke foto's kan schieten.

[...]

An sich valt het wel mee, maar ik heb het niet alleen voor het zetten (helaas & gelukkig :+ )
Zou ze gaan zeuren om kabelbinders ? Die van mij niet ;).

• ChillPascal

ChillPascal

Nee hoor, is er simpelweg nog niet van gekomen! What has been seen, cannot be unseen.
Dus van het weekend maar even fixen, Thanks voor je feedback :)

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:06

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Crosspost van het HK topic

*O* nieuwe versterker, werd gek van het steeds moeten herstarten om geluid te krijgen :X

Marantz nr1609

stickers gaan eraf na de test periode, nog even testen of hij genoeg vermogen heeft om mijn boxen aan te jagen. Al zijn de eerste testen, film+muziek, naar tevredenheid verlopen

The first 40 years of childhood are the hardest.

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:53
Setup

2x Q Acoustics concept 40
2x Q Acoustics concept 20
1x Q Acoustics 2070Si
1x Q Acoustics center

1x Sony VPL hw40es
1x Sony DN1050
1x nvidia shield

https://i.imgur.com/aNBSp9n.jpg

https://i.imgur.com/EfjCVj4.jpg

Inmiddels doen we het met iets kleiner. Katten en een beamer op een losse paal en speakers los op een standaard zijn niet de beste combinatie.

https://i.imgur.com/lqR7aMp.jpg

FeaR wijzigde deze reactie 28-01-2019 07:33 (6%)
Reden: Fotosize

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 16:18
Mijn thuisbioscoop (en mancave) op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)

• The Eagle
Schiet al op ja. Alleen had ik die kabelgootjes even ingezaagd zodat ze mooi doorliepen ;)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:08
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Mijn thuisbioscoop (en mancave) op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)
Handige fotolink ook! (y)

Je gaat er zeker veel plezier aan beleven.

@Raym09 gelukkig zal dat vermogen wel meevallen.

Jorgen wijzigde deze reactie 30-01-2019 02:39 (4%)

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05:06
The Eagle schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:21:
Schiet al op ja. Alleen had ik die kabelgootjes even ingezaagd zodat ze mooi doorliepen ;)
Inderdaad, maar zo te zien is de bescheiden K25 koker daar met dit hoogteverschil niet dik genoeg voor...;)

Maar waarom dan niet alle kokerbuizen 90o draaien, zodat die plat op de muur komen te liggen.
(Het laatste buisje naar de beamer oogt nu ook wat onnatuurlijk. :P )
Ben je meteen klaar en liggen alle buizen netjes in één vlak.

Anders óf een grotere buis kiezen, óf de houten ondergrond onder de kokers opvullen met latjes, zodat de ondergrond in hetzelfde vlak komt te liggen.
Beide 'workarounds' zijn eigenlijk overbodig, maar goed het ziet er wel strakker uit. ;)
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True