• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Bommes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:34:
* Bommes loopt na een aantal jaar weer eens dit topic binnen.

Ondertussen verhuisd en daarmee een onmogelijke huiskamer voor mijn stereo setup.. :|

Zoals het nu even tijdelijk staat om toch iets aan te kunnen zetten:
[Afbeelding]

Boven op de boekenkast mijn oude Pioneer amp (A-443) met mijn Behringer monitoren de platenspeler van mijn vriendin als bron.
Zo een ION USB ding, die bijna harder uit zijn behuizing galmt dan via de versterker.

Nu een beetje mijn probleem;
Totaaltje van onze huiskamer:

[Afbeelding]

Met aan de voorzijde (in het meest smalle stuk) de zit hoek waar ook nog eens precies de deur naar de gang zich bevind.. :-(

[Afbeelding]

Nu alleen dus met de tv (en Xbox in de kist/het kastje).
Deur gaat er uit en komt een schuifdeur voor in de plaats (als ik zin kan maken om te gaan klussen).

Maar hoe.. hoe dan ga ik hier iets leuks net zetten wat een beetje goed gaat klinken.
Heb goede zuiltjes(magnat vector 55) maar ook 2 redelijk goede kleine monitortjes (Eltax monitor 3)
Maar hoe dan dus.. :o
Simpel, je zet de keuken terug op de plek waar hij hoort en zet je woonkamer terug op de plek van de keuken. ZOALS HET HOORT POTJANDRIEDIKKEME!!

Maar even serieus je zou kunnen overwegen de TV aan een beugel te hangen zodat je hem als je toch op de bank zit voor de deur kunt hangen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Mooi meubel idd!
Mijn OCD hoofd heeft alleen echt moeite met asymmetrie :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:22:
[...]

Zeau, inmiddels alweer een paar weken verder, kerstvakantie, en tijd voor klusjes thuis. :+
Nog even bij de Ikea wezen kijken voor lades, maar die zijn 25/26 hoog, waardoor je bij een kastje van 40 hoog amper nog de tv ontvanger ertussen krijgt... Uiteindelijk bij Pronto Meubelen deze Rotan mandjes tegengekomen, past perfect en ziet er leuk uit, breekt een beetje het strakke/witte:
[Afbeelding]
*O*
Ziet er goed uit! Wat voor een houten plank heb jij op de Besta liggen? En waar heb je die vandaan? Ik ben namelijk op zoek naar iets vergelijkbaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

BonJonBovi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:29:
[...]

Ziet er goed uit! Wat voor een houten plank heb jij op de Besta liggen? En waar heb je die vandaan? Ik ben namelijk op zoek naar iets vergelijkbaars.
Gewoon een vuren meubelpaneel die ik zelf gekleurd heb:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-21-08.04.10-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 06:20
Heel netjes @Joopieboy

Alleen jammer dat de tv deels voor het raam staat. Maar ik vermoed dat je weinig keuze hebt gezien de ruimte?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TheKerremenke schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:16:
Heel netjes @Joopieboy

Alleen jammer dat de tv deels voor het raam staat. Maar ik vermoed dat je weinig keuze hebt gezien de ruimte?
Ik heb wel meer keuze, in het verleden stond de bank 'in de kamer' met de tv tegen de slaapkamerwand (op de foto rechts), maar qua geluid en indeling in de kamer is dat echt ruk. :P En zo kan ik nog wat naar buiten kijken ook. :+

• TheKerremenke
Dus wel keuze kwa ruimte, maar niet kwa geluid en indeling. Niet onbelangrijk in een woonkamer! (Blijft toch de primaire functie). En goed geluid is ook belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 27-12-2018 22:52 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 16:17
Joopieboy schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:00:
[...]

Gewoon een vuren meubelpaneel die ik zelf gekleurd heb:
[Afbeelding]
Kan je een linkje geven naar het product wat je gebruikt hebt om de plank te 'kleuren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13
helloitsme schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:24:
[...]

Kan je een linkje geven naar het product wat je gebruikt hebt om de plank te 'kleuren'?
Bij de bouwmarkt heb je een afdeling met allemaal verschillende beitsen op waterbasis die heel snel drogen en in allerlei kleuren te verkrijgen zijn. Je kan het beste transparant nemen zodat jij zelf kan bepalen hoe donker of licht het moet worden. Kwast met water schoonmaken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 17:31

l3p

www.^.nl

Het heeft maar 3 maanden geduurd. De Oled is er en weer terug naar 5.1 :)
En dan voornamelijk om de center bij films en sub bij films en muziek.
Center, rear en sub via marktplaats op de kop kunnen tikken.
Ook een flink verschil met SVS dempers onder de subwoofer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hh1kThiCGEWZg7sSgtWYBR4C/full.jpg

Rear speakers nog niet ingefreesd en opgehangen maar weet ook niet of dat ooit gaat gebeuren.
Vind het wel prima zo eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/66xfUqHOCYdYXuxNbqjAVvBF/full.jpg

LG OLED 65" C8 4K
Marantz SR5013
Dali Fazon F5 (2x)
Dali Fazon LCR
Dali Fazon MIKRO (2x)
Sunfire XTEQ8 SUB
SVS Soundpath SUB Isolation System
Nvidia Shield TV
ZTE ZXV8001 4K IPTV Settopbox
Logitech Harmony Elite

Nog in bestelling: AC Infinity Aircom T10, past net bovenop de SR5013

Ik geniet echt van de setup nu, muziek, films, heerlijk!
Meer foto/specs

[ Voor 9% gewijzigd door l3p op 30-12-2018 17:32 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 14:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0RHnYFbKYhzLVZdnH589z0wf/thumb.jpg

Hierbij de set van despijker:

TV: Philips 55OLED803
Receiver: Marantz 7012
Fronts: JBL E90
Rears: JBL E90
Centre JBL EC35
Sub JBL E250
Draaitafel TEAC TN300
Satbox: VUPLUS DUO, (IP stream v.a. een XTrend-8000 elders in huis)
Mediaplayer: Dune D1
Alles wordt bediend d.m.v. Harmony Hub
Meubel Castor Lagos 9403 op maat gemaakt voor combi TV/Centre/receiver
Mediaplayer, satbox en Harmony in meubel, dus niet zichtbaar.

Verlichting op en onder het meubel (en achter de gitaar) Philips Hue.

[ Voor 66% gewijzigd door despijker op 30-12-2018 22:42 . Reden: Omschrijving meubel toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

helloitsme schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:24:
[...]

Ik heb hardhout/vloerolie genomen, eerst 2-3x in een donkergrijs, met een doek aangebracht en uitgewreven zodat de vlam naar voren komt. Dan met een blanke olie (niet de 00 kleur maar 301 zo uit mijn hoofd van Bison) zodat je de warme houtkleur erin krijgt. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-08-13.33.11-Medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13

Grozno

acts without consequence!

despijker schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:16:
[Afbeelding]

TV: Philips 55OLED803
Receiver: Marantz 7012
Fronts: JBL E90
Rears: JBL E90
Centre JBL EC35
Sub JBL E250
Draaitafel TEAC TN300
Satbox: VUPLUS DUO, (IP stream v.a. een XTrend-8000 elders in huis)
Mediaplayer: Dune D1
Alles wordt bediend d.m.v. Harmony Hub
De laatste drie items in meubel, dus niet zichtbaar.

Verlichting op en onder het meubel (en achter de gitaar) Philips Hue
Dan rest mij nog te vragen: Welk meubel is dat?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Laatst online: 19-06 14:03
Grozno schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:49:
[...]

Dan rest mij nog te vragen: Welk meubel is dat?
Toegevoegd in originele post.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TheKerremenke
Half december eindelijk de Nad T758v3 versterker binnen gekregen. Alsmede 4 Dali Altecos C-1 atmos luidsprekers. Omdat de T758 slechts 5.1.2 maximaal kan versterken, via marktplaats een oude eindversterker Nad 916 op de kop getikt. Specifiek dus voor de aansturing van de achterste twee atmos speakers.

Pica’s :+
Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=170146.0;attach=276069

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=170146.0;attach=276065
Voorlopig nog even met kabelgoten. Infrezen en wegwerken komt wel ooit.. in een andere woning dan O-)
Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=170146.0;attach=275967
Tevens de achterzijde 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=170146.0;attach=276071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:39
Als dat maar goed gaat met zo weinig ruimte om de warmte kwijt te kunnen, Ik hoop dat NAD zijn zaakjes nu op orde heeft, heb iets te vaak mijn 753 terug moeten brengen vanwege het constant in de beveiliging springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 08:38

Grudgie

PSN: Grudgie7

TheKerremenke schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:05:
Half december eindelijk de Nad T758v3 versterker binnen gekregen. Alsmede 4 Dali Altecos C-1 atmos luidsprekers. Omdat de T758 slechts 5.1.2 maximaal kan versterken, via marktplaats een oude eindversterker Nad 916 op de kop getikt. Specifiek dus voor de aansturing van de achterste twee atmos speakers.

Pica’s :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorlopig nog even met kabelgoten. Infrezen en wegwerken komt wel ooit.. in een andere woning dan O-)
[Afbeelding]
Tevens de achterzijde 8)
[Afbeelding]
Heb je die Dali Atmos speakers al eens getest? En wat vind jij van de speakers? Wil ze namelijk ook zelf nog keer aan mijn setup toevoegen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
pman63 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:40:
Als dat maar goed gaat met zo weinig ruimte om de warmte kwijt te kunnen, Ik hoop dat NAD zijn zaakjes nu op orde heeft, heb iets te vaak mijn 753 terug moeten brengen vanwege het constant in de beveiliging springen.
Klopt. Dat is ook iets wat ik in de gaten houd. Zit rond de 40 graden (gemeten met een thermometer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Hier staan best leuke oplossingen tussen qua koeling: https://www.acinfinity.com

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Grudgie schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:35:
[...]

Heb je die Dali Atmos speakers al eens getest? En wat vind jij van de speakers? Wil ze namelijk ook zelf nog keer aan mijn setup toevoegen. O-)
Een hele goede toevoeging. Maakt de geluidsweergave veel voller en dynamischer. Aanrader dus. Tevens een van de weinig die je gemakkelijk netjes kunt ophangen. Zonder plafond speakers in een span plafond of iets dergelijks te hoeven maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:10
Mooi spul die NAD's, maar ontsticker de boel ff. Dit is geen pan :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
The Eagle schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:53:
Mooi spul die NAD's, maar ontsticker de boel ff. Dit is geen pan :X
Dat is bij deze een goed voornemen voor 2019 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Klein vraagje, welke "app" is dat op de Shield? Videoland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Momenteel nog SPMC, variant van Kodi speciaal voorde Shield. Dit gekoppeld aan mijn collectie op de NAS. Helaas wordt deze niet verder ontwikkeld.
Wanneer er Dolby Vision ondersteuning op de Shield komt (hoop ik) stap ik volledig over op een nieuwe Kodi build.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
l3p schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:58:
Momenteel nog SPMC, variant van Kodi speciaal voorde Shield. Dit gekoppeld aan mijn collectie op de NAS. Helaas wordt deze niet verder ontwikkeld.
Wanneer er Dolby Vision ondersteuning op de Shield komt (hoop ik) stap ik volledig over op een nieuwe Kodi build.
Bedankt! SPMC kan ik "gewoon" vinden in de Google Store?
Draai nu Plex maar ben daar niet helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
despijker schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:16:
[Afbeelding]

[..]
Verlichting op en onder het meubel (en achter de gitaar) Philips Hue.
Heel tof gedaan zo achter de gitaar. Hoe simpel eigenlijk.. leuk effect.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

In geval van buren, tegen welke wand kun je het beste je installatie zetten? De wand die je deel met je buren, dus de speakers met de achterkant tegen die muur. Of juist aan de andere kant zodat het geluid uit de speakers uiteindelijk op de gedeelde muur terecht komt.

Ga even uit van een ongeisoleerd, enkelsteens muurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tusk schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:06:
In geval van buren, tegen welke wand kun je het beste je installatie zetten? De wand die je deel met je buren, dus de speakers met de achterkant tegen die muur. Of juist aan de andere kant zodat het geluid uit de speakers uiteindelijk op de gedeelde muur terecht komt.

Ga even uit van een ongeisoleerd, enkelsteens muurtje :)
Het overlastgevende deel van het geluid (het laag) gaat toch alle kanten op. Dus zo ver weg mogelijk zetten van de buren is het antwoord.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Frid0 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Bedankt! SPMC kan ik "gewoon" vinden in de Google Store?
Draai nu Plex maar ben daar niet helemaal tevreden over.
Infuse is ook een aanrader. Gebruik je Plex puur voor de server en infuse doet de rest. Ook 4K steams met HDR en consorten.
Er zijn ook server koppelingen mogelijk met open source oplossingen.

Kodi, XBMC, UPnP, DLNA.

Qua audio:

Hippe audio formaten zoals atmos, true HD en DTS master.
Echter via een apple tv maakt de atv er Multi PCM van, zonder het DTS-HD lampje. maar alle kanalen, in mijn geval 7 worden netjes aangesproken.

Is echter niet gratis. 9.99 voor een jaar of anders 54,99 lifetime.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:00
Ook maar eens posten! Eindelijk gevoelsmatig dat ik wat heb om hier ook te mogen laten zien! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xHHpP1NXOoIwvlXtgBAGe4rA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d52RlYd4UnjrSjCsf7CGhfYl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xkpa9RLA8rfxeLUhvF7xfBKP/full.jpg

Wat je ziet:

Sonus Faber Venere 2.5
Pro-ject Carbon RPM.1
Bluesound Node 2i
Sony TV
LP's :P

Wat je niet ziet:
Arcam SA20 versterker
Pro-ject Phonobox
Pro-ject Prebox
Nintendo Switch.
En nog meer LP's :P

Binnenkort gaan we in het andere deel van de woonkamer een kast laten bouwen om platen netjes te kunnen opbergen. Het begint nu wat onhandig te worden, maar nog steeds leuk.

Oja, en het hele setje klinkt echt waanzinnig, al zeg ik het zelf. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Inverted_World schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:22:

Binnenkort gaan we in het andere deel van de woonkamer een kast laten bouwen om platen netjes te kunnen opbergen. Het begint nu wat onhandig te worden, maar nog steeds leuk.

Ik vind het er anders heel coowl uit zien, net of er over nagedacht is :)
Een hele andere belevenis dan in zo'n kast gepropt....

Verder een hele mooie set!

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 06-01-2019 22:33 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 10:53
Tof die twee kistjes! Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

Vrijdag

De Zwarte

@Inverted_World Ik heb zelf geen vinyl, maar is dat wel goed voor de platen, zo dicht bij de verwarming? Die speakers vind ik trouwens echt bijzonder mooi! O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 14:54
benzai schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:41:
[...]

Ben ik ook heel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
benzai schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:41:
[...]

Een vriend van vroeger waarmee ik op de kunstacademie zat maakt die, 2/3 jaar geleden van hem gekocht. Hij had toen een serie van een stuk of 20. Hout soort en dergelijken kon naar keuze. Mocht je geinteresseerd zijn kun je me een PM sturen. Ik weet niet of hij ze nog steeds maakt, maar ik kan altijd even vragen en contact gegevens uitwisselen.
Vrijdag schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:48:
@Inverted_World Ik heb zelf geen vinyl, maar is dat wel goed voor de platen, zo dicht bij de verwarming? Die speakers vind ik trouwens echt bijzonder mooi! O+
Klopt inderdaad, die verwarming wordt overigens nooit heet of warm, maar enkel een beetje lauw. Vanwege de nieuwe versterker pasten die overige platen die op de grond staan niet meer in de kast, daarvoor zoek ik nu dus een nieuwe oplossing :) . En thanks, erg blij met de speakers inderdaad.
Thijs2012 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:07:
[...]

Ben ik ook heel benieuwd naar!
Zie deze reactie hierboven, bij interesse kun je even een PM sturen. :) Ze zijn inderdaad erg tof, passen geloof ik 80 platen per stuk in. Bij hem heb ik nu dus ook de vraag staan om iets groters te maken in het zelfde design, maar dan de hoogte in als het ware. :)
Audione0 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:32:
[...]

Ik vind het er anders heel coowl uit zien, net of er over nagedacht is :)
Een hele andere belevenis dan in zo'n kast gepropt....

Verder een hele mooie set!
Dankjewel! Leuk om te horen! Ik bedoelde met de LP's die ik wil verplaatsen puur degene die nu op de grond staan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Audione0 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Infuse is ook een aanrader. Gebruik je Plex puur voor de server en infuse doet de rest. Ook 4K steams met HDR en consorten.
Er zijn ook server koppelingen mogelijk met open source oplossingen.

Kodi, XBMC, UPnP, DLNA.

Qua audio:

Hippe audio formaten zoals atmos, true HD en DTS master.
Echter via een apple tv maakt de atv er Multi PCM van, zonder het DTS-HD lampje. maar alle kanalen, in mijn geval 7 worden netjes aangesproken.

Is echter niet gratis. 9.99 voor een jaar of anders 54,99 lifetime.
Bedankt! Maar is dit niet allemaal voor een ATV4? Ik had het over een Nvidia Shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frid0 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Bedankt! Maar is dit niet allemaal voor een ATV4? Ik had het over een Nvidia Shield :)
Oh, excuses, niet goed gelezen. Infuse werkt ook op android, ik weet niet of de Nvidia Shield android based is, zo ja, dan kun je via de appstore de Infuse app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
TheKerremenke schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:55:
[...]

Dat is bij deze een goed voornemen voor 2019 >:)
Het is een week 2019. Heb je het al gefixt? Zo nee, fix die shit :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
The Eagle schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:20:
[...]

Ik ben momenteel op vakantie in Zweden. Zodra ik terug ben fix ik die shit! 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Audione0 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Oh, excuses, niet goed gelezen. Infuse werkt ook op android, ik weet niet of de Nvidia Shield android based is, zo ja, dan kun je via de appstore de Infuse app installeren.
Ziet er interessant uit, maar als ik zoek op Infuse Android (of in de playstore), vind ik toch bijzonder weinig.
Weet je dit wel heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06 12:41

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Heel mooi! Ik mocht destijds van mijn vrouw geen Venere 2.5 of 3 aanschaffen. Dus nu staan er twee joekels van kasten in de kamer ipv. deze schoonheden, hahaha.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

nick_haak schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Ziet er interessant uit, maar als ik zoek op Infuse Android (of in de playstore), vind ik toch bijzonder weinig.
Weet je dit wel heel zeker?
Je hebt gelijk!
Manman, ik heb je volgens mij blij gemaakt met een dooie mus.. |:( Ik zie nu pas dat het vanuit de basis voor Apple is en met 1 connectie naar chrome cast.

My bad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Prachtige kamers en setup.

Dit is mijn The Black Hole. De wcd's ga ik nog mat zwart spuiten. Verder komt er een (mat zwarte) kabelgoot en ander laminaat (nee, niet mat zwart...denk ik). Ik wil ook upgraden naar 5.2.4 Dolby Atmos (receiver en Focal Domes)
De ezel is verdwaald en de granaatappels brengt geluk.

Afbeeldingslocatie: https://i27.photobucket.com/albums/c194/mandrake2005/UGb062m.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Mandrake466 op 09-01-2019 06:07 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mandrake466 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:22:

Dit is mijn The Black Hole. De wcd's ga ik nog mat zwart spuiten. Verder komt er een (mat zwarte) kabelgoot en ander laminaat (nee, niet mat zwart...denk ik). Ik wil ook upgraden naar 5.2.4 Dolby Atmos (receiver en Focal Domes)

[Afbeelding]
Je plaatje is ook stuk, je moet even de IMG tags gebruiken ;)
En gebruik geen imgur als picture host aub, dat doet dingen met popups en andere nare parsing :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Het eerste wat me opvalt is dat witte stopcontact @Mandrake466 ff een zwarte bij de bouwmarkt halen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
SannrHerr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Heel mooi! Ik mocht destijds van mijn vrouw geen Venere 2.5 of 3 aanschaffen. Dus nu staan er twee joekels van kasten in de kamer ipv. deze schoonheden, hahaha.
Haha,, dankjewel! Mijn vriendin heeft zelfs een kleine bijdrage gedaan aan de Venere's. Dat zegt overigens wel iets over hoe de vorige speakers eruit zagen. Als in, groot en niet mooi. Vanuit dat punt was het overtuigen dat deze speakers toch echt nodig zijn vrij makkelijk, haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

Vrijdag

De Zwarte

Mandrake466 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:22:

[Afbeelding]
+2 Redhead O+

+1 voor de beschrijvingen :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Je plaatje is ook stuk, je moet even de IMG tags gebruiken ;)
En gebruik geen imgur als picture host aub, dat doet dingen met popups en andere nare parsing :X
Heb ik gedaan. Ik snap het ook niet.

[ Voor 194% gewijzigd door Mandrake466 op 08-01-2019 18:45 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mandrake466 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:41:
[...]

Heb ik gedaan. Ik snap het ook niet.
Dat zeg ik, andere image host gebruiken. Imgur is gewoon naar met parsen en daardoor gaat de parser van GoT ook over de zeik. Dus herkennen ze dat en parsen ze het als een link.
Je hebt vermoedelijk ook een T.net fotoalbum, gebruik dat, of zoek een andere imagehost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UGb062m.jpg

Hier, zo lastig is dat toch niet? Hij is alleen wat groot, maar daar kan Imgur weinig aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:12

BoltYes

This is the Way

S_Chief schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:09:
[Afbeelding]

Hier, zo lastig is dat toch niet? Hij is alleen wat groot, maar daar kan Imgur weinig aan doen..
Zelfs daar kan imgur wat aan doen. Op edit klikken en de max breedte invullen, een paar seconden werk 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 23:02
@Mandrake466

Pfoe dat is wel heel zwart. Ideaal natuurlijk om films te kijken, maar is het ook fijn als je gewoon met de dagelijkse zaken bezig bent?

Zelf een tijd geleden mijn nieuwbouwwoning betrokken en dus was het ook tijd om alles te updaten en een tv-meubel te bouwen.

Foto's zeggen meer dan woorden:
HT1

HT2

Equipment:
- LG C8 55"
- Sony STR-DN1080
- Jamo HCS S805
- Jamo Sub 210 op een Auralex Gramma

Meubel is dus een zelfbouw gemaakt van MDF, plexiglas en meubel panelen, wat dus riante ruimte geeft voor koeling van de receiver en cable management ook geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 18:29
Hogader schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:37:
@Mandrake466

Pfoe dat is wel heel zwart. Ideaal natuurlijk om films te kijken, maar is het ook fijn als je gewoon met de dagelijkse zaken bezig bent?

Zelf een tijd geleden mijn nieuwbouwwoning betrokken en dus was het ook tijd om alles te updaten en een tv-meubel te bouwen.

Foto's zeggen meer dan woorden:
[Afbeelding: HT1]

[Afbeelding: HT2]

Equipment:
- LG C8 55"
- Sony STR-DN1080
- Jamo HCS S805
- Jamo Sub 210 op een Auralex Gramma

Meubel is dus een zelfbouw gemaakt van MDF, plexiglas en meubel panelen, wat dus riante ruimte geeft voor koeling van de receiver en cable management ook geregeld is.
Ziet er netjes uit! Wel jammer dat je, gezien nieuwbouwwoning, dus er zal gestuct zijn (aanname), geen kabelgootje in muur hebt weg gewerkt. Zijn soms net van die dingen waar je te laat aan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 23:02
SvenVis schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Ziet er netjes uit! Wel jammer dat je, gezien nieuwbouwwoning, dus er zal gestuct zijn (aanname), geen kabelgootje in muur hebt weg gewerkt. Zijn soms net van die dingen waar je te laat aan denkt.
De muren zijn niet gestuct, maar met glasvlies (renovlies) behangen. Kabelgootje frezen was echter niet bepaald een optie gezien de muren van gegoten beton zijn. (alleen al het inboren van een gaatje vereist een krachtige boorhamer).

Verder had ik eerst voorzien om de kabels op een andere manier weg te werken, maar was ik wel blij van het resultaat zonder dat gedeelte, dus heb ik het opgelost met een geplakte kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
Hogader schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:
[...]

De muren zijn niet gestuct, maar met glasvlies (renovlies) behangen. Kabelgootje frezen was echter niet bepaald een optie gezien de muren van gegoten beton zijn. (alleen al het inboren van een gaatje vereist een krachtige boorhamer).

Verder had ik eerst voorzien om de kabels op een andere manier weg te werken, maar was ik wel blij van het resultaat zonder dat gedeelte, dus heb ik het opgelost met een geplakte kabelgoot.
Logisch dan inderdaad. Je hebt in elk geval een bescheiden gootje gebruikt nu, netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 13:05
Hogader schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Ik had in onze nieuwbouwwoning een bedrijf ingehuurd die met een speciale freesmachine een kabelgootje maakte. Zelf kwam ik ook niet door de muren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
bones schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Ik had in onze nieuwbouwwoning een bedrijf ingehuurd die met een speciale freesmachine een kabelgootje maakte. Zelf kwam ik ook niet door de muren heen.
Afgezien van dat je een frees kunt huren, kun je gewoon met een haakse slijper en een diamant schijf (12 euro) vrij gemakkelijk door de betonnen muur 2 sleuven maken. Daarna met de klophamer (of met de hand beitel + mokertje) het spul er tussen weg slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stuyt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 13:24
Ik kijk al maandenlang met veel plezier naar dit topic, en blij om vandaag eindelijk mijn setup te kunnen posten:

Home Cinema set

Wat je ziet:
- Samsung U40EH6030 40' televisie
- 2x Q-acoustics 3020
- Apple Time Capsule

Wat je niet ziet:
- Denon AVR X1400H
- Marmitek IR 100 USB
- Interactieve televisie van Telfort kastje
- Google Chromecast (2015)

Bijzonder blij mee! De Time Capsule gebruik ik als accespoint/switch om het draadloos netwerk uit te breiden en om de interactieve televisie op aan te sluiten. TV zou eventueel nog wat hoger kunnen, maar ik vind het zo ook eigenlijk prima :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 14:16
Zonder een apart topic ervoor aan te maken:

Wie hier heeft wel gelijk dolby zonder op de surround knop te moeten drukken?
Ik heb dat dus bij een Onkyo receiver terwijl er wel dolby in het scherm staat

edit: ijjkt opgelost door in Kodi wasapi ipv directsound te gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 09-01-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 20:22
Waar laten jullie de stekker blokken? Met schroeven op achterkant van tv meubel monteren?

Nu hebben we dichte tv meubel dus liggen ze erachter, echter komt er een nieuw meubel op pootjes en dus kun je er onderdoor kijken, ik moet dus iets anders verzinnen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Martinusz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:11:
Waar laten jullie de stekker blokken? Met schroeven op achterkant van tv meubel monteren?

Nu hebben we dichte tv meubel dus liggen ze erachter, echter komt er een nieuw meubel op pootjes en dus kun je er onderdoor kijken, ik moet dus iets anders verzinnen.
Afhankelijk van de diepte van de kast en de grootte van de apparatuur: erachter, soms ernaast als de kast niet altijd open is. Heel soms aan de binnenkant onderaan de plank.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SvenVis

Indien mogelijk aan de achterkant van je meubel een gat maken en stekkerblok in kastje leggen? Heb ik zelf ook gedaan en vind ik wel een mooie oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5ou3ioec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:54

Ik heb mijn meubel zelf ontworpen en het middelste vak is een breed lade vak. Deze lades heb ik minder diep laten maken waardoor er daar ruimte is voor kabels en stekker blokken. Wat gaten in de schotten tussen de diverse vakken doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb in mijn tv kastje een apart 'vak' gemaakt voor al mijn stekkerdozen: Tusk in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:08
In mijn Ikea Besta meubel staat achter het rechter deurtje mijn Denon receiver. Deze heeft ruimte zat en daar kan prima een groot stekkerblok naast liggen.

Lekker makkelijk om er iets bij te pluggen, is niet eens heel lelijk en het kastje zit 9 van de 10 keer toch dicht en dan maakt het minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:13

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een Ikea Besta meubeltje met twee kastjes en 1 schuifdeurtje waarbij links achter het deurtje de stekkerdozen liggen voor de receiver, horizonbox en tv en bluetooth ontvanger en verlichting. Er zit ook een lade voor losse spulletjes. Rechts staat de reciever met de horizon box en de centerspeaker.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Anoniem: 1165950

Nieuwe appartement nieuwe inrichting.

Wat je ziet:
- LG C7 in 55 inch
- Samsung HW-MS650 soundbar

Bij de pc opstelling:
- Twee LG’s 32UD89 4K monitoren

Wat je niet ziet:
- Xbox One X
- PS4 Pro
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tygmp8Cc/Woonkamer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 20:46

masauri

aka qwybyte

Wat voor onderlegger heb je onder je keyboard en muis liggen?
Ziet er allemaal strak uit!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
@masauri lijkt erg op de onderlegger van Ikea.
Ligt bij ons ook op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 00:56
masauri schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Rete-strak zou ik haast willen zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:09
Het lijken wel bijna renders :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 15:41
Tusk schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:22:
[...]

Ik heb in mijn tv kastje een apart 'vak' gemaakt voor al mijn stekkerdozen: Tusk in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"
Die derde foto past ideaal in een "nette stekkerblok-afwerking"-topic.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masauri schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Wat voor onderlegger heb je onder je keyboard en muis liggen?
Dat is de Ikea bureau-onderlegger.

En bedankt voor de leuke reacties allen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 15:47
Heb in de kast achter de deurtjes een dubbele wand gemaakt met stekker blokken en netwerk switch, zo hou je een nette kast over.

Dubbelle wand

Dubbelle wand2

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 15:58
Na lange tijd mee gelezen te hebben is het wel eens tijd om me eigen setup te posten.

https://www.mupload.nl/img/muc4tfo1nk8rt.jpg
https://www.mupload.nl/img/xhfp7thp.jpg

Wat je ziet:

- Onkyo HTR-548 reciever
- Ongeveer 35 jaar oude Magnat Fronts type onbekend
- Dali Zensor Vokal Center
- Jamo C93 Rears
- X box One S
- Samsung KS 7000
- Nintendo Switch Pikachu Editie
- Gaar UPC mediaboxje
- Pioneer S-21SW Woofer

Al met al best tevreden over het geluid al begin je wel de ouderdom van de Magnats te merken. Die staan dan ook nog op het lijstje om vervangen te worden :) Maarja ooit van me Pa gehad dus die doen we ook niet zo maar weg.

PS. Ik probeer te thumbnailen maar het lukt me gewoon niet :(

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 11-01-2019 10:36 . Reden: Zie de rode banner om te grote foto's ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Anoniem: 1165950 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:41:

Wat je ziet:
- LG C7 in 55 inch

Bij de pc opstelling:

Wat je niet ziet:
- Xbox One X
- PS4 Pro
[Afbeelding]
Ik heb je setup gespot op /r/battlestations _/-\o_

Waar heb je die prints vandaan? HEBBON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Joenino schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:50:
Na lange tijd mee gelezen te hebben is het wel eens tijd om me eigen setup te posten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat je ziet:

- Onkyo HTR-548 reciever
- Ongeveer 35 jaar oude Magnat Fronts type onbekend
- Dali Zensor Vokal Center
- Jamo C93 Rears
- X box One S
- Samsung KS 7000
- Nintendo Switch Pikachu Editie
- Gaar UPC mediaboxje
- Pioneer S-21SW Woofer

Al met al best tevreden over het geluid al begin je wel de ouderdom van de Magnats te merken. Die staan dan ook nog op het lijstje om vervangen te worden :) Maarja ooit van me Pa gehad dus die doen we ook niet zo maar weg.

PS. Ik probeer te thumbnailen maar het lukt me gewoon niet :(
Zet die subwoofer eens lders in de kamer (langere sub kabel, plaatsing boeit niet zo) en zet je speakers eens naast je meubel. Moet jij eens kijken wat dat voor je geluid doet, met name de mids en het hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 15:58
The Eagle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Zet die subwoofer eens lders in de kamer (langere sub kabel, plaatsing boeit niet zo) en zet je speakers eens naast je meubel. Moet jij eens kijken wat dat voor je geluid doet, met name de mids en het hoog :)
Ik heb niet echt klachten over de mids en highs die zijn juist super nu en beter als toen ze op de grond stonden (omdat die Magnats vrij laag zijn zitten de speakers nu juist op oor hoogte). En de woofer heb ik daar juist neer gezet na een subwoofer crawl en hij klonk het beste als ik daar ging zitten. Kan natuurlijk wel de andere kant naast de bank nog proberen maar dan moet ik de speelgoedkist van me dochtertje ook weer verplaatsen :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheKerremenke
The Eagle schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:20:
[...]

Gisteravond terug gekomen uit Zweden. Belofte maakt schuld. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vuxT2T5OseRVYxkk3tYWVSmx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aGcI8ky6piTJJXfQFvgym8yN/medium.jpg
Bij deze is dus die shit gefixt :7 oOo

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 11-01-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 14:37
vosss schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:08:
Ik zou nog even posten hier zei ik een tijdje terug en dat was ik inmiddels vergeten, dus bij deze alsnog :)

[Afbeelding]

LG Oled B6 65 inch
Tannoy Revolution Signature DC4 speakers
Norstone stands, type weet ik zo uit mn hoofd niet
BK XXLS400FF subwoofer
Yamaha RX-A870 receiver
Xbox One X
Ziggo kastje

:)
Binnenkort een update van mijn kant. Als PostNL mee zit dit weekend nog, anders begin volgende week.
Kijk er nu al naar uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vayne schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Ik heb je setup gespot op /r/battlestations _/-\o_

Waar heb je die prints vandaan? HEBBON
Dat klopt, overigens had ik die prints gekregen. Weet dus niet waar het vandaan gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Wat je ziet:
- LG C7 in 55 inch

Bij de pc opstelling:

Wat je niet ziet:
- Xbox One X
- PS4 Pro
[Afbeelding]
Heel netjes alles weg gewerkt, maar voor mij persoonlijk is het te strak. Ik krijg een beetje wachtkamer gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik denk dat er inderdaad nog wat accessoires moeten worden toegevoegd, plantjes, frutsels, kaarsjes etc etc. Dan wordt het meer een woonkamer.

MAAR, ik zou het ook zo strak laten. Mijn vrouw zou de "troep" wel aanslepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ieder zo zijn ding. Ik ben echt van het minimalistische. Voor mij moet het strak, ik krijg jeuk van zichtbare kabels en stomme tierelantijntjes. Vriendin is het daar ook mee eens, dus op fotolijsten na (op de wanden) is dit meer onze smaak :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
TheKerremenke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Gisteravond terug gekomen uit Zweden. Belofte maakt schuld. >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij deze is dus die shit gefixt :7 oOo
:Y)

Zie je, soms heb je gewoon een stok achter de deur nodig :P
* The Eagle zwaait stok >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 19:34
Na lange tijd meegekeken te hebben zal ik mijn setup ook maar eens posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lnx94EKn9oPxmHim70uL5GuJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cx9gPvxzwXtZaY76IK4GfcWl/thumb.jpg

Wat je ziet:

(front)
- Panasonic 65 inch plasma
- Mordaunt Short Mezzo 6
- Mordaunt Short Mezzo 5
- Marantz SR7007 receiver
- Sony DVP-S725D dvdspeler (al jaren werkeloos..)
- KPN glasvezel settopbox
- Mede8er med800x3D mediaspeler
- KPN Experia V10
- BK P12-300SB-PR subwoofer
- Auralex Subdude

(back)
- Mordaunt Short Mezzo 1
- Mordaunt Short Avant 908i

Wat je niet ziet:

- Supra LoRad MK II stroomkabels met LoRad stekkers
- Supra MD06-EU/SP Verdeelblok
- Supra Sublink-RCA subwooferkabel
- Ruconnected platte HDMI kabels
- Van den Hul CS-122 luidsprekerkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22-06 20:14
^^ Mooi spul hierboven ... maareh staat het allemaal niet een beetje opgepropt in een hoekje? Ik zou al helemaal niet heel graag op die luisterpositie zitten waarbij surround en back speakers in je nek lopen te "blazen".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Valt wel mee hoor. Doordat de foto schuin genomen is vertekend het iets. Ik zou de sub naar de andere kant kunnen verplaatsen maar eerlijk gezegd stoort het me zo niet.
En door de Audysssey metingen zijn de achterspeakers mooi in balans gebracht met de voorspeakers. Ik ervaar het zeker niet als 'blazen'. De kortste afstand van de rechtse backsurround speaker is ongeveer 75 cm van mijn hoofd vandaan. Het is zeker niet ideaal maar de bank kan niet veel verder naar voren anders komt de driezits gedeelte (linkse kant op de foto) te ver in de kamer te staan. En dan gaat moeders piepen..... :-)

[ Voor 50% gewijzigd door sonsan op 11-01-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 12-06 06:53
Moet me ergens aansluiten bij Renzo.. Kan me voorstellen dat als de speakers zo dicht op de luisterpositie zitten dat je dan alsnog de afzonderlijke kanalen van elkaar kunt onderscheiden. Dan kan audyssey z'n werk gedaan hebben maar het heeft niet echt de gelegenheid om een uniforme geluid te vormen, lijkt me. In ieder geval, ik heb de surrounds ook wel eens zo dicht op de bank gehad en ervaarde dat altijd wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik zou de back surroundgeluid nog eens een keer hoger kunnen plaatsen, zodat ze wat meer naar beneden kunnen stralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Is het een 7.1 of een 5.1.2 opstelling? In geval van eerste zou ik eens kijken of er een 5.1.2 gemaakt van kan worden, schijnt met atmos en dts:x wel veel mooiere ervaring te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Het is een 7.1.
De receiver ondersteund geen Atmos of DTS:X. Ik kan wel twee speakers als breed high aan sluiten, dus tussen de fronts en de surrounds in.
Maar ik gebruik deze set 80% voor muziek. Atmos heb ik dus nog niet gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirrukje
Aahh right! Ging er misschien iets te snel vanuit dat het een film setup was, dan kan ik het me voorstellen. En had ook te snel geconcludeerd dat de 7003 wel atmos/dts:x ondersteunde. Heb zelf een 6010 staan dus ging er vanuit dat als de serie 1 omhoog gaat die ondersteuning er ook wel in zal zitten, maar niet helemaal dus. 8)7

Desalniettemin denk ik wel dat als je de backs hoog plaats en naar beneden richt dat het de geluidservaring nog wat beter zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Het is een 7007 en die heeft inderdaad de genoemde ondersteuning ook niet.
Ik zal zeker eens proberen om de backs hoger te plaatsen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 13:55

strompel

PSN: jansoe13

Wat je ziet:
- LG C7 in 55 inch

Bij de pc opstelling:

Wat je niet ziet:
- Xbox One X
- PS4 Pro
[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je die hoekbank vandaan heb, ben zelf op zoek naar een compact (hoek) bankje.

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18
Inverted_World schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:22:
Ook maar eens posten! Eindelijk gevoelsmatig dat ik wat heb om hier ook te mogen laten zien! :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat je ziet:

Sonus Faber Venere 2.5
Pro-ject Carbon RPM.1
Bluesound Node 2i
Sony TV
LP's :P

Wat je niet ziet:
Arcam SA20 versterker
Pro-ject Phonobox
Pro-ject Prebox
Nintendo Switch.
En nog meer LP's :P

Hoe is deze serie van Sonia Faber tov van de high end modellen? Overigens is sonus Faber niet het enige merk dat vanwege commerciële redenen de collectie uitbreidt naar beneden vanwege commercie. Het zijn wel mooie speakers om te zien. Onder de venere zat meen ik nog een lijn met vervangbare kleurrijke panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

strompel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:23:
[...]

Mag ik vragen waar je die hoekbank vandaan heb, ben zelf op zoek naar een compact (hoek) bankje.
Het is een u-bank die ik op maat heb laten maken bij Zitmaxx. Meeste banken waren te breed dus moest wel. Maar zeer tevreden mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 14:37
fisherman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:42:
[...]

Hoe is deze serie van Sonia Faber tov van de high end modellen? Overigens is sonus Faber niet het enige merk dat vanwege commerciële redenen de collectie uitbreidt naar beneden vanwege commercie. Het zijn wel mooie speakers om te zien. Onder de venere zat meen ik nog een lijn met vervangbare kleurrijke panelen.
Dat is de Chameleon T serie die jij meent. Die vervangbare panelen zijn trouwens debiel duur. Ik geloof iets van 400 of 500 euro voor een ander setje. Veel te veel geld als je het mij vraagt :X

Wel mooie speakers om te zien van Sonus Faber vind ik altijd, maar ik heb ze nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
fisherman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:42:
[...]

Klopt. Ik vind de veneres waanzinnig klinken. High end is natuurlijk relatief, de prijs die ik voor de gehele set heb betaald zou ik zelf bijvoorbeeld wel als semi tot high end bestempelen. Puur omdat ik 10K+ per speaker gewoon absurd vind.

Nou heb ik te horen gekregen dat Sonus Faber alle "goedkopere" lijnen gaat stoppen. Onder de 5K per speaker is in de nabije toekomst dus geen mogelijkheid meer.

Ik heb in ieder geval speakers in dezelfde budgetten kunnen testen van B&W, Dali, Dynaudio en een ander merk waar ik even niet op kan komen. En mijn voorkeur had de Sonus Fabers. De goedkope lijn heb ik niet beluisterd dus daarvan weet ik het niet. Tussen de 3.0 en 2.5 hoorde ik in ieder geval geen verschil. Wellicht enkel nodig op meer m2.

Het voornaamste wat me opviel was de versterker. Toevallig ooit hier een topic op tweakers aangemaakt over aansturing van de Sonus Fabers. Waarbij gezegd werd dat het nauwelijks uit maakte wat voor een versterker je had mits voldoende power. Dat is in ieder geval niet zo. Blind mogen testen tussen verschillende Rotels, NADs, en Arcams. Ik wilde graag Rotel puur door ervaring van kennissen. Uiteindelijk voor Arcam gegaan ondanks dat ik die by far het lelijkste vond. Door de blinde test bleek dat echter de beste keuze. En ik vond het verschil net zo groot als het verschil tussen de verschillende speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
- foutje -

[ Voor 98% gewijzigd door Inverted_World op 12-01-2019 01:29 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic