Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06
Mooi spul :)
Vraag me wel af of je ooit 5.1 met vloerstaanders gehad / ervaren hebt als ik dat zo lees?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 22:44

l3p

www.^.nl

Nou eigenlijk half :)
15 jaar terug begonnen met een Marantz PM700x met 2x Jamo Classic 8.
Een jaar later nog 2x Classic 6 toegevoegd voor 4 speakers in stereo.
Vervolgens een Marantz 5.1 versterker, center erbij en subje.
Helaas was het allemaal wel heel groot en de kleur past niet.
Dus toen overgegaan op Kef Eitjes met REL sub. Tussendoor nog een Bose 6.1 set geprobeerd.
Omdat ik toch dat volle geluid mistte weer overgestapt op de B&W M1 set met SVS SB2000.
Nog steeds niet dat geluid wat ik destijds had. Nu weer wel.
Moet zeggen dat ik het 5.1 niet heel erg mis omdat ik overdag muziek luister op hoger volume en films alleen 's avonds bij laag volume. Ook heb ik niet echt de ruimte voor speakers achter me/op zij.
Heel misschien nog wel een subje erbij :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09
We zijn ondertussen thuis ook weer verder. In april begonnen met de grote verbouwing op de benedenverdieping, waar ik de nodige kabels in de muur en onder de grond kon krijgen;

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mytg1d.jpg

Uiteraard daarna het eea weer netjes dicht gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/smazdi.jpg

En uiteindelijk weer de nodige opbouw te hebben kunnen doen

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14t8w2w.jpg

We zijn uiteraard nog steeds bezig en het is nog niet af, maar het begin is er.
Wat je ziet;

- Onkyo HT-R758 versterker (was destijds package S6505)
- Jamo S628 HCS (5.0 set)
- Sony Bravia 75" (KD-75XF9005)
- Antec Remote Fusion HTPC

[ Voor 6% gewijzigd door WaMeLiNoS op 01-10-2018 08:45 . Reden: Fixed images ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cjsonnevelt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Toch ook maar eens mijn setup op het forum plaatsen! Met nog wat aanpassingen in het verschiet maar ben al heel erg tevreden!
Eventueel nog de subwoofer vervangen (is in bruikleen) en rearspeakers! (Zoekende!!)

TV Sony 55xe9005
Receiver Yamaha rx-v673
Frontspeakers Dali zensor 1
Centerspeaker Dali zensor Vokal
Subwoofer Mordaunt Short ms907w
Beamer Optoma HD36 Full HD
i-Visions Manuel HD scherm 200cm x 113cm (16:9)
Playstation 4 pro
Ziggo Horizon box
Mediaplayer Eminent em7680 4k
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EbhMSpS0saEDIc88sEEJeAHA/thumb.jpg
Beamerwoonkamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 11:20

IJsrace

null

cjsonnevelt schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:25:
Toch ook maar eens mijn setup op het forum plaatsen! Met nog wat aanpassingen in het verschiet maar ben al heel erg tevreden!
Eventueel nog de subwoofer vervangen (is in bruikleen) en rearspeakers! (Zoekende!!)

TV Sony 55xe9005
Receiver Yamaha rx-v673
Playstation 4 pro
Ziggo Horizon box
[Afbeelding]
[Afbeelding: Beamerwoonkamer]
Mooie kleur combi van je vloer, het meubel en het blauw op de muur :) lekker strak zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Erg strak! Welk meubel is dat?

TV Sony 55xe9005
Receiver Yamaha rx-v673
Playstation 4 pro
Ziggo Horizon box
[Afbeelding]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjsonnevelt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Dat zijn de ikea besta kastjes met steigerhouten blad!
dano_nl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:13:

[...]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-08 15:50
panomi schreef op maandag 3 oktober 2016 @ 18:50:
[...]

Mijn plafond is 2.60m en het scherm hangt op 2.37m. Hangt met de voorkant tegen de muur i.v.m. toog ;).
Scherm is een Ivisions tab-tensioned 90".

[Afbeelding]

Dit resulteert dat bovenkant scherm op ongeveer 1.94m uitkomt met een voorloop van 32cm.

[Afbeelding]

Een prima hoogte om naar te kijken zonder dat je last hebt van je nek.

[Afbeelding]

Mocht je ruimte hebben in je muur is dit ook een mooie oplossing:

YouTube: Heimkino "Move" - Wie man die gesamte Heimkinotechnik im W...
Vandaag precies 2 jaar geleden volgens mijn post :). Ik heb inmiddels mijn projectiescherm opgehangen en hier een koof voor gemaakt. Deze geschilderd in de kleur van de muur. Het kabeltje dient nog weggewerkt te worden. Helaas had ik hier geen rekening mee gehouden ten tijde van het sleuven maken in de muur. Meer omdat ik van plan was te projecteren op de muur, maar valt toch wat tegen vandaar dat ik mijn scherm maar weer heb opgehangen.

En ja, het scherm hangt niet aan het plafond. Het plafond is namelijk 3.10m en wil je geen last van je nek hebben dient het geheel dus lager te hangen. Dit was eigenlijk het voornaamste probleem. Projecteren boven de tv geeft een ongezonde spanning in je nek. Dus, helaas maar concessies doen en een koof maken :).

Afbeeldingslocatie: https://www.nasdag.nl/images/GoT/16.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door panomi op 03-10-2018 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
panomi schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

Vandaag precies 2 jaar geleden volgens mijn post :). Ik heb inmiddels mijn projectiescherm opgehangen en hier een koof voor gemaakt. Deze geschilderd in de kleur van de muur. Het kabeltje dient nog weggewerkt te worden. Helaas had ik hier geen rekening mee gehouden ten tijde van het sleuven maken in de muur. Meer omdat ik van plan was te projecteren op de muur, maar valt toch wat tegen vandaar dat ik mijn scherm maar weer heb opgehangen.

En ja, het scherm hangt niet aan het plafond. Het plafond is namelijk 3.10m en wil je geen last van je nek hebben dient het geheel dus lager te hangen. Dit was eigenlijk het voornaamste probleem. Projecteren boven de tv geeft een ongezonde spanning in je nek. Dus, helaas maar concessies doen en een koof maken :).

[Afbeelding]
oef wat jammer, waarom geen tab tensioned scherm met flink drop van zwart aan de bovenkant? Toch aan het plafond en met 1m zit je al goed, meesten zijn wel zo te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Clvl13 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

oef wat jammer, waarom geen tab tensioned scherm met flink drop van zwart aan de bovenkant? Toch aan het plafond en met 1m zit je al goed, meesten zijn wel zo te stellen..
Het is een tabtensioned scherm echter is de bovendrop maar 40 cm. En ik heb deze al wat jaren en geen behoefte om opnieuw te investeren. Beamer wordt ook eigenlijk alleen maar gebruikt in de wintermaanden. Er komt vast een keer een OLED en dan ben ik bang dat ik de beamer gewoon links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
panomi schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Het is een tabtensioned scherm echter is de bovendrop maar 40 cm. En ik heb deze al wat jaren en geen behoefte om opnieuw te investeren. Beamer wordt ook eigenlijk alleen maar gebruikt in de wintermaanden. Er komt vast een keer een OLED en dan ben ik bang dat ik de beamer gewoon links laat liggen.
Aha, nog steeds jammer. Ik heb oled in woonkamer (65”), maar haalt het niet bij de beamer ervaring. Zou daar toch eens over nadenken als ik jou was, tab tensioned met bovendrop is snel te halen bij onze oosterburen voor zeer schappelijke prijs met zeker wel >1m drop. Die koof helemaal mooi en oled ook, maar voor het geld van oled kan je ook mooie jvc beamer halen voor jaren veel meer plezier. Zelf weten natuurlijk;)..

Cheers!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
Clvl13 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Aha, nog steeds jammer. Ik heb oled in woonkamer (65”), maar haalt het niet bij de beamer ervaring. Zou daar toch eens over nadenken als ik jou was, tab tensioned met bovendrop is snel te halen bij onze oosterburen voor zeer schappelijke prijs met zeker wel >1m drop. Die koof helemaal mooi en oled ook, maar voor het geld van oled kan je ook mooie jvc beamer halen voor jaren veel meer plezier. Zelf weten natuurlijk;)..

Cheers!
Ik snap eigenlijk het probleem niet zo. Hij heeft het toch mooi opgelost met die koof zo? Ik zou ook geen nieuw scherm hebben gehaald eigenlijk, tenzij het groter zou zijn, want groter is uiteindelijk toch ook wel gewoon beter met schermen wat mij betreft.

Verder eens met het idee om een nieuwe beamer te overwegen. Het vergelijk met OLED is moeilijk, qua contrast ga je het altijd afleggen. Ook al heb je een projector met heel hoog contrast, je in beeld contrast is altijd lager door reflectie van licht. Ik ben thuis heel erg tevreden met mijn beamer (Epson tw9200), maar eigenlijk is mijn ruitme (huiskamer) niet zwart genoeg. Maar ja, er zijn grenzen :). En toch kijk ik liever op een beamer scherm dan op een (veel kleiner) oled scherm, dan word ik toch minder in de film gezogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
[...]

Cheers!
Dat jij het jammer vindt mag uiteraard. Echter, de behoefte van ieder is anders. En zoals ik al zei, ik heb de spullen in huis en vindt het onnodig om te investeren in iets wat ik in mindere mate gebruik, oosterburen of niet. Ik heb 1,5 jaar zonder beamer gedaan en eigenlijk heb ik het niet eens gemist. Het is meer dat ik dacht, laat ik het eens ophangen want niet gebruiken is ook zonde en in de verkoop levert het nagenoeg niets meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Kon het toch niet laten om toch eens een center toe te voegen aan de 2 Dali F5's.
Had nog een B&W XTC (opknappertje) staan. Toch wel een groot verschil bij films.
Dus .. deze week ook maar een sub van marktplaats gezocht. De baas liet deze grootte nog net toe O-)
De sub, een sunfire xteq8, voegt toch wel enorm veel toe bij films en muziek.
Genieten zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/76x5yxALRcUcu0iYp9GHE4Dg/full.jpg

Denk er over om de XTC ook in pianolak te laten spuiten omdat deze vol met krassen zit
Sub staat andersom ivm instellen/testen

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Iets zegt me dat er binnenkort ook nog een paar kleine sattelietjes komen :P
Van die melkpakjes van Kef ofzo, klein mar goed spul, hang je zo op, baas blij jij blij ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:44
dano_nl schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:13:

[...]
Ok he. Precies dezelfde maar dan met hoogglans wit en een glaSn plaat op top. Ga binnenkort ook maar eens een pic plaatsen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 13:06
[...]

Cheers!
Waar vind ik een tab-tensioned scherm met 1m blackdrop voor schappelijke prijs?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 05:52:
[...]

Waar vind ik een tab-tensioned scherm met 1m blackdrop voor schappelijke prijs?
Net geen 1 meter:
https://www.projectiesche...ries-projectiescherm.html

Voor mij is/was dit een goede prijs. Mijn huiskamer is 2,6m hoog

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 07-10-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Hulliee schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Net geen 1 meter:
https://www.projectiesche...ries-projectiescherm.html

Voor mij is/was dit een goede prijs. Mijn huiskamer is 2,6m hoog
Thanks, echter is dat geen echt tensioned scherm. De touwen zitten recht en houden het scherm niet echt onder spanning (daarvoor moeten de touwen namelijk naar buiten lopen) het is beter dan een normaa scherm maar helaas zullen er hier uiteindelijk toch golven in ontstaan. Ik heb het andere scherm van hun en die heeft max 30 cm blackdrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

Thanks, echter is dat geen echt tensioned scherm. De touwen zitten recht en houden het scherm niet echt onder spanning (daarvoor moeten de touwen namelijk naar buiten lopen) het is beter dan een normaa scherm maar helaas zullen er hier uiteindelijk toch golven in ontstaan. Ik heb het andere scherm van hun en die heeft max 30 cm blackdrop
Het is wel degelijk een tension systeem: Tension2D noemt deze fabrikant het. Ik heb dit scherm nu 2 jaar en er zijn geen golven ontstaan. Je kan de spanning ook zelf regelen: niet te klein maar ook niet te groot afregelen zodat het scherm perfect hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Hulliee schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Het is wel degelijk een tension systeem: Tension2D noemt deze fabrikant het. Ik heb dit scherm nu 2 jaar en er zijn geen golven ontstaan. Je kan de spanning ook zelf regelen: niet te klein maar ook niet te groot afregelen zodat het scherm perfect hangt.
Helaas zijn er al veel verhalen dat hij toch gaat krullen. Ze zeggen zelf op hun site ook “nauwelijks” het is gewoon met rechte draden onmogelijk om veel zijwaardse spanning te creeeren en zo het krullen en golven helemaal te elimineren. Zonder tension blijven schenen meestal ook wel paar jaar recht. Ik kijk toch even verder maar bedankt voor de tip.

Ik ben nog steeds benieuwd welk scherm @Clvl13 bedoeld

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 07-10-2018 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clvl13
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Helaas zijn er al veel verhalen dat hij toch gaat krullen. Ze zeggen zelf op hun site ook “nauwelijks” het is gewoon met rechte draden onmogelijk om veel zijwaardse spanning te creeeren en zo het krullen en golven helemaal te elimineren. Zonder tension blijven schenen meestal ook wel paar jaar recht. Ik kijk toch even verder maar bedankt voor de tip.

Ik ben nog steeds benieuwd welk scherm @Clvl13 bedoeld
Check deze link en zoek wat uit ;).

https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer.html

Van akoestisch scherm, tot recht tensioned of toch schuin. Van zilver achtergrond tot zwart. Heel wat keus en elk formaat. Ff goed zoeken!
Ik heb een spanscherm gewoon van hun nu al 2 jaar hangen en perfect(eigen bios ruimte gelukkig).

Kwaliteit is erg goed, prijs is erg goed! Ik heb deze mogen vergelijken naast kingpin, de duurdere duitse schermen (heimkino spul van 1300+), maar ik vond de esmart echt rete goed! Mooie materialen en uiterst degelijk. Ze verzenden naar NL binnen paar dagen in huis; top!

[ Voor 11% gewijzigd door Clvl13 op 07-10-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Clvl13 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Check deze link en zoek wat uit ;).

https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer.html

Van akoestisch scherm, tot recht tensioned of toch schuin. Van zilver achtergrond tot zwart. Heel wat keus en elk formaat. Ff goed zoeken!
Ik heb een spanscherm gewoon van hun nu al 2 jaar hangen en perfect(eigen bios ruimte gelukkig).

Kwaliteit is erg goed, prijs is erg goed! Ik heb deze mogen vergelijken naast kingpin, de duurdere duitse schermen (heimkino spul van 1300+), maar ik vond de esmart echt rete goed! Mooie materialen en uiterst degelijk. Ze verzenden naar NL binnen paar dagen in huis; top!
Interessant! Alleen max 50 cm blackdrop. Ik gok net te weinig maar ga het eens onderzoeken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Greetoz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Interessant! Alleen max 50 cm blackdrop. Ik gok net te weinig maar ga het eens onderzoeken. Thanks
Dat zijn nog eens mooie prijsjes heh. En geloof me; kwaliteit is echt goed! Ook hoe het verpakt wordt; kan Siberië wel aan xD..

Verder vond ik de kleuren op dit scherm ook heel goed. Zoek wel ff goed uit welk type je wil; behoorlijk veel aanbod ook qua maten.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21:24

Audione0

Strijdt der titanen

l3p schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:27:
De sub, een sunfire xteq8, voegt toch wel enorm veel toe bij films en muziek.
Genieten zeg!
Kun je de sub eens beter beschrijven qua sound?

Ik ben nl opzoek naar sunfire, gezien het geringe formaat (Mooie WAF) en de specs ben ik blij, maar ik zou wel even willen weten hoe deze klinkt in jou optiek :)

ik wil deze 2x aanschaffen nl :)

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 08-10-2018 12:51 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

TV Sony 55xe9005
Receiver Yamaha rx-v673
Playstation 4 pro
Ziggo Horizon box
[Afbeelding]
Hey! lijkt bijna op mijn opstelling. Zal later eens een foto plaatsen (nog zonder HT spul helaas :( )
Afbeeldingslocatie: https://paulinapolder.files.wordpress.com/2017/01/img_1424-1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Younes op 08-10-2018 13:18 ]

...en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
Heb je je laminaat nou doorgetrokken op je meubel :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

The Eagle schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:58:
Heb je je laminaat nou doorgetrokken op je meubel :?
Dat is PVC en het resultaat mag er wezen. Al zeg ik ‘t zelf 🙂

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Audione0 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Kun je de sub eens beter beschrijven qua sound?

Ik ben nl opzoek naar sunfire, gezien het geringe formaat (Mooie WAF) en de specs ben ik blij, maar ik zou wel even willen weten hoe deze klinkt in jou optiek :)

ik wil deze 2x aanschaffen nl :)

Dank!
Geef me nog een week en ik laat het je weten :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21:24

Audione0

Strijdt der titanen

l3p schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:28:
[...]

Geef me nog een week en ik laat het je weten :)
Uiteraard :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51
Vorig verhuist naar een mooi groot huis en begin dit jaar de TV weggedaan en een permanent scherm met beamer opgehangen. De kijkervaring is echt geweldig al mis je overdag behoorlijk wat contrast.

Scherm: iVisions Frame 4K 104"
Beamer: Optoma HD27
Receiver: NAD T-763
Speakers: Inifinity Kappa 7.1 met bijbehorend videocenter, de rears zijn (nu nog) white van speakers.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/klein/overzicht.jpg

De huiskamer is een soort splitlevel waarbij de voorzit een leef/zitkuil is. Een perfecte muur om een groot scherm op te hangen, de plafondhoogte is 3,15m.

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/klein/kijkpositie.jpg

Dit is ongeveer de beleving wanneer je op de bank zit. De afstand tot het scherm is ~4 meter.

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/klein/beamer.jpg

De beamer aan het plafond, stroom en hdmi heb ik dankzij het valse plafond onzichtbaar weg kunnen werken en komen achter de gordijnen langs de verwarmingsbuis weer naar beneden.

Eigenlijk hangt de beamer te hoog waardoor ik nu behoorlijk wat correctie toe moet passen, dit gaat ten koste van de scherpte. Eigenlijk zou de beamer ~50cm lager moeten hanger, de WAF is dan helaas ver te zoeken.

De volgende beamer wordt er een met vertical lens shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@LiquidSmoke Zo'n groot scherm is natuurlijk hartstikke fijn voor de immersie en beleving. Ik zou, denk ik, alleen niet de scherpte en kleurechtheid van mijn OLED willen opgeven. Kan je overdag de ondertiteling nog goed lezen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Jorgen schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:25:
@LiquidSmoke Zo'n groot scherm is natuurlijk hartstikke fijn voor de immersie en beleving. Ik zou, denk ik, alleen niet de scherpte en kleurechtheid van mijn OLED willen opgeven. Kan je overdag de ondertiteling nog goed lezen?
Redelijk, de kuil ligt aan de noordzijde waardoor er geen direct zonlicht op valt. Als de kinderen overdag tekenfilms kijken is het prima te doen (veel kleur)..

Zelf kijk ik overdag sowieso bijna geen TV, dan wacht ik tot het schemert (fijn dat de dagen korter worden nu ;) )

Uiteraard is zijn de kleuren en het contrast van oled veel beter maar ik ben nu zo gewend aan het grote beeld dat ik niet meer anders wil.

Ik heb er ook een 3d bril set bij (active shutter via 3d sync), dan moet ik het wel goed donker maken door de gordijnen dicht te doen maar bijvoorbeeld Star Ward, Valerian and the city of thousands planet en Dr Strange zijn echt super om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

LiquidSmoke schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:41:
Eigenlijk hangt de beamer te hoog waardoor ik nu behoorlijk wat correctie toe moet passen, dit gaat ten koste van de scherpte. Eigenlijk zou de beamer ~50cm lager moeten hanger, de WAF is dan helaas ver te zoeken.

De volgende beamer wordt er een met vertical lens shift.
Je hebt ook degelijke uitschuifbare beamer beugels. Lijkt mij een betere optie voor jou!

Deze bijvoorbeeld.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
the-body schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

Je hebt ook degelijke uitschuifbare beamer beugels. Lijkt mij een betere optie voor jou!

Deze bijvoorbeeld.
Dat had ook mijn voorkeur echter komt de beamer dan pontificaal in zicht te hangen als je de kuil in kijkt/loopt vanaf het hoge gedeelte, nu valt het niet zo op:

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/klein/beamer_installatie.jpg

50cm lager past wel, ik loop er dan met mijn hoofd niet tegenaan of zo, hiet er er gewoon niet uit ;)

let niet op de vieze gordijnen, deze zijn inmiddels vervangen en we hebben inmiddels overgordijnen laten hangen

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidSmoke op 14-10-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je zou de beamer ook op een plankje aan de muur kunnen plaatsen ipv aan het plafond, dan hangt hij wel op de juiste hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

LiquidSmoke schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Dat had ook mijn voorkeur echter komt de beamer dan pontificaal in zicht te hangen als je de kuil in kijkt/loopt vanaf het hoge gedeelte, nu valt het niet zo op:

[Afbeelding]

50cm lager past wel, ik loop er dan met mijn hoofd niet tegenaan of zo, hiet er er gewoon niet uit ;)

let niet op de vieze gordijnen, deze zijn inmiddels vervangen en we hebben inmiddels overgordijnen laten hangen
Volgens mij schuif je hem alleen maar uit als je een film gaat kijken. Na de aftiteling schuif je hem weer omhoog en is SWMBO ook weer tevree,

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Of je zet hem in een WAF approved kastje tegen de muur. Valt de beamer ook niet zo op en kan de vrouw de kast verder volstouwen met prulletjes (kaarsjes, budda beeldjes, plantjes ... je kent het wel :P). Of zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=15766.0;attach=237215;image

Ik ben sowieso niet kapot van beamers aan het plafond, dat ding is altijd "aanwezig" hoe goed je dat ook wegwerkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik heb bij mij thuis de beamer tegen de muur op een beugel zitten met een plank er onder.

Beamer

Je ziet de beamer zeker nog wel zitten maar is niet direct aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 21:55
renzo4000 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:18:
Of je zet hem in een WAF approved kastje tegen de muur. Valt de beamer ook niet zo op en kan de vrouw de kast verder volstouwen met prulletjes (kaarsjes, budda beeldjes, plantjes ... je kent het wel :P). Of zoiets:

[Afbeelding]

Ik ben sowieso niet kapot van beamers aan het plafond, dat ding is altijd "aanwezig" hoe goed je dat ook wegwerkt.
Hoe heb je de kabels weg gewerkt? Stroom en HDMI. Toevallig ook een foto van? Bvd

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit was maar een willekeurig voorbeeld, dus geen idee hoe deze gebruiker dat heeft gedaan. Maar er zijn natuurlijk verschillende opties mogelijk (frezen, kabelgoot, etc).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Aah zo. Internetpic. Dacht dat het je eigen beamer setup was

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

charrel

Cortisol4life..

TheKerremenke schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Hoe heb je de kabels weg gewerkt? Stroom en HDMI. Toevallig ook een foto van? Bvd
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15766.0

Zonder kabels nog dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 23:11
Hopelijk ben ik hier in het juiste topic, zo niet hoor ik dat graag:

Vorig jaar verhuisd naar een vrijstaande woning en flink aan het klussen geweest om alles zoveel mogelijk naar onze wens te laten zijn. Nu is,mijn grote droom om een echte thuisbioscoop te maken (systemen, akkoestiek, verlichting, domotica alles er op en er aan). We hebben hier al een kamer voor gereserveerd en zijn nu eigenlijk zover om dat eens echt aan te pakken.

Er komt alleen nogal veel bij kijken en als een echte Tweaker ben ik zo perfectionistisch als de pest en constant bezig met wat het beste is. Ik ben echter op een punt aan beland van information overload en weet dus niet meer zo goed waar/hoe te beginnen. Nu zag ik dat er ook bedrijven zijn die gespecialiseerd zijn in het maken van thuisbioscopen en bijna alles op zich kunnen nemen. Op zich zou dat mij een hoop zorgen schelen, al zal het wel een stuk meer gaan kosten.

Ik was dus benieuwd of mensen ook op zo'n punt hebben gestaan en hoe ze uiteindelijk alles toch voor elkaar hebben gekregen. Daarnaast of er wellicht Tweakers zijn die ervaring hebben met zulke bedrijven en wat jullie indruk was en wat de "premium" uiteindelijk is geweest qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@Flight777 Op het HT Forum zijn er een aantal mensen die professioneel installateur/adviseur zijn :)

Misschien zitten die hier trouwens ook wel, zou me niks verbazen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Dit is wel een mooi idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:48
Flight777 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:14:
Ik was dus benieuwd of mensen ook op zo'n punt hebben gestaan en hoe ze uiteindelijk alles toch voor elkaar hebben gekregen. Daarnaast of er wellicht Tweakers zijn die ervaring hebben met zulke bedrijven en wat jullie indruk was en wat de "premium" uiteindelijk is geweest qua kosten?
Ik heb ook op dat moment gestaan maar voor mij was het zelf doen belangrijker of leuker dan het perfect hebben. Op een dag heb ik met alleen een plan in mijn heeft de hamer gepakt en begonnen en eenmaal begonnen kon ik niet meer terug. En ja ook ik heb genoeg fouten gemaakt maar er van geleerd voor een volgende keer :)
Om alles betaalbaar te houden heb ik mijn speakers grotendeels tweedehands gekocht alsook de blu-ray speler, versterker was een demo model. Zelfbouw scherm, zelf vloerbedekking gelegd, zelf verlaagd plafond gemaakt, zelf kabels en elektra gelegd en nu kijken we elk weekend film op een 120 inch scherm met 7.2.4 dolby atmos setup. Toekomstige updates: 4K, bass shaker in de bank en nog wat afwerk dingetjes.

In Duitsland zijn een paar bedrijven die alles uit handen kunnen nemen, in Nederland en Belgie zullen er ook wel zijn:
http://www.takeoffmedia.d...heimkino-information.html
Die doen alles van isolatie, akoestiek, apparatuur, wand en vloer bekleding, stoelen maar ik denk dat je schrikt van de premium die je moet betalen. Dacht dat het al makkelijk richting de 10 a 15 duizend euro gaat zonder materiaal. Maar dan heb je ook wat.

Nog een paar:
https://cinemadream.nl/
https://www.homecinemaexperience.nl/
http://mutrox.com/nl/thuisbioscoop-bouwen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
En @Atmoz :) ?

En ik heb zelf één specialisme, en dat is het afregelen van multisub. Gelijkmatig en strak sublaag krijgen is namelijk best wel een uitdaging :).

[ Voor 89% gewijzigd door Jag op 15-10-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 15-08 23:11
@Vrijdag Dank voor de verwijzing, ik ga daar eens even kijken!

@Juicie Bedankt voor het delen! :) Electronica zit ik niet zo heel erg mee (goede beamer heb ik bijvoorbeeld al: EH-TW7300 vanuit oude huis), daar kom ik wel uit. Gaat mij juist meer om het contructieve deel, isoleren, bedraden, verlichting etc. Slopen kan ik als de beste, maar qua bouwen ben ik nog niet zo handig :) Helemaal in een home theater wil je alles mooi afwerken en ook voor de akoestiek meteen goed doen.
Waren er main guidelines die je hierin volgde of echt heel veel vallen en opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Even een tip aan de meeste mensen. Probeer die speakers eens wat verder van de muren te plaatsen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zo hangt mijn whopping 720p beamer er nu bij. Met een takje nep klimop als camouflage :')

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/czDVAf/IMG-20180704-220252649.jpg

Er mag hard gelachen worden :+ Mijn rears gebruik ik nu als frontspeakers bij mijn computer. Waren eigenlijk te zwaar om aan de muur te hangen, moet daar nog eens simpele speakertjes voor aanschaffen.

...en ik had niet opgeruimd, soit :P

[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 16-10-2018 09:31 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Resolutie van een beamer is wat mij betreft niet het belangrijkste. Kleur echtheid, contrast en lichtopbrengst tellen toch zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik weet eigenlijk niet eens uit mijn hoofd meer welk type het is. Het is een Benq, 720p DLP beamer. Heb het ding al een jaar of tien denk ik. Staat eigenlijk nauwelijks aan, hooguit in de winter als ik zin en tijd heb een paar films te kijken. Op zich vind ik het verder wel prima, ondanks dat ik een beelddiagonaal heb van ongeveer 2m30 heb ik geen last van de lage resolutie. Ik heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal, dat scheelt ook wel.

Speakers zijn Jamo 606 en een Kef QC1 trouwens. De rears (hier niet op de foto) waren Mission E-30 en de sub is ook een Mission, maar daar ben ik het type even van vergeten. Staat ook nauwelijks aan want de fronts geven ook wel redelijk was laag. Receiver en dvd speler zijn van Marantz, typenummer moet ik thuis even nakijken. De dvd speler is wel regiovrij, handig voor die paar R1 dvd's die ik nog heb. Mediaspeler een AC Ryan POHD2 en als br speler heb ik een PS3. PS4 staat onder mijn bureau bij mijn pc. Tv is een Samsung weet-ik-veel-wat 46", wel FHD. Gebruik ik alleen als mijn zoontje Molletje wil kijken of als mijn moeder er is en het journaal wil zien. Die kabel rechts van de tv is zo'n kleine DVB-T antenne voor Ned1,2,3 en RTV West.

Apparatuur staat trouwens rechts van de bank in dat zwarte kastje, dan heb ik dat niet in het zicht als ik in het donker aan het kijken ben. Zit ook van dat donkere glas voor.

Disclaimer, ik ben noch audiofiel noch HT expert. Dus of het allemaal wel matcht, geen idee. Het kijkt en klinkt wmbt in elk geval wel prima, als ik het gebruik dan :P

[ Voor 28% gewijzigd door Vrijdag op 16-10-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:48
Flight777 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:05:

@Juicie Bedankt voor het delen! :) Electronica zit ik niet zo heel erg mee (goede beamer heb ik bijvoorbeeld al: EH-TW7300 vanuit oude huis), daar kom ik wel uit. Gaat mij juist meer om het contructieve deel, isoleren, bedraden, verlichting etc. Slopen kan ik als de beste, maar qua bouwen ben ik nog niet zo handig :) Helemaal in een home theater wil je alles mooi afwerken en ook voor de akoestiek meteen goed doen.
Waren er main guidelines die je hierin volgde of echt heel veel vallen en opstaan?
Akoestiek was voor mij een beetje natte vinger werk O-) . Ik zit onder een zolder dak dus met 2 schuine muren/plafonds heb ik in de breedte richting geen tot weinig staande golven. Verder heb ik op de vloer isolatie gelegd met tapijt. In de lengte richting en op het verlaagde plafond heb ik zelf gebouwde geluidsabsorberende panelen gehangen. Achter het verlaagde plafond zit steenwol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 13:23
Juicie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

In Duitsland zijn een paar bedrijven die alles uit handen kunnen nemen, in Nederland en Belgie zullen er ook wel zijn:
http://www.takeoffmedia.d...heimkino-information.html

Nog een paar:
https://cinemadream.nl/
https://www.homecinemaexperience.nl/
http://mutrox.com/nl/thuisbioscoop-bouwen/
Hier in het zuiden nog een partij (geen ervaring mee): http://www.thuisbioscooplimburg.nl/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:01

Roytoch

Nietes

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Hier in het zuiden nog een partij (geen ervaring mee): http://www.thuisbioscooplimburg.nl/nl/
Die is erg actief op dit forum volgens mij (@Atmoz toch?). Heeft zelf een hele dikke setup staan (Atmoz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" bijvoorbeeld).

Niet mijn bedoeling om tegen iemands zin te doxen trouwens, omdat ik het logo wel eens langs heb zien komen leek het me okay om te delen. Zo niet haal ik dit bericht uiteraard weg.

Welles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03

Atmoz

Techno!!

Jag schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:20:
En @Atmoz :) ?

En ik heb zelf één specialisme, en dat is het afregelen van multisub. Gelijkmatig en strak sublaag krijgen is namelijk best wel een uitdaging :).
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Roytoch schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Die is erg actief op dit forum volgens mij (@Atmoz toch?). Heeft zelf een hele dikke setup staan (Atmoz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" bijvoorbeeld).

Niet mijn bedoeling om tegen iemands zin te doxen trouwens, omdat ik het logo wel eens langs heb zien komen leek het me okay om te delen. Zo niet haal ik dit bericht uiteraard weg.
Thanks dat jullie allemaal aan mij denken _/-\o_ 8)

Aangezien ik zo ontzettend veel plezier met dit alles beleef, heb ben ik er inderdaad (enkele maanden geleden) een eigen bedrijfje in gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Aha, woon volgens mij vlakbij je in Eijsden, zie je bus wel eens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:53
Atmoz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:07:

Thanks dat jullie allemaal aan mij denken _/-\o_ 8)

Aangezien ik zo ontzettend veel plezier met dit alles beleef, heb ben ik er inderdaad (enkele maanden geleden) een eigen bedrijfje in gestart :)
Audio en tv is ook gewoon gaaf spul en een gave hobby :)
Interessant dat ik weet dat jij een eigen bedrijfje hier in hebt. Binnen nu en twee jaar ga ik waarschijnlijk een nieuw huis bouwen / naar een nieuw nieuwbouwhuis. Ik wil heel graag een deftige afgewerkte HT, maar kan zelf amper een fietsband plakken :') . Of dat nu in de woonkamer is of in een dedicated ruimte weet ik nog niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijdag schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:28:
Zo hangt mijn whopping 720p beamer er nu bij.
De allereerste keer dat ik bij iemand thuis een beamer in actie zag was ook nog maar enkele jaren geleden. Was ook een 720p op een 2.30m breed doek, niks geen batcave maar gewoon een lichte woonkamer.

Ik wist niet wat ik zag toen ik even een stukje van The Crazies mocht zien, holy fuck wat is een thuisbios gaaf _/-\o_
Later nog wel eens een "echte" thuisbios gezien (batcave en sony HW40) en een keer een demo meegemaakt bij een HT-forumsponsor met de Epson EH-TW7200, 9200 en sony HW40 en HW55, dan kun je zien wat er allemaal mogelijk is, en dat zijn zelfs nog midrange spullen :o

Geniet ervan d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 17-10-2018 12:22 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
Ach, een oude kameraad van me kocht ooit een beamer. Een van de eerste dingen die we deden was mijn oude NES verslepen en aan dat ding hangen. Mario was met 40 cm hoogte wat blokkerig maar dat was ie sowieso al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 07:33
Flight777 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:05:

Hier al gekeken? Het grote akoestiek topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36
Ik zal onze opstelling ook eens posten. Er is het nodige veranderd de laatste maanden. De oude 32 inch HD-ready tv is vervangen door een nieuw groter exemplaar, voor de boekenplank speakers en center is een passieve soundbar gekomen en (eindelijk, na zeven jaar.....) heb ik de juiste pootjes gevonden voor mijn zelf ontworpen tv-meubel :)

Hier dus geen mega grote tv en grote vloerstaanders. Het moet toch een beetje in het interieur passen ;)

Wat je ziet:
- Nieuwe Sony XF9005 tv, 49 inch, groot genoeg voor onze kamer en een kijkafstand van 2,75m
- Monitor Audio SB-2, een passieve soundbar die je dus gewoon aansluit op je versterker.
- Een bescheiden Rel T-zero subwoofer
- Squeezbox Classic, nog steeds geweldig voor muziek!
- IR-extender.
- De kast met de nieuwe pootjes :)

Achter de deurtjes:
- Denon X1300W surround receiver.
- Intel NUC als HTPC (Windows/Kodi) met externe dvd-drive.
- Ziggo Mediabox.

Niet zichtbaar in de trapkast in de hal:
- Windows 10 mediaserver (fileserver, Emby, Squeezbox server, Subsonic, DVB-link)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/39DZn7tNKCPlgnJJZCVFpPi4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F8y0JrfJ4EesIDfSeSoil7zv/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RPQeihP53BH4RW3Ds2MVsTM1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
@D-e-n mooie rustige setup. Alhoewel ik zelf nooit zonder goed geluid zou kunnen.

Krijg wel de kriebels van new girl, wat een flutserie was dat. Meegekeken met mijn vriending, maar o boy, wat een slappe crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
D-e-n schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:12:
(eindelijk, na zeven jaar.....) heb ik de juiste pootjes gevonden voor mijn zelf ontworpen tv-meubel :)
Zeker mooi pootjes. Mag ik vragen waar je die vandaan heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36
Frid0 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

Zeker mooi pootjes. Mag ik vragen waar je die vandaan heb?
Uiteraard :)

Ze komen van meubelpootjes.nl Het zijn de hairpin poten, in diverse kleuren en twee lengtes beschikbaar. We hebben die van 15cm.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34

RnB

Ik ben net verhuisd, dus de set up is nog niet helemaal af. Maar voor nu ben ik er uiterst content mee.

De nog steeds fantastische LG EG910V als beeldbuis voor de KPN settopbox, Apple TV en PS4. Geluid komt uit de Dynaudio Contour 20, versterkt door een Naim NAP 200DR en NAC-N 272 combinatie.

Stiekem zou ik een grotere tv willen, maar qua beeldkwaliteit doet de LG nog zo goed mee, dat ik het zonde vind om deze te vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 28-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

RnB schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:22:

De nog steeds fantastische LG EG910V als beeldbuis voor de KPN settopbox, Apple TV en PS4. Geluid komt uit de Dynaudio Contour 20, versterkt door een Naim NAP 200DR en NAC-N 272 combinatie.

Stiekem zou ik een grotere tv willen, maar qua beeldkwaliteit doet de LG nog zo goed mee, dat ik het zonde vind om deze te vervangen.
Mooie setup, alleen mijn OCD kickt hard in met dat kabelgootje van de TV, waarom niet een mooie goot in het midden?

Afbeeldingslocatie: https://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/stoel2upload.jpg
Mijn LG OLED.
Het lelijke Ikea kleed is vervangen, meer gekocht om te zien of de maat goed was :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheKerremenke
Of opvullen met een center speaker. Dan heb je helemaal geen kabelgoot nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lGE7SUCoq5XiCC4hJmX8ERiC/full.jpg

Ben nog aan t sparen voor een andere reciever en atmos speakers voor hoog tegen de muur. Dacht zelf aan een Marantz 7012 en Dali c-1 alteco’s.

Dan nog een keer een beamer of grotere & OLED tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Mijn LG OLED.
Het lelijke Ikea kleed is vervangen, meer gekocht om te zien of de maat goed was :+
Cool interieur. Clean, en leuke retro vibe. Een van de netst gemaakte repro-Eames loungers die ik gezien heb :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:52
TheKerremenke schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:54:
Of opvullen met een center speaker. Dan heb je helemaal geen kabelgoot nodig.

[Afbeelding]

Ben nog aan t sparen voor een andere reciever en atmos speakers voor hoog tegen de muur. Dacht zelf aan een Marantz 7012 en Dali c-1 alteco’s.

Dan nog een keer een beamer of grotere & OLED tv...
Heel mooi! Mag ik vragen hoe ver je 3050's ongeveer van de achtermuur af staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Das een goede vraag. Ik meet t vanavond wel even op, zodra ik terug ben van t werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:36
Geluid komt uit de Dynaudio Contour 20, versterkt door een Naim NAP 200DR en NAC-N 272 combinatie.
Hoe bevallen ze? Staan op #1 om mijn zuil luidsprekers van Canton te gaan vervangen. Erg mooie luidsprekers ook vanuit cosmetisch oogpunt. Ben erg benieuwd naar de klank en of ze vooral in het lage gedeelte mee kunnen. Of dat je er een subwoofer ernaast nodig hebt.

discogs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Gisteren hebben we een zelf opgekieteld (schuren+schilderen) TV meubel in de woonkamer gezet en daar wilde ik even een plaatje van laten zien. De setup is aardig af zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XKybDH95iZwu9IZSz0HFc9Nt/full.jpg

Wat staat er (zichtbaar en onzichtbaar):

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Xbox One 1TB€ 309,-€ 309,-
1Sony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart€ 398,-€ 398,-
1Sony KD-55AF8 Zwart€ 1.899,-€ 1.899,-
1NAD T 758 V3€ 1.499,-€ 1.499,-
2Dali Opticon 1 (Zwart)€ 269,45€ 538,90
2Dali Opticon 6 (Zwart)€ 849,-€ 1.698,-
1Dali Opticon Vokal (Zwart)€ 549,-€ 549,-
1Yamaha CD-N301 Zwart€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7189,90

Verder staat er nog een REL T5 sub verdekt opgesteld en zit er achter het meubel een IR repeater verwerkt.

Ik zal met daglicht nog wel meer plaatjes schieten. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

loewie1984 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:50:
[...]

Hoe bevallen ze? Staan op #1 om mijn zuil luidsprekers van Canton te gaan vervangen. Erg mooie luidsprekers ook vanuit cosmetisch oogpunt. Ben erg benieuwd naar de klank en of ze vooral in het lage gedeelte mee kunnen. Of dat je er een subwoofer ernaast nodig hebt.
Ze bevallen uitstekend.

Ze kunnen zeer zeker mee in het laag, maar het is maar net hoeveel laag je wilt. Volgens de papieren kunnen ze tot 32Hz, wat wel word bevestigd door het meetrillen van de bank, maar een subwoofer gaat nóg lager en gaat natuurlijk luider in het laag.

Ik heb in ieder geval geen subwoofer nodig met mijn gebruik (muziek, films/series en games).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
timadriaans schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:31:
[...]

Heel mooi! Mag ik vragen hoe ver je 3050's ongeveer van de achtermuur af staan?
Zoals beloofd de afstanden.
Linksvoor en rechtsvoor luidsprekers Q Acoustics 3050
Achterzijde 22 cm van de achtermuur af en 30 cm tot de zijmuren. Bas poort aan de achterzijde open. Deze zouden nog een 10 cm ofzo naar voren kunnen. Dan zouden ze gelijk staan met de voorzijde van het tv meubel.

Center luidspreker Q Acoustics 3090C
Achterzijde 8,5 cm van de achtermuur af. Poorten aan de achterzijde dicht.

Linksachter luidspreker Q Acoustics 3050
Aan de achterzijde 10 cm van de achtermuur en 30 cm van de zijmuren. Bas poort aan de achterzijde dicht.

Rechtsachter luidspreker Q Acoustics 3050
Aan de achterzijde 10 cm van de achtermuur, zijkanten zijn vrij. Bas poort aan de achterzijde dicht.

Subwoofer XTZ 12.17
Staat in de erker. Aan de achterzijde 70 cm vrij van de radiator, zijkant 13 cm. Twee bas poorten aan de voorzijde. Hiervan de rechterpoort dicht met foam ivm gelijkere eq curve.

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 05-11-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Misschien niet zo relevant maar ik weet dat sommigen hier al bij pickawood besteld hebben.
Doen die soms acties met black friday e.d. ?
Het kriebelt voor een nieuw meubel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:26
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben net verhuisd, dus de set up is nog niet helemaal af. Maar voor nu ben ik er uiterst content mee.

Heb je geen verstoring van het laag met de rechter speaker in de hoek ivm de baspoort aan de achterzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat voor meubel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is de Strong dressoir van Bodilson, gekocht bij Loods5.
NeWSJuNK schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:17:
[...]

Heb je geen verstoring van het laag met de rechter speaker in de hoek ivm de baspoort aan de achterzijde?
Nee, grappig genoeg niet.
Ik heb voor de plaatsing, de speakers in de open ruimte laten spelen en hoe ze nu staan, klinken ze bijna gelijk. Het laag wordt uiteraard iets geaccentueerd, maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:52
Bierkameel schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:07:
[...]

Mooie setup, alleen mijn OCD kickt hard in met dat kabelgootje van de TV, waarom niet een mooie goot in het midden?

[Afbeelding]
Mijn LG OLED.
Ziet er mooi uit :) Mag ik vragen welke soundbar dat is?

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
apexia0087 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:30:
[...]

Ziet er mooi uit :) Mag ik vragen welke soundbar dat is?
Sony HT-ST5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 19:36
Niet crossposten, verder in TRD07 in "Het grote Audiomeubel topic!"

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 08-11-2018 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Ik volg dit forum al jaren maar vindt het wel tijd om binnenkort mijn eigen / nieuwe setup te posten.

Binnenkort zullen mijn huidige Klipsch RP-160M vervangen worden door twee Klipsch RP-8000F speakers.
Tevens is mijn receiver toe aan vervanging, ik zit nog te twijfelen tussen een Yamaha RX-A880 en een Marantz SR5013 om mijn zwaardere speakers van kracht te voorzien.

Mochten hier mensen zijn met Klipsch speakers en ervaringen met een Yamaha of Marantz versterker hoor ik dat heel graag.

Mijn nieuwe centerspeaker is afgelopen week al gearriveerd en wilde alvast een foto delen van dit (naar mijn mening) pareltje _/-\o_

De Klipsch RP-504C:
Kipsch RP-504

[ Voor 24% gewijzigd door ndjong op 11-11-2018 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Die zijn er zat ;)
Ervaringen Klipsch speakers

Draai zelf Klipsch icm Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
ndjong schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:51:
Ik volg dit forum al jaren maar vindt het wel tijd om binnenkort mijn eigen / nieuwe setup te posten.

Binnenkort zullen mijn huidige Klipsch RP-160M vervangen worden door twee Klipsch RP-8000F speakers.
Tevens is mijn receiver toe aan vervanging, ik zit nog te twijfelen tussen een Yamaha RX-A880 en een Marantz SR5013 om mijn zwaardere speakers van kracht te voorzien.

Mochten hier mensen zijn met Klipsch speakers en ervaringen met een Yamaha of Marantz versterker hoor ik dat heel graag.

Mijn nieuwe centerspeaker is afgelopen week al gearriveerd en wilde alvast een foto delen van dit (naar mijn mening) pareltje _/-\o_

De Klipsch RP-504C:
[Afbeelding: Kipsch RP-504]
Hier ook klipsch met marantz. Nog steeds blij mee😎

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Blaat schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:11:
Gisteren hebben we een zelf opgekieteld (schuren+schilderen) TV meubel in de woonkamer gezet en daar wilde ik even een plaatje van laten zien. De setup is aardig af zo!
Nice!

Staan de speaker niet te ver uit elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ervaring met klipsch op yamaha en klipsch op marantz.
yamaha en klipsch gaan echt niet samen zo schel en vermoeiend.Wist niet wat ik hoorde toen ik overstapte op marantz,
Pas toen ik klipsch verving door B&W werd ik echt gelukkig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Pjotr22 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:24:
Ervaring met klipsch op yamaha en klipsch op marantz.
yamaha en klipsch gaan echt niet samen zo schel en vermoeiend.Wist niet wat ik hoorde toen ik overstapte op marantz,
Pas toen ik klipsch verving door B&W werd ik echt gelukkig haha
Zover ik alle reacties nu lees zal het gaan tussen Marantz en Denon.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 09-08 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

JAHRASTAFARI schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:42:
[...]

Nice!

Staan de speaker niet te ver uit elkaar?
Ongeveer 3m40, net zoveel als de kijkafstand tot de tv. Prima verhouding dus :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Aha, vertekend beeld dus, lijkt wel een meter of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 14:27
ndjong schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:04:
[...]

Zover ik alle reacties nu lees zal het gaan tussen Marantz en Denon.
Bedankt!
Heb ook ervaring met zowel Yamaha RX-S600 als Marantz 7010 icm Klipsch (7.2.2 set met RF82 fronts) en hoorde geen verschil. Op dit moment B&W CM9 s2 icm Marantz 7010 en hoor weer geen verschil, maar vind ze er wel iets mooier uitzien dan de Klipsch :P De B&W's ook gebruikt icm de RX-S600 en ook daar weer geen verschil :)

Heb ook een stuk of 4 verschillende centers van Klipsch gehad, laatste was volgens mij de 450C en ook die vond ik niet merkbaar beter dan alles wat ik ervoor gehad heb. Ik ga voortaan maar op uiterlijk selecteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Malt007 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:39:
[...]

Heb ook ervaring met zowel Yamaha RX-S600 als Marantz 7010 icm Klipsch (7.2.2 set met RF82 fronts) en hoorde geen verschil. Op dit moment B&W CM9 s2 icm Marantz 7010 en hoor weer geen verschil, maar vind ze er wel iets mooier uitzien dan de Klipsch :P De B&W's ook gebruikt icm de RX-S600 en ook daar weer geen verschil :)

Heb ook een stuk of 4 verschillende centers van Klipsch gehad, laatste was volgens mij de 450C en ook die vond ik niet merkbaar beter dan alles wat ik ervoor gehad heb. Ik ga voortaan maar op uiterlijk selecteren dus.
Die B&W's vinden het wel veel fijner als er wat meer vermogen voor hen komt te staan. Klipsch is veel makkelijker aan te sturen. Ik zou eens kijken naar een stereo versterker als ik je was en anders een hogere denon receiver: laat ze veel meer zingen die b&w's. Klipsch is leuk voor film en lekker makkelijk met aansturing..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
Ook al zijn klipsch makkelijker aan te sturen toch vinden die het ook fijner met wat meer vermogen. Klinkt toch een stuk beter zeker als je de boel opendraait met een film of fijn stukje muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Second that. Klipsch stuur je idd nog aan met een wekkerradio bij wijze van spreke, maar met wat vermogen komen ze echt lekker uit de verf. Wat dat betreft nog geen moment spijt van de aankoop van mijn SYnergy F3 / F1 / C20 / SUB10 en Denon AVR2311. Die laatste is net wat zwarder dan gemiddeld en heeft er echt geen enkel problem mee om die Klipschen in standje "hoe verjaag ik mijn straat" te krijgen :+
Heck, ik heb hem in al die jaren nog nooit vol open durven draaien, dan ga ik zelf lopen. Zeker als ie niet stereo maar multichannel aanstuurt en de rears en center dus ook de volle mep leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
LiquidSmoke schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:41:
Vorig verhuist naar een mooi groot huis en begin dit jaar de TV weggedaan en een permanent scherm met beamer opgehangen. De kijkervaring is echt geweldig al mis je overdag behoorlijk wat contrast.
He, leuk om te zien dat je FULL projector gaat.
voor overdag is het verstandig om een spanscherm van ALR te nemen, dit geeft jou een betere kijkervaring

https://www.carlofet.com/...-screen-raw-material.html

wellicht is dit wat voor jou!

succes!!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Omdat de indeling op het nieuwe tv meubel niet helemaal symmetrisch was en met name de platenspeler veel ruimte in beslag nam, ben ik een tijd geleden al gaan nadenken hoe ik dan kon gaan oplossen. Het idee wat ik vandaag heb uitgewerkt is het uittrekbaar maken van een plank, waar dan de platenspeler op kan staan.

Allereerst 2 rails gehaald bij de Hubo en 2 vuren balkjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-14.14.32-Medium.jpg
Die onder de plank vastgeschroefd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-14.32.14-Medium.jpg
En in het meubel geschroefd:'
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-14.39.48-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-14.39.58-Medium.jpg
Met wat opruimen is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-16.41.51-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-16.40.39-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-16.41.28-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-16.41.03-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-14-16.42.15-Medium.jpg
O+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 19:08
Mooi setup! Maar ga die vuren balkjes eens heel snel wit verven. 😛

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Joopieboy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:58:
Omdat de indeling op het nieuwe tv meubel niet helemaal symmetrisch was...
Nu toch ook niet? Ocd meter explodes...
;)

Ziet er wel netjes uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
Joopieboy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:58:
Omdat de indeling op het nieuwe tv meubel niet helemaal symmetrisch was en met name de platenspeler veel ruimte in beslag nam, ben ik een tijd geleden al gaan nadenken hoe ik dan kon gaan oplossen. Het idee wat ik vandaag heb uitgewerkt is het uittrekbaar maken van een plank, waar dan de platenspeler op kan staan.
Wauw gaaf! Mooi gedaan! Heb je een foto's van de platenspeler in action?
Pagina: 1 ... 54 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic