Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op advies van de FAQ heb ik vorige week een poging gewaagd om eens gaan luisteren naar speakers.

Omdat het nogal druk was bij Correct werd ik nauwelijks goed geholpen met mijn vragen en ben ik dus niet echt aan luisteren toegekomen.

Voordat ik weer naar huis ging heb ik nog even door de koopjeskelder gestruind en daar stonden tussen vele anderen deze schatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/828/400x400.aspx
De Klipsch F-1

Hierop mijn zelf samengestelde luister CD losgelaten en het klonk gewoon heerlijk :)

In een impuls heb ik er 2 gekocht (waren slechts € 99,- per stuk) en thuisgekomen een zoektocht gestart naar reviews en ervaringen. Maar nergens iets te vinden :'(

Ik ben heel benieuwd of er meer tweakers zijn met goede ervaringen met dit merk, ik ben er zelf (tot nu toe) erg tevreden mee. Deze worden gebruikt als front speakers bij films en stereo voor muziek.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 16:27
Waarom wil je weten wat andere mensen er van vinden terweil je ze zelf al goed vind, en gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 23:34
Zjosh schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:42:
Waarom wil je weten wat andere mensen er van vinden terweil je ze zelf al goed vind, en gekocht hebt?
Misschien leuk om te weten of ze leuk te gebruiken zijn in andere combinaties, en of mensen weten of ze snel kapot gaan (dan kan je ze nog snel terug brengen, binnen de 7 dagen ;) )

Daarbij is het natuurlijk ook leuk om een ervaringen-topic op te zetten voor mensen die de speakers ook graag zouden willen kopen maar liever een overzicht hebben met de pro's en pre's :)

[ Voor 19% gewijzigd door PeterSelie op 03-01-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 16:27
Ik denk dat je niet zo snel bang hoeft te zijn dat je speakers kapot gaan. En mochten ze dan kapot gaan kun je altijd nog met die dingen terug gaan binnen de garantie periode. Als er de speakers kapot gaan bij bosjes, kun je dat wel vinden op internet. Of de speakers in combinaties zijn te gebruiken, mag ik toch hopen voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Mooi speakers man! 99 euro ps. is wel goedkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door Mastasidaz op 03-01-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Klipsch is gewoon goed spul, weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183018

Is een leuk instapmodel de F1 Klipsch. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het ''Klipsch'' geluid en vind ik de speakers uitermate lelijk.

Maat van me heeft de F2 en ik moet wel zeggen dat de F serie een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Wel netjes afgewerkte speaker. Ook kunnen ze redelijk wat laag voortbrengen.

Hoe zijn jouw F1s in het laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:46:
[...]

Misschien leuk om te weten of ze leuk te gebruiken zijn in andere combinaties, en of mensen weten of ze snel kapot gaan (dan kan je ze nog snel terug brengen, binnen de 7 dagen ;) )

Daarbij is het natuurlijk ook leuk om een ervaringen-topic op te zetten voor mensen die de speakers ook graag zouden willen kopen maar liever een overzicht hebben met de pro's en pre's :)
Inderdaad, ik kan er zo weinig over vinden en dat terwijl Klipsch volgens de site al 60 jaar bestaat. Terug brengen ga ik ze in ieder geval niet.
Anoniem: 183018 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:18:
Is een leuk instapmodel de F1 Klipsch. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het ''Klipsch'' geluid en vind ik de speakers uitermate lelijk.

Maat van me heeft de F2 en ik moet wel zeggen dat de F serie een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Wel netjes afgewerkte speaker. Ook kunnen ze redelijk wat laag voortbrengen.

Hoe zijn jouw F1s in het laag?
Lelijk vind ik ze in ieder geval niet, in mijn oren klinkt het laag heel goed, het totale geluidsbeeld is in vergelijking met kleine speakers en een sub veel meer uitgebalanceerd.

Invoegen doe je zo!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
ik wil die Klipisch ook kopen. Voor die 99,00 zijn de F1 écht geen geld... voor 149 heb je de F2...

MAAR... is het verschil duidelijk (qua geluidskwaliteit). De F2 zijn wat meer dynamischer geloof ik, maar maakt dat uit in een kleine kamer??

Daarnaast; welke receiver is goed bij deze luidsprekers (prijs tot 300,00)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is maar een manier om daarachter te komen: gaan luisteren!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 194366

Je kan er juist extreem veel over vinden...
op www.klipsch.com bijvoorbeeld

De F1 zijn prima, persoonlijk vond ik de F2's beter klinken, vooral in het middengebied.

Ik heb toevallig maandag de Klipsch F2's gekocht. Ze hadden bij correct een rijtje met F1tm3.
Ik heb ze allemaal mogen beluisteren, ik snap niet waarom dat bij jou een probleem was.

• MaStar
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:54:
Je kan er juist extreem veel over vinden...
op www.klipsch.com bijvoorbeeld

De F1 zijn prima, persoonlijk vond ik de F2's beter klinken, vooral in het middengebied.

Ik heb toevallig maandag de Klipsch F2's gekocht. Bij mij zeiden ze in de winkeZe hadden bij correct een rijtje met F1tm3.
Ik heb ze allemaal mogen beluisteren, ik snap niet waarom dat bij jou een probleem was.
voor welke prijs heb je ze gekocht? Bij mij zeiden ze in de winkel dat 't verschil tussen F1 en F2 niet veel uitmaakte... :/ 8)7 F2 was wat iets groter (formaat) en dynamischer... maar jij merkte 't wél??

Hmmz... Ik kon ze ook niet beide beluisteren omdat ze alleen de F1 haddden. Maar ben eventueel bereid 100 euro meer te betalen (2x 50), voor betere kwaliteit natuurlijk :)

Oja; en nog tips/advies voor receiver. Ik heb 1 van deze 3 op 't oog... i.c.m klipsch F1/F2:

- Onkyo TX-8222(S): 247,00
- Harman/kardon HK3380: 247,00
- Denon DRA-500: 272,00

[ Voor 16% gewijzigd door MaStar op 22-02-2007 14:17 ]

MaStar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:12:
[...]

voor welke prijs heb je ze gekocht? Bij mij zeiden ze in de winkel dat 't verschil tussen F1 en F2 niet veel uitmaakte... :/ 8)7 F2 was wat iets groter (formaat) en dynamischer... maar jij merkte 't wél??

Hmmz... Ik kon ze ook niet beide beluisteren omdat ze alleen de F1 haddden. Maar ben eventueel bereid 100 euro meer te betalen (2x 50), voor betere kwaliteit natuurlijk :)

Oja; en nog tips/advies voor receiver. Ik heb 1 van deze 3 op 't oog... i.c.m klipsch F1/F2:

- Onkyo TX-8222(S): 247,00
- Harman/kardon HK3380: 247,00
- Denon DRA-500: 272,00
Denon matcht denk ik het beste.
Ik heb bij correct voor 149 euro per stuk de F2's gekocht.
Niet in de koopjeskelder. Gewoon in de normale correct, ze staan niet in de klipschhoek, maar gelijk naast de roltrap als je bovenkomt. (naast de klipschhoek dus)

Wel het stofkapje erop houden, dan zijn ze imo niet lelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 22-02-2007 14:23 ]

• MaStar
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Denon matcht denk ik het beste.
Ik heb bij correct voor 149 euro per stuk de F2's gekocht.
Niet in de koopjeskelder. Gewoon in de normale correct, ze staan niet in de klipschhoek, maar gelijk naast de roltrap als je bovenkomt. (naast de klipschhoek dus)

Wel het stofkapje erop houden, dan zijn ze imo niet lelijk
In de winkel zeiden ze dat die Harman/Kamar het beste matchte omdat die receiver vrij 'neutraal' is.... en de klipsch i.c.m de denon miss wat schel zou klinken :?

hmmmzz (en ik kan ze niet testen want die receivers die ik wil hebben ze in die winkel niet)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:54
Volgens mij moesten ze van de HK af, bij de meeste winkels raden ze je het spul aan dat ze het liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen. Zelf zou ik voor Denon gaan als ik zou moeten kiezen zonder te luisteren. Advies over dat ie beter matcht met een set luidsprekers is per definitie subjectieve informatie dat per luisteraar verschilt, dus pure verkooppraat.

Misschien kan je ook naar geintegreerde stereoversterkers kunnen kijken? Of is de flutradio in een receiver erg belangrijk voor je?

Misschien is deze wat?

http://www1.correct.com/a...42bd693334e01504f224a9250

50 Watt is bij het merk NAD meer dan bij het gemiddelde andere merk, verkijk je daar niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MaStar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:30:
[...]

In de winkel zeiden ze dat die Harman/Kamar het beste matchte omdat die receiver vrij 'neutraal' is.... en de klipsch i.c.m de denon miss wat schel zou klinken :?

hmmmzz (en ik kan ze niet testen want die receivers die ik wil hebben ze in die winkel niet)
Ja ik heb die hk niet echt meegenomen in mijn keuze omdat het gewoon niet erg goede versterkers zijn.
Denon staat trouwens eerder bekend om een warm geluid dan schel. Dus dat het schel zou klinken is nogal onzin. Waarschijnlijk zou het vrij schel klinken met bijvoorbeeld yamaha.

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 22:49
Ik ben eens gaan luisteren, toen ik op zoek was naar goede boekenplankmodel speakers.
Met een paar cds in de hand een hifizaak binnen gegaan waar ze onder andere klipsch verkochten.

deze speakers werden opgesteld:
http://www.klipsch.com/wo...oducts/details/rb-81.aspx

Maar om eerlijk te zijn: ik vond ze bagger! Ik hou persoonlijk totaal niet van de hoornklank die uit die klipsch luidsprekers kwamen. Het midden was veel te nadrukkelijk aanwezig en het laag ging zeg maar op in het midden. Ook de hoge tonen werden mijns inziens niet mooi weergegeven, eerder aan de schelle kant. Van alle luidsprekers die ik die middag heb beluisterd kwamen de Dynaudio audience 52 er het best uit! deze heb ik ook maar meegenomen en werken naar alle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:23
Ik heb ze kortgeleden ook gekocht bij Versloot in Arnhem.
Voor mij is het niet echt interessant wat andere mensen van vinden, ik vind ze mooi.
Ze zullen ongetijfeld slechter klinken dan speakers van €200,- maar dat is ook wiedes, ik denk dat dit één van de beste luidsprekers is in zijn klasse.
Over de versterker valt weinig te zeggen, dat is meer eigen keus, bekend is dat Onkyo en Harman Kardon een wat neutralere klank hebben dan een Marantz, hoe dit met Denon zit weet ik niet.
Ik heb er een Marantz SR-4021 versterker bijgekocht en die bevalt mij uitstekend.
Kortom, als jij de speakers mooi vindt zijn ze mooi, er bestaat niet zoiets als een beste luidspreker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb sinds een maand de Klipsch F-2 icm een Onkyo receiver.

Mijn ervaringen zijn (uiteraad compleet subjectief):

Plus:
- veel basweergave
- zien er goed uit
- goedkoop

Min:
- hoog is te schel (door hoornconstructie)
- midden is erg zwak
- bas soms te overheersend

Wat mij vooral tegenvalt is de weergave van spraak. Ik gebruik de speakers nl. ook altijd met het tv kijken (speakers lcd-tv zijn om te :'( ). Iik moet de speakers relatief hard zetten om stemmen goed te kunnen verstaan.

Ik ga ze morgen omruilen voor een setje JBL e80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

In theorie is er wel een perfecte luidspreker, maar die bestaat voorlopig alleen nog niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik heb zelf een heel setje van Klipsch (RF35 front, SC1 center, SS1 surround en KSW12 sub). Deze allen aangesloten op een VSX-AX5i van Pioneer
Moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben van deze speakers. Vooral de RF35's klinken érg goed. Heb ze samen met mijn vrouw beluisterd in Amersfoort (Radio Roelandschap), en zelfs zij hoorde duidelijk de betere klank vergeleken met de andere speakers die daar stonden (JBL en MagNat, geloof ik). Het grote verschil zit in de geluidskwaliteit bij lagere volumes. Ik draai maar zelden op z'n max en veel andere speakers klinken alleen dan goed. De Klipsch klinkt op lage volumes ook al vol en heeft dan al een goede basweergave. Op hoge volumes kan dat wel een beetje boemerig overkomen, als je de plaatsing in de kamer niet goed hebt.
Mij werd trouwens geadviseerd een Onkyo versterker te gebruiken bij mijn Klipsch fronts. Klonk ook érg goed, maar ik blijf een Pioneer liefhebber, dus dan maar iets meer voor een goed model van dat merk uitgegeven.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:14
Ik heb ook een aantal speakers van klipsch Namelijk de

Rb-81 , rb-5ll , en de rc-62 en dat icm een ms-309 subwoofer en dit alles hangt hier aan een marantz sr-4600 versterker
En ik moet zeggen dat ik hier erg tevreden mee ben , en schijnbaar mijn vader ook want die heeft sinds kort de volgende set staan

F2 icm de ksw-10

en ook dit klinkt boven verwachting al zijn ze wel vrij gevoelig voor de plaatsing in een kamer

Ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat ik mijn "oude" rb-5ll beter vind klinken dan mijn rb-81

[ Voor 10% gewijzigd door biowolf op 23-02-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:28

rossinl

Audio/Videophile

Ik ben vanmiddag even wezen luisteren bij RAF Amsterdam (ze hadden vandaag uitverkoop, maar niks gekocht:P) naar de Klipsch RF-82, mijn god, wat komt daar een mooi geluid uit!! Heerlijk helder en sprankelend midden en hoog, en ook nog eens een lekker strakke bas zonder overheersend te zijn. Ik heb deze speaker onder andere vergeleken met de KEF iQ9, en ik moet zeggen dat ik de Klipsch echt veel beter vind, vooral qua basweergave. Ik zit er nu dringend over na te denken om een paar van deze Klipsch te halen, maarja die prijs he..499 p/st..flink sparen maar:P

Heeft iemand trouwens ervaring met de RF-62 / RF-52? De kleinere broertjes van de 82..die zijn wat budgetvriendelijker namelijk :P

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
ik ga denk ik tóch voor de Klipsch F2 i.p.v F1.... vond F2 mooier klinken :)

nu nog kijken welke receiver ik erbij ga kopen.... zal binnenkort maar eens gaan luisteren ergens! Als iemand nog tips heeft. Tot 400 euro!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 18:38
Hier valt vast wel wat te vinden over deze speakers.

www.htforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

MaStar schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:15:
ik ga denk ik tóch voor de Klipsch F2 i.p.v F1.... vond F2 mooier klinken :)

nu nog kijken welke receiver ik erbij ga kopen.... zal binnenkort maar eens gaan luisteren ergens! Als iemand nog tips heeft. Tot 400 euro!!
Ja het zou lekker worden als dat niet zo was ... je betaalt er wel 50 euro extra voor ;)
Maar wat vind je van het geluid van de F-2? Lekker veel en lage bas? En hoe was de kwaliteit van de kast? Want de Reference serie is natuurlijk wel leuk , maar niet echt portemonnee-vriendelijk..:P

De Pioneer VSX-916 schijnt erg veel te bieden voor zn geld (300 euro op kieskeurig maar!):
http://www.pioneer.nl/nl/.../405/VSX-916-S/index.html
Vooral ook erg gaaf dat er een USB ingang op zit..lekker muziek vanaf een USB stickie luisteren! :*)

Denon zou ik niet nemen in deze prijsklasse, gezien de lage power output die instap Denons kunnen geven @ 8 Ohm..dan zijn je Klipschen een beetje underpowered..

Yamaha budgetmodellen schijnen minder te zijn dan budget Pioneers, maar de duurdere Yamaha's zijn erg lekker!!

Verder kan je nog kijken naar Marrantz en Onkyo heeft erg goeie doch goedkope versterkers.

Sony, JVC en andere "gewonere" :9 merken zou ik links laten liggen...

[ Voor 36% gewijzigd door rossinl op 01-03-2007 02:45 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 26-06 20:13

silitek

Tubes Only

Ook ik heb een setje Klipsch f-2 gekocht met de W&M LS-01 kabel set...Dit komt aan een HK AVR 132 te hangen. Zal later eens m'n bevinden posten hierover...

De klipsch klinken van huis uit erg helder..een warme klinkende versterker icm met een HIGH-END kabelset zou een prima combinatie zijn..

ben benieuwd ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:49:
Ook ik heb een setje Klipsch f-2 gekocht met de W&M LS-01 kabel set...Dit komt aan een HK AVR 132 te hangen. Zal later eens m'n bevinden posten hierover...

De klipsch klinken van huis uit erg helder..een warme klinkende versterker icm met een HIGH-END kabelset zou een prima combinatie zijn..

ben benieuwd ;)
Ik heb ook de klipsch f2, icm een marantz sr.... receiver. Ik heb thuis nooit het geluid gekregen wat ik in de winkel te horen kreeg. Ik hoop dat het veranderd met een cd speler. Ik heb verlopig alleen nog radio ermee geluisterd (kabel) en dat vond ik nou niet echt heel bijzonder.

Heb jij nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 194366 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook de klipsch f2, icm een marantz sr.... receiver. Ik heb thuis nooit het geluid gekregen wat ik in de winkel te horen kreeg. Ik hoop dat het veranderd met een cd speler. Ik heb verlopig alleen nog radio ermee geluisterd (kabel) en dat vond ik nou niet echt heel bijzonder.

Heb jij nog tips?
Krijg morgen pas m'n W&M LS-01 dus dan kan ik pas gaan testen. M'n F2 speakers zijn net binnen..
Verder heb ik begrepen dat je wel een aantal weken je speakers in moet spelen...dan komen ze echt los.

Post m'n bevindingen later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik zal mijn ervaring even posten:
Ik heb nu 2 Klipsch F-2 staan welke aangesloten zijn op een oud philips receiver (welke binnenkort vervangen wordt).

Ik ben met een live-cd van anouk naar Correct gegaan en heb daar menig setje uitgeprobeerd en kwam toch steeds terug op deze set. (ik ging eigenlijk voor de Kef Q-4, welke me tegenviel).
Wat mij zeer aansprak was het volle dynamische geluid van de klipsch. Spreiding van het geluid vond ik echt goed! de hoge tonen bleven wel iets achter op de lage tonen (maar vind ik niet hindelijk).
Zeker de prijs van 149,- per stuk, was voor mij de doorslag!

Eenmaal thuis aangesloten (op een verouderde receiver) merkte ik wel dat het hoog nog meer achterwege bleef (wat te wijten is aan de receiver). Het laag is (net als in de winkel) vol en strak.
Ik heb de speakers pas 1,5 week en ze moeten nog verder ingespeeld worden, maar ik ben tot nu toe een trotse bezitter.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Blij dat ze zo goed bevallen!
Heb je die F2's toevallig ook vergeleken met duurdere Klipschen uit bijv de Reference series? En met de F1? Hoe is de kwaliteit van de kast? Gaan de lage tonen goed laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

silitek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:45:
[...]

Krijg morgen pas m'n W&M LS-01 dus dan kan ik pas gaan testen. M'n F2 speakers zijn net binnen..
Verder heb ik begrepen dat je wel een aantal weken je speakers in moet spelen...dan komen ze echt los.

Post m'n bevindingen later :)
Je zit nu bij ongeveer elke forum te zeggen dat je je nieuw tuin slangen zo fantastisch vind. Als je stoer wilt doen met je kabels ga je maar lekker naar vrienden toe! kan je door hun uitgelachen worden... Wij doen het ook graag voor je maar het iriteerd een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 183025 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:01:
[...]

Je zit nu bij ongeveer elke forum te zeggen dat je je nieuw tuin slangen zo fantastisch vind. Als je stoer wilt doen met je kabels ga je maar lekker naar vrienden toe! kan je door hun uitgelachen worden... Wij doen het ook graag voor je maar het iriteerd een beetje...
Stel je eigen niet aan...heb je niks fatsoenlijks te zeggen zeg dan niks..
Ga buiten verstoppertje spelen..en laat mensen in z'n waarde.
:(

Verder nog geen gelach gehoord..alleen maar jankers

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 20-03-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
rossinl schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:17:
Heeft iemand trouwens ervaring met de RF-62 / RF-52? De kleinere broertjes van de 82..die zijn wat budgetvriendelijker namelijk :P
Ben zelf ook druk bezig met het samenstellen van een Klipsch surroundset.
Heb in meerdere HiFi zaakjes naar de speakers geluisterd en ik vind de Reference serie pas mooi gaan klinken vanaf de RF-62's die vrij dicht in de buurt komen van de RF-82's (82's hebben een iets vollere klank). De RF-52's vallen voor mij af want deze klinken te gesloten. Ze missen gewoon heel veel heldere klanken en het laag gaat imo niet laag genoeg.
Grootste nadeel van de Klipsch speakers is nog steeds de prijs. Bijna 1000 euro voor een setje front speakers vind mijn portemonnee niet zo leuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Leuk dat jij ook op zoek bent! Kunnen we onze ervaringen beetje delen :)

Ik ben vanmiddag naar de RAF gegaan en heb de Klipsch RF-52 en RF-82 beluisterd. Ok, die eerste valt dus echt af, ik vind ook dat ze idd weinig dynamisch zijn en veeels te weinig bass hebben. De 82 klinkt echt geweldig, beter dan de Dynaudio's, Kefjes, Monitor Audio en Quad boxen die er stonden. En dan voornamelijk de bass klinkt zoveel beter bij Klipsch. Bovendien komt het geluid echt om je heen met de 82'ers, echt overweldigend!
Nu wil ik alleen nog de RF-62 beluisteren, waar heb jij ze beluisterd TP? Ik woon in Amstelveen..

Naar welke receiver ben jij aan het kijken TP? Ik zat te kijken naar de Onkyo 604E en Denon 1907 oid. Liefst wil ik eigenlijk bi-amping hebben, schijnt nog mooier geluid te geven, maarja dat wordt wel duur :(

PS: ik zie net dat de Denon 1907 en zelfs de 1707 al bi-amping heeft!:D verlies je wel je achterste 2 kanalen, maarja wil toch een 5.1 setup :) Bij Onkyo zie ik bi-amping mogelijkheid niet eens bij de duurste modellen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door rossinl op 24-03-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Ik woon in Den Haag en heb de speakers beluisterd bij Correct in Rotterdam en bij Olie-Olie in Den Haag. Bij Olie-Olie lieten ze me een stukje van Star Wars zien/horen en dat klonk echt geweldig _/-\o_

Bij de Correct hadden ze Phil Collins ofzo erop aanstaan. Absoluut niet mijn soort muziek maargoed ik kon daar wel even goed switchen tussen alle Klipsch speakers en toen viel dus gelijk de RF-52 die ik in eerste instantie wilde kopen al af en de RF-10 klonk nog beroerder.

Reciever hoef ik niet meer naar te zoeken want ik heb al de Onkyo TX-SR604E aangeschaft.. heel toevallig ook een reciever die jij opnoemd :P Heb hem nog niet zo lang maar ben tot nu toe nog erg tevreden over de reciever.
Heb op dit moment nog B&W 601 s3's erop aangesloten.. prachtige speakers om te zien maar net zoals de RF-52's missen ze veel laag en dynamiek.
Ik weet overigens niet hoe het zit met Bi-Amping op de Onkyo.. zal daarvoor eens de user manual moeten doorspitten.

Heb verder ook meerdere soorten merken speakers beluisterd en vond voornamelijk de KEF's nogal tegenvallen. Mooie hoge tonen maar totaal geen laag geluid.. alsof er geen bass speaker in zat :?
Erg jammer want ze zien er zo mooi uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Ai das wel beetje ver voor me idd :P

Maar volgens jou zit er dus weinig verschil tussen de 62 en 82?
Haha ook toevallig dat je die Onkyo hebt! Ja als je bi-amping mogelijkheid zou kunnen nakijken bij je receiver zou dat wel top zijn!

Je hebt helemaal gelijk over KEF geluidskwaliteit, was ook zeer teleurgesteld. Zelfs de 9 serie van KEF geeft een minder mooi geluid dan de RF-82 vind ik, terwijl de KEF toch echt duurder is...
En idd, waar is de bass bij KEF speakers?! Zelfs al draaide ik de bass vol open op de ROTEL versterker, hoorde ik amper wat |:(

Klipsch speakers zijn t helemaal voor mij op dit moment, vooral de hoge gevoeligheid maakt ze erg geschikt om zowel rustig als knoerthard te kunnen spelen...de ideale speakers voor een houseparty EN Katie Melua als achtergrondmuziek ;)

Welke speakers worden het voor jou denk je? En neem je dipole speakers of boekenplankluidsprekers achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
rossinl schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 01:46:
Blij dat ze zo goed bevallen!
Heb je die F2's toevallig ook vergeleken met duurdere Klipschen uit bijv de Reference series? En met de F1? Hoe is de kwaliteit van de kast? Gaan de lage tonen goed laag?
Ik heb de de F-2 vergeleken met de F-1 en de F-3 (niet met de Reference serie). De F-1 bleef bijzonder achter als het ging om lage tonen. De F-3 was qua geluid superieur, echter de omvang van de speaker was mijn reden om deze niet te nemen (deze speakers zijn echt huge).
Over de lage tonen, absoluut geen klagen (strak en diep). Ik hoef op mijn versterker ook niet de lage tonen te laten versterken, want deze zijn voldoende aanwezig (maar zeker niet overheersend).
Een extra subwoofer is dan ook zeker overbodig.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
rossinl schreef op zondag 25 maart 2007 @ 03:11:
Maar volgens jou zit er dus weinig verschil tussen de 62 en 82?
Haha ook toevallig dat je die Onkyo hebt! Ja als je bi-amping mogelijkheid zou kunnen nakijken bij je receiver zou dat wel top zijn!

Welke speakers worden het voor jou denk je? En neem je dipole speakers of boekenplankluidsprekers achter?
Ik vond het verschil tussen de 82 en 62 niet groot nee.. de 82 klinkt iets voller en heeft een wat mooier laag geluid maar of het die 200 euro extra waard is.. ik vind van niet.

Oh en over bi-amping.. heb even gezocht en heb in het boekje nog niks kunnen vinden maar via google kwam ik het volgende tegen.. even een quote van iemand anders:
Ik weet wat bi-wiring is: 2 sets speaker kabel van receiver naar speaker, 1
aangesloten op de woofer en 1 aangesloten op de tweeter. Gewoon, zonder
bi-amping, vind ik dat zinloos; neem dan gewoon een dikkere speaker kabel, meer
is het namelijk niet.

Echter, in het geval van bi-amping is het een heel ander verhaal. Dan heeft
bi-wiring namelijk wel zin. Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld dat jij noemt,
maar ook heb je geen inteferentie tussen je hoge en lage circuit.

Bi-amping kun je met alle receivers doen die een B-set speaker uitgangen hebben
die afzonderlijk versterkt worden. Zodat je echte bi-amping hebt! Alle Onkyo
receivers die een Zone 2 optie hebben, maken bi-amping mogelijk. En dan is
bi-wiring zinvol.
Ik weet niet in hoeverre hij gelijk heeft over dat bi-amping. Heb er zelf ook nog maar weinig verstand van.

Ik denk dat dit mijn set wordt:

front: RF-62
rear: RS-52 of 62 (dipoles klinken beter dan bookshelfs)
center: RC-25 of 52
subwoofer: ben ik nog niet uit, word ook mijn laatste aanschaf dus daar ga ik me nu nog niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@TP
Ok, dan ga ik zeker nog een keer naar de RF-62 luisteren, liefst in vergelijking met een 82 dan..
Je quote over bi-amping is volgens mij wel waar, voorwaarde is idd dat je een aparte versterking hebt voor je hoog en laag. En heeft jouw versterker een Zone 2 optie dan?

Mooie set !! Maar ik zou de RS 52 eerder nemen dan de 62, aangezien dat maar liefst 200 euro p/stuk scheelt voor enkel wat wattage, terwijl je surrounds dat helemaal niet zo nodig hebben bij films..centerspeaker zou ik niet de RC-25 nemen omdat die van de vorige generatie Klipsch speakers stamt, dan liever de 52. Maar ik zou misschien nog wel eerder de 62 nemen, aangezien de center channel eigenlijk de belangrijkste speaker is met films. Dan dus liever bezuinigen op de dipoles en dat geld in een betere center stoppen.
Maar wat is de verhouding muziek luisteren / film kijken bij jou? Als je echt meer muziek luistert kan je beter boekenplank speakers achter nemen, omdat precies op het oor gerichte tweeters mooier klinken dan dipoles (wel mooi bij films vanwege het ruimtelijke effect!). Maar als je alleen muziek luistert op stereo valt dit argument natuurlijk weg :)

@ Dennisch
tnx voor de uitleg, mag ik vragen waar jij je speakers hebt beluisterd? Bij de RAF in amsterdam doen ze namelijk niet aan de Synergy serie..(te min voor ze?:9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Mijn Onkyo 604E heeft Zone 2 ja.. dus dan zou het moeten kunnen :)

Het word waarschijnlijk ook de RS-52 tenzij ik op dat moment geld over hou voor de 62 maar dat lijkt me sterk want ik vind het allemaal al duur genoeg.
De RC-25 is inderdaad van de oude serie maar dat maakt bij de center volgens mij weinig uit want het verschil tussen oude en nieuwe serie is dat de nieuwe afgesloten compartimenten heeft en de oude niet. Lijkt me niet zo'n probleem bij een center speaker en scheelt wel weer even zo'n 100 euro. Heb overigens naar de 25 geluisterd en die klonk echt heel goed.

Ik kijk meer films dan dat ik muziek luister (80% films / 20% muziek).. daarnaast is het inderdaad zo dat als ik muziek luister dat ik dat dan gewoon in stereo doe want dat klinkt i.m.o. beter.

Synergy heb ik ook beluisterd.. meer en deel van de zaken hebben deze speakers niet in hun assortiment of ze hebben ze wel maar laten je er gewoon niet naar luisteren omdat de reference beter is volgens hun. Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.. Reference is beter van kwaliteit dat de Synergy en waarschijnlijk klinkt de Reference ook vele malen beter in surround maar in stereo klinkt de Synergy gewoon erg goed. SF-1 (kan ook SF-2 zijn geweest, weet niet zeker) is volgens mij vergelijkbaar met de RF-25 qua geluid, dus zeker niet slecht.

[ Voor 35% gewijzigd door _TP_ op 26-03-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
rossinl schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:48:
@ Dennisch
tnx voor de uitleg, mag ik vragen waar jij je speakers hebt beluisterd? Bij de RAF in amsterdam doen ze namelijk niet aan de Synergy serie..(te min voor ze?:9)
Ik heb ze beluisterd bij Correct in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Vandaag even 2 RF-62's opgehaald 8)

Ben er heel erg blij mee.. heb inmiddels ook een RC-25 voor weinig kunnen kopen :D Nu de rest nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

silitek schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:20:
[...]

Verder nog geen gelach gehoord..alleen maar jankers
Misschien moet je dit op je zelf betrekken en niet op andere? Het is logisch als je alleen maar stoer gaat doen.

On-topic:
Ah, dus daar staat 'zone 2' voor. Dat wist ik nog niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 09-04-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Ik heb van de week ook de knoop doorgehakt en het is geworden....

een complete 35 series setup!!! Oftewel: 2 x RF-35, 2 x RS-35 en 1 x RC-35!!!!

Het klinkt echt super, ondanks ik tot nu toe alleen de vloerstaanders heb aangesloten :) heb nog geen receiver namelijk, alleen een stereo versterker..wat klinken de middentonen vooral veeeeel beter dan bij mn oude Z-5500!! Het klinkt echt super dynamisch :D
Ik heb voor deze set gekozen omdat ik het voor een lachprijsje kon krijgen bij Correct: slechts 975 euro incl 35 meter 2,5mm2 speakerkabel (a 105 euro) :D dus een lekkere korting! En de bass is toch nog even wat voller bij de RF-35 t.o.v. de RF-62 vanwege de grotere drivers...aan de andere kant heeft de RF-62 een meer heldere treble :) Maar waar heb je die RF-62 gekocht en voor hoeveel?

Maar over die Zone 2...ik heb navraag gedaan bij Onkyo en volgens hen is dat geen bi-amping...schijnbaar zit er geen aparte versterker in de receiver voor aansturing van de Zone 2 speakers...nu moet ik wel Denon nemen...(goh wat erg :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Heb de F1 en de F3 gehoord, waarvan ik de F1 de beter vindt. Véél te lomp laag de F3. F1 is meer in balans en wel prettig om naar te luisteren. Vond het voor het geld geen gekke speaker. :) (Gehoord aan Advance Acoustic versterking en bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Ga dan maar eens naar de Reference series luisteren...dan snap je niet meer waarom je het geluid van de Synergy series zo mooi vond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Mooie speaker set rossinl, komt er nog een subje bij? Zo ja, welke?

En wel even een keer een fototje maken he? 8)

De RF-35 heeft inderdaad iets meer bass.. komt omdat de RF-82 de opvolger daarvan is en de RF-62 de opvolger van de RF-25.

Ik heb mijn 62's 2ehands gekocht voor 550 euro (9 maanden oud + speakerkabel met pluggen t.w.v. zo'n 60 euro). :)
De RC-25 is helaas in een andere kleur namelijk cherry maar dat maakt me opzich niet zo heel veel uit. Ik ga niet moeilijk doen over kleur als ik er maar weinig voor hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Tnx TP! :)
Ik weet het over een maandje of ik een sub nodig heb, aangezien ik dan ga verhuizen en even de akoestiek van mn nieuwe kamer moet aanhoren...maar tot nu toe vind ik de speakers voldoende bass produceren, alhoewel je de echte punch natuurlijk wel mist. Ik zat te denken een de RW-12 / RW-12D. Wil toch wel voor alle speakers bij hetzelfde merk blijven :9

Krijg nou wat!!! Dus JIJ was degene die die RF-62ers voor me had weggekaapt van marktplaats hahaha!! Heb je ze gekocht bij een gast in Almere? haha, hij zei dat ie al een bieder had voor 550, ik had 500 geboden... nja gefeliciteerd man! Ik ben achteraf toch blij dat je ze hebt gekocht, anders had ik dit mooie setje niet :D
Die center is groot he btw! Moet je jouw speaker nemen en dan nog een maat groter, dan zie je wat een loeres mijn RC-35 is :P

Ja ik ga binnenkort even wat foto's maken, echter heb ik ze nog niet in 5.0 setup staan he, voor die foto moet je nog een maandje wachten :9 die post ik dan ook wel in het show je home theater topic :D

PS: ff 2 sneak previews ;)

Afbeeldingslocatie: http://img04.yourpix.org/images/04.07/11/1176325994dsc_2026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img04.yourpix.org/images/04.07/11/1176325994dsc_2024.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door rossinl op 11-04-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Lol dat was ik ja ;)
Aardige mensen trouwens daar.. wilde ze eerst per stuk ophalen met het openbaar vervoer. Blij dat ik dat niet gedaan heb want die dingen zijn niet te tillen :P

Center is inderdaad groot.. zo groot dat ik hem nu nergens kwijt kan. Wordt dus weer een nieuw meubel aanschaffen of een leuke lcd tv. Had de 35 ook gezien en ja die is helemaal belachelijk groot :9

Wil zelf ook wel de RW-12D.. ziet er interessant uit met dat lcd schermpje. Maar eerst maar eens surrounds kopen.

ps: ik zie geen sneak previews....

dan geef ik zelf wel sneak previews ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingocb.nl/tim/Home%20theater/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingocb.nl/tim/Home%20theater/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingocb.nl/tim/Home%20theater/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingocb.nl/tim/Home%20theater/2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door _TP_ op 11-04-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

_TP_ schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:39:
Center is inderdaad groot.. zo groot dat ik hem nu nergens kwijt kan. Wordt dus weer een nieuwe center kopen en deze aan kraats doorverkopen!!!
:+

mooi spul.. wil m'n SC-1 toch graag vervangen door een mooie uit de Reference serie. Ik merk nu zeker dat ik veel mis aan geluid uit de center. Maar ja.. toen ik die kocht had ik nog niet zoveel centjes :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
lol, hij is te koop dusss... ;)

Offtopic:
Zag je sig en leuke foto die van Nienke op de Fatboy :D

[ Voor 64% gewijzigd door _TP_ op 11-04-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:39
Ik heb nu al weer 2 weken mijn klipsch ksw-10, ben er nog steeds erg blij mee! Wat geeft dat ding een lekkere bass met films! Zijn er nog meer mensen die deze sub hebben? en wat zijn jullie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@ TP
haha wat een toeval zeg :) nee lol, ik zou er niet aan moeten denken met het OV...
Ja RW-12D is een leuk speeltje, maar toch vind ik de meerwaarde t.o.v. de RW-12 wel erg weinig...en dat voor heel veel geld extra..

ja sorry lol, had ze niet goed geupload :9 nu staan ze er wel als t goed is!

Nice pics hoor btw van jou!! Ik heb ze ff snel geschoten, zo luister ik geen geluid hoor haha ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rossinl op 12-04-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
@rossinl
Dank u :)
Heb even zitten kijken naar de prijzen van de subwoofertjes en de RW-12d is inderdaad wel erg prijzig. Kon overigens geen prijs van de normale (zonder lcd) versie vinden.. hoe duur is die dan?
De RW-8 is trouwens heel goedkoop.. komt daar geen goed geluid vanaf? Staat teminste ook niet zo in de weg vanwege zijn kleine formaat.

Jouw setje ziet er leuk uit.. ben benieuwd hoe het eruit ziet als je alles goed geplaatst hebt want een surround box op je front speaker gaat niet echt werken nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Kijk eens hier:
http://besthomecinema.nl/...idSupplier=15&idProduct=0

299 voor de RW-10 in de aanbieding :) Ik wil toch wel minstens de RW-10 , hoe groter de conus hoe lager de sub gaat immers ;) waar kijk jij dan meestal voor Klipsch prijzen eigenlijk??
Maar wat al helemaal een stuntprijs is bij www.correct.nl . Daar staat een RW-12 te koop voor 349!! Wel in kersen, dus ik moet m niet hebben want ik heb alles in t zwart :D hij matcht wel mooi bij je kersen center ;)

haha ik had ze gewoon even snel uitgepakt om ze snel te fotograferen...ze staan er nu al lang niet meer :9 trust me, over een maandje kom ik met een vette setup (incl 40" FullHD LCD :9)

[ Voor 15% gewijzigd door rossinl op 12-04-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Aha.. ik wil ook geen kersen sub want mijn center gaat misschien ook weg naar kraats ;)
Ik kijk meestal ook gewoon bij besthomecinema of RAF voor prijzen.

[ Voor 16% gewijzigd door _TP_ op 13-04-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 23:20
Geen persoonlijke aanval hoor :) maar waarom koop je in godsnaam speakers die je als enige hebt beluisterd ? Je hebt dan geen enkel referentiemateriaal. Als ik speakers koop wil ik toch wel 10/15 paar speakers hebben besluisterd uit dezelfde prijscatagorie. Honderd euro is niet duur maar toch zoals je zelf al zei kocht je ze in een impuls. Mijn ervaringen zijn toch dat impulsaankopen op hifigebied meestal na een jaar een matige keuze/miskoop blijken te zijn. Mijn ervaringen met > 300 euro Klipsch speakers zijn toch dat ze schel zijn in het hoog en dat het midden teveel op de achtergrond blijft.

Aan welke versterker heb je ze trouwens gehangen ?

-edit-
O lol dit is een oud topic , niet gezien |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Chiel op 13-04-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

You love the Klipsch sound, or you hate it :)
er is geen tussenweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik zit zelf nog wat te twijfelen welke ik zal gaan halen.

Ik zit te twijfelen tussen de:
Klipsch Synergy III F-3
en de:
Klipsch Reference RF-10

Wat ik zelf belangerijk vind zijn dat vooral de midden/hoge tonen worden weergeven.
Heeft iemand ervaring met deze speakers ?

Waarschijnlijk ga ik ze nog wel beluisteren, alleen er is geen dealer binnen een radius van 100 kilometer in de buurt. :P

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Gurbe de n00b schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:34:

Klipsch Synergy III F-3
en de:
Klipsch Reference RF-10

Wat ik zelf belangerijk vind zijn dat vooral de midden/hoge tonen worden weergeven.

Waarschijnlijk ga ik ze nog wel beluisteren, alleen er is geen dealer binnen een radius van 100 kilometer in de buurt. :P
Ik heb ze beide beluisterd in Den Haag. Ik vond de RF-10 veel beter klinken, "rijker".
Ik heb daar vervolgens de hele set ervan in zwart besteld.
Center: RC-10
Sub: RWP-10
Rears: RS-10
Fronst: RF-10

Kregen ze alles binnen in zwart, behalve de fronts. Die hadden ze in kersen gestuurd. Maar ze mochten voor hetzelfde geld de RF-52's leveren als fronts. :*) Dat vond ik dus niet erg.
Ik ben er heel blij mee. Als reciever gebruik ik de Cambridge audio Azur 540R V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Bedankt voor je reply,

Moet toch echt eens ergens luisteren.
Wel mooie deal trouwens dat je dan RF-52's kreeg, dan heb je wel even mazzel. :>

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Gurbe de n00b schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:34:

Klipsch Synergy III F-3
en de:
Klipsch Reference RF-10

Hmm.. als je veel naar muziek luisterd zal ik voor de Synergy F3 gaan. De RF-10 klinkt imo namelijk helemaal nergens naar. Veel te gesloten en totaal geen bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Voor een zuivere weergave van de midden en hoge tonen is de Reference serie meer geschikt. Je moet echter niet verwachten dat je bij een conusje van 4,5 inch een vette bass krijgt. Dan zou ik de F-3 nemen, of anders doorsparen voor minimaal een RF-62 oid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Dat zijn juist ongeveer ook de modellen waar ik naar zat te kijken.
Misschien dan toch maar een maandje doorsparen voor de RF-62 ipv de F-3.
Is het wel waard denk ik, heb je direct ook wat goeds in huis waar je een tijd mee vooruit kan. (hoop ik dan ;) )

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Gister heb ik even bij de lokale hifi boer even een impressie opgedaan van klipsch speakers.

Het ging om de RF-52 en de RF-82, deze had hij staan.

Ik moet zeggen dat is erg onder de indruk ben, het is op het oog maar een klein speakertje, maar op het oor is het heel wat.
Ik stond er versteld van hoe mooi gedetailleerd het geluid was, en hoe strak de bas was.

Ik denk dat ik voor de rf-52 of de rf-62 ga.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 19:58

Gertjan

mmmm, beer...

Grappig dat iedereen hier zo lovend is over Klipsch speakers is. Ik heb een tijdje geleden een set beluisterd, maar weet niet meer precies welke. Ze kostten in elk geval tussen de 300 en 400e per stuk. Tijdens het (blind) luisteren had ik bij de Klipsch direct het gevoel 'die zeker niet'. Ik vond het geluid nep en overtrokken klinken.
De mooiste die ik toen beluisterd heb waren Monitor Audio's, de RS6. Helaas lagen die buiten mijn budget, dus uiteindelijk heb ik gekozen voor de iets goedkoperen variant, uit de Bronze Reference serie, de BR5, in combinatie met de BR1 en BRLCR, en hier ben ik erg blij mee.

Grappig hoe zeer smaken kunnen verschillen. Zoals rossini zegt: "You love the Klipsch sound, or you hate it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@Gurbe de n00b
Je zal er zeker meer plezier van hebben als je een RF speaker koopt! Met de Synergy ben ik toch bang dat je altijd gaat denken...damn had ik toch maar doorgespaard voor de RF..dit is het nog net niet... :P en dan ben je nog duuder uit ;)
Persoonlijk vond ik de bassweergave bij de RF-52 matig, bij de RF-62 was dat enorm veel beter, terwijl er tussen de 82 en 62 dan weer relatief weinig verschil zit vond ik :) Wat ik je trouwens ook kan aanraden is te kijken naar de RF-25 en RF-35 (eerstgenoemde is voorloper van de RF-62, laatste is voorloper van de 82). Ik heb zelf de hele 35 series set en ik ben er super tevreden over! Want het mooie is dat je deze set voor 1000 euro kan kopen bij Correct nieuw in doos!! En dan heb ik het dus over 5 speakers he...ik heb vrijwel geen verschil kunnen horen met de nieuwere serie, slecht een iets helder / scherper hoge tonen weergave (bij de nieuwere serie).

@ Gertjan
Dat hoor je mensen wel vaker zekker inderdaad. Het geluid van Klipsch speakers is erg 'aanwezig' en levendig. Ik hou hier wel van persoonlijk, het geeft net die extra punch waardoor je een big smile op je gezicht krijgt :D Ik heb de Klipsch speakers bij RAF vergeleken met Kef, Dynaudio, Quad, Paradigm, Dali o.a. in de prijsklasse tot 500 euro, maar geeneen kon zich meten aan de RF-82 vond ik, en dan met name in de o zo lekkere en mooie basweergave. Monitor Audio heb ik helaas nooit beluisterd. Ik weet ook niet of t slim is dat binnenkort nog eens te doen, aangezien ik geen spijt wil krijgen van mijn set haha ;) Maar ik heb er wel goeie verhalen over gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
@rossinl
Verschil tussen de oude en nieuwe Reference serie is dat de nieuwe serie een afgesloten ruimte heeft achter elke woofer waardoor de woofers elkaar niet kunnen verstoren. Hij heeft dus ook 2 gaten (rear-firing ports) achterin.
Verder heeft de nieuwe serie een verbeterde versie van de hoorn / tweeter en zijn er nog een paar kleine dingetjes verbeterd... beter materiaal enzo.

Of het verschil goed hoorbaar is weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
@rossilin
Ik zat hier ook al even naar te kijken, vooral in prijs verschilt het erg.
Over die set bij correct, ik zoek eigelijk alleen stereo, dat is voor mij meer dan voldoende. Ik luister zowat alleen maar muziek, heel soms eens een dvd'tje.

@_TP_
1 ding weet ik wel, in prijs verschillen ze nog wel behoorlijk ;)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@ TP
bedankt voor de info, dat wist ik niet! Wat ik wel weet is dat ik de RF-35 meer bass vond hebben dan de RF-62. Maar voor mij is de keus snel gemaakt: 260 euro tegen 400 euro is niet zo moeilijk! Al zou de RF-62 iets verfijnder zijn, 1,5x beter is hij echt niet!

@Gurbe
Je kan bij correct nog wel een leuke korting bedingen, wellicht in de vorm van gratis speakerkabel. Je zou kunnen proberen om 2x RF-35 voor 500 incl speakerkabel te kunnen krijgen. Mooi setje dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
rossinl schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:16:
@ TP
bedankt voor de info, dat wist ik niet! Wat ik wel weet is dat ik de RF-35 meer bass vond hebben dan de RF-62. Maar voor mij is de keus snel gemaakt: 260 euro tegen 400 euro is niet zo moeilijk! Al zou de RF-62 iets verfijnder zijn, 1,5x beter is hij echt niet!
Haha ja ik had er ook geen 400 euro p/s voor over gehad hoor.. heb gewoon geluk dat ik ze voor 550 incl kabel en pluggen heb kunnen kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
@rossinl
Toch dan maar eens kijken, ik woon niet echt in de buurt.
Maar die prijzen zijn niet gek :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@TP
nee 400 p/s is wel veel idd, maar je hebt ze voor een lekker prijsje kunnen overnemen toch! Eigenlijk voor bijna dezelfde prijs als ik :)

@Gurbe
Zeker doen! Ze hebben heel mooi de RF-25, RF-35, RF-62 en RF-82 naast elkaar staan, mooier vergelijken kan dus haast niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216519

leuk al die tevreden klipsch gebruikers
ik heb zelf een surroundset met de rc-25 center en rb25 dipools uit de reference serie
als fronts gebruik ik een paar synergie F3 , bij correct gekocht, wel erg groot, maar voor homecinema niet vervelend die 2 x 20 cm woofers
ik had er een rw12 sub bij maar ga over op zelfbouw, 300 w mosfet en 12 inch woofer in 95 liter getuned op 20 hz
ik heb zelf nog getwijfeld tussen de rf25 en de f3, maar de f3 heeft gewoon meer druk in het laag
klinkt wat dynamischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
@yorkie13
Yorkie, kun je misschien ook het verschil in hoog/middeltoon tussen de RF-25 en de F-3 wat toelichten ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naar mijn beleving klinkt de F3 iets minder scherp, heeft een aluminium tweeter en de rf25 een titanium tweeter, de filtering is ook iets anders denk ik
de verkoper bij correct gaf ook aan als ik speakers voor HT zocht, fronts dus dat de F3 minder
scherp klinken, mede door dezeandere tweeter
het zijn wel bakbeesten, ik heb ze naast mijn scanspeak ultimos staan, die ik voor stereo gebruik, en die zijn er klein bij

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 216519 op 19-04-2007 21:45 . Reden: x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210367

Ik heb nu een weekje de Klipsch RF-25 in huis en ik ben er erg enthousiast over!
Een mooi helder, warm geluid met (voor mij) de perfecte afstemming tussen hoge-, midden- en lage tonen.
Binnenkort krijg ik ook nog de Infinity TSS 4000 Center speaker binnen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@Yorkie13
Heb je de RW-12 nog?? Zoja, wat wil je ervoor hebben?:) issie wel in t zwart??

Toch grappig trouwens, ik vond dat de RF-62 veeel strakkere bass had dan de F-3! Om over de mooiere middentonen nog maar te zwijgen..

[ Voor 43% gewijzigd door rossinl op 20-04-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de RW12 had al weer snel een ander baasje gevonden, draai nu tijdelijk weer met de oude vertrouwde rel stadium II tot de zelfbouw sub klaar is, afgewisseld met de mj ref 1 sub, ook erg fraai
krijg volgende week een setje Q Acoustics speakers binnen en ben bang dat de klipsch F3 er dan ook uit moeten als die goed bevallen, kan wel uitbouwen naar 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Gister mijn Klipsch RF-25 binnen gekregen.
Ik wist dat ze groot waren, maar zo groot. :D
Wat een geluid komt er uit die speakers. Zoiets had ik dus nooit verwacht. :9~

Ik heb alleen 1 vraag.
Ik gebruik (nog) geen bi-wire. En dus gebruik ik de bruggen van klipsch om de aansluitingen aanelkaar te koppelen. Alleen deze zitten niet echt vast, ik heb de kabel er vrij strak in zitten. Maar ik vraag me af of het contact wel optimaal is. Hoe hebben jullie dit.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan de klemmen ook door korte stukjes kabel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Nog even wat foto's posten van mijn speakers,
En ik heb nog even een vraagje.
De speaker.
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/speaker1.jpg

Nog een keer de speaker
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/speaker3.jpg

De Acoustic solutions versterker voor het geheel.
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/speaker2.jpg

De hijgpijp.
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/speaker4.jpg

De hijgpijp los.
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/speaker5.jpg

Ik heb de speakers 2e hands gekocht, maar nu lijkt het net of er een stuk uitmist.
Hoe zit dat bij jullie ?

Op de laatste foto is het niet echt duidelijk alleen er zit een soort groef in.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gurbe de n00b schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:38:
Nog even wat foto's posten van mijn speakers,
En ik heb nog even een vraagje.
De speaker.
[afbeelding]

De hijgpijp los.
[afbeelding]

Ik heb de speakers 2e hands gekocht, maar nu lijkt het net of er een stuk uitmist.
Hoe zit dat bij jullie ?

Op de laatste foto is het niet echt duidelijk alleen er zit een soort groef in.
Je vermoedt dat er in die groef een basreflexbuis zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Ik denk dat er nog een stuk achter zit, want het lijkt mij wel een kleine buis zo, met groef bedoelde ik een uitsparing waar je een ander stuk in kunt zetten.

Misschien dat iemand hier met deze speakers dat kan bevestigen, want dan moet ik nog even langs de verkoper.

[ Voor 26% gewijzigd door Gurbe de n00b op 30-04-2007 10:49 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gurbe de n00b schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:48:
Ik denk dat er nog een stuk achter zit, want het lijkt mij wel een kleine buis zo, met groef bedoelde ik een uitsparing waar je een ander stuk in kunt zetten.

Misschien dat iemand hier met deze speakers dat kan bevestigen, want dan moet ik nog even langs de verkoper.
Ja dat bedoel ik, meestal zit er achter zo'n poort nog een buis, dat is de basreflexbuis. Het kan indd prima zijn dat die buis in die groef zat verwerkt. Alleen kan die buis volgens mij niet de speaker uit als hij afbreekt... Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat als ze er ooit zaten ze niet opnieuw zijn vastgelijmd ofso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
Vreemd ja, bij mij lopen ze inderdaad verder door:

Afbeeldingslocatie: http://www.bowlingocb.nl/tim/Home%20theater/rear.jpg

Ik heb alleen een RF-62.. nieuwer model.. dus weet niet of het daarbij anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:50

JWO

Ik heb ook de RF-25, met exact dezelfde BR opening. Het zal dus wel zo horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Wees gerust, bij mijn RF-35 is de basreflex buis ook vrij kort, maar wel erg groot in diameter, groter dan bij TP's RF-62...maargoed daar zitten wel 2 pijpen, bij moet er 2x zoveel lucht doorheen..

maarrr...hoe bevallen je RF-25 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
De speakers bevallen super, zeker voor het geld.
Ik heb niks gezien wat voor dit geld in de buurt kwam.

Wat ik niet had verwacht is de hoeveelheid bas die speakers terweeg kunnen brengen, vooral in dvd's vind ik ze erg goed presteren.

Alleen zit nog wat met de plaatsing, mijn kamer is opzich wel wat aan de kleine kant (4 bij 6).
In de woonkamer is het geluid vele malen beter, moet nog even zien hoe ik dit ga oplossen.

Ik heb er een Acoustic solutions versterk bij gehaald, hij heeft slechts een vermogen van 2x 35 watt, dit lijkt niet zo veel maar in de praktijk is dit meer dan voldoende. Misschien later nog eens wat uitbreiden op dit gebied als het budget het toelaat, maar ik ben nu al dik tevreden. :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de liefhebber, ik heb een klpsch RC-25 centerspeaker in kersen kleur te koop voor 150 euro, 3-4 maanden oud, 250 euro voor betaald
gaat weg wegens aanschaf andere surroundset
in perfecte staat en verpakking aanwezig, is uiteraard te beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

@Gurbe

mooi om te horen!!
ja de basweergave is idd subliem, het grappige was dat ik er pas een weekje geleden achterkwam dat windows de hoge en lage tonen allebei op -10dB had gezet haha, dus toen ik die schuifjes neutraal zette wist ik niet wat ik hoorde !!
En Klipsch speakers hebben niet zoveel vermogen nodig door de hoge gevoeligheid, met een buizenversterker van een paar watt kan je al enorm hoge geluidssterktes halen.

@Yorkie13
Ik wil niet lullig doen, maar bij Correct staat ie nieuw voor 149 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rossinl op 11-05-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is al verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Voor de 150 ?
Mooie handel dan ;)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220587

Ervaringen Klipsch F1 en F2,

Sinds enkele dagen heb ik de F1's en F2's in huis.
De F1's klonken in de winkel (Versloot Arnhem) al overtuigend, hoewel wat teveel laag.
Ik had ze bedacht ter tijdelijke vervanging voor mijn zelfbouw 4-weg speakers (25cm laag en midlaag, 10cm mids en 2,5cm tweeters). Daarvan wilde ik de randen laten vervangen, die zijn voorzien van een vergane foamrand.
De prijs die ik opkreeg voor de vervanging van de randen was van dien aard, dat ik na ging denken de reparatie achter wege te laten, en de F1's te laten vergezellen van een setje F2's.

Luisterervaringen thuis.
F1: vallen zeer tegen. Veel te weinig mid en veel te veel laag. In vergelijking met mijn oude speakers is het alsof je naar muziek luistert met je vingers in je oren (zo omschreef mijn dochtertje het zeer treffend). Als achterspeakers (of B-paar, ik heb nog geen surround versterker) zijn ze acceptabel. Als main speakers zijn ze mijns inziens sterk af te raden.
F2: vallen iets tegen. Vooral veel teveel laag. Mid is beter als de F1's (kon moeilijk slechter), waardoor de balans iets beter is. Bas moet op mijn Yamaha versterker echter nog steeds op -2 op de schaalindeling -5/+5.

Waar staan de Klipsch:
Mijn oude speakers ga ik alsnog laten repareren, want de Klipsch kunnen er lang niet tegenop.
Echter de 3-weg JBL's in de winkel klonken nog minder. Van de paar sets speakers die ik geluisterd heb in de winkel waren de Infinity Beta 50 nog het beste. Maar die zijn toch ruim duurder als een set F1's en F2's samen. Nieuwe speakers in de klasse van mijn oude past niet binnen mijn budget. Dan kom ik toch snel terecht bv bij de middenklasse Elacs.

Eindconclusie:
De F1's vallen erg tegen en zijn af te raden als main speakers (te weinig mid en teveel laag) maar acceptabel als B- of rear speakers.
De F2's zijn acceptabel als main speakers, maar houd er rekening mee dat je de bas terug moet draaien als je van een gebalanceerd geluid houdt.

Voor homecinema (films dus) is het laag vast mooi, maar het is niet bepaald natuurgetrouw (gewoonweg teveel). Voor de juiste balans moet de bas een paar stapjes terug. Daar ikzelf van speakers houd, die goed klinken als ze vlak staan, zijn de Klipsch niet de ideale keuze. En voor dit budget is er echter niets te klagen. _/-\o_ Je mag niet verwachten voor € 99 p/st een superspeaker in huis te hebben. Hetzelfde geldt voor de F2's. Die zijn echt prima voor het geld. Wil je echter maar 1 set speakers aanschaffen, die ook goed klinken als je versterker neutraal staat, dan is de Synergy serie niet aan te bevelen. Maar dan ben je bij andere merken ook niet veel beter af. Dan moet je toch naar de wat hogere budgetten, en dat begint (voor het geluid dat ik gewend was) volgens mij niet onder de € 500 p/st. Mogelijk hoger, je komt dan snel terecht bij Elac, Dali, DynAudio etc.

Note: met kleine woofers (16cm) vergeleken met mijn 25cm's mis je veel detailering en punch in het laag. En basreflex (Synergy's) tegenover een gesloten systeem helpt dan ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een aantal maanden in het bezit te zijn van een paar Klipsch synergy's F2 ben ik van mening dat ik nu eindelijk een objectief oordeel kan vellen.

Ik vind het zeker geen slechte speakers, maar het verschilt heel erg per cd. Ik luister nu eric clapton unplugged en het klinkt werkelijk fantastisch. Imo beter dan andere speakers uit deze prijsklasse. Helaas doen ze dit niet altijd, het verschil tussen verschillende cd's is abnormaal groot, soms kan ik enorm van ze genieten maar soms klinkt het ook verschrikkelijk.

Imo zijn ze dus af en toe veel beter dan de concurrentie maar af en toe ook veel slechter. Zolang je je een beetje beperkt tot goede opnames en muziek waar je ''smaak'' voor nodig hebt is er niets aan de hand. Doordat deze speakers erg direct zijn maakt de kwaliteit van de opname erg uit. Vanwege het directe geluid is ook het verschil te verklaren tussen verschillende cd's. Goede opnames klinken erg gedetailleerd en mindere klinken chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 194366 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:06:
Na een aantal maanden in het bezit te zijn van een paar Klipsch synergy's F2 ben ik van mening dat ik nu eindelijk een objectief oordeel kan vellen.

Ik vind het zeker geen slechte speakers, maar het verschilt heel erg per cd. Ik luister nu eric clapton unplugged en het klinkt werkelijk fantastisch. Imo beter dan andere speakers uit deze prijsklasse. Helaas doen ze dit niet altijd, het verschil tussen verschillende cd's is abnormaal groot, soms kan ik enorm van ze genieten maar soms klinkt het ook verschrikkelijk.

Imo zijn ze dus af en toe veel beter dan de concurrentie maar af en toe ook veel slechter. Zolang je je een beetje beperkt tot goede opnames en muziek waar je ''smaak'' voor nodig hebt is er niets aan de hand. Doordat deze speakers erg direct zijn maakt de kwaliteit van de opname erg uit. Vanwege het directe geluid is ook het verschil te verklaren tussen verschillende cd's. Goede opnames klinken erg gedetailleerd en mindere klinken chaotisch.
Opname-kwaliteit heeft zeker invloed. Zo luisterd o.a. Pink floyd, Dire straits, Roger walter (the wall) meesterlijk. Dat zijn de momenten dat ik geniet van de f-2. Maar R&B is niet om aan te horen b.v
Ook Danny Bryant, briljante Blues-gitarist en aanstormend talent klink perfect op de klipsch..

Interlink optisch onlangs toch vervangen voor coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

binnenkort ga ik even een upgrade doen. dit heb ik nu:

Receiver: Yamaha RX-V440RDS
Speakers: Eltax Summit 5.0

heeft iemand goede ideeën voor een upgrade voor mij?

budget is 800+/- zonder sub

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rataplan2 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:34:
binnenkort ga ik even een upgrade doen. dit heb ik nu:

Receiver: Yamaha RX-V440RDS
Speakers: Eltax Summit 5.0

heeft iemand goede ideeën voor een upgrade voor mij?

budget is 800+/- zonder sub
Helaas moet ik zeggen dat ik je klipsch toch niet kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:51:
[...]

Helaas moet ik zeggen dat ik je klipsch toch niet kan aanraden.
hmmm dan toch maar even kijken naar KEF

That Is The Question

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste