Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Anoniem: 194366
Inderdaad, daar heeft hij gelijk in. Ik zou je zeker niet laten remmen naar klipsch te luisteren alleen omdat ik niet zo tevreden met met mijn F2's. Ze kunnen lekker direct klinken en daardoor flink wat emotie overdragen. De tekortkomingen die ik ervaar komen misschien niet terug als je modellen neemt van jouw budget.kraats schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:44:
[...]
Dat zou ik niet doen op de ervaring van één persoon.. Ik ben bijvoorbeeld wel érg tevereden over mijn Klipsch-setje. Ik denk wel dat ik qua serie wel iets boven jouw budget zit, met mijn RF-35's.
Ik zou je aanraden om bij een shop een RF-25 of eventueel een RF-35 te gaan luisteren, aangezien dit de vorige generatie is worden deze vaak voor een aantrekkelijke prijs aangeboden.
1x RC-52 Center (5,25" drivers)
2x RF-52 voor front (5,25" drivers)
2x RS-42 voor Surround (4" drivers maar deze komen aan de achterwand dus wat lichter en kleiner)
1x RW-10d Subwoofer (10" woofer met display)
We hebben het dan over een totaalbedrag van zo'n 1800 euro.
Deze ga ik koppelen aan een (behoorlijk krachtige) Pioneer VSX-D711 receiver die al reeds een tijdje in mijn bezit is.
Ik heb maar een huiskamer van 3.5 bij 7 meter en het luistergedeelte is eigenlijk maar 3.5 bij 3.5 meter.
Ik ga er van uit dat deze set me een fantastisch geluid gaat geven. Helaas vond ik e.e.a. niet geweldig klinken bij Elgam in Breda maar dat komt denk ik meer door de vervelende powerloze Harman Kardon receiver die ze er aan hadden hangen dan aan de Klipsch speakers.
Ik vond de synergy serie niet geweldig maar je krijgt waar je voor betaalt.
Ik ga er dus pas achter komen hoe ze klinken als ze in mijn woonkamer staan!
Ik hou julie op de hoogte
[ Voor 8% gewijzigd door muja op 10-07-2007 15:52 ]
Tja verkopers he..MaStar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:12:
[...]
voor welke prijs heb je ze gekocht? Bij mij zeiden ze in de winkel dat 't verschil tussen F1 en F2 niet veel uitmaakte...![]()
F2 was wat iets groter (formaat) en dynamischer... maar jij merkte 't wél??
Hmmz... Ik kon ze ook niet beide beluisteren omdat ze alleen de F1 haddden. Maar ben eventueel bereid 100 euro meer te betalen (2x 50), voor betere kwaliteit natuurlijk
Oja; en nog tips/advies voor receiver. Ik heb 1 van deze 3 op 't oog... i.c.m klipsch F1/F2:
- Onkyo TX-8222(S): 247,00
- Harman/kardon HK3380: 247,00
- Denon DRA-500: 272,00
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik ben heel erg blij met het resultaat!
Een paar zaken die mij opvielen:
e.e.a. zat erg goed verpakt. Stevige dozen en goed passend piepschuim.
Alles komt heel degelijk over en is mooi afgewerkt. Stevige ophangbeugeltjes, voetjes etc.
De RF-52's klinken echt heel erg goed. Tijdens het luisteren van muziek kwamen er allemaal elementen naar voren die ik eerder nog niet had gehoord. Met de receiver op stereo zodat alleen de sub en de RF-52's werkten leek het geluid midden uit de TV te komen. Sommige sirene's in The Score van de Fugees kwamen juist weer van ergens midden uit de kamer.
Voorheen hoorde ik duidelijk 2 luidsprekers staan, nu is er een vol geluidsbeeld waarbij het zelfs net lijkt of de center speaker aanstaat in modi waarbij deze toch echt uit is.
Het viel me op dat er een groot gedeelte van de vocalen voort werden gebracht door de tweeter, meer dan ik gewend ben van andere luidsprekers. De tweeters klinken dan ook zijdezacht en hebben een behoorlijk bereik. Dit zal aan de hoorn liggen die kenmerkend is voor Klipsch. Ondanks de kleine drivers produceren de RF-52's zelf toch een stevige bass.
De voetjes die breder zijn dan de luidspreker zelf zorgen dat e.e.a. lekker stevig staat.
Ik vind de Afdekpaneeltjes van de reference serie erg slim gemaakt: Ze klikken er heel gemakkelijk op en af door middel van magneetjes. Alleen bij de sub is dit niet zo. Je kan met gemak de afdekpanelen wegnemen en terugplaatsen met 1 hand.
De Subwoofer met het daar bovenop geplaatste bedieningspaneel is erg praktisch. Het display is haast identiek aan dat van een HP Laserjet 4xxx printer. Je kan hiermee het volume de crossovers etc regelen zonder achterop de sub te moeten kijken. Je kan ook eigengemaakte presets opslaan. Je kan ook kiezen voor een modus waarbij de sub vanzelf aan en uit gaat.
De subwoofer bromt niet als deze aanstaat terwijl er geen muziek is.
Een minpunt vond ik dat de woofer in de sub een foamrand heeft.
Van de hele set springen dus vooral de RF-52's er uit. Deze kan ik julie heel erg aanbevelen. Ik vind de sub vrij prijzig voor de kwaliteit van de woofer die er in zit, je krijg er wel een enorm prettige bediening voor terug.
De Center speaker en Surrounds doen hun werk verder gewoon.
[ Voor 94% gewijzigd door MichelK op 25-09-2007 09:20 ]
Eerst nog geluisterd naar de F3's maar de RF-62's klonken toch echt een stuk beter!
Vooralsnog absoluut geen spijt van m'n aankoop
Ik heb onlangs een aanvraag bij een geluidszaak gedaan om de Klipsch F1 - 2 - 3 en de Ref IV rf 10 - 52 - 62 te gaan luisteren. Ik ben heel erg benieuwd of ik het geluid mooi ga vinden!
Is het ook toepasselijk om je eigen receiver mee te nemen ??
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
heb nog niet alle modellen kunnen horen omdat er weinig dealers zijn die dit merk in hun assortiment hebben cq op voorraad hebben
Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de subenergy sub 12 of sub 10.
Luitjes die met deze sub ervaring hebben ?
Ik heb nu een Denon receiver AVR 2802 met Dali Suite surround (zonder subwoofer).
Groet
Fons
Anoniem: 58753
Beetje goede toko raad je het zelfs aan om hem mee te nemen. Ik mocht in ieder geval me huidige boxen mee te nemen om te horen hoe die klonken op een nieuwe versterker.PsychoHellDude schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:17:
*Subtiel schopje*
Ik heb onlangs een aanvraag bij een geluidszaak gedaan om de Klipsch F1 - 2 - 3 en de Ref IV rf 10 - 52 - 62 te gaan luisteren. Ik ben heel erg benieuwd of ik het geluid mooi ga vinden!
Is het ook toepasselijk om je eigen receiver mee te nemen ??
Bouwkwaliteit is ook dik in orde (Mdf behuizing, mooi scheidingsfilter, hoorntweeter, goed geisoleerd van binnen). En voor het geld wat je ervoor kwijt bent (150 euro p/st advies prijs, ik heb er 50(!) euro voor betaald per stuk) kan je écht niks beters kopen.
Wat minder te spreken ben ik over de klipsch center speaker de RC-10. Klinkt wat magertjes naar mijn idee maar voor het geld prima te doen
Kortom , zeer te spreken over klipsch.
Oh perfect, dat is wel belangrijk! Ik moetnog gebeld worden. Dus dan zullen ze het wel vragen. Eringa Geluid in Leeuwarden,( zit ook in Groningen) schijnt een goede geluidszaak te zijn!Anoniem: 58753 schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:14:
[...]
Beetje goede toko raad je het zelfs aan om hem mee te nemen. Ik mocht in ieder geval me huidige boxen mee te nemen om te horen hoe die klonken op een nieuwe versterker.
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Kan niet anders zeggen, dat het waar voor zijn geld is. Nu nog op zoek naar een mooie subwoofer. Ik denk ook dat de Denon zeker invloed heeft op het geluid.
Al met al kan ik de Klipsch aanraden, maar ja geluid is en blijft persoonlijk.
rkwinkel
Anoniem: 104097
Zijn redenering is .... wat de autheur op DVD of CD gezet heeft ... zo moet je er dan ook naar luisteren en met die Klipsch speakers kan dat.
Iedere maal dat ik ze hoor komt mijn haar gewoon recht in mijn nek ... wat een geluid ... wat een dynamiek ... ongelooflijk.
Vooral het geluid van de artellerie in de film "Der Untergang".... brrrrr

http://www.klipsch.com/products/details/rf-7.aspx
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 12-07-2008 09:43 ]
Ik heb nog nooit een degelijke set-up gehad, en na wat geluisterd te hebben in de winkel kwam ik op deze speakers uit. Ze klonken net iets helderder dan de RF-52´s vond ik. Nu heb ik absoluut geen getraind oor voor dit soort zaken, en bij het luisteren was het voor mij sowieso al een verbetering t.o.v. van oude Sony versterker en Akai speakers.
Gisteren Kill Bill gekeken met DTS spoor, en dat klonk door 2 speakers al zeer overtuigend. De rest van de set-up volgt nog, met 2 Klipsch rears en een center. De sub ben ik nog niet over uit... ik woon in een huurflat, en die subs zijn volgens mij nogal zwaar
Ik lees wel op meer fora dat klipsch speakers een specifiek geluid hebben (door die Klipsch Horn technologie), en het bevalt mij ten zeerste!
Deze werden geproduceerd tot 2006 en waren destijds het vlaggeschip van de Reference series van Klipsch.
Mijn vriend heeft ze staan,... heeft er zo'n 2 jaar geleden nog 3200€ voorbetaald en is destijds héél véél gaan luisteren in Nederland alvorens hij tot zijn keuze kwam om destijds de RF-7's aan te schaffen.
Hij heeft ze destijds gehoord naast de toen nieuwere RF-82's en RF-83's en hij kon me alleen maar vertellen dat het verschil in klank en dynamiek van de RF-7's t.o.v. de de nieuwere héél significant was !
2 x 25cm speakers en een grotere hoorn-tweeter per kast en een volume van de RF-7 dat véél groter is dan de andere is nu eenmaal een natuurwet in de fysica waar je niet omheen kan kwam ie mij te vertellen.
De RF-7 met zijn vriendjes ...

De hele speakerset kostte me 585 euro, wat ik een nette prijs vond. Al heb ik wel het idee dat versterker een tikje te licht is, komt er imho een mooi strak geluid uit. Vooral bij films mis ik een sub niet.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Kleine bookshelfs met een 10cm woofer.
Ik denk die nl. te gaan gebruiken als surround speakers in combinatie met mijn RF-7's.
Als ik komende vrijdag mijn speakers haal bij H&C HiFi ... dan zou het wel eens kunnen dat ik me er meteen een setje meeneem
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 31-08-2008 01:43 ]
Anoniem: 8819
Jammer van de marantz versterker dan die is namelijk van zijn eigen erg warm kwa geluid .Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:41:
Een vriend van mij heeft een paar RF-7 staan ..... aangesloten op een Marantz versterker welke altijd op "Direct" ingesteld staat ... dus geen bass, treble, loudness invloeden of wat dan ook.
Zijn redenering is .... wat de autheur op DVD of CD gezet heeft ... zo moet je er dan ook naar luisteren en met die Klipsch speakers kan dat.
Iedere maal dat ik ze hoor komt mijn haar gewoon recht in mijn nek ... wat een geluid ... wat een dynamiek ... ongelooflijk.
Vooral het geluid van de artellerie in de film "Der Untergang".... brrrrr![]()
http://www.klipsch.com/products/details/rf-7.aspx
Dan had hij beter een nad versterker kunnen nemen die is namelijk wel erg direct (koud)
Die geeft inderdaad weer wat er op de cd staat.
Je merk zelf of er mp3 op cd is of een originelen.
Dit is ook de reden dat ik geen nad heb genomen maar een denon versterker.
Denon heeft ongeveer de zelfde warmte kwa geluid als een marantz
Gaan halen bij H&C HiFi in Oostrum vlakbij Venray ... zo'n 20km van Venlo.
Ik heb me meteen ook een setje RB-15 speakers meegenomen waar ik een héél mooi prijsje voor gekregen heb en die nu dienst als surround speakers op mijn Harman Kardon AVR132.
Ik was aangenaam verrast van het geluid uit die set toen ze gewoon in 2-speaker mode effe aangesloten waren op mijn HK.
De RF-7's slaan uiteraard gewoon alles ..... man man wat komt er daar een geluid uit en dit met de versterker ingesteld op Direct Out.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-09-2008 22:19 ]
Anoniem: 250661
Alsjeblieft, stap over op een normaal merk! pioneer is voor in de auto geschikt, maar meer ook niet! Vervormd bij het minste of geringste. Het zou zonde wezen voor je oortjes, als je bij een pioneer blijft, want je weet niet wat je mist in vergelijking met een "normale" versterker.kraats schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:06:
Ik heb zelf een heel setje van Klipsch (RF35 front, SC1 center, SS1 surround en KSW12 sub). Deze allen aangesloten op een VSX-AX5i van Pioneer
Moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben van deze speakers. Vooral de RF35's klinken érg goed. Heb ze samen met mijn vrouw beluisterd in Amersfoort (Radio Roelandschap), en zelfs zij hoorde duidelijk de betere klank vergeleken met de andere speakers die daar stonden (JBL en MagNat, geloof ik). Het grote verschil zit in de geluidskwaliteit bij lagere volumes. Ik draai maar zelden op z'n max en veel andere speakers klinken alleen dan goed. De Klipsch klinkt op lage volumes ook al vol en heeft dan al een goede basweergave. Op hoge volumes kan dat wel een beetje boemerig overkomen, als je de plaatsing in de kamer niet goed hebt.
Mij werd trouwens geadviseerd een Onkyo versterker te gebruiken bij mijn Klipsch fronts. Klonk ook érg goed, maar ik blijf een Pioneer liefhebber, dus dan maar iets meer voor een goed model van dat merk uitgegeven.
Heb je de AX5i wel eens gehoord? Ik heb zelf ook een Quad 33/303 setje, een Sansui G-7000 en leen af en toe nog wel wat andere versterkers, dus ik weet wat ik wel en niet moet horen. De AX5i is echt geen slechte versterker en houdt in tegenstelling tot vele andere versterkers deze luidsprekers wel goed in bedwang. Ga eerst maar eens zelf verder luisteren voor je dit soort onzin-mededelingen doet. Deze versterker past bij mijn wensen qua bediening en geluid, ik zal niet snel overstappen naar wat anders.Anoniem: 250661 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:23:
Alsjeblieft, stap over op een normaal merk! pioneer is voor in de auto geschikt, maar meer ook niet! Vervormd bij het minste of geringste. Het zou zonde wezen voor je oortjes, als je bij een pioneer blijft, want je weet niet wat je mist in vergelijking met een "normale" versterker.
Anoniem: 194366
Anoniem: 250276
Quad 303, is ook niet super hoor, vind ik persoonlijk heel erg wollig en ongedetailleerd klinken. Sansui G-7000 heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar Pioneer heeft bij mij ook totale afgunst.kraats schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:36:
[...]
Heb je de AX5i wel eens gehoord? Ik heb zelf ook een Quad 33/303 setje, een Sansui G-7000 en leen af en toe nog wel wat andere versterkers, dus ik weet wat ik wel en niet moet horen. De AX5i is echt geen slechte versterker en houdt in tegenstelling tot vele andere versterkers deze luidsprekers wel goed in bedwang. Ga eerst maar eens zelf verder luisteren voor je dit soort onzin-mededelingen doet. Deze versterker past bij mijn wensen qua bediening en geluid, ik zal niet snel overstappen naar wat anders.
Ik weet waar ik over praat. Heb die AX5i ook op verschillende speakers gehoord.kraats schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:36:
[...]
Heb je de AX5i wel eens gehoord? Ik heb zelf ook een Quad 33/303 setje, een Sansui G-7000 en leen af en toe nog wel wat andere versterkers, dus ik weet wat ik wel en niet moet horen. De AX5i is echt geen slechte versterker en houdt in tegenstelling tot vele andere versterkers deze luidsprekers wel goed in bedwang. Ga eerst maar eens zelf verder luisteren voor je dit soort onzin-mededelingen doet. Deze versterker past bij mijn wensen qua bediening en geluid, ik zal niet snel overstappen naar wat anders.
Ok, als je hem vergelijkt met een Marantz sr 4600, zul je wel wat verschil merken in het geluid. Maar koop je een beetje "normale" Marantz, zoals de sr 7400 dan kan deze Pioneer daar niet aan tippen...
Weet je daarom nog zeker dat je gehoor nog goed functioneerd?
Ik denk dat het hier een beetje het Volkswagen Phaeton syndroom is (ja zelf verzonnen ja
Die Phaeton deed niks onder voor de Audi's, BMW's en Mercedessen van die tijd (zeg maar de Marantz, Denon en Yamaha), maar omdat Volkswagen (Pioneer) ook 'budget' modellen produceerde (zeg maar de all-in-one setjes) associeerde niemand Volkswagen met premiumkwaliteit (Audi & Co) en vond iedereen die Phaeton minderwaardig aan de Audi's zonder er objectief naar gekeken en in gereden te hebben.
Kijk maar eens naar deze foto van de opbouw van een AX10AiS en zeg dan nog eens dat het troep is en op een beetje volume zal gaan vervormen door vermogenstekort: |
![]() |
Test: |
http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsa_ax10ai_1.shtml |
Ook de AX4AiS, die meer op de AX5i lijkt, ziet er nog zeer degelijk uit: |
![]() |
Ter vergelijking de door Blob genoemde Marantz SR7400: |
![]() |
Die ziet er ook prima uit, maar de voedingssectie is echt niet degelijker dan die van de AX4AiS. |
Hetzelfde gaat overigens op voor Sony. Omdat ze ook matige receivers van 5kg en €200,- maken associeren veel mensen in de hifiwereld Sony met troep.
Maar pak eens een wat oudere ES receiver, versterker of cd-speler of een nieuwe QS (in mindere mate) en luister daarnaar. Die doen ook niks onder voor de concurrentie.
Maar dat is de prijs die mainstream merken betalen als ze in de hogere klasses mee willen spelen: ze zullen met iets extreem goeds moeten komen om serieus genomen te worden.
Om die reden noemt Toyota hun premiummodellen ook Lexus i.p.v. Toyota.
In de VS heeft Pioneer een aparte Elite lijn opgericht om van het mainstream imago af te komen.
Dus: stop met dat kinderachtige afzeiken van andermans spullen. Je mag best de opmerking maken dat zulke speakers misschien nog beter tot hun recht komen bij een betere receiver, maar iets tot op de grond afkraken is te simpel en kinderachtig. Helemaal als het eigenlijk, zoals in dit geval, prima spullen zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door mac1987 op 04-11-2008 16:49 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 04-11-2008 17:07 ]
Ik heb nooit gezegd dat de opbouw van Marantz veel beter is, dat maak jij ervan!mac1987 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:26:[td]Ter vergelijking de door Blob genoemde Marantz SR7400:[/td]
Ik heb alleen gezegd dat het geluid wat uit de receiver gewoon niet te vergelijken valt.
Heej, da's gek.. dat doe je dus juist welAnoniem: 250661 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:08:
Ik heb alleen gezegd dat het geluid wat uit de receiver gewoon niet te vergelijken valt.
Ach..'t is héél simpel, het is een kwestie van smaak. (Vooral deze) Pioneer bevalt mij erg goed en ik zal nooit van mijn leven een Marantz het huis inhalen.
Daarmee bedoel ik dus dat Marantz gewoon in een hogere klasse valt, daarom valt het niet te vergelijken. Maar liever jij een Pioneer dan dat hier bij mij 1 staat.....kraats schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:22:
[...]
Heej, da's gek.. dat doe je dus juist wel
Ach..'t is héél simpel, het is een kwestie van smaak. (Vooral deze) Pioneer bevalt mij erg goed en ik zal nooit van mijn leven een Marantz het huis inhalen.
Blijft een kwestie van smaak, maar voor sommige mensen is het lastig te bevatten dat hun smaak niet de waarheid is maar een mening

O ja en
Ander geluid dat beter bij jouw smaak valt is inderdaad anders, maar niet noodzakelijkerwijs beter.Anoniem: 250661 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:08:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat de opbouw van Marantz veel beter is, dat maak jij ervan!
Ik vind de klank van Marantz mooier, maar meettechnisch doen ze niet voor elkaar onder en duizenden mensen met Pioneer apparatuur zullen beweren dat hun apparatuur mooier klinkt.
Laat anderen nou gewoon tevreden zijn met hun, dikwijls mooie, apparatuur. Ook al is het niet jouw smaak.
[ Voor 71% gewijzigd door mac1987 op 04-11-2008 17:50 ]
Moet vast veel werk zijn geweest mac1987 (De uchm"audiopro"uchm hiero.)
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 04-11-2008 17:57 ]
Je kan zo een comeback doen met Carolien Tensen van "het spijt me" om te bemiddelen tussen mensen. Waarom word je geen moderator? Mag je altijd van zulke klusjes klaren.mac1987 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:47:
Kinderachtig...
Blijft een kwestie van smaak, maar voor sommige mensen is het lastig te bevatten dat hun smaak niet de waarheid is maar een mening
O ja en
[...]
Ander geluid dat beter bij jouw smaak valt is inderdaad anders, maar niet noodzakelijkerwijs beter.
Ik vind de klank van Marantz mooier, maar meettechnisch doen ze niet voor elkaar onder en duizenden mensen met Pioneer apparatuur zullen beweren dat hun apparatuur mooier klinkt.
Laat anderen nou gewoon tevreden zijn met hun, dikwijls mooie, apparatuur. Ook al is het niet jouw smaak.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 250661 op 04-11-2008 19:28 ]
En volgens mij heb je bij Nederlands op de middelbare school geleerd dat een autoriteitsargument een vals argument is. Dus recht om (ongefundeerd en flamend) te spreken heb je op basis daarvan ook niet.
En ja, ik erger me eraan als je andermans spullen afzeikt omdat dat 'leuk is'. Er zijn hier (met name nieuwe) mensen die uitgaan van advies van anderen. Als je dan een beetje dom gaat lopen lullen dat merk A bagger, kut of 'skraal' is kan dat ertoe leiden dat die mensen dat merk niet meer beluisteren en later (na aankoop van een ander merk dat wel cool, gaaf, hi-end, enz. is) er achter komen dat dat toch het juiste merk voor hun geweest zou zijn.
En nee, ik ben geen audiopro, maar probeer wel me van ongefundeerd flamen af te houden. Als je dat leuk vindt moet je maar naar een wedstrijd Feyenoord-Ajax gaan in de Kuip. Mag je samen met 50.000 andere mensen keihard ongefundeerd schreeuwen hoe slecht de ander wel niet is.
En kunnen we het een beetje ontopic houden aub?
p.s. Voorbeeld dom en niet van ervaring-sprekende opmerking:
Laatste keer dat ik keek was het huidige topmodel van Marantz net zo duur als het topmodel van Pioneer...Anoniem: 250661 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:28:
[...]
Daarmee bedoel ik dus dat Marantz gewoon in een hogere klasse valt, daarom valt het niet te vergelijken. Maar liever jij een Pioneer dan dat hier bij mij 1 staat.....
Op dit moment, vanwege het uitblijven van een opvolger van de SR-9600, zelfs goedkoper.
De SC-LX90 met ICEpower versterkermodules staat nog wel een stapje hoger dan mijn SR8001 en de opvolger SR8002.
[ Voor 41% gewijzigd door mac1987 op 04-11-2008 19:28 ]

[ Voor 49% gewijzigd door mac1987 op 04-11-2008 19:55 ]
* teacher is not amused
Wise enough to play the fool
Anoniem: 173876
Nu is het voor mij onduidelijk of dit is, omdat sommige fabrikanten een hoge niet-realistische output geven of dat rms voor een speaker niet van belang is.
Ik ben namelijk aan het kijken naar de denon 1910 in combi met de rc 64 en de rf 82, welke kwa rms specificatie te weinig watt van de versterker zullen krijgen. Dit maakt dus niet uit, als ik het goed begrijp?
Hier een post waar dat verhaal over vermogen ook in staat
Ik zou wel even naar die Klipsch speakers gaan luisteren, want ze hebben nogal een apart geluid. Kan het persoonlijk niet zo mooi vinden: te veel laag en dat wordt nogal boemerig geleverd. Het is nog net geen subwoofer om het zo maar te zeggen. Verder missen ze wat op het hoog, maar dat kwam niet alitjd aan het licht bij mijn luistersessie.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 21-11-2009 19:23 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Persoonlijke ervaring is dat veel versterkers een anderen klank beeld kunnen geven .
En dat het een persoonlijke keus is welke versterker goed bij je gehoor past.
Maar ook welke speaker er op aan word gesloten bepaald veel van het geluid
Ervaring van versterkers zijn
Pioneer vs500serie (2001model
Harmon kardon 5000serie (2006model)
Denon avr 1907 met bi-amp aangesloten en zonder .
Ouwe jvc stereo a-222 als test.
Getest op een jamo cornet 195
Met audio moet je gewoon zelf luisteren wat jij goed vind klinken .
Natuurlijk kan je altijd advies vragen op forums alleen moet je wel op letten dat veel mensen een anderen mening hebben over een bepaald merk.
Is pioneer troep?
Nee dat is het niet maar yoko of lenco weer wel .
Maar alle merken hebben een low budget serie .
En ik zal dan toch even door sparen .
Tenslotte een goeie versterker en speakers kunnen erg lang mee gaan voor dat je ze weer vervangt .
Dus een beetje meer geld uitgeven voor een iets hogere klassen is geen weg gegooit geld als je op een lange termijn bekijkt .
Luisteren is de key voor een leuke set .
Ook na een goeie audio zaak gaan waar de personeel de tijd en aandacht wilt geven aan jouw is erg belangrijk.
Een goeie audio zaak zijn mensen die zelf liefde hebben voor audio.
Dus ook kan je het ergens voor 50euro goedkopere online kopen denk even na over de mensen die jouw geholpen hebben .
En koop de set dan bij hun .
I
Met alle respect: dit is het Klipsch Ervaringen Topic, wat na een geruime tijd om een goede reden omhoog is gekicked.Anoniem: 8819 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:56:
Ik heb een denon avr 1907 (zonder hdmi ouwe model)
Etc, etc, etc.
De discussie waar jij op in haakt is van meer dan een jaar geleden en ook reeds veroordeeld door de moderators omdat het zwaar offtopic gaat en niets meer met het topic te maken heeft.
Dus graag nu weer over Klipsch speakers discussiëren en niet over andere zaken als receivers en hun klankbeelden en/of kwaliteit.
[ Voor 90% gewijzigd door zimbab op 21-11-2009 21:19 ]
Mijn excuses had dat niet in de gaten over de versterkers.FeaR1986 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:14:
[...]
Met alle respect: dit is het Klipsch Ervaringen Topic, wat na een geruime tijd om een goede reden omhoog is gekicked.
De discussie waar jij op in haakt is van meer dan een jaar geleden en ook reeds veroordeeld door de moderators omdat het zwaar offtopic gaat en niets meer met het topic te maken heeft.
Dus graag nu weer over Klipsch speakers discussiëren en niet over andere zaken als receivers en hun klankbeelden en/of kwaliteit.
Zal de volgende keer even opletten welke tijd iets gepost was.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 01:40 ]
Ging dus kijken voor een 5.1 of 7.1 receiver, cd/dvd speler en een setje speakers. Oorspronkelijk dacht ik voor budget JBL of Magnat speakers te gaan, maar de verkoper liet me vanalles horen.
Ik kreeg oa de KEF IQ70 & IQ90 te horen, Canton design spul etc, en dan kwam hij met de Klipsch RF-52 en RF-62. Die klonken dus werkelijk fantastisch, en de Jazz dvd die opstond kwam beter tot zijn recht op de Klipsch'en dan op de KEF's wat mij wel verbaasde.
Ik ga woensdag nog eens terug met wat van m'n eigen cd'tjes, maar ben er eigenlijk al van overtuigd dat de Klipsch'en het worden!
Edit: oud topic, nieuwe ervaringen!
Anoniem: 358580
Anoniem: 358597
Omdat ik op vrijdag een afspraak had gemaakt mocht ik mijn eigen luidsprekers (Magnat Vector 77) meenemen om deze mee tussen de andere luidsprekers te plaatsen.
Zo heb ik mijn eigen Magnat luidsprekers samen met andere luidsprekers kunnen beluisteren en vergelijken.
Tot mijn grote verbazing en die van de verkoper ook, waren we toch sterk verast dat mijn eigen Magnat luidsprekers bijna hetzelfde geluid hadden als de B&W DM-683
Dus mijn Magnat luidsprekers omruilen voor een B&W 683 setjes, dat is dus uitgesloten, waardoor de B&W al direct mocht afvallen.
Deze luidsprekers hire vernoemd, die in mijn budget paste, heb ik dus beluisterd en vergeleken: Magnat Vector 77, B&W DM-683, Klipsch RF-82, Kef iQ9, Focal Chorus 700, Monitor Audio RX6/RX8.
De Klipsch Rf-82, steekt hier met kop en schouder bovenuit, met een fantastisch midden en hoog, heel dynamisch aanwezig en ook met een strakke bas zonder dat dit vermoeiend wordt
De Klipsch Rf-82 heeft een hoge gevoeligheid waardoor die mooie warme klank en bas al te horen zijn op een laag volume en gaan ook niet overheersen wanneer de volumeknop eens open wordt gedraaid voor een of ander feestje
De andere test luidsprekers vallen bij de Klipsch RF-82 onmiddelijk af, omdat ze in vergelijk met de Klipsch RF-82 een te gesloten geluid produceren.
Het geluid dat deze Klipsch Rf-85 je met liefde geven is net alsof je voor het podium staat te luisteren naar de band en bij de andere test kandidaten had ik net het gevoel of de band achter een gesloten gordijn aan het spelen was of als vergelijk de vleugel van de piano niet open stond.
Je laatste alinea laat echter wel een adder onder het gras zien. De beschrijving die je geeft van het verschil in geluid is precies hetzelfde als ik in het verleden ook tussen speakers heb gehoord.
Alleen bleek daar dat de ene speaker 1,5dB luider speelde als de ander. (waren twee speakers met identieke gevoeligheid van hetzelfde merk)
Toen ik dat corrigeerde klonken ze volledig gelijk.
Juist omdat de Klipsch een hogere gevoeligheid heeft moet je heel erg goed opletten dat het volume overal gelijk is. En dat zul je helaas moeten meten, want aan de volumeknop heb je dan niets. Maar de meeste winkels hebben geen geluidsdrukmeter in hun luisterruimte liggen. (ik neem er altijd zelf eentje mee)
Anoniem: 358597
Dit gebeurde inderdaad op het gehoor, dus zonder meetinstrument.
De Klipsch RF-82 staat voor een week als test naast mijn Magnat Vector 77 te spelen.
Hierbij merk ik inderdaad ook op, dat het volume van deze laatste wat hoger moet gedraaid worden.
Ook merk ik dat dat de Klipsch RF-82, die zaterdagmiddag als nieuw uit de doos zijn gehaald, steeds beter klinken alsof ze nog moeten ingespeeld worden
Ik kan een paar RF-52's kopen voor 250 euro. Ik wilde graag even van jullie weten of dit een goede deal is?
Morgen ga ik luisteren bij een HiFi winkel hier in de buurt. Kan ik gelijk even vergelijken met wat andere speakers (o.a. Klipsch F1, Mordaun Short Carnival 6, Dali Concept 6, Klipsch F2) . Dinsdag kan ik dan op bezoek bij iemand waar ik ze dus voor 250 euro kan kopen. Ze worden aangesloten op een Sony STR-DA2400ES.
Waarschijnlijk wil ik dan later ook nog bijpassende surrounds (bijv. RB-51?) en een bijpassende centerspeaker. Maar het gaat er dus voornamelijk om of 250 euro voor een paar RF-52's een goede deal is. Ik snap dat luisteren het devies is, maar mijn portemonnee is niet onbeperkt toereikend. Vandaar dat mij dit zelf wel een leuke deal leek. Als ze nou ook nog goed klinken is het perfect.
Misschien zijn er meer mensen die ervaring hebben met Sony en Klipsch? Ik hoor dan graag van jullie of deze twee bij elkaar klinken.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
RF-52 zijn bij correct in rotterdam al voor 200 euro per stuk nieuw te krijgen. Dus ik neem aan dat het een setprijs is voor 250 euro? Zo ja, dan is dat wel een aardige prijs. Ga wel even luisteren, want klipsch heeft een best wel eigenzinnig geluid door de hornLuPo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:05:
Ik geef dit topic even een flinke kick, excuses!
Ik kan een paar RF-52's kopen voor 250 euro. Ik wilde graag even van jullie weten of dit een goede deal is?
Morgen ga ik luisteren bij een HiFi winkel hier in de buurt. Kan ik gelijk even vergelijken met wat andere speakers (o.a. Klipsch F1, Mordaun Short Carnival 6, Dali Concept 6, Klipsch F2) . Dinsdag kan ik dan op bezoek bij iemand waar ik ze dus voor 250 euro kan kopen. Ze worden aangesloten op een Sony STR-DA2400ES.
Waarschijnlijk wil ik dan later ook nog bijpassende surrounds (bijv. RB-51?) en een bijpassende centerspeaker. Maar het gaat er dus voornamelijk om of 250 euro voor een paar RF-52's een goede deal is. Ik snap dat luisteren het devies is, maar mijn portemonnee is niet onbeperkt toereikend. Vandaar dat mij dit zelf wel een leuke deal leek. Als ze nou ook nog goed klinken is het perfect.![]()
Misschien zijn er meer mensen die ervaring hebben met Sony en Klipsch? Ik hoor dan graag van jullie of deze twee bij elkaar klinken.
[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 24-10-2010 21:36 ]
No signature required.
M3rcury schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:35:
[...]
RF-52 zijn bij correct in rotterdam al voor 200 euro per stuk nieuw te krijgen. Dus ik neem aan dat het een setprijs is voor 250 euro? Zo ja, dan is dat wel een aardige prijs. Ga wel even luisteren, want klipsch heeft een best wel eigenzinnig geluid door de horn
Ik ga zeker morgen even langs een HiFi winkel hier. Ben benieuwd of ik het wat vind. Daarom ben ik ook benieuwd of er hier mensen zijn met een Sony receiver/versterker met Klipsch speakers.
Ik heb ze helaas op een Denon. En een paar kan je ook interpreteren als een paar voor 250 per stuk. Vind ikLuPo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:49:
[...]
[...]
Ik ga zeker morgen even langs een HiFi winkel hier. Ben benieuwd of ik het wat vind. Daarom ben ik ook benieuwd of er hier mensen zijn met een Sony receiver/versterker met Klipsch speakers.
No signature required.
Hahaha, oké. Ik versta onder een paar twee stuks. Maar het is maar net hoe je het interpreteert inderdaad.M3rcury schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:38:
[...]
Ik heb ze helaas op een Denon. En een paar kan je ook interpreteren als een paar voor 250 per stuk. Vind ik![]()
Zijn die RF-52's over het algemeen goede speakers dan? Afgezien van hun 'eigen' geluid. Of anders gezegd, zou het voor 250 euro een leuke deal zijn als je die speakers dan thuis hebt staan? Ik heb nu Onkyo melkpakjes uit een Onkyo HT-C5115. Dus ik denk dat het wel een hele vooruitgang zal zijn toch?
Een vooruitgang tenopzichte van melkpakjes is het bijna altijd. Een staander produceert 9 van de 10 keer een veel voller geluid. Voor 250 euro heb je een hele leuke deal als je bedenkt dat ze normaal 400 euro voor een paar zijn.LuPo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:00:
[...]
Hahaha, oké. Ik versta onder een paar twee stuks. Maar het is maar net hoe je het interpreteert inderdaad.![]()
Zijn die RF-52's over het algemeen goede speakers dan? Afgezien van hun 'eigen' geluid. Of anders gezegd, zou het voor 250 euro een leuke deal zijn als je die speakers dan thuis hebt staan? Ik heb nu Onkyo melkpakjes uit een Onkyo HT-C5115. Dus ik denk dat het wel een hele vooruitgang zal zijn toch?
Het eigen geluid is trouwens geen nadeel, want elke speaker heeft zo zijn sterke en zwakke punten, en elke speaker heeft een eigen geluid
No signature required.
Oké bedankt voor je antwoord. 250 euro leek mij ook een hele leuke deal, mede omdat de verkoper de speakers pas sinds 01-07-2010 heeft. Morgen om 15:00 uur weet ik meer.M3rcury schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:11:
[...]
Een vooruitgang tenopzichte van melkpakjes is het bijna altijd. Een staander produceert 9 van de 10 keer een veel voller geluid. Voor 250 euro heb je een hele leuke deal als je bedenkt dat ze normaal 400 euro voor een paar zijn.
Het eigen geluid is trouwens geen nadeel, want elke speaker heeft zo zijn sterke en zwakke punten, en elke speaker heeft een eigen geluidIk vind klipsch erg goed klinken op de muziek die ik draai, dus ik vind het prima speakers (heb zelf de rf-82)
Ik ga ze kopen van iemand anders. Dus als het goed is zijn ze al (een beetje) ingespeeld. Kan iemand speakers eigenlijk ook verpesten door ze 'verkeerd' in te spelen? Of is dat onmogelijk?cyrus26 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:56:
Ik heb de klipsch rf-62 en ik moet zeggen, ben zeer tevreden. Dit in combinatie met een pioneer vsx-1015 versterker. Nu vind ik digitaal nt zo warm klinken, vandaar dat ik men htpc met een soundblaster X-Fi elite pro analoog heb aangesloten op men pioneer versterker. Klinkt super. Enige nadeel is wel als je gaat luisteren dat ze in het begin als ze nog niet zijn ingespeeld schel klinken. Maar ik kan je garanderen na een bepaalde tijd klinken ze voller en is het een fantastische ervaring. Er zijn weinig speakers die dit volle geluid weten te produceren voor deze prijs. Een echte verademing.
In de prijsklasse tot 199 euro per stuk vond ik de Klipsch RF-52 het mooiste geluid hebben. Het hoog was mooi helder maar niet schel. Het midden was ook prima. En het laag was licht voelbaar. Ik houd zelf niet van speakers die totaal géén laagweergave hebben. Dat was onder andere wèl het geval bij de Dali Concept 6. Mocht de koop vanmiddag doorgaan dan ga ik de Klipsch RF-52 wel op spikes zetten. Soms vond ik de laagweergave net op het randje (lees: iets teveel). Maar ze stonden daar niet op spikes. Daarnaast kun je niet alles hebben voor 199 euro per stuk (voor mij 125 euro per stuk als ik ze vanmiddag koop).
Ik heb een laminaat-vloer. Wat moet ik onder de speakers leggen zodat ik geen krassen op het laminaat krijg? Mijn vriendin wordt niet blij van twee stoeptegels.
Daarnaast zit ik nog een beetje na te denken over de luidsprekerkabels. Wat voor luidsprekerkabels moet ik kopen om aan te sluiten op de Klipsch RF-52. Ik heb nu OFC Luidsprekerkabel Professional 1,5mm2. Is dit toereikend?
Verder lees ik vaak dingen over banaanpluggen/stekkers. Wat is dat precies? Zijn deze daarvoor geschikt?
Overigens was het geheel aangesloten op een NAD versterker. Ik weet niet in hoeverre dit verschillend gaat klinken op mijn - nog komende - Sony STR-DA2400ES.
[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 26-10-2010 09:59 ]
Om de vloer niet te beschadigenen heb je van die kleine voetjes. Bij hobo bijvoorbeeld deze: http://www.hobo.nl/defaul...5576&title=OnderlegschijfLuPo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:29:
Gisteren bij de plaatselijke HiFi winkel geweest. Veel geluisterd. Onder andere Klipsch F2, Dali Concept 6, Boston Acoustic CS226 (deze vond ik ook érg mooi klinken, maar te duur €249 per stuk), Klipsch RF-82, Monitor Audio BX-5 en de Klipsch RF-52.
In de prijsklasse tot 199 euro per stuk vond ik de Klipsch RF-52 het mooiste geluid hebben. Het hoog was mooi helder maar niet schel. Het midden was ook prima. En het laag was licht voelbaar. Ik houd zelf niet van speakers die totaal géén laagweergave hebben. Dat was onder andere wèl het geval bij de Dali Concept 6. Mocht de koop vanmiddag doorgaan dan ga ik de Klipsch RF-52 wel op spikes zetten. Soms vond ik de laagweergave net op het randje (lees: iets teveel). Maar ze stonden daar niet op spikes. Daarnaast kun je niet alles hebben voor 199 euro per stuk (voor mij 125 euro per stuk als ik ze vanmiddag koop).
Ik heb een laminaat-vloer. Wat moet ik onder de speakers leggen zodat ik geen krassen op het laminaat krijg? Mijn vriendin wordt niet blij van twee stoeptegels.Is er een andere oplossing mogelijk?
Daarnaast zit ik nog een beetje na te denken over de luidsprekerkabels. Wat voor luidsprekerkabels moet ik kopen om aan te sluiten op de Klipsch RF-52. Ik heb nu OFC Luidsprekerkabel Professional 1,5mm2. Is dit toereikend?
Verder lees ik vaak dingen over banaanpluggen/stekkers. Wat is dat precies? Zijn deze daarvoor geschikt?
Overigens was het geheel aangesloten op een NAD versterker. Ik weet niet in hoeverre dit verschillend gaat klinken op mijn - nog komende - Sony STR-DA2400ES.
Maar ik neem aan dat ze in elke winkel te krijgen zijn.
Luidspreker kabels zijn de meningen erg over verdeeld. Ik heb zelf 2.5mm^2 van monster liggen, maar ik neem aan dat 1.5mm^2 het ook wel moet halen.
Banaan stekkers zien er gaaf uit, maar het enige nut dat ze hebben is dat je makkelijk je speakerkabels kan uit je speaker/versterker kan halen. Nadeel ervan is dat je weer een extra connectie hebt (eigenlijk 2) per kabel, en dat dus de weerstand van de kabel omhoog gaat.
Versterker kan best wel een hoop verschil uitmaken. Ik heb mijn klipsch geluisterd op een rotel versterker, waar het hoog best wel schel was, maar op mijn denon is dat weg.
No signature required.

Over de luidsprekerkabel kan ik volgende (onzin?) vertellen. ik had de keuze ts koper, koper/zilver en zilver. Blijkbaar geeft zilver meer hoge tonen door, en die heb je al genoeg bij de Klipschen. Ik ben dus ook voor de koperen kabel gegaan.
Ah, die voetjes ga ik zeker aanschaffen. Bedankt!M3rcury schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:42:
[...]
Om de vloer niet te beschadigenen heb je van die kleine voetjes. Bij hobo bijvoorbeeld deze: http://www.hobo.nl/defaul...5576&title=Onderlegschijf
Maar ik neem aan dat ze in elke winkel te krijgen zijn.
Luidspreker kabels zijn de meningen erg over verdeeld. Ik heb zelf 2.5mm^2 van monster liggen, maar ik neem aan dat 1.5mm^2 het ook wel moet halen.
Banaan stekkers zien er gaaf uit, maar het enige nut dat ze hebben is dat je makkelijk je speakerkabels kan uit je speaker/versterker kan halen. Nadeel ervan is dat je weer een extra connectie hebt (eigenlijk 2) per kabel, en dat dus de weerstand van de kabel omhoog gaat.
Versterker kan best wel een hoop verschil uitmaken. Ik heb mijn klipsch geluisterd op een rotel versterker, waar het hoog best wel schel was, maar op mijn denon is dat weg.
Die banaanstekkers laat ik dan wel even achterwegen. Ik dacht dat het juist het geluid ten goede kwam.
De versterker ben ik nog niet over uit. Op dit moment kan ik ook een Marantz SR5004 kopen voor 385 euro. De Sony STR-DA2400ES kost 308,95. Ik twijfel nu sterk en neig eigelijk naar de Marantz. Met name vanwege het feit dat de Sony zijn vermogen nooit haalt met een 360 watt voeding. De Marantz daarentegen heeft een 600 watt voeding.
Verboden is een groot woord...
Gisteren klonk het ongeveer hetzelfde, toen waren de RF-52's aangesloten op een NAD. Twee keer in twee dagen een tijdje in de luisterruimte gezeten bij HiFi Corner. Best chill.
Uiteindelijk gekocht: Marantz SR5004 (€385), Klipsch RF-52 (€350, 50 euro korting gehad) en gratis onderlegschijven (t.w.v. €15).
Straks wordt het gebracht. Ik kan niet wachten.
Maar je had toch voor 250 euro die rf-52 gezien?LuPo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:53:
Ik ben net terug en heb nog een uurtje geluisterd naar de Marantz SR5004 i.c.m. de Klipsch RF-52. Het klonk echt mooi bij elkaar. Niet te schel en ook niet te 'wollig'. Mooi helder en ook een hele mooie laag-weergave. Super!
Gisteren klonk het ongeveer hetzelfde, toen waren de RF-52's aangesloten op een NAD. Twee keer in twee dagen een tijdje in de luisterruimte gezeten bij HiFi Corner. Best chill.![]()
Uiteindelijk gekocht: Marantz SR5004 (€385), Klipsch RF-52 (€350, 50 euro korting gehad) en gratis onderlegschijven (t.w.v. €15).
Straks wordt het gebracht. Ik kan niet wachten.
No signature required.
Anoniem: 215257
Wat is er mis met banaanstekkers?Dnomaid schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:52:
Banaanstekkers zijn verboden!!!!!1!![]()
Over de luidsprekerkabel kan ik volgende (onzin?) vertellen. ik had de keuze ts koper, koper/zilver en zilver. Blijkbaar geeft zilver meer hoge tonen door, en die heb je al genoeg bij de Klipschen. Ik ben dus ook voor de koperen kabel gegaan.
Heb net zelf deze besteld: http://cgi.ebay.nl/4-Naka...m43a25f04d8#ht_3355wt_947 Maar dan 20 voor 12 euro..
Het idee dat ze verboden zijn is omdat de banaanstekkers wel erg veel lijken op een gewone stekker die je ook in een wandcontactdoos kan doen.Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:14:
[...]
Wat is er mis met banaanstekkers?
Heb net zelf deze besteld: http://cgi.ebay.nl/4-Naka...m43a25f04d8#ht_3355wt_947 Maar dan 20 voor 12 euro..
Klopt, maar daar zaten geen spikes bij. En ik had even geïnformeerd bij de winkel wat die spikes gingen kosten en dat was toch wel een tientje of 2 (om bij Klipsch te bestellen). Daarnaast wilde ik er ook van die voetjes bij en die heb ik er ook gratis bijgepraat. Dus was ik uiteindelijk ong. 50 euro duurder uit dan die tweedehandse. Nou, dat had ik er eerlijk gezegd wel voor over. Ik heb ook twee dagen achter elkaar ruim een uur mogen luisteren bij HiFi Corner. Dan gun ik ze zeker wel die 50 euro.M3rcury schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:58:
[...]
Maar je had toch voor 250 euro die rf-52 gezien?
Net alles helemaal klaargemaakt. Ik heb de twee zuilspeakers ook via Bi-wiring aangesloten op de Marantz. Ik weet niet of het veel scheelt, maar baat het niet schaden zal het ook niet.
De Marantz SR5004 heeft toch aparte eindtrappen voor de front left en front right speakers? Dan heb je dus alles bi-amped aangesloten. Toch een flink verschil.LuPo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Net alles helemaal klaargemaakt. Ik heb de twee zuilspeakers ook via Bi-wiring aangesloten op de Marantz. Ik weet niet of het veel scheelt, maar baat het niet schaden zal het ook niet.
Zo hoort het ook. Ik betaal ook liever wat extra met een goede service, dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij zit en er is wat aan de handLuPo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Klopt, maar daar zaten geen spikes bij. En ik had even geïnformeerd bij de winkel wat die spikes gingen kosten en dat was toch wel een tientje of 2 (om bij Klipsch te bestellen). Daarnaast wilde ik er ook van die voetjes bij en die heb ik er ook gratis bijgepraat. Dus was ik uiteindelijk ong. 50 euro duurder uit dan die tweedehandse. Nou, dat had ik er eerlijk gezegd wel voor over. Ik heb ook twee dagen achter elkaar ruim een uur mogen luisteren bij HiFi Corner. Dan gun ik ze zeker wel die 50 euro.![]()

Zoals fear zegt heb je het waarschijnlijk bi-amped aangesloten, dus er lopen 4 kabels naar elke speaker toe. Ik heb het ook zo gedaan, en hoor eigenlijk geen verschil, maar onder het mom van omdat het kan, toch maar lekker laten zitten
No signature required.
Oh, heet dat bi-amped. Ik dacht bi-wired. Nouja, het zal qua geluid ook wel niet veel verschil maken maar ik heb het gewoon maar gedaan 'omdat het kan'.FeaR1986 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:46:
[...]
De Marantz SR5004 heeft toch aparte eindtrappen voor de front left en front right speakers? Dan heb je dus alles bi-amped aangesloten. Toch een flink verschil.
Er lopen inderdaad 4 luidsprekerkabels naar elke speaker.M3rcury schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
Zo hoort het ook. Ik betaal ook liever wat extra met een goede service, dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij zit en er is wat aan de hand
Zoals fear zegt heb je het waarschijnlijk bi-amped aangesloten, dus er lopen 4 kabels naar elke speaker toe. Ik heb het ook zo gedaan, en hoor eigenlijk geen verschil, maar onder het mom van omdat het kan, toch maar lekker laten zitten
(ik voel weer een kabeldiscussie komen...)
[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 27-10-2010 17:44 ]
Dan voel ik me genoodzaakt om even te melden dat we dergelijke discussies niet in dit topic gaan doenTBTL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:31:
(ik voel weer een kabeldiscussie komen...)
Ik heb vorige week een paar CD's gekocht via Amazon en inmiddels geluisterd (waaronder Coldplay - A Rush of Blood to the Head, Damien Rice - O, Keane - Hopes and Fears etc). Maar serieus, ik hoor instrumenten veel duidelijker. Eerder was het altijd voornamelijk de zang die je goed hoorde. Nu hoor ik veeeeeeel meer. Ik hoor aanslagen op de piano, ik hoor het tokkelen op de gitaar, ik hoor de slagen op een drumstel, ik hoor een soort sambabal, ik hoor alles! Werkelijk geweldig. Er gaat een wereld voor me open.
Overigens ook heel erg gaaf dat je precies kunt 'aanwijzen' waar alle bandleden staan/zitten. De zang komt voor m'n gevoel echt recht van voren en dan kan ik precies aangeven welk instrument rechts of links staat. Echt heel erg mooi. Ik had daar wel het een en ander over gelezen maar als je het zelf meemaakt is heel vet. Ik heb het gevoel dat bi-ampen goed werkt want het midden en hoog is geweldig helder en het laag is heeeeel strak (niet dreunerig). De lage tonen in de winkel vond ik namelijk af en toe net iets too much, maar hier heeft hij dat totaal niet (ik heb de speakers ook op spikes gezet, misschien helpt dat ook). Andere speakers in de prijsklasse 199 euro per stuk hadden helemaal geen laag voor mijn gevoel (Dali Concept 6 bijv.). Bij elkaar klinkt het gewoon super nu!
Zoals jullie wel zullen merken ben ik tevreden.
[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 28-10-2010 09:53 ]
Moet zeggen dat de muziek nu veel voller klinkt. Je hoort echt meer detail en ruimte, muziek komt rustiger over dan met die kleine speakers en is ook stuk minder vermoeiend op een hoger volume.
Ik heb er een Klipsch RW-10d subwoofer bij staan voor de bass en daarover ook niets anders dan lof.
Goud is geen geld
Wat ik wil kopen is:
2x Klipsch Pilaren RF-52
1x Klipsch Center RC-42 II
1x Onkyo TX-SR578
Het alternatief is:
1x Jamo C 60 CEN
1x Jamo C 605
1x Onkyo TX-SR578
Ik moet bekennen dat ik de Jamo set nog niet heb kunnen luisteren in een winkel. ik ga volgende week naar amsterdam en hoop daar een winkel te vinden welke deze verkoopt.
Is het voor een audiofiel verantwoord om een RF-52 te combineren met een RC-42 of moet je dan eigenlijk een RC-52 kopen? De RC-52 past namelijk niet in mijn tv meubel...
Join the club Lupo .... ze noemen Klipsch niet voor niks echte Live speakers. Je zit als het ware naar de band Live te luisteren. De soundstage is enorm met die horns and I just love itLuPo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:48:
Wow wat een detail hoor ik nu in alle muziek.
Ik heb vorige week een paar CD's gekocht via Amazon en inmiddels geluisterd (waaronder Coldplay - A Rush of Blood to the Head, Damien Rice - O, Keane - Hopes and Fears etc). Maar serieus, ik hoor instrumenten veel duidelijker. Eerder was het altijd voornamelijk de zang die je goed hoorde. Nu hoor ik veeeeeeel meer. Ik hoor aanslagen op de piano, ik hoor het tokkelen op de gitaar, ik hoor de slagen op een drumstel, ik hoor een soort sambabal, ik hoor alles! Werkelijk geweldig. Er gaat een wereld voor me open.![]()
Overigens ook heel erg gaaf dat je precies kunt 'aanwijzen' waar alle bandleden staan/zitten. De zang komt voor m'n gevoel echt recht van voren en dan kan ik precies aangeven welk instrument rechts of links staat. Echt heel erg mooi. Ik had daar wel het een en ander over gelezen maar als je het zelf meemaakt is heel vet. Ik heb het gevoel dat bi-ampen goed werkt want het midden en hoog is geweldig helder en het laag is heeeeel strak (niet dreunerig). De lage tonen in de winkel vond ik namelijk af en toe net iets too much, maar hier heeft hij dat totaal niet (ik heb de speakers ook op spikes gezet, misschien helpt dat ook). Andere speakers in de prijsklasse 199 euro per stuk hadden helemaal geen laag voor mijn gevoel (Dali Concept 6 bijv.). Bij elkaar klinkt het gewoon super nu!![]()
Zoals jullie wel zullen merken ben ik tevreden.![]()

Je zou eens een stel RF-7 moeten horen op de Marantz SR5004 samen met een Synergy sub-12 ... dan kom je helemaal gek

Hahaha, dat zal wel met die RF-7 en sub inderdaad.Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:31:
[...]
Join the club Lupo .... ze noemen Klipsch niet voor niks echte Live speakers. Je zit als het ware naar de band Live te luisteren. De soundstage is enorm met die horns and I just love it![]()
Je zou eens een stel RF-7 moeten horen op de Marantz SR5004 samen met een Synergy sub-12 ... dan kom je helemaal gek
Ik was laatst voor een luistersessie bij mijn oom die de Monitor Audio PL300 Platinum heeft staan. Aangesloten op een voorversterker en vier eindversterkers van een merk uit Engeland dat ik even vergeten ben. Maar man, wat een geluid komt er uit die speakers! Toen ik thuis kwam klonken mijn 'kleine' RF-52's ineens niet meer zo heel erg geweldig.
Naja, verschil moet er zijn. Ik ben in ieder geval tevreden met m'n setje!
Anoniem: 340853
Ik had eerst in gedachten om naar Magnat te gaan maar denk toch om Klipsch te kopen.
Het zal wel in verschillende schijven moeten gaan daar we hier toch over een groot bedrag spreken.
Voort gaand op de ervaring/reviews hier:
RF-82 Front nu gevonden aan 300x2
RS-62 Rear nu gevonden aan 400x2 of is dit overkill? de RS-52 voor 200x2 is de helft goedkoper!
RC-62 Center nu gevonden aan 400x1
dan heb ik nog een sub nodig, dacht aan RW-12 aan 409x1
Kan er iemand iets vertellen over dit: Klipsch-ICON-XW-nwe-Hightech 270W/480w/p SUPER-COMPACTE subw voor 400x1
Thx, Mad
Beetje erg late respons, maar ik wil toch wel graag antwoord geven voor mensen die zich hetzelfde afvragen. Het stereo effect is natuurlijk even duidelijk, maar de RB-61's zijn wel veel meer aanwezig in de lagere frequenties. Als je de speakers zonder subwoofer wilt gebruiken zal ik de RB-61's zeker prefereren boven de RB-51's, maar ook met subwoofer is de toegevoegde waarde zeker die 50 euro extra per speaker waard.Anoniem: 85494 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:
@Frankknoppers
Merk je een groot verschil tussen de RB-51 en de RB-61 in Stereo?
Als je ze naast elkaar zet zijn de RB-61's ook een heel stuk groter en ook veel zwaarder dan de RB-51's (5,5kg versus 10kg).Dat verschil in formaat komt ook terug in de klank.
[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 12-03-2011 17:12 ]
Goud is geen geld
Méér hoge tonen(harder dus?) of hogere frequenties vraag ik mij dan of wat?Dnomaid schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:52:
Verder even een positief verhaaltje over de Klipsch F3.
uit de koopjeskelder ja
Beslist niet 'top of the bill' maar voor het geld zeker blij van geworden. Na een paar maanden aan gewend/gehecht geraakt. soms heeft een productie zoveel laag, en de klipsch geven het allemaal weer, dat ik er een ietsje laag uitdraai, ook voor de buren, ik bewoon een appartement. Ook het hoog, heel soms bij een CD ietsje meer of minder minder, naar wens eerder dan echt nodig.
Al met al met mijn bescheiden Yamaha AX497 + CDX497 een heel rijk, aanwezig geluid. En een volume!!!!
best blij dus voor een €650,-
Luister erg veel muziek en breed, van Pink Floyd via de Beatles naar Metallica en soms klassiek, net Paul Weller 'genoten' nu Motorpsycho straks Dreamtheatre ofzo, ja, dagje vrij
Nieuw is deze centerspeaker niet meer te krijgen maar de opvolger RC-42 II kost €199. Dus lijkt me €85 wel een goede prijs toch? Is dit ook de goede centerspeaker voor bij m'n RF-52's? Of hoort deze centerspeaker bij andere Klipsch speakers?
Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de koop?
Lijkt mij dat dit wel een lagere center is dan je fronts. Want de Klipsch RF-52 hebben twee woofers van 5" (daar staat die 52 ook voor, de 83 heeft drie woofers van 8"). De center die je hebt gekozen heeft woofers van 4".LuPo schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:52:
Is dit ook de goede centerspeaker voor bij m'n RF-52's? Of hoort deze centerspeaker bij andere Klipsch speakers?
Wie weet kan ik over een aantal weken ervaring met jullie delen. De RC-52 was 239 euro, maar is bijna niet meer te krijgen. Ik wil dan ook niet te lang wachten eigenlijk
[ Voor 28% gewijzigd door frankknopers op 16-03-2011 19:29 ]
Goud is geen geld
Dat klopt. Ik bedoelde eigenlijk meer of die RC-10 qua looks goed aansloot bij m'n huidige set. Ik had inderdaad al gevonden dat hij twee 4" woofers had.FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:26:
[...]
Lijkt mij dat dit wel een lagere center is dan je fronts. Want de Klipsch RF-52 hebben twee woofers van 5" (daar staat die 52 ook voor, de 83 heeft drie woofers van 8"). De center die je hebt gekozen heeft woofers van 4".
Ik heb hem toen gekocht en eigenlijk bevalt hij echt uitstekend. Wát een verschil tijdens films kijken zeg! Ik ben er zeer tevreden mee.
Je hebt uiteindelijk de RC-52 niet meer kunnen vinden ofwel? Ik zag in het andere topic dat je de RC-52 II hebt.frankknopers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:28:
Ik overweeg een RC-52 center op mijn opstelling compleet te maken. Ik gebruik hier nu nog een Gigaworks S750 speaker van Creative voor, maar die haalt het qua volume én detail niet bij de RB-61 fronts en RB-51 rears..
Wie weet kan ik over een aantal weken ervaring met jullie delen. De RC-52 was 239 euro, maar is bijna niet meer te krijgen. Ik wil dan ook niet te lang wachten eigenlijk
Wel een erg mooie center, alleen vond ik hem in vergelijking met bijv. twee RB-61 of twee RF-52 wel erg duur.
[ Voor 36% gewijzigd door LuPo op 08-04-2011 19:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door D.leeuwen op 09-04-2011 11:58 ]
Anoniem: 411274
Heb alleen een vraag;
Waarom kiest het merendeel voor de rf-52/62 en niet de rf-82?
- prijs stelling rf-82?
- klank van de rf-82 niet veel anders als van de rf-52/62?
Ik hoor het graag.
Ps,
Zondag ff luisteren naar de div. Klipsch modellen bij Correct
RF-82's zijn echt huge, maar vond ze wel levendiger klinken dan de RF-52Anoniem: 411274 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:03:
Heb net het hele draadje gelezen, erg interesant...
Heb alleen een vraag;
Waarom kiest het merendeel voor de rf-52/62 en niet de rf-82?
- prijs stelling rf-82?
- klank van de rf-82 niet veel anders als van de rf-52/62?
Ik hoor het graag.
Ps,
Zondag ff luisteren naar de div. Klipsch modellen bij Correct
Ter vergelijking, tv is 37"

No signature required.
En de klank t.o.v. De rf-52/62 en de rf-82 neem aan dat de 82 toch het lekkerste klinkt of niet ?
Gr.
Rob
Interesse ligt bij de rf52/52II rf62 of de rf-82 op front
daarop volgend een center rc52 en als achter speakers de rs 41II / ws24
Gaat wel ff duren moet nog sparen
Nu was ik opzoek naar redelijk grote boekenplankspeakers en kwam uit bij de RB-81 MK1. Aangezien deze nu te koop zijn voor 170 euro stuk op het internet. Nu is er nergens in mijn buurt een plaats waar ik deze klipshen kon beluisteren.
Weet iemand hoe deze RB-81 zich kunnen verhouden tegen de jamo's? gebruikte van de jamo's ook enkel de 2 vloerstaanders.
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Is een oude foto, ze staan nu wat verder van de muur af.TBTL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:25:
![]()
Haal die speakers alsjeblieft een stuk uit de hoeken.
No signature required.
Aardig wat ervaring met het upgraden van speaker filters
Lange tijd geleden Pied Pipers gehad die volledig op pio's draaide (lees papier in olie) erg mooi al zeg ik het zelf.
Verder de Magnepans (MG-12) gemodificeerd met een volledig extern filter met corrobar's op het laag en Audin caps tinfolie op het mid/hoog erg leuk om dit soort modificaties uit te voeren.
Klankmatig kan je met modificeren echt een heleboel verbeteren zelfs met hele dure speakers
Gr,
Rob