Ok, dus dat valt dan nog goed meeMikayu schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:32:
Ook al hang je er 250w speakers aan met een gevoeligheid van 80db dan gaat dat nog goed. Alleen het volume moet dan iets verder open om 96db te halen bij 65watt (grove schatting)
Bij 90dB kan je elkaar al niet meer verstaan zonder te schreeuwen
Wat ik je ook zeker wil aanraden is even testen met een normale cd en met muziek die je goed kent, en dan testen tegen een mp3 die je al hebt van het zelfde. Desnoods gebruik je daar even een losse BR of DVD speler voor die je los (digitaal!) aansluit. Digitale internetbronnen staan lang niet altijd bekend om hun goede kwaliteit en dan kun je dat uitsluiten.
Op je pc zou ik qua signaal niks aanpassen idd, dat moet je lekker op de Denon doen. Doordat je een digitale link hebt gebruik je sowieso de DAC van de Denon, dus das al goed
Wat ik me wel afvraag: als jij een Denon Ceol N5 hebt staan moet je volgens mij ook gewoon netwerk ed af kunnen spelen met de Denon. Waarom gebruik je die mogelijkheid niet? Of heb je slechts de speakers van de N5 set (en zo ja, welke versterker gebruik je nu dan
)
Protip: zoek even naar de K2HD test cd. Veel beter materiaal is er in FLAC niet te vinden
Op je pc zou ik qua signaal niks aanpassen idd, dat moet je lekker op de Denon doen. Doordat je een digitale link hebt gebruik je sowieso de DAC van de Denon, dus das al goed
Wat ik me wel afvraag: als jij een Denon Ceol N5 hebt staan moet je volgens mij ook gewoon netwerk ed af kunnen spelen met de Denon. Waarom gebruik je die mogelijkheid niet? Of heb je slechts de speakers van de N5 set (en zo ja, welke versterker gebruik je nu dan
Protip: zoek even naar de K2HD test cd. Veel beter materiaal is er in FLAC niet te vinden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het netwerk deel gebruik ik soms hoor (heb een nas staan), maar meestal doe ik het via mijn pc (Is meer een gewoonte). Wel heb ik regelmatig internet radio aanstaan wat me goed bevalt.Wat ik me wel afvraag: als jij een Denon Ceol N5 hebt staan moet je volgens mij ook gewoon netwerk ed af kunnen spelen met de Denon. Waarom gebruik je die mogelijkheid niet? Of heb je slechts de speakers van de N5 set (en zo ja, welke versterker gebruik je nu dan)
De standaard N5 speakers heb ik ook welke ik eigenlijk best goed vind, ook in vergelijking met me F1 komen ze nog aardig mee.
De reden dat ik ze wilde vervangen zijn:
1) Miste de bassen, hiervoor gebruikte ik een sub maar wilde daar eigenlijk vanaf. Dit is iets wat de F1 echt heel mooi doen (naar mijn smaak dan).
2) Daarnaast zijn de N5 wat dof in het hoge gebied, ik paste dit altijd aan in me eq (software).
3) Stonden op dozen gezien ze niet op mijn bureau pasten (heb 3 schermen) als je dan bekijkt wat een standaard kost was ik gewoon goedkoper uit op bv de klipsch F1 te kopen en daarmee alle 3 de problemen te verhelpen
los van het feit dat ik net ff weer een stapje extra kwaliteit wilde
Thkz voor de cd tip .
Na wat tweaking klinken de F1 idd al beter, wat de keuze nog lastiger maakt. Wel bljjft het jammer van de horn tweeter dit is het enige wat een twijfel blijft, ze zijn voor de rest echt top. Zeker als je bedenkt dat ik ze voor 75 euro per speaker heb kunnen aanschaffen (aanbieding bij correct).
Is het bijna waard om de F1 aan te passen haha.
nog ff een nachtje er overslapen morgen beslis ik wat ik ga doen. iig iedereen bedankt voor het advies.
Na wat tweaking klinken de F1 idd al beter, wat de keuze nog lastiger maakt. Wel bljjft het jammer van de horn tweeter dit is het enige wat een twijfel blijft, ze zijn voor de rest echt top. Zeker als je bedenkt dat ik ze voor 75 euro per speaker heb kunnen aanschaffen (aanbieding bij correct).
Is het bijna waard om de F1 aan te passen haha.
nog ff een nachtje er overslapen morgen beslis ik wat ik ga doen. iig iedereen bedankt voor het advies.
Bij deze de afsluiting:
Heb ze toch omgeruild, nou ging ik voor de kef c5 maar heb ook naar de boston A-250 gekeken en na ongeveer 1 uur (met eigen cd) te hebben beluister vond ik de bostons mooier en heb deze nu gekocht
Heb ze toch omgeruild, nou ging ik voor de kef c5 maar heb ook naar de boston A-250 gekeken en na ongeveer 1 uur (met eigen cd) te hebben beluister vond ik de bostons mooier en heb deze nu gekocht

Goed zo. Luisteren naar je eigen oren. Dat is het beste advies. Veel plezier ermee.
Beauty is in the eye of the beerholder
wat is tegenwoordig een goede klipsch dealer in nederland? ik ben geïnteresseerd in hun in wall systeem.
Iemand die een idee heeft waar ik de klipsch promedia 2.1 kan kopen in België/Nederland? Webwinkel is natuurlijk ook prima.
Mvg
Mvg
Zie de link boven je. Dat zijn de dealers. En dan gewoon websites afgaan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 692699
*KNIP* SPAMWillyVelsen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:13:
wat is tegenwoordig een goede klipsch dealer in nederland? ik ben geïnteresseerd in hun in wall systeem.
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 09-07-2018 09:53 ]
Heeft iemand hier ervaring met de RS-42 MK2 surroundspeakers? Ik zou ze graag mee laten spelen met mijn rf-82mk2 en RC-25. Ik twijfel ook nog een beetje over de toegevoegde waarde van surround
Grtz

Grtz
Ik heb deze surround speakers ook in mijn set en ik moet zeggen dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft.
Ervaring met de RS-52ii (grotere versie) en ze geven veel meer surround dan menig boekenplank model
Oke thx. Ik denk dat ik ze maar gewoon ga aanschaffen!
Anoniem: 699703
hallo.voor het eerst hier op deze site.ik wil graag met andere klipsch liefhebbers chatten of tweaten.ik ben al jaren klipsch-fan.mijn set bestaat uit 2 frontspeakers de rf 63 .. center de rc 62 subwoofer de rw 12d en tot slot de rb81 seround.aangesloten op een onkyo tx nr626 .. plus onkyo 3d blu-rayspeler de bd-sp809.binnenkort ga ik over op de premium serie.. en wel de admos-serie.waarvan de rp-280 fa het vlaggenschip is.ik zoek alleen wel hulp met het vinden van klipsch onderdelen verkoopadressen.omdat ik bv een klipsch centerspeaker na wil bouwen.en wel de rc64.ik kan er maar niet achter komen waar ik onderdelen van klipsch speakers kan kopen.alleen op e-bay.maar daar is alles schreeuwend duur.je wil niet weten wat ze vragen voor bijvoorbeeld n klipsch-embleem uit bv 1977.vintage noemen ze dat dan.ik wil best wel wat uitgeven voor mijn hobby.. maar je moet de gulden middenweg bewandelen vind ik.dus bij deze .. aan alle klipsch liefhebbers.. help mij aub bij het vinden van addressen voor het kopen van klipsch onderdelen.het liefst nieuw.. maar tweedehands mag ook.met vriendelijke groeten .. peter.
Na anderhalve regel was ik je al kwijt. Graag even hoofdletters en alineas gebruiken. En na een ount volgt eerst een spatie
Oef... best wel moeilijk.Ik heb al de leeftijd van 61 lentes.Dus niet uit het computertijdperk.ik ben in het bezit van twee prachtige dochters.En die hebben daar totaal geen problemen mee.die appen telefoneren facebooken en kijken ook nog ff goede tijden op het zelfde moment.Bizar gewoon.Ik moet dus nog ff uitvogelen hoe alles in dit forem werkt.dus ... mister the Eagle,heb n beetje geduld met deze oude man.
nou schijnbaar zit men hier niet op mij te wachten.Ben ik misschien te saai ? want ik krijg geen respons op mijn vragen.Jammer.Misschien weet niemand waar je klipschonderdelen kunt kopen.Anders had ik toch al antwoord gehad.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 699703 op 29-09-2015 19:28 ]
Dit topic is niet heel erg "in beweging". Soms duurt het even voordat mensen reageren.
Helaas, zo snel gaat het niet. Zeker niet bij een topic als dit waar maar een paar mensen actief in zijn. Het is zelfs niet de bedoeling binnen 24 uur een nieuwe reaktie te plaatsen als de laatste reaktie van jou was.
Ik zou zelf geen betere plek weten voor Klipsch onderdelen dan op ebay. Ik denk wel dat je niet naar vintage onderdelen moet kijken als je voor weinig geld klaar wilt zijn. Die onderdelen zijn vaak de hoofdprijs omdat mensen ze willen hebben als laatste onderdeeltje om hun spullen weer helemaal als nieuw te krijgen
Ik zou zelf geen betere plek weten voor Klipsch onderdelen dan op ebay. Ik denk wel dat je niet naar vintage onderdelen moet kijken als je voor weinig geld klaar wilt zijn. Die onderdelen zijn vaak de hoofdprijs omdat mensen ze willen hebben als laatste onderdeeltje om hun spullen weer helemaal als nieuw te krijgen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Gezien wat zelfbouwprojecten die hier https://www.audio-creative.nl/?s=Klipsch zijn uitgevoerd zou ik proberen daar wat adressen voor onderdelen proberen los te krijgen, of misschien zijn daar wel direct forumleden die nog Klipsch onderdelen hebben.
Wel een goede vraag Peter, zo kom ik zelf ook nog eens op een zeer interassante website terecht
Wel een goede vraag Peter, zo kom ik zelf ook nog eens op een zeer interassante website terecht
Stomp niet af, blijf slijpen
Anoniem: 639074
Uuhmm, je bent niet oud, maar je doet wél zo.Anoniem: 699703 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:41:
Oef... best wel moeilijk.Ik heb al de leeftijd van 61 lentes.Dus niet uit het computertijdperk.ik ben in het bezit van twee prachtige dochters.En die hebben daar totaal geen problemen mee.die appen telefoneren facebooken en kijken ook nog ff goede tijden op het zelfde moment.Bizar gewoon.Ik moet dus nog ff uitvogelen hoe alles in dit forem werkt.dus ... mister the Eagle,heb n beetje geduld met deze oude man.
De generatie van 61 lentes oud heeft dit computertijdperk uitgevonden, dus hoezo ben jij niet uit die tijd??
Maar "oude man" pffff...., wil je zoiets nóóit meer over jezelf zeggen??
Enig idee hoeveel vragen er op het www in een minuut gesteld kunnen worden??Anoniem: 699703 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:26:
nou schijnbaar zit men hier niet op mij te wachten.Ben ik misschien te saai ? want ik krijg geen respons op mijn vragen.Jammer.Misschien weet niemand waar je klipschonderdelen kunt kopen.Anders had ik toch al antwoord gehad.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 29-09-2015 20:23 ]
Klipsch onderdelen nieuw is heel simpel: Correct in Rotterdam, dat is de importeur. Helaas vraagt die ook de hoofdprijs. Ik wilde een C2 front voor mijn C20 speaker. Geinformeerd: 80 euro 
Toen Klipsch USA benaderd. Dat zelfde frontje: 18 USD
Nou heb ik een vriend in de states wonen dus dat was makkelijk. Hem laten bestellen en die is in de koffer deze kant in gekomen
Voor de rest: je zou speakerland eens kunnen proberen. Die doet zelfbouw maar vziw ook reparaties
@Peter: te saai ben je niet. Te ongeduldig wel. Algemene regel hier is dat je 24 uur mag wachten op een antwoord, daarna mag je het door een nieuwe reactie nog eens onder de aandacht brengen. Dus als er niet meteen gereageerd wordt, is dat niet vreemd. Hooguit een verkeerde verwachting
En ik hoop niet dat je je serieus oud voelt met je 61. Mag iig hopen dat nu al niet alles langzamer bij je gaat. Ouderdom mg met gebreken komen, maar als ik 61 ben hoop ik nog volop in het leven te staan
En dat jouw dochters er geen problemen mee hebben: misschien hebben ze het wel maar zeggen ze het niet (geen idee uiteraard, maar kan zomaar). En wij zijn jouw dochters niet
En noem me een taalnazi, maar na een punt volgt een spatie. Probeer zelf eens hoe dat leest, je zult je wellicht nog verbazen

Toen Klipsch USA benaderd. Dat zelfde frontje: 18 USD
Nou heb ik een vriend in de states wonen dus dat was makkelijk. Hem laten bestellen en die is in de koffer deze kant in gekomen
Voor de rest: je zou speakerland eens kunnen proberen. Die doet zelfbouw maar vziw ook reparaties
@Peter: te saai ben je niet. Te ongeduldig wel. Algemene regel hier is dat je 24 uur mag wachten op een antwoord, daarna mag je het door een nieuwe reactie nog eens onder de aandacht brengen. Dus als er niet meteen gereageerd wordt, is dat niet vreemd. Hooguit een verkeerde verwachting
En ik hoop niet dat je je serieus oud voelt met je 61. Mag iig hopen dat nu al niet alles langzamer bij je gaat. Ouderdom mg met gebreken komen, maar als ik 61 ben hoop ik nog volop in het leven te staan
En dat jouw dochters er geen problemen mee hebben: misschien hebben ze het wel maar zeggen ze het niet (geen idee uiteraard, maar kan zomaar). En wij zijn jouw dochters niet
En noem me een taalnazi, maar na een punt volgt een spatie. Probeer zelf eens hoe dat leest, je zult je wellicht nog verbazen
zijn hier die ervaring hebben met klipsch wa-2 wireless subwoofer kit misschien dat ik het wil kopen voor mijn R-115SW
ik vraag me af of dit iets is of geen vertraging zit op geluid en stooring / ruis
ik vraag me af of dit iets is of geen vertraging zit op geluid en stooring / ruis
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Geen ervaring mee maar als ik zie wat het doet lijkt me het de 100 euro niet waard.
Het zou het signaal en de auto standby door moeten sturen. Signaal doorsturen kun je ook met ieder ander kitje voor een draadloos audiosignaal, en dan gaat de auto standby ook gewoon lopen. Zie Marmitek en co. Kost voor alleen audio echt niet de wereld.
Maar dan nog ben je bij die auto standby afhankelijk van wanneer het signaal van je receiver komt. Plus dat die kitjes ook wel eens op dect en wifi willen storen, meen dat ze ook op de 2,4Ghz band zitten.
TL;DR: leuke gimmick, maar ik zou hem lekker laten liggen.
Het zou het signaal en de auto standby door moeten sturen. Signaal doorsturen kun je ook met ieder ander kitje voor een draadloos audiosignaal, en dan gaat de auto standby ook gewoon lopen. Zie Marmitek en co. Kost voor alleen audio echt niet de wereld.
Maar dan nog ben je bij die auto standby afhankelijk van wanneer het signaal van je receiver komt. Plus dat die kitjes ook wel eens op dect en wifi willen storen, meen dat ze ook op de 2,4Ghz band zitten.
TL;DR: leuke gimmick, maar ik zou hem lekker laten liggen.
oke bedankt
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Echt onderdelen van Klipsch is lastig vinden "in de buurt" denk ik.Anoniem: 699703 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:13:
hallo.voor het eerst hier op deze site.ik wil graag met andere klipsch liefhebbers chatten of tweaten.ik ben al jaren klipsch-fan.mijn set bestaat uit 2 frontspeakers de rf 63 .. center de rc 62 subwoofer de rw 12d en tot slot de rb81 seround.aangesloten op een onkyo tx nr626 .. plus onkyo 3d blu-rayspeler de bd-sp809.binnenkort ga ik over op de premium serie.. en wel de admos-serie.waarvan de rp-280 fa het vlaggenschip is.ik zoek alleen wel hulp met het vinden van klipsch onderdelen verkoopadressen.omdat ik bv een klipsch centerspeaker na wil bouwen.en wel de rc64.ik kan er maar niet achter komen waar ik onderdelen van klipsch speakers kan kopen.alleen op e-bay.maar daar is alles schreeuwend duur.je wil niet weten wat ze vragen voor bijvoorbeeld n klipsch-embleem uit bv 1977.vintage noemen ze dat dan.ik wil best wel wat uitgeven voor mijn hobby.. maar je moet de gulden middenweg bewandelen vind ik.dus bij deze .. aan alle klipsch liefhebbers.. help mij aub bij het vinden van addressen voor het kopen van klipsch onderdelen.het liefst nieuw.. maar tweedehands mag ook.met vriendelijke groeten .. peter.
Ik veronderstel dat je al een kijkje hebt genomen op de US Klipsch Fora ? Mogelijks kan je daar wat contacten leggen.
https://community.klipsch.com/
Zelf ben ik gebruiker van de RF7-II's in combinatie met de RC64-II en dan nog een setje RF62-II's (rear)
Subwoofers ben ik een SVS gebruiker ;-)
Ik wou mijn setup upgraden naar 7.1 (en later naar 7.1.2 met een ander receiver).
Echter ik wou graag een setje RB51 of 61 er bij.
Echter vragen mensen die ze verkopen redelijk hoge prijzen in mijn ogen.
Een setje RB51 voor 200 euro. Terwijl de de R-15M ook voor 200 euro te krijgen is.
Zijn de RB51 zoveel beter dan de R15M zodat mem er nog zo'n prijs voor wilen ?
De RS verianten zijn helemaal niet te vinden 2de hands helaas.
Een setje RB51 voor 200 euro. Terwijl de de R-15M ook voor 200 euro te krijgen is.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Gewoon gaan luisteren. De rb-51 ii gaan tot 50 hz laag en de r 15 m tot 62 hz.Renegade666 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:22:
Ik wou mijn setup upgraden naar 7.1 (en later naar 7.1.2 met een ander receiver).
Besthome cinema Amersfoort heeft altijd Klipsch om te luisteren, en pingelen kan daar
Overigens sale op de rb-41 ii daar
Ik heb ook een paar RB-41ii bij gehangen voor de upgrade naar 9.1
Die R15M zou ik laten liggen. Ze zijn groter en lichter. Exclusief made in China en je gaat niet vrolijk worden van die aluminium tweeter en injection molded graphite woofer. Vallen compleet in het niet icm je huidige setup.
Zou ook nog graag RS willen hebben als surround, maar het is moeilijk tot niet verkrijgbaar en daarom vragen ze de hoofdprijs
Die R15M zou ik laten liggen. Ze zijn groter en lichter. Exclusief made in China en je gaat niet vrolijk worden van die aluminium tweeter en injection molded graphite woofer. Vallen compleet in het niet icm je huidige setup.
Zou ook nog graag RS willen hebben als surround, maar het is moeilijk tot niet verkrijgbaar en daarom vragen ze de hoofdprijs
Ook Klipsch gelooft dat alles maar draadloos moet.. http://www.klipsch.com/pr...ence-premiere-hd-wireless Waarom? Gaat ten koste van dit soort topics
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6
Dat is juist goed voor de Audiofiele netsnoer
Maar ik snap het ook niet zo. Of je nou een stroom kabel aan moet leggen of een speaker kabel...
En je hebt ook niks meer aan je versterker met veel vermogen.
Die oordopjes waren een beter idee om draadloos te maken. Kan hem even niet zo snel terug vinden (op mobiel)
Maar ik snap het ook niet zo. Of je nou een stroom kabel aan moet leggen of een speaker kabel...
En je hebt ook niks meer aan je versterker met veel vermogen.
Die oordopjes waren een beter idee om draadloos te maken. Kan hem even niet zo snel terug vinden (op mobiel)
24K yellow gold filled powerrr cable

Actieve speakers is idd een stuk makkelijker draadloos te maken.
Twee dingen:
- let goed op de gebruikte zendfrequenties
- je hebt door de wireless omzetting vaak een kleine vertraging te pakken. Bij muziek niet g, bij films een drama om goed te krijgen.
Twee dingen:
- let goed op de gebruikte zendfrequenties
- je hebt door de wireless omzetting vaak een kleine vertraging te pakken. Bij muziek niet g, bij films een drama om goed te krijgen.
Bedoeling is eigenlijk dat alle speakers in de zelfde generatie zitten. Mijn center zit het niet, maar de andere 4 welGerardVanAfoort schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:35:
[...]
Gewoon gaan luisteren. De rb-51 ii gaan tot 50 hz laag en de r 15 m tot 62 hz.
Besthome cinema Amersfoort heeft altijd Klipsch om te luisteren, en pingelen kan daar![]()
Overigens sale op de rb-41 ii daar
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ok. Enige verschil met mk ii is toch logo plaatsen op de panelen en de verbeterde aansluiting van draden binnenin? Zoals Mikayu ook al aangeeft die rb-41 ii erbij kan prima.Renegade666 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:36:
Bedoeling is eigenlijk dat alle speakers in de zelfde generatie zitten. Mijn center zit het niet, maar de andere 4 wel
Ik heb ze zelf als enige 2 met een passieve sub, men dat ultieme geluid van Klipsch.
Hoog rendement speakers snap ik nu. Spijt van de rb-41 ii, ik had gelijk rf-62 of rf-82 moeten kopen
Zelf met een RF82 heb je nog een sub nodigGerardVanAfoort schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:02:
[...]
Ok. Enige verschil met mk ii is toch logo plaatsen op de panelen en de verbeterde aansluiting van draden binnenin? Zoals Mikayu ook al aangeeft die rb-41 ii erbij kan prima.
Ik heb ze zelf als enige 2 met een passieve sub, men dat ultieme geluid van Klipsch.
Hoog rendement speakers snap ik nu. Spijt van de rb-41 ii, ik had gelijk rf-62 of rf-82 moeten kopenzonder overige sub
Ik heb een tijd zonder gedraaid, maar je mist wel wat subtieliteit in het laag had ik het idee.
Zit net wat bij correct te snuffelen, die hebben rb51's voor € 69,- In de mooie kersen kleur.. wel mk i, spuitbusje of ze een beetje verdekt opstellenRenegade666 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:28:
[...]
Zelf met een RF82 heb je nog een sub nodig
Ik heb een tijd zonder gedraaid, maar je mist wel wat subtieliteit in het laag had ik het idee.
Die had ik ook gezien.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:47:
[...]
Zit net wat bij correct te snuffelen, die hebben rb51's voor € 69,- In de mooie kersen kleur.. wel mk i, spuitbusje of ze een beetje verdekt opstellen
Ben niet echt fan van de kleur
Edit:
Vanmiddag een setje RB51 in het zwart gehaald. zgan
Nu eindelijk 7.1
Nu doorsparen voor een nieuwe receiver en atmos speakers
[ Voor 17% gewijzigd door Renegade666 op 24-01-2016 18:50 ]

Ik ben aan zoeken voor een homeset (mijne is 20 jaar oud) ik optimale set samengesteld met MARANTZ SR7010 en R-serie of Q serie van KEF 9.2.4 systeem! Kosten rond 5000-6000 EUR.
Nu ben ik verder gaan zoeken en kom Klipsch tegen met ingebouwde Atmos! Koopje?!
Dus nu ben ik met 7.2.4 set van Klipsch RP280 viermaal RP450C in combinatie met Pioneer VSX930c voor 3554 EUR!! De helft van mijn budget
Ik heb ze samen niet kunnen vinden hier rond Den Haag om te beluisteren en vergelijken. Maar afzondelijk heb ik wel 2.1 opstelling beluisterd en beide klonken SUPER!
Dus ik ben nu voor helft klaar met Atmos 7.2.4!, want er zijn nog geen fims blu-ray met 9.2.4 dolby.
Ik ben super blij! Nu nog kijken of het nog goedkoper kan met concurrerend merk?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Wow, mooie setup en foto.
Heb zelf 2x RF-260, 2x RS-250, RC-450 en 12" van de sub en bevalt me erg goed. Geen grotere sub nodig, laat staan 2.
Wellicht dat ik nog eens voor de Atmos add-on speakers ga (2x op m'n fronts).
Heb zelf 2x RF-260, 2x RS-250, RC-450 en 12" van de sub en bevalt me erg goed. Geen grotere sub nodig, laat staan 2.
Wellicht dat ik nog eens voor de Atmos add-on speakers ga (2x op m'n fronts).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik zat ook ff te kijken, nice setup.. Foto van Klipsch com
Het zijn wel de RP280 FA! hè die je nodig hebt, bij Stassen € 1290,- per stuk http://www.stassen.nl/lui...dspreker/klipsch-rp-280fa
deze Klipsch liefhebber droomt ook van een setje RF-7 II eventueel met Klipsch sub
deze Klipsch liefhebber droomt ook van een setje RF-7 II eventueel met Klipsch sub
Wat je mooi noemt.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:43:
Ik zat ook ff te kijken, nice setup.. Foto van Klipsch com
Het is of hier een mislukte SBS6 "stylist" heeft geprobeerd zeven zwarte zeecontainers een beetje elegant in een woonkamer te proppen.
Dat gaat dus niet.
Misschien klinkt het oorstrelend, dat kan ik niet goed beoordelen, maar het oog wil ook wat.
Dan ziet de P3xF-serie er al snel iets speelser uit, als het dan per se Klipsch moet worden.
Klipsch P-37F
Klipsch P-38F
Klipsch P-39F
Eenmaal in deze prijsklasse kun je bijvoorbeeld ook eens bij Sonus Faber gaan kijken, die geloofwaardige audio aan oogverblindend design heeft gekoppeld.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 31-01-2016 08:03 ]
Qua indeling en aankleding is het idd een niet mooi en te krap! Maar de foto is dus van Klipsch en niet van een forummer
Oogverblindend design is voor het oog niet nodig als je Klipsch hebt gehoord
En, persoonlijk, ik ben meer van 2.0 opzet of misschien 2.1 vandaar 2 vloerstaanders als wens, en uiteraard in een veel grotere kamer.
Oogverblindend design is voor het oog niet nodig als je Klipsch hebt gehoord
Ik had goed begrepen dat dit interieur misbaksel bestaande uit zwarte fantasieloze puisten uit de Klipsch koker kwam, anders had ik het ongetwijfeld vriendelijker geformuleerd, maar daarmee minder eerlijk vermoed ik.GerardVanAfoort schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:47:
Qua indeling en aankleding is het idd een niet mooi en te krap! Maar de foto is dus van Klipsch en niet van een forummer
Gelukkig komen uit de US ook speakers die oogstrelender zijn en dito klinken.Oogverblindend design is voor het oog niet nodig als je Klipsch hebt gehoord
Dus nee, de duistere setup zoals op de foto zou nooit de mijne worden, terwijl ik wat speakers betreft niet echt snel benauwd ben.
In een mistig rockcafé met zand op de vloer en een rodeopaard in de hoek zie ik ze dan weer wél staan.
Idem, ik draai hier het meeste gewoon in stereo, dat óf van de gestroomlijnde frontspeakers van de 5.1 HT komt, óf van de twee daarvan losstaande elektrostaten.En, persoonlijk, ik ben meer van 2.0 opzet of misschien 2.1 vandaar 2 vloerstaanders als wens, en uiteraard in een veel grotere kamer.
Bij elkaar is dat ook een aardige hoeveelheid, maar lang niet zo erg als deze beklemmende en massale Klipsch uitdossing.
Ik mis daar de subtiele stroomlijning die mij in deze vorm waarschijnlijk snel naar de strot zou vliegen.
Ik vraag mij ook af of zo'n massale setup in de Europese markt ergens voet aan de grond zou krijgen.
Misschien in een vrijgezellenvilla met fully equipped Heineken kelder??
De kans dat dit de WAF factor gaat doorstaan acht ik uitgesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 31-01-2016 10:11 ]
@Paranoia: Correct in Rotterdam is vziw importeur van Klipsch in NL. Mag toch hopen dat die dat spul in demo hebben staan. Zou ze even bellen als ik jou was
Is of was.. Want de nieuwe RP vloerstaander serie is op meerdere plaatsen verkrijgbaar, maar op de website van Correct zie ik ze niet terug?The Eagle schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:25:
@Paranoia: Correct in Rotterdam is vziw importeur van Klipsch in NL. Mag toch hopen dat die dat spul in demo hebben staan. Zou ze even bellen als ik jou was
Geen idee hoe dat zit. Maar als ik dit zie: http://www.hifi.nl/import...psch-Groep-Nederland.html
Dan is dat toch echt het dres waar Correct zit
Dan is dat toch echt het dres waar Correct zit
Ik had al twee jaar een Klipsch RW-10D subwoofer met Mission M35i maar ik moest echt naar volume >35 db om een beetje volume uit mijn speakers te krijgen. Ik had eergisteren de knop doorgehakt en heb de Klipsch RF-63B besteld na eerst te twijfelen over de nieuwere Klipsch RP-280f maar de RF-63b deed voor mijn gevoel het beter en qua specs deden ze echt er niet voor onder.
Ik heb een Marantz SR7007 versterker/receiver.
De subwoofer liep compleet de soep in met de Mission aangezien ik zo hard moest zetten waardoor de subwoofer veel te hard ging. Het geluid was ook niet om over naar huis te schrijven en het verveelde me eigenlijk al jaren.
Er kwam een pallet vandaag binnen met 2 speakers met 100 kg!! totaal. Ik had ze besteld bij Correct voor € 299 per stuk. Voor dat geld ben ik van mening dat je echt geen betere speaker kan krijgen. Het verschil tussen de Mission is 20 cm hoogte en 10 cm diepte. Het gewicht is maal twee.
Het geluid is nu zo in balans en vol. Ik kan nu gewoon op 10 db zetten en dan klinkt het top maar richting de 20 db en hoger is het alsof er een engeltje in de kerk aan het zingen is. Gewoon geweldig. Het verschil tussen de Mission en de Klipsch is niet te meten. Richting de 40 db klinkt het zo goed en zo zuiver. De lage tonen zijn nog niet helemaal goed ingeregeld maar dat komt wel. Maar de midden en hoge tonen komen echt zuiver eruit en klinken echt super. Ik had klassiek/opera (Verdi) op en daar komen de speakers heel mooi uit.
Als ik kijk wat deze set met mijn subwoofer, speakers en receiver kost qua adviesprijzen praat je ruim over € 4.200,-- maar dat is het echt waard. Het is een hoop geld maar uiteindelijk hoor je dat echt luid en duidelijk.
Ik denk daarnaast dat deze RF speakers ook een zware receiver nodig hebben. Ik zit alleen nog te twijfelen over of ik de speakers ga bi-ampen.
Ik heb een Marantz SR7007 versterker/receiver.
De subwoofer liep compleet de soep in met de Mission aangezien ik zo hard moest zetten waardoor de subwoofer veel te hard ging. Het geluid was ook niet om over naar huis te schrijven en het verveelde me eigenlijk al jaren.
Er kwam een pallet vandaag binnen met 2 speakers met 100 kg!! totaal. Ik had ze besteld bij Correct voor € 299 per stuk. Voor dat geld ben ik van mening dat je echt geen betere speaker kan krijgen. Het verschil tussen de Mission is 20 cm hoogte en 10 cm diepte. Het gewicht is maal twee.
Het geluid is nu zo in balans en vol. Ik kan nu gewoon op 10 db zetten en dan klinkt het top maar richting de 20 db en hoger is het alsof er een engeltje in de kerk aan het zingen is. Gewoon geweldig. Het verschil tussen de Mission en de Klipsch is niet te meten. Richting de 40 db klinkt het zo goed en zo zuiver. De lage tonen zijn nog niet helemaal goed ingeregeld maar dat komt wel. Maar de midden en hoge tonen komen echt zuiver eruit en klinken echt super. Ik had klassiek/opera (Verdi) op en daar komen de speakers heel mooi uit.
Als ik kijk wat deze set met mijn subwoofer, speakers en receiver kost qua adviesprijzen praat je ruim over € 4.200,-- maar dat is het echt waard. Het is een hoop geld maar uiteindelijk hoor je dat echt luid en duidelijk.
Ik denk daarnaast dat deze RF speakers ook een zware receiver nodig hebben. Ik zit alleen nog te twijfelen over of ik de speakers ga bi-ampen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Voor een speaker met een gevoeligheid van 99 dB en nominale impedantie van 8 Ohm? Alles behalve. Over passief Bi-Ampen met een receiver is al genoeg geschreven binnen diverse audio fora. Het is eigenlijk net als met kabels. Je hoort het of niet. Al is het dan ook meteen de vraag of het eerste geval het niet wíllen horen is.itsalex schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:52:
Ik denk daarnaast dat deze RF speakers ook een zware receiver nodig hebben.
Nu waren de Mission met 92 dB ook absoluut geen lastige speakers. De stand van de volumeknop zegt niets over of het slecht is dan pas volume uit de speaker te krijgen. Het heeft bijvoorbeeld ook met de bron te maken. En aangezien je over dB's praat is het waarschijnlijk -35 dB op de display. De receiver is het oorspronkelijke signaal dan nog steeds aan het verzwakken. Pas vanaf 0.0 dB ga je echt versterken. Als de subwoofer te hard gaat als je de speakers harder zet dan stond deze simpelweg te hard afgesteld over het algemeen. Volume op de subwoofer een tikkie terug en je bent er ook. Plus dat Klipsch subwoofers vooral worden gebruikt voor HT, lekker veel output voor het laag. Het is maar wat je er van verwacht.
[ Voor 62% gewijzigd door FeaR op 14-05-2016 11:25 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik denk dat ik het probleem wel heb gevonden met de Missions. Degene die ze verkocht heeft, heeft volgens mij een beetje de boel lopen verbouwen binnenin want ik zag dat het vulmateriaal/isolatie bij 1 speakers niet zo netjes meer zit. Basreflex achter lijkt los te zitten (kwestie van lijm) maar al met al gaat dat niet helemaal goed. Dus eigenlijk moet ik de speakers open maken en dan kijken wat er aan de hand is.Anoniem: 639074 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:01:
[...]
Met zo'n nagenoeg perfect rendement van deze Klipsch speakers kun je nét niet zonder receiver spelen (), dus waarom je een nóg zwaardere receiver dan je huidige Marantz nodig zou hebben, laat staan bi-ampen??
De problemen mbt de setup van je vorige M35i verbazen mij wel een beetje, want met een SVS sub heb ik die eerder uitstekend aan de praat gekregen en die waren onderling net zo hard of zacht te regelen als ik zelf maar wilde.
Het zijn natuurlijk wel twee uitersten deze Mission's en Klipsch, maar ik heb een tijdlang erg van de M35i's mogen genieten.
De Mission's zijn misschien niet de allersubtielste en onthullende "high-end" speakers die ik ken, maar ook naast mijn eigen referentie elektrostaten stonden die desondanks meer dan prima hun mannetje en "vervelen" deden zij eigenlijk nooit.
Omdat de klank en zeker het hoog van deze speakers zo fundamenteel anders is, geloof ik meteen dat je het nu als verfrissend en onthullend ervaart en ik hoop voor je dat dat nog een hele tijd zo mag blijven.![]()
Je krijgt in ieder geval wel waar (+ gewicht) voor dit geld, zoveel is zeker.
Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst en check de afregeling van je Klipsch sub nog eens goed met alle Marantz/Audyssey parameters, want het lijkt er nu een beetje op dat je die met je Mission's toch niet helemaal lekker had staan.
Maar nu dat ik de Klipsch heb, hoef ik niet meer terug naar deze Mission. Dat verschil is toch even iets te groot qua geluid.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Sinds gisteren ook lid van het Klipsch gilde
Na heel veel luisteren bij diverse audio winkels naar oa Monitor audio Silver s*, Dali opticon 6 en BW cm10 kwam ik de Klipsch RF-63B tegen. Hier had ik al best veel over gelezen op het internet met best goede recenties, Ik kon uitgebreid luisteren en eerlijk ik kon het prijs verschil tussen de speakers van 1100 en deze niet rechtvaardigen. Uiteraard klinken ze anders maar voor mijn doel (70% film, 10 muziek DVD en 20 % muziek (Symph rock en Heavy metal) zijn dit gewoon goede speakers. Nu waren dit ook gewoon 1000 euro per stuk speakers maar Correct had er nog een paar staan voor 499 per stuk. Toen was de keuze snel gemaakt. Het zijn wel zware monsters van speakers ! Ik kwam van Kef Q55 (al weer 20 jaar oud) maar deze klinken veel opener en de bas is niet te vergelijken, goed aanwezig zonder echt te overdrijven. De beroemde/berucht hoorn geeft een heel open geluid maar is niet vergevings- gezind. Je hoort echt alles van gesmek van de zanger tot het (mis) vibreren van een snaar aanslag.
Set is nu
Marantz SR5010 receiver
Klipsch RF-63B front
Kef Qxx center (wordt ook vervangen door klipsch denk ik)
Kef Q30 achter speakers (worden denk ik de oude front speakers)
Sony 55 4K tv
Nvidia Shield TV
PS4
Wat ik wel vindt met deze nieuwe receiver (hiervoor de SR7002) dat ik voor mijn gevoel best de volume knop ver moet open draaien om een beetje power te hebben. Dit had ik ook op de Kef dus ligt niet aan de speakers.
Wellicht toch alles even inregelen met de audyssey ?
Al had dat op mijn vorige receiver weinig resultaat voor zover ik kon horen
Na heel veel luisteren bij diverse audio winkels naar oa Monitor audio Silver s*, Dali opticon 6 en BW cm10 kwam ik de Klipsch RF-63B tegen. Hier had ik al best veel over gelezen op het internet met best goede recenties, Ik kon uitgebreid luisteren en eerlijk ik kon het prijs verschil tussen de speakers van 1100 en deze niet rechtvaardigen. Uiteraard klinken ze anders maar voor mijn doel (70% film, 10 muziek DVD en 20 % muziek (Symph rock en Heavy metal) zijn dit gewoon goede speakers. Nu waren dit ook gewoon 1000 euro per stuk speakers maar Correct had er nog een paar staan voor 499 per stuk. Toen was de keuze snel gemaakt. Het zijn wel zware monsters van speakers ! Ik kwam van Kef Q55 (al weer 20 jaar oud) maar deze klinken veel opener en de bas is niet te vergelijken, goed aanwezig zonder echt te overdrijven. De beroemde/berucht hoorn geeft een heel open geluid maar is niet vergevings- gezind. Je hoort echt alles van gesmek van de zanger tot het (mis) vibreren van een snaar aanslag.
Set is nu
Marantz SR5010 receiver
Klipsch RF-63B front
Kef Qxx center (wordt ook vervangen door klipsch denk ik)
Kef Q30 achter speakers (worden denk ik de oude front speakers)
Sony 55 4K tv
Nvidia Shield TV
PS4
Wat ik wel vindt met deze nieuwe receiver (hiervoor de SR7002) dat ik voor mijn gevoel best de volume knop ver moet open draaien om een beetje power te hebben. Dit had ik ook op de Kef dus ligt niet aan de speakers.
Wellicht toch alles even inregelen met de audyssey ?
Al had dat op mijn vorige receiver weinig resultaat voor zover ik kon horen
[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 20-06-2016 10:25 ]
MuziekLiefhebbert
De stand van de volumeknop moet je niet te veel op letten, die stand zegt niets over hoe veel vermogen er wordt geleverd. Tevens verschillen bronnen en bronbestanden in output waardoor je eigenlijk altijd met het volume moet spelen. Een stand van -30 dB of -15 dB is nog steeds peanuts voor een receiver. Pas boven de 0 dB gaat er echt versterkt worden, 0 dB is referentieniveau. Het vermogen zelf moet met een speaker als Klipsch geen probleem zijn waar de RF63 een gevoeligheid van 99dB @ 2.83V / 1m heeft.
Audyssey runnen kan. De SR7002 had een mindere versie in de vorm van Audyssey MULT EQ waar de SR5010 de Audyssey MultEQ XT-versie heeft. Je kan altijd kijken hoe het uitpakt.Let wel dat Audyssey ook fouten kan maken en het slechts een guide-line is. Handmatig aanpassen kan altijd. Qua afstanden en fase heeft Audyssey veelal wel correcte waardes, crossovers willen nog wel eens niet lekker gaan.
Audyssey runnen kan. De SR7002 had een mindere versie in de vorm van Audyssey MULT EQ waar de SR5010 de Audyssey MultEQ XT-versie heeft. Je kan altijd kijken hoe het uitpakt.Let wel dat Audyssey ook fouten kan maken en het slechts een guide-line is. Handmatig aanpassen kan altijd. Qua afstanden en fase heeft Audyssey veelal wel correcte waardes, crossovers willen nog wel eens niet lekker gaan.
Ok tnx ga ik proberen
Ook meteen maar een nieuwe center besteld van Klipsch. De 250c.\
Had graag de grotere gehad maar die past niet in mijn kast
Ook meteen maar een nieuwe center besteld van Klipsch. De 250c.\
Had graag de grotere gehad maar die past niet in mijn kast
[ Voor 91% gewijzigd door oldsmelly op 20-06-2016 19:53 ]
MuziekLiefhebbert
Is er iemand die ervaring heeft met de Klipsch WF34 luidsprekers, en eventueel kan aangeven hoe ze klinken ten opzichte van Linn Keilidh/Ninka?
Help...
1 van mijn rf82 (rechter) geeft opeens alleen nog geluid uit de middelste woofer.. De tweeter en onderste woofer zijn stil..
Zou dit een electronica probleem zijn of zijn de speakers stuk??
Linker is nog wel goed.
Edit: gelukkig weer opgelost. Zat een kabeltje los die hoog en laag splitst
1 van mijn rf82 (rechter) geeft opeens alleen nog geluid uit de middelste woofer.. De tweeter en onderste woofer zijn stil..
Zou dit een electronica probleem zijn of zijn de speakers stuk??
Linker is nog wel goed.
Edit: gelukkig weer opgelost. Zat een kabeltje los die hoog en laag splitst

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade666 op 20-03-2017 19:41 ]
Vrijdag zijn mijn nieuwe Rp-280F modellen gearriveerd om toe te voegen aan de RP-450C en de R-115SW, gekoppeld aan mijn Marantz 6010. Wauw, wat een geluid. Super!!!!! Volgende week komt er nog een paar 280F voor surround. Ik weet het, overkill maar mijn ruimte is groot genoeg. Ik overweeg ook om de ATMOS modules eraan toe te voegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben sinds een paar maanden trotse bezitter van 2 r28f speakers en heb deze in een 5.1 opstelling staan met totaal niet bij passende satellieten en een kleine sub. Nu wil ik de rest ook gaan vervangen voor klipsch speakers te beginnen met een center maar vraag me nu af welke ik het beste hierbij kan pakken. Mij lijkt dat de r25c degene is die in deze serie erbij zou horen? Kan ik ook bijvoorbeeld een rp variant pakken of gaat de klank dan afwijken omdat misschien de hoorns niet overeenkomen? De rears zullen de r15m worden denk ik, maar dan zie ik hier sommigen in dit topic ook vloerstaanders als surround gebruiken voegt dit veel toe in films of alleen voor muziek?
De meeste muziek is stereo, dus je surrounds doen dan niks. Tenzij je multichannel wilt draaien, maar dat klinkt echt (vind ik) verschrikkelijk. Je hebt ook muziek met een DTS track, wat wel echt surround is. Of een vloerstaander dan wat toevoegt durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat dat beter is dan met films.
De surroundeffecten in films zijn doorgaans niet van dermate veel laag voorzien dat je daar vloerstaanders voor nodig hebt. Ik vraag me af of je met vloerstaanders als surround een veel mooier geluid krijgt. Ik heb daar geen ervaring mee trouwens, dus correct me if i'm wrong.
De surroundeffecten in films zijn doorgaans niet van dermate veel laag voorzien dat je daar vloerstaanders voor nodig hebt. Ik vraag me af of je met vloerstaanders als surround een veel mooier geluid krijgt. Ik heb daar geen ervaring mee trouwens, dus correct me if i'm wrong.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 12-04-2017 19:18 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Oke dat worden dan de r15m voor surrounds maar dan wil ik graag nog weten wat jullie denken over de center speaker?
Center uit de lijn van je fronts is doorgaans een goede keus.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb laatst ook de R-115SW aangeschaft ter vervanging van m'n KSW-12 en om de sub meer in lijn te brengen met m'n RF-35 fronts en RC-35 center. Maar wat een joekel is het. Ik geloof dat m'n vrouw wel twee keer moest slikken toen ze de sub in doos naar binnen moest tillen samen met de bezorgerIMWhizzle schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:31:
Vrijdag zijn mijn nieuwe Rp-280F modellen gearriveerd om toe te voegen aan de RP-450C en de R-115SW, gekoppeld aan mijn Marantz 6010. Wauw, wat een geluid. Super!!!!! Volgende week komt er nog een paar 280F voor surround. Ik weet het, overkill maar mijn ruimte is groot genoeg. Ik overweeg ook om de ATMOS modules eraan toe te voegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Inmiddels zijn de Atmos modules van Klipsch er.
Ik hoef niet meer naar de bioscoop. Man, man, man. Wat een geluid. Beste aankopen ever!!!!
Ik hoef niet meer naar de bioscoop. Man, man, man. Wat een geluid. Beste aankopen ever!!!!
Ondertussen heel veel gelezen en rond gekeken, nu ben ik aan het twijfelen hoe precies mijn set uit te breiden. Ik was aan het zoeken naar een willekeurig paar 2de hands reference torens, maar zoals ik het lees zijn deze waarschijnlijk van betere kwaliteit dan mijn eigen torens (r28f). Nu is mijn vraag aan jullie wat lijkt jullie beter dit door te zetten en vervolgens een sub erbjj waarschijnlijk de 15 inch als ik die kwijt kan. Of mijn 2de idee een paar rp160m bookshelfs ter vervangingen van de torens en die dan achter plaatsen en met die ruimte die vrijkomt 2 10 inch subs erbij plaatsen. Zo kan ik ook een center uit de premiere serie erbij zetten. Of lever ik dan in wanneer ik in stereo muziek afspeel tegenover de vloerstaanders?
Heb je deze op de vloerstaanders liggen of gemonteerd aan de wand of plafond?IMWhizzle schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:14:
Inmiddels zijn de Atmos modules van Klipsch er.
PSN: SmokeInTheFaceNL
Op de vloerstaanders!smokeintheface schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:09:
[...]
Heb je deze op de vloerstaanders liggen of gemonteerd aan de wand of plafond?
Iemand ervaring met RF7, RF7-2 of RF83's? Ik heb nu RF82 en kijk rustig om me heen voor een upgrade en was benieuwd naar ervaringen met deze klipsch varianten.
Mja, dan zou ik toch echt zelf gaan luisteren als ik jou was
Ik heb sinds gisteren een nieuwe receiver. Een upgrade van mijn onkyo tx-nr509.
Heb gekozen voor de denon avr-x2300w. Tot nu toe heel erg tevreden mee. Instellen via het menu vind ik niet echt ideaal. Maar dat zal even wennen zijn.
Ik ben nog een beetje aan het kloten met de instellingen. Ik ben nog een redelijke noob en sommige termen of bepaalde uitleg begrijp ik gewoon nog niet.
Ik heb een 3.1 opstelling.
2x Klipsch rp-160m als fronts 43hz-24000hz
1x Klipsch rp-440c als center 59hz-25000hz
1x Klipsch r-112sw als sub 24hz-125hz
Ik probeer de cross-overs op de juiste instelling te zetten.
Front nu op 40hz
Center nu op 60hz
Sub: LPF voor LFE 120hz (modus LFE, of is LFE+main beter?)
Zit ik zo goed met de instelling?
Ik heb dynamic eq aan.
MultEQ XT op reference.
Achterop de sub heb ik beide knoppen in het midden staan (low-pass en gain).
Welke stand is het beste om deze knoppen te zetten?
De low-pass is instelbaar van 40hz-80hz-120hz of lfe. Moet ik deze op lfe zetten omdat het via de receiver word geregeld?
Andere tips van mensen die ervaring hebben met mijn speakers of receiver zijn meer dan welkom.
Gr. Stephan.
Heb gekozen voor de denon avr-x2300w. Tot nu toe heel erg tevreden mee. Instellen via het menu vind ik niet echt ideaal. Maar dat zal even wennen zijn.
Ik ben nog een beetje aan het kloten met de instellingen. Ik ben nog een redelijke noob en sommige termen of bepaalde uitleg begrijp ik gewoon nog niet.
Front nu op 40hz
Center nu op 60hz
Zit ik zo goed met de instelling?
Ik heb dynamic eq aan.
MultEQ XT op reference.
Achterop de sub heb ik beide knoppen in het midden staan (low-pass en gain).
De low-pass is instelbaar van 40hz-80hz-120hz of lfe. Moet ik deze op lfe zetten omdat het via de receiver word geregeld?
Andere tips van mensen die ervaring hebben met mijn speakers of receiver zijn meer dan welkom.
Gr. Stephan.
Sorry dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Ztevan1 op 28-04-2017 17:06 ]
"LPF for LFE" is goed. Die moet op 120 Hz blijven staan. Dat is een speciaal filter voor het LFE (.1) kanaal in de surround track. Het is een optie die je aan kan passen, maar iedereen zegt eigenlijk dat de waarde op 120 Hz moet blijven staan.Ztevan1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:04:
Front nu op 40hz
Center nu op 60hz
De rest zou ik toch een tikje naar boven zetten puur naar de getallen kijkende. De opgegeven waardes zijn gemeten bij -3 dB. Dit houdt in dat het gemeten punt al 3 dB lager ligt dan de rest van het bereik en dus al af is gezwakt. Er zijn ook merken die meten op -6 dB afnamen om het getal nog lager uit te laten komen, maar de verzwakking is dan nog groter. Wat je veel leest is bij -3 dB het laagste punt maal anderhalf doen om zo het verzwakkende deel te overbruggen. Fronts op 60- 80 Hz en de center op 80 - 90 Hz lijkt mij beter passen. Maar dat is puur kijkende naar de cijfers. Als je de speakers in praktijk in een hoek hebt gezet kan het zijn dat de laagweergave meer is dan wat op papier staat en de getallen wel kunnen kloppen.
Je regelt de crossover het liefst op slechts één plaats. Als je de crossover in de receiver regelt dan op de subwoofer deze geheel open draaien naar in dit geval "LFE". Qua "gain" is het zo niet te zeggen. Veelal is het op 50% om de meting van Audyssey mee te beginnen. Als de meting dan nog te hard uitkomt weer wat terugdraaien. Volume op de subwoofer hangt ook weer samen met wat in de receiver in is geregeld en hoe het samen werkt. Veelal zie je met subwoofers die automatisch uit slaapstand komen dat men de subwoofer in de receiver wat hoger zet zodat het signaal eerder naar de subwoofer gaat en deze wakker maakt. Op de subwoofer draai je het volume dan weer wat terug om te compenseren.Achterop de sub heb ik beide knoppen in het midden staan (low-pass en gain).
Zie verder ook Het Grote Subwoofer Topic
Bedankt voor je snelle en heldere uitleg. Daar kom ik een stuk verder mee.
Ik pas het aan en blijf nog ff rommelen.
Ik pas het aan en blijf nog ff rommelen.
Ik heb een marantz receiver. Qua hardware nagenoeg identiek aan jouw denon. De optie voor multi eq xt klinkt bij mij veel beter als die op "bypass fronts L/R" staat. De fronts worden dan, volgens mij, niet meegenomen in de eq. Wel bijzonder, want als ik multi eq helemaal uitzet klinkt het bij mij een stuk minder.
Je kunt daar dus ook nog even mee spelen.
Julianvvz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:21:
[...]
Ik weet niet hoe dat moet op een iPhone 😂
Foto van je setup?^^
Ik heb hier ook even mee zitten spelen.Hulleman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:36:
Ik heb een marantz receiver. Qua hardware nagenoeg identiek aan jouw denon. De optie voor multi eq xt klinkt bij mij veel beter als die op "bypass fronts L/R" staat. De fronts worden dan, volgens mij, niet meegenomen in de eq. Wel bijzonder, want als ik multi eq helemaal uitzet klinkt het bij mij een stuk minder.
Ik moet zeggen dat ik de bypass fronts L/R ook beter vind klinken. Lijkt of die dan als "pure" spelen en de klank verder wordt aangevuld door mijn center en sub, wat een compleet vol geluidsbeeld geeft in mijn opstelling.
Als ik multi eq uit zet klinkt het een beetje plat.
Bedankt voor de tip!
Precies mijn ervaring! Mooi dat het bij jou ook beter klinktZtevan1 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:17:
[...]
Ik heb hier ook even mee zitten spelen.
Ik moet zeggen dat ik de bypass fronts L/R ook beter vind klinken. Lijkt of die dan als "pure" spelen en de klank verder wordt aangevuld door mijn center en sub, wat een compleet vol geluidsbeeld geeft in mijn opstelling.
Als ik multi eq uit zet klinkt het een beetje plat.
Bedankt voor de tip!
Ik heb momenteel staan:
4 x Klipsch RP-280F (L/R LS/RS)
1 x Klipsch RP-450C center
2 x Klipsch RP-140SA (Atmos)
1 x Klipsch R-115SW subwoofer
Marantz 6010 AV Receiver.
Nu wil ik een tweede paar Atmos toevoegen voor de rears, dat is enkel mogelijk ket een externe power amp. Gelukkig kan ik de boel re-assignen in de receiver waardoor ik de power amp zou kunnen koppelen aan de fronts. De tweede paar Atmos kan dan via de receiver lopen.
Mijn vraag is, zou een Onkyo 9010 stereo versterker volstaan? Deze speaker hebben een hoog rendement (98db) dus veel power hebben ze niet nodig. Hebben jullie andere tips voor een stereo versterker?
Nu wil ik een tweede paar Atmos toevoegen voor de rears, dat is enkel mogelijk ket een externe power amp. Gelukkig kan ik de boel re-assignen in de receiver waardoor ik de power amp zou kunnen koppelen aan de fronts. De tweede paar Atmos kan dan via de receiver lopen.
Mijn vraag is, zou een Onkyo 9010 stereo versterker volstaan? Deze speaker hebben een hoog rendement (98db) dus veel power hebben ze niet nodig. Hebben jullie andere tips voor een stereo versterker?
Zou eerder nog een marantz er bij doen. Staat wat mooierIMWhizzle schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:10:
Ik heb momenteel staan:
Kan je de front speakers ook re-assignen? Die zijn veelal vast.[b][message=51844011,noline]IMWhizzle Gelukkig kan ik de boel re-assignen in de receiver waardoor ik de power amp zou kunnen koppelen aan de fronts.
Ja ze kunnen inderdaad re-assigned worden. Er was hier wat onduidelijkheid over, maar jdsmoothie van het AVS forum (Marantz/Denon specialist) heeft me de juiste lay-out gestuurd om dit voor elkaar te krijgen.
Een Marantz versterker zat ik ook aan te denken. Maar er zijn zoveel PM modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil de versterker gebruiken voor een HT-bypass functie.
Een Marantz versterker zat ik ook aan te denken. Maar er zijn zoveel PM modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil de versterker gebruiken voor een HT-bypass functie.
Heb je een linkje of kan je die lay-out sturen? Ik ben namelijk benieuwd hoe je het dan aan moet sluiten. Zowel de handleiding als de termen achterop de receiver spreken dat je de Front Left, Front Right, Center, Surround Left en Surround Right (dus de basis 5.x opstelling) niet kan assignen. De andere uitgangen om tot diverse configuraties van 9.1 tot Atmos te komen wel.IMWhizzle schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:49:
Ja ze kunnen inderdaad re-assigned worden. Er was hier wat onduidelijkheid over, maar jdsmoothie van het AVS forum (Marantz/Denon specialist) heeft me de juiste lay-out gestuurd om dit voor elkaar te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-07-2017 16:59 ]
Zie onderstaand advies van jdsmoothie (AVS Forum):
Amp Assign: 9.1
Height Speakers: 4 Height Speakers
Height Layout: TF + TR (or whatever height speaker positions you are using)
Wide/HT 2: Top Rear (or whatever 2nd height speaker position you are using)
Pre-out: Front
De fronts staan dus inderdaad vast. De front wides kunnen voor Atmos gebruikt worden en de fronts via pre out op de externe power amp.
Maar de vraag is, welke power amp is de moeite waard voor mijn setup? In eerste instantie dacht ik aan een multichannel amp van Marantz (MM7055), maar heb begrepen dat het qua vermogen op hetzelfde neerkomt als de 6010. De Onkyo A-9010 heeft zelfs minder vermogen. Als ik een amp toevoeg moet hij wel meer headroom bieden dan nu het geval is.
Het liefst zou ik de Emotiva willen hebben. Maar verzendkosten en invoerkosten ben je het driedubbele kwijt.
Amp Assign: 9.1
Height Speakers: 4 Height Speakers
Height Layout: TF + TR (or whatever height speaker positions you are using)
Wide/HT 2: Top Rear (or whatever 2nd height speaker position you are using)
Pre-out: Front
De fronts staan dus inderdaad vast. De front wides kunnen voor Atmos gebruikt worden en de fronts via pre out op de externe power amp.
Maar de vraag is, welke power amp is de moeite waard voor mijn setup? In eerste instantie dacht ik aan een multichannel amp van Marantz (MM7055), maar heb begrepen dat het qua vermogen op hetzelfde neerkomt als de 6010. De Onkyo A-9010 heeft zelfs minder vermogen. Als ik een amp toevoeg moet hij wel meer headroom bieden dan nu het geval is.
Het liefst zou ik de Emotiva willen hebben. Maar verzendkosten en invoerkosten ben je het driedubbele kwijt.
[ Voor 107% gewijzigd door IMWhizzle op 10-07-2017 00:55 ]
Volgens mij gaat het niet op wat er wordt gezegd. De SR6010 heeft zeven versterkers aan boord waarvan je er twee vrij kan toewijzen en verder zijn er twee subwoofer Pre-Outs (waarvan je er één gebruikt). De 5.1 is dus vast en vanaf daar kan je vrij uitbouwen naar bijvoorbeeld 5.1.2 of 7.1. Als je naar 5.1.4 wilt zoals jij dan ga je negen kanalen aansturen en zal je voor twee extra kanalen een eindversterker moeten hebben. Echter zal die eindversterker voor de SBR en SBL gebruikt moeten worden en niet voor twee speaker uit de 5.1 aangezien die niet re-assigned kunnen worden.
Je kan de Front Left en Front Right wel via de Pre-Out laten lopen, maar daarmee speel je geen twee eindtrappen vrij aangezien onder andere de Front Left en Front Right altijd aan die terminals gekoppeld zijn. Je kan de Front Left en Front Right via de Pre-Outs laten lopen, maar dan heb je nog steeds twee ATMOS speakers die je extern moet voeden. Dan wordt het naar een minimaal vier-kanaals eindversterker gaan.
Ik zou overigens gewoon aansluiten zoals je het nu hebt en voor de twee extra gewenste speakers een T-Amp halen. Dan ben je (ruim) onder de honderd euro klaar en sluit je alles aan zoals het "by design" is. Een extra eindversterker op de fronts kan wel, maar voegt eigenlijk zelden wat toe. Je receiver zal zeker fiks inkakken als je zeven kanalen gaat gebruiken, maar met speakers met 98 dB/m gevoeligheid moet dat geen probleem vormen.
Waarbij ik ook niet snap waar de PM-serie van Marantz vandaan komt in een eerdere post. Een dergelijk model gebruiken om alleen als eindversterker te dienen is zonde van het geld omdat je dan de andere helft van het apparaat niet gebruikt. Of je moet alle stereobronnen op de PM aansluiten en zo alles van stereo via de PM laten lopen. Maar dan ga je stereo en surround scheiden wat weer een andere opzet is.
Je kan de Front Left en Front Right wel via de Pre-Out laten lopen, maar daarmee speel je geen twee eindtrappen vrij aangezien onder andere de Front Left en Front Right altijd aan die terminals gekoppeld zijn. Je kan de Front Left en Front Right via de Pre-Outs laten lopen, maar dan heb je nog steeds twee ATMOS speakers die je extern moet voeden. Dan wordt het naar een minimaal vier-kanaals eindversterker gaan.
Ik zou overigens gewoon aansluiten zoals je het nu hebt en voor de twee extra gewenste speakers een T-Amp halen. Dan ben je (ruim) onder de honderd euro klaar en sluit je alles aan zoals het "by design" is. Een extra eindversterker op de fronts kan wel, maar voegt eigenlijk zelden wat toe. Je receiver zal zeker fiks inkakken als je zeven kanalen gaat gebruiken, maar met speakers met 98 dB/m gevoeligheid moet dat geen probleem vormen.
Waarbij ik ook niet snap waar de PM-serie van Marantz vandaan komt in een eerdere post. Een dergelijk model gebruiken om alleen als eindversterker te dienen is zonde van het geld omdat je dan de andere helft van het apparaat niet gebruikt. Of je moet alle stereobronnen op de PM aansluiten en zo alles van stereo via de PM laten lopen. Maar dan ga je stereo en surround scheiden wat weer een andere opzet is.
Goed advies, maar:FeaR schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:43:
Volgens mij gaat het niet op wat er wordt gezegd. De SR6010 heeft zeven versterkers aan boord waarvan je er twee vrij kan toewijzen en verder zijn er twee subwoofer Pre-Outs (waarvan je er één gebruikt). De 5.1 is dus vast en vanaf daar kan je vrij uitbouwen naar bijvoorbeeld 5.1.2 of 7.1. Als je naar 5.1.4 wilt zoals jij dan ga je negen kanalen aansturen en zal je voor twee extra kanalen een eindversterker moeten hebben. Echter zal die eindversterker voor de SBR en SBL gebruikt moeten worden en niet voor twee speaker uit de 5.1 aangezien die niet re-assigned kunnen worden.
Mijn AVR heeft twee front wide kanalen die opnieuw toegewezen kunnen worden voor Atmos. Dat betekent dat alle Atmos kanalen uiteindelijk via de receiver lopen en de stereo kanalen kunnen dan lopen via de preout. Dit kun je op die manier toewijzen. Dus ja je hebt enigzins gelijk dat de L/R vast staat. Maar doe ik links en rechts op de preouts kan ik ze voeden met een betere amplifier met meer vermogen, dus meer headroom en dynamiek.
Wanneer de die bovenstaande configuratie instel worden inderdaad 7 eindtrappen intern gebruikt en de voorste kanalen moeten doorgesluisd worden een externe stereo versterker. Ik wil namelijk op den duur ook een mooie platenspeler aansluiten die ik in 2.0 wil kunnen beluisteren. Ook bij het bekijken van een film zal de AVR met deze setup meer "bewegingsvrijheid" krijgen doordat de fronts doorgestuurd worden naar een externe amp.
Maar stel dat ik jouw advies opvolg (bedankt voor het meedenken!) welke amp zou volstaan voor enkel de tweede paar Atmos?
Na lang wikken en wegen besloten mijn Klipsch Quintet resten (R-L surround en R-L Back) te vervangen, ik denk dat gezien de rest van mijn opstelling ga voor de boekenplank modellen (die zonder twijfel al beter zullen klinken als de plastic Quintet satellieten).
Nu ben ik enkel aan het twijfelen tussen de RP-150m of de RP-160m, hoe groot is het verschil? In prijs in elk geval behoorlijk. Of is een combi, 160 L-R en de 150 L-R Back een idee?
Ik heb ook naar de RP-250F gekeken, maar daar vier van kopen, dat kan mijn budget niet aan ;-D
Iemand ervaring met beide (150 & 160)?
Of is het toch beter voor zuilen te gaan? Ik heb zitten denken aan de R-26F, maar geen idee of die beter of slechter klinken als de 150 of 160..
Nu ben ik enkel aan het twijfelen tussen de RP-150m of de RP-160m, hoe groot is het verschil? In prijs in elk geval behoorlijk. Of is een combi, 160 L-R en de 150 L-R Back een idee?
Ik heb ook naar de RP-250F gekeken, maar daar vier van kopen, dat kan mijn budget niet aan ;-D
Iemand ervaring met beide (150 & 160)?
Of is het toch beter voor zuilen te gaan? Ik heb zitten denken aan de R-26F, maar geen idee of die beter of slechter klinken als de 150 of 160..
Als je gelijk hebt dan staat het fout in de handleiding én op de achterkant van de receiver. Dat is waar ik mijn informatie vandaan haal en deels de opties die mijn Denon biedt.IMWhizzle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:52:
[...]
Mijn AVR heeft twee front wide kanalen die opnieuw toegewezen kunnen worden voor Atmos. Dat betekent dat alle Atmos kanalen uiteindelijk via de receiver lopen en de stereo kanalen kunnen dan lopen via de preout. Dit kun je op die manier toewijzen. Dus ja je hebt enigzins gelijk dat de L/R vast staat. Maar doe ik links en rechts op de preouts kan ik ze voeden met een betere amplifier met meer vermogen, dus meer headroom en dynamiek.
Zowel de maniak als de receiver geven namelijk aan dat je van de totaal zeven kanalen die de SR6010 heeft er slechts twee toe kan wijzen. Het is dan kiezen tussen Surround Back R en Surround Back L of Front Wide R en Front Wide L of Height L en Height R. De andere vijf speakers/kanalen (Front Left, Front Right, Center, Surround Right en Surround Left) staan vast en altijd gekoppeld aan vijf van de zeven eindtrappen. Die vijf speakers kan je wel via de Pre-Out aansturen, maar je speelt er geen eindversterker mee vrij om ergens anders in te zetten. Overal in de handleiding staan die vijf uit de 5.1 namelijk vast op de terminals en niet als "assignable".
Dat zou betekenen dat je dus twee Front Wide kanalen opnieuw kan toewijzen, maar je wilt vier ATMOS speakers hebben en dat redt je niet met een SR6010. Als je vier kanalen meer ten opzichte van de 5.1 (ATMOS) aan wilt sturen kunnen er twee via de receiver (om totaal op zeven te komen) en moeten er twee via een externe amp om op negen te komen.
Zie hier een screenshot uit de handleiding van wat je wilt, een 5.1.4 opstelling:

Als het op de door jouw gemelde manier werkt dan is Marantz toch wel slecht bezig dit nergens zo te vermelden. Dit zou een behoorlijk selling point zijn van een low/mid-end receiver.
Ik val in herhaling, maar dat gedane statement vraag ik me dus serieus af. Ik (althans, de handleiding) zeg(t) dat je dan nog maar vijf eindtrappen gebruikt. Je doet de fronts via de Pre-Out maar speelt er geen eindversterker mee vrij waardoor de Front Left en Front Right eindversterkers niets doen.Wanneer de die bovenstaande configuratie instel worden inderdaad 7 eindtrappen intern gebruikt en de voorste kanalen moeten doorgesluisd worden een externe stereo versterker.
Een simpele T-Amp met 2 x 20 Watt zou al meer dan voldoen.Maar stel dat ik jouw advies opvolg (bedankt voor het meedenken!) welke amp zou volstaan voor enkel de tweede paar Atmos?
Edit:
Net even met mijn Denon gespeeld en daar kan ik wel enkele van de non-assignable ouputs. Het is dus wel mogelijk dat de info achterop de receiver al niet klopt. Alleen apart dat de manual er verder niets over rept. Dan is het puur audiofiel bekeken inderdaad mooier om de fronts aan te sturen via de pre-out. Of het in de praktijk ook uitmaakt zal altijd discussie blijven. Persoonlijke merkte ik er niets van toen ik twee eindversterkers toevoegde. Let ook niet te veel op vermogen. Honderden Watts heb je niet nodig en als je zeven kanalen aan gaat sturen met een SR6010 gaat de opgeven output ook niet meer op.
[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 12-07-2017 19:10 ]
Beste leden .
Wat ik mij afvraag .
De klipsch r-115 subwoofer
Tot welke kamer grote is hij geschikt ?
30m2 . 40m2. Minder of meer .
Wie gebruikt deze subwoofer ?
Welke instellingen gebruiken jullie.
Bedankt alvast
Wat ik mij afvraag .
Bedankt alvast
Den Olli schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:44:
Beste leden .
Wat ik mij afvraag .
Geen zorgen. Deze sub kan heel mijn appartement mee laten genieten, dus die 40m2 wordt gruwelijk goed gevuld.
Graag de cross-over op de sub helemaal open zetten en laat de versterker de rest doen. Mijn ervaring met deze sub is wel dat de gain op een kwart of iets daarboven gezet kan worden. Laat jouw kamercorrectie alles inregenen.
Bedankt alvast
Instellingen variëren natuurlijk naar gelang de ruimte. Inregelen is ook ruimtespecifiek. Een beetje receiver doet dat voor je 
Hoeveel ruimte heb je te vullen? Qua luisterruimte dan.
Verder: kijk eens in het subwoofer topic.
Hoeveel ruimte heb je te vullen? Qua luisterruimte dan.
Verder: kijk eens in het subwoofer topic.
Ik had tot voor kort nog niet van dit merk gehoord, maar wat een prachtige speakers zeg! Helaas niet heel erg goed te verkrijgen in Nederland zo lijkt het, en wanneer dat wel zo is ook nog eens aardig aan de prijs. Jammer dat HiFi Klubben ze niet heeft.
Nu nog zien of ik ze ergens een keer kan beluisteren. Idee is om gelijk een Atmos setup te nemen.
Speakers zijn op voorhand al goedgekeurd door mijn vriendin, dat is wel zo fijn.
Nu nog zien of ik ze ergens een keer kan beluisteren. Idee is om gelijk een Atmos setup te nemen.
Speakers zijn op voorhand al goedgekeurd door mijn vriendin, dat is wel zo fijn.
is everything cool?
Niet te. Inden / beluisteren zeg je 
In welke regio zit je dan? Hificorner (Groningen) zou ze zo moeten hebben staan, Correct (Rotterdam) ook. Zullen er vast nog wel meer zijn gok ik, zou verwcahten dat Stassen in het zuiden ook wel dealer is. Kwesie van ff een belrondje. Dat Hifiklubben ze niet boert wil miet zeggen dat ze niet te krijgen zijn natuurlijk. Sowieso zie ik die maar een vijf of zestal speakermerken voeren op hun site, dus lijkt me niet representatief.
In welke regio zit je dan? Hificorner (Groningen) zou ze zo moeten hebben staan, Correct (Rotterdam) ook. Zullen er vast nog wel meer zijn gok ik, zou verwcahten dat Stassen in het zuiden ook wel dealer is. Kwesie van ff een belrondje. Dat Hifiklubben ze niet boert wil miet zeggen dat ze niet te krijgen zijn natuurlijk. Sowieso zie ik die maar een vijf of zestal speakermerken voeren op hun site, dus lijkt me niet representatief.
Ik zit in regio Eindhoven, dus dan is Groningen wel een stukje verderop. Correct is misschien nog wel te doen. Stassen is zeker een poging waard. Thanks voor de tip!
Jammer dat de aankomende black friday sale van Klipsch zelf US only is trouwens!
Jammer dat de aankomende black friday sale van Klipsch zelf US only is trouwens!
[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 21-11-2017 10:28 ]
is everything cool?
Kleine toevoeging. Correct in Rotterdam doet vrijwel niets meer met Klipsch. Ze hebben in de koopjeskelder nog het e.e.a., maar niets van de nieuwe lijn. Dus Rotterdam zou ik links laten liggen.
Las zojuist op htforum dat de huidige importeur gaat stoppen met Klipsch, en dat is al begin september al gemeld. Zou wel jammer zijn als niemand het over zou nemen.
Ik moet wel toegeven dat ik op dit moment vooral ben gezwicht voor de aesthetics, ik heb ze in het echt niet mogen beluisteren. Misschien kan ik nog uitwijken naar Belgie.
Ik moet wel toegeven dat ik op dit moment vooral ben gezwicht voor de aesthetics, ik heb ze in het echt niet mogen beluisteren. Misschien kan ik nog uitwijken naar Belgie.
[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 21-11-2017 19:44 ]
is everything cool?
Hm, als ik het daar goed lees worden nieuwe orders ook al niet meer aangenomen. Zonde.