Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de rf-82 aangeschaft, moet zeggen een mooie speaker.
Klank is veel belovend en kan alleen maar beter worden na de inspeel periode.

Volgende word de rsw-10d sub :)

Gr,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:32:
Gisteren de rf-82 aangeschaft, moet zeggen een mooie speaker.
Klank is veel belovend en kan alleen maar beter worden na de inspeel periode.

Volgende word de rsw-10d sub :)

Gr,

Rob
Ik heb de RW-10D. Is erg muzikaal en kan ook bij films flinke klappen geven. Ik heb hem nu niet te hard ingesteld omdat ik veel buren heb. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een luistersessie gehad van de RF-7's. Wat een beleving zeg!

Verwijderd

Even dit toppic nieuw leven inblazen :P

Onlangs het filter van de RF-82 bekeken omdat hier op internet niks over te vinden is.
Tevens benieuwd hoe het gesteld is met de interne kwaliteit van de RF-82.

Al met al intern een verzorgde indruk met wel wat loszittend dempings materiaal her en der en een redelijk goed verzorgd filter.
Voor nu alle fastons op de speaker-units en terminals verwijderd en bekabeling rechtstreeks gesoldeerd.
Dit leverde al en verbetering op ;)
Alle C's wel van het MKT type wat voor met name op het hoog voor wat scherpte zorgt.
Dit is eenvoudig op te lossen door deze C (6,2 uF) te vervangen door b.v. een Audincap+ (5,6uF&0,68uF).
Kosten hiervoor zijn niet al te hoog (38€) voor beide speakers, wat voor die prijs een aanzienlijke verbetering op zal leveren.

Onderstaand enkele foto's van de interne afwerking, gebruikte units & filter.

Hier wat loszittend dempings materiaal
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020177.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020174.jpg

Het verwijderde speaker filter met de fastons in beeld.
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020169.jpg

De andere zijde van het filter met zichtbaar de MKT condensatoren
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020168.jpg

Tevens een veiligheidsvoorziening aanwezig d.m.v. een draadbrug 8)7 draagt niet echt bij aan de muziek weergave...
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020188.jpg

Interne bekabeling van dichtbij, op zich goed en hoeft niet per se vervangen te worden ik heb wel eens erger meegemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020173.jpg

De laag units, mooie units :)
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020171.jpg

De achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020172.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020183.jpg

De hoorn tweeter
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020178.jpg

Vanaf de zijkant, een kompleet geheel met de gehele voorzijde
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020179.jpg

En de achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020180.jpg

Type nummer voor de tweeter, wordt regelmatig aangeboden op ebay
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020182.jpg

Overbrugging van de draadbrug op de print
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020188.jpg

en de solderingen op de aansluit terminals
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/P1020187.jpg

Het filter schema, niet heel erg complex en leuk op te waarderen.
met name de weerstand op het hoog (2 ohm/10w --> metaalfilm) & de C (6,2uF --> Audincap+)
De spoelen in het filter zouden ook kunnen maar hier moet men dan wel dezelfde waarde (ohm& mH) voor terug plaatsen.
Doet men dit dan zullen de verschillen hoorbaar zijn maar niet zoveel als het veranderen van de R & C in de hoog sectie.
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Klipsch%20RF-82/KlipschRf-82.jpg

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

kraats

Ik rol

Leuke foto's.. heb me nog steeds in kunnen houden om m'n RF-35's open te schroeven. Kan ik hier een beetje kijken hoe ze er zo ongeveer uitzien.
Ik dacht trouwens dat er ook een laagdoorlaatfilter op de onderste woofer zat om de mid-tonen wat gerichter uit één speaker te laten komen (2,5 weg). Klopt het dat dat in jouw speaker dus niet zit?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Klopt beide bassers staan parallel.
Als je goed kijkt naar de achterzijde op de print zie je ook dat beide plussen aan elkaar zitten 8)

Ik heb toch nog eens zitten googlen op de RF 35 en kwam hetvolgende draadje tegen.

http://www.elektor.fr/for...klipsch-rf35.612191.lynkx

Helaas wel in het frans maar filtering van de RF 35 lijkt dus erg sterk op die van de RF 82.

Mocht je de RF 35 ooit eens open maken dan bereik je al een leuk resultaat als je de schuif verbindingen verwijderd en alles goed soldeerd.

En voor +- 45 euro (upgrade van weerstand & condensator) op het hoog haal je de scherpte uit de speaker en ik denk dat er tevens wat extra ruimtelijkheid voor terug komt.

En yep daar doen we het allemaal voor O-)

Het hele klipsch forum staat er vol van om het filter met rust te laten en een upgrade afbreuk zal doen aan de musicaliteit van de speaker ?
Daar ben ik het niet mee eens, vroeger eens hele mooie Magnepans gehad en dan zou je denken dat het filter ook wel aardig voor elkaar is maar nee hoor ook hier waren MKT C's aanwezig.

Na de upgrade hiervan zeer veel muzikaliteit voor terug gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Magnepan%20MG-12/DSC00448.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa171/chelseapigui/Magnepan%20MG-12/DSC00767.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen topic gestart via het HT forum.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118730.0

Gr,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verhouden de RF-7, RF-83 en RF-63 zich met de Jamo C807? De RF-7 kost niet veel meer momenteel, lijkt dus een koopje. Is het de 800,- per stuk waard? Lastig om een plek te vinden waar ik ze kan beluisteren met een Yamaha RX-A3010 (heb ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 Klipsch rf-62 aangeschaft. Geluid etc. geweldig. Alleen heb ik veel cd's die niet om aan te horen zijn. Heb ik dat alleen, zo ja waar kan dat aan liggen? Overigens DVD weergave een rijke ervaring.

Groeten Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:02:
Ik heb 2 Klipsch rf-62 aangeschaft. Geluid etc. geweldig. Alleen heb ik veel cd's die niet om aan te horen zijn.
Hoe beter de installatie, hoe beter je kunt horen dat sommige cd's slecht gemixt zijn. Ik denk dat dat het geval is. Natuurlijk zijn er nog tal van andere mogelijkheden, van niet toereikende versterker tot echt defecte luidsprekerunits. Maar dat zou opvallender zijn en met alle bronnen gelijk zijn.
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:51:
Hoe verhouden de RF-7, RF-83 en RF-63 zich met de Jamo C807? De RF-7 kost niet veel meer momenteel, lijkt dus een koopje. Is het de 800,- per stuk waard? Lastig om een plek te vinden waar ik ze kan beluisteren met een Yamaha RX-A3010 (heb ik).
Ik kan het vergelijk niet voor je maken. Maar misschien dat je bijvoorbeeld bij Stassen kunt luisteren?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:45:
[...]
Hoe beter de installatie, hoe beter je kunt horen dat sommige cd's slecht gemixt zijn. Ik denk dat dat het geval is. Natuurlijk zijn er nog tal van andere mogelijkheden, van niet toereikende versterker tot echt defecte luidsprekerunits. Maar dat zou opvallender zijn en met alle bronnen gelijk zijn.

[...]
Ik kan het vergelijk niet voor je maken. Maar misschien dat je bijvoorbeeld bij Stassen kunt luisteren?
Vandaag bij Hifi Corner in ieder geval de RF-82 kunnen beluisteren icm. een Yamaha receiver. Jamo C's hadden ze helaas niet. Ik vond Klipsch met Yamaha een van de beste matches die ik gehoord heb.
In mijn oren in ieder geval veel beter dan de KEF Q's, Canton Karat, Quadral en Monitor Audio Silver RX6. Minstens op gelijk niveau met de Focal Chorus 826, waarbij de Klipsch nog net iets directer is. Erg mooi, en bovendien is een complete surroundset van Focal veel duurder dan Klipsch. Dus valt die keuze ook uit in het voordeel van Klipsch.
De JBL Studio is ook een niet verkeerd klinkende luidspreker, een tikkeltje softer dan de Klipsch, misschien iets meer in balans maar wel duidelijk met een soortgelijke (Amerikaanse?) klankafstemming. Alleen met een veel lagere gevoeligheid, dus de volumeknop moet bij JBL een stuk hoger worden gezet dan bij Klipsch om hetzelfde geluidsniveau te behalen. Mijn Yammie zal daarvoor dus meer moeten werken.
Tot slot heb ik ook de Paradigm Monitor 9 beluisterd tegenover de Klipsch. De Paradigm is met afstand mijn favoriete speaker, wat een heerlijk mooi open helder geluid met mooie strakke maar niet overheersende bassen. En de prijs van de zuilen van Paradigm is ook niet verkeerd. Alleen als complete surroundset valt ie wel weer veel duurder uit dan de Klipsch. Een verschil van ruim 1500,- en dat is me toch net teveel.
Nog maar even over nadenken dus... en heb ik nog steeds de C807 niet gehoord met een Yamaha. Jammer! Ik zal eens bij Stassen informeren, maar dat is zo'n eind weg bij mij, ik woon in Noord-Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Een vraagje : is er een groot verschil in klank tussen de c-10 en c-20 center speaker qua klank denken jullie ?

En ik heb momenteel de b3 speakers als rears en vroeg me af of de s-20 beter zijn of niet ?

Ik ga ziezo eens proberen te luisteren maar wil anderen hun mening wel eens horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:22:
[...]

Vandaag bij Hifi Corner in ieder geval de RF-82 kunnen beluisteren icm. een Yamaha receiver. Jamo C's hadden ze helaas niet. Ik vond Klipsch met Yamaha een van de beste matches die ik gehoord heb.
In mijn oren in ieder geval veel beter dan de KEF Q's, Canton Karat, Quadral en Monitor Audio Silver RX6. Minstens op gelijk niveau met de Focal Chorus 826, waarbij de Klipsch nog net iets directer is. Erg mooi, en bovendien is een complete surroundset van Focal veel duurder dan Klipsch. Dus valt die keuze ook uit in het voordeel van Klipsch.
De JBL Studio is ook een niet verkeerd klinkende luidspreker, een tikkeltje softer dan de Klipsch, misschien iets meer in balans maar wel duidelijk met een soortgelijke (Amerikaanse?) klankafstemming. Alleen met een veel lagere gevoeligheid, dus de volumeknop moet bij JBL een stuk hoger worden gezet dan bij Klipsch om hetzelfde geluidsniveau te behalen. Mijn Yammie zal daarvoor dus meer moeten werken.
Tot slot heb ik ook de Paradigm Monitor 9 beluisterd tegenover de Klipsch. De Paradigm is met afstand mijn favoriete speaker, wat een heerlijk mooi open helder geluid met mooie strakke maar niet overheersende bassen. En de prijs van de zuilen van Paradigm is ook niet verkeerd. Alleen als complete surroundset valt ie wel weer veel duurder uit dan de Klipsch. Een verschil van ruim 1500,- en dat is me toch net teveel.
Nog maar even over nadenken dus... en heb ik nog steeds de C807 niet gehoord met een Yamaha. Jammer! Ik zal eens bij Stassen informeren, maar dat is zo'n eind weg bij mij, ik woon in Noord-Groningen.
Ik snap wel dat als je klipsch gehoord hebt de monitor audio rx6 meteen daarna niks vindt. Die gaat veel meer leven bij wat meer vermogen. Want het verschil in gevoeligheid is redelijk groot. In een winkel lijkt het dan alsof de een echt leeft en de ander een stuk minder lijkt. Terwijl als je langer luistert er meer details in basloopjes en midden en hoog te horen is. Maar een indruk met veel luidsprekers laat vaak de wat luider spelende luidsprekers naar voor komen. Wat dat betreft hebben klipsch en paradigm bij luisterend publiek zeker een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Even een vraagje aan de klipsch kenners, Ik ben een grote filmfanaat en heb nu toch al een redelijke installatie bij een gesprokkeld.

2x Klipsch RB81 MK1 FRONT
1x Klipsch RC62 MK2 CENTER
1x Klipsch SW310 SUB
1X NAD T757 V1 RECEIVER
1x Sony 40" TV

en 2 onkyo back speakers van een home cinema setje waar ik oorspronkelijk mee begonnen ben.

Daar gaat het dus om. Wat denken jullie dat ideaal zou zijn?
Kleine kamer 4 meter breed waar de tv staat
6 meter lang
2 meter breed waar ik in bed lig dus de kamer loopt in een soort van trechter

Enkele opties dat ik aan gedacht heb.
1) RB 61 als rear speakers

2) De huidige RB 81's verplaatsen naar de rears en RF-63/82/83 als front kopen.

3) RS-62/RS-52/RS-42 als rears aanschaffen

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb bij Correct vandaag de Klipsch RF-62 II geluisterd en in deze prijsklasse vind ik ze zeker de beste. Ik ga denk ik voor de volgende set:

1x Klipsch RC-42 II
2x Klipsch RS-42 II
2x Klipsch RF-62 II

Dit in combinatie met een Onkyo TX-NR616 en een Klipsch RW-10D.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

He, een Klipsch topic. Dat ik dat al een paar jaar over het hoofd zie :X

Anyway, ik draai met een volledige Synergy serie:
- F3 fronts
- C20 center (met C2 front voor de looks :P )
- F1 rears
- SUB-10
Ergo: ik mag mezelf gelukkig prijzen met een hoge WAF en de ruimte om vloerstaanders als rears neer te kunnen zetten :)

Alles aangesloten op een bijna Denon-only installatie:
AVR2311 receiver
DBP1611UD bluray / universal disc player
DCD510AE cd speler
DNP720AE networkplayer / tuner
Thorens TD160 MK1 white platenspeler (wit)

Dat frontje voor die C20 is overigens een verhaal apart. C2 was niet meer leverbaar, dus een C20 gekocht. Zelfde speaker, net iets andere look. Bij Correct (importeur) gevraagd wat een C2 frontje moest kosten. 85 euro :X Dat moest anders kunnen :Y)
Klipsch USA gemaild, gevraagd wat het daar kostte. USD 17 (!), maar US only shipping. Gaven me wel het typenummer er bij. Vriend van me woont in de USA, die heeft hem voor me besteld en meegebracht. Kostte me rond de 15 euro en een paar biertjes :*)

[ Voor 49% gewijzigd door The Eagle op 26-05-2013 22:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 12:22
Damn, duur frontje... in nl iig :-)

Moet zeggen dat ikk ook zeer blij ben mt mijn volledige klipsch set, ondanks dat dat de helft nog bestaat uit de theater 300 set...

2x RB61
1x RC52 II
2x klipsch theater 300 rears
1x klipsch theater 300 sub

Op een onkyo nr616. Fronts zijn gebi-amped :-)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, het was uiteraard even de gok of het C20 frontje op de C2 zou passen. Voor 15 euro wilde ik die gok wel nemen, voor 85 euro werd het een dure gok. Overigens pastte het dus wel gewoon, dus ik was er erg blij mee, was het wachten wel waard :)

Bedoel je trouwens bi-amping of bi-wiring? Ik vermoed het laatste, maar indien het eerste: wat gebruik je als 2e amp dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik gebruik BI-Amp, maar de NR616 heeft een "losse" versterking voor de surround/front high gedeelte. En deze kun je instellen als Bi-Amp ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
HellBeast schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:00:
Ik heb bij Correct vandaag de Klipsch RF-62 II geluisterd en in deze prijsklasse vind ik ze zeker de beste. Ik ga denk ik voor de volgende set:

1x Klipsch RC-42 II
2x Klipsch RS-42 II
2x Klipsch RF-62 II

Dit in combinatie met een Onkyo TX-NR616 en een Klipsch RW-10D.
Mooie set. Daar ga je zeker wel van genieten! Ik heb zelf de RW-10D ook gehad i.c.m. 2x RF-52, 2x RB-51 en de RC-10 (de voorloper van de RC-42).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet iemand of de tweeters van de RF-82 (eerste versie) ook los te krijgen zijn in Nederland. Is daar altijd hetzelfde type voor gebruikt of moet ik hem eerst open maken?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

LuPo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:43:
[...]

Mooie set. Daar ga je zeker wel van genieten! Ik heb zelf de RW-10D ook gehad i.c.m. 2x RF-52, 2x RB-51 en de RC-10 (de voorloper van de RC-42).
Ik heb de bestelling net gedaan. Voor de fronts toch maar voor de RF-82 II gegaan. Ze waren maar 10 euro per stuk duurder dan de RF-62 II bij onze oosterburen. (de hele set in duitsland bestellen heeft me een voordeel van zeker 250 euro opgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:59:
Weet iemand of de tweeters van de RF-82 (eerste versie) ook los te krijgen zijn in Nederland. Is daar altijd hetzelfde type voor gebruikt of moet ik hem eerst open maken?
Gast, leef jij ook nog :+ Maarre, speaker gesloopt?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Even een vraagje : het is waarschijnlijk niet verstandig om bijvoorbeeld synergie speakers te combineren met de reference speakers?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

niniansix schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:29:
Even een vraagje : het is waarschijnlijk niet verstandig om bijvoorbeeld synergie speakers te combineren met de reference speakers?
Alvast bedankt!
Het luistert nogal nauw ja. De klank en de dynamiek verandert dan. Zelfs in dezelfde lijn is het verstandig om aansluitende speakers te nemen. Ik had dit ook al onderzocht. Ik heb nu de RC-52II besteld i.c.m. de RF-82 II. Daarvan is al de combinatie niet helemaal optimaal, want Klipsch plaatst de RC-62II samen met de RF-82II. Die speakers hebben precies dezelfde componenten en dus eigenschappen qua klank.

Stel je hebt de frontspeakers van een ander merk (of serie) dan de centerspeaker. Dan kun je bijvoorbeeld verschillen gaan merken als een geluid van de linker frontspeaker naar de rechter frontspeaker gaat. Het centergeluid heeft een andere klankkleur. Of dat voor jou storend is? Dat weet alleen jij als je het eenmaal hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
@hellbeast: OK thx!
Dat risico neem ik dan beter niet ;)

Ik las dat jij je speakers kocht in duitsland? Waar precies? ;)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
thx !
Welke speakers horen er allemaal bij de RB51B rear speakers?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

M3rcury schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:59:
Je kunt twee dingen doen om er achter te komen: Correct bellen (importeur van het spul), of Klipsch USA mailen. Bij die gasten uit de USA werd ik altijd keurig geholpen - ze kunnen je zo het partnumber geven. Helaas verzend Klipsch USA niet direct naar NL. Mocht je een kennis in de USA hebben dan zou je die moeten gebruiken, zo niet dan kun je met het partnumber weer naar Correct om er eentje los te bestellen.
Ik zou wel eerst even een prijs opvragen bij Correct btw. Speakers zelf zijn relatief een stuk goedkoper dan parts (zie mijn relaas over een frontje eerder in dit topic) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
hmmmm... zit met een dilemma...
Als ik m'n synergie set verkoop (en de woofer behoud) , moet ik een 550 euro opleggen voor volgende set :

RB61K rears (2stuks)
RC MC 52MK2 center
RF 52K fronts..

Is dit een verbetering ivm de synergie set? (C20 center, B3 rears & F20 fronts) of niet?
Want ik vrees dat de RF 52 front iets lichter (kleinere woofer) is dan mijn F20 of ben ik helemaal mis?

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik zou de RF62II nemen en dan voor kleinere surrounds gaan als je het prijsverschil moet compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V.w.b. de tweeter in de rf82,

Het gaat om dit model type: K-152n
Te vinden in de usa (helaas niet in NL)
http://reconingspeakers.c...rf62-rf82-rb81-rb61-rs62/

En word dus in meerdere modellen gebruikt.

Gr,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RF 62 II gekoppeld aan een denon avr 2113. Soms heb ik het idee dat het meeste geluid uit de hoorns komt en dat maar weinig geluid uit de grote goudkleurige luidsprekers komt. Deze trillen ook niet heel erg tijdens het afspelen van muziek. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:26:
Ik heb de RF 62 II gekoppeld aan een denon avr 2113. Soms heb ik het idee dat het meeste geluid uit de hoorns komt en dat maar weinig geluid uit de grote goudkleurige luidsprekers komt. Deze trillen ook niet heel erg tijdens het afspelen van muziek. Is dit normaal?
De RF62 is een 2-weg speaker en de hoorn doet alles boven de 1800Hz (staat in de specificaties). Dat het meeste geluid uit de tweeter komt is dus normaal en hebben meer speakers. Maar alles onder de 1800 Hz is nog steeds meer dan genoeg. Heel erg trillen wil overigens niet zeggen dat ze helemaal niets doen. Verder wel alles goed aangesloten, bruggen bij de terminals maken goed contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:26:
Ik heb voor F3's en achter F1's. Daar merk ik zelf van dat het geluid ook afhankelijk is van je oorhoogte. Staand klinken zeker bij muziek de F3's beter, zittend op de bank de F1's (die een stukje kleiner zijn natuurlijk). Dikke kans dat dat met het algehele geluidsbeeld van de speakers an sich te maken heeft. Tweeter van de F3 zit natuurlijk ook een stukje hoger. Maar lijkt me niks om je zorgen over te maken, als het geluid goed klinkt doet ie het toch?
En idd, zo hard hoeven de midden/lagetoners meestal niet te werken, tenzij je keiharde techno draait natuurlijk :P
Sub aangesloten toevallig of niet, wil ook nog wel eens schelen voor het laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb geen sub. Vanmorgen even wat wezen stoeien met mijn EQ instellingen. De bass was soms te overheersend en sommige geluiden weer te schel. Een trompet deed soms pijn aan de oren. GOed te weten dat alles boven de 1800 hz gaat via de tweater. Misschien dat ik alles na 2000 hz dan wat naar bedenen breng en alles tussen de 500-2000 hz wat omhoog. Dit om alles meer met elkaar in balans te brengen.

Goed idee of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik zou je Denon met Audissey inregelen met de inregelmic, en vervolgens die frequentiecurve kopieren naar de EQ en dan handmatig afstellen met je favoriete muziek, bij voorkeur een nummer dat je van binnen en buiten kent.
Dan weet je iig dat het goed zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lekker met mijn eq gestoeid. Ik vind de 60hz veel te overheersend. Die heb ik ver naar beneden gebracht. de tonen na 2000 hz iets ook naar beneden. Het midden wat omhoog. Klinkt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Hoi,

Momenteel heb ik volgende set-up : rf 82 fronts, rs 62 rears , sub 10 woofer en de rc 62 center.
Deze is gekoppeld aan een marantz sr 6007 ...

Ik heb de indruk dat mijn receiver soms wat power mis, dat ik eigenlijk de volume knop ver moet opendraaien .. Ook vind ik de receiver icm mijn ps3 , xbox one enzo niet ideaal qua geluid decodering bij games ...

Welk betaalbaar alternatief is er qua receiver ? Of is dit echt wel een goeie receiver en besef ik het gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:
Momenteel heb ik volgende set-up : rf 82 fronts, rs 62 rears , sub 10 woofer en de rc 62 center.

Ik heb de indruk dat mijn receiver soms wat power mis, dat ik eigenlijk de volume knop ver moet opendraaien .. Ook vind ik de receiver icm mijn ps3 , xbox one enzo niet ideaal qua geluid decodering bij games ...
Die RF82 hebben een rendement van 98 dB/m, lijkt me sterk dat je dan echt power tekort komt. Stand van de volumeknop zegt daarbij niets over hoe veel vermogen er geleverd wordt. Het is niet zo dat 50% van het volume ook 50% van het vermogen is. Zolang je je receiver niet overstuurt is er niets aan de hand. Natuurlijk staat het je vrij om een andere receiver te kopen, maar ik betwijfe of je er veel winst me behaalt. Meer vermogen kan zeker iets toevoegen, moge dat duidelijk zijn maar het hoeft niet veel te zijn.

Geluidsdecodering bij games zou niet af mogen wijken dan bij films, het is en blijft DTS dan wel DD wat de consoles uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:54
Hoi,

Welk betaalbaar alternatief is er qua receiver ? Of is dit echt wel een goeie receiver en besef ik het gewoon niet :)
Ik heb zo goed als dezelfde set als jij alleen dan 7.1 en een marantz 5007 en ik kan je met zekerheid zeggen dat zelfs de 5007 genoeg vermogen heeft en mijn buren zullen het beamen :)

Wat bedoel je met niet ideaal decoderen door de receiver? Ik heb hierbij nog nooit iets vreemds opgemerkt. Je zou het decoderen ook kunnen laten doen door de console zelf, iets met PCM en bitstream instellingen. Maar in principe kan je receiver dat een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hoi,

No offense, maar jou kennende heb je je speakers weer eens verplaatst of met instellingen zitten rommelen. Ik kan me je vorige topics nog herinneren en jij wilde als ik me niet vergis in een keer alles goed hebben omdat je dat met je vorige amps ook had. Ook toen zei ik al: welkom in het digitale tijdperk :)
Niet om je af te vallen, maar als ik jou was zou ik eerst eens al mijn instellingen nalopen. Er is als ik me niet vergis toen ook al aangegeven dat je amp meer dan sterk genoeg was - en nu stel je weer de zelfde vraag. En krijg je dus weer het zelfde antwoord - zie mijn voorgangers ;)

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat we je niet willen helpen - maar de zelfde vragen blijven stellen helpt niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor de reacties :)
Nee ik heb de speakers niet verplaatst of met de instellingen staan prutsen, ik heb ze na lang zoeken door een deskundige laten instellen en nu zijn ze ideaal ! ;)

Ik was gewoon even weer verblind door het feit dat ik in de lokale media markt naar een setje van samsung van 1200 euro (inclusief blu ray speler) aan het luisteren was en toen dacht ik hey die spelen verdomd goed! En toen begon ik m'n set zelf in twijfel te nemen...

Het probleem met mijn ps3 / xbox enz.. is dat ik op de receiver GEEN DTS of dolby kan selecteren.. hij kiest voor multichannel als oplossing .. het is multichannel of stereo dat ik kan kiezen en niets meer.
Weet er iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Da's een kwestie van instellen op je PS/3 of ander apparaat dat ie PCM ipv bitstream uitstuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:41:
Ik was gewoon even weer verblind door het feit dat ik in de lokale media markt naar een setje van samsung van 1200 euro (inclusief blu ray speler) aan het luisteren was en toen dacht ik hey die spelen verdomd goed!
Let wel dat bij zo'n korte luistersessie je op dingen let die je later kunnen gaan ergeren. Voorbeeldje: ik vond eerst de Focal Chorus 836V helemaal het einde, goed laag en erg aanwezig hoog. Die speaker sprong er altijd overal uit door die karakteristiek. Maar na een tijd (meerdere uren) luisteren begonnen juist die specifieke dingen me te irriteren. En dan heb je ook nog dingen als akoestiek, afstelling, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Daarbij komt ook nog dat de akoestiek in een mediamarkt nou niet echt heel denderend is of zo. Ik wil het eerder een kakofonie noemen dan een rustige luisterruimte eerlijk gezegd.
Als een samsung setje daar goed klinkt is het meer geluk dan doelmatigheid denk ik. No way dat dat ding daar ooit ingeregeld neergezet is, voor zover dat uberhaupt al mogelijk is met een dergelijk setje.

Wat je nu hebt loopt rondjes om om het eender welk alles in een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik snap volledig wat je wil zeggen ;)
Zoiezo koop ik nooit hifi stuff in de media markt... Nuja zoveel hebben ze eigenlijk ook niet...

Het grappige van de zaak is dat die samsung zelfs niet eens deftig opgesteld stond.. 2 speakers
Het ging eigenlijk om dit model : http://www.samsung.com/be...eater-system/HT-F9750W/XN

@ the eagle: jij zegt dat mijn set goed is maar daar denken de hifi winkels anders over.. maar ja die denken alleen aan hun eigen winkel... Toen die eerste persoon mijn set kwam instellen zei hij dat klipsch maar gewoontjes is.. De 2e persoon die het uiteindelijk goed deed zei dan dat het een zeer goeie set is voor die prijs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Leeuwis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-07-2021
Gisteren een gebruikte set Klipsch RF83 en center RC64 gekocht.
Komende van 14 jaar oude JBL-doosjes is dit een wereld van verschil!
Is de RF83 ook te upgraden naar de MKII?
Is er een groot verschil in deze te verwachten?

Nog even door sparen en dan een Marantz 7008.
Zal vast weer een stuk beter klinken dan mijn 12 jaar oude Philips :)

Het zijn trouwens wél kolossale bakken.
Bij de verkoper viel het wel mee, maar het lijkt nu of mijn woonkamer érg gekrompen is.

Is ergens, aan de hand van het serienummer, de leeftijd te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
" Is de RF83 ook te upgraden naar de MKII? "

Er is geen RF83 MKII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
niniansix schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:41:

Het probleem met mijn ps3 / xbox enz.. is dat ik op de receiver GEEN DTS of dolby kan selecteren.. hij kiest voor multichannel als oplossing .. het is multichannel of stereo dat ik kan kiezen en niets meer.
Weet er iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!
Weet niet of het al is opgelost?

maar goed heb je hem via HDMI kabel aangesloten rechtstreeks in de receiver?
als je de tulp stekkers gebruikt krijg je geen surround en codeer de receiver het geluid ook niet.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Leeuwis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-07-2021
Renegade666 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:10:
" Is de RF83 ook te upgraden naar de MKII? "

Er is geen RF83 MKII.
Oeps ... okay en bedankt. :)F
Dan blijf ik ervan genieten zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
De Set is eindelijk compleet,
Foto's Volgen

Klipsch RF-83 Front
Klipsch RF-62 Surround
Klipsch RB-81 Surround Back
Klipsch RC-62 Center
Klipsch SW 310 Subwoofer

NAD T757 Receiver
Infocus SP8602

Nu nog een degelijke blu-ray speler, en Projectiescherm, en ik ben er helemaal klaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50

Audione0

Strijdt der titanen

Goed bezig!! aan geluidsdruk gaat het bij jou iig niet liggen.

Zet je foto's ff hier:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48

Correct doet lekker stunten met die Klipshen zeg! Ik krijg kriebels :)

http://www.correct.nl/art...ARTNR=319157&ref=googleps

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Geluidsdruk genoeg :)
Kamer is 5 meter breed, 4 meter lang :)

Hadden dat zwarte speakers geweest kocht ik er meteen 2 als rear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Nock372 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:09:
Geluidsdruk genoeg :)
Kamer is 5 meter breed, 4 meter lang :)

Hadden dat zwarte speakers geweest kocht ik er meteen 2 als rear :)
Ze zijn er ook in het zwart. Staat immers in de beschrijving van de advertentie. (Geweldige top luidspreker uit de USA. Deze 2.5 weg zuilluidspreker heeft een gevoeligheid van 98dB/ 1 meter voor het weergave van de zachtste muziek passages en kan vermogens aan tot 600 Watt. In zwart of kersen )

Ik zou ff bellen :*)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
http://www.correct.nl/art...EKNAAM=rf-82&ARTNR=432243
Jammer,
enkel in mark 2 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Echt waar? de MK2 zijn net iets andere speakers he. Maar je kan gelijk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
MK2 is in mijn ogen vooral duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Audione0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:45:
Goed bezig!! aan geluidsdruk gaat het bij jou iig niet liggen.

Zet je foto's ff hier:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48

Correct doet lekker stunten met die Klipshen zeg! Ik krijg kriebels :)

http://www.correct.nl/art...ARTNR=319157&ref=googleps
Die speakers zijn bij meer (online) winkels voor die prijs te krijgen. Ik zie dat bijna altijd bij speakers: die aanbiedingen gelden overal. Groothandel danwel magazijn dat ze ergens in de verkoop gooit om van de voorraden af te komen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 06:45
Goedeavond,

Ik ga even deze topic weer wat leven in schoppen :) hoop ik.
Ik heb al een poos een kenwood setje maar wil eens wat anders.

Ik heb eerst gekeken naar wat boekenplank speakers, zoals de The RB-61 II of de 81 II.
de 81 II wordt per stuk verkocht en kom je snel op 1000 eur uit.

toen dacht ik wellicht biedt een staande speaker meer waar voor zijn geld,
ik dacht eerst aan de RF-82 II tower. deze kosten 550 per stuk en kom je op 1100 eur uit.

maar ik ging van de week opnieuw kijken op de site van Klipsch, en ze hebben blijkbaar nu refference 2 speakers, maar die kosten ook gelijk niks meer...

ze hebben nu als "vervanger" van de RF82 II de the R-28F. deze kosten als setje 800 eur.

Ik heb ze nog niet gezien bij Stassen of een andere winkel, Ik wil ze graag eens beluisteren of er verschil in zit. maar qua prijs lijken ze juist onder de oude serie te zitten ? of waar zal het in zitten ?

zijn er trouwensnog mensen die de RF-82 II hebben ?

Ik heb laatst wel de 52 II met de 62 II ziten beluisteren waar de 62 II beter geluid gaf, maar de 82 II hadden ze helaas niet. wat adviseren jullie mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de 'oude' RF62 zuilen. De 'oude' RF82 zuilen zijn trouwens heel goedkoop te krijgen bij zowat alle goede hifi shops. Misschien het overwegen waard? Ze zijn echt niet verouderd en klinken als een klok. En het scheelt je een hóóp centen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 12:05
Goedemiddag,

Ik kijk al een tijdje mee op het Tweakers forum en zeker met interesse naar dit topic. Ik woon op kamers en een ultra high end set met bijvoorbeeld de rf 82 of nog beter de rf7 zorgt bij mij alleen maar voor overlast. |:(

Nu vraag ik mij af of jullie de volgende set zouden af of aanraden? Wat betreft eigen ervaring, misschien vermogen of bereik te kort en dergelijk.

Front: Klipsch synergy F-1
Rear: Klipsch synergy B-3
Center: Klipsch C20
(eventueel) Sub: KSW-10

Versterker; Denon X1000

De versterker ben ik flexibel en door het hoge rendement van de Klipsch speakers maak ik mij niet zoveel zorgen wat betreft de versterker heb hem er nu bij gezet ter indicatie.

Ook nog wat achtergrond informatie van de ruimte waar het in komt:
- Kamer is 20m²
- Plafond is 3,50 hoog
- Laminaat vloer met kleed
- Verder meubels e.d.

Hoor graag wat jullie tops en tips zijn wat betreft bovengenoemde set, ik kan/wil mijn budget rekken tot ong, 1000 incl speaker kabel en dergelijke.

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Welkom op GoT :)
Ik denk dat je je post beter even in het Consumentenelektronica Aankoopadvies subforum opnieuw kunt doen. Want jij praat over een volledige set en dit is slechts het Klipsch topic :)

Dat gezegd hebbend: Klipschen hebben sowieso een hoog rendement, dus aansturen met die Denon is geen probleem. Alleen al met de F1's (heb ze zelf als rears) blaas je jezelf op een 20m2 kamer al weg als je wilt.
Qua hoogte zijn er ook wel dingen te doen aan de akoestiek. Maar dat kun je pas doen als je een set hebt staan natuurlijk: eerst weten hoe het zo klinkt.

• murdock01
Nyarlathotep schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:46:
Ik heb de 'oude' RF62 zuilen. De 'oude' RF82 zuilen zijn trouwens heel goedkoop te krijgen bij zowat alle goede hifi shops. Misschien het overwegen waard? Ze zijn echt niet verouderd en klinken als een klok. En het scheelt je een hóóp centen :)
Ik ben vooral benieuwd waarom de nieuwe serie goedkoper is dan de mark 2. Kan trouwens niet een rf82 mark 1 vinden. Is vooral de mark 2 en dan is de rf62 net zo duur als de vlaggen schip van de nieuwe ref line

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Mooi toch, hoef je niet zo lang na te denken welke je gaat kopen. Front port is naar mijn mening altijd beter geweest.

Heb nog niet zo lang een paar 62ii voor weinig staan en zal dan ook de center moeten vervangen voor de rc64 omdat die beter bij de rf82 past

Beetje overdreven ook om ze dan als surrounds te doen en de rb61 naar rear.. wel leip als ik een atmos amp neem en nog een paar rs62 overneem

Edit: die 28f vervangt de Icon die ze hebben weggedaan
Zit ook alu tweeter in itt titanium van de rf62
Hoort dus niet echt in de reference...

[ Voor 15% gewijzigd door Mikayu op 24-09-2014 20:05 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik vraag me sowieso af of de RF serie het naampje reference mag dragen?

Als je bijvoorbeeld bij KEF gaat kijken, is de reference een heel ander soort speaker, wat onderhand een halve computer is en in een hele andere prijsklasse. Deze ga je nl niet vinden voor een set voor rond de 1000 euro :)

http://www.kef.com/html/g...eference_series/overview/

http://www.i-fidelity.net/uploads/pics/wbt_kef_ref.jpg

http://audiophilesoft.ru/_fr/1/9947679.jpg

http://www.areadvd.de/ima...he2010_kef_ref_orange.jpg

Kortom, laat je niet helemaal wegblazen door alleen het naampje.

[ Voor 17% gewijzigd door Audione0 op 24-09-2014 23:56 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Niemand beweert ook dat het naampje iets betekend
Anders zou de palladium wel reference heten

Een sharp tv is toch ook niet automatisch de scherpste?

En fix je plaatjes even, niemand houdt van klakkeloos op links klikken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mikayu op 24-09-2014 23:58 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Denk je?
Bij computer onderdelen komt geregeld de letter "x' in voor en daar reageert menig mens ook heel happig op.

Naampjes zijn heel erg goed voor de verkoop, maar betekenen niet altijd wat.

Reference X is niet altijd reference Y, maar er word al snel een naamvergelijking gemaakt zonder inhoudelijk te kijken naar een product.

[ Voor 26% gewijzigd door Audione0 op 25-09-2014 00:07 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat heet marketing strategie en sommige mensen zijn daar 'vatbaar' voor

Maar omdat er een serie of lijn toevallig reference heet wil niet zeggen dat het gebruikt word als referentie

X zegt me nix.. Ja x marks the spot
Ik heb weer een overvloed aan Z

Overigens is het niet de RF serie die het naampje draagt. Die r staat voor de reference en f is de floorstand. Zo heb je ook de center en surround en bookshelf

[ Voor 24% gewijzigd door Mikayu op 25-09-2014 00:20 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Nock372 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:36:
De Set is eindelijk compleet,
Foto's Volgen

Klipsch RF-83 Front
Klipsch RF-62 Surround
Klipsch RB-81 Surround Back
Klipsch RC-62 Center
Klipsch SW 310 Subwoofer

NAD T757 Receiver
Infocus SP8602

Nu nog een degelijke blu-ray speler, en Projectiescherm, en ik ben er helemaal klaar voor
Je center past niet bij je fronts. De rc64 heeft wel dezelfde tweeter
De rb81 is ook meer belastbaar dan de rf62, dus die zou ik dan als surround zetten en de rf62 naar achter

Ben trouwens wel benieuwd naar de foto's :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Audione0 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:04:
Reference X is niet altijd reference Y, maar er word al snel een naamvergelijking gemaakt zonder inhoudelijk te kijken naar een product.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook altijd verneukeratief heb gevonden. Je wekt een geheel verkeerde indruk door een serie die naam te geven.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ja precies dat bedoel ik.

Het neemt niet weg dat de RF serie heel erg lekker klinkt, mits je ervan houdt.
Maar ik snap Mikayu ook wel weer. Want als je de klipsch palladium serie pakt zou je deze serie kunnen vergelijken met de reference van KEF.

Hoe staat de synergy serie van klipsch tegenover de RF serie. Misschien dat the eagle daar meer over kan vertellen, die heeft ze namelijk.

• murdock01
Kan iemand terug komen op mijn vraag. Is de rf 82 vs de mark 2 zover beter? Op internet lees ik vooral slechte dingen over de mark 1 tegen de mark mee, of is het wijzer om de rf28 te nemen? Al is daar nu weinig over te vinden

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik ken alleen de oude rf82 tegen mijn rf62 mk2 die veel minder klinken als een blikje

Kf28 valt onder de Icon.. is geen vergelijk

• murdock01
Wat is je advies? Ik zie nu pas dat ze onder icon vallen op sommige sites. Lekker verwarrend

• Mikayu

Mikayu

.srt

Valt wel mee toch? Goed op het typenummer letten

Maat van me heeft rf82 mark2 staan op een Aventage amp.
Niet naast elkaar gezet gezien onze afstand, maar het klinkt lekkerder als de rf62 mk2 op een Sony ES

Advies? Bel een goede hifi zaak voor afspraak en ga ze beluisteren. Niet teveel op zogenaamde reviews van 'experts' ingaan en zeker niet in marketingpraat trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik heb laatst een setje RF82 2hands gekocht met een aangepast filter (crossover) voor 500. Deze klinken in mijn ogen prima/goed voor mij met mijn Onkyo 626. Je kunt ze bij Correct nog krijgen voor 299 p/s volgens mij.

http://www.correct.com/ar...ipsch&PAGE=3&ARTNR=319156
De kersen is zelfs nog wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Ik heb vrijdag de rf-62 mark 2 besteld en zaterdag al bezorgd. Ben erg tevreden met het geluid. De 82 mark 1 ken ik niet, maar de mark 1 ging alleen iets dieper. Alles onder de 62 mist veel details. Was iets van 900-1000 kwijt uit me hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

Audione0 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:47:
Hoe staat de synergy serie van klipsch tegenover de RF serie. Misschien dat the eagle daar meer over kan vertellen, die heeft ze namelijk.
Heb zelf de synergy serie staan en qua geluid is het wel anders dan de RF serie. De synergy klinkt wat minder agressief dan de RF serie, vooral in het hoog. Dat is eigenlijk wel het grootste verschil. Nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Audione0 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:47:
Ja precies dat bedoel ik.

Het neemt niet weg dat de RF serie heel erg lekker klinkt, mits je ervan houdt.
Maar ik snap Mikayu ook wel weer. Want als je de klipsch palladium serie pakt zou je deze serie kunnen vergelijken met de reference van KEF.

Klopt, ik heb een Synergy serie (F3/F1/C20) staan :)
De RF en zelfs de Palladium heb ik ooit gehoord toen ik mijn speakers aanschafte. Alleen stonden die niet op een Denon versterker. Ik mistte wat laag, maar ze klonken helderder dan bijvoorbeeld een B&W of KEF, met meer dan voldoende midden. Is denk ik ook afhankelijk van de muziek die je luistert. In het algemeen is de Synergy serie een allesvreter en klinkt alles goed.

Als ik logisch nadenk, zou ik zeggen dat ze allemaal een hoorntweeter hebben die bij voorbaat al heel helder is. En de woofer icm basreflex produceert meer dan voldoende laag. Blijft over het midden, maar da's voor iedere muzieksmaak verschillend - en dat kun je als je wilt zelf ook bijregelen natuurlijk. Of je moet zo'n purist zijn die alleen in Source Direct draait :P
Of het prijsverschil RF vs Synergy het waard is: ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik de Synergy's alles kan voeren en eigenlijk alles even lekker klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

psplinter schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:17:
Ik heb vrijdag de rf-62 mark 2 besteld en zaterdag al bezorgd. Ben erg tevreden met het geluid. De 82 mark 1 ken ik niet, maar de mark 1 ging alleen iets dieper. Alles onder de 62 mist veel details. Was iets van 900-1000 kwijt uit me hoofd
Had apollo dan even gebeld. Ik had mijne voor 275 per stuk. Nog een paar 61 erbij als surround en de rc62 voor nog geen 1000 euro

Voor minder had je ook een setje rf82 mk2 kunnen hebben die veel dieper gaan en een nog betere hoog hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Hi Mikayu,

heb jij een andere apollo dan mij ?
http://www.apollo.nl/nl/65830/klipsch-rf82-ii-zwart/?pos=229
hier kosten ze ook nog 520 per stuk. dat is bijna 1100 voor een setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Idd die zaak

Alleen zijn dat de hoofdprijzen met dikke marge. Je kan goed onderhandelen met ze ;)

De rc64 hadden ze ook niet in hun shop tot ik er 1 meekreeg voor 800. Duurde maar 3 dagen voor ze hem hadden

[ Voor 35% gewijzigd door Mikayu op 30-09-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Wat heb jij betaald voor 2 rf-82mk2? Als ik dat vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Maat van me kreeg ze voor 350. Dat waren dan wel winkel modellen, maar volledige garantie en de voetjes zaten nog nieuw in verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Die offerte kreeg ik van stassen voor demo rf-62m2. Maar mooie deal voor je maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 09:45

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

zat al tijdje te kijken voor new set heb nu 10+ jaar elac ELT10 4x wilde iets news en was bij iemand dezen week die RF52 had en geluid beviel goed en vond ze al tijd heel mooi en met toeval kwam nu RF62Mk2 tegen in zwart voor mooi prijs kopen 275 per stuk :) dinsdag krijg ik ze binnen 4 stuks ( tussen 11:00 -15:00 )

heb nu nog elac 202 cc wie weet dat keer ander koop ook van klipsch

[ Voor 14% gewijzigd door Motaro op 02-02-2015 18:24 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Mooie prijs, ik heb ze ook.

Er komt ook een nieuwe serie :) http://ces.klipsch.com/reference-premiere.html

[ Voor 10% gewijzigd door Mikayu op 02-02-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik ga serieus ruzie krijgen thuis als ik een dergelijke set zou kopen :+
Om nog maar te zwijgen van het feit dat alleen de kleinste center in mijn meubel zou passen :X
FFS, de middenmoot center is 66cm breed en 34 cm diep :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 09:45

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

heb ze binnen RF62Mk2 :)

je hoort nu wel verschil tussen cd kwaliteit CD van Indila mini world is super maar paar tracks op cd van Taylor swift 1989 jaja ik ben Swiftie klinken minder zit gekraak in wat bij mijn Elac ELT 10 niet op viel

nu nog new Marantz versterker kopen dit jaar

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/7gufk70pp/IMAG0514.jpg
naast mijn oude Elac ELT10
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/ekjcqb1nj/IMAG0517.jpg

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
De RF62MK2 gebruik ik als surround-speakertjes ;-) in m'n HT.
Als fronts heb ik de machtige RF7-MK2 ...
En als center-speaker is dan ook de RC64-MK2 de enige echte ;-) Man,man wat een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die RC64 is idd een behoorlijk ding. Hier staat ie naast mijn rf62 Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/bet9oz2y3/20140526_194416.jpg

EN hier vergeleken met een center van een jamo s426 set Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/ohow88t63/20140526_212307.jpg

Vorlopig is de RC62 groot zat en speeld ook beter met de rf62's

Oja, zorg vor een goeie adblock voordat je klikt :P nog bezig met een fatsoenljk php script om me eigen pichost te maken

[ Voor 12% gewijzigd door Mikayu op 03-02-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species5618
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-08-2019
Hallo allemaal heb me zojuist registert maar volg al jaren Tweaker :).

Ik heb de laatste dagen wat forums door gelezen om beter te begrijpen hoe het werkt met versterkers en speakers.

Ik heb nu het al volgende staan:
Denon SC-N5 (claimen 2x65 watt bij 4 ohm)
2x klipch F1 syngery.

Mijn vragen gaan over de klipsch speaker uiteraard. ik gebruik ze op mijn pc (film. music en wat gaming) en heb deze dus echt net. Ze doen het heel netjes op deze versterker.

Echter is er 1 ding wat thuis nu toch tegen valt. De speaker klinken namelijk wat schel/metalig. hogen tonen teveel op de voorgrond en wat te ruimtelijk waarom de music wat troebel word (als jullie begrijpen wat ik bedoel). De speaker klinker verder echt heel goed zeker voor de prijs en een ander voordeel van deze speaker is dat ze redelijk gevoelig zijn in hun prijsklasse (93db) wat als ik het goed begrijp voordelig is als je ze op een kleine versterker aansluit (2.0 opstelling).

Ik zit daarom te twijfel ze terug te brengen, ze hebben veel voordelen met dat schelle geluid is wat storend soms maar merk wel dat ze over de dagen steeds beter klinken
(als dat mogelijk is)

Dan nu mijn vraag:
1) iemand bekend met de F1? de ev zijn ervarning kan delen

2) Heeft iemand ervaring met de F10's t.o.v F1 volgens de klipsch site hebben ze op gebied van helderheid en detail verbeteringen aangebracht. (ik snap dat dit ook persoonlijk is)

3) Ook zijn eventueel tips of een aanbeveling voor een andere serie welkom (prijs +/- 200 pp).

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

species5618 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:
Echter is er 1 ding wat thuis nu toch tegen valt. De speaker klinken namelijk wat schel/metalig. hogen tonen teveel op de voorgrond en wat te ruimtelijk waarom de music wat troebel word (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Volgens mij beschrijf je daar precies wat een hoorn-tweeter doet/bekend/berucht om staat. Het moet je ding zijn qua geluid (maar dat is met alle speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb hier de F1's als rears en de F3's als fronts (en een c20 center en een sub10). aangesloten op een Denon AVR2311 :)
Het schelle / metallige / aanwezige herken ik ten dele. Het is idd waar de hoorn tweeter om bekend staat. Met een nummer als Ice Ice Baby haal je dat ook al vrij snel naar voren. Ik heb er zelf echter weinig last van - vind het wel fijn ook.
having said that: ik heb de boel met Audissey helemaal ingeregeld, en ik meen dat jouw Denon dat niet heeft. Inregelen scheelt echt _veel_.

F1 vs F10 zou ik niet teveel van verwachten. Als Klipsch zeggen dat ze meer helderheid aangebracht hebben in een speaker van 100 euro dan neem ik dat echt met een korreltje zout. Volgens mij zijn de tweeters ook identiek. Als ze al iets gedaan hebben dan is dat het filter iets meer afgeregeld.
Wat me van de F1's wel altijd opgevallen is trouwens is dat ze zowel tweeter als midden/lagetoner op oorhoogte hebben staan als je op de bank zit. Bij films is dat zeker een voordeel, maar ik kan me ook voorstellen dat het bij muziek wat minder klinkt.

Wat mij als laatste is opgevallen met de klipschen is dat als je ze indraait, er relatief minder laag uit komt dan wanneer je ze haaks op de muur zet. Dus wellicht is dat iets wat je uit kunt proberen - gewoon de plaatsing aanpassen. Haaks op de muur en er ca 25 cm vanaf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species5618
Hoi,

bedank voor jullie snelle reacties.

Ik kreeg ook a het vermoede dat precies is wat de horn tweeter doet. Het was me helaas niet opgevallen in de winkel. Dit is dus meer een smaak probleem :).

Het klinkt aannemelijk dat de F10 dan niet veel beter zijn en dus in mijn geval nikst gaan oplossen.

Als ik de reacties zo leest heb ik 2 opties:
1) Stoeien met afstelling en plaatsing
2) omruilen voor een niet horn versie of een ander merk (miss kef c5 als deze niet te zwaar zijn voor 2x65 watt versterker)

of optie 3 ermee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species5618
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:07:
Heb hier de F1's als rears en de F3's als fronts (en een c20 center en een sub10). aangesloten op een Denon AVR2311 :)
Gaaf ding die versterker. ik moest zelf iets compact hebben gezien het op mijn bureau moet staan. heb beneden in de woonkamer:
sony srt-k749p staan, met jawel onze nederlandse allure 22.

is al een dagje ouder maar klink nog goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah, een ruimteprobleem ;)
Een flinke plank en wat plankendragers aan de muur doen wonderen kan ik melden - kan ook prima boven je bureau :Y)

AVR2311 is idd een fijne amp. Enige wat ik mis is streaming mogelijkheden, maar daar heb ik een DNP720AE voor gekocht (kon ik voor weinig in de UK bestellen). Heb alleen geen spotify maar dat gebruikte ik toch al niet ;)

Stoeien met de afstelling en plaatsing zou ik sowieso eens mee beginnen. Dr zit ingetwijfeld een omruilgarantie op die speakers, maar soms moet je ook gewoon even wennen. Toen je gin luisteren toen je ze kocht, waar stonden ze toen op aangesloten? En wat was toen de bron? Kan het zijn dat ze ietsje hoger stonden bijvoorbeeld, zoals ik destijds bij Correct ervaarde?

offtopic:
En als je al even meedraait dan weet je ook dat je als je als laatste gepost hebt geacht wordt je post te editten ipv een nieuwe reply te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species5618
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:24:
Ah, een ruimteprobleem ;)
Een flinke plank en wat plankendragers aan de muur doen wonderen kan ik melden - kan ook prima boven je bureau :Y)

AVR2311 is idd een fijne amp. Enige wat ik mis is streaming mogelijkheden, maar daar heb ik een DNP720AE voor gekocht (kon ik voor weinig in de UK bestellen). Heb alleen geen spotify maar dat gebruikte ik toch al niet ;)

Stoeien met de afstelling en plaatsing zou ik sowieso eens mee beginnen. Dr zit ingetwijfeld een omruilgarantie op die speakers, maar soms moet je ook gewoon even wennen. Toen je gin luisteren toen je ze kocht, waar stonden ze toen op aangesloten? En wat was toen de bron? Kan het zijn dat ze ietsje hoger stonden bijvoorbeeld, zoals ik destijds bij Correct ervaarde?

offtopic:
En als je al even meedraait dan weet je ook dat je als je als laatste gepost hebt geacht wordt je post te editten ipv een nieuwe reply te maken ;)
stonden op een Yamaha, heb niet gezien welk type. source was een cd speler van het zelfde merk en stonden op een 10 cm ophoging (klein podiumpje) .

Wennen dat is ook wel een deel van het probleem. ben ook al zolang gewent met een pc speaker en sub te werken.

Verder heb ook de Denon via optisch link aangesloten op de pc dus dat zou signaal verlies ook weer moeten verminderen. Ik gebruikt ook mijn onboard hd audio kaart gezien er zo veel discussies zijn dat losse intern audio kaarten niet veel toevoegen. Kan op de link nog wat instelling aanpassen zoals 192Khz 2ch (staat het nu), loudness en nog meer van de ongein, maar wil zo neutraal mogelijk signaal houden.

Heb overigens zojuist gebeld kan ze terug brengen zolang alles nat onbeschadigd is. Ga vanavond ff alles goed testen en spelen met instellingen. kijk ik morgen wel wat ik doet.

Zal dan eventueel moeten bepalen welke speaker het dan worden.

Stel ik kan niet de juiste opstelling / instelling krijgen Enig iedee of je een: kef (of welk merk dan ook) van 150 watt met 90 db gevoeligheid gaat werken op mijn 2x65watt (4ohm) versteker. Gezien de klipsch F1 nu 100 watt zijn met een gevoeligheid van 93 (wat goed lijkt te gaan: zijn snel luid en klinken krachtig). Dan is 50 watt extra natuurlijk weer veel. Wil eigenlijk niet te zware speaker er opgaan zetten gezien dat niet bevorderlijk is voor het geluid. en deze versterker wil ik nog niet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ook al hang je er 250w speakers aan met een gevoeligheid van 80db dan gaat dat nog goed. Alleen het volume moet dan iets verder open om 96db te halen bij 65watt (grove schatting)
Bij 90dB kan je elkaar al niet meer verstaan zonder te schreeuwen
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste