Is gewoon een LG app, kun je gebruiken als je een OLED hebt.Fjeze schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:35:
[...]
Gaaf dat frame om de TV, hoe heb je dat gedaan/gemaakt?
Chill, zet dan meteen er ff in welke app??Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:54:
[...]
Is gewoon een LG app, kun je gebruiken als je een OLED hebt.
Verwijderd
Zit op de tv hèClvl13 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:38:
[...]
Chill, zet dan meteen er ff in welke app??
Flink tijd terug ook wat geupload en inmiddels helemaal happy met de volgende opstelling in woonkamer stereo muziek setje:
- LG 65'' B7
- Buizenversterker gemodificeerd
- Gigabyte Brix i58xxx
- PS4 pro
- Breeze audio AKM dac single
- Nvidia shield
- Zelfbouw speakers met apart filter kastje en SB acoustics speakers (match fantastisch met buizenbak).
- Philips hue ledstrip + in de nis: leuk!
Werkelijk een heerlijk analoog setje die voor muziek prachtig speelt. Precies zoals ik het wou hebben, geinig voor weinig!! Voor films heb ik een aparte HT beneden in de kelder, maar voor muziek ga je niet gauw in een aparte ruimte zitten dus opdracht was zo goed mogelijk setje creëren voor zo relatief klein bedrag. En dat is gelukt. Zo af en toe ook een serie;). Kamer is vrij smal(4m) daarom voor deze inbouw speakers gekozen. Ooit was het idee om een DSP erbij te zetten ivm weerkaatsing van het raam voor de linker speaker, maar kwam erachter dat de stoel onder de linker speaker goede dingen deed voor gehele stereo beeld: dit dus zo gelaten. Klinkt idd heel bizar misschien maar op deze manier klinkt het mooier. mooi in balans nu met de rechter speaker (deze is helemaal vrij van alles en komt meteen ruimte in).
Verder dus geraamte gebouwd waar bijna alles achter de tv staat en ik verder overal bij kan. Simpel door de tv naar voren te halen.
Wat foto's:

Lekker spaghetti van draden: als ze maar goed afgeschermd zijn^^!

Beneden in kelder dus een HT gebouwd, deze post ik later..
- LG 65'' B7
- Gigabyte Brix i58xxx
- PS4 pro
- Nvidia shield
- Zelfbouw speakers met apart filter kastje en SB acoustics speakers (match fantastisch met buizenbak).
Werkelijk een heerlijk analoog setje die voor muziek prachtig speelt. Precies zoals ik het wou hebben, geinig voor weinig!! Voor films heb ik een aparte HT beneden in de kelder, maar voor muziek ga je niet gauw in een aparte ruimte zitten dus opdracht was zo goed mogelijk setje creëren voor zo relatief klein bedrag. En dat is gelukt. Zo af en toe ook een serie;). Kamer is vrij smal(4m) daarom voor deze inbouw speakers gekozen. Ooit was het idee om een DSP erbij te zetten ivm weerkaatsing van het raam voor de linker speaker, maar kwam erachter dat de stoel onder de linker speaker goede dingen deed voor gehele stereo beeld: dit dus zo gelaten. Klinkt idd heel bizar misschien maar op deze manier klinkt het mooier. mooi in balans nu met de rechter speaker (deze is helemaal vrij van alles en komt meteen ruimte in).
Verder dus geraamte gebouwd waar bijna alles achter de tv staat en ik verder overal bij kan. Simpel door de tv naar voren te halen.
Wat foto's:

^^
Mooi, erg smaakvol! Heb je ook nog een sfeerimpressie van de avond?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Jazeker geen punt.renzo4000 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:58:
^^
's avonds:
whaha oke leg eens uit, die buizenbak, welk ding bedoel je?PHiXioN schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:26:
Mooie kolfset onder je tv. ;-)
[ Voor 29% gewijzigd door Clvl13 op 27-08-2018 20:47 ]
Wat een heerlijk topic is dit toch, super om al die verschillende ideeën voorbij te zien komen. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot wij een andere woning hebben gevonden en ik dus iets nieuws kan verzinnen qua TV meubel/wand.
Ook hier druk bezig met het verbouwen van ons huis en hier de nodige aanpassingen voor gedaan om het voor te bereiden voor de opbouw van ons home cinema deel 
Voorbereiding voor de TV, met voldoende stopcontacten, 6 CAT aansluitingen, COAX TV en een 50mm pijp doorvoer TV kabels. Links en rechts ook aansluitingen gemaakt voor de audio, zodat ik kan werken met terminals in de muur.

Ook hier op oorhoogte links en rechts aansluitingen gemaakt voor de audio, zodat ik kan werken met terminals in de muur.

Update volgt als we weer wat verder zijn ;-)
Voorbereiding voor de TV, met voldoende stopcontacten, 6 CAT aansluitingen, COAX TV en een 50mm pijp doorvoer TV kabels. Links en rechts ook aansluitingen gemaakt voor de audio, zodat ik kan werken met terminals in de muur.

Ook hier op oorhoogte links en rechts aansluitingen gemaakt voor de audio, zodat ik kan werken met terminals in de muur.

Update volgt als we weer wat verder zijn ;-)
Ook vanaf mijn kant en update: 

Atmos x4

Nu de vensterbanken nog opruimen, kabels van de sfeerverlichting alsook enkele spot lampen terugzetten. Staander van de centerspeaker moet ik nog maken en 2 paar dunne zwarte verlengkabels voor de 2 witte stekkers die er nog lopen.
Deze week komen er ook 2 bijzettafeltjes bij zodat we plek voor het bier hebben, deze komen dan uit de minikoelkast welke ik nog op pootjes moet zetten.
Al met al mega tevreden en film/gamen is een waar genot! Eind van de week komt de minidsp en umik meetmicrofoon binnen zodat het geheel beter afgesteld en ingericht kan worden (ligt al een stapel filmposters van de buurvrouw
)
En niet te vergeten de bank met 2 USB poorten in filmstand

Zie hier voor de apparatuur
PS. Je begrijpt dat het geld voor een betere telefooncamera al besteed is
Atmos x4
Nu de vensterbanken nog opruimen, kabels van de sfeerverlichting alsook enkele spot lampen terugzetten. Staander van de centerspeaker moet ik nog maken en 2 paar dunne zwarte verlengkabels voor de 2 witte stekkers die er nog lopen.
Deze week komen er ook 2 bijzettafeltjes bij zodat we plek voor het bier hebben, deze komen dan uit de minikoelkast welke ik nog op pootjes moet zetten.
Al met al mega tevreden en film/gamen is een waar genot! Eind van de week komt de minidsp en umik meetmicrofoon binnen zodat het geheel beter afgesteld en ingericht kan worden (ligt al een stapel filmposters van de buurvrouw
En niet te vergeten de bank met 2 USB poorten in filmstand
Zie hier voor de apparatuur
PS. Je begrijpt dat het geld voor een betere telefooncamera al besteed is
[ Voor 5% gewijzigd door LuisjeNL op 28-08-2018 10:55 ]
Lichtpuntje...
Ziet er gaaf uit, waar heb je die bank gekocht?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Wat gaaf om te zien allemaal, ik krijg de kriebels om een huis te kopen en aan de gang ten gaan zeg
i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad
Woonexpress Breda, maar die winkel kan ik je niet aanraden (hele slechte ervaring mee met bezorgtijd en schade bij ontvangst) maar andere winkels hebben hem ook. Pm maar als je meer wilt wetenWooldoor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:42:
Ziet er gaaf uit, waar heb je die bank gekocht?
Lichtpuntje...
In ons nieuwe (nieuwbouw)huis ben ik van plan mijn zo geliefde Hepta springs weer neer te zetten. Eerst gaan ze binnenkort naar het 'hepta atelier' om ze daar helemaal te laten nakijken en upgraden. Ze staan nu al een tijd ongebruikt in een hoek want in ons huidige appartement heb ik ze ooit weggehaald omdat de kat (toen nog kitten) ze omgooide snachts. Heeft iemand tips om relatief topzware staande speakers wat stabieler neer te zetten? Zijn daar oplossingen voor?
Ik zal als alles af is eens foto's posten. Heb alle audiopunten (5.0/5.1) meteen bij de bouw laten meenemen, en een zwevend unnu v231 meubel al in bestelling. Wordt erg strak!
Ik zal als alles af is eens foto's posten. Heb alle audiopunten (5.0/5.1) meteen bij de bouw laten meenemen, en een zwevend unnu v231 meubel al in bestelling. Wordt erg strak!
Jij zoekt speaker outriggers 
Zie http://www.speakerfeet.co...acorn%20nut%20adjust.html
de rest van de zoektocht laat ik aan jou over
Zie http://www.speakerfeet.co...acorn%20nut%20adjust.html
de rest van de zoektocht laat ik aan jou over
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hm, zoiets ziet er inderdaad wel goed uit. Zou dat veel schelen?
Als je ze onder aan je speakers vastschroeft waarschijnlijk wel.
Maar je kunt ook gewoon kijken waar je loopt zodat je je speakers niet overhoop loopt
Maar je kunt ook gewoon kijken waar je loopt zodat je je speakers niet overhoop loopt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zal het tegen de kat zeggen. En tegen de kleine van 6 maanden 
Ik weet in ieder geval een beetje in welke richting ik moet kijken, dank!
Welke lampen heb je?Clvl13 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:34:
Flink tijd terug ook wat geupload en inmiddels helemaal happy met de volgende opstelling in woonkamer stereo muziek setje:
- LG 65'' B7
- Gigabyte Brix i58xxx
- PS4 pro
- Nvidia shield
Wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Een van m'n B&W 602's is zo ook een keer van z'n stand afgevallen door een kat. Gelukkig viel ie voor het grootste deel op een vloerkleed, maar het kostte me wel een tweeter.werkenslaap schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:13:
Was "tweeter" de naam van je kat?InZane schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:54:
[...]
Een van m'n B&W 602's is zo ook een keer van z'n stand afgevallen door een kat. Gelukkig viel ie voor het grootste deel op een vloerkleed, maar het kostte me wel een tweeter.
Uit ervaring:werkenslaap schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:13:
Kinderen kun je het gewoon vrij snel duidelijk maken dat ze van een speaker af moeten blijven.
De oudste hier is nu 2,5, de jongste ook net 6 maanden.
En met katten heb ik gelukkig niks
Kwamen volgens mij bij Rietveld vandaan. Kan zo niet terug vinden in mail..
gevonden: https://www.rietveldlicht...ign-taupe-metaal-vierkant
Is er ook in het zwart/wit.
[ Voor 21% gewijzigd door Clvl13 op 29-08-2018 16:40 ]
Dank je. Ik zie dat er weer geen standaard fitting inzit zodat ik er een Hue lamp in kwijt kan.Clvl13 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Kwamen volgens mij bij Rietveld vandaan. Kan zo niet terug vinden in mail..
gevonden: https://www.rietveldlicht...ign-taupe-metaal-vierkant
Is er ook in het zwart/wit.
Ik ben echt al bijna een jaar op zoek naar zo'n lamp.
Bel Rietveld even. Dr zal vast wel wat mogelijk zijn qua vervangen fittingen. Weten ze echt wel, is een goede winkel met kundig personeel
En ik krijg dat mijn vrouw maar niet uitgelegd dat ze er af moet blijvenThe Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
Uit ervaring:
Kinderen kun je het gewoon vrij snel duidelijk maken dat ze van een speaker af moeten blijven.
De oudste hier is nu 2,5, de jongste ook net 6 maanden.
En met katten heb ik gelukkig niks
Ik zie dat mooie achtergrondje op de televisie steeds meer in dit topic. Heb zelf ook de LG C7 echter heb ik dit nog niet kunnen vinden, of is het een app?Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:43:
- LG C7
- Samsung MS650 soundbar
- IKEA zwevende tv-meubel
- Microsoft Xbox One X (niet zichtbaar)
- 4K KPN decorder (niet zichtbaar)
[afbeelding]
@Metal Mark
Oled gallery, die app staat al op je TV, even het hoofdmenu openen(huisje) en dan rechts kijken :-)
Oled gallery, die app staat al op je TV, even het hoofdmenu openen(huisje) en dan rechts kijken :-)
[ Voor 8% gewijzigd door LuisjeNL op 29-08-2018 23:46 ]
Lichtpuntje...
Klopt geen hue. Ik heb de standaard led lamp vervangen voor een wat warme variant. En het is idd niet mogelijk om ander fitting in te zetten, aangezien hij naar het midden loopt; dus geen ruimte meer voor andere fitting heeft.icecreamfarmer schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:55:
[...]
Dank je. Ik zie dat er weer geen standaard fitting inzit zodat ik er een Hue lamp in kwijt kan.
Ik ben echt al bijna een jaar op zoek naar zo'n lamp.
Sneller dan verwacht aangeschaft, sinds zaterdag hangt hij onze 65 inch (163cm) Samsung Qled TV.
We zijn er erg blij mee, onze 4 kids ook, die gingen gelijk bioscoopje spelen😅👌
Zal binnenkort even wat foto’s nemen hoe hij hangt aan de muur, hier alvast de doos😜
We zijn er erg blij mee, onze 4 kids ook, die gingen gelijk bioscoopje spelen😅👌
Zal binnenkort even wat foto’s nemen hoe hij hangt aan de muur, hier alvast de doos😜
@iPhoneSE Dat is een mooi formaat
Ik snap dat je kinderen meteen bioscoopje gingen spelen. 
Vanwaar de keuze voor QLED en geen OLED?
Vanwaar de keuze voor QLED en geen OLED?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Beeldkwaliteit en prijs, ik hoor iedereen zeggen dat het nog steeds een LCD paneel is, dat is natuurlijk ook zo maar eigenlijk moet je het beeld in het echt zien, zo scherp en helder en een stuk goedkoper dan een 65 inch OLED
We hebben voor de Qled (model Q6 2018) 1800,- betaald, wat ik een zeer nette prijs vindt, 6 jaar geleden kocht ik een 46 inch Samsung led tv voor 1100,-
We hebben voor de Qled (model Q6 2018) 1800,- betaald, wat ik een zeer nette prijs vindt, 6 jaar geleden kocht ik een 46 inch Samsung led tv voor 1100,-
Verwijderd
LED televisies winnen het bij verre na niet van OLED als het op beeldkwaliteit aan komt. Dus daar kan ik me niet echt in vinden. Maar als jij er blij mee bent dan is dat toch alleen maar goed
.
Beeldkwaliteit of zwartwaardes?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Helemaal mee eens! Zit nu met kerst alweer 2 jaar tegen mijn LG 55B6V aan te loeren en ben daar DOLgelukkig mee! Maar neemt niet weg dat die samsung Qled tv's prima zijn. Het beeld ziet er best netjes uit en de zwartwaarden zijn voor een lcd tv best goed te noemen. Geen Oled, maar daarom ook honderden euro's goedkoper! Als je voor een 65" tv wil gaan is dit meer dan prima. Als je voor hetzelfde geld een 55" wil, ga dan lekker voor OLED:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Kunnen we weer plaatjes van set ups gaan posten ipv bitchen over welke techniek/tv beter is? Die discussie is nml al volledig uitgemolken.
Volgens mij wordt er enkel gevraagd waarom iemand een bepaalde keuze gemaakt heeft en daar netjes op gereageerd.oknot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:37:
Kunnen we weer plaatjes van set ups gaan posten ipv bitchen over welke techniek/tv beter is? Die discussie is nml al volledig uitgemolken.
Qua plaatjes: ik zou wel eens wat huiskamersetups willen zien met Atmosopstellingen en diy ambilight. 't klinkt geweldig, maar ziet het er ook zo uit?
@Jorgen helemaal mee eens. Vooral benieuwd naar de afwerking/weg werken van kabels enzo.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat heb ik voor mn 65 inch oled betaald vorige maandiPhoneSE schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:43:
Beeldkwaliteit en prijs, ik hoor iedereen zeggen dat het nog steeds een LCD paneel is, dat is natuurlijk ook zo maar eigenlijk moet je het beeld in het echt zien, zo scherp en helder en een stuk goedkoper dan een 65 inch OLED
Helaas kent niet iedereen hier het OLED-prijzen topicalki schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:53:
[...]
Dat heb ik voor mn 65 inch oled betaald vorige maand
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Hoe wankel staan jullie speakers dan? Mijn Monitor Audio RS8's kunnen echt niet door een kat om gegooid worden namelijk. En idem met de JBL MK1000's van m'n ouders. En dat zijn beiden toch behoorlijk forse vloerstaanders.InZane schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:54:
[...]
Een van m'n B&W 602's is zo ook een keer van z'n stand afgevallen door een kat. Gelukkig viel ie voor het grootste deel op een vloerkleed, maar het kostte me wel een tweeter.
Bij speakers op een stand zou ik trouwens altijd voor zandgevulde stands gaan, anders staan ze inderdaad wel wankel.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Niet echt wankel hoor, ik heb gewoon hele lompe katten. Ze stonden (heb ze niet meer) op officiële B&W stands. Ik had ze niet gevuld met zand, maar dat had in dit geval ook niet uitgemaakt. De speaker was namelijk van de stand af, maar de stand zelf stond nog gewoon.deepbass909 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:52:
[...]
Hoe wankel staan jullie speakers dan? Mijn Monitor Audio RS8's kunnen echt niet door een kat om gegooid worden namelijk. En idem met de JBL MK1000's van m'n ouders. En dat zijn beiden toch behoorlijk forse vloerstaanders.
Bij speakers op een stand zou ik trouwens altijd voor zandgevulde stands gaan, anders staan ze inderdaad wel wankel.
Deze waren 't:

Die zijn niet bepaald licht of onstabiel.
TheKerremenke schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:30:[/b]Jorgen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:06:
[...]
Qua plaatjes: ik zou wel eens wat huiskamersetups willen zien met Atmosopstellingen en diy ambilight. 't klinkt geweldig, maar ziet het er ook zo uit?
@Jorgen helemaal mee eens. Vooral benieuwd naar de afwerking/weg werken van kabels enzo.
[/quote]
Ik ben nog aan het verbouwen dus kan het totaalplaatje nog niet laten zien. Plafondspeakers zitten al wel op hun plek dus dat plaatje kan ik delen. Het eindresultaat hoop ik met een week of 2 a 3 te kunnen laten zien. Gaat om een inwall/inceiling 5.1.4 opstelling. Alle kabels zijn in de wand en het plafond weggewerkt. Alle verlichting is Hue, behalve het bias licht, dat is van medialight (medialight quad). Luidsprekers zijn van canton.

[ Voor 18% gewijzigd door oknot op 06-09-2018 18:00 ]
Wow, wat een toewijding! Mooi gedaan.
Hangt het niet aan de hoge kant?
Valt mee. Lager gaan is geen optie want dan past er geen tv meubel meer onder en voor de fronts L&R voorkom ik zo dat het veredelde krabpalen worden. De centerspeaker hangt 52cm boven de vloer en de onderkant tv 90cm. Hierdoor kan ik ook nog naar 85 inch zonder de boel te hoeven aanpassen. In de praktijk kijkt en luistert het prettig. De fronts en center zijn ook 115cm hoog/lang dus beslaan sowieso een redelijk deel vd muur. Heb het even 1 avond kunnen uitproberen in verder leeg huis en de soundstage was overtuigend, zelfs zonder subwoofer (moet nog geleverd worden) en met een bak galm vanwege het gebrek aan meubels. Ik verwacht dat als straks de gietvloer erin ligt en de meubels,gordijnen etc staan/hangen het eindresultaat qua geluidsbeleving prima zal zijn. Idealiter had 1 en ander iets lager mogen hangen maar dat zijn consessies die ik bewust gemaakt heb en waarmee je te maken hebt als je iets wilt integreren in de woonkamer en gelijktijdig nog wel het idee wilt houden dat je in een woonkamer bent. Had het een dedicated HT ruimte geweest had ik het anders gedaan..JAHRASTAFARI schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:29:
Wow, wat een toewijding! Mooi gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door oknot op 06-09-2018 20:02 ]
Ik ben bang dat je meer moet doen dan alleen meubels neerzetten om de galm weg te krijgen... erg mooie setup, maar over de akoestiek lijkt niet nagedacht. Dat is zonde!
Maar misschien doe ik een onterechte aanname (:
Over de akoestiek is wel degelijk nagedacht en ook uitgewerkt. De voorzetwand zwevend geplaatst tussen vloer en plafond en is 14cm diep, volledig geïsoleerd met rockwool 221 10cm dikke isolatie en de wand bestaat feitelijk uit div lagen om het triple leaf effect zoveel mogelijk te elimineren. Verder zijn de atmosspeakers ingebouwd in elk hun eigen enclosure die vervolgens weer zijn voorzien van dempingsmateriaal. Die tegelvloer wordt vervangen door een gietvloer en er komt nog een behoorlijk brok keuken in. Dit tezamen met meubels, dikke gewatteerde gordijnen, absorptie panelen op de zijwand en een diffussiepaneel op de achterwand tussen de surrounds in gaat het er hopelijk voor zorgen dat ik straks met een dikke glimlach film zit te kijken. In de situatie hiervoor had ik al nagenoeg geen last van galm dus ik ga er blind vanuit dat dit helemaal goedkomt.BouncingBaklap schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:47:
Ik ben bang dat je meer moet doen dan alleen meubels neerzetten om de galm weg te krijgen... erg mooie setup, maar over de akoestiek lijkt niet nagedacht. Dat is zonde!
Mooi gedaan! Zo vallen de plafondluidsprekers helemaal niet meer op.oknot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:48:
[...]
TheKerremenke schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:30:[/b]
[/quote]
Ik ben nog aan het verbouwen dus kan het totaalplaatje nog niet laten zien. Plafondspeakers zitten al wel op hun plek dus dat plaatje kan ik delen. Het eindresultaat hoop ik met een week of 2 a 3 te kunnen laten zien. Gaat om een inwall/inceiling 5.1.4 opstelling. Alle kabels zijn in de wand en het plafond weggewerkt. Alle verlichting is Hue, behalve het bias licht, dat is van medialight (medialight quad). Luidsprekers zijn van canton.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hier een huurhuis en mag op zich wel frezen, maar dat zich ik toch niet zitten om te gaan doen.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
Thnx. Heb hier ook nagenoeg niks ingefreesd hoor. Alleen op de achterwand 2 sleuven voor de ls kabels vd surrounds. Het plafond is 12cm verlaagd en daarin is alles weggewerkt.Jorgen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:15:
[...]
Mooi gedaan! Zo vallen de plafondluidsprekers helemaal niet meer op.
Ik heb hier een huurhuis en mag op zich wel frezen, maar dat zich ik toch niet zitten om te gaan doen.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
Wauw wat goed aangepakt, complimenten! Ben je zelf zo handig of laat je dit doen? Mag ik vragen wat je hieraan uitgeeft, incl audio etc? Misschien onbeleefd maar Ben benieuwd
De verbouwing zelf wordt door een aannemer gedaan. Het sloopwerk (18 kuub puin) heb ik zelf gedaan om op de kosten te besparen. Alle bekabeling ook zelf gelegd, behalve dan de electra dit is door de electricïen gedaan (3 separate groepen, 1 voor beeld, 1 voor de versterking en 1 voor het bronmateriaal). Verder vooral de bouwploeg voorzien van eten en drinken zodat ze lekker enthousiast bleven😉. Aangezien het HT gedeelte onderdeel uitmaakt van een grotere verbouwing kan ik je niet zo 123 de exacte kosten vertellen maar zal zo rond de 18 a 20K liggen inc apparatuur.Pjotr22 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:38:
[...]
Wauw wat goed aangepakt, complimenten! Ben je zelf zo handig of laat je dit doen? Mag ik vragen wat je hieraan uitgeeft, incl audio etc? Misschien onbeleefd maar Ben benieuwd
Zo zo.. nog overwogen een beamer met uitschuifbaar scherm aan te schaffen? (antwoord is natuurlijk 'ja') Wat hield je tegen?oknot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:46:
[...]
De verbouwing zelf wordt door een aannemer gedaan. Het sloopwerk (18 kuub puin) heb ik zelf gedaan om op de kosten te besparen. Alle bekabeling ook zelf gelegd, behalve dan de electra dit is door de electricïen gedaan (3 separate groepen, 1 voor beeld, 1 voor de versterking en 1 voor het bronmateriaal). Verder vooral de bouwploeg voorzien van eten en drinken zodat ze lekker enthousiast bleven😉. Aangezien het HT gedeelte onderdeel uitmaakt van een grotere verbouwing kan ik je niet zo 123 de exacte kosten vertellen maar zal zo rond de 18 a 20K liggen inc apparatuur.
Stonden de speakers er dan los op?InZane schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:58:
[...]
Niet echt wankel hoor, ik heb gewoon hele lompe katten. Ze stonden (heb ze niet meer) op officiële B&W stands. Ik had ze niet gevuld met zand, maar dat had in dit geval ook niet uitgemaakt. De speaker was namelijk van de stand af, maar de stand zelf stond nog gewoon.
Deze waren 't:
[afbeelding]
Die zijn niet bepaald licht of onstabiel.
Mijn vrouw😂😂😂Pjotr22 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:21:
[...]
Zo zo.. nog overwogen een beamer met uitschuifbaar scherm aan te schaffen? (antwoord is natuurlijk 'ja') Wat hield je tegen?
Klopt. De stands hebben spikes en daar stonden de speakers op.
Ik heb ooit ergens de tip gelezen, om ze vast te plakken met dubbelzijdige tape of klittenband. Kan me voorstellen dat dat wel iets scheelt, tegen het per ongeluk eraf stoten. Omstoten voorkom je er natuurlijk niet mee...
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 07-09-2018 11:52 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat soort oplossingen heb ik inderdaad ook al eens gezien en zoiets zal ik een volgende keer ook wel toepassen. Het is ook alweer wat jaartjes geleden. Ik was nog jong en naïef enzoTheKerremenke schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:
Ik heb ooit ergens de tip gelezen, om ze vast te plakken met dubbelzijdige tape of klittenband. Kan me voorstellen dat dat wel iets scheelt, tegen het per ongeluk eraf stoten. Omstoten voorkom je er natuurlijk niet mee...
Gelukkig was er alleen maar een tweeter kapot en die kost de kop niet voor zo'n B&W 602.
InZane schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:57:
[...]
Klopt. De stands hebben spikes en daar stonden de speakers op.
Serieus? Ik had nooit gedacht dat speakers los op een stand zouden staan, maar altijd vast...InZane schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:57:
[...]
Dat soort oplossingen heb ik inderdaad ook al eens gezien en zoiets zal ik een volgende keer ook wel toepassen. Het is ook alweer wat jaartjes geleden. Ik was nog jong en naïef enzo
Gelukkig was er alleen maar een tweeter kapot en die kost de kop niet voor zo'n B&W 602.
mijn kat vindt het heel leuk om op mn B&W 684 S2 te springen, die zitten ook met dubbelzijdig tape aan het laminaat vast, beetje beunhazen oplossing, maar liever dat dan een paar butsen in de speakerTheKerremenke schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:
Mijn hond én dochter zijn allebei minder zwaar dan mijn speakersNiet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:27:
[...]
mijn kat vindt het heel leuk om op mn B&W 684 S2 te springen, die zitten ook met dubbelzijdig tape aan het laminaat vast, beetje beunhazen oplossing, maar liever dat dan een paar butsen in de speaker
Voorlopig staan ze nog netjes overeind.
Nou mijn kat is ook lichter dan mn speaker, maar er ontstaat toch een hefboom als je vanaf de zijkant (grond) op de bovenkant springt. Mn laminaat (ok was wel Gamma budget laminaat) is al een keer half losgeschoten omdat de speaker eraan getaped zat. De 684 is ook vrij smal vergeleken met de hoogte.Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:29:
[...]
Mijn hond én dochter zijn allebei minder zwaar dan mijn speakers
Voorlopig staan ze nog netjes overeind.
Gaaaaaf! Spanplafond? Ik ga ook 4 speakers laten plaatsen in t (span)plafond in onze nieuwe woning. Ik zit alleen beetje met de plek waar de plafondspeakers moeten komen. Hoe heb jij dat aangepakt?oknot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:48:
[...]
TheKerremenke schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:30:[/b]
[/quote]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En welke speakerkabels heb je voor de plafondspeakers gebruikt?
Thnx. Geen spanplafond maar een houten frame waartegen spaanplaat en gips is bevestigd wat vervolgens weer gestuct is. Ik heb de plaats waar de de plafond speakers moesten komen volgens de dolby lay out gemaakt en elke speaker heeft zijn eigen backbox. Luistert niet zo nauw dat het op een centimeter aankomt. Qua onderlinge breedte afstand dezelfde afstand aangehouden als mijn fronts en surrounds (in mijn geval 4mtr uit elkaar) en voor en achter ligt zo'n 2.5 meter uit elkaar. Als LS kabel heb ik voor de audioquest slip 14/4 gekozen. Relatief betaalbare kabel ( had 70mtr nodig).Morpheus2003 schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:21:
[...]
Gaaaaaf! Spanplafond? Ik ga ook 4 speakers laten plaatsen in t (span)plafond in onze nieuwe woning. Ik zit alleen beetje met de plek waar de plafondspeakers moeten komen. Hoe heb jij dat aangepakt?
En welke speakerkabels heb je voor de plafondspeakers gebruikt?
https://www.dolby.com/us/...r-setup/5-1-4-setups.html
Zijn weer mooie dingen/kamers hier voorbij gekomen de laatste tijd
Erg gaaf om te zien allemaal. Krijg d'r zelf altijd acute klus-zin door
Ben (onder andere daardoor) de laatste weken lekker in m'n woonkamer bezig geweest. Het eerste gedeelte is af. Ik heb een nieuwe wand + een nieuw zwevend AV-meubel gemaakt. In de wand zitten alle kabels/switch/etc... Maar ook 3 speakers voor een surround opstelling.

Hardware:
-LG 77" 4K OLED
-B&W 803 diamond speakers
-REL S5 (ga ik binnenkort zwart laten spuiten, tenzij iemand wilt ruilen
)
-Marantz PM11s3 (voor stereo met de 2 B&W speakers + de REL sub)
-Marantz SR7012 voor surround
-OPPO UDP-205 UHD bluray-speler
-Xbox One
-Sonos connect
-B&W CCM362 inbouw-speakers voor L/C/R (achter het speakerdoek)
Er komt nog een verlaagd plafond met daarin 4 stuks Atmos speakers en nog 2 rears achter bij de bank. Uiteindelijk wordt het dus een Dolby Atmos 5.1.4 set
Verder komt er nog een JVC RS440 projector en daarbij uiteraard een projectiescherm om ook in de woonkamer met een fijn "bioscoopgevoel" films/series te kunnen kijken.
Erg gaaf om te zien allemaal. Krijg d'r zelf altijd acute klus-zin door
Ben (onder andere daardoor) de laatste weken lekker in m'n woonkamer bezig geweest. Het eerste gedeelte is af. Ik heb een nieuwe wand + een nieuw zwevend AV-meubel gemaakt. In de wand zitten alle kabels/switch/etc... Maar ook 3 speakers voor een surround opstelling.

Hardware:
-LG 77" 4K OLED
-REL S5 (ga ik binnenkort zwart laten spuiten, tenzij iemand wilt ruilen
-Xbox One
-Sonos connect
Er komt nog een verlaagd plafond met daarin 4 stuks Atmos speakers en nog 2 rears achter bij de bank. Uiteindelijk wordt het dus een Dolby Atmos 5.1.4 set
Misschien een vreemde vraag, maar waarom gebruik je de (relatief) karige inbouw B&W’s voor je surroundgeluid als je 2 superieure L/R speakers hebt staan?
Had je niet beter een CWM7 (of 8 als je het geld hebt) als center in kunnen bouwen?
Had je niet beter een CWM7 (of 8 als je het geld hebt) als center in kunnen bouwen?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Goede vraag!RobbieB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:00:
Misschien een vreemde vraag, maar waarom gebruik je de (relatief) karige inbouw B&W’s voor je surroundgeluid als je 2 superieure L/R speakers hebt staan?
De reden daarvoor heeft te maken met de reden waarom ik deze wand ben gaan maken:
Ik heb (sinds enkele maanden) een bedrijfje dat (onder andere) thuisbioscopen maakt. Maar ik merk dat maar heel weinig mensen het geld én de plaats hebben voor een "dedicated" HT.
Dus ben ik gaan nadenken wat mensen nu wel hebben. En dat is een woonkamer
mannen: een mooie/goede audio/video opstelling (toch een béétje HT, zeker i.c.m. een beamer!)
vrouwen: geen storende, lelijke of "gekke" dingen in het zicht
Wat ik verder merk in mijn hele vriendengroep (IRL + Facebook) is dat niemand zo gek is om zoveel geld eraan uit te geven. De meesten vinden het geweldig, maar niemand koopt of heeft het
Dus dat is meteen een reden voor die "relatief karige" inbouwspeakers. De andere reden is omdat ik hier zéér tevreden over ben. Ik heb er een stuk of 10 van hangen door heel 't huis (i.c.m. SONOS). Zodra er een goede bekisting omheen gemaakt is klinken ze erg fijn!
Ik wil met deze setup dus een soort (3e) demo-ruimte in mijn huis creëren om wat meer "doorsnee" klanten een idee te geven van de mogelijkheden en deze vervolgens te kunnen overtuigen.
Dat lijkt me nu een heel leuk bedrijf om te hebben.Atmoz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
[...]
Goede vraag!![]()
De reden daarvoor heeft te maken met de reden waarom ik deze wand ben gaan maken:
Ik heb (sinds enkele maanden) een bedrijfje dat (onder andere) thuisbioscopen maakt. Maar ik merk dat maar heel weinig mensen het geld én de plaats hebben voor een "dedicated" HT.
Dus ben ik gaan nadenken wat mensen nu wel hebben. En dat is een woonkamerVervolgens vinden (de meeste) vrouwen 2 van zo'n "lelijke" speakers zo pontificaal in het zicht ook maar niets.... De oplossing leek mij dus om zowel de mannen als de vrouwen hun "ding" te geven:
mannen: een mooie/goede audio/video opstelling (toch een béétje HT, zeker i.c.m. een beamer!)![]()
vrouwen: geen storende, lelijke of "gekke" dingen in het zicht(beamer komt netjes in een kast weggewerkt)
Wat ik verder merk in mijn hele vriendengroep (IRL + Facebook) is dat niemand zo gek is om zoveel geld eraan uit te geven. De meesten vinden het geweldig, maar niemand koopt of heeft het![]()
Dus dat is meteen een reden voor die "relatief karige" inbouwspeakers. De andere reden is omdat ik hier zéér tevreden over ben. Ik heb er een stuk of 10 van hangen door heel 't huis (i.c.m. SONOS). Zodra er een goede bekisting omheen gemaakt is klinken ze erg fijn!
Ik wil met deze setup dus een soort (3e) demo-ruimte in mijn huis creëren om wat meer "doorsnee" klanten een idee te geven van de mogelijkheden en deze vervolgens te kunnen overtuigen.
Veel mensen hebben een 5.1 inderdaad, maar veel minder mensen doen wat wij hier in dit topic allemaal doen.
En dat vond je betaalbaar? € 7 à € 8 per meter?...oknot schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:38:
[...]
Thnx. Geen spanplafond maar een houten frame waartegen spaanplaat en gips is bevestigd wat vervolgens weer gestuct is. Ik heb de plaats waar de de plafond speakers moesten komen volgens de dolby lay out gemaakt en elke speaker heeft zijn eigen backbox. Luistert niet zo nauw dat het op een centimeter aankomt. Qua onderlinge breedte afstand dezelfde afstand aangehouden als mijn fronts en surrounds (in mijn geval 4mtr uit elkaar) en voor en achter ligt zo'n 2.5 meter uit elkaar. Als LS kabel heb ik voor de audioquest slip 14/4 gekozen. Relatief betaalbare kabel ( had 70mtr nodig).
https://www.dolby.com/us/...r-setup/5-1-4-setups.html
Mooie ruimte!Atmoz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
[...]
Goede vraag!![]()
Dus ben ik gaan nadenken wat mensen nu wel hebben. En dat is een woonkamerVervolgens vinden (de meeste) vrouwen 2 van zo'n "lelijke" speakers zo pontificaal in het zicht ook maar niets.... De oplossing leek mij dus om zowel de mannen als de vrouwen hun "ding" te geven:
mannen: een mooie/goede audio/video opstelling (toch een béétje HT, zeker i.c.m. een beamer!)![]()
vrouwen: geen storende, lelijke of "gekke" dingen in het zicht(beamer komt netjes in een kast weggewerkt)
Wat ik verder merk in mijn hele vriendengroep (IRL + Facebook) is dat niemand zo gek is om zoveel geld eraan uit te geven. De meesten vinden het geweldig, maar niemand koopt of heeft het![]()
Ik ben erg benieuwd naar je beamer/scherm oplossing in de woonkamer, iets waar ik ook naar op zoek ben.
Én een 77" OLED, én een projector? Is dat niet een beetje dubbelop?
Verder wel een mooie setup! Leuke touch met centerspeaker in dat hexagondoosje.
Je kan zeker geen doek voor de zuilspeakers doen? Zo'n mah=gnetisch systeem? Of heb je de speakers liever zichtbaar? Een doek er voor maakt het toch wat strakker vind ik zelf.
Over dedicated HT: Het kost natuurlijk een bak geld en dat moet je er voor over hebben. En als het in de woonkamer moet, dan overheerst het. En ja, dat vinden de dames niet leuk
Verder wel een mooie setup! Leuke touch met centerspeaker in dat hexagondoosje.
Je kan zeker geen doek voor de zuilspeakers doen? Zo'n mah=gnetisch systeem? Of heb je de speakers liever zichtbaar? Een doek er voor maakt het toch wat strakker vind ik zelf.
Over dedicated HT: Het kost natuurlijk een bak geld en dat moet je er voor over hebben. En als het in de woonkamer moet, dan overheerst het. En ja, dat vinden de dames niet leuk
@Atmoz Erg mooie setup en wat blijven die 803's prachtig. Zeker in die kleur icm met dat gele kevlar blijft het een pareltje en in bepaalde opzichten mooier dan de D3.
Het is wel jammer dat al je budget opgegaan is aan apparatuur en je geen €3,59 over had voor een swiffer..
Het is wel jammer dat al je budget opgegaan is aan apparatuur en je geen €3,59 over had voor een swiffer..
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
@Atmoz : hoe ben je precies aan de slag gegaan met de muur / meubel zelf? Ik ben ook voornemens een TV-wand te maken voor mijn huiskamer, en ook jouw wand is een geweldig voorbeeld. Echter, waarom los van de achtermuur? En (if I may ask), hoeveel was je kwijt voor het bouwen van de wand? Zelf gedaan of uitbesteed?
Nogmaals, ziet er super uit!
Nogmaals, ziet er super uit!
Surfin' paradise!
Thanks!
Er komt sowieso een verlaagd plafond met daarin 4 Atmos speakers en een sterrenhemel.Ik ben erg benieuwd naar je beamer/scherm oplossing in de woonkamer, iets waar ik ook naar op zoek ben.
Vervolgens heb ik de mogelijkheid om dus ook een projectiescherm daarin/op te maken zodat dit volledig weggewerkt is. Het "probleem" wat ik echter zal krijgen met de meeste projectieschermen is dat de black-drop te kort is. Mijn plafond is 2.60m hoog, en de black-drops zijn meestal maar tot 40cm. Dan hangt het scherm me te hoog.
Ik ben daarom aan het denken om een soort "balk" boven de tv te maken waarin het scherm zit verwerkt. Dus zegmaar een soort "koof" maar dan lager. Iets van 12x12cm en dan 3m lang ofzo. Wellicht dat ik hem (net zoals het speakerdoek) ook om de hoek laat lopen voor een "speciaal" effect
De projector ga ik netjes in een kast verwerken zodat ik (of beter gezegd de vriendin
Klopt. Eigenlijk welNyarlathotep schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:46:
Én een 77" OLED, én een projector? Is dat niet een beetje dubbelop?
Ware het niet dat ik deze setup ook als demoruimte voor potentiële klanten wil gaan gebruiken.
Ik denk dat we zelf (bijna) nooit naar die beamer gaan kijken... De tv is groot (en mooi) genoeg
Dankjewel!Verder wel een mooie setup! Leuke touch met centerspeaker in dat hexagondoosje.
Jawel, ik heb ook speakerdoek voor op de B&W's. Inderdaad met magneetjes. Op het moment staan die ergens in een kamertje waar ik moeilijk bij kom, dus effe geen zin om die erop te zetten. Maar je hebt gelijk: het oogt misschien nog wat strakker. Al vind ik het nu ook niet heel storend
Ja precies. Daarom heb ik beide. Voor ieder wat wils zegmaarOver dedicated HT: Het kost natuurlijk een bak geld en dat moet je er voor over hebben. En als het in de woonkamer moet, dan overheerst het. En ja, dat vinden de dames niet leuk
MerciMazeWing schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:56:
@Atmoz Erg mooie setup en wat blijven die 803's prachtig. Zeker in die kleur icm met dat gele kevlar blijft het een pareltje en in bepaalde opzichten mooier dan de D3.
Haha, over welke foto('s) hebben we het?Het is wel jammer dat al je budget opgegaan is aan apparatuur en je geen €3,59 over had voor een swiffer..
Hij staat iets (+/- 12cm) los van de achtermuur zodat ik er kabels en speakers (en Arduino, switch, voedingen, etc...) kan achter makenSnappie88 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:58:
@Atmoz : hoe ben je precies aan de slag gegaan met de muur / meubel zelf? Ik ben ook voornemens een TV-wand te maken voor mijn huiskamer, en ook jouw wand is een geweldig voorbeeld. Echter, waarom los van de achtermuur?
Ik heb alles zelf gemaakt/gedaan.En (if I may ask), hoeveel was je kwijt voor het bouwen van de wand? Zelf gedaan of uitbesteed?
Even grove schatting:
- hout € 100,-
- verf € 50,-
- speakerdoek € 80,-
- aluminium strips € 25,-
- overig € 50,-
ThxNogmaals, ziet er super uit!
@Atmoz Onder je speakers (tussen de speakers en de plint). Te zien op alle foto's waar je de onderkant van de speakers ziet.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Haha oopsMazeWing schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:02:
@Atmoz Onder je speakers (tussen de speakers en de plint). Te zien op alle foto's waar je de onderkant van de speakers ziet.
En dat is ook nog het domein(tje) waar m'n vriendin niet MAG poetsen
Ik wil graag die baan van jou.
Die balk, ala plank look van IKEA zit ik ook aan te denken. Ben alleen benieuwd hoe je de beamer dan netjes weggewerkt kijgt aan de andere kant.Atmoz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:41:
Mijn plafond is 2.60m hoog, en de black-drops zijn meestal maar tot 40cm. Dan hangt het scherm me te hoog.
Ik ben daarom aan het denken om een soort "balk" boven de tv te maken waarin het scherm zit verwerkt. Dus zegmaar een soort "koof" maar dan lager. Iets van 12x12cm en dan 3m lang ofzo. Wellicht dat ik hem (net zoals het speakerdoek) ook om de hoek laat lopen voor een "speciaal" effectEventueel kan ik die balk nog gebruiken om iets van klein spul (schilderijtje, plantje, etc...) op te zetten... Maar misschien wordt dat weer iets te druk...
De projector ga ik netjes in een kast verwerken zodat ik (of beter gezegd de vriendindaar in non-viewing-situations geen "last" van heb
Dus heel erg benieuwd hoe dat kastje er dan uit moet komen te zien, woonkamer look moet imho wel een beetje blijven.
Beamer kan ook niet strak tegen het plafond als je het scherm ook laat zakken , anders moet je met keystone gaan werken
Klopt, de beamer aan het plafond in een kast is niet de oplossing. Wel een mooie zodat hij niet in het zicht zit, maar inderdaad vanwege het keystone verhaal-Sander- schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:29:
[...]
Die balk, ala plank look van IKEA zit ik ook aan te denken. Ben alleen benieuwd hoe je de beamer dan netjes weggewerkt kijgt aan de andere kant.
Dus heel erg benieuwd hoe dat kastje er dan uit moet komen te zien, woonkamer look moet imho wel een beetje blijven.
Beamer kan ook niet strak tegen het plafond als je het scherm ook laat zakken , anders moet je met keystone gaan werken
Ik ga daarom een kast maken (die aan een bestaande kast vast wordt gemaakt) die grotendeels wel aan het plafond hangt, maar die ter hoogte van de beamer een stuk omlaag komt.
Zo dus:

Maar dan de projector om zijn kop vanwege de keystone.
In de bovenste kastjes (die eigenlijk iets té hoog zijn voor "normale kastjes" komen dan spullen die we niet vaak gebruiken. Bovendien moet er ook iets van koeling komen voor de projector, dus ook daar moet ik nog iets voor verzinnen.
Uiteindelijk wil ik dat het mogelijk is om de projector aan te hebben staan terwijl het deurtje gewoon dicht blijft. Dus alleen een rond gat voor de lens zegmaar. De rest allemaal dicht (behalve iets van ventilatie natuurlijk) zodat ook het geluid (is van een X5900 al zéér minimaal) nóg minder wordt
Nou snap ik ineens ook waarom jij die garage vol blauwe Bosch hebt aangeschaft
Waarom niet meteen er een hush box van maken? Denk dat dat veel potentiële klanten ook aanstaat..Atmoz schreef op zondag 16 september 2018 @ 07:50:
[...]
... zodat ook het geluid (is van een X5900 al zéér minimaal) nóg minder wordt
Dat is eigenlijk precies het idee ja. Alleen dan niet zo'n (meestal toch wel lelijke) rechthoekige bak, maar netjes in/als een kastPjotr22 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:26:
[...]
Waarom niet meteen er een hush box van maken? Denk dat dat veel potentiële klanten ook aanstaat..
Toen ik nog bakken met geld had wel eens zitten denken aan een dressoir achter de bank waar met een soort TV lift de beamer naar boven komt.Atmoz schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:51:
[...]
Dat is eigenlijk precies het idee ja. Alleen dan niet zo'n (meestal toch wel lelijke) rechthoekige bak, maar netjes in/als een kast
Andere optie is om hem uit het plafond te laten zakken, dat hebben we hier op het werk.
Heb je foto's van wat je achter de bank hebt?
[offtopic] nu niet meer dus?
Ik snap 'm. Maar ook voor een lift (uit 't plafond) moet er iets (een bak/kast) komen... dan kan ik net zo goed mijn idee uitvoeren. Dat is simpeler en goedkoper. De kast komt dan wel nog lager, maar zoals ik 't hierboven getekend heb vind ik dat niet zo storend. Het past juist wel bij de rest denk ikwel eens zitten denken aan een dressoir achter de bank waar met een soort TV lift de beamer naar boven komt.
Andere optie is om hem uit het plafond te laten zakken, dat hebben we hier op het werk.
Nee, op het moment niet. Maar daar is ook niets speciaals aan:Heb je foto's van wat je achter de bank hebt?
Boven de bank is nog helemaal niets (het verlaagd plafond is er zelfs nog niet) en achter de bank is een 40cm plank/plateau met wat fotoframes, plantjes en kaartjes op.
Misschien wel aardig om te vertellen: hier in (plat dus) wil ik de 2 rear-speakers gaan monteren (wel met een (klank)kast er onderin gemaakt voor beter geluid (zoals een "normale" speaker dus eigenlijk). In normale situaties heb je dus bijna geen last van die speakers. Er kunnen zelfs plantjes op staan of weet ik wat. En zodra er dan film wordt gekeken haal ik die eraf en klap ik een fotoframe of schilderij wat daar normaal achter staat 45 graden naar voren. (een kleine/dunne ketting zorgt ervoor dat'ie precies in de juiste hoek komt. Als mijn theorie klopt weerkaatst het geluid vervolgens perfect naar voren waardoor het lijkt alsof er gewoon 2 boekenplank-speakers als rear's op die plank staan
Mijn installatie is wel wat minder profi geinstalleerd, ik heb iets minder gevoel voor design denk ikAtmoz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:41:
[...]
Ik ben daarom aan het denken om een soort "balk" boven de tv te maken waarin het scherm zit verwerkt. Dus zegmaar een soort "koof" maar dan lager. Iets van 12x12cm en dan 3m lang ofzo.
Maar ik heb zelf ook een koof gemaakt van twee stalen beugels waar beamer en scherm aan hangen en een voorzijde van dun plaatmateriaal.

Het valt in praktijk niemand op dat er een scherm hangt. Mensen vragen vaak of dan ook een scherm heb als ze de beamer gezien hebben (wat overigens meestal ook niet het geval is).
En terug van weg geweest, mijn Rotel rmb1575 amp (doet de subs en het laag van de center). Relais zijn vervangen een probleem met een icepower module is opgelost.
Huis gekocht en verbouwd wat meer kostte dan verwacht.
Ik heb volgens mij wel een ontwerp gemaakt toen.
Je had toch een verlaagd plafond? Of niet zo laag? BTW ik denk dat de uitstulping esthetisch afbreuk gaat doen dan gewoon een rechte kast of koof.[...]
Ik snap 'm. Maar ook voor een lift (uit 't plafond) moet er iets (een bak/kast) komen... dan kan ik net zo goed mijn idee uitvoeren. Dat is simpeler en goedkoper. De kast komt dan wel nog lager, maar zoals ik 't hierboven getekend heb vind ik dat niet zo storend. Het past juist wel bij de rest denk ik
Maar je hebt dus ruimte achter de bank?[...]
Nee, op het moment niet. Maar daar is ook niets speciaals aan:
Boven de bank is nog helemaal niets (het verlaagd plafond is er zelfs nog niet) en achter de bank is een 40cm plank/plateau met wat fotoframes, plantjes en kaartjes op.
Misschien wel aardig om te vertellen: hier in (plat dus) wil ik de 2 rear-speakers gaan monteren (wel met een (klank)kast er onderin gemaakt voor beter geluid (zoals een "normale" speaker dus eigenlijk). In normale situaties heb je dus bijna geen last van die speakers. Er kunnen zelfs plantjes op staan of weet ik wat. En zodra er dan film wordt gekeken haal ik die eraf en klap ik een fotoframe of schilderij wat daar normaal achter staat 45 graden naar voren. (een kleine/dunne ketting zorgt ervoor dat'ie precies in de juiste hoek komt. Als mijn theorie klopt weerkaatst het geluid vervolgens perfect naar voren waardoor het lijkt alsof er gewoon 2 boekenplank-speakers als rear's op die plank staan
Thanks!Jag schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:54:
Mijn installatie is wel wat minder profi geinstalleerd, ik heb iets minder gevoel voor design denk ik. Respect overigens voor je set en je toewijding
NiceMaar ik heb zelf ook een koof gemaakt van twee stalen beugels waar beamer en scherm aan hangen en een voorzijde van dun plaatmateriaal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het valt in praktijk niemand op dat er een scherm hangt. Mensen vragen vaak of dan ook een scherm heb als ze de beamer gezien hebben (wat overigens meestal ook niet het geval is).
En terug van weg geweest, mijn Rotel rmb1575 amp (doet de subs en het laag van de center). Relais zijn vervangen een probleem met een icepower module is opgelost.
[Afbeelding]
icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:22:
[...]
Huis gekocht en verbouwd wat meer kostte dan verwacht.
Ik heb volgens mij wel een ontwerp gemaakt toen.
Nee, ik moet het verlaagd plafond nog maken.Je had toch een verlaagd plafond? Of niet zo laag? BTW ik denk dat de uitstulping esthetisch afbreuk gaat doen dan gewoon een rechte kast of koof.
Tja, met zo'n lift wordt het weer "te speciaal" (en te duur) voor mensen.
Dus ik kan 't maar beter "standaard" en zo goedkoop mogelijk maken. Dan is het "bereik" groter
Klopt. Zo'n 40cm naar achteren.Maar je hebt dus ruimte achter de bank?
Is het niet mogelijk om de bak waar het scherm in zit ook aan een schaarlift systeem te zetten. Zodat je bak eerst in zijn geheel iets naar beneden kan komen en dan je scherm uitrollen. Dan zou alles op de juiste hoogte hangen. Zo'n schaar is voor een gemiddeld constructie bedrijf niet echt moeilijk te maken. met een spindel en motor en wat plaat werk.Atmoz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:41:
Er komt sowieso een verlaagd plafond met daarin 4 Atmos speakers en een sterrenhemel.
Vervolgens heb ik de mogelijkheid om dus ook een projectiescherm daarin/op te maken zodat dit volledig weggewerkt is. Het "probleem" wat ik echter zal krijgen met de meeste projectieschermen is dat de black-drop te kort is. Mijn plafond is 2.60m hoog, en de black-drops zijn meestal maar tot 40cm. Dan hangt het scherm me te hoog.
Ik ben daarom aan het denken om een soort "balk" boven de tv te maken waarin het scherm zit verwerkt. Dus zegmaar een soort "koof" maar dan lager. Iets van 12x12cm en dan 3m lang ofzo. Wellicht dat ik hem (net zoals het speakerdoek) ook om de hoek laat lopen voor een "speciaal" effectEventueel kan ik die balk nog gebruiken om iets van klein spul (schilderijtje, plantje, etc...) op te zetten... Maar misschien wordt dat weer iets te druk...
De projector ga ik netjes in een kast verwerken zodat ik (of beter gezegd de vriendindaar in non-viewing-situations geen "last" van heb
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Mooi om te zien dat mensen hier gepassioneerd bezig zijn met hi-fi. In het dagelijkse leven kom ik hi-fi liefhebbers zelden tegen. Al iets van 10 jaar volg ik dit topic met belangstelling, maar nooit eerder zelf een set-up gepost.
Ik ben pas verhuisd en heb me daarna veel verdiept in luidsprekers, receivers, opstellingen, metingen, plaatsing en akoestiek. Ik was vooral opzoek om een home cinema zo volledig mogelijk tot z'n recht laten komen zonder daarvoor veel consesies te moeten maken in het interieur. Ik wilde de akoestiek voor de aankoop van mijn home cinema eerst onder controle krijgen. Mijn woonkamer was namelijk na de basis inrichting echt een galmbak.
De keuze van de speakers was best lastig. Zeker omdat ik geen zaak kon vinden waar je alle receivers en speakers (plus subwoofer) in dezelfde ruimte kon luisteren. Of een luisterruimte vinden die qua volume overeenkomt met mijn eigen woonkamer. Ik heb er een tijdje voor uitgetrokken en in vier winkels meerdere malen geluidsterd. Ik ben in juni uiteindelijk tot het volgende gekomen:
Receiver: Denon AVR-X2400H
Front L+R: Dali Zensor 1
Center: Dali Zensor Vokal
Rear L+R: Dali Zensor Pico
Subwoofer: SVSound SB-1000
TV: Sony KD-55XE9005
Console: Sony PlayStation 4 Pro 1TB
Media player: NVIDIA Shield Tv

Anyway, ben er blij mee. Vandaag veel van genoten met dit slechte weer.
Ik ben pas verhuisd en heb me daarna veel verdiept in luidsprekers, receivers, opstellingen, metingen, plaatsing en akoestiek. Ik was vooral opzoek om een home cinema zo volledig mogelijk tot z'n recht laten komen zonder daarvoor veel consesies te moeten maken in het interieur. Ik wilde de akoestiek voor de aankoop van mijn home cinema eerst onder controle krijgen. Mijn woonkamer was namelijk na de basis inrichting echt een galmbak.
De keuze van de speakers was best lastig. Zeker omdat ik geen zaak kon vinden waar je alle receivers en speakers (plus subwoofer) in dezelfde ruimte kon luisteren. Of een luisterruimte vinden die qua volume overeenkomt met mijn eigen woonkamer. Ik heb er een tijdje voor uitgetrokken en in vier winkels meerdere malen geluidsterd. Ik ben in juni uiteindelijk tot het volgende gekomen:
Receiver: Denon AVR-X2400H
Front L+R: Dali Zensor 1
Center: Dali Zensor Vokal
Rear L+R: Dali Zensor Pico
Subwoofer: SVSound SB-1000
TV: Sony KD-55XE9005
Console: Sony PlayStation 4 Pro 1TB
Media player: NVIDIA Shield Tv

Blijven mooie speakers om te zien. It is dat ik hrt geld er niet voor heb om alles te vervangen.😋Atmoz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:23:
Zijn weer mooie dingen/kamers hier voorbij gekomen de laatste tijd![]()
![]()
Erg gaaf om te zien allemaal. Krijg d'r zelf altijd acute klus-zin door![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hardware:
-LG 77" 4K OLED
-REL S5 (ga ik binnenkort zwart laten spuiten, tenzij iemand wilt ruilen![]()
)
-Xbox One
-Sonos connect
Er komt nog een verlaagd plafond met daarin 4 stuks Atmos speakers en nog 2 rears achter bij de bank. Uiteindelijk wordt het dus een Dolby Atmos 5.1.4 setVerder komt er nog een JVC RS440 projector en daarbij uiteraard een projectiescherm om ook in de woonkamer met een fijn "bioscoopgevoel" films/series te kunnen kijken.
Verder is de logica van de andere speakers wegbouwen wel logisch. Ik heb 7.1.2 in huiskamer, maar dat houd wel in, veel vierkante houtwerken in de kamer😅
Maar nu een gat in de muur hier te doen is ook wat te veel van goede, moet ik nog meer stoken😅
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Gefeiciteerd met de mooie opstelling!-R-R- schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:03:
...............
Ik ben in juni uiteindelijk tot het volgende gekomen:
.......
Subwoofer: SVSound SB-1000 ................
Hoe bevalt de sub? Die staat ook op mijn wens lijstje
Bedankt!Pjotr22 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:19:
[...]
Gefeiciteerd met de mooie opstelling!
Hoe bevalt de sub? Die staat ook op mijn wens lijstje
De sub bevalt uitstekend. Met muziek wordt er mooi subtiel meegespeeld en voegt daar ook echt wat bij toe. Kan daarintegen ook best 'boem' doen wanneer dat nodig is bij een film. Qua afmetingen is de subwoofer naar mijn smaak ook een mooi formaatje. De sub heeft aardig wat power, maar kan me voorstellen dat ie wat power zal missen bij een grotere woonkamer.
15 jaar geleden begonnen met 2 Jamo Classic 8's. Nu na 12 jaar en diverse 5.1 satelliet speakersets zoals Bose, Kef eitjes en B&W M1 eindelijk terug naar een stereo set met 'grotere' speakers.
Ook de enige vloer-staande speakers die de baas nog net toeliet
Wat is dat weer genieten zeg.

Marantz SR5013
Dali Fazon F5's
Panasonic 55"" Viera TX-55CX700 4K
Nvidia Shield TV
ZTE ZXV8001 4K IPTV Settopbox
Logitech Harmony Elite
Logitech K830 BT Keyboard
Netgear 8-Port Gigabit Switch GS308
Audioquest X-2 Sleeved Speaker Cables + BFA's
Mijn netwerk
Later dit jaar hopelijk een 65" OLED, dan frees is ook de kabels in de muur.
Misschien stiekem ook weer een SVS Sub
Ook de enige vloer-staande speakers die de baas nog net toeliet
Wat is dat weer genieten zeg.

Marantz SR5013
Dali Fazon F5's
Panasonic 55"" Viera TX-55CX700 4K
Nvidia Shield TV
ZTE ZXV8001 4K IPTV Settopbox
Logitech Harmony Elite
Logitech K830 BT Keyboard
Netgear 8-Port Gigabit Switch GS308
Audioquest X-2 Sleeved Speaker Cables + BFA's
Mijn netwerk
Later dit jaar hopelijk een 65" OLED, dan frees is ook de kabels in de muur.
Misschien stiekem ook weer een SVS Sub
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic