Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Zeker wel, zal zo eens kijken en anders maak ik straks wel een nieuwe foto. :)

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Joopieboy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:58:
Omdat de indeling op het nieuwe tv meubel niet helemaal symmetrisch was
Eindelijk, nu klopt het! Met die platenspeler er boven op werd mijn OCD altijd zwaar getriggerd :P

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:52
Die van mij nu alsnog. Ik zeg receiver naar boven en Playstation (?) Naar beneden en schapjes op dezelfde hoogte.
Dat gewicht wil je niet op een standaard IKEA plankje met 4 steuntjes hebben rusten. :+

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:52
Ok dat valt te verhelpen uiteraard.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:52
Dat zijn de mooiste oplossingen. Kost een paar euro en een uurtje freubelen en het werkt perfect :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17-10 15:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JaMaaT schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:28:
Die van mij nu alsnog. Ik zeg receiver naar boven en Playstation (?) Naar beneden en schapjes op dezelfde hoogte.
Zelf vind ik het juist leuker om niet alles zo klinisch en symmetrisch te hebben. Temeer omdat dit lang niet altijd mogelijk is zonder (onnodige) concessies.
Met al dat OCD hier is voor sommigen een bezoekje aan de huisarts geen slecht idee :P

Mijn meubel staat nu overigens ook netjes midden onder de tv. De platenspeler staat er nog bovenop en komt niet voor de tv te staan gelukkig. Het past allemaal net. Symmetrie is hier ook ver te zoeken maar... boeien!
Nieuwe foto volgt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:32
Bij mij dus ook geen symmetrie. Had ik best gewild, maar het lukte gewoon niet anders i.c.m. de indeling van het huis + meubels + audioapparatuur. Ik ben dik tevreden en wiens OCD dan op hol slaat, is dan niet mijn probleem ;)

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:56
Zow update ivm nieuw meubel, nieuwe TV en nieuwe eindversterker (zie hier en verder; JvS in "Het grote Audiomeubel topic!")

En in het kastje (die gaan nooit open :P)

Wat je ziet is:

Midden:
Marantz NR1504 receiver (hierop zitten de center en surrounds aangesloten, pre-out gaat naar de minidsps)
Rotel RB-985 5x100@8ohm eindversterker (4 kanalen in gebruik voor de 4 subwoofers)

Links:
Ziggo ontvanger
Vero 4k+
2x MiniDSP 2x4 (een voor wisselfilter frontspeakers, een voor de 4 subs)
Een Rotel RKB-650 6x50watt@8ohm versterker (4 kanalen in gebruik, voor tweeters en midwoofers)

Rechts:
Een hoop kabelbende
Een kleine HTPC (i3, passief gekoeld kastje, gaat vooralsnog goed in de gesloten kast)
Een Xbox one

Speakers:
Chario Syntar Dialogue center
Zelfbouw fronts, tweeweg met Seas Excel midwoofer, Peerless HDS tweeter en een Seas 10" woofer als subwoofer in de zijkant
Twee zelfbouwsubjes met Peerles XLS-10 subwoofers (staan links en rechts naast de bank, 30x30x30cm, dus erg klein en vallen amper op)
Tangent Evo4 surround speakers hoog achter de bank

TV: Philops POS-9002 55" OLED

Het geheel is ingesteld met "Multi-sub optimizer" met behulp van de MiniDSP's en de 4 subs. Het is in die zin een beetje het kleine broertje van de set van Jag (Jag in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"). Alleen vind ik compact ook belangrijk. Ik heb de front subs daarom in de smalle (18cm breed) zuiltjes geintegreerd en de rear subs staan respectievelijk achter de kattenbak naast de bank en onder een mand met wol van mn vriendin :P. Daar werken ze niet slechter door. De subs rechtsvoor en rechtsachter staan in hoeken van de kamer, maar dat wordt netjes gecorrigeerd door multisuboptimizer.

Het is dus zeker geen algemene waarheid dat een speaker moet "ademen". Dat is (net als heel veel audiofiele wijsheden die graag gestrooid worden) een versimpeling en een onterechte veralgemenisering van een speifiek verschijnsel. Het is namelijk wel zo dat het laag enorm versterkt wordt een achter of zijmuur en dat dat in gevallen van speaker die gedesigned zijn om helemaal vrij te staan (waarbij het wisselfilter 6db extra laag geeft onder de ~300Hz, de bafflestep), het kan resulteren in een overmaat (dreunend) laag. Maar dat zijn deze speakers dus niet (en de meeste tegenwoordig ook niet).

Er is ook nagedacht over of het tegen ingesloten staan kan :). Alleen bij de PC en Xbox is er iets twijfel, maar we gaan het zien. Eventueel frees ik een sleuf achterop het blad van het meubel zodat er wat convectie kan komen. Net een uurtje Far Cry gespeeldop de xbox en dat ging goed. PC wordt lauw na 24u normaal gebruik (dat is enkel HTPC).

JvS wijzigde deze reactie 17-11-2018 11:57 (5%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:11

renzo4000

*Doh!*

Ziet er goed uit @JvS ! Ennuh, ocd-proof ;)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Heel mooi geworden hoor! :)

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik heb ook weer een nieuw speeltje. Upgrade van de versterker.

Van Denon AVR-2309 naar Denon AVR-x4200W

Speakers komen nu zoveel beter tot hun recht _/-\o_

Speakers front: Monitor Audio RX6
Speaker center: Monitor Audio RX Center
Speakers rear: Monitor Audio BR-1

Daarnaast ook een downgrade. De subwoofer is overleden (de versterker ervan). Was een Klipsh ksw-10. De sub zelf heeft nu een nieuw thuis gevonden in mijn auto.

Moet nu dus opzoek naar een nieuw sub. En ik wil de rears nog een keer upgraden naar de RX serie.

Zahariac wijzigde deze reactie 22-11-2018 13:45 (24%)

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
@Zahariac

Geen downgrade, maar een dubbele upgrade dus :+

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• Zahariac
LuisjeNL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:58:
@Zahariac

Geen downgrade, maar een dubbele upgrade dus :+
Down en upgrade dan. Thuis een downgrade (nu geen sub), in de auto een upgrade (kan je vertellen dat die sub zwaar overbemeten is voor het soort muziek dat ik luister voor in de auto). Alles staat nagenoeg dichtgedraaid. :+

• Snaaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-10 08:46
Ik vind het een goede move. Ik zou die sub ook naar de auto verplaatst hebben 8)
Woonkamer lekker clean (ook qua geluid) :9

• Zahariac
Snaaf schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:36:
Ik vind het een goede move. Ik zou die sub ook naar de auto verplaatst hebben 8)
Woonkamer lekker clean (ook qua geluid) :9
Voor muziek gebruik ik nooit de sub hoor, daar zijn de fronts krachtig genoeg voor. Maar met films mis ik het wel.

• Snaaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-10 08:46
Zahariac schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:03:
[...]

Maar met films mis ik het wel.
Dat kan ik mij voorstellen. Sub-laag -vooral uit films- vind ik ook heerlijk. Gister keek ik The Lion King 3D, en mamamia wat zit daar een ongelooflijke hoeveelheid LFE in. Fantastische Mix! Daar kunnen maar weinig mixes aan tippen. Ik zou voor geen goud m'n subs willen missen, op 't moment dat je een proper-afgemixte blockbuster op blu-ray kijkt. Verschil blu-ray met streaming is in mijn ervaring enorm, op alle niveau's, maar ook in LFE-output. Blu-rays trekken werkelijk alle registers open >:) , waar streams een beetje onzeker klinken...
Pjotr22 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:06:
[...]

Wauw gaaf! Mooi gedaan! Heb je een foto's van de platenspeler in action?
Je had nog een foto tegoed. :) Vandaag deze gescoord:

O+

En ik ben alsnog niet tevreden met mijn 'geniale' oplossing, het is stevig (door de balkjes) maar vrij onhandig in gebruik. Dus met black friday een 55 inch tv mount gekocht. :+ Dus de Samsung gaat binnenkort aan de muur, moet alleen nog even speciale pluggen halen voor gipswandjes, en dan de versterker en de platenspeler op het meubel. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 25-11-2018 15:09 (6%)

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-10 08:54
sjiek hoor!

• suprememaster90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-10 20:12
Ik heb mijn Jamo s606's vervangen voor de dali zensor 7 en heb ook nog de vokal aangeschaft. Ben zelf zeer tevreden over het geluid. Ik heb getwijfeld tussen de b&w cm8 en de dali's, maar vond de dali's toch wat warmer en mooier klinken.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Joopieboy schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:04:
[...]

Je had nog een foto tegoed. :) Vandaag deze gescoord:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
O+

En ik ben alsnog niet tevreden met mijn 'geniale' oplossing, het is stevig (door de balkjes) maar vrij onhandig in gebruik. Dus met black friday een 55 inch tv mount gekocht. :+ Dus de Samsung gaat binnenkort aan de muur, moet alleen nog even speciale pluggen halen voor gipswandjes, en dan de versterker en de platenspeler op het meubel. :)
[Afbeelding]
Hier was ik al bang voor haha. Een platenspeler hoort gewoon vrij te staan... Elke keer in en uitschuiven is het gewoon niet...
Maar de versterker ook op het meubel?
Misschien kun je beter de speakers op stands zetten, of zuiltjes nemen. En dan alleen de platenspeler bovenop.
Dat is tenminste zoals ik het gedaan heb.

• JvS
  • Laatst online: 03:56
Wat gebeurt er met een platenspeler als die vrij staat?

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10 21:13
JvS schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:22:
Wat gebeurt er met een platenspeler als die vrij staat?
Dan kun je er fatsoenlijk bij (?) Een platenspeler is een van de weinige apparaten waar je echt goed bij wil kunnen als je hem regelmatig gebruikt. Daarnaast staat het mooi maar dat vind ik zelf meer bijzaak.

Wordt tijd dat ik ook eens een foto post maar mijn huiskamer is nog altijd niet echt af waardoor ik nog niet een tv/audio meubel heb neergezet. Is nu nog wat behelpen met een klein tafeltje.

65" oled en de Klipsch zet (heb ik hier ooit al eens gepost geloof ik) zijn al wel in gebruik en sinds gisteren heb ik zowel op mijn slaapkamer als in de woonkamer een ps4 pro. :) Mis alleen nog een extra a(v)r, loop nu steeds heen en weer wanneer ik goed geluid in mijn woonkamer wil.
Nyarlathotep schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:33:
[...]

Hier was ik al bang voor haha. Een platenspeler hoort gewoon vrij te staan... Elke keer in en uitschuiven is het gewoon niet...
Maar de versterker ook op het meubel?
Misschien kun je beter de speakers op stands zetten, of zuiltjes nemen. En dan alleen de platenspeler bovenop.
Dat is tenminste zoals ik het gedaan heb.
Haha ja dus dat, maar idd dat idee speelde ook al door mijn hoofd. Vanavond half 9 begonnen en mijn hele woonkamer staat anders. :+

De plaatsing nu was tegen een muur aan van gipsplaten, speakers konden geen druk opbouwen en mistte met name het laag maar in het algemeen een hoop klank.

Nu dus alles een kwart naar links verdraaid, zodat ze met de rug tegen de buitenmuur en de glazen pui aan staan, versterker staat nu samen met de platenspeler als deck op het meubel. 8)

Het geluid is echt fenomenaal verbeterd, zit nu echt even te genieten met een drankje. O+ En idd nu kun je gewoon goed en normaal bij de platenspeler zonder gedoe, ideaal.

Morgen de nieuwe netwerkkabels even een connector geven, moesten ook wat langer worden. :+ Ook even alle voedingskabels bundelen en dan binnenkort 2 lades halen voor het meubel, ben ik weer helemaal bij. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 25-11-2018 23:57 (7%)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:28

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

JvS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:51:
Zow update ivm nieuw meubel, nieuwe TV en nieuwe eindversterker (zie hier en verder; JvS in "Het grote Audiomeubel topic!")

[Afbeelding]

En in het kastje (die gaan nooit open :P)
[Afbeelding]

Wat je ziet is:

Midden:
Marantz NR1504 receiver (hierop zitten de center en surrounds aangesloten, pre-out gaat naar de minidsps)
Rotel RB-985 5x100@8ohm eindversterker (4 kanalen in gebruik voor de 4 subwoofers)

Links:
Ziggo ontvanger
Vero 4k+
2x MiniDSP 2x4 (een voor wisselfilter frontspeakers, een voor de 4 subs)
Een Rotel RKB-650 6x50watt@8ohm versterker (4 kanalen in gebruik, voor tweeters en midwoofers)

Rechts:
Een hoop kabelbende
Een kleine HTPC (i3, passief gekoeld kastje, gaat vooralsnog goed in de gesloten kast)
Een Xbox one

Speakers:
Chario Syntar Dialogue center
Zelfbouw fronts, tweeweg met Seas Excel midwoofer, Peerless HDS tweeter en een Seas 10" woofer als subwoofer in de zijkant
Twee zelfbouwsubjes met Peerles XLS-10 subwoofers (staan links en rechts naast de bank, 30x30x30cm, dus erg klein en vallen amper op)
Tangent Evo4 surround speakers hoog achter de bank

TV: Philops POS-9002 55" OLED

Het geheel is ingesteld met "Multi-sub optimizer" met behulp van de MiniDSP's en de 4 subs. Het is in die zin een beetje het kleine broertje van de set van Jag (Jag in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"). Alleen vind ik compact ook belangrijk. Ik heb de front subs daarom in de smalle (18cm breed) zuiltjes geintegreerd en de rear subs staan respectievelijk achter de kattenbak naast de bank en onder een mand met wol van mn vriendin :P. Daar werken ze niet slechter door. De subs rechtsvoor en rechtsachter staan in hoeken van de kamer, maar dat wordt netjes gecorrigeerd door multisuboptimizer.

Het is dus zeker geen algemene waarheid dat een speaker moet "ademen". Dat is (net als heel veel audiofiele wijsheden die graag gestrooid worden) een versimpeling en een onterechte veralgemenisering van een speifiek verschijnsel. Het is namelijk wel zo dat het laag enorm versterkt wordt een achter of zijmuur en dat dat in gevallen van speaker die gedesigned zijn om helemaal vrij te staan (waarbij het wisselfilter 6db extra laag geeft onder de ~300Hz, de bafflestep), het kan resulteren in een overmaat (dreunend) laag. Maar dat zijn deze speakers dus niet (en de meeste tegenwoordig ook niet).

Er is ook nagedacht over of het tegen ingesloten staan kan :). Alleen bij de PC en Xbox is er iets twijfel, maar we gaan het zien. Eventueel frees ik een sleuf achterop het blad van het meubel zodat er wat convectie kan komen. Net een uurtje Far Cry gespeeldop de xbox en dat ging goed. PC wordt lauw na 24u normaal gebruik (dat is enkel HTPC).
Gaaf meubel, ga ik ook proberen! :).

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

MazeWing

passionate & cynical

@suprememaster90 Die Zensor's blijven zeer goede speakers voor dat bedrag! Mensen in mijn omgeving die ook interesse hebben in losse speakers, etc. raad ik ook altijd aan die Zensor's te beluisteren. Zeker nu hun opvolger (Oberon, die op hun beurt ook weer heel mooi zijn en goed klinken) er is, zijn de Zensor's met mooie kortingen te koop.

Ga je trouwens nog iets van een meubel aanschaffen of ben je van plan de apparatuur op de grond te laten staan?

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• suprememaster90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-10 20:12
MazeWing schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:36:
Ga je trouwens nog iets van een meubel aanschaffen of ben je van plan de apparatuur op de grond te laten staan?
Ik moet het helaas op de vloer laten staan omdat ik zo een zo groot mogelijk oppervlak kan projecteren. De center speaker staat al zo laag mogelijk en komt nog net niet in het beeld van de projector.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Joopieboy schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:53:
[...]

Haha ja dus dat, maar idd dat idee speelde ook al door mijn hoofd. Vanavond half 9 begonnen en mijn hele woonkamer staat anders. :+

De plaatsing nu was tegen een muur aan van gipsplaten, speakers konden geen druk opbouwen en mistte met name het laag maar in het algemeen een hoop klank.

Nu dus alles een kwart naar links verdraaid, zodat ze met de rug tegen de buitenmuur en de glazen pui aan staan, versterker staat nu samen met de platenspeler als deck op het meubel. 8)

Het geluid is echt fenomenaal verbeterd, zit nu echt even te genieten met een drankje. O+ En idd nu kun je gewoon goed en normaal bij de platenspeler zonder gedoe, ideaal.

Morgen de nieuwe netwerkkabels even een connector geven, moesten ook wat langer worden. :+ Ook even alle voedingskabels bundelen en dan binnenkort 2 lades halen voor het meubel, ben ik weer helemaal bij. :)
Als jou hele woonkamer nu anders staat...kom je dan nog goed uit met die afgeronde hoek van je bureau, of heb ik toch gelijk gekregen? B) ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:32:
[...]

Als jou hele woonkamer nu anders staat...kom je dan nog goed uit met die afgeronde hoek van je bureau, of heb ik toch gelijk gekregen? B) ;)
Die opmerking zou ik even moeten opzoeken, maar nee die hoek van de kamer is gebleven hoe het was. Alleen het kastje waar de whisky op staat is verschoven. Rest van de indeling is een kwart gedraaid met de zichtrichting naar de pui. :Y

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-10 17:09
Leuke installaties allemaal. Daar kan ik enkel nog van dromen...
Ikzelf ben ook begonnen (Zie link naar de foto)
Aangezien ik voorlopig op een appartement woon zijn er nog niet veel kosten naar de meubels gegaan. (Is een tv-meubel van Ikea)
Speakers :
2x Klipsch r-26f

Receiver :
Denon avr-x1400h

TV : LG 43uh610v

Links van de TV staat een PS4 Pro.
Rechts achter de TV staat een Switch.

In de kast zit een PS3 (niet aangesloten) en de rest is opslagruimte voor dvd's en games.
Ik hoop in de toekomst (en een vast huis) een upgrade te doen :)

https://tweakers.net/ext/f/O4IZ4IgCkZJqLrfjI7ih5m9c/thumb.jpg
https://photos.app.goo.gl/LRQVzJwy6dekihTm8

Boermansjo wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:54 (5%)

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:12
Iemand van hier O+ :

Huis: https://www.funda.nl/koop...79359-patrijsplantsoen-2/

Lees even de TS door en de titel van dit topic geeft het ook al aan: het gaat hier om eigen home cinema's, niet home cinema's gevonden op het internet.

FeaR wijzigde deze reactie 29-11-2018 18:38 (23%)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:12
renegrunn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:12:
Voor een beetje tegengewicht onze minimalistische setup :+

Wat je ziet
  • Sony KD-55XD8505
  • Sonos Play:5
Wat je niet ziet
  • De linker Sonos Play:5
  • PS4 Pro
  • Nvidia Shield TV
  • AppleTV
[Afbeelding]

Het geheel zal volgende maand worden uitgebreid met een Sonos beam, welke ik hopelijk zo netjes mogelijk kan plaatsen, al dan niet aan de muur.
Update:
  • Nieuwe TV: LG C8 55 inch (welke nu iets lager hangt)
  • Sonos Beam
  • Sonos Sub
https://tweakers.net/ext/f/14jtbkMylLVIWSIhkhKsMCxm/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/pScNPCY6wiIGejQNdh5qRHr3/thumb.jpg

renegrunn wijzigde deze reactie 28-11-2018 15:11 (7%)

• renzo4000
  • Laatst online: 23:11

renzo4000

*Doh!*

@renegrunn ziet er mooi uit! Heb je meer overzichtsfoto's? Het staat allemaal wel erg in de hoek geplaatst lijkt het...

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• renegrunn
renzo4000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:56:
@renegrunn ziet er mooi uit! Heb je meer overzichtsfoto's? Het staat allemaal wel erg in de hoek geplaatst lijkt het...
Dank! Ik heb een foto toegevoegd hierboven. De muur is als het ware verdeeld door de haard in het midden, en aan de rechterkant zaten alle CAI en netwerk aansluitingen in de muur.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:36

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zahariac schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:03:
[...]

Voor muziek gebruik ik nooit de sub hoor, daar zijn de fronts krachtig genoeg voor. Maar met films mis ik het wel.
Op dit momenten ben ik ook heel blij met m'n RS8's (één generatie ouder en één slag zwaarder). Die komen tot 33Hz en geven in de praktijk echt wel genoeg laag om bijv. de bank te laten trillen bij een film met een goede DTS-track.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• waah
  • Laatst online: 00:13
Ik wou dat ik rechte wanden had.... met een schuin dak kun je bijna niets leuks doen kwa ophangen van posters ed..... :X

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:24
@renegrunn
Mooi meubel! En alles mooi erin :)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-10 16:10
Mooi meubel? Ik vind het hele huis mooi! Alleen die vaas zou ik per ongeluk aantikken :+

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
@Joopieboy hoe heet die muurbeugel die je hebt gedeeld ? ik heb die al jaren, maar ben het modelnummer kwijt. ik wilde weten tot hoeveel inch en KG deze kan ? ik heb een tv van 55inch (32KG) hangen op deze beugel en was benieuwd of hij 65inch aankan.

Hamazaki wijzigde deze reactie 29-11-2018 14:46 (6%)

• renegrunn
Dank! Meubel komt van een Zweeds bedrijfje ;)
LoeWn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:43:
Mooi meubel? Ik vind het hele huis mooi! Alleen die vaas zou ik per ongeluk aantikken :+
Dat zou mijn moeder niet zo leuk vinden, net van haar gekregen :+
Hamazaki schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:45:
@Joopieboy hoe heet die muurbeugel die je hebt gedeeld ? ik heb die al jaren, maar ben het modelnummer kwijt. ik wilde weten tot hoeveel inch en KG deze kan ? ik heb een tv van 55inch (32KG) hangen op deze beugel en was benieuwd of hij 65inch aankan.
Deze is idd voor max 55 inch of 45kg, modelnummer zou ik even moeten opzoeken als je wilt. Beetje de standaard die je bij alle audio- en videozaken kan krijgen. :)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:04
renegrunn schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:41:
[...]

Update:
  • Nieuwe TV: LG C8 55 inch (welke nu iets lager hangt)
  • Sonos Beam
  • Sonos Sub
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een reden dat je uiteindelijk 55" hebt opgehangen ipv 65" gezien je kijkafstand zo'n 5 meter is? Zit zelf op zo'n 2,5 meter en ben voor de 65" gegaan. En moet zeggen dat het nog prima te doen is.

• renegrunn
Dirrukje schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 05:18:
[...]

Nog een reden dat je uiteindelijk 55" hebt opgehangen ipv 65" gezien je kijkafstand zo'n 5 meter is? Zit zelf op zo'n 2,5 meter en ben voor de 65" gegaan. En moet zeggen dat het nog prima te doen is.
Omdat 65 veel te groot is voor ons. Ik weet dat we volgens de cijfers de 65 zouden kunnen hebben, maar ik vindt het er niet uit zien. Als de tv uit staat, hebben we nu al een soort van zwart gat aan de muur hangen 😀

Je hebt overigens een goed inschattingsvermogen! Het is 5,5 meter.

renegrunn wijzigde deze reactie 01-12-2018 10:04 (5%)

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:49
Vandaag eindelijk mijn black friday aankoop ontvangen.

Dit betreft een paar Sony SS-SCE Atmos speaker. Deze weten te bemachtigen via Amazon.fr voor 130 euro dus ben er erg blij mij.

Ga ze wel als back height speakers plaatsen als vervanging zijnde van 2 normale surround speakers.

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:33
Een update ten opzichte van de vorige setup:

Er uit:
- Een setje Dali Zensor 1
- Dali Fazon Sub 1

Er in:
- Audiovector QR 3
- Nintendo Switch (in kast)
- Kunst :)

Niet gewijzigd:
- Sony 43x8305
- Pastoe Vision next meubel
- Artemide Dioscuri vloerlamp
- NAD C368 versterker
- Sonos connect
- PS4

Ik miste wat te veel middengebied in de weergave en het hoog was soms wat te scherp. Desalniettemin erg onder de indruk van deze speakers geweest.Het oorspronkelijke plan was om alleen de Zensors te vervangen door andere bookshelfs. De Fazon sub 1 voldeed ruimschoots in onze situatie. Ik was erg onder de indruk van de QR1's van Audiovector en wilde deze aanschaffen. Maar mijn wederhelft vond het een beter idee om in de nieuwe situatie geen speakers meer op de kast te hebben. Vervolgens was de keuze voor vloerstaanders snel gemaakt. Die tweeters zijn :9~ aangevuld met een diep en strak laag.

Dus: Blij! heerlijk geluid. Nu de Dali's naar V&A. :)

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
RobB_W schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:25:
Een update ten opzichte van de vorige setup:

[Afbeelding]

Er uit:
- Een setje Dali Zensor 1
- Dali Fazon Sub 1

Er in:
- Audiovector QR 3
- Nintendo Switch (in kast)
- Kunst :)

Niet gewijzigd:
- Sony 43x8305
- Pastoe Vision next meubel
- Artemide Dioscuri vloerlamp
- NAD C368 versterker
- Sonos connect
- PS4

Ik miste wat te veel middengebied in de weergave en het hoog was soms wat te scherp. Desalniettemin erg onder de indruk van deze speakers geweest.Het oorspronkelijke plan was om alleen de Zensors te vervangen door andere bookshelfs. De Fazon sub 1 voldeed ruimschoots in onze situatie. Ik was erg onder de indruk van de QR1's van Audiovector en wilde deze aanschaffen. Maar mijn wederhelft vond het een beter idee om in de nieuwe situatie geen speakers meer op de kast te hebben. Vervolgens was de keuze voor vloerstaanders snel gemaakt. Die tweeters zijn :9~ aangevuld met een diep en strak laag.

Dus: Blij! heerlijk geluid. Nu de Dali's naar V&A. :)
Hele mooie strakke set zeg! Zeker die nieuwe speakers staan erg mooi. Heb je toevallig ook een foto van de speakers inclusief frontje? Ben zelf al een tijdje aan het nadenken over een nieuwe set met witte vloerstaanders van ongeveer deze afmetingen, dus heb ze alvast op m'n shortlist gezet ;) Evenals de nieuwe Dali Oberon 5 en Dynaudio Excite X34.

• RobB_W
Wekko306 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:12:
[...]

Hele mooie strakke set zeg! Zeker die nieuwe speakers staan erg mooi. Heb je toevallig ook een foto van de speakers inclusief frontje? Ben zelf al een tijdje aan het nadenken over een nieuwe set met witte vloerstaanders van ongeveer deze afmetingen, dus heb ze alvast op m'n shortlist gezet ;) Evenals de nieuwe Dali Oberon 5 en Dynaudio Excite X34.
Dank!

Foto met frontjes hou je van me tegoed. Standaard worden witte fronts bijgeleverd en die vonden wij niet mooi, schijnt te veel door en daardoor vlekkerig. Ze je vaker met witte frontjes. Binnenkort ontvang ik zwarte.

Ik heb naar Opticons geluisterd, Monitor audio silver 200, Neat motive en B&W 704 S2. De Excite X34 stonden ook hoog op mijn lijstje, maar het ontbrak aan luisteradressen in de buurt. Volgens mij gaat het X34 model er uit, er wordt behoorlijk met de prijzen gestunt..
Maar eens wat nieuwe foto's met alle veranderingen hier. :)

Note: ik moet nog steeds laden halen om het meubel weer compleet en netjes te maken. :+

:)

• Pjotr22
Nice! Mooie foto's ook uit Kruger, zelf geschoten denk ik als ik die EOS 7D en objectieven zie en die urbex foto's? ;)

• copyer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 05:54
Dit is mijn bescheiden setupje...
https://tweakers.net/ext/f/LWP8eRHx79nmQf8APr0KOavE/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/dcOVmcj1DNdUMjrloBBWOs3r/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/aatN62zmBAnLdq2N9eR2N9OW/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/prEYUv1AsFzXxHpzni2NyWH0/thumb.jpg

Wat je ziet:front Yamaha nsf350, rear ns333
sub: Mivoc sw1100a
Receiver: Yamaha rx677
Tv: Philips pfl6606
Mediaplayer: Minix U1 Libreelec
Cd: Sony xe530
Phono: Dual 1219
Meubel: Besta
DVD: Philips dvp3260

Die bol is zon onweer electro ding..
https://tweakers.net/ext/f/rb4B0xtdehRBgZDYzaN7npge/thumb.jpg

Die glazen druppel is een weer stationetje...

En waxinelichtjes kun je gewoonweg nooit genoeg van hebben :P

copyer wijzigde deze reactie 03-12-2018 15:52 (15%)

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:08
@copyer

Tering wat een hoop waxinelichtjes :+

Wat is de bol rechts van je tv?

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• RobB_W
Pjotr22 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:28:
[...]

Nice! Mooie foto's ook uit Kruger, zelf geschoten denk ik als ik die EOS 7D en objectieven zie en die urbex foto's? ;)
Jep! :) da’s alweer een tijd geleden..

• Tusk
  • Laatst online: 09-10 15:31

Tusk

Om daarom!

Ondanks dat mijn apparatuur zwaar inferieur is aan dat van de meeste hier, post ik toch even mijn kleine metamorfose.
Ik was alle kabels en mijn lelijke glazen tv-kastje helemaal beu.

Helaas vergeten vtv een 'before' foto te maken dus deze is uit het archief

Daarna een Ikea Besta kast zelf samengesteld. Opgepikt en in elkaar gezet. Vervolgens uit de achterwand in de hoekjes van elk vak een gat gemaakt voor de bekabeling.

Kast staat normaal een 3 cm van de muur

Alle kleine apperatuur en stekkerdozen liggen nu bij elkaar en met het deurtje dicht zie je er niks van.

Ben blij met het eindresultaat:

met mijn game stoel voor de bank geschoven

Specs voor mijn budget film en game setup:
  • TV: pricewatch: Philips 42PFL7008K Zwart
  • Receiver: 2e hands pricewatch: Onkyo TX-SR507
  • Alle signalen komen hierop binnen die die stuurt het beeld door naar de tv.
  • Speakers+sub(5.1): Afkomstig van mijn oude Pioneer set (VSX-C 550)
  • Ik ben erg blij met het geluid en uiterlijk van deze in jullie ogen waarschijnlijk rommel :) Zou opzich best mooie grote zuilen willen zoals de meeste hier, maar daar kan mijn OCD-hart niet tegen en is mijn salaris niet op berekend :)
  • Popcorn A300
  • Chromecast
  • Kringloop Platenspeler met voorversterkertje op apart stekkerblokje
  • (komt nog een keer een smartplug voor, maar ik gebruik hem amper)
  • Xbox One X
  • Logitech Harmony Hub (ook gekoppeld aan Hue, Google Home en zelfs een LEDstrip van de ACtion die achter in de kamer ligt)
  • Philips Hue (deze zit gekoppeld aan de Ambilight van de TV en (zie je niet goed op de foto) 2 spotjes boven de tafel geven mooi links en rechts de kleur van de tv weer.
Nu met 1 zinnetje alles (apparatuur, lampen, plugs) in 1x juist. Remote-free.
"Hey Google turn on Xbox one" :9~
Daar word ik intens gelukkig van :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Conscience NL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-07 11:20
Na een tijdje te hebben geloerd, deel ik hierbij mijn huidige mini home theater set-up.

Wat je ziet:
- Tv: LG OLED 55C7 (januari 2018).
- Surround set: Yamaha NS-PB150 5.1 (2013). De twee rear speakers zijn bevestigd aan een Vivanco luidspreker standaard 110 SS.
- Receiver: Denon AVR-X1400H (februari 2018).
- Media Player: NVIDIA Shield TV (februari 2018).
- Consoles: PlayStation 4 Pro (2016) en Nintendo Switch (2017).
- Het tv-meubel, de bijzettafel en de lamp achter de tv komen bij de Zweedse meubelgigant vandaan.

De PS4, Shield en Switch zijn via HDMI pass-through aangesloten aan de receiver. De receiver ondersteunt de doorgifte van 4K, HDR en audioformaten zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. De tv stuurt zijn geluid via ARC naar de receiver, waardoor o.a. Dolby Digital kan worden ontvangen.

Netflix kijk ik via de ingebouwde Netflix-app op de tv die Dolby Vision ondersteunt. Films (en series die niet op Netflix staan) kijk ik via de Shield. Deze ondersteunt ook 4K, HDR, Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. Ik stream niet vanaf een eigen mediaserver, maar zet de film/serie op een USB stick: de SanDisk Extreme Go USB 3.1 128GB. Deze heeft een hoge lees-/schrijfsnelheid waardoor de bestanden er gauw op staan. Ik kijk eigenlijk nooit iets nog een keer wat ik al gezien heb, dus ik heb ook niet echt de behoefte aan een mediaserver om films/series te bewaren.

De front speakers en center speaker staan achter de tv, bij gebrek aan een betere plaats. Maar eigenlijk merk/hoor ik daar niets van. Stemmen en geluiden klinken helder en het geluid verspreidt zich mooi.

Wat je niet ziet zijn de kabels en de stekkerdoos achter het tv-meubel. Maar daar zie je niets van als je voor de tv zit. :P

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• JVDE
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-09 17:21
Heeft er iemand een setup met in wall speakers? Ik ben zelf eentje aan het maken

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 15:20
Tusk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:59:
Ondanks dat mijn apparatuur zwaar inferieur is aan dat van de meeste hier, post ik toch even mijn kleine metamorfose.
Ik was alle kabels en mijn lelijke glazen tv-kastje helemaal beu.
[Afbeelding]
Helaas vergeten vtv een 'before' foto te maken dus deze is uit het archief

Daarna een Ikea Besta kast zelf samengesteld. Opgepikt en in elkaar gezet. Vervolgens uit de achterwand in de hoekjes van elk vak een gat gemaakt voor de bekabeling.
[Afbeelding]
Kast staat normaal een 3 cm van de muur

Alle kleine apperatuur en stekkerdozen liggen nu bij elkaar en met het deurtje dicht zie je er niks van.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ben blij met het eindresultaat:
[Afbeelding]
met mijn game stoel voor de bank geschoven
Ik heb ook zo'n Besta kast voor de audio meuk, past allemaal best goed. Het enige nadeel is dat ik de center speaker ook in de kast heb en dan trilt de achterplaat enorm mee bij luid volume.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:57
copyer schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:24:
Dit is mijn bescheiden setupje...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat je ziet:front Yamaha nsf350, rear ns333
sub: Mivoc sw1100a
Receiver: Yamaha rx677
Tv: Philips pfl6606
Mediaplayer: Minix U1 Libreelec
Cd: Sony xe530
Phono: Dual 1219
Meubel: Besta
DVD: Philips dvp3260

Die bol is zon onweer electro ding..
[Afbeelding]

Die glazen druppel is een weer stationetje...

En waxinelichtjes kun je gewoonweg nooit genoeg van hebben :P
Nou, dat gaat een "heerlijk avondje" worden met die muziek en die waxinelichtjes ;)

@Conscience NL : Wordt dat niet enorm heet in het kastje met een PS4Pro pal óp de receiver? Zou die juist een plankje hoger zetten. Dan kan die Shield ook gewoon op de zijkant naast receiver, zodat de receiver kan ademen.

Vrijdag wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:11 (9%)

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 10:30
Conscience NL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:16:

Wat je ziet:
- Tv: LG OLED 55C7 (januari 2018).
- Surround set: Yamaha NS-PB150 5.1 (2013). De twee rear speakers zijn bevestigd aan een Vivanco luidspreker standaard 110 SS.
- Receiver: Denon AVR-X1400H (februari 2018).
- Media Player: NVIDIA Shield TV (februari 2018).
- Consoles: PlayStation 4 Pro (2016) en Nintendo Switch (2017).
- Het tv-meubel, de bijzettafel en de lamp achter de tv komen bij de Zweedse meubelgigant vandaan.
Leuke set hoor, ik zit zelf ook naar deze OLED tv te kijken :-)

het is alleen jammer dat je de luidsprekers achter je TV hebt staan, het geluid kan zeker beter worden als ze naast je tv staan.
Ik zou ook de ps4 een schap hoger zetten i.p.v. boven op je receiver, blijven ze beide koeler :-)

• Waus26
  • Laatst online: 17-10 09:59
Bigfoot schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:03:
[...]

Ik heb ook zo'n Besta kast voor de audio meuk, past allemaal best goed. Het enige nadeel is dat ik de center speaker ook in de kast heb en dan trilt de achterplaat enorm mee bij luid volume.
Mijn Besta kast staat zo vol, dat een achterplaat niet eens zichtbaar is. Die heb ik er dus ook niet in gezet. Maar ik heb ook geen center in mijn (enkele) Besta.

• Conscience NL
Vrijdag schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:07:

@Conscience NL : Wordt dat niet enorm heet in het kastje met een PS4Pro pal óp de receiver? Zou die juist een plankje hoger zetten. Dan kan die Shield ook gewoon op de zijkant naast receiver, zodat de receiver kan ademen.
Dat valt eigenlijk wel mee. Als de PS4 aan staat, staat het kastje sowieso open wat al behoorlijk scheelt. Links en rechts naast de PS4 zijn de rasters van de receiver onbedekt. Ook heb ik drie jaar lang mijn vorige PS4 op mijn vorige receiver in dezelfde opstelling gehad en dat heeft geen problemen opgeleverd. Maar het is wel iets wat ik nog zou kunnen doen ja; de Shield naast de receiver zetten en de PS4 op de plaat plaatsen. Zal er eens naar kijken.
Equazor_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:08:
[...]

Leuke set hoor, ik zit zelf ook naar deze OLED tv te kijken :-)

het is alleen jammer dat je de luidsprekers achter je TV hebt staan, het geluid kan zeker beter worden als ze naast je tv staan.
Ik zou ook de ps4 een schap hoger zetten i.p.v. boven op je receiver, blijven ze beide koeler :-)
Ja, eigenlijk zou ik voor het mooie de front speakers ook aan zo'n speaker standaard moeten bevestigen, zodat ze naast het tv-meubel kunnen staan.

• B-Real
Mijn Denon receiver straalt toch behoorlijk wat warmte uit (wel altijd met het kastje dicht), zo erg dat de bovenkant van mijn Besta meubel ook warm aanvoelt ondanks dat er gaten in de achterwand zitten.
Ik heb nog geen idee hoe warm mijn PS4 wordt, maar bovenstaande is voor mij wel een reden om geen andere apparatuur bij de receiver te zetten.

Aan de andere kant, het wordt warm en niet heet en dus zal het wel loslopen gok ik :)

• Mandrake466
  • Laatst online: 15-10 17:12
@copyer Wat is de kleur van de achterwand?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 05-12-2018 15:44 (92%)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• 2ehands
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-09 13:22
Na veel passief mee lezen heb ik dan toch uiteindelijk zelf mijn schuurzolder omgebouwd tot Thuis bioscoop.

Van schuurzolder tot thuis bios:

2ehands wijzigde deze reactie 05-12-2018 09:59 (11%)

Bitcoin Accepted

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
2ehands schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:58:
Na veel passief mee lezen heb ik dan toch uiteindelijk zelf mijn schuurzolder omgebouwd tot Thuis bioscoop.

Van schuurzolder tot thuis bios:
Wat vet man! Ziet er heel erg gaaf uit :D Heb je ook wat specs?

Is het al bijna vrijdag?

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-10 19:44
LuisjeNL schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:37:
@copyer

Tering wat een hoop waxinelichtjes :+

Wat is de bol rechts van je tv?
mag hopen dat dat geen wiskey glazen zijn, en ook een vreemde verzameling, een paar goede en dan een black label? is dat voor je schoonmoeder?

• 2ehands
DennusB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:06:
[...]

Wat vet man! Ziet er heel erg gaaf uit :D Heb je ook wat specs?
Het is een relatief simpele setup. Ik had deze eerst in onze woonkamer maar daar waren alle muren wit. Heel handig met projecteren maar minder handig op de lange zomeravonden. Dan krijg je het niet goed donker. Vandaar ook dat we een donkere thuis bios hebben gemaakt. Uiteraard zonder ramen _/-\o_

Het is een Marantz NR1608 receiver. 7.1 geluid met DHCP2.2.
De beamer is een Optoma UHD60, 4k DLP projector. Redelijk stil. Je hoort hem niet tijdens de films.
Ik wilde misschien voor een 4k laser projector gaan maar dat vond ik nog iets te gek worden.
't scherm komt van een duitse webshop. 120" spandoek met metalen frame met zachte zwarte stof er omheen. Heel mooi! 260 euro incl. verzendkosten dacht ik _/-\o_

Speakers zijn van een oud Herman Kardon setje. Prima nog.
Vooral door het piramide schuim aan de wanden klinken de speakers veel beter dan voorheen in mijn woonkamer. Dat is echt een wereld van verschil!!

De bank en de meubels zijn allemaal oude spullen die elders in het huis nog stof aan het vangen waren. Op termijn misschien een wat betere bank regelen of zwarte kastjes maar dat komt allemaal nog wel.

De hele verbouwing excl. apparatuur heeft iets van 3.000 euro gekost. Hout, isolatie, piramideschuim, verf, elektra, vloerbedekking en kleinmateriaal. Het moet wel leuk blijven ;)

Inmiddels ben ik al heel wat uurtjes kijkplezier verder. En het is echt geweldig om zo films en series te kijken of Xbox spellen te spelen 8) Mijn vrouw vind het ook heerlijk want je hebt helemaal geen last meer van omgevings-geluiden of irritaties en mensen die savonds nog aanbellen ofzo... je hoort ze gewoon niet O-)

Bitcoin Accepted

• B-Real
Hoe zit het qua temperatuur?
Ik zie volgens mij geen verwarming, is het op een winterdag wel een beetje aangenaam vertoeven?

Daarnaast lijkt de zolder op één van de eerste foto's benaderbaar vanuit de schuur, op een van de laatste foto's lijkt het meer vanuit huis. Of heb je de schuur ook gelijk "bewoonbaar" gemaakt?

In elk geval wel een tof idee welke goed is uitgevoerd ! :)

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-10 13:46
B-Real schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:53:
Hoe zit het qua temperatuur?
Ik zie volgens mij geen verwarming, is het op een winterdag wel een beetje aangenaam vertoeven?

Daarnaast lijkt de zolder op één van de eerste foto's benaderbaar vanuit de schuur, op een van de laatste foto's lijkt het meer vanuit huis. Of heb je de schuur ook gelijk "bewoonbaar" gemaakt?

In elk geval wel een tof idee welke goed is uitgevoerd ! :)
Als je de foto's goed bekijkt zie je op een gegeven moment dat de kant waar je eerst de schuur zag de vloer dicht is gemaakt en de trap helemaal naar de andere kant is verplaatst (waarschijnlijk waar zijn woonkamer\halletje zit). Ik zat namelijk met de zelfde vraag tot ik eens goed de foto's bekeek :)

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Joopieboy schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:58:
Maar eens wat nieuwe foto's met alle veranderingen hier. :)

Note: ik moet nog steeds laden halen om het meubel weer compleet en netjes te maken. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:)
Mag ik vragen waarom de boel niet een kwartslag is gedraaid? Dus het meubel tegen de rechtermuur.
Het oogt nu wel érg onrustig, en tv kijken met een half raam er achter lijkt mij ook niet ideaal.
Dat kastje achter staat ook half onder het raam, en een stoel in de hoek...

Je hebt mooie meubels, 'knusse' kleuren en leuke apparatuur.
Ik denk persoonlijk dat spelen met de indeling een nog mooier resultaat op kan leveren, of had je al iets geprobeerd :)

• Pjotr22
2ehands schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:45:
[...]

verhaal...
...

't scherm komt van een duitse webshop. 120" spandoek met metalen frame met zachte zwarte stof er omheen. Heel mooi! 260 euro incl. verzendkosten dacht ik _/-\o_
....

verhaal
...
Heel leuk gedaan zeg! Heb je voor mij het linkje naar dat product?

• 2ehands
Joenino schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:41:
[...]

Als je de foto's goed bekijkt zie je op een gegeven moment dat de kant waar je eerst de schuur zag de vloer dicht is gemaakt en de trap helemaal naar de andere kant is verplaatst (waarschijnlijk waar zijn woonkamer\halletje zit). Ik zat namelijk met de zelfde vraag tot ik eens goed de foto's bekeek :)
Ja! Goed gezien!

De trap is verplaatst. Want deze kwam eerst beneden in de schuur uit. En nu in de werkkamer die weer direct met het huis verbonden is. Ik heb het trapgat opnieuw moeten maken. Dat was nog wat gedoe met steunbalken e.d. ;)

Verwarming is er niet. Ja, de beamer :+
Dus we hebben nu tijdelijk in de winter een klein elektra kacheltje. Met 1500 watt is het zo goed warm.
Ik maak mij meer druk om de airco die er nog niet is, straks in de zomer maanden. Ik heb wel een ventilatie gat in het dak waar zo'n badkamer ventilator in zit. Ongeveer boven de beamer. Maar die kan je op de foto's niet zien. In de winter heb ik dat gaat afgedicht met een stuk piramideschuim tegen de toch O-)

Bitcoin Accepted

• Joenino
  • Laatst online: 17-10 13:46
2ehands schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:41:
[...]

Ja! Goed gezien!

De trap is verplaatst. Want deze kwam eerst beneden in de schuur uit. En nu in de werkkamer die weer direct met het huis verbonden is. Ik heb het trapgat opnieuw moeten maken. Dat was nog wat gedoe met steunbalken e.d. ;)

Verwarming is er niet. Ja, de beamer :+
Dus we hebben nu tijdelijk in de winter een klein elektra kacheltje. Met 1500 watt is het zo goed warm.
Ik maak mij meer druk om de airco die er nog niet is, straks in de zomer maanden. Ik heb wel een ventilatie gat in het dak waar zo'n badkamer ventilator in zit. Ongeveer boven de beamer. Maar die kan je op de foto's niet zien. In de winter heb ik dat gaat afgedicht met een stuk piramideschuim tegen de toch O-)
Je kan altijd nog kiezen voor een mobiele airco eventueel en die afvoer aansluiten op dat ventilatiegat :)

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• 2ehands
Pjotr22 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:40:
[...]

Heel leuk gedaan zeg! Heb je voor mij het linkje naar dat product?
Thanks!

Het scherm is een keer eerder in één van de 49 edities van dit topic genoemd. Daar had ik de tip dus van ;)

https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/rahmen-leinwand/weiss/esmart-germany-rahmen-leinwand-mirale-266-x-149-cm-120-16-9-37083699.html

Betaling was met Paypal en ging allemaal heel vlot. Met twee dagen had ik het scherm in huis.
In elkaar zetten was wel even een ding. Het gaat iedereen lukken maar het spannen van het doek is voor de doorzetters. In het het begin denk je "dat doek gaat nooit passen, straks scheurt het nog uit". Maar dat is dus normaal volgens de talloze Youtube filmpjes. En ook bij mij is het goed gekomen ;)

Bitcoin Accepted

• 2ehands
Joenino schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:44:
[...]

Je kan altijd nog kiezen voor een mobiele airco eventueel en die afvoer aansluiten op dat ventilatiegat :)
Yup, daar zat ik ook aan te denken. Eerst maar eens aankijken wat de warmte gaat doen deze zomer. En anders gaan we gewoon in onze zwembroek film kijken met liters cola en ijsblokjes er naast :) :*)

Bitcoin Accepted

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:57
2ehands schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:58:
[...]

Yup, daar zat ik ook aan te denken. Eerst maar eens aankijken wat de warmte gaat doen deze zomer. En anders gaan we gewoon in onze zwembroek film kijken met liters cola en ijsblokjes er naast :) :*)
Opblaasbaar kinderzwembadje neerzetten 8)

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:34
Strakke set, waar heb je die stoel vandaan? :)
Nyarlathotep schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:36:
[...]

Mag ik vragen waarom de boel niet een kwartslag is gedraaid? Dus het meubel tegen de rechtermuur.
Het oogt nu wel érg onrustig, en tv kijken met een half raam er achter lijkt mij ook niet ideaal.
Dat kastje achter staat ook half onder het raam, en een stoel in de hoek...

Je hebt mooie meubels, 'knusse' kleuren en leuke apparatuur.
Ik denk persoonlijk dat spelen met de indeling een nog mooier resultaat op kan leveren, of had je al iets geprobeerd :)
Zo stond het een tijd geleden ;) Maar juist nu is het een heel stuk knusser en heb ik de breedte van de kamer, zonder dat ik gelijk 4 meter van de tv afzit. Plus daarbij dat het een zachte muur is (gipsplaat) en dat ook echt niet bevorderlijk is voor het geluid.

Stoel in de hoek is bewust zo, daar staat 's ochtends de zon, dat is een heerlijke plek om wakker te worden met een broodje en een kopje koffie. Meubel staat verder langs de schuifdeur van de pui die open gaat en er hangen gordijnen achter, dus echt 'last' of hinder heb je er niet van. Maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen ik denk als je hier eens zou komen dat je wel snapt waarom ik het zo heb gedaan. :)

• copyer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 05:54
[quote]Mandrake466 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:14:

https://tweakers.net/ext/f/L09lZO9lmXENk8KMgIqovyxP/thumb.jpg

Skyline style color van de Hornbach

• Conscience NL
Pyr0_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:51:
[...]

Strakke set, waar heb je die stoel vandaan? :)
Check PM. :)

• oknot
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:39
JVDE schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:37:
Heeft er iemand een setup met in wall speakers? Ik ben zelf eentje aan het maken
Op blz 210 van deze thread onderaan zie je een foto van mijn in wall / in ceiling project. Inmiddels af dus zal eerdaags wel een update plaatsen. Welke luidsprekers ga je gebruiken?

• JVDE
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-09 17:21
oknot schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:11:
[...]

Op blz 210 van deze thread onderaan zie je een foto van mijn in wall / in ceiling project. Inmiddels af dus zal eerdaags wel een update plaatsen. Welke luidsprekers ga je gebruiken?
Prachtig uitgevoerd! Petje af :)
Ik zelf ga een simpele 2.1 setup maken met 2x Monitor Audio CP-WT380 IDC. Welke woofer is nog niet beslist.
Een film fan ben ik niet, eerder fan van een goede streep muziek.

• Mandrake466
  • Laatst online: 15-10 17:12
copyer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:05:
[quote]Mandrake466 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:14:

[Afbeelding]

Skyline style color van de Hornbach
Dank u

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• oknot
Verbouwing achter de rug en op wat kleine dingen zoals gordijnen,fotolijstjes, plantjes,difussiepaneel, etc is het klaar. Helaas moet ik het nog wel doen met mijn oude bescheiden subwoofer aangezien degene die ik graag wil hebben al een maand of 3 niet te krijgen is. Maar eigenlijk luxeproblemen dus ik klaag niet (teveel😉).
Heel gelukkig met het eindresultaat en het klinkt fenomenaal (althans vind ik).
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Game console; X Box One X
Mediaplayer ; HTPC
Netfilter/stekkerblok; Dynavox X4100B
Div draadjes; RU connected, Audioquest
Fronts; Canton Atelier 1100
Center; Canton Atelier 1150
Surrounds; Canton Atelier 700
Atmos speakers; Canton 865 inceiling (4×)
Subwoofer; zelfbouw obv Hypex HS200 en Peerless woofer (te vervangen door Arendal Sub 2 mat Wit)
Bias lighting; medialight Quad
Overige verlichting; Philips Hue

https://tweakers.net/ext/f/SzCmxJNQSXFppagKysOP23XH/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/bfhmyPmKh6Br3QePaGj7knZI/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/wSK2PWtKjmfBlN3FtRX2fKgr/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/5b0O9hqqnHfHncxM0QXqOFVv/thumb.jpg

oknot wijzigde deze reactie 07-12-2018 19:15 (22%)

• Reinier
  • Laatst online: 03:35
Oooh die Ateliers!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
oknot schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
Verbouwing achter de rug en op wat kleine dingen zoals gordijnen,fotolijstjes, plantjes,difussiepaneel, etc is het klaar. Helaas moet ik het nog wel doen met mijn oude bescheiden subwoofer aangezien degene die ik graag wil hebben al een maand of 3 niet te krijgen is. Maar eigenlijk luxeproblemen dus ik klaag niet (teveel😉).
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Mediaplayer ; HTPC
Subwoofer; zelfbouw obv Hypex HS200 en Peerless woofer (te vervangen door Arendal Sub 2 mat Wit)
Overige verlichting; philips Hue

https://tweakers.net/ext/f/jwyIRr2d3NjrQRtefg3z7kvb/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/srIKK8uFPM7kFLAyoXvAdIpW/full.jpg

[Afbeelding]
Heel netjes, ben iemand die heel veel waarde hecht aan kabelmanagement en niks op de vloer hebben liggen is altijd een plus. Waar heb je trouwens die bijzet/salontafel vandaan. Al een tijd opzoek naar een setje van drie met het uiterlijk van een dienblad.

• oknot
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:12:
[...]
Heel netjes, ben iemand die heel veel waarde hecht aan kabelmanagement en niks op de vloer hebben liggen is altijd een plus. Waar heb je trouwens die bijzet/salontafel vandaan. Al een tijd opzoek naar een setje van drie met het uiterlijk van een dienblad.
Thnx. De houtenTafeltjes zijn van Bloomingville en de metalen van Pols Potten en gekocht bij Flinders.

• TheKerremenke
  • Laatst online: 23:08
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Mediaplayer ; HTPC
Overige verlichting; Medialight Quad

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie setup en mooi tv meubel (heel herkenbaar ;) De 180cm brede versie? Ook geinig die tomte op t tv meubel. (Lekker Zweeds)

Mbt tot je subwoofer. Mocht je de Arendal sub 2 tweedehands willen. Hier worden er nog twee aangeboden door iemand.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169696.0

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:04
@oknot Hoe heb je die fronts ingebouwd? Is dat een valse voorzetwand oid? Zie dat ze achter wel opbouw zijn namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• oknot
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:24:
[...]

Mooie setup en mooi tv meubel (heel herkenbaar ;) De 180cm brede versie? Ook geinig die tomte op t tv meubel. (Lekker Zweeds)

Mbt tot je subwoofer. Mocht je de Arendal sub 2 tweedehands willen. Hier worden er nog twee aangeboden door iemand.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169696.0
Thnx. Tv meubel is 220cm breed. Ook bedankt voor je tip mbt de Arendals. Zal eens gaan informeren.
Edit; het zijn hooglans witte exemplaren en ik wil perse de mat witte.
The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:52:
@oknot Hoe heb je die fronts ingebouwd? Is dat een valse voorzetwand oid? Zie dat ze achter wel opbouw zijn namelijk.
De wand waarin de fronts zijn geplaatst is idd een voorzetwand (14cm diep) Om dit achter ook te doen zou betekenen dat ik nog een keer 14cm kamerbreedte moest opofferen en dat vond ik zonde. Daarom voor de surrounds een mdf backbox gemaakt waarin de surrounds weer zijn bevestigd. LS kabel vanaf verlaagd plafond ingefreesd in de achterwand zodat het wel zo clean mogelijk bleef.

oknot wijzigde deze reactie 08-12-2018 13:19 (9%)

• TheKerremenke
Jammer. Niet gezien dat ze hoogglans zijn.

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-10 16:55
Heel gaaf, welk tv-meubel is het precies?
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Mediaplayer ; HTPC

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meh

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:14

Sharky

Skamn Dippy!

Verbouwing achter de rug en op wat kleine dingen zoals gordijnen,fotolijstjes, plantjes,difussiepaneel, etc is het klaar.
Wanneer mag ik een film bij jou komen kijken?

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• oknot
dano_nl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:02:
Heel gaaf, welk tv-meubel is het precies?

[...]
Tv meubel is van Gazzda en gaat onder de naam Ena door het leven.

• Diversity
  • Laatst online: 17-10 11:51
Het was alweer een poosje geleden dat ik wat gepost had, 2013 alweer. Maar sinds kort pas een redelijke aanpassing doorgevoerd door het gaan samenwonen, jaja het is gebeurd :). Vind het zelf een flinke verbetering :).

Van:
Diversity in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Naar:
Klik voor grote afbeeldingen

Doctor Phil approves! Tenminste, hij weet het ook niet.

Mijn center past precies in het midden van het nieuwe meubel _/-\o_

Overzicht shot. Lamp boven de eettafel bestaat uit 4 units, maar die paste er even niet op :P.
Hond! Mand!

Onkyo TX 717 Receiver
Nvidia Shield
PS4
Elac Speakers uit de 50.2 lijn inc. SUB 2030 en surround (achter) speakers
Komen ooit nog nieuwe, maar tot op heden nog erg tevreden met het geluid.
Samsung UE75MU8000 Zilver, Zwart
Synology NAS (type even kwijt)
Overal Hue lampies in, leuk speelgoed

• TheKerremenke
oknot schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:17:
[...]

Tv meubel is van Gazzda en gaat onder de naam Ena door het leven.
Klopt helemaal, het meubel is van Gazzda. Goossens verkoopt het meubel ook, maar dan onder de naam eigen Lodge...

Maar ikzelf heb het via Gewoonstijl.nl besteld. Daar had je tenminste wel de keuze tussen 45 en 55 cm diep. Wat wel handig is met AV reciever en banenenstekkers enzo.

Mijn huidige setup.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56228325

Vandaag een NAD T758v3 reciever als vervanging voor de Marantz 1506 (die blijft voorlopig als extra versterker) en 4 Dali Altecos C1 luidsprekers besteld. Die komen 19 dec binnen o<:)

TheKerremenke wijzigde deze reactie 08-12-2018 15:11 (24%)

• oknot
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:41:
[...]

Klopt helemaal, het meubel is van Gazzda. Goossens verkoopt het meubel ook, maar dan onder de naam eigen Lodge...

Maar ikzelf heb het via Gewoonstijl.nl besteld. Daar had je tenminste wel de keuze tussen 45 en 55 cm diep. Wat wel handig is met AV reciever en banenenstekkers enzo.

Mijn huidige setup.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56228325

Vandaag een NAD T758v3 reciever als vervanging voor de Marantz 1506 (die blijft voorlopig als extra versterker) en 4 Dali Altecos C1 luidsprekers besteld. Die komen 17 dec binnen o<:)
Ziet er keurig uit hoor. Ik heb het tv meubel ook bij gewoonstijl gekocht eveneens voor de 55cm diepe variant gekozen.

• RobB_W
Wekko306 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:12:
[...]

Zoals beloofd, hierbij inclusief frontjes:

Blij met de zwarte frontjes in plaats van de standaard geleverde witte.

Details setup:https://gathering.tweaker...message/57283029#57283029

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
RobB_W schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:44:
[...]

Zoals beloofd, hierbij inclusief frontjes:

[Afbeelding]

Blij met de zwarte frontjes in plaats van de standaard geleverde witte.

Details setup:https://gathering.tweaker...message/57283029#57283029
Erg netjes zo!

• PVD66
  • Laatst online: 09-10 20:04
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Mediaplayer ; HTPC

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie set _/-\o_
Hoe heb je de plaatsing atmos speaker bepaald als ik vragen mag?
Mooi ook die spotjes in het plafond.
Wij gaan binnenkort verhuizen en krijg ook 4 atmos speakers, ben dan ook zeer benieuwd hoe het gaat klinken.
Een 75" tv staat dan ook op het programma, heb nu 65" zal vast een hele vooruitgang zijn.

Samsung QE75Q9FN - Marantz AV8802A - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB12NSD -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• ronaldme
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:05
@ oknot... ....... ik ben sprakeloos, dit is echt HEEL mooi gedaan , een dikke 10 voor de uitvoering .
Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True