Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.133 views

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
EmRuTToY schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:46:
https://i.imgur.com/Q5pjdd7.jpg

Wat je ziet:

LG OLED 55B6
Playstation Camera
KEF LS50 Wireless
Nike Air Max 1 Pinnacle Mushroom

Wat je niet ziet:

Playstation 4 Pro
Playstation VR + Aim + Move
Nvidia Shield TV (DS916+ in de meterkast)
Logitech Harmony Elite
Switch

Meubel is zelf geklust, geïnspireerd door Unnu/Clic. Is een Ikea Besta met aan de voorkant een MDF plaat (vastgemaakt met magneetjes). De MDF plaat heeft verder drie uitgezaagde gaten (voor eventuele center speaker/IR/achteraf niet nodig geweest..) en is omwikkeld met speakerdoek.

KEF's zijn vorige week binnengekomen en heb ik uiteindelijk verkozen boven een setje B&W CM10 S2 + NAD C388. Helemaal verliefd! Gaan later misschien op stands, maar klinken zo ook al goed en zitten op oorhoogte.

Setje is voor nu af :) !
Zijn je gordijnen niet te lang?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
lapino schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:47:
Beetje off topic, maar hebben jullie ook zo slechte prestaties met die shield remote? Vind het toestel zelf super, maar die remote is echt soms enorm laggy. Al vanalles geprobeerd (nieuwe batterij ed) maar blijft zo. Met een app op iphone reageert die héél vlotjes. Staat wel in een afgesloten kastje, dus misschien is bluetooth signaal niet zo sterk?
Toevallig een USB drive/stick in je Shield zitten? Check dan dit topic: https://forums.geforce.co...-shield-tv-remote-lag-/7/

Ik herken het ook, alleen gebruik ik die remote niet meer aangezien ik een Logitech Harmony heb die perfect en lag-free werkt 8)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 22:18
renzo4000 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Toevallig een USB drive/stick in je Shield zitten? Check dan dit topic: https://forums.geforce.co...-shield-tv-remote-lag-/7/

Ik herken het ook, alleen gebruik ik die remote niet meer aangezien ik een Logitech Harmony heb die perfect en lag-free werkt 8)
Nope staat gewoon zonder iets aangesloten, en heb probleem ook met kast open. Zeer vervelend issue.

• renzo4000
Misschien toch een factory reset proberen en je batterijen van je remote vervangen om er zeker van te zijn dat het niet daar aan ligt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 22:18
Allemaal al geprobeerd, zelfs al eens speciale firmware gekregen van nvidia als test. Enige wat ik nog niet heb getest is de shield op andere plaats zetten of bovenop kast.

• renzo4000
Dan klinkt het eerder als een faulty device, oftewel terugsturen (als dat nog kan) of garantie claimen.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 12:30
Om maar weer eens wat te posten wat on-topic is ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FDxoCwXl.jpg

Niet écht 'home cinema' maar het is een start voor in een kleine woonkamer :9

Wat je ziet:
- Sony Bravia KDL-40R48xB (niet zo smart TV).
- Xiaomi Mi Box (international).
- Pre-Ziggo UPC unit voor TV.
- Raspberry Pi 2b (draait nu eigenlijk alleen nog maar PiHole).
- Onkyo A-9010
- Dali Zensor 1
- Millenium BS-1208
- 'Old School' Panasonic SL-PJ-24A
- Vieze scheetjes machine 6.3

CD speler wil ik nog gaan vervangen voor een recenter model met S/PDIF coax/optisch aansluiting, een degelijke platenspeler voor de herrie plaatjes mist ook nog en mogelijk wil ik ook ooit een bescheiden Subwoofer (iets in de trant van B&W ASW610) toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeyJohn op 18-07-2017 20:57 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12

timovd

Voorsprong door techniek

joenevd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Zijn je gordijnen niet te lang?
Volgens mij is dat een bewuste keuze. Dit maakt de kamer wat hoger.
MonkeyJohn schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:55:
Om maar weer eens wat te posten wat on-topic is ;)

[afbeelding]

Niet écht 'home cinema' maar het is een start voor in een kleine woonkamer :9

Wat je ziet:
- Sony Bravia KDL-40R48xB (niet zo smart TV).
- Xiaomi Mi Box (international).
- Pre-Ziggo UPC unit voor TV.
- Raspberry Pi 2b (draait nu eigenlijk alleen nog maar PiHole).
- Onkyo A-9010
- Dali Zensor 1
- Millenium BS-1208
- 'Old School' Panasonic SL-PJ-24A
- Vieze scheetjes machine 6.3

CD speler wil ik nog gaan vervangen voor een recenter model met S/PDIF coax/optisch aansluiting, een degelijke platenspeler voor de herrie plaatjes mist ook nog en mogelijk wil ik ook ooit een bescheiden Subwoofer (iets in de trant van B&W ASW610) toevoegen.
Staan die speakers niet veel te hoog t.o.v. dr luisterpositie?

[ Voor 68% gewijzigd door timovd op 18-07-2017 22:15 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• MonkeyJohn
@timovd valt mee hoor, het midden van de tweeter zit op ±110cm hoogte, daarnaast ben ik lang dus als ik echt rechtop zit kom ik met mijn oren op ±115cm uit. Misschien is het een beetje optisch bedrog want de TV staat op een relatief laag meubel.
Misschien dat je iets merkt van de niet perfect op oor hoogte geplaatste tweeters als je op 5cm van je speakers af zit, maar op een grotere afstand is het (verticale) afstraalgebied toereikend genoeg dat het niet zo nou komt kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeyJohn op 19-07-2017 11:23 ]

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 08:20 ]

• MonkeyJohn
Eerlijk gezegd vertrouw ik de (60's gasbeton) binnenmuren niet echt (uit ervaring) :X
Ideaal zou zijn als het midden van de TV ongeveer op stopcontact hoogte zou hangen.

De baseplate is 25x30cm en staat vrij solide, verder is ze een vrij rustige hond en ligt ze het liefst zoveel mogelijk op de bank te snurken ;) tenzij er bezoek is, maar dan moet er zo dicht mogelijk tegen/op het bezoek worden gezeten om zoveel mogelijk geaaid te kunnen worden :9 (de TV laat ze trouwens ook gewoon netjes met rust).

En ja ik ben te lui om de banaanstekkers los te schroeven en de kabels door de achterste buis van de stands te trekken }:|.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
@MonkeyJohn goede pluggen doet wonderen! misschien even tips vragen in het [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4. Tenminste als je hangend mooier vind :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

Exirion

Gadgetfetisjist

MonkeyJohn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 06:56:
Eerlijk gezegd vertrouw ik de (60's gasbeton) binnenmuren niet echt (uit ervaring) :X
Wat voor ervaring dan? Dat ding weegt 7kg 8)7 Die kun je zelfs aan piepschuim ophangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MonkeyJohn
@Waah & @Exirion zodra je een gat probeert te boren onstaan er kraters om je boorgat heen omdat sowieso de eerste centimeter gruis is die je vervolgens weer vol kunt stoppen met alabastine..
Dan kun je nog zo goede pluggen hebben en is de TV "maar" 7kg, als bij een klein gaatje boren je halve muur er al uitvalt heb ik er geen vertrouwen in.
Thanks na-oorlogse 'snelbouw' ;)

• Exirion
  • Laatst online: 23:27

Exirion

Gadgetfetisjist

MonkeyJohn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:28:
@Waah & @Exirion zodra je een gat probeert te boren onstaan er kraters om je boorgat heen
Dat is een kwestie van een scherpe boor gebruiken, ZONDER hamerstand boren, en niet als een malle tegen de boor aan staan douwen. In een zachte muur kun je loepzuiver boren met een simpele boor. Oud stucwerk kan een beetje verzand zijn, maar dat is misschien een centimeter. Als een goeie plug niet houdt dan kun je eventueel nog een chemisch anker gebruiken, maar de kans dat dat nodig is schat ik nihil.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

-

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 08:21 ]

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 08:21
Mijn vraag dreigt wat off topcic te raken dus op t eind doe ik een poging weer on topic te komen :)
Wij willen twee stijger houten planken van +/- 20 cm aan de muur hangen waarbij we hele lange bouten willen gebruiken. Deze zijn er niet in de bouwmarkt. We willen van alles op de planken kunnen zetten, dus ook zware dingen. Denk ook aan een projector ;)
Wie heeft daar een oplossing voor?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:10
Pjotr22 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:30:
Mijn vraag dreigt wat off topcic te raken dus op t eind doe ik een poging weer on topic te komen :)
Wij willen twee stijger houten planken van +/- 20 cm aan de muur hangen waarbij we hele lange bouten willen gebruiken. Deze zijn er niet in de bouwmarkt. We willen van alles op de planken kunnen zetten, dus ook zware dingen. Denk ook aan een projector ;)
Wie heeft daar een oplossing voor?
Draadeind geen oplossing? Koop je als meter en in verschillende diktes.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-10 14:59
Precies. Draadeind. En om dat vast te draaien draai je er 2 moeren op die je strak tegen elkaar aan draait. Vervolgens draai je t draadeind met die moeren zo de muur in

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:27
Waarschijnlijk zo iets... of begrijp ik het verkeerd ?

https://www.voormeubels.nl/product/onzichtbare-plankdrager

Afbeeldingslocatie: https://www.voormeubels.nl/media/1082/Plankdrager%20onzichtbaar.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Servpage op 21-07-2017 16:49 ]

Collectie

• AlexS31
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Een slaganker in de muur M8 of M10 wat je wenst, daarin draai je simpelweg een stuk draadeind in, in de juiste lengte voor jou en klaar :)
Hier een filmpje van een slaganker
YouTube: fischer slaganker EA II - The Movie.wmv

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
panomi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Ik heb ook alles afgewerkt in een kast. Bediening doe ik via een IR repeater eventueel i.c.m. smartphone.
Mag ik vragen wat of welke IR repeater je gebruikt eventueel met met de functie dat je hem met je smartphone gaan bedienen?

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Mag ik vragen wat of welke IR repeater je gebruikt eventueel met met de functie dat je hem met je smartphone gaan bedienen?
Ik heb deze IR repeater van Ebay gehaald. Werkt perfect.

Wat ik zelf als nadeel ervaar is continue het pakken van je telefoon om je tv/media te bedienen. Ja, het werkt goed maar niets is zo makkelijk als een afstandsbediening. Tevens is het voor anderen ook nog te begrijpen. Zeker met het gebruik van hdmi cec. Ik gebruik nu mijn Yamaha afstandsbediening en ben daar heel tevreden over (wel een gedoe om hdmi cec (kodi) aan de gang te krijgen, maar genoeg handleidingen op internet).

Edit:
Ik bedoelde met smartphone de bediening van Kodi, niet van de IR repeater. Echter is dat nu overbodig gezien de hdmi cec methode.

[ Voor 7% gewijzigd door panomi op 24-07-2017 11:25 ]

• Frid0
panomi schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Ik heb deze IR repeater van Ebay gehaald. Werkt perfect.

Wat ik zelf als nadeel ervaar is continue het pakken van je telefoon om je tv/media te bedienen. Ja, het werkt goed maar niets is zo makkelijk als een afstandsbediening. Tevens is het voor anderen ook nog te begrijpen. Zeker met het gebruik van hdmi cec. Ik gebruik nu mijn Yamaha afstandsbediening en ben daar heel tevreden over (wel een gedoe om hdmi cec (kodi) aan de gang te krijgen, maar genoeg handleidingen op internet).

Edit:
Ik bedoelde met smartphone de bediening van Kodi, niet van de IR repeater. Echter is dat nu overbodig gezien de hdmi cec methode.

Ps. Hdmi cec.......wat is dat? Vermoedelijk iets niet wat ik daardoor niet op mijn oudere tv zal hebben vermoed ik
Bedankt!
Ik dacht dat je er 1 via Alieexpress gekocht had.

Aha, ja andere optie is zo universele AB van Logitech. Heb er wel 1 maar dat is nog een oude, One. Werkt op zich prima en vind het daarom ook zoned om een andere te kopen. Zat daarom aan zo IR Repeater te denken.

Zo Repeater kan ik toch ook inleren met mijn Logitecht One?
Dat verhaal met je Smartphone heb je wel gelijk in. Moet ook gebruiksvriendelijk blijven voor mijn WAF.

Kodi gebruik ik (nog) niet. Moet mij daarin nog gaan verdiepen. Doe het nu met de standaard apps van Synology of met Plex.

[ Voor 3% gewijzigd door Frid0 op 24-07-2017 11:33 ]

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Bedankt!
Ja, is ook zo, maar zijn allemaal zo'n beetje hetzelfde.
Aha, ja andere optie is zo universele AB van Logitech. Heb er wel 1 maar dat is nog een oude, One. Werkt op zich prima en vind het daarom ook zoned om een andere te kopen. Zat daarom aan zo IR Repeater te denken.

Dat verhaal met je Smartphone heb je wel gelijk in. Moet ook gebruiksvriendelijk blijven voor mijn WAF.
Inleren is niet nodig. De IR repeater geeft alleen signaal door.
Kodi gebruik ik (nog) niet. Moet mij daarin nog gaan verdiepen. Doe het nu met de standaard apps van Synology of met Plex.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 18:36
Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Bedankt!

Ik had ook een Harmoney One en de werkte nog prima. Half jaar geleden toch een Harmony Elite gekocht met een leuke aanbieding. Ik kon hem niet laten liggen :) Best veel geld voor een afstandsbediening maar hij is echt fantastisch.
De touchscreen is veel vlotter dan bij de One. Ik kan mijn lampen bedienen(Hue) wat erg relaxed als mijn beamer aan gaat. Ook kan ik al mijn apparatuur tegelijk op stand by zetten(hue + smart pluggen). Niet meer richten op de apparatuur en ik kan nu mijn reciever bedienen met de bijgeleverd extender.
De smartphone optie gebruik ik alleen als mijn afstandsbediening per ongeluk leeg is of ik in de tuin zit en alles vast wil laten op starten ( Humax decoder is erg traag!!!).

• Frid0
Nico111 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Ik had ook een Harmoney One en de werkte nog prima. Half jaar geleden toch een Harmony Elite gekocht met een leuke aanbieding. Ik kon hem niet laten liggen :) Best veel geld voor een afstandsbediening maar hij is echt fantastisch.
De touchscreen is veel vlotter dan bij de One. Ik kan mijn lampen bedienen(Hue) wat erg relaxed als mijn beamer aan gaat. Ook kan ik al mijn apparatuur tegelijk op stand by zetten(hue + smart pluggen). Niet meer richten op de apparatuur en ik kan nu mijn reciever bedienen met de bijgeleverd extender.
De smartphone optie gebruik ik alleen als mijn afstandsbediening per ongeluk leeg is of ik in de tuin zit en alles vast wil laten op starten ( Humax decoder is erg traag!!!).
Ow oke, klinkt goed. Heb namelijk zelf ook 6 HUE lampen in de woonkamer dus zal zo ook bij moeten kunnen werken dan. Jij heb dan aanstaan van als je film/serie gaat kijken en de zon is onder dat auto je lichten aan gaan maar in dim stand of zo rest van je apparatuur aan gaat om van een filmpje/serie te genieten?

Zie alleen wel dat zo Elite meer dan €200 kost....... :|

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 18:36
Nou ik heb heb het niet automatisch ingesteld,, maar gebruik gewoon handmatig de knoppen die daar voor bestemd zijn. Ik kan nu mijn lampen aan en uit zetten en dimmen.
Ook zit er een knop op met een stopcontact als ik deze gebruik kan ik dus alles van het stroom afhalen. Hier heb ik twee Osram smart pluggen voor gekocht die ik weer heb gekoppeld aan het Hue systeem.

Ik had er volgens mij 180e voor betaald met cyber monday actie.

[ Voor 8% gewijzigd door Nico111 op 24-07-2017 12:24 ]

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:56

rickysedai

Whoop whoop

Frid0 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:04:
[...]

Ow oke, klinkt goed. Heb namelijk zelf ook 6 HUE lampen in de woonkamer dus zal zo ook bij moeten kunnen werken dan. Jij heb dan aanstaan van als je film/serie gaat kijken en de zon is onder dat auto je lichten aan gaan maar in dim stand of zo rest van je apparatuur aan gaat om van een filmpje/serie te genieten?

Zie alleen wel dat zo Elite meer dan €200 kost....... :|
Het automatisch dimmen van je hue lampen kan ook via een add-on in Kodi. Werkt fantastisch!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 10:28
Vorig weekend de tv opgehangen en gisteren de nieuwe receiver geplaatst en maar vast wat makelaarsfoto's gemaakt (nog geen plannen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XPAri1lWGPyrCw4ZHw9vTSpL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uvLtFQcw6PaafnOEyqBdm7wY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GOPr3oTRDLIK5LRLIQkMD2mk/full.jpg

Wat je hier ziet:

LG OLED65C7
Focal Dome speakers
Rel T5 (in de hoek)

Wat je niet ziet:

Marantz 6011
PS4
Sonos Hub
Setup Box
Kabels van RU connected

Wat komt er nog aan:

Rel T5 vervangen voor een T7
Harmony Elite

Verwijderd

Heb je een app voor die schilderijen op het tv scherm?

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:47

zTz

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:03:
Heb je een app voor die schilderijen op het tv scherm?
Zit standaard op de tv. OLED galery

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:50

IJsrace

null

iRenik schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:34:
Vorig weekend de tv opgehangen en gisteren de nieuwe receiver geplaatst en maar vast wat makelaarsfoto's gemaakt (nog geen plannen).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je hier ziet:

LG OLED65C7
Focal Dome speakers
Rel T5 (in de hoek)

Wat je niet ziet:

Marantz 6011
PS4
Sonos Hub
Setup Box
Kabels van RU connected

Wat komt er nog aan:

Harmony Elite
Gaaf gedaan die vakken op de muur. Ben al een tijdje op zoek naar iets om mijn lange muur iets op te vullen met iets anders dan een schilderij of canvas. Zou ik mogen vragen hoe / wat dit is en waar je het vandaan hebt?

• PCJR
  • Laatst online: 11-11 10:27
Ook maar even een foto doen :)

Afgelopen weekend de speakers opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://94.215.108.43/cm81.jpg

Oude amp is nog de Luxman L120A met DM7 MK2 speakers (staan nu in de garage)

- nieuwe versterker ga ik komende week beluisteren en onderzoeken, zal iets worden van dit lijstje denk ik:
Cambridge CXA80
Rotel RA 1570
Rotel A14
NAD C368
NAD C388

- Sonos Connect +MiniX (voor films vanaf NAS) + Ziggo box gaan straks met optical/coax naar de nieuwe amp
- tv zal eind dit jaar worden vervangen voor een 55" led/qled/oled van LG/Sam/Sony

Dan zijn we wel weer klaar voorlopig :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Ik ben nog niet klaar, maar heeft iemand interesse in foto's van de voortgang? Een flinke stap gemaakt afgelopen weekend...

@iRenik Mooi interieur. Op die muur lijkt de 65" TV helemaal niet zo groot ;)

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HTip kom maar op met die foto's :) :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 16:52
@iRenik strakke setup!
Hoe breed is de muur eigenlijk?( waar de tv hang)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:11
@PCJR Die zien er toch altijd verdomd lekker uit die B&W speakers.
ps die Samsnung S7, is dat een de Chinese namaak-versie van de Samsung S7? :+

@iRenik Mooie, rustige woonkamer heb je. Die tv in de schilderij-stand is ook makkelijk tegen potentiële diefstal :D

• iRenik
Kevinn1992 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:38:
@iRenik strakke setup!
Hoe breed is de muur eigenlijk?( waar de tv hang)
Thnx! De muur is 5.60m breed en 2.85m hoog...

• Pjotr22
HTip schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:17:

..... heeft iemand interesse in foto's van de voortgang? Een flinke stap gemaakt afgelopen weekend...
d:)b d:)b :Y :Y

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 16:25

cky

Wat je hier ziet:

LG OLED65C7
Focal Dome speakers
Rel T5 (in de hoek)

Wat je niet ziet:

Marantz 6011
PS4
Sonos Hub
Setup Box
Kabels van RU connected

Wat komt er nog aan:

Harmony Elite
Super strak & clean! Alleen mis je niet een lampje bij de tv ofzo. Kan me zo voorstellen dat wanneer je in het donker kijkt je bijna lasogen krijgt :P

En mooi die hoge plafonds, nieuwbouw of herenhuis of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door cky op 02-08-2017 12:24 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je hier ziet:

LG OLED65C7
Focal Dome speakers
Rel T5 (in de hoek)

Wat je niet ziet:

Marantz 6011
PS4
Sonos Hub
Setup Box
Kabels van RU connected

Wat komt er nog aan:

Harmony Elite
Hoe presteren de Focal Dome speakers?
Momenteel heb ik de Focal Chorus 726 en de CC700 aan de voorkant, maar overweeg de dome speakers als surround te plaatsen.

Verwijderd

PCJR schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:55:
Ook maar even een foto doen :)

Afgelopen weekend de speakers opgehaald:

[afbeelding]

Oude amp is nog de Luxman L120A met DM7 MK2 speakers (staan nu in de garage)

- nieuwe versterker ga ik komende week beluisteren en onderzoeken, zal iets worden van dit lijstje denk ik:
Cambridge CXA80
Rotel RA 1570
Rotel A14
NAD C368
NAD C388

- Sonos Connect +MiniX (voor films vanaf NAS) + Ziggo box gaan straks met optical/coax naar de nieuwe amp
- tv zal eind dit jaar worden vervangen voor een 55" led/qled/oled van LG/Sam/Sony

Dan zijn we wel weer klaar voorlopig :P
Ziet er strak uit!
Ik heb zelf CM8s2 en naar een aantal van deze combi's geluisterd.
BIj mij staat inmiddels de C388, voor mij duidelijk de winnaar zeker gezien de mogelijkheid om nog met extra modules te werken!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in foto's van de voortgang d:)b

Ophangconstructie

Ik zal jullie de foto's van het maken van plankjes voor de ophangconstructie besparen, dat is veel zaag- en boorwerk en niet zo interessant ;) Misschien wel het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/0dd856075f9293423999ba61e574f731.jpg

Testopstelling hoe het moet komen. Als je door het plafond zou kunnen kijken
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170729/fcd1579e6482708037afdacfcef24649.jpg

En zo zal het uit zien. De Io2 hangt als het ware aan de plafondplaat
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170729/14c3065ba9293803be268b550dc1f2b4.jpg

Bepaling waar de speaker precies moet komen
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170729/d9ca489b8a237fe406dc750cc1cec023.jpg

Plaatsen van de speakerkabel

De koof achter het audiorack losgemaakt en opzij gezet met alleen de stroom- en HDMI-kabel voor de projector én alvast 1 speakerkabel voor de surround height rechts.
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/61cccbe3b7723690760f8bbb59eca34a.jpg

De hele rechterkant van het plafond open om de kabel door te kunnen voeren...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/d3ca3958ebd5e10c81aeae7793812755.jpg

... die uitkomt boven de Note 9 rechtsvoor
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/125794817c03bcdfe1a12b629a76b20d.jpg

Uiteindelijk lag bijna het hele plafond open...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/b8133379f0f6c65e9ae894b4531945d7.jpg

om linksachter...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/8f3fa035ce1ee08cc85cead93a2bbc39.jpg

...en linksvoor te komen
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/d801a26aa1b22089f7da0334f7a3482c.jpg

Plafond weer (bijna) dicht...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/0d57a0149a402702cffc99fa93c4fbe5.jpg

En iets meer kabels in de pilaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/0e151210d1ccb124cab9546e1de6d993.jpg

Inmiddels is het plafond weer dicht en de pilaar weer op zijn plaats. Volgende stap is de exacte plaats van de gaten in de plafondplaten bepalen en snijden. Dat wordt een lastige en heel precieze klus.

Wordt vervolgd...

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

• PCJR
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

Ziet er strak uit!
Ik heb zelf CM8s2 en naar een aantal van deze combi's geluisterd.
BIj mij staat inmiddels de C388, voor mij duidelijk de winnaar zeker gezien de mogelijkheid om nog met extra modules te werken!
Kijk, jij kunt handige info geven :) Welke heb je allemaal gehad icm de cm8s2? En waarom de c388, en wat waren de verschillen of keuzes? (buiten dan de optie met die modules, dat is voor mij minder belangrijk, ik sluit enkel de miniX aan, de Sonos en de tv met optical/coax) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door PCJR op 02-08-2017 18:39 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Verwijderd

PCJR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Kijk, jij kunt handige info geven :) Welke heb je allemaal gehad icm de cm8s2? En waarom de c388, en wat waren de verschillen of keuzes? (buiten dan de optie met die modules, dat is voor mij minder belangrijk, ik sluit enkel de miniX aan, de Sonos en de tv met optical/coax) _/-\o_
Ik heb je hele rijtje uitgeprobeerd en nog net iets meer. :9
Hieronder even beknopt mijn beweegredenen, is al een behoorlijke tijd terug. Heb niet meer helemaal fris op een rijtje waarom ik welke versterker beter vond.

Cambridge CXA 80: Niet mijn versterker klonk een beetje wollig.
Rotel RA 1570: klinkt goed, maar vrij duur voor wat je krijgt.
Rotel A14: Viel erg tegen qua geluid, niet wat ik er van had gehoopt.
NAD C368: Geweldig mooi apparaat klinkt top, maar zijn grote broer klinkt net even wat beter.
NAD C388: Dit was voor mij duidelijk de winnaar, qua aansluitingen zeer compleet. De mogelijkheid om modules aan te sluiten en hij klinkt goed. Neutraal klankbeeld en ook op lager volume komen de speakers tot hun recht. Daarnaast is er een app beschikbaar waarmee hij aan te sturen is.
Arcam A39: Echt een geweldige versterker, maar het ontbreken van digitale aansluitingen is een grote min. Een losse dac is een optie maar maakt het geheel weer een stuk duurder.

Voor de gein ook nog even naar Moon Neo lijn en Naim geluisterd, maar dit zijn toekomstdromen en dan hopelijk ook in combinatie met een speaker uit de 800 lijn van B&W

• iRenik
cky schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Super strak & clean! Alleen mis je niet een lampje bij de tv ofzo. Kan me zo voorstellen dat wanneer je in het donker kijkt je bijna lasogen krijgt :P

En mooi die hoge plafonds, nieuwbouw of herenhuis of iets dergelijks?
Thnx, er ligt een dimbare ledstrip op de plint over de gehele breedte van de kasten van 4.50m.
Deze zie je verder niet en geeft een warme gloed naar boven langs de muur in de avond.
Wordt t.z.t. vervangen door een Hue strip zodat het met de rest van het huis werkt en op de Harmony Elite direct aangaat bij 's avonds tv kijken.

Nieuwbouw 5 jaar geleden dan maar inderdaad hoger dan normaal. Erg blij mee, geeft veel meer ruimte.

• iRenik
joenevd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Hoe presteren de Focal Dome speakers?
Momenteel heb ik de Focal Chorus 726 en de CC700 aan de voorkant, maar overweeg de dome speakers als surround te plaatsen.
Er zijn ontgetwijfeld zat beter speakers te krijgen maar ben er zeer tevreden over.
Ze kregen goede reviews en heb de subwoofer vervangen door een Rel.
Nu i.c.m. de Marantz en dat Audessy XT32 klinkt het echt zeer goed en de grootte, vorm en kleur past het in het geheel van onze woonkamer.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Hieronder even beknopt mijn beweegredenen, is al een behoorlijke tijd terug. Heb niet meer helemaal fris op een rijtje waarom ik welke versterker beter vond.

NAD C368: Geweldig mooi apparaat klinkt top, maar zijn grote broer klinkt net even wat beter.
NAD C388: Dit was voor mij duidelijk de winnaar, qua aansluitingen zeer compleet. De mogelijkheid om modules aan te sluiten en hij klinkt goed. Neutraal klankbeeld en ook op lager volume komen de speakers tot hun recht. Daarnaast is er een app beschikbaar waarmee hij aan te sturen is.
Arcam A39: Echt een geweldige versterker, maar het ontbreken van digitale aansluitingen is een grote min. Een losse dac is een optie maar maakt het geheel weer een stuk duurder.

Voor de gein ook nog even naar Moon Neo lijn en Naim geluisterd, maar dit zijn toekomstdromen en dan hopelijk ook in combinatie met een speaker uit de 800 lijn van B&W
Ik ga er even vanuit de de NAD C368 dezelfde app heeft om het aan te sturen. Klopt dat?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/20617242_1608368102548152_7657108549392806446_o.jpg

2 x Dali Rubicon 6 Front Speakers
1x Dali Rubicon Vokal Center Speaker
Marantz SR7011 Versterker 2x
2x Dali Rubicon LCR Back Speakers
Denon LP Speler DP300F

en een kleine tv, die aan vernieuwing toe is :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
Nofi, mooi spul allemaal, maar het lijkt me heel onrustig kijken zo.
Tenzij op kamers of thuiswonend, maar daar lijkt het niet op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pjotr22
Vorig weekend de tv opgehangen en gisteren de nieuwe receiver geplaatst en maar vast wat makelaarsfoto's gemaakt (nog geen plannen)...
Echt super mooi, complimenten!

Verwijderd

PageFault schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Ik ga er even vanuit de de NAD C368 dezelfde app heeft om het aan te sturen. Klopt dat?
Ja dat klopt!

• PCJR
[...]

Thanks, ik heb je een berichtje gestuurd ;) Gaat wat specifieker over bovenstaande...

• PageFault
Hoe bevalt de C388 en hoe is de app? Ik wil maybe de C368 met de Bluesound module aanschaffen als voorversterker, dus de c388 is voor mij sowieso overkill.

Verwijderd

PageFault schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Hoe bevalt de C388 en hoe is de app? Ik wil maybe de C368 met de Bluesound module aanschaffen als voorversterker, dus de c388 is voor mij sowieso overkill.
De app is vrij basic. De App voor de C388 bedient alleen het volume, bronnen en instellingen. Dit alles werkt goed. Je verbind hem via bluetooth met je telefoon. De app reageert snel en er komen regelmatig updates uit voor de C368/388. Al met al een goede app voor basisfuncties. De Bluesound App werkt natuurlijk stukken mooier en is veel uitgebreider, maar als ik het goed heb kan je hiermee niet schakelen tussen bronnen van de versterker. Het volume is overigens wel te bedienen.

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:53:
Nofi, mooi spul allemaal, maar het lijkt me heel onrustig kijken zo.
Tenzij op kamers of thuiswonend, maar daar lijkt het niet op.
Nergens last van :P

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Bedankt allemaal voor de thumbs-up _/-\o_ Erg leuk om te zien dat mijn project nog steeds interessant is om te volgen oOo

We zijn weer een stap(je) verder. Gisteren de ophangconstructie voor de FHL af kunnen ronden. Hieronder de foto's hoe we dit hebben gedaan.

Het plankje in de stand om een afdruk te maken op de plafondplaat
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/dab29b126c9d35bef0b917cbccc03988.jpg

De randjes voorzien van een laagje verf
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/560b20fb751209f3579ee9b47f0466db.jpg

De impressie van het plankje op de plaat. Helaas niet helemaal goed gegaan, dus we moeten voorzichtig zijn...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/8774e868daab3a216f829b2920cfc557.jpg

Plankje precies op de impressie
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/a475d3d92de7574b67c06cc4e2c0a49f.jpg

Snijden in progress ;)
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/7d1ae8ad3a889d34cadf97c78b2582bf.jpg

En het stukje plaat er voorzichtig uit tikken
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/11aacfdcc6d85f4700d84719a3b119da.jpg

En daarna op naar het plafond en hopen dat alles past...

De plafondplaat op zijn plaats met de speakerkabel natuurlijk door de uitgesneden opening
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/19d4247eae31ad63530de8fb76b8211d.jpg

Heel voorzichtig de schroeven geplaatst en nu is het een kwestie van gelijkmatig het plankje omhoog draaien met ook hier de speakerkabel bereikbaar
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/3f160e2ecafd37d26f7a323101287e11.jpg

Weer een stukje verder
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/83dbaf4858ad5f382adcf3b8c0ba3a67.jpg

Nog een klein stukje...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/438d853b9e2d9026369785c2ad1d6aae.jpg

En gelijk met de plafondplaat *O*
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170805/959a762886a6d5f52f185e9e22d0bc0d.jpg

Al met al een proces van bijna 4 uur :o, maar we zijn blij dat het op deze manier gaat lukken. Nog 3 plankjes op dezelfde manier en de speakers kunnen worden geïnstalleerd en opgehangen :D

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:55:
[...]

De app is vrij basic. De App voor de C388 bedient alleen het volume, bronnen en instellingen. Dit alles werkt goed. Je verbind hem via bluetooth met je telefoon. De app reageert snel en er komen regelmatig updates uit voor de C368/388. Al met al een goede app voor basisfuncties. De Bluesound App werkt natuurlijk stukken mooier en is veel uitgebreider, maar als ik het goed heb kan je hiermee niet schakelen tussen bronnen van de versterker. Het volume is overigens wel te bedienen.
Met de bluesound app heb je toegang tot je nas, spotify, tidal, internet radio etc. dus genoeg om muziek te luisteren. Ik ben een fan. :)

• Pjotr22
JAHRASTAFARI schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:45:
[...]
Met de bluesound app heb je toegang tot je nas, spotify, tidal, internet radio etc. dus genoeg om muziek te luisteren. Ik ben een fan. :)
Grappig ik vind de blue sound mijn grootse miskoop ever, 400,- en dan een crappy app die elke keer dat ik m wil gebruiken moet updaten. De leukste feature is er sinds een dik jaar uit (random muziek afspelen)
Ik heb inmiddels meer dan 20 keer contact gehad met de helpdesk omdat - imo- deze app totaal niet gebruiksvriendelijk is. Voorbeeld: een album toevoegen aan je library moet je gehele collectie opnieuw geïndexeerd worden.
De 2e gen heeft wel een mooier design gekregen (ik heb die lelijke vierkante doos)

• PCJR
Ik neem aan dat ik dan met een Sonos Connect dezelfde functies heb, en dmv coax verbinding naar de amp, mooi de DAC van de amp kan gebruiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
HTip schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:39:
Bedankt allemaal voor de thumbs-up _/-\o_ Erg leuk om te zien dat mijn project nog steeds interessant is om te volgen oOo

We zijn weer een stap(je) verder. Gisteren de ophangconstructie voor de FHL af kunnen ronden. Hieronder de foto's hoe we dit hebben gedaan.

Het plankje in de stand om een afdruk te maken op de plafondplaat
[afbeelding]

De randjes voorzien van een laagje verf
[afbeelding]

De impressie van het plankje op de plaat. Helaas niet helemaal goed gegaan, dus we moeten voorzichtig zijn...
[afbeelding]

Plankje precies op de impressie
[afbeelding]

Snijden in progress ;)
[afbeelding]

En het stukje plaat er voorzichtig uit tikken
[afbeelding]

En daarna op naar het plafond en hopen dat alles past...

De plafondplaat op zijn plaats met de speakerkabel natuurlijk door de uitgesneden opening
[afbeelding]

Heel voorzichtig de schroeven geplaatst en nu is het een kwestie van gelijkmatig het plankje omhoog draaien met ook hier de speakerkabel bereikbaar
[afbeelding]

Weer een stukje verder
[afbeelding]

Nog een klein stukje...
[afbeelding]

En gelijk met de plafondplaat *O*
[afbeelding]

Al met al een proces van bijna 4 uur :o, maar we zijn blij dat het op deze manier gaat lukken. Nog 3 plankjes op dezelfde manier en de speakers kunnen worden geïnstalleerd en opgehangen :D
4 uur om een speaker op te hangen, en er dan meerdere moeten doen :X
Dit moet een nieuw record zijn :o

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Onlangs verhuisd en besloten om mijn HiFi set los te koppelen van mijn home cinema set. Nu dus een aparte luisterruimte (tevens kantoor) gemaakt. Ik weet niet of het helemaal hier thuis hoort, maar ik kon het niet laten om een foto te delen:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hHL0CF/IMG_1409.jpg

Wat je ziet:
- Sennheiser HD650
- Rega Planar 3 (met Ortofon 2M Bronze)
- Quadraspire Soundstage Isolation Platform
- Rega TT PSU
- Rega Fono Mini A2D
- iFi Nano iDSD LE
- Exposure 2010S2D
- 2x Tannoy Revolution XT6F

Wat je niet ziet:
- iFi Nano iCan
- iFi Nano iUSB 3.0

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
PCJR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar je keuze op valt! Ikzelf heb nu een SR7005 als versterker (net zoals Fritsvl had!) maar ben ook aan het overwegen om over te stappen naar een stereo amp.

• PCJR
Thierr86 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:47:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar je keuze op valt! Ikzelf heb nu een SR7005 als versterker (net zoals Fritsvl had!) maar ben ook aan het overwegen om over te stappen naar een stereo amp.
Lijst is ondertussen:
Rotel A14
CXA80
C368
C388

Gaat ook nog wel van de prijs afhangen, er is soms wel wat mogelijk bij de diverse shops. We will see (*hear)... :>

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 21:24
Pjotr22 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:18:
[...]
Grappig ik vind de blue sound mijn grootse miskoop ever, 400,- en dan een crappy app die elke keer dat ik m wil gebruiken moet updaten. De leukste feature is er sinds een dik jaar uit (random muziek afspelen)
Ik heb inmiddels meer dan 20 keer contact gehad met de helpdesk omdat - imo- deze app totaal niet gebruiksvriendelijk is. Voorbeeld: een album toevoegen aan je library moet je gehele collectie opnieuw geïndexeerd worden.
De 2e gen heeft wel een mooier design gekregen (ik heb die lelijke vierkante doos)
Ik vind de app ver van crappy. Het werkt heel goed, erg stabiel. Als je elke keer dat je 'm wilt gebruiken moet updaten, dan luister je niet vaak naar muziek. Dat heb ik met mijn ps4. Random spelen gebruik ik nooit. En bij het toevoegen van muziek op je nas, moet je idd opnieuw indexeren. Dit is bij sonos ook zo.

Maar goed, ieder zijn ding. Wat gebruik je nu?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
mc-koenoe schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:46:
Onlangs verhuisd en besloten om mijn HiFi set los te koppelen van mijn home cinema set. Nu dus een aparte luisterruimte (tevens kantoor) gemaakt. Ik weet niet of het helemaal hier thuis hoort, maar ik kon het niet laten om een foto te delen:

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Sennheiser HD650
- Rega Planar 3 (met Ortofon 2M Bronze)
- Quadraspire Soundstage Isolation Platform
- Rega TT PSU
- Rega Fono Mini A2D
- iFi Nano iDSD LE
- Exposure 2010S2D
- 2x Tannoy Revolution XT6F

Wat je niet ziet:
- iFi Nano iCan
- iFi Nano iUSB 3.0
Prachtig!!
Zeer mooi minimalistisch en stijlvol.

Waarom zou je daar een hoofdtelefoon willen gebruiken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• mc-koenoe
Tommie12 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Prachtig!!
Zeer mooi minimalistisch en stijlvol.

Waarom zou je daar een hoofdtelefoon willen gebruiken?
Bedankt voor de complimenten.
Ik woon in een appartement, dus soms als het wat later is even rekening houden met de buren :)
Daarnaast vind ik sommige muziek fijner klinken over een koptelefoon.

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-11 12:17
Dat hoort zeker hier thuis.
Mooi benut die erker. Heb je ook een mooi uitzicht terwijl je achterover gezakt in de bank zit?

• mc-koenoe
deltre schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Dat hoort zeker hier thuis.
Mooi benut die erker. Heb je ook een mooi uitzicht terwijl je achterover gezakt in de bank zit?
Thanks! Helaas geen geweldig uitzicht, ik kijk uit op het dak van het lokale theater.

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:16
Mooie opstelling, chique zo in die erker.

Wellicht heb je geen andere keus, maar de luidsprekers in zo'n 'tunnel' zetten (de erker), is dit niet vervelend voor je soundstage? Alsof je geluid zeer directioneel uit een soort van toeter komt.

Of valt dit mee?

• mc-koenoe
B-lex schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

Mooie opstelling, chique zo in die erker.

Wellicht heb je geen andere keus, maar de luidsprekers in zo'n 'tunnel' zetten (de erker), is dit niet vervelend voor je soundstage? Alsof je geluid zeer directioneel uit een soort van toeter komt.

Of valt dit mee?
Daar was ik bang voor inderdaad, dus had het eerst omgedraaid. Maar ik hoor geen verschil. Deze Tannoy speakers hebben tevens een bass reflexpoort aan de onderkant. Als deze aan de achterkant hadden gezeten had ik mijn opstelling denk ik niet in de erker geplaatst.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik weet niet waarom mensen denken dat dat uitmaakt. De golflengten in het sublaag (daar waar je poort zijn werk doet), zijn vele malen langer dan je speaker. En die vouwen zichzelf er gewoon omheen dus. Ergo, een perfecte omnipool dus!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:28
Sinds Maart zijn we verhuist naar een ander appartement, qua audio en televisie was er weinig veranderd, tot afgelopen weekend. Sinds afgelopen weekend eigenaar van een nieuwe televisie.

Hieronder een foto van het totaalplaatje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IYXWYqo.jpg

Wat je ziet:

LG UH850V 55inch.
Xbox One.
Marantz SR5008.
Monitor Audio BX2 speakers.
Monitor Audio BX center speaker.
REL Quake MK2.
KPN Experiabox V10.
KPN HD ontvanger.

[ Voor 31% gewijzigd door Partypooper op 07-08-2017 19:35 ]

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 12:58

pro_6or

amateur_60r

Subwoofer in een appartement vind ik echt not done, heb zelf een rel q200 (netjes opgeborgen tot ik vrijstaand woon)

Keek ooit the perfect storm, liet de film lopen en ging even beneden (woonde toen nog thuis) een zak chips halen, nou dat was dus echt niet normaal wat een gedreun. Dat mijn ouders dat altijd prima vonden was heel lief van ze maar dat kan je je buren niet aandoen imho.

een treffende spreuk

• mc-koenoe
Partypooper schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:25:
Sinds Maart zijn we verhuist naar een ander appartement, qua audio en televisie was er weinig veranderd, tot afgelopen weekend. Sinds afgelopen weekend eigenaar van een nieuwe televisie.

Hieronder een foto van het totaalplaatje.

[afbeelding]

Wat je ziet:

LG UH850V 55inch.
Xbox One.
Marantz SR5008.
Monitor Audio BX2 speakers.
Monitor Audio BX center speaker.
REL Quake MK2.
KPN Experiabox V10.
KPN HD ontvanger.
Nice! Wat zijn dat voor standaarden?

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:18:
[...]

4 uur om een speaker op te hangen, en er dan meerdere moeten doen :X
Dit moet een nieuw record zijn :o
Hahaha, misschien iets voor het Guinness Book of Records? oOo

Mocht je het je serieus afvragen, probeern zelf maar eens een speaker van 2,5 kg op te hangen aan een glaswolplaat zonder steun met behoud van akoestische eigenschappen van de ruimte. :X

Ik ben serieus onder de indruk als je dat snel voor elkaar hebt _/-\o_

Inmiddels hangt het tweede plankje
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170806/1b7d78becbdb0e40145896a62c31cc2a.jpg

Op naar de laatste 2...

[ Voor 9% gewijzigd door HTip op 07-08-2017 22:09 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vind ik ook helemaal niet gek, men is altijd "in 10 minuten klaar joh". 1 keer secuur en netjes werken en je hebt er jaren plezier van. Mij kost dat ook altijd tijd, en ik durf best te zeggen dat ik niet onhandig ben.

een treffende spreuk

• Partypooper
pro_6or schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:04:
Subwoofer in een appartement vind ik echt not done, heb zelf een rel q200 (netjes opgeborgen tot ik vrijstaand woon)

Keek ooit the perfect storm, liet de film lopen en ging even beneden (woonde toen nog thuis) een zak chips halen, nou dat was dus echt niet normaal wat een gedreun. Dat mijn ouders dat altijd prima vonden was heel lief van ze maar dat kan je je buren niet aandoen imho.
Uuuh oke? Als je je subwoofer normaal en niet als een idioot stuitert dan is er niks aan de hand hoor.

• Partypooper
mc-koenoe schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Nice! Wat zijn dat voor standaarden?
Om eerlijk te zijn, geen idee. Heb ze ooit een keer van iemand over genomen. Hebben me toen 40 euro gekost, voor beide.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Partypooper schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Uuuh oke? Als je je subwoofer normaal en niet als een idioot stuitert dan is er niks aan de hand hoor.
Nou eeeuh, ik wil geen partypooper zijn >:) maar heb je dat je (vooral) beneden buren al eens gevraagd? Mijn rel stond destijds voor mijn gevoel zeker niet idioot (gaf de film een lekkere impact) maar het gedreun beneden was echt verschrikkelijk.

een treffende spreuk

• GermanPivo
  • Laatst online: 21:10
pro_6or schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Nou eeeuh, ik wil geen partypooper zijn >:) maar heb je dat je (vooral) beneden buren al eens gevraagd? Mijn rel stond destijds voor mijn gevoel zeker niet idioot (gaf de film een lekkere impact) maar het gedreun beneden was echt verschrikkelijk.
Nou, ligt denk ik ook een beetje aan de bouw van het complex. Woon zelf appartement van eind jaren 70; dikke betonnen vloeren. Ik heb mijn subwoofer op een auralex gramma staan, op een goede plek (zo zacht mogelijk, zo goed mogelijk effect) en het een en ander goed ingesteld (dat scheelt namelijk ook al een hoop). Ben er wel eens geweest, maar mijn onderbuurvrouw heeft alleen merkbaar last als ik het volume op standje stande demo zet. Ik vraag soms wel eens of ze wat gehoord heeft en dan is het vaak terug te herleiden naar de momenten waarop hij dus ook harder stond dan ik normaal iets kijk.

Overigens was ze onder de indruk van het geluid :+ Ze vind ook dat ik een beetje moet kunnen leven. Nu kijk ik hooguit 1 of 2 keer in de week een film en mocht ik een keer wat vrienden over de vloer hebben (en staat hij dus wat harder dan normaal), probeer ik het zo te plannen dat de film rond 22:00-22:30 klaar is. Mocht ze een keer bezoek hebben en ik toevallig het geluid harder hebben dan normaal, stuurt ze me even een berichtje en is het opgelost. :)

Maar het is inderdaad handig om even bij je onderburen te polsen en nodig ze, als ze een beetje aardig zijn, een keer uit voor een demo. Heb zelf gemerkt dat dat een soort wederzijds begrip/bewustzijn creëert en dat je dan ook prima afspraken kan maken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GermanPivo op 08-08-2017 07:24 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

pro_6or schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:04:

Dat ligt er maar net aan hoe goed het geisoleerd is. Ik heb in een recent en erg goed geisoleerd appartement gewoond waar ik een SVS tonnetje in gebruik had zonder ook maar een enkele klacht te hebben gehad van de buren.
Nu woon ik in een huis uit hetzelfde bouwjaar als het appartement (2007), maar merk wel dat ik hier meer geluid van de buren hoor dan in het appartement.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Partypooper
pro_6or schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Ik woon op de eerste verdieping, dus onder mij zit de fiets kelder. Daarnaast zijn de we eerste op de gallerij, dus ik heb alleen aan de rechterkant buren. Overigens is de subwoofer geplaatst op een tegel, waar viltjes onder zitten. De subwoofer zelf staat op spikes. :)

Zoals gezegd, is de subwoofer minimaal afgesteld. Als ik naar de slaapkamer loop dan hoor ik de subwoofer amper dreunen of bonken. Daarnaast speel ik ook geen films of muziek op belachelijke volumes.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hah, we wonen zo,n beetje identiek, mijn appartement is uit 2008 (wel nog oud bouwbesluit) zelf erger ik me groen en geel aan geluidsoverlast (op 4 hoog zit een gast die rustig om 04:00 Mariah Carey gaat brullen of diep in de nacht in de parkeerkelder al naar een vriend schreeuwende zijn motor op een karretje gaat laden (houten balken op de grond flikkerend, iedereen rechtop in bed maar meneer snapt niet waarom we vriendelijk aanspreken, is er dan iets). Let wel, buren gaan meestal pas klagen (en daarmee bedoel ik ueberhaupt iets zeggen) als je al veel overlast hebt veroorzaakt. Ik gun ieder zijn plezier, en ik hoop dat het idd goed gaat maar mijn woofertje mag nog even een paar jaar niet blaffen. Zelfs niet als het een kef(fertje) is!

een treffende spreuk

• PCJR
[...]

Ik heb vandaag een uur of 2 lang de RA14 en de C368 en C388 vergeleken. Wel mooi dat sommigen blijkbaar heel iets anders horen dan ik en mijn vader, terwijl we nog een uitstekend gehoor hebben. Ofja dat kwam uit de gehoor testen.

- geen verschil tussen de C368 en C388. Dat gezegd; niet op normaal volume. wellicht op max, maar de C388 gaat van de lijst.
- RA14 en C368. De RA14 is wat voller onderin en wat harder/feller in het hoog. De C368 is vlakker, lijkt het net iets beter onder controle te hebben. De C368 is ruimtelijker, de RA14 wat meer gecentreerd. Alle 2 erg goed, vond ik, maar net anders, wat ieder zijn smaak is.

De RA14 is een 200 euro duurder voor mij, dit speelt ook mee. Wat betreft functies lopen ze gelijk denk ik, de NAD heeft dan nog de modules, maar mis ik verder nog iets leuks/speciaals buiten het kleurenschermpje?

Het staat 60/30 voor de NAD C368, prijs telt ook mee, en ik hoop morgen ze samen thuis aan te sluiten en kijken of ik nog verschil hoor samen met de kamer/akoestiek hier. :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Sja, en weer iemand hoort weer iets anders, en die heeft trouwens ook een goed gehoor. Tis persoonlijk heet het dan. Of je had de versterkers niet op volume gematched, wat binnen de 0.1dB ongeveer moet anders beïnvloedt het de uitslag. Of je wist waar je naar luisterde, ook vrij bekende verstorende factor :). Na ja, je kan er eeuwig over discussiëren :P

• Partypooper
pro_6or schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:13:
Hah, we wonen zo,n beetje identiek, mijn appartement is uit 2008 (wel nog oud bouwbesluit) zelf erger ik me groen en geel aan geluidsoverlast (op 4 hoog zit een gast die rustig om 04:00 Mariah Carey gaat brullen of diep in de nacht in de parkeerkelder al naar een vriend schreeuwende zijn motor op een karretje gaat laden (houten balken op de grond flikkerend, iedereen rechtop in bed maar meneer snapt niet waarom we vriendelijk aanspreken, is er dan iets). Let wel, buren gaan meestal pas klagen (en daarmee bedoel ik ueberhaupt iets zeggen) als je al veel overlast hebt veroorzaakt. Ik gun ieder zijn plezier, en ik hoop dat het idd goed gaat maar mijn woofertje mag nog even een paar jaar niet blaffen. Zelfs niet als het een kef(fertje) is!
Ja, dat is inderdaad irritant. Moet overigens zeggen dat ik wel eens aan de boven en de buren naast mij heb gevraagd of ze wel eens hinder ondervinden van het geluid. Beide buren hebben aangegeven nooit ergens last van te hebben gehad. Ben toen overigens ook duidelijk geweest, dat als ze er last van hebben, dat ze dan kunnen appen/bellen of gewoonweg even langs de deur komen.

Misschien scheelt het voor mij dat er voornamelijk 65 plussers in het complex wonen en dat hun gehoor naar achteren aan het gaan is.. :p

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Afgelopen week muur geverfd (nouja de vriendin voornamelijk, ik heb de randjes bij gewerkt😏) Dit is het resultaat. Van wit naar blauw/groen. Soort van Petronas blauw >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1nwkHEXg82GtkJknHhY0Xc2Q/medium.jpg

Verder kwa set up weinig veranderd. Nu nog eens op zoek naar een mooie klok. Tevens in de nabije toekomst de TCC phono versterker vervangen voor een Cambridge CP1

Oude situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5bQqSiJiCthVWOP4X8s5YhCM/medium.jpg

Nieuwe situatie
Woonkamer

[ Voor 58% gewijzigd door TheKerremenke op 09-08-2017 11:48 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Verwijderd

Zo'n witte muur schreeuwt naar het ophangen van je tv. Snap eigenlijk sowieso niet dat mensen tijdens het stucen niet even een kabelgoot in de muur laten frezen. Ziet er strakker uit en verbergt heleboel kabels. Hoeven er ook geen kussens gebruikt te worden.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 13:29 ]

• renzo4000
Ten eerste is niet iedereen in een situatie gekomen om de muur te frezen en daarna te stucen... Ten tweede niet iedereen vindt het mooi om een tv aan de muur te hangen. Zelf vind ik een tv op de kast ook mooier staan.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Er lopen al leidingen in de muren naar de meterkast. Zou zo snel niet weten hoe ik daarvoor in de muur een kabelgoot zou kunnen verwerken. Daarom nu maar boven de plint geplakt..

Achter de tv zit trouwens een kabelgoot om de tv op te hangen. Dit doe ik pas als er een nieuw tv meubel komt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:33:
Ten eerste is niet iedereen in een situatie gekomen om de muur te frezen en daarna te stucen... Ten tweede niet iedereen vindt het mooi om een tv aan de muur te hangen. Zelf vind ik een tv op de kast ook mooier staan.
Klopt er zijn ook mensen die enkel naar hardcore luisteren. Smaken verschillen ik vind het persoonlijk minder mooi maar goed we raken off-topic.

Verwijderd

TheKerremenke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:51:
Er lopen al leidingen in de muren naar de meterkast. Zou zo snel niet weten hoe ik daarvoor in de muur een kabelgoot zou kunnen verwerken. Daarom nu maar boven de plint geplakt..

Achter de tv zit trouwens een kabelgoot om de tv op te hangen. Dit doe ik pas als er een nieuw tv meubel komt.
d:)b

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En het ophangen van je tv betekent dat ie daar ook moet blijven hangen. Als je de boel eens om wilt gooien zit je met een aantal gaten en een nuttelozen goot in je mooi glad gestucte muur. Nee bedankt.
En dat het mooier zou staan is persoonlijk... Ikzelf vind namelijk absoluut van niet :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Daar heb je gewoon een muurbeugel voor, kun je vaak genoeg verstellen. Geen extra gaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 17:13 ]

• PageFault
Nyarlathotep schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:11:
En het ophangen van je tv betekent dat ie daar ook moet blijven hangen. Als je de boel eens om wilt gooien zit je met een aantal gaten en een nuttelozen goot in je mooi glad gestucte muur. Nee bedankt.
En dat het mooier zou staan is persoonlijk... Ikzelf vind namelijk absoluut van niet :)
Dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

Maar kabels (deels) in de muur (of onder de vloer of door een holle plint) is altijd een goed plan, ongeacht of je de TV nu aan de muur hangt of niet.

Ik was blij met de TV aan de muur in de slaapkamer, anders moest ik een hele aparte kast maken...

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:13:
Daar heb je gewoon een muurbeugel voor, kun je vaak genoeg verstellen. Geen extra gaten.
Lol, ik heb toch een andere voorstelling bij de boel omgooien... Dan kom je niet weg met een muurbeugeltje verstellen, of zit jij graag met de rug naar de tv? :? :')

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:18:
[...]

Lol, ik heb toch een andere voorstelling bij de boel omgooien... Dan kom je niet weg met een muurbeugeltje verstellen, of zit jij graag met de rug naar de tv? :? :')
Hoevaak verander jij wel niet van locatie, volgens mij 0. Je bent gebonden aan je aansluitpunten in de woonkamer. Je inrichting is wat anders. En ik neem aan dat je weloverwogen nadenkt voordat je een kabelgoot in de muur laten frezen. Beetje een soort van je verstand gebruiken. Maar misschien doe jij dingen eerst voordat je het uitwerkt.

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 18:30 ]

• Reinier
  • Laatst online: 22:33

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Hoevaak verander jij wel niet van locatie, volgens mij 0. Je bent gebonden aan je aansluitpunten in de woonkamer. Je inrichting is wat anders. En ik neem aan dat je weloverwogen nadenkt voordat je een kabelgoot in de muur laten frezen. Beetje een soort van je verstand gebruiken. Maar misschien doe jij dingen eerst voordat je het uitwerkt.
Eergisteren mijn woonkamer 180 graden gedraaid. Aansluitpunten? Televisie kijk ik met de Ziggo app plus een Chromecast en m'n htpc en andere apparaten doen het nu draadloos met een extra router in media bridge mode :)
Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic