Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:14
Mijn zolderkamertje een upgrade gegeven. Atmos opstelling bijgekomen dankzij 4 x Jamo A 101 HCS 5. Daarnaast een Tweede hands hoekband gevonden die de kamer behoorlijk opvult. Nieuw TV meubel gehaald en op hoogte gemaakt van de subwoofer en een switch erin gebouwd.

Ben wel blij met de speakers aan het plafond. Bij films zolder atmos werken ze gewoon mee en merk je het verschil. Laatst the wall gekeken waarbij stukjes atmos zitten en dan klinkt het echt gaaf.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1p78mo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zu5s2t.jpg%5D

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1077yp0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21eq68i.jpg

Wat je ziet:
- Denon AVR-X1200WBKE2 - 339 euro
- JAMO STUDIO S 626 5.0 - 449 euro
- Philips 49PUK4900 4k - 449 euro
- SVS PB-1000 - 549 euro
- KPN ITV
- SONY BDPS6500B - 109 euro
- 3 x ikea kasten vol met blu ray (helft 2e hands)

Wat je niet ziet:
- Lacie 4TB hdd
- PC Silverstone Fortress FT03

Toekomstplannen:
- Twijfel nog steeds tussen Oled of een Beamer. Aangezien komende maand ons eerste kindje geboren wordt, zal dit nog even duren :)
- 7.1.4opstelling inc. nieuwe versterker. Als dat zin heeft in deze zolder

[ Voor 9% gewijzigd door oosterhofjf op 25-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:53
Faxanadu8 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:43:
Na lang meelezen toch maar een keer die van mij posten...

[afbeelding]

Zoals aan de schuine muur te zien betreft dit een zolder kamer, deze heb ik zo ingericht om de woonkamer discussies met de vrouw des huizes te kunnen vermijden ;) Zij kijkt haar all you need is love achtige shows en ik kan nu lekker even op zolder gamen of film/serie kijken. (elke avond dus)

Ik heb vanaf begin dit jaar de volgende producten gekocht en geplaatst.

LG OLED65E6V
Hegel H160 versterker
Monitor Audio Gold 200 speakers
Yamaha WXC-50 (als stream device voor internet radio/spotify connect etc)
Playstation 4 Pro
Xbox One S
Nintendo Switch
Rasperry Pi

Erg tevreden hiermee!! Kan deze producten aanbevelen, zeker de versterker en speaker combinatie heeft mij heel wat reviews doen raadplegen en luistersessies tot in Duitsland aan toe. Gamen is natuurlijk ook echt geweldig op een groot scherm met een volle punch aan geluid.
Ik wil die OLED ook _/-\o_ :| -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Aanrader qua kleuren en contrast. HDR latency valt me 100% mee sinds de laatste firmware.

Tegenwoordig is de 7 variant er ook, die heeft meer nits dus nog wat helderder. Die was er toen nog niet maar zo blijf je bezig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Faxanadu8 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:43:
Na lang meelezen toch maar een keer die van mij posten...

[afbeelding]

Zoals aan de schuine muur te zien betreft dit een zolder kamer, deze heb ik zo ingericht om de woonkamer discussies met de vrouw des huizes te kunnen vermijden ;) Zij kijkt haar all you need is love achtige shows en ik kan nu lekker even op zolder gamen of film/serie kijken. (elke avond dus)

Ik heb vanaf begin dit jaar de volgende producten gekocht en geplaatst.

LG OLED65E6V
Hegel H160 versterker
Monitor Audio Gold 200 speakers
Yamaha WXC-50 (als stream device voor internet radio/spotify connect etc)
Playstation 4 Pro
Xbox One S
Nintendo Switch
Rasperry Pi

Erg tevreden hiermee!! Kan deze producten aanbevelen, zeker de versterker en speaker combinatie heeft mij heel wat reviews doen raadplegen en luistersessies tot in Duitsland aan toe. Gamen is natuurlijk ook echt geweldig op een groot scherm met een volle punch aan geluid.
Mooie set! Lijkt mij ook fijn zo'n plek om rustig te kunnen zitten.

Heb je toevallig ook gekeken naar surround receivers? Ik heb zelf ook een Monitor Audio set en ben wel benieuwd wat je hebt vergeleken. Wil ooit nog mn Onkyo eens upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Laatst online: 23-11-2024
M-ThijZ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Mooie set! Lijkt mij ook fijn zo'n plek om rustig te kunnen zitten.

Heb je toevallig ook gekeken naar surround receivers? Ik heb zelf ook een Monitor Audio set en ben wel benieuwd wat je hebt vergeleken. Wil ooit nog mn Onkyo eens upgraden.
Bedankt!

Ja zeker, ik heb ook Dolby (gehad) in de woonkamer. Ik was persoonlijk het meest onder de indruk van de receivers van Cambridge Audio en Arcam. Respectievelijk de CXR lijn en de AVR lijn. Zelfs de Arcam instap AVR390 is al een beest! Google de reviews maar eens :)

Ik luister ook veel muziek en daar beoordeel ik de receiver/versterker op buitenom de feature set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:01:
[...]

Is dat niet gewoon het geluid van een B&W. Zo vond ik de CM8 ook klinken bij een luistersessie. Klinkt Alsof iemand praat met n sok in zijn/haar mond..... vergelijkbare KEF's (Q500 volgens mij hadden dat trekje ook.
Toen ik ging luisteren hadden ze dat niet.
Maar ja er word toch meer film gekeken en ze staan dan op DD dus dan staat EQ altijd aan.

Waar EQ dan weer wel voor zorgt is dat het dus eigenlijk niet uitmaakt welke speakers je koopt omdat EQ32 ze toch altijd corrigeert.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:55:
Waar EQ dan weer wel voor zorgt is dat het dus eigenlijk niet uitmaakt welke speakers je koopt omdat EQ32 ze toch altijd corrigeert.
Net als dat het niet uitmaakt welke auto je koopt, ze hebben veelal allemaal vier wielen 7(8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
FeaR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 05:11:
[...]

Net als dat het niet uitmaakt welke auto je koopt, ze hebben veelal allemaal vier wielen 7(8)7
Klopt helemaal :P

Niet iedereen hecht waarde of merkt zelfs het verschil tussen 300 en 3000 euro speakers. Heb zelf eens geüpgrade van de Jamo 426 set naar de 606, maar kon geen verbetering horen. Idem met een ander merk waar ik even niet op kan komen. Beide vloerstaanders zijn retour gegaan.

Dure speakers, speciale audiokabels gesmeed bij maanlicht en aparte DAC's is toch IMHO ten dele ook sentiment. Net als dat bij een auto het toch ook een groot deel sentiment is. Als je namelijk een beetje kan autorijden en anticiperen/vooruitkijken kun je in zowel een Ford Ka als een dikke BMW prima van A naar B. O-)

Maar dat is mijn (niet populaire) mening :Y)
er zijn genoeg mensen die wel verschil horen en dit ook kunnen waarderen... Maar ook genoeg "audiofielen" die het enkel gebruiken als bragging rights... Net als met auto's

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 26-06-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
@Waah Ik denk dat je van tevoren al wist (al dan niet bewust) dat met jouw stelling er zeker gereageerd zou gaan worden door mensen die het niet eens met je zijn. Ik denk dat je ook een verkeerd voorbeeld gebruikt met je automerk theorie.

Zelfs als je een leek (is in dit voorbeeld gelijk aan een "niet audiofiel") in een Ford Ka zet en vervolgens in een BMW 5-serie dan zal diegene wel degelijk opmerken dat de auto beter rijdt in alle opzichten, dit staat dan nog los van het feit dat je in beide gevallen van A naar B kan komen.

Echter als je het zou vergelijken tussen een Volkswagen Passat vs een BMW 5 serie dan zal het voor dezelfde leek een marginaal (of wellicht zelfs geen) verschil zijn. In mijn optiek werkt dat met audio hetzelfde; ik beschouw mezelf zeer zeker geen audiofiel (whatever that may be) maar weet wel dat er absoluut verschil zit in kwaliteit van materiaal en dat dit zeker hoorbaar is. Echter het marginale stuk is de vraag of je dat echt hoort of dat het veelal een bijdrage is aan je beleving. Oftewel, ga je met een goede set luidsprekers van €1500 het verschil horen tov luidsprekers van €3000? Hetzelfde voor versterkers, kabels,etc.

Een blinde audio test kan hier uitsluitsel over geven en ik denk dat er veel "audiofielen" hiermee nat gaan als ze dat zouden doen ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Ze hebben zo'n blinde test weleens gedaan met kabels. De startkabels en zelfs prikkeldraad werden vrij goed beoordeeld :o :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 23:55
BoltYes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:22:
Ze hebben zo'n blinde test weleens gedaan met kabels. De startkabels en zelfs prikkeldraad werden vrij goed beoordeeld :o :+
Denk dat je dit verhaal bedoelt? Erg leuk om te lezen, hilarische uitslag. Goed, testomgeving was suboptimaal, maar ja, wie heeft er nou een akoestisch perfecte kamer?
Mijn vloerstaanders hangen dan ook met 0.75mm2 Gamma kabel aan elkaar, niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Micktator schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Denk dat je dit verhaal bedoelt? Erg leuk om te lezen, hilarische uitslag. Goed, testomgeving was suboptimaal, maar ja, wie heeft er nou een akoestisch perfecte kamer?
Mijn vloerstaanders hangen dan ook met 0.75mm2 Gamma kabel aan elkaar, niks op aan te merken.
Ik heb bij een auto winkel wat kabels gekocht destijds.
Goedkoop en verbazingwekkend discreet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45
Waah schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:28:
[...]

Klopt helemaal :P

Niet iedereen hecht waarde of merkt zelfs het verschil tussen 300 en 3000 euro speakers. Heb zelf eens geüpgrade van de Jamo 426 set naar de 606, maar kon geen verbetering horen. Idem met een ander merk waar ik even niet op kan komen. Beide vloerstaanders zijn retour gegaan.

Dure speakers, speciale audiokabels gesmeed bij maanlicht en aparte DAC's is toch IMHO ten dele ook sentiment. Net als dat bij een auto het toch ook een groot deel sentiment is. Als je namelijk een beetje kan autorijden en anticiperen/vooruitkijken kun je in zowel een Ford Ka als een dikke BMW prima van A naar B. O-)

Maar dat is mijn (niet populaire) mening :Y)
er zijn genoeg mensen die wel verschil horen en dit ook kunnen waarderen... Maar ook genoeg "audiofielen" die het enkel gebruiken als bragging rights... Net als met auto's
Een set is zo zwak als de zwakste schakel. Veel mensen zeggen dat speakers veel verschil maken maar de gehele kern is belangrijk. Dus upgrades zijn alleen te horen als de rest van je set het ook toelaat. Ja ik heb dure speakers staan. Zijn ze beter dan de meeste speakers... ja, de diamanten tweeters geven echt een heel ruimtelijk en fijn geluid veel detail en niet schel in de oren. De keramische drivers laten ook meer horen bijv: Stemmen bevatten met meer detail in trillingen van de stembanden dan, meer karakter in de stem dus. Zo kan ik nog wel uren doorgaan :-)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Eindelijk alles aangesloten en werkend:
let niet op de rotzooi, nog niet klaar met verhuizen hehe

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4256/34761177433_3d6c3fb745.jpg

u ziet:

2x BNS Symphony 120
1x BNS Center 400
Marantz SR5500
philips 49pus6501

u ziet niet:

Harman Kardon Sub en Harman Kardon Surround speakers aan de muur :)

en ik moet zeggen het valt me niet tegen, de setup is best een allegaartje en zeer zeker niet nieuw. de HKTS heb ik gekregen (jaar of 4 oud?) de Symphonies zijn meer dan 20 jaar oud en de center weet ik eerlijk gezegd niet.

gezien mijn beperkte budget heb ik er wel een prima klinkende set van gemaakt om ten eerste lekker muziek mee te kunnen luisteren en een leuke film beleving te hebben :)

nu nog even wachten tot ik tijd heb om het audio meubeltje te maken, want alles staat nu op een oud ikea kast deurtje, er komt daar nog een kast in die dus in de muur valt. daarop komt dan de center speaker te staan en dat zou precies onder de tv moeten gaan passen 8)

daarnaast in de keuken nog:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4253/34761324923_8e38fee441.jpg

om ook daar nog wat mee te krijgen van de muziek

ik ben tevreden :9

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 27-06-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Mooi spul. Doe jezelf een lol, zet die BNS'en op een lage voet (30cm ofzo) en haal zeker de linkse wat van de muur links weg en naar voren. Moet jij eens opletten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
The Eagle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:32:
Mooi spul. Doe jezelf een lol, zet die BNS'en op een lage voet (30cm ofzo) en haal zeker de linkse wat van de muur links weg en naar voren. Moet jij eens opletten :)
over een voetje had ik zelf ook al nagedacht, wat zou je als afstand houden van de muur voor het schuiven. (en voor mijn info, wat is de theorie erachter?)

Edit: hmm wtf, ff van de muur af gezet en ik heb ineens een heel ander geluidsbeeld :+ :D _/-\o_

ook t idee dat de sub nu anders klinkt, lijkt dieper 8)7

edit2: @The Eagle thanks voor de tip: ben even wat "audiofiele' nummers aan het beluisteren, hoe kan dit haha :D het hele randje tussen ik hoor mijn subwoofer niet of hij staat veel te hard is weg. heb m zojuist terug gezet en het is nu een super aanvulling. je hoor t m wel maar je ziet m niet zeg maar. stereobeeld lijkt ook veel beter

[ Voor 37% gewijzigd door Reloader op 27-06-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Vrijdag

De Zwarte

Micktator schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Prikkeldraad speakerkabel! Ideaal tegen huisdieren en lastige visite met slopende kleine kinderen :+

Klinkt vast vlijmscherp! Maar niet te vaak Madonna's "Rain" of Prince's "Purple rain" luisteren want dan wordt het geluidsbeeld wat roestig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, wat een verschil. Dolby digital vs DTS. Bij DTS zit er veel meer 'dynamiek' in het geluid. Gisteren Max payne via DTS zitten kijken, wat een geluid. B)

Het blijkt dus dat DTS een iets hogere bandbreedte in het geluid heeft zitten dan DD dat normaal heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icr500
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09-2024
Na tientallen pagina's te hebben gelezen vond ik het wel leuk om mijn bijna afgeronde installatie met jullie te delen. Ik heb een 4.20m brede ikea kast met straks in het kastje een Marantz SR5011, Nvidea Shield, Playstation 4 en een Harmony elite hub. Mijn speakerset is van Kef de T205 series. In de hoeken kun je de bekabeling uit de muur zien komen. Daarnaast heb ik een Sony 55x8509c UHD tv. Samen met mijn hue collectie voor de verlichting en straks een loungebank hoop ik dat ik voorlopig wel voorzien ben voor een aantal jaren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jPunwqu.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wUs6D6c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:16
icr500 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:51:
Na tientallen pagina's te hebben gelezen vond ik het wel leuk om mijn bijna afgeronde installatie met jullie te delen. Ik heb een 4.20m brede ikea kast met straks in het kastje een Marantz SR5011, Nvidea Shield, Playstation 4 en een Harmony elite hub. Mijn speakerset is van Kef de T205 series. In de hoeken kun je de bekabeling uit de muur zien komen. Daarnaast heb ik een Sony 55x8509c UHD tv. Samen met mijn hue collectie voor de verlichting en straks een loungebank hoop ik dat ik voorlopig wel voorzien ben voor een aantal jaren.

[afbeelding][afbeelding]
Ziet er strak uit, Wat heb je op de vloer liggen, beton? En wat kost dat per m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Reloader schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
[...]

over een voetje had ik zelf ook al nagedacht, wat zou je als afstand houden van de muur voor het schuiven. (en voor mijn info, wat is de theorie erachter?)

Edit: hmm wtf, ff van de muur af gezet en ik heb ineens een heel ander geluidsbeeld :+ :D _/-\o_

ook t idee dat de sub nu anders klinkt, lijkt dieper 8)7

edit2: @The Eagle thanks voor de tip: ben even wat "audiofiele' nummers aan het beluisteren, hoe kan dit haha :D het hele randje tussen ik hoor mijn subwoofer niet of hij staat veel te hard is weg. heb m zojuist terug gezet en het is nu een super aanvulling. je hoor t m wel maar je ziet m niet zeg maar. stereobeeld lijkt ook veel beter
Heel simpel. Geluid straalt rondom af. Bij hedendaagse speakers hebben ze het richten redelijk onder controle, maar zeker oudere speakers hebben gewoon de ruimte nodig. Mooi dat het werkt :)
Enne, you're welcome ;)

@Verwijderd : DTS is al 10+ jaar oud, DD is inmiddels zwaar antiek. Er is nog veel beter te krijgen. Kost je een nieuwe receiver, heb je meteen streaming.
En dat durf ik blind te zeggen zonder dat ik weet wat je hebt staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:58:
[...]
@Verwijderd : DTS is al 10+ jaar oud, DD is inmiddels zwaar antiek. Er is nog veel beter te krijgen. Kost je een nieuwe receiver, heb je meteen streaming.
Ik was er al wat langer mee bezig een nieuwe reciever uit te zoeken. Nog een antieke STR-DG-500 van sony staan. Voor films is het prima. Qua speakerset heb ik momenteel een Onkyo set staan: https://www.homecinemacen...kyo-sks-ht978thx-set.html

De woofer explodeert als een malle met sommige scenes. Maar vele malen beter met DTS dan DD in dit geval. Ik weet niet wat de PS4 / Netflix allemaal ondersteund, het zal ook niet geweldig veel zijn denk ik.

Enige jammere is de Film1 app op de PS4 die alleen in Stereo geluid weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

BasvanS schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Ziet er strak uit, Wat heb je op de vloer liggen, beton? En wat kost dat per m2?
Of egaline waar plak-PVC opkomt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:16
timovd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:35:
[...]

Oftopic: Dat zou zonde zijn! Super mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
timovd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:35:
[...]

Ik heb er een gietvloer in laten leggen/gieten. Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
[...]

Heel simpel. Geluid straalt rondom af. Bij hedendaagse speakers hebben ze het richten redelijk onder controle, maar zeker oudere speakers hebben gewoon de ruimte nodig. Mooi dat het werkt :)
Enne, you're welcome ;)

vandaar dat mijn Xiaomi Mibox dus geen fatosenlijk geluid geeft op mijn marantz :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga maar weer eens een rondje audiomythes doen :P. Niet om betweterig te doen, maar omdat ik het belangrijk vind dat mensen met de juiste informatie keuzes maken. Er wordt hier met zoveel stelligheid zoveel neergezet, soms doet dat me pijn ;(.
Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:45:
We kunnen er uren over discussiëren maar tussen 2x1,5mm bedrading van een oude en wss vervuilde kopersoort, naar een zuivere verse fijnaderige koperdraad die 2x4mm is, dan ga je dat niet alleen meten maar ook gewoon horen. :)
Als ik het over meten heb, heb ik het over meten van zodanige verschillen in de geluidsweergave dat mensen dit kunnen horen (bijvoorbeeld meet dan 1db in de response bij een bepaalde frequentie). Dat soort verschillen ga je niet meten. Dat je elektrische verschillen kan meten (weerstand bijvoorbeeld) uiteraard wel. Maar dat is niet interessant, het gaat om meetbare verschillen in weergave.
xbeam schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:55:
[...]

Mjah, EQ32 kan op zich wel het een en ander recht trekken, maar een speakerweergave is vrij complex. Het is niet alleen een "Rechte response", maar ook een constante directiviteit, een goede verhouding tussen directe en gereflecteerde respons en een lage vervorming. EQ32 kan dat verschil niet "horen" en zal met name in het mid en hoog de plank geheid mis slaan.

Een goede speaker met een vrij rechte resons, constante directiviteit, lage vervorming zijn niet te vervangen door EQ32.
Waah schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:28:
[...]

Dure speakers, speciale audiokabels gesmeed bij maanlicht en aparte DAC's is toch IMHO ten dele ook sentiment.
Goede speakers is geen sentiment. Dure speakers en de rest is dat wel 100%, dat heeft allemaal 0,0% invloed op de objectief meetbare weergave van het geluid.
[...]

?? Laag tot ongeveer 100Hz straalt rondom af (dat is een fysiek gevolg van de verhouding tussen het formaat van de speaker en de lengte van de geluidsgolf). Een tweeter (of dat nu een oude konustweeter is of een moderne dome) bij 15Khz zal altijd sterk gebundeld weergeven (zelfde principe, andere kant op). Dat was vroeger zo en dat is nu zo. Er zijn maar weinig uitzonderingen waar dit akoestische probleem is aangepakt: Speakers met dipool laag en mid weergave, speakers met cardoide systemen (om het laag te bundelen) en dat dan gecombineerd met een tweeter in een waveguide (om het hoog goed aan te laten sluiten qua bundeling).

Zulke speakers koop je niet in de winkel. Zo'n beetje alle moderne speaker hebben dezelfde problemen als die oudjes. Een B&W CM7/8/9 bijvoorbeeld zou ik modern en populair durven noemen, die is wel ontworpen zodat er geen enorme verspringen zitten in de directiviteit, maar die stralen in het (sub) laag rondom en bundelen in het mid (door die grote midwoofer) en hoog (door de tweeter) behoorlijk meer.
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:46:
Jezus, wat een verschil. Dolby digital vs DTS. Bij DTS zit er veel meer 'dynamiek' in het geluid. Gisteren Max payne via DTS zitten kijken, wat een geluid. B)

Het blijkt dus dat DTS een iets hogere bandbreedte in het geluid heeft zitten dan DD dat normaal heeft.
DTS heeft inderdaad een hogere bitrate, maar dat verklaart niet het dynamiek. Als dat verschil zo groot is, dan is de audiomix gewoon anders (verschillende films vergelijken is sowieso niet goed), dat zie je soms binnen één film wel. Maar als je dezelfde mix op DD en op DTS luistert, dan moet je erg je best doen om de verschillen te horen (niveau MP3 op 160kbps onderscheiden van een van 320kbps in een blinde test, dat lukt bijna niemand).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ook weer eens een update van mijn kant. Mijn Advance Acoustic eindversterker is vervangen door een Rotel RB 1582 mk II (2x 200w). En er is een woofer bijgekomen voor de (sub)laag, een SVS PB13 ultra, zware jongen.. Via mini dsp overgang rond de 60hz geregeld. Later alles afgemeten met de REW software. Ben er bijna, heb een lastige kamer (L-vorm), denk nog een keertje meten en tunen. Maar het klinkt nu al zooo veel beter dan voorheen (de B&W's zijn onder de 50hz echt (te) zwak namelijk).

Erg tevreden over het heldere geluid (veel detail, erg strak) uit de Rotel eindversterker. Vele malen beter dan de RA 1570 (die echt te zwak was om alleen de B&W's aan te sturen).

Anyway; foto!
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jBBCNv/IMG_7553.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gZY3Ua/IMG_7603.jpg
cdn images

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Sinds vandaag start mijn Denon receiver zo op...
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170703/a4794dd62c6ab67b09400fd28f0301ea.jpg

Dit ter voorbereiding op 3D-audio in de Chamber of Dreams *O*

Wordt vervolgd...

Edit: het volledige proces kunnen jullie zoals gewoonlijk volgen bij de buren :)

[ Voor 24% gewijzigd door HTip op 03-07-2017 23:09 ]

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
'cinemike' ook even in beeld ;) _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Het heeft even geduurd maar eindelijk is mijn AV meubel en zithoek af (verlichting en aankleding daargelaten). Het wachten was op het werkblad. Het is een blad van 4.20 m welke ik op maat heb laten zagen naar 3.050 m. Vervolgens heb ik deze behandeld met transparante eiglans meubellak van Glitsa. Het resterende deel van het blad heb ik verwerkt in de salon tafel zodat het geheel meer naar elkaar toe komt.

Wat je ziet:
- Philips 49"
- Magnat Sigma 1000

Meubel:
- Ikea kasten
- Werkblad

Wat je niet ziet:
- Yamaha RX-A2020
- RPi 3 (Kodi/TV/Steam)
- IR repeater (kast kan dicht blijven)
- Epson TW-3200 (niet zichtbaar op foto)

Projecteren doe ik op de muur. Ik moet nog experimenteren met de 'BlackWidow' verf wat het beeld ten goede moet komen.

Afbeeldingslocatie: https://www.nasdag.nl/images/GoT/15.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door panomi op 04-07-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:20
Waar heb je dit tv meubel vandaan, Ikea? Opstelling ziet er erg strak uit!
panomi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:39:
Het heeft even geduurd maar eindelijk is mijn AV meubel en zithoek af (verlichting en aankleding daargelaten). Het wachten was op het werkblad. Het is een blad van 4.20 m welke ik op maat heb laten zagen naar 3.050 m. Vervolgens heb ik deze behandeld met transparante eiglans meubellak van Glitsa. Het resterende deel van het blad heb ik verwerkt in de salon tafel zodat het geheel meer naar elkaar toe komt.

Wat je ziet:
- Philips 49"
- Magnat Sigma 1000

Wat je niet ziet:
- Yamaha RX-A2020
- RPi 3 (Kodi/TV/Steam)

Projecteren doe ik op de muur. Ik moet nog experimenteren met de 'BlackWidow' verf wat het beeld ten goede moet komen.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

@panomi gave Ikea-hack!
Denk je wel aan ventilatie voor je receiver? Heb zelf een soortgelijke kast en op warme zomerdagen schiet mn receiver af en toe in thermal protection als ik het deurtje dicht laat.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Mooi gedaan zo @panomi, lekker strak allemaal! Mooi ook zo'n houten blad er op... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 10:47
HTip schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:40:
[afbeelding]

Wordt vervolgd...

Edit: het volledige proces kunnen jullie zoals gewoonlijk volgen bij de buren :)
Als ik zo je topic bij de buren bekijk, dan ben je precies al wel heel lang bezig om je project af te werken. Coole ruimte man! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Pjotr22 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:42:
'cinemike' ook even in beeld ;) _/-\o_
Haha, is ook erg moeilijk om een apparaat in mijn set te fotograferen zonder dat logo dat alles beter maakt oOo
Robin Verbeek schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Als ik zo je topic bij de buren bekijk, dan ben je precies al wel heel lang bezig om je project af te werken. Coole ruimte man! _/-\o_ :9~
Dank je Robin d:)b

Ik ben sinds 2007 bezig en de ruimte was eind 2010 klaar. Tenminste wat de bouw betreft. De apparatuur heeft afgelopen jaar en dit jaar een grote upgrade gekregen. Ben helemaal voorbereid op 4K en 3D-audio.

Hier op tweakers staat een video-interview van mij. Het is wel van 2013, maar alleen de apparatuur is nu anders :+

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Laatst online: 10:47
HTip schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:35:
[...]

Haha, is ook erg moeilijk om een apparaat in mijn set te fotograferen zonder dat logo dat alles beter maakt oOo

[...]

Dank je Robin d:)b

Ik ben sinds 2007 bezig en de ruimte was eind 2010 klaar. Tenminste wat de bouw betreft. De apparatuur heeft afgelopen jaar en dit jaar een grote upgrade gekregen. Ben helemaal voorbereid op 4K en 3D-audio.

Hier op tweakers staat een video-interview van mij. Het is wel van 2013, maar alleen de apparatuur is nu anders :+
Dat de bouw op zich dan ook 3 jaar duurde zal wel te maken hebben met dat je er tijdens de week er niet aan kon werken?

Maar soit, het leukste moment is volgens mij als het helemaal af is. 8) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Robinho96 op 04-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Robin Verbeek schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:38:
[...]

Dat de bouw op zich dan ook 3 jaar duurde zal wel te maken hebben met dat je er tijdens de week er niet aan kon werken?

Maar soit, het leukste moment is volgens mij als het helemaal af is. 8) :+
De bouw is in fasen gebeurd.

Fase 1: Begin 2009 afgerond. We konden film kijken, maar er moest nog veel afgewerkt worden
Fase 2: Eind 2009 afgerond. Afwerking (bijna) naar wens, maar geluid nog niet.
Fase 3: Eind 2010/Begin 2011 afgerond. Akoestiek helemaal op orde. Beeld en geluid naar wens (op dat moment)

Met het optimaliseren van de akoestiek ben ik het meeste tijd kwijt geweest. Er waren dagen/weken dat alle vrije tijd (ook door de week) opging aan de bouw. Er zijn perioden geweest dat ik even helemaal niets heb gedaan (beetje klusmoe) en er zijn perioden geweest dat ik niets kon doen (door studie, e.d.). Ik heb het aantal uren niet bijgehouden, maar ik denk dat ik zou schrikken hoeveel dit zou zijn.

Maar het feit dat we (bijna) alles helemaal zelf hebben gedaan geeft uiteindelijk heel veel voldoening 8)

Eigenlijk is het nooit helemaal af, vandaar ook mijn nickname HTip (Home Theater in progress) oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Hier ook mijn huiskamer setup maar eens neerzetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.riqy-online.nl/wp-content/gallery/diversen/DSC_0362.JPG

Wat u ziet:

Fronts: 2x Yamaha NS-555
Midden: 1x Yamaha sateliet (nog te vervangen)
Versterker: Yamaha RX-V363
Sub: Yamaha actieve sub
TV: LG 49UH850V
XBOX ONE (mogelijk soon to replace voor XBOX ONE X)
Nintento Switch

Wat u niet ziet:

Rears: Yamaha satelietspeakers

[ Voor 16% gewijzigd door Riqy op 04-07-2017 22:32 . Reden: afbeelding stuk ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robbie521
  • Laatst online: 16-02 10:07
Riqy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:51:
Hier ook mijn huiskamer setup maar eens neerzetten:

[afbeelding]

Wat u ziet:

Fronts: 2x Yamaha NS-555
Midden: 1x Yamaha sateliet (nog te vervangen)
Versterker: Yamaha RX-V363
Sub: Yamaha actieve sub
TV: LG 49UH850V
XBOX ONE (mogelijk soon to replace voor XBOX ONE X)
Nintento Switch

Wat u niet ziet:

Rears: Yamaha satelietspeakers
Bij mij valt alles in de categorie "wat u niet ziet"
( de foto werkt niet ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

[afbeelding]

Wordt vervolgd...

Sinds gisteren krijgt het plan verder vorm. Ik heb gekozen voor de volgende onderdelen:

Speaker: Cabasse Io2 Black Pearl
Afbeeldingslocatie: https://hainet.ru/upload/files/big/1448440433.jpg

Speakerkabel: Taga Audio TAVC-10 C/G 10 AWG Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:30:
@panomi gave Ikea-hack!
Denk je wel aan ventilatie voor je receiver? Heb zelf een soortgelijke kast en op warme zomerdagen schiet mn receiver af en toe in thermal protection als ik het deurtje dicht laat.
Klopt, daar kwam ik dus van de week ook achter. Hij was nog niet in de thermal protection geschoten, maar de warmte ontwikkeling is wel fors. Ik had nog wat ventilatoren liggen, echter maakten de lagers wat lawaai.

Wat ik nu wil doen is 2 stille fans koppelen aan een ESP en d.m.v. een temperatuur sensor aansturen. Het geheel sluit weer aan op HomeAssistant. De versterker geeft namelijk op de USB altijd stroom en dit is nu ook weer niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door panomi op 05-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500

Wat je ziet:
- Philips 49"
- Magnat Sigma 1000

Meubel:
- Ikea kasten
- Werkblad

Wat je niet ziet:
- Yamaha RX-A2020
- RPi 3 (Kodi/TV/Steam)

[afbeelding]
Ha! ik heb dezelfde bank gisteren geleverd gekregen, maar dan in antraciet. Een hele fijne bank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45
[afbeelding]

Wordt vervolgd...

Auro is leuk! Mijn datasat heeft zojuist een DTS X update gehad. En van de week de nieuwe fast en furious gekeken. Ik moet zeggen dat alles aardig op elkaar lijkt Atmos/auro/ dts X . Het zit hem voornamelijk in de mixing heb ik het idee.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Hmm denk ik ook origineel te zijn.. Dat meubel heb ik bijna precies zo. Ook een hoogglans Ikea meubel en daarop een houten blad op maat laten zagen. In mijn geval onbewerkt eiken. :D

:+ Alleen ik had hem eerder!! lekker puh! :+ hahaha ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tl0wUHo3r4jI0U2ZDeepWmOG/medium.jpg
Klik voor groot..

En owja.. "Let niet op de rommel" hahaha .. het gaat even om de kast.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuke tafeltjes! :p Hebikzellufook :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Masterkale1 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Auro is leuk! Mijn datasat heeft zojuist een DTS X update gehad. En van de week de nieuwe fast en furious gekeken. Ik moet zeggen dat alles aardig op elkaar lijkt Atmos/auro/ dts X . Het zit hem voornamelijk in de mixing heb ik het idee.
Heb jij ook Auro? Leuk!

Ik heb al grote verschillen ervaren tussen Atmos en Auro. DTS:X heb ik wel een keer gehoord, maar niet in een direct vergelijk. Zijn technisch ook erg verschillende formaten en met name de plaatsing van de speakers maakt nogal veel uit. Wel jammer dat er niet een standaard is opgezet zoals 5.1 of 7.1.

En elke soundtrack staat of valt met de mix. Daar is de ene studio beter in dan de andere.

Heb de trailer gezien van F&F 8... gaaf die onderzeeër die van onder het ijs naar boven komt 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• icr500
Een tussentijdse update. Het begint er eindelijk een beetje op te lijken. De bank is gezet, tvmeubel, speakers en de tv zijn opgehangen.
https://i.imgur.com/Nmk0A3W.jpg
https://i.imgur.com/us4ttFW.jpg
https://i.imgur.com/qSnaLYr.jpg
https://i.imgur.com/nlOIZUB.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 07-07-2017 13:50 . Reden: Zie de TW betreffende foto size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Heel strak! Is het mogelijk de front speakers nog wat omlaag te richten? Je zit er wel stevig off axis op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

icr500 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:35:
Een tussentijdse update. Het begint er eindelijk een beetje op te lijken. De bank is gezet, tvmeubel, speakers en de tv zijn opgehangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen last van echo?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:29
Nu zal hij daar vast last van hebben, maar hij is nog bezig met inrichten ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Eddye op 07-07-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvanSanten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:09

Wat je ziet:
- Philips 49"
- Magnat Sigma 1000

Meubel:
- Ikea kasten
- Werkblad

Wat je niet ziet:
- Yamaha RX-A2020
- RPi 3 (Kodi/TV/Steam)

[afbeelding]
Nu ben ik zelf ook van plan deze Ikea hack te gaan bouwen maar mijn doen jullie de kastendeurtjes open voor bijvoorbeeld de experia box/PS4/Nvidia shield of gaan de infraroodstralen van de afstandbedieningen etc gemakkelijk door de deurtjes heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
JvanSanten schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Nu ben ik zelf ook van plan deze Ikea hack te gaan bouwen maar mijn doen jullie de kastendeurtjes open voor bijvoorbeeld de experia box/PS4/Nvidia shield of gaan de infraroodstralen van de afstandbedieningen etc gemakkelijk door de deurtjes heen?
Je kunt hiervoor een IR repeater gebruiken. Mijn 'oog' hangt onder de tv en stuurt de signalen de kast in. Deuren kunnen hierdoor dus gesloten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
Jag schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:39:
Heel strak! Is het mogelijk de front speakers nog wat omlaag te richten? Je zit er wel stevig off axis op deze manier.
Nee is niet mogelijk, maar voor mij is het geluid in tegenstelling tot wat ik hiervoor had(philips fidelio E5) ruimschoots verbeterd. Ik ben zeer tevreden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
Echo wel, maar is zeker niet storend te noemen. Daarnaast zal het met de tijd ook verminderen aangezien ik nog een aantal meubelstukken mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
JvanSanten schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Ik had zelf ook een Besta kast met een ps4, Nvidia shield en een iptv box achter gesloten deurtjes. Infraroodstralen gaan zeker niet door de kastjes heen. Ik had dit opgelost door een logitech harmony afstandsbediening te gebruiken. Werkt super.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 03-09 15:22
Dit jaar in een nieuwbouw huis gaan wonen. En redelijk vrij spel van de vrouw gekregen om de TV hoek in te richten. Ik heb het meubel door een meubel bouwer laten maken precies hoe ik hem wilde. Onder het meubel zit een philips hue led strip verwerkt.

In het meubel staat de volgende apparatuur:
Denon X3100W
Cambridge Audio 651W
KPN tv kastje
Center Speaker van B&W CM series S2
KPN wifi versterker
Daarnaast de CM8 S2's en de 10CM S2 sub.
De TV is de Samsung UE65HU7500
Achter staan 2 CM1 S2's

Ik gebruik de set voornamelijk voor films en series. Deze worden bekeken via de Plex app op de Samsung TV.

Voorkant

achterkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Prachtige set en opstelling! De speakers zouden beter tot hun recht komen met een goede (eind)versterker, maar dit is verre van slecht.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:14
vincent44 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:14:
Dit jaar in een nieuwbouw huis gaan wonen. En redelijk vrij spel van de vrouw gekregen om de TV hoek in te richten. Ik heb het meubel door een meubel bouwer laten maken precies hoe ik hem wilde. Onder het meubel zit een philips hue led strip verwerkt.

Denon X3100W
Cambridge Audio 651W
KPN tv kastje
KPN wifi versterker
Achter staan 2 CM1 S2's

Ik gebruik de set voornamelijk voor films en series. Deze worden bekeken via de Plex app op de Samsung TV.

[afbeelding]

[afbeelding]
Érg mooi. Ik lurk hier wat mee omdat ik een nieuw huis heb gekocht waar ik over een paar maanden in ga, dus kan ik het ook weer allemaal opnieuw gaan inrichten :P Maar, zie ik nou goed dat je geen plinten hebt, en dat bij die box (van de kleine) er wit op een groene muur zit? :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
timovd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:45:
Prachtige set en opstelling! De speakers zouden beter tot hun recht komen met een goede (eind)versterker, maar dit is verre van slecht.
Ja ik vind de cambridge audio versterker die ik heb helemaal prima daar voor..
Just_A_User schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Érg mooi. Ik lurk hier wat mee omdat ik een nieuw huis heb gekocht waar ik over een paar maanden in ga, dus kan ik het ook weer allemaal opnieuw gaan inrichten :P Maar, zie ik nou goed dat je geen plinten hebt, en dat bij die box (van de kleine) er wit op een groene muur zit? :P
Plinten moet ik idd nog plaatsen. Ze liggen al klaar. Maar nog geen zin gehad om er aan te beginnen :+
Voor zover ik weet zitten er verder geen wit op de groene muur. Behalve misschien op hoogte waar de plinten straks komen.

[ Voor 49% gewijzigd door vincent44 op 08-07-2017 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjotr22
ik vroeg me af waarom t geluid van mn rears slechter werd...

na enig speurwerk en onverwacht bezoek van een heuse muis in de kamer....

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/59zl14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
Pjotr22 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:18:

[afbeelding]
Pfff, ben je mooi klaar mee... :'(

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 06:54

[afbeelding]
Hoe komt dat beest achter je plint dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

vincent44 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ja ik vind de cambridge audio versterker die ik heb helemaal prima daar voor..

[...]
Hoe is de Cambridge aangesloten? Als je 6 kanalen afspeelt stuurt de Denon de fronts dan via de pre-out naar de Cambridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
timovd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Hoe is de Cambridge aangesloten? Als je 6 kanalen afspeelt stuurt de Denon de fronts dan via de pre-out naar de Cambridge?
Alleen de fronts zijn op de cambridge aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Terrz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Je wilt niet weten hoe flexible die beestjes zijn.

Maar goed balen zo te zien

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volledig offtopic: Ik heb me door een verdelger wel eens laten vertellen dat de gemiddelde huismuis ongelooflijk flexibel is en door een gaatje met de diameter van een potlood past...

[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 10-07-2017 17:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Olli
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02-2023
Hallo , ik gebruik een onkyo TX-RZ800
Klipsch reference premiere luidsprekers
Klipsch r 115 sw
Klipsch RP 280F
Klipsch rp-450c
Klipsch r-15m

Konig ofc 2x4mm luidspreker kabel .

Grtz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Den Olli Leuk, maar waar zijn de foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

[afbeelding]
Vervelend voor je -O- Ik heb gelukkig alleen last van spinnen in de kelder. Muizen of andere knaagdieren nog niet gezien. Is de schade groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman

[afbeelding]
Dude :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
Den Olli schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:58:
Hallo , ik gebruik een onkyo TX-RZ800
Klipsch reference premiere luidsprekers
Klipsch r 115 sw
Klipsch RP 280F
Klipsch rp-450c
Klipsch r-15m

Konig ofc 2x4mm luidspreker kabel .

Grtz
foto's ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Terrz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Ja die vraag had ik eerst ook, denk dat ie de plint had weggehaald om erachter te zoeken of zo, en toen een lekker kabeltje tegenkwam.

nb
nog niet gevangen..

zichtbare schade valt nog mee, maar ben net terug van 2 dagen externe training, heb nog niet overal kunnen kijken. Mn vriendin zei dat ie steeds achter de tv kast vandaan kwam... :o :? :/

[ Voor 22% gewijzigd door Pjotr22 op 12-07-2017 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 09:23
Tijd voor een kat in huis :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
https://i.imgur.com/Q5pjdd7.jpg

Wat je ziet:

LG OLED 55B6
Playstation Camera
KEF LS50 Wireless
Nike Air Max 1 Pinnacle Mushroom

Wat je niet ziet:

Playstation 4 Pro
Playstation VR + Aim + Move
Nvidia Shield TV (DS916+ in de meterkast)
Logitech Harmony Elite
Switch

Meubel is zelf geklust, geïnspireerd door Unnu/Clic. Is een Ikea Besta met aan de voorkant een MDF plaat (vastgemaakt met magneetjes). De MDF plaat heeft verder drie uitgezaagde gaten (voor eventuele center speaker/IR/achteraf niet nodig geweest..) en is omwikkeld met speakerdoek.

KEF's zijn vorige week binnengekomen en heb ik uiteindelijk verkozen boven een setje B&W CM10 S2 + NAD C388. Helemaal verliefd! Gaan later misschien op stands, maar klinken zo ook al goed en zitten op oorhoogte.

Setje is voor nu af :) !

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 12-07-2017 18:19 . Reden: Zie de TW betreffende foto size. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Mooi setje, erg strak ook.
Ben hierdoor heel benieuwd naar de rest van je interieur. :+

Hoe is het laag van de KEF's?
Ik lees overal lovende kritieken over deze speakers, maar nergens wordt er gesproken over het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Nice!

Waarom de kefs? Kun je dit nog toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
vincent44 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:14:

Denon X3100W
Cambridge Audio 651W
KPN tv kastje
KPN wifi versterker
Achter staan 2 CM1 S2's

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe klinkt de sub?
Ik nu de cm9 en twijfel of er een sub bij moet en dan Ben ik bang dat 10cm net te klein is. Vanwegen de relatieve kleine conus.

Wat is jouw ervaring l?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
xbeam schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:00:
[...]

Hoe klinkt de sub?
Ik nu de cm9 en twijfel of er een sub bij moet en dan Ben ik bang dat 10cm net te klein is. Vanwegen de relatieve kleine conus.

Wat is jouw ervaring l?
Eerste ervaring is dat ik hem nog moet finetunen. Hij staat net. En ik ben er nog niet echt voor gaan zitten helaas. Met een kleintje die elke avond om 1900 uur naar bed gaat heb ik nog niet de tijd gevonden om hem even goed uit te proberen en af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:58:
Mooi setje, erg strak ook.
Ben hierdoor heel benieuwd naar de rest van je interieur. :+

Hoe is het laag van de KEF's?
Ik lees overal lovende kritieken over deze speakers, maar nergens wordt er gesproken over het laag.
Rest van het interieur is ook strak :+ Meer dan voldoende laag! Wilde eerst nog een REL T7i erbij, maar eenmaal thuis geluisterd is dat echt niet nodig. Zelfs de meest vuile techno nummers speelt is feilloos af. Met de DSP kun je nog voldoende spelen en kiezen (het zelf op less staan):

FREQUENCY RANGE (-6dB) Measured at 85dB/1m
40Hz – 47kHz (More bass extension)
43Hz – 47kHz (Standard)
46Hz – 47kHz (Less bass extension)
Depending on speaker settings
FREQUENCY RESPONSE (±3dB) Measured at 85dB/1m
45Hz – 28kHz (More bass extension)
50Hz – 28kHz (Standard)
61Hz – 28kHz (Less bass extension)
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:59:
Nice!

Waarom de kefs? Kun je dit nog toelichten?
CM10 was overkill voor mijn ruimte. Soundstage en laag van CM10 zijn beter dan de KEF's (KEF stelt overigens zeker niet teleur, het is een feestje!), maar niet EUR 3.000 beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die LS50's hebben meer ruimte nodig dan dat. Of heb je achterin foampluggen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Prachtig hoor.

Soundstage van de LS50 zal waarschijnlijk een stuk beter worden als je ze naast je meubel, los van de wand, op stands zet. De CM10 zal er ook naast gestaan hebben, dus had daar sowieso voordeel :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Die LS50's hebben meer ruimte nodig dan dat. Of heb je achterin foampluggen gebruikt?
Geen plugs. Ga op termijn de planten vervangen met stands :D Ik merk een overvloed aan bas, ook als ik met de DSP de bas lager zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een goed plan. Gaan ze echt beter van klinken. De overvloed die je nu hoort, komt echt doordat ze te weinig "ademruimte" hebben. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

HTip schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:28:
[...]

Sinds gisteren krijgt het plan verder vorm. Ik heb gekozen voor de volgende onderdelen:

Speaker: Cabasse Io2 Black Pearl
[afbeelding]

Speakerkabel: Taga Audio TAVC-10 C/G 10 AWG Premium
Sinds donderdag heb ik bovenstaande spullen in huis. Hieronder de IRL-foto's...

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/10ead4a89a1f1a4298da02d5643fb5db.jpg Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/e572011237dfc37ed7e5b063817fafd6.jpg Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/69b5a9d6724a23f233826d3abd86246a.jpg Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/375808dd485d40d30193f684be91363a.jpg Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/b3e8dd4f91f92aab7e8f5fbe17549b99.jpg Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/84b51a05b7d47548a2e6f498cbc53285.jpg

En uiteindelijk staat er een mooi bolletje op de Note 9
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/b473a51bfea96a86c3197161dec6fdf9.jpg

En zonder cover is het coaxiale systeem goed zichtbaar
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170713/3e7b00a41337e174ea6892a35fe24a02.jpg

Deze komen dus aan het plafond te hangen, 1 boven elke front/surroundspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:01
EmRuTToY schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Rest van het interieur is ook strak :+ Meer dan voldoende laag! Wilde eerst nog een REL T7i erbij, maar eenmaal thuis geluisterd is dat echt niet nodig. Zelfs de meest vuile techno nummers speelt is feilloos af. Met de DSP kun je nog voldoende spelen en kiezen (het zelf op less staan):

FREQUENCY RANGE (-6dB) Measured at 85dB/1m
40Hz – 47kHz (More bass extension)
43Hz – 47kHz (Standard)
46Hz – 47kHz (Less bass extension)
FREQUENCY RESPONSE (±3dB) Measured at 85dB/1m
45Hz – 28kHz (More bass extension)
50Hz – 28kHz (Standard)
61Hz – 28kHz (Less bass extension)

[...]

CM10 was overkill voor mijn ruimte. Soundstage en laag van CM10 zijn beter dan de KEF's (KEF stelt overigens zeker niet teleur, het is een feestje!), maar niet EUR 3.000 beter :+
Prachtige strakke set! Klinken die LS50 wireless zoveel beter dan de "normale" LS 50 's ?
Heb zelf een setje staan icm de Rel T7i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Prachtige strakke set! Klinken die LS50 wireless zoveel beter dan de "normale" LS 50 's ?
Heb zelf een setje staan icm de Rel T7i.
Geen idee, heb de LS50 niet beluisterd. Maar het zou me niet verbazen aangezien KEF hier de hele chain op zich heeft genomen. Ga een keer naar de audioboer om te luisteren zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
EmRuTToY schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:46:

Wat je ziet:

LG OLED 55B6
Playstation Camera
KEF LS50 Wireless
Nike Air Max 1 Pinnacle Mushroom

Wat je niet ziet:

Playstation 4 Pro
Playstation VR + Aim + Move
Nvidia Shield TV (DS916+ in de meterkast)
Logitech Harmony Elite
Switch

Setje is voor nu af :) !
Erg netjes!! Ben best beetje jaloers.....

Had een vraagje over de Nvidia Shield TV. Werkt dat goed met een Syno NAS?
Heb zelf een DS412+ in de meterkast staan en zat ook te denken aan deze mogelijkheid.
Wat vind je positief en als dat er is, negatief? En wat speel je er zoal mee, Plex...

Ps. Schoenen zijn ook erg mooi. Via Ebay gekocht? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frid0 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Heb zelf een DS412+ in de meterkast staan en zat ook te denken aan deze mogelijkheid.
Wat vind je positief en als dat er is, negatief? En wat speel je er zoal mee, Plex...

Je kan ze volgens mij gewoon op de site van Nike kopen : https://store.nike.com/nl...1DDQ6jEAQYASABEgIQdfD_BwE

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt!
Maar die zijn toch iets anders, kijk maar naar de swoosh van Nike.
Die is zwart op zijn schoenen en op de Nike site niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frid0 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Bedankt!
Maar die zijn toch iets anders, kijk maar naar de swoosh van Nike.
Die is zwart op zijn schoenen en op de Nike site niet
Kan je ze niet customizen ? :P

[/offtopic]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
[...]

Werkt super. Beste Android TV device out there. Gebruik Kodi en daar kun je alles tegenaan gooien (4K MKVs) :) Ook handig voor Plex, Spotify, Google Cast en emulatoren. Enige waar ik nu mee zit is dat ik haperingen heb in de keten van geluid via de Shield (Shield > HDMI > TV > OPTICAL OUT > LS50W), maar heb nog niet uit kunnen vogelen waar dat aan ligt.

Schoenen zijn de dames versie van de Pinnacle die Dennis postte :+ Uitverkocht overal, maar vast nog verkrijgbaar als je bereid bent EUR 200,- neer te leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door EmRuTToY op 17-07-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:39
@Frid0 heb hem zelf niet, maar als je goedkoper wil dan de Shield en de gaming/android-tv niet mist:
https://nl.hardware.info/...m7680-review-puike-player

Scheelt meer dan de helft en zou de ideale mediaplayer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:35
Waah schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:35:
@Frid0 heb hem zelf niet, maar als je goedkoper wil dan de Shield en de gaming/android-tv niet mist:
https://nl.hardware.info/...m7680-review-puike-player

Scheelt meer dan de helft en zou de ideale mediaplayer moeten zijn.
Als ik onder het artikel de reacties lees zijn die niet veelbelovend.

Ook een tweaker review is niet positief:
productreview: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
EmRuTToY schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Werkt super. Beste Android TV device out there. Gebruik Kodi en daar kun je alles tegenaan gooien (4K MKVs) :) Ook handig voor Plex, Spotify, Google Cast en emulatoren. Enige waar ik nu mee zit is dat ik haperingen heb in de keten van geluid via de Shield (Shield > HDMI > TV > OPTICAL OUT > LS50W), maar heb nog niet uit kunnen vogelen waar dat aan ligt.

Schoenen zijn de dames versie van de Pinnacle die Dennis postte :+ Uitverkocht overal, maar vast nog verkrijgbaar als je bereid bent EUR 200,- neer te leggen.
Klinkt goed. Jij heb dan de normale Mediaspeler of de Pro versie? Game doe je er niet op zeker? Aha, dat is wel handig. De Shield zou dan mijn Apple TV en Dune HD Smart D1 kunnen vervangen. Gebruik mijn Apple TV voornamelijk voor Spotify streamen en YouTube/Netflix. En de Dune HD Smart D1 voor al mijn media die op de DS412+ staan. Maar die is niet echt heel gebruiksvriendelijk. Mijn vriendin bv vind het niet een heel fijn apparaat en vind de Apple TV gebruiksvriendelijker.

De dames versie hahaha. Slim! Al moet je dan wel een klein maatje hebben.
Mmmm, nee dat niet maar het is wel erg leuk om bijzonder sneakers te hebben. Jij koopt ze veel online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
Purehz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Als ik onder het artikel de reacties lees zijn die niet veelbelovend.

Ook een tweaker review is niet positief:
productreview: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi review...
Blijft toch lastig als een grote sponsor/adverteerder een "slecht'product uitbrengt om er dan kritische review over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Waah @Frid0 en @Jasper1975 Daarom zit er ook een verschil tussen reviews en advertorials. En daarom hebben we naast de professionele reviews ook de gebruikersreviews.

V.w.b. die Eminent, is de prijs een voordeel en het feit dat je hem in Nederland zonder moeite kunt kopen. Verder is hij niet bijzonderder dan zijn Chinese concurrenten. Gelukkig wel net als bijvoorbeeld de Minix U9-H met een revisie van de s905/s912 in plaats van de originele soc. Elke Kodi (Android) box heeft zijn eigen voors en tegens. Deze Eminent dus ook. In de gebruikersreview staat dat hij geleverd wordt met Kodi 16.x en dat er alleen een 17.1 voor beschikbaar is. Dat is natuurlijk onzin. Als er Android 4.x op draait, kunt je maximaal Kodi 16.x draaien. Draait hij op Android 5.x of hoger, dan kan je alle andere recente Kodi's, oftwel 17.3 Krypton en de nightlies van 18.x Leah er op draaien. Volgens mij kan je als je ongeveer honderd Euro wil uitgeven beter een WeTek Core / Hub kopen. Heb je iets meer te besteden ga dan voor de Minix U9-H. Wil je "de beste", koop dan de nVidia Shield tv 16 GB (voor extra opslag hoef je geen 100 meer te betalen, dat kan ook via usb of NAS). Wees je echter bewust dat de nVidia Shield ook zijn eigen voors en tegens heeft, te beginnen met de hoge prijs en wat dingen met audio passthrough. Zie dit topic op het Kodi forum: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated July 2017) en deze op Tweakers: [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:46
Jorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:55:
Wees je echter bewust dat de nVidia Shield ook zijn eigen voors en tegens heeft, te beginnen met de hoge prijs en wat dingen met audio passthrough.
Vergeet vooral de brakke upscaling niet van de nvidia shield met 1080p content. Mijn C7 doet dat vele malen beter. Nu is het elke keer de output switchen van de shield voor 1080 en 4k content.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 17-07-2017 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik gebruik ook een nVidia Shield en ben er erg tevreden over. Had hiervoor een zelf gebouwde HTPC, maar liep toch telkens aan tegen de software, codecs e.d.
Sinds de overstap naar de shield geen enkel probleem meer. Speelt voor mij alle content af, alle gangbare geluidssporen (zoals DTS-HD e.d.) en grote blu ray bestanden.
Ik werk ook met een Synology Nas, geen enkel probleem. Ik zou niet meer terug willen.
Het enige wat ik mis is AirPlay. Dit zou ik handig vinden icm mijn iPhone en iPad. Maar gebruik nu vaak de ingebouwde chromecast om bijv iets te casten vanaf mn telefoon. Maar voor de rest kan ik rustig spotify, internetradio, Kodi e.d. gebruiken.

Ik zou hem iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Beetje off topic, maar hebben jullie ook zo slechte prestaties met die shield remote? Vind het toestel zelf super, maar die remote is echt soms enorm laggy. Al vanalles geprobeerd (nieuwe batterij ed) maar blijft zo. Met een app op iphone reageert die héél vlotjes. Staat wel in een afgesloten kastje, dus misschien is bluetooth signaal niet zo sterk?
Pagina: 1 ... 39 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic