Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vraagje aan de mensen die hun kabels niet in de muur hebben gefreesd:

Hoe zorgen jullie dat de surroundspeakers netjes van bekabeling zijn voorzien? Die van mij kunnen vanwege de beperkte ruimte eventueel op stands, maar veel waarschijnlijker is dat ze aan de muur bevestigd worden.

Daarnaast zit ik met in elk geval 1 deurpost en mogelijk zelfs 2 waar ik met meerdere speakerskabels netjes langs moet gaan. Hoe hebben jullie dat opgelost? Er moet voor UTP, coax en stroom waarschijnlijk al wat gefreesd worden, maar dat wilde ik zo beperkt mogelijk houden. (Er is hier vrijwel geen geaard stopcontact; i.p.v. utp ligt er enkel telefoonkabel; en van de 3 plekken met coax werkt er maar eentje... ;) ) Een alternatieve nette oplossing is daarom wel gewenst. Een kabelgootje langs een vloerplint vind ik niet zo bezwaarlijk, maar midden in het zicht lijkt me toch wat minder mooi.

Edit: Ik woon in een flat. De kruipruimte is de woning van de buren beneden mij. ;)
Het gaat me trouwens vooral om kabels die de hoogte in moeten:
  • Rondom een deurpost
  • Naar aan de muur bevestigde surroundspeakers
Heeft iemand een tip, of eventueel een foto?

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 31-05-2017 10:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:52:

Via de kruipruimte als die bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:35
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:52:

Hoe zorgen jullie dat de surroundspeakers netjes van bekabeling zijn voorzien? Die van mij kunnen vanwege de beperkte ruimte eventueel op stands, maar veel waarschijnlijker is dat ze aan de muur bevestigd worden.

Ik heb zelf plinten met onderaan een versmalling van de plint aan de achterkant. Daar heb ik nu, gecombineerd met de ruimte tussen de vloer en de muur kabels voor de achterspeakers doorheen gelegd. In dien dit niet mogelijk is door deurposten etc. dan kun je inderdaad van je kruipruimte gebruik maken of, wanneer de ondervloer dik genoeg is, hier een goot van 1 - 2 cm tussen laten.

* geen reclame maar ik heb de gladde plint van deze site gekocht.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd @Paul1987 Sorry, ik had erbij moeten vermelden dat ik in een flat woon. De kruipruimte is dus het appartement van de mensen onder mij. Ik denk niet dat mijn buren dat net zo grappig zullen vinden. ;)

Het gaat me trouwens vooral om het wegwerken van stukken kabel die de hoogte in gaan.
  • Rondom een deurpost
  • Omhoog richting aan muur bevestigde surroundspeakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:35
Jorgen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:57:
@Verwijderd @Paul1987 Sorry, ik had erbij moeten vermelden dat ik in een flat woon. De kruipruimte is dus het appartement van de mensen onder mij. Ik denk niet dat mijn buren dat net zo grappig zullen vinden. ;)

Het gaat me trouwens vooral om het wegwerken van stukken kabel die de hoogte in gaan.
  • Rondom een deurpost
Rondom een deurpost wordt altijd lelijk, tenzij je het mooi onder de vloer door kunt leggen. Maar omhoog aan de muur kan met een klein stukje kabelgoot in dezelfde kleur als de muur best netjes worden. Zo niet, dan toch frezen en blind ophangen denk ik. Spouw hoor je ook wel eens, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Als je het verkeerd doet heb je meer warmte verlies en het risico op meer geluid van eventuele buren.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Jorgen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:57:

• Rondom een deurpost
Ik woon ook in een appartement. Ik heb de kabels onder de plinten langs de muur lopen. Ze komen dan gewoon uit de vloer waar de speakers staan. Die heb ik dan op stands. Ik had net niet genoeg ruimte maar met deze zaag: https://www.bosch-do-it.c...-3165140651219-199896.jsp

Netjes mijn hardhouten vloer recht afgezaagd zonder hem eruit te halen. Zo passen er meerdere kabels langs.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Greetoz nergens langs een deurpost dus?
Ik denk nu zelf bijv. aan het maken van een lijst (bijv. van holle plint) langs de deurpost. De andere optie is de bestaande stopcontacten bekijken en kijken of er door die leidingen nog meer kabels passen. Denk dat dit met stroom + utp +coax + meerdere speakerkabels geen optie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 22:41
Jorgen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:00:
@Greetoz nergens langs een deurpost dus?
Ik denk nu zelf bijv. aan het maken van een lijst (bijv. van holle plint) langs de deurpost. De andere optie is de bestaande stopcontacten bekijken en kijken of er door die leidingen nog meer kabels passen. Denk dat dit met stroom + utp +coax + meerdere speakerkabels geen optie gaat zijn.
Ik heb 2 utp en 1x speakerkabel erlangs lopen. De platte plint dekt het mooi af. En nee niet langs deurposten. Dat zou ik zelf erg lelijk vinden om eerlijk te zijn en ik hoef niet langs deuren (een kabel gaat linksom en de andere rechtsom). Ligt ook aan je deurpost maar ik heb een jaren 30 appartement met nog de originele houten posten.. Kabels trekken in oude apartementen is sowieso een drama. Alles moet langs de vloer onder de plinten. 2x zoveel kabel nodig als in mijn vorige huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 31-05-2017 14:09 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

AVM V30 + 2x AVM M30:

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/mzukev6cp/WP_20170601_14_55_24_Raw.jpg

Eerdaags uit te breiden met een Oppo UDP-203.

Achterwand heb ik vervangen door multiplex; toch wat stevigheid voor het kastje, zonder de achterwand nog verder te vernielen. En met de deurtjes dicht zie je niets van mijn slordige zaagkunsten. :p

[ Voor 57% gewijzigd door SannrHerr op 01-06-2017 17:09 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn Marantz eruit, nieuwe reciever erin;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/20170531_233304kk.jpg
Arcam AVR850
B&W 683 S2
B&W 685 S2
Samung 55HU7500 (incl evo3500 kit)
Intel NUC (Kodi)
XB1
Horizon box (die bijna altijd uit staat ;) )
Nog altijd geen center of sub :o.

Kon hem 2e hands voor een hele mooie prijs op de kop tikken (3 maand oud, incl factuur en 5 jaar garantie). Stereo beeld is zoveel beter als mijn oude Marantz SR7008, oude stereo van mijn vader (Quad 33 / 303) klonk altijd een stuk beter op de speakers. Nu nog een setje CM10's als ik weer eens geld over heb ;).

Van het weekend eens met Dirac spelen.

[ Voor 101% gewijzigd door Tortelli op 01-06-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Als monteur heb ik al veel huizen gezien met audio installaties. Beste en mooiste oplossingen zijn buisjes weggewerkt in de vloer of in de muur. Vervolgens netjes afwerken met een inbouw doosje. Als dat niet kan, de kabels wegwerken achter een plint. Dit kan ik vrijwel alle gevallen. Alleen loop je het risico dat je nieuwe plinten moet kopen (online kosten die bijna niks). Enige probleem zijn de deur openingen. Dan kan je het beste een sleuf frezen en iets van een strip plaatsen. Dan ziet het eruit alsof het daar hoort :)

Laatst zag ik bij iemand doorzichtige kabelgootjes. Dat zag er strak uit. Alleen wel de kunst om de juiste maat bij de kabel te vinden.

random hit google: https://www.agkelektrosho...-0-meter-transparant.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Greetoz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb 2 utp en 1x speakerkabel erlangs lopen. De platte plint dekt het mooi af. En nee niet langs deurposten. Dat zou ik zelf erg lelijk vinden om eerlijk te zijn en ik hoef niet langs deuren (een kabel gaat linksom en de andere rechtsom). Ligt ook aan je deurpost maar ik heb een jaren 30 appartement met nog de originele houten posten.. Kabels trekken in oude apartementen is sowieso een drama. Alles moet langs de vloer onder de plinten. 2x zoveel kabel nodig als in mijn vorige huis.
Ik ga het nu waarschijnlijk zo doen: Vanuit een hoek in de hal, zo dicht mogelijk bij de vloer een gaatje boren naar de woonkamer. Dan hetzelfde, maar dan zo hoog mogelijk bij het plafond. Zo kunnen de kabels in de hal via een kabelgoot naar boven, zonder dat ik in de woonkamer kabels en gootjes over de muur heb lopen.Dan langs het plafond in de woonkamer een gootje waar alle kabels inpassen en achter de gordijnen in een hoek van de kamer weer naar beneden. Dat is denk ik het meest onzichtbaar zonder te frezen.
oosterhofjf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:43:
Als monteur heb ik al veel huizen gezien met audio installaties. Beste en mooiste oplossingen zijn buisjes weggewerkt in de vloer of in de muur. Vervolgens netjes afwerken met een inbouw doosje. Als dat niet kan, de kabels wegwerken achter een plint. Dit kan ik vrijwel alle gevallen. Alleen loop je het risico dat je nieuwe plinten moet kopen (online kosten die bijna niks). Enige probleem zijn de deur openingen. Dan kan je het beste een sleuf frezen en iets van een strip plaatsen. Dan ziet het eruit alsof het daar hoort :)

Laatst zag ik bij iemand doorzichtige kabelgootjes. Dat zag er strak uit. Alleen wel de kunst om de juiste maat bij de kabel te vinden.

random hit google: https://www.agkelektrosho...-0-meter-transparant.html
Er moeten sowieso al 3 speakerkabels door. Dus het moet niet te smal zijn.
In mijn vorige huis gewoon hele mooie hardhouten holle plinten en 1 deur met een drempel. Strakke kabelgoot onder de deur en het raam langs en presto. Hier is het dus een ramp. Het zou een bouwverplichting moeten zijn om elke kamer van (eventueel een extra aantal) holle buizen te voorzien waardoor je eenvoudig kabels kunt toevoegen, vervangen of verwijderen. Als ik iemand kan vinden die goed en betaal muren freest, ben ik ook al een eind, maar als dat niet hoeft... tja, dan liever zonder. Ik heb waarschijnlijk ook geen oplossing voor het vervangen van de coax of het aanleggen van utp en geaarde stroom; anders dan overal te gaan frezen.

Nou ja, hopelijk kan ik binnenkort genieten van al het moois dat besteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Tortelli schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:05:
Mijn Marantz eruit, nieuwe reciever erin;
[afbeelding]
Arcam AVR850

..
Dat is echt een beest, wauw gefeliciteerd!
Tortelli schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:05:

Horizon box (die bijna altijd uit staat ;) )
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat hij hem weinig gebruikt, lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pjotr22 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:56:
[...]

Dat is echt een beest, wauw gefeliciteerd!

[...]

Wat bedoel je daarmee?
Ik gebruik die Ziggo box idd nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Na hier regelmatig gehoord te hebben over zogenaamde t-amps, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een smsl sa36 pro gekocht via marktplaats. Vandaag is het apparaatje bezorgd en heb ik het aan een test kunnen onderwerpen.

Het is bijzonder hoeveel volume het apparaatje uit mijn dali zensor 5's weet te halen. Ik wist al dat het zinloos is te staren op specificaties, maar nu is het voor mij nogmaals bewezen dat 1w voldoende volume geeft voor 95% van de thuis toepassingen.

Wat me ook opvalt is dat het apparaatje de lage tonen van de ene track prima weet te vertalen naar de speakers, maar in de andere track weer niet. Waar dit door komt is me nog niet duidelijk.

Ik ga het apparaatje uiteindelijk inzetten in de serre of buiten in de tuin. Daar zal ik nog een mooie set tweedehands speakers voor kopen met hogere gevoeligheid, wellicht dat dan het laag ook wat meer uniform aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@LA-384 wat is een t-amp dan voor een ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Jorgen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:23:
@LA-384 wat is een t-amp dan voor een ding?
Dat zijn piepkleine versterkertjes die het alleraardigst doen. Ik heb er zelf ook een staan. De technische details ervan kan ik je niet geven. Ik heb er een in gebruik met mijn Tannoy Revolution Signature DC4's bij de computer en dat klinkt alleraardigst.

Doet niet onder voor dezelfde speakers bij de tv op een Onkyo 508 receiver.

Nou is die receiver natuurlijk ook maar een instapmodelletje, dus er zou meer uit de speakers gehaald kunnen worden ongetwijfeld, maar die t amp doet het dus best wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:59:
Na hier regelmatig gehoord te hebben over zogenaamde t-amps, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een smsl sa36 pro gekocht via marktplaats. Vandaag is het apparaatje bezorgd en heb ik het aan een test kunnen onderwerpen.
Wat heb je ervoor betaald? Ik sla even aan op het tuin verhaal, lijkt me wel wat voor in de schuur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:55:
[...]

Wat heb je ervoor betaald? Ik sla even aan op het tuin verhaal, lijkt me wel wat voor in de schuur namelijk.
Als je op marktplaats zoekt op "tripath" komen er 3 resultaten. Ik heb de 20w versie, voor €67,50 thuisbezorgd. Dat is meer dan genoeg voor een beetje speaker. Het volume dat je krijgt hangt ook af van de gevoeligheid van de speaker, mijn zensor 5's hebben een gevoeligheid van 88dB. Ik ga vandaag even testen met de zensor 1, die is wat kleiner en mogelijk daarmee niet dat gebrek aan laag.

Op ebay staan er ook 100-en, maar daar is het meer afwachten wat je krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 04-06-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Jorgen schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:37:
Dat hij hem weinig gebruikt, lijkt me ;)
Joh jij snapt ook alles... Mag duidelijk zijn dat ik doel op de knipoog; alsof we dondersgoed weten waarom de horizon box niet veel aan staat.. nou ik weet het niet, gebruik m zelf vaak voor journaal, voetbal, gewoon ff zappen etc. Dus vroeg me af wat hij bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap sarcasme en ironie best, maar dit kwam gewoon niet al te snugger over :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

nMad schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Haha bedankt! Al stelt het niet heel veel voor in vergelijking met jouw thuisbioscoop ;) Maar voor mij is dit momenteel het maximaal haalbare en ben er erg blij mee!

Nog niks speciaals gedaan ter verbetering van de akoestiek. Een kennis van mij heeft hier veel ervaring mee en heeft al in de ruimte wat testjes gedaan. De ruimte is gelukkig niet heel problematisch alhoewel de twee vlakke muren tegenover elkaar geven wel wat echo's geven. Hij raadde mij aan om eerst alles af te maken en vervolgens te gaan meten en vervolgens de nodige aanpassingen te doen. Enige echt stomme wat ik heb gedaan is om het verlaagde plafondje niet te vullen met enige massa. Het is nu een leeg blok gevuld met niks meer dan lucht die zich heel licht gaat gedragen als een 'luidspreker' op bepaalde frequenties, ik kan dit zelf echter vrijwel niet horen gelukkig..
Binnen jouw budget heb je iets heel moois neergezet, dus daar mag je best trots op zijn. d:)b

Wat de akoestiek betreft, de echo kan je redelijk eenvoudig oplossen met diffussiepanelen op de 1e reflectiepunten van je speakers. Hoe groot het oppervlak van de diffusie moet zijn ligt aan het afstraalgedrag van de tweeters. Hoe dan ook plaats je het midden van de diffusiepanelen ter hoogte van de tweeter.

Je verlaagd plafond zou je eventueel nog kunnen volspuiten met steenwol of iets dergelijks. Tenzij je het nog kan openmaken dan kun je het natuurlijk met steenwolplaten doen. Nog beter is Akotherm, maar is wel behoorlijk duurder. Risico van het volledig opvullen van die ruimte is teveel absorptie en daarmee een doods geluid, maar dat hangt helemaal af van de nagalmtijd.

Heb je wel eens met REW gewerkt? Daar kan je een meting mee doen en verschillende grafieken mee genereren, o.a. waterval en RT60 (nagalm).

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
HTip schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:41:
[...]
Je verlaagd plafond zou je eventueel nog kunnen volspuiten met steenwol of iets dergelijks. Tenzij je het nog kan openmaken dan kun je het natuurlijk met steenwolplaten doen. Nog beter is Akotherm, maar is wel behoorlijk duurder.
Waarom is Akotherm volgens jouw beter dan rockwool e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Akotherm is wat meer geluidabsorberend en kan in een ruimte net even iets meer demping brengen als zoiets als Rockwool. Ook net even wat beter isolerend, Kleren flink duurder.

Gelukkig qau gebruik ook een stuk fijn, dus dat scheelt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Finesse schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:06:
[...]

Waarom is Akotherm volgens jouw beter dan rockwool e.d?
De akoestische eigenschappen zijn (veel) beter dan de industrieplaten van Rockwool. Ten tijde van de bouw van mijn thuisbioscoop was Akotherm nog niet zo lang op de markt en was mijn akoestiekadviseur er nog niet voldoende mee bekend. Hij heeft toen Rockwool industrieplaat voorgesteld, exact type weet ik niet meer.

Bovendien heeft het niet de nadelen van steenwol en glaswol. Er ontstaat geen stof bij het verwerken, het is met speciale lijm rechtstreeks op muren en plafonds te monteren.

Kijk maar een hier: https://www.akoestiekwink...basic-d40-absorptieplaten

Ik heb de 5cm-variant gebruikt in mijn lattenabsorbers van mijn projectiewand. Is niet goedkoop, maar ik heb niet bezuinigd op de akoestiek, omdat akoestiek het belangrijkste is om een goed geluid te realiseren. In mijn interview hier op Tweakers laat ik iets zien van mijn projectiewand.

https://tweakers.net/vide...uisbioscoop-van-htip.html

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik ga ervan uit dat rockwool mits goed geplaatst en met voldoende densiteit een even goed resultaat geeft dan akotherm.

Citaat van Bert Stoltenborg dat ik ooit eens ben tegengekomen:
"Als je materiaal gebruikt dat rond de 50 kg/m^3 weegt, zit je goed waat betreft het beheersen van geluidsreflecties en staande golven."

En van Eric Dessart:
"De 221 is goed, de 231 onnodig duur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Finesse schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:51:
Ik ga ervan uit dat rockwool mits goed geplaatst en met voldoende densiteit een even goed resultaat geeft dan akotherm.

Citaat van Bert Stoltenborg dat ik ooit eens ben tegengekomen:
"Als je materiaal gebruikt dat rond de 50 kg/m^3 weegt, zit je goed waat betreft het beheersen van geluidsreflecties en staande golven."

En van Eric Dessart:
"De 221 is goed, de 231 onnodig duur"
Je kunt met Rockwool zeker een goed resultaat bereiken. Mijn paneelabsorbers zijn met Rockwool als absorberend materiaal gemaakt. Ik ken de uitspraken van Bert en Eric ook. Mijn adviseur is overigens Toine Dingemans, voormalig eigenaar van Soundscapes. Hij is ook de reden dat onze thuisbioscoop zo goed klinkt _/-\o_

Ik wil overigens geen discussie starten welk materiaal of welke akoestiekspecialist beter is ;) Ik heb al genoeg discussies op mijn werk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
HTip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:09:
[...]
Ik wil overigens geen discussie starten welk materiaal of welke akoestiekspecialist beter is ;) Ik heb al genoeg discussies op mijn werk :X
Discussie hoeft ook voor mij zeker niet ... maar ik vind het onderdeel akoestiek wel erg interessant en belangrijk, vandaar dat ik graag jouw mening verder hierin wou horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1JP98hB1VvQQ5VAqEtVdWFVQ/full.jpg

Inmiddels weer wat geupgrade in mijn set.

Wat je ziet:
Dali Ikon 6 SE (Hobo hifi edition)
Kef T301C
Ziggo Horizon Box
Yamaha Musiccast WXAD-10 streamer

Wat je niet ziet:
NAD T748 receiver
NAD C516BEE
Himedia H8 plus
Synology DS216play
Google Chromecast
Harman Kardon HKS7 achterspeakers

Wat te doen:
Achterspeakers vervangen door de Kef T101 of Dali Fazon Mikro
Himedia vervangen door een NUC

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 08-06-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Finesse schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Discussie hoeft ook voor mij zeker niet ... maar ik vind het onderdeel akoestiek wel erg interessant en belangrijk, vandaar dat ik graag jouw mening verder hierin wou horen.
Goed om te lezen dat je akoestiek belangrijk vind d:)b

Ik heb er binnen mijn mogelijkheden alles aan gedaan om de akoestiek optimaal te krijgen. Heb ook het geluk gehad dat ik Toine Dingemans heb leren kennen. Hij is helaas gestopt, maar was een autoriteit op het gebied van akoestiek en met name de muzikaliteit in thuissituaties.

Nooit gedacht dat de galmbak in mijn kelder (gem. nagalmtijd bijna 3 seconden :X) zo kon worden omgetoverd tot een ruimte waar je heel erg kan genieten van beeld en geluid op hoog niveau. Met name de controle in het laag is iets waar ik heel erg blij mee ben, want dat was het moeilijkste onderdeel om goed te krijgen. De paneel- en lattenabsorbers i.c.m. een RPG Modex Broadband bleken de oplossing. Vanaf 250Hz wordt door het plafond (Ecophon Sombra Ds) afgehandeld. En om de ruimte niet te doods te laten klinken tot slot ook nog diffusie toegepast op de fronts.

Ik kan iedereen aanraden zich net als jij te verdiepen (want als je Bert en Eric kent ben je goed bezig _/-\o_) in akoestiek om het optimale uit je set en ruimte te halen. Zelfs in een woonkamer zijn er mooie oplossingen beschikbaar. Een betere en effectievere upgrade kan je eigenlijk niet doen. Echter voor de consument is het moeilijke materie, dus inschakelen van een specialist is zeker een goed idee. En gelukkig zijn er steeds meer bedrijven waar je terecht kunt voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:40:
[afbeelding]

Inmiddels weer wat geupgrade in mijn set.

Wat je ziet:
Dali Ikon 6 SE (Hobo hifi edition)
Kef T301C
Ziggo Horizon Box
Yamaha Musiccast WXAD-10 streamer

Wat je niet ziet:
NAD T748 receiver
NAD C516BEE
Himedia H8 plus
Synology DS216play
Google Chromecast
Harman Kardon HKS7 achterspeakers

Wat te doen:
Achterspeakers vervangen door de Kef T101 of Dali Fazon Mikro
Himedia vervangen door een NUC
Potplanten wieberen
Lampjes van het TV meubel af (evt op de speakers zetten)
There, FTFY :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
De verhuizing er bijna opzitten.
Nog wat kabels wegwerken dan is het helemaal af.

Tv opstelling

tv zijkant

Wat je ziet:
TV meubel
Tv:
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Speakers:
pricewatch: Teufel Ultima 20 Mk2 (Zwart)
T-Mobile Entone kastje

Wat je niet ziet:
Nvidia TV shield
PS4

Wat te doen:
Een versterker / receiver halen
pricewatch: Denon AVR-X520BT Zwart
óf
pricewatch: Denon AVR-X1300W
misschien de 2.0 set uitbreiden met een subwoofer en/of centrespeaker.
pricewatch: Klipsch R-12SW (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
HTip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:26:
[...]

Goed om te lezen dat je akoestiek belangrijk vind d:)b.....
tadaaaaa Het grote akoestiek topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Mooi topic. Dateert al van 2003 :o Toen was ik nog er nog niet eens bezig. Bij mij is het in 2007 begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Laatst online: 16-02 10:07
vanaf mijn kant ook maar een een update.

de oude Situatie: (van begin dit jaar)

Stereo

Wat zie je:

Marantz NR1607
Dali opticon 6
Rel T5
Playstation 4
KPN IP tv kastje

De nieuwe situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w4PgeINFStaxHvDHXhtw9QFw/medium.jpg

Wat zie je nu extra:
Dali optocon Vocal
Rega planar 2

Wat je nu niet ziet:
Netgear switch
Rega voor versterker

In de toekomst wil ik nog gaan kijken voor de:
Dali opticon 1 voor surround
Ander meubel vind de meubels van spectral top alleen beetje hoog geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Robbie521 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:28:
vanaf mijn kant ook maar een een update.

de oude Situatie: (van begin dit jaar)

[afbeelding]

Wat zie je:

Marantz NR1607
Dali opticon 6
Rel T5
Playstation 4
KPN IP tv kastje

De nieuwe situatie:

[afbeelding]

Wat zie je nu extra:
Dali optocon Vocal
Rega planar 2

Wat je nu niet ziet:
Netgear switch
Rega voor versterker

In de toekomst wil ik nog gaan kijken voor de:
Dali opticon 1 voor surround
Ander meubel vind de meubels van spectral top alleen beetje hoog geprijsd.
Voegt die sub wel wat toe aan de opticons?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
Hulleman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:16:
[...]

Voegt die sub wel wat toe aan de opticons?
Bij muziek staat deze niet aan maar bij films doet die naar mijn mening heel erg goed zijn best. Vooral in de zwaardere stukken is dit goed horen. Actie goeie oorlog film bijv band of brothers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbie521 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:54:
[...]
Bij muziek staat deze niet aan maar bij films doet die naar mijn mening heel erg goed zijn best. Vooral in de zwaardere stukken is dit goed horen. Actie goeie oorlog film bijv band of brothers.
"Zijn best" is best goed verwoord voor een REL. Ik zou eens proberen om een andere subwoofer te kunnen lenen en te integreren in je set. Grote kans dat het met muziek dan ook wat aanvult en met films nog beter gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
FeaR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:57:
[...]

"Zijn best" is best goed verwoord voor een REL. Ik zou eens proberen om een andere subwoofer te kunnen lenen en te integreren in je set. Grote kans dat het met muziek dan ook wat aanvult en met films nog beter gaat.
Dat zou zo maar kunnen. Ik heb de set nu sinds begin dit jaar. heb bij de winkel waar ik alles heb gehaald naar diverse merken tekenen en daar vond ik deze toen het beste uitkomen. ( ben bij overgaauw leiden geweest)
Er zullen altijd betere/andere subs zijn maar aan de hand van budget en kortingen werd het voor mij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
een dezer dagen mijn oude bes rel 150 vervangen door sb1000, ben echt benieuwd hoe dat thuis klinkt icm de cm6s2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
[...]

Zelf heb ik ook een REL T5 en ben er best tevreden van, soms kan hij wel wat "boomy" zijn en had ook wel wat moeite om dit in combinatie met mijn zensor 7's af te regelen.

Zou eigenlijk graag horen of deze echt zo "slecht" zijn want heb helaas geen ervaring met andere subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
eSCe schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:30:
[...]

Zelf heb ik ook een REL T5 en ben er best tevreden van, soms kan hij wel wat "boomy" zijn en had ook wel wat moeite om dit in combinatie met mijn zensor 7's af te regelen.

Zou eigenlijk graag horen of deze echt zo "slecht" zijn want heb helaas geen ervaring met andere subs.
Die REL kost rond de € 600? Die sub heeft maar een 8" woofer. Voor rond de € 600 ben je met een SVS PB-1000 beter af verwacht ik.

Klipsch heeft voor dat geld volgens mij ook een 15" sub.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

[...]

Ik heb ook een Rel T5 subwoofer. In combinatie met B&W 685s2.
Ben er zeer te spreken over. Vult het laag mooi aan.
Gebruik het puur als aanvulling voor stereo muziek.
Gaat laag zat hiervoor. Er is weinig muziek welke dieper gaat dan 30hz.

Voor films kan ik me goed voorstellen dat je een grotere sub wilt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Hulleman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:30:
[...]
Klipsch heeft voor dat geld volgens mij ook een 15" sub.
Net getest, en weer retour gestuurd. Voegde, hier, vreselijk weinig toe. Baalde van, had schuddend huis verwacht/gehoopt :)

Wellicht met kleinere front speakers beter resultaat :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
Formaat zegt ook niet alles groter hoeft niet persee beter te zijn. Ligt helemaal aan de eis die je ergens bij heb.

Ik heb bij lange na niet de 600 betaald waar ze voor staan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Maar eens tijd om mijn setup te posten nu mijn nieuwe zelfbouw fronts af zijn (alleen definitieve wisselfilter moet nog in elkaar gesoldeerd worden). Mijn zelfbouw fronts zijn ontworpen op optimaal afstraal gedrag. Ze geven over hun volledige bereik een cardiode afstraling, dus er komt ook geen laag uit de achterkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1vQTGGCwYJg9866Iq6v2idHs/medium.jpg

Met zelfgemaakte waveguides van gips
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0cZSIL80nQWZQopfhu7KEs1C/medium.jpg

Gehele setup. Voor het sublaag gebruik ik een multisub opstelling, met 4 stuks dubbel 10inch gesloten subs (XLS10's).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VrgulYjGWAPbo0QiYgPiFKjV/medium.jpg

Luisterpositie met sub 3&4 aan weerszijden van de bank. Het "schilderij" is een akoestisch paneel met 80mm rockwool (hoge dichtheid).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ifbVz3bq56Mf0ruAXnWo0VYS/medium.jpg

En in de avond met beamer aan, een Epson TW2900.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwqPNQccTQ39qMp9knnyNB0g/medium.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vond dit toch wel een toepasselijke foto voor hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-04-21.48.43-Medium-800x449.jpg
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Joopieboy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:54:
Ik vond dit toch wel een toepasselijke foto voor hier:
[afbeelding]
:)
Top, lekker genieten met een single maltje erbij mag ik aannemen :9 _/-\o_

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, genieten van een Highland Park 12yr met Rob de Nijs op de achtergrond en de (inmiddels ondergaande) zon over het park hier :) Een mens kan het slechter hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Joopieboy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:16:
Jup, genieten van een Highland Park 12yr met Rob de Nijs op de achtergrond en de (inmiddels ondergaande) zon over het park hier :) Een mens kan het slechter hebben ;)
Lekker hoor! Soms moeten we inderdaad gewoon genieten van onze HT en even niet tweaken/kopen/posten. _/-\o_

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:26
Wat een prachtige meubels zeg. Hier is mijn eindresultaat ben toch wel een maand of 3 bezig geweest en liep er al 2 jaar mee rond in gedachten. Nu eindelijk huis gekocht en waar gemaakt :*)

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91MTFUZUtHUG02Nkk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91NDZoQnhNOWxhaXc

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91dV9yU0NaMEFmYkk

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91T2I5d205SjVOQjQ

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91Tk01dDR2OWVzak0

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2af6wq7Kw91VWxWLUFIVVhzVWc

Wat je ziet:

Samsung PS50A756 (50" Plasma tv uit 2009)
Rega Planar 1 platenspeler (1 dag oud)
Marantz SR-6011 Audio video receiver (1 week oud)
Teufel ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET" Speaker set (ook 1 week oud, aanbieding van 777 euro)

Wat je niet ziet zijn de ChromeCast en de Mede8er MED600X3D netwerk spelers.

hier nog een LINK naar het hele project _/-\o_
(even sorteren op naam en dan zie je de juiste timeline 8) )

[ Voor 96% gewijzigd door Nachoman op 03-01-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jag schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:22:
Maar eens tijd om mijn setup te posten nu mijn nieuwe zelfbouw fronts af zijn (alleen definitieve wisselfilter moet nog in elkaar gesoldeerd worden). Mijn zelfbouw fronts zijn ontworpen op optimaal afstraal gedrag. Ze geven over hun volledige bereik een cardiode afstraling, dus er komt ook geen laag uit de achterkant.

[afbeelding]

[afbeelding]

Gehele setup. Voor het sublaag gebruik ik een multisub opstelling, met 4 stuks dubbel 10inch gesloten subs (XLS10's).
[afbeelding]

Luisterpositie met sub 3&4 aan weerszijden van de bank. Het "schilderij" is een akoestisch paneel met 80mm rockwool (hoge dichtheid).
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice setup. Heb een vraagje.

Hoe stuur je de beamer aan? Loopt er een lange HDMI naar je versterker ofzo? Aangezien je ook nog tv heb en daar alles hebt staan....

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24

SaN

Nachoman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:23:
Wat een prachtige meubels zeg. Hier is mijn eindresultaat ben toch wel een maand bezig geweest en liep er al 2 jaar mee rond in gedachten. Nu eindelijk huis gekocht en waar gemaakt :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

Samsung PS50A75 (50" Plasma tv uit 2009)
Teufel ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET" Speaker set (ook 1 week oud, aanbieding van 777 euro)

Wat je niet ziet zijn de ChromeCast en de Mede8er MED600X3D-WP netwerk spelers.

hier nog een link naar het hele project _/-\o_ LINK
Leuk hoor! Origineel met die verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Wat een prachtige meubels zeg. Hier is mijn eindresultaat ben toch wel een maand bezig geweest en liep er al 2 jaar mee rond in gedachten. Nu eindelijk huis gekocht en waar gemaakt :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

Respect set. Heel erg mooi. Ik heb niks met iets onder de tv (heb enkel een weekendje tv en verder enkel speakers. Niks meubels) maar dit is het eerste wat ik zie waarvan ik ook een tv meubel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
SaN schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Leuk hoor! Origineel met die verlichting.
Thx !
Die platen waren nood oplossing voor de kabelzooi weg te werken en ik had nog 10 meter led strips liggen
:9
[url=https://drive.google.com/file/d/1DxqwjC6cNytx6kOSTuJDMM91zAdDJoug/view?usp=drivesdk[/img][/url]

[ Voor 30% gewijzigd door Nachoman op 03-01-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
Waah schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Respect set. Heel erg mooi. Ik heb niks met iets onder de tv (heb enkel een weekendje tv en verder enkel speakers. Niks meubels) maar dit is het eerste wat ik zie waarvan ik ook een tv meubel wil.
Wow, danku :*)

Het heeft allemaal zo lang geduurd. de 3 RVS buizen speciaal laten maken en de RVS strip aan de voorkant ook laten plasma snijden hier in valkenswaard... was wel zeer prijzig 250 voor de buizen en 123 euro voor die strip. maar het moest en zou gebeuren :X. die platen wilde ik misschien achteraf liever in trapezium vorm dan dat ronde... maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Moet ik nog meer zeggen? :+

Hoe heb jij die ledstrips aangesloten eigenlijk? Ik zie namelijk dat je het met een Ethernet koppelstokje op een ledstrip heb aangesloten, maar hoe zit het daarna vast?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachoman
timmie271 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:04:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Moet ik nog meer zeggen? :+

Hoe heb jij die ledstrips aangesloten eigenlijk? Ik zie namelijk dat je het met een Ethernet koppelstokje op een ledstrip heb aangesloten, maar hoe zit het daarna vast?
dankjewel timmie!

het is vrij eenvoudig, led strip begint rechts en is na 1 meter lengte gesoldeerd op een (doorgebroken) koppelstukje. dan gaat hij verder over in 4-aderige telefoon kabel en wéér een koppelstukje met stekkertje gesoldeerd. dan hebben we weer 1 meter lengte en dát uiteinde zit in de led driver (met infra rood ontvanger) en die wordt natuurlijk gevoed doorheen 12 volt adaptertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
RobbyTown schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Nice setup. Heb een vraagje.

Hoe stuur je de beamer aan? Loopt er een lange HDMI naar je versterker ofzo? Aangezien je ook nog tv heb en daar alles hebt staan....
Klopt, er loopt 7,5m hmdi naar beamer vanaf receiver. Tv hangt ook aan de receiver. Links van receiver staat een htpc en nog een ziggo kastje. Muziek stream ik rechtstreeks naar receiver, verder kunnen alle bronnen zowel naar de tv als beamer gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou je een overdag foto kunnen posten met het scherm naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Dat wil ik best doen hoor, maar waarom precies :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Waah schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Jouw oplossing is dan ook wel weer nice vind ik. Staat in een kastje op de gang toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
barrymossel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Jouw oplossing is dan ook wel weer nice vind ik. Staat in een kastje op de gang toch?
Klopt
Waah in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
Morgen allen,

Vanwege de startbouw van mijn nieuwbouw woning wil ik graag een voorzetwand gaan maken welke overloopt in een verlaagd plafond. Dit omdat ik graag alle kabels weg wil werken en in het verlaagde plafond gelijk atmos boxen wil plaatsen. Echter vanwege het overtuigen van de vrouwelijke wederhelft zoek ik wat foto's van een dergelijk constructie. Heeft iemand nog foto's van een voorzetwand welke overloopt in een verlaagd plafond? Uiteraard heb ik gezocht in dit forum maar er zijn bijna geen werkende links meer te vinden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er precies hetzelfde uit als een normale wand en plafond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat wel grappig is, dat ook 'leken' het best wel kunnen waarderen als je een leuke set thuis hebt staan. Broertje is nu hier, leuke film opgezet en hij ging al vrij snel op de sweet spot op de bank zitten. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Joopieboy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:37:
Wat wel grappig is, dat ook 'leken' het best wel kunnen waarderen als je een leuke set thuis hebt staan. Broertje is nu hier, leuke film opgezet en hij ging al vrij snel op de sweet spot op de bank zitten. :P
Mijn bezoek ligt regelmatig achter de bank of onder de eettafel doodsangsten uit te slaan omdat het too much surround is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
Jeronomo8 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:04:
Morgen allen,

Vanwege de startbouw van mijn nieuwbouw woning wil ik graag een voorzetwand gaan maken welke overloopt in een verlaagd plafond. Dit omdat ik graag alle kabels weg wil werken en in het verlaagde plafond gelijk atmos boxen wil plaatsen. Echter vanwege het overtuigen van de vrouwelijke wederhelft zoek ik wat foto's van een dergelijk constructie. Heeft iemand nog foto's van een voorzetwand welke overloopt in een verlaagd plafond? Uiteraard heb ik gezocht in dit forum maar er zijn bijna geen werkende links meer te vinden :?
Ik heb zelf geen fotos maar een paar houten latten tegen de muur en het plafond, van pak hem beet 50mm dik en die dan met slagpluggen vast zetten, gipsplaten ertegen (of hout, maar dat zet meer uit enz, niet altijd slim) dan kun je de gipsplaten beetje stucen en schilderen. eerst voor de helft gips dan pas kabels leggen en gaten boren en verder afbouwen natuurlijk, anders wordt het soms moeilijk leggen die kabels.Afbeeldingslocatie: http://www.sethorian.net/gallery/thumbs/WP_20141023_004.jpg

Hier een klein ideetje... LINK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
-Sander- schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Zou je een overdag foto kunnen posten met het scherm naar beneden?
Niet dat ik ooit overdag het scherm omlaag heb, maar zo ziet dat eruit :). Wil je een vast scherm gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K1PY5POObrkmxbhq0jsujymF/medium.jpg

Ik heb ook nog mijn subjes opnieuw ingeregeld met multi sub optimizer (MSO), een programma waarmee je kan simuleren hoe meerdere subs combineren op meerdere luisterposities. Hiervoor moet je eerst een aantal metingen doen, en daarna kan je met dit programma de beste (DSP) instellingen berekenen.

Hier de resultaten bij mij thuis. Afgebeeld is de response zoals MSO het gesimuleerd heeft (rood), en een controle meting (blauw). De meting heeft altijd iets minder resolutie, vandaar de kleine verschillen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hoSl9OWS2q6ItuHBuYJGIp7H/medium.png

En dan de response op 4 luisterposties. Lekker diep, lekker vlak *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SivFeN7thCLWIWBDnQDaqGy5/medium.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na een quick pic van laatst maar eens een goeie foto update met alle vernieuwingen qua interieur hier. :)Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.51.45-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.41.39-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.47.18-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.52.35-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.51.59-Medium-800x449.jpg
Foto van vannacht:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-00.32.46-Medium-800x449.jpg

Wat je ziet:
– LG 32LH3300 32 inch lcd tv
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Magnat Monitor 1000 speakers
– Playstation 3 2nd gen 160gb
– Logitech Bluetooth Speaker Adapter
HP HTPC
Custom made audiokabel
– HQ HDMI kabels
– HQ Jackplug naar RCA verloopkabel
– HQ RCA kabel
– Zwarte Belgisch hardstenen speakervoeten
– Op maat gemaakt modern eiken meubel met led verlichting

Wat je niet ziet:
– Zyxel 325V2 NAS en mediaserver
– TP Link TL-WR1043ND router
– Cat 6 netwerk

Erg blij mee zo *O* Alleen nog eens een grotere tv ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Die HP DC5800 is wel leuk gemaakt. :o Hier op het werk wordt er ook gebruik gemaakt van dergelijke HP toestellen, maar ik heb tot nu toe nooit gezien als een geschikte case voor een HTPC. Maar nu ik dit zie kan ik niet anders dan concluderen dat de SFF-variant verrekt handig is voor een HTPC. Alleen jammer dat al onze toestellen naar de opkoper gaan na gebruik. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Le Enfant! schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:35:
[...]

Die HP DC5800 is wel leuk gemaakt. :o Hier op het werk wordt er ook gebruik gemaakt van dergelijke HP toestellen, maar ik heb tot nu toe nooit gezien als een geschikte case voor een HTPC. Maar nu ik dit zie kan ik niet anders dan concluderen dat de SFF-variant verrekt handig is voor een HTPC. Alleen jammer dat al onze toestellen naar de opkoper gaan na gebruik. ;(
Dat is wel jammer! Hier werden ze zo de bak ingegooid en ik heb deze nog kunnen redden. :) Goeie stille koeling, fijne case, kan een quad core in, 4x1Gb geheugen, SSD erin en een passieve videokaart met HDMI en je hebt een top pc zo als HTPC voor weinig geld. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Na een relatief kort traject van luisteren, kijken en verliefd worden is afgelopen week mijn verjaardagscadeautje aan mijzelf afgeleverd! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rkFVymXzwMfQsSpZAtcvvRPg/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SpVQPX8N3DU2FHxYE6xoWt6O/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fQd0iLImZh9ysUBuLSNKFzIF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8x00blc60MSHBpN6CD4c63nQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uC7FONU99Q2MpuYawKK4LPLf/medium.jpg

Wat zie je (nieuw):Sony Bravia KD-43X8307C was er al.
Alles op een nieuw en lekker goedkoop maar strak IKEA Besta TV meubel.

Erg blij mee en klinkt echt fantastisch in vergelijking met mijn vorige stereotoren :D.

[ Voor 5% gewijzigd door IJsrace op 19-06-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw heel clean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:12
Leuk verjaardagscadeautje :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Had ik dit maar als verjaardagscadeau. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

Erg mooie set! Heb je overwogen om de dossiers bi-wire aan te sluiten?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

[afbeelding]
Netjes uitgelijnd zeg!

21:9?

[ Voor 43% gewijzigd door Audione0 op 19-06-2017 23:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Audione0 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:09:
[...]

Netjes uitgelijnd zeg!

21:9?
Projector lens hangt mooi in het midden, rest is lens shift. Het is een 16:9 scherm, het lijkt wat breder door de groothoek lens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

Bloederig schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:41:
Na een relatief kort traject van luisteren, kijken en verliefd worden is afgelopen week mijn verjaardagscadeautje aan mijzelf afgeleverd! O+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je (nieuw):Sony Bravia KD-43X8307C was er al.
Alles op een nieuw en lekker goedkoop maar strak IKEA Besta TV meubel.

Erg blij mee en klinkt echt fantastisch in vergelijking met mijn vorige stereotoren :D.
Ziet er heel netjes uit! Mooi spul ook, zeker Cambridge audio. Ben er zelf ook erg van gecharmeerd :9~

Over een paar weken ook maar eens mijn HT gaan posten. Bijna een jaar bezig geweest met verbouwen van mijn bungalow en alle is zo aangepast dat mijn HT dmv domotica aangestuurd wordt. Nog een paar puntjes op de i en dan kan de boel aangesloten gaan worden.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
De laatste tijd lees ik weer gezellig mee. Er komen echt prachtige spullen voorbij! Aangezien ik de laatste twee jaar ook weer wat wisselingen heb gehad op het audio-video gebied, bij deze ook weer eens een update vanuit deze kant.

Overzichtfoto 1

En:
Overzichtfoto 2

Wat is er te zien?
TV: 55 inch Samsung UE55KS7000 (4K+HDR)
Speakerset: B&W CM serie, (series 1) Fronts en de B&W center (CMC)
Platenspeler: Pro-Ject RPM1
Versterker: ONKYO NR656, Voorheen een Marantz SR7008, maar die stond meer bij de reparatieservice dan bij mij thuis...
HTPC(tje): Intel NUC met Kodi-installatie
Consolespul: XboX one S, Wii (voor de kids (ok, ok... ook voor mij.. ;-)) en een PS4 Pro.

Niet op de foto (Mordaunt short rears (L+R) + Mordant Short Subwoofer.
Heel, heel veel kabels...

Ter zijner tijd wil ik de Mordaunt Shorts vervangen voor dezelfde B&W fronts als ik nu heb staan, om het geluidsbeeld wat meer gelijk te trekken. Aangezien er m.n. DD/DTS etc. wordt afgespeeld op de rears , heb ik er nog niet genoeg last van (gehad) om het ook prijstechnisch te rechtvaardigen...

Ook zal de Intel Nuc die nu 1080p prima afhandelt eens vervangen gaan worden voor een krachtiger exemplaar om ook meer 4K af te spelen. Dat doe ik nu via De UHD drive van de One-s, de ingebouwde Youtube en netflix app v.d. tv, of via USB rechtstreeks op de TV. Er is echter nog niet zoveel echte 4k content beschikbaar dus voorlopig maar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Thanks allemaal voor de leuke reacties :>
timovd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:50:
Erg mooie set! Heb je overwogen om de dossiers bi-wire aan te sluiten?
Heb er wel naar gekeken, maar ik denk niet dat ik nu het verschil zal horen. Er is in mijn kamer nog veel meer rendement te behalen door bijv. wat aan de akoestiek te verbeteren en wat te experimenteren met spikes / voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Brad Pitt schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:55:
[...]

Net getest, en weer retour gestuurd. Voegde, hier, vreselijk weinig toe. Baalde van, had schuddend huis verwacht/gehoopt :)

Wellicht met kleinere front speakers beter resultaat :)
Een beest van een SUB SvS PB-2000 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
OcNewB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:35:
De laatste tijd lees ik weer gezellig mee. Er komen echt prachtige spullen voorbij! Aangezien ik de laatste twee jaar ook weer wat wisselingen heb gehad op het audio-video gebied, bij deze ook weer eens een update vanuit deze kant.

[afbeelding]

En:
[afbeelding]

Wat is er te zien?
TV: 55 inch Samsung UE55KS7000 (4K+HDR)
Speakerset: B&W CM serie, (series 1) Fronts en de B&W center (CMC)
Platenspeler: Pro-Ject RPM1
Versterker: ONKYO NR656, Voorheen een Marantz SR7008, maar die stond meer bij de reparatieservice dan bij mij thuis...
HTPC(tje): Intel NUC met Kodi-installatie
Consolespul: XboX one S, Wii (voor de kids (ok, ok... ook voor mij.. ;-)) en een PS4 Pro.

Niet op de foto (Mordaunt short rears (L+R) + Mordant Short Subwoofer.
Heel, heel veel kabels...

Ter zijner tijd wil ik de Mordaunt Shorts vervangen voor dezelfde B&W fronts als ik nu heb staan, om het geluidsbeeld wat meer gelijk te trekken. Aangezien er m.n. DD/DTS etc. wordt afgespeeld op de rears , heb ik er nog niet genoeg last van (gehad) om het ook prijstechnisch te rechtvaardigen...

Ook zal de Intel Nuc die nu 1080p prima afhandelt eens vervangen gaan worden voor een krachtiger exemplaar om ook meer 4K af te spelen. Dat doe ik nu via De UHD drive van de One-s, de ingebouwde Youtube en netflix app v.d. tv, of via USB rechtstreeks op de TV. Er is echter nog niet zoveel echte 4k content beschikbaar dus voorlopig maar op deze manier.
Die cm9 krijg jij daar van het geluid helder?
Als ik op direct draai vanwege de dynamiek raak ik heel veel detail in het hoog kwijt. Het likt wel of mijn oren dan vol water zitten.

Ik kan ze dus eigenlijk niet gebruiken zonder multEQ XT32

Ik draai met een AVR X42000 dat is de denon broer van SR7008

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
OcNewB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:35:
De laatste tijd lees ik weer gezellig mee. Er komen echt prachtige spullen voorbij!
Strak meubel. Ik ben op zoek naar zoiets. Wat voor een meubel is dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

xbeam schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:16:
[...]

Als ik op direct draai vanwege de dynamiek raak ik heel veel detail in het hoog kwijt. Het likt wel of mijn oren dan vol water zitten.

Meer naar binnen draaien. Toe-in

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Lip schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Meer naar binnen draaien. Toe-in
heb ik al

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hele stomme vraag, wat voor audiokabel gebruik jij en welke diameter?

Die CM9's hebben best behoorlijk wat vermogen nodig en bij te dunne kabel gaat het ten koste van het hoog. Zelf niet uitgevonden maar ondervonden toen ik als een soort van projectje met de kabels bezig ging...

En daarbij alles op neutraal laten staan, alle equalizers en alle mogelijke vervorming uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 22-06-2017 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:36:
Hele stomme vraag, wat voor audiokabel gebruik jij en welke diameter?

Die CM9's hebben best behoorlijk wat vermogen nodig en bij te dunne kabel gaat het ten koste van het hoog. Zelf niet uitgevonden maar ondervonden toen ik als een soort van projectje met de kabels bezig ging...

En daarbij alles op neutraal laten staan, alle equalizers en alle mogelijke vervorming uit.
Die CM9's hebben gewoon een normale gevoeligheid van 89db/watt op 1 meter. Dus bij normaal spelen, gaat er helemaal niet meer vermogen door je kabels als bij een willekeurige andere normale speaker.

Dit soort effecten kunnen nooit gemeten worden. Ik vrees dat het een gevalletje observers bias is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja dan mag je van mij eens hier komen luisteren, blind de kabels om steken, en dan zelf bepalen wat je ervan vind. We kunnen er uren over discussiëren maar tussen 2x1,5mm bedrading van een oude en wss vervuilde kopersoort, naar een zuivere verse fijnaderige koperdraad die 2x4mm is, dan ga je dat niet alleen meten maar ook gewoon horen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
[...]

Het zijn de CM7's ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcNewB
Barns schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Strak meubel. Ik ben op zoek naar zoiets. Wat voor een meubel is dit? :)
Dit is een Ikea meubel dat ik al heel wat jaren heb, maar ik heb hem ooit verbouwd zodat er in het midden plaats vrijkwam voor de center. Als ik het goed herinner is het de "Ikea Friel." Was rond de 250 euro toen. Soms staan ze op marktplaats. Kwaliteit is prima en er past een hoop in. Ben er tevreden over. Binnenkort wil ik hem zwevend gaan maken. Maarja.. tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
Dat zijn geen CM7's hoor. CM7's hebben maar 1 Woofer, kan het eigen ervaring vertellen :).

Gezien de breedte lijken het CM9's...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
RobbieB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:05:
[...]

Dat zijn geen CM7's hoor. CM7's hebben maar 1 Woofer, kan het eigen ervaring vertellen :).

Gezien de breedte lijken het CM9's...
CM8 of 9 inderdaad. In ieder geval GEEN CM7! Die hebben één woofer! Ben ook erg benieuwd waarom je je eigen set niet kent?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
lj_tree schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:44:
[...]

CM8 of 9 inderdaad. In ieder geval GEEN CM7! Die hebben één woofer! Ben ook erg benieuwd waarom je je eigen set niet kent?
Verrek ja! Het zijn de CM8's. Ik kon het zo snel niet vinden op de achterkant vd speakers toen ik postte. Even snel gegoogled maar niet goed gekeken. Ik heb de speakers al bijna 8 jaar dus wist het ook niet meer zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Is dat niet gewoon het geluid van een B&W. Zo vond ik de CM8 ook klinken bij een luistersessie. Klinkt Alsof iemand praat met n sok in zijn/haar mond..... vergelijkbare KEF's (Q500 volgens mij hadden dat trekje ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 24-06-2017 20:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Na lang meelezen toch maar een keer die van mij posten...

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/feic5l.png

Zoals aan de schuine muur te zien betreft dit een zolder kamer, deze heb ik zo ingericht om de woonkamer discussies met de vrouw des huizes te kunnen vermijden ;) Zij kijkt haar all you need is love achtige shows en ik kan nu lekker even op zolder gamen of film/serie kijken. (elke avond dus)

Ik heb vanaf begin dit jaar de volgende producten gekocht en geplaatst.

LG OLED65E6V
Hegel H160 versterker
Monitor Audio Gold 200 speakers
Yamaha WXC-50 (als stream device voor internet radio/spotify connect etc)
Playstation 4 Pro
Xbox One S
Nintendo Switch
Rasperry Pi

Erg tevreden hiermee!! Kan deze producten aanbevelen, zeker de versterker en speaker combinatie heeft mij heel wat reviews doen raadplegen en luistersessies tot in Duitsland aan toe. Gamen is natuurlijk ook echt geweldig op een groot scherm met een volle punch aan geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Faxanadu8 op 24-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hegel is prachtspul. Heb ook nog aan die versterker zitten denken.
En MA is ook niet te versmaden.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Pagina: 1 ... 38 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic