Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Chromanin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:29:
[...]

Nog wat foto's, maar dan overdag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze speakers staan niet echt bekend om hun goeie looks, maar ik vind ze persoonlijk best wel prachtig :). Ik hou zelf ook niet echt van die metallic look die je overal tegenkomt tegenwoordig.
Hoe heb je de wand strak gemaakt om als beamerscherm te fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Mijn cassiano`s hebben kinderen gekregen.. .5 stuks.. Meer foto`s volgen

De speakers komen aan het plafond, op de bank is puur ter demonstratie.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2afjrky.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1588krc.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Masterkale1 op 06-10-2015 12:35 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Laatst online: 11-09 19:59
Waah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:40:
[...]

Hoe heb je de wand strak gemaakt om als beamerscherm te fungeren?
Hoe bedoel je?

Op zich is dit een likje verf als tussenoplossing tot er een scherm komt. Er moet nog wel wat gebeuren in het huis voordat we die investering doen :).

Maar ik moet wel zeggen dat het er erg goed uitziet met wat verf, ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom zo. Ik heb ook wel wat een groot formaat nodig. Ik projecteer op ongeveer 135" op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chromanin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Hoe bedoel je?

Op zich is dit een likje verf als tussenoplossing tot er een scherm komt. Er moet nog wel wat gebeuren in het huis voordat we die investering doen :).

Maar ik moet wel zeggen dat het er erg goed uitziet met wat verf, ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom zo. Ik heb ook wel wat een groot formaat nodig. Ik projecteer op ongeveer 135" op dit moment.
Als je een scherm hebt :P laat dan ff weten hoe het bevalt en of je veel verschil merkt :+
Wil zelf eigenlijk op een wand projecteren ipv een scherm. Vanwege A: kosten, en B: lekker groot. Vandaar de interesse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Chromanin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:48:
Goh, is al een tijdje geleden ondertussen. Ik denk dat ik 300/stuk Euro voor de surrounds en center heb betaald en 600/stuk voor de fronts? Ik ben niet helemaal zeker. Ik denk dat ze nu wel niet meer in de handel te krijgen zijn aangezien ik voor de sub flink heb zitten zoeken. (Sub heb ik echt pas heel recent aangeschaft).

Ik vind ze stereo gewijs best wel leuk klinken :). Ze klinken erg helder en ik ben best wel fan van de klank, je moet ze wel goed positioneren, als de poetsvrouw ze even verschoven heeft, duurt het wel even. Wat wel minder is, is het accent op de "s" klank die er soms te hevig doorkomt. Ik heb gelezen dat je dit wat kan verhelpen door de gril er af te halen, maar met 2 kinderen vertrouw ik het niet helemaal :).

Ik heb wel wat last van dat de rechterspeaker zo dicht tegen de muur zit. De balans zit soms wat fout en rechts neigt soms wat te fel.

EDIT: Oops, wat overschat :). Net even de factuur gezocht, was 400/speaker voor de fronts, 250/speaker voor surrounds en center
Dat valt me alleszins mee qua prijs :) Mijn Klipsch F3's zaten op 350 per speaker.
Die S klank is inherent aan het gebruik van een hoorntweeter. Die zijn gewoon wat schel en onvergeeflijk in het hoog, heb ik ook. Mijn voordeel is dan weer dat ik voor en achte vloerstaanders heb die 25 a 30 kilo wegen, die schuiven niet zo snel. En voor de st kan ik alleen maar adviseren je schoonmaakster beter op te voeden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Chromanin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Hoe bedoel je?

Heb dezelfde beleving, en ik projecteer (Optoma HD141X, marktplaats 400,-) ook nog eens op een gespoten muur. Maar het beeld, full HD is echt verbluffend mooi, de lichtopbrengst is al erg hoog. beeld is nu circa 125" en zit (lig :*) op 3,5 meter afstand >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

kingfriko

100 % BULLY

upgradevirus heeft hier ook weer toegeslagen 2x B&W CM8S2 satin white en een rotel RA1570 silver onderweg :)
mijn yamaha receiver en kef speakers staan bij vraag en aanbod voor de geïnteresseerden :P
alleen nog kijken voor een leuke luidsprekerkabel , heb nu eichman express 4 liggen maar die wil ik vervangen door audioquest type 4 , maar ik probeer het eerst wel met mijn huidige kabels :)
foto`s volgen zsm .

kingfriko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mooie aanwinst ... Heb hier zelf de AQ type4 afgemonteerde versie op de fronts CM9s2 en overige speakers, maar wij horen geen verschil met goedkopere kabels als de AQ X2. Al zien de AQ type4 er wel netjes uit afgemonteerd. Persoonlijk zou ik het lekker houden bij de huidige kabels ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Masterkale1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:34:
Mijn cassiano`s hebben kinderen gekregen.. .5 stuks.. Meer foto`s volgen

De speakers komen aan het plafond, op de bank is puur ter demonstratie.

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig spul! Zowel qua looks als audiotechnisch.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/IMG_5497_2.jpg

Ik heb de vloer maar weer eens open getrokken om extra bekabeling neer te leggen. Begin dit jaar heb ik speaker units in m'n fronts geupgrade (met behoorlijk matchende units), maar nog geen tijd gehad om de filters aan te passen. Aangezien ik al een losse Yamaha preamp and eindversterker heb, heb ik maar besloten om de boel actief te gaan filteren. Eerst met een minidsp om de afstemming te tweaken en zodra ik het naar m'n zin heb, komt er een analoog actief filter tussen te hangen. Ik gebruik nu 6 (bi-amping op de fronts) van de 11 kanalen op de MX-A5000, en straks 8 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Deze stelt me niet vaak teleur;

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_0839.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_0840.jpg

Rotel RA12
BW 684
Project Debut Carbon
MBA 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

inztigator schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

Rotel RA12
BW 684
Project Debut Carbon
MBA 11"
Mooie set zonder poespas, ik heb zelf een vergelijkbare opstelling maar dan met een Marantz versterker en Pioneer platenspeler, beide uit de 70's.

Hoe stream je Spotify naar die versterker trouwens? Ik gebruik daar zelf een Raspberry Pi 2 met HifiBerry DAC+ voor maar ga nog testen of ik met een Chromecast Audio dezelfde kwaliteit haal.

[ Voor 58% gewijzigd door SD5k op 12-10-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

SD5k schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
[...]

Mooie set zonder poespas, ik heb zelf een vergelijkbare opstelling maar dan met een Marantz versterker en Pioneer platenspeler, beide uit de 70's.

Hoe stream je Spotify naar die versterker trouwens? Ik gebruik daar zelf een Raspberry Pi 2 met HifiBerry DAC+ voor maar ga nog testen of ik met een Chromecast Audio dezelfde kwaliteit haal.
Met de wifi-dongle in de front usb van de ra12 denk ik :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:55
kingfriko schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Is het mogelijk dan om met een USB WiFi dongle iets van internetconnectiviteit te krijgen op een RA-12 ?
Lijkt me geweldig maar zie dit niet voor me :P

[ Voor 24% gewijzigd door knights16 op 13-10-2015 07:17 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
SD5k schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
[...]
kingfriko schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:44:
[...]
knights16 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:07:
[...]
Is het mogelijk dan om met een USB WiFi dongle iets van internetconnectiviteit te krijgen op een RA-12 ?
Lijkt me geweldig maar zie dit niet voor me :P
Geen van bovenstaande ;)

Het is een Bluetooth dongle die rechtsreeks uitkomt op de Wolfson DAC die behoorlijk goed gaat. Geen externe streamer of DAC nodig met deze versterker. Het jammere is dat mijn iMac 10 meter verderop staat en deze geen verbinding kan maken. Een nieuw 4.0 bluetooth dongle'tje bood geen soelaas.

Ik denk er dan ook al enige tijd aan om toch maar eens een streamer uit te testen, al is het maar om eventueel kwaliteitstoename/verbindingsstabiliteit te bekomen.

Aangezien ik een nieuwe cd speler zoek aarzel ik zelfs om een cd speler met ingebouwde streamer te nemen.

Tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

bleutooth inderdaad excuus :)
hier is ook een levering geweest vandaag :
Nieuw setje B&W CM8S2 en een rotel RA1570 .
verder op de foto een HTPC met daarbovenop een ziggo decoder , een 55 inch Panasonic VT50 en nog een PS4 achter de tv verstopt ...
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dh6zxx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mfewaw.jpg
nog even een beetje inspelen nu :)
Ik heb toch maar de buitenste ring van de schuimrubber doppen in de baspoorten aangebracht , nu klinkt het super .

[ Voor 94% gewijzigd door kingfriko op 13-10-2015 20:47 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:55
kingfriko schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:54:
bleutooth dan :)
verder op de foto een HTPC met daarbovenop een ziggo decoder , een 55 inch Panasonic VT50 en nog een PS4 achter de tv verstopt ...
[afbeelding]
[afbeelding]
nog even en beetje inspelen nu :)
Ik heb toch maar de buitenste ring van de schuimrubber doppen in de baspoorten aangebracht , nu klinkt het super .
Ik heb ook de buitenring erin zitten, anders vond ik de bas niet lekker klinkgen :-)
Mooie setup heb je.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
knights16 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

Ik heb ook de buitenring erin zitten, anders vond ik de bas niet lekker klinkgen :-)
Mooie setup heb je.
Heb je dan minder bass als je er een ring in plaatst? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

klinkt al aardig nu , wil binnenkort denk ik wel een tapijt aanschaffen , kijken wat dat met het geluid doet .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Maeslant schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Heb je dan minder bass als je er een ring in plaatst? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Als je de speaker dicht bij de muur plaatst heb je meer bas omdat de baspoort aan de achterzijde zit bij deze speaker , in mijn situatie kan ik ze niet een halve meter van de zij en achterwand plaatsen , je kan dan in de baspoort achterin de speaker een meegeleverde schuimrubber plug doen .
Die ring dempt de bas dus , behoorlijk in mijn geval .
het is een ring in 2 delen bij deze speakers (buiten en binnenring) ik heb enkel de buitenste ring geplaatst en nu klinkt de bas strak en niet overheersend .

[ Voor 17% gewijzigd door kingfriko op 13-10-2015 20:58 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:08
Maeslant schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Er zijn inderdaad 3 "tunings" mogelijk die de laag-output curve van dit bas-reflex systeem beinvloeden.
Je kan de poort gewoon "open" laten, (tuning1) , poort opvullen met buitenste ring (tuning2) en de poort volledig toestoppen met zowel binnenschuimpje als buitenschuimpje (tuning3)

Dit staat in de handleiding op blz45 met 3 grafiekjes weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
kingfriko schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:54:
bleutooth inderdaad excuus :)
[afbeelding]
[afbeelding]
nog even een beetje inspelen nu :)
Hele dikke set alleen vind je meubel er niet echt bij passen. Oogt een beetje goedkoop in mijn ogen. Kan je niet voor een zwevende meubel gaan en je TV hoger hangen en ook zwevend? Dat moet volgens mij met jou set heel mooi uit komen. Echt hele vette speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Een nieuw huis en een nieuwe setup, het ging me vooral om de uitstraling en niet zo zeer om de specificaties. Benieuwd wat jullie er van vinden!

Luidsprekers: Jamo S606
A/V receiver: Pioneer VSX-510 (Achter de klep)
Televisie: Samsung UE55F8000

Achter de klep: Apple TV, Harmony Hub, KPN, Synology 115J voor series (Sickrage), Raspberry met Domoticz.

http://static.tweakers.ne...7yd3xFhv0gBCAkNO/full.jpg

http://static.tweakers.ne...6DTOCEc3kqI38zDc/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 30-10-2015 09:47 . Reden: Zie de TW beterffende fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Beetje zonde van de speakers zo in de hoek gepropt.
En roken is slecht voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Tja, qua geluid beeld maakt het iig niet veel verscheel, de speakers komen netjes boven de bank uit.

We hadden graag de zithoek wat breder opgezet, maar ondanks de breedte van de totale kamer (bijna 9 meter) ging een ruime tafel en buffetkast dan niet passen.

En ehm roken is slecht voor me :P? Je doelt op de kaarsjes ;)?

[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 14-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
guppie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:47:
Een nieuw huis en een nieuwe setup, het ging me vooral om de uitstraling en niet zo zeer om de specificaties. Benieuwd wat jullie er van vinden!

Achter de klep: Apple TV, Harmony Hub, KPN, Synology 115J voor series (Sickrage), Raspberry met Domoticz.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi hoor!
Wat voor soort meubel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Xenophoben schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Mooi hoor!
Wat voor soort meubel is dat?
Een Noflik Edge 240, zijn nog andere varianten van te krijgen.

Noflik Edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack

[afbeelding]

[afbeelding]
Iedere TV die zo hangt is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Superdaantje schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:14:
Weer allemaal mooie ruimtes met sets komen er weer voorbij !

......

.....

Marantz 7009 + UD7007 + NA6005 | B&W CM9 S2 | CMC S2 | |CM8 S2 SVS sb2000 + Soundpath | Apple TV | Samsung 48JS9000 | Audioqeust type4 + HDMI forest + iris red sub | RU connected interlink | synology ds212+ 6TB | Apple Time Capsule 3TB | iPad Air2 64gb voor Spotify en remote apps | Hue | Logitech Harmony Elite

[afbeelding]

......

We twijfelen nog of er een stereo versterker bij gaan plaatsen met HT passthrough. Denken aan de PM14s1.
De CM9s2 staan nu ongeveer twee weken te spelen. En sinds vandaag staat er een NAD C275 eindversterker de fronts aan te sturen. En dit is een behoorlijk verschil met ervoor. Zeker met muziek komen de speakers meer los. Kriebelt al wel om er nog één neer te zetten voor de rears (cm8s2), wie weet eind van het jaar.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superdaantje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:10:
[...]
De CM9s2 staan nu ongeveer twee weken te spelen. En sinds vandaag staat er een NAD C275 eindversterker de fronts aan te sturen. En dit is een behoorlijk verschil met ervoor. Zeker met muziek komen de speakers meer los.
Ik heb tot op heden altijd gezegd dat ik er geen geld op durf te zetten of ik mijn Focals zou herkennen met of zonder eindversterking aangesloten. En ik ben te lam om het ook echt te tsten O-) Al was het eerste wat ik (dacht) te horen ook dat het laag wat meer aanwezig was. Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nooit alle vijf de Focals op mijn Denon AVR-2809 aan heb gesloten: altijd minimaal een tweekanaals eindversterker achter de Denon gehad.

Foto's van de Denon AVR-4520 in de huidige opstelling moet ik nog eens maken, maar ik ben meer bezig met het gebruiken van het apparaat en zo veel verschilt het qua looks ook niet met de AVR-2809.

Overigens ben ik zeker wel content met mijn AVR-4520, maar ten opzichte van de oudere AVR-2809 mis ik toch wel wat leuke opties. Zeker geen show stoppers, maar toch...
  • De AVR-2809 had een mooi blauw lampje voor wanneer er DTS HD dan wel Dolby TrueHD binnen kwam.
  • De AVR-2809 had aparte settings voor de Pure Direct stand, andere crossovers en subwooferinstellingen.
  • De AVR-2809 had op de display links in het scherm de inkomende signalen en rechts de uitgaande, de AVR-4520 heeft alleen rechts de tekens en in het menu is het kiezen of het inkomend of uitgaand moet zijn.
  • De remote van de AVR-2809 had voor elke surroundmodus een aparte knop, op de AVR-4520 moet je een knop langer ingedrukt houden tot je op de TV een menuutje krijgt. Leuk voor films, maar als je alleen muziek luistert is het lastig.
  • De AVR-2809 had een knop voorop om de receiver volledig uit te zetten.
  • De AVR-2809 had achterop een extra outlet voor een DVD-, Blu-ray of CD-speler.
Gelukkig staan de betere opbouw, aanwezigheid van netwerk, Audyssey XT32, meer instellingen (zoals de AVR-4520 instellen als pre/pro) en zelfs een mooiere GUI ( :+ ) wel in het voordeel van de AVR-4520.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

guppie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:37:
Tja, qua geluid beeld maakt het iig niet veel verscheel, de speakers komen netjes boven de bank uit.

We hadden graag de zithoek wat breder opgezet, maar ondanks de breedte van de totale kamer (bijna 9 meter) ging een ruime tafel en buffetkast dan niet passen.

En ehm roken is slecht voor me :P? Je doelt op de kaarsjes ;)?
Meer die aansteker rechts op de foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@FeaR.
Heb aantal keer gewisseld tussen Marantz en de NAD. Wij horen alleen verschil als we muziek luisteren. Dan merk je dat het laag beter onder controle is en ook klinkt het opener. Bij films merken wij geen echt verschil. Het ging ons vooral om muziek. Hier miste we iets wat we wel hoorde bij diverse luister sessies. De NAD heeft positief effect en geeft ons weer het geluid dat we hoorde bij de luister sessies.

De Denon die je hebt is ook mooie aanwinst. Audyssey XT32 is ook wel mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Versteegrob schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:19:
[...]

Hele dikke set alleen vind je meubel er niet echt bij passen. Oogt een beetje goedkoop in mijn ogen. Kan je niet voor een zwevende meubel gaan en je TV hoger hangen en ook zwevend? Dat moet volgens mij met jou set heel mooi uit komen. Echt hele vette speakers.
Ja inderdaad dat meubel heb ik al een tijd . komt nog wel een keer wat anders voor , zwevend lijkt me heel mooi alleen die muur is een soort gipswand/voorzetwand , had anders ook graag de tv op willen hangen .
voorlopig doe ik het even hiermee .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mikayu schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Meer die aansteker rechts op de foto :P
Probeer maar eens de kaarsjes aan te krijgen zonder ;) (ja ok er zijn ook lucifers ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
@FeaR: dan zet je die 2809 toch voor de 4520?
2809 in pure direct en doorgeven aan de 4520 die voor de audio processing en netwerk zorgt. En daarachter weer je Emotiva's :P

Wie het breed heeft laat het breed hangen so to speak :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Na aankoop nieuwe speakers durf ik nu ook mijn dan wel niet home cinema, maar wel stereo setup te laten zien!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VvufNKDh.jpg

Wat te zien:

- 2 x Cambridge audio Aero 6 speakers
- Philips FR930E receiver
- Raspberry Pi met HiFi berry DAC draaiend op Volumio
- Sony S790 Bluray speler (vangt eigenlijk vooral stof op dit moment)
- Samsung ES8000 40" TV
- Kooi met russische dwerghamster

Gebruik dit vooral voor muziek streaming via mijn Synology NAS.

Close up speaker:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qI0VRB1h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jShstdgm.jpg

Heb na 19 jaar gebruik te maken van midi set speakertjes (wel redelijk goeie) eindelijk de knoop doorgehakt en nieuwe speakers gekocht.

Speakers klinken zeer goed op deze oude versterker. Mooie diepe maar genuanceerde bas. Mijn bankstel staat in het midden van de kamer. Hierdoor heb ik weinig last van een resonerend bas geluid en klinkt het naar mijn mening erg mooi en gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Wat vind je hamster ervan dat die naast de front speakers moet slapen?
Of is dat een tijdelijke plaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SemperFidelis schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:17:
Wat vind je hamster ervan dat die naast de front speakers moet slapen?
Of is dat een tijdelijke plaats :P
Hehe, tja het is eigenlijk een permanente plaats, maar ze slaapt er gewoon doorheen. Echt hard heb ik de muziek bovendien meestal toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Shodan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Hehe, tja het is eigenlijk een permanente plaats, maar ze slaapt er gewoon doorheen. Echt hard heb ik de muziek bovendien meestal toch niet.
hij zal wel al lang doof zijn :P

en gz met new spul :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

http://static.tweakers.ne...7yd3xFhv0gBCAkNO/full.jpg

http://static.tweakers.ne...6DTOCEc3kqI38zDc/full.jpg
mooi :) maar ik zou speaker toch wel beetje bij draaien naar binnen toe dat zal geluid stuk beter worden om dat ze zo ver uit elkaar staan

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Iemand een idee hoe ik de krassen kan wegpoetsen van mij speakers (klipsch rf81) ?? Ze zijn niet echt diep. Maar wel zichtbaar😞
Kat dacht dat het een klimpaal was... Doek is ook beschadigt. Maar minder te zien.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Motaro schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

hij zal wel al lang doof zijn :P

en gz met new spul :)
Oh! Wij dachten dat het de leeftijd was...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig tips over hoe je subwoofer geluid een beetje kan sturen? Hij staat nu links voor m'n bank en daar hoor ik hem "mwah", maar als ik er rechts voor ga staan Is t bij een gemiddelde explosie net of m'n huis instort zo hard Is het geluid. Hij lijkt dus alles de verkeerde kant op de doen.. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Kleine upgrade:

nieuwe tv meubel, oude meubel past niet bij het interieur....dus glazen tafel op marktplaats geslingerd. :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sDQIoWMSooQHMQEnisopX2NV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FMAUnr9S6fV3CPiGs2iAp54O/full.jpg

Volgend week tv ophangen. Hij staat nu op een plateau gemaakt van 18mm mdf. Wanneer de tv hangt, dan kan ik mijn centerspeaker meer naar achteren plaatsen.

Gisteren nog even wezen kijken naar een nieuwe tv. Wacht toch maar totdat OLED in 48inch + plat te verkrijgen is. Gelijk CI+ module erin en Horizon box exit.

Hopelijk eind van de maand de CM1's als rear speakers bestellen, wil ze op Dynaudio 3x stands plaatsen. maar twijfel een beetje. Ze zien er een beetje instabiel uit naar mijn mening. De FS-CM zijn helaas niet in hoogglans zwart te verkrijgen, maar zien er wel weer veel stabieler uit. Iemand tips?

Wil ook nog een subdude halen, buren hebben last van subwoofer. Hopelijk dat het daarmee stuk minder zal zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 18-10-2015 13:44 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:41:
Hopelijk eind van de maand de CM1's als rear speakers bestellen, wil ze op Dynaudio 3x stands plaatsen. maar twijfel een beetje. Ze zien er een beetje instabiel uit naar mijn mening. De FS-CM zijn helaas niet in hoogglans zwart te verkrijgen, maar zien er wel weer veel stabieler uit. Iemand tips?
Vanwaar zulke massieve stands voor een kleine speakers als de B&W CM1? Als je dit zo ziet lijkt het behoorlijk uit verhouding. Is iets als een Norstone Esse niet wat beter, zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FeaR schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:03:
[...]

Vanwaar zulke massieve stands voor een kleine speakers als de B&W CM1? Als je dit zo ziet lijkt het behoorlijk uit verhouding. Is iets als een Norstone Esse niet wat beter, zoals dit.
Omdat ik afentoe kids over de vloer krijg................. :X Laatst hebben ze het voor elkaar gekregen om mijn rearspeaker (vloerstaander) te laten wankelen :| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
DennusB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:19:
Heeft iemand hier toevallig tips over hoe je subwoofer geluid een beetje kan sturen? Hij staat nu links voor m'n bank en daar hoor ik hem "mwah", maar als ik er rechts voor ga staan Is t bij een gemiddelde explosie net of m'n huis instort zo hard Is het geluid. Hij lijkt dus alles de verkeerde kant op de doen.. Iemand enig idee?
Welke receiver heb je? Wellicht kan een audyssey of soortgelijk rooncalibration tool wat voor je betekenen, echt lang niet elke variant kan dat. Het alternatief is een aparte dsp... of the good old subwoofer crawl! Het betekent waarschijnlijk dat je sub echt op de verkeerde plek staat

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

DennusB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:19:
Sturen kan niet echt, een sub is namelijk unidirectioneel; je zal m gewoon ergens anders neer moeten zetten. Voor he bepalen van de positie, zou je de sub tijdelijk op de zitpositie neer kunnen zetten en ga je zelf op de mogelijke posities staan en luisteren. Daar waar je m het beste hoort, zet je de sub vervolgens neer >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
Rainesh schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:41:

Gisteren nog even wezen kijken naar een nieuwe tv. Wacht toch maar totdat OLED in 48inch + plat te verkrijgen is. Gelijk CI+ module erin en Horizon box exit.
Ik hoop dat je de TV dan wel iets veder naar rechts ophangt.
anders gaat een 48''+ niet aan dezelfde beugel passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Heb vorige week een XBOX One aangeschaft.

Echter heb ik nu het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IUrXGeWOid6XbMCUKIVM8p6T/full.jpg

Hoe moet ik dit neer gaan zetten.... :'(

Ben nog midden in de "verbouwing" trouwens... En het TV meubel is hagelnieuw, en die wegdoen is geen optie.

Iemand een ideetje?

Een klein plankje links naast de TV zou een optie zijn, en dan met een plankje ervoor om alle kabels en stekkers "weg te werken", soort van cable/ stekker box, en dan daar de XBOX weer op? De speakers komen aan de muur, of op standaards. (De rear speakers staan ook op standaards)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 19-10-2015 11:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
spank_mojoo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Ik hoop dat je de TV dan wel iets veder naar rechts ophangt.
anders gaat een 48''+ niet aan dezelfde beugel passen :)
Uiteraard. Hij staat inmiddels nu ook iets meer naar rechts toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19-09 19:23
Format-C schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:35:
Heb vorige week een XBOX One aangeschaft.

Echter heb ik nu het volgende probleem:

[afbeelding]

Hoe moet ik dit neer gaan zetten.... :'(

Ben nog midden in de "verbouwing" trouwens... En het TV meubel is hagelnieuw, en die wegdoen is geen optie.

Iemand een ideetje?

Een klein plankje links naast de TV zou een optie zijn, en dan met een plankje ervoor om alle kabels en stekkers "weg te werken", soort van cable/ stekker box, en dan daar de XBOX weer op? De speakers komen aan de muur, of op standaards. (De rear speakers staan ook op standaards)
Ik zou als ik jou was de TV ophangen aan de muur. Dan heb je bovenop het meubel vrij, en daar kun je dan de center speaker + decoder neerzetten, en dan de X1 in het bovenste schapje.

Of natuurlijk de X1 direct onder TV.

Een klein plankje zou ik niet doen, want dat gaat heel rommelig uit zien.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Just_A_User schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Ik zou als ik jou was de TV ophangen aan de muur. Dan heb je bovenop het meubel vrij, en daar kun je dan de center speaker + decoder neerzetten, en dan de X1 in het bovenste schapje.

Of natuurlijk de X1 direct onder TV.

Een klein plankje zou ik niet doen, want dat gaat heel rommelig uit zien.
Dank je. Maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.. Het is een plasma uit 2009 die loodzwaar is.

Ik denk dat ik begin volgend jaar maar een nieuwe TV haal. Een LED. En dan doe ik het zoals jij zei.

Ik denk dat ik nu eerst de X1 in het bovenste schapje zet, de speakers op standaarden zet, of aan de muur maak, de center speaker voor de TV en de decoder naast de TV, er een beetje achter zeg maar. Op het kastje. Tijdelijk. En dan maar hopen dat t kastje niet verkleurd. En als dat niet goed wil schaf ik een decoder aan via V en A die achterin de TV moet. Zo'n slot ding.

Achteraf gezien slechte keus dit kastje. Mede omdat er ook niks onder of achter kan, zoals een stekkerdoos. Maar goed. Hij was saen met ene andere kast schreeuwend duur... dus wegdoen is geen optie.

Ach ja... mn vriendin vond m mooi... O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 19-10-2015 12:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

Is het een gipsmuur? Zelfs die kunnen nog een flink gewicht houden met speciale pluggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Format-C schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Dank je. Maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.. Het is een plasma uit 2009 die loodzwaar is.

Ik denk dat ik begin volgend jaar maar een nieuwe TV haal. Een LED. En dan doe ik het zoals jij zei.

Ik denk dat ik nu eerst de X1 in het bovenste schapje zet, de speakers op standaarden zet, of aan de muur maak, de center speaker voor de TV en de decoder naast de TV, er een beetje achter zeg maar. Tijdelijk. En dan maar hopen dat t kastje niet verkleurd.

Achteraf gezien slechte keus dit kastje. Mede omdat er ook niks onder of achter kan, zoals een stekkerdoos. Maar goed. Hij was saen met ene andere kast schreeuwend duur... dus wegdoen is geen optie.

Ach ja... mn vriendin vond m mooi... O-)
Waarom gaat dat niet? Ik had een 42" Panasonic PZ85 aan de muur hangen, ging uitstekend. Ik heb nu een 58" Toshiba UHD aan de muur hangen, gaat ook uitstekend. Jij zoekt een reden voor een nieuwe TV ;)

Ik weet niet wat jij duur vindt qua meubel, maar ik zou persoonlijk het meubel weg doen omdat (en dit is puur persoonlijk, geen aanval, flame of wat anders!!) ik het spuuglelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Just_A_User schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Waarom gaat dat niet? Ik had een 42" Panasonic PZ85 aan de muur hangen, ging uitstekend. Ik heb nu een 58" Toshiba UHD aan de muur hangen, gaat ook uitstekend. Jij zoekt een reden voor een nieuwe TV ;)

Ik weet niet wat jij duur vindt qua meubel, maar ik zou persoonlijk het meubel weg doen omdat (en dit is puur persoonlijk, geen aanval, flame of wat anders!!) ik het spuuglelijk vindt.
Ach ja... dit kastje samen met een grote buffetkast voor 2500. Ik heb meer van dat soort meubelen in de kamer. Strakke eikenhouten salontafel en eettafel.. Als je het als geheel ziet is t wel mooi. En smaken verschillen. :+ Edit; en een nieuwe TV moet er zowieso komen. Een iets grotere met meer mogelijkheden, en 1 die energie zuinig is.
SaN schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:16:
Is het een gipsmuur? Zelfs die kunnen nog een flink gewicht houden met speciale pluggen hoor.
Nee beton, maar volgens mij mag deze TV niet aan de muur... Maar dat zal ik eens onderzoeken.

Bedankt voor de tips iig tot zover.

Nieuw huis... nieuwe kasten, nieuwe "problemen"...

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 19-10-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wellicht toch de Dynaudio 3x, maar heb nu de Norstone Stylum 2 gezien. Deze is gewoon de helft goedkoper, maar zag wel dat kabeldoorvoer gat behoorlijk klein is. Iemand ervaringen met deze stand?

Wat betreft FS-CM stand, valt af. Inderdaad te lomp. Ga hoe dan ook de nieuwe stands gewoon vullen met loodkogels, vogelzand en goed waterpas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:13:
[...]
En als dat niet goed wil schaf ik een decoder aan via V en A die achterin de TV moet. Zo'n slot ding.
CI+ module ;)
Achteraf gezien slechte keus dit kastje. Mede omdat er ook niks onder of achter kan, zoals een stekkerdoos.
Wat zit er achter het deurtje rechts? Een XBox One kan je met gemak uit het zicht zetten, staat hier ook achter een gesloten deurtje.
Rainesh schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:32:
Wellicht toch de Dynaudio 3x, maar heb nu de Norstone Stylum 2 gezien. Deze is gewoon de helft goedkoper, maar zag wel dat kabeldoorvoer gat behoorlijk klein is. Iemand ervaringen met deze stand?

Wat betreft FS-CM stand, valt af. Inderdaad te lomp. Ga hoe dan ook de nieuwe stands gewoon vullen met loodkogels, vogelzand en goed waterpas. :D
Al gekeken naar Atacama Audio? Die hebben ook best een groot assortiment met stands en HiFi-racks tegen zeer behoorlijke prijzen. Kwaliteit is verder niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Haha. Tnx. Die bedoel ik ja.

Ci+ ondersteunt deze TV niet. Een CI "standaard" wel. En ik denk dat ik die idd maar aanschaf via V en A. Ben ik van de decoder af. En dan ergens volgend jaar maar een nieuwe TV.
Wat zit er achter het deurtje rechts? Een XBox One kan je met gemak uit het zicht zetten, staat hier ook achter een gesloten deurtje.
Ivm de koeling heb ik die liever niet achter een gesloten deurtje.

Die zet ik op de plek van de decoder.

Ik maak achter dat deurtje een gat achterin de kast en leg daar de stekkerdozen, de powerbrick van de XBOX, en mn modem in. :)

Zo heb ik nog maar 3 kabels langs de muur lopen (1 voor stroom, en 1 voor de modem, 1 voor antenne) en ligt de rest uit het zicht. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 19-10-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
FeaR schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:58:
[...]
Al gekeken naar Atacama Audio? Die hebben ook best een groot assortiment met stands en HiFi-racks tegen zeer behoorlijke prijzen. Kwaliteit is verder niets mis mee.
Thnx. Heb ze aan mijn vrouw laten zien, gelijk afgekeurd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Foto's zeggen niet veel. Hier werd de FS-CM S2 ook afgekeurd. Toen ze deze in echt zag vond ze dit mooie optie. Inmiddels staan ze op MP, omdat de waf de cm8 als rears ook we mooi vind.

Zou de stands toch eens samen met de vrouw in de winkel gaan bekijken. Dit is toch net anders dan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
inztigator schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

Rotel RA12
BW 684
Project Debut Carbon
MBA 11"
Mooie set hoor! En prachtig om nog steeds genoeg stereo sets hier terug te zien.

Ben hier zelf ook erg gelukkig met de Rotel RA12. Die DAC levert puik werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Format-C schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:20:
Nee beton, maar volgens mij mag deze TV niet aan de muur... Maar dat zal ik eens onderzoeken.
Je kunt een Panasonic plasma tv zonder problemen aan de muur hangen.
Heb ik hier ook op een draaibare en uittrekbare steun.
Als je de beugel maar heel goed aan de muur bevestigd want ze zijn idd loodzwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hondapower schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Als je de beugel maar heel goed aan de muur bevestigd want ze zijn idd loodzwaar.
Heb jij een linkje naar die uittrekbare steun? Draaibaar weet ik, maar toevallig had ik het er gisteren met mijn moeder over, die wil misschien een wat grotere tv op haar slaapkamer maar de hoek is wat lastig icm een grotere TV, dus zei ik dat ik wel wilde gaan zoeken naar een beugel die je ook nog eens kon uit trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Just_A_User schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:14:
[...]
Heb jij een linkje naar die uittrekbare steun? Draaibaar weet ik, maar toevallig had ik het er gisteren met mijn moeder over, die wil misschien een wat grotere tv op haar slaapkamer maar de hoek is wat lastig icm een grotere TV, dus zei ik dat ik wel wilde gaan zoeken naar een beugel die je ook nog eens kon uit trekken. :)
Ik had m in het oude huis aan een Vogels EFW 6345 zitten en nu aan een Thin 345.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

hondapower schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Thanks!

Ik denk dat ik dit niet doe. Maar evengoed bedankt.

Heb besloten dat ik een nieuwe TV ga kopen in december of januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Format-C schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

Thanks!

Joh. Wat verrassend.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 22:28
Format-C schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

Thanks!

Tip: Mediamarkt BTW-dagen, vaak derde weekend van januari.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Was niet echt de bedoeling hoor... Hij geeft nog erg mooi beeld, dat wel. Maar ik denk dat t tijd is voor een nieuwe, betere, iets grotere, zuinigere, en 1 met meer mogelijkheden. Deze is nu 6 jaar. Echter de optie van stekkerdozen in de kast achter t deurtje blijft nog wel open... En ik denk dat ik het eerst maar op die manier doe. En om nu gaten te gaan boren zie ik ook niet zitten. Ik heb glasvezelbehang namelijk (ivm aardbevingen is stucwerk geen optie).
Waus26 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Tip: Mediamarkt BTW-dagen, vaak derde weekend van januari.
Thanks. Eerder wordt t m ook niet... Moet nog heel veel kopen voor t huis, en die dingen hebben meer prioriteit dan een TV op dit moment. Zal t onthouden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 20-10-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Tot die tijd kun je de decoder toch onder een van de 2 speakers plaatsen, de center midden voor de tv.

heb je het vakje open waar je de xone kunt zetten.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:13
dubbel post :-)

[ Voor 96% gewijzigd door Equazor_ op 21-10-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Update! :

Tv hangt inmiddels, center netjes eronder geschoven. De JBL E90's zijn ook verkocht, deze week komen (hopelijk) mijn cm1's binnen. Heb ook de dynaudio stands besteld, maar nu zag ik ook de B&W STAV24 S2 bij Klubben.....geen enkele review of iets dergelijks op internet kunnen vinden. Heel apart, maar heeft iemand hier ervaringen mee?

Edit: toch maar de stav24 s2 besteld, scheelt behoorlijk in prijs. Kan ik met dat geld wat andere leuke dingen kopen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 26-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afgelopen weekend met de vrouw eens naar de mediamarkt geweest om te gei....kijken naar de nieuwe UHD OLED tv's van LG. We zijn allebei helemaal verliefd! Nu moet het prijskaartje nog een beetje acceptabel worden!

Waar ik voorheen mijn zinnen gezet had op een 930 (de hd versie) is dat nu al niet goed genoeg meer. Het beeld van die 960 is ZO GEWELDIG. EN dan te bedenken dat het enkel een kort demofilmpje was waar we een half uur naar hebben staan kwijlen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb van het weekend een SVS PB1000 gekocht, die alleen maar in mat zwart verkrijgbaar is. Ik breng 'm vanavond weg naar een vriend van me om 'm pianolak-wit te laten maken door hem. Zal als ik 'm terug heb wat foto's plaatsen hier, duurt een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Format-C schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Haha. Tnx. Die bedoel ik ja.

Ci+ ondersteunt deze TV niet. Een CI "standaard" wel. En ik denk dat ik die idd maar aanschaf via V en A. Ben ik van de decoder af. En dan ergens volgend jaar maar een nieuwe TV.

[...]
Ivm de koeling heb ik die liever niet achter een gesloten deurtje.

Die zet ik op de plek van de decoder.

Ik maak achter dat deurtje een gat achterin de kast en leg daar de stekkerdozen, de powerbrick van de XBOX, en mn modem in. :)

Zo heb ik nog maar 3 kabels langs de muur lopen (1 voor stroom, en 1 voor de modem, 1 voor antenne) en ligt de rest uit het zicht. 8)
heb mijn PS4 ook achter deurtje zitten en achter in kast heb ik 23cm PC fan in zitten op 9 volt die ik met klikaanklikuit afstandsbediening en klikaanklikuit afstandsbediening gebruik ik ook om mijn R-115SW aan en uit te zetten en werk goed met die 23cm fan je hoort hem niet en PS4 is super stil word echt niet warm zelfs niet bij planetside 2 wand dat is wel game waar PS4 heet van word

dus misschien idee om dan fan achter in kast te zetten die lucht uit kast haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

lj_tree schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:57:
...
Waar ik voorheen mijn zinnen gezet had op een 930 (de hd versie) is dat nu al niet goed genoeg meer.
...
Ga nog maar eens terug en op je normale kijkafstand staan i.p.v. de 1/1,5m in de winkel, dan maakt dat UHD waarschijnlijk geen bal uit. Het is dat alleen de EF950 recht is anders zou ik het wel weten en lekker €1000 aan iets anders uitgeven.
Nu nog een kleiner model, 40" ofzo en ik ben om :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
lj_tree schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:57:
Afgelopen weekend met de vrouw eens naar de mediamarkt geweest om te gei....kijken naar de nieuwe UHD OLED tv's van LG. We zijn allebei helemaal verliefd! Nu moet het prijskaartje nog een beetje acceptabel worden!

Waar ik voorheen mijn zinnen gezet had op een 930 (de hd versie) is dat nu al niet goed genoeg meer. Het beeld van die 960 is ZO GEWELDIG. EN dan te bedenken dat het enkel een kort demofilmpje was waar we een half uur naar hebben staan kwijlen:)
Die demo-filmpjes bij OLED zijn juist heel misleidend. Allemaal beelden met volledig zwart, iets wat in een film vaak vrij weinig voorkomt, juist omdat ze schaduwdetail willen behouden.

Ik vind OLED een prachtig beeld geven, en de volgende word zeker OLED (wel HD, want verschil zie je niet bij normale afstand) maar kijk even naar OLED naast LCD met een "normale" film. Dan is het kwaliteitsverschil er nog, maar lang niet zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jongens waar blijven die foto's? Er wordt een hoop geluld, maar foto's blijven uit.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag mijn nieuwe upgrades binnen gekregen!

Tv opgehangen, op de foto lijkt hij scheef te hangen maar hij hangt recht. ;)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W3vTSXTb3ejzOJKnnwzoG5K7/full.jpg

B&W CM1 Gloss Black _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hsLI6LvigfxOVsi4B1BUc2Se/full.jpg

B&W STAV24 S2 stands
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/j1GWRMIkFXchgSi1T5NGb6Sq/full.jpg

CM1 op stand (snap echt niet waarom mijn foto's geroteerd worden 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5KyoEIKzdJ8DVbsnrGO6tKbf/full.jpg

Ook gelijk nieuwe speakerkabels (Canare 4S8) gekocht en afgewerkt met witte krimpkous en witte mantel
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/afmOoxPvUThhFXBQ79G6rrFf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/u86S5LAy9jktwuayeCXpQyVg/full.jpg

What to do:

- Stands vullen met zilverzand
- Nieuwe bovenplaat laten maken zodat ik de CM1 op vast kan schroeven.
- Sparen voor CM9 en asw10cm
- De huidige subwoofer gloss black wrappen
- Subdude kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 29-10-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
very nice

mis in je lijst het wegwerken van de kabel in de stands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zijn nog de tijdelijke kabels. Stands hebben geen kabelgoot, maar zolang ze in een gevlochten mantel zitten vind mijn vrouw het niet erg dat ze zichtbaar zijn. Wacht nog op een krimpkous voor als ik 2 aders twist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Rainesh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:18:
Zijn nog de tijdelijke kabels. Stands hebben geen kabelgoot, maar zolang ze in een gevlochten mantel zitten vind mijn vrouw het niet erg dat ze zichtbaar zijn. Wacht nog op een krimpkous voor als ik 2 aders twist.
Wat is een subdude? Ik zie dat je ook een grote subwoofer hebt, die heb ik ook, en daar zitten rubber voetjes onder. Is een subdude iets wat het geluid zou moeten verbeteren, of wat?

Oh gevonden; ga ik niet kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Just_A_User op 30-10-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
--laat maar-

[ Voor 89% gewijzigd door spank_mojoo op 30-10-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Just_A_User schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Wat is een subdude? Ik zie dat je ook een grote subwoofer hebt, die heb ik ook, en daar zitten rubber voetjes onder. Is een subdude iets wat het geluid zou moeten verbeteren, of wat?

Oh gevonden; ga ik niet kopen.
Mijn subwoofer staat op spikes en schotels maar mijn onderburen hebben nog steeds last van. Woon in een jaren 30 woning, dus houten ondervloer. Mijn vrouw wilt geen granieten tegel, dus dan wordt het een subdude. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mag een sneak preview ook?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FJEvS2r.jpg
sorry voor de foto met een aardappel

De beamer hangt. Jammer genoeg is de beugel niet echt topkwaliteit. Er zit op 1 punt wel erg veel speling, dus dat moet ik nog even oplossen... Maar gamen op 120" is toch wel erg grappig, en films zien er ook top uit. En dat op een muur vol gaten en vlekken. Wordt dus enkel nog maar beter!

Hopelijk voor nieuwjaar kan ik hier het eindresultaat tonen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:32:

Heb ik. Is kut. De kabel gaat door te te vullen kolom. Let dus heel goed op het gat aan de onderzijde! Onbegrijpelijk aangezien de smalle kolom hiervoor kon worden gebruikt. Ook moeten de speakers verplicht op spikes staan wil je de kabel eronder door krijgen. Ik had mij vergist in de bodemplaat van die van mij dus ze staan nu op rubbertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:03:
[...]

Heb ik. Is kut. De kabel gaat door te te vullen kolom. Let dus heel goed op het gat aan de onderzijde! Onbegrijpelijk aangezien de smalle kolom hiervoor kon worden gebruikt. Ook moeten de speakers verplicht op spikes staan wil je de kabel eronder door krijgen. Ik had mij vergist in de bodemplaat van die van mij dus ze staan nu op rubbertjes.
Inmiddels de B&W Stav24 S2 gekocht......Inderdaad wel jammer dat de Stylum 2 geen fatsoenlijke kabeldoorvoer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Rainesh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

Mijn subwoofer staat op spikes en schotels maar mijn onderburen hebben nog steeds last van. Woon in een jaren 30 woning, dus houten ondervloer. Mijn vrouw wilt geen granieten tegel, dus dan wordt het een subdude. :)
Oh je woont in een appartement? Ja nee, dan snap ik het wel. Ik woon in een 'normaal' huis, maar heb links en rechts wel buren, en ik probeer er dus wel rekening mee te houden, want de PB1000 die ik nu heb die voel je goed, als in dat je dingen hoort trillen, dus buren hebben daar snel last van, en ik wil niemand tot last zijn inderdaad, maar ik ga er niet zo'n ding onder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

Zit er demping onder de schotels? Zo nee, dan is doortrillen logisch. Tegels (je hebt mooi spul) en daaronder wasmachine dempers werkt sowieso en hoeft niet duur te zijn. Rubber (vilt wellicht, weet ik niet) onder de schotels zou je ook kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Zit er demping onder de schotels? Zo nee, dan is doortrillen logisch. Tegels (je hebt mooi spul) en daaronder wasmachine dempers werkt sowieso en hoeft niet duur te zijn. Rubber (vilt wellicht, weet ik niet) onder de schotels zou je ook kunnen gebruiken.
Er zit demping onder ja, maar nog steeds hoorbaar. Sub staat zelf op 40% volume, maar het is gewoon een gehorig huis.

Heb zelf mijn huis verbouwd en vloer bestaat uit 22mm houten vloerdelen, 12mm spaanplaat, 9mm isolatieplaten en dan 15mm parket op. Alles behalve de laatste twee lagen met schroeven vastgemaakt. Alsnog last van doordreunen, daarom een subdude proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Die wasmachine dempers zijn een goed idee om eens te onderzoek. Top!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

Ik was weer eens een beetje door dit topic aan 't bladeren, en zag dat het alweer een hele tijd geleden is dat ik hier voor het laatst gepost heb. Er is de laatste maanden veel veranderd hier thuis, dus misschien wordt het tijd voor een foto update O-)

Ondertussen ben ik alweer enkele maanden aan het genieten van mijn dedicated home theater 8)
Nog niet helemaal af, maar wel al leuk om er af en toe een filmpje te kijken of wat te gamen:

AV-gedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8022.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8048.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/HT_Banken2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/HT_Banken1.JPG

Dolby Atmos zij speakers:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8032.JPG

Projector:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8052.JPG

Beeld:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8019.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8042.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Bijna_klaar/IMG_8035.JPG

Apparatuur:

- SONY VW500 4K projector
- Marantz SR7009 Dolby Atmos receiver
- Marantz PM5003 stereo versterkers (2 stuks)
- Crown XTi 1002 subwoofer versterker
- B&W 600 serie Dolby Atmos speakers (incl. 4 boven hoofd)
- B&W inbouwspeakers voor zijkanten
- Zelfgemaakt curved 4K compatible scherm (3 meter)
- 2 stuks zelfgemaakte 12" subwoofers (Audio drive woofers)
- 8 Bass-shakers in/onder de banken (nog niet aangesloten)
- PlayStation 4
- Oppo BDP-93 Bluray speler
- 4K HTPC
- Xbox One (sinds zojuist, nog niet meer gespeeld, is nog aan het updaten) 8) 8) 8)

Dadelijk HALO5 uittesten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Hulde! Ziet er schitterend uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Tering wat vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

8)

Nog even wat eigen foto's van de Marantz:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Marantz_SR7009_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Marantz_SR7009_2.jpg

En een (wat slechtere) foto van een avondje met wat vrienden:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/HT_1e_bezoek.JPG

Het is nog niet helemaal af, maar zoals gezegd wel al "kijk-klaar". Er moeten nog wat afwerking plaatsvinden en dingen als RGB LED's aansluiten etc...

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/HT_koof_verlichting_groenblauw.JPG

Voor meer bouw-foto's check de directory maar effe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Djezus, dat is wel even wat anders dan die Powerpoint-projectoren :P
Die banken achter elkaar geven ook een mooi bioscoopgevoel.
Als je ooit nog speakers in het zicht wilt hebben heb ik nog wel een paar DM603 voor weinig :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
atmoz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:00:
[...]

[...]

8)

[afbeelding]

[afbeelding]

En een (wat slechtere) foto van een avondje met wat vrienden:
[afbeelding]

Het is nog niet helemaal af, maar zoals gezegd wel al "kijk-klaar". Er moeten nog wat afwerking plaatsvinden en dingen als RGB LED's aansluiten etc...

[afbeelding]
Supermooi! Wat is dat voor setup? 11.2?

Jij komt die kamer zeker niet meer uit :P
Voor meer bouw-foto's check de directory maar effe :P
? :P

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/HT/Tang_op_varken.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 30-10-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:20
atmoz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:00:
[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je ook foto's hoe de Marantz er nu van de achterkant uit ziet (kon ik niet vinden in de directory).
Hier kan je de rest van de foto's bekijken, dat bedoelde ie met de directory.

[ Voor 27% gewijzigd door Frunz op 30-10-2015 15:11 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frunz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:09:

Hier kan je de rest van de foto's bekijken, dat bedoelde ie met de directory.
Damn, de OSD van de nieuwere versies is wel completer met de Input- en Output signalen en de versie van Audyssey. Vooral dat eerste mis ik wel op de AVR-4520 aangezien dat wel op de veel oudere AVR-2809 zat (al dan niet op de display van de receiver, maar wel aanwezig...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
FeaR schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Damn, de OSD van de nieuwere versies is wel completer met de Input- en Output signalen en de versie van Audyssey. Vooral dat eerste mis ik wel op de AVR-4520 aangezien dat wel op de veel oudere AVR-2809 zat (al dan niet op de display van de receiver, maar wel aanwezig...).
Ik heb een denon 4520 gehad en gaf prima weer wat in- en output was.Zoals boven in de foto te zien is.
Dus lijkt me beetje vreemd dat het niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
atmoz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:02:
Ik was weer eens een beetje door dit topic aan 't bladeren, en zag dat het alweer een hele tijd geleden is dat ik hier voor het laatst gepost heb. Er is de laatste maanden veel veranderd hier thuis, dus misschien wordt het tijd voor een foto update O-)

Ondertussen ben ik alweer enkele maanden aan het genieten van mijn dedicated home theater 8)
Nog niet helemaal af, maar wel al leuk om er af en toe een filmpje te kijken of wat te gamen:

AV-gedeelte:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dolby Atmos zij speakers:
[afbeelding]

Projector:
[afbeelding]

Beeld:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:

- SONY VW500 4K projector
- Marantz SR7009 Dolby Atmos receiver
- Marantz PM5003 stereo versterkers (2 stuks)
- Crown XTi 1002 subwoofer versterker
- B&W 600 serie Dolby Atmos speakers (incl. 4 boven hoofd)
- B&W inbouwspeakers voor zijkanten
- Zelfgemaakt curved 4K compatible scherm (3 meter)
- 2 stuks zelfgemaakte 12" subwoofers (Audio drive woofers)
- 8 Bass-shakers in/onder de banken (nog niet aangesloten)
- PlayStation 4
- Oppo BDP-93 Bluray speler
- 4K HTPC
- Xbox One (sinds zojuist, nog niet meer gespeeld, is nog aan het updaten) 8) 8) 8)

Dadelijk HALO5 uittesten :D
Dit is toch niet normaal! Echt bizar vet, dit neigt aardig naar perfect. Hoe scherm is 4K wel niet _/-\o_ plaats aub meer foto's :9
Pagina: 1 ... 14 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic