Ik krijg al een geirriteerd gevoel enkel door naar die foto's te kijkenNyarlathotep schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:49:
Hmm, je zit nooit echt midden voor je tv en speakers zo lijkt mij? Is dat wel prettig?
Kon je de boel niet tegen de muur die wij links zien zetten?

De tv zelf staat niet in het midden, t.o.v. de speakers. Maar dit hoeft m.i. ook niet. Dit is meer een visuele keuze geweest. Ik kan het tv meubel meer naar rechts zetten (richting gordijn/verwarming), maar dan valt het gordijn áchter het meubel. Tevens zie je dan kabels lopen, die ik nu grotendeels heb weggewerkt. ( De aansluiting van ziggo komt geheel links (achter die speakerzuil) binnen door de muur. (op foto 3, zit je dit nog zitten geheel links)
De speakers staan ook niet recht vooruit, maar ietwat gedraaid richting de bank. (...als ik op de bank zit,richting mijn oren gedraaid).
Al met al is het ieders smaak natuurlijk
[Edit] Ja de plantjes en tierlanteintjes.... Vrouw lief he.Het was al een heel gedoe om uberhaupt zuilspeakers in huis te krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door fender89 op 22-09-2015 18:50 ]

Klik voor groter. Zal niet ieders smaak zijn, maar ik vind het wel prettig kijken: alle apparatuur zit in de kast rechts, dus vanaf de zitplek is het TV, speakers, en een bijzonder ongelukkig geplaatst en lelijk stekkerblok (huurhuis). Kast is een omgebouwde Ikea Malm, bovenste lade een vak van gemaakt.
Maar wat staat er dan?
- Samsung UE58H5203 - 58" groot, verder een basisTV met niks erop;
- Yamaha RX-V475 receiver met overgespoten Eltax speakers rondom;
- PS4 ernaast, vooral MGS nu uiteraard;
- In de receiver zitten een chromecast, raspberry pi v2 en een intel compute stick;
- Synology DS215j staat in het vak onder de receiver (plus de router en aanverwante zaken);
- Aristona 1418, meer voor de mooi (platen zijn oud en grijsgedraaid door palief);
- Achter de speakers staan ikea-lampjes. Alles is klikaanklikuit dus uit zicht.
Benieuwd ook of iemand de 4 platenhoezen kan opnoemen
[ Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 23-09-2015 11:30 ]
Welles
Enige die ik er uit kan halen is Brothers in Arms iig
Mooie oplossing zo met die omgebouwde ladenkast. Zal hem eens aan mijn vriendin voorstellen zo, denk dat dat hier ook niet zou misstaan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb je al eens bij de Hornbach gekeken? Daar hebben ze precies van die panelen waarmee je een wand kan bekleden. En anders zou ik gewoon wat vierkante palen van 6x6 of 9x9 kopen en die met een afkortzaag / tafelzaag zelf in de gewenste lengtes zagen. Beetje schuren, houtlijm er tegen aan en achteraf met wat beits of lak de boel bewerken.panomi schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:57:
[...]
Ik zit momenteel wat zaken te bedenken voor mijn nieuwe huis. Hier wil ik ook een tv voorzet wand maken. Dan wel een gehele muur of zoals hierboven een gedeelte. Echter heb ik houten panelen op het oog van Wonderwall Studios. Deze zijn slechts € 120 de m2.... Dat wordt dus even pijn lijden
.
Als voorbeeld:
[afbeelding]
Kan echt wel veel goedkoper dan die 120 eu de m2. Volgens mij als je palen van 9 centimeter weet uit te halen. Heb je 124 blokken van 9x9 nodig. Als je uitgaat van een maximale dikte van 5 centimer (sommige maak je 2cm, andere 3, andere 4 en de dikste 5 cm). Heb je 6 meter paal nodig de m2. Vervolgens lijm je dat op een plaat MDF, of Underlayment of Spaanplaat...
Een paal lariks hout van 9x9 kost je 18 eu en daar heb je er grofweg 2 van nodig.
Maargoed, dat is wat ik zou doen
[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 23-09-2015 09:19 ]
Ik zou dan geen vuren nemen, maar wel hardhout. Maar inderdaad, punt is er, zelf doen is véééééél goedkoper, en leuker. Misschien dat ik zulke wanden ook eens in de collectie opneem, lijkt me mooi om te bouwen.Doe nu veel steigerhout en ben eerste stappen aan het zetten in mdf, nu een spuiter gevonden dat maakt het een stuk makkelijkerloewie1984 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:16:
[...]
Heb je al eens bij de Hornbach gekeken? Daar hebben ze precies van die panelen waarmee je een wand kan bekleden. En anders zou ik gewoon wat vierkante palen van 6x6 of 9x9 kopen en die met een afkortzaag / tafelzaag zelf in de gewenste lengtes zagen. Beetje schuren, houtlijm er tegen aan en achteraf met wat beits of lak de boel bewerken.
Kan echt wel veel goedkoper dan die 120 eu de m2. Volgens mij als je palen van 9 centimeter weet uit te halen. Heb je 124 blokken van 9x9 nodig. Als je uitgaat van een maximale dikte van 5 centimer (sommige maak je 2cm, andere 3, andere 4 en de dikste 5 cm. Heb je 6 meter paal nodig de m2.
Een paal lariks hout van 9x9 kost je 18 eu en daar heb je er grofweg 2 van nodig.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Bedankt voor de tip. Zal eens kijken bij de Hornbach.loewie1984 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:16:
[...]
Heb je al eens bij de Hornbach gekeken? Daar hebben ze precies van die panelen waarmee je een wand kan bekleden. En anders zou ik gewoon wat vierkante palen van 6x6 of 9x9 kopen en die met een afkortzaag / tafelzaag zelf in de gewenste lengtes zagen. Beetje schuren, houtlijm er tegen aan en achteraf met wat beits of lak de boel bewerken.
Kan echt wel veel goedkoper dan die 120 eu de m2. Volgens mij als je palen van 9 centimeter weet uit te halen. Heb je 124 blokken van 9x9 nodig. Als je uitgaat van een maximale dikte van 5 centimer (sommige maak je 2cm, andere 3, andere 4 en de dikste 5 cm). Heb je 6 meter paal nodig de m2. Vervolgens lijm je dat op een plaat MDF, of Underlayment of Spaanplaat...
Uiteraard begrijp ik dat als je het zelf doet dit veel geld kan besparen. In dit geval kies ik voor efficiëntie en dat zie je (helaas) terug in de prijs.
Hier: http://www.hornbach.nl/sh...0-mm/5646540/artikel.htmlpanomi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:53:
[...]
Bedankt voor de tip. Zal eens kijken bij de Hornbach.
Dat is dan ook het enige dat ze hebben, dus als je vierkant wilt kom je toch bij die andere website uit
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Zelf bouwen. Boxen bouwen is een kunst, maar een subwoofer kan iedereen maken. Zie o.a. het Duitse blaadje Klang & Ton voor recepten....
Heb nog even geëxperimenteerd met stereo versterkers van Arcam, Denon en Rotel. Maar uiteindelijk toch gekozen voor deze digitale surround receiver van Arcam vanwege het gemak met HDMI, goede DAC voor de sonos (optisch aangesloten) en de mogelijkheid om toch een equalizer te gebruiken i.p.v. puur stereo. Oh ja.. en straks nog de mogelijkheid om surround of sub toe te voegen.
B&W's geven meer dan voldoende laag, soms zelfs te veel met bepaalde tracks in mijn ruimte, maar misschien dat ik toch nog een simpele sub ga overwegen welke ik kan in zetten tijdens films (voor het overdreven film effect). Iemand tips voor een betaalbare sub puur voor films?
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
Die eerste is goed, en omdat je gelijk had vwb de foto heb ik 1 toegevoegd met wat meer... daglichtThe Eagle schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:51:
Vast wel, als jij de volgende keeer wat beter foto's maakt. Deze zijn zo donker dat ze door een gebakken aardappel gemaakt zouden kunnen zijn
Welles
Eagles en Dire Straits zijn makkelijk, maar die zijn hierboven ook al genoemd.Roytoch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:31:
Die eerste is goed, en omdat je gelijk had vwb de foto heb ik 1 toegevoegd met wat meer... daglicht
Verder zie ik een hoes van Van Halen, dat logo is erg herkenbaar. En de laatste is volgens mij van de Golden Earring, die was iets lastiger
Had een Samsung LE40C530 en nu een Sony 55W805C.
Oude situatie:
Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Wat je ziet:
Sony 55W805C
Dali Zensor 7
Denon X3000
Philips Bluray speler
Samsung Decoder
TP-Link gigabit switch
Playstation 4
Wii U
Wat je niet ziet:
Raspberry Pi 2 met Kodi
Synology DS214Play
Gare Sony melkpakjes als surround

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
[ Voor 64% gewijzigd door Xenophoben op 24-09-2015 08:59 ]

Het zal misschien best kunnen, maar je moet het niet willen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
uhmmm waarom zou je dat niet draaien op de synology nassen met hardware acc.? Synology heeft hier zelfs een speciale nas reeks voor uitgebracht. Toegegeven ik draai het ook op een andere apparaat, maar waarom zou je het bij voorbaat al niet doen?The Eagle schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:42:
Ga je mond wassen. Op een NAS draai je geen Kodi. Kodi is DLNA client, geen DLNA server
Het zal misschien best kunnen, maar je moet het niet willen
[ Voor 10% gewijzigd door Xenophoben op 24-09-2015 11:41 ]
Recent zijn we verhuist en is de hele audio-video-woonkamer setting compleet veranderd.
Nieuw ten opzichte van mijn vorige woning zijn -behalve een geheel nieuwe inrichting- de B&W speakers incl. versterker.
Wat je ziet:
Samsung 46ES8000
B&W CM8 S2 speakers aangestuurd door Rotel RA-12.
Wat je niet ziet:
HDMI (ARC) converter naar Optical (lang naar moeten zoeken, Ligawo ® 6518761 , 40 euri vanuit Duitsland)
Playstation 3
Airport Express (Airplay)
Asus RT66

[ Voor 18% gewijzigd door knights16 op 24-09-2015 22:19 ]
Omdat Kodi een frontend is en je dan dus je NAS bij je TV moet hebben staan, plus het ding video moet kunnen uitsturen. Kan zijn dat Synology een Kodi app heeft (wat dan gewoon een DLNA server instance is, net als Plex), dat weet ik niet. Maar Kodi op een NAS installeren (en daarmee het NAS OS overschrijven) lijkt me wat onzinnig, zonde van de hardware, en het hele principe van een NAS met al zijn mogelijkheden onderuit halen. Een Pi kan het zelfde en is een stuk goedkoperXenophoben schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:40:
[...]
uhmmm waarom zou je dat niet draaien op de synology nassen met hardware acc.? Synology heeft hier zelfs een speciale nas reeks voor uitgebracht. Toegegeven ik draai het ook op een andere apparaat, maar waarom zou je het bij voorbaat al niet doen?
Wat mij betreft ook verre van ideaal, daar niet van, maar je bent dus niet je hele NAS features aan het vergooien door er KODI op te draaien.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik ben erg benieuwd wat voor salontafel en tv-meubel dat zijnTiwazz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:57:
Mijn home cinema heeft recent een upgrade gehad in de vorm van een nieuwe TV.
Had een Samsung LE40C530 en nu een Sony 55W805C.
Oude situatie:
Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Wat je ziet:
Sony 55W805C
Dali Zensor 7
Denon X3000
Philips Bluray speler
Samsung Decoder
TP-Link gigabit switch
Playstation 4
Wii U
Wat je niet ziet:
Raspberry Pi 2 met Kodi
Synology DS214Play
Gare Sony melkpakjes als surround
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat gebruik je het liefst? De Airport of de Bluetooth op de RA-12?knights16 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:00:
(...)
(...)
Ik heb de blauwe tand nog vrijwel niet gebruikt. Qua kwaliteit kan ik er dan weinig over zeggen.inztigator schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:46:
[...]
Wat gebruik je het liefst? De Airport of de Bluetooth op de RA-12?
Bluetooth geluid reageert wel vlotter en zit geen vertraging in het afspelen, met airplay is dit wel 2-3 seconde maar is niet storend bij het afspelen van muziek.
Wat zijn jouw ervaringen ?
Vind het wel jammer dat de stand-by functie niet helemaal lekker werkte. In die zin niet intelligent , want als ik twee uur lang muziek luister gaat die gewoon uit ( timer op twee uur ) terwijl het apparaat wel gebruikt wordt, mijn inziens een minpuntje. Had graag de versterker automatisch in stand-by zien gaan als er voor een tijdje geen muziek wordt geluisterd, maar dit wordt nu wel heel letterlijk genomen :-)
Zelf heb ik een beamer in mijn kamer hangen met een kleine 5.1 surround, NAS en Pi 2. Cheap maar vet
Foto's? Specs?SmokingSig schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:31:
Practig zeg alles wat ik hier zie. Alle films ook legaal ?
Zelf heb ik een beamer in mijn kamer hangen met een kleine 5.1 surround, NAS en Pi 2. Cheap maar vet
Discussies over legaal of niet gaan we hier niet voeren
Ik heb mijn meubels gekocht bij 'De Bommel', het is de XXL serie in de kleur lava/lei.tomcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:10:
[...]
Ik ben erg benieuwd wat voor salontafel en tv-meubel dat zijn
Dit is de salontafel en het tv-meubel. Het tv-meubel heeft wat maatwerk zodat er 4 open vakken zijn waarvan de bovenste groter voor de versterker. Goede kwaliteit en ben er erg blij mee
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Wat zijn dat toch prachtige speakers in het wit , twijfelde een tijdje tussen de kleinere speakers uit de CM serie maar dit is toch echt de mooiste in mijn ogen , ik ga nu eerst binnenkort naar de devialet phantom luisteren , kan nog alle kanten op dusknights16 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:00:
Volg al een tijd dit draadje en post dan eindelijk mijn input:
Recent zijn we verhuist en is de hele audio-video-woonkamer setting compleet veranderd.
Nieuw ten opzichte van mijn vorige woning zijn -behalve een geheel nieuwe inrichting- de B&W speakers incl. versterker.
Wat je ziet:
Samsung 46ES8000
Wat je niet ziet:
HDMI (ARC) converter naar Optical (lang naar moeten zoeken, Ligawo ® 6518761 , 40 euri vanuit Duitsland)
Playstation 3
Asus RT66
http://static.tweakers.ne...Rg9lx0FkJO1i6Ygs/full.jpg
http://static.tweakers.ne...RpsoGW00l1pEbH4I/full.jpg
http://static.tweakers.ne...dR9Ilq8fZejAuNwA/full.jpg
Is de Rotel RA 12 voldoende voor deze speakers ? had ook interesse in dezelfde versterker of de RA 1570 , die is alleen dubbel zo duur ...
kingfriko
[ Voor 115% gewijzigd door FeaR op 24-09-2015 19:48 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ze zijn erg mooi om te zien .kingfriko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:39:
[...]
Wat zijn dat toch prachtige speakers in het wit , twijfelde een tijdje tussen de kleinere speakers uit de CM serie maar dit is toch echt de mooiste in mijn ogen , ik ga nu eerst binnenkort naar de devialet phantom
luisteren , kan nog alle kanten op dus
Is de Rotel RA 12 voldoende voor deze speakers ? had ook interesse in dezelfde versterker of de RA 1570 , die is alleen dubbel zo duur ...
Gaan echt op in een interieur doordat ze relatief klein zijn. Moet zeggen dat ik een cm5 ook erg mooi vind, echter kost die met stands een stuk meer.
De ra12 is zeker voldoende... Iemand hier heeft zelfs de ra11 aan de cm8 s2 gehangen en die had deze in een winkel vergeleken met de ra12 en vond het iig het prijsverschil niet waard.
Ik kan er eigenlijk verder weinig zinnigs over roepen behalve dan dat je beide versterkers zou kunnen gaan beluisteren bij een winkel.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Met de RA-12 kan je prima uit de voeten alleen ik denk dat er wel meer in de speakers zit. De RA 1570 is mij eigenlijk vies tegengevallen voor zijn geld er zijn versterkers van concurrenten die het beter deden. Ik blijf zelf nog even doorsparen voor een mooie voor/eind combi van Rotel!kingfriko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:39:
[...]
Wat zijn dat toch prachtige speakers in het wit , twijfelde een tijdje tussen de kleinere speakers uit de CM serie maar dit is toch echt de mooiste in mijn ogen , ik ga nu eerst binnenkort naar de devialet phantom luisteren , kan nog alle kanten op dus
Raspberry PI2 met Kodi
Nas 215j 4TB
Sony HT-SS1300 (https://www.sony.co.uk/support/en/product/HT-SS1300)
Optoma HD131Xe HD/3D beamer
Elite Screens M84NWH

Laat ik mijn setup ook eens plaatsen, ik kijk al jaren mee en na wat upgrades de laatste tijd wordt het wel eens tijd.
Wat zien we (met een beetje turen en/of fantasie):
Philips 55PUS9109, 55" uhd tv met vierzijdige ambilight
Daaronder van links naar recht:
Streacom FC5 met ion330 boardje waar OpenElec op draait, oudje die het nog steeds erg goed doet
Marantz NR1605
Playstation4, alle andere consoles verkocht of weggegeven, dat ruimt lekker op
Links en rechts van het geheel:
B&W CM1 op NorStone stands (gevuld met zand)
(inmidddels) 2x philips living color aura, aangesloten via mijn hue router op de ambilight van de tv
De speakers op stands zetten was het beste wat ik met ze kon doen, ze klinken zo veel beter nu.

Kortom: kun je een foto met meer licht maken?
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Kun je over discussieren, maar meestal ligt de vloer er al voordat de hifi er komt. Dus zo heel gek is dat nietPsyonara schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:44:
Valt me wel weer op dat veel cinema hoeken harde vloeren hebben met hoge kwaliteits speakers. Veel tijd aan ontwerp en inrichting besteed, en dan houten vloeren?
Is dat zo erg? Ook met een tapijt of iets?Psyonara schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:44:
Valt me wel weer op dat veel cinema hoeken harde vloeren hebben met hoge kwaliteits speakers. Veel tijd aan ontwerp en inrichting besteed, en dan houten vloeren?
Life is not about specs, it is about joy!
Voor Film/Gaming is dat storender lijkt mij. Muziek hier en daar zal vast wel een uitzondering zijn.
Inderdaad, de foto's zijn wel erg donker.franklin schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:32:
Wat zien we (met een beetje turen en/of fantasie):
Heeft dat vierzijdige ambilight nog effect in deze opstelling? Lijkt me dat het licht zo niet helemaal tot zijn recht komt.
Ik heb een harde vloer, maar een flinke hoekbank en dikke gordijnen hebben wel een positieve invloed op het geluid.Psyonara schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:51:
Zijn ook mensen hier die natuurlijk demping e.d. aan de muren hebben. En alles wat vlak en of hard is zorgt vaak voor galm en andere effecten.
Voor Film/Gaming is dat storender lijkt mij. Muziek hier en daar zal vast wel een uitzondering zijn.
Voor film/serie gebruik je meestal ook de akoestische ruimte kalibratie van de receiver, waardoor een hoop wordt weggefilterd/correct wordt weergegeven, echter klinkt dat bij muziek niet lekker.
T blijven in de meeste gevallen hier nog altijd woonkamers. Veel meer dan een kleed en gordijnen kan (mag) hier vaak niet worden gedaan. En aangezien veel mensen niet van een vloerkleed houden... ConcesiesPsyonara schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:44:
Valt me wel weer op dat veel cinema hoeken harde vloeren hebben met hoge kwaliteits speakers.
Ik ben niet zo vaak thuis bij meer lichtS1NN3D schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:13:
[...]
Inderdaad, de foto's zijn wel erg donker.![]()
Heeft dat vierzijdige ambilight nog effect in deze opstelling? Lijkt me dat het licht zo niet helemaal tot zijn recht komt.
Het heeft zeker effect, maar het is niet optimaal, ik ben aan het rondkijken naar een andere woning, daar zal het hopelijk beter tot z'n recht komen, voor nu weet ik niet beter en geniet ik al volop.
Ziet er mooi uit daar! Nette inrichting en dat glas en lood geeft toch ook wel een hoop sfeer, erg mooi!knights16 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:00:
Volg al een tijd dit draadje en post dan eindelijk mijn input:
Wat je ziet:
Samsung 46ES8000
Wat je niet ziet:
Playstation 3
Asus RT66
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mij uitstekend, ik heb ze in de eerste plaats om muziek te luisteren, in de tweede plaats ipv. de tv speakers en vooral nu ik ze op de (gevulde) stands heb staan ben ik helemaal blij met ze.Hokkie schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:19:
Hoe bevalt de CM1 zonder sub?
Ik kom van een Logitech 2.1 setje en woon nog op een studentenkamer, dus ik ben er echt heel blij mee (al is het geen high-end audiofiele toestand).
Speakers:
- Teufel Ultima 40 Mk2
- Tannoy MX-Sub 10
Apparatuur:
- Yamaha RX-V467
- Raspberry Pi met Volumio
- Chromecast
Mijn muziek staat integraal op mijn Google Music, vandaar de chromecast.
Grappige anekdote is dat ik sinds deze nieuwe boxen dol ben geworden op Live CD's. Voorheen had ik daar niet speciaal iets mee, maar nu hoor ik plots details die ik nooit eerder hoorde en zijn live cd's fantastisch omdat je het gevoel krijgt echt in de zaal te zijn.
De Teufel's ben ik op zich wel tevreden van, al is het volgens mij wat overkill voor mijn 20m² en had ik achteraf beter een stel high-end boekplanken kunnen kopen voor dat geld, zeker gezien ik ook nog een subwoofer heb. De subwoofer vind ik echt fantastisch.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 29-09-2015 13:06 . Reden: Zie de TW beterffende fotosize ]
Afgelopen twee weken aantal updates naar binnen gefietst. Voor de woonkamer een set B&W CM9 s2. Deze vervangen de CM8s2. Deze staan nu als surrounds. De CM5s2 + stands staan dan ook in de V&A en op MP.
Verder een Marantz UD7007 en een NA6005 aangeschaft. De laatste was nog even een uitdaging. Deed thuis niet geheel wat we wilde, maar laat nu gelukkig de albums zien vanaf de NAS. De Harmony Elite toegevoegd om ook de Hue lampen te kunnen bedienen. De Apple TV's worden vervangen zodra de nieuwe beschikbaar is.
Marantz 7009 + UD7007 + NA6005 | B&W CM9 S2 | CMC S2 | CM5 S2 + FS-CM S2 | SVS sb2000 + Soundpath | Apple TV | Samsung 48JS9000 | Audioqeust type4 + HDMI forest + iris red sub | RU connected interlink | synology ds212+ 6TB | Apple Time Capsule 3TB | iPad Air2 64gb voor Spotify en remote apps | Hue | Logitech Harmony Elite

De CM8 staan op de foto CM9 zijn net binnen.... CM8 staan nu als surrounds. Ook al lees je vaak dat niet zo belangrijk is wat je neerzet als surround. Is de film beleving met de cm8 intenser dan met de cm5.
In de slaapkamer staat nu de Marantz UD5007 en zijn alle HDMI kabels vervangen voor de Audioqeust forest kabels. Achter spelen nu twee B&W M1 speakers. De CM1 die we achter hadden waren voor ons overkill. Die zijn inmiddels verkocht.
Marantz 6009 + UD5007 | Apple TV | philips 37pfl7606 | B&W CM1 | 3x M1 mkII | ASW608 + SVS soundpath | Audioqeust X2 + HDMI forest + black sub | Apple Extreme | iPad rMIni voor Spotify en remote apps | Hue | Harmony Touch

De M1 achter in zijn zwart. Voor alles wit.
We twijfelen nog of er een stereo versterker bij gaan plaatsen met HT passthrough. Denken aan de PM14s1.
[ Voor 80% gewijzigd door Daan_ op 03-10-2015 10:52 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Heb nu half jaartje de CM6 (die met die tweeter on top) en ben er ook super blij mee. Maar ga binnenkort toch uitbreiden met sub (SVS denk ik).franklin schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:28:
[...]
Mij uitstekend, ik heb ze in de eerste plaats om muziek te luisteren, in de tweede plaats ipv. de tv speakers en vooral nu ik ze op de (gevulde) stands heb staan ben ik helemaal blij met ze.
Overzicht met meubel gesloten:

Het is nogal een breed meubel. Dit was er al toen ik bij mijn vriendin ging wonen en ik ben allang blij dat alles er in past.
Overzicht met meubel open:

Wat zie je beginnend met de TV en dan van links naar rechts:
- Panasonic CX700 50" UHD TV (stroomkabel wordt nog weggewerkt) aan zeer strakke Vogels Thin beugel
- Kef IQ9 front speakers
- Playstation 4
- PS4 games, oplaadstation voor PS4 controllers en Turtle Beach Ear Force PX4 headset
- Ziggo HD box
- Good old iPod Classic
- Kef Q9c center speaker en daar onder Monster Powerstation
- Denon AVR-2113
- Denon DBP-1611UD blu-ray speler
- QNAP TS-251 NAS
- Apple Airport Express (wordt dit jaar vervangen door een Raumfeld of Bluesound)
- 2x Kef 'eitjes' zwarte rear speakers
- Klipsch Sub-10 subwoofer
- Blu-rays
Grappig, kwam je cm1's tegen op marktplaats en zie nu het verhaal erachter.Superdaantje schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:14:
Weer allemaal mooie ruimtes met sets komen er weer voorbij !
Afgelopen twee weken aantal updates naar binnen gefietst. Voor de woonkamer een set B&W CM9 s2. Deze vervangen de CM8 S2 die nu te koop staan. Miste toch iets in de CM8 s2 wat we wel vinden in de 9. Verder een Marantz UD7007 en een NA6005 aangeschaft. De laatste was nog even een uitdaging. Deed thuis niet geheel wat we wilde, maar laat nu ook de albums zien vanaf de NAS. De Harmony Elite toegevoegd om ook de Hue lampen te kunnen bedienen. De Apple TV's worden vervangen zodra de nieuwe beschikbaar is.
Woonkamer: Marantz 7009 + UD7007 + NA6005 | B&W CM9 S2 | CMC S2 | CM5 S2 + FS-CM S2 | SVS sb2000 + Soundpath | Apple TV | Samsung 48JS9000 | Audioqeust type4 + HDMI forest + iris red sub | RU connected interlink | synology ds212+ 6TB | Apple Time Capsule 3TB | iPad Air2 64gb voor Spotify en remote apps | Hue | Logitech Harmony Elite
[afbeelding]
De CM8 staan op de foto CM9 zijn net binnen....
In de slaapkamer staat nu de Marantz UD5007 en zijn alle HDMI kabels vervangen voor de Audioqeust forest kabels. Achter spelen nu twee B&W M1 speakers. De CM1 die we achter hadden waren voor ons overkill. Dus die staan op MP.
Slaapkamer: Marantz 6009 + UD5007 | Apple TV | philips 37pfl7606 | B&W CM1 | 3x M1 mkII | ASW608 + SVS soundpath | Audioqeust X2 + HDMI forest + black sub | Apple Extreme | iPad rMIni voor Spotify en remote apps | Hue | Harmony Touch
[afbeelding]
De M1 achter in zijn zwart. Voor alles wit.
We twijfelen nog of er een stereo versterker bij gaan plaatsen met HT passthrough. Denken aan de PM14s1.
Heb zelf afgelopen week mijn htm2 center en 683 fronts van B&W verkocht en overgegaan op M1's (5.1.4 Auro 3d) maar kom erachter dat dat qua muziek een te grote stap achterwaarts is.
Ik heb de 683 altijd al een twijfelgeval gevonden qua plaatsing dus toen ik er een goede prijs voor kon krijgen heb ik de knoop doorgehakt. Ook mijn vriendin vond het niet erg dat 'die grote dingen' de kamer uit waren....
Ik kijk nu dus naar een kleiner model (cm1) met de hoop dat deze makkelijker te plaatsen is en aangezien ik een svs voor het laag heb denk ik geen grote vloerstaanders nodig te hebben.
Ik heb zelf ook de SR7009, hoe bevielen de cm1's jou hierop?
Nice. Alleen zul je een DBP1611UD hebben. Heb ik ook staan namelijkMorpheus2003 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:35:
Na altijd met veel plezier hier mee te lezen zal ik ook mijn HT set plaatsen
Overzicht met meubel gesloten:
[afbeelding]
Het is nogal een breed meubel. Dit was er al toen ik bij mijn vriendin ging wonen en ik ben allang blij dat alles er in past.
Overzicht met meubel open:
[afbeelding]
Wat zie je beginnend met de TV en dan van links naar rechts:Wat je niet ziet:
- Panasonic CX700 50" UHD TV (stroomkabel wordt nog weggewerkt) aan zeer strakke Vogels Thin beugel
- Kef IQ9 front speakers
- Playstation 4
- PS4 games, oplaadstation voor PS4 controllers en Turtle Beach Ear Force PX4 headset
- Ziggo HD box
- Good old iPod Classic
- Kef Q9c center speaker en daar onder Monster Powerstation
- Denon AVR-2113
- Denon DBP-1600UD blu-ray speler
- QNAP TS-251 NAS
- Apple Airport Express (wordt dit jaar vervangen door een Raumfeld of Bluesound)
- 2x Kef 'eitjes' zwarte rear speakers
- Klipsch Sub-10 subwoofer
- Blu-rays
Waar gebruik je de Airport express voor dat je een raumfeld of bluesound wilt? Audiostreaming? Dat snapt je receiver namelijk ook
Klopt, aangepastThe Eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Nice. Alleen zul je een DBP1611UD hebben. Heb ik ook staan namelijkgebruikte ik eerst ook voor CD's, maar toch maar een losse Denon cd speler gekocht. Kost de wereld niet meer gelukkig - en reageert een stuk sneller dan die blauwstraal
Waar gebruik je de Airport express voor dat je een raumfeld of bluesound wilt? Audiostreaming? Dat snapt je receiver namelijk ook
Die blu-ray is inderdaad wel erg traag maar doet zijn werk verder prima!
Ik gebruik de Airport Express nu i.s.m. iTunes. Daarvoor moet ik alleen elke keer iTunes op mijn PC of laptop starten en dat wil ik niet. Ik heb geprobeerd dit voor elkaar te krijgen op mijn QNAP NAS maar is helaas ook niet gelukt. Vandaar de wens om een Raumfeld of Bluesound aan te schaffen. Daarbij vraag ik me vooral af of de meerprijs voor de Bluesound is terug te horen in de geluidskwaliteit.
Audiostreaming via een extern device werkt mijn inziens toch wat handiger dan via de receiver. Sporify Connect is een uitkomst voor Spotify, maar muziek streamen vanaf de NAS op de receiver is hier echt drama. Ik laat mijn Squeezebox lekker staan al heb ik nu een receiver die dat in theorie over zou kunnen nemen.The Eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Audiostreaming? Dat snapt je receiver namelijk ook
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zelf de CM5s2 staan en zou ook eens hier naar kijken/luisteren. Die van mij staan op MP. De CM5 zijn wel wat groter, maar voor muziek vind ik ze stuk beter spelen. En voldoen voor de meeste ook aan de WAF factor.rsvmark schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:10:
[...]
Grappig, kwam je cm1's tegen op marktplaats en zie nu het verhaal erachter.
Heb zelf afgelopen week mijn htm2 center en 683 fronts van B&W verkocht en overgegaan op M1's (5.1.4 Auro 3d) maar kom erachter dat dat qua muziek een te grote stap achterwaarts is.
Ik heb de 683 altijd al een twijfelgeval gevonden qua plaatsing dus toen ik er een goede prijs voor kon krijgen heb ik de knoop doorgehakt. Ook mijn vriendin vond het niet erg dat 'die grote dingen' de kamer uit waren....
Ik kijk nu dus naar een kleiner model (cm1) met de hoop dat deze makkelijker te plaatsen is en aangezien ik een svs voor het laag heb denk ik geen grote vloerstaanders nodig te hebben.
Ik heb zelf ook de SR7009, hoe bevielen de cm1's jou hierop?
[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 02-10-2015 10:20 ]
Klopt. En ik moet niks hebben van Spotify zolang ze geen FLAC aanbieden. Maar hetzelfde probleem zal optreden met Tidal. Daarom de twijfels tussen een Bluesound of Raumfeld.FeaR schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Audiostreaming via een extern device werkt mijn inziens toch wat handiger dan via de receiver. Sporify Connect is een uitkomst voor Spotify, maar muziek streamen vanaf de NAS op de receiver is hier echt drama. Ik laat mijn Squeezebox lekker staan al heb ik nu een receiver die dat in theorie over zou kunnen nemen.
De Blue Sound heeft een wat mindere app Maar het nieuwe design van de node (ik heb helaas de oude vierkante doos, die staat dan ook in de kast) maakt een hoop goed
Je weet dat Denon sinds een tijdje een nieuwe streamer uit heeft? DNP730AE, opvolger van minn DNP720. Kan ook net iets meer en past beter bij het design van jouw apparatuur. Kwaliteit en usability van de DNP is gewoon goed, zit ook een goede DAC in. Hoe de bediening zich verhoudt tot een receiver durf ik niet te zeggen. Ik gebruik zelf iig de Denon app. Maar die is voor de nieuwe modellen ook anders geworden.Morpheus2003 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Klopt. En ik moet niks hebben van Spotify zolang ze geen FLAC aanbieden. Maar hetzelfde probleem zal optreden met Tidal. Daarom de twijfels tussen een Bluesound of Raumfeld.
Neem ook eens een kijkje in Hifi streaming systemen
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 02-10-2015 20:51 ]
Nieuwe app is in de maak zover ik begrepen heb. De DAC in de Node2 is ook niet verkeerd. Deze schijnt al upgrade waard te zijn ten opzichte van de Node1. Zelf uiteindelijk toch gekozen voor de Marantz NA6005. De Node2 speelde ook erg aangenaam en ook met Spotify.Pjotr22 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:58:
Heb zo nu en dan Spotify om nieuwe muziek op laagdrempelige manier te ontdekken. Moet zeggen dat Spotify via de Blue Sound niet eens verkeerd klinkt
De Blue Sound heeft een wat mindere app Maar het nieuwe design van de node (ik heb helaas de oude vierkante doos, die staat dan ook in de kast) maakt een hoop goed
Hier speelt Spotify prima. Ja in de Flac bestanden horen wij net iets meer dynamiek, maar dan moet je er echt voor gaan zitten. Zo heel slecht als men soms Spotify wil doen voorkomen is het voor ons persoonlijk nog niet. Merk toch wel verschil waarmee je Spotify afspeelt met de NA6005 is geluid stuk aangenamer dan via de oude Denon receiver 2113 die we hier paar maanden terug hadden staan (airplay).
wat zie je
Astro A50 Astro Edition + Mixamp tx
LG 60pb560v
Marantz SR7009
4x Klipsch RF62Mk2
1x Klipsch RP-250C
1x klipsch R-115SW
schaaltje vol pepernoten
wat zie je niet
PS4
ziggo horizon box
sony blu ray ( moet nog keer Marantz in plaats van komen )
23cm Fan op 6 volt die lucht uit kast haalt waar PS4 / bluray / horizon box zitten
Marantz 5 disc speler ( die moet nog keer verkopen doe niks meer mee )
kabels zijn van supra classic 6.0 waar van deel onder vloer zit
klipsch R-115SW en BK XXLS400 FF ( XXLS400 is al verkocht dus niet vragen of je hem mag kopen

als avond is dan gaan live color lampen aan dan komt op muur zelfde kleur als kleur van speakers

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Wat staat er?
Full surround JBL (Synthesis) Studio 5 set:
2x 580 (Fronts)
1x 520c (Center)
1x 550p (Subwoofer)
2x 530 (Surrounds, niet in beeld)
Sony HW40ES projector (Niet in beeld)
Gaming PC (Zie je links staan naast de kast)
PS4, XBox One, Wii U
Denon X2000 AVR (Niet echt tevreden over, aan vervanging toe)

dit jaar moest gewoon keer flink update hebben. ik had speakers die ik al meer dan10 jaar had en Marantz SR8200 die ik eerst had heb ik ook al heel lang nu nog keer new blu ray speler hebben maar ik wacht nog even tot dat Marantz ud7007goed koper word
@janser01
ik woon nu 3 jaar en buur man is nog meer een keer langs geweest. ik had mijn 7009 op 50% staan en sub op 75% en zat BF4 met pkp pecheneg spelen in 64man metro en naar uur kwam hij toch meer even langs ik had zelf niet door dat ik hem zo hard had staan dus ik schrok best wel
dezen sub heeft hij nog niet gezien die staat nu op 45% en gaat nu al harder dan XXLS400 op 75%+ maar hij weet wel dat dit jaar 4x RF62Mk2 heb staan
maar heb geluk muur waar bank tegen aan staan alleen aan die kant heb ik buren veder zit niks boven onder of ander muur iemand alleen muur waar bank tegen aan staat heb ik buren
@Chromanin
ziet goed uit
[ Voor 14% gewijzigd door Motaro op 04-10-2015 01:16 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Netjes. En ik dacht dat mijn SVS groot wasMotaro schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:56:
klein update gehad bij wijze van spreken Klipsch R115SWvolgde week komt nu SubDude HT er nog onder
wat zie je
Astro A50 Astro Edition + Mixamp tx
LG 60pb560v
Marantz SR7009
4x Klipsch RF62Mk2
1x Klipsch RP-250C
1x klipsch R-115SW
schaaltje vol pepernoten![]()
wat zie je niet
PS4
ziggo horizon box
sony blu ray ( moet nog keer Marantz in plaats van komen )
23cm Fan op 6 volt die lucht uit kast haalt waar PS4 / bluray / horizon box zitten
Marantz 5 disc speler ( die moet nog keer verkopen doe niks meer mee )
kabels zijn van supra classic 6.0 waar van deel onder vloer zit
klipsch R-115SW en BK XXLS400 FF ( XXLS400 is al verkocht dus niet vragen of je hem mag kopen)
[afbeelding]
als avond is dan gaan live color lampen aan dan komt op muur zelfde kleur als kleur van speakers
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar heb jij altijd de fronts er af? of alleen voor de show ?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
stof van goede koop reference serie die eerst de K serie was komt besten in buurt van oude stof jammer genoeg. ik had gehoopt dat reference II zelfde stof zou gebruiken als RF62mk2
@Motaro: doe aub even iets aan je interpuntie. Punten, komma's, hoofdletters, etc. Leest een stuk fijner voor ons
Haha, ik las toevallig net z'n handtekening...The Eagle schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:04:
offtopic:
@Motaro: doe aub even iets aan je interpuntie. Punten, komma's, hoofdletters, etc. Leest een stuk fijner voor ons
ik probeer wel op letten alleen beetje lastig van mijn oog punt is dit perfect nederlands zo goed zelfs dat ik boek mee kan schrijven maar van jullie oog punt is iets heel andersThe Eagle schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:04:
offtopic:
daarom probeer ik al tijd alles zo kort mogelijk te houden wat ik schrijf
Overigens heeft Chrome vziw een ingebouwde spellings- en grammaticachecker - wellicht handig voor je om die ook te gebruiken, mocht je dat mog niet doen
Iig fijn om te horen dat je jezelf er van bewust bent en er zo goed mogelijk mee probeert om te gaan

Daarnaast een leuk huis gevonden waar de mogelijkheid bestaat voor een dedicated movie/game room
Gamertag for Xbox: R0SSI
Dit vraagt om een fotoMotaro schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:56:
De wijzen komen uit het Oosten!
Eerst wat foto's! Met mijn uberslechte telefooncam gemaakt.....
Wat zie je:
http://static.tweakers.ne...TQ8ghGfR8KlrRY8k/full.jpg
- Yamaha DSP Z7
- Philips 42PFL7631 (ofzo)....komende zomer vervangen door een mooi 48inch scherm.
- Samsung Horizon box (wat een draak van een ding zeg

- Asrock ION htpc met openelec
- Netgear wnr3500v2 met tomato firmware
- JBL L8400p subwoofer (gaat weg......te groot)
- Mijn meest recente aanwinst: B&W CM Center S1
- JBL Northridge EC35 (gaat weg)
http://static.tweakers.ne...8nV9U5V6Fd2lOuFq/full.jpg
- Fronts: JBL Northridge E90
http://static.tweakers.ne...WFhGuOuH85ueZWeW/full.jpg
- Rear: JBL Northridge E60
Wat zie je niet:
- Yamaha BD2500 (niet aangesloten)
- Synology DS1512+ met 8tb aan zooi
De JBL's heb ik al iets van 10 jaar........zijn nu te groot voor huidige woning. En......wonderen zijn de wereld nog niet uit.....mijn vrouw heeft de B&W CM serie gezien en wilt die hebben!
Dus gisteren begonnen met de center, wil de CM8 of 9 als fronts en CM1 als rear. Maar wel de S1 versie, de s2 vonden wij wat minder mooi. Ik hou marktplaats en alle shops goed in de gaten zodat ik ze een voor een kan vervangen.
Subwoofer wil ik ook vervangen door een BK XXLS400FF in high gloss black.
We zijn nog druk bezig met inrichten en willen ook een mooie nieuwe tv meubel, alleen beetje lastig wat betreft ruimte voor de Yamaha en alle andere apparatuur.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 13-10-2015 16:52 . Reden: Zie TW betreffende foto's ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Panasonic TX-50CS520E TV en Amphion Ion speakers

Mac mini met externe schijf en NuForce Icon 2

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Klein maar fijn. Heb er ook mijn platenspeler op aangesloten om zo via de Mac op te nemen, zeer goede kwaliteit. Helder en neutraal, veel detail.SannrHerr schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:49:
Hoe is die NuForce?
Leuk die speakerstandaard idd ! basis is er toch
------
Ontzettend leuk zo bij iedereen zijn plekje te zien
TV : Panasonic TX-L42FT60E
Receiver : Denon AVR-X4100
Kef Q Speaker Systeem
MediaCenter : Antec Fusion, I3, Deticated Videokaart
Playstation 4
Entone 515 (Kut ding van de caiway
Binnenkort nog maar eens een foto in het licht maken

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick89 op 05-10-2015 19:40 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Hoi Rainesh,Rainesh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:18:
De JBL's heb ik al iets van 10 jaar........zijn nu te groot voor huidige woning. En......wonderen zijn de wereld nog niet uit.....mijn vrouw heeft de B&W CM serie gezien en wilt die hebben!![]()
Dus gisteren begonnen met de center, wil de CM8 of 9 als fronts en CM1 als rear. Maar wel de S1 versie, de s2 vonden wij wat minder mooi. Ik hou marktplaats en alle shops goed in de gaten zodat ik ze een voor een kan vervangen.
Subwoofer wil ik ook vervangen door een BK XXLS400FF in high gloss black.
We zijn nog druk bezig met inrichten en willen ook een mooie nieuwe tv meubel, alleen beetje lastig wat betreft ruimte voor de Yamaha en alle andere apparatuur.
Ik wil je een tipje geven: beluister de CM8 en CM9 voordat je ze koopt! Ik vind zowel de CM7 als de CM9 erg prettig klinken maar miste wel wat bij de CM8! Wellicht is niet iedereen het daarmee eens en ik ben grote fan van de CM serie en de 8 klinkt ook heus wel lekker hoor, maar wat mij betreft miste deze wel wat laag in verhouding tot de rest.Ga naar een fatsoenlijke audio zaak en ga ze eens beluisteren. In Eindhoven zit Audio TV centrum en daar hebben ze behoorlijk wat B&W staan.
verders niets dan kudo's voor de keuze:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Advies wat je hierboven krijgt om ook de CM9 te gaan beluisteren. Zeker doen. ;-)
Nog wat foto's, maar dan overdag:Chromanin schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:03:
Niet de beste foto but it will do for now. Morgen misschien overdag ook eentje maken.
Wat staat er?
Full surround JBL (Synthesis) Studio 5 set:
2x 580 (Fronts)
1x 520c (Center)
1x 550p (Subwoofer)
2x 530 (Surrounds, niet in beeld)
Sony HW40ES projector (Niet in beeld)
Gaming PC (Zie je links staan naast de kast)
PS4, XBox One, Wii U
Denon X2000 AVR (Niet echt tevreden over, aan vervanging toe)
[afbeelding]

Deze speakers staan niet echt bekend om hun goeie looks, maar ik vind ze persoonlijk best wel prachtig
Ook benieud in hoeverre die voor stereo geschikt zijn trouwens. De serie lijkt me meer op HT gericht als ik dat zo lees?
Edit: oh, en doe even iets aan die afdekplaat bij je rears
[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 05-10-2015 22:37 ]
Ik vind ze stereo gewijs best wel leuk klinken
Ik heb wel wat last van dat de rechterspeaker zo dicht tegen de muur zit. De balans zit soms wat fout en rechts neigt soms wat te fel.
EDIT: Oops, wat overschat
[ Voor 6% gewijzigd door Chromanin op 06-10-2015 00:18 ]
Ik heb op een huurwoning gereageerd,begane grond, die op de plattegrond bijna 4meter breed is net als huidige woning(ruim 3,5) dus ik meer heb aan breder heb ik t idee, en ik sta ook 1e voor een nieuwbouwappartement 3 hoog die ruim 5 breed is die ik dan wellicht liever neem als het huis
Dit vanwege de 127cm tv. Ik zie sommige hier met een kleinere tv ook op 4meter of meer afstand zitten en dat lijkt me dan wel fijner voor de ogen?
Binnenkort de foto's!
De ideale kijkafstand hangt een beetje af van je eigen voorkeur en ook je ogen lijkt mij. Ik zelf heb een 50" TV, en ik heb de bank op 3 meter afstand gezet zodat ik ook lekker zonder bril TV kan kijken.
Oke duidelijkAinnir schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:14:
Ik woon zelf in een huurwoning, een studio van 6 bij 10.
De ideale kijkafstand hangt een beetje af van je eigen voorkeur en ook je ogen lijkt mij. Ik zelf heb een 50" TV, en ik heb de bank op 3 meter afstand gezet zodat ik ook lekker zonder bril TV kan kijken.
Half jaar geleden geupgrade naar een 55inch. Eigenlijk perfect nu.
I bad beat my meat by busting my nuts!
heb vaak probeert maar lukt mijn nooit om mooi foto er van te maken
klopt sub is groot en ook Stuk na 4 dagen hoop dat ik volgde week new heb ze gaan hem om ruilen tegen new is mijn vandaag gezegdR0SSI schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:43:
Mooi spul Motaro en damn, wat is die sub groot!! Ik heb de afgelopen week 1 klipch RS-62 ontvangen en verwacht volgende week de tweede. De winkel had maar 1 op voorraad, ze dachten dat er twee speakers in 1 doos zaten!
Daarnaast een leuk huis gevonden waar de mogelijkheid bestaat voor een dedicated movie/game roomDus voorlopig eerst sparen (anders waren er eerst nog RB-81's gekomen).
als new huis klaar wel hier laten zien met klipsch spul
[ Voor 61% gewijzigd door Motaro op 06-10-2015 02:54 ]
Dat zal nog wel even duren, je zal het voorlopig met de volgende foto's moeten doen: R0SSI in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49".Motaro schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 02:47:
[...]
heb vaak probeert maar lukt mijn nooit om mooi foto er van te maken
[...]
klopt sub is groot en ook Stuk na 4 dagen hoop dat ik volgde week new heb ze gaan hem om ruilen tegen new is mijn vandaag gezegd
als new huis klaar wel hier laten zien met klipsch spul
Spijtig dat je sub kapot is gegaan
Gamertag for Xbox: R0SSI
Ik zie de directe link tussen de breedte van de kamer in combinatie met een huur- op koophuis niet? In deze regio heb je diverse soorten huizen in zowel koop als huur, dus daar zit geen verband in.Jeroentjuh82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:58:
Wonen de meeste die foto's posten in een huur of koophuis gezien de breedte van de woonkamer?
Verder is - zoals gezegd - de ideale kijkafstand er niet. Op papier zijn veel guidelines en theorieën te vinden, maar het komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur. Ik zit hier op iets van 3,5 meter van een 65" af. Velen vinden dat te groot, maar ik ben er zeer content mee.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 06-10-2015 07:56 ]
Trouwens binnenkort eens tijd maken om stands voor mijn speakers te maken en de subwoofer af te lakken
Ik zie het. het is dus eigenlijk een DAC/ADC. Mooi.Ainnir schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:36:
[...]
Klein maar fijn. Heb er ook mijn platenspeler op aangesloten om zo via de Mac op te nemen, zeer goede kwaliteit. Helder en neutraal, veel detail.
Ik heb zelf onlangs een NAD PP 4 aangeschaft voor bij mijn PC. Sluit ik mijn nieuwe platenspeler donderdag op aan én ik kan er mijn mooie, oude Sony walkman aan hangen en zo ook cassettes makkelijk digitaliseren. Ideaal.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Daar kijk ik ook niet na, maar als ik t in 1x goed kan doen en t wat breder is. Ga mijn tv niet perse vervangen voor kleiner als niet nodig is. Ik raak m sowieso niet snel kwijt omdat t een duits merk is.FeaR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:16:
[...]
Ik zie de directe link tussen de breedte van de kamer in combinatie met een huur- op koophuis niet? In deze regio heb je diverse soorten huizen in zowel koop als huur, dus daar zit geen verband in.
Meende dat er wel verschil in was.
Verder is - zoals gezegd - de ideale kijkafstand er niet. Op papier zijn veel guidelines en theorieën te vinden, maar het komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur. Ik zit hier op iets van 3,5 meter van een 65" af. Velen vinden dat te groot, maar ik ben er zeer content mee.
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic