Toevallig gister 2 mindere ondekkingen gedaan over bestellen uit China. Voor velen vast niks nieuws, maar toch.
Ik had een HDMI Splitter gekocht bij DX.com. Juist omdat deze HDMI-CEC zou ondersteunen. Helaas blijkt bij aankomst dat deze dat dus niet ondersteunt. (werkt prima direct van receiver naar tv, zodra de splitter er tussen gaat, is het mis). Best balen want dacht nog beter bij DX dan AliExpress dan zit ik zekerder... niet dus.
En ik heb een paar ledstrips al een tijdje voor boven het aquarium. Op AliExpress gezocht naar ledstrips die veel licht gaven (40-50lumen). Gebruik ze al een tijdje, maar echt sterk vond ik ze nog niet. Nu heb ik gister even de LED-strips doorgemeten, maar 4x een meter gebruikt 28 watt.
vreemd genoeg zou volgens de fabrikant 1 meter al 22 watt moeten verbruiken (120 leds/m). Dat lijkt dus niet helemaal te kloppen. Gebruik een pwm controller om hem te dimmen, en op 100% dimt die hem toch echt niet (als ik hem wel dim hoor je de controller brommen, bij 100% bromt die niet.)
Niet helemaal volgens spec. Gelukkig heb ik nog strip over, en die er dus maar bij gehangen. Nu is het al een stuk feller, maar niet helemaal wat ik had verwacht