• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55

MsG

Forumzwerver

SLC schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:56:
[...]

Blijkbaar gaat het soms ook snel, mijn Gearbest 11-11 bestelling was op 20-11 binnen en dat is best vlot.

Kaartje van Samsung is binnen, blijkbaar toch de rode terwijl achterop oranje staat..... :F

[afbeelding]

[afbeelding]

Volle versies vd foto's (aanklikbaar voor vol formaat):
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog niet getest maar ziet er voor mijn gevoel echt uit......
Wat is er mis met de rode ten opzichte van de oranje? Heb deze ook besteld: https://www.gearbest.com/memory-cards/pp_279745.html

Las ergens anders op Tweakers dat Samsung verifieerde dat dit originelen waren voor de Chinese markt. Ik zal hem ook eens door h2wtest halen in elk geval.

Woeps sorry beetje oude post gequote, lees nu het hele verhaal. Qua werking dus in ieder geval legit.
Medione1210 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:22:
[...]

Dat is een mooie korting!

Ik heb nog een serieuze vraag. Is er hier iemand die al iets serieus met zo'n 3d printer heeft kunnen doen? En dan bedoel ik niet een poppetje printen, maar een onderdeel ofzo.
Jazeker, neem hier eens een kijkje: OpenSource 3D Printing - Deel 2

Hoop dat m'n CR10 snel komt van GB :-). Staat nu al enkele dagen op packed. Met zo'n cashback-site krijg je ook nog wel een leuk bedrag terug van dat soort prijzen.

[Voor 24% gewijzigd door MsG op 29-11-2017 13:12]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:05
Medione1210 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:31:
[...]

Ja dat klopt. Bij bijv. amazon.co.uk is het goedkoper om in GBP af te rekenen want de creditcard koers is gunstiger dan de koers die Amazon rekent. Dit zal je voor Gearbest dus even uit moeten zoeken. Overigens is bestellen via de app van Gearbest soms ook goedkoper dan via de website, dus dan kan je nog wat extra voordeel pakken.
Ja, weet ik :) Is het zo dat Paypal zijn eigen wisselkoers gebruikt en dan dat bedrag in euro van mijn VISA aftrekt? Of zal het bedrag door Paypal in USD aan visa doorgegeven worden en VISA dit bedrag adhv hun eigen wisselkoers zelf omzet?

Zal dus de wisselkoers van VISA gebruikt worden? Of die van Paypal? Ik vermoed dat die van Paypal heel wat minder aantrekkelijk zal zijn dan die van VISA?

Waarschijnlijk gaat dit over kleine verschillen, maar goed... Als je koopjes wil scoren in China, doe je het beter ineens goed hé O-)

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 22:13
schumi2004 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb een soortgelijke situatie met een Mi Band 2.
T&T zegt tot 2x toe aangekomen in land van bestemming om vervolgens een dag later aan te geven dat hij bij Dosteck, Kazachstan processing center ligt.
Iets zegt me dat deze dit jaar niet meer gaat komen :P
De verzendmethode waar ik het over had, Priority Line, gaat blijkbaar niet via Kazachstan, maar met het vliegtuig naar UK en dan met DPD richting Nederland. Desondanks, sterkte :*)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 17:11
Iemand ervaring met ALieexpress bewijzen dat een zending niet is aangekomen?
Op de postnl tracking website staat doodleuk dat ie gisteren door de brievenbus is afgeleverd.
Maar er lag echt niks....

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04
wimpie007 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:13:
Iemand ervaring met ALieexpress bewijzen dat een zending niet is aangekomen?
Op de postnl tracking website staat doodleuk dat ie gisteren door de brievenbus is afgeleverd.
Maar er lag echt niks....
Aliexpress gaat je niet helpen zolang PostNL zegt dat je pakket bezorgd is. Je zal dus eerst bij PostNL moeten zijn om daar aan te geven dat je niets hebt ontvang. Zodra zij (postnl) dit hebben bevestigd, dan pas zal Ali actie ondernemen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:05:
[...]

De verzendmethode waar ik het over had, Priority Line, gaat blijkbaar niet via Kazachstan, maar met het vliegtuig naar UK en dan met DPD richting Nederland. Desondanks, sterkte :*)
Als dat zo is geeft het mij weer moed, dat mijn Xiaomi air purifier van 100 euro taxfree aan gaat komen.
Alleen via UK duurt weer een weekje langer.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 17:11
ChojinZ schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:25:
[...]

Aliexpress gaat je niet helpen zolang PostNL zegt dat je pakket bezorgd is. Je zal dus eerst bij PostNL moeten zijn om daar aan te geven dat je niets hebt ontvang. Zodra zij (postnl) dit hebben bevestigd, dan pas zal Ali actie ondernemen...
Echter zegt PostNL dat alleen de verzender een onderzoek in kan laten stellen....

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
11 juli 2 items besteld bij GearBest en op laten sturen met de standaard verzendmethode, Azerbaijan post dus |:(

17-08 Een ticket aangemaakt dat ik nog niets ontvangen had, volgens support moet ik wachten tot 13-9 voordat er aktie ondernomen wordt.

15-09 Aangegeven nog niets ontvangen te hebben

17-10 Aankoopbedrag gedeeltelijk terug gekregen

Vorige week het 1ste pakketje aan de deur en vandaag de 2de. 4 maanden onderweg dat is een nieuw record voor mij :X

Even nadenken of ik er nog eens wil bestellen, keus zat kwa winkels tegenwoordig.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 08:52
Ja, dat Azerbaijan post was een drama. Inmiddels maken ze gebruik van een andere methode. Ik had een mi band 2 besteld ergens in augustus. Was na 3 maanden nog niet binnen dus ticket aangemaakt, en opnieuw verstuurd. Gisteravond 2 ploffen door de brievenbus, en toen lagen er ineens twee op de mat. Precies tegelijk binnen gekomen 8)7

• SLC
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

alesandro_46 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:50:
[...]

Helder, je gaat dus niet de EMMC zelf vervangen :) (Anders was ik namelijk wel benieuwd hoe ;)).

Op Techtablets heb ik nog een interessant filmpje gevonden over wat upgrades aan de EZbook 3 pro. Daarin wordt ook uitgelegd dat het plastic frame wat om het "luikje" bij het M.2 slot zit aan te passen is zodat er langere M.2 SSD's gebruikt kunnen worden. Hiervoor dien je een stukje tussen het frame uit te snijden, of het frame volledig te verwijderen. Mogelijk heb je hier wat aan.

Op Techtablets zijn overigens buiten reviews over laptops ook reviews te vinden over Chinese telefoons en tablets en andere gadgets.
Mijn info komt uiteraard ook gewoon 1 op 1 bij techtablets vandaan..... :+

Het probleem bij langere M.2 SSD's is niet alleen het frame maar ook het korte bevestigingspunt wat dan in de weg zit + het niet aanwezig zijn van punten voor langere versies. Zie info uit jouw eigen opgegeven bron.

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
SLC schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:33:
[...]

Mijn info komt uiteraard ook gewoon 1 op 1 bij techtablets vandaan..... :+

Het probleem bij langere M.2 SSD's is niet alleen het frame maar ook het korte bevestigingspunt wat dan in de weg zit + het niet aanwezig zijn van punten voor langere versies. Zie info uit jouw eigen opgegeven bron.
Dat lost hij toch op door het 'korte bevestigingspunt' af te dekken en een 'lang bevestigingspunt' te maken d.m.v. tape?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32
vassago schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:42:
11 juli 2 items besteld bij GearBest en op laten sturen met de standaard verzendmethode, Azerbaijan post dus |:(

17-08 Een ticket aangemaakt dat ik nog niets ontvangen had, volgens support moet ik wachten tot 13-9 voordat er aktie ondernomen wordt.

15-09 Aangegeven nog niets ontvangen te hebben

17-10 Aankoopbedrag gedeeltelijk terug gekregen

Vorige week het 1ste pakketje aan de deur en vandaag de 2de. 4 maanden onderweg dat is een nieuw record voor mij :X

Even nadenken of ik er nog eens wil bestellen, keus zat kwa winkels tegenwoordig.
Dat was een 'eenmalig' probleem met de Azerbijan route. Ik krijg net wat binnen van GB...besteld op 15 november, dus de lange verzenddtijden zijn wel weer voorbij, behalve als je voor railway kiest.

• SLC

SLC

Sweet Lake City

alesandro_46 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:38:
[...]
Dat lost hij toch op door het 'korte bevestigingspunt' af te dekken en een 'lang bevestigingspunt' te maken d.m.v. tape?
Dat is geen oplossing maar een DIY houtje-touwtje constructie.
Deze versie is gewoon nog niet helemaal af qua ontwerp voor uitbreiding via M.2 SSD.

Verdere EZB3 info graag even via DM of een apart draadje omdat te veel off-topic gaat......

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
Dat Azerbaijan debacle moet Gearbest toch een hoop geld gekost hebben, terwijl ze ws nog geen euro per paket goedkoper waren dan bijv. China post. Ook daarbij geldt goedkoop is duurkoop :)

• Medione1210
Kitano schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:28:
Dat Azerbaijan debacle moet Gearbest toch een hoop geld gekost hebben, terwijl ze ws nog geen euro per paket goedkoper waren dan bijv. China post. Ook daarbij geldt goedkoop is duurkoop :)
Dat denk ik ook. Bij mij ging het maar om een usb lampje maar er zullen vast ook grotere aankopen zo verstuurd zijn.
Vandaag weer een zending van Gearbest met Europe Railway Registered gekregen. Ook daar was de tracking code begin november ermee gestopt. Lijkt erop dat deze vervoerswijze zo'n 3-4 weken duurt. Mijn zendingen zijn niet gehavend dan met luchtvervoer. Soms krijg ik zendingen alsof er onderweg mee gevoetbald is.

[Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 29-11-2017 20:48]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:33:
Soms krijg ik zendingen alsof er onderweg mee gevoetbald is.
Dit.
En dat heb ik alleen nog bij GB gehad...

Ik twijfel steeds meer om GB links te laten liggen...

Vandaag een pakketje van Alie ontvangen die ik op 5 november heb besteld.
Klik (de bruine kralen)

Kwaliteit is op het oog netjes. Ben weer erg tevreden!

Nu nog wachten op wat Xiaomi spul oOo

Meer dan ik dacht...

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 23:53
Chocoball schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:33:
Vandaag weer een zending van Gearbest met Europe Railway Registered gekregen. Ook daar was de tracking code begin november ermee gestopt. Lijkt erop dat deze vervoerswijze zo'n 4-5 weken duurt. Mijn zendingen zijn niet gehavend dan met luchtvervoer. Soms krijg ik zendingen alsof er onderweg mee gevoetbald is.
Zit op mijn mi2 bandjes te wachten, zijn op 11/11 besteld.
Denk niet dat ze voor mijn vakantie 9/12 binnen zijn, ik had overigens geen keuze (en ook niet gezien) om voor deze vervoerswijze te kiezen!
Ik vind dit een zeer slechte zaak, en zal dan met grote zekerheid zeggen, no Gearbad anymore!

• Medione1210
streamnl schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:52:
[...]

Dit.
En dat heb ik alleen nog bij GB gehad...

Ik twijfel steeds meer om GB links te laten liggen...

Vandaag een pakketje van Alie ontvangen die ik op 5 november heb besteld.
Klik (de bruine kralen)

Kwaliteit is op het oog netjes. Ben weer erg tevreden!

Nu nog wachten op wat Xiaomi spul oOo
Ik krijg bijna dagelijks een pakketje van GB of andere Chinese webshops (ja China shopaholic) en ik herken het niet. Ik heb nog niets kapot ontvangen. Van andere chinese webshops trouwens ook niet. Ik sta altijd versteld dat alles heel aankomt, bijv. een led-lampje met wat folie erom in een envelope. 8)7
Terwijl ik wel eens een pakje van Bol.com heb ontvangen (nou ja was in de tuin gelegd) waar de bandensporen nog op stonden. Toen veel gezeur gehad om een nieuw artikel te krijgen. Ik had toen beter kunnen zeggen dat ik niets ontvangen had.

Hier nog een relevant filmpje YouTube: # 11.11 How We Pack Your Orders【China Warehouse】 - Gea...

[Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 29-11-2017 21:44]

@streamnl begrijp me niet verkeerd. De verpakking krijgt dan wel eens op z'n lazer maar het product is tenminste heel. Anders dan bij Banggood waar de grijze zak heel is, schuimfolie om het product zit en toch is het product beschadigd of stuk en de klantenservice met standaard zinnetjes komt en uiteindelijk moet ik het via Thomas regelen.

@mongkut , ik zei 4-5 weken eerst maar dat was met processing van een week, uiteindelijk was het 3,5 week.

[Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 29-11-2017 21:09]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04
wimpie007 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:33:
[...]

Echter zegt PostNL dat alleen de verzender een onderzoek in kan laten stellen....
Wat zegt Ali?

Nu je het zegt... ik heb dat idd vaker gelezen. Meestal liep dat niet goed af omdat de verzender geen extra moeite hierin wilde steken.

Verzender heeft zijn geld, het pakket is aangekomen (althans, volgens postnl) dus extra moeite nemen zal hem niet heel veel opleveren. Ja, een goede naam (want service) maar dat heeft op Aliexpress niet zoveel waarde...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Medione1210 en @Chocoball

ik heb ook (nog) geen kapotte spullen ontvangen maar wel een aantal keren dat de doos bijna uit elkaar valt.
En dat is alleen nog maar bij GB gebeurt.
Misschien s het gewoon toeval of pech geweest...

Meer dan ik dacht...

• Medione1210
mongkut schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:52:
[...]

Zit op mijn mi2 bandjes te wachten, zijn op 11/11 besteld.
Denk niet dat ze voor mijn vakantie 9/12 binnen zijn, ik had overigens geen keuze (en ook niet gezien) om voor deze vervoerswijze te kiezen!
Ik vind dit een zeer slechte zaak, en zal dan met grote zekerheid zeggen, no Gearbad anymore!
Een maand verzendtijd is niet kort maar valt nog steeds binnen (naar mijn mening) wat je van chinashoppen mag verwachten. En het ligt inderdaad ook aan de verzendwijze. Ik krijg pakjes van GB binnen 10 dagen, maar ik krijg ook pakjes die er anderhalve maand over doen. Als ik Bpost kiest krijg ik het doorgaans snel binnen. Europe railway is heel traag. Andere verzend methodes zitten hier weer tussenin.

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 29-11-2017 21:45]

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
SLC schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:08:
De Samsung microSD van Gearbest lijkt authentiek ......

Of dat ook betekend dat andere China shoppers die deze 11-11 aanbieding kochten een authetieke Samsung hebben gekregen of zullen krijgen durf ik niet te zeggen.
Even wat positief nieuws over Gearbest.
SD kaart ontvangen en getest met FakeFlashTest, snelle en de lange test (op basis van H2testw) vlekkeloos doorstaan.
De reden dat ik de lange test ook heb uitgevoerd heeft te maken met het feit dat na de korte test de kaart opnieuw geformatteerd moet worden. Iets wat mij in de eerste instantie met een W10 PC en SD formatter niet lukte, maar wel in de camera.
Bleek te liggen aan de microSD adapter (of de driver ervan). Met een USB adapter waren er ook in W10 geen problemen.
Misschien leuk voor de zaklampliefhebbers. Xiaomi zaklamp met powerbankfunctie.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Chocoball schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:15:
Misschien leuk voor de zaklampliefhebbers. Xiaomi zaklamp met powerbankfunctie.

[afbeelding]
Heb GB gevraagd of er wel een bikemount bij zit. Volgens de package contents niet....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TheOmen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:25:
Heb GB gevraagd of er wel een bikemount bij zit. Volgens de package contents niet....
'Bikemount' als in gebruiken-op-de-fiets? :?
Lijkt me niet verstandig. Zeker gezien het feit dat ik nergens enige vorm van IPxx waterdichtheid zie, laat staan dat je van die open (USB) connectors wil bij een lampje op de fiets... Dat is geen lang leven beschoren... :N

Mooie Plaatjes   

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:44:
[...]

Lijkt me niet verstandig. Zeker gezien het feit dat ik nergens enige vorm van IPxx waterdichtheid zie, laat staan dat je van die open (USB) connectors wil bij een lampje op de fiets... Dat is geen lang leven beschoren... :N
Hij zit op de foto hierboven zelfs letterlijk op een fiets gemonteerd. Zelfde foto staat ook bij de ad op gearbest. Brilletje nodig? :P

• TheOmen
ehtweak schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:44:
[...]

Daar had ik nog niet eens op gelet. Ik zag het alleen op een van de productfoto's, en vroeg me af of ie werd meegeleverd.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Niet online
TheOmen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:49:
[...]

Daar had ik nog niet eens op gelet. Ik zag het alleen op een van de productfoto's, en vroeg me af of ie werd meegeleverd.
Als je deze: https://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_23151.html erbij besteld, dan kan hij op je fiets. Alleen dat waterdichtheidsverhaal blijft dan wel staan natuurlijk

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, en? Volgens de productomschrijving zit er geen klembeugel bij.
Brilletje nodig? ;)
En volgens de productomschrijving is 'ie niet water-/modder/regen bestendig

Of ik nou al dan niet een bril draag, heeft niets te maken met gezond-verstand-gebruiken en gewoon ff nadenken of een niet waterdicht device geschikt is voor op-de-fiets-gebruik in ons Hollandse klimaat... :+

Mooie Plaatjes   

• Niet online
ehtweak schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:55:
[...]

Ja, en? Volgens de productomschrijving zit er geen klembeugel bij.
Brilletje nodig? ;)
En volgens de productomschrijving is 'ie niet water-/modder/regen bestendig

Of ik nou al dan niet een bril draag, heeft niets te maken met gezond-verstand-gebruiken en gewoon ff nadenken of een niet waterdicht device geschikt is voor op-de-fiets-gebruik in ons Hollandse klimaat... :+
Dat dat er niet bij zit volgens de productomschrijving is nou ook net wat ie zegt.
Maar om nou aan te nemen dat iets, wat geadverteerd wordt met foto's in een fietsbeugel, niet gebruikt kan worden zoals op de fotos in een fietsbeugel is wel wat.. apart.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je moet niet altijd geloven wat de Chinezen beweren, toch?
Het is toch allemaal fake wat ze daar (na)maken, of toch niet?

Maar als je met technische argumenten komt, luisteren ze toch niet, of toch wel? Of deels? Of krijg je je geld terug? En passen ze de productomschrijving aan?

Soms, heel soms... 8)

ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Krijg je toch gelijk (een beetje in ieder geval). :) en je geld terug.

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
Ik zeg gisteren nog dat mijn China pakjes altijd onbeschadigd aankomen.....

Wordt zonet een GB pakje, verzonden via Europese Railway (31 dagen onderweg, laatste tracking Smolenks 2 dagen geleden), binnen. De envelope ziet er wel OK uit, maar het doosje van het artikel dat er in zit, een Xiaomi pen, lijkt een zwaar ongeluk te hebben gehad.

Afijn, de pen zelf heeft het overleeft. De pen ziet er best luxe uit, net als een Parker pen. De inkt is zwart. Ik vind de punt wat dun en 'scherp'. Het schrijft niet echt lekker, een BIC pen schrijft fijner en geeft een wat dikkere 'lijn'.

Op naar het volgende pakje.....

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:20:
Ik zeg gisteren nog dat mijn China pakjes altijd onbeschadigd aankomen.....

Wordt zonet een GB pakje, verzonden via Europese Railway (31 dagen onderweg, laatste tracking Smolenks 2 dagen geleden), binnen. De envelope ziet er wel OK uit, maar het doosje van het artikel dat er in zit, een Xiaomi pen, lijkt een zwaar ongeluk te hebben gehad.

Afijn, de pen zelf heeft het overleeft. De pen ziet er best luxe uit, net als een Parker pen. De inkt is zwart. Ik vind de punt wat dun en 'scherp'. Het schrijft niet echt lekker, een BIC pen schrijft fijner en geeft een wat dikkere 'lijn'.

Op naar het volgende pakje.....
Een alternatief:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1569125
Bovenstaande sub 22 cent BIC pennen zijn nog de luxe versies, koop je de budget BIC soft balpennen (12,5 cent per stuk) dan betaal je bij de Action slechts 99 cent voor 8 stuks en die schrijven echt heel erg lekker en drogen nooit uit. :P

• Medione1210
SLC schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:34:
[...]

Een alternatief:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1569125
Bovenstaande sub 22 cent BIC pennen zijn nog de luxe versies, koop je de budget BIC soft balpennen (12,5 cent per stuk) dan betaal je bij de Action slechts 99 cent voor 8 stuks en die schrijven echt heel erg lekker en drogen nooit uit. :P
Precies, daar koop ik ze altijd. :> Ze verdwijnen hier in huis toch altijd bij bosjes, maar voor 50 cent wilde ik die Xiaomi pen wel proberen. Ik ben in ieder geval blij dat ik er niet de normale prijs voor betaald heb.

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:38:
[...]
Precies, daar koop ik ze altijd. :> Ze verdwijnen hier in huis toch altijd bij bosjes, maar voor 50 cent wilde ik die Xiaomi pen wel proberen. Ik ben in ieder geval blij dat ik er niet de normale prijs voor betaald heb.
Voor China prijsjes hoef je dus niet altijd in China te shoppen........
Franse pennen bij de Action zijn soms gewoon beter en voordeliger.
BIC pennen worden dacht ik ook gewoon in Frankrijk gemaakt......?

• Medione1210
SLC schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Zou kunnen. Vlak bij Disneyland Parijs staat in ieder geval een fabriek of groot distributiecentrum.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SLC schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Best veel producten zijn duurder via China shopping tov de action, ik verbaas me er vaak over in de winkel.

Kan je nagaan wat een goed inkoop team de action heeft, en daardoor al meerdere awards binnen gesleept.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:07
Pakjesmiddag. Deze keer een doos met een sjaal erin. link naar AliExpress

Pure wol en heerlijk zacht en warm O+ De kwaliteit is weer uitstekend. Er zitten geen losse draadjes aan, de randen zijn goed afgewerkt. Besteld op 11/11 dus hij heeft er net geen drie weken over gedaan.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lachen ook met die Chinezen. Hoe doen ze het er voor. Twee Mi Band 2 screen protectors voor €0,01. :+

Met bubbelenvelopje waarin dun kartonnen envelopje waarin nat en droog poetsdoekje en de twee mini stukjes plastic.

Met gratis verzenden. _O-

11/11 besteld bij AE en vandaag binnen. Nu is het wachten op de Mi Band 2 zelf van GearBest. Iemand die al binnen? :)

• SLC

SLC

Sweet Lake City

CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:50:
(knip)
11/11 besteld bij AE en vandaag binnen. Nu is het wachten op de Mi Band 2 zelf van GearBest. Iemand die al binnen? :)
Nee, die gaan met de Slooooooooooooow Orient Railverbinding dus dat gaat nog wel een tijdje duren...... :O

[Voor 32% gewijzigd door SLC op 30-11-2017 15:53]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

SLC schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:52:
[...]

Nee, die gaan met de Slooooooooooooow Orient Railverbinding dus dat gaat nog wel een tijdje duren...... :O
Ook raar. 17Track zegt over die Mi Band van GearBest: 'Unable to track'.
Destination Country - Netherlands(PostNL) - Unable To Track
Sorry, the tracking number you submitted was unable to track.
1.The carrier has no online tracking capability for this specific shipping method; please feel free to contact the carrier for other tracking options. For instance, you may visit their official website and find "Contact Us" page, email or dial their hotline for help.
2.Sorry, we are unable to identify the shipping carrier for this number. Please designate manually. If you want to add a new carrier or new tracking number format; please feel free to contact us. We will be glad to add more carriers.
Maar geeft wel een hoop chinees dat ze zelf niet kunnen vertalen vandaag maar volgens Google Translate staat er:
017-11-27 17:27 Dostyk, processing center in Kazakhstan, has left
2017-11-26 11:27 has reached the destination country
2017-11-25 01:26 has arrived at the destination country
2017-11-22 09:25 Chongqing Tuanjie Village Central Station, China Processing Center, has left
2017-11-18 13:30 Chongqing Processing Center, has been exported straight seal
2017-11-18 10:35 Chongqing, has been opened for export
2017-11-17 17:42 Nanking District, Chongqing receiving and sending center, has left, the next stop processing center
2017-11-17 14:46 Nan'an District, Chongqing admission center, has been sealed
2017-11-16 10:02 Nan'an District, Chongqing receiving and sending center, has received
Op 27/11 wassie dus nèèèèèt de Chinese grens over. Hoe lang doet die hakkepuf er over? :+

Ga ik nog een vervolgtracking zien hiervan of doet die expediteur daar niet aan mee en is dat waar die boodschap op slaat?

• Medione1210
CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:07:
[...]

[...]

Maar geeft wel een hoop chinees dat ze zelf niet kunnen vertalen vandaag maar volgens Google Translate staat er:

[...]

Op 27/11 wassie dus nèèèèèt de Chinese grens over. Hoe lang doet die hakkepuf er over? :+

Ga ik nog een vervolgtracking zien hiervan of doet die expediteur daar niet aan mee en is dat waar die boodschap op slaat?
Ja die tracking gaat door, zie een stukje terug. De mijne is nu 2 dagen in Smolenk(3 stops na Kazachstan)

• SLC

SLC

Sweet Lake City

(knip)

Met een beetje pech dus 4 maanden (via Azerbeidzjan).
Via Kazachstan hopelijk een stuk korter, misschien wel gewoon een paar weken tot anderhalve maand oid.

• O88088
PostNL heeft het schijnbaar zo druk dat ze tegenwoordig in twee etappes komen. Ook in mijn brievenbus lag de Xiaomi pen van €0,50, samen met wat vullingen voor de pen (ik heb er al een paar :+ ). Maar daarnaast had de pakketbezorger een Xiaomi tandenborstel voor me :*) heeft ff geduurd, zeg maar 5,5 weken. Dan heb ik er goede hoop in dat m'n zonnebril ook nog een keer aankomt. Die is al sinds 15 oktober onderweg ;(

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Hoesje via AE voor de Nokia 230 a 2,57 euro per stuk Dulcii:

Geeft bescherming aan de achterkant (hard plastic) en de voorkant dun maar stevig genoeg.

Het beeldscherm is bovendien volledig beschermd doordat er een doorzichtig plastic kijkvenster in zit.

• mongkut
[...]

[...]

[...]

ik denk dat we in de zelfde trein zitten ;) :+

2017-11-15 11:43:52 [Chongqing Nan'an District admission center] has been received
2017-11-16 17:00:50 [Chongqing Nan'an District admission center] has been sealed hair
2017-11-16 19:41:53 Has left [Chongqing Nan'an District admission center], the next stop processing center
2017-11-17 14:50:51 【Chongqing】 Has been opened for export
2017-11-17 16:28:50 [Chongqing processing center] has been exported straight seal
2017-11-19 11:48:00 Airline has been delivered
2017-11-22 09:25:56 Has left 【Chongqing Tuanjie Village Central Station, China Processing Center】
2017-11-25 01:26:05 Have reached the destination country
2017-11-26 11:27:19 Have reached the destination country
2017-11-27 17:27:11 Has left [Dostyk, Kazakhstan processing center]

• TheOmen

Maar geeft wel een hoop chinees dat ze zelf niet kunnen vertalen vandaag maar volgens Google Translate staat er
[...]
17track heeft een eigen vertaaloptie, hoor.... even naar beneden scrollen en dan rechts kijken bij Doeltaal.

De mijne heeft ondertussen z'n bestemming bereikt:
2017-11-29 02:15

Have reached the destination country

2017-11-27 07:39

Smolensk, Russian processing center, had left
2017-11-24 17:38

Illetsk, Russian processing center, has left
2017-11-21 11:38

Dosteck, Kazakhstan Processing center, has left
2017-11-14 14:07

Chongqing Processing Center, Export Direct Seal
2017-11-14 09:57

Chongqing, opened for export
2017-11-13 18:05

Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, has left, the next station processing center
2017-11-13 14:13

Chongqing Nanan District Collection and forwarding center, has been issued
2017-11-11 20:04

Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, received

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 12:06
Zijner mensen hier die op een pakket zitten te wachten die via Malaysia Post zijn verstuurd? M'n pakket is ''JOHOR BHARU B, Item dispatched out AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE'' sinds 12 november. Nog geen teken van leven hier in NL...

[Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 30-11-2017 19:00]

• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 13:32
Bugs3 schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:27:
[...]

Dank voor de linkjes. Ik heb ook een rugzak (maar dan een ander type) besteld bij dezelfde verkoper. Ruim €18,00 goedkoper dan bij BangGood :)

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.2UNQbb
Zou je als je deze binnen hebt willen laten weten wat je indruk/ervaringen zijn met dit product? Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe rugzak en deze ziet er wel lekker kek maar toch neutraal uit.

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:42
Mentu schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:16:
[...]

Zou je als je deze binnen hebt willen laten weten wat je indruk/ervaringen zijn met dit product? Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe rugzak en deze ziet er wel lekker kek maar toch neutraal uit.
Ik hou je op de hoogte. Wordt verwacht tussen 9 en 12 december.

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05 12:01
O88088 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:31:
PostNL heeft het schijnbaar zo druk dat ze tegenwoordig in twee etappes komen. Ook in mijn brievenbus lag de Xiaomi pen van €0,50, samen met wat vullingen voor de pen (ik heb er al een paar :+ ). Maar daarnaast had de pakketbezorger een Xiaomi tandenborstel voor me :*) heeft ff geduurd, zeg maar 5,5 weken. Dan heb ik er goede hoop in dat m'n zonnebril ook nog een keer aankomt. Die is al sinds 15 oktober onderweg ;(
Dat vind ik wel dapper hoor zo'n tandenborstel. Ik zou die Chinese producten niet graag in mijn mond stoppen, hoewel ze natuurlijk wel heel cool zijn :*)

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 22:40
pprs schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:48:
[...]

Dat vind ik wel dapper hoor zo'n tandenborstel. Ik zou die Chinese producten niet graag in mijn mond stoppen, hoewel ze natuurlijk wel heel cool zijn :*)
Die borstelkop is volgens Xiaomi van een Amerikaans bedrijf, als dat je geruststelt :9

• O88088
pprs schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:48:
[...]

Ik heb ook al gewone hoor :+

Ik ben niet zo bang voor mogelijke chemicaliën of zware metalen of wat dan ook. Waarschijnlijk krijg ik in het dagelijks leven meer schadelijke dingen binnen. Ik ga er wel vanuit dat deze dingen niet meer of minder veilig dan gewone "Nederlandse" tandenborstels.

• Medione1210
O88088 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:35:
[...]

Ik heb ook al gewone hoor :+
[afbeelding]
Ik ben niet zo bang voor mogelijke chemicaliën of zware metalen of wat dan ook. Waarschijnlijk krijg ik in het dagelijks leven meer schadelijke dingen binnen. Ik ga er wel vanuit dat deze dingen niet meer of minder veilig dan gewone "Nederlandse" tandenborstels.
Ik vermoed dat je produkten van bedrijven als Xiaomi zonder problemen kan kopen. Maar er komen regelmatig meldingen van gebruik van weekmakers, ook bij merkprodukten. Meestal heeft zo'n merk de order uitgezet bij een gerenommeerde fabriek, maar die zeg de order weer door naar een fabriekje dat de gebruikte grondstoffen, veiligheid en werkomstandigheden niet zo nauw neemt.

Veel mensen kopen van die nep opzetborstels en daar zit je potentieel met hetzelfde probleem. En die zou ik eerder links laten liggen dan de genoemde Xiaomi produkten.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

TheOmen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:59:
[...]

17track heeft een eigen vertaaloptie, hoor.... even naar beneden scrollen en dan rechts kijken bij Doeltaal.
[...]
Weet ik. Maar niet vandaag, want het werkte even niet. Daarom zei ik ook "vandaag". ;)

• TheOmen
CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:54:
[...]

Weet ik. Maar niet vandaag, want het werkte even niet. Daarom zei ik ook "vandaag". ;)
ah, okay, verkeerd geïnterpreteerd. Excuses.
TheOmen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:25:
[...]

En het antwoord
Hello TheOmen,

Package Contents: 1 x Xiaomi Flashlight ( Battery Included ), 1 x USB Cable, 1 x Lanyard

"
As expected :P

[Voor 42% gewijzigd door TheOmen op 01-12-2017 09:45]

• TheOmen
nvt

[Voor 99% gewijzigd door TheOmen op 01-12-2017 09:45. Reden: dubbel]

• Eleni
  • Laatst online: 08-05 10:08
Grappig, de mijne is na Kazachstan naar Illetsk gegaan, waar hij nu ook weer is vertrokken.
Een Ruslandroute blijkbaar.
Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:14:
[...]

Ja die tracking gaat door, zie een stukje terug. De mijne is nu 2 dagen in Smolenk(3 stops na Kazachstan)

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Een tijdje geleden kocht ik een laser voor mijn kat via Banggood. Heb de laser ontvangen echter is er een probleem met de kwaliteit. Ik kan geen 'puntje' uit de laser krijgen, naast de punt is er altijd een halve maan zichtbaar. Nu werkt de laser an sich wel en de kat lijkt het ook prima te vinden. Maar mij stoort het toch een beetje. Contact opgenomen met Banggood en heb heb het voorstel gekregen om 300 punten te krijgen ter compensatie.
Could this laser still work at most of the time, so would you like us to send you 300 Banggod points and you could use them for your future orders in our banggood store.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ben wat twijfelachtig met de punten, heb al meegemaakt dat ik ze bv. voor een bepaald product niet kan gebruiken.

EDIT: gaat over een bedrag van €5.54

• mongkut
Obscurax schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:28:
Een tijdje geleden kocht ik een laser voor mijn kat via Banggood. Heb de laser ontvangen echter is er een probleem met de kwaliteit. Ik kan geen 'puntje' uit de laser krijgen, naast de punt is er altijd een halve maan zichtbaar. Nu werkt de laser an sich wel en de kat lijkt het ook prima te vinden. Maar mij stoort het toch een beetje. Contact opgenomen met Banggood en heb heb het voorstel gekregen om 300 punten te krijgen ter compensatie.

[...]

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ben wat twijfelachtig met de punten, heb al meegemaakt dat ik ze bv. voor een bepaald product niet kan gebruiken.
Ik zou voor €300 gaan, of nog beter 300 bitcoins (kan je veel meer mee doen) :+

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 08:52
Obscurax schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:28:

[...]

Ligt er aan wat je ervoor betaald hebt. Als het een paar euro was zou ik je verlies nemen. Geen idee hoeveel 300 punten waard is...

• O88088
11-11 een dingetje besteld. Trackingnummer gekregen maar die bleef op 'awaiting pick-up' staan. Gisteren veranderde de status naar 'shipment cancelled' dus ik heb gelijk maar een dispuut aangemaakt.

Krijg ik een berichtje van de verkoper met een andere trackingcode, en of ik het dispuut even wil sluiten. Alleen... hij had al een andere gestuurd nadat hij het "verzonden" zou hebben. Dus nu heb ik drie codes voor 1 "pakketje". Geen van de codes werkt dus m'n dispuut blijft lekker open.

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

spokje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:50:
[...]

Ligt er aan wat je ervoor betaald hebt. Als het een paar euro was zou ik je verlies nemen. Geen idee hoeveel 300 punten waard is...
Heb het aangepast, gaat over een bedrag van €5.54. Dat weet ik dus ook niet en Google maakt me niet veel wijzer, vandaar de vraag.
O88088 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:50:
11-11 een dingetje besteld. Trackingnummer gekregen maar die bleef op 'awaiting pick-up' staan. Gisteren veranderde de status naar 'shipment cancelled' dus ik heb gelijk maar een dispuut aangemaakt.

Krijg ik een berichtje van de verkoper met een andere trackingcode, en of ik het dispuut even wil sluiten. Alleen... hij had al een andere gestuurd nadat hij het "verzonden" zou hebben. Dus nu heb ik drie codes voor 1 "pakketje". Geen van de codes werkt dus m'n dispuut blijft lekker open.
Heb ik ook met Aliexpress aankoop maar dan van eind oktober. Zending staat nog steeds op "waiting for pickup". De verkoper weet hele mooie verhalen te schrijven. Zo ligt het eerst aan de strengere controles bij de douane van China en Nederland, dan ligt het opeens aan het weer en dan is weer het gewoon vertraging. Met de belofte dat het echt onderweg is en natuurlijk of ik alsjeblieft geen dispute wil openen.

De klantenservice van Aliexpress stelt gewoon dat ik al een dispute mag openen en hoef niet te wachten op de opgegeven dispute datum bij de order. Toch wacht ik nog even omdat dit ook via China Post is, heb ook andere China Post zendingen waar het tracking nummer niet van werkte maar wel is aangekomen.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
Shoppen in China is wel verslavend zeg! Afgelopen dagen toch wel wat nuttige dingen gekocht.
- LED strip voor mijn bureau i.c.m. de MiLight LED Strip controller. €5,- en €5,-
- Een multimeter omdat ik soms toch wel wat zaken wil doormeten. Bijvoorbeeld de led strip of de dashcam in mijn auto. €4,-
- Een verbruiksmeter zodat ik kan kijken waar sluipverbruik zit op mijn apparaten. €8,-
- Headphone stand zodat ik mijn koptelefoon netjes kan ophangen. Voorheen lag dat ding overal en nergens. €4,-
- Een LSA punch tool voor mijn netwerkkabels. €4,-

En voor de vrouw nog een of andere handdoek voor op d'r hoofd en een warme band/muts voor om d'r oren als het buiten koud is. Feit is dat het allemaal geen drol kost en vaak meer dan de helft goedkoper is dan in Nederland.

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 07:58
Hmm, Ik heb iets gedaan wat misschien niet handig is. Op mijn pakketjes van Aliexpress heb ik het huistelefoonnummer gezet. Nu zie ik dat er al 2 pakketjes een week bij de belgische douane liggen terwijl het om kleine dingen gaat van een halve euro. Deze week geeft mijn huistelefoon ook melding dat ik al 6x ben gebeld door een anoniem nummer.
Heeft er iemand ervaring met Bpost/belgische douane? Volgens de info zouden ze niet eens een onderzoek hoeven doen op dit soort artikelen en zou ik per mail gecontacteerd worden. Misschien ze toch zelf maar even bellen of mailen?
Ook lees ik trouwens dat bij een waardeonderzoek gevraagd wordt om de bankafschrift of paypal info. Hoe ga je daarmee om bij een gecombineerde Aliexpress bestelling van 60 euro voor 12 artikelen bij 10 handelaars, waardoor per handelaar het bedrag de 22 euro niet eens overstijgt? Er staat immers wel gewoon -60 bij de rekening.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 10:22

Mitchell

Ondertitel

blackadder91 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:32:
Hmm, Ik heb iets gedaan wat misschien niet handig is. Op mijn pakketjes van Aliexpress heb ik het huistelefoonnummer gezet. Nu zie ik dat er al 2 pakketjes een week bij de belgische douane liggen terwijl het om kleine dingen gaat van een halve euro. Deze week geeft mijn huistelefoon ook melding dat ik al 6x ben gebeld door een anoniem nummer.
Heeft er iemand ervaring met Bpost/belgische douane? Volgens de info zouden ze niet eens een onderzoek hoeven doen op dit soort artikelen en zou ik per mail gecontacteerd worden. Misschien ze toch zelf maar even bellen of mailen?
Ook lees ik trouwens dat bij een waardeonderzoek gevraagd wordt om de bankafschrift of paypal info. Hoe ga je daarmee om bij een gecombineerde Aliexpress bestelling van 60 euro voor 12 artikelen bij 10 handelaars, waardoor per handelaar het bedrag de 22 euro niet eens overstijgt? Er staat immers wel gewoon -60 bij de rekening.
Ik zou ze gewoon bellen/de telefoon opnemen en het uitleggen. Lijkt me niet iets waar ze moeilijk over zouden moeten doen, gezien je gewoon bij 10 verkopers iets hebt gekocht en dus niks importeert over de 22 euro.

Signature

• Medione1210
blackadder91 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:32:
Gaat het omartikelen die merkenrecht schenden?

En ik ben even benieuwd naar hoe dit vermeld staat op de trackingsite?

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 01-12-2017 14:46]

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 07:58
Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:48:
[...]
Gaat het om artikelen die merkenrecht schenden?

En ik ben even benieuwd naar hoe dit vermeld staat op de trackingsite?
Nope, dat zou ik nooit kopen. Dit is bijv. een merkloze haakse hdmi verloop. Bij aliexpress staat: arrived in destination country (BEBRUA), started customs clearing process. Dat is nu 8 dagen geleden.

De telefoon opnemen gaat niet, want ze bellen altijd als ik aan het werk ben. Het is anoniem dus ik weet niet eens zeker of zij het zijn. Gewoon dom van me om niet mijn mobiel nummer er op te laten zetten... Terugbellen is irritant want douane zegt dat ik bij Bpost moet zijn en Bpost dat ik bij douane moet zijn.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20

Sherlock

No Shit

blackadder91 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:36:
[...]
De telefoon opnemen gaat niet, want ze bellen altijd als ik aan het werk ben. Het is anoniem dus ik weet niet eens zeker of zij het zijn. Gewoon dom van me om niet mijn mobiel nummer er op te laten zetten... Terugbellen is irritant want douane zegt dat ik bij Bpost moet zijn en Bpost dat ik bij douane moet zijn.
Kun je niet een dagje je huistelefoon doorschakelen naar je mobiel?

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:40

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

mongkut schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:48:
[...]

ik denk dat we in de zelfde trein zitten ;) :+
2017-11-25 01:26:05 Have reached the destination country
2017-11-26 11:27:19 Have reached the destination country
2017-11-27 17:27:11 Has left [Dostyk, Kazakhstan processing center]
Ik zit ook bij jullie in dezelfde trein:
2017-11-27 17:27 Dosteck, Kazachstan Processing center, heeft verlaten

We hebben trouwens gisteren met z'n allen de Russische grens ook alweer bereikt:
2017-11-30 19:26 Illetsk, Russische processing center, heeft verlaten

Nou, even geduld nog dus. Dit moet voor de kerstdagen wel lukken denk ik :P
We zijn ook wel beetje verwend misschien de laatste tijd. Via AliExpress heb ik het tegenwoordig vaak binnen een ruime week al in huis, waar dat vroeger eerder gemiddeld een week of 4 was.
Onze Mibands zijn nu net twee weken onderweg, dus dat valt eigenlijk wel mee.

[Voor 21% gewijzigd door hars73 op 01-12-2017 14:55]

• Medione1210
hars73 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:52:
[...]

Ik zit ook bij jullie in dezelfde trein:
2017-11-27 17:27 Dosteck, Kazachstan Processing center, heeft verlaten

We hebben trouwens gisteren met z'n allen de Russische grens ook alweer bereikt:
2017-11-30 19:26 Illetsk, Russische processing center, heeft verlaten
Hierna komt nog Smolensk en drie dagen later Nederland. Hiertussen zijn er geen steden meer getracked. Ik gok dat het morgen bezorgd wordt. Dan is het 23 dagen onderweg geweest. Een ander pakje heft er 31 dagen over gedaan via deze route.

Drie andere bestellingen hangen al een week in Chongqing.

[Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 01-12-2017 15:03]

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb tijdens de 11-11 sale bij Aliexpress oordopjes gekocht. Collega had ze binnen twee weken bezorgd. Tracking code zegt dat het pakketje sinds de 26e in NL is en de 27e is gesorteerd, daarna niks. Ook nog geen 3s code.

PostNL zegt dat het pakketje dan wel in NL is maar nog niet in hun handen. Nu snap in dat het druk is, maar twijfel ik of het pakketje niet ergens is blijven liggen. Aliexpress app heeft automatisch gedetecteerd dat pakket vertraagd is, uiterlijke leverdatum was namelijk 26-11 en zegt dat als ik 10-12 nog niks heb, een dispute moet openen.

Zijn er bij jullie ook relatief meer buitenland pakketjes vertraagd? Dit pakket kan overigens gewoon door de brievenbus

• Bugs3
KleinDraakje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:00:
Ik heb tijdens de 11-11 sale bij Aliexpress oordopjes gekocht. Collega had ze binnen twee weken bezorgd. Tracking code zegt dat het pakketje sinds de 26e in NL is en de 27e is gesorteerd, daarna niks. Ook nog geen 3s code.

PostNL zegt dat het pakketje dan wel in NL is maar nog niet in hun handen. Nu snap in dat het druk is, maar twijfel ik of het pakketje niet ergens is blijven liggen. Aliexpress app heeft automatisch gedetecteerd dat pakket vertraagd is, uiterlijke leverdatum was namelijk 26-11 en zegt dat als ik 10-12 nog niks heb, een dispute moet openen.

Zijn er bij jullie ook relatief meer buitenland pakketjes vertraagd? Dit pakket kan overigens gewoon door de brievenbus
Ik heb al vaak meegemaakt dat pakketjes binnen een week in NL zijn en vervolgens 2 à 3 weken erover doen om die laatste paar km's te maken. PostNL is de grootste vertragende factor.
Nog even geduld dus......

• YannickJoshua
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10-2022
*knip* Dit topic is niet bedoeld om manieren te bespreken hoe je eventuele belasting kan ontduiken.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2017 20:10]

• mongkut
hars73 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:52:
[...]

Onze Mibands zijn nu net twee weken onderweg, dus dat valt eigenlijk wel mee.
Ik heb op 12-11 besteld dat zijn al 3 weken...

• Medione1210
Bugs3 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:11:
[...]

Ik heb al vaak meegemaakt dat pakketjes binnen een week in NL zijn en vervolgens 2 à 3 weken erover doen om die laatste paar km's te maken. PostNL is de grootste vertragende factor.
Nog even geduld dus......
Om welke verzendmethode gaat dat dan meestal? Ik krijg best veel pakketje van AE en GB. Als ze tracken zijn valt me niet op dat ze te lang in NL blijven hangen. Bij GB probeer ik zoveel mogelijk voor Bpost te kiezen. Daar gebeurt qua tracking een week niks, dan kan het ineens in België en 2 dagen later wordt het afgeleverd.
AE stuurt het meest naar mij via small package plus en daar zit geen tracking bij, dus daar zou het kunnen dat het hier langer blijft liggen, al hen ik die pakjes meestal binnen 3 weken in huis en vaak al een week eerder.

Misschien gebeurt wat jij meemaakt bij Postnl pakketjes die in bulk vanuit China worden verstuurd?

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:30:
[...]

Om welke verzendmethode gaat dat dan meestal? Ik krijg best veel pakketje van AE en GB. Als ze tracken zijn valt me niet op dat ze te lang in NL blijven hangen. Bij GB probeer ik zoveel mogelijk voor Bpost te kiezen. Daar gebeurt qua tracking een week niks, dan kan het ineens in België en 2 dagen later wordt het afgeleverd.
AE stuurt het meest naar mij via small package plus en daar zit geen tracking bij, dus daar zou het kunnen dat het hier langer blijft liggen, al hen ik die pakjes meestal binnen 3 weken in huis en vaak al een week eerder.

Misschien gebeurt wat jij meemaakt bij Postnl pakketjes die in bulk vanuit China worden verstuurd?
Bij mij (AE) kies ik meestal standaard (free) schipping, bij huidige pakket ook. Ik heb ze altijd snel (2-3 weken) binnen. Een enkele zonder tracking maar de meeste met.

• Bugs3
Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:30:
[...]

Het gaat telkens over zendingen van BangGood zonder trackingnummer. Via de app van BG kun je wel zien waar de zending zich bevindt. Vaak dus 2 weken of langer in NL voor het bezorgd wordt.

Dus het zal inderdaad de bulk zijn wat jij zegt.

• YannickJoshua
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe, dat hoort niet in dit topic thuis., ik vroeg simpelweg of zij in de afgelopen weken te maken hebben gehad met de douane die hun pakketten hadden onderschept, en daarom belasting over hun bestelling moesten betalen.

Ik snap niet hoe dat kan worden opgevat als ''hoe kan ik belasting ontduiken?'' :/

[Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2017 22:58]

• Bugs3
YannickJoshua schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:
*knip* ik vroeg simpelweg of zij in de afgelopen weken te maken hebben gehad met de douane die hun pakketten hadden onderschept, en daarom belasting over hun bestelling moesten betalen.

Ik snap niet hoe dat kan worden opgevat als ''hoe kan ik belasting ontduiken?'' :/
Ik heb het gisteren nog meegemaakt. Drone besteld via Gearbest en wilde hem snel hebben. Dus laten versturen met DHL. Kreeg bericht dat, als ik hem wilde, BTW en €18,00 inklarings- en administratiekosten moest betalen..... Heb ik gedaan. Vaak hoef je niet te betalen. Soms wel. Is een onderdeel van bestellen in China. En het was niet handig van mij om DHL te selecteren.

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2017 22:58]

• Medione1210
Bugs3 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:51:
[...]

Ik heb het gisteren nog meegemaakt. Drone besteld via Gearbest en wilde hem snel hebben. Dus laten versturen met DHL. Kreeg bericht dat, als ik hem wilde, BTW en €18,00 inklarings- en administratiekosten moest betalen..... Heb ik gedaan. Vaak hoef je niet te betalen. Soms wel. Is een onderdeel van bestellen in China. En het was niet handig van mij om DHL te selecteren.
Klopt, met DHL is de kans het grootst dat je moet betalen. Het is echter ook de enige manier om het snel te krijgen. Je moet voor jezelf uitrekenen of het dan nog steeds zin heeft om het uit China te halen of dat je beter naar de lokale winkel kunt gaan (dan heb je ook nog garantie en betere after sales).

• YannickJoshua
Bugs3 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:51:
[...]

Hartstikke bedankt voor je reactie Bugs3. Ja, ik kan mij voorstellen dat als je het met een bekende verzendservice (zoals DHL) laat versturen, dat je dan sneller tegen dit probleem aanloopt dan wanneer je het via 'unregistered air mail' laat versturen. Maar ook daar zul je niet altijd hetzelfde geluk hebben. Ik zal er in ieder even over moeten nadenken of ik de gok wil wagen.

• SLC

SLC

Sweet Lake City

DHL is idd wel de beste methode om je meuk echt heel erg vlot in huis te hebben* met een perfecte TT.
Dat je dan meer kans hebt om een (schappelijk) bedrag aan BTW te moeten betalen is inmiddels bekend.
Je vermijd bovendien de postnl boeven die jouw pakketje gewoon een week of 2 laten liggen.

* Luchtvracht Express verzending waarvoor je normaal gesproken een godsvermogen voor moet dokken.
(die Chinezen weten blijkbaar vrij scherp te onderhandelen met DHL waardoor je een Intercontinentaal Super Premium Service vaak goed betaalbaar kan krijgen voor bedragen die wij hier kwijt zijn voor een pakketje binnenland)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 14:31
SLC schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:07:
DHL is idd wel de beste methode om je meuk echt heel erg vlot in huis te hebben* met een perfecte TT.
Dat je dan meer kans hebt om een (schappelijk) bedrag aan BTW te moeten betalen is inmiddels bekend.
Je vermijd bovendien de postnl boeven die jouw pakketje gewoon een week of 2 laten liggen.

* Luchtvracht Express verzending waarvoor je normaal gesproken een godsvermogen voor moet dokken.
(die Chinezen weten blijkbaar vrij scherp te onderhandelen met DHL waardoor je een Intercontinentaal Super Premium Service vaak goed betaalbaar kan krijgen voor bedragen die wij hier kwijt zijn voor een pakketje binnenland)
BTW betalen vind ik niet erg, de extra kosten voor inklaren/administratie slaan eigenlijk nergens op.
De mogelijkheid om meteen BTW te betalen bij het bestellen zou veel beter zijn.
Er wordt dan geen belasting ontdoken wat in veel gevallen best handig kan zijn.

• Medione1210
HoppyF schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:22:
[...]

BTW betalen vind ik niet erg, de extra kosten voor inklaren/administratie slaan eigenlijk nergens op.
Helemaal mee eens. Die administratiekosten nekken je (vooral bij kleine orders). :X

• Bugs3
[...]

Ook mee eens. Ruim €18 eur betalen staat niet in verhouding tot de btw die ik moest afdragen €24,00.....
Gaat dus richting 50% voor de vervoerder :X

• Medione1210
Bugs3 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:35:
[...]

Ook mee eens. Ruim €18 eur betalen staat niet in verhouding tot de btw die ik moest afdragen €24,00.....
Gaat dus richting 50% voor de vervoerder :X
Ik snap best dat de werkzaamheden niet verschillen tussen dure en goedkope pakjes, maar er zou toch een andere manier bedacht moeten kunnen worden om het voor kleine bedragen aantrekkelijker te maken.

• YannickJoshua
Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:56:
[...]

Klopt, met DHL is de kans het grootst dat je moet betalen. Het is echter ook de enige manier om het snel te krijgen. Je moet voor jezelf uitrekenen of het dan nog steeds zin heeft om het uit China te halen of dat je beter naar de lokale winkel kunt gaan (dan heb je ook nog garantie en betere after sales).
Op AliExpress vind je inderdaad de optie DHL waar je vaak gegarandeerd binnen een week je bestelling in huis hebt. Daar betaal je dan wel een behoorlijke som geld voor, i.t.t. de gratis verzending die ze aanbieden.

Ik heb dit toetsenbord niet per direct nodig, dus ik kan gebruik maken van gratis verzenden, maar ik zie net dat ik hem ook in 3-7 dagen geleverd kan krijgen met 'expedited shipping' voor maar €5,35. Er staat alleen niet bij of het om DHL gaat, al ga ik daar niet vanuit.

*knip*
[...]

Ik kreeg hier ooit mee te maken bij het bestellen van een game bij Kinguin. Blijkbaar had ik - zonder het door te hebben - aangegeven dat ik een inwoner van Nederland ben, dus toen werd er automatisch 21% btw bij gerekend. Toen heb ik er maar vanaf gezien.

[Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 02-12-2017 00:12]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:24
Op 11-11 een Chuwi Hi10 Plus (10.8) inch tablet gekocht. Op 14 november is deze verzonden door Banggood. Heb (uiteraard) gekozen voor Priority Direct Mail, dus zonder mogelijke import kosten. Op de 25ste is hij afgeleverd. Erg snelle levering dus en wat een topding is de tablet zeg! Uiteindelijk €138 betaald, zat ook nog eens een keyboard bij :)

• SLC

SLC

Sweet Lake City

[...]
Alhoewel ik ook niet vrolijk word van inklaringskosten is het openmaken apart leggen en administratief & financieel verwerken van een pakket en de bijbehorende belasting natuurlijk niet helemaal gratis.

Dit is de niet-leuke keerzijde van kleinschalige buiten EU import.
Wil je daar vanaf dan zijn er nog shops als de Action waar dit allemaal inbegrepen is in de kassa prijs....

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 22:40
Maakt GearBest geen foto's meer van je pakketje voor ze hem verzenden? Bij mijn laatste bestelling staan dode links :?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

schumi2004

PSN: whocarez-

SLC schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:59:
[...]

Alhoewel ik ook niet vrolijk word van inklaringskosten is het openmaken apart leggen en administratief & financieel verwerken van een pakket en de bijbehorende belasting natuurlijk niet helemaal gratis.

Wil je daar vanaf dan zijn er nog shops als de Action waar dit allemaal inbegrepen is in de kassa prijs....
En open deuren intrappen kan ook iedereen.

• Bugs3
SLC schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:59:
[...]

Ik kan je verklappen dat ik met mijn quadcopter hobby niet bij de action terecht kan...... :)

• SLC

SLC

Sweet Lake City

schumi2004 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:07:
[...]
En open deuren intrappen kan ook iedereen.
Net als klagen om het klagen en het posten van niet nuttige posts........
Bugs3 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:14:
[...]
Ik kan je verklappen dat ik met mijn quadcopter hobby niet bij de action terecht kan...... :)
Nog niet, maar wellicht komt dat nog......? Speelgoed verkopen ze wel al met enige regelmaat.....

• Bugs3
SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:57:
[...]

Net als klagen om het klagen en het posten van niet nuttige posts........

[...]

Nog niet, maar wellicht komt dat nog......? Speelgoed verkopen ze wel al met enige regelmaat.....
En om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van spullen van de China shops over het algemeen beter dan die van de Action. Uitzonderingen daargelaten....

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Bugs3 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:01:
[...]
En om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van spullen van de China shops over het algemeen beter dan die van de Action. Uitzonderingen daargelaten....
Ik heb met beide prima ervaringen maar het zal er maar net vanaf hangen wat je waar aanschaft en welke realistische of onrealistische verwachtingen je daarbij hebt.....?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

schumi2004

PSN: whocarez-

*knip*, lok het nou niet uit....

[Voor 81% gewijzigd door Perkouw op 02-12-2017 12:24]

Pagina: 1 ... 178 179 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee