What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT
Je komt anders bij de Action vaak dezelfde prullaria tegen als op AE, maar dan is het bij de Action vaak nog goedkoper ook.Bugs3 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:01:
[...]
En om eerlijk te zijn vind ik de kwaliteit van spullen van de China shops over het algemeen beter dan die van de Action. Uitzonderingen daargelaten....
300 punten is €3, maar die kun je niet gebruiken bij items die al korting hebben of icm een coupon.spokje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:50:
[...]
Ligt er aan wat je ervoor betaald hebt. Als het een paar euro was zou ik je verlies nemen. Geen idee hoeveel 300 punten waard is...
Vaak als je doorzet krijg je, je geld wel terug ipv punten.
Bij Gearbest mag je ook maar 1/3 van het bedrag aan punten besteden geloof ik. En daarnaast zijn er veel uitzonderingen, bijv. met Flash shales. Al met al teveel uitzonderingen om interessant te zijn en ik wil dus altijd gewoon geld terug.FunFair schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 07:48:
[...]
300 punten is €3, maar die kun je niet gebruiken bij items die al korting hebben of icm een coupon.
Vaak als je doorzet krijg je, je geld wel terug ipv punten.
Je zou verwachten dat de Belastingdienst (Douane valt hieronder) slim zou inspelen door op iedere bestelling vanuit China (en andere landen) de mogelijkheid te bieden om direct BTW te innen.Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:37:
[...]
Ik snap best dat de werkzaamheden niet verschillen tussen dure en goedkope pakjes, maar er zou toch een andere manier bedacht moeten kunnen worden om het voor kleine bedragen aantrekkelijker te maken.
Dit bij orders boven de 22 euro.
Het mes snijdt dan aan twee kanten.
De consument is geen onnodige administratiekosten meer kwijt en betaalt alleen 21% BTW èn de afhandeling gaat sneller doordat goederen niet onnodig in het depot blijven liggen om gecontroleerd en ingeklaard te worden.
De Belastingdienst vangt bovendien meer geld omdat ze op veel meer goederen BTW ontvangen.
Ik blijf het vreemd vinden dat men hier niet op inspeelt.
Inmiddels is het online shoppen geen klein aandeel meer in de economie.
Grote ondernemingen als Action betalen ook gewoon BTW maar dragen vast en zeker geen buitensporige bedragen af tgv administratiekosten. Natuurlijk kopen zij in bulk in met containers tegelijk maar toch...
Hoe had je gedacht dat de douane dat dan praktisch & betaalbaar zou moeten organiseren ?HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:31:
[...]
Je zou verwachten dat de Belastingdienst (Douane valt hieronder) slim zou inspelen door op iedere bestelling vanuit China (en andere landen) de mogelijkheid te bieden om direct BTW te innen.
Dit bij orders boven de 22 euro.
Het mes snijdt dan aan twee kanten.
De consument is geen onnodige administratiekosten meer kwijt en betaalt alleen 21% BTW èn de afhandeling gaat sneller doordat goederen niet onnodig in het depot blijven liggen om gecontroleerd en ingeklaard te worden.
De Belastingdienst vangt bovendien meer geld omdat ze op veel meer goederen BTW ontvangen.
Ik blijf het vreemd vinden dat men hier niet op inspeelt.
Inmiddels is het online shoppen geen klein aandeel meer in de economie.
Grote ondernemingen als Action betalen ook gewoon BTW maar dragen vast en zeker geen buitensporige bedragen af tgv administratiekosten. Natuurlijk kopen zij in bulk in met containers tegelijk maar toch...
What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT
Dat kan alleen door het bij de winkels neer te leggen. Die hebben dan ook extra administratieve lasten die ze op de een of andere manier moeten doorbelasten aan de klant. Internationaal zal dat ook een zootje worden.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:23:
[...]
Hoe had je gedacht dat de douane dat dan praktisch & betaalbaar zou moeten organiseren ?
[Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 02-12-2017 11:29]
Volgens de C'T (juni 2017, pagina 54) is de Europese Commissie hiermee bezig en van plan om belastingen voor artikelen met een lage waarde uit landen buiten de EU af te schaffen. Alle lidstaten moeten het dan wel eerst eens zien te worden.HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:31:
Ik blijf het vreemd vinden dat men hier niet op inspeelt. Inmiddels is het online shoppen geen klein aandeel meer in de economie.
Dus alle particuliere en zakelijke verkopers op deze planeet die internationaal verzenden moeten dan rekening gaan houden met alle belasting regels van alle landen ? Appeltje eitje.........Medione1210 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:29:
[...]
Dat kan alleen door het bij de winkels neer te leggen. Die hebben dan ook extra administratieve lasten die ze op de een of andere manier moeten doorbelasten aan de klant. Internationaal zal dat ook een zootje worden.
Over welk bedrag of welke bedragen hebben we het dan ?grun93 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:29:
[...]
Volgens de C'T (juni 2017, pagina 54) is de Europese Commissie hiermee bezig en van plan om belastingen voor artikelen met een lage waarde uit landen buiten de EU af te schaffen. Alle lidstaten moeten het dan wel eerst eens zien te worden.
Pagina 54 van mijn CT jun 2017 is nl zojuist door de hond opgegeten.......

Geen idee, dat stond er niet bij. Ik ga ervan uit dat het niet op korte termijn gerealiseerd wordt.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:37:
Over welk bedrag of welke bedragen hebben we het dan ?
Nee, dat bedoel ik niet!SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:37:
[...]
Dus alle particuliere en zakelijke verkopers op deze planeet die internationaal verzenden moeten dan rekening gaan houden met alle belasting regels van alle landen ? Appeltje eitje.........
[...]
Over welk bedrag of welke bedragen hebben we het dan ?
Pagina 54 van mijn CT jun 2017 is nl zojuist door de hond opgegeten.......
Ik zou graag de mogelijkheid zien OP VOORHAND mijn verschuldigde BTW te betalen.
Stel ik koop in China een smartphone voor 100 euro.
De webshop stuurt mij gewoon de smartphone op zonder BTW.
De BTW betaal ik zelf bijvoorbeeld via iDEAL aan de Belastingdienst dus 21 euro.
Ik zet het ordernummer of ander ID/QR code nummer erbij zodat de post in Nederland weet dat dit pakket al betaald is en er dus geen controle meer hoeft plaats te vinden.
De administratiekosten zijn dus nihil en de overheid vangt geld.
De afhandeling kan ook sneller.
Ik weet niet hoe andere landen dit oplossen misschien kan het nog wel handiger.
Product gekocht: Anker Bluetooth speaker.
Prijs: €20,- hier in Amazon €40,- dus ja daarom gedaan.
1. product gekocht, helaas geweigerd omdat ik douanekosten moest betalen €28,- was het niet waard.
2. Contact gehad met Deutschepost, gezegd dat het 28 oktober teruggestuurd is.
3. In de tussentijd een dispuut geopend, en sinds dat moment reageert AliExpress negatief. En de verkoper reageert totaal niet. En geven hem de voordeel. Terwijl hij op een geen 1 bericht heeft gereageerd.
4. Appeal geopend aantal weken geleden. En in de tussentijd gesproken met de "customer service" hun geautomatiseerde Ai service. Altijd van die blije praatjes praatjes vullen geen gaatjes. En kreeg gisteren te horen. Appeal is negatief en zullen met de verkoper praten. Maar aan mij reageert hij helemaal niet.
Beweren dat de "higher department" met Deutschepost heeft gesproken. Als dat zo was hadden ze een antwoord gehad als het is al sinds 28 oktober teruggestuurd. Dus ze liegen 100%..
- ik had altijd voorkeur voor AliExpress omdat ik toch altijd wel mijn producten ontvang en alles. Maar voor mij is dit de laatste keer dat ik er positief over spreek. Want qua after sales hebben ze de middel vinger tegen de koper.
[Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 02-12-2017 14:11]
Bij een betaald bedrag van 20 euro kun je dus achteraf aantonen dat je geen belasting verschuldigd bent.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:06:
Echt slechte service van AliExpress als het gaat om refund. Hier mijn ervaring.
1. product gekocht, helaas geweigerd omdat ik douanekosten moest betalen €28,- was het niet waard.
3. In de tussentijd een dispuut geopend, en sinds dat moment reageert AliExpress negatief. En de verkoper reageert totaal niet. En geven hem de voordeel. Terwijl hij op een geen 1 bericht heeft gereageerd.
4. Appeal geopend aantal weken geleden. En in de tussentijd gesproken met de "customer service" hun geautomatiseerde Ai service. Altijd van die blije praatjes praatjes vullen geen gaatjes. En kreeg gisteren te horen. Appeal is negatief en zullen met de verkoper praten. Maar aan mij reageert hij helemaal niet.
Beweren dat de "higher department" met Deutschepost heeft gesproken. Als dat zo was hadden ze een antwoord gehad als het is al sinds 28 oktober teruggestuurd. Dus ze liegen 100%..
- ik had altijd voorkeur voor AliExpress omdat ik toch altijd wel mijn producten ontvang en alles. Maar voor mij is dit de laatste keer dat ik er positief over spreek. Want qua after sales hebben ze de middel vinger tegen de koper.
De inklaringskosten ben je dan wel kwijt bij postnl.
Het weigeren (niet accepteren van een bezorging) is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Wat je nu voorstelt vereist een gigantische en complexe administratie van ieder pakketje / enveloppe die over de hele Wereld worden verzonden. Bij een toestel van 100 euro kan dat voor de belasting heffer nog wel lonen maar voor items van 1 cent natuurlijk bij lange na niet......HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:58:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet!
Ik zou graag de mogelijkheid zien OP VOORHAND mijn verschuldigde BTW te betalen.
Stel ik koop in China een smartphone voor 100 euro.
De webshop stuurt mij gewoon de smartphone op zonder BTW.
De BTW betaal ik zelf bijvoorbeeld via iDEAL aan de Belastingdienst dus 21 euro.
Ik zet het ordernummer of ander ID/QR code nummer erbij zodat de post in Nederland weet dat dit pakket al betaald is en er dus geen controle meer hoeft plaats te vinden.
De administratiekosten zijn dus nihil en de overheid vangt geld.
De afhandeling kan ook sneller.
Ik weet niet hoe andere landen dit oplossen misschien kan het nog wel handiger.
[Voor 23% gewijzigd door SLC op 02-12-2017 14:23]
Je had dit met de douane moeten afhandelen en niet de verkoper er mee moeten opzadelen. Of heeft die een te hoge waarde op het pakje gezet? In dat geval zou ik je actie nog kunnen begrijpen.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:06:
De douane zij alleen betalen meer niet. Dus geweigerd. Weet niet hoeveel die er op heeft gezet la waarde.Medione1210 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:28:
[...]
Je had dit met de douane moeten afhandelen en niet de verkoper er mee moeten opzadelen. Of heeft die een te hoge waarde op het pakje gezet? In dat geval zou ik je actie nog kunnen begrijpen.
Uiteindelijk betreft het een buiten-EU betaling (alhoewel ik er wel een Duits tegen rekening nummer in meende te herkennen) en kunnen banken er dus een probleem van gaan maken + forse kosten gaan rekenen......
Je transactie wordt nooit hoger dan wat je bij je iDeal betaling ziet. Dus ik snap niet precies wat je bedoelt.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:45:
Heeft iemand ervaring met de ideaal betalingen naar Ali etc. en of daar nog wel eens gepeperde spook rekeningen van de bank uitrollen ? (bv 15 euro voor Ali en 20 euro voor de overboeking bij je bank)
Uiteindelijk betreft het een buiten-EU betaling (alhoewel ik er wel een Duits tegen rekening nummer in meende te herkennen) en kunnen banken er dus een probleem van gaan maken + forse kosten gaan rekenen......
Wat ik bedoel is dat een bank achteraf een extra bedrag in rekening brengt voor een buiten EU betaling.Neyluzz schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:47:
[...]
Je transactie wordt nooit hoger dan wat je bij je iDeal betaling ziet. Dus ik snap niet precies wat je bedoelt.
Er gaat dan dus 15 euro af voor de ideaal betaling en later (apart) nog eens 20 euro kosten.
Ik vraag hiernaar omdat ik dat 15 jaar geleden veel heb gehad bij de ABN en shoppen bij ebay Duitsland.
Dan werd er eerst gewoon het normale bedrag van mijn rekening geschreven en 6 weken later zag je ineens bedragen tussen de 15 en 45 euro van je rekening verdwijnen aan kosten. Altijd alles terug gekregen maar de ABN bleef dat proberen ook nadat dankzij Bolkenstijn er wetgeving was die dat soort kosten illegaal maakte. De Rabo deed niet aan dat soort spook rekening fratsen (helaas wel weer andere fratsen).
Nee hoor, Ideal werkt prima bij Ali. Ik betaal er bijna dagelijks kleine artikelen mee.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:45:
Heeft iemand ervaring met de ideaal betalingen naar Ali etc. en of daar nog wel eens gepeperde spook rekeningen van de bank uitrollen ? (bv 15 euro voor Ali en 20 euro voor de overboeking bij je bank)
OK en betaal je dan altijd via dezelfde bank of verschillende ?Medione1210 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:56:
[...]
Nee hoor, Ideal werkt prima bij Ali. Ik betaal er bijna dagelijks kleine artikelen mee.
Ik betaal eigenlijk altijd via de Rabo maar heb nu een keer betaald via ABN vandaar.........

Ik noemde een bedrag van 100 euro waarmee ik wil zeggen dat ik alleen BTW vooraf wil betalen bij bestellingen boven de 22 euro.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:19:
[...]
Bij een betaald bedrag van 20 euro kun je dus achteraf aantonen dat je geen belasting verschuldigd bent.
De inklaringskosten ben je dan wel kwijt bij postnl.
Het weigeren (niet accepteren van een bezorging) is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de verkoper.
[...]
Wat je nu voorstelt vereist een gigantische en complexe administratie van ieder pakketje / enveloppe die over de hele Wereld worden verzonden. Bij een toestel van 100 euro kan dat voor de belasting heffer nog wel lonen maar voor items van 1 cent natuurlijk bij lange na niet......
Zo voorkom je onnodige rompslomp want dit levert de Belastingdienst natuurlijk ook niks op.
Bedragen boven de 22 euro zijn wel interessant en je maakt mij niet wijs dat een geautomatiseerd systeem dit niet makkelijk zou aankunnen.
We leven in 2017 hè.
Nogmaals dit is een win/win voor iedereen. De overheid vangt geld en voor ons als consument levert het ook wat op. Je bent immers geen onnodige administratiekosten meer kwijt.
En dat hele systeem wat er nu is dat je aan de PostNL administratiekosten moet betalen en zij dan dit weer met de Belastingdienst moeten verrekenen is natuurlijk sterk achterhaald.
Ik ben bang dat je je heel zwaar verkijkt op alle internationale afspraken die hier voor nodig zijn en dat dit simpelweg bijna niet haalbaar is. Zelf ben ik wel happy met de huidige situatie. Het is een voor ons gunstige regeling waarbij de kosten gemiddeld erg meevallen. Het graai gedrag van postnl is wel een zwaar minpunt.HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:02:
[...]
Ik noemde een bedrag van 100 euro waarmee ik wil zeggen dat ik alleen BTW vooraf wil betalen bij bestellingen boven de 22 euro.
Zo voorkom je onnodige rompslomp want dit levert de Belastingdienst natuurlijk ook niks op.
Bedragen boven de 22 euro zijn wel interessant en je maakt mij niet wijs dat een geautomatiseerd systeem dit niet makkelijk zou aankunnen.
We leven in 2017 hè.
Nogmaals dit is een win/win voor iedereen. De overheid vangt geld en voor ons als consument levert het ook wat op. Je bent immers geen onnodige administratiekosten meer kwijt.
En dat hele systeem wat er nu is dat je aan de PostNL administratiekosten moet betalen en zij dan dit weer met de Belastingdienst moeten verrekenen is natuurlijk sterk achterhaald.
Wat mensen bedoelen die hiervoor al gereageerd hebben is dat je het moest betalen en daarna je geld terug vragen bij de belastingdienst, wat 1 formuliertje is en minder rompslomp als dat je je zelf nu bezorgd hebt.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:34:
[...]
De douane zij alleen betalen meer niet. Dus geweigerd. Weet niet hoeveel die er op heeft gezet la waarde.
Persoonlijk kan ik de reactie van Ali wel begrijpen. Je neemt bewust allerlei risico's door uit China te bestellen. Nu wil je wel van de voordelen genieten zolang het goed gaat, maar niet de kosten dragen als het een keertje "mis" gaat.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:06:
"Mis" tussen aanhalingstekens, want er gaat hier eigenlijk helemaal niks verkeerd. De douane mag zelf de waarde van een product vaststellen, en zal daarbij niet niet altijd dezelfde bodemprijs vinden die wij als koopjesjagers betalen.
Vroeg laat of laat lopen we allemaal een keer tegen zo'n douane rekening aan. Gemiddeld genomen hebben we er echter enorm veel voordeel van. Het laatste wat je wil is dat Ali een deal maakt met de douane om altijd overal Nederlandse BTW over te heffen.
Wat Deutsche post betreft durf ik verder niet zoveel te zeggen. Wel weet ik dat retouren binnen NL naar bijvoorbeeld Coolblue of Zalando soms ook heel lang duren. Daarbij is mij door PostNL verteld dat ze dit in batches doen die lagere prioriteit krijgen en waarbij niet altijd elk pakketje afzonderlijk gescant wordt.
Het punt is dat AliExpress beweert dat ze hebben gebeld. Maar geloof er niks van.bitbiljet schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:39:
[...]
Persoonlijk kan ik de reactie van Ali wel begrijpen. Je neemt bewust allerlei risico's door uit China te bestellen. Nu wil je wel van de voordelen genieten zolang het goed gaat, maar niet de kosten dragen als het een keertje "mis" gaat.
"Mis" tussen aanhalingstekens, want er gaat hier eigenlijk helemaal niks verkeerd. De douane mag zelf de waarde van een product vaststellen, en zal daarbij niet niet altijd dezelfde bodemprijs vinden die wij als koopjesjagers betalen.
Vroeg laat of laat lopen we allemaal een keer tegen zo'n douane rekening aan. Gemiddeld genomen hebben we er echter enorm veel voordeel van. Het laatste wat je wil is dat Ali een deal maakt met de douane om altijd overal Nederlandse BTW over te heffen.
Wat Deutsche post betreft durf ik verder niet zoveel te zeggen. Wel weet ik dat retouren binnen NL naar bijvoorbeeld Coolblue of Zalando soms ook heel lang duren. Daarbij is mij door PostNL verteld dat ze dit in batches doen die lagere prioriteit krijgen en waarbij niet altijd elk pakketje afzonderlijk gescant wordt.
Of ze wel of niet hebben gebeld, je hebt de verkeerde keuze gemaakt door niet te accepteren, dit was geen zaak voor AE en zeker niet als het gaat over douane/invoer waar een andere waarde aan wordt geplakt.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:
[...]
Het punt is dat AliExpress beweert dat ze hebben gebeld. Maar geloof er niks van.
Ik heb zoiets nu al 2x gehad, gewoon de juiste formulieren opsturen met aankoopbon, ik heb zelfs op mijn drone 40 euro terug gekregen, zij hadden de waarde op 160 gezet terwijl die maar 70 was. Kwam ik toen dus wel achter dat bij de douane ze regelmatig waarde bepalen op bv NL webshops, die gewoon deze dingen op dezelfde manier kopen (70 euro) plus invoer plus winst doen, en zo ze hier voor 160 verkopen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nogmaals, het staat LOS van internationale afspraken.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:08:
[...]
Ik ben bang dat je je heel zwaar verkijkt op alle internationale afspraken die hier voor nodig zijn en dat dit simpelweg bijna niet haalbaar is. Zelf ben ik wel happy met de huidige situatie. Het is een voor ons gunstige regeling waarbij de kosten gemiddeld erg meevallen. Het graai gedrag van postnl is wel een zwaar minpunt.
Webshops hoeven niets te doen. De Chinese webshop stuurt net al anders het pakket op.
De koper hier in NL betaalt alleen zelf vooraf de BTW. Meer niet.
De Belastingdienst blij want ze krijgen immers BTW en de koper blij omdat hij niet opgezadeld wordt met onnodige administratiekosten.
Je kunt zeggen, laat het zo zoals het is maar dat is geen oplossing.
De kans blijft immers bestaan dat je bij een pakket van 25 euro niet alleen BTW moet betalen maar ook nog eens de afhandelings/administratiekosten van 15 euro ongeveer.
Dat staat totaal NIET meer in verhouding met de kosten van het pakket.
Dit remt bovendien de economie omdat mensen er vanaf gaan zien om iets van 25 euro of 30 euro te bestellen.
Nu is het een soort gokspelletje geworden of je wel/niet teveel moet gaan betalen....
Nou ja, genoeg hierover.
Niemand lijkt het op te willen lossen blijkbaar.
Alleen al het feit dat je via een bepaalde code wil laten aangeven wat voor soort item of waarde een pakket heeft vergt dus internationale afspraken tussen alle landen aan zowel de verzend als ontvang kant. Of denk je serieus dat de hele Wereld zich aan ons kleine koude kikkerlandje gaat aanpassen ?HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:24:
[...]
Nogmaals, het staat LOS van internationale afspraken.
Webshops hoeven niets te doen. De Chinese webshop stuurt net al anders het pakket op.
De Belastingdienst blij want ze krijgen immers BTW en de koper blij omdat hij niet opgezadeld wordt met onnodige administratiekosten.
De kans blijft immers bestaan dat je bij een pakket van 25 euro niet alleen BTW moet betalen maar ook nog eens de afhandelings/administratiekosten van 15 euro ongeveer.
Dit remt bovendien de economie omdat mensen er vanaf gaan zien om iets van 25 euro of 30 euro te bestellen.
Nu is het een soort gokspelletje geworden of je wel/niet teveel moet gaan betalen....
Nou ja, genoeg hierover.
Bovendien hoeft er wat mij betreft dus echt niets te worden opgelost, het bevalt mij iig prima zoals het nu is.
Het klinkt alsof je meteen een dispuut hebt geopend omdat je extra moest betalen zonder eerst de verkoper te contacteren. Dat de verkoper en Ali dan iets hebben van "zoek het maar lekker uit" kan ik dan wel begrijpen, je bent immers zelf verantwoordelijk voor heffingen en belastingen.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:
[...]
Het punt is dat AliExpress beweert dat ze hebben gebeld. Maar geloof er niks van.
Had je eerst tegen de verkoper gezegd dat het pakket terugkomt en dat je graag je geld terug wilt dan had je waarschijnlijk lang moeten wachten tot het bij de verkoper terug was voordat je je geld terug kreeg.
Kwam er geen antwoord dan had je een betere reden om een dispuut te openen.
Nu ben je waarschijnlijk 20 euro kwijt én heb je geen speaker. En die extra kosten had je terug kunnen vragen zoals al gezegd is.
Reken maar dat de overheid (en niet alleen in NL) broedt op een oplossing. Er wordt veel BTW misgelopen door de Azië route. Op zich snap ik je idee maar vraag me af in hoeverre dit uitvoerbaar is.HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:24:
[...]
Nogmaals, het staat LOS van internationale afspraken.
Nou ja, genoeg hierover.
Dat iedereen het wel fijn vind zoals het nu gaat, snap ik. Dat vind ik ook want ik hoef veel BTW niet te betalen. En als ik het wel een keer moet betalen dan baal ik maar snap ik ook wel dat het realistisch is.
Maar reken maar dat er binnen, pak hem beet, 5 jaar een systeem is waar je "normaal" je belastingen betaald over in Azië aangekochte producten. Alleen ben ik wel bang dat de vervoerders zoals PostNL en DHL daar ook van gaan profiteren. Dat laatste zou jammer zijn voor ons en voor de China shops.
Edit: Verder is het een kwestie van tijd voor deze discussie gesloten wordt door een mod......

[Voor 2% gewijzigd door Bugs3 op 02-12-2017 16:44. Reden: Toevoeging]
Heb je gelezen wat ik zei? De verkoper reageer niet. Ik heb zelfs een antwoord van hem in het begin gekregen om een dispuut te openen, waarschijnlijk met gedachten haha je geld is weg en hoef toch geen moeite te doen.. Daarna geen enkele antwoord gehad.O88088 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:32:
[...]
Het klinkt alsof je meteen een dispuut hebt geopend omdat je extra moest betalen zonder eerst de verkoper te contacteren. Dat de verkoper en Ali dan iets hebben van "zoek het maar lekker uit" kan ik dan wel begrijpen, je bent immers zelf verantwoordelijk voor heffingen en belastingen.
Had je eerst tegen de verkoper gezegd dat het pakket terugkomt en dat je graag je geld terug wilt dan had je waarschijnlijk lang moeten wachten tot het bij de verkoper terug was voordat je je geld terug kreeg.
Kwam er geen antwoord dan had je een betere reden om een dispuut te openen.
Nu ben je waarschijnlijk 20 euro kwijt én heb je geen speaker. En die extra kosten had je terug kunnen vragen zoals al gezegd is.
En als Deutschepost zegt het is terug gestuurd de 28ste dan geloof ik dat. Dan kan AliExpress toch bellen omdat de verkoper zelf niks doet qua after sales. Dus waar ben ik zelf schuldig? Dat ik niet wil betalen en het dus weiger is meteen mijn schuld, waarbij de verkoper zijn after sales dus niet goed uitvoert het dus meteen niet nodig is om een dispuut te openen ? En dus te laten gaan ?
Waarom zou je Deutsche post wel geloven en aliexpress niet? Wat dat betreft zou ik geen enkel bedrijf met dit soort dingen blind geloven. Is het pakketje toevallig niet te traceren door Deutsche post of wie dan ook dat je kan zien of het reeds afgeleverd is in China? Ten minste ik neem aan dat het daar allemaal om gaat? Is het pakket nog niet terug in China snap ik ook dat je je geld nog niet terug krijgt.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:43:
[...]
Heb je gelezen wat ik zei? De verkoper reageer niet. Ik heb zelfs een antwoord van hem in het begin gekregen om een dispuut te openen, waarschijnlijk met gedachten haha je geld is weg en hoef toch geen moeite te doen.. Daarna geen enkele antwoord gehad.
En als Deutschepost zegt het is terug gestuurd de 28ste dan geloof ik dat. Dan kan AliExpress toch bellen omdat de verkoper zelf niks doet qua after sales. Dus waar ben ik zelf schuldig? Dat ik niet wil betalen en het dus weiger is meteen mijn schuld, waarbij de verkoper zijn after sales dus niet goed uitvoert het dus meteen niet nodig is om een dispuut te openen ? En dus te laten gaan ?
Verder is zoals jij het opschrijft niet echt duidelijk wanneer je de verkoper een bericht hebt gestuurd. Je zegt zelf: In de tussentijd een dispuut geopend, en sinds dat moment reageert AliExpress negatief. En de verkoper reageert totaal niet. daar is niet uit te halen wanneer je wat hebt gedaan.
Hoe dan ook, wijze les voor de volgende keer, douane kosten terwijl dit niet nodig is, gewoon accepteren dat pakket en je geld terug vragen bij de douane.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Kan dat zomaar ? Achteraf terugvragen? Krijg je het ook dan terug. Als dat zo is weet ik dat voor de volgende keer.l3art schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:00:
[...]
Hoe dan ook, wijze les voor de volgende keer, douane kosten terwijl dit niet nodig is, gewoon accepteren dat pakket en je geld terug vragen bij de douane.
Je kunt binnen 6 weken na ontvangst van de goederen bezwaar maken bij de douane in Heerlen. De vervoerder in dit geval Postnl stuurt je de benodigde documentatie toe zoals een verklaring van geen bezwaar en alle verzendbewijzen. De douane vraagt verder nog om een kopie van de online factuur en een kopie van de online betaling.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:50:
[...]
Kan dat zomaar ? Achteraf terugvragen? Krijg je het ook dan terug. Als dat zo is weet ik dat voor de volgende keer.
Krijg je dan ook de administratiekosten terug? Ik dacht dat ik had gelezen dat iemand die niet terug kreeg en dat vond ik erg asociaal. Het postbedrijf maakt een fout en jij kan 12-20 euro dokken!Chocoball schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:31:
[...]
Je kunt binnen 6 weken na ontvangst van de goederen bezwaar maken bij de douane in Heerlen. De vervoerder in dit geval Postnl stuurt je de benodigde documentatie toe zoals een verklaring van geen bezwaar en alle verzendbewijzen. De douane vraagt verder nog om een kopie van de online factuur en een kopie van de online betaling.
Ja dat kan, zoals meerdere mensen al eerder hebben aangegeven.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:50:
[...]
Kan dat zomaar ? Achteraf terugvragen? Krijg je het ook dan terug. Als dat zo is weet ik dat voor de volgende keer.
Maar je schiet er niet veel mee op aangezien je de inklaringskosten niet terug zal krijgen.
Bij postnl krijg je het niet terug. Bij andere verzenders soms wel maar niet altijd......Medione1210 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:32:
[...]
Krijg je dan ook de administratiekosten terug? Ik dacht dat ik had gelezen dat iemand die niet terug kreeg en dat vond ik erg asociaal. Het postbedrijf maakt een fout en jij kan 12-20 euro dokken!
[Voor 34% gewijzigd door SLC op 02-12-2017 19:35]
Wtf.. dat is wel lekker makkelijk geld verdienen van Postnl. kunnen wij daar echt niks tegen doen??SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:33:
[...]
Ja dat kan, zoals meerdere mensen al eerder hebben aangegeven.
Maar je schiet er niet veel mee op aangezien je de inklaringskosten niet terug zal krijgen.
[...]
Bij postnl krijg je het niet terug. Bij andere verzenders soms wel maar niet altijd......
Ja dat is idd makkelijk cashen voor postnl. Ik zou echter niet weten wat je daar tegen kan doen, behalve weigeren maar dan zadel je dus de verkoper op met het probleem die er zeker niets aan kan doen......icegodd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:48:
[...]
Wtf.. dat is wel lekker makkelijk geld verdienen van Postnl. kunnen wij daar echt niks tegen doen??
Tot dusver kies ik er voor om de kosten te betalen maar heb zelf nog niet gehad dat het bedrag lager was dan belastingplichtig en dat er toch een onterechte rekening op kwam. Indien dat mij overkomt zal ik het aanschaf bedrag laten meewegen. Is dat laag, lees rond de 10 euro of minder dan zal ik ws weigeren en het als verloren beschouwen. Ik zal dan de verkoper niet opzadelen met een claim. Hij kan er immers ook niets aan doen. Ik doe de bestelling dan gewoon opnieuw, net zo lang als nodig is om rechtmatig geen belasting te hoeven betalen (sub 22 euro). De belasting wet is er immers niet om postnl te spekken.....
Dat lijkt me inderdaad het best én netjes t.o.v. de verkoper.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:29:
[...]
Ja dat is idd makkelijk cashen voor postnl. Ik zou echter niet weten wat je daar tegen kan doen, behalve weigeren maar dan zadel je dus de verkoper op met het probleem die er zeker niets aan kan doen......
Tot dusver kies ik er voor om de kosten te betalen maar heb zelf nog niet gehad dat het bedrag lager was dan belastingplichtig en dat er toch een onterechte rekening op kwam. Indien dat mij overkomt zal ik het aanschaf bedrag laten meewegen. Is dat laag, lees rond de 10 euro of minder dan zal ik ws weigeren en het als verloren beschouwen. Ik zal dan de verkoper niet opzadelen met een claim. Hij kan er immers ook niets aan doen. Ik doe de bestelling dan gewoon opnieuw, net zo lang als nodig is om rechtmatig geen belasting te hoeven betalen (sub 22 euro). De belasting wet is er immers niet om postnl te spekken.....

Nope. Jij hebt een pakje geweigerd om redenen waar de verkoper geen deel aan heeft.theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:
[...]
Je kan het vrij eenvoudig houden. Ideetje: Op vrijwillige basis 21% aftikken bij de douane bij orders boven €22. Invoerrechten boven €150 vervallen bij vrijwillige inklaring. Hierbij kan je ongetwijfeld linken met een ordernummer/i-deal of PayPal transactienummer. Daar hoeft geen buitenlandse shop aan te pas te komen.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:08:
[...]
Ik ben bang dat je je heel zwaar verkijkt op alle internationale afspraken die hier voor nodig zijn en dat dit simpelweg bijna niet haalbaar is. Zelf ben ik wel happy met de huidige situatie. Het is een voor ons gunstige regeling waarbij de kosten gemiddeld erg meevallen. Het graai gedrag van postnl is wel een zwaar minpunt.
Neem je de gok, betaal je niet vrijwillig vooraf en je wordt er uitgepikt bij de inklaring, dan betaal je extra (transactiekosten) en boven €150 ook nog invoerrechten.
Hoeft niet moeilijk te zijn.
Dit heb ik al jaren niet meer meegemaakt.SLC schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:45:
Om dat te laten werken moet je pakjes koppelen aan personen & bedragen: standaard norm + administratie.ralph075 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:39:
[...]
Je kan het vrij eenvoudig houden. Ideetje: Op vrijwillige basis 21% aftikken bij de douane bij orders boven €22. Invoerrechten boven €150 vervallen bij vrijwillige inklaring. Hierbij kan je ongetwijfeld linken met een ordernummer/i-deal of PayPal transactienummer. Daar hoeft geen buitenlandse shop aan te pas te komen.
Neem je de gok, betaal je niet vrijwillig vooraf en je wordt er uitgepikt bij de inklaring, dan betaal je extra (transactiekosten) en boven €150 ook nog invoerrechten.
Hoeft niet moeilijk te zijn.
[...]
Dit heb ik al jaren niet meer meegemaakt.
Anders veel te fraude gevoelig.
De verkoper kanralph075 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:39:
[...]
Nope. Jij hebt een pakje geweigerd om redenen waar de verkoper geen deel aan heeft.
1. Op zijn minst reageren.
2. Het weigeren maakt het de verkoper heus niet moeilijker. Want het wordt weer teruggestuurd naar de verkoper zijn adres. Wat is daar het probleem?
Het zou geen probleem mogen zijn, als er iets geweigerd wordt. Vooral wanneer je weet dat het product dan uiteindelijk €8,- duurder is dan normaal en het product €20,21 koste voor die €0.21 cent?
Ik geloof niet dat ze überhaupt iets hebben gedaan, en dat is juist wat ik al zei het dus qua "klantenservice" vanuit de verkoper en AliExpress dus nu wel duidelijk is. Volgens mij investeren ze al het geld in hun Ai voor de customer service also je bekijkt.
Maar goed result hoeft niet gedeeld te worden. Want we accepteren toch alles wat een ander doet, ongeacht wat.
[Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 03-12-2017 00:17]
De kans dat het pakket terug aankomt bij de verkoper is miniem. Heel veel pakketjes die "terug gezonden" worden verlaten de EU niet eens omdat er geen retour adres bekend is.theduke1989 schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:15:
[...]
2. Het weigeren maakt het de verkoper heus niet moeilijker. Want het wordt weer teruggestuurd naar de verkoper zijn adres. Wat is daar het probleem?
En als er al een retour adres bekend is dan is het ook nog maar de vraag of het daadwerkelijk aankomt.
De meeste verkopers beschouwen een retourgezonden pakket gewoon als verloren.
(dit ook omdat veel verkopers dropshipping gebruiken of direct vanuit de leverancier verzenden)
Heb zelf iets bij een Nederlandse webshop besteld, via PostNL. Maand later is het er nog steeds niet, en webshop laat niks van zich horen. Andersom is het dus ook niet altijd feest

[Voor 11% gewijzigd door Kenzi op 03-12-2017 04:18]
Dat is allemaal achteraf. Laten we eens beginnen bij het begin, wat was de inhoud van het dispuut?theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:
[...]
Mijn mening is dat je het gewoon moet accepteren. Jammer maar helaas.
Moest eerst de 1 ster reviews lezen ipv al die 5 ster reviews.
In de 1 ster reviews staat namelijk alleen maar issues over customs and dispute closed and suck it seller did not respond.
Klopt voortaan moet ik nog beter kijken. En beter op de illegale manier aan mijn producten komen zonder het te betalen. Weer wat geleerd. Wil je goed doen krijg je slecht terug.
In mijn geval case closed, kan fluiten naar me centen.
Maar voor de gene die toch willen weten in de toekomst dit is hoe AliExpress dus is.
Dat is dan raar ik heb altijd op alle pakketjes altijd een retouradres gezien. Of dit moet een fake adres zijn kan ook natuurlijk.Kenzi schreef op zondag 3 december 2017 @ 04:16:
[...]
De kans dat het pakket terug aankomt bij de verkoper is miniem. Heel veel pakketjes die "terug gezonden" worden verlaten de EU niet eens omdat er geen retour adres bekend is.
En als er al een retour adres bekend is dan is het ook nog maar de vraag of het daadwerkelijk aankomt.
De meeste verkopers beschouwen een retourgezonden pakket gewoon als verloren.
(dit ook omdat veel verkopers dropshipping gebruiken of direct vanuit de leverancier verzenden)
Heb zelf iets bij een Nederlandse webshop besteld, via PostNL. Maand later is het er nog steeds niet, en webshop laat niks van zich horen. Andersom is het dus ook niet altijd feest
Want soms komen de pakketjes niet eens voorbij China en worden dan teruggestuurd naar de verkoper. Dus er moet toch degelijk iets zijn. Daarnaast kan een dienst als DHL dit niet accepteren dat er geen afzender adres op een bon staat lijkt .e ?
[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 03-12-2017 21:10]
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent omdat je geen pakketje hebt maar ik zou nogmaals goed de reacties hier lezen. Niemand valt je aan maar geeft gewoon aan dat het weigeren vanwege de invoerkosten niet zo netjes is. Dat Chinese customer service met onzinnige verhaaltjes komen, ja dat geloof ik wel. Maar dat heurt er helaas een beetje bij. Maar je wilde goed doen? Weigeren van een pakketje is dat natuurlijk niet.theduke1989 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:44:
Misschien hebben jullie gelijk.
In de 1 ster reviews staat namelijk alleen maar issues over customs and dispute closed and suck it seller did not respond.
Klopt voortaan moet ik nog beter kijken. En beter op de illegale manier aan mijn producten komen zonder het te betalen. Weer wat geleerd. Wil je goed doen krijg je slecht terug.
Maar voor de gene die toch willen weten in de toekomst dit is hoe AliExpress dus is.
Ik denk dat 9/10 Tweakers hier prima ervaringen hebben met Aliexpress. Ook ik zelf heb in al die jaren slechts éénmaal een dispute verloren waarvan ik echt vond dat ik gelijk had.
Ik denk dat niemand hier daadwerkelijk aanneemt dat 'dit is hoe Ali in de toekomst zal zijn.' 1 slechte review zegt natuurlijk niets.
Hopelijk heb je in de toekomst weer een goede ervaring en drukt dat dit allemaal naar de achtergrond

Dat je blijkbaar op zoek bent naar illegaal verkregen producten zonder te betalen zegt echt alles.theduke1989 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:44:
Misschien hebben jullie gelijk.

Er was een tijd dat mensen dat gewoon diefstal noemden.......

Nee geen diefstal want ik betaal er voor. Alleen avoiding these kind of extra costsSLC schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:20:
[...]
Dat je blijkbaar op zoek bent naar illegaal verkregen producten zonder te betalen zegt echt alles.![]()
Er was een tijd dat mensen dat gewoon diefstal noemden.......

Maar ik laat nu wel voor vele andere zien hoe dit dus daar is. Ervaring doet een hoop.
De extra kosten zijn waarschijnlijk berekend doordat het via "free shipping" is verstuurd en de verzendkosten ontbreken op het etiket.theduke1989 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:22:
..... gewoon €28,- zonder enige verklaring vragen customs vragen en dan nog eens van de verkopers kant niet mee helpen .......
DHL doet in dat geval ca 25 euro verzendkosten erbij en berekent vervolgens daar BTW over. In jou geval is er ook nog een kans dat het bedrag in Dollars stond vermeld en als Euro's is gezien. 20 Euro is 24 USD (getal groter dan 22) 11 Euro BTW en 17 Euro inklaringskosten, maakt 28 Euro.
Deze berekening gaat volledig buiten de verkoper om en heeft alles te maken met het verzendbedrijf die de importkosten berekend. Via DHL nimmer free shipping kiezen is in zo een geval het advies.
[Voor 4% gewijzigd door elinx op 03-12-2017 16:37]
Eigenlijk vangen ze teveel af aan pakketten.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Je moet het anders zien. Ze houden zich gewoon aan de wet en controleren (zo goed als) ieder pakket dat binnen komt.Supertip schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:46:
Ik probeer eigenlijk altijd DHL, UPS ea grote vervoerders te mijden, het is voor hun financieel te interessant om administratie/ inklaringskosten te berekenen aan de ontvanger.
Eigenlijk vangen ze teveel af aan pakketten.
Dat hoeft helemaal niet, zolang het verzend etiket maar duidelijk en juist wordt ingevuld en de verzendkosten worden vermeld. In dat geval kan er ook een juiste berekening worden gemaakt.Supertip schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:46:
...... altijd DHL, UPS ea grote vervoerders te mijden.......
Het is afhankelijk van het bedrag van je bestelling of je beter voor een andere verzendwijze kan kiezen. Voordeel van DHL ed is dat eea wel altijd snel en accuraat bezorgd wordt.
[Voor 20% gewijzigd door elinx op 03-12-2017 17:12]
Andere mensen gaan hier gewoon handiger en zakelijker mee om.theduke1989 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:22:
[...]
Nee geen diefstal want ik betaal er voor. Alleen avoiding these kind of extra costsdat hoort gewoon €28,- zonder enige verklaring vragen customs vragen en dan nog eens van de verkopers kant niet mee helpen ach ja dan niet het brave jongen uithangen. Maar we accepteren gewoon alles wat we tegenkomen en dat is bij vele normaalste zaak.
Maar ik laat nu wel voor vele andere zien hoe dit dus daar is. Ervaring doet een hoop.
Niemand hier slikt alle heffingen en inklaringskosten voor zoete koek.
Mogelijk een kwestie van meer ervaring op doen ?
Tip: formuleer je berichten beter want nu had je heel stevig de schijn tegen dat je op zoek was naar illegaliteit.
(je schreef dat zelfs letterlijk in je post terwijl je mogelijk iets heel anders bedoelde......)
Betreft een setje headphones met gratis verzending via DHL voor een bedrag dat ver onder de limiet van €22 zit, maar ik ben een beetje bang dat DHL de verzendkosten zelf gaat invullen...
Ik snap dit verzendkosten verhaal niet helemaal. Je kan toch gewoon aantonen wat de verzendkosten waren middels de factuur? Als ze vervolgens meer rekenen lijkt me dat prima reden om bezwaar te maken?grq schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:24:
Vraagje: Is er een manier om van te voren te weten of je invoerrechten over een DHL-bezorging moet betalen? Ik zie hier voorbijkomen dat DHL dat wel eens sms't, alleen heb ik geen werkend telefoonnummer doorgegeven aan de webwinkel.
Betreft een setje headphones met gratis verzending via DHL voor een bedrag dat ver onder de limiet van €22 zit, maar ik ben een beetje bang dat DHL de verzendkosten zelf gaat invullen...
Wel voor de BTW, maar de administratiekosten ben je sowieso kwijt dan toch?Willemhubers schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:07:
[...]
Ik snap dit verzendkosten verhaal niet helemaal. Je kan toch gewoon aantonen wat de verzendkosten waren middels de factuur? Als ze vervolgens meer rekenen lijkt me dat prima reden om bezwaar te maken?
Je hoeft toch geen administratiekosten voor hun fout te betalen?grq schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:15:
[...]
Wel voor de BTW, maar de administratiekosten ben je sowieso kwijt dan toch?
Dat zou elk weldenkend mens denken.Willemhubers schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:18:
[...]
Je hoeft toch geen administratiekosten voor hun fout te betalen?
Elk weldenkend mens, maar ook het postbedrijf, weet ook dat er altijd kosten zijn voor verzenden.
Je betaalt dan ook niet voor hun fout, maar voor een aanname van het Postbedrijf.
Hoeveel? Tja dat is de vraag bij "free shipping" waar het verzendbedrag al in de prijs is opgenomen en dus niet vermeld staat op de factuur. In dat geval valt er weinig aan te tonen.
Daarom kies ik persoonlijk igv AliExpress altijd voor een shop die verzendkosten rekent, als ik eea via DHL laat verzenden. Meestal maakt het totaalbedrag nl niet zoveel uit met of zonder verzendkosten.
Het is trouwens wel zo dat het bedrag van het artikel zonder verzendkosten minder dan 22 Euro moet zijn.
Pas als het daarboven komt moet je BTW over het bedrag plus verzendkosten betalen.
Ik begrijp dat dit er in dit geval ver onder ligt, dus zal het waarschijnlijk zo een vaart niet lopen.
Pas als eea in de buurt van 22 Euro ligt en de prijs op het etiket wordt in dollars vermeld, loop je de kans dat het vermelde bedrag voor Euro's wordt aangezien. Ook in dat geval is het verstandig om een shop te zoeken die verzendkosten rekent, zodat het bedrag van het artikel (ruim) onder 22 Euro uitkomt.
[Voor 5% gewijzigd door elinx op 03-12-2017 22:54]
Willemhubers schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:18:
[...]
Je hoeft toch geen administratiekosten voor hun fout te betalen?
Ik was het ook niet van plan, maar de BTW vraag je terug aan de Belastingdienst en niet DHL. Mij zou het niet verbazen als hun standpunt is: wij hebben voor je ingeklaard, en die kosten ben je sowieso kwijt. Het is de fout van GearBest. Daarom wil ik de problemen het liefst gewoon vermijden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Van de oplader die alles oplaadt behalve m'n telefoon heb ik ook geld terug en zelfs zonder AliExpress in te schakelen.
Vandaag krijg ik in theorie een spaarvarken en nog wat kantoorspul.
Ik en meerdere mensen hebben al aangegeven dat dit inderdaad kan maar daar lees je blijkbaar overheen en geloof je ook niet...theduke1989 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:50:
[...]
Snap nu wel hoe moeilijk het gesprek van jou is met ali en de verkoper als je deze tips ook al 100% negeert en gewoon aanneemt als niet mogelijk.
Worden pakketjes gewoon bezorgd als je niet online van te voren betaalt? Het kan natuurlijk ook dat om een andere reden mijn zending 'on hold' is.
DHL gebeld, het zou gewoon 's middags mee moeten gaan ipv 's ochtends.
[Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 04-12-2017 11:07]
Ik zou even geduld hebben. Dit moet waarschijnlijk handmatig verwerkt worden waardoor het geautomatiseerde systeem het allemaal niet begrijptHallonRubus schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:18:
Ik heb bij DHL mijn factuur doorgestuurd om de BTW omlaag te krijgen, dit hebben ze telefonisch geaccepteerd.

Pakketje is binnen, ik hoefde niets bij te betalengrq schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:52:
[...]
[...]
Ik was het ook niet van plan, maar de BTW vraag je terug aan de Belastingdienst en niet DHL. Mij zou het niet verbazen als hun standpunt is: wij hebben voor je ingeklaard, en die kosten ben je sowieso kwijt. Het is de fout van GearBest. Daarom wil ik de problemen het liefst gewoon vermijden.

China -> Nederland binnen 4 dagen, chapeau GearBest en DHL!
Het kan al in 2 dagen via DHL, wanneer het een beetje meezit......grq schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:31:
[...]
Pakketje is binnen, ik hoefde niets bij te betalenGeen idee of de verzendkosten nou wel of niet goed zijn doorgeven, maar ach.
China -> Nederland binnen 4 dagen, chapeau GearBest en DHL!

4 dagen vind ik nog best snel als er ook een issue is geweest met belasting.
Herstel: Ik lees dat er geen sprake was bij deze zending van belasting. 4 dagen vind ik alsnog snel gezien verzending gratis is. Misschien kan het best sneller. Maar mijn pakketje van Gearbest via DHL (iets meer dan €8,00 betaald) wordt waarschijnlijk morgen geleverd en heeft er dan, vanaf het moment van bestellen, 11 dagen over gedaan. Deze wel met een belasting issue maar die heb ik meteen voldaan zodra ik de melding kreeg.
[Voor 62% gewijzigd door Bugs3 op 04-12-2017 15:29. Reden: Verkeerd gelezen.]
Van de overschoenen is de rits al kapot na het tweede gebruik, bij de handschoenen is de thermische waarde ongeveer even hoog als dat van een blaadje A4. Ik voelde niet eens meer dat ik m'n stuur vast had bij ongeveer 1 à 2 graden.
Gisteren deze items opnieuw gekocht bij een NL store van het merk BBB. You win some, you lose some.
Als je thermische handschoenen koopt dan mag je toch wel enige isolatie verwachten. Zou gewoon proberen een refund te krijgen, vaak doen ze daar niet zo moeilijk over.Drwho1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:57:
Onlangs enkele fietsspullen gekocht van het merk 'rockbros', bij de officiële store op Ali. Thermische handschoenen en overschoenen voor het mountainbiken. 5, 6 weken op gewacht.
Van de overschoenen is de rits al kapot na het tweede gebruik, bij de handschoenen is de thermische waarde ongeveer even hoog als dat van een blaadje A4. Ik voelde niet eens meer dat ik m'n stuur vast had bij ongeveer 1 à 2 graden.
Gisteren deze items opnieuw gekocht bij een NL store van het merk BBB. You win some, you lose some.

Bovendien zou je ze kunnen uitproberen in de winkel wat ook wel een voordeel is voor de maat.
Wat je van (heel) ver haalt is niet per se altijd beter.......

Dat krijg ik niet op m'n reviewtafelbottom line schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:34:
Iemand op zoek naar een Xiaomi Smart Toilet?
https://www.banggood.com/...956.html?cur_warehouse=CN
[afbeelding]
[afbeelding]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ik wil toch graag dat je de waterstraal voor mij test

Inclusief video

Je hebt ondertussen genoeg kabels voor je badkamer goed genoeg te verlichten!
Vergeet dan niet Xiaomi bamboe toiletpapier. Is wel 47 cent per rol en geen 4G of Bluetooth.bottom line schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:34:
Iemand op zoek naar een Xiaomi Smart Toilet?
https://www.banggood.com/...956.html?cur_warehouse=CN
[afbeelding]
[afbeelding]
[Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 05-12-2017 17:19]
Juist niet, want je hebt een waterstraal zodat je geen toiletpapier meer nodig hebt! No wiping, but cleanerChocoball schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:16:
[...]
Vergeet dan niet Xiaomi bamboe toiletpapier. Is wel 47 cent per rol en geen 4G of Bluetooth.
[afbeelding]
Geen toiletpapier met bluetooth?

Niks voor mij maar wanneer je dat soort meuk zoekt geen gek bedrag.
Daar zijn al *sites* voor hè.bottom line schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:55:
Ik wil toch graag dat je de waterstraal voor mij test![]()
Inclusief video

Ik heb deze handschoenen van Rockbross gekocht en ze doen het naar mijn idee prima. Ik denk niet dat het te ver onder 0 moet komen, maar ik knal met 45km/u op een speedpedelec en mijn handen blijven acceptabel van temperatuur. Ik weet niet welke jij gekocht hebt?HallonRubus schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:53:
[...]
Als je thermische handschoenen koopt dan mag je toch wel enige isolatie verwachten. Zou gewoon proberen een refund te krijgen, vaak doen ze daar niet zo moeilijk over.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
En dan mr zeiknat in je broek stappen zeker?bottom line schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:22:
[...]
Juist niet, want je hebt een waterstraal zodat je geen toiletpapier meer nodig hebt! No wiping, but cleaner
Geen toiletpapier met bluetooth?Not an instant buy then
Hier is hij een dag na Smolensk al op bestemming maar ik vermoed einde week of begin volgende week pas daadwerkelijk op de mat.Medione1210 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:00:
[...]
Hierna komt nog Smolensk en drie dagen later Nederland. Hiertussen zijn er geen steden meer getracked. Ik gok dat het morgen bezorgd wordt. Dan is het 23 dagen onderweg geweest. Een ander pakje heft er 31 dagen over gedaan via deze route.
Drie andere bestellingen hangen al een week in Chongqing.
Na Smolensk komt sowieso nog Brest in Belarus.schumi2004 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:21:
[...]
Hier is hij een dag na Smolensk al op bestemming maar ik vermoed einde week of begin volgende week pas daadwerkelijk op de mat.
[afbeelding]
Mijn Xiaomi Mijia 1080P is al sinds 9 november onderweg. En in de tracking is al 3x aangegeven "Have reached the destination country"

Anoniem: 224360
Komt er na Brest nog iets? Hier ook na Smolensk destination country bereikt, toen Brest en nu weer destination country.....3 uur na Brest. Since 11 november onderweg. Zal nog wel even duren.Bugs3 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:04:
[...]
Na Smolensk komt sowieso nog Brest in Belarus.
Mijn Xiaomi Mijia 1080P is al sinds 9 november onderweg. En in de tracking is al 3x aangegeven "Have reached the destination country"
Geen idee wat er na Brest nog komt. We gaan het meemaken....Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:22:
[...]
Komt er na Brest nog iets? Hier ook na Smolensk destination country bereikt, toen Brest en nu weer destination country.....3 uur na Brest. Since 11 november onderweg. Zal nog wel even duren.

En aan z'n accent te horen is het een Nederlander. Volgens z'n 'about' zit'ie in Shenzen.Leo1010 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:18:
Haha, zoek ook eens Xiaomify op op YT. Hij doet maandelijks een lineup met nieuw Xiaomi spul.
Volg 'm ook al even

Omdat Chinashopping Delivery Anxiety Syndrome, natuurlijkWhatTheFuck schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:13:
Waarom moet ieder treinstation hier gemeld worden?

Da's 'n gevolg van het Chinashopping virus...
[Voor 32% gewijzigd door dodge_911 op 05-12-2017 23:13]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
17track junkiesWhatTheFuck schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:13:
Waarom moet ieder treinstation hier gemeld worden?

das wel jammer, maar gelukkig is de status update toch veranderd. volgen kan blijkbaar toch wel (gedeeltelijk) op 24/11 kon ik zien dat het pakje 'in transit' was, dus in ieder geval ergens in een vliegtuig (of ander vervoermiddel) zat. Nu is de status echter weer gewijzigd, en geeft de tracker aan dat hij per 3/12 bij 'destination post (country: NL)' is gearriveerd. Dat zou dan POST NL moeten zijn. dan issie dus tóch te tracken, alleen niet op detailniveau

naja, zolang hij maar aankomt denk ik dan maar. Geduld moet je iig wel hebben, maar dat wist ik gelukkig al adhv eerdere aankopen.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Van welke vervoerder is het? Een aantal tracknummers kun je hier invullen https://www.internationalparceltracking.com/#/search en dan krijg je een Postnl code. Werkt pas als het pakje, zoals bij jou, in NL is.kwakke01 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:54:
heb op 17/11 een telefoon besteld bij DX.com; mét tracking, dus ik dacht dat ik het dan mooi kon volgen. NIET DUSZ... ze gaven na aankoop aan dat de tracking code niet werkt in nederland, dus het volgen is niet mogelijk.
das wel jammer, maar gelukkig is de status update toch veranderd. volgen kan blijkbaar toch wel (gedeeltelijk) op 24/11 kon ik zien dat het pakje 'in transit' was, dus in ieder geval ergens in een vliegtuig (of ander vervoermiddel) zat. Nu is de status echter weer gewijzigd, en geeft de tracker aan dat hij per 3/12 bij 'destination post (country: NL)' is gearriveerd. Dat zou dan POST NL moeten zijn. dan issie dus tóch te tracken, alleen niet op detailniveau![]()
naja, zolang hij maar aankomt denk ik dan maar. Geduld moet je iig wel hebben, maar dat wist ik gelukkig al adhv eerdere aankopen.
thanks voor de tip; helaas werkt hij bij mij niet; ik heb een tracking code van Singapore Post, en kan hem via 17track & singpost wel volgen, vandaar dat ik nu iig weet dat het pakje in NL is, de site van DX blijft hangen bij "we hebben het afgegeven aan de koerier" ^^Medione1210 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:34:
[...]
Van welke vervoerder is het? Een aantal tracknummers kun je hier invullen https://www.internationalparceltracking.com/#/search en dan krijg je een Postnl code. Werkt pas als het pakje, zoals bij jou, in NL is.
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ik maak regelmatig mee dat pakjes meer dan een week in NL blijven hangen voor ze afgeleverd worden. Dus heb nog even geduld, je pakje komt er vast nog aan. Duurt het 2 maanden, dan kun je een claim neerleggen bij de verkoper.kwakke01 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:21:
[...]
thanks voor de tip; helaas werkt hij bij mij niet; ik heb een tracking code van Singapore Post, en kan hem via 17track & singpost wel volgen, vandaar dat ik nu iig weet dat het pakje in NL is, de site van DX blijft hangen bij "we hebben het afgegeven aan de koerier" ^^
[Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2017 12:33]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
[Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2017 15:50]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Zojuist ontvangen!Carlo Adan schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
Zojuist besteld bij Wish.com
Mijn eerste bestelling daar en betaald met PayPal. Nu maar even afwachten...
Ook even benieuwd naar welke app ik ervoor moet installeren.
Digoo SB-XYA Waterproof Wireless Full HD 1080P Bluetooth WIFI Video Doorbell.
http://www.wish.com/c/59b799f850fc03115f46c6bb
Nu opladen.
Al wel de app gedownload en geconnect met netwerk.
Het uitnodigen van andere "Team members" op basis van email lijkt niet te werken.
Benieuwd of het echt goed gaat werken
Houd ons vooral op de hoogte, je lijkt de eerste te zijn die er een heeft ontvangen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
There eent no place like home
Zolang je niet met fastshippers als bijv. DHl of UPS laat verzenden en je pakje is klein, dan loop je niet zoveel kans om eruit gepikt te worden.Eentje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:10:
ben inmiddels ook beetje bezeten door china virus. aantal bestellingen gedaan waarvan een boven de 22 22,36 ronden ze bij ee douane eigenlijk achter de komma af net zoals ze bij de belastingdienst doen? niet dat ik arm wordt van de btw, maar met eventuele post nl kosten is het toch jmmr van mijn powerbank
Maar er wordt een simpele grens getrokken en dat is 22 euro. Daarboven moet je in principe betalen. Als ze afronden naar beneden, dan is het nog steeds 22 euro en moet je betalen Voor buitenlandse valuta hanteren ze een koerslijst die 1x per maand wordt aangepast. Zie ook
https://www.belastingdien...koerslijsten/koerslijsten
Hier nog meer info over importeren https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
[Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 06-12-2017 21:02]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic