Drowzz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Gaaf! Heb deze ook besteld in de aanbieding voor 290 inderdaad, maar is al meer dan een maand onderweg vanuit China, dus ben wel benieuwd hoe jij hem uit UK hebt gekregen

wacht met smart op je blog
Meer dan een maand is wel heel erg lang....
Die van mij kwam uit de UK vanaf (uit mijn hoofd) The Red Dragon Trading Company uit Birmingham.
Dit was onverwacht, ik dacht dat hij gewoon uit CN zou komen.....
De betaling doorgang paypal duurde 8 dagen, daarna met twee weken in huis.
Zoeken naar iedere vorm van legaal een regulier gemotoriseerd voertuig besturen in de vorm van een snorfiets / bijzondere brommer etc. is een heilloze weg gebleken. Daar zijn diverse redenen voor:
A moet het ding dan VOLLEDIG gekeurd worden door de RDW, dat kost tienduizenden euro's.
(Ze gaan dan ieder schroefje testen op sterkte etc. dit valt buiten iedere standaard keuring bij de RDW)
B deze E-scooter / step past bijna in geen enkel format. De meeste overeenkomsten zijn met Segway.
C alle elektrische voertuigen zoals hooverboards / steps / eenwielers zijn 100% illegaal, behalve Segway.
D per gemeente bestaan er sterke verschillen over handhaving door oom agent. In de ene gemeente word je hooverboard direct in beslag genomen + een vette bekeuring en in de andere gemeente kun je er 10 jaar zorgeloos mee rondrijden. Feit is dat ze overal illegaal zijn.
Blijft dus alleen de optie over als gehandicapten voertuig waar bijna geen wetgeving voor is:
Geen RDW keuring nodig.
Slechts wat basis eisen tav o.a. het formaat, de snelheden en verzekering.
Kortom: laagdrempelig.
Mijn eigen rij ervaringen zijn prima op asfalt. Op de stoep en stenen fietspad is hij ronduit oncomfortabel tenzij je wat je lucht laat lopen uit de veel te hard opgepompte banden. Dit gaat uiteraard ten koste van de actieradius en snelheden, maar zonder vering zie ik geen andere optie.