Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Die AliExpress Standard Shipping is de eerder genoemde samenwerking met postnl. Die gaat behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 17:18

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik kwam achter dat je niet met PayPal kan betalen. Heb ik beetje voor niks aangemaakt.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:17:
Ik kwam achter dat je niet met PayPal kan betalen. Heb ik beetje voor niks aangemaakt.
Klopt betalen kan via credit card, iDeal of Alipay maar Aliexpress heeft een eigen dispuut systeem vergelijkbaar met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Chocoball schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:31:
[...]

Klopt betalen kan via credit card, iDeal of Alipay maar Aliexpress heeft een eigen dispuut systeem vergelijkbaar met PayPal.
Ik heb geen evaringen met aliexpress. Daarom ben ik extra voorzichtig. Ik heb positieve, maar ook negatieve gezien.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:33:
[...]

Ik heb geen evaringen met aliexpress. Daarom ben ik extra voorzichtig. Ik heb positieve, maar ook negatieve gezien.
Hier na meer dan 200 aankopen pas 1x gezeik gehad dat niet in mijn voordeel beslist werd, is prima aan te raden. Via Aliexpress significant minder vaak gedoe gehad dan bij aankopen hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

mark-k schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:42:
[...]

Hier na meer dan 200 aankopen pas 1x gezeik gehad dat niet in mijn voordeel beslist werd, is prima aan te raden. Via Aliexpress significant minder vaak gedoe gehad dan bij aankopen hier in NL.
Krijg je ook bij bestelling track & trace?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:43:
[...]

Krijg je ook bij bestelling track & trace?
Je krijgt altijd een nummertje ja, maar of het werkt is n tweede. Hangt ook van de verzendwijze die ze kiezen af. Voor iets van 2 euro werkt t meestal maar half, vanaf n tientje heb je meestal wel aardige tracking. (maar heb ook wel gehad dat iets van 30 euro niet te volgen was en iets van 30 cent wel)

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik heb gegokt en verloren :+ een tijdje terug waren de Xiaomi Mijia Smart Shoes in de aanbieding, en toevallig was ik nog op zoek naar nieuwe schoenen. 1+1=2, dus besteld. In de beschrijving stond dat de maten kleiner uitvallen dus ik had braaf een maatje groter besteld. Nu blijken ze dus té groot :(
Afbeeldingslocatie: https://www.xiaomitoday.com/wp-content/uploads/2017/04/Xiaomi-Mijia-Smart-Shoes-21.jpg
*knip* Dit topic is niet bedoelt voor V&A.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 16-09-2017 13:49 ]

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
O88088 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:58:
Ik heb gegokt en verloren :+ een tijdje terug waren de Xiaomi Mijia Smart Shoes in de aanbieding, en toevallig was ik nog op zoek naar nieuwe schoenen. 1+1=2, dus besteld. In de beschrijving stond dat de maten kleiner uitvallen dus ik had braaf een maatje groter besteld. Nu blijken ze dus té groot :(
[afbeelding]
[mbr] *knip* Dit topic is niet bedoelt voor V&A. [/]
Haha, heb ze ook van de week besteld, maar in mijn eigen maat. Heb juist gelezen dat ze normaal uitvallen. Ben benieuwd. Heb die van mij van Gearbest, daar hebben ze ook kleinere maten :). Als ze te groot uitvallen (of te mannelijk), mag mijn zoontje ze wel. Helaas zijn ze nog niet verzonden, dus het is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, 2 maanden zijn om. Vandaag maar eens een ticket bij Gearbest aangemaakt dat ik de zending niet ontvangen heb en meteen aangegeven dat ik voor een terugbetaling op mijn PayPal account kies. Eens kijken of dat in 1 keer lukt.

Dit is overigens de eerste keer dat ik iets bij Gearbest besteld heb wat niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Laatst online: 05-10 16:04
Ik heb ook een probleem met GearBest, ze hebben een verkeerd product verzonden. Ik probeer duidelijk te maken dat ik een verkeerd product heb, maar ze begrijpen het blijkbaar niet.

Ik begon met;
I received the wrong product. I was expecting a Xiaomi Redmi Note 4 3GB but received a Xiaomi Huami AMAZFIT A1603 Smartband instead. The tracking code on the package is [tracking code] I included a photo of both the product and package. If you need any additional information please contact me.
Ik krijg als response;
Please offer us the SKU of the item you received, for the SKU, please refer to the attachment.
Please take picture for us.
Ik stuur vervolgens een foto op waar de SKU van het verkeerde pakketje zichtbaar is, ik krijg als bericht;
Thank you for your message.
The sku number you provide is not correct.
If the item is correct, the item code (SKU nunber) should be 223613401.
Could you check it again?
Thank you for your understanding.
De "correct" item code die zij verwachten is van wat ik bestelde, maar ik heb het verkeerde product dus ook een andere SKU code. Hoe maak ik duidelijk dat ik een verkeerd product heb gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Brentolinni schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:14:
Ik heb ook een probleem met GearBest, ze hebben een verkeerd product verzonden. Ik probeer duidelijk te maken dat ik een verkeerd product heb, maar ze begrijpen het blijkbaar niet.

Ik begon met;

[...]

Ik krijg als response;

[...]

Ik stuur vervolgens een foto op waar de SKU van het verkeerde pakketje zichtbaar is, ik krijg als bericht;

[...]

De "correct" item code die zij verwachten is van wat ik bestelde, maar ik heb het verkeerde product dus ook een andere SKU code. Hoe maak ik duidelijk dat ik een verkeerd product heb gekregen?
Je kan het eens proberen via FOK, daar heb je een nederlandse klantenservice die me al meerdere malen geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Chocoball schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:44:
Zo, 2 maanden zijn om. Vandaag maar eens een ticket bij Gearbest aangemaakt dat ik de zending niet ontvangen heb en meteen aangegeven dat ik voor een terugbetaling op mijn PayPal account kies. Eens kijken of dat in 1 keer lukt.

Dit is overigens de eerste keer dat ik iets bij Gearbest besteld heb wat niet aankomt.
Same here, nog een week en dan ook claimen, ik bestel al 5 jaar bij GB en nu voor het eerst 4 bestell8ngen die niet aankomen. Er is duidelijk iets mis daar want er zijn veel berichten dat bestellingen niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Volgens mij zitten hier aardig wat 'China-experts'... Ben nu al enkele uren op zoek naar een DC plug. Heb verschillende webshops/Google afgestruind maar niet kunnen vinden. Hebben jullie een tip voor webshops welke eigenlijk elke denkbare (female)DC-plug hebben?

Ben namelijk op zoek naar een 6.5x4.4 female DC plug voor een Sony adapter. Of een verlengkabel...

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online
Bobswa schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:14:
Volgens mij zitten hier aardig wat 'China-experts'... Ben nu al enkele uren op zoek naar een DC plug. Heb verschillende webshops/Google afgestruind maar niet kunnen vinden. Hebben jullie een tip voor webshops welke eigenlijk elke denkbare (female)DC-plug hebben?

Ben namelijk op zoek naar een 6.5x4.4 female DC plug voor een Sony adapter. Of een verlengkabel...
Als ik het goed begrijp is dit ongeveer wat je zoekt: https://nl.aliexpress.com...op-6-5x4/32815173363.html Referral verwijderd.
Dezelfde winkel heeft ook allerlei andere stekkertjes, kabeltjes en verloopstukjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Roidmi 3s binnen anderhalve week op de mat via GearBest :o Binnenkort even testen of het qua geluid wat is.

Xiaomi oordopjes, die ik vanwege een kabelbreuk best graag ontvang, via Banggood alweer ruim 6 weken onderweg. Eigenlijk zijn al mijn bestellingen via BG wel binnen drie weken binnen.

China shopping is af en toe een B*tch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
JoebarRC schreef op maandag 18 september 2017 @ 06:59:
[...]

Same here, nog een week en dan ook claimen, ik bestel al 5 jaar bij GB en nu voor het eerst 4 bestell8ngen die niet aankomen. Er is duidelijk iets mis daar want er zijn veel berichten dat bestellingen niet aankomen.
Gaat het om bestellingen die via Azerbijan post zijn verstuurd? Zo ja dan kan je makkelijk vis GB support op FOK een resend krijgen! De resends had Ik in 10 dagen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Krijg mijn mi band 2 niet meer aan de praat en Xiaomi zegt dat ik contact moet opnemen met de retailer. GearBest dus. Heb een ticket ingeschoten en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
The Inquisitor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:32:
Krijg mijn mi band 2 niet meer aan de praat en Xiaomi zegt dat ik contact moet opnemen met de retailer. GearBest dus. Heb een ticket ingeschoten en ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :)
Ook daarvoor zou ik je willen verwijzen naar de GB support op FOK! Ik geef je weinig tot geen kans als je dit via GB China wil laten lopen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zojuist de Xiaomi router 3G besteld.
Nu mijn Russisch bijspijkeren want er gaat direct Padavan firmware op. :P

Hopelijk wordt dit een verbetering voor ons Wifi-netwerk (TP-Link TL-WR1043ND) en ik wil graag VPN-server instellen zodat ik veilig bij mijn NAS en IP-camera kan komen. De apps van Qnap om via cloud/services etc. bij je NAS te komen vind ik niets en poorten openzetten voor de camera is onveilig.

Misschien ook VPN-client instellen maar weet nog niet of ik al het dataverkeer wel over de VPN wil laten lopen.

Eerste Chinese bestelling in *exact* een half jaar dat voor mezelf is bedoelt...

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Distribution/2017/08/10/goods-img/1502402942666330941.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 20-09-2017 12:34 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt. Ik heb dezelfde thuis staan en ik kom op internet niet verder dan dat de 3 wel ondersteund wordt, maar de 3 mini niet.

Foute aanname vanuit je foto. Je hebt niet de 3 mini :F

[ Voor 18% gewijzigd door Twan V op 20-09-2017 12:45 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb nu al een paar keer bij AliExpress een onderdeel over garantie bij Allianz zien staan. Is dat nieuw?

Eén jaar garantie verstrekt door Allianz Global Assistance
Als uw telefoon of tablet niet meer functioneert door een fabricagefout, helpen wij uw apparaat snel te repareren of te vervangen. Deze dienst wordt geleverd door de Verkoper in uw eigen taal.

If a phone or tablet you bought on AliExpress stops working due to a manufacturing defect, Allianz Global Assistance will help to quickly repair or replace your device. Coverage is available on all devices purchased in France, Poland, Germany, Belgium, Italy and the Netherlands.

https://sale.aliexpress.com/__pc/Allianz.htm

(oeps sorry, zie net dat Chocoball dit op 28 juli ook al heeft gemeld)

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 21-09-2017 13:07 ]

hars73 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:06:

(oeps sorry, zie net dat Chocoball dit op 28 juli ook al heeft gemeld)
bukeqi (oftewel graag gedaan in het Chinees ;) )

De Gearbest klantenservice in China wou eerst opnieuw sturen maar ze hebben in 1 dag de terugbetaling naar mijn PayPal account geregeld. Ben wel bang dat alles wat in in juli/augustus besteld heb niet meer ga terugzien.

Alles wat ik in de 1e week van september besteld heb, is wederom verstuurd met Azerbaijan Air Mail (waarvan Gearbest zegt dat ze die niet meer gebruiken) en alles was eergisteren binnen dus 10-15 dagen verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:50
Oef... eerste negatieve ervaring gehad met shoppen in China.

Ik had via Banggood een bestelling geplaats voor een Taranis x9d plus SE zender voor mijn RC vliegend tuig. Dit product bleek na 4 dagen nog niet verstuurd te zijn en ik vermoed dat ze leveringsproblemen hadden vanuit de fabriek.

Enfin, order uiteindelijk (na nog een order te hebben geplaatst met snellere verzending)geannuleerd. Op naar Aliexpress dacht ik. Goede ervaringen mee tot dusver.

Order geplaatst voor hetzelfde product, pagina gaf aan 1200+ stuks op voorraad dus IMHO kon de verzending snel plaatsvinden (Ik ben geduldig, maar als ik al anderhalve week aan het kloten om een order te laten verzenden ben ik er wel weer klaar mee).

Dat lag helaas een stuk genuanceerder..... De verkoper had blijkbaar geen enkele unit op voorraad. Beloofde me het product afgelopen woensdag te versturen. Aan die belofte bleek hij woensdagavond niet te kunnen voldoen. Na contact zou hij donderdag versturen. Ook daar kon hij zich niet aan houden.

Gisteravond dus besloten de order te annuleren en een andere verkoper gezocht. De verkoper reageerde ondertussen ook niet meer op mijn berichten dus ik had niet het idee dat dit verhaal goed zou aflopen.

Vanochtend kreeg ik een bericht van de verkoper met de vraag waarom ik mijn order heb geannuleerd (goh, waar zou dat nou door komen? 8)7 ). En als ik alsnog wilde annuleren of ik dan de reden kan veranderen.

Nog voordat ik de kans kreeg om te reageren kreeg ik een bericht (tegen alle afspraken in) dat mijn order alsnog verstuurd was en mijn annulering afgewezen was.

Laatste reactie van de verkoper nadat ik 'm vertelde hoe ik tegen de manier van zaken doen aankeek:
i follow your order everyday and contact with factory everday ,your item not get from factory ,we bought it from other shop with high prices
i feel very very sorry to delay your order ,i knew you need it urgently
we ordered this color just for you ,if you open a dispute and return it back ,my boss will angry with me
Neyluzz,i am a honest man ,we really delays several days ,but i am sincerely want to do buisness with you
i will be your friend ,if you also need do other business and import from China ,i can wor for you for free ,a lost customers ask me help them import from China
i am just a sells ,my friend ,i also feel very hard ,i can understand you
sorry again
Man man man... zo doe je geen zaken. Heb een claim ingediend bij m'n CC maatschappij. Ik wil m'n geld terug en hoef dat product niet meer. ;w

Wat had er beter gekund:
  1. Eerlijk zijn over je voorraad
  2. Eerlijk zijn over de afspraken die je maakt
  3. Het product niet alsnog versturen terwijl de klant aangeeft de order te willen annuleren

[ Voor 22% gewijzigd door Neyluzz op 22-09-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:46:

Ik had via Banggood een bestelling geplaats voor een Taranis x9d plus SE zender voor mijn RC vliegend tuig. Dit product bleek na 4 dagen nog niet verstuurd te zijn en ik vermoed dat ze leveringsproblemen hadden vanuit de fabriek.

Enfin, order uiteindelijk (na nog een order te hebben geplaatst met snellere verzending)geannuleerd. Op naar Aliexpress dacht ik. Goede ervaringen mee tot dusver.

Order geplaatst voor hetzelfde product, pagina gaf aan 1200+ stuks op voorraad dus IMHO kon de verzending snel plaatsvinden (Ik ben geduldig, maar als ik al anderhalve week aan het kloten om een order te laten verzenden ben ik er wel weer klaar mee).

Dat lag helaas een stuk genuanceerder..... De verkoper had blijkbaar geen enkele unit op voorraad. Beloofde me het product afgelopen woensdag te versturen. Aan die belofte bleek hij woensdagavond niet te kunnen voldoen. Na contact zou hij donderdag versturen. Ook daar kon hij zich niet aan houden.

Gisteravond dus besloten de order te annuleren en een andere verkoper gezocht. De verkoper reageerde ondertussen ook niet meer op mijn berichten dus ik had niet het idee dat dit verhaal goed zou aflopen.

Vanochtend kreeg ik een bericht van de verkoper met de vraag waarom ik mijn order heb geannuleerd (goh, waar zou dat nou door komen? 8)7 ). En als ik alsnog wilde annuleren of ik dan de reden kan veranderen.

Nog voordat ik de kans kreeg om te reageren kreeg ik een bericht (tegen alle afspraken in) dat mijn order alsnog verstuurd was en mijn annulering afgewezen was.

Laatste reactie van de verkoper nadat ik 'm vertelde hoe ik tegen de manier van zaken doen aankeek:

[...]

Man man man... zo doe je geen zaken. Heb een claim ingediend bij m'n CC maatschappij. Ik wil m'n geld terug en hoef dat product niet meer. ;w

Wat had er beter gekund:
  1. Eerlijk zijn over je voorraad
  2. Eerlijk zijn over de afspraken die je maakt
  3. Het product niet alsnog versturen terwijl de klant aangeeft de order te willen annuleren
Zonder specifiek op jouw geval in te gaan is 5 dagen wachten op verzending geen uitzondering. Zeker bij Gearbest moet ik altijd lang wachten en bij AE gaat het meestal snel.
Ook aan het lijntje gehouden worden hoort er een beetje (het moet wel binnen de perken blijven) bij.
Mijn geduld is ook op de proef gesteld met een GB pakketje dat laatst met Bpost verstuurd werd. Het was eerst te tracken, toen was het 11 dagen stil en net krijg ik bericht van 17track dat het is opgedoken in België. Het gaat hier om een pakketje dat ik eigenlijk sneller nodig had dan met China shoppen gebruikelijk is. Maar omdat ik soms ook pakketjes bij hen 5 dagen binnen krijg hou ik altijd hoop op snelle verzending!

Voor China shoppen is nu eenmaal geduld en flexibiliteit nodig! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 22-09-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Medione1210 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:01:
[...]

Zonder specifiek op jouw geval in te gaan is 5 dagen wachten op verzending geen uitzondering. Zeker bij Gearbest moet ik altijd lang wachten en bij AE gaat het meestal snel.
Ook aan het lijntje gehouden worden hoort er een beetje (het moet wel binnen de perken blijven) bij.
Mijn geduld is ook op de proef gesteld met een GB pakketje dat laatst met Bpost verstuurd werd. Het was eerst te tracken, toen was het 11 dagen stil en net krijg ik bericht van 17track dat het is opgedoken in België. Het gaat hier om een pakketje dat ik eigenlijk sneller nodig had dan met China shoppen gebruikelijk is. Maar omdat ik soms ook pakketjes bij hen 5 dagen binnen krijg hou ik altijd hoop op snelle verzending!

Voor China shoppen is nu eenmaal geduld en flexibiliteit nodig! O-)
Eens, maar voorraad is voorraad en afspraak is afspraak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:43:
[...]

Eens, maar voorraad is voorraad en afspraak is afspraak :)
je redeneert nu met westerse mentaliteit bij een aziatische verkoper :+

Het is geen Coolblue. Versturen en collection kost daar gewoon tijd. Het is heel anders dan in NL waar je zelf een voorraad hebt liggen (of vanuit een warenhuis laat versturen). Door te annuleren steeds en achteraf ergens anders te bestellen duurt het enkel langer.

Sowieso nu na verzending annuleren is IMHO ook niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Waah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:46:
[...]

je redeneert nu met westerse mentaliteit bij een aziatische verkoper :+

Het is geen Coolblue. Versturen en collection kost daar gewoon tijd. Het is heel anders dan in NL waar je zelf een voorraad hebt liggen (of vanuit een warenhuis laat versturen). Door te annuleren steeds en achteraf ergens anders te bestellen duurt het enkel langer.

Sowieso nu na verzending annuleren is IMHO ook niet echt netjes.
Ik denk dat we dan op een andere golflengte zitten.

Als je claimt voorraad te hebben, dan moet je gewoon kunnen versturen. Zo simpel is het.

En nu draai je het verhaal om. Het is niet netjes om te versturen nadat ik geannuleerd heb :9

[ Voor 6% gewijzigd door Neyluzz op 22-09-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:20
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:48:
[...]

Ik denk dat we dan op een andere golflengte zitten.

Als je claimt voorraad te hebben, dan moet je gewoon kunnen versturen. Zo simpel is het.

En nu draai je het verhaal om. Het is niet netjes om te versturen nadat ik geannuleerd heb :9
Dat mag je allemaal vinden....
Maar "you get what you pay for"

of het bekende gezegde:
"You can have it good, quick and cheap, but you can only pick two".
Bij china kies je voor (met wat onderzoek) cheap and good. Quick hoort daar niet bij. En service is toch echt anders daar dan in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Waah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:55:
[...]

of het bekende gezegde:
Bij china kies je voor (met wat onderzoek) cheap and good. Quick hoort daar niet bij. En service is toch echt anders daar dan in de EU.
Get off your high horse ;) ik heb genoeg kennis van van zaken doen in China. En mijn ervaringen zijn in de jaren dat ik daar bestel zeer goed geweest. Is het goedkoper dan inkopen doen in Nederland? Ja. Duurt het langer dan bestellen in Nederland? Ja en nee, ligt er maar net aan welk netwerk je gebruikt. Is de kwaliteit van de goederen goed? Als je weet wat je koopt wel. Dat is dan ook niet het punt dat ik maak.

Het gaat erom welke informatie mij verstrekt is. Twee keer een verzenddatum beloven en die niet nakomen. En als kers op de taart een product alsnog versturen terwijl ik heb geannuleerd.

Dat is oneerlijk zaken doen en neigt voor mijn gevoel naar oplichten. Willens en wetens versturen en dan zeggen ''je krijgt je geld niet terug want we hebben je product alsnog verstuurd''. Ik wil het product niet meer van die verkoper en dat heb ik netjes aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:55:
[...]

of het bekende gezegde:
Voor wachten op verzending had je een punt, de niet kloppende voorraad deels ook (want is natuurlijk gewoon voorliegen door de verkoper, maar daarvan kan je weten dat het gebeurt), maar je slaat de plank mis met de verzending nadat de koper al had geannuleerd... dat is natuurlijk gewoon heel stom, ook voor een Chinese verkoper. Dat vind ik geen dingetje waar je extra rekening mee dient te houden als je uit China koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ralph075 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:28:
[...]

Voor wachten op verzending had je een punt, de niet kloppende voorraad deels ook (want is natuurlijk gewoon voorliegen door de verkoper, maar daarvan kan je weten dat het gebeurt), maar je slaat de plank mis met de verzending nadat de koper al had geannuleerd... dat is natuurlijk gewoon heel stom, ook voor een Chinese verkoper. Dat vind ik geen dingetje waar je extra rekening mee dient te houden als je uit China koopt.
Dan ga ik toch ook maar even op het specifieke geval van TS. Formeel heeft hij helemaal gelijk op alle punten. Er is wel een MAAR! Het is Coolblue niet. TS piept al als de verzending een dag later is dan wat de afspraak was en dat hoort wat mij betreft niet bij China shoppen. Geduld en flexibiliteit is daar belangrijk. Afspraak is afspraak is daar niet zo zwart wit! Een groot percentage verkopers op AE is gewoon dropshipper en ze hebben weinig op voorraad. Natuurlijk zouden ze daar eerlijker over moeten zijn, maar je had het ook zelf wel kunnen bedenken. En dat ze het niet zo nauw nemen met de waarheid is vervelend, maar niemand zou er bestellen als men wist dat het weken wachten zou worden!
Nogmaals...TS heeft een punt, maar helaas is dat niet de werkelijk van China shoppen!

Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ze voor die prijs ook nog snel kunnen leveren, het allemaal eerlijk gaat en ze ook nog een super aftersales hebben. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:03:
[...]

Get off your high horse ;) ik heb genoeg kennis van van zaken doen in China.
Als je genoeg kennis hebt van zaken doen in China dan weet je dat vrijwel geen enkele verkoper goederen op voorraad heeft.

Shops zoals gearbest, banggood etc hebben een kleine voorraad aan vooral meuk, maar Aliexpress verkopers werken vrijwel allemaal via dropshipping of bestellen het pas bij de leverancier als ze een order krijgen.

Voorraad indicaties zijn BS. Die kan je niet gebruiken om te beslissen waar je besteld. (en het vragen aan de verkoper dan krijg je vrijwel altijd het antwoord wat je wil horen, niet wat de waarheid is.

Voorraad kost geld en ruimte, iets wat de meeste Aliexpress sellers niet hebben. En leveranciers genoeg.

Maar goed, dat leer je als je besteld in China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:48:
[...]

Maar als je zoveel ervaring hebt met China shopping, dan weet je toch dat 90% van de verkopers hier over liegt? Ik persoonlijk kijk er geeneens meer naar omdat ik weet dat het vaak toch niets zegt.
In Nederland klopt de voorraad indicatie al vaak niet (zie ook al die klachten op GoT) dus laat staan in China...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
ChojinZ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:48:
[...]

Maar als je zoveel ervaring hebt met China shopping, dan weet je toch dat 90% van de verkopers hier over liegt? Ik persoonlijk kijk er geeneens meer naar omdat ik weet dat het vaak toch niets zegt.
In Nederland klopt de voorraad indicatie al vaak niet (zie ook al die klachten op GoT) dus laat staan in China...
Ik heb idd veel ervaring met shoppen in China(dat is natuurlijk subjectief). Dat zijn zoals ik al zei alleen maar positieve ervaringen geweest.

Daarom weet ik niet dat 90% liegt. Heb simpelweg nooit aanleiding gehad om hen daarvan te verdenken.

Liegen = not done in mijn ogen. En prima dat jullie daar wel genoegen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Chocoball schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:41:
[...]

bukeqi (oftewel graag gedaan in het Chinees ;) )

De Gearbest klantenservice in China wou eerst opnieuw sturen maar ze hebben in 1 dag de terugbetaling naar mijn PayPal account geregeld. Ben wel bang dat alles wat in in juli/augustus besteld heb niet meer ga terugzien.
Hm, ik heb een rijtje alipakjes die lang onderweg waren, maar alles is aangekomen. Het oudste pakje (besteld op 13 augustus) daarvan staat ook in de tracking al bijna een maand stil. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:52:
[...]

Daarom weet ik niet dat 90% liegt. Heb simpelweg nooit aanleiding gehad om hen daarvan te verdenken.
Maar dat doen ze dus wel. Zoals andere hebben aangegeven: De meeste hebben geen voorraad en sturen de bestellingen vanaf de leverancier door naar jou. En dat gaat ook bijna altijd goed. Vandaar dat we er niets van merken. Je blijft echter altijd uitzonderingen houden...
Neyluzz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:52:
[...]

Liegen = not done in mijn ogen. En prima dat jullie daar wel genoegen mee nemen.
Ach.... voor die prijzen wil ik ze dat wel vergeven... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
ChojinZ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:57:
[...]

Maar dat doen ze dus wel. Zoals andere hebben aangegeven: De meeste hebben geen voorraad en sturen de bestellingen vanaf de leverancier door naar jou. En dat gaat ook bijna altijd goed. Vandaar dat we er niets van merken. Je blijft echter altijd uitzonderingen houden...

[...]

Ach.... voor die prijzen wil ik ze dat wel vergeven... :+
Goed om te weten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:05:
[...]

Dan ga ik toch ook maar even op het specifieke geval van TS. Formeel heeft hij helemaal gelijk op alle punten. Er is wel een MAAR! Het is Coolblue niet. TS piept al als de verzending een dag later is dan wat de afspraak was en dat hoort wat mij betreft niet bij China shoppen. Geduld en flexibiliteit is daar belangrijk. Afspraak is afspraak is daar niet zo zwart wit! Een groot percentage verkopers op AE is gewoon dropshipper en ze hebben weinig op voorraad. Natuurlijk zouden ze daar eerlijker over moeten zijn, maar je had het ook zelf wel kunnen bedenken. En dat ze het niet zo nauw nemen met de waarheid is vervelend, maar niemand zou er bestellen als men wist dat het weken wachten zou worden!
Nogmaals...TS heeft een punt, maar helaas is dat niet de werkelijk van China shoppen!

Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ze voor die prijs ook nog snel kunnen leveren, het allemaal eerlijk gaat en ze ook nog een super aftersales hebben. O-)
Klopt, het is geen CoolBlue. Ik ben ook van mening dat de eerste twee punten te verwachten zijn bij China shopping (dat zijn: verzending kan even op zich laten wachten en de genoemde voorraad blijkt er niet te zijn).
Alleen ben ik het wel met hem eens dat het nergens op slaat om het artikel alsnog te versturen, terwijl hij de bestelling allang geannuleerd heeft (en de verkoper daar weet van heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:47
Vlizzjeffrey schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:58:
Ook deze muis kan ik aanbevelen voor dit geld, dit is PRECIES dezelfde muis als de logitech g203 die hier 40 euro kost, 20 euro op ebay, en deze is zowel in het wit als zwart beschikbaar, echt een super muis, top notch sensor.
Logitech G102 PRODIGY Game Mouse 6,000DPI RGB Color LED Customizing FPS Gaming
Bedankt nog voor de tip. Echt een heerlijke muis. Vooral voor dat geld. Heb gelukkig geen douanekosten hoeven te betalen. Volgens mij is deze ook fijner dan de G Pro (á €69) als ik reviewers zoals deze mag geloven. Gebruik hem vaak liever dan mijn G502, en heb al heel wat muizen gehad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
ralph075 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:01:
[...]

Klopt, het is geen CoolBlue. Ik ben ook van mening dat de eerste twee punten te verwachten zijn bij China shopping (dat zijn: verzending kan even op zich laten wachten en de genoemde voorraad blijkt er niet te zijn).
Alleen ben ik het wel met hem eens dat het nergens op slaat om het artikel alsnog te versturen, terwijl hij de bestelling allang geannuleerd heeft (en de verkoper daar weet van heeft)
Als die seller het laat dropshippen kon hij vast niet zo snel van de bestelling bij zijn leverancier af! Of heeft elkaar gekruisd. Niet dat ik die Chinezen 100% vertrouw, maar ik verwacht dat deze gang van zaken wel een legitieme reden heeft en dat de communicatie daarover alleen niet al te best is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Alexknl schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:40:
[...]

Bedankt nog voor de tip. Echt een heerlijke muis. Vooral voor dat geld. Heb gelukkig geen douanekosten hoeven te betalen. Volgens mij is deze ook fijner dan de G Pro (á €69) als ik reviewers zoals deze mag geloven. Gebruik hem vaak liever dan mijn G502, en heb al heel wat muizen gehad _/-\o_
Ik ben er ook nog heel blij mee, en deze heeft een betere muiswheel en muisclick dan de G Pro.
Voor 20 euro echt ongeloofelijk, al mijn 70 euro zowies liggen in de kast nu xD

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik vraag me al een poosje af waarom mijn "favoriete" verkoper op Ali er steeds langer over doet om een bestelling te verzenden. Eerder was dat vaak binnen 2 uur geregeld, na 9-10 dagen was het dan binnen.
Nu duurt het al 2-5 dagen voordat het überhaupt opgehaald is. Geregeld ook gedoe met trackingnummers: die bestaan niet en er worden dan nieuwe gegeven. Eerder in dit draadje had ik dit al eens gemeld. Uiteindelijk is het pakketje wel aangekomen.

Als ik het goed heb, krijgt de verkoper pas na een tijdje (na bevestiging van aankomst + tijdje voor evt. dispuut) zijn centen... Als je opeens veel gaat verkopen, krijg je dan wel een cashprobleempje lijkt me?

[ Voor 16% gewijzigd door Joepla op 23-09-2017 09:24 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

[...]

[...]
Mijn tip: Stop met china-shoppen, dit is duidelijk niets voor jou. Hoewel je zegt van wel, blijkt uit jouw verhaal dat je er niets van snapt (mijn mening). Al die frustratie is die paar euro goedkoper niet waard. Koop gewoon in Nederland jouw producten.

• Neyluzz
WhatTheFuck schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:17:
[...]

Mijn tip: Stop met china-shoppen, dit is duidelijk niets voor jou. Hoewel je zegt van wel, blijkt uit jouw verhaal dat je er niets van snapt (mijn mening). Al die frustratie is die paar euro goedkoper niet waard. Koop gewoon in Nederland jouw producten.
Voorbarige conclusie :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Fortemezzo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Heb je al de kans gehad om er 's avonds een stukje mee te fietsen? Ik ben benieuwd naar het lichtpatroon en de hoeveelheid licht.
Ik heb de Cycloving C168 gisteravond voor het eerst gebruikt op de fiets(eindelijk). Op de hoogste stand geeft ie een mooie bak licht, maar het is erg diffuus / breeduit . Een echt patroon heeft dit lampje dan ook niet en het bruikbare licht reikt dan ook niet verder dan een 5 à 10 meter voor de fiets. Verkeersborden enkele honderden meters verderop, lichten daarentegen wel meteen op. Dit geeft eigenlijk wel aan hoeveel strooilicht dit lampje produceert. Dat is ook wel duidelijk wanneer je er vanaf een afstandje voor gaat staan. Je bent meteen verblind.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:37
Nitecore Tube transparant zaklamp voor $5.99 / €5.00:

https://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_135793.html

Normale prijs is $9.99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Gearbest aanbiedingen (van Fok.nl):

MicroUSB naar gewoon USB verloopje voor € 0,02 met coupon code ConverterNLSI:
https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_484226.html

HDMI bochtje voor € 0,01 met coupon code Adapter4k:
https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_598070.html

Koelkast voor in de auto/caravan voor € 15,91:
https://www.gearbest.com/other-car-gadgets/pp_333253.html

Ze hadden ook de Xiaomi Miband 2 voor 11,12 en een Xiaomi USB-C naar microUSB verloopje voor 0,83, maar die coupon codes zijn helaas al verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:07
Xiaomi Mi Band 2 (zwart) via Gearbest voor €15,90 met de actiecode BAND2
https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 23:13
i will be your friend ,if you also need do other business and import from China ,i can wor for you for free ,a lost customers ask me help them import from China
i am just a sells ,my friend ,i also feel very hard ,i can understand you
sorry again
WTF? Work for free? Wat bedoelt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 23:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

oheng schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:51:

Ze hadden ook de Xiaomi Miband 2 voor 11,12 en een Xiaomi USB-C naar microUSB verloopje voor 0,83, maar die coupon codes zijn helaas al verlopen.
Ik heb de code voor de hdmi bocht gebruikt.
1 code per persoon. Hij is nu expired.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:23
ericje627 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:43:
Wekt nog en dus maar besteld.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ericje627 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:43:
GB heeft de Mi band al een paar keer voor 12 en 1x voor 11 euro verkocht zag ik op Pepper.
Voor 16 euro zou ik 'm liever bij BG bestellen want die hebben een veel betere aftersales!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 22:33

Waarom post je dit nu :'(
Nu zit ik met een dilemma / opportuniteit om dit te kopen terwijl ik het niet nodig heb :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 05-10 21:18

Tahref

God bless you

Ik ben een klein weekje aan het kijken hoe ik de Xiaomi Redmi Note 4 het best kan bestellen.
De 2 opties die het meest interessant lijken zijn Banggood en Gearbest.

Bij banggood is deze nu even niet in voorraad en kan een preorder worden gedaan.

https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1148122.html

Bij gearbest is deze nu beschikbaar met een coupon als ik het goed heb. (NOTE64ES)

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_674000.html?wid=4

Nu weet ik dat er bij bg icm pdm geen extra kosten bijkomen.
Zou iemand mij misschien in percentage kunnen vertellen hoe groot de kans is dat ik extra kosten krijg bij het meest veilige verzend methode van gb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tahref schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:13:
Ik ben een klein weekje aan het kijken hoe ik de Xiaomi Redmi Note 4 het best kan bestellen.

Bij banggood is deze nu even niet in voorraad en kan een preorder worden gedaan.

Bij gearbest is deze nu beschikbaar met een coupon als ik het goed heb. (NOTE64ES)

Zou iemand mij misschien in percentage kunnen vertellen hoe groot de kans is dat ik extra kosten krijg bij het meest veilige verzend methode van gb?
50%

Het pakket wordt gepakt, of het wordt niet gepakt. Dat is geen percentage aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:14

Klein pakketje, dus weinig kans zou ik zeggen. Ben zelf 1x de pineut geweest bij een drone van 50 euro die wel in een flinke doos zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

vanderghost schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:24:
[...]

Klein pakketje, dus weinig kans zou ik zeggen. Ben zelf 1x de pineut geweest bij een drone van 50 euro die wel in een flinke doos zat.
De enige keer dat ik de sjaak was was met een telefoon, mijn drone in een enorme doos heeft niks gekost. Geen pijl op te trekken dus, zeker niet uit individuele ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 05-10 21:18

Tahref

God bless you

Bedankt voor de reacties. Ik heb echter geen grote haast en zou op zich wel kunnen wachten op bg.
Als de kans daadwerkelijk 50% is en ik zou met spoed een telefoon nodig hebben zou ik liever een shop pakken waar de vraag prijs 50 euro duurder is dan de loterij aan gaan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tahref schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:28:
Bedankt voor de reacties. Ik heb echter geen grote haast en zou op zich wel kunnen wachten op bg.
Als de kans daadwerkelijk 50% is en ik zou met spoed een telefoon nodig hebben zou ik liever een shop pakken waar de vraag prijs 50 euro duurder is dan de loterij aan gaan denk ik...
De kans is niet te bepalen aangezien we niet de juiste informatie hebben. Uit mijn ervaring met al mijn pakketten zou je kunnen trekken dat de kans 1/1000 is, maar dan neem je alle pakjes die sowieso al onder de 22 euro waren ook mee. Uit de pakketten die meer waard waren misschien 1/10 of 1/20, iemand die 50 dingen besteld heeft maar nog geen belasting heeft moeten betalen zal zeggen dat het minde is dan 1/50, iemand die 3 dingen besteld heeft en 3 keer de lul is geweest zal je vertellen dat je altijd moet betalen.

Enige manier om erachter te komen of je moet betalen is door te bestellen en af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vanderghost schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:24:
[...]

Gearbest geeft geen enkele garantie, dit heb ik zelf nagevraagd bij de NL support op FOK. Ze zeggen wel dat je met Priority line het minst kans maakt op extra kosten.
Banggood heeft wel garantie als je met Priority line laat verzenden,maar dat kan niet met alle artikelen.
Dealextreme heeft, tegen een klein bedrag extra, een verzekering tegen extra kosten, maar die zijn meestal weer een stuk duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 25-09-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:10

Thanks! Bovenste twee gebruikt, wel in twee aparte bestellingen. Hartelijk dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
Eric_Cantona schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:20:
[...]

50%

Het pakket wordt gepakt, of het wordt niet gepakt. Dat is geen percentage aan te hangen.
Dat was ook mijn eerste gedachte! :')
Tahref schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:28:
Sarcasm!
Niemand weet de percentages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

...
Heb er ook net een binnen. Let wel: International edition wil zeggen dat je naast de Aziatische talen ook Engels kunt kiezen, maar geen Nederlands.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Twan V schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:35:
[...]

Heb er ook net een binnen. Let wel: International edition wil zeggen dat je naast de Aziatische talen ook Engels kunt kiezen, maar geen Nederlands.
Het woord "Global" en "International" wordt door Xiaomi zowel voor de type uitvoering met B20 gebruikt als voor de rom alleen.
Daarmee wordt bedoeld dat de telefoon voor buiten China is bestemd.
Betreft het alleen de rom, dan is playstore geinstalleerd en een flinke hoeveelheid talen muv Nederlands.
Betreft het een Global versie van de telefoon, dan zijn, behalve de rom, tevens de 4G banden aangepast.
Goed opletten in de specificaties of B20-800MHz er dan ook bij zit, want die wordt door Nederlandse providers ondersteund.
Alleen vertrouwen op de naamgeving Global of International version is niet voldoende.
NB
Beide links van BG en GB betroffen de versie met B20

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 26-09-2017 16:31 ]

Verwijderd

Hier in spanje heeft aliexpress denk ik ook nieuwe afspraken met de post. Normaal duurde het soms wel 60 dagen. Vorige week weer een zooi crap besteld, en vandaag bijna alle pakketten in huis. Helaas 1 "megadrive" usb controller ipv 2. Maar weer even een dispute aanmaken. En een multi nes in 1 cartridge deed niks, bleek op de pcb enkele soldeerklodders te zitten. Die even weggehaald en t werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Padavan draait nu op mijn Mi Router 3G.
Men levert de router niet met een EU-stekker en deze oplossing van hun vind ik niets; maar gelukkig had ik nog een 12V 1A voeding liggen van een IP-camera. (originele Mi voeding is 1.5A)

Dit weekend maar eens in de instellingen duiken:
- TP-Link TL-WR1043ND ruilen met de Mi welke rechtstreeks achter Ziggo modem zit.
- TP-Link 'achter' de Mi zetten en hiervan Wifi uitschakelen (maar ook DHCP e.d. goed instellen)
- Draadloze netwerken opzetten met de verschillende kanalen en gastnetwerk(en).
- VPN server/client instellen (kan ik eindelijk veilig en makkelijk(?) bij de NAS en IP-camera.

En natuurlijk Wifi-bereik/snelheid vergelijken met de TP-Link.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4404/37393272721_b2e2ae88b3_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4455/37345905076_4913490a83_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4402/37136185500_03a5d32eac_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4511/37362678062_a2b505f7f5_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4369/37136180750_a8c892de2b_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:02

13art

Moderator Mobile
Voor een aanstaande pappa en mamma een aantal rompertjes besteld (plus nog veel meer goed bedoelde baby stuff). Een van die rompertjes is gewoon met 6 dagen hier in huis. De 23ste besteld bij AliExpress en nu dus al in huis. Deze behoort toch zeker bij 1 van de snellere zendingen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:23:
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Padavan draait nu op mijn Mi Router 3G.
Men levert de router niet met een EU-stekker en deze oplossing van hun vind ik niets; maar gelukkig had ik nog een 12V 1A voeding liggen van een IP-camera. (originele Mi voeding is 1.5A)

Dit weekend maar eens in de instellingen duiken:
- TP-Link TL-WR1043ND ruilen met de Mi welke rechtstreeks achter Ziggo modem zit.
- TP-Link 'achter' de Mi zetten en hiervan Wifi uitschakelen (maar ook DHCP e.d. goed instellen)
- Draadloze netwerken opzetten met de verschillende kanalen en gastnetwerk(en).
- VPN server/client instellen (kan ik eindelijk veilig en makkelijk(?) bij de NAS en IP-camera.

En natuurlijk Wifi-bereik/snelheid vergelijken met de TP-Link.
Heb je de v1 of v2 versie van de TP-Link? Heb hier de V2 staan en ben wel geïnteresseerd in de resultaten, maar dat bespreken we wel over DM anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Majesty schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:09:
[...]

Heb je de v1 of v2 versie van de TP-Link? Heb hier de V2 staan en ben wel geïnteresseerd in de resultaten, maar dat bespreken we wel over DM anders :).
De resultaten kunnen natuurlijk ook gewoon in Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router. besproken worden, waar het thuishoort.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Heeft er iemand wel eens een kapot artikel terug gestuurd waar reeds douane kosten over betaald zijn.
Dit artikel wordt nu weer gerepareerd terug gestuurd.
Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 21% gewijzigd door mongkut op 01-10-2017 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
Yorinn schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Wat zei de Belastingdienst / Douane zelf toen je ze dit vroeg? Die kunnen dit het beste beantwoorden.
Dit vraag ik toch niet 8)7
ik heb geen contact met de belasting opgenomen
Mijn vraag was; Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

mongkut schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Dit vraag ik toch niet 8)7
ik heb geen contact met de belasting opgenomen
Dat snap ik, maar je stelt ook:
Dit artikel wordt nu weer gerepareerd terug gestuurd, hoe kan ik voorkomen of tegen in verweer gaan, om de eventuele dubbele import kosten te voorkomen?
En die vraag kan de Douane het beste voor je beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
Yorinn schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Dat snap ik, maar je stelt ook:

[...]

En die vraag kan de Douane het beste voor je beantwoorden.
dan haal ik dat weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

knakworst

Get more sats!

mongkut schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

dan haal ik dat weg...
Je hebt de douane factuur van de eerste levering, plus documentatie van de gratis omwisseling? Dan is er volledige vrijstelling.
Is sprake van een gratis uitwisseling van goederen in het kader van contractuele of wettelijke garantieverplichtingen danwel productiefouten, dan ontstaat recht op volledige vrijstelling.
(artikel 152 CDW)
https://www.belastingdien...verkeer.html#HD-d6606e236

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een hele offtopic discussie verwijderd. Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan er getoond was in bovenstaande vraag. Als hierop, op normale wijze, een wedervraag komt, hoeft hier niet als een 13-jarige gereageerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTY
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-04-2023

BTY

Geen idee of je al besteld hebt, maar ik heb de mijne afgelopen juli via The Solution Shop besteld, en ben zeer te spreken over zowel de shop als de foon. Verzending a 9 euro, met garantie op geen bijkomende kosten.

Was zelf zojuist op dit topic gestuit omdat m'n zoon iets totaal anders (afstandbediening race-drone) via Banggood besteld wilde hebben voor ca 90 euro, en ik iets meer info zocht mbt bijkomende kosten.

Ik geloof dat ik inmiddels al wel doorheb dat als ik het op de correcte manier doe, er in totaal (incl. verzendkosten) iets meer dan 50 euro bij komt, dus denk dat ik eens even verder ga kijken :/

Weet iemand dit?
Is het zo dat als je de gok neemt, en je pakketje wordt eruit gelicht, je de 'gewone' kosten moet betalen ? Of betaal je er ook nog een boete overheen ?

[ Voor 6% gewijzigd door BTY op 02-10-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:35
BTY schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Geen idee of je al besteld hebt, maar ik heb de mijne afgelopen juli via The Solution Shop besteld, en ben zeer te spreken over zowel de shop als de foon. Verzending a 9 euro, met garantie op geen bijkomende kosten.

Was zelf zojuist op dit topic gestuit omdat m'n zoon iets totaal anders (afstandbediening race-drone) via Banggood besteld wilde hebben voor ca 90 euro, en ik iets meer info zocht mbt bijkomende kosten.

Ik geloof dat ik inmiddels al wel doorheb dat als ik het op de correcte manier doe, er in totaal (incl. verzendkosten) iets meer dan 50 euro bij komt, dus denk dat ik eens even verder ga kijken :/

Weet iemand dit?
Is het zo dat als je de gok neemt, en je pakketje wordt eruit gelicht, je de 'gewone' kosten moet betalen ? Of betaal je er ook nog een boete overheen ?
Waarom zou je boete moeten betalen??? :?

Hooguit BTW en administratiekosten. Ik heb vorige week ook transmitter voor mijn drone binnen gekregen via BG. Geen kosten hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTY

BTY

Waarom zou je boete moeten betalen??? :?

Hooguit BTW en administratiekosten. Ik heb vorige week ook transmitter voor mijn drone binnen gekregen via BG. Geen kosten hoeven betalen.
Dat is goed om te horen, bedankt d:)b
Ik vroeg het me af, omdat je in dat geval dus niet van te voren aangeeft dat je iets van waarde invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
BTY schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Als je bij Banggood de verzendmethode Priority Direct Mail kiest (indien beschikbaar) betaal je gegarandeerd geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
jobr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Als je bij Banggood de verzendmethode Priority Direct Mail kiest (indien beschikbaar) betaal je gegarandeerd geen extra kosten.
Waar kan ik die garantie vinden?

Ik kan namelijk niet meer vinden dan dit op de site van BG:
https://www.banggood.com/Ordering_hl69_at310

[ Voor 15% gewijzigd door Bugs3 op 02-10-2017 19:07 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Bugs3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Waar kan ik die garantie vinden?

Ik kan namelijk niet meer vinden dan dit op de site van BG:
https://www.banggood.com/Ordering_hl69_at310
Lees http://forum.fok.nl/topic/2339026/1/25 maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Ik heb die post ook gezien aangezien ik ook actief ben op FOK. Echter kan hij dat wel zeggen maar ik kan dat niet terug vinden op de site van BG. Ik kan me niet voorstellen dat ik me kan beroepen op zijn post mocht ik onverhoopt toch BTW e.d. zou moeten betalen.

Edit: volgens mij is de kans op extra kosten via PDM wel erg klein. Kan in betreffend topic zo snel niet vinden dat er mensen waren die toch nog BTW e.d. moesten betalen. Zelf ook wel eens een smartphone met PDM besteld en dat ging goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Bugs3 op 02-10-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Bugs3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

Ik heb die post ook gezien aangezien ik ook actief ben op FOK. Echter kan hij dat wel zeggen maar ik kan dat niet terug vinden op de site van BG. Ik kan me niet voorstellen dat ik me kan beroepen op zijn post mocht ik onverhoopt toch BTW e.d. zou moeten betalen.

Edit: volgens mij is de kans op extra kosten via PDM wel erg klein. Kan in betreffend topic zo snel niet vinden dat er mensen waren die toch nog BTW e.d. moesten betalen. Zelf ook wel eens een smartphone met PDM besteld en dat ging goed.
Hij werkt voor Banggood. Zoek ook in dit topic maar eens naar PDM. Het is echt waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-10 19:13
Bugs3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

https://www.facebook.com/...en-meer/1884986618395765/
Telt de facebook van Banggood ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTY

BTY

Bedankt allemaal !
Had bovenstaande idd ook wel gevonden, maar kon zelf absoluut niet inschatten hoe betrouwbaar deze info was.
Dan gaan we het maar proberen, denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
*knip* Dit heeft niets met China-shopping te maken en lijkt me, op dit moment, mogelijk zelfs spam.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 03-10-2017 16:38 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Iemand ervaring met de tracking status op aliexpress?
Deze geeft nu dit aan;

2017.09.17 11:40 (GMT-7): Mislukte vliegtuigmaatschappijoverdracht
2017.09.17 08:14 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017.09.15 19:24 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017.09.15 16:57 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017.09.15 16:44 (GMT-7): Zending verzonden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Recentelijk heb ik de Ampcore BW-MF7 gekocht, in de veronderstelling dat de kabel MFi certified is zoals aangegeven op de product pagina van zowel Banggood als Blitzwolf zelf. Nu check ik echter de pagina van Apple en blijkt de hele kabel niet genoemt te worden... Zie ik iets over het hoofd of is deze kabel inderdaad niet MFi gecertificeerd en kan die de prullebak in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
hindrikv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:11:
Iemand ervaring met de tracking status op aliexpress?
Deze geeft nu dit aan;

2017.09.17 11:40 (GMT-7): Mislukte vliegtuigmaatschappijoverdracht
2017.09.17 08:14 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017.09.15 19:24 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017.09.15 16:57 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017.09.15 16:44 (GMT-7): Zending verzonden
Berichtje sturen naar de verkoper voor uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

xh3adshotx schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:25:
Recentelijk heb ik de Ampcore BW-MF7 gekocht, in de veronderstelling dat de kabel MFi certified is zoals aangegeven op de product pagina van zowel Banggood als Blitzwolf zelf. Nu check ik echter de pagina van Apple en blijkt de hele kabel niet genoemt te worden... Zie ik iets over het hoofd of is deze kabel inderdaad niet MFi gecertificeerd en kan die de prullebak in...
Anker is ook MFI Certified als ik me niet vergis en die dingen komen uit dezelfde fabriek. Maar MFI of niet, als je hem serieus weg gaat gooien, stuur hem dan naar mij.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
*knip* Reageren op mod-acties én aankoopadvies in dit topic zijn niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 04-10-2017 10:42 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...Zie ik iets over het hoofd of is deze kabel inderdaad niet MFi gecertificeerd en kan die de prullebak in...
Gaat het erom of het goed en correct functioneert, of gaat het erom of er al dan niet een labeltje op zit? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Zie ik iets over het hoofd of is deze kabel inderdaad niet MFi gecertificeerd en kan die de prullebak in...
Hij mag dan misschien wel (nog) niet MFi-certified zijn, maar hij is in ieder geval wel DodgeReviews approved hoor, en da's voor velen ook al goed O-)
Ik zal 'ns 'n lijntje uitgooien bij mijn dude @ BW

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 16:54
Weet iemand hoe serieus je die keurmerken kunt en/of moet nemen? Bijv. RVS pannen om bier te brouwen, hebben op Alibaba soms een kenmerk waarmee het product goedgekeurd zou zijn voor de voedsel industrie hier in Duitsland. Afkorting (lfbh ofzo) heb ik nu even niet bij de hand, maar ik had hem laatst opgezocht en het is inderdaad een keurmerk voor de voedselindustrie.

Het gaat me er specifiek om dat er bijv. niet teveel lood in het product zit. Mijn broer is werktuigbouwkundige en weet uit ervaring dat Chinees RVS toch anders is dan Europees RVS. Met name het lood gehalte zou geregeld veel te hoog zijn en je wilt niet dat er straks iemand ziek wordt door een pan die die bij jou gekocht heeft.

Daarnaast wil ik gewoon eens wat spul in bulk kopen, zoals horloges of kerstmeuk. Hebben jullie al eens meegemaakt dat de douane het product substantieel hoger waardeerde dan waar je het voor gekocht hebt? Ik bedoel bijv. een smartwatch dat je koopt voor €5,- terwijl ze hier verkocht worden voor €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
ehtweak schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Gaat het erom of het goed en correct functioneert, of gaat het erom of er al dan niet een labeltje op zit? :+
Buiten dat het op dit moment goed en correct functioneert ben ik ook wel fan van het heel houden van mijn apparaten i.p.v. een of andere chip roosteren. :)
dodge_911 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:24:
[...]

Hij mag dan misschien wel (nog) niet MFi-certified zijn, maar hij is in ieder geval wel DodgeReviews approved hoor, en da's voor velen ook al goed O-)
Ik zal 'ns 'n lijntje uitgooien bij mijn dude @ BW
Ik heb de kabel inderdaad gekocht na aanleiding van jouw review en spreadsheet (met de coupon). Als ze echter adverteren met een MFi certificatie en dat niet hebben, heb ik verder weinig vertrouwen in de oprechtheid van de fabrikant. (Plus ik vind het wel interessant om uit te zoeken, misschien zit ik wel helemaal fout)

Ben benieuwd wat jouw contactpersoon antwoord. :)

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:32

dj_dysaster

Stoom \o/

Mij even beroepen op jullie ervaringen/advies. Op zich ben ik een ervaren China-shopper en ook bij Gearbest al meermaals een bestelling gedaan, altijd vlot en zonder problemen. Nu heb ik op 15 september een Anet A8 bouwpakket bij Gearbest besteld (~135 euro) vanuit het UK warehouse en zou verstuurd worden via DPD. Na enkele dagen verscheen er "Shipped out" in de order status maar niet "Product Dispatch".

Tot op de dag van vandaag toont de Tracking Message enkel het volgende:

"2017-09-15 21:11:00 Customer data received Oldbury"

Na een week of twee contact gezocht via een ticket. Deze zeggen niks anders dan dat ze het echt verstuurd hebben en ik geduld moet hebben. Na wat aandringen willen ze op 15 Oktober een oplossing aan gaan bieden.

Aangezien de tracking message impliceert dat het pakketje enkel aangemeld is bij DPD maar niet verzonden is, dit nagevraagd bij DPD UK. Deze bevestigen dit.

Welke stappen zouden jullie nemen? Langer afwachten, Paypal dispute starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
dj_dysaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:48:
Mij even beroepen op jullie ervaringen/advies. Op zich ben ik een ervaren China-shopper en ook bij Gearbest al meermaals een bestelling gedaan, altijd vlot en zonder problemen. Nu heb ik op 15 september een Anet A8 bouwpakket bij Gearbest besteld (~135 euro) vanuit het UK warehouse en zou verstuurd worden via DPD. Na enkele dagen verscheen er "Shipped out" in de order status maar niet "Product Dispatch".

Na een week of twee contact gezocht via een ticket. Deze zeggen niks anders dan dat ze het echt verstuurd hebben en ik geduld moet hebben. Na wat aandringen willen ze op 15 Oktober een oplossing aan gaan bieden.

Aangezien de tracking message impliceert dat het pakketje enkel aangemeld is bij DPD maar niet verzonden is, dit nagevraagd bij DPD UK. Deze bevestigen dit.

Geen idee of het vanuit het Engelse warenhuis komt (Oldbury lijkt er wel op) maar op dit moment is er ook een of andere Chinese feestdag (week?) bezig.

Edit: nvm, het is nog vroeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:15

Ik heb bij Gearbest vanuit China met EU Express besteld en kreeg eenzelfde tracking, die ook ruim 2 weken op "information received" bleef staan.
Daarna was het pakket ontvangen door DPD en ging het vervolgens wel vrij snel.
De route China -> UK was in de tracking niet weergegeven, wat die twee weken zonder voortgang verklaard.
Dat zou je alleen niet moeten hebben als het al vanaf het UK warehouse komt. Wellicht is dat niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3

Heb ik ook wel eens gehad met een bestelling. Lijkt dan net of het wel is aangemeld maar in afwachting van de werkelijke verzending. Ben toen ook verhaal gaan halen bij GB en van de ene op de andere dag, zonder update van tracking info, werd de bestelling bij mij bezorgd.

Nog afwachten dus......
Pagina: 1 ... 167 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic