Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
*knip* Namaak bespreken we hier niet. Gezien Razer geen rode muismatten heeft uitgebracht en de Goliathus 900*300mm is, kunnen we hier wel van uit gaan bij deze muismat.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:04

Gotez

42

InF.Inc schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:05:
Hoe kan de opvolger van de Roidmi 2S nu zoveel goedkoper zijn? Ik heb me laten vertellen dat deze versie dus wel werkt in de Nissan Qashqai?

https://www.gearbest.com/car-charger/pp_642449.html [mbr] Referral verwijderd [/]

Geen geld? Of zit er een addertje onder het gras..

Overigens .. als ik dit filmpje mag geloven klinkt de 2S veel beter:

YouTube: Xiaomi Roidmi 3s - сравнен...
Ik ben ook nog niet helemaal kapot van de kwaliteit van de 3S. lijkt inderdaad of de muziekkwaliteit slechter is en er meer ruis meegaat. Hij lijkt vooral te storen bij stemmen en gitaren.

Trouwens als ik nu de auto start opent eerst de muziekapp in scherm (tidal) voordat ie gaat spelen. Eerder speelde die gewoon op de achtergrond. Nu moet ik telkens muziekapp wegdoen en navigatie weer openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
900x400mmx3mm muismat op ebay voor een tientje inclusief verzenden:

http://www.ebay.com/itm/L...id=p2047675.c100005.m1851

Ik heb er zelf ook een, maar dan met andere print, ik vind de kwaliteit echt goed, en heb ervoor een steelseries qck gehad .

Ook deze muis kan ik aanbevelen voor dit geld, dit is PRECIES dezelfde muis als de logitech g203 die hier 40 euro kost, 20 euro op ebay, en deze is zowel in het wit als zwart beschikbaar, echt een super muis, top notch sensor.
Logitech G102 PRODIGY Game Mouse 6,000DPI RGB Color LED Customizing FPS Gaming

http://www.ebay.com/itm/L...ksid=p2060353.m2749.l2649

korte review over deze muis:
https://www.techflow.co/2017/01/logitech-g102-review/

[ Voor 36% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 04-09-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:48
Gotez schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:46:
[...]

Ik ben ook nog niet helemaal kapot van de kwaliteit van de 3S. lijkt inderdaad of de muziekkwaliteit slechter is en er meer ruis meegaat. Hij lijkt vooral te storen bij stemmen en gitaren.

Trouwens als ik nu de auto start opent eerst de muziekapp in scherm (tidal) voordat ie gaat spelen. Eerder speelde die gewoon op de achtergrond. Nu moet ik telkens muziekapp wegdoen en navigatie weer openen.
Kun je alleen maar opladen met die USB poorten of kun je ook muziek afspelen vanaf een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 19:04

Gotez

42

zessen schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:24:
[...]

Kun je alleen maar opladen met die USB poorten of kun je ook muziek afspelen vanaf een USB stick?
Weet niet niet precies. Ik laad alleen mijn tablet en telefoon ermee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:58:

Ik heb er zelf ook een, maar dan met andere print, ik vind de kwaliteit echt goed, en heb ervoor een steelseries qck gehad .
Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met grote muismatten van bv. AE. Lekker dik, zwaar en een goede toplaag. Met verschillende merk printjes verkrijgbaar en ze kosten een fractie van wat je hier betaald voor dergelijke grote matten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, grote muismatten via AE is gewoon: d:)b

Eind vorig jaar een Original Xiaomi XL Size Mouse Pad gekocht voor <10 euro. :) Zo'n enorme lap; 80x40cm.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/327/32061447625_0726613f9c_n.jpg
met een geinige chinese (?) tekst erop.

Zie inmiddels dat noch AE, noch BG 'm meer aanbieden. :-(
Wel via GB is 'ie nog te vinden.
Maar er zijn natuurlijk tig andere soorten/maten al dan niet met afbeeldingen erop.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 11:47
Vlizzjeffrey schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:58:

Ook deze muis kan ik aanbevelen voor dit geld, dit is PRECIES dezelfde muis als de logitech g203 die hier 40 euro kost, 20 euro op ebay, en deze is zowel in het wit als zwart beschikbaar, echt een super muis, top notch sensor.
Logitech G102 PRODIGY Game Mouse 6,000DPI RGB Color LED Customizing FPS Gaming

http://www.ebay.com/itm/L...ksid=p2060353.m2749.l2649

korte review over deze muis:
https://www.techflow.co/2017/01/logitech-g102-review/
Heb je toevallig ook bij de bovengenoemde Ebay store besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
ehtweak schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:09:
Idd, grote muismatten via AE is gewoon: d:)b

Eind vorig jaar een Original Xiaomi XL Size Mouse Pad gekocht voor <10 euro. :) Zo'n enorme lap; 80x40cm.
[afbeelding]
met een geinige chinese (?) tekst erop.

Zie inmiddels dat noch AE, noch BG 'm meer aanbieden. :-(
Wel via GB is 'ie nog te vinden.
Maar er zijn natuurlijk tig andere soorten/maten al dan niet met afbeeldingen erop.
Klinkt geweldig. Nu vinden of ik hem vind met een eigen print/foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
jspr360 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:45:
[...]

Heb je toevallig ook bij de bovengenoemde Ebay store besteld?
Ik heb daar inderdaad besteld, was ongeveer na een week binnen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
maartend schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:23:
[...]

Klinkt geweldig. Nu vinden of ik hem vind met een eigen print/foto.
Dat kan hier: https://www.aliexpress.co...=2114.12010612.0.0.KPtm5u
Ik heb daar en paar maanden gelden mijn muismat laten maken, zelf een foto geshopt, gestuurd naar de verkoper en binnen 3 weken was mijn custom made muismat binnen.

P.s., zo ziet hij er uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R0Jlo7VZMMDqwMewRB4OMfUe/full.jpg
De "golven" in de mat trekken na een week of wat glad.

[ Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 04-09-2017 18:40 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
apollo13 schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:33:
[...]

Dat kan hier: https://www.aliexpress.co...=2114.12010612.0.0.KPtm5u
Ik heb daar en paar maanden gelden mijn muismat laten maken, zelf een foto geshopt, gestuurd naar de verkoper en binnen 3 weken was mijn custom made muismat binnen.
Wow, zo kan ik goedkoop playmats voor games laten maken. Thnx. Ik ga er zo een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:37
wie kan me meer vertellen over het dispute-proces van AE? Ik heb natuurlijk op de website gekeken, maar daar wordt het niet expliciet vermeld;

Klopt het inderdaad dat ik nadat de buyer protection is verlopen nog een dispute aan kan maken bij AE?

Ik heb namelijk op 04-08 iets besteld, op 17-08 is de laatste update geweest 'dispatched to overseas (country code:NL)'. Singapore Post en PostNL heb ik contact mee gehad, ze wijzen alleen naar elkaar...

Heb hierover contact gehad via AE chat, en dat is wat ze me adviseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
rikkieking schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:17:
wie kan me meer vertellen over het dispute-proces van AE? Ik heb natuurlijk op de website gekeken, maar daar wordt het niet expliciet vermeld;

Klopt het inderdaad dat ik nadat de buyer protection is verlopen nog een dispute aan kan maken bij AE?

Ik heb namelijk op 04-08 iets besteld, op 17-08 is de laatste update geweest 'dispatched to overseas (country code:NL)'. Singapore Post en PostNL heb ik contact mee gehad, ze wijzen alleen naar elkaar...

Heb hierover contact gehad via AE chat, en dat is wat ze me adviseerden.
Ik had hetzelfde met een RU...CN code. Sinds 17 aug niets meer van gehoord, maar gisteren kon ik 'm invullen op www.internationalparceltracking.com en kreeg ik een 3S code. Pakket wordt morgen afgeleverd. Misschien werkt dit met jouw code ook?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:52
Dispute moet je via PayPal doen. Als je via PayPal betaald hebt. Dat werkt goed, alleen al dreigen ermee naar AE, GB en BG werkt als een breekijzer. Maar meteen dreigen is niet netjes. Eerst proberen op een nette manier op te lossen. En daarna pas wijzen op een dispute via PP.
Daarom ook altijd je betaling via PayPal doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bugs3 op 05-09-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:37
ErikFeen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:44:
Dispute moet je via PayPal doen. Als je via PayPal betaald hebt. Dat werkt goed, alleen al dreigen ermee naar AE, GB en BG werkt als een breekijzer. Maar meteen dreigen is niet netjes. Eerst proberen op een nette manier op te lossen. En daarna pas wijzen op een dispute via PP.
Daarom ook altijd je betaling via PayPal doen.
Aliexpress met Paypal? eeuh :z
Medione1210 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:35:
[...]

Ik had hetzelfde met een RU...CN code. Sinds 17 aug niets meer van gehoord, maar gisteren kon ik 'm invullen op www.internationalparceltracking.com en kreeg ik een 3S code. Pakket wordt morgen afgeleverd. Misschien werkt dit met jouw code ook?1
het is een RB....SG code. internationalparceltracking.com natuurlijk al geprobeerd, en 17track enz. Wil dit topic hier verder ook niet vervuilen met tracking-issues, het gaat met om info over het dispute-proces bij AliExpress (toch bedankt voor de moeite)

[ Voor 40% gewijzigd door rikkieking op 05-09-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
rikkieking schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:47:
[...]

Aliexpress met Paypal? eeuh :z
Kan dat niet dan? Anders met creditcard.
Ik bestel niet zo vaak bij AE maar kan me wel herinneren dat de verkoper toen aangaf dat het tot 50 dagen kon duren voor je je bestelling ontvangt. Als je 4 augustus besteld hebt dan valt het nog wel mee en zou ik nog afwachten. En tracking van je bestelling vanuit China is nou eenmaal niet zo up-to-date als je bestelling bij bijvoorbeeld CoolBlue. Je moet ff wat meer geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
Paypal is geen optie nee. Maar mocht je een CC gebruiken, kan je daar vaak tot ergens 80 dagen nog terugvallen op dat je iets niet ontvangen hebt. Ik denk eerlijk gezegd dat als je 4 aug besteld hebt, je best nog even kan wachten, want niet iedere China-order komt binnen de maand binnen. Verder is het niet meer mogelijk om je buyer protection te verlengen? Vind <31 dagen buyer protection een beetje weinig bij een order.
Ik zou gewoon even netjes contact opnemen met de verkoper en even vragen wat die kan bieden, negatieve feedback zijn de meeste namelijk ook al niet weg van. Openen van een dispute na buyer protection, kan je dacht ik eenvoudig vinden in je overzicht van aankopen. In de tweede kolom zou "open dispute" moeten staan bij je order.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

red bull

Keeps me awake !

ErikFeen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:02:
[...]

Kan dat niet dan? Anders met creditcard.
Ik bestel niet zo vaak bij AE maar kan me wel herinneren dat de verkoper toen aangaf dat het tot 50 dagen kon duren voor je je bestelling ontvangt. Als je 4 augustus besteld hebt dan valt het nog wel mee en zou ik nog afwachten. En tracking van je bestelling vanuit China is nou eenmaal niet zo up-to-date als je bestelling bij bijvoorbeeld CoolBlue. Je moet ff wat meer geduld hebben.
Ik lees hier veel stress over bezorgen vanuit China... Ik heb inmiddels al heel veel besteld, waaronder veel bij AliExpress (A3 status.. .658 order points). Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar wordt altijd netjes opgelost door Ali tot zeker 2 maanden na dato... zie ook buyer protection. We willen allemaal een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar de snelheid van een NL webshop hebben. Heb geduld en in 98% van de gevallen gaat het goed en anders je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
red bull schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
[...]

Ik lees hier veel stress over bezorgen vanuit China... Ik heb inmiddels al heel veel besteld, waaronder veel bij AliExpress (A3 status.. .658 order points). Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar wordt altijd netjes opgelost door Ali tot zeker 2 maanden na dato... zie ook buyer protection. We willen allemaal een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar de snelheid van een NL webshop hebben. Heb geduld en in 98% van de gevallen gaat het goed en anders je geld terug.
Ik heb meerdere malen een dispute aangemaakt en win ze allemaal zonder problemen. Zo lang je het goed kan onderbouwen is er geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:23
red bull schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
[...]

Zelf een 40/50 tal bestelling gedaan en nooit issue's. Wel ga ik altijd voor Alixpresslevering, deze gaat vele male sneller. China post mail is veel trager en kun je track en trace

Wat ik ook vaak doe is een product opzoeken en dan bij filter(App) shipment vanuit spanje/duitsland selecteren. Het lukt niet altijd, maar bijvoorbeeld Bluedio kun je bestellen vanuit Spanje.

[ Voor 0% gewijzigd door Dashlane op 05-09-2017 17:28 . Reden: Dubbele ontkenning ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
Dashlane schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:50:
[...]

Zelf een 40/50 tal bestelling gedaan en nooit geen issue. Wel ga ik altijd voor Alixpresslevering, deze gaat vele male sneller. China post mail is veel trager en kun je track en trace
Als je altijd issues hebt, dan snap ik niet dat je er blijft bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:23
Ossi schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:59:
[...]

Als je altijd issues hebt, dan snap ik niet dat je er blijft bestellen :+
Taalvoutje, bedankt voor de attentie ik heb hem aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:35
Vraagje hea, wat is de reden waarom je hier niet om Aankoopadvies mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45
Bakkertje_01 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:58:
Shopping Forum - Feedbacktopic
Vraag het daar eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bakkertje_01 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:58:
Om hier kort en bondig antwoord op te geven, zonder een discussie te starten.
Op Tweakers is het buiten de daarvoor bestemde aankoopadviesfora in zijn geheel niet de bedoeling te vragen om aankoopadvies. Dit om niet van heel Tweakers een groot aankoopadviesforum te maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Iemand enig idee waar je Azerbaijan Post tracking nummers kunt tracken? Ik wacht al een maand op n pakje en kan nergens ook maar iets van info over mn zending vinden met mn trackingnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark-k schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:18:
Iemand enig idee waar je Azerbaijan Post tracking nummers kunt tracken? Ik wacht al een maand op n pakje en kan nergens ook maar iets van info over mn zending vinden met mn trackingnummer.
Had de zoekfunctie gebruikt en je had het zo geweten https://en.trackitonline.ru/

Hier nog enkele Gearbest kortingcodes vanaf vandaag geldig maar geldt niet op flash sale of op artikelen waar reeds korting op zit.

Code: GB10%
10% op het hele assortiment
Geldig tot: 11-09-2017

Code: GBHarvestE
12% Elektronica en gereedschap
Geldig tot: 18-09-2017

Code: GBHarvestH
12% Huis en tuin

Code:GBHarvestO
12% Outdoor en sport

Code:GBHarvestL
12% LED verlichting en zaklampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Chocoball schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:05:
[...]

Had de zoekfunctie gebruikt en je had het zo geweten https://en.trackitonline.ru/

Hier nog enkele Gearbest kortingcodes vanaf vandaag geldig maar geldt niet op flash sale of op artikelen waar reeds korting op zit.

Code: GB10%
10% op het hele assortiment
Geldig tot: 11-09-2017

Code: GBHarvestE
12% Elektronica en gereedschap

Code: GBHarvestH
12% Huis en tuin

Code:GBHarvestO
12% Outdoor en sport

Code:GBHarvestL
12% LED verlichting en zaklampen
Fijn dat je meteen weet dat ik de zoekfunctie niet gebruikt heb, best knap aangezien mijn geheugen toch echt zou zweren dat ik een aantal woorden in dat vakje hierboven heb getikt. Ik zal het me wel ingebeeld hebben zeker...

De linkjes die ik via de search vond deden iig niks met mijn tracking nummer, deze wel dus bedankt daarvoor.

Dan de volgende vraag, hoe lang duurt het bij de meeste mensen voordat het pakje vanuit "customs clearance" in de tracking aan de deur gekomen is? Mijn afgelopen 4 pakketjes uit China is PostNL namelijk te incapabel gebleken om te lezen of een briefje te sturen (is ook lastig om iets te verzenden/bezorgen, heb je als postbedrijf natuurlijk totaal geen ervaring mee). Een keer is n pakket 4 straten verderop afgeleverd, twee keer hebben ze t pakje bij mn normale afhaalpunt gedumpt zonder briefje te sturen en een keer hebben ze een 5 voor een 1 aangezien in de postcode waardoor iemand aan de andere kant van t dorp het afhaalbriefje kreeg en mn pakket dus ook daar in de buurt bij een punt lag...

Hij stond namelijk de 19e augustus al op "customs clearance" in de tracking blijkbaar, dat is inmiddels meer dan 2 weken terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:51
Ik heb hetzelfde vanaf 17 aug. Blijkbaar gaat er veel mis bij Azerbaijan post en komt het merendeel van de pakketjes nooit aan. Na 2 maanden kun je een refund of resend aanvragen bij Gearbest dus ik wacht nog even met contact opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albveld
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 19:15
mark-k schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:53:
[...]

... Hij stond namelijk de 19e augustus al op "customs clearance" in de tracking blijkbaar, dat is inmiddels meer dan 2 weken terug ...
Ik wacht al geruime tijd op een bestelling van Gamiss, 27/7 verstuurd en sinds 8/8 op status "customs clearance" volgens trackitonline.ru ... Heb al contact gehad via een chat, werd verwezen naar de maximale bezorgtijd van 2 maanden, dus uiterlijk 27 september.

Iemand een goede tip hoe nu te handelen? Kun je hiervoor contact opnemen met de douane en, zo ja, hoe? Twijfel nu om een PayPal geschil op te starten of niet, wat is wijsheid ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:20
albveld schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:24:
...... Twijfel nu om een PayPal geschil op te starten of niet, wat is wijsheid ...
Tracking is nooit betrouwbaar. Custom clearence is de verantwoording van PostNL.
Je kan proberen om met PostNL contact op te nemen of ze meer weten. Er is namelijk een kans dat je pakket al enige tijd bij het afhaalpunt heeft gelegen en weer retour is gegaan.
Ook moet je erachter komen of de 2 maanden zomaar is meegedeeld of dat deze formeel vermeld staat bij de webshop. Bij Ali is dit bv 60 dagen.
In het geval dat zo is, regelmatig via de mail de status blijven doorgeven van het wachten en de actie die je evt. ondernomen hebt en iedere keer melden dat je vermoed dat het pakket is zoekgeraakt en een refund verzoek doet en van plan bent anders een PayPal dispute aan te maken.
Waarschijnlijk krijg je steeds dezelfde reactie (wachten...), maar deze mailwisseling dient ook om je zaak sterker te maken voor het geval je wel een Paypal dispute moet aanmaken vlak voor de formele bezorgtermijn verlopen is.
In dat geval is van passiviteit en naïviteit van jouw kant geen sprake en je hebt een dossier opgebouwd voor PayPal, voor het geval het dispute geëscaleerd moet worden, omdat ze toch weer proberen te rekken.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb iets raars. Op Aliexpress een order gedaan bij "Wansheng" op 10 augustus. Nu zag ik dat mijn tracking informatie al bijna een dikke 3 weken stil stond:

"Vertrokken vanuit het land van herkomst

2017-08-12 08:49:34 [GMT+8] "

Dus ik een berichtje naar de verkoper gestuurd:

"Hello. The tracking of this order has not changed for a long time. Can you please check if something is wrong? Thank you! Kind regards, Dennis"

Krijg ik een berichtje terug:

"dear Denni, please open a dispute,then Aliexpress will intervene"

Huh? Dit is de eerste keer dat een verkoper mij vraagt om een dispute aan te maken. Normaal willen ze dat juist niet? Ik begrijp het niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Via Aliexpress een mounting bracket voor mijn IP cam besteld. Normaal gesproken wordt het item vrijwel direct of de volgende dag opgehaald.

Deze keer duurt het wat langer, na een paar dagen krijg ik een berichtje dat de trackingcode gewijzigd is. Maar er gebeurt niets: al dagenlang "waiting for pick-up"...

Nadat ik vraag of er iets aan de hand is, krijg ik een antwoord: "tracking available after 3 - 5 days pls wait".
Kort daarna weer een wijziging van trackingcode. En nog steeds niet opgehaald.

Is dit weer een manier om te verbergen dat ze het niet op voorraad hebben oid?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Shenzhen (en ook de rest van de PRD) hebben net twee typhoons en een tropische storm achter de rug.
en waterafvoer kennen ze daar niet dus best kans dat er vertraging is met verschillende leveranciers en koeriersdiensten.
ook zijn er een hoop vluchten uitgevallen de afgelopen twee weken en daardoor een flinke backlog met vracht.

• Medione1210
Kenzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:33:
Shenzhen (en ook de rest van de PRD) hebben net twee typhoons en een tropische storm achter de rug.
en waterafvoer kennen ze daar niet dus best kans dat er vertraging is met verschillende leveranciers en koeriersdiensten.
ook zijn er een hoop vluchten uitgevallen de afgelopen twee weken en daardoor een flinke backlog met vracht.
Ik geloof je meteen want ik heb ook een backlog aan bestellingen die langer dan verwacht wegblijven, maar ik krijg ook net een pakje binnen van AE binnen dat op 29-8 is besteld en 30-8 is verzonden. Dat is behoorlijk snel.
Maar een stuk of 8 pakketjes van begin augustus zijn nog MIA.
In alle gevallen is het verzonden met omschrijving China Small Package plus.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

JT

VETAK y0

Ik heb dezelfde ervaring, 2 pakketjes die al 5 weken ofzo onderweg zijn, terwijl ik normaal het spul met 2-3 weken wel heb. Sommig spul is wél snel binnen gekomen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

psycoxl schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:08:
Blitzwolf ampcore gevlochten kevlar oplaadkabels mico,usb-c of lightning vanaf €2,58 @ Banggood

Pre-order van de nieuwe Gold-plated versie https://m.banggood.com/search/blitzwolf-ampcore-plus.html
Had een aantal van deze Ampcore Plus kabels besteld. Gewoon micro-USB in diverse lengten. Gisteren gearriveerd. Hele nette kabels. Lekker smalle micro-USB plugjes wat handig is met beschermcases om apparaten. Klikken zeer stevig vast in het chassisdeel. Nou zie je vaak dat nieuwe kabels dit goed doen maar dat dit in de loop der tijd beduidend minder wordt. Blijkbaar slijten de kabelconnectors en niet het chassisdeel want met een nieuwe kabel zit het weer stevig.

Hebben mensen hier wat langer ervaring met BlitzWolf (Ampcore) kabels en kan men vertellen of die stevige passing lang behouden blijft of niet? Als ze zich goed houden wil ik er t.z.t. wel wat meer van hebben. Ze zijn nu niet meer in de pre-order korting wat leuk scheelde. Iets meer dan 2 euro op de 1m kabels, nog iets meer op de 2,5m en iets minder op de 1,8m kabel. Als ze weer eens in de aanbieding gaan mag dat zeker weer gemeld worden hier. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CaptJackSparrow schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:09:
[...]

Had een aantal van deze Ampcore Plus kabels besteld. Gewoon micro-USB in diverse lengten. Gisteren gearriveerd. Hele nette kabels. Lekker smalle micro-USB plugjes wat handig is met beschermcases om apparaten. Klikken zeer stevig vast in het chassisdeel. Nou zie je vaak dat nieuwe kabels dit goed doen maar dat dit in de loop der tijd beduidend minder wordt. Blijkbaar slijten de kabelconnectors en niet het chassisdeel want met een nieuwe kabel zit het weer stevig.

Hebben mensen hier wat langer ervaring met BlitzWolf (Ampcore) kabels en kan men vertellen of die stevige passing lang behouden blijft of niet? Als ze zich goed houden wil ik er t.z.t. wel wat meer van hebben. Ze zijn nu niet meer in de pre-order korting wat leuk scheelde. Iets meer dan 2 euro op de 1m kabels, nog iets meer op de 2,5m en iets minder op de 1,8m kabel. Als ze weer eens in de aanbieding gaan mag dat zeker weer gemeld worden hier. d:)b
Ik heb er hier 2 en ze blijven na een paar maanden gebruik nog steeds stevig vast zitten.

Ik vind het erg jammer dat die Blitzwolf kabels met dubbelzijdige micro usb connector niet meer geleverd wordt. Stevig, handig, gaat veel stroom door én lekker dun.

[ Voor 67% gewijzigd door JT op 07-09-2017 16:14 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Kenzi schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:33:
Ok... dat zou inderdaad wel eea verklaren. Nog maar even afwachten dan voordat ik weer ga zeuren ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Bezulsqy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 16:37
Medione1210 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Helaas niet, ik wacht al sinds 24 juni op 3 pakketjes. Gearbest heeft beloofd om het opnieuw te verzenden...hopelijk niet weer via dezelfde postdienst :'(
Afgelopen dagen opnieuw reactie gestuurd waar mijn order blijft. 2 maanden termijn was op 28-08 afgelopen. Krijg ik eerst de reactie dat ze nog eens bij de koerier gaan vragen hoe en wat en dat ik over 3 of 5 dagen opnieuw iets kan vragen...
Dear B,

Thank you for your update.

I am sincerely sorry for this issue and empathize with your feelings.
I have reviewed you case with attention, please rest assured we will do our best to help you.

We have contacted the transportation company to know more about your order.

Please wait three to five days.

Once again we apologize for any inconvenience caused.

Thanks for your patience and support.

Best Regards

Chaya

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/
Mijn antwoord:
Hello,

Another 3 to 5 days? does this mean that if I ask again in 3 days, you will tell me to wait for another 2 days? I have been waiting for 10 weeks already!
I would like that you refund my order now.

Kind regards,

B
De volgende dag krijg ik dit:
Dear B,

Thank you for your reply. We sincerely apologize for this delivery issue.

We are happy to resend a new parcel to you free of charge.

Here are our terms and conditions for your reference: http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.html

Would you please confirm again your shipping address in this format:

Consignee Name:

Detailed Address:

City:

State (Province):

Postal Code:

Country:

Phone Number:

We look forward to hearing from you soon.

Best Regards

Chaya

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/
Nu heb ik besloten om het pakje opnieuw te laten verzenden met dit als reactie:
Hello Chaya,

If you send the package are you using the same carrier again? I suggest you use another party.
Verder geen reactie meer gekregen. We zullen het wel zien. Paypal dispute kan nog altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Nu in de aanbieding, maar zijn Ampcore kabels.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626699.html zou deze in een in NL normale wandcontactdoos zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Suli schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:20:
[...]

Nu in de aanbieding, maar zijn Ampcore kabels.
Daar doe je geen miskoop aan.
Ik heb net de Plus kabels getest voor 'n YT video, en ze ontlopen mekaar nét.
En dan heb ik het over honderdsten van ohm :)
Meer weten? Maandag m'n tweakblog/youtube in de gaten houden.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• grun93
  • Laatst online: 14:02
De buitenmaat is 85x85mm, dat zijn de (opbouw)dozen in mijn kamer ook. Ik gok dat de gaatjes dan ook wel op de juiste plek zullen zitten.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:21
Ik zou er niet aan beginnen. Heb wel eens iets dergelijks gekocht en zo'n vierkant ding in een ronde doos is niet echt een succes. Je moet ook nog ruimte voor je draden houden in de doos. Heb het toen wel voor elkaar gekregen door de punten van het plastic vierkant af te slijpen maar het was een martelwerk om het geheel met draden en al in de doos te krijgen, en echt goed vast zat het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 15:06
[...]

Heb ze hier ook net binnen. 6 stuks van een meter en 2 van 2.5 en 1 lightning voor een vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:35
Gaan jullie voor de plus of de normal?
JT schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:12:
[...]

Ik heb er hier 2 en ze blijven na een paar maanden gebruik nog steeds stevig vast zitten.

Ik vind het erg jammer dat die Blitzwolf kabels met dubbelzijdige micro usb connector niet meer geleverd wordt. Stevig, handig, gaat veel stroom door én lekker dun.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Btje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:50:

[...]
Ik heb de gewone. Wat is het verschil, alleen dat de plus verguld is? Niet-verguld corrodeert ook niet dus daar ga ik niet extra voor betalen ;) Tenzij je het mooier vindt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Btje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:50:
Ik zou voor de goedkoopste gaan :) Maar wie ben ik om dat te zeggen, hé ;) (helemaal naar beneden scrollen)
JT schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb de gewone. Wat is het verschil, alleen dat de plus verguld is? Niet-verguld corrodeert ook niet dus daar ga ik niet extra voor betalen ;) Tenzij je het mooier vindt.
Naast de vergulde connectors ook een aluminium behouding voor de plugs, en een iets langere 'boot' voor overgang van plug naar kabel. Heb ze gisteren getest voor 'n video die maandag verschijnt...

[ Voor 55% gewijzigd door dodge_911 op 08-09-2017 18:09 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 20:45
Iemand al wat binnen van Tomtop.com? Heb daar een xiaomi Powerbank besteld in de aanbieding op: 19-7-2017 met track and trace die nog steeds niet te tracken valt.. :/ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

impactftw schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:23:
Iemand al wat binnen van Tomtop.com? Heb daar een xiaomi Powerbank besteld in de aanbieding op: 19-7-2017 met track and trace die nog steeds niet te tracken valt.. :/ ;w
Er zijn voor mij 3 Yeelight RGB's onderweg die ik eind augustus heb besteld. Die verwacht ik dus ook nog helemaal niet. Tracking gaat met Bpost. Welke verzendmethode heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 20:45
Standaard Shipping
HellBeast schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:58:
[...]

Er zijn voor mij 3 Yeelight RGB's onderweg die ik eind augustus heb besteld. Die verwacht ik dus ook nog helemaal niet. Tracking gaat ik via Bpost. Welke verzendmethode heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Anders stuur je ze even een berichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kwam op Facebook kortingscode voor de Xiaomi Air 13 tegen:
*knip* Het posten van een FB pagina met alleen maar referrals is niet de bedoeling.
Xiaomi Air 13 Notebook Coupon:XM13Jo (100 stuks) China warehouse en EU express shipping $602.99!!!!

https://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html *knip* Referral verwijderd.
Kom ik met een Google omrekentool op 500€ uit.

Ik heb wel een nieuwe laptop nodig, maar 500€ vind ik nét wat te veel.

Edit: net te veel om uit China te bestellen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 10-09-2017 20:42 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:07

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Het Nederlandstalige gearbest account op marktplaats beweert dat je geen douane heffingen hoeft te betalen als je via priority land verstuurd.

Klopt dat of krijg je gewoon een naheffing? Wil graag de Mavic pro bij hen bestellen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
Musta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Yeah, nu krijg ik een voorstel van Gearbest om voor 18 dollar het opnieuw te verzenden of 20 dollar op mn Paypal account te refunden. lijkt wel een standaard praktijk van ze om deze 2 opties te geven met zulke bedragen. :|

Denk dat ik er gewoon op reageer dat ik het niet accepteer en het laat escaleren naar Paypal.

Is het trouwens ook mogelijk om je creditcardverzekering in te schakelen als je via je Paypal hebt betaald met je creditcard? (Voor het geval dat Paypal in mijn nadeel beslist)
Tijdje geleden maar ik heb 2 weken geleden mn geld ontvangen, maar was het helemaal vergeten. Zag het deze week in de ING app. Ben paypal weer eens dankbaar met de aankoopbescherming, heb de Dashcam nooit ontvangen en Gearbest probeert je gewoon af te schepen met een refund van max de helft..

Het wordt swso geen Gearbest meer voor mij na 2x een beroep doen op Paypal.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Musta schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:31:
[...]

Tijdje geleden maar ik heb 2 weken geleden mn geld ontvangen, maar was het helemaal vergeten. Zag het deze week in de ING app. Ben paypal weer eens dankbaar met de aankoopbescherming, heb de Dashcam nooit ontvangen en Gearbest probeert je gewoon af te schepen met een refund van max de helft..

Het wordt swso geen Gearbest meer voor mij na 2x een beroep doen op Paypal.
Gewoon Paypal of cc...
Als ik mijn geld terugkrijg boeit het mij niet via welke partij.

Prijs is leidend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat ja, Gearbest moet je gewoon de klantenservice negeren en direct naar paypal stappen, alle tijd die je aan de klantenservice besteedt is weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
mark-k schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:59:
Dat ja, Gearbest moet je gewoon de klantenservice negeren en direct naar paypal stappen, alle tijd die je aan de klantenservice besteedt is weggegooid.
Ik vind het netter om eerst te proberen met de verkoper eruit te komen. Mijn ervaring bij GB is dat je 9 van de 10x tot een oplossing komt en dus geen "zware" middelen hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bugs3 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:00:
[...]

Ik vind het netter om eerst te proberen met de verkoper eruit te komen. Mijn ervaring bij GB is dat je 9 van de 10x tot een oplossing komt en dus geen "zware" middelen hoeft te gebruiken.
Mijn ervaring is dat je 0 van de 10x tot een fatsoenlijke oplossing komt met GB dus vandaar dat ik de klantenservice mijn tijd niet meer laat verneuken. Ik stuur meestal 1x mijn probleem naar ze en als ze dan weer komen aanzetten met 'wacht nog 2 weken' terwijl ik al 2 maanden wacht, of met een halve refund ga ik gewoon naar PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
mark-k schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:07:
[...]

Mijn ervaring is dat je 0 van de 10x tot een fatsoenlijke oplossing komt met GB dus vandaar dat ik de klantenservice mijn tijd niet meer laat verneuken. Ik stuur meestal 1x mijn probleem naar ze en als ze dan weer komen aanzetten met 'wacht nog 2 weken' terwijl ik al 2 maanden wacht, of met een halve refund ga ik gewoon naar PayPal.
Als ik net zulke ervaringen zou hebben met een webshop als dat jij hebt met GB dan zou ik er helemaal niks meer kopen. Er is genoeg concurrentie. Bijvoorbeeld BG die meestal nog goedkoper is ook. En waar ik ook hele goede ervaringen heb met de customer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bugs3 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:33:
[...]

Als ik net zulke ervaringen zou hebben met een webshop als dat jij hebt met GB dan zou ik er helemaal niks meer kopen. Er is genoeg concurrentie. Bijvoorbeeld BG die meestal nog goedkoper is ook. En waar ik ook hele goede ervaringen heb met de customer service.
Tja, dat valt toch nog wel eens tegen. Ook zijn er soms dingen die alleen GB verkoopt dus dan wordt het lastig. Normaal koop ik liever ergens anders ja, maar soms ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
mark-k schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:07:
[...]

Ik ben het wel met je eens. After sales is dramatisch slecht. Mar bij Fok zit een NL medewerker van GB die erg z'n best voor je doet.
Doorgaans haal ik het bij Ali of Banggood, maar soms heeft GB een heel goede aanbieding en wil ik toch weer voor een dubbeltje op de eerste rij.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een lang verhaal kort is dat je gewoon alleen bij aliexpress moet kopen. Veruit het meeste aantal kopers en verkopers, strenge controle van de verkopers als er iets fout gaat, en op fora het minste geklaag over leveringsproblemen, douane en kwaliteit van de spullen. Ik heb zelf inmiddels zo'n 30 bestellingen gedaan en eigenlijk nooit echt problemen gehad. Één keer een horloge bandje dat niet goed was werd direct door aliexpress goed opgepakt. Natuurlijk is niet altijd alles wat je koopt 100% de kwaliteit die je verwacht had maar dat heb je bij de blokker ook. Echte troep heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DeNachtwacht schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
Een lang verhaal kort is dat je gewoon alleen bij aliexpress moet kopen. Veruit het meeste aantal kopers en verkopers, strenge controle van de verkopers als er iets fout gaat, en op fora het minste geklaag over leveringsproblemen, douane en kwaliteit van de spullen. Ik heb zelf inmiddels zo'n 30 bestellingen gedaan en eigenlijk nooit echt problemen gehad. Één keer een horloge bandje dat niet goed was werd direct door aliexpress goed opgepakt. Natuurlijk is niet altijd alles wat je koopt 100% de kwaliteit die je verwacht had maar dat heb je bij de blokker ook. Echte troep heb ik in ieder geval nog nooit gehad.
Ook Ali is niet waterdicht hoor. Ik had n keer een pakketje dat niet bezorgd was, op de tracking was ook niks te zien. Dispute gemaakt, Ali dinges reageerde met dat volgens de tracking t was afgeleverd (ik heb niks gezien, niks ontvangen, en ook niks op de tracking kunnen vinden) en het dispute werd in mijn nadeel beslist.

Granted, dat was de enige keer op vele disputes dat het is misgegaan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DeNachtwacht schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
Ali is voor mij de meest vervelende partij. Altijd maar zielige verkopers die bedelen dat je het dispute closed, omdat ze zeker weten dat het nog binnen gaat komen (na 3 maanden), en aangeven dat ze niets op het artikel verdienen (wat heeft dat met het niet ontvangen van een artikel te maken?).

Met Gearbest, Banggood en DX nooit gezeik gehad, Ali heb ik verreweg het minste besteld, toch al twee keer gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dfrenner schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:10:
Ali is voor mij de meest vervelende partij. Altijd maar zielige verkopers die bedelen dat je het dispute closed, omdat ze zeker weten dat het nog binnen gaat komen (na 3 maanden), en aangeven dat ze niets op het artikel verdienen (wat heeft dat met het niet ontvangen van een artikel te maken?).

Met Gearbest, Banggood en DX nooit gezeik gehad, Ali heb ik verreweg het minste besteld, toch al twee keer gezeik.
Sja ach meningen en ervaringen verschillen. Ik heb het nog even nagezocht:
ik heb nu 52 bestellingen gedaan
4 staan nog open
47 onbeschadigd ontvangen (max levertijd 2 maanden)
1 horlogebandje kapot ontvangen (via verkoper werd t niks, na dispute bij AliExpress snel geld terug gehad).

Maar goed het zegt allemaal weinig zodra je zelf 1 negatieve ervaring hebt ben je er snel weg. DX en BG heb ik zelf nog nooit wat besteld omdat ik nu al zo gewend ben aan AliExpress.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
Mijn ervaringen:

• Banggood: prima. Producten zijn goed, verzending betrouwbaar en anders helpt klantenservice je wel.
• Gearbest: meh. Ik koop er het liefst alleen spullen van merken die ik vertrouw qua kwaliteitscontrole zodat ik zo min mogelijk met klantenservice te maken heb. Verzending wil nog wel eens fout gaan en dan moet je of heel erg zeuren bij klantenservice of direct naar Paypal. Af en toe hebben ze wel erg goede prijzen waardoor ik het risico wel wil nemen.
• DealExtreme: nooit gebruikt vanwege het imago van namaak en lage kwaliteit.
• Tinydeal: vroeger veel gebruikt maar tegenwoordig kijk ik er nog amper naar. Nooit veel problemen mee gehad.
• Mini/LightInTheBox: was leuk toen ze nog gratis geld uitdeelden (bijna wekelijks 2 euro tegoed zonder minimum, dus gratis producten tot 2 euro) maar verder waren ze waardeloos.
• Aliexpress: prima. Je krijgt waar je voor betaalt en verkopers zijn meestal vriendelijk en behulpzaam. Communicatie kan soms stroef lopen door gebrekkig Engels maar daar hebben de meeste shops last van. Verzending was nooit slecht en nu ze een deal met PostNL hebben is het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Snap er niets van. Ik wissel 20 coins in voor een AliExpress select coupon, maar nergens is deze 2 Dollar coupon te vinden of te gebruiken.

Ik begrijp alleen te gebruiken bij selected stores? Zo ja, waar kan ik zien welke stores? En wisselen de stores ook af, of zijn het telkens dezelfde stores.

[ Voor 38% gewijzigd door JoeZuCK op 12-09-2017 13:15 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

InF.Inc schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:13:
Snap er niets van. Ik wissel 20 coins in voor een AliExpress select coupon, maar nergens is deze 2 Dollar coupon te vinden of te gebruiken.

Ik begrijp alleen te gebruiken bij selected stores? Zo ja, waar kan ik zien welke stores? En wisselen de stores ook af, of zijn het telkens dezelfde stores.
En wat zei de helpdesk van AliExpress toen je ze dit vroeg? Zij weten vast wel welke voorwaarden / webshops verbonden zijn aan jouw coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Hier gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
DeNachtwacht schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:38:
[...]

Sja ach meningen en ervaringen verschillen. Ik heb het nog even nagezocht:
ik heb nu 52 bestellingen gedaan
4 staan nog open
47 onbeschadigd ontvangen (max levertijd 2 maanden)
1 horlogebandje kapot ontvangen (via verkoper werd t niks, na dispute bij AliExpress snel geld terug gehad).

Maar goed het zegt allemaal weinig zodra je zelf 1 negatieve ervaring hebt ben je er snel weg. DX en BG heb ik zelf nog nooit wat besteld omdat ik nu al zo gewend ben aan AliExpress.
ik heb het ook even nagezocht bij Ali;

45 pagina's bestellingen 10 orders per pagina dus 450 bestellingen gedaan (van accu's van €220 tot een xbox controller stikker van 50 cent).
Daarvan 46 disputes geopend (zelfs de batterij van €220, geld terug gekregen)
Dus 10 procent van mijn orders.
Altijd netjes geholpen (door Ali)
Tegenwoordig, ga ik geen discussies meer aan met de verkopers, maak een filmpje (desnoods van mijn brievenbus als ik niks ontvangen had) zet een kort en een bondig verhaaltje van het probleem, en heb ongeveer 98% vergoed gekregen zonder dat ik maar iets heb terug gestuurd.
Dus, bij een probleem nooit aangeven dat je terug wilt sturen (hoe duur het ook is) en meteen een DUIDELIJK filmpje maken van je probleem.
Ik heb nu weer een dispute lopen over een tracking horloge voor kinderen, zodra je de simcard er in doet wordt het schermpje blauw en kan je er op tekenen.
Filmpje gemaakt, met eerst de sim in een oude Nokia stoppen, dit liet ik zien dat de sim werkt, vervolgens het horloge opgestart dat in het schermpje stond dat er een simcard in moest, weer uit gezet, sim er in, en daarna zie je duidelijk het probleem.
Filmpje in de laagste resolutie opgenomen en daarna uploaden, kan dan geen twijfel mogelijk zijn.
Verkoper heeft naar 2 dagen nog niks laten weten (dat is een goed teken) zo meteen gaat Ali beslissen en krijg dan mijn geld terug.
Ik kan ook een "Fast-Track Claim" doen, wat het dispute proces versneld, maar daar heb ik eigenlijk nooit gebruik van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Yorinn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:25:
[...]

En wat zei de helpdesk van AliExpress toen je ze dit vroeg? Zij weten vast wel welke voorwaarden / webshops verbonden zijn aan jouw coupon.
Ze zullen ongetwijfeld hetzelfde zeggen als wat er in de faq staat op AliExpress. Een faq wat voor mij niet duidelijk is en ik om die reden hier de vraag stel omdat hier 'ervaringsdeskundigen' zitten die me dit vast wel kunnen uitleggen in een paar zinnen wat naar ik hoop minder moeite kost dan het tikken van jouw bericht jou heeft gekost.
Ik denk .. dat ik de bon alleen kan gebruiken op producten die minimaal x aantal Euro kost. Nergens staat het aangegeven overigens in de app. Misschien dat het in de browser wel staat ..

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 12-09-2017 18:04 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De coupons vind je in de Aliexpress app onder het hamburger menu - My Wallet - My Select Coupons.

Ze werken alleen als het product een coupon icoon heeft https://sale.aliexpress.c...t_coupon_introduction.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
O88088 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:52:
Ik ben een fan van het merk Naturehike, en pas had ik twee microvezel handdoeken van dit merk ontvangen. Een kleintje waar ik 7 euro voor betaald heb, maar die ook voor ~4 euro bij Gearbest te krijgen is (dit zag ik later pas). Hij is ongeveer 40*80 en naar mijn mening van eng spul. Het voelt niet als een handdoek en ik vraag me ook af hoe goed hij vocht opneemt. Doordat hij erg compact is op te vouwen is deze bestemd om onderin m'n rugzak te verdwijnen zodat ik me na een regenbui oid een beetje kan afdrogen.
[afbeelding]
De ander was 11 euro (maat: ~80*130 oid) en het is echt een fijne handdoek. Het is m'n enige grote microvezel handdoek dus misschien is dit standaard, maar hij neemt vocht ontzettend makkelijk op. Ik ben gezegend met een redelijke hoeveelheid beenhaar, en met een normale katoenen handdoek moet ik flink wrijven om droog te worden. Met de microvezel handdoek hoef ik alleen te deppen en ik ben kurkdroog. Hij is ook heerlijk zacht en komt in leuke kleurtjes O+ ik overweeg om er meer te kopen, al vind ik 11 euro eigenlijk best duur.
[afbeelding]
Van hetzelfde merk verwacht ik over een week of twee ook nog een sporttas :+ als ik eenmaal een aardig merk heb gevonden ben ik er erg trouw aan. Hetzelfde geldt voor Xiaomi. Het wordt tijd dat ze me gaan sponsoren :+
Linkje van dat grote laken? Heb alles van Naturehike op GB bekeken maar zie em niet ;(

marco_sire@hotmail.com

• mongkut
Gearbest heeft ook zijn vleugels uitgeslagen op MP :'(

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mongkut schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:46:
Gearbest heeft ook zijn vleugels uitgeslagen op MP :'(
Ik vraag me af of dat daadwerkelijk Gearbest is of iemand die onder die naam heel veel advertenties aanmaakt en zijn/haar eigen url met refferal toestuurt wanneer je iets wilt kopen.

39

• grun93
  • Laatst online: 14:02
Ik vermoed dat het om deze gaat.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Fietsbel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:57:
[...]

Ik vraag me af of dat daadwerkelijk Gearbest is of iemand die onder die naam heel veel advertenties aanmaakt en zijn/haar eigen url met refferal toestuurt wanneer je iets wilt kopen.
Er is ook een FB pagina.
*knip* Als je weet dat er alleen referrals op deze pagina staan, waarom post je hem dan?

Als ik op een product klik, zie ik de volgende link.

Lijkt me een referral ......www.gearbest.com/wall-stickers/pp_302458.html?lkid=*referral*

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2017 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb wel een nieuwe ontdenkt van de week met Aliexpress

Hade het volgende besteld Xiaomi Wiha Set voor 22 euro, inmiddels is door populariteit de prijs flink omhoog geggaan en kreeg dan ook van de verkoper een mail of ik wilde annuleren ivm slechte leverbaarheid en vervolgens weer opnieuw bestellen als ze binnen kregen.

Aangegeven dat ik wel wacht tot ze binnen kwamen want de prijs flink gestegen is en prompt de volgende dag melding dat het product verstuurd is. Nu maar afwachten wat en hoe het binnen gaat komen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:15
Wasabi! schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:08:
[...]

Er is ook een FB pagina.
*knip*

Als ik op een product klik, zie ik de volgende link.

Lijkt me een referral ......www.gearbest.com/wall-stickers/pp_302458.html?lkid=*referral*
Zie ook vanaf hier dezelfde discussie:
dfrenner in "Mi Notebook Air"

Codes voor de korting werken overigens prima. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2017 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubman schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:13:

Hade het volgende besteld Xiaomi Wiha Set voor 22 euro, inmiddels is door populariteit de prijs flink omhoog geggaan en kreeg dan ook van de verkoper een mail of ik wilde annuleren ivm slechte leverbaarheid en vervolgens weer opnieuw bestellen als ze binnen kregen.

Aangegeven dat ik wel wacht tot ze binnen kwamen want de prijs flink gestegen is en prompt de volgende dag melding dat het product verstuurd is. Nu maar afwachten wat en hoe het binnen gaat komen.
Ik heb de set nu een paar weken. Mooie set in aluminium/kunststof behuizing met magnetische bits. De bits passen ook in de WOW Stick.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/data/attachments/100/100375-0cf57c6f188ed6cef6f0ccdfc06ac5fc.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/data/attachments/100/100376-851223bd7aa3cdc4aaac2588797d532c.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/data/attachments/100/100377-fa858e7fcee98373704dde0638c7586e.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/data/attachments/100/100378-d8536c75c722608a58bbf31228df7e61.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/data/attachments/100/100379-9659f9538c6b9c9f7a297d8d6aa0329e.jpg

(klik op foto's voor grote versie)

• mongkut
Chocoball schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:34:
[...]

Ik heb de set nu een paar weken. Mooie set in aluminium/kunststof behuizing met magnetische bits. De bits passen ook in de WOW Stick.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

ik heb al een tijdje deze set, en ben daar zéér over te spreken, geen slijtage, en handig in gebruik, en werkelijk alle bitjes die ik nodig heb.
En ook nog eens meer dan de helft goedkoper ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:54

-tom-562

Oliesjeik

Rubman schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:13:

Voor een vergelijkbare prijs heb je ook een bitset van WERA, bewezen goed :P

Vaak bu'j te bang!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kan de discussie over Marktplaats en referrals stoppen hier? Heeft niets met China-shopping te maken en is alleen maar vervelend om dit telkens te zien.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Chocoball schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:34:
[...]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Goeie, dan moet ik die WOW stick ook maar eens bestellen. Ben je daar tevreden over?
Vroeg mij al af of die compatibel zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
marco_sire schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:43:
[...]

Linkje van dat grote laken? Heb alles van Naturehike op GB bekeken maar zie em niet ;(
Bij Banggood hebben ze hem voor €9,30. https://www.banggood.com/...avel-Towel-p-1172027.html

Met een kortingscode (doet FOKNLBG het nog?) Kun je er misschien nog wat afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rubman schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:17:
[...]

Goeie, dan moet ik die WOW stick ook maar eens bestellen. Ben je daar tevreden over?
Vroeg mij al af of die compatibel zijn.
Ik heb 2 versies van de WOW Stick de basis versie en de Xiaomi 1FS. De basis versie heeft een wit rubberen coating en een hele rits bits. Wordt geleverd in een kartonnen kokertje.

De Xiaomi 1FS is van RVS en heeft 2 LED bij de kop om bij te schijnen. Tevens komt de 1FS met een handig opbergdoosje met magneetjes maar wel met minder bits dan de basis versie. Beiden werken op batterijen maar er is ook een oplaadbare versie met docking geloof ik.

Handig in gebruik alleen soms zitten schroefjes net te vast en moet je eerst even een kwartslag met de WOW Stick draaien zodat je ze daarna op batterijkracht kan losdraaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/attachments/img_6310-small-jpg.106276/

• mongkut
Chocoball schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:21:
[...]

Ik heb 2 versies van de WOW Stick de basis versie en de Xiaomi 1FS. De basis versie heeft een wit rubberen coating en een hele rits bits. Wordt geleverd in een kartonnen kokertje.

De Xiaomi 1FS is van RVS en heeft 2 LED bij de kop om bij te schijnen. Tevens komt de 1FS met een handig opbergdoosje met magneetjes maar wel met minder bits dan de basis versie. Beiden werken op batterijen maar er is ook een oplaadbare versie met docking geloof ik.

Handig in gebruik alleen soms zitten schroefjes net te vast en moet je eerst even een kwartslag met de WOW Stick draaien zodat je ze daarna op batterijkracht kan losdraaien.

[afbeelding]
en hoe zit het met het indraaien, draait hij niet gouw dol?
mongkut schreef op donderdag 14 september 2017 @ 01:00:
[...]

en hoe zit het met het indraaien, draait hij niet gouw dol?
Voordat het snel off-topic gaat worden. De WOW stick is niet zoals een accu schroef/boormachine waar je snel met de bit uitschiet terwijl de schroef al vastzit, daarvoor is deze stick niet krachtig genoeg.

De WOW stick is makkelijk voor het los- en vastdraaien van kleine schroefjes. Voor het loskrijgen of goed vastzetten van schroefjes gebruik ik soms de stick zonder motor of gewone kleine schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 17:18

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Weet iemand hoelang een verzending duurt bij Aliexpress?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:14:
Zie de topicstart, dit geldt ook voor AliExpress:
Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.
Mijn eigen ervaring, van een dag of 6 tot zeker ruim drie maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 15-09-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

hars73 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:24:
[...]

Zie de topicstart, dit geldt ook voor AliExpress:

[...]
Ik dacht misschien is er wel wat veranderd in de 3 jaar

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:27:
[...]

Ik dacht misschien is er wel wat veranderd in de 3 jaar
Verandering is er volgens mij ook door de samenwerking met PostNL maar dat geldt niet voor alle verkopers.

https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb dit op het oog om draadloos connectie te maken tussen pc en xbox one s controller.

Heb zelf (nog) geen evaring met chinese webwinkels (behalve Kinguin).

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchredgaming op 15-09-2017 14:34 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 13:40
Dutchredgaming schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:14:
Ik heb nog nooit langer dan 4 weken hoeven te wachten. 2 tot 3 weken gemiddeld hier (met ca 50 bestellingen)
Soms een dag of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Trichoglossus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:35:
[...]

Ik heb nog nooit langer dan 4 weken hoeven te wachten. 2 tot 3 weken gemiddeld hier (met ca 50 bestellingen)
Soms een dag of 10.
Via gratis verzenden?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hi8ks7.png

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 13:40
Ik betaal nooit voor verzending, tenzij het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik ga eigenlijk altijd voor de AliExpress Standard Shipping en daarmee heb ik bestellingen binnen 2/2,5 weken binnen. Gister een pakje bezorgd dat ik had besteld op 6 september dus het kan ook vrij 'snel'.
Pagina: 1 ... 166 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic