DeNachtwacht schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:38:
[...]
Sja ach meningen en ervaringen verschillen. Ik heb het nog even nagezocht:
ik heb nu 52 bestellingen gedaan
4 staan nog open
47 onbeschadigd ontvangen (max levertijd 2 maanden)
1 horlogebandje kapot ontvangen (via verkoper werd t niks, na dispute bij AliExpress snel geld terug gehad).
Maar goed het zegt allemaal weinig zodra je zelf 1 negatieve ervaring hebt ben je er snel weg. DX en BG heb ik zelf nog nooit wat besteld omdat ik nu al zo gewend ben aan AliExpress.
ik heb het ook even nagezocht bij Ali;
45 pagina's bestellingen 10 orders per pagina dus 450 bestellingen gedaan (van accu's van €220 tot een xbox controller stikker van 50 cent).
Daarvan 46 disputes geopend (zelfs de batterij van €220, geld terug gekregen)
Dus 10 procent van mijn orders.
Altijd netjes geholpen (door Ali)
Tegenwoordig, ga ik geen discussies meer aan met de verkopers, maak een filmpje (desnoods van mijn brievenbus als ik niks ontvangen had) zet een kort en een bondig verhaaltje van het probleem, en heb ongeveer 98% vergoed gekregen zonder dat ik maar iets heb terug gestuurd.
Dus, bij een probleem nooit aangeven dat je terug wilt sturen (hoe duur het ook is) en meteen een DUIDELIJK filmpje maken van je probleem.
Ik heb nu weer een dispute lopen over een tracking horloge voor kinderen, zodra je de simcard er in doet wordt het schermpje blauw en kan je er op tekenen.
Filmpje gemaakt, met eerst de sim in een oude Nokia stoppen, dit liet ik zien dat de sim werkt, vervolgens het horloge opgestart dat in het schermpje stond dat er een simcard in moest, weer uit gezet, sim er in, en daarna zie je duidelijk het probleem.
Filmpje in de laagste resolutie opgenomen en daarna uploaden, kan dan geen twijfel mogelijk zijn.
Verkoper heeft naar 2 dagen nog niks laten weten (dat is een goed teken) zo meteen gaat Ali beslissen en krijg dan mijn geld terug.
Ik kan ook een "Fast-Track Claim" doen, wat het dispute proces versneld, maar daar heb ik eigenlijk nooit gebruik van gemaakt.