• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 12:38
Waah schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

mwa.... niet echt betrouwbaar

"Please note, you can only earn reward points for orders over US $2. Orders which are cancelled due to security reasons are not valid to claim reward points."

Dus wordt volgens mij afgerond, en onder de 2 dollar geld het niet. En veel orders bij mij zijn laag. maar:
Total reward points: 240
A2 level member
Your level is higher than 84% of other users.

Krijg het idee dat veel mensen 1x wat bestellen en daarna nooit weer :+

EDIT: dat dacht ik al... heb ff alles opgeteld (13 pagina's :X ) en kom op 1080 euro... iets anders dan de 240 punten dus. Tussen Mei 2013 (eerste order) en nu. Dat puntensysteem is pas later ingevoegd.

250 euro per jaar dus gemiddeld. En daar zitten gelukkig ook veel orders tussen voor anderen en 1 telefoon.

Hoef nog niet te minderen dus gelukkig. Zit eigenlijks niets tussen wat achteraf niet nodig was.
Heel herkenbaar, alleen gaat het bij mij vaak in vlagen. Dan weer heel lang niet en dan weer opeens tien items in een week ofzo. Sinds ik 5 weken geleden gestopt ben met roken, heb ik die verslaving een beetje vervangen door bladeren op banggood en consorten :+

Gisteren had ik zomaar een Xiaomi Mi Pad 3 thuis :9
Maar ook 2 hygrometers besteld, 1 voor thuis en 1 voor op kantoor :')
Verschillende kabeltjes en bluetooth-transmitter besteld voor beamer setup in de slaapkamer.
Vanmorgen dan ook maar een hoes en glazen beschermding voor op de tablet.

Geen idee wat ik nu nog moet bestellen.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 11:05
Als ik een item via AliExpress vanuit Duitsland laat versturen hoef ik geen rekening te houden met mogelijke inklaringskosten toch?
Vraag het toch maar even voor de zekerheid :+

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08
MonkeyJohn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:14:
Als ik een item via AliExpress vanuit Duitsland laat versturen hoef ik geen rekening te houden met mogelijke inklaringskosten toch?
Vraag het toch maar even voor de zekerheid :+
Als die daadwerkelijk in Duitsland wordt verstuurd niet

Als die via Duitsland wordt verstuurd weet je het maar nooit

• MonkeyJohn
arwindezeeuw schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Als die daadwerkelijk in Duitsland wordt verstuurd niet

Als die via Duitsland wordt verstuurd weet je het maar nooit
Nouja ik kan een 'warehouse' selecteren en het product is dan iets duurder dan die van de China warehouse + dat ik moet kiezen tussen DHL_DE of de gewone duitse post met bijbehorende verzendkosten.
Misschien toch nog even de reviews goed doorzoeken of er mensen vanaf een ander warehouse dan china hebben laten bezorgen.

Edit: Russen die het laten bezorgen uit het Russische warehouse hebben het over korte levertijden van <5 dagen dus het lijkt vrij legit.

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeyJohn op 23-08-2017 19:48 ]

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:59
user-100 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:39:
Hier gisterenavond een soort gelijke e-mail ontvangen (voor een Digoo DG-YS11 5 opzetborstel setje)

# Wellicht is er daadwerkelijk een vertraging bij de douane.

[...]
Ik heb deze melding ook gekregen van BangGood (3 weken na dat ik de order plaatste) met de vraag of ik een refund wilde. Ik heb aangegeven dat ik het opnieuw verzonden wilde hebben maar daar is niet op gereageerd. Kreeg vervolgens een mail dat ik de refund kon verwachten binnen een paar dagen en dat gebeurde ook netjes.
Inmiddels kan ik het item (SJCAM SJ5000x) niet meer via China Warehouse bestellen.

Ik heb hem nu besteld via GearBest. Kijken of dat wel lukt.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-11 16:01
Nieuw leveringsrecord voor mij, 5 dagen inclusief weekend (AliExpress Standard Shipping) :9
Gaat om dit kussen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties verplaatst richting [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL. Mis je dus je reactie, kan het zijn dat die daar staat.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Hier toch een resend;

Dear,

Thanks for your email.

For your order, we have arranged to resend with a new order Axxxxxxxxxxxxxxxx.

It will take 7-20 business days to arrive your place.

Hope you can receive it soon.

Any further requirement,please feel free to contact us.

Yours truly,

Cora
ErikFeen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:25:
[...]

Ik heb deze melding ook gekregen van BangGood (3 weken na dat ik de order plaatste) met de vraag of ik een refund wilde. Ik heb aangegeven dat ik het opnieuw verzonden wilde hebben maar daar is niet op gereageerd. Kreeg vervolgens een mail dat ik de refund kon verwachten binnen een paar dagen en dat gebeurde ook netjes.
Inmiddels kan ik het item (SJCAM SJ5000x) niet meer via China Warehouse bestellen.

Ik heb hem nu besteld via GearBest. Kijken of dat wel lukt.

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Heeft iemand al recent wat ontvangen via Azerbeidzjan? Wacht nu al 40+ dagen...

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
earthknake schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:25:
Helaas niet, ik wacht al sinds 24 juni op 3 pakketjes. Gearbest heeft beloofd om het opnieuw te verzenden...hopelijk niet weer via dezelfde postdienst :'(

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Via aliexpress een Mi Band 2 besteld a 19 euro ex verzending. DHL vroeg 42,50 euro inklaring BTW e.d. Oorzaak: Verkoper had als waarde 95 euro vermeld aldus DHL.

Blijk je DHL te kunnen bellen: (088) 100 42 42 Kreeg ik zowaar een vriendelijke medewerker aan de lijn. Als ik een uitgesplitste factuur kon mailen, waarin verzendkosten apart vermeld staan waaruit blijkt dat En het product <22 euro kost en apart de verzendkosten vermeld dan konden zij dit doorgeven aan de Douane. En dan zou het aangepast kunnen worden. Let op dit kan alleen als het product zich nog buiten Europa bevind. En dat bevond het zich op dat moment nog.

DHL de volgende dag gebeld en gevraagd naar de status: die was niet bekend, en zou nagevraagd worden. Zij nemen met mij contact hierover op. Via tracking is over de douane status niet meer te zien dan dat het douane proces is afgehandeld.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 09:48
raginus3 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:42:
.......... en apart de verzendkosten vermeld ..........
ca 95+25=120*0,21=25,20+17=42,20 Euro, dat schiet lekker op.

Dit is inderdaad wat DHL verlangd, anders tellen zij de standaard verzendkosten erbij, alvorens de belasting wordt berekend. Met "free shipping" betaal je in dat geval 2x verzendkosten.
Daarom is het beter dat je een artikel nimmer met "free shipping" via DHL laat versturen.
Neem voor je besteld evt. contact op met de verkoper om deze kosten op het pakketlabel te laten noteren.

Ik merk vooral dat Ali verkopers soms de meest willekeurige waarden op het pakket vermelden, die niet lijken op de waarde die je hebt betaald. Waarom? ..... service, gemakzucht .... wie zal het zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 10:21 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

13art

Moderator Mobile
Medione1210 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Helaas niet, ik wacht al sinds 24 juni op 3 pakketjes. Gearbest heeft beloofd om het opnieuw te verzenden...hopelijk niet weer via dezelfde postdienst :'(
earthknake schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:25:
Via het forum van FOK en de gearbest support begrepen dat ze zich er bewust van zijn dat er ergens met een zending iets mis is gegaan. Er is contact opgenomen met Azerbeizdjan maar ze hebben nog niks terug gehoord.
Op FOK kan je in het gearbest support topic doorgeven dat je bestelling er nog niet is. Die persoon is bezig om te kijken of hij eerder een nieuwe zending kan regelen. Wat overigens vooralsnog niet lukt. Gearbest blijft vasthouden aan de 2 maanden voordat ze actie ondernemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 08:10

NSG

Je weet niks!

l3art schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

[...]

Via het forum van FOK en de gearbest support begrepen dat ze zich er bewust van zijn dat er ergens met een zending iets mis is gegaan. Er is contact opgenomen met Azerbeizdjan maar ze hebben nog niks terug gehoord.
Op FOK kan je in het gearbest support topic doorgeven dat je bestelling er nog niet is. Die persoon is bezig om te kijken of hij eerder een nieuwe zending kan regelen. Wat overigens vooralsnog niet lukt. Gearbest blijft vasthouden aan de 2 maanden voordat ze actie ondernemen.
Ik ben er nog steeds niet echt van overtuigd dat pakketjes met een AELxxxxxxxxxxNL tracking code met "Azerbaijan Air Mail" worden verzonden. Ten eerste levert "Azerbaijan Air Mail" erg weinig resultaten op, wanneer ik het intik op Google en meestal is het aan Gearbest gelinkt.

Ten tweede hangt track24.ru de naam "Aerotrans" aan deze tracking codes en met een google search beland ik dan op de volgende Chinese website (LET OP! Google bestempeld website als gevaarlijk).

Waar track24 alleen Shenzen toont, laat de chinese website ook zien dat mijn pakket vanuit Shenzen naar Hongkong is gegaan. Daarna loopt het dood, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat het daarna nog eens naar Azerbaijan is gegaan. Overigens heb ik mijn bestelling wel ontvangen (4-7 besteld en 2 weken later in huis). De verpakking heb ik helaas niet meer.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

13art

Moderator Mobile
NSG schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Ik ben er nog steeds niet echt van overtuigd dat pakketjes met een AELxxxxxxxxxxNL tracking code met "Azerbaijan Air Mail" worden verzonden.
Die Chinese website gaf bij mij dezelfde update als de andere sites (Departure from outward office of exchange). En verder gaat de update sinds de 19de niet. Daarnaast maakt het mij op zich niet uit waarmee het verzonden wordt of welke naam er aan gehangen wordt. Feit is wel dat er een lading pakketjes is die allemaal dezelfde periode verzonden zijn en allemaal niet aankomen en ergens zijn blijven hangen, althans zo lijkt het. Hopelijk komen ze er bij Gearbest binnenkort achter waar het fout gaat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• ditispaul
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03-2022

ditispaul

paulisdit

*knip* Dit topic is niet bedoelt voor aankoopadvies.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 24-08-2017 19:28 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Ik ben er nog steeds niet echt van overtuigd dat pakketjes met een AELxxxxxxxxxxNL tracking code met "Azerbaijan Air Mail" worden verzonden. Ten eerste levert "Azerbaijan Air Mail" erg weinig resultaten op, wanneer ik het intik op Google en meestal is het aan Gearbest gelinkt.

Ten tweede hangt track24.ru de naam "Aerotrans" aan deze tracking codes en met een google search beland ik dan op de volgende Chinese website (LET OP! Google bestempeld website als gevaarlijk).

Waar track24 alleen Shenzen toont, laat de chinese website ook zien dat mijn pakket vanuit Shenzen naar Hongkong is gegaan. Daarna loopt het dood, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat het daarna nog eens naar Azerbaijan is gegaan. Overigens heb ik mijn bestelling wel ontvangen (4-7 besteld en 2 weken later in huis). De verpakking heb ik helaas niet meer.
Je denkt toch niet dat Azerbaijan Air Mail ook echt via Azerbaijan gaat?

Ik kan vanuit Shenzhen pakketjes versturen met verschillende diensten, waaronder Swedish Post, PostNL, HK Post, Malaysia Post, etc etc. Dat wil niet zeggen dat het pakketje ook echt via dan land gaat. Het is puur de dienst.

(ja, soms gaat het via een depot van dat land maar even vaak ook niet)
[...]
Zoals ik al eerder gemeld had hoef je niet naar die Chinese website maar kun je de status ook nagaan op https://en.trackitonline.ru/ i.p.v. track24.ru. Trackonline geeft betere informatie dan track24.ru.

Overigens heeft Gearbest alweer afscheid genomen van Azjerbaijan Air Mail maar dat helpt helaas mijn zendingen die al in Nederland liggen niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

Quad

Doof

Chocoball schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Zoals ik al eerder gemeld had hoef je niet naar die Chinese website maar kun je de status ook nagaan op https://en.trackitonline.ru/ i.p.v. track24.ru. Trackonline geeft betere informatie dan track24.ru.

Overigens heeft Gearbest alweer afscheid genomen van Azjerbaijan Air Mail maar dat helpt helaas mijn zendingen die al in Nederland liggen niet.
Laatste bestelling van Gearbest verloopt via Royal Mail UK.
Besteld 15-08, verzonden 16-08, in Engeland aangekomen op 23-08 en vandaag verstuurd naar Rotterdam. Dus die komt volgende week wel ergens binnen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
[...]

Heb jij er ook last van dat pakketten al weken, in mijn geval 5 weken al in Nederland liggen en er sindsdien niets meer van hoor of zie... :P
krissie100 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:32:
[...]

Heb jij er ook last van dat pakketten al weken, in mijn geval 5 weken al in Nederland liggen en er sindsdien niets meer van hoor of zie... :P
Overigens als je nog 50 extra GB punten wilt vangen moet je even je beklag doen bij de klantenservice van Gearbest. Na 25 werkdagen kan ik al een klacht indienen dat mijn zending niet ontvangen is maar zij gaan uit van 2 maanden dus in mijn geval moet het uiterlijk 17 september ontvangen zijn en anders komen ze met een "gepaste oplossing" die we allemaal kennen. Lijkt wel weer de begindagen dat ik met China shoppen begon.

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Iemand ervaring met het terugvorderen van BTW en de daarover heen berekende administratie kosten?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 13:23
raginus3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:05:
Iemand ervaring met het terugvorderen van BTW en de daarover heen berekende administratie kosten?
Nog niet, maar weet ook niet of ik dat ga doen. https://twitter.com/Kolhorncity/status/900664822286692355

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 12:44
Dat had ik woensdag hier al gemeld. ;)
PostNL en iets uit laten zoeken.... pfff.

En dat kan alleen schriftelijk rechtstreeks bij de Douane. :( Ik had er geen zin in voor 15 euro, veel te veel moeite. En het liefst aangetekend versturen, anders zeggen ze misschien dat ze het niet ontvangen hebben.

https://www.belastingdien...gbedrag_internetaankopen/

Vandaag tevens binnen 2x BlitzWolf BWS9 18 USB charger van BangGood in 8 dagen tijd vanaf bestelmoment. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wasabi! op 25-08-2017 09:35 ]

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-10 15:37
hallo,

ik zie op gearbest een product wat ik graag wil
en het is mogelijk om het het van de UK te laten bezorgen van plaats China of Hongkong

maar nu vraag ik me af sinds de uk niet meer bij de EU zit moet je daar import kosten en inklaringosten voor betalen

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-11 11:51
Leon-B schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:34:
maar nu vraag ik me af sinds de uk niet meer bij de EU zit moet je daar import kosten en inklaringosten voor betalen
euh.....klok en klepel?
For the UK to leave the EU it had to invoke Article 50 of the Lisbon Treaty which gives the two sides two years to agree the terms of the split. Theresa May triggered this process on 29 March, meaning the UK is scheduled to leave on Friday, 29 March 2019. It can be extended if all 28 EU members agree, but at the moment all sides are focusing on that date as being the key one.
bron http://www.bbc.com/news/uk-politics-32810887

tot die tijd dus de gewone regels voor binnen de EU.
http://www.invoercalculator.nl/

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Leon-B schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:34:
hallo,

ik zie op gearbest een product wat ik graag wil
en het is mogelijk om het het van de UK te laten bezorgen van plaats China of Hongkong

Sinds wanneer zit de UK niet meer bij de EU? Scheiding is aangevraagd, is nog niet definitief :). We hebben nog steeds een douane unie met UK erbij dus no problem, tenzij je bestelling 1,5 jaar op zich laat wachten.

• Leon-B
  • Laatst online: 27-10 15:37
Kluutmaran schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Sinds wanneer zit de UK niet meer bij de EU? Scheiding is aangevraagd, is nog niet definitief :). We hebben nog steeds een douane unie met UK erbij dus no problem, tenzij je bestelling 1,5 jaar op zich laat wachten.
TheOmen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

euh.....klok en klepel?

[...]

bron http://www.bbc.com/news/uk-politics-32810887

tot die tijd dus de gewone regels voor binnen de EU.
http://www.invoercalculator.nl/
sorry ik dacht echt dat de UK al uit de EU was ...
ik ben blijkbaar slecht geinformeerd(of gewoon helemaal er niets van begrepen ...)

bedankt voor het antwoorden :)

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

DHL geeft vanochtend in een email aan dat ik de BTW kan terugvorderen maar de administratiekosten en de daarover betekende btw zou ik dan zo ie zo kwijt zijn.
Pakket laten afleveren bij DHL in Utrecht en even langs gefietst. Blijkt dat de verkoper een totaal bedrag van 28,50 had vermeld. En ja dan hoort DHL de kassa al rinkelen want 23,50 administratiekosten.

Ik neem mijn verlies en wens DHL veel geluk met mijn Mi Band 2. Volgens de medewerker worden dergelijke goederen vernietigd. Als de verkoper ze niet retour vraagt. Ik zal bij Ali nog even tekst en uitleg geven aan de verkoper.

(Lokale winkel kan voordelen hebben ;-) )

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
[...]

Zelf heb ik Xiaomi Mi Wifi 300M Amplifier 2 besteld bij GearBest.
Wanneer ik en.trackitonline.ru gebruik om pakket te traceren zie ik dat pakket op 7 augustus eerst is gearriveerd bij post office en vervolgens Custom Clearance.

Gaat om een product van € 6 dus waarom zou dit bij de douane worden vast gehouden.

Iemand advies?

• elinx
Niet vertrouwen op tracking en briefjes in de brievenbus, maar bij het afhaalpunt gaan informeren, zodra je denkt dat het bezorgd zou kunnen zijn. In jouw geval zou ik dat va ongeveer 14 augustus hebben gedaan.

Waarom?
Als het brievenpost betreft (wat toch net weer niet door de brievenbus past) zit er geen NL tracking op en blijft da laatste status staan.
Mocht hij op het afhaalpunt afgeleverd zijn dan blijft het pakket daar 14 dagen liggen waarna het weer richting sorteercentrum "verdwijnt"

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 25-08-2017 17:12 ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 14:15

mark-k

AKA markkNL

Tegenwoordig rij ik elke week even langs het afhaalpunt als ik nog iets mis want het gaat hier echt vaak fout. Dat bleek helaas laatst zelfs niet genoeg, postnl was zo knap om van een 5 een 1 te maken, mn pakje dus bij een ander punt in te leveren en het briefje aan de andere kant van de stad in de bus te gooien. Tracking werkte uiteraard niet want verkeerde postcode in het systeem.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

Quad

Doof

Quad schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Laatste bestelling van Gearbest verloopt via Royal Mail UK.
Besteld 15-08, verzonden 16-08, in Engeland aangekomen op 23-08 en vandaag verstuurd naar Rotterdam. Dus die komt volgende week wel ergens binnen.
Vandaag wordt het bezorgd door Postnl, redelijk vlot dus. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 12:58
Ik heb een zwenkarm gekocht om in de schuur te fungeren als stand voor mijn ipad. De ipad houder had ik al eens eerder gekocht, maar ik had niet een goede manier gevonden om te monteren.

ipad standaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v1YSydXMNlgwzhmXdUaMcNeu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d6wcU4gtooGn8VX65DhwfgSL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXjv2OJrahAKPBvNHIhNIVjp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ebIhUOnq5bdoHfUHeZF7nrpp/thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PjotrStroganov op 26-08-2017 13:38 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:18
Bedankt voor je reactie.

Na nog wat langer oa op Ebay toch nog op Aliexpress kunnen vinden. :*) Wel onbekende store en geen reviews, mocht het misgaan kan ik altijd nog Aliexpress zelf in schakelen. Laten we van het positieve uitgaan. :)

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
weet iemand hoe het met de douane handeling gaat hier in NL met ePacket (van uit China) ?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kendo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:37:
Ik ben ook weer even wezen shoppen bij aliexpress.

Ik heb al 2 jaar een set reserve koplampen liggen die ik nog steeds eens moest retrofitten voor xenon.
Ik probeer altijd onder of rond de €20 te blijven bij afzonderlijke verkopers. En dat kost nog best wat moeite.

2x 2,5" projectoren
2x 3" projectoren
2x shrouds voor 2,5" zilver
2x shrouds voor 3" black
2x shrouds voor 3" zilver + montage halo ringen
2x adapter ringen voor shrouds 2,5" -> 3"
2x COB LED haloringen 3"
4x H1 xenon lampen 4300k
2x AC ballast 35w
2x LED projector H11 mistlamp 6000k
1x DRL controller/dimmer
4x T10 LED

Allemaal bij verschillende verkopers en bij allen onder de €20.
En nu begint het vervelende wachten. Ik verwacht de eerste items eind week 34 - 35 binnen te krijgen. En dan begint mijn vakantie ook. Zul je net zien dat de eerste items die ik nodig heb weer weken lang op zich laten wachten. Maar wanneer ik mijn bestel historie er op na sla, dan zijn de laatste 20 bestellingen zo'n beetje allemaal binnen 3 weken afgeleverd.

Ik zou even snel wat bestellen, maar het heeft zo'n beetje de hele middag en avond in beslag genomen. Ik wil nog wel eens afdwalen bij leuke items waar ik helemaal niet naar zocht. :+
Het werd dus begin week 34. Dinsdag 22-8 verschenen de eerste pakketjes. En zaterdag 26-8 zijn de laatste pakketjes afgeleverd. Volgens verwachting allemaal tussen de 9 en 14 dagen. Zo'n beetje de standaard, wanneer ik de bestellingen van het laatste jaar erbij pak.

Maar wel weer wat willekeur in bezorg methode. Piepkleine pakketjes aan de deur. En grote pakketten zo in de brievenbus(pasten maar net)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

China shopping? Strik genomen niet, of toch wel? >:)

Bestel regelmatig allerlei Arduino knutselspul, breadboard, montagemateriaal, klein elektronica, etc. via BG, AE en/of eBay.
Gewoon omdat dat die spullen toch vrijwel allemaal "Made in China" zijn en alhier wel verkocht worden, maar dan vaak veel duurder. En dat het 2-4 weken duurt, voordat het aankomt, vind ik niet zo'n probleem.

Wat schetst mijn verbazing; vorige week had amazon.de wat breadboard (merk: 'elegoo') en jumper cable setjes in de aanbieding. En nog bijzonderder; het was via amazon.de goedkoper dan via eBay, AE of BG! :Y
En uiteraard, na 4 dagen in huis.

M.a.w. altijd blijven opletten, waar en wat je koopt/besteld. :)

Mooie Plaatjes   

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 09:38
mongkut schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:47:
weet iemand hoe het met de douane handeling gaat hier in NL met ePacket (van uit China) ?
Hetzelfde als alle andere koeriers die zelf geen aangifte doen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm dit wordt toch wel een gevaarlijke verslaving... Ik kon even niet slapen en een kwartiertje later 3 aankopen gedaan bij ome Ali :S

Een lichtgewicht regenbroek
2 front/back covertjes voor mijn telefoon.
En een nieuw hoesje voor de telefoon.

Zucht...

youtube.com/@hisrep

• MonkeyJohn
Hoe kijkt de douane eigenlijk naar wanneer je moet betalen?
Als ik een bestelling doe bij 1 shop met een product van €18 en een product van €7, gaat het om de totale waarde van de inhoud van het pakketje (€25) of kijken ze naar de individuele waarde van de 2 verschillende producten?

Overigens ook een bestelling gedaan die wordt verstuurd vanuit een Duitse opslag (zegt men) via DHL en ik heb binnen 24u een tracking nummer gekregen. Er werd een levertijd van 7 - 20 dagen aangegeven maar als het ècht vanuit Duitsland wordt verstuurd verwacht ik het met DHL eind deze week eigenlijk al wel in huis te hebben ;)

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-11 18:17
MonkeyJohn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:44:
Als ik een bestelling doe bij 1 shop met een product van €18 en een product van €7, gaat het om de totale waarde van de inhoud van het pakketje (€25) of kijken ze naar de individuele waarde van de 2 verschillende producten?

Overigens ook een bestelling gedaan die wordt verstuurd vanuit een Duitse opslag (zegt men) via DHL en ik heb binnen 24u een tracking nummer gekregen. Er werd een levertijd van 7 - 20 dagen aangegeven maar als het ècht vanuit Duitsland wordt verstuurd verwacht ik het met DHL eind deze week eigenlijk al wel in huis te hebben ;)
Als het in hetzelfde pakketje zit, wordt het € 25,- en is de kans aanwezig dat je extra mag betalen.

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 22:27
wie ng een goede gaming muis zoekt, logitech g102, dezelfde muis als de g pro maar dan voor asian market, zelfde muis alleen andere naam.
de muis kost 24 euro en voor dat geld is er echt geen betere muis, ben er echt super blij. mee.
ik heb ook 6 zowies dus het is niet dat ikvoorheen geen goede muis gewent was.

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Het wordt weer interessant om in China te kopen, de euro staat sinds vandaag op ruim $ 1,20 en stijgt nog.

• Neyluzz
  • Laatst online: 06-11 14:38
MonkeyJohn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:44:

Totale waarde ex verzend en verzekeringskosten https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

• Alexknl
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
wie ng een goede gaming muis zoekt, logitech g102, dezelfde muis als de g pro maar dan voor asian market, zelfde muis alleen andere naam.
de muis kost 24 euro en voor dat geld is er echt geen betere muis, ben er echt super blij. mee.
Thnx voor de tip. Heb je nog douanekosten moeten betalen?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
Blijft de vraag wanneer ze die grens van 22 euro eens gaan opheffen.
Je kunt nu dus "gratis" bv 10x iets apart bestellen van € 21 per stuk maar niet 1x van € 25 zonder kosten.
Hoe valt dat uit te leggen in deze tijd dat je bijna alles online kunt bestellen?

Gaan andere EU landen ook zo met geïmporteerde goederen om?

• m3gA
HoppyF schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Blijft de vraag wanneer ze die grens van 22 euro eens gaan opheffen.
Je kunt nu dus "gratis" bv 10x iets apart bestellen van € 21 per stuk maar niet 1x van € 25 zonder kosten.
Hoe valt dat uit te leggen in deze tijd dat je bijna alles online kunt bestellen?

Gaan andere EU landen ook zo met geïmporteerde goederen om?
De EU wil zelf de vrijstelling / 22 euro drempel afschaffen. Dan moet je voor alles betalen. Hopelijk gaat dat niet door.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
Voor de goede orde, het gaat om [deze]

Edit 1: Geen idee hoe betrouwbaar de volgende website is, maar daar is dit model 25 dollar, waardoor je net onder de 22 euro grens blijft: https://www.fasttech.com/products/1512/10036266/8354500 .

(Edit 2: Ebay $22.50)

[ Voor 13% gewijzigd door floriz87 op 29-08-2017 14:40 ]

• Alexknl
floriz87 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Voor de goede orde, het gaat om [deze]
Deze heb ik ook besteld. Ben benieuwd of ik nog extra kosten kwijt ben aan douane.

• MonkeyJohn
m3gA schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

De EU wil zelf de vrijstelling / 22 euro drempel afschaffen. Dan moet je voor alles betalen. Hopelijk gaat dat niet door.
Pfff op die manier hopelijk niet nee, zit je met elke bestelling straks ook vast aan €13 inklaringskosten bij PostNL :/

• Ossi
[...]

Euhw :(
Krijg je alleen maar weer meer tussenhandelaren. Fictieve banen, net als de meeste managers die we zogenaamd nodig hebben :')

• elinx
MonkeyJohn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Pfff op die manier hopelijk niet nee, zit je met elke bestelling straks ook vast aan €13 inklaringskosten bij PostNL :/
Dat is de vraag, want volgens mij wordt de afdracht ervan gelegd bij degenen die de artikelen verzenden en niet meer bij de ontvanger.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
elinx schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:52:
[...]
Dat is de vraag, want volgens mij wordt de afdracht ervan gelegd bij degenen die de artikelen verzenden en niet meer bij de ontvanger.
Dan wordt het wellicht ook minder interessant om in China en dergelijke te bestellen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• HellBeast
  • Laatst online: 06-11 12:03

HellBeast

Oh My GoT!

[...]

Heb je hiervan een bron?

Beauty is in the eye of the beerholder

• elinx
https://www.rtlz.nl/busin...-kan-flink-duurder-worden
http://www.detailhandel.n...0BTW-vereenvoudiging.html
http://www.detailhandel.n...%20over%20de%20grens.html
dodge_911 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:05:......
Dan wordt het wellicht ook minder interessant om in China en dergelijke te bestellen.
Ook dat is maar de vraag, want als er alleen BTW betaald moet worden over kleine bedragen en niet meer de 13 Euro administratiekosten voor inklaren, denk ik dat het nog meevalt.
Anders wordt het bij de grotere uitgaven voor bv telefoons ed. die er nu nog vaak doorheen komen via allerhande wegen. Die prijzen worden 21% hoger.

[ Voor 62% gewijzigd door elinx op 29-08-2017 15:56 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bedankt voor de bronnen. Ik snap het argument niet zo. Ze willen de BTW verplichten, omdat er fraude wordt gepleegd. De verzenders geven soms foutieve waardes op.

Dus dan gaan we standaard BTW heffen op alles als oplossing. Maar dat zal de verzenders er toch niet van weerhouden om alsnog foutieve waardes op te geven en te frauderen?

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daar niet op gaan controleren, dus veranderen dan de "inklaringskosten" naar "waarde steekproefkosten"?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

HellBeast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
De verzenders geven soms foutieve waardes op.
Maak daar bij aankopen van boven de €22 maar van:
De verzenders geven soms correcte waardes op.
;)
HellBeast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
Maar dat zal de verzenders er toch niet van weerhouden om alsnog foutieve waardes op te geven en te frauderen?
Nou als je over alles belasting van 21% moet betalen is het eigenlijk voor al die kleine meuk tussen de €22-€75 veel schappelijker en zal men dus eerder geneigd zijn eerlijke waardes op te geven. Dan hoeven ze zich voor de fraude alleen nog maar te richten op de echt grote aankopen, waar er sowieso veel minder van zijn.

Ik denk dus dat het systeem er wel beter van kan worden voor iedereen.

youtube.com/@hisrep

• Vlizzjeffrey
Alexknl schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Thnx voor de tip. Heb je nog douanekosten moeten betalen?
Hi, nee, geen douane kosten, ik heb hem van ebay, van verkoper uit zuid korea:

http://www.ebay.com/itm/l...ksid=p2060353.m2749.l2649

van deze verkopen heb ik er ook een paar gekocht, die is het goedkoopst.:
http://www.ebay.com/itm/L...m:mkeLsTALQoclYvjQYvd1pAA

Binnen een week had ik de muis thuis.

[ Voor 21% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 29-08-2017 17:45 ]

• Vlizzjeffrey
Alexknl schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Deze heb ik ook besteld. Ben benieuwd of ik nog extra kosten kwijt ben aan douane.
waarschijnlijk ben je niets extra kwijt, en de muis, die is echt geweldig
Hij heeft geen braided cable zoals de g pro, wat ik juist een voordeel vind, gewoon een rubberen kabel.

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:59
elinx schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

https://www.rtlz.nl/busin...-kan-flink-duurder-worden
http://www.detailhandel.n...0BTW-vereenvoudiging.html
http://www.detailhandel.n...%20over%20de%20grens.html

[...]
Ook dat is maar de vraag, want als er alleen BTW betaald moet worden over kleine bedragen en niet meer de 13 Euro administratiekosten voor inklaren, denk ik dat het nog meevalt.
Anders wordt het bij de grotere uitgaven voor bv telefoons ed. die er nu nog vaak doorheen komen via allerhande wegen. Die prijzen worden 21% hoger.
Ik denk dat die kosten voor administratie blijven helaas. De BTW is voor de staat en de vervoerder zal niet voor niets het administratieve werk doen verwacht ik. Dus uiteindelijk kassa voor de staat en de vervoerders.

• MonkeyJohn
Precies, waarom zou PostNL die inklaringskosten gaan schrappen als ze dan juist voor meer pakketjes de BTW moeten gaan voorschieten met al het bijbehorende administratieve werk?

• HoppyF
DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Maak daar bij aankopen van boven de €22 maar van:

[...]

;)

[...]

Nou als je over alles belasting van 21% moet betalen is het eigenlijk voor al die kleine meuk tussen de €22-€75 veel schappelijker en zal men dus eerder geneigd zijn eerlijke waardes op te geven. Dan hoeven ze zich voor de fraude alleen nog maar te richten op de echt grote aankopen, waar er sowieso veel minder van zijn.

Ik denk dus dat het systeem er wel beter van kan worden voor iedereen.
Ik wel best standaard 21% BTW gaan betalen over kleine aankopen uit China.
Overige importkosten of andere onzinheffingen moeten dan verdwijnen.
Dit geldt ook voor de BTW uit het land van herkomst (hier China) want dubbel BTW heffen mag niet.
Je betaalt dus BTW uit het land waar je spullen vandaan komen of de BTW hier.

• Ossi
HoppyF schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Ik wel best standaard 21% BTW gaan betalen over kleine aankopen uit China.
Overige importkosten of andere onzinheffingen moeten dan verdwijnen.
Dit geldt ook voor de BTW uit het land van herkomst (hier China) want dubbel BTW heffen mag niet.
Je betaalt dus BTW uit het land waar je spullen vandaan komen of de BTW hier.
Ja maar die vlieger gaat natuurlijk niet op. Het komt er bovenop, plus inklaringskosten.
Mocht dit ingevoerd gaan worden dan zullen de Chinese sites het via belastingparadijsjes moeten proberen. Grijze import zeg maar, anders kunnen die sites wel opdoeken. :(

Ik heb het artikel gelezen op rtlz, detailhandel Nederland staat te popelen om dit ingevoerd te krijgen. Van zaken als de Blokker/Xenos/Action en andere prullariawinkels kan ik het me goed voorstellen. Die worden inderdaad benadeeld. Alleen worden wij door hen benadeeld aangezien ze alleen maar een tussenpersoon zijn. ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Ossi op 29-08-2017 21:00 ]

• HoppyF
Ossi schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Ja maar die vlieger gaat natuurlijk niet op. Het komt er bovenop, plus inklaringskosten.
Mocht dit ingevoerd gaan worden dan zullen de Chinese sites het via belastingparadijsjes moeten proberen. Grijze import zeg maar, anders kunnen die sites wel opdoeken. :(

Ik heb het artikel gelezen op rtlz, detailhandel Nederland staat te popelen om dit ingevoerd te krijgen. Van zaken als de Blokker/Xenos/Action en andere prullariawinkels kan ik het me goed voorstellen. Die worden inderdaad benadeeld. Alleen worden wij door hen benadeeld aangezien ze alleen maar een tussenpersoon zijn. ;w
Bescherming van de eigen markt is ongewenst.
Laat dit aan ondernemers zelf over in binnen en buitenland.
Gelijke rechten is onzin want die bestaan niet. De BTW hier is 21% maar in andere landen weer anders.
Nogmaals ik wil best BTW betalen ook voor goedkope artikelen maar dan zonder inklaringskosten want dat is dan niet meer nodig.
Winkels als Action lopen als een trein ondanks dat zij BTW heffen en moeten importeren.
Het grootste deel van de spullen komt gewoon uit China dat is bekend.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:35
Ik zie niet in waarom ik de winkels hier moet gaan spekken, terwijl dezelfde artikelen in China een heel stuk goedkoper zijn. En de winkels hier kopen ze nog in bulk in, en maken aardige winsten daarop.

Bv een cx10 drone in China 11 euro, en bij bol 38 euro.

• Ossi
HoppyF schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Bescherming van de eigen markt is ongewenst.
Laat dit aan ondernemers zelf over in binnen en buitenland.
Gelijke rechten is onzin want die bestaan niet. De BTW hier is 21% maar in andere landen weer anders.
Nogmaals ik wil best BTW betalen ook voor goedkope artikelen maar dan zonder inklaringskosten want dat is dan niet meer nodig.
Winkels als Action lopen als een trein ondanks dat zij BTW heffen en moeten importeren.
Het grootste deel van de spullen komt gewoon uit China dat is bekend.
Jij wil dus dat "winkels" in het buitenland de Nederlandse BTW gaan heffen voor Nederlanders en dat geld overmaken naar onze Belastingdienst? Dat gaat natuurlijk nooit werken. Aan pakketjes kun je niet zien van welke winkel het is, dus is het niet mogelijk om te bepalen of er al BTW is betaald of niet.

Of het laten afhandelen door Nederlandse partijen a la PostNL, maar die gaan dat echt niet gratis doen. Dus inklaringskosten.

• Vlizzjeffrey
*knip* Dit valt onder belastingontduiking en wordt niet besproken in dit topic, noch ergens anders op Tweakers.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2017 13:27 ]

• Vlizzjeffrey
en die chineze verkopers betalen toch ook gewoon belasting in hun land, dus dat ze geen belasting betalen is ook onzin, zoeken gewoon weer een maniertje om de burger geld afhandig te maken.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Vlizzjeffrey schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:39:
en die chineze verkopers betalen toch ook gewoon belasting in hun land, dus dat ze geen belasting betalen is ook onzin, zoeken gewoon weer een maniertje om de burger geld afhandig te maken.
de meeste verkopers betalen geen belasting over de producten die ze exporteren

Misschien moet je je eens inlezen over wat het nou inhoud. Een ondernemer die goederen importeerd via de normale weg moet daarover BTW / invoerrechten betalen.
Jij als kleine consument die direct uit China besteld hoort dat ook te doen (boven de 22,-)
Dat is puur om concurrentie vervalsing etc tegen te gaan, heeft niks met "burgertje pesten" te maken.

• elinx
Ossi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:16:
......
Of het laten afhandelen door Nederlandse partijen a la PostNL, maar die gaan dat echt niet gratis doen. Dus inklaringskosten.
De hele maatregel gaat juist om het vereenvoudigen van de btw afdracht binnen Europa en niet meer per individueel land. Zoals jij het nu aangeeft blijft alles bij het oude.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er ergens in Europa een vertegenwoordiger (noem het EU warehouse) de afdracht van de btw en evt ander invoerkosten gaat afhandelen voor de goederen die naar consumenten in Nederland gaan. Deze kosten worden al in de webshop aangegeven en verrekend als het verzendadres wordt ingegeven. Dus feitelijk precies hetzelfde als je in een Europese webshop zou bestellen.
Natuurlijk werkt een dergelijke vertegenwoordiger ook niet voor niks, maar het zal geen 13 Euro per pakketje zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 30-08-2017 11:07 ]

• Ossi
elinx schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
De hele maatregel gaat juist om het vereenvoudigen van de btw afdracht binnen Europa en niet meer per individueel land. Zoals jij het nu aangeeft blijft alles bij het oude.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er ergens in Europa een vertegenwoordiger (noem het EU warehouse) de afdracht van de btw en evt ander invoerkosten gaat afhandelen voor de goederen die naar consumenten in Nederland gaan. Deze kosten worden al in de webshop aangegeven en verrekend als het verzendadres wordt ingegeven. Dus feitelijk precies hetzelfde als je in een Europese webshop zou bestellen.
Natuurlijk werkt een dergelijke vertegenwoordiger ook niet voor niks, maar het zal geen 13 Euro per pakketje zijn.
Als het al ingevoerd gaat worden (grote kans aangezien het extra geld oplevert :'( ) Is het inderdaad te hopen dat Banggood en consorten het op deze manier gaan doen. De vraag is alleen wat er gebeurt als je het toch via een andere partij doet. Zal nu elk pakketje afgevangen worden? Sterkte daarmee PostNL. 8)7

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04:30
Standaard btw heb ik weinig moeite mee, maar ik voorzie ook standaard kosten voor de inklaring. Daarnaast zie ik niet hoe deze maatregel geen fraude in de hand werkt, als je een goed besteld dan gaat de Chinees toch als nog een veel lagere waarde vermelden om concurrentiepositie zoveel mogelijk aan te houden?

• m3gA
Sheva schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:40:
Standaard btw heb ik weinig moeite mee, maar ik voorzie ook standaard kosten voor de inklaring. Daarnaast zie ik niet hoe deze maatregel geen fraude in de hand werkt, als je een goed besteld dan gaat de Chinees toch als nog een veel lagere waarde vermelden om concurrentiepositie zoveel mogelijk aan te houden?
Fraude met waarde zul je altijd hebben. De EU wil het gewoon onaantrekkelijk maken om iets buiten de EU te bestellen. Met inklaringskosten hebben ze al een aardige drempel.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[uit de pre-vrije EU handel verhalenbundel]
Ossi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

. Zal nu elk pakketje afgevangen worden? Sterkte daarmee PostNL. 8)7
Vroegâh, nog voordat er vrij handelsverkeer was binnen de EU en we nog onze eigen muntjes hadden (Guldens, Deutsche Mark, Schillingen, Lires, etc), bestelde ik ook al dingen in het buitenland. :Y
Dat waren de tijden dat er forse verschillen waren tussen computeronderdelen hier in Nederland versus onze Oosterburen.
Zelfs zo schokkend (die prijsverschillen), dat af en toen een ritje met de auto, helemaal tot ergens in Duitsland, lonend was om je computerspullen hier te krijgen.

Complete floppy disk stations voor een TRS-80 bijvoorbeeld. Of een set echte walkie talkies (destijds in NL werkende op illegale frequenties). 8)

Maar liet je de spullen per post komen, dan krijg je altijd een zooi aan douaneformulieren via de PTT, die je braaf moest invullen en dan begon het lange wachten... En ja, administratiekosten + de Nederlandse BTW kwamen erbij. En dan maar hopen dat de Duitse verzender de juiste prijzen had vermeld, exclusief de Duitse MwSt.

Tja, die EU is zo gek nog niet... En al diegenen die tegen de EU zijn, verklaar ik voor gek. :+

Mooie Plaatjes   

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 15:19
Mijn stofzuiger van gearbest komt uit "hongarije".

De chinashops zetten gewoon een warehouse neer binnen de EU, en maken een dealtje met het betreffende land. Hoe meer schimmige corrupte landen in de EU (hallo oekraine)... hoe beter het zaken doen is voor ons.

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/avatar_151e5ab99dca_128.png

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kan de discussie over belasting stoppen hier? Dit gaat om een vrij oud artikel uit december. Willen jullie daar wel verder over discussiëren, mag dit in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2017 15:02 ]

Michel

• Vlizzjeffrey
*knip* Deze discussie is hier niet relevant. Wil je hierop verder discussieren, kan er in AWM een nieuw topic worden aangemaakt.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2017 17:18 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Op banggood kun je de Yeelight RGB versie nu voor 10,84 scoren met couponcode : SLB289
Wel heel erg goedkoop. Doe er je voordeel mee zo lang de code geldig is! ;)

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 22:43
HellBeast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:42:
Op banggood kun je de Yeelight RGB versie nu voor 10,84 scoren met couponcode : SLB289
Hij is helaas al op: "this coupon can only be used 1000 times"

Maar tnx anyway :)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Call of Duty schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Ok, dat is jammer.

Bij Tomtop heb ik ook een kortingscode: PXY5
Daarmee is hij dan iets duurder: 11,37. Maar nog best te doen. :P

Referral verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2017 19:57 ]

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
HellBeast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:42:
was ik nog mooi op tijd! was er naar opzoek, mooie prijs zo! dank!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

pipodejunk schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

was ik nog mooi op tijd! was er naar opzoek, mooie prijs zo! dank!
Graag gedaan!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Call of Duty schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Ga even naar deze pagina https://www.banggood.com/collection-3918.html en op de middelste 15% kun je, als je bent ingelogd een persoonlijke 15% code krijgen. Scheelt alsnog €2,27 per lamp. :>

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 16:43

Lulukai

God's gift to women

Ik doe even een x-post, omdat het 2 topics combineert:
Lulukai schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:19:
Heeft iemand ervaring met LED fietskoplampen van goede Chinese merken? Ik ben op zoek naar zoiets, maar dan goedkoper: https://www.12gobiking.nl/bbb-bls-74-strike-760-voorlicht?
Ik link alvast dit ene antwoord: NSG in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vK12kL5.png

[ Voor 37% gewijzigd door Lulukai op 31-08-2017 19:23 ]

.

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 13:20

grq

Zijn jullie er bekend mee dat Banggoods "China" warehouse ook gewoon vanuit Thailand dingen verzendt? Ik heb een Orange Pi Zero en een setje heatsinks besteld. De heatsinks zijn vanuit Thailand verzonden en vandaag aangekomen, maar waar de Pi uithangt :?

Langzaam is het niet, maar vanuit China gaat vaak wel ietsjes vlotter.

[ Voor 12% gewijzigd door grq op 01-09-2017 15:53 ]

• elinx
grq schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:52:
.... Banggoods "China" warehouse....vanuit Thailand dingen verzendt? .....
Hoe kom je erbij dat het vanuit Thailand wordt verstuurd?
Het zal eerder een Thais postbedrijf zijn, die net als vele andere internationale postbedrijven pakjes vanuit China bezorgen.

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 13:20

grq

elinx schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:59:
[...]
Hoe kom je erbij dat het vanuit Thailand wordt verstuurd?
Het zal eerder een Thais postbedrijf zijn, die net als vele andere internationale postbedrijven pakjes vanuit China bezorgen.
Dat dacht ik eerst ook, maar er staat 'Origin: TH' en een Thais retouradres op de envelop. Ik heb helaas geen trackingcode dus ik kan niet controleren waar ie op de post is gegaan.

• elinx
grq schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:09:
...er staat 'Origin: TH' en een Thais retouradres op de envelop......
Vreemd, misschien dat een Chinees postbedrijf de pakjes daar bezorgd voor verder transport.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 12:44
grq schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:09:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar er staat 'Origin: TH' en een Thais retouradres op de envelop. Ik heb helaas geen trackingcode dus ik kan niet controleren waar ie op de post is gegaan.
Vandaag ook een pakketje van Banggood ontvangen, door de aardige postbode in mijn heg geduwd wat iedereen kan zien, via Suvarnabhumi Airport Post met retouradres erop, origin TH. Volgens track en trace is het vanuit China naar Hong Kong gegaan, van daaruit naar Thailand naar een lokale distributeur, waarschijnlijk daar omgepakt. Douane formulier was Thais met een Chinese naam van diegene die het formulier digitaal ondertekend.

[ Voor 20% gewijzigd door Wasabi! op 01-09-2017 21:15 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39
Ik ben een fan van het merk Naturehike, en pas had ik twee microvezel handdoeken van dit merk ontvangen. Een kleintje waar ik 7 euro voor betaald heb, maar die ook voor ~4 euro bij Gearbest te krijgen is (dit zag ik later pas). Hij is ongeveer 40*80 en naar mijn mening van eng spul. Het voelt niet als een handdoek en ik vraag me ook af hoe goed hij vocht opneemt. Doordat hij erg compact is op te vouwen is deze bestemd om onderin m'n rugzak te verdwijnen zodat ik me na een regenbui oid een beetje kan afdrogen.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1RYLONXXXXXaXaXXXq6xXFXXXE/Naturehike-Microfiber-Antibacterial-Quick-Drying-Towel-Compact-Travel-Sports-Swimming-Hand-Face-Beach-Bath-Body-Shower.jpg_640x640.jpg
De ander was 11 euro (maat: ~80*130 oid) en het is echt een fijne handdoek. Het is m'n enige grote microvezel handdoek dus misschien is dit standaard, maar hij neemt vocht ontzettend makkelijk op. Ik ben gezegend met een redelijke hoeveelheid beenhaar, en met een normale katoenen handdoek moet ik flink wrijven om droog te worden. Met de microvezel handdoek hoef ik alleen te deppen en ik ben kurkdroog. Hij is ook heerlijk zacht en komt in leuke kleurtjes O+ ik overweeg om er meer te kopen, al vind ik 11 euro eigenlijk best duur.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1k8q_QFXXXXctXFXXq6xXFXXXr/-font-b-Naturehike-b-font-Outdoor-Camping-Antibacterial-Quick-dry-Bath-font-b-Towel-b.jpg
Van hetzelfde merk verwacht ik over een week of twee ook nog een sporttas :+ als ik eenmaal een aardig merk heb gevonden ben ik er erg trouw aan. Hetzelfde geldt voor Xiaomi. Het wordt tijd dat ze me gaan sponsoren :+

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb tijdens mijn vakantie een aantal bestellingen geplaatst bij Gearbest, vrijwel allemaal met als verzendmethode 'Azerbaijan Air Mail'. Geen van deze bestellingen is nog binnen gekomen. Nu zag ik in dit topic een aantal mensen waarbij de bestellingen met deze verzendmethode (als ik het goed begrijp) China helemaal niet verlaten hadden, maar dat lijkt bij mij niet het geval te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wbYGLPbZq9LiyEZdgqV4V8Pp/medium.png
(klik voor groter)

De status van deze bestellingen is "Customs Clearance", met als mouse-over "the transfer of customs". Aangezien dit dubbel opgevat kan worden heb ik hier een Google search op los gelaten, maar dit bracht niet de gehoopte helderheid. Gearbest Support had ik ook weinig aan: die begonnen zich meteen in te dekken en te beweren dat mijn bestellingen niet trackable zijn, zonder antwoord te geven op mijn vraag (wat deze status exact betekent).

De twee mogelijke betekenissen van deze kreet:
1) De bestelling ligt bij de douane
2) De bestelling is door het douaneproces heen

Weet één van jullie welke van de twee het is? Ik heb overigens totaal geen haast met deze bestellingen, maar zou graag een iets beter beeld willen hebben van de huidige verzendstatus.

0.0

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 00:37

Mitchell

Ondertitel

Jungian schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:09:
...

Weet één van jullie welke van de twee het is? Ik heb overigens totaal geen haast met deze bestellingen, maar zou graag een iets beter beeld willen hebben van de huidige verzendstatus.
Het betekent dat je bestelling op dit moment bij de douane ligt, super verwarrend, I know. |:(

Als het goed is veranderd de status naar een andere status met Douane erin, weet zo een twee drie niet meer wat het is.

Signature

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
Ik heb tijdens mijn vakantie een aantal bestellingen geplaatst bij Gearbest, vrijwel allemaal met als verzendmethode 'Azerbaijan Air Mail'. Geen van deze bestellingen is nog binnen gekomen. Nu zag ik in dit topic een aantal mensen waarbij de bestellingen met deze verzendmethode (als ik het goed begrijp) China helemaal niet verlaten hadden, maar dat lijkt bij mij niet het geval te zijn:

[afbeelding]
(klik voor groter)

De status van deze bestellingen is "Customs Clearance", met als mouse-over "the transfer of customs". Aangezien dit dubbel opgevat kan worden heb ik hier een Google search op los gelaten, maar dit bracht niet de gehoopte helderheid. Gearbest Support had ik ook weinig aan: die begonnen zich meteen in te dekken en te beweren dat mijn bestellingen niet trackable zijn, zonder antwoord te geven op mijn vraag (wat deze status exact betekent).

Wat ik heb begrepen van de meesten en bij mij ook het geval is bij mijn 3 pakjes, is dat ze allemaal al weken/maanden in NL liggen maar er lijkt niks mee te gebeuren... hele vreemde zaak en het zou mij niet verbazen als alles al teruggestuurd of vernietigd is of medewerkers mochten wat leuks uitzoeken :9

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-11 18:17
krissie100 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:02:
[...]

Wat ik heb begrepen van de meesten en bij mij ook het geval is bij mijn 3 pakjes, is dat ze allemaal al weken/maanden in NL liggen maar er lijkt niks mee te gebeuren... hele vreemde zaak en het zou mij niet verbazen als alles al teruggestuurd of vernietigd is of medewerkers mochten wat leuks uitzoeken :9
Zelfde hier, ligt een pakketje nu ook al 2 weken in Nederland ergens..

• elinx
krissie100 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:02:
..... dat ze allemaal al weken/maanden in NL liggen maar er lijkt niks mee te gebeuren.....
Jordymt schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:02:.....Zelfde hier, ligt een pakketje nu ook al 2 weken in Nederland ergens..
Kan dat gezeur over tracking en pakketjes die lang in Nederland blijven liggen aub wat minder, want het voegt helemaal niks toe. Bovendien is daar een eigen topic voor.

Bekend is dat de tracking vanuit China slecht werkt en vaak maar totdat het pakket in het vliegtuig zit of misschien de NL grens heeft bereikt om vervolgens in stilte te verzanden.

Zodra je dit ziet, blijf dan niet wachten en ga een week later en evt regelmatig daarna nogmaals, naar het afhaalpunt om te informeren. Wacht niet op een briefje wat misschien nooit komt, maar onderneem zelf actie.
Sinds PostNL in het sorteercentrum zelf een keuze maakt of het pakketpost of brievenpost betreft zijn er dergelijke ervaringen, want NL tracking wordt niet voor brievenpost bijgehouden.
Grote kans, als het pakketje dan toch te groot is, dat het meteen naar het afhaalpunt gaat, waar het vervolgens na twee weken weer terug gaat naar het sorteercentrum om vervolgens op te lossen in het niets.
In dat geval is het heel erg lang wachten

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 11:28 ]

• Vlizzjeffrey
grote *knip* namaak muismat, 900x400mm bestels op ebay, 12 euro incl verzendkosten.
binnen een week binnen, en goede kwaliteit.
voor een muismat van dat formaat betaal je hier 40 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2017 12:08 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Bij Gearbest zijn rond eind juni 2017 een heleboel bestellingen vermist geraakt.
Als je na 2 maanden nog niks binnen hebt gekregen, kun je een refund of een resend aanvragen.
Op het Fok! forum zit een Nederlandse Gearbest medewerker: http://forum.fok.nl/forum/219 , maar je kunt ook een ticket aanmaken in je Gearbest account.

• MonkeyJohn
Zojuist wat spul van Blitzwolf (besteld via AE) ontvangen :).
Heeft er de standaard 2 weken over gedaan en de tracking werkte zelfs in Nederland met PostNL ;).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KP2FYK6l.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeyJohn op 02-09-2017 18:39 ]

Pagina: 1 ... 165 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic