Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ziet er precies hetzelfde uit als die ik vroeger bij perrysport verkocht. Die waren toen rond de 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gotez schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Misschien al bekend, maar ik zal ook een nieuwe FM transmitter van Xiaomi. Ben ik erg blij mee, want de eerste en tweede versies paste niet in mijn Qashqai.

https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1150900.html
Komen ze wel wat laat mee, veel mensen hebben zo'n overpriced geval erbij gekocht waarschijnlijk.

Waarom ze niet meteen deze hebben uitgebracht is mij 'n raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik heb van het weekend een toetsenbord bij Gearbest gekocht ter waarde van 42 dollar. Ik had even geen rekening gehouden met de douane kosten dus wat kan ik nu nog verwachten? Komt uit het China warehouse en verzonden als EU registered.

Meende namelijk dat alles onder de 150 euro vrij was maar dat blijkt dus 22 euro te zijn

[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 14-08-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
GrooV schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:09:
Ik heb van het weekend een toetsenbord bij Gearbest gekocht ter waarde van 42 dollar. Ik had even geen rekening gehouden met de douane kosten dus wat kan ik nu nog verwachten? Komt uit het China warehouse en verzonden als EU registered.

Meende namelijk dat alles onder de 150 euro vrij was maar dat blijkt dus 22 euro te zijn
PostNL:
Voor EMS-zendingen (Express Mail Service) betaalt u 17,50 euro inklaringskosten. Voor overige postzendingen betaalt u 13 euro.

Plus nog de btw over de 42 dollar in Euro + verzendkosten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
De Roidmi is niet enkel een lader, maar kan je ook via bluetooth geluid van je telefoon over FM naar je radio sturen. Dat is het grote verschil.

Wil je muziek van je telefoon over je autoradio hebben? dan de Roidmi
Wil je puur laden? dan de Dual USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hindrikv schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:
paar kleine dingetjes met azerbaijan air mail laten versturen.
Zit nu al meer dan een maand te wachten, traagste verzend methode die ik ooit ben tegen gekomen...
Vreemd, ik heb een tijdje terug iets ermee besteld. bij mij was het er met een goeie week.
Ik denk dat het gewoon mazzel hebben is zoals alle china-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Fabske schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Vreemd, ik heb een tijdje terug iets ermee besteld. bij mij was het er met een goeie week.
Ik denk dat het gewoon mazzel hebben is zoals alle china-post.
Of het pakket komt gewoon niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:03

Gotez

42

Eric_Cantona schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Komen ze wel wat laat mee, veel mensen hebben zo'n overpriced geval erbij gekocht waarschijnlijk.

Waarom ze niet meteen deze hebben uitgebracht is mij 'n raadsel.
Dat zijn inderdaad de mysteries van Chinese producenten. Maar ben blij als ik deze heb. Zou een kabelboom schelen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Altijd goede ervaringen gehad bij Alie en nu weer.
Xenon setje besteld, na hééél lang wachten een belletje van het afhaalpunt in de supermarkt of ik het pakketje vandaag kom halen anders gaat ie terug. Niemand aan de deur geweest, geen briefje in de bus, je kent het verhaal. Men was er nogal klaar mee maargoed.

Dus toch nog het setje geleverd.
Blijken de twee ballasten niet goed te werken, lampen zijn wel goed.
Dispute geopend, verzocht om deels geld terug.
Eerst afgewezen ivm 'onvoldoende bewijs'.
Even een setje foto's uploaden als bewijs 8)7
Dus foto's gemaakt van lampen die uit zijn en goedgekeurd :P
Nu nog afwachten hoelang het duurt voordat het geld daadwerkelijk terug is maar ben wel tevreden over de snelheid van afhandelen.

[ Voor 9% gewijzigd door JvdW op 14-08-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
De Roidmi is niet enkel een lader, maar kan je ook via bluetooth geluid van je telefoon over FM naar je radio sturen. Dat is het grote verschil.
Dat is wel een ideaal ding, werkt zoiets net zo "goed" als een fm transmitter?

Ik haal uit dat fantastische engels trouwens niet echt dat het een fm transmitter is, maar ik denk dat een close field fm met wireless projection 8)7 daaronder valt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Beste Tweakers,
Ik heb een tracking code met CP...CN, hoe kan ik die volgen als deze in Nederland is (ofwel omzetten naar iets wat wel te volgen is). PostNL verwijst mij naar https://www.internationalparceltracking.com, waar ik het pakket te volgen is en ik de 3S code kan vinden (staat tevens ook in de topic start).
Het zal wel aan mij liggen maar, maar hoe tover ik de 3S code naar voren als deze door postnl in het systeem is gezet? (bij de veelgestelde vragen staat dat je contact op moet nemen met de verzender?)

Edit: dit had bij nader inzien waarschijnlijk in het andere topic gemoeten

edit: inderdaad gewoon het Cp..CN nummer intikken en dan komt de tracking en de 3S code naar voren

[ Voor 15% gewijzigd door zekerpixels op 15-08-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

Dat is wel een ideaal ding, werkt zoiets net zo "goed" als een fm transmitter?

Ik haal uit dat fantastische engels trouwens niet echt dat het een fm transmitter is, maar ik denk dat een close field fm met wireless projection 8)7 daaronder valt?
Ik gok het...

heb zelf geen andere FM transmitter gehad als deze. Maar deze werkt tot nu toe verrassend goed. Luister er dagelijks een uur op, naar een luisterboek van Lord of the Rings. Een oude opname in het Engels. Maar dat is heel goed te volgen. Weinig tot geen gekraak, als je een goede FM-zender hebt ingesteld (de standaard bij mij stoorde omdat daar al een zender op zat).

Enige nadeel tot nu toe vind ik dat die bij het opstarten via dat radiokanaal vrij luid laat horen dat die aan gaat, en ook vrij luid laat horen dat die geconnect is met een bluetooth device. En dat de Accu voltage Check steeds aangeeft dat mijn accu defect is (ja hij controleert ook de spanning die hij krijgt). Gelukkig kun je die waarschuwing wel uit zetten... Ik snap dat het tussen de X en 15v moet zijn. Maar om dan meteen te piepen bij 15,01v is wat overdreven Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vind die app sowieso vrij naatje. Die stelt namelijk een shake-gesture in wanneer je met BT bent verbonden. Heb nog niet gevonden hoe je die uit zet. De app hoeft niet te runnen om op die gesture te reageren, wat nogal irritant is, omdat je dan onbedoeld vaak nummers skipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
418O2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:36:
Ik vind die app sowieso vrij naatje. Die stelt namelijk een shake-gesture in wanneer je met BT bent verbonden. Heb nog niet gevonden hoe je die uit zet. De app hoeft niet te runnen om op die gesture te reageren, wat nogal irritant is, omdat je dan onbedoeld vaak nummers skipped.
Je kan wel instellen hoe "hard" je moet shaken. Heb de shake zelf op "stop" gezet en niet skip song.

Maar bij mij is die nog nooit automatisch gewisseld? Wanneer gaat die dan wisselen? Want neem aan dat je niet met je telefoon in de hand zit met het autorijden :+

Maar een Off-functie zou fijn zijn ja. Net als dat het fijn zou zijn om het boot-up geluid uit te kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Je kan wel instellen hoe "hard" je moet shaken. Heb de shake zelf op "stop" gezet en niet skip song.

Maar bij mij is die nog nooit automatisch gewisseld? Wanneer gaat die dan wisselen? Want neem aan dat je niet met je telefoon in de hand zit met het autorijden :+

Maar een Off-functie zou fijn zijn ja. Net als dat het fijn zou zijn om het boot-up geluid uit te kunnen zetten...
Nee, maar zo gauw hij met BT verbonden is, is die gesture actief. Dus ook als ik thuis met een BT Speaker verbonden ben. Die hardheid is dan niet hoog genoeg in te stellen. Ik heb de app gebruikt om 95.2 MHz in te stellen en heb hem toen maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulsqy
  • Laatst online: 21:50
Zojuist een bericht naar Gearbest gestuurd ivm niet ontvangen order (waarde ongeveer 9 euro).
Binnen vijf minuten kreeg ik dit terug:
Dear Ben,

Thank you for Contacting Gearbest.com.
I am sorry to hear you haven't received the items yet.
In order to resolve it, please kindly confirm the following points:

1) Please reconfirm your delivery address as follows:
consignee name:
detailed address:
City:
State(province):
Postal code:
Country:
Phone:

2)Please contact your local post office in charge of your area, stating your name and address.
In some cases, Post office may require customers to collect parcels over there.
Once you have checked with the post office, kindly let us know the results.

3)We shipped your order W1706271005566807 on 06/28/2017. Therefore your delivery deadline will expire on Date 08/27/2017. (For Latin America countries like Mexico,Brazil,Agentina,Chile,Bolivia and Peru, the delivery deadline will expire on 09/26/2017.)
Once we receive all details above, we will offer you the right resolution for your case on this date.

Once again we are sorry for this inconvenience, and we will do best to resolve it to your satisfaction.
If there are any additional problems or further queries, please feel free to reply to this ticket. We will do our very best to assist you.

Best Regards
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Als ik in my Paypal account kijk, zie ik dat ik 180 dagen heb om een dispute aan te maken. Ik wacht de delivery deadline van Gearbest nog maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
10000mAh Mi Power Bank Pro besteld bij cafago

maar na 1+ maand wachten kreeg ik dit te horen:

We are sorry that the custom in your country do not allow pure battery to go through after we have tried. So we have to refund you about your order.

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 10:07
icegodd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:48:

We are sorry that the custom in your country do not allow pure battery to go through after we have tried. So we have to refund you about your order.

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik denk dat ik een stuk of 30 powerbanks heb geïmporteerd, waarover ik bij sommigen ook btw en inklaringskosten moest betalen, deze zijn dus de douane gewoon gepasseerd. DHL heeft er zelfs een speciale pagina over, dus verboden is het niet..

http://www.dhl.nl/nl/expr...s/lithium_batterijen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het bestellen van telefoons of überhaupt een product uit het Italiaanse warehouse?(Op Geekbuying 8)7 ) Kwam de ZTE Nubia Z17 tegen en heb toch eigenlijk wel een nieuwe telefoon nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:27:
.... een product uit het Italiaanse warehouse?(Op Geekbuying......
Italiaans of Spaans warehouse zal niet zoveel verschil maken denk ik, beide binnen de EU. Met de laatste heb ik goede ervaringen en werd eea in ca een week bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Italiaans of Spaans warehouse zal niet zoveel verschil maken denk ik, beide binnen de EU. Met de laatste heb ik goede ervaringen en werd eea in ca een week bezorgd.
Vooral omdat ik gelezen heb, ook hier, dat je soms alsnog extra moet betalen(douane), daar ging het mij vooral om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Vooral omdat ik gelezen heb,....soms.....
Dat klopt, want dat hangt van de gele waarschuwingssticker af.
Het ene postbedrijf is wat fanatieker met plakken dan de andere. Dat heeft echter niks te maken met het EU land. Een 100% garantie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:07:
[...]
Dat klopt, want dat hangt van de gele waarschuwingssticker af.
Het ene postbedrijf is wat fanatieker met plakken dan de andere. Dat heeft echter niks te maken met het EU land. Een 100% garantie is er niet.
Eigenlijk best raar omdat ze uit de EU komen. Bedenken of ik nu de gok wel wil wagen omdat het dan toch wel ~90 euro extra wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Eigenlijk best raar omdat ze uit de EU komen.....
Nee, het komt niet UIT de eu, maar gaat VIA de eu. Ergens moet er worden ingeklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:27:
[...]
Nee, het komt niet UIT de eu, maar gaat VIA de eu. Ergens moet er worden ingeklaard.
Alsnog raar omdat er bij de verzending staat 1-2 business days. Nu weet ik dat er ook nog verzenddagen bij komen, maar lijkt mij raar dat het alsnog 10-20 dagen gaat duren ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Alsnog raar omdat er bij de verzending staat 1-2 business days. Nu weet ik dat er ook nog verzenddagen bij komen, maar lijkt mij raar dat het alsnog 10-20 dagen gaat duren ofzo.
Werd er niet bedoeld 1-2 dagen tot verzending?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Bezulsqy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:30:
Zojuist een bericht naar Gearbest gestuurd ivm niet ontvangen order (waarde ongeveer 9 euro).
Binnen vijf minuten kreeg ik dit terug:

[...]

Als ik in my Paypal account kijk, zie ik dat ik 180 dagen heb om een dispute aan te maken. Ik wacht de delivery deadline van Gearbest nog maar af.
Haha 2 maanden... Moet niet gekker worden. Ik kies iig nooit meer voor Azerbaijan Post Registered. Wat een traaaaaaaaaaaaaaaage boel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
icegodd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:48:

Vanmiddag toevallig mijn Mi Powerbank 20.000 mAh netjes binnengekregen via Postnl dus is een bagger-excuus. Er is nog een goede deal bij tomtop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Werd er niet bedoeld 1-2 dagen tot verzending?
Ik weet het niet, wel heb ik een screenshot:
http://imgur.com/a/Iccyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Ik weet het niet, wel heb ik een screenshot:
http://imgur.com/a/Iccyr
Als je het zo ziet zou je inderdaad zeggen dat ze 1-2 dagen verzendtijd bedoelen.
Heb ooit iets uit China met een dag of 2 binnen gekregen wat met DHL express oid verzonden was dus uit Italië zou ook mogelijk moeten zijn binnen zoveel tijd. Maar de verzendkosten bij jouw bestelling passen niet bij zo'n snelle verzendmethode. Wat het aannemelijker maakt dat ze bedoelen dat het verzonden wordt binnen 1-2 werkdagen.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 15-08-2017 21:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie doen? De gok wagen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:28:
Wat zouden jullie doen? De gok wagen of niet?
Zo moet je niet redeneren. Je moet het totale bedrag rekenen en vergelijken met de kosten als je het wel in een echte EU shop zou kopen. Als het dan nog steeds voordeliger is (of gelijk) weet je dat je eraan kan beginnen. De reden dat ze via een EU land verzenden is niet zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:46
Dit komt toch gewoon uit hun Italiaanse magazijn? Dus geen extra kosten en bezorgen binnen 2 dagen moet haalbaar zijn. Uit het Chinese magazijn is de telefoon zo'n 40 dollar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Pamelala schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:43:
Dit komt toch gewoon uit hun Italiaanse magazijn? Dus geen extra kosten.......
Alleen als de goederen in dat magazijn al ingeklaard zouden zijn, iets wat ik ten sterkste betwijfel, want dan zou de prijs aanzienlijk hoger moeten zijn dan vanuit China. (ergens in eu moet er toch invoerbelasting worden afgedragen)
Dat er waarschijnlijk geen kosten komen heeft een andere oorzaak.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 16-08-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:46
Maar de telefoon ligt dus al in de eu en is al door de douane gegaan dus die kosten komen er nu niet meer bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Pamelala schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:00:
Maar de telefoon ligt dus al in de eu en is al door de douane gegaan dus die kosten komen er nu niet meer bovenop...
Niet als ze in entrepot liggen. Dan zijn ze wel fysiek hier, maar nog niet door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

grun93 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Niet als ze in entrepot liggen. Dan zijn ze wel fysiek hier, maar nog niet door de douane.
Volgens mij is het succes van die EU warehouses nou juist dat je weet dat het al door de douane is een geen verrassingen achteraf meer hebt. Daarom kost het ook meer dan uit een EU warehouse.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
Best confronterend dat Banggood nu laat zien wat je totaal besteld hebt :X

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/M7zhBa.jpg

Toen ook maar even uitgerekend wat het op Ali was, volgens mij moet ik gaan afkicken :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:16

Mitchell

Ondertitel

Jordymt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:35:
Best confronterend dat Banggood nu laat zien wat je totaal besteld hebt :X

[afbeelding]

Toen ook maar even uitgerekend wat het op Ali was, volgens mij moet ik gaan afkicken :'( :'(
Waar kun je dit zien dan? Ben benieuwd hoeveel geld ik verspilt heb. :9

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
Mitch377 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Waar kun je dit zien dan? Ben benieuwd hoeveel geld ik verspilt heb. :9
In de app staat tussen het menu 'my diary', hier kun je het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Jordymt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

In de app staat tussen het menu 'my diary', hier kun je het vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9elmQBT5TyuQuzU5jUFUbeO/full.jpg

To be fair, twee aankopen waren telefoons voor familie. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mitchell op 16-08-2017 10:42 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Mitch377 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:40:
[...]

[afbeelding]

To be fair, twee aankopen waren telefoons voor familie. :P
To be fair...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2qtqHFmuFRxeGHo5ZF8GPom4/thumb.png

Dat is meer dan ik dacht xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
krissie100 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

To be fair...
[afbeelding]

Dat is meer dan ik dacht xD
Best pijnlijk dit :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
pfff, hier ook 590 dollar in 715 dagen..

Duurste aankoop Xiaomi Redmi Note 4
Verder 2 dashcams en flink aantal powerbanks voor familie/vrienden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
En houd in je achterhoofd dat dit alleen Banggood is :), Banggood is overigens wel de shop waar ik veruit het meeste shop, maar ik heb denk ik de 2000$ wel gepasseerd...
Op naar de 3000$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
DeNachtwacht schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:58:......... het succes van die EU warehouses nou juist dat je weet dat het al door de douane is.... kost het ook meer dan uit een EU warehouse.
De kosten zouden op zijn minst 25% hoger moeten zijn en daarboven op nog verzendkosten naar NL. Dat is nimmer het geval. De meerkosten nu, zijn alleen de extra handelingskosten om het twee keer te versturen.
Het succes komt door creatief gebruik te maken van zones waar de goederen nog niet ingeklaard zijn en de postbedrijven zich daar niet mee bemoeien, omdat het formeel pas ingeklaard moet worden op de eindbestemming.
Als ze dat wel zouden doen zou er ieder pakket een gele sticker zitten dat het vanuit buiten de EU komt en er nog belasting afgedragen moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 16-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:45
krissie100 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

En houd in je achterhoofd dat dit alleen Banggood is :), Banggood is overigens wel de shop waar ik veruit het meeste shop, maar ik heb denk ik de 2000$ wel gepasseerd...
Op naar de 3000$!
Ja daar ga je snel de mist in,
Ik heb 891 dagen 605.03 euro uitgegeven via mijn hotmail account(paypal)
waarvan het duurste 28.49 koste ;) (Hoeveel troep ik dan wel niet besteld heb)
Op mijn gmail account heb ik voor 295.82 besteld, waarvan het duurste 234.95 gekost heeft.
Iemand enig idee of je 2 accounts can 'fusen' naar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28

NSG

Je weet niks!

Weet niet wat Banggood in gedachte had met die statistieken, maar als ik zie wat ik uitgegeven heb, dan krijg ik niet het gevoel dat ik meer moet gaan kopen, integendeel zelfs :P

Maar goed dat je niet zo'n overzicht kan opvragen bij Paypal en AliE (toch?), dat wordt denk ik best schrikken als ik zie wat daar de afgelopen jaren doorheen is gegaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSG schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:00:
Weet niet wat Banggood in gedachte had met die statistieken, maar als ik zie wat ik uitgegeven heb, dan krijg ik niet het gevoel dat ik meer moet gaan kopen, integendeel zelfs :P

Maar goed dat je niet zo'n overzicht kan opvragen bij Paypal en AliE (toch?), dat wordt denk ik best schrikken als ik zie wat daar de afgelopen jaren doorheen is gegaan :/
Zijn allemaal van die relatief kleine bedragen, maar het telt nogal op allemaal inderdaad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

Zijn allemaal van die relatief kleine bedragen, maar het telt nogal op allemaal inderdaad. :X
Ik heb bij Aliexpress staan: Your level is higher than 98% of other users.
Dat betekent dat ik er veel te veel geld heb uitgegeven. Heb ik besloten vanaf deze maand echt te minderen. Ik browse vaak gewoon voor de lol om te kijken of ik iets leuks vind om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Dat betekent dat ik er veel te veel geld heb uitgegeven. Heb ik besloten vanaf deze maand echt te minderen. Ik browse vaak gewoon voor de lol om te kijken of ik iets leuks vind om te kopen.
Dat doe ik ook. :$ Maar eens mee gaan kappen denk ik inderdaad. :P Het telt echt veel te snel op aan het einde van de maand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 05:57
Ja ken het... Het is net een online Action. Er blijft van alles/teveel aan mijn vingers/winkelmand plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
m3gA schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Kun je dat bij AliExpress ook zien dan? Geen zin om alles met de hand op te tellen... 99% komt bij mij toch van AE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Waah schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

Kun je dat bij AliExpress ook zien dan? Geen zin om alles met de hand op te tellen... 99% komt bij mij toch van AE
Gewoon in je profiel. Onderin staat hoe je score is opgebouwd. Het aantal kooppunten staat 1 punt per dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

A3 level member
Total reward points: 664
Your level is higher than 95% of other users.
Oh shit, hier ook al zoveel uitgegeven? :9

Signature

• Waah
m3gA schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:59:
[...]

Gewoon in je profiel. Onderin staat hoe je score is opgebouwd. Het aantal kooppunten staat 1 punt per dollar.
mwa.... niet echt betrouwbaar

"Please note, you can only earn reward points for orders over US $2. Orders which are cancelled due to security reasons are not valid to claim reward points."

Dus wordt volgens mij afgerond, en onder de 2 dollar geld het niet. En veel orders bij mij zijn laag. maar:
Total reward points: 240
A2 level member
Your level is higher than 84% of other users.

Krijg het idee dat veel mensen 1x wat bestellen en daarna nooit weer :+

EDIT: dat dacht ik al... heb ff alles opgeteld (13 pagina's :X ) en kom op 1080 euro... iets anders dan de 240 punten dus. Tussen Mei 2013 (eerste order) en nu. Dat puntensysteem is pas later ingevoegd.

250 euro per jaar dus gemiddeld. En daar zitten gelukkig ook veel orders tussen voor anderen en 1 telefoon.

Hoef nog niet te minderen dus gelukkig. Zit eigenlijks niets tussen wat achteraf niet nodig was.

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 17-08-2017 13:06 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net weer wat besteld bij AliExpress. Deed dat mobiel en kreeg optie om met iDeal te betalen. Dus gedaan. Staat nu al 2 uur op waiting for payment confirmation. Apart. Dat is normaal toch instant met iDeal? (iDeal transactie is goed verlopen en geld is afgeschreven).

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
UltraSub schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:15:
Dat is normaal toch instant met iDeal? (iDeal transactie is goed verlopen en geld is afgeschreven).
Nee.

• Jordymt
Ja. iDeal wordt bij mij altijd direct afgeschreven, zeker ook bij Ali. Dit heb ik zowel ervaren bij de Rabobank als bij de SNS. Maar het kan dat er een keer een transactie achterloopt of gecontroleerd moet worden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het wel goed gaat komen, maar irritant is het wel :P

• Tigerblood
Jordymt schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Ja. iDeal wordt bij mij altijd direct afgeschreven, zeker ook bij Ali. Dit heb ik zowel ervaren bij de Rabobank als bij de SNS. Maar het kan dat er een keer een transactie achterloopt of gecontroleerd moet worden.
Het wordt bij jou op de rekening meteen afgeschreven, maar het is aan de kant van Aliexpress dat de betaling de status 'payment processing' heeft. Dit komt omdat de betalingsverwerker het geld naar Aliexpress moet overmaken zodat zij vervolgens het geld weer kunnen doorsluizen naar de verkoper. Vandaar dat het dus even duurt voordat je betaling op de Aliexpress website als voltooid staat aangegeven. Dit gebeurt binnen 24 uur en meestal zelfs sneller. Dus niks om je druk om te maken.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:50
Goedeavond allemaal,

Ik kon het nog niet 123 vinden vandaar het berichtje.

Heb onlangs weer een pakketje uit china laten komen (car charger en paar oplaad kabeltjes a 19.35 euro) nu ligt er een briefje in mijn brievenbus met de mededeling dat ik 18,28 euro mag bijbetalen aan inklaringskosten. Naar mijn weten is de grens van inklaringskosten 22 euro, iemand ervaring ermee om in beroep te gaan bij het postkantoor? Of moet je de inklaringkosten eerst betalen om vervolgens bij de douane in beroep te gaan doormiddel van een aangetekende brief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

incomer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:16:
Goedeavond allemaal,

Ik kon het nog niet 123 vinden vandaar het berichtje.

Heb onlangs weer een pakketje uit china laten komen (car charger en paar oplaad kabeltjes a 19.35 euro) nu ligt er een briefje in mijn brievenbus met de mededeling dat ik 18,28 euro mag bijbetalen aan inklaringskosten. Naar mijn weten is de grens van inklaringskosten 22 euro, iemand ervaring ermee om in beroep te gaan bij het postkantoor? Of moet je de inklaringkosten eerst betalen om vervolgens bij de douane in beroep te gaan doormiddel van een aangetekende brief?
En wat zei de verzender en/of vervoerder hierover? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu getoond hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 17-08-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14
Weer een nieuw recordje bij Banggood gehaald. Op 8-8 een Blitzwolf car charger besteld, gisteren (17/8) bezorgd.. 9 dagen! _/-\o_

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Maardiweb schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:55:
Weer een nieuw recordje bij Banggood gehaald. Op 8-8 een Blitzwolf car charger besteld, gisteren (17/8) bezorgd.. 9 dagen! _/-\o_
Met standaard verzending? Dat is wel erg snel ja. Met Priority Direct Mail is 9 dagen daarentegen niet zo verrassend snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycoxl
  • Laatst online: 12-09 14:37
Blitzwolf ampcore gevlochten kevlar oplaadkabels mico,usb-c of lightning vanaf €2,58 @ Banggood

Pre-order van de nieuwe Gold-plated versie https://m.banggood.com/search/blitzwolf-ampcore-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe kan de opvolger van de Roidmi 2S nu zoveel goedkoper zijn? Ik heb me laten vertellen dat deze versie dus wel werkt in de Nissan Qashqai?

https://www.gearbest.com/car-charger/pp_642449.html Referral verwijderd

Geen geld? Of zit er een addertje onder het gras..

Overigens .. als ik dit filmpje mag geloven klinkt de 2S veel beter:

YouTube: Xiaomi Roidmi 3s - сравнен...

[ Voor 55% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2017 10:25 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
InF.Inc schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:05:
Hoe kan de opvolger van de Roidmi 2S nu zoveel goedkoper zijn? Ik heb me laten vertellen dat deze versie dus wel werkt in de Nissan Qashqai?

https://www.gearbest.com/car-charger/pp_642449.html [mbr] Referral verwijderd [/]

Geen geld? Of zit er een addertje onder het gras..

Overigens .. als ik dit filmpje mag geloven klinkt de 2S veel beter:

YouTube: Xiaomi Roidmi 3s - сравнен...
de 3s heeft geen microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb voor het eerst iets via Tomtop besteld, en ik heb een RXxxxxxxxDE tracking, maar geen enkele site geeft resultaat. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
vinom schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:05:
Ik heb voor het eerst iets via Tomtop besteld, en ik heb een RXxxxxxxxDE tracking, maar geen enkele site geeft resultaat. Iemand enig idee?
Kan hier volgens mij. Er is nu wel onderhoud op de website dus straks even proberen:

https://www.deutschepost....g-brief.html?locale=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14
Tigerblood schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Met standaard verzending? Dat is wel erg snel ja. Met Priority Direct Mail is 9 dagen daarentegen niet zo verrassend snel.
Yep, gewoon standaard :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:46
Deze al geprobeerd?
https://webtrack.dhlglobalmail.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:09
UltraSub schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:15:
Net weer wat besteld bij AliExpress. Deed dat mobiel en kreeg optie om met iDeal te betalen. Dus gedaan. Staat nu al 2 uur op waiting for payment confirmation. Apart. Dat is normaal toch instant met iDeal? (iDeal transactie is goed verlopen en geld is afgeschreven).
Hier ook wat gekkigheid. Zaterdag wat besteld op AliExpress en betaald via iDeal.
Nu kreeg ik vandaag ineens een reminder van de verkoper of ik nog wilde betalen voor de bestelling :?
Bedrag was zaterdag al afgeschreven van de rekening,, dus waar dat vandaan komt snap ik niet.

Nu staat in het orderoverzicht het product ook twee keer, één keer met 'awaiting delivery' en een bedrag in Euro en één keer met 'awaiting payment' (en bedrag in Dollar):? Wel beiden dezelfde order ID en als ik bij de order kijk dan staat er ook maar één keer het product genoemd.

Vage shit :S

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ThinkPadd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

Hier ook wat gekkigheid. Zaterdag wat besteld op AliExpress en betaald via iDeal.
Nu kreeg ik vandaag ineens een reminder van de verkoper of ik nog wilde betalen voor de bestelling :?
Bedrag was zaterdag al afgeschreven van de rekening,, dus waar dat vandaan komt snap ik niet.

Nu staat in het orderoverzicht het product ook twee keer, één keer met 'awaiting delivery' en een bedrag in Euro en één keer met 'awaiting payment' (en bedrag in Dollar):? Wel beiden dezelfde order ID en als ik bij de order kijk dan staat er ook maar één keer het product genoemd.

Vage shit :S
En je hebt je bank, AliExpress en de verkoper al gecontacteerd met de vraag waar je betaling is?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:09
Sorry modje :+ ;) Ja de verkoper een berichtje gestuurd met screenshot van m'n orderoverzicht erbij.
Het was niet echt een vraag, meer een mededeling mocht iemand tegen hetzelfde issue aan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

O88088 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:22:
@DeNachtwacht hoe ben je te spreken over de regenjas, waterdichte tasjes en het waterfilter? Bij waterdichtheid is het als snel alles of niks; er hoeft maar een klein dingetje niet helemaal goed te zitten en spullen of kleren worden alsnog nat. En het waterfilter zou ik zelf wat tricky vinden. Ik ben niet vies van Chinese dingen maar het is wel iets waar je uit zou moeten drinken...
Oeps waterdicht tas heb ik verkeerd gelezen, ik heb alleen die van 15L besteld en binnen gekregen voor €8,59. Helaas dus niet een heel pakket met 5 tasjes in verschillende maten maar de kwaliteit is verder prima. De sluiting is wel iets goedkoper (en zwaarder) dan de dure bij bever maar ja die kosten ook rond de €20-€25 voor dezelfde 15L tas. Kortom; alsnog een goede deal en aan te raden.

Wel zie ik als je zoekt op dry bag dat er nog veel goedkopere zijn, 10/20L voor $3 of deze 8L voor $2
https://m.nl.aliexpress.c...-cache.0.0.7f25570fkFO10P

Ook zonder verzendkosten dus ik gok dat deze deal nog beter is 😉

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-08-2017 22:11 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Laatst online: 16-09 13:58
Bij mij werd ook laatst iets met een RX_DE nr. verstuurd en die kan ik alleen hier tracken:
https://dhlecommerce.asia/track
DHL ecommerce is geen express maar een gewone postservice van DHL.
Bij mij blijft de tracking echter steken op "June 28th notification received".
Het pakje is na 8 weken nog niet aangekomen en de verkoper weigert nog steeds toe te geven dat het pakket vermist is, dus ik heb nu een Ali-dispute lopen. Ik hoop dat het bij jou beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Kitano schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

Bij mij werd ook laatst iets met een RX_DE nr. verstuurd en die kan ik alleen hier tracken:
https://dhlecommerce.asia/track
DHL ecommerce is geen express maar een gewone postservice van DHL.
Bij mij blijft de tracking echter steken op "June 28th notification received".
Het pakje is na 8 weken nog niet aangekomen en de verkoper weigert nog steeds toe te geven dat het pakket vermist is, dus ik heb nu een Ali-dispute lopen. Ik hoop dat het bij jou beter gaat :)
Ik zie dat die van mij in Nederland inmiddels is, dus dat ziet er goed uit. Als je er hij jou inderdaad nog notification received staat, weet je wel hoelaat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:47
Op 3 Augustus heb ik een Xiaomi In-ear bluetooth headset besteld bij Banggood. Nu kreeg ik vanochtend onderstaand mail:
Dear Sir/Madam,

We would like to take this opportunity to thank you for shopping with us. We are sorry to inform you that the shipment of your order [32XXXXX] was delayed due to a slower customs clearance procedure and it is currently held by the Customs of Hong Kong. And we could not confirm that when the Customs office will finish the whole process.

In order to solve this problem in a quick way, would you like to receive a refund or or a replacement for your order?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite om ze een vervangende bestelling te laten versturen, of is geld terug en ergens anders opnieuw proberen een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mior schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:16:
Op 3 Augustus heb ik een Xiaomi In-ear bluetooth headset besteld bij Banggood. Nu kreeg ik vanochtend onderstaand mail:

[...]
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite om ze een vervangende bestelling te laten versturen, of is geld terug en ergens anders opnieuw proberen een betere optie?
Grotere kans dat hij gewoon niet op voorraad is en dit een excuus is. Die bluetooth headset is heel slecht leverbaar (al sinds hij uit kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:47
Kenzi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 02:27:
[...]

Grotere kans dat hij gewoon niet op voorraad is en dit een excuus is. Die bluetooth headset is heel slecht leverbaar (al sinds hij uit kwam).
Vreemd, ik kreeg namelijk op 4 Augustus een melding dat hij verzonden was. Misschien iets mis gegaan aan hun kant.

Ik heb ze gevraagd de headset opnieuw te versturen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Hier gisterenavond een soort gelijke e-mail ontvangen (voor een Digoo DG-YS11 5 opzetborstel setje)

# Wellicht is er daadwerkelijk een vertraging bij de douane.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Pffff, lekker dan. Voor €13.65 wat spulletjes besteld uit Singapore. Aangekomen op het postNL afhaalpunt mocht ik nog even €23 betalen omdat de verkoper er opgezet had dat de waarde $52 was, dus een tientje BTW en 13 inklaringskosten bijbetalen.

Verkoper benaderd, en die erkent de fout, het zou automatisch gegaan zijn, foutje in zijn systeem (?). Bied hij aan of we het in een volgende transactie eventueel te willen compenseren. Alsof ik nog iets bij hem wil bestellen, de grappenmaker.

Inmiddels medegedeeld dat ie het maar naar mijn PayPal over moet maken, maar dat kan niet zegt ie :(

Nu maar een dispute openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkrekel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:42:
Pffff, lekker dan. Voor €13.65 wat spulletjes besteld uit Singapore. Aangekomen op het postNL afhaalpunt mocht ik nog even €23 betalen omdat de verkoper er opgezet had dat de waarde $52 was, dus een tientje BTW en 13 inklaringskosten bijbetalen.

Verkoper benaderd, en die erkent de fout, het zou automatisch gegaan zijn, foutje in zijn systeem (?). Bied hij aan of we het in een volgende transactie eventueel te willen compenseren. Alsof ik nog iets bij hem wil bestellen, de grappenmaker.

Inmiddels medegedeeld dat ie het maar naar mijn PayPal over moet maken, maar dat kan niet zegt ie :(

Nu maar een dispute openen?
Of je haalt je geld gewoon terug bij de postNL, daar zijn procedures voor als je kunt aantonen dat het product onder 22 euro zit en jij dat bedrag ook betaald hebt meen ik. Contacteer ze eens zou ik zeggen.

[...]
Heb nu zelf bij Gearbest de MgCool Wave besteld. Lijkt me een koopje en ik lees vooral goede reviews. Belgium Post maar genomen voor tracking, kostte 5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel opvallend dat er ineens alhier allerlei meldingen voorbij komen van China kopers die geconfronteerd worden met BTW/inklaringskosten voor hun pakketjes.

Zou er in de vakantieperiode plotseling wat meer aandacht zijn voor het hele verre-oosten-import gebeuren? En/of veranderd beleid bij de douane? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik heb ook melding gekregen van Post.nl, was maar 17.92 lol

Ze kunnen niet bepalen wat het is. :-( dus net maar via mail alles toegestuurd. Iemand ervaring of idee hoelang het doorgaans duurt voordat het vrij gegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Erik2B schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:14:
Ik heb ook melding gekregen van Post.nl, was maar 17.92 lol

Ze kunnen niet bepalen wat het is. :-( dus net maar via mail alles toegestuurd. Iemand ervaring of idee hoelang het doorgaans duurt voordat het vrij gegeven wordt?
2-3 Dagen na betalng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:53:
[...]

Of je haalt je geld gewoon terug bij de postNL, daar zijn procedures voor als je kunt aantonen dat het product onder 22 euro zit en jij dat bedrag ook betaald hebt meen ik. Contacteer ze eens zou ik zeggen.
PostNL en iets uit laten zoeken.... pfff.

En dat kan alleen schriftelijk rechtstreeks bij de Douane. :( Ik had er geen zin in voor 15 euro, veel te veel moeite. En het liefst aangetekend versturen, anders zeggen ze misschien dat ze het niet ontvangen hebben.

https://www.belastingdien...gbedrag_internetaankopen/

[ Voor 4% gewijzigd door Wasabi! op 23-08-2017 09:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wasabi! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:24:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:53:
[...]

PostNL en iets uit laten zoeken.... pfff.

En dat kan alleen schriftelijk rechtstreeks bij de Douane. :( Ik had er geen zin in voor 15 euro, veel te veel moeite. En het liefst aangetekend versturen, anders zeggen ze misschien dat ze het niet ontvangen hebben.

https://www.belastingdien...gbedrag_internetaankopen/
In de tijd dat je hier op het forum zit kun je ook een simpele korte brief opstellen. Als je geen zin er in hebt dan houdt het op....Snap niet dat mensen hier wel hun beklag komen doen, maar niet zelf even een situatie willen aanpakken.

Als het teveel moeite is dan is de situatie toch verder klaar voor je?

https://www.postnl.nl/kla...-en-inklaringskosten.html

Zie deze pagina nu overigens. Op de factuur zou dus staan hoe je het aan moet pakken. Beetje eigen iniatief en je kunt je centen terugkrijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16-09 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

In de tijd dat je hier op het forum zit kun je ook een simpele korte brief opstellen. Als je geen zin er in hebt dan houdt het op....Snap niet dat mensen hier wel hun beklag komen doen, maar niet zelf even een situatie willen aanpakken.

Zie deze pagina nu overigens. Op de factuur zou dus staan hoe je het aan moet pakken. Beetje eigen iniatief en je kunt je centen terugkrijgen.
Ik heb dit ook eens gehad, simpel bezwaar briefje opstellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Vorige maand het volgende besteld.
In de hoop dat er geen ninja-wallet in zou staan. Op de promotie afbeeldingen is dit niet te zien. In de de titel staat ondertussen wel Ninja. Destijds had het nog geen reviews.

Cell phone stand is een leuk idee maar werkt niet in praktijk, kaart past maar net de gleuf en bekrast daarom zijkanten kaart. Mijn telefoon te zwaar om op te hier gebruik van te maken.
Ondertussen al een aantal weken in gebruik, coating op zijkanten laat al een beetje los.
Ninja wallet is even dik als bonus kaart.
Afbeeldingslocatie: https://orwpkw-sn3302.files.1drv.com/y4p_eIvrQXdAF2chl_bWtkZ04H2O1ebV6cw6aHClnCvGXJMH9-Rdz_mDgNTXOElRVF2XUEy81y5LA6p-ggr23wsudq1v3Zq0YI7AU3ADE_Wv3j3eioCAyx-G7pdM5mP47m0_1BQILGMkcAFOqFDd7qYtQdKe_YTnOt4FJ-7haRaT3bFlk6ariTuj1N5VvE4WZALEbD3O0w-FKga7CZ6YcHd7w/Ninja%20%282%29.JPG?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://mvt1iq-sn3302.files.1drv.com/y4p6-90THbapGVddGPo1B0IyVMZ4TR-QI7-hEwI7rjn6jnfbeOhWN9S9_Ku14oR_U7vmnIotY3DZ6GFyMBFB4xEJcuJ_cmwzqo1zeZKdoE354k-IvrxuuwhihG_X2XKXn114eJWxX8IY9h_4f2fm431g6UNZDS_kfNdKg2EDFEp0HVTX792y6q1H5mxmmZ4tdnrgDqHQ-FqNK9bUkO6lv-44g/Ninja%20%281%29.JPG?psid=1

Eigenlijk was ik opzoek naar een kam en bieropener creditcard formaat voor in mijn naamgenoot wallet.
Deze heb kunnen vinden, voornamelijk op Alibaba waar dat minimale afname 100 stuks is. Ze zijn ook sites te verkrijgen die niet naar NL verzenden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Dacuuu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Ik heb dit ook eens gehad, simpel bezwaar briefje opstellen en klaar.
Heb zelf ook zo'n beklag geschreven naar PostNL en het duurde in totaal 3 maanden voordat ik me geld terug had (was een groot bedrag, dus de moeite wel waard).

Ze hadden het verkeerde BTW percentage gebruikt, maar goed, bewijs maar eens dat zij het verkeerd hebben gedaan, leuk om te doen. Zeker iets van zes brieven moeten sturen met bewijs, argumenten, etc. |:(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Mijn verhaal was tablet hoes met keyboard besteld, invoerrechten betaald, 15 euro. OK, risico. Hoes bleek beschadigd en kapot. Met Banggood contact gehad, heeft nieuwe hoes opgestuurd zonder keyboard. Op verzendverpakking stond zelfde waarde als met keyboard. Klacht ingediend, op factuur Banggood stond zelfde waarde als met keyboard, was niet gelukt om op te lossen met alle partijen. Heeft mij veel tijd gekost zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb gisteren ook een brief van PostNL ontvangen. Ik heb bij Gearbest een 5 in 1 security kit besteld van bijna 50 euro. Zeer opmerkelijk, ik heb al ruim over de 100 bestellingen gedaan en nog nooit een brief ontvangen. Ook tablets en andere duurdere dingen.

Volgens mij zijn ze inderdaad intensiever aan het controleren. Misschien wat studentenbanen in de vakantieperiode?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een korte beschrijving van mijn eerste bestelling met Cafago (onderdeel van TomTop)

De Cafago website lijkt aardig op die van Gearbest met de kleuren wit-zwart-oranje. Op 6 augustus een Ochstin 3ATM horloge voor net geen 14 Euro gekocht. Op 13 augustus was de bestelling eindelijk verwerkt en verzonden zonder tracking code. Gisteren is de bestelling binnengekomen maar ging niet door de brievenbus.

Horloge was alleen verpakt in de eigen verpakking en daar omheen een plastic seal bag. Geen onaardig klokje voor 14 Euro. Overigens werken de stopwatch en datumnotatie bij deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/attachments/img_20170823_104434-mobile-jpg.110746/Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/attachments/img_20170823_104416-mobile-jpg.110745/Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/attachments/img_20170823_104405-mobile-jpg.110744/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
walterworld schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:59:
Vorige maand het volgende besteld.
In de hoop dat er geen ninja-wallet in zou staan. Op de promotie afbeeldingen is dit niet te zien. In de de titel staat ondertussen wel Ninja. Destijds had het nog geen reviews.

Cell phone stand is een leuk idee maar werkt niet in praktijk, kaart past maar net de gleuf en bekrast daarom zijkanten kaart. Mijn telefoon te zwaar om op te hier gebruik van te maken.
Ondertussen al een aantal weken in gebruik, coating op zijkanten laat al een beetje los.
Ninja wallet is even dik als bonus kaart.
[afbeelding]
[afbeelding]

Eigenlijk was ik opzoek naar een kam en bieropener creditcard formaat voor in mijn naamgenoot wallet.
Deze heb kunnen vinden, voornamelijk op Alibaba waar dat minimale afname 100 stuks is. Ze zijn ook sites te verkrijgen die niet naar NL verzenden. Iemand tips?
Check eens wallet comb op ebay.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:46
Even voor de goede orde:

Ik heb 14 artikelen in mijn winkelwagen op AliExpress, bij iets van 10 verschillende verkopers. Het duurste artikel is iets van €10,-. Het totaal bij AliExpress is echter €42. In principe zou ik hiervoor niet moeten betalen aan de douane, maar is het wellicht verstandiger om de order te splitsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 18:42
floriz87 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:48:
Even voor de goede orde:

Ik heb 14 artikelen in mijn winkelwagen op AliExpress, bij iets van 10 verschillende verkopers. Het duurste artikel is iets van €10,-. Het totaal bij AliExpress is echter €42. In principe zou ik hiervoor niet moeten betalen aan de douane, maar is het wellicht verstandiger om de order te splitsen?
Als het verschillende verkopers zijn zal het apart worden verstuurd
Pagina: 1 ... 164 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic