Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
FloR_ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Je hebt gelijk; had mij beter moeten informeren en kon weten dat er kosten gingen bijkomen. Zal dit nemen als een goede les & de kosten betalen.

Wat mij wel opviel: router koste 30,10euro + gratis verzending. Ik moet 26,43euro betalen (ik woon in België).
Dit lijkt mij niet te kloppen: 6,51euro (btw 21% over 31 + douneformaliteiten 15eu).
Het spel moet wel door iedereen eerlijk gespeeld worden.
Het is (30,1 + 15) * 1,21.

Overigens bestaat het risico altijd dat je taks moet betalen op je pakketjes van China, dat moet je gewoon mee in calculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Sakke1994 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Het is (30,1 + 15) * 1,21.

Overigens bestaat het risico altijd dat je taks moet betalen op je pakketjes van China, dat moet je gewoon mee in calculeren.
Je betaald toch geen btw over de inklaringskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortemezzo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kendo schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:09:
Ik heb afgelopen donderdag weer 2 pakketjes binnen gekregen van AE. Wederom binnen 8 werkdagen. Wat bij mij zo'n beetje standaard is voor AE pakketjes.

Deze keer een oplaadbaar fietslampje van Cycloving. En een riserbar voor de bevestiging aan het stuur. En gewoon in de brievenbus, ondanks dat het maar net paste. Het lampje was namelijk verpakt in een gigantische airbag met daarin een heel klein doosje met het lampje. De riserbar zat gewoon met wat bubblewrap in een plastic zakje.

Ik snap nog steeds niet hoe ze het kunnen maken en versturen voor het geld.

[afbeelding]
Heb je al de kans gehad om er 's avonds een stukje mee te fietsen? Ik ben benieuwd naar het lichtpatroon en de hoeveelheid licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Je betaald toch geen btw over de inklaringskosten?
Je betaalt ook BTW op de administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Sakke1994 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Je betaalt ook BTW op de administratiekosten.
Dan is de informatie in de eerste post foutief?
Een voorbeeld: stel je smartphone heeft een waarde van $194/€150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je:
€13 inklaringskosten
plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150 (150x1,21+13=194.50)

[ Voor 33% gewijzigd door VdBorght op 02-08-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:09:
[...]

Dan is de informatie in de eerste post foutief?

[...]
Sidenote: het gaat hier over zendingen naar België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Sakke1994 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:10:
[...]

Sidenote: het gaat hier over zendingen naar België.
Ja, dat begrijp ik, ik woon ook in belgie en heb peroonlijk nog nooit gehad (of gehoord) dat over inklaringskosten ook btw betaald moet worden. Verder staat er ook dit:
Douane België
De douane in België verschilt niet met de douane in Nederland. De informatie hierboven geldt dan ook voor België. De wettelijke regels zijn namelijk van de Europese Unie en geldt voor alle landen binnen de EU.
Ook volgens sites als invoercalculator(.be) worden inklaringskosten toegevoegd na berekening van btw.

[ Voor 7% gewijzigd door VdBorght op 02-08-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:17:
[...]

Ja, dat begrijp ik, ik woon ook in belgie en heb peroonlijk nog nooit gehad (of gehoord) dat over inklaringskosten ook btw betaald moet worden. Verder staat er ook dit:

[...]

Ook volgens sites als invoercalculator(.be) worden inklaringskosten toegevoegd na berekening van btw.
Maar normaal krijg je toch een brief van de douane, eerst?
Althans, da's hier altijd het geval geweest, ook in België.
Of krijg je die alleen als ze de waarde niet kunnen bepalen?

[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 02-08-2017 23:05 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

dodge_911 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Ik begrijp niet meteen hoe dat relevant is aan mijn comment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Fortemezzo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Heb je al de kans gehad om er 's avonds een stukje mee te fietsen? Ik ben benieuwd naar het lichtpatroon en de hoeveelheid licht.
Nee het is me iets laat donker om nog te gaan fietsen 's avonds. Maar het patroon(en lichtsterkte) lijkt eigenlijk meer op dat van een budget zaklampje, dan op het geadverteerde patroon. Ik verwacht er ook niet heel veel van, als het maar beter is dan mijn standaard koplamp. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:44
Op Alibaba ben ik met een verkoper bezig om een led strip pakket af te nemen, via de chat heb ik een prima advies gehad en ook een pakket weten samen te stellen met de spullen die ik nodig heb.
Alle communicatie netjes via de message center.

De verkoper lijkt opzicht gewoon een betrouwbaar profiel te hebben op Alibaba en alles (https://grilight.en.aliba...ct00aad5.2.37492b89pn0RtJ), heeft een Trustpass certificaat.

Ik heb een PI gekregen, maar voor betaling dien ik dit direct te doen via PayPal. Ik krijg een bericht om het geld over te maken naar een bepaalde PayPal adres, zoals we het ook afspreken.

Val ik hiermee buiten de Alibaba verkoop bescherming en ben ik als ik direct geld stort op een PayPal rekening wel beschermd via PayPal?

Voor de rest heb ik er een prima gevoel over dat het bedrijf legit is en alles, alleen ik weet niet of dit een normale manier van afrekenen is (het gaat om zo'n $120,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
[...]

[...]

Het is toch zo hoor: http://www.techpulse.be/a...ten-bij-online-bestellen/

(Kost product + verzendkost + kost douaneformaliteiten/administratiekost) * 1,21

Heb er zelf ook al een aantal keer zo gehad vanuit de US of China.

Edit: vorige week met de kortingscode XIAOMIVAC de Xiaomi Mi Robot kunnen kopen op GB voor een dikke 250 euro. Ben benieuwd of het verschil groot gaat zijn met de iLife.

[ Voor 11% gewijzigd door Sakke1994 op 03-08-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

[...]

Klopt ook, de btw wordt berekend over de soms van alles. Daarna worden de inklarings kosten bij de btw en de invoerrechten getelt voor het te totale bedrag. Anders zou je maar 21 percent van de inklaringskosten betalen.

Invoerrechten berekend op waarde product + verzendkosten.
Btw wordt berekend op waarde + verzendkosten + inklaringskosten zoals @Sakke1994 al aangaf.

Hier is een meer officieler document met enkele voorbeelden onderaan.

https://www.bpost.be/site...ernationale_pakketten.pdf

[ Voor 48% gewijzigd door SadisticPanda op 03-08-2017 08:53 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 10:07
[...]

Enkel als ze sterk twijfelen over de waarde (ding wat er uit ziet als 40 euro en er staat 10 euro op). Anders sturen ze gewoon de rekening zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
VdBorght schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Ik begrijp niet meteen hoe dat relevant is aan mijn comment?
Ik ook niet :) Maar blijkbaar reageerde ik op @Sakke1994 ipv op jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
SeanB89 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:02:
Op Alibaba ben ik met een verkoper bezig om een led strip pakket af te nemen, via de chat heb ik een prima advies gehad en ook een pakket weten samen te stellen met de spullen die ik nodig heb.
Alle communicatie netjes via de message center.

De verkoper lijkt opzicht gewoon een betrouwbaar profiel te hebben op Alibaba en alles (https://grilight.en.aliba...ct00aad5.2.37492b89pn0RtJ), heeft een Trustpass certificaat.

Ik heb een PI gekregen, maar voor betaling dien ik dit direct te doen via PayPal. Ik krijg een bericht om het geld over te maken naar een bepaalde PayPal adres, zoals we het ook afspreken.

Val ik hiermee buiten de Alibaba verkoop bescherming en ben ik als ik direct geld stort op een PayPal rekening wel beschermd via PayPal?

Voor de rest heb ik er een prima gevoel over dat het bedrijf legit is en alles, alleen ik weet niet of dit een normale manier van afrekenen is (het gaat om zo'n $120,-).
Heeft hij geen "shop" op Aliexpress waar je kan kopen? Zoniet, wat is er zo speciaal aan deze set dat je op Alibaba terecht bent gekomen en niet op AliExpress?

Alibaba is van oudsher een groothandel plek waar bedrijven veelal (bulk) inkopen. Kopersbescherming is een stuk minder.
Overigens heeft deze shop wel wat vertrouwen bij me omdat hij al 4(+) jaar bestaat en het bestaan ervan is gecheckt door Aliexpress. Zo'n bedrijf heeft normaal weinig zin in gedoe om iemand voor slechts $ 120 op te lichten.

En volgens mij val je met een losse Paypal betaling inderdaad buiten de "Trade Assurance" van Alibaba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:44
TravockMD schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Heeft hij geen "shop" op Aliexpress waar je kan kopen? Zoniet, wat is er zo speciaal aan deze set dat je op Alibaba terecht bent gekomen en niet op AliExpress?

Alibaba is van oudsher een groothandel plek waar bedrijven veelal (bulk) inkopen. Kopersbescherming is een stuk minder.
Overigens heeft deze shop wel wat vertrouwen bij me omdat hij al 4(+) jaar bestaat en het bestaan ervan is gecheckt door Aliexpress. Zo'n bedrijf heeft normaal weinig zin in gedoe om iemand voor slechts $ 120 op te lichten.

En volgens mij val je met een losse Paypal betaling inderdaad buiten de "Trade Assurance" van Alibaba.
Niet wat ik gevonden heb.
Qua productspecs was ik op zoek naar een 24v RGBW ledstrip met een hoge lichtopbrengst voor langere lengtes dan 5 meter. Deze vind je blijkbaar toch nauwelijk op Ali-Express (daar zocht ik als eerst) terwijl ze in overvloed te vinden zijn op Alibaba.

Ik heb het overigens gedaan. Je bent met PayPal beschermd als je een betaling doet (en het geld niet als een gift verstuurd).
Ik kreeg ook vlak erna netjes een mail van ze dat de betaling ontvangen is, wat de totale levertijd is en wanneer ik het track-trace nummer ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Waar halen jullie die BUMB cases vandaan? Ik had er ooit een kleine gehaald, dacht van ebay destijds maar wil er nu toch wel een grote erbij om het te ordenen.
Ik weet dat ze gewoon op ebay etc te vinden zijn, maar als er hier iemand recent eentje heeft gekocht, heeft die misschien een linkje voor me? Ik kan het gewoon niet vinden 8)7

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 22:18

pinda powerrr

Slow down...

Musta schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:04:
Waar halen jullie die BUMB cases vandaan? Ik had er ooit een kleine gehaald, dacht van ebay destijds maar wil er nu toch wel een grote erbij om het te ordenen.
Ik weet dat ze gewoon op ebay etc te vinden zijn, maar als er hier iemand recent eentje heeft gekocht, heeft die misschien een linkje voor me? Ik kan het gewoon niet vinden 8)7
Ff zoeken op BUBM, dan ga je er vast meer vinden ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 17:34
pinda powerrr schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:21:
[...]

Ff zoeken op BUBM, dan ga je er vast meer vinden ;)
pffffff |:( |:( Thanks O-)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Banggood heeft wel het 1 en het ander in hun assortiment van BUBM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Nee hoor pakketpost gaat meestal per koerier en die hebben weer een speciale regeling met de douane..
bij levering aan de deur moet je de bijkomende kosten betalen voordat je het pakketje in ontvangst mag nemen.
Daarna krijg je van de bezorger een briefje van de koeriersdienst met daarop een specificatie van de inklaring.
Goederenomschrijving+ goederencode
bedrag aan IR
bedrag aan BTW
en verder nog de kosten voor het inklaren.

(De koeriersdienst heeft de kosten(IR en BTW) bij de inklaring al vooruitbetaald voor je)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Dient het perse van BUBM te zijn? Op AliExpress zie ik genoeg alternatieven voor een betere prijs.
Geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Banggood, toevallig net nog een cable organizer erbij gekocht, prima spul voor het geld.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Ervaring met AliExpress? Via SingPost al sinds 29/7 despatched naar NL. Is dit normaal dat het dan nog +- een week nog duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
svenerator schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:44:
Ervaring met AliExpress? Via SingPost al sinds 29/7 despatched naar NL. Is dit normaal dat het dan nog +- een week nog duurt?
Aliexpress bestaat uit vele kleine winkeltjes, de manier van verzenden is dus steeds anders. Als je uitgaat van +/- 2 weken verzending, dan zit je vaak wel juist. 29/7 heeft hij het land van bestelling verlaten (China of Hongkong waarschijnlijk), het zal dan inderdaad nog 1-1,5 week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Jordymt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Aliexpress bestaat uit vele kleine winkeltjes, de manier van verzenden is dus steeds anders. Als je uitgaat van +/- 2 weken verzending, dan zit je vaak wel juist. 29/7 heeft hij het land van bestelling verlaten (China of Hongkong waarschijnlijk), het zal dan inderdaad nog 1-1,5 week zijn.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Iemand die vaker wat bij Banggood koopt?

Heb 22 dagen geleden een Mi Band 2 gekocht, is dus nu 16 werkdagen verder. Vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Gelukkig met Paypal gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:35:

Heb 22 dagen geleden een Mi Band 2 gekocht, is dus nu 16 werkdagen verder. Vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Wacht nog maar eens 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Def1ant schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:03:
[...]

Wacht nog maar eens 2 weken...
5 weken levertijd dus. Bizar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

De laatste twee keer dat ik bij BG bestelde, duurde het idd zo lang :|
Voorheen altijd goede ervaringen qua snelheid, maar het gaat steeds trager. Zal ongetwijfeld aan hun manier van verzending liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
pinda powerrr schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

De laatste twee keer dat ik bij BG bestelde, duurde het idd zo lang :|
Voorheen altijd goede ervaringen qua snelheid, maar het gaat steeds trager. Zal ongetwijfeld aan hun manier van verzending liggen.
Met priority direct mail was mijn laatste bestelling binnen één week al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Valt mee. Je hoort er rekening mee te houden bij China Shopping. :P Voor de aankopen die je snel in huis wil hebben, is het niet altijd aan te raden. Alhoewel dat wel beter begint te worden met verschillende verzendmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tigerblood schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Met priority direct mail was mijn laatste bestelling binnen één week al binnen.
Bij de mi band had ik maar 1 keuze qua verzending ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:35:

Dat is minder nieuws, ik heb hem toevallig deze week besteld. Hoeft natuurlijk niets te zeggen, de verzendingen lopen flink uiteen. Mijn eerdere ervaringen met Banggood zeggen 2 weken, maar daar wijk jij al iets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:06
Nadat ik bij mijn vorige aankoop één maand heb moeten wachten bij Gearbest nu toch weer een positieve ervaring.
Gekocht: Xiaomi bluetooth speaker op 25 juli via Belgium Registered (geen extra kosten).
Ontvangen op 4 augustus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:45
zessen schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:23:
'Nadat ik bij mijn vorige aankoop één maand heb moeten wachten bij Gearbest'
Vroeger, vroeger moest je pas lang wachten.
Dan zat je 2-3 maanden te wachten op een pakketje van dealextreme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Bezulsqy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:22:
Mijn Chinese online-shopervaring beperkte zich tot het bestellen van enkele oplaadkabels via AliExpress in 2016. Afgelopen maand heb ik mede dankzij dit topic een aantal bestellingen geplaatst bij Banggood, Gearbest en AliExpress.
Ik was voornamelijk benieuwd naar de leveringen van Gearbest aangezien ik hier voornamelijk negatieve reacties las. Hun prijzen zijn vaak echter een stuk beter dan Banggood. En omdat het gaat om bestellingen van een euro of tien per stuk met paypal-bescherming heb ik de gok maar gewaagd.

27 juni dit besteld:
http://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html
Shipping method: Azerbaijan Registered(Faster And Stable)

En wat denk je? Nog steeds niet binnen.

Maar ik geef niet op :-)
7 juli dit besteld: http://www.gearbest.com/access-control/pp_626703.html
maar nu met Shipping method: Netherlands Registered
Rond 19 juli kwam dat al binnen.

19 juli vevolgens http://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html besteld.
Dit kwam afgelopen maandag 24 juli al binnen. Ook via Shipping method: Netherlands Registered

20 juli dit besteld: http://www.gearbest.com/plugs-sockets/pp_609502.html
Ik verwacht dat die vandaag of morgen aankomt.

Alle trackingnummers zijn niet te volgen. Maar ik ben erg tevreden over de snelheid met Shipping method: Netherlands Registered

Banggood doet het inderdaad ook goed. 4 orders binnen 2 weken aangekomen. Allemaal met de standard shipping method. Een 5 de order heb ik de 21ste geplaatst met PDM. Ik ben benieuwd wanneer die aankomt.

AliExpress is ook prima. Een drietal orders binnen 2 weken binnen en geen extra shipping costs. Maar over de 1,5 - 2,5 euro shipping bij BG en GB ga ik niet moeilijk doen.

Het loont wel om voor een specifiek product de verschillende site te vergelijken, maar dat weten jullie als ervaren China-shopper natuurlijk al langer.
Is je Azerbaijan pakket al binnen? Ik wacht al een maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
lennertvdkort schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Vroeger, vroeger moest je pas lang wachten.
Dan zat je 2-3 maanden te wachten op een pakketje van dealextreme :+
Indeed, even een oude post van me teruggezocht voor de lulz

Bartske in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
earthknake schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Volgens mij heb ik ook een Azerbaijan bestelling gedaan omdat dit volgens gearbest het snelste zou zijn. Als ik thuis kom van mn vakantie hoop ik dat hij er is. Dan zijn er 3 weken overheen gegaan. Maar als ik het zo lees vrees ik het ergste.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:01
Ik wacht idd bij Gearbest ook al meer dan een maand bij meerdere bestellingen met Azerbaijan, niks duurs ofzo maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na eerdere goede ervaringen met Azerbaijan air mail zendingen bij Gearbest zit ook hier de klad er in. 9 werkdagen zijn nu 20-25 werkdagen geworden.

Je kunt je Gearbest zendingen met Azerbaijan air mail hier controleren https://track24.ru/. Valt mij op dat mijn laatste bestelling vanaf aanmelding er 19 dagen over gedaan heeft om Shenzhen te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

NSG

Je weet niks!

Chocoball schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:12:
Na eerdere goede ervaringen met Azerbaijan air mail zendingen bij Gearbest zit ook hier de klad er in. 9 werkdagen zijn nu 20-25 werkdagen geworden.

Je kunt je Gearbest zendingen met Azerbaijan air mail hier controleren https://track24.ru/. Valt mij op dat mijn laatste bestelling vanaf aanmelding er 19 dagen over gedaan heeft om Shenzhen te verlaten.
Met Azerbaijan Air Mail doelen jullie op t&t codes AELxxxxxxxxxxNL, nietwaar? Ik heb er een zo een bijgepakt van een bestelling van 3 juli (week of 2 later ontvangen). Met de site waar jij naar linkt kom ik niet verder dan Shenzhen, maar nou heb ik verder gezocht naar Aerotrans en naast twee failliete vliegtuigmaatschappijen uit Cyprus en Kazachstan kwam ik uit op een Chinese website (Let op* schadelijk volgens Google), hier krijg ik iets meer info uit:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lrEHESK.png

Maar goed, buiten dat Gearbest het Azerbaijan Air Mail te noemen, na eerst als shipping method Switzerland Post Unregistered te schrijven is er volgens mij niks dat er op wijst dat het met Azerbaijan Air Mail wordt verzonden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Fortemezzo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar toevallig heb ik hem ook een aantal dagen geleden ontvangen, ik had al een Gaciron V9C-400 die ongeveer hetzelfde kost, dus ik heb ze even met elkaar vergeleken. Nou wilde ik eigenlijk nog een tweede Gaciron kopen, maar AliE liet mij verleiden de Cycloving C168 te kopen, want volgens de verkoper (zogenaamd officiële store) zou deze een 3000mAh batterij moeten hebben, waar de Gaciron een 2500mAh batterij heeft en zou de lichtopbrengst 1200 lumen zijn, tegenover 400 lumen van de Gaciron. Nou kan ik in elk geval zeggen dat beide niet waar is, beide hebben een 2500mAh batterij (opengeschroeft) en de Cycloving geeft echt niet 3x zo veel licht.

Wel ben ik ervan overtuigd dat ze niet dezelfde led hebben, Cyloving adverteert met een CREE XPG2 en Gaciron met een CREE XPE - 2. Korte research laat zien dat de XPG2 een straalhoek van 115º heeft en de XPE2 een straalhoek van 110º. Een klein verschil, maar ik zie het wel terug in te resultaten. De Gaciron lijkt in eerste instantie meer licht te geven, maar na goed gekeken te hebben viel mij op dat het licht meer gefocust is naar het midden toe. De Cycloving geeft daarentegen een wat breder licht, het is dus maar net wat je zelf fijn vindt.

Hieronder wat foto's met het licht schuin naar beneden gericht en daarna wat verder naar voren. Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn telefoon niet al het licht oppikt, het oog ziet wel een paar meter verder. Als je op de onderste foto's kijkt zie je aan het einde van de weg een kleine stip oplichten, dat verkeersbord staat zo'n 150 meter verder! Met het licht uit was het hier trouwens helemaal donker, dus al het licht komt van de lampjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/598836a68fcea/598836a680096-BN2.thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5988438bf242e/5988438bc5d5d-Both_nearby.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5988373c3b49d/5988373c2462e-BF2.thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5988374a31496/5988374a0b474-BF1.thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 07-08-2017 22:56 . Reden: EXIF-data uit afbeeldingen gesloopt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:15
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 07-08-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Vanmorgen een 2e Xiaomi Mi Band 2 besteld via AliExpress welke vanuit Spanje verzonden moet worden (hiervoor betaald).

Ze claimen dat je het binnen 1 tot 5 dagen na betalen binnen moet hebben.

De eerste heb ik vrijdag besteld welke dus, als het goed is, woensdag aan moet komen. Deze is echter nog niet verzonden.. We zullen zien.

Ik zal nog even een update plaatsen zodra het aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

BlazeMuis schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:17:
Vanmorgen een 2e Xiaomi Mi Band 2 besteld via AliExpress welke vanuit Spanje verzonden moet worden (hiervoor betaald).

Ze claimen dat je het binnen 1 tot 5 dagen na betalen binnen moet hebben.

De eerste heb ik vrijdag besteld welke dus, als het goed is, woensdag aan moet komen. Deze is echter nog niet verzonden.. We zullen zien.

Ik zal nog even een update plaatsen zodra het aangekomen is.
Gaat het hier om weekdagen of om werkdagen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Yorinn schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Gaat het hier om weekdagen of om werkdagen?
Volgens de Chinees welke mij een bericht terug had gestuurd op AliExpress telt het weekend ook mee met die dagen.

Ze zeggen dat ze het asap versturen.. Zit verder geen haast achter, had alleen gehoopt dat het vanuit Spanje iets sneller thuis was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Donderdag een mi drone 4K besteld op gearbest! Dit met dhl verzending om de drone snel in huis te hebben. Echter kreeg ik erna meteen een berichtje dat het beter is om de verzendmethode te veranderen naar eu expres. Dit omdat ik dan geen last zou hebben van “customs”. Ik ben hiermee akkoord gegaan.

Nu is mijn vraag wat betekend deze “eu expres” en is het snel voor Chinese begrippen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

hindrikv schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:35:
Donderdag een mi drone 4K besteld op gearbest! Dit met dhl verzending om de drone snel in huis te hebben. Echter kreeg ik erna meteen een berichtje dat het beter is om de verzendmethode te veranderen naar eu expres. Dit omdat ik dan geen last zou hebben van “customs”. Ik ben hiermee akkoord gegaan.

Nu is mijn vraag wat betekend deze “eu expres” en is het snel voor Chinese begrippen?
EU express betekent dat ze de zending in twee stukken hakken en de eerste zending ergens in de EU laten landen. Bij voorkeur waar de douane niet zo strikt is. Vanuit die locatie versturen ze het belastingvrij door naar NL (binnen de EU = vrij verkeer van goederen en diensten). Qua snelheid moet je denken aan twee weken of net iets sneller als je mazzel hebt.

Ik hoop voor je dat je geen douanekosten moet betalen. Ik heb mijn Mi Drone 4K gekocht bij TomTop. Ze hebben nu een goede aanbieding met speciale rugtas voor 425 euro. Voordeel van TomTop is dat ze de douanekosten zelf op zich nemen, staat expliciet vermeld bij het product. En ze gebruiken UPS als koerier, dus je drone is in 3-6 dagen binnen.

Overigens kun je ook de extra accu's beter bij TomTop bestellen, 60 euro ten opzichte van 80+

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
DexterDee schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

EU express betekent dat ze de zending in twee stukken hakken en de eerste zending ergens in de EU laten landen. Bij voorkeur waar de douane niet zo strikt is. Vanuit die locatie versturen ze het belastingvrij door naar NL (binnen de EU = vrij verkeer van goederen en diensten). Qua snelheid moet je denken aan twee weken of net iets sneller als je mazzel hebt.

Ik hoop voor je dat je geen douanekosten moet betalen. Ik heb mijn Mi Drone 4K gekocht bij TomTop. Ze hebben nu een goede aanbieding met speciale rugtas voor 425 euro. Voordeel van TomTop is dat ze de douanekosten zelf op zich nemen, staat expliciet vermeld bij het product. En ze gebruiken UPS als koerier, dus je drone is in 3-6 dagen binnen.

Overigens kun je ook de extra accu's beter bij TomTop bestellen, 60 euro ten opzichte van 80+
Dat zit wel goed dus! Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Heeft iemand ook enig idee hoe snel gearbest is met het “processing”

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fortemezzo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NSG schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar toevallig heb ik hem ook een aantal dagen geleden ontvangen, ik had al een Gaciron V9C-400 die ongeveer hetzelfde kost, dus ik heb ze even met elkaar vergeleken. Nou wilde ik eigenlijk nog een tweede Gaciron kopen, maar AliE liet mij verleiden de Cycloving C168 te kopen, want
...
Bedankt voor de uitvoerige test. De hotspot van de Gaciron is leuk voor een zaklamp, maar de Cycloving geeft veel bruikbaarder licht. Het is beter dan ik verwacht had nav wat kendo schreef! En ik heb ook weleens foto's/filmpjes gemaakt van zaklampen/fietsverlichting in het donker. In het echt zie je inderdaad meer. Alleen maar goed dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik kreeg net een bestelling binnen van Banggood waar een flyer zat bijgevoegd met een kortingscode erop:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

$5 korting bij bestelling vanaf $50. Geldig tot 10 september 2017.

Het is niet veel maar in ieder geval iets toch? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 09-08-2017 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Als we dan toch bezig zijn :)

9% site-wide
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een brief ontvangen van postnl over de inklaring. Nu heb ik voor het product zelf €42 betaald. Echter als ik op GearBest de factuur download staat er maar 20 USD op. Maar dat is natuurlijk niet echt een betalingbewijs. Was is wijsheid? Gewoon de paypal betaling meesturen en netjes betalen of de invoice van 20 USD meesturen?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

LordSinclair schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:22:
Ik heb een brief ontvangen van postnl over de inklaring. Nu heb ik voor het product zelf €42 betaald. Echter als ik op GearBest de factuur download staat er maar 20 USD op. Maar dat is natuurlijk niet echt een betalingbewijs. Was is wijsheid? Gewoon de paypal betaling meesturen en netjes betalen of de invoice van 20 USD meesturen?
En wat zei PostNL en/of GearBest toen je ze dit vroeg? Het bespreken van manieren om belasting te ontduiken, ook al is dat niet je intentie, is niet de bedoeling op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Yorinn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:52:
[mbr]En wat zei PostNL en/of GearBest toen je ze dit vroeg? Het bespreken van manieren om belasting te ontduiken, ook al is dat niet je intentie, is niet de bedoeling op Tweakers.[/]
Nee daar heb je gelijk in. Ik heb gewoon de €42 opgegeven, inclusief het betalingsbewijs van PayPal. Ik heb ook geen zin om als fraudeur te boek te komen te staan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021
Telefoontje (Xiaomi Redmi Note4 Global Edition) besteld bij AliExpress, besteld 23/7 en 2/8 geleverd (via Singapore Post).
Geen import-kosten moeten betalen.
TOP!! Zowel snelheid verzending, geen extra kosten gehad en de telefoon zelf natuurlijk :)

• lenn2l
  • Laatst online: 25-02-2024
Drie weken geleden twee aparte orders van circa €20 geplaatst bij Modulefans op Ali, inclusief de nadrukkelijke vraag de twee orders apart te verzenden middels de Ali standard shipping verzendmethode. Nadat ik een enkele tracking code voor beiden orders heb ontvangen ben ik na een week toch maar aan de bel gaan trekken. Bleek dat beiden orders gecombineerd waren, waarvan een compleet en de ander incompleet. :/

De verkoper heeft hierop de keuze geboden voor een refund van de ontbrekende items of het wachten hierop, hierbij ben ik voor de tweede optie gegaan, maar heb ik verzocht de complete alvast te verzenden, daar heb ik immers voor betaald.

Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om de orders niet te combineren, de complete te verzenden en wanneer de tweede order gereed zou zijn kreeg ik enkel "ok :)". Dit laatste bericht is inmiddels vijf dagen geleden verstuurd en sindsdien heb ik wederom niks meer van de verkoper vernomen. |:(

Beste China shopping veteranen, wat adviseren jullie mij te doen?

• BlazeMuis
Vorige week bij vrijdag op AliExpress een Xiaomi Mi Band 2 besteld, en op zondag nog een voor mijn vriendin besteld (meteen weer doorverkocht aangezien ze het niet op werk mag dragen.. Ik had het eerst moeten vragen aan haar haha).

Kreeg het zojuist binnen via GLS, de verzending was via Spanje. Redelijk snel dus.

Helaas werken ze in Spanje blijkbaar niet op vrijdag en in het weekend dus werden ze allebij op maandag pas verzonden.

Dus mocht je een Xiaomi product bestellen vanuit AliExpress via Spanje dan heb je 't met een weekje wel binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BlazeMuis schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:43:
Vorige week bij vrijdag op AliExpress een Xiaomi Mi Band 2 besteld, en op zondag nog een voor mijn vriendin besteld (meteen weer doorverkocht aangezien ze het niet op werk mag dragen.. Ik had het eerst moeten vragen aan haar haha).

Kreeg het zojuist binnen via GLS, de verzending was via Spanje. Redelijk snel dus.

Helaas werken ze in Spanje blijkbaar niet op vrijdag en in het weekend dus werden ze allebij op maandag pas verzonden.

Dus mocht je een Xiaomi product bestellen vanuit AliExpress via Spanje dan heb je 't met een weekje wel binnen.
Vergeet niet dat dit helemaal afhankelijk is van bij welke verkoper je het koopt. Aliexpress.com is net zoiets als marktplaats. Je bent dus afhankelijk van hoe snel de verkoper het bestelde verzend, via welke verzendmethode, etc

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

lenn2l schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:58:
Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om de orders niet te combineren, de complete te verzenden en wanneer de tweede order gereed zou zijn kreeg ik enkel "ok :)". Dit laatste bericht is inmiddels vijf dagen geleden verstuurd en sindsdien heb ik wederom niks meer van de verkoper vernomen. |:(

Beste China shopping veteranen, wat adviseren jullie mij te doen?
Vergeet niet dat sommige verkopers extreem veel orders per dag versturen. Veel klein spul van enkele euro's (o.a. dankzij mij :P ), ik kan me voorstellen dat daar geregeld iets vergeten wordt.

Voor deze order heb je er niets mee aan, maar als ik zoiets doe, dan bestel ik de 2 items met enkele dagen tussenruimte, of zodra je de trackingcode van item 1 binnen hebt. Bij sommige verkopers gaat dat snel, binnen enkele minuten soms. Dan wacht ik toch minimaal een dag voordat de 2e besteld wordt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• lenn2l
Voor deze order heb je er niets mee aan, maar als ik zoiets doe, dan bestel ik de 2 items met enkele dagen tussenruimte, of zodra je de trackingcode van item 1 binnen hebt. Bij sommige verkopers gaat dat snel, binnen enkele minuten soms. Dan wacht ik toch minimaal een dag voordat de 2e besteld wordt.
Bedankt, dat was inderdaad al iets wat ik hiervan heb opgestoken. :)

Maar betreffende de huidige twee orders, de shipping status staat nu al twee weken op sent, maar deze levering is dus geannuleerd door de verkoper (ook te zien op de tracking pagina van PostNL). Heeft het zin om in zo'n situatie met een dispute te dreigen of er direct een aan te maken?

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

lenn2l schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:02:
[...]
Maar betreffende de huidige twee orders, de shipping status staat nu al twee weken op sent, maar deze levering is dus geannuleerd door de verkoper (ook te zien op de tracking pagina van PostNL). Heeft het zin om in zo'n situatie met een dispute te dreigen of er direct een aan te maken?
Een dispute hebben ze een hekel aan, zou persoonlijk even een mailtje sturen met in ieder geval het woord "dispute" erin. Ondanks de moeilijke communicatie valt ze dat zeker op. Dan na bv. 2 dagen je dispute openen.

Ik denk dat het zover niet komt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• lenn2l
Joepla schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:36:

Een dispute hebben ze een hekel aan, zou persoonlijk even een mailtje sturen met in ieder geval het woord "dispute" erin. Ondanks de moeilijke communicatie valt ze dat zeker op. Dan na bv. 2 dagen je dispute openen.

Ik denk dat het zover niet komt.
Direct een mailtje die kant op gestuurd, nu maar hopen dat ze de twee orders voor maandag deze kant op sturen. Bedankt voor de tip! ;)

• Bezulsqy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50
earthknake schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Nope, nog steeds niet binnen. Dit weekend eens een bericht naar gearbest sturen. En hier nog een overzicht van nieuwe bestellingen plaatsen.

• alwaysleft
Ik wacht nu dus 28 dagen op mijn pakketje van Banggood sinds vandaag, nog steeds niet binnen. Vanaf wanneer Paypal geschil openen is jullie ervaring?

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:41:
Ik wacht nu dus 28 dagen op mijn pakketje van Banggood sinds vandaag, nog steeds niet binnen. Vanaf wanneer Paypal geschil openen is jullie ervaring?
Heb je het bij banggood nagevraagt? Ik heb daar altijd een goede ervaring mee, ze sturen het vaak gewoon opnieuw op.

Freelance Unity3D developer

• alwaysleft
TJHeuvel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Heb je het bij banggood nagevraagt? Ik heb daar altijd een goede ervaring mee, ze sturen het vaak gewoon opnieuw op.
Nee, maar de chat functie is uren soms wachten op iemand. Dus schiet niet op. :X

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
alwaysleft schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Nee, maar de chat functie is uren soms wachten op iemand. Dus schiet niet op. :X
Stuur ze gewoon een mailtje via jouw account op de website. Mijn Roidmi splitter had een gesmolten aansluiting en ze reageerden in een uurtje. Heb een refund gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 10-08-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Pyramiden schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Stuur ze gewoon een mailtje via jouw account op de website. Mijn Roidmi splitter had een gesmolten aansluiting en ze reageerden in een uurtje. Heb een refund gekregen.
Gedaan. Ben eens benieuwd :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu was PostNL wel zo blij te vertellen samen te werken met aliexpress, maar al mijn bestellingen is DHL nog steeds sneller. PostNL op 3 bestellingen nu op 3 weken, waarvan 2 nu onderweg naar PostNL punt zijn, maar 4 van DHL allemaal thuis in max 2 weken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jacobszoon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik had in juni bij GearBest een Xiaomi Mi Pad 3 besteld, die maar niet aankwam. Na het verstrijken van de levertijd aan de bel getrokken en toen kreeg ik het verzoek om geduld te hebben, bij het postkantoor te informeren en te kijken op de tracking site. Daar bleek dat het pakje al vanaf het begin op "shipped out" stond. Toen ik daarover reclameerde, kreeg ik opnieuw de reactie dat ik moest wachten. Uiteindelijk bleek GB bereid mij het halve bedrag terug te betalen. Argument was dat ik geen shipment insurance had afgesloten.
Gelukkig had ik betaald met PayPal, die ik gebeld heb en die onmiddelijk een claim indienden bij GB. Uitstekende service, trouwens, compliment voor PayPal. Toen begon een wonderlijke onderhandeling met GB: eerst werd het terugbetalinsbod verhoogd met 10 dollar, vervolgens met 20 en op het laatst met 30. Toen de einddatum van de claim van PayPal naderde kreeg ik een bod van 60 dollar meer dan aanvankelijk. Alles geweigerd.
Vandaag ontving ik bericht dat het volle aankoopbedrag is teruggestort. Dankzij PayPal.
De les: nooit meer GearBest en altijd betalen met PayPal.

Overigens nu maar besteld bij BangGood.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Jacobszoon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:57:
Ik had in juni bij GearBest een Xiaomi Mi Pad 3 besteld, die maar niet aankwam. Na het verstrijken van de levertijd aan de bel getrokken en toen kreeg ik het verzoek om geduld te hebben, bij het postkantoor te informeren en te kijken op de tracking site. Daar bleek dat het pakje al vanaf het begin op "shipped out" stond. Toen ik daarover reclameerde, kreeg ik opnieuw de reactie dat ik moest wachten. Uiteindelijk bleek GB bereid mij het halve bedrag terug te betalen. Argument was dat ik geen shipment insurance had afgesloten.
Gelukkig had ik betaald met PayPal, die ik gebeld heb en die onmiddelijk een claim indienden bij GB. Uitstekende service, trouwens, compliment voor PayPal. Toen begon een wonderlijke onderhandeling met GB: eerst werd het terugbetalinsbod verhoogd met 10 dollar, vervolgens met 20 en op het laatst met 30. Toen de einddatum van de claim van PayPal naderde kreeg ik een bod van 60 dollar meer dan aanvankelijk. Alles geweigerd.
Vandaag ontving ik bericht dat het volle aankoopbedrag is teruggestort. Dankzij PayPal.
De les: nooit meer GearBest en altijd betalen met PayPal.

Overigens nu maar besteld bij BangGood.
Je kunt prima bij GB bestellen, maar zodra er een probleem is dat ze niet bij poing 1 fatsoenlijk willen oplossen gewoon meteen een paypal claim beginnen. Als ze je de eerste keer niks fatsoenlijks bieden gaat dat ook niet meer gebeuren en rest alleen nog gewoon paypal je geld terug te laten halen.

• Jacobszoon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11-2020
mark-k schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Je kunt prima bij GB bestellen, maar zodra er een probleem is dat ze niet bij poing 1 fatsoenlijk willen oplossen gewoon meteen een paypal claim beginnen. Als ze je de eerste keer niks fatsoenlijks bieden gaat dat ook niet meer gebeuren en rest alleen nog gewoon paypal je geld terug te laten halen.
Dat is me helaas duidelijk. Maar ik vind het opvallend dat ze nog onderhandelen over de hoogte van de terugbetaling terwijl de claim van PayPal loopt. Niet op ingaan, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Lol dit moet ook een record zijn. Zag bij tracking van iets dat de shipment cancelled was, dus dispute gemaakt bij aliexpress en binnen 5 minuten al een mailtje dat hij is toegekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb gisteren ook een dispute geopend naar aanleiding van die fietslamp (revieuw een pagina terug), ondanks dat het een prima lamp is vind ik het niet fair dat een verkoper onjuiste info bij een verkocht product aanduid.

Nou stelde ik zelf voor om €5 te ontvangen, ongeveer 1/3 van wat ik heb betaald. De verkoper reageerde als snel met zo'n verhaal van, het is echt 3000mAh, ondanks dat het 2500mAh op de folie van de cell staat.. en het zou echt 1200 lumens zijn, ondanks dat mijn andere lamp van 400 lumen net zo veel licht geedt. Maar ik kon het gewoon terugsturen als het niet beviel hoor..

Paar minuten later wordt het door mij gevraagde bedrag toegekend door AliExpress zelf. Nou heb ik wel A2 status, maar dit zag ik niet aankomen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Had na wat berichten stille hoop dat mijn gearbest bestelling van 14-7 er nu zou zijn, maar helaas, dit bleek niet het geval. Jammer. Benieuwd hoe lang het wel gaat duren.

Laatste update is van 19-7:
Departure from outward office of exchange 

Wat dit ook mag inhouden. Afwachten maar.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 10-08-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
l3art schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:10:
Had na wat berichten stille hoop dat mijn gearbest bestelling van 14-7 er nu zou zijn, maar helaas, dit bleek niet het geval. Jammer. Benieuwd hoe lang het wel gaat duren.

Laatste update is van 19-7:
Departure from outward office of exchange 

Wat dit ook mag inhouden. Afwachten maar.
Dan ligt ie klaar om het land te verlaten. Meestal duurt het daarna niet meer lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
DexterDee schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Handig deze info. Hartelijk dank! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Bezulsqy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Nope, nog steeds niet binnen. Dit weekend eens een bericht naar gearbest sturen. En hier nog een overzicht van nieuwe bestellingen plaatsen.
Gearbest doet er niks mee. Die zeggen gewoon blijven wachten. Banggood was mega snel. Iets van 3 augustus shipped en donderdag 10 augustus al ontvangen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
paar kleine dingetjes met azerbaijan air mail laten versturen.
Zit nu al meer dan een maand te wachten, traagste verzend methode die ik ooit ben tegen gekomen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
NSG schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar toevallig heb ik hem ook een aantal dagen geleden ontvangen, ik had al een Gaciron V9C-400 die ongeveer hetzelfde kost, dus ik heb ze even met elkaar vergeleken. Nou wilde ik eigenlijk nog een tweede Gaciron kopen, maar AliE liet mij verleiden de Cycloving C168 te kopen, want volgens de verkoper (zogenaamd officiële store) zou deze een 3000mAh batterij moeten hebben, waar de Gaciron een 2500mAh batterij heeft en zou de lichtopbrengst 1200 lumen zijn, tegenover 400 lumen van de Gaciron. Nou kan ik in elk geval zeggen dat beide niet waar is, beide hebben een 2500mAh batterij (opengeschroeft) en de Cycloving geeft echt niet 3x zo veel licht.

Wel ben ik ervan overtuigd dat ze niet dezelfde led hebben, Cyloving adverteert met een CREE XPG2 en Gaciron met een CREE XPE - 2. Korte research laat zien dat de XPG2 een straalhoek van 115º heeft en de XPE2 een straalhoek van 110º. Een klein verschil, maar ik zie het wel terug in te resultaten. De Gaciron lijkt in eerste instantie meer licht te geven, maar na goed gekeken te hebben viel mij op dat het licht meer gefocust is naar het midden toe. De Cycloving geeft daarentegen een wat breder licht, het is dus maar net wat je zelf fijn vindt.

Hieronder wat foto's met het licht schuin naar beneden gericht en daarna wat verder naar voren. Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn telefoon niet al het licht oppikt, het oog ziet wel een paar meter verder. Als je op de onderste foto's kijkt zie je aan het einde van de weg een kleine stip oplichten, dat verkeersbord staat zo'n 150 meter verder! Met het licht uit was het hier trouwens helemaal donker, dus al het licht komt van de lampjes.

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]
Ik had deze post even gemist. Maar leuk dat je even de tijd genomen hebt om het lampje te testen. Ik ben nog niet verder gekomen dan een paar keer aan en uit in huis. Ik had hem zelf nog niet uit elkaar geschroefd, maar er wordt dus nog wel eens gerotzooid met de specs. Dat is hier ook wel duidelijk.

Ik zit zelf trouwens ook nog steeds te kijken naar andere lampjes, je kan er nooit genoeg van hebben :9

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb inmiddels ook behoorlijk wat spullen bij Ali vandaan en vrijwel altijd naar tevredenheid. De verzend tijd kan nog wel steeds vaak wat beter, maar verder heel tevreden.

Ik zal verder geen uitgebreide reviews geven maar om mensen even op wat ideeën te brengen dat het echt niet alleen smartphone hoesjes en power banks zijn die je daar kan bestellen :

Zonnelader voor (USB) smartphone, €20
USB spanningsmeter €3,50
Antilekkage sticker voor op tentzijl om gaten te repareren €1
Lichtgewicht regenjas €12
Waterdichte outdoor tasjes 2L, 5L, 10L, 15L, 25L samen voor €8,59 (liggen bij bever voor €12-20 PER STUK 😂)
Aukey macro, wide & fish eye lens voor op smartphone camera €10
Outdoor Waterfilter voor 1000 liter €9
Screenprotector iPhone, €1 voor front én back
3M Dubbelzijdig tape, bij praxis voor €7, bij Ali €0,63 inc verzendkosten 😂
EU stekker plug voor bijv verlenging van de kabel voor je lamp. Bij praxis €3 per stuk, bij Ali €2,91 voor 5 stuks 🤣
Bluetooth 4.2 sport headset, €19
iPhone MFi kabel 15cm voor €6
3 meter ledverlichting warm wit €6
Bluetooth 4.1 toetsenbord voor iPad / TV €9

Zomaar even mijn lijstje misschien breng ik iemand op ideeën, elk product bevalt mij iig goed (de enkele rommel die ik ontvangen heb, heb ik weg gelaten in dit overzicht.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
@DeNachtwacht hoe ben je te spreken over de regenjas, waterdichte tasjes en het waterfilter? Bij waterdichtheid is het als snel alles of niks; er hoeft maar een klein dingetje niet helemaal goed te zitten en spullen of kleren worden alsnog nat. En het waterfilter zou ik zelf wat tricky vinden. Ik ben niet vies van Chinese dingen maar het is wel iets waar je uit zou moeten drinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

O88088 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:22:
@DeNachtwacht hoe ben je te spreken over de regenjas, waterdichte tasjes en het waterfilter? Bij waterdichtheid is het als snel alles of niks; er hoeft maar een klein dingetje niet helemaal goed te zitten en spullen of kleren worden alsnog nat. En het waterfilter zou ik zelf wat tricky vinden. Ik ben niet vies van Chinese dingen maar het is wel iets waar je uit zou moeten drinken...
Regenjas voldoet voor mij, maar om met de verkoper te spreken naar een klacht van een klant: "dear friend, product is water resistant not water proof" 😎. Hij lekt wat op de ritsen bij flinke regenval...

Het Waterfilter ben ik juist het meest over te spreken. Het zit luchtdicht verpakt en ik gok dat precies deze dingen gewoon in allerlei survival pakketten in een vliegtuig of bij het rode kruis zitten. Waar denk je dat zij hun spullen halen? Waterdichte tassen heb ik nog niet binnen, maar volgens mij is het gewoon echt 100% hetzelfde als de bever als ik de plaatjes zo bekijk. Ik hou je op de hoogte.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
hindrikv schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:
Zit nu al meer dan een maand te wachten, traagste verzend methode die ik ooit ben tegen gekomen...
Idd. Wanneer ga jij er een klacht van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
hindrikv schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:30:
Nog nooit via Yanwen post iets ontvangen zeker. Heb bij Ali wat besteld en ze verzenden het met Yanwen post ipv China airmail wat ik had aangevinkt :? Wéér minimaal een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Nog nooit via Yanwen post iets ontvangen zeker. Heb bij Ali wat besteld en ze verzenden het met Yanwen post ipv China airmail wat ik had aangevinkt :? Wéér minimaal een maand wachten.
Yanwen is een koerierdienst binnen China, niet de vervoerder die het naar Nederland vervoert kan China Post, Postnl, etc zijn. Kenzi in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Na 25 werkdagen niet ontvangen kun je een ticket bij Gearbest aanmaken. Er zullen ze zeggen wanneer het verstuurd is en of je nog even kunt wachten. Niet ingaan op de standaard verzoeken voor bijbetalen voor een nieuwe verzending of GB punten. Gewoon aangeven wat je wilt en dat je liever een PayPal dispuut wilt vermijden.

Via https://en.trackitonline.ru/ kom ik er trouwens achter dat mijn Azerbeijan Air Mail zending is verstuurd op 18 juli en op 30 juli in Nederland is aangekomen. Dit zelfde patroon had ik al eerder met hun Switzerland Post Unregistrered zendingen via CJAHAM. Redelijk snel naar NL en dan 2-3 weken wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 12-08-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Aha oké.
Het duurt wel langer dan gebruikelijk wanneer ik Yanwen Post geselecteerd heb.

Wel absurd hoe lang je moet wachten als je pakket al sinds 31 juli in Nederland was :?
In ieder geval zoveel mogelijk die vermijden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duidelijkzo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-07 12:53
Ik heb de laatste weken de indruk dat de douane-inklaring van postnl collectief op vakantie is gestuurd. Mijn pakket was in twee weken in NL, maar heb vervolgens zelf maar met postnl contact opgenomen om te informeren of ze nog van plan waren het ook te bezorgen.
In dit landje van een speldeknop groot duurt bezorgen langer dan in China 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik ben ook weer even wezen shoppen bij aliexpress.

Ik heb al 2 jaar een set reserve koplampen liggen die ik nog steeds eens moest retrofitten voor xenon.
Ik probeer altijd onder of rond de €20 te blijven bij afzonderlijke verkopers. En dat kost nog best wat moeite.

2x 2,5" projectoren
2x 3" projectoren
2x shrouds voor 2,5" zilver
2x shrouds voor 3" black
2x shrouds voor 3" zilver + montage halo ringen
2x adapter ringen voor shrouds 2,5" -> 3"
2x COB LED haloringen 3"
4x H1 xenon lampen 4300k
2x AC ballast 35w
2x LED projector H11 mistlamp 6000k
1x DRL controller/dimmer
4x T10 LED

Allemaal bij verschillende verkopers en bij allen onder de €20.
En nu begint het vervelende wachten. Ik verwacht de eerste items eind week 34 - 35 binnen te krijgen. En dan begint mijn vakantie ook. Zul je net zien dat de eerste items die ik nodig heb weer weken lang op zich laten wachten. Maar wanneer ik mijn bestel historie er op na sla, dan zijn de laatste 20 bestellingen zo'n beetje allemaal binnen 3 weken afgeleverd.

Ik zou even snel wat bestellen, maar het heeft zo'n beetje de hele middag en avond in beslag genomen. Ik wil nog wel eens afdwalen bij leuke items waar ik helemaal niet naar zocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het risico van aliexpress is inderdaad dat je allemaal spullen koopt die helemaal boei nodig zijn. Heb ik mezelf al een paar keer op betrapt... één keer uitpakken en daarna zelden /nooit aanraken

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tijdje terug had ik hier een vraag over een 12v usb car charger. Inmiddels heb ik de Xiaomi Mi Dual usb charger binnen.
Erg snel binnen, 3 augustus besteld op 12 augustus binnen. Kreeg al netjes een melding in de PostNL app dat er een pakketje aan zou komen. Verpakking was zeer goed, een luchtkussen zoals ik het nog nooit eerder had gezien, erg netjes verpakt, dus kudos voor de seller d:)b
De Mi lader zit ook in een zeer shiny doosje, beetje te mooi bijna voor een autolader.

Heb het wel ondertussen in de auto zitten, maar nog niet gebruikt. Geeft wel een classy ring van zacht wit licht uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b292531.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:44:
Tijdje terug had ik hier een vraag over een 12v usb car charger. Inmiddels heb ik de Xiaomi Mi Dual usb charger binnen.
Erg snel binnen, 3 augustus besteld op 12 augustus binnen. Kreeg al netjes een melding in de PostNL app dat er een pakketje aan zou komen. Verpakking was zeer goed, een luchtkussen zoals ik het nog nooit eerder had gezien, erg netjes verpakt, dus kudos voor de seller d:)b
De Mi lader zit ook in een zeer shiny doosje, beetje te mooi bijna voor een autolader.

Heb het wel ondertussen in de auto zitten, maar nog niet gebruikt. Geeft wel een classy ring van zacht wit licht uit.

[afbeelding]
Zo'n gigantische airbag zeker?😃 Daar zat mijn fiets lampje ook in verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Regenjas voldoet voor mij, maar om met de verkoper te spreken naar een klacht van een klant: "dear friend, product is water resistant not water proof" 😎. Hij lekt wat op de ritsen bij flinke regenval...

Het Waterfilter ben ik juist het meest over te spreken. Het zit luchtdicht verpakt en ik gok dat precies deze dingen gewoon in allerlei survival pakketten in een vliegtuig of bij het rode kruis zitten. Waar denk je dat zij hun spullen halen? Waterdichte tassen heb ik nog niet binnen, maar volgens mij is het gewoon echt 100% hetzelfde als de bever als ik de plaatjes zo bekijk. Ik hou je op de hoogte.
Heb je linkje voor dat waterfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

kendo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:31:
[...]

Zo'n gigantische airbag zeker?😃 Daar zat mijn fiets lampje ook in verpakt.
Ja idd, een soort airbag. Wel netjes hoor, maar beetje overdreven voor zo'n klein doosje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
Duidelijkzo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:06:
Ik heb de laatste weken de indruk dat de douane-inklaring van postnl collectief op vakantie is gestuurd. Mijn pakket was in twee weken in NL, maar heb vervolgens zelf maar met postnl contact opgenomen om te informeren of ze nog van plan waren het ook te bezorgen.
In dit landje van een speldeknop groot duurt bezorgen langer dan in China 8)7
Vroeger, toen je er gewoon van uit ging dat het minimaal 6 weken duurde. Mooie tijden, en beter prijzen. Minder service maar daar betaal je ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

Gotez

42

pinda powerrr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:44:

[afbeelding]
Misschien al bekend, maar ik zal ook een nieuwe FM transmitter van Xiaomi. Ben ik erg blij mee, want de eerste en tweede versies paste niet in mijn Qashqai.

https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1150900.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

psycoxl schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Heb je linkje voor dat waterfilter
Hij is wel een eurotje duurder geworden.

https://m.nl.aliexpress.c...rList.0.0.5fb853ebIohKLD&

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 163 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic