Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:23:
De betaling is overigens geïnd door Aukey international. Dat is toch een redelijk gerespecteerd bedrijf dacht ik, maar dat is dus verkeerd gedacht.
Aukey zit achter bedrijven zoals Coolicool, Efox en voorheen Antelife (overgenomen door Aukey maar is nu Coolicool).

Zoals je probleem beschrijft lijkt het een losse bandkabel o.i.d. Je zou kunnen kijken of je hem kunt openmaken om te zien of er wat los zit. Eventueel zou je nog naar een losse onderdelen kunnen kijken maar je weet niet wat er eventueel stuk is en qua kosten kun je dan net zo goed dat investeren in een nieuw toestel.

Ik zou de compensatie accepteren en er verder geen tijd in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
O88088 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:55:
Over die schaar ben ik erg tevreden. De bouwkwaliteit is geweldig. De handgreep voelt erg solide en hij is superscherp.
Bij welke verkoper heb je de schaar vandaan? Ik vind op Aliexpress en Ebay maar 1 a 2 resultaten, terwijl ik meestal bij een Banggood bestel omdat ik dan zeker weet dat het een 'echte' is.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:45
maxtrash schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:23:
Ik baal een beetje dat ik niet gewoon met credit card betaald heb, dan heb je volgens mij meer bescherming. Vroeger had ik ook een credit card gekoppeld aan paypal, maar dat is veranderd naar een bankrekening (beetje door hun gepushed). Dat is dus wat frustrerend.
Als je met Paypal betaald maakt het niet uit of je met CC of met bankrekening (of Paypal saldo) betaald, de aankoop bescherming is in alle gevallen hetzelfde. Als je zonder Paypal met credit card koopt zit het wel anders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:15
Raznov schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Bij welke verkoper heb je de schaar vandaan? Ik vind op Aliexpress en Ebay maar 1 a 2 resultaten, terwijl ik meestal bij een Banggood bestel omdat ik dan zeker weet dat het een 'echte' is.
Ik heb hem van SiYuan Tech via AliExpress want dat is de goedkoopste​. Hij kwam gewoon in een Sanrenmu doosje en ik heb geen reden om aan de echtheid te twijfelen. Het is inderdaad wel zo dat er amper aanbieders zijn en dat bekende winkels hem sowieso niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
Ik heb weer wat Xiaomi spulletjes binnen :D 30-5 besteld en 9 dagen later binnen vind ik niet slecht, en er zat natuurlijk ook nog een weekend tussen.

Kussentje: lekker zacht en kneedbaar. Het is m'n bedoeling om deze mee te nemen op vakantie omdat ik denk dat dit wat lekkerder ligt dan een opblaasbaar hoofdkussen. Kwaliteit lijkt op het eerste gezicht prima; geen losse draadjes, het stikwerk ziet er goed uit en omdat hij gevuld is met latex ga ik ervan uit dat hij ook niet snel plat zal worden.

Tandenborstels: een doosje met daarin vier tandenborstels, individueel verpakt in een houder/beschermdoosje met plastic folie eromheen. De haartjes zijn volgens mij veel dunner dan de tandenborstels die ik normaal gebruik maar het ziet er zoals altijd prima uit.

Pen: het grootste verschil met de plastic pen is het mechanisme; bij de plastic pen gaat hij langzaam terug als je hem uitdraait en bij de metalen pen gaat het snel. De pen voelt gek genoeg niet heel anders aan. De afwerking is precies hetzelfde als bij de powerbanks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0fy8PqHSZYZwHc6Dmhi1oXsX/medium.jpg

Nu wacht ik nog op een Ganzo multitool en een Convoy zaklamp.
Afbeeldingslocatie: https://ganzoknife.com/wa-data/public/shop/products/88/20/2088/images/7005/7005.800x0.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hb2LJ7c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb weer een aantal posts over PostNL weer de goede kant ([China producten] Bezorging/afhalen door PostNL) op geschopt. Kan hier op gelet worden tijdens het posten?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
Ganzo multitool is ook binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0jAyvNsFhQjZ2fBcrIW66hYO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UgtsBuxqKP1A9Om0BIxZWdrn/thumb.jpg

Ik heb 'm gekocht ter vervanging van m'n kapotte Leatherman. Normaal gesproken heb je 25 jaar garantie maar schijnbaar zijn er sinds m'n aankoop beperkingen op het versturen van messen gekomen waardoor Amazon alleen m'n geld terug kon geven.

Terug naar Ganzo. In het echt is hij niet zo glimmend als ik had verwacht. Geen ramp en het doet niets af aan de kwaliteit. Het handige van dit model is dat alle tools vast te zetten zijn waardoor je dus niet bang hoeft te zijn dat je schroevendraaiertje zichzelf inklapt. Het werkt ongeveer hetzelfde als de axis-lock die sommige zakmessen hebben. Nog een overeenkomst met zakmessen is de thumbstud die je kunt gebruiken​ om de zaag en de messen met één hand uit te klappen.

De losse bitjes kun je met een verloopje op de vierkante staaf klikken. Het verloopje heeft magneetjes om zichzelf en het bitje vast te houden. Volgens mijn korte test is de magneet sterk genoeg want ook met hard schudden komt het niet los.

De tang is ironisch genoeg juist het deel waar ik nog m'n twijfels bij heb. Het voelt alsof er metaalslijpsel in het scharnier zit en er komt ook nog steeds wat olie uit. We zullen zien of het heel blijft. De handvatten veren een klein beetje mee maar niet te ver en ik denk ook niet dat het snel kapot gaat.

Als je er behoefte aan hebt kun je alles in een meegeleverde holster stoppen. De holster is van een soort verstevigd canvas met binnenin nog een vakje om de bitjes in te stoppen. Het is niks voor mij maar het voelt wel stevig zat.

Ik denk dat maandag m'n Convoy lampje wordt bezorgd maar dan ben ik wederom niet thuis :+ en ik lijk wel koopverslaafd... er komt ook nog een keer een waterdichte rugzak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 16:54
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor dit soort simpele zoekvragen en staat zelfs vermeld in de startpost.

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Gearbest.com is definitief van mijn lijstje van Chinese webshops gehaald. Zes weken gewacht op een hoesje met toetsenbord voor mijn tablet.

Alle smoezen zijn voorbij gekomen. Het ene moment zeggen ze dat het hier voorbij de douane is, tijdens mijn paypal-claim zeggen ze dat het aan iemand in Italië is gestuurd. Later zou het toch weer onderweg zijn.

Ik bestel wel regelmatig iets uit China, maar dit is de eerste keer dat ik dit gedoe heb.

Ben ik de enige die dit soort gedoe met Gearbest.com heeft? Of is het een trend bij dit bedrijf?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
kwelbast schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:20:
Gearbest.com is definitief van mijn lijstje van Chinese webshops gehaald. Zes weken gewacht op een hoesje met toetsenbord voor mijn tablet.

Alle smoezen zijn voorbij gekomen. Het ene moment zeggen ze dat het hier voorbij de douane is, tijdens mijn paypal-claim zeggen ze dat het aan iemand in Italië is gestuurd. Later zou het toch weer onderweg zijn.

Ik bestel wel regelmatig iets uit China, maar dit is de eerste keer dat ik dit gedoe heb.

Ben ik de enige die dit soort gedoe met Gearbest.com heeft? Of is het een trend bij dit bedrijf?

groet
Ik heb na 38 orders bij Gearbest nooit echt problemen gehad nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

groet
Ik heb 2x besteld bij Gearbest. Eerste bestelling is pas aangekomen na een re-send (totaal 3-4 maanden bezig geweest). Toen besloten om heel lang niet bij Gearbest te bestellen.

Toevallig paar weken geleden weer iets (kleins) bij GB geprobeerd te bestellen, aangezien ik weinig klachten meer las. Tot op heden de bestelling nog niet ontvangen. Duurt alweer flink langer dan alle andere bestellingen uit China.

Dus, ja, mijn ervaringen zijn ook niet best bij Gearbad.... ehh... best...
Het is voorlopig weer de laatste keer dat ik daar besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

groet
Heel wisselend. Hij staat in ieder geval laag op mijn lijstje om te bestellen. 2 van de 10 bestellingen zijn niet aangekomen terwijl ik daar zelden last van heb ik Aliexpress winkels. Met een paypal claim regelen ze wel altijd alles maar het zou niet moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij Gearbest zit het probleem met de unregistered zendingen die met Switzerland Post Unregistered (CJAHAM) verzonden worden. Verzending duurt dan in veel gevallen langer dan 30 werkdagen. Wat mij aan de tracking status opvalt dat het relatief snel in Nederland aankomt maar dan duurt het nog 2-3 weken voordat het eindelijk op de deurmat ligt. Verder heb ik geen problemen met andere zendingen van Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Chocoball schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:20:
Bij Gearbest zit het probleem met de unregistered zendingen die met Switzerland Post Unregistered (CJAHAM) verzonden worden. Verzending duurt dan in veel gevallen langer dan 30 werkdagen. Wat mij aan de tracking status opvalt dat het relatief snel in Nederland aankomt maar dan duurt het nog 2-3 weken voordat het eindelijk op de deurmat ligt. Verder heb ik geen problemen met andere zendingen van Gearbest.
Hoe track jij die zendingen via Switzerland Post Unregistered dan?

Ah, heb het al gevonden. View tracking message onder My orders. Hier hetzelfde:
2017-05-26 00:00:00Pre-Check to NETHERLANDS
2017-05-27 13:32:36Posting over the counter
2017-05-29 09:35:10Dispatch to NETHERLANDS
2017-06-05 10:29:49Transit out from HKG
2017-06-05 10:36:27Dispatch out from transit airport
2017-06-06 15:21:00Arrived at AMSTERDAM airport on 6 6 2017 3:21:00 PM
9 dagen sinds laatste status update en nog niks op de deurmat gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Tigerblood op 15-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tigerblood schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Hoe track jij die zendingen via Switzerland Post Unregistered dan?

Ah, heb het al gevonden. View tracking message onder My orders. Hier hetzelfde:

[...]

9 dagen sinds laatste status update en nog niks op de deurmat gevonden.
Voor anderen, Switzerland Post Unregistered (CJAHAM) kun je hier volgen http://pts.cjah.co/

Vanaf de datum dat het in Amsterdam is aangekomen dan 2 weken erbij rekenen dan weet je ongeveer wanneer het binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Snelle verzending met AliExpress: onderzetters en van die opklik-lenzen voor telefoons gekocht op 6 juni, vandaag al binnen. 7 dagen dus en met China Post Ordinary Small Packet Plus dus niet met AliExpress Standard Shipping oid. De trackingcode was ook zo'n standaard geval van allemaal cijfers waar je buiten China helemaal niks meer aan hebt.

PostNL zendingen zijn wel snel (alsnog ~2 weken) maar kunnen niet meer getraceerd worden. Misschien is dat een gevolg van de snellere verzending? Het zal vast makkelijker zijn om pakketjes gewoon gelijk door te schuiven dan om ze allemaal te stickeren.

Gearbest... tsja... ik wacht nog steeds op een fidget spinner maar ik denk niet dat hij nog gaat komen.

Enneh.. m'n Convoy zaklamp is inderdaad binnen, maar de verkoper heeft een foutje gemaakt met de aanpassing die ik had aangevraagd. Ik had netjes aangegeven dat het niet helemaal was was ik wilde hebben, maar dat ik niet wist of ik niet duidelijk genoeg was of dat hij een fout had gemaakt. Gelukkig gaf hij gelijk toe dat het zijn fout was. Nu nog afwachten wat het eindresultaat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

O88088 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:48:
Snelle verzending met AliExpress: onderzetters en van die opklik-lenzen voor telefoons gekocht op 6 juni,
Zijn die lenzen echt goedkoper dan bij de Action? Ik weet niet precies meer wat ik er daar voor betaald heb..
vandaag al binnen. 7 dagen dus en met China Post Ordinary Small Packet Plus dus niet met AliExpress Standard Shipping oid. De trackingcode was ook zo'n standaard geval van allemaal cijfers waar je buiten China helemaal niks meer aan hebt.
Dat is mijn ervaring ook, standard shipping is volgens mij niet sneller dan China Post.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55

-tom-562

Oliesjeik

O88088 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:13:
Ik heb weer wat Xiaomi spulletjes binnen :D 30-5 besteld en 9 dagen later binnen vind ik niet slecht, en er zat natuurlijk ook nog een weekend tussen.

Kussentje: lekker zacht en kneedbaar. Het is m'n bedoeling om deze mee te nemen op vakantie omdat ik denk dat dit wat lekkerder ligt dan een opblaasbaar hoofdkussen. Kwaliteit lijkt op het eerste gezicht prima; geen losse draadjes, het stikwerk ziet er goed uit en omdat hij gevuld is met latex ga ik ervan uit dat hij ook niet snel plat zal worden.

Tandenborstels: een doosje met daarin vier tandenborstels, individueel verpakt in een houder/beschermdoosje met plastic folie eromheen. De haartjes zijn volgens mij veel dunner dan de tandenborstels die ik normaal gebruik maar het ziet er zoals altijd prima uit.

Pen: het grootste verschil met de plastic pen is het mechanisme; bij de plastic pen gaat hij langzaam terug als je hem uitdraait en bij de metalen pen gaat het snel. De pen voelt gek genoeg niet heel anders aan. De afwerking is precies hetzelfde als bij de powerbanks.
[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]
Waarom koop je zo'n kussentje en een tandenborstel uit China? Zo'n kussentje koop je wss goedkoper bij de Action/Xenos o.i.d.. En zo'n tandenborstel, idem, zelfs bij de Appie Heijn koop je ene tandenborstel voor minder dan een euro :+ En dan weet ik zeker dat ik geen zware metalen o.i.d. in m'n mond stop :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
-tom-562 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:24:
[...]

Waarom koop je zo'n kussentje en een tandenborstel uit China? Zo'n kussentje koop je wss goedkoper bij de Action/Xenos o.i.d.. En zo'n tandenborstel, idem, zelfs bij de Appie Heijn koop je ene tandenborstel voor minder dan een euro :+ En dan weet ik zeker dat ik geen zware metalen o.i.d. in m'n mond stop :P
Zo'n kussentje heb ik nog nooit gezien in Nederland. Of het zijn van die irritante opblaaskussens of er zit gewoon dons in. Geen een met latexvulling. En ik vertrouw Xiaomi eigenlijk meer dan een generieke huismerk tandenborstel. Als ik de advertentie mag geloven gebruiken ze prima materialen en houden ze ook wel rekening met de veiligheid.

En ik vind veel leuker om in China te bestellen dan om naar de Kruidvat of Action te fietsen :+

Gelijk maar een update over m'n zaklamp. De verkoper heeft als het goed is de juiste onderdelen opgestuurd _/-\o_ nieuw RS----NL trackingnummer gekregen dus ik ben benieuwd. Als alles goed gaat ben ik nog van plan om de verkoper een bedankje te sturen want niet zulke service (en zo snel ook) krijg je niet overal.

[ Voor 15% gewijzigd door O88088 op 16-06-2017 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:20:
Klopt helemaal, mijn pakje (wat ik boven jouw post aanhaalde) ligt (via CJAHAM) al sinds 27 mei in Nederland, maar heb het nog steeds niet mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 17:20
Bij banggood een zending die sinds 10juni de volgende status heeft: NLD, Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days

Tot op heden niets ontvangen, iemamd enig idee wamneer ik deze kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Exterminator schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:10:
Bij banggood een zending die sinds 10juni de volgende status heeft: NLD, Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days

Tot op heden niets ontvangen, iemamd enig idee wamneer ik deze kan verwachten?
Ligt gewoon dus bij PostNL hoogstwaarschijnlijk, oftewel kan er morgen zijn of over anderhalve week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
2017-06-06 14:41 CH-8010 Zürich 1 Transit, Departed transit country
2017-06-06 12:59 CH-8010 Zürich 1 Transit, Arrived in transit country
2017-06-02 18:14 Asendia Hong Kong, The consignment has left the origin border point
2017-06-02 18:14 Asendia Hong Kong, Arrival at origin border point
2017-06-02 18:14 Asendia Hong Kong, Mailed
Ligt het aan mij of duurt dit wel erg lang normaal banggood veel sneller gaat om Xiaomi redimi note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Amdwarrior schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Ligt het aan mij of duurt dit wel erg lang normaal banggood veel sneller gaat om Xiaomi redimi note 4.
4 dagen........... wat wil je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
krissie100 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:45:
[...]

4 dagen........... wat wil je :*)
Bedoel vanuit Zwitserland normaal bij Banggood allang binnen maar goed ik kan gelukkig wel wachten heb nog een telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Amdwarrior schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Bedoel vanuit Zwitserland normaal bij Banggood allang binnen maar goed ik kan gelukkig wel wachten heb nog een telefoon :P
trouwens, gister ook die note 4 ontvangen global edition, top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
krissie100 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:50:
[...]

trouwens, gister ook die note 4 ontvangen global edition, top ding!
En die heeft 4G banden ondersteuning voor Vodafone enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
alwaysleft schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:12:
[...]

En die heeft 4G banden ondersteuning voor Vodafone enz?
jep, die ondersteund alle benodigde banden
https://www.banggood.com/...129991.html?rmmds=myorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Klinkt goed, nog douane kosten en geleverd met officiele Play Store app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
alwaysleft schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Klinkt goed, nog douane kosten en geleverd met officiele Play Store app?
Jep, bij Banggood besteld met Priority Direct mail waardoor je geen Douana etc betaald en nog helemaal ingesealed met Play Store en Google apps erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Voor verdere informatie / discussie over de Redmi Note 4 wil ik jullie doorverwijzen richting [Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie, die discussie is hier offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

krissie100 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Jep, bij Banggood besteld met Priority Direct mail waardoor je geen Douana etc betaald en nog helemaal ingesealed met Play Store en Google apps erop.
Op alle zendingen van buiten de EU zal gewoon btw / invoerrechten betaald moeten worden. Een "speciale" verzendmethode kan dit niet ineens veranderen. Dan is het gewoon belastingontduiking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kenzi schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:23:
[...]

Op alle zendingen van buiten de EU zal gewoon btw / invoerrechten betaald moeten worden. Een "speciale" verzendmethode kan dit niet ineens veranderen. Dan is het gewoon belastingontduiking.
En dat zien we liever niet besproken worden hier. Ik kap die discussie dan ook gelijk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 19:46
Dit lijkt me wel een mooie deal: http://www.gearbest.com/other-car-gadgets/pp_333253.html nette inhoud voor de prijs, heb er een besteld om te proberen

(Mogelijke) referral verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 18-06-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
tomas123 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:39:
Dit lijkt me wel een mooie deal: http://www.gearbest.com/other-car-gadgets/pp_333253.html nette inhoud voor de prijs, heb er een besteld om te proberen
Valt wel mee, als je ingevroren blokken meeneemt kan je een dag je producten koelen, heb het ding 2 jaar geleden gekocht en koelt toch wel wat, hou wel rekening met de kostprijs en beperkte laadvermogen

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 18-06-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:25
Voor mijn gevoel maakt Gearbest er inmiddels een aardig potje van.

Laatste was dat een pakketje al ernstig lang onderweg is en daarbij wordt de tracking informatie ook niet bijgewerkt.
Destijds contact met ze opgenomen en ze zouden navraag doen bij de bezorgende partij. Tot op heden nog geen reactie van hen ontvangen.

Maarja daarna toch nog ene bestelling bij ze geplaatst, want eerder ging het altijd wel goed en het product was een leuke aanbieding.
Tevens ook gekozen voor de tracking die normaal ook altijd goed gaat. Inmiddels staat dat pakket ook alweer 14 dagen op item pre-advised.

Dat is wel zonde want op dit moment weerhoudt het mij om daar weer een bestelling te plaatsen.
http://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_644095.html dit is namelijk een leuke toevoeging aan mijn geautomatiseerde huis en eerdere samenwerking van Xiaomi en Philips was ook goed.

Hopelijk komt er snel verandering in de zaak, zodat ik alsnog die lampjes durf te bestellen bij ze :+ Want hun zijn de enigste die ze aanbied op dit moment.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:08
@Hupske

Ah dat is balen. Dat had ik een week eerder moeten weten. Vorige week een Redmi 4x 3gb/32gb Global aangeschaft. voor €105 kon ik 'm niet laten liggen. 5 dagen geleden is het verzonden, nog geen tracking information.
Hoelang verwacht jij dat het gaat duren? 1 week? 2? 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
Wat voor pen is dit?
O88088 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:13:

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
Gearbest duurt bij mij ook wel lang. Ik heb op dezelfde dag ook iets bij banggood besteld en dat was binnen 1,5 week binnen. Het op de dag precies 3 weken geleden dat het verzonden is, helaas werkt de tracking niet bij mijn order. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

ralph075 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Klopt helemaal, mijn pakje (wat ik boven jouw post aanhaalde) ligt (via CJAHAM) al sinds 27 mei in Nederland, maar heb het nog steeds niet mogen ontvangen.
Ik ervaar hetzelfde. Ik heb twee pakketjes (18 mei besteld) onderweg die al sinds 6 juni in Amsterdam zijn. Volgende keer geef ik bij mijn bestelling wel aan dat ik het niet via Swiss Post verstuurd wil hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoeWn schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:47:
Dat kan niemand zeggen omdat het afhangt van de vervoerder die ze gebruiken. Bij duurdere dingen gebruikt Gearbest volgens mij gewoon Postnl en dat duurt meestal 14 dagen tenzij je documentatie voor inklaring moet aanleveren.
Xiaomi heeft hun witte kunststof Mijia pen een upgrade gegeven naar een metalen versie in zilver en goud.
https://home.mi.com/detail?gid=637&pid=2316

Ook was de zwarte kunststof versie te krijgen maar die is nu overal uitverkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 19-06-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:25
@Anoniem: 343675
Welke verzendmethode heb je gekozen bij de bestelling? Ik hoop voor jou dat alles binnen is over 2 weken.

Mijn eerdere pakketten zijn nu 6 weken onderweg en ben 2 keer bij het postkantoor geweest om te vragen of ze wat hebben ontvangen op mijn naam.
Het is nu even afwachten wat uit het onderzoek van Gearbest komt waar de pakketten zijn. Het eerste contact ging erg snel met Gearbest(binnen 4 uur telkens antwoord) en nu wacht al een dag op een antwoord. Wellicht willen ze zichzelf nog iets meer tijd geven voor het onderzoek :+

Ik verwacht dat mijn andere pakketten toch wel binnen 2 weken binnen moeten zijn. Anders moet PayPal even flink aan het werk gezet worden. Maar ik heb er nog vertrouwen in dat het goed komt.

En de meest betrouwbaarste manier van verzending bij Gearbest is om in ieder geval altijd voor de Netherlands Registered te kiezen, ook al is die soms wat duurder. Maar de tracking daarvan is wel altijd in orde. Maarja dan moet Gearbest zelf het pakket wel eens een keer gaan afgeven bij het postkantoor.

@japie06 Op dit moment is het denk ik bij iedereen aan te raden om Gearbest even te vermijden. Bij iedereen duurt het erg lang voordat het binnen is en de tracking laat het erg afweten.

Banggood blijft aan te raden. Met priority mail is het binnen ander halve week al in huis :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
Thanks voor jullie reacties.

Ik heb gekozen voor:

Europe Registered - 10-20 business days - €0.00

Ach ik heb nu een RedMi 3. Heb de 4x alleen besteld om de 3 door te schuiven als reservetoestel. Heb er dus ook eigenlijk helemaal geen haast mee. Maarja.. in de praktijk kan ik toch niet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:14
Weet iemand of en hoe ik AliExpress kan forceren om bij iDeal in USD af te rekenen? Ali hanteert een wisselkoers van ongeveer 1.103, waardoor 24.43 USD als 22.15 EUR wordt gerekend. Met de wisselkoers van de Rabobank (https://www.rabobank.nl/i...es_19_Jun_17_29908575.pdf), 1.111835, zou ik uitkomen op 21.97 EUR. Nu maakt die 18ct verschil mij niet heel erg veel uit, maar bij de koers van Ali wordt de grens van 22 EUR ook overschreden waardoor het bedrag dus ook zou kunnen uitvallen als bijna 40 EUR. En dat vind ik wel vrij veel geld :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
eiPionezero schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:16:
Weet iemand of en hoe ik AliExpress kan forceren om bij iDeal in USD af te rekenen? Ali hanteert een wisselkoers van ongeveer 1.103, waardoor 24.43 USD als 22.15 EUR wordt gerekend. Met de wisselkoers van de Rabobank (https://www.rabobank.nl/i...es_19_Jun_17_29908575.pdf), 1.111835, zou ik uitkomen op 21.97 EUR. Nu maakt die 18ct verschil mij niet heel erg veel uit, maar bij de koers van Ali wordt de grens van 22 EUR ook overschreden waardoor het bedrag dus ook zou kunnen uitvallen als bijna 40 EUR. En dat vind ik wel vrij veel geld :P
Dat gaat weinig verschil maken, uiteindelijk waarde wordt bepaald door de koers van de belastingdienst
https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/wisselkoersen/ en staat vast voor 1 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
arwindezeeuw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Dat gaat weinig verschil maken, uiteindelijk waarde wordt bepaald door de koers van de belastingdienst
https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/wisselkoersen/ en staat vast voor 1 maand
Weer wat geleerd, thanks!

24.43 USD * 0.89341553 = 21.83 EUR, ik zit dus safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:58

pinda powerrr

Slow down...

Ik moet haast wel wat fout doen de laatste tijd... hier lees ik alleen maar snelle bezorgtijden. Met al mijn bestellingen zit ik op minimaal 3 weken +
Vorige maand Mi Band besteld bij Banggood, gratis verzenden, duurde een maand voordat het binnen was.
Afgelopen maand weer een Mi Band besteld, nu extra betaald voor shipping, T&T werkte niet en is na 3,5 week eindelijk binnen. Zelfde verhaal met allerlei prulletjes van Ali :F

Ik mis de tijden van acht werkdagen max -O-

* Anoniem: 168490 shopt al 15 jaar uit China en is bekend met alles, maar wennen aan snelle bezorgtijden gaat snel...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 01-06 19:13
pinda powerrr schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:32:
Ik moet haast wel wat fout doen de laatste tijd... hier lees ik alleen maar snelle bezorgtijden. Met al mijn bestellingen zit ik op minimaal 3 weken +
Vorige maand Mi Band besteld bij Banggood, gratis verzenden, duurde een maand voordat het binnen was.
Afgelopen maand weer een Mi Band besteld, nu extra betaald voor shipping, T&T werkte niet en is na 3,5 week eindelijk binnen. Zelfde verhaal met allerlei prulletjes van Ali :F

* Anoniem: 168490 shopt al 15 jaar uit China en is bekend met alles, maar wennen aan snelle bezorgtijden gaat snel...
Is die gratis verzendmethode Priority Direct Mail? Zo niet, dan verklaart dat de lange verzendtijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 10-06 18:08
tomas123 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:39:

[mbr](Mogelijke) referral verwijderd.[/]
Thanks voor de tip heb hem ook gelijk besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip* Doe eens niet. Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe of in Shopping Forum - Feedbacktopic, ze horen hier niet thuis.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 19-06-2017 19:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
LoeWn schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:47:
@Hupske

Ah dat is balen. Dat had ik een week eerder moeten weten. Vorige week een Redmi 4x 3gb/32gb Global aangeschaft. voor €105 kon ik 'm niet laten liggen. 5 dagen geleden is het verzonden, nog geen tracking information.
Na 7 weken nog steeds mijn keyboard niet binnen van Gearbest :( Dus je moet geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
Diverse spullen besteld via Gearbest, op 1 juni alles besteld en gisteren even gepolsd waarom ik niets te horen krijg en het ook helemaal niet wordt verzonden.
Had via PostNL naar België aangevinkt en nu komen ze met het verhaal dat ze het zo niet kunnen verzenden en ik dus voor de twee orders respectievelijk 2.5€ en 2.3€ voor Sweden post verzending extra moet betalen.
Dit na meer dan 230 bestellingen bij die firma. Heb bij Banggood in het verleden ook al gehad dat spullen niet binnen waren maar dan werd je persoonlijk via mail op de hoogte gehouden. Niet bij Gearbest hoor....
Terug naar Banggood of is er toch nog een betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:58

pinda powerrr

Slow down...

Neyluzz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:17:
[...]

Is die gratis verzendmethode Priority Direct Mail? Zo niet, dan verklaart dat de lange verzendtijd wel.
Nee.
Maar heb al tig orders gedaan bij Banggood, altijd snel binnen, daarom bestelde ik er ook zo vaak. Heb echt een periode (van een paar maanden) gehad, dat echt alles binnen tien werkdagen hier was, gewoon free shipping. Maar ik denk ook dat PostNL de Chinese post nu wat anders behandeld.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
boldy31 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:37:
Terug naar Banggood of is er toch nog een betere ?
AliExpress! Zelfde spullen, vaak zelfs een groter aanbod, tegenwoordig best snelle verzending en qua klantenservice doen ze vaak niet onder voor Gearbest... En ook niet onbelangrijk: de prijzen zijn meestal ook wat lager dan bekende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
O88088 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:52:
[...]

AliExpress! Zelfde spullen, vaak zelfs een groter aanbod, tegenwoordig best snelle verzending en qua klantenservice doen ze vaak niet onder voor Gearbest... En ook niet onbelangrijk: de prijzen zijn meestal ook wat lager dan bekende winkels.
Ik ga direct eens kijken, is niet zo lang geleden dat Paypall ook een mogelijke betalingsmethode is, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Iedereen maar klagen over gearbest maar banggood heeft zo ook af en toe hun problemen met verschillende postbedrijven, zo wacht ik al bijna 12 weken op een pakketje (25 maart verzonden, zou sinds begin april in belgie zijn), is ondertussen wel terugbetaald door banggood dus dat is wel netjes. Lijkt wel russian roulette welk bedrijf met je pakje onderweg is

[ Voor 9% gewijzigd door VdBorght op 19-06-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

O88088 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Let wel op dat AliExpress een soort eBay is: een netwerk van verkopers in plaats van één webshop. Controleer altijd de betrouwbaarheid van de betreffende verkoper (rating, reviews...
VdBorght schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:04:
Iedereen maar klagen over gearbest maar banggood heeft zo ook af en toe hun problemen met verschillende postbedrijven, zo wacht ik al bijna 12 weken op een pakketje (25 maart verzonden, zou sinds begin april in belgie zijn), is ondertussen wel terugbetaald door banggood dus dat is wel netjes. Lijkt wel russian roulette welk bedrijf met je pakje onderweg is
Wat ik het verschil vind, is dat Banggood het vrijwel altijd netjes oplost. Bij Gearbest is communicatie en aftersales an sich al een drama.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
Kopen in China kan soms voor (dure) problemen zorgen:

http://userbase.be/forum/...96b9ccbd586d76532bf1f48b5

In het kort gezegd: iemand koop een Xiaomi Mi drone, CE kenteken en conformiteitsverklaring zijn niet aanwezig en toestel wordt in beslag genomen door de douane.

Heel soms lees je dat er (bij alle Chinese dingen) een CE (geen China Import) attest bijgeleverd is maar meestal niet.
Als je al ziet hoeveel fidget spinners er tegen gehouden worden, denk ik dat we binnenkort niet veel meer moeten gaan kopen.
Ik zie de meeste Chinezen niet onmiddelijk investeren in zo'n CE attest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Iemand ervaringen met Eglobal? Ze hebben mooie aanbieding met de LG G6, en verzenden vanuit China.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

-fve- schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:45:
Kopen in China kan soms voor (dure) problemen zorgen:

http://userbase.be/forum/...96b9ccbd586d76532bf1f48b5

In het kort gezegd: iemand koop een Xiaomi Mi drone, CE kenteken en conformiteitsverklaring zijn niet aanwezig en toestel wordt in beslag genomen door de douane.

Heel soms lees je dat er (bij alle Chinese dingen) een CE (geen China Import) attest bijgeleverd is maar meestal niet.
Als je al ziet hoeveel fidget spinners er tegen gehouden worden, denk ik dat we binnenkort niet veel meer moeten gaan kopen.
Ik zie de meeste Chinezen niet onmiddelijk investeren in zo'n CE attest.
Waarom zou Xiaomi moeten investeren in een CE attest voor een product wat ze niet buiten China verkopen?
CE is alleen van toepassing als je je product wil verkopen in China.
In dit geval ligt het gewoon aan de klant zelf en de winkel, niet aan de fabrikant. Beter informeren voordat je een duur apparaat gaat bestellen.
alwaysleft schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:11:
Iemand ervaringen met EUglobal? Ze hebben mooie aanbieding met de LG G6, en verzenden vanuit China.

Bedankt alvast!
Als je eglobal bedoeld, hou er dan rekening mee dat die soms grijze import verkopen. Vooral bij hun camera's (Canon) kan je dan gezeur krijgen met garantie direct bij de fabrikant.

[ Voor 16% gewijzigd door Kenzi op 20-06-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kenzi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:14:
[...]

[...]

Als je eglobal bedoeld, hou er dan rekening mee dat die soms grijze import verkopen. Vooral bij hun camera's (Canon) kan je dan gezeur krijgen met garantie direct bij de fabrikant.
Ja die bedoel ik, zelf ervaring mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821983

Ja ik ben ook nieuwsgierig over eglobal central. Zijn ze betrouwbaar? Heeft er iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

alwaysleft schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:48:
[...]
Ja die bedoel ik, zelf ervaring mee dan?
Zoek in dit topic en je komt genoeg ervaringen tegen. En in HK zijn ze wel redelijk bekend. Hong Kong stikt van de resellers die goedkoop DSLR's verkopen die bedoeld zijn voor andere markten, dus grijze import. En Canon is bekend dat die enorm lastig doen met garantie claimen dan. Hoe LG daarmee omgaat, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29
Laatst een "echt lederen" wallet gekocht bij AliExpress (modelletje als de SecrID miniwallet voor de kenners)
In de omschrijving stond nadrukkelijk dat het echt rundleer met aliminium zou zijn. Aangezien deze wel erg goedkoop was, heb ik gewoon bested.

Na bijna 3 weken netjes thuisbezorgd gisteren. Plastic verwijderd, doosje open.. en toen begon de teleurstelling ;) Let op de smiley, voor dit bedrag had ik natuurlijk beter moeten weten, het ding kost nog geen 7 euro.

Het was gemaakt van zeer dun imitatieleer (zo dun, als ik het knoopje los trek, gaat deze er al bijna doorheen) en de pasjes komen als 1 staple naar boven wanneer je het mechanisme gebruikt (je moet ze allemaal verwijderen en de juiste uit de stapel zoeken als je een nodig hebt).

Uiteraard een 1 ster review gegeven en een dispute gestart. Kudo's voor AliExpress hierin, gisteravond dispute gestart en vanmorgen al mail dat ik het aankoopbedrag terugkrijg + de bevestigingsmail dat het is teruggestort.

Nadeel is wel dat ik nu nog geen nieuwe wallet heb en geen idee wat te kopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:53

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gadgeteer schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:44:
Laatst een "echt lederen" wallet gekocht bij AliExpress (modelletje als de SecrID miniwallet voor de kenners)
In de omschrijving stond nadrukkelijk dat het echt rundleer met aliminium zou zijn. Aangezien deze wel erg goedkoop was, heb ik gewoon bested.

Na bijna 3 weken netjes thuisbezorgd gisteren. Plastic verwijderd, doosje open.. en toen begon de teleurstelling ;) Let op de smiley, voor dit bedrag had ik natuurlijk beter moeten weten, het ding kost nog geen 7 euro.

Het was gemaakt van zeer dun imitatieleer (zo dun, als ik het knoopje los trek, gaat deze er al bijna doorheen) en de pasjes komen als 1 staple naar boven wanneer je het mechanisme gebruikt (je moet ze allemaal verwijderen en de juiste uit de stapel zoeken als je een nodig hebt).

Uiteraard een 1 ster review gegeven en een dispute gestart. Kudo's voor AliExpress hierin, gisteravond dispute gestart en vanmorgen al mail dat ik het aankoopbedrag terugkrijg + de bevestigingsmail dat het is teruggestort.

Nadeel is wel dat ik nu nog geen nieuwe wallet heb en geen idee wat te kopen :+
Een echte SecrID. Betaal je wel wat meer voor, maar ik vind dat het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29
Eric_Cantona schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:23:
[...]

Een echte SecrID. Betaal je wel wat meer voor, maar ik vind dat het geld dubbel en dwars waard.
Waarschijnlijk heb je gelijk maar door deze chinese variant hebt ik wel geleerd goed naar ervaringen te zoeken voordat ik iets koop.
Het mechanisme van deze imitatie, laat alle pasjes bijna op dezelfde hoogte naar buiten komen waardoor ze zo opelkaar zitten dat je ze niet kunt onderscheiden. Mocht ik dat bij een originele ook hebben, dan heb ik 50(?) euro weggegooid dat is iets meer dan het risico wat ik hiermee liep ;)

Iets als een wallet zal ik niet snel meer via china laten komen denk ik (hoewel de duurdere varianten er wel goed uitzien....). Verder inmiddels van alles al ontvangen wat wel goed is gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:18
Gadgeteer schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk maar door deze chinese variant hebt ik wel geleerd goed naar ervaringen te zoeken voordat ik iets koop.
Het mechanisme van deze imitatie, laat alle pasjes bijna op dezelfde hoogte naar buiten komen waardoor ze zo opelkaar zitten dat je ze niet kunt onderscheiden. Mocht ik dat bij een originele ook hebben, dan heb ik 50(?) euro weggegooid dat is iets meer dan het risico wat ik hiermee liep ;)

Iets als een wallet zal ik niet snel meer via china laten komen denk ik (hoewel de duurdere varianten er wel goed uitzien....). Verder inmiddels van alles al ontvangen wat wel goed is gelukkig.
Heb er geen ervaring mee maar een simpele zoekpoging op Youtube laat genoeg videos zien over de SecrID dus dan kan je gelijk zien of het werkt zoals jij dat wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb deze bij Aliexpress gekocht. Juist om eens te kijken of het principe voldoet voor mij, voordat ik een 'echte' Secrid koop.

En ik moet zeggen, ik ben er erg tevreden over. Nee, het is geen echt leer, maar het principe werkt, en de kaarten worden netjes trapsgewijs omhoog geschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Eric_Cantona schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:23:
[...]

Normaal gesproken ben ik ook wel geïnteresseerd in goedkopere China oplossingen maar afgelopen jaar ook een SecrID aangeschaft en dat is toch wel de beste aanschaf van 2016 geweest, zeker het geld waard (maar niet niet goedkoop).

Gebruik ik in combinatie met Google Play: Stocard - Klantenkaarten App (voor de pasjes waarvoor ik alleen een streepjescode nodig heb, ook een aanrader)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via-via kreeg ik eerder dit jaar wat zorgelijke berichten over Tinydeal te horen dat ik ze even links heb laten liggen. Toevallig hebben ze een goede deal voor 2 navulverpakkingen (6 pennetjes) voor de Xiaomi Mijia pen .

Op 7 juni jl. besteld, unregistered verzonden op 10 juni en vandaag binnen gekregen, niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Bestel ik voor het eerst wat op Aliexpress heb ik netjes via Ideal betaald
Cancelled Orders
Verkoper reageert ook niet 8)7 (gisteren avond besteld of ben ik te ongeduldig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:34
Amdwarrior schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Verkoper reageert ook niet 8)7 (gisteren avond besteld of ben ik te ongeduldig :P
Je bent te ongeduldig, het kan zomaar 1 week duren voordat ze het opsturen en dan heb je het nog niet binnen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 22-06-2017 08:21 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 21:36
Amdwarrior schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Jij moet echt heel hard dit topic gaan lezen. Tip, zoek op levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
maartend schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Jij moet echt heel hard dit topic gaan lezen. Tip, zoek op levertijd
Ik had per ongeluk 3x besteld en daarna 3 geannuleerd :')

Net via chat gepraat 10 dagen wachten op je geld via ideal lol :P

[ Voor 12% gewijzigd door Amdwarrior op 22-06-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Laatst online: 06-06 16:41
pinda powerrr schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:32:

Tegenwoordig laat ik alles met EPacket bezorgen. Bezorgtijd is dan vaak minder dan een week.
Snelste was 4 dagen (Cap besteld). Als EPacket niet mogelijk is neem ik vaak Hongkong Post. Op DHGate valt heel veel met EPacket te bestellen. Nu ook weer een pakketje onderweg:

Voorbeeld:
https://s2.postimg.org/4vjqiirah/Naamloos.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Req- op 22-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:34
Voor het eerst eens een fietstenue besteld via Aliexpress (X-Tiger Official Store), iemand daar toevallig ervaringen mee? Kwaliteit van de materialen? Veel goeds over gelezen en de prijs is onklopbaar, 26€ voor een jersey+broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Laatst online: 06-06 16:41
Drwho1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:37:
Voor het eerst eens een fietstenue besteld via Aliexpress (X-Tiger Official Store), iemand daar toevallig ervaringen mee? Kwaliteit van de materialen? Veel goeds over gelezen en de prijs is onklopbaar, 26€ voor een jersey+broek.
Kleding kan vaak een maatje kleiner uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 08:34
Req- schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Kleding kan vaak een maatje kleiner uitvallen.
Ja rekening mee gehouden, XL besteld waar dat hier normaal maximum een L zou zijn. Lintmetertje gekocht
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets wat me opviel. :)
Meestal geef ik een 5* beoordeling voor al dat kleine knutsel materiaal op AE. 't Is vaak gewoon prima spul voor een miniem bedrag. Zakje schroefjes, ringetjes, wat montagebeugeltjes, bevestigingsmateriaal, etc.

Soms geef ik er nog een wat uitgebreidere opmerking bij. Keurig in het Engels. En tot mijn stomme verbazing wordt vervolgens mijn Engels (nee, geen steenkolen Engels ;) ) door de automagische translate weer vertaald in notabene het Nederlands!
En dan wordt het wel een beetje 'weirdo' Nederlands. :+

[toevoeging]
Er is een vakje [] Translate to Dutch, waar een vinkje staat; als je dat uitvinkt, dan krijg je weer de oorspronkelijke tekst te zien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9 dagen geleden had ik een gouden Mijia pen besteld bij Gearbest en deze werd weer verzonden met Unregistered Switserland Post. Echter vandaag lag deze al op de deurmat.

Wat blijkt deze was niet verzonden met CJAHAM maar met Azerbaijan Air Mail. Dus controleer wel bij Track Shipment met wie het verstuurd wordt want CJAHAM is redelijk drama. 4,5 week wachten op 2 fidget spinners is tot nu de langste die er over gedaan heeft met CJAHAM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik vind dat als je die spinners koopt je ook gewoon lang mag wachten voor die onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
ehtweak schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:32:
Weer iets wat me opviel. :)
Meestal geef ik een 5* beoordeling voor al dat kleine knutsel materiaal op AE. 't Is vaak gewoon prima spul voor een miniem bedrag. Zakje schroefjes, ringetjes, wat montagebeugeltjes, bevestigingsmateriaal, etc.

Soms geef ik er nog een wat uitgebreidere opmerking bij. Keurig in het Engels. En tot mijn stomme verbazing wordt vervolgens mijn Engels (nee, geen steenkolen Engels ;) ) door de automagische translate weer vertaald in notabene het Nederlands!
En dan wordt het wel een beetje 'weirdo' Nederlands. :+

[toevoeging]
Er is een vakje [] Translate to Dutch, waar een vinkje staat; als je dat uitvinkt, dan krijg je weer de oorspronkelijke tekst te zien.
Haha, ik snap het. Zelf heb ik een beetje een hekel aan linkjes naar de nl versie van Ali omdat ikzelf altijd gewoon in het Engels zoek. Je kunt wel terug naar de Engelstalige site door op een link bovenin te klikken, maar dan verlaat hij weer de desbetreffende product pagina...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:25

DexterDee

I doubt, therefore I might be

TravockMD schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:58:
Haha, ik snap het. Zelf heb ik een beetje een hekel aan linkjes naar de nl versie van Ali omdat ikzelf altijd gewoon in het Engels zoek. Je kunt wel terug naar de Engelstalige site door op een link bovenin te klikken, maar dan verlaat hij weer de desbetreffende product pagina...
Daar heb ik ook een hekel aan, de NL vertalingen op AliExpress slaan soms als een tang op een varken.

Ik heb echter een pro-tip om hetzelfde product gemakkelijk in het Engels tevoorschijn te toveren:

Neem de volgende NL AliExpress productpagina:
https://nl.aliexpress.com...-Holders/32779117880.html

Stap 1: kopieer het laatste getal in de URL (e.g. 32779117880)
Stap 2: klik rechtsboven op de link "Go to Global Site (English)"
Stap 3: plak het getal in de zoekbalk (I'm shopping for...) en druk op [ENTER]
Stap 4: exact dezelfde productpagina opent nu in het Engels

Op die manier hoef je niet met steekwoorden het product op te zoeken :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TravockMD
DexterDee schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Daar heb ik ook een hekel aan, de NL vertalingen op AliExpress slaan soms als een tang op een varken.

Ik heb echter een pro-tip om hetzelfde product gemakkelijk in het Engels tevoorschijn te toveren:

Neem de volgende NL AliExpress productpagina:
https://nl.aliexpress.com...-Holders/32779117880.html

Stap 1: kopieer het laatste getal in de URL (e.g. 32779117880)
Stap 2: klik rechtsboven op de link "Go to Global Site (English)"
Stap 3: plak het getal in de zoekbalk (I'm shopping for...) en druk op [ENTER]
Stap 4: exact dezelfde productpagina opent nu in het Engels

Op die manier hoef je niet met steekwoorden het product op te zoeken :Y)
Ik gooi het meestal eerst in het winkelmandje, ga naar globaal site en klik het weer aan uit het winkelmandje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Apart geval: ik had een bagageriem gekocht en gekozen voor een lengte van 2m. Maak ik het pakketje vandaag open: is het 1,5m. Maar de prijzen zijn ook verdubbeld... Het liefst zou ik gewoon de goede maat hebben maar daarvoor ben ik afhankelijk van de welwillendheid van de verkoper.

En eigenlijk net te laat maar m'n thermometertje is ook binnen. Het is 27°C hier :+

Edit: de verkoper van de bagageriem wilde heel graag dat ik een verkeerde reden aangaf voor het geschil. Dat kon niet eens maar als het zo al begint heb ik ook niet veel begrip meer. Dus vermeld dat ik simpelweg de verkeerde lengte heb ontvangen en binnen no-time heeft AliExpress m'n geld teruggegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door O88088 op 24-06-2017 17:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik zie nu dat je als gebruiker ook kan zien wat AliExpress voor interne naam gebruikt voor diverse verzendmethodes:

JaarMaandTrackInterne naamVerzendserviceVerzender
2016-08RSxxxxxxxxxCNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website
2016-09SxxxxxxxxxxxxSGP_OMP4PX Singapore Post OM Pro4PX Singapore Post OM Pro
2016-09xxxxxxxxxxxYANWEN_JYTChina Post Ordinary Small Packet PlusChina Post Ordinary Small Packet Plus
2016-11RFxxxxxxxxxCNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website
2017-01RSxxxxxxxxxNLPOST_NLPostNLPostNL
2017-01RTxxxxxxxxxHKHKPAMHongKong Post Air MailHong Kong Post Air Mail Website
2017-02RQxxxxxxxxxMYPOST_MYPOS MalaysiaPOS Malaysia
2017-02RFxxxxxxxxxSGSGPSingapore PostSingapore Post
2017-02RSxxxxxxxxxNLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service
2017-03LPxxxxxxxxxxxxxxYANWEN_ECONOMYYanwen Economic Air MailYanwen Economic Air Mail
2017-04RSxxxxxxxxxNLOtherOtherwww.17track.net/zh-cn
2017-05BZxxxxxxxxxCNEMSEMSEMS
2017-05RBxxxxxxxxxSGCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSingapore Post 4PX

Dit zijn een aantal van mijn orders. Vond ik wel interessant.

Als je een verzendmethode hebt die hier niet tussenstaat (die kans is denk ik het grootste met grotere pakketten want bijna alles wat ik bestel gaat door de brievenbus) en je wil dat ik die toevoeg, dan kan je naar je order detail pagina gaan en alle informatie eruit vissen. Ben je daar te lui voor, toets dan 0906-1123 ik bedoel ctrl+ua op de order detail pagina en ga dan naar stuur dm en plak het daar dan neer. Ik kan dan wel jouw adres zien en wat je hebt gekocht maar daar heb ik echt geen interesse in. Maar ik waarschuw er toch maar voor. :)

[ Voor 186% gewijzigd door Mentalist op 23-06-2017 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chocoball schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:28:
Via-via kreeg ik eerder dit jaar wat zorgelijke berichten over Tinydeal te horen dat ik ze even links heb laten liggen. Toevallig hebben ze een goede deal voor 2 navulverpakkingen (6 pennetjes) voor de Xiaomi Mijia pen .

Op 7 juni jl. besteld, unregistered verzonden op 10 juni en vandaag binnen gekregen, niet slecht.
Hoe mooi de deal ook is, ik bestel niet meer bij die tent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Mentalist schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:28:
Ik zie nu dat je als gebruiker ook kan zien wat AliExpress voor interne naam gebruikt voor diverse verzendmethodes:
...
Leuk, lijstjes! :+
Maar ik zie niet helemaal het nut in van dit lijstje? Je kan er op voorhand niet mee bepalen welke vervoerder het exact is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:39
The Inquisitor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:22:
Ik vind dat als je die spinners koopt je ook gewoon lang mag wachten voor die onzin :P
Deze is toch best handig hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/x08AAOSwZKBZGXeZ/$_1.JPG
http://m.ebay.com/itm/Bot...-Stress-Toy-/112407925204
En binnen 2 weken binnen.
Besteld omdat mijn zoontje al 3 weken aan het vragen was waarom ik eigenlijk geen spinner had.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TravockMD schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:46:
[...]

Leuk, lijstjes! :+
Maar ik zie niet helemaal het nut in van dit lijstje? Je kan er op voorhand niet mee bepalen welke vervoerder het exact is.
Het geeft vooral wat inzicht, zoals dat AliExpress Standard Shipping geen garantie voor PostNL is. En AliExpress Standard Shipping is dus blijkbaar CAINIAO_STANDARD. Cainiao heeft ook een tracking site vergelijkbaar met 17track: https://global.cainiao.com/. Cainiao is weer een divisie van Alibaba, net als AliExpress.

Daarnaast kan je met alleen een trackingnummer iets makkelijker opzoeken welke vervoerder daarbij hoort. 17track en dergelijke kunnen dat meestal ook wel maar soms is het onduidelijk.

Verder kan je met de links meteen doorklikken naar de tracking site van de vervoerder. Mocht 17track bokken op een bepaald trackingnummer dan kan je zo controleren of het aan 17track ligt of aan het trackingnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 22:19
puntje013 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:02:
[...]

[afbeelding]
Besteld omdat mijn zoontje al 3 weken aan het vragen was waarom ik eigenlijk geen spinner had.
Ik gok dat die meteen afbreekt als die goed gebruikt wordt op een avondje?
Hoe is de kwaliteit? Openers staan er nogal bekend om, om te breken :+ . (wellicht onkunde of een hoog frequentiegebruik).

Trouwens, een axiale druk uitoefenen op t lager elke keer omdat je een fles opent zal niet bevorderlijk zijn voir de levensduur :p .

[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 25-06-2017 13:53 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mooi, de interne naam is ook beschikbaar via het verzendoptie-selectiemenu. Dus hier een groter lijstje:

JaarMaandTrackInterne naamVerzendserviceVerzenderLevertijd (dagen)
2016-08RS012345678CNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website20-38
2016-09S012345678901SGP_OMP4PX Singapore Post OM Pro4PX Singapore Post OM Pro21-38
2016-0901234567890YANWEN_JYTChina Post Ordinary Small Packet PlusChina Post Ordinary Small Packet Plus16-36
2016-11RF012345678CNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website20-38
2017-01RS012345678NLPOST_NLPostNLPostNL16-26
2017-01RT012345678HKHKPAMHongKong Post Air MailHong Kong Post Air Mail Website20-39
2017-02RQ012345678MYPOST_MYPOS MalaysiaPOS Malaysia24-40
2017-02RF012345678SGSGPSingapore PostSingapore Post22-40
2017-02RS012345678NLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service19-36
2017-06L0123456789NLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service19-36
2017-03LP01234567890123YANWEN_ECONOMYYanwen Economic Air MailYanwen Economic Air Mail30-50
2017-04RS012345678NLOtherOtherwww.17track.net/zh-cn?
2017-05BZ012345678CNEMSEMSEMS?
2017-05RB012345678SG**CAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSingapore Post 4PX?
2017-06?FEDEX_IEFedex IE?11-18
2017-06?FEDEXFedex IP (logo)?7-13
2017-06?DHLDHL (logo)?7-14
2017-06?UPSUPS Express Saver?10-19
2017-06?UPSEUPS Expedited?11-18
2017-06?CAINIAO_PREMIUMAliExpress Premium Shipping?7-15
2017-06?TNTTNT?8-24
2017-06?CHPSwiss Post?20-39
2017-06?HKPAPHongKong Post Air Parcel?29-47
2017-06?E_EMSe-EMS?15-27
2017-06?OTHER_DESeller's Shipping Method - DE?7-19?
2017-06?SUNYOU_ECONOMYSunYou Economic Air Mail?30-50
2017-06?CPAPChina Post Air Parcel?19-38
2017-06?SEPSweden Post?21-42
2017-06?YANWEN_AMSpecial Line-YWSpecial Line-YW15-60
2017-06012345678901SF_EPARCELSF eParcel?17-27
2017-11012345678901?4PX4PX?
2017-11RS012345678GB?4PX4PX, variant van bovenstaande, één zending heeft meerdere trackingcodes. Deze bestelling was niet bij AliExpress. bron?
2017-11RU012345678NL??Yanwen?

** Ga direct naar uw afhaalpunt. Doe geen bezorgpoging. U ontvangt soms geen kaartje met instructies in uw brievenbus.

"en wat is daar het praktisch nut van?" - nou zonder trackingformaat vrij weinig inderdaad, maar die kunnen we later misschien nog invullen.

Nog een trackingcode voor BangGood: R0123456789DE gaat met DHL(US) eCommerce van Duitsland naar NL (PostNL), te traceren op http://webtrack.dhlglobalmail.com/. Customer tracking number is HKANMA01234567890123IC, met dank aan Get!em. Moet nog zien of/hoe ik dat in bovenstaande of een nieuwe tabel ga inpassen.

Meer informatie in het Chinees over AE verzendopties: https://sell.aliexpress.c...online_logistics_list.htm.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 30-11-2017 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb nog twee andere: een LXxxxxxxxxxNL code van AliExpress Standard Shipping, en een SF-eParcel (dat is ook de interne code) waarbij het trackingnummer bestaat uit 12 cijfers. Levertijd daarbij zou 7 tot 15 dagen moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

puntje013 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:02:
[...]

[afbeelding]
Echte mannen gebruiken geen opener om hun flessen te openen, maar een andere fles, of het kratje, of een sleutel, of een A4-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
http://www.gearbest.com/3...inter-kits/pp_428456.html?

Toch ook maar een 3d printer besteld!
Binnen een week binnen, de chinezen zijn weer een keertje snel!

[ Voor 4% gewijzigd door hindrikv op 26-06-2017 00:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

O88088 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:01:
Ik heb nog twee andere: een LXxxxxxxxxxNL code van AliExpress Standard Shipping, en een SF-eParcel (dat is ook de interne code) waarbij het trackingnummer bestaat uit 12 cijfers. Levertijd daarbij zou 7 tot 15 dagen moeten zijn.
Wat staat er op de order detail pagina onder de tracking info bij die LXxxxxxxxxxNL bestelling? Daar staat normaal "The seller is using AliExpress standard shipping. The tracking information will be displayed here within 5-7 days after seller has sent out the package. You can also go to ... check the tracking information.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Laatst online: 09:28

Mitchell

Ondertitel

hindrikv schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:04:
http://www.gearbest.com/3...inter-kits/pp_428456.html?

Toch ook maar een 3d printer besteld!
Binnen een week binnen, de chinezen zijn weer een keertje snel!
Hoor graag je ervaring als je hem een tijdje hebt gebruikt. Waarom heb je die genomen? Reviews online of?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Mentalist schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:20:
Mooi, de interne naam is ook beschikbaar via het verzendoptie-selectiemenu. Dus hier een groter lijstje:
[...]
Meer informatie in het Chinees over AE verzendopties: https://sell.aliexpress.c...online_logistics_list.htm.
Hebben jullie ook weleens gehad dat je een andere verzendmethode kreeg dan waar je voor betaald hebt?

Ik heb 2 weken geleden een camera besteld bij lightinthebox, die ik eigenlijk op vakantie mee wilde. Toch in China besteld omdat erbij stond dat de verwerkingstijd 1-3 werkdagen was, en de verzending met "expressverzending, 3-4 werkdagen". Verwerkingstijd ging prima (maximale 3 dagen maar ok), maar ik had geen tracking voor de verzending en er stond toen ineens 20 dagen...
Contact opgenomen met de klantenservice en ze hebben dus de verkeerde verzendmethode gebruikt, gewoon standaard postverzending, terwijl het een bestelling van 75 euro was en ik ook nog eens 19 euro heb betaald voor die expressverzending.
Om me tegemoet te komen bieden ze me een bonustegoed aan van 16.96... dat dus alleen in hun winkel te besteden is, en ook alleen als ik voor minstens 35 euro ofzo koop. Ik vind het best onzin, en heb gezegd dat ik het geld voor de verzending volledig terug wil als echt geld. Denken jullie dat dit lukt? Redelijk lijkt het me sowieso. Dat ik nu geen camera heb om mee te nemen op vakantie kan ik niet op hun verhalen (hooguit mijn mening over de winkel door laten beïnvloeden), maar als de de verzending waar ik voor betaald heb niet leveren, moeten ze me gewoon geld terug geven toch?

Ik had wel goede ervaringen met de verzending van kleine spullen, ook al duurden die dan lang, betaal ik een keer voor betere verzending en dan gaat het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Eefje91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Hebben jullie ook weleens gehad dat je een andere verzendmethode kreeg dan waar je voor betaald hebt?

Ik heb 2 weken geleden een camera besteld bij lightinthebox, die ik eigenlijk op vakantie mee wilde. Toch in China besteld omdat erbij stond dat de verwerkingstijd 1-3 werkdagen was, en de verzending met "expressverzending, 3-4 werkdagen". Verwerkingstijd ging prima (maximale 3 dagen maar ok), maar ik had geen tracking voor de verzending en er stond toen ineens 20 dagen...
Contact opgenomen met de klantenservice en ze hebben dus de verkeerde verzendmethode gebruikt, gewoon standaard postverzending, terwijl het een bestelling van 75 euro was en ik ook nog eens 19 euro heb betaald voor die expressverzending.
Om me tegemoet te komen bieden ze me een bonustegoed aan van 16.96... dat dus alleen in hun winkel te besteden is, en ook alleen als ik voor minstens 35 euro ofzo koop. Ik vind het best onzin, en heb gezegd dat ik het geld voor de verzending volledig terug wil als echt geld. Denken jullie dat dit lukt? Redelijk lijkt het me sowieso. Dat ik nu geen camera heb om mee te nemen op vakantie kan ik niet op hun verhalen (hooguit mijn mening over de winkel door laten beïnvloeden), maar als de de verzending waar ik voor betaald heb niet leveren, moeten ze me gewoon geld terug geven toch?

Ik had wel goede ervaringen met de verzending van kleine spullen, ook al duurden die dan lang, betaal ik een keer voor betere verzending en dan gaat het mis...
Helemaal geen tracking? Zelfs bij de goedkoopste verzendopties kan je meestal toch minstens tracken zolang de zending in China is. Ik hoop dus dat je je camera iig krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Eefje91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Waarmee heb je betaald? Als er helemaal geen tracking is en zelfs blijven moeilijk doen zou ik ze persoonlijk gewoon naaien en het volledige bedrag van camera en verzending claimen, eventueel daarna de camera alleen nog weer opnieuw betalen.
Pagina: 1 ... 159 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic