Ganzo multitool is ook binnen:
Ik heb 'm gekocht ter vervanging van m'n kapotte Leatherman. Normaal gesproken heb je 25 jaar garantie maar schijnbaar zijn er sinds m'n aankoop beperkingen op het versturen van messen gekomen waardoor Amazon alleen m'n geld terug kon geven.
Terug naar Ganzo. In het echt is hij niet zo glimmend als ik had verwacht. Geen ramp en het doet niets af aan de kwaliteit. Het handige van dit model is dat alle
tools vast te zetten zijn waardoor je dus niet bang hoeft te zijn dat je schroevendraaiertje zichzelf inklapt. Het werkt ongeveer hetzelfde als de axis-lock die sommige zakmessen hebben. Nog een overeenkomst met zakmessen is de
thumbstud die je kunt gebruiken om de zaag en de messen met één hand uit te klappen.
De losse bitjes kun je met een verloopje op de vierkante staaf klikken. Het verloopje heeft magneetjes om zichzelf en het bitje vast te houden. Volgens mijn korte test is de magneet sterk genoeg want ook met hard schudden komt het niet los.
De tang is ironisch genoeg juist het deel waar ik nog m'n twijfels bij heb. Het voelt alsof er metaalslijpsel in het scharnier zit en er komt ook nog steeds wat olie uit. We zullen zien of het heel blijft. De handvatten veren een klein beetje mee maar niet te ver en ik denk ook niet dat het snel kapot gaat.
Als je er behoefte aan hebt kun je alles in een meegeleverde holster stoppen. De holster is van een soort verstevigd canvas met binnenin nog een vakje om de bitjes in te stoppen. Het is niks voor mij maar het voelt wel stevig zat.
Ik denk dat maandag m'n Convoy lampje wordt bezorgd maar dan ben ik wederom niet thuis

en ik lijk wel koopverslaafd... er komt ook nog een keer een waterdichte rugzak aan.