Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

President schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:43:
Op 25 april 30 batterij houders besteld.

De status staat nog steeds op 'Verkoper heeft uw bestelling verzonden' - Traceren geeft aan '27 april In transit'... Ik heb de spullen toch echt over een week of 2-3 nodig.

Uiteraard seller gecontacteerd. Deze reageert met 'Thanks for your order and waiting. We have sent your parcel out to your address. Normally it will take about 25 to 45 day to your country, you may receive it soon.'

Iemand ervaring met het feit dat de traceerpagina aangeeft dat het artikel al een week of 3-4 'In transit' is?
' Ik twijfel of ik moet blijven wachten of dat ik ze maar via een andere verkoper ga bestellen in de hoop dat die er wel over 3 weken is :?
Deze kan je dinsdag in huis hebben: Batterij Houder 4x Penlite. Voor €0,40 (€0,38 bij 10+ stuks) tegen $0.32 zou ik niet eens in China gaan shoppen hiervoor. Verzendkosten scheelt wel, maargoed, als je iets binnen een bepaalde tijd echt nodig hebt is bestellen in China altijd een beetje een gok. :)

Wat voor tracking nummer/verzendservice heb je? RS**NL? Als je wil mag je mij je tracking code in een DM sturen (of je post hem hier, afaik kan je daar geen persoonlijke gegevens uithalen) dan kijk ik even wat ik kan zien. :)

94,7% positieve feedback van de verkoper waar je je bestelling hebt geplaatst is trouwens wat aan de lage kant. Kan best goed gaan, maar maar ze maken blijkbaar ook zo nu en dan een misser.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2017 13:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:20
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Deze kan je dinsdag in huis hebben: Batterij Houder 4x Penlite. Voor €0,40 tegen $0.32 zou ik niet eens in China gaan shoppen hiervoor. Verzendkosten scheelt wel, maargoed, als je iets binnen een bepaalde tijd echt nodig hebt is bestellen in China altijd een beetje een gok. :)
BZ************CN nummer

via die site was het 8 euro duurder geweest, maar inderdaad wel sneller binnen. Had wat rond gekeken op conrad.nl maar niet gevonden of te duur. Grappig dat elektronica online daar zo goedkoop in is, terwijl ze geen cheap ass buzzers hebben.

Meestal waren bestellingen er wel binnen 3-4 weken, dus ik dacht dat 7 weken wel genoeg zou zijn ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

President schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:23:
[...]

BZ************CN nummer

via die site was het 8 euro duurder geweest, maar inderdaad wel sneller binnen. Had wat rond gekeken op conrad.nl maar niet gevonden of te duur. Grappig dat elektronica online daar zo goedkoop in is, terwijl ze geen cheap ass buzzers hebben.

Meestal waren bestellingen er wel binnen 3-4 weken, dus ik dacht dat 7 weken wel genoeg zou zijn ;(
Ik moest even zoeken maar ik heb ook eens een bestelling gehad met BZ**CN. Vervoersbedrijf is dan China EMS. Als ik dat trackingnummer dan in 17track gooi krijg ik ook "in transit" te zien terwijl ik die zending allang binnen heb.

Bij die bestelling staat echter ook een commentaar van de verkoper dat het tracking nummer LVS** is. Dat is dan weer Bpost. De EMS code is dus ongeldig in mijn geval.

EMS is volgens mij duur dus ik betwijfel dat ze een tientje aan batterijhouders daarmee hebben verzonden. Je zou je order page eens goed moeten uitpluizen of er geen commentaar staat met een ander trackingnummer. En vraag de verkoper of er geen ander trackingnummer is.

Het zou me niets verbazen als ze je batterijhouders met b.v. Yanwen hebben verzonden. (=goedkoop) Dat duurt naar mijn ervaring ook wel een stuk langer.

Conrad is sowieso altijd en met alles duur. ;) Elektronica-online en EOO-BV zijn meestal goedkoper. Alleen de verzendkosten, als je echt niks anders nodig hebt zijn die in dit geval relatief hoog. Vanaf €75 is verzending gratis bij Elektronica-online, maar je moet 200+ batterijhoudertjes bestellen om daar aan te komen. :+

Just curious: ben je toevallig docent natuurkunde? (ik vraag me af wat je met 30 batterijhouders moet :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EMS de express verzendmethode van China Post (samen met een berg andere bedrijven waaronder PostNL).

Yanwen is een koeriersbedrijf. Een EMS pakket kan best via Yanwen verstuurd zijn. (DHL, FedEx, UPS etc kan ook allemaal via Yanwen.).

De kosten van EMS boven Yanwen's eigen venzendmethode vallen reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kenzi schreef op zondag 21 mei 2017 @ 04:11:
[...]

EMS de express verzendmethode van China Post (samen met een berg andere bedrijven waaronder PostNL).

Yanwen is een koeriersbedrijf. Een EMS pakket kan best via Yanwen verstuurd zijn. (DHL, FedEx, UPS etc kan ook allemaal via Yanwen.).

De kosten van EMS boven Yanwen's eigen venzendmethode vallen reuze mee.
Ik noemde Yanwen omdat een aantal verkopers dat aanbieden als enige gratis optie naar NL. Levertijd die er dan bij staat is ook langer dan China Post. Maar wat precies wat is heb ik ook geen verstand van. :)

EMS kost bij de meeste verkopers best wat dollars extra. En als je dan order hebt van een tientje denk ik niet dat de verkoper dat met EMS gaat versturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-05-2017 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 08:13
Mag ik wat raad over een refund actie bij een AliExpress koper?

Ik heb daar een tijdje geleden wat relais besteld, maar was nog steeds niet binnen, maar wel status verzonden.

De order gecontroleerd en bleek dat de verkoper een berichtje had gestuurd dat het postkantoor daar het pakketje had geweigerd? Kwam mij vreemd over. Hij stelde al gelijk een refund via Paypal voor.

Nu vraagt de koper of ik bij de order wil bevestigen dat ik de spullen heb ontvangen, daarna belooft hij een refund te doen. Maar ik vetrouw deze volgorde niet, voor het zelfde geld krijg ik geen geld meer en negatieve feedback kan ik dan niet meer geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Riczun schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:13:

Ik heb daar een tijdje geleden wat relais besteld, maar was nog steeds niet binnen, maar wel status verzonden.

De order gecontroleerd en bleek dat de verkoper een berichtje had gestuurd dat het postkantoor daar het pakketje had geweigerd? Kwam mij vreemd over. Hij stelde al gelijk een refund via Paypal voor.

Nu vraagt de koper of ik bij de order wil bevestigen dat ik de spullen heb ontvangen, daarna belooft hij een refund te doen. Maar ik vetrouw deze volgorde niet, voor het zelfde geld krijg ik geen geld meer en negatieve feedback kan ik dan niet meer geven?
Dat weigerverhaal hoorde ik ook eens. Kan vast gebeuren. Barcode die niet wil scannen, pakket rammelt raar of weet ik wat.

Maar inderdaad: niet aangeven dat je het ontvangen zou hebben. Gewoon refund vragen en wel via dezelfde weg als dat je betaalde. AliExpress doet niet aan paypal dus dat is ook raar. Ik betaal zelf met iDeal en refunds krijg ik ook gewoon op mijn bankrekening. Deze verkoper wil gewoon op een schimmige manier positieve feedback verzamelen. (en er mogelijk ook meteen met je geld vandaar gaan)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 21-05-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

13art

Moderator Mobile
Riczun schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:13:

Nope niet doen. Zeg maar dat je een goede review neer zal zetten over de nette afhandeling als hij daadwerkelijk de refund heeft gedaan.
Zelf dit één keer bij de hand gehad. Ik was zo stom om wel af te zien van een escalatie en vervolgens kon ik fluiten naar de refund.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Laatst online: 05-06 08:13
W3ird_N3rd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:26:
[...]
Deze verkoper wil gewoon op een schimmige manier positieve feedback verzamelen. (en er mogelijk ook meteen met je geld vandaar gaan)
Dat gevoel kriijg ik inderdaad ook. ;)

Maar bedankt voor jullie advies! Ik heb zojuist een refund via AliExpress aangevraagd.
Ik heb het geld liever op mijn bankrekening dan op PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 18:26
Riczun schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Dat gevoel kriijg ik inderdaad ook. ;)

Maar bedankt voor jullie advies! Ik heb zojuist een refund via AliExpress aangevraagd.
Ik heb het geld liever op mijn bankrekening dan op PayPal.
Bij paypal refund krijg je ook nog zelf kosten van paypal (die fout maak je ook maar een keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
maartend schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Wachten. Gearbest kan makkelijk weekje of 6 duren. Laatst ook gehad. Ik geloof die verzendgegevens nooit.
Maar ja, dat kon je ook van tevoren weten, want dat staat hier 100 keer uitgelegd
Nu duurt het bij Gearbest wel erg lang de laatste tijd. Ze hebben dat deels zelf in de hand door een juist post bedrijf te selecteren, en door het snel te versturen. Mijn laatste bestelling bleef een week liggen voordat die verstuurd werd.

Bestellingen van Banggood ontvang ik gemiddeld gezien veel sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 22:29
Majesty schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:51:
[...]

Hoor graag wat je ervaring met de Zealot S6 gaat zijn. Heb nu inmiddels een jaar de Blitzwolf F3. Een gruwelijk lelijk apparaat, maar hij gaat nog steeds dagelijks mee onder de douche. Vind het een heerlijk apparaat. Gaat echt hard, goede bass, geen vervorming op hoog geluidsniveau zoals ik dat wel had bij de Earson 151 (wat voor de prijs ook een leuk ding was, ~14 euro).
De Zealot s6 is eindelijk op het postkantoor aangekomen. Morgen meteen ophalen en testen dus!
Heb gisteren ook de blitzwolf BW F4 besteld in de flashdeals op banggood.
Denk dat de blitzwolf wel een iets beter geluid neer gaat zetten. De blitzwolf verwacht ik volgende week vrijdag al in principe.

Edit:/Heeft btw een maand geduurd met fasttech.com. niet echt heel fijn. Want afgelopen weekend was uitstekend om hem te testen. Gelukkig hebben we nu zwemweer voor de deur staan :) !

[ Voor 13% gewijzigd door alaintje op 23-05-2017 22:20 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 22:48
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 23-05-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal reacties verwijderd. Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mentalist schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:53:
Mijn lijstje van spullen die ik niet direct uit China importeer:

• Speelgoed voor kinderen/huisdieren + alles waar je op kan/moet kauwen. Tevens alles wat is ontworpen om in welke lichaamsholte dan ook in te brengen. Je weet niet wat erin zit aan lood, het voldoet waarschijnlijk niet aan Europese normen, voor die paar centen moet je niet met je gezondheid spelen. Een oorthermometer zou nog net kunnen, maar die laat je geen half uur in je oor zitten.
• In het verlengde daarvan zou ik voorzichtig zijn met alles wat je langdurig op de huid moet plaatsen, denk aan horloges.
...
In ruim 20 procent van de verkochte sieraden in de goedkopere sector zit te veel cadmium, lood of nikkel. Dat concludeert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) na onderzoek.

De giftige zware metalen zaten in 24 van 113 onderzochte kettingen en oorbellen. Bij veertien sieraden was de overschrijding van de normen zo groot dat de NVWA het dragen ervan afraadt.

De onderzochte sieraden waren gekocht in warenhuizen, kledingwinkels, drogisterijen en bijouteriewinkels. De lijst met sieraden is te vinden op de website van de NVWA.

Risico's

Giftige stoffen in de sieraden kunnen ziektes veroorzaken. Cadmium hoopt zich op in de organen. Wanneer de concentratie te hoog wordt, kan het bijvoorbeeld de nieren schaden.

Lood kan de vruchtbaarheid schaden. Door het dragen van sieraden kan lood ook in moedermelk komen. Blootstelling aan lood kan ernstige, onomkeerbare neurologische gevolgen hebben.

Nikkel kan bij contact met de huid eczeem en andere huidklachten veroorzaken. .

De verkoop van sieraden met te veel zware metalen is verboden.
NVWA.nl: een vijfde van onderzochte sieraden bevat te veel cadmium, lood of nikkel
BangGood.com, oorbel
SKU413796-1SPS0 EVU; 0723-0-14061; R-A-29-06
Ernstig veiligheidsrisico
Er zit veel meer cadmium in de oorbellen dan is toegestaan. Hierdoor zorgt lichamelijk contact met de oorbellen voor een ernstig gezondheidsrisico. Gebruik de oorbellen niet.

De verkoop is verboden.

Deal extreme, ketting
205164
Er zit veel meer cadmium in de ketting dan is toegestaan. Hierdoor zorgt lichamelijk contact met de ketting voor een ernstig gezondheidsrisico. Gebruik de ketting niet.

De verkoop is verboden.

Deal extreme, oorbel
318546
Er zit veel meer nikkel in de staafjes van de oorbellen dan is toegestaan en de oorbellen bevatten meer cadmium dan is toegestaan. Hierdoor zorgt lichamelijk contact met de oorbellen voor een ernstig gezondheidsrisico. Gebruik de oorbellen niet.

De verkoop is verboden.

Light in the box, oorbel
S299529700003
Er zit veel meer nikkel in de staafjes van de oorbellen en de oorbellen bevatten meer lood dan is toegestaan. Hierdoor zorgt lichamelijk contact met de oorbellen voor een ernstig gezondheidsrisico. Gebruik de oorbellen niet.

De verkoop is verboden.
"zei ik toch"

Al staan er ook een paar Nederlandse winkels op de lijst, maar de Chinezen zijn zo te zien wel wat over oververtegenwoordigd bij de sieraden met veiligheidsrisico.. :o

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 24-05-2017 03:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:14
Grappig! Gearbest heeft nu ook een speciale sale, speciaal voor 'ons' als Hollanders!
Het is een kleine maar je vind hem hier;

http://www.gearbest.com/p...korting-special-1360.html

Referrals zijn nog steeds niet de bedoeling.

[ Voor 49% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2017 20:39 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:39
groxgrox schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 05:57:
Grappig! Gearbest heeft nu ook een speciale sale, speciaal voor 'ons' als Hollanders!

Heb een paar van die bril schoonmaak borstels besteld, eens kijken of dat wat is voor mijn veiligheidsbril op het werk.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 08:20
groxgrox schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 05:57:

Huh de "Xiaomi Yeelight RGBW E27 Smart LED Bulb" voor maar 10 euro?
Heb dat ding nog nooit zo goedkoop gezien!

Edit: Om precies te zijn €9,12 !

[ Voor 4% gewijzigd door fifa4ever op 25-05-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31
Inderdaad kon het niet laten om er weer 2 te bestellen.
Maar dit keer met betaald post.
Kijken of dat sneller is heb vorige keer 6 weken gewacht op deze lampen.
Zijn wel een aanrader vind ik.
fifa4ever schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:52:
[...]

Huh de "Xiaomi Yeelight RGBW E27 Smart LED Bulb" voor maar 10 euro?
Heb dat ding nog nooit zo goedkoop gezien!

Edit: Om precies te zijn €9,12 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-06 21:34
Ik heb er ook 5 van die Xiaomi lightbulbs besteld haha :9 Klinkt goed! Met shipping binnen 7 dagen voor 6€ en verzekering voor 2€ erbij. Hopen dat ik geen douanekosten ga krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:00
De Xiaomi Yeelight RGBW E27 Smart LED Bulb - SILVER 180253101 die hier staat is helaas €15,23.
Zie ik iets over het hoofd?

@Brad Pitt Promo ends in meer dan 5 dagen, 25% discount Flash sale price nu €14,85.
Euro meer of minder kan nog in wisselkoers zitten maar de wijziging van ~10 naar ~15 kan ik niet plaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door PKing83 op 26-05-2017 13:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Alexknl schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:51:
Ik heb er ook 5 van die Xiaomi lightbulbs besteld haha :9 Klinkt goed! Met shipping binnen 7 dagen voor 6€ en verzekering voor 2€ erbij. Hopen dat ik geen douanekosten ga krijgen :)
Waarom dan niet op 2 dagen besteld? Dan weet je zeker dat je zeker dat je veilig zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:38
PKing83 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 06:53:
De Xiaomi Yeelight RGBW E27 Smart LED Bulb - SILVER 180253101 die hier staat is helaas €15,23.
Zie ik iets over het hoofd?
Dan is de deal voorbij :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Trichoglossus schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:50:
[...]

Waarom dan niet op 2 dagen besteld? Dan weet je zeker dat je zeker dat je veilig zit.
Mwa de aanbieding is al voorbij, dat wou ik niet riskeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
Zo. de Zealot s6 een aantal dagen kunnen uitproberen maar heb hem al verkocht.
Ik heb hem bij fasttech besteld, wat helemaal niet zo fast is want ik kon hem na 1 maand ophalen bij het postNL kantoor. Gelukkig geen inklaring betaald, dat dan weer wel. De verdere verzending in NL was via postNL.

De speaker zelf doet helaas een kleeeein beetje onder voor de mammoth earson er160 vind ik. Maar dan alleen wat betreft loudness/bass. De hoge tonen van de Zealot s6 zijn prima (mits een equalizer wordt gebruitk natuurlijk, maar dat spreekt voor zich denk ik). Het overall volume is zeer luid, een kamer van 20-100m³ kun je er zeer goed mee vullen. En mits goed geplaatst komt de speaker qua volume wel boven een groep mensen uit.
Het bereik van de bluetooth functie is prima (10 meter met versperring) en de accu duur is wel uiterst goed, heb nu al 10+ uur gehaald op normaal volume en de accu is nog op 50% volgens de indicator.
Daarnaast is de startup niet zo vervelend als bij de ER160 en begint deze op een zacht volume in plaats van 70% zoals de ER160.

Voor 30€ heb je een goede koop vind ik. De ER160 is daarentegen voor mijn gevoel kwalitatief beter voor minder geld.
Volgende week verwacht ik de BlitzWolf® BW-F4 xBASS 2x10W binnen. (weer lekkere bullshit met die 20W natuurlijk :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

alaintje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:47:
Zo. de Zealot s6 een aantal dagen kunnen uitproberen maar heb hem al verkocht.
Ik heb hem bij fasttech besteld, wat helemaal niet zo fast is want ik kon hem na 1 maand ophalen bij het postNL kantoor. Gelukkig geen inklaring betaald, dat dan weer wel. De verdere verzending in NL was via postNL.

De speaker zelf doet helaas een kleeeein beetje onder voor de mammoth earson er160 vind ik. Maar dan alleen wat betreft loudness/bass. De hoge tonen van de Zealot s6 zijn prima (mits een equalizer wordt gebruitk natuurlijk, maar dat spreekt voor zich denk ik). Het overall volume is zeer luid, een kamer van 20-100m³ kun je er zeer goed mee vullen. En mits goed geplaatst komt de speaker qua volume wel boven een groep mensen uit.
Het bereik van de bluetooth functie is prima (10 meter met versperring) en de accu duur is wel uiterst goed, heb nu al 10+ uur gehaald op normaal volume en de accu is nog op 50% volgens de indicator.
Daarnaast is de startup niet zo vervelend als bij de ER160 en begint deze op een zacht volume in plaats van 70% zoals de ER160.

Voor 30€ heb je een goede koop vind ik. De ER160 is daarentegen voor mijn gevoel kwalitatief beter voor minder geld.
Volgende week verwacht ik de BlitzWolf® BW-F4 xBASS 2x10W binnen. (weer lekkere bullshit met die 20W natuurlijk :+ ).
Ik heb die f4 en heeft gisteren ruim 6 uur op het strand gedraaid. Niet heel hard maar ik schat dat ie half vol was. Hij heeft een uurtje aan de lader gehangen daarvoor. Het geluid is erg helder en kraakvrij. Al vind ik de jbl ook een goede met wat meer power. Al weet ik niet hoe sterk die batt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ApC_IcE schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Ik heb die f4 en heeft gisteren ruim 6 uur op het strand gedraaid. Niet heel hard maar ik schat dat ie half vol was. Hij heeft een uurtje aan de lader gehangen daarvoor. Het geluid is erg helder en kraakvrij. Al vind ik de jbl ook een goede met wat meer power. Al weet ik niet hoe sterk die batt is
Nice, nog ervaring met andere China bluetooth speakers ook?
De F3 gisteren ook weer mee naar het strand gehad, komt echt meer dan genoeg volume uit + de accu gaat enorm lang mee, kan zo +10 uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:36
Gister wat besteld bij Gearbest zoals wel vaker, maar nu is het verzonden met Azerbaijan air mail... Iemand hier ervaring mee xD het klinkt niet snel haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 01-06 19:13
Hebben jullie iets besteld bij Banggood of Gearbest dat met Priority Direct Mail is verzonden en Tussen 23-5 en 25-5 op ''Pre-advised'' staat?

Ik heb een pakket dat sinds 23-5 op Pre-advised staat maar lijkt vooralsnog niet in transit te zijn gegaan. Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben opgemerkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Neyluzz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:35:
Hebben jullie iets besteld bij Banggood of Gearbest dat met Priority Direct Mail is verzonden en Tussen 23-5 en 25-5 op ''Pre-advised'' staat?

Ik heb een pakket dat sinds 23-5 op Pre-advised staat maar lijkt vooralsnog niet in transit te zijn gegaan. Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben opgemerkt. :9
Pre-advised betekent dat PostNL wacht om het pakket in ontvangst te nemen. Het kan dus al lang onderweg zijn vanuit China naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Tigerblood schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Pre-advised betekent dat PostNL wacht om het pakket in ontvangst te nemen. Het kan dus al lang onderweg zijn vanuit China naar Nederland.
Bedankt voor je reactie. De in transit status wordt al weergegeven wanneer het pakket vanuit China naar Nederland komt. Dit is nu niet het geval en lijkt aanzienlijk langer te duren dan normaal. In normale gevallen krijg ik na 2 dagen ''Pre-advised'' de status ''In Transit'' te zien. Niet al te lang daarna is het pakket ''processed in country of destination'' waarna ik met de internationale code ook in de PostNL app het pakket inclusief bezorgdag en tijd kan zien.

Ik ben dus benieuwd of medetweakers ook pakketjes hebben die blijven ''hangen'' in het verzendproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
Een RS000000000NL nummer die je volgt op 17track, zal zijn data ophalen van postnl.post (<-- deze is iets sneller)
Op het moment dat je daar ziet dat het in NL is aangekomen, kan je met dezelfde code door naar internationalparceltracking.com (klein beetje geduld, kost wat tijd voordat het is verwerkt)
Op die site krijg je vervolgens een 3S code terug, die je in de PostNL app kan invullen, zodat je precies weet wanneer het bezorgd gaat worden

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Steeldunes schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:44:
Een RS000000000NL nummer die je volgt op 17track, zal zijn data ophalen van postnl.post (<-- deze is iets sneller)
Op het moment dat je daar ziet dat het in NL is aangekomen, kan je met dezelfde code door naar internationalparceltracking.com (klein beetje geduld, kost wat tijd voordat het is verwerkt)
Op die site krijg je vervolgens een 3S code terug, die je in de PostNL app kan invullen, zodat je precies weet wanneer het bezorgd gaat worden
Bedankt voor je uitleg, maar dat is mijn punt niet Steeldunes :) Ik weet na jaren lang inkopen doen in China mijn weg op de verschillende track en trace sites goed te vinden. Mijn punt is dat de status van een 5 tal pakketten (pre-advised status op 23 en 25 mei) nog steeds op pre-advised staan, terwijl normaliter deze status na 2 dagen veranderd naar In transit. We zijn nu respectievelijk 4 en 6 dagen verder en de status is nog steeds niet gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 921985

Neyluzz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Bedankt voor je uitleg, maar dat is mijn punt niet Steeldunes :) Ik weet na jaren lang inkopen doen in China mijn weg op de verschillende track en trace sites goed te vinden. Mijn punt is dat de status van een 5 tal pakketten (pre-advised status op 23 en 25 mei) nog steeds op pre-advised staan, terwijl normaliter deze status na 2 dagen veranderd naar In transit. We zijn nu respectievelijk 4 en 6 dagen verder en de status is nog steeds niet gewijzigd.
Ik heb via-via begrepen dat het erg druk is nu bij de douane dat het daardoor wat langer duurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Majesty schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Nice, nog ervaring met andere China bluetooth speakers ook?
De F3 gisteren ook weer mee naar het strand gehad, komt echt meer dan genoeg volume uit + de accu gaat enorm lang mee, kan zo +10 uur zijn.
ik heb de earson 151(dacht ik) gehad maar dat was alleen prima tot ik hem per ongeluk op ON liet staan voor een week (vergeten uit te zetten) en kapot ging.. de 2e overigens ook.
Dus dat was snel gebeurd

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 29-05-2017 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:36
Neyluzz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:35:

Ik heb dat ook gehad bij banggood, heb ze gevraagd waarom het zo lang duurt, bleek het al thuis te liggen ( ben op het moment op vakantie vandaar ) dus het kan zomaar thuis zijn, maar 'vroeger' kwam er idd na een paar dagen in transit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Steeldunes schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:44:
Tegenwoordig kun je de RSxxxxxNL code ook gewoon invullen in de PostNL app (of op jouw.postnl.nl). Op het moment dat het pakket bij hun is, wordt de code in de app automatisch omgezet naar een 3S-code :)

Edit: Het toevoegen van een RS-code in twee stappen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2e0JW7u.png

[ Voor 6% gewijzigd door Twan V op 29-05-2017 16:47 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Twan V schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:41:
[...]
Op het moment dat het pakket bij hun is, wordt de code in de app automatisch omgezet naar een 3S-code :)
En zoals eerder gezegd: als bonus krijg je een push notificatie vanuit de app als hij daadwerkelijk onderweg is naar je huis.
Is al meerdere malen besproken ook in [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 29-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
ApC_IcE schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:31:
[...]

ik heb de earson 151(dacht ik) gehad maar dat was alleen prima tot ik hem per ongeluk op ON liet staan voor een week (vergeten uit te zetten) en kapot ging.. de 2e overigens ook.
Dus dat was snel gebeurd
Dat heb ik ook eens gehad met de er160. Geprobeerd aan de oplader te hangen en dan meerdere malen de aan/uit knop indrukken en houden.
De mijne doet het nu al bijna 2,5 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Veelal wordt er wat lacherig gedaan over de kwaliteit en/of nut van de spulletjes die we allemaal uit China halen.
En soms, maar dat is met enig vooronderzoek ook wel redelijk in te schatten, is het ook 'crap'.

Maar er zitten ook gewoon goede, handige dingen tussen. Van een prima kwaliteit.

Zo heb ik twee jaar geleden de welbekende Xiaomi powerbank aangeschaft, en tot op de dag van vandaag werkt 'ie nog steeds prima. :Y Er worden enkele phones/tablets per week mee opgeladen. Enige nadeeltje (maar dat is altijd al zo geweest) is dat 'ie zelf naar verhouding, veel tijd neemt om opgeladen te worden...

Met de hitte van de afgelopen dagen kwam het miniatuur Xiaomi fannetje ook goed van pas! Vrijwel geruisloos, en keurig aan/uit schakelbaar met de ronde knop op de powerbank.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7297/26677311130_2423e95e8d_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7652/26916999236_73711ffeaa_n.jpg

Één van onze meest gewaardeerde aankopen ooit, via BG. d:)b
Het handzame fannetje heeft me ooit het luttele bedrag van EUR 2,88 gekost en de Xiaomi 10400mAh powerbank EUR 13,50 (was destijds een aanbieding geloof ik).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik denk dat niemand hier lacherig doet over Xiaomi omdat helemaal geen crapmerk is. Xiaomi is dan ook helemaal niet spotgoedkoop vergeleken met andere dingen die je uit China kan halen.

Zelf heb ik Xiaomi pistons V2 en V3, de Xiaomi Band 2 en net de Xiaomi Box (Android TV) besteld. Powerbank staat ook nog op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30

-tom-562

Oliesjeik

Kent iemand/heeft iemand ervaring met de SFC Service als shipper? Op GOogle en op Tweakers kom ik eigenlijk niks bruikbaars tegen aan reviews :P
Vorige week een Android autoradio besteld die via die shipper verzonden is (op zaterdag), maar tot op heden lijkt het trackingnumber niet (goed) te werken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
Ik heb een vraag en heb even gezocht in dit topic. Helaas levert dat nogal veel resultaten op, dus vraag ik het maar gewoon:

Gearbest of Banggood?

Ik wil namelijk de Xiaomi Mi Sports Bluetooth headset kopen en je hoort nog wel eens verhalen over nepproducten.

Ik ga juist voor Xiaomi omdat ze kwaliteit en goed geluid bieden voor een goeie prijs. Dan zou het zonde zijn als ik een nepproduct geleverd krijg met slechter geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:46
Framoes schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:19:
Ik heb een vraag en heb even gezocht in dit topic. Helaas levert dat nogal veel resultaten op, dus vraag ik het maar gewoon:

Gearbest of Banggood?

Ik wil namelijk de Xiaomi Mi Sports Bluetooth headset kopen en je hoort nog wel eens verhalen over nepproducten.

Ik ga juist voor Xiaomi omdat ze kwaliteit en goed geluid bieden voor een goeie prijs. Dan zou het zonde zijn als ik een nepproduct geleverd krijg met slechter geluid.
Persoonlijk is banggood mijn favoriet. Goede service en nog nooit namaak xiaomi gehad (ja dat wordt ook nagemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Wat betreft de kwaliteit van spullen uit China: ik heb de laatste drie jaar veel besteld daar, o.a. via DX, Banggood en Aliexpress en van al die dingen zijn er twee geweest die crap bleken: een optische kabel voor de stereo, die weliswaar werkte, maar uitelkaar viel (de connector) toen ik hem uit mijn receiver trok en een hdmi splitter die slecht beeld gaf. Beide waren dan ook danig goedkoop dat ik er niet wakker van kon liggen.
Voorde rest alleen goede ervaringen, met o.a. lampen, kabels, speelgoed, rpi behuizingen, koelelementjes.

Nadeel vind ik de soms lange wachttijden, hoewel ik ook wel eens de spulletjes met een goede week bezorgt kreeg.
Meestal duurt het ongeveer drie weken, maar soms langer helaas.

Momenteel "wacht' ik op o.a. spullen om de auto te wassen en een afstandsbediening voor Milight ledlampen en wat adapters om van een e27 fitting naar e14 te gaan.

Sommige lampen trouwens bewust voor meer geld in Nederland besteld, puur vanwege de wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daniel36 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:42:
een optische kabel voor de stereo, die weliswaar werkte, maar uitelkaar viel (de connector) toen ik hem uit mijn receiver trok
Haha, die heb ik ook denk ik. Ik heb 4 optical cables, allemaal voor 0.78 cent per stuk. Ze werken allemaal naar behoren, maar de kabel is erg dun, en ben inderdaad bang dat als ik hm uit de tv of receiver trek, het dan afgelopen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:59
ehtweak schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:42:
Veelal wordt er wat lacherig gedaan over de kwaliteit en/of nut van de spulletjes die we allemaal uit China halen.
En soms, maar dat is met enig vooronderzoek ook wel redelijk in te schatten, is het ook 'crap'.

Maar er zitten ook gewoon goede, handige dingen tussen. Van een prima kwaliteit.
Met Xiaomi is niks mis hoor... Ik heb hier:
• 5 powerbanks; de oude 10.400 powerbank, de 5.000, een dikke 10.000 en twee platte 10.000 powerbanks.
• 1 ventilator.
• 2 lampjes; de oude en de nieuwere dimbare lamp.
• De Xiaomi router 3.
• De 'simpele' bureaulamp
• Die vierkante Xiaofang camera
• Een zwarte schoolrugzak.
• Een witte plastic pen.
En dan verwacht ik binnenkort nog:
• Een nieuwe zilverkleurige metalen pen.
• Een grijs reiskussentje
• Vier tandenborstels 8)7

Misschien dat er ooit nog een TV-box en zo'n smart home ding komt maar voorlopig vind ik dat het geld niet waard.
Ze maken echt bijna alles wat je maar kan bedenken (al dan niet in samenwerking met andere bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

O88088 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Misschien dat er ooit nog een TV-box en zo'n smart home ding komt maar voorlopig vind ik dat het geld niet waard.
Ze maken echt bijna alles wat je maar kan bedenken (al dan niet in samenwerking met andere bedrijven).
Ik heb dus vandaag die Mi Box wel gekocht :D ben benieuwd. Vind de remote met mic wel hip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Zspirit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Persoonlijk is banggood mijn favoriet. Goede service en nog nooit namaak xiaomi gehad (ja dat wordt ook nagemaakt)
Thanks voor je reactie! Heb bij Banggood besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
The Inquisitor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Haha, die heb ik ook denk ik. Ik heb 4 optical cables, allemaal voor 0.78 cent per stuk. Ze werken allemaal naar behoren, maar de kabel is erg dun, en ben inderdaad bang dat als ik hm uit de tv of receiver trek, het dan afgelopen is :D
Ik heb de opticals gewoon bij de action gekocht. Werken al jaren prima op allerlei apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Trichoglossus schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb de opticals gewoon bij de action gekocht. Werken al jaren prima op allerlei apparatuur.
Ja, ik vind action ook steeds een beter alternatief voor dit soort aankopen. Nog steeds een goedkope prijs, maar dan zonder levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Ik kom er net pas achter dat je bij AliExpress ook FlyingBlue miles kan verdienen via de referral link van KLM Flying Blue. Per uitgegeven euro krijg je 2 award miles.

Hoe?
Log in op https://earnonline.flyingblue.com/nl/, klik op hun specifieke link en doe vervolgens je ding bij Ali :+ Ondanks het feit dat de bedragen bij AliExpress doorgaans laag zijn, is het toch nog een manier om wat extra punten te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 920977 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:53:
Ik kom er net pas achter dat je bij AliExpress ook FlyingBlue miles kan verdienen via de referral link van KLM Flying Blue. Per uitgegeven euro krijg je 2 award miles.

Hoe?
Log in op https://earnonline.flyingblue.com/nl/, klik op hun specifieke link en doe vervolgens je ding bij Ali :+ Ondanks het feit dat de bedragen bij AliExpress doorgaans laag zijn, is het toch nog een manier om wat extra punten te verdienen.
Ik gebruik liever gewoon spaarwinkelen.nl voor 6% cashback ipv een stel punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
The Inquisitor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Ik heb dus vandaag die Mi Box wel gekocht :D ben benieuwd. Vind de remote met mic wel hip.
Misschien een stomme vraag maar is deze veel beter/anders dan alle andere 1000 Android-boxen op de markt?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

marco_sire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Misschien een stomme vraag maar is deze veel beter/anders dan alle andere 1000 Android-boxen op de markt?
Nee hoor, geen stomme vraag :)

De Xiaomi box heeft een paar voordelen ten opzichte van andere, de eerste is dat er een ingebouwde Google Chromecast in zit, en de box 4k HDR ondersteund (dat heb ik zelf niet nodig, maar in feite heb je dus meteen een CC Ultra). Wat me zelf ideaal leek was de remote met microfoon waardoor je Google Now dingen kunt gebruiken, maar vooral om serie/filmnamen in te spreken zodat je niet hoeft te typen in bijv kodi.

Deze box heeft ook Android TV erop, ipv Android dat je op sommige andere boxen vind. Dus minder apps, maar wel alles bedoeld voor TV ipv touch interface. Geen idee of je zit zelf er anders op kan flashen (waarschijnlijk wel eigenlijk), maar zo heb ik mijn keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

De 16e van deze maand een MiLight rgb-white afstandsbediening besteld inclusief muurbeugeltje bij Aliexpress, gisteren gekregen. Vrij snel en het is volgens mij ook keurig een originele.
d:)b

Hopelijk komen de e27 naar e14 adapters en de smartwatch ook vlot nu!

De adapters zijn net door de bus gedrukt en werken goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 31-05-2017 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07

Gearbest of Banggood?

Ik ga voor Banggood. Krijg de meeste dingen binnen anderhalve week geleverd bij Banggood. Bij Gearbest duurt het soms 4 weken of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Klopt Gearbest heeft over het algemeen een lange tijd nodig voordat het artikel daadwerkelijk verstuurt wordt, maar artikelen die via Banggood verstuurt worden zijn momenteel ook langer onderweg dan wat ik het laatste half jaar gewend was (zit nu voor 2 artikelen op 1 maand en nog niet binnen, even rustig afwachten)
kwelbast schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Ik ga voor Banggood. Krijg de meeste dingen binnen anderhalve week geleverd bij Banggood. Bij Gearbest duurt het soms 4 weken of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:35
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 02-06-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:23

Gearbest of Banggood?

Zonder twijfel Banggood, hier ook dezelfde headset aangeschaft. Gearbest is soms iets goedkoper maar daar kleeft het namaak-label iets meer aan. Weet niet of dit nog steeds zo is, maar Banggood heeft betere service en in mijn ogen ook de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
user-100 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:39:
Klopt Gearbest heeft over het algemeen een lange tijd nodig voordat het artikel daadwerkelijk verstuurt wordt, maar artikelen die via Banggood verstuurt worden zijn momenteel ook langer onderweg dan wat ik het laatste half jaar gewend was (zit nu voor 2 artikelen op 1 maand en nog niet binnen, even rustig afwachten)

[...]
De verzending is bij gisteren aangemeld en drie dagen terug besteld.

Weet alleen niet of aanmelden van een levering ook een indicatie is dat het ook daadwerkelijk snel zal worden verzonden zoals bij NL webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Framoes schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Weet alleen niet of aanmelden van een levering ook een indicatie is dat het ook daadwerkelijk snel zal worden verzonden zoals bij NL webshops.
Na aanmelden kan het zomaar nog een paar dagen duren voordat er daadwerkelijk een actie waarneembaar is. Dat is tenminste mijn ervaring. Het kan zelfs gebeuren dat je niks meer hoort en dat het pakje of afhaalbrief zomaar bij je op de mat ligt of dat de postbode voor deur staat.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Framoes schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Klopt Pesiesssss, aanmelden is trac&trace nr aanvragen /uitgegeven, volgende dag meestal verzonden

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

sjaool schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Na aanmelden kan het zomaar nog een paar dagen duren voordat er daadwerkelijk een actie waarneembaar is. Dat is tenminste mijn ervaring. Het kan zelfs gebeuren dat je niks meer hoort en dat het pakje of afhaalbrief zomaar bij je op de mat ligt of dat de postbode voor deur staat.
Het kan zelfs gebeuren dat je niks meer hoort en ze helemaal niks opsturen! (helaas, het komt voor) Dus aanmelden zegt niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:48
Mentalist schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:52:
[...]

Heel apart..

Ik vraag op 1 mei: Hallo, hebben jullie m'n spul verzonden?
Verkoper op 4 mei:

[...]

Ik vraag op 4 mei: Jamajamajama Shipment cancelled volgens tracking
Verkoper op 8 mei:

[...]

Ik ga dat nummer tracken.

[...]

Hmmmmmmm.... ;)

En ook hier staat dus waiting for pick up.. En steeds 3 dagen wachten met reageren.. Ik geloof het wanneer ik het pakket in mijn handen heb.

[...]
Hoe is dit afgelopen ? Is de tracking informatie nog geupdate ? Of heb je inmiddels as je pakket binnen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dcell schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:40:
[...]

Hoe is dit afgelopen ? Is de tracking informatie nog geupdate ? Of heb je inmiddels as je pakket binnen ?
Na een paar weken veranderde de status van het nieuwe trackingnummer ook van "waiting for pickup" naar "shipment cancelled". Toen heb ik ze de keuze gegeven (want ik ben echt heel erg aardig en ik weet dat disputes enzo niet goed voor ze zijn):

1. Stuur mijn bestelling op, maar dan nu ECHT, met PostNL op jullie kosten en met volledige tracking.
2. Geef me nu een volledige refund.
3. Ik open een dispute bij AliExpress en jullie zijn de lul.

Na ruim 2 dagen zonder reactie heb ik besloten dat ze voor optie 3 hadden gekozen. AliExpress settled het dispute letterlijk in 30 seconden(!). Nog een paar dagen later heeft de verkoper dan nog het gore lef om me een berichtje te sturen:
Dear friend,
How are you ?
Really sorry for the matter you have met
We have refund you in the dispute. You can check it
To show deep apology , we can also give you big discount for your next order
If you satisfied with our service and compensation, please don't leave us a negative feedback , because it hurt us over and over :(
Hope we could do bussiness with you successfully next time
Any other need, feel free to contact us
Have a nice day!
Yours,
Jessica
Nee jongens, jullie have not refunded me maar AliExpress have refunded me stelletje knuppels. (Louis van Gaal stemmetje mag je er in je hoofd zelf bij bedenken)

Which reminds me, ik moet nog even negatieve feedback achterlaten. Ik had het erbij willen laten zitten, maar na dit laatste bericht hebben ze het dubbel en dwars verdiend. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Mentalist schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Na een paar weken veranderde de status van het nieuwe trackingnummer ook van "waiting for pickup" naar "shipment cancelled".
Dat is niet best. Ik heb nu ook een bestelling die op 28 mei shipped was, 29 mei was de status veranderd naar "waiting for pick up" en niet meer veranderd is.

Nu is het wel een betrouwbare verkoper/shop en ik kreeg vandaag al vrij snel antwoord waarom het pakketje nog niet opgehaald was. Natuurlijk een standaard antwoord, tracking loopt achter & wordt nog wel geupdate later, heb geduld blabla.

Het betreft wel een postnl tracking nummer en 17track en diverse andere trackingsites kunnen het nummer niet vinden.

Normaal boeit het me niet zo met die paar euro bestellingen maar nu is het een fors groter bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dcell schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Dat is niet best. Ik heb nu ook een bestelling die op 28 mei shipped was, 29 mei was de status veranderd naar "waiting for pick up" en niet meer veranderd is.

Nu is het wel een betrouwbare verkoper/shop en ik kreeg vandaag al vrij snel antwoord waarom het pakketje nog niet opgehaald was. Natuurlijk een standaard antwoord, tracking loopt achter & wordt nog wel geupdate later, heb geduld blabla.

Het betreft wel een postnl tracking nummer en 17track en diverse andere trackingsites kunnen het nummer niet vinden.

Normaal boeit het me niet zo met die paar euro bestellingen maar nu is het een fors groter bedrag.
Mijn bestelling was wel met China Post. Daar zie je normaal de status binnen een paar dagen veranderen in "Accepted by carrier"/"Inbound in sorting center". Bij PostNL is dat zo te zien hetzelfde.

PostNL moet je via http://www.postnl.post/ kunnen tracken. Andere trackingsites halen het gewoon daar op. Gebruik je een andere trackingsite dan heb je dus wel kans dat je naar oude (cached) informatie zit te kijken.

"Tracking loopt achter" is volgens mij bullshit. Dat ze iets niet op voorraad hebben of dat ze door onvoorziene drukte achterlopen met orders verzenden kan ik me nog voorstellen maar dan moeten ze niet de tracking de schuld geven.

Over je geld hoef je je weinig zorgen te maken, de verkoper krijgt pas geld van AliExpress wanneer jij aangeeft je bestelling te hebben ontvangen of na het automatisch afsluiten van de order na X weken. Geef nooit aan dat je je order hebt ontvangen als dat niet zo is, ook niet als de verkoper zegt je daarna een refund te geven. Heb je een bestelling wel ontvangen, geef dat dan ook even aan op AliExpress, ook als je geen feedback geeft.. Anders moet de verkoper nog weken wachten op het geld.

Je bestelling was niet bij e_goto hè? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Mentalist schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:29:
[...]

PostNL moet je via http://www.postnl.post/ kunnen tracken.

Je bestelling was niet bij e_goto hè? :+
Trackingnummer is nog niet te vinden op internationalparceltracking en in de postnl app. Bestelling was overigens bij NiceHCK wat een audio shop is.

Ik moet anders maar weer wat geduld hebben 8)7 normaal met PostNL trackingnummers is het trackingnummer al snel te vinden en begint het met 'item was pre-advised'. Dit keer dus niet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 16:28
Ik ben opzoek naar 2 tal dingen, als eerst zoek ik een extra iPhone 6s kabel voor te laden.
Zelf heb ik al aantal dingen van blitzwolf en dat zijn gewoon goede artikelen dus vandaar dat ik daar nu ook weer bij uitkom alleen zie ik b.v. bij deze kabel:

https://www.banggood.com/...1148555.html?rmmds=search

Alleen nu zie ik dat je de BW-MF8 hebt, maar zo heb je ook de BW-MF7, BW-MF6 en BW-MF2.
Wat is hier het verschil in?

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Anker heeft leuke setjes voor een prima prijs.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Dirk0s schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:26:
Ik ben opzoek naar 2 tal dingen, als eerst zoek ik een extra iPhone 6s kabel voor te laden.
Zelf heb ik al aantal dingen van blitzwolf en dat zijn gewoon goede artikelen dus vandaar dat ik daar nu ook weer bij uitkom alleen zie ik b.v. bij deze kabel:

Alleen nu zie ik dat je de BW-MF8 hebt, maar zo heb je ook de BW-MF7, BW-MF6 en BW-MF2.

Ik heb zelf deze voor mijn iphone 6s+:
https://nl.aliexpress.com...pple-For/32792749231.html
Goede kwaliteit en zit/klikt goed in de lightning connector, gebruik hem samen met deze adapter :)

Referrals verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:04

[mbr] *knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic. [/]
DodgeReviews: [Shootout] BlitzWolf Ampcore Lightning cables bekijken al zijn tweakblogs en je weet het ;) Verschil zit hem in braided of niet, lengte en behuizing van de connector. voor de rest presteren alle kabels van Blitzwolf top :9

Mijn bestellingen via Banggood gaan altijd goed en nu met Priority mail is het zelfs binnen 7 dagen altijd al binnen. Verder doen ze ook nooit moeilijk als er wat fout gaat met een zending en sturen ze over het algemeen snel weer een nieuw product op.

Gearbest daarin tegen is toch wel de mindere. Ik heb daar nu 2 bestellingen lopen, maar die zijn beide al de 25 werkdagen gepasseerd voor de verzending.
Ze geven aan dat ze pas na 30 juni(2 maand na verzending), met mij naar een oplossing willen zoeken.
Met wat druk erachter willen ze nu contact opnemen met Malaysia Parcel om te vragen hoe het nu zit met het pakket. Moet ik alleen weer 7 tot 10 dagen geduld hebben, voordat ze erop terug komen.

Volgende keer toch maar alles bij Banggood bestellen of wat meer zekerheid nemen met verzendwijze bij Gearbest.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Als ik dit hierboven lees denk ik dat er voor mij niks meer besteld gaat worden bij Gearbest. Ik vind ze een beetje wazig. Ik wacht om te beginnen al 1,5 maand op een paar fidget spinners en nog wat kleine dingen. Allemaal los besteld dus zou ook los moeten arriveren.

Daarnaast had ik laatst 5 Xiaomi Yeelight bulbs besteld omdat ze een tientje per stuk waren met een speciale code, kreeg ik opeens een dag later een mailtje van Paypal dat ze het geld hebben teruggestort en de bestelling geannuleerd. Staat er in een bericht van Gearbest (op de site zelf, kreeg geen mailtje) dat het een 'bug' was in het coupon systeem (?) en dat er maar 1 bulb per klant verkocht kan worden? Was een beetje vaag bericht en kreeg de indruk dat ze me die 5 lampen gewoon niet wilden opsturen voor dat geld. Een vriend van me had er 2 gekocht en die is niet geannuleerd geworden. Aanbieding is voorbij dus byebye lampen.

Jammer want ze hebben soms leuke aanbiedingen. Maar als het zo lang duurt en het blijkbaar gewoon geannuleert kan worden liever niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)

[mbr] *knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic. [/]
Ik heb toevallig al die BlitzWolf lightning kabels getest, op de BW-MF1 na :
  • BW-MF7/8 zijn BlitzWolf's nieuwe Ampcore kabels in 1m en 1m80.
  • BW-MF5/6 zijn BlitzWolf's tweede reeks braided kabels in 1m en 1m80.
  • BW-MF2/3 zijn BlitzWolf's eerste reeks braided kabels in 1m en 1m80.
Wil je nog uitgebreider gaan vergelijken tussen deze kabels, neem dan hier ff 'n kijkje :)
Hupske schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:36:
[...]

DodgeReviews: [Shootout] BlitzWolf Ampcore Lightning cables bekijken al zijn tweakblogs en je weet het ;) Verschil zit hem in braided of niet, lengte en behuizing van de connector. voor de rest presteren alle kabels van Blitzwolf top :9
Lol, ik moet eerst alle posts lezen voor ik ga replyen :)

[ Voor 21% gewijzigd door dodge_911 op 03-06-2017 13:28 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31
Vreemd ik heb ook die Yilights besteld 2 stuks maar hoor .
Maar bij mijn order staat verzonden heb zelfs extra betaald voor een snellere verzending aangezien de vorige lights 6 weken onderweg waren .

wel jammer dat shipment nu zo traag gaat bij GB terwijl bij Banggood het soms binnen 7 dagen al thuis ligt .
Twijfel of ik nog meer zal bestellen bij GB . :|
Alexknl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:49:
Als ik dit hierboven lees denk ik dat er voor mij niks meer besteld gaat worden bij Gearbest. Ik vind ze een beetje wazig. Ik wacht om te beginnen al 1,5 maand op een paar fidget spinners en nog wat kleine dingen. Allemaal los besteld dus zou ook los moeten arriveren.

Daarnaast had ik laatst 5 Xiaomi Yeelight bulbs besteld omdat ze een tientje per stuk waren met een speciale code, kreeg ik opeens een dag later een mailtje van Paypal dat ze het geld hebben teruggestort en de bestelling geannuleerd. Staat er in een bericht van Gearbest (op de site zelf, kreeg geen mailtje) dat het een 'bug' was in het coupon systeem (?) en dat er maar 1 bulb per klant verkocht kan worden? Was een beetje vaag bericht en kreeg de indruk dat ze me die 5 lampen gewoon niet wilden opsturen voor dat geld. Een vriend van me had er 2 gekocht en die is niet geannuleerd geworden. Aanbieding is voorbij dus byebye lampen.

Jammer want ze hebben soms leuke aanbiedingen. Maar als het zo lang duurt en het blijkbaar gewoon geannuleert kan worden liever niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Cadeautjes voor familie, binnen een week bezorgd voor nog geen 10 euro in totaal. Echt een aanrader, mocht je het mooi vinden. Goede communicatie gehad ook met de verkoper en een uitgebreide store!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gi9vDGesf2M4uD9Ia7mlw9D2/thumb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Majesty op 03-06-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo,

Deze week een robotstofzuiger besteld bij Aliexpress.

http://s.aliexpress.com/maaqumuq

Ik werd er al door de verkopende partij op geattendeerd dat er mogelijk btw betaald moet worden.
En dat hij er een waarde van €80 zou aangeven.

Nu heb ik onderstaande van DHL Ontvangen en betaald, want ik wil hem hebben.

Maar is dit een normaal tarief?

BTW bedrag
EUR 50,19

Administratieve kosten
EUR 14,50

BTW Administratieve kosten
EUR 3,05

Totaal te betalen bedrag
EUR 67,74

Ik heb 163 euro voor de robot betaald.

Een btw bedrag van €35 lijkt me meer op zijn plaats.
Nog maar te zwijgen over de achterlijk hoge administratie kosten.

Kan dit nog ergens gereclameerd worden?

Edit:
PS Ik ben een frequent buyer bij Ali A3 status. Maar via AliExpress is dit eigenlijk de eerste keer dat ik vooraf (DHL) moest betalen.

Eerder wel 3d printer onderdelen besteld en fillament, maar Btw altijd betaald na aflevering eren.

[ Voor 14% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 04-06-2017 20:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

HeAdWaVe74 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:41:
Hallo,

Deze week een robotstofzuiger besteld bij Aliexpress.

http://s.aliexpress.com/maaqumuq

Ik werd er al door de verkopende partij op geattendeerd dat er mogelijk btw betaald moet worden.
En dat hij er een waarde van €80 zou aangeven.

Nu heb ik onderstaande van DHL Ontvangen en betaald, want ik wil hem hebben.

Maar is dit een normaal tarief?

BTW bedrag
EUR 50,19

Administratieve kosten
EUR 14,50

BTW Administratieve kosten
EUR 3,05

Totaal te betalen bedrag
EUR 67,74

Ik heb 163 euro voor de robot betaald.

Een btw bedrag van €35 lijkt me meer op zijn plaats.
Nog maar te zwijgen over de achterlijk hoge administratie kosten.

Kan dit nog ergens gereclameerd worden?
Wat zei DHL toen je ze vroeg of dit klopte? Als de verkoper en/of jij een verkeerd bedrag op het pakketje zet, kan het gebeuren dat er een verkeerd Btw bedrag uitkomt, aangezien ze zelf ook een schatting moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Yorinn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Wat zei DHL toen je ze vroeg of dit klopte? Als de verkoper en/of jij een verkeerd bedrag op het pakketje zet, kan het gebeuren dat er een verkeerd Btw bedrag uitkomt, aangezien ze zelf ook een schatting moeten maken.
Ik kreeg een SMS, met link en code. Verder niet moeilijk overgedaan.

Vroeg me af of dit de normale procedure is.
Ik twijfel of die 15 euro de moeite van de tijd die ik er in moet steken waard is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

HeAdWaVe74 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Ik kreeg een SMS, met link en code. Verder niet moeilijk overgedaan.

Vroeg me af of dit de normale procedure is.
Ik twijfel of die 15 euro de moeite van de tijd die ik er in moet steken waard is.
Heb ik ook weleens gehad, gewoon betalen via de link die je per SMS van DHL ontvangt en het komt helemaal goed en je pakketje zal binnen enkele dagen bezorgd worden.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
Xiaomi is niet het enige merk waar ik fan van ben; Sanrenmu kan er ook wat van. Ze zijn vooral bekend van de messen (heb ik er drie van) maar ze maken ook sleutelhangers (heb ik er vijf van), scharen en multitools (eerder messen met extra functies).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsJmZ8CJRH4tQyc5KmV5KE5s/medium.jpg

Over die schaar ben ik erg tevreden. De bouwkwaliteit is geweldig. De handgreep voelt erg solide en hij is superscherp. Je kunt de beide helften loshalen zodat je hem makkelijk schoon kan houden en zodat je je aardappels ermee kunt schillen . Of je pakt de andere helft om vissen te ontschubben.

De sleutelhangers zijn vooral voor de sier al zou je er je flesje drinken mee open kunnen maken. De meegeleverde ringen zijn wel lekker stevig, veel beter dan de standaard ringen van een stuk ijzerdraad. Het kleine mesje gebruik ik vooral om pakketjes te openen. Tape doorsnijden en eventueel een stukje karton klein maken moet er wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

O88088 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:55:
Xiaomi is niet het enige merk waar ik fan van ben; Sanrenmu kan er ook wat van. Ze zijn vooral bekend van de messen (heb ik er drie van) maar ze maken ook sleutelhangers (heb ik er vijf van), scharen en multitools (eerder messen met extra functies).

[afbeelding]

Over die schaar ben ik erg tevreden. De bouwkwaliteit is geweldig. De handgreep voelt erg solide en hij is superscherp. Je kunt de beide helften loshalen zodat je hem makkelijk schoon kan houden en zodat je je aardappels ermee kunt schillen . Of je pakt de andere helft om vissen te ontschubben.

De sleutelhangers zijn vooral voor de sier al zou je er je flesje drinken mee open kunnen maken. De meegeleverde ringen zijn wel lekker stevig, veel beter dan de standaard ringen van een stuk ijzerdraad. Het kleine mesje gebruik ik vooral om pakketjes te openen. Tape doorsnijden en eventueel een stukje karton klein maken moet er wel mee lukken.
Even voor de goede orde, die appelschiller in een sleutelbehuizing is dus hartstikke verboden in Nederland en België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Mentalist schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Even voor de goede orde, die appelschiller in een sleutelbehuizing is dus hartstikke verboden in Nederland en België.
Grijs gebied als je het mij vraagt. De Nederlandse wet verbiedt dit: 'blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;'. Al het andere is niet van toepassing voor zover ik zie. Dan kom ik bij de definitie van een blank wapen en... die wordt niet gegeven in de wapenwet. Volgens de Belgische definitie is een blank wapen 'elk wapen voorzien van één of meerdere klingen die één of meerdere snedes hebben'. Maar is een dingetje met een snede van 3,6 cm een wapen? Naar mijn idee niet, er staat ook: sommige messen zijn als blank wapen ontworpen, andere gewoon als werktuig of voor huishoudelijk gebruik.

Maar ik vraag het even na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:45
Ik kom bij Banggood vaak items tegen die met een coupon goedkoper zijn, maar ik kan de coupon zelf nooit zien. Volgens mij is daar Flash voor nodig. Is er een andere mogelijkheid om deze coupons te achterhalen? Via Google kan ik ze soms achterhalen, maar in dit geval niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSarHQc.png

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
soulcrusher schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:12:
Ik kom bij Banggood vaak items tegen die met een coupon goedkoper zijn, maar ik kan de coupon zelf nooit zien. Volgens mij is daar Flash voor nodig. Is er een andere mogelijkheid om deze coupons te achterhalen? Via Google kan ik ze soms achterhalen, maar in dit geval niet.
[afbeelding]
Als het goed is kan je die in je winkelwagen zien en toepassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Xiaomi heeft nu ook een router met Gigabit poorten, de Mi Router 3G:

http://www.mi.com/miwifi3g/
http://en.miui.com/thread-634264-1-1.html
http://www.gearbest.com/wireless-routers/pp_642436.html

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 05-06-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

O88088 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Grijs gebied als je het mij vraagt. De Nederlandse wet verbiedt dit: 'blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;'. Al het andere is niet van toepassing voor zover ik zie. Dan kom ik bij de definitie van een blank wapen en... die wordt niet gegeven in de wapenwet. Volgens de Belgische definitie is een blank wapen 'elk wapen voorzien van één of meerdere klingen die één of meerdere snedes hebben'. Maar is een dingetje met een snede van 3,6 cm een wapen? Naar mijn idee niet, er staat ook: sommige messen zijn als blank wapen ontworpen, andere gewoon als werktuig of voor huishoudelijk gebruik.

Maar ik vraag het even na :)
Zover ik weet is een blank wapen gewoon een juridische verzamelnaam voor alle steekwapens.

Het probleem is inderdaad dat het uiterlijk gelijkt op een ander voorwerp. Als jij een standaard zakmes bij je hebt om appeltjes te schillen (het fruit, niet het gezegde!) of om kabels te strippen dan is dat geen probleem, dan is het een werkmes. De scouting mag daar ook gewoon mee rondlopen.

Ga je met datzelfde mes naar de disco, waar je helemaal geen appels kan kopen en er geen kabels zijn om te strippen, dan kan het zomaar een ander verhaal worden. Dat is dan nog met een standaard zakmes.

Dit sleutelmes mag dan een leuke gimmick zijn, maar in de ogen van oom agent is het een poging om beveiligingsmensen en detectiepoortjes te foppen. Mocht oom agent je met zo'n ding betrappen dan ben je hem hoogstwaarschijnlijk kwijt. Of je er dan nog verdere problemen mee krijgt hangt er vooral vanaf in hoeverre de ambtenaar met het goede danwel verkeerde been uit bed is gestapt.

Ja, tis lullig. Maar als je naar een evenement ofzo gaat en je hebt een Marokkaans uiterlijk (het zou niet uit mogen maken, maar dat doet het wel), je had ook al 5 gram op zak en dan komt dit ding er nog bij dan zou je zomaar even apart genomen kunnen worden.

Als je het bij de politie na gaat vragen ben je hem trouwens ook kwijt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mentalist schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:05:
[...]

Zover ik weet is een blank wapen gewoon een juridische verzamelnaam voor alle steekwapens.

Het probleem is inderdaad dat het uiterlijk gelijkt op een ander voorwerp. Als jij een standaard zakmes bij je hebt om appeltjes te schillen (het fruit, niet het gezegde!) of om kabels te strippen dan is dat geen probleem, dan is het een werkmes. De scouting mag daar ook gewoon mee rondlopen.

Ga je met datzelfde mes naar de disco, waar je helemaal geen appels kan kopen en er geen kabels zijn om te strippen, dan kan het zomaar een ander verhaal worden. Dat is dan nog met een standaard zakmes.

Dit sleutelmes mag dan een leuke gimmick zijn, maar in de ogen van oom agent is het een poging om beveiligingsmensen en detectiepoortjes te foppen. Mocht oom agent je met zo'n ding betrappen dan ben je hem hoogstwaarschijnlijk kwijt. Of je er dan nog verdere problemen mee krijgt hangt er vooral vanaf in hoeverre de ambtenaar met het goede danwel verkeerde been uit bed is gestapt.

Ja, tis lullig. Maar als je naar een evenement ofzo gaat en je hebt een Marokkaans uiterlijk (het zou niet uit mogen maken, maar dat doet het wel), je had ook al 5 gram op zak en dan komt dit ding er nog bij dan zou je zomaar even apart genomen kunnen worden.

Als je het bij de politie na gaat vragen ben je hem trouwens ook kwijt. :+
Modbreak:En daar is ook alles mee gezegd in deze discussie. In de topicwaarschuwing staat vermeld dat het bespreken van verboden producten niet de bedoeling is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tja, mooi dat ze ein-de-lijk overstappen op Gigabit, maar voor die prijs haal je hier ook een gelijkwaardige router. En maar 2 LAN-poorten dus ook niet echt bruikbaar als je main router.

En dan heb je kans dat je invoerkosten mag betalen waardoor je op zo'n €82 totaal uitkomt; precies het bedrag waarvoor je ook een Ubiquiti AC Lite kunt halen.

Maar goed; als deze flink in prijs gaat zakken kan het wel interessant worden. Ik heb pas getwijfeld over de Mi WiFi 3 (voor zo'n €25) omdat je daar custom firmware op kunt zetten en ik eigenlijk VPN wil gaan gebruiken op de/een router zelf (vanwege IP-camera, NAS etc.)

[ Voor 37% gewijzigd door Piet91 op 05-06-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Piet91 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Tja, mooi dat ze ein-de-lijk overstappen op Gigabit, maar voor die prijs haal je hier ook een gelijkwaardige router. En maar 2 LAN-poorten dus ook niet echt bruikbaar als je main router.

En dan heb je kans dat je invoerkosten mag betalen waardoor je op zo'n €82 totaal uitkomt; precies het bedrag waarvoor je ook een Ubiquiti AC Lite kunt halen.

Maar goed; als deze flink in prijs gaat zakken kan het wel interessant worden. Ik heb pas getwijfeld over de Mi WiFi 3 (voor zo'n €25) omdat je daar custom firmware op kunt zetten en ik eigenlijk VPN wil gaan gebruiken op de/een router zelf (vanwege IP-camera, NAS etc.)
Mi verkoopt al sinds de eerste generatie routers Gigabit modellen, de pro versie met HDD had / heeft de beschiking over gigabit.

Heb mijn Mi 3 router wel weer de deur uitgedaan. Ondanks het uitzetten van de diverse beveiligingsopties blijft er een filter in zitten dat bepaalde websites blokkeerd. Zowel met de Chinese als de Taiwanese firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kenzi schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:23:
Mi verkoopt al sinds de eerste generatie routers Gigabit modellen, de pro versie met HDD had / heeft de beschiking over gigabit.
Dat weet ik, maar ik bedoel de routes is deze formfactor. ;)
Heb mijn Mi 3 router wel weer de deur uitgedaan. Ondanks het uitzetten van de diverse beveiligingsopties blijft er een filter in zitten dat bepaalde websites blokkeerd. Zowel met de Chinese als de Taiwanese firmware.
Kunt er ook firmware zoals Padavan opzetten. Dat was mijn bedoeling als ik 'm zou kopen.
Heb zelf geen behoefte aan de Xiaomi software/firmware/apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer wat elektronica en aanverwante hardware besteld via BG/AE/Ebay.
Even afwachten of ik weer zulke grote levertijden verschillen bemerk en/of de AE goederen sneller komen dan die via BG/eBay (zoals ik laatst heb meegemaakt)

Wat me wel opvalt, sinds de PostNL deal met AE, is dat verzendkosten wel omhoog gegaan zijn voor producten die wat meer dan een paar gram wegen...

Zo kon ik vorig jaar nog flinke assortiment dozen met metalen boutjes/moertjes of een alu inbouwkastje zonder verzendkosten bestellen. Maar anno nu, zijn de verzendkosten soms net zo veel als de prijs van het product. :-(
Of nog hoger.

Zo heb ik eind vorig jaar een alu inbouw kastje besteld, ter waarde van ca. 10 euro. Gratis verzenden (destijds).
En nu; de prijs van het kastje is hetzelfde gebleven, maar de verzendkosten zijn van 0 euro, naar 11 euro gegaan! :( M.a.w. de verzendkosten zijn hoger dan de waarde van het product! 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53
ehtweak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:23:
Weer wat elektronica en aanverwante hardware besteld via BG/AE/Ebay.
Even afwachten of ik weer zulke grote levertijden verschillen bemerk en/of de AE goederen sneller komen dan die via BG/eBay (zoals ik laatst heb meegemaakt)

Wat me wel opvalt, sinds de PostNL deal met AE, is dat verzendkosten wel omhoog gegaan zijn voor producten die wat meer dan een paar gram wegen...

Zo kon ik vorig jaar nog flinke assortiment dozen met metalen boutjes/moertjes of een alu inbouwkastje zonder verzendkosten bestellen. Maar anno nu, zijn de verzendkosten soms net zo veel als de prijs van het product. :-(
Of nog hoger.

Zo heb ik eind vorig jaar een alu inbouw kastje besteld, ter waarde van ca. 10 euro. Gratis verzenden (destijds).
En nu; de prijs van het kastje is hetzelfde gebleven, maar de verzendkosten zijn van 0 euro, naar 11 euro gegaan! :( M.a.w. de verzendkosten zijn hoger dan de waarde van het product! 8)7
Iemand zoeken die via China Post verstuurd. Duurt wel ietsjes langer voor je het hebt (China Post zit ik gemiddeld op 3 weken, ASS op 10 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

m3gA schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Iemand zoeken die via China Post verstuurd. Duurt wel ietsjes langer voor je het hebt...
Levertijd vind ik niet zo belangrijk. Dat blijft toch altijd een verrassing! :)

Alleen bepaalde (kwalitatief goede) producten worden niet door jan-en-alleman verkocht. M.a.w. je hebt soms nauwelijks wat te kiezen.
In dit geval inbouwkastjes in allerlei soorten en maten van het merk 'SZOMK'.

Zo dacht ik ook een schroefjes/boutjes leverancier (via eBay) te hebben gevonden die nog wel gratis verstuurde, maar bleek z'n prijzen (zogenaamd "free shipping") fors te hebben verhoogd. M.a.w. het artikel los + verzendkosten bleek net zo duur als het artikel inclusief "free shipping" :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53
ehtweak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Levertijd vind ik niet zo belangrijk. Dat blijft toch altijd een verrassing! :)

Alleen bepaalde (kwalitatief goede) producten worden niet door jan-en-alleman verkocht. M.a.w. je hebt soms nauwelijks wat te kiezen.
In dit geval inbouwkastjes in allerlei soorten en maten van het merk 'SZOMK'.

Zo dacht ik ook een schroefjes/boutjes leverancier (via eBay) te hebben gevonden die nog wel gratis verstuurde, maar bleek z'n prijzen (zogenaamd "free shipping") fors te hebben verhoogd. M.a.w. het artikel los + verzendkosten bleek net zo duur als het artikel inclusief "free shipping" :F
Op DHGate zijn er ook nog genoeg te vinden? Geen idee of de prijzen goed zijn, sommige hebben wel een minimale afnamen hoeveelheid.

http://www.dhgate.com/who...catalog=#Homesearch201403

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 06-06-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Piet91 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:48:
[...]

De prijs maakt het nog niet echt interessant inderdaad, die moet nog wat dalen.
Dan wellicht versturen via een methode als Banggood heeft voor geen extra invoer en dan wordt het al een betere optie.
De custom firmware zal ook voor deze versie na verloop van tijd ongetwijfeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

https://bosonda.aliexpress.com/store/515281

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB144xFNFXXXXXaXFXXq6xXFXXXZ/BSOD-SMD-5630-Led-Strip-DC12V-60-leds-m-5m-roll-IP33-No-Waterproof-White-Warm.jpg

Zouden deze LEDs crashen? :+

Alle stokheid op een gekje, ik zoek neutraal witte LEDs. (los en/of op strip, geen peertjes) Maar het is nogal moeilijk zoeken, soms noemen ze dat neutral white, soms natural, soms werkt zoeken op 4000/4500/5000K en soms kan je kiezen uit koud wit, warm wit en "wit" waarbij die laatste dan neutraal zou moeten zijn. Iemand tips hoe/waar je die neutraal witte LEDs wat makkelijker kan vinden?

Ik kan wel wat vinden, maar ik mis volgens mij ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
Heb in februari bij Coolicool.com een Vernee Mars besteld. Deze was op voorraad bij het Europese wharehouse in spanje (zeiden ze) en daar dus extra voor betaald. Zou dan binnen paar dagen binnen moeten zijn.

Omdat het item maar niet kwam heb ik uiteindelijk een geschil aangemaakt bij Paypal.
Uiteindelijk kwam het toch binnen (na 3 weken of zo, uit mijn hoofd). Heb het geschil toen niet opgewaardeerd.

Nu, twee maanden later, heeft de telefoon van het ene op het andere moment het loodje gelegd. Dat wil zeggen: het scherm toont een zwarte waas (backlight werkt), maar toont geen informatie.
Als je op het scherm duwt en geluk hebt is er even wat te zien.

Daarna een video gemaakt en gemaild naar support van coolicool. Eerst een aantal bull shit reacties (telkens dag of 2-3 later) zoals dat ik de telefoon moet resetten en dat ik een video moet opsturen (had ik al gedaan). Nu vandaag, krijg ik een mail dat ik de telefoon maar bij een lokale reparateur moet laten maken. De telefoon is uit warranty en ze kunnen hooguit 10-15 dollar compensatie bieden.

Heb daarna nog paypal gebeld. De aankoopbescherming van paypal reikt echter niet verder dan de garantie dat het item heel aankomt. Ze kunnen/willen niets meer voor me doen.

Ik baal een beetje dat ik niet gewoon met credit card betaald heb, dan heb je volgens mij meer bescherming. Vroeger had ik ook een credit card gekoppeld aan paypal, maar dat is veranderd naar een bankrekening (beetje door hun gepushed). Dat is dus wat frustrerend.

Verder valt het me tegen van deze webshop. De betaling is overigens geïnd door Aukey international. Dat is toch een redelijk gerespecteerd bedrijf dacht ik, maar dat is dus verkeerd gedacht.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
soulcrusher schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:12:
Is er een andere mogelijkheid om deze coupons te achterhalen?
Ja zeker, gewoon op dat veld rechtermuisknop -> inspect element. Daar staat ie gewoon ;)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Pagina: 1 ... 158 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic