Ik heb een xiaomi mi6 besteld uit China. Ik heb van PostNL nu het verzoek gekregen om de waarde op te geven. In de tussentijd is de mi6 aanzienlijk goedkoper geworden. Als ik niet reageer wordt de telefoon terug gezonden. Krijg ik dan mijn geld terug of hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Mijn ervaringen met Lightinthebox is dat het allemaal eeuwig duurt en onbetrouwbaar is qua verzending, daarom ben ik er gestopt. Tevens heb ik een aantal keer gehad dat het meer dan 5 weken duurde en ik er dus van uit ging dat er niets kwam, zelfs dan compenseren ze je niet 100%, dus ik geef je weinig kans. Denk dat je met deze compensatie al vrij blij mag zijn. Mocht je hem niet meer willen, gewoon weigeren aan de deur, gaat een hele tijd overheen maar dan krijg je wel je 35 euro terug.Eefje91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Hebben jullie ook weleens gehad dat je een andere verzendmethode kreeg dan waar je voor betaald hebt?
Ik heb 2 weken geleden een camera besteld bij lightinthebox, die ik eigenlijk op vakantie mee wilde. Toch in China besteld omdat erbij stond dat de verwerkingstijd 1-3 werkdagen was, en de verzending met "expressverzending, 3-4 werkdagen". Verwerkingstijd ging prima (maximale 3 dagen maar ok), maar ik had geen tracking voor de verzending en er stond toen ineens 20 dagen...
Contact opgenomen met de klantenservice en ze hebben dus de verkeerde verzendmethode gebruikt, gewoon standaard postverzending, terwijl het een bestelling van 75 euro was en ik ook nog eens 19 euro heb betaald voor die expressverzending.
Om me tegemoet te komen bieden ze me een bonustegoed aan van 16.96... dat dus alleen in hun winkel te besteden is, en ook alleen als ik voor minstens 35 euro ofzo koop. Ik vind het best onzin, en heb gezegd dat ik het geld voor de verzending volledig terug wil als echt geld. Denken jullie dat dit lukt? Redelijk lijkt het me sowieso. Dat ik nu geen camera heb om mee te nemen op vakantie kan ik niet op hun verhalen (hooguit mijn mening over de winkel door laten beïnvloeden), maar als de de verzending waar ik voor betaald heb niet leveren, moeten ze me gewoon geld terug geven toch?
Ik had wel goede ervaringen met de verzending van kleine spullen, ook al duurden die dan lang, betaal ik een keer voor betere verzending en dan gaat het mis...
"Het pakket wordt dan meteen retour afzender gezonden of vernietigd."groggy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:44:
Ik heb een xiaomi mi6 besteld uit China. Ik heb van PostNL nu het verzoek gekregen om de waarde op te geven. In de tussentijd is de mi6 aanzienlijk goedkoper geworden. Als ik niet reageer wordt de telefoon terug gezonden. Krijg ik dan mijn geld terug of hoe zijn jullie ervaringen hierin?
https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/
Denk niet dat je de gok wilt nemen om uit te komen bij 'vernietigen'. Tevens gaat het vele weken duren voor je überhaupt je geld terug krijgt. Ik zou persoonlijk de gok niet aandurven voor dit bedrag aangezien het dus meer kan kosten dan het oplevert.
Hou er ook rekening mee dat je btw en inklaringskosten gaat betalen, daarom heeft PostNL hem achtergehouden.
Bedankt voor je reactie. Goed punt. Dat PostNL info opvraagd om btw en inklaringskosten in rekening te brengen. Dat is natuurlijk ook zoals het hoort, dus ik ga gewoon de gevraagde informatie opgeven.Jordymt schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:48:
[...]
"Het pakket wordt dan meteen retour afzender gezonden of vernietigd."
https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/
Denk niet dat je de gok wilt nemen om uit te komen bij 'vernietigen'. Tevens gaat het vele weken duren voor je überhaupt je geld terug krijgt. Ik zou persoonlijk de gok niet aandurven voor dit bedrag aangezien het dus meer kan kosten dan het oplevert.
Hou er ook rekening mee dat je btw en inklaringskosten gaat betalen, daarom heeft PostNL hem achtergehouden.

Vandaag na lange tijd weer wat besteld bij AE, wordt iDeal ineens niet meer geaccepteerd (ookal staat op de site van welEN-IS schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:28:
AliExpress
AliExpress is een soort internationale eBay voor bedrijven en handelaren die aan particulieren en kleine bedrijven verkopen. Net als bij eBay heeft AliExpress een feedbacksysteem en koper bescherming. De koper bescherming gaat via Escrow. Betaling bij deze service op AliExpress is op verschillende manieren mogelijk. Zo bieden ze ondersteuning voor iDEAL-transacties aan (via Moneybookers) en kun je er betalen via verschillende Credit Card maatschappijen. Ondersteuning voor PayPal-transacties wordt omwille van de hoge fee niet aangeboden.
Ik weet de exacte melding niet meer, maar het iDeal knopje was greyed out en er kwam een popupje met daarin iets a la dat iDeal daar niet meer aangeboden wordt. (De exacte melding kan ik niet meer tevoorschijn krijgen, niet zonder weer een bestelling te plaatsen.)
Weet iemand toevallig waarom?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hangt af van de verkoper naar mijn idee. Soms is hij er wel; soms niet.Raven schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Vandaag na lange tijd weer wat besteld bij AE, wordt iDeal ineens niet meer geaccepteerd (ookal staat op de site van wel) en PayPal doen ze niet aan, dus de CC maar even ontdaan van stof.
Ik weet de exacte melding niet meer, maar het iDeal knopje was greyed out en er kwam een popupje met daarin iets a la dat iDeal daar niet meer aangeboden wordt. (De exacte melding kan ik niet meer tevoorschijn krijgen, niet zonder weer een bestelling te plaatsen.)
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik heb zaterdag en vanmorgen nog iets besteld en gewoon met iDeal afgerekendRaven schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Vandaag na lange tijd weer wat besteld bij AE, wordt iDeal ineens niet meer geaccepteerd (ookal staat op de site van wel) en PayPal doen ze niet aan, dus de CC maar even ontdaan van stof.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Website, mobiele website of app?Raven schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
RobertowNL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Hangt af van de verkoper naar mijn idee. Soms is hij er wel; soms niet.
Hmm...cypher21 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:37:
[...]
Ik heb zaterdag en vanmorgen nog iets besteld en gewoon met iDeal afgerekend
De (desktop) website.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik op de app via de rabo bankieren app. Had geen zin om een scanner op te zoekenRaven schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:18:
[...]
, vaag...
[...]
Hmm...
[...]
De (desktop) website.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik dacht dat het aan de browser lag. Vrouwlief wilde ook wat bestellen bij AE met IDeal. Dit lukte haar niet, dus moest ik meekijken. Op Edge zag je bij andere betaalmethode geen andere opties. In Chrome zag ik dit wel.
*knip* Dit is iets dat al veel vaker besproken is in dit topic. Ook kan je dit aan de verkoper zelf vragen.
Verder is aankoopadvies ook niet de bedoeling in dit topic.
Verder is aankoopadvies ook niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2017 20:56 ]
2 Weken geleden twee zonnebrillen gekocht vanuit China. Had normaal altijd van die cheape dingen, wilde nu toch eens iets fatsoenlijkere met gepolariseerde glazen. Kwam toen Kingseven tegen en dacht ach bestel er eens twee. Met n tientje per stuk toch al het wat duurdere Chinese segment haha.
https://www.aliexpress.co...ving-Sun/32549309491.html
https://www.aliexpress.co...ses-3026/32629027873.html
Vandaag kwamen ze binnen, beide netjes in een zwart doosje van stevig karton (in de verzenddoos uiteraard), daarin zat een blaadje met uitleg over de polarisatie en het merk enzo, en een brillenkoker. In de brillenkoker de bril, met een doekje, en een zakje om de bril in te doen, alles netjes apart in plastic verpakt. Ook een polarisatiecheck kaartje en een sleutelhanger (die waren wel wat random, een beertje en een hartje in de ander). De bril was weer in een zakje verpakt, en de bril zelf ook weer in plastic door een deel om de glazen en per pootje een zakje. Verder wel heel netjes, geen distortie in het beeld voor zover ik kon zien, en netjes gepolariseerd. Helaas regende het vandaag dus nog niet kunnen testen, maar zo op het eerste gezicht lijken ze wel van goede kwaliteit. De bril met het montuur eromheen ipv achter het glas (de meer old school aviator) lijkt wel ietsje minder, de pootjes gaan wat stroef, maar verder prima.
Zal over een paar dagen als de zon geschenen heeft nog posten hoe ze verder zijn. Heb ze vooral gekocht omdat ik altijd mijn dashboard gespiegeld in mijn ruit zie, hopen dat dat nu opgelost is.
Vandaag kwamen ze binnen, beide netjes in een zwart doosje van stevig karton (in de verzenddoos uiteraard), daarin zat een blaadje met uitleg over de polarisatie en het merk enzo, en een brillenkoker. In de brillenkoker de bril, met een doekje, en een zakje om de bril in te doen, alles netjes apart in plastic verpakt. Ook een polarisatiecheck kaartje en een sleutelhanger (die waren wel wat random, een beertje en een hartje in de ander). De bril was weer in een zakje verpakt, en de bril zelf ook weer in plastic door een deel om de glazen en per pootje een zakje. Verder wel heel netjes, geen distortie in het beeld voor zover ik kon zien, en netjes gepolariseerd. Helaas regende het vandaag dus nog niet kunnen testen, maar zo op het eerste gezicht lijken ze wel van goede kwaliteit. De bril met het montuur eromheen ipv achter het glas (de meer old school aviator) lijkt wel ietsje minder, de pootjes gaan wat stroef, maar verder prima.
Zal over een paar dagen als de zon geschenen heeft nog posten hoe ze verder zijn. Heb ze vooral gekocht omdat ik altijd mijn dashboard gespiegeld in mijn ruit zie, hopen dat dat nu opgelost is.
Zulke brillen heb ik ook. Ze verschijnen onder verschillende merken maar volgens mij zijn de brillen gewoon exact hetzelfde. De kwaliteit is prima. Die van mij zijn al tig keer gevallen en doen het nog prima. Polarisatie werkt ook gewoon netjes.mark-k schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:39:
2 Weken geleden twee zonnebrillen gekocht vanuit China. Had normaal altijd van die cheape dingen, wilde nu toch eens iets fatsoenlijkere met gepolariseerde glazen. Kwam toen Kingseven tegen en dacht ach bestel er eens twee. Met n tientje per stuk toch al het wat duurdere Chinese segment haha.
Die zonnebril lijkt erg op Veithdia (check de meegeleverde accessoires!), welke ik in 2015 of 2016 heb gekocht.
Ook ik heb er twee (genoemde Veithdia dus), een met blauw glas, en een met geel glas voor 's nachts autorijden. Mijn impressie: De blauwe heeft iets mindere polarisatie t.o.v. erkende Ray-Bans en dergelijke, en ik zou hem liever niet op het water (bv. bij zeilen) gebruiken. NB dit kan ook aan de lenskleur liggen.
Het gele glas gebruik je voor nachtvisie, vooral autorijden. Deze is nog minder polariserend dan de blauwe, maar ik denk dat het een goede afweging is - immers meer polarisatie haalt ook lichtsterkte weg. Je wordt niet of nauwelijks verblind, en door de polarisatie is hevige regenval in de schemering of nacht veel beter te doen.
Samenvattend: de blauwe is niet favoriet, wellicht hebben de andere lenskleuren een betere polarisatie. De gele heeft de goede balans tussen polarisatie en lichtdoorlating.
Ook ik heb er twee (genoemde Veithdia dus), een met blauw glas, en een met geel glas voor 's nachts autorijden. Mijn impressie: De blauwe heeft iets mindere polarisatie t.o.v. erkende Ray-Bans en dergelijke, en ik zou hem liever niet op het water (bv. bij zeilen) gebruiken. NB dit kan ook aan de lenskleur liggen.
Het gele glas gebruik je voor nachtvisie, vooral autorijden. Deze is nog minder polariserend dan de blauwe, maar ik denk dat het een goede afweging is - immers meer polarisatie haalt ook lichtsterkte weg. Je wordt niet of nauwelijks verblind, en door de polarisatie is hevige regenval in de schemering of nacht veel beter te doen.
Samenvattend: de blauwe is niet favoriet, wellicht hebben de andere lenskleuren een betere polarisatie. De gele heeft de goede balans tussen polarisatie en lichtdoorlating.
Lol, accesoires zijn inderdaad exact hetzelfde op de naam na. Had inderdaad ook eerst aan Veithdia gedacht, maar kwam deze tegen en zagen er goed uit dus dacht probeer die eens. Maar zullen inderdaad wel dezelfde zijn dan.Free rider schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:27:
Die zonnebril lijkt erg op Veithdia (check de meegeleverde accessoires!), welke ik in 2015 of 2016 heb gekocht.
Ook ik heb er twee, een met blauw glas, en een met geel glas voor 's nachts autorijden. Mijn impressie: De blauwe heeft iets mindere polarisatie t.o.v. erkende Ray-Bans en dergelijke, en ik zou hem liever niet op het water (bv. bij zeilen) gebruiken. NB dit kan ook aan de lenskleur liggen.
Ik heb die zonder (zichtbaar) montuur in blauw besteld, die met montuur in zilver. die laatste gaat denk ik de auto in (hoewel een blauwe zonnebril ook wel goed bij mn blauwe auto past haha).
Helemaal geen tracking inderdaad... Wel zo slim geweest om te betalen met PayPal, dus ik kan altijd nog een dispuut openen. Ben alleen bang dat ik dan een probleem krijg als het wél binnenkomtmark-k schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:52:
[...]
Waarmee heb je betaald? Als er helemaal geen tracking is en zelfs blijven moeilijk doen zou ik ze persoonlijk gewoon naaien en het volledige bedrag van camera en verzending claimen, eventueel daarna de camera alleen nog weer opnieuw betalen.
Maar even afwachten hoe ze reageren op mijn 'dreigement' om een dispuut te openen, en als ze me geen geld teruggeven doe ik dat alsnog.
Voortaan maar weer gewoon gearbest/banggood of misschien aliexpress doen, dan! Maar die hadden deze niet op voorraad...
Nieuwe manier van verzenden/ontvangen voor mij, maar ging toch mooi:
Had producten besteld met meer gewicht en zonder electronica (stoffen, linten etc). 1KG totaal.
Trackingcode was RX*********DE.
Vandaag ontvangen. Kon het volgende tracken met die code:
Verzending shop --> export gateway china. Zowel via Banggood.com als via DHL internationaal website
Uiteindelijke route van het pakket:
China --> Duitsland met DHL international verzonden
Duitsland --> huisadres met PostNL
De RX*******DE code werkte vandaag ook in de PostNL app, met notificaties. Totaal 13 dagen onderweg geweest.
Had producten besteld met meer gewicht en zonder electronica (stoffen, linten etc). 1KG totaal.
Trackingcode was RX*********DE.
Vandaag ontvangen. Kon het volgende tracken met die code:
Verzending shop --> export gateway china. Zowel via Banggood.com als via DHL internationaal website
Uiteindelijke route van het pakket:
China --> Duitsland met DHL international verzonden
Duitsland --> huisadres met PostNL
De RX*******DE code werkte vandaag ook in de PostNL app, met notificaties. Totaal 13 dagen onderweg geweest.
Gewoon wachten tot je m binnen hebt, als je niet hoeft te tekenen kun je gewoon zonder problemen claimen. Niet zoals het hoort, maar iemand 20 euro laten betalen voor snelle verzending en dan niet doen is ook niet zoals het hoort.Eefje91 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:58:
[...]
Helemaal geen tracking inderdaad... Wel zo slim geweest om te betalen met PayPal, dus ik kan altijd nog een dispuut openen. Ben alleen bang dat ik dan een probleem krijg als het wél binnenkomt
Maar even afwachten hoe ze reageren op mijn 'dreigement' om een dispuut te openen, en als ze me geen geld teruggeven doe ik dat alsnog.
Voortaan maar weer gewoon gearbest/banggood of misschien aliexpress doen, dan! Maar die hadden deze niet op voorraad...
De 18e 2 pakjes besteld bij Fasttech. Morgen komt er minstens 1. Valt me nog wel mee qua levertijd vanuit China 11 dagen.
Alleen frustreerd het me dat ik dus maar van 1 van de 2 pakketjes info heb op internationalparceltracking.com..vanochtend waren ze 20 minuten van elkaar af gescand in NL (het missende pakje eerst)
Alleen frustreerd het me dat ik dus maar van 1 van de 2 pakketjes info heb op internationalparceltracking.com..vanochtend waren ze 20 minuten van elkaar af gescand in NL (het missende pakje eerst)
I served in a company of heroes.
Mijn iDeal-loze Ali-bestellingen zijn inmiddels de deur uit, beide hebben een LX*********NL code gekregen. Dat formaat is nieuw voor mij, blijkbaar ook voor 17track
Oscar Wilde
Laatste 2 die ik had hebben dat formaat ook. Volgens Ali tracking is het verzonden middels 'Sinotrans'Raven schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:40:
Mijn iDeal-loze Ali-bestellingen zijn inmiddels de deur uit, beide hebben een LX*********NL code gekregen. Dat formaat is nieuw voor mij, blijkbaar ook voor 17track
Hier ook de LX...NL, wel met ideal.
Ik kies iedere keer voor de Aliexpress Standard, hopend dat ik van de 5-7 dagen PostNL gebruik kan maken, maar het komt de hele tijd met een andere vervoerder want ik krijg pakjes nauwelijks sneller binnen dan vroeg. Misschien nog wel langzamer.
Ook weer gedoe met een seller die een random tracking code gesupplied had(was ergens anders in NL bezorgd), en nu een preadvised code geeft, 13 dagen na bestelling. Heb hem nog een maal om uitleg gevraagd en anders hup dispute. Beetje de processing time ontlopen door random shipping info te geven.
Ik kies iedere keer voor de Aliexpress Standard, hopend dat ik van de 5-7 dagen PostNL gebruik kan maken, maar het komt de hele tijd met een andere vervoerder want ik krijg pakjes nauwelijks sneller binnen dan vroeg. Misschien nog wel langzamer.
Ook weer gedoe met een seller die een random tracking code gesupplied had(was ergens anders in NL bezorgd), en nu een preadvised code geeft, 13 dagen na bestelling. Heb hem nog een maal om uitleg gevraagd en anders hup dispute. Beetje de processing time ontlopen door random shipping info te geven.

Zojuist deze fidget cube binnengekregen voor € 3 (+iets). Ik moet zeggen dat het toch zeker helpt voor de stress en het nagelbijten
Simpel idee, maar had niet verwacht dat de kwaliteit nog zo goed zou zijn.
Nu nog wachten op de fidget spinners (ja ik koop alles nadat de rage is geweest
[ Voor 12% gewijzigd door Jordymt op 29-06-2017 14:59 ]
Hier staat "Logistics company: AliExpress Standard Shipping", zie nergens Sinotrans of wat anders staan.Blamm schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:55:
[...]
Laatste 2 die ik had hebben dat formaat ook. Volgens Ali tracking is het verzonden middels 'Sinotrans'
Oscar Wilde
https://nl.aliexpress.com...ver-Gift/32809077383.html ouchJordymt schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:59:
[afbeelding]
Zojuist deze fidget cube binnengekregen voor € 3 (+iets). Ik moet zeggen dat het toch zeker helpt voor de stress en het nagelbijten.
Simpel idee, maar had niet verwacht dat de kwaliteit nog zo goed zou zijn.
Nu nog wachten op de fidget spinners (ja ik koop alles nadat de rage is geweest)
Ik zit inmiddels al sinds 16 mei te wachten op de Orico Nylon USB A naar USB C kabel. Denk maar dat ik eens een berichtje ga sturen naar ze.
2x2 cm, ik heb hem 2x zo grootDanny.G schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:12:
[...]
https://nl.aliexpress.com...ver-Gift/32809077383.html ouch
Ik zit inmiddels al sinds 16 mei te wachten op de Orico Nylon USB A naar USB C kabel. Denk maar dat ik eens een berichtje ga sturen naar ze.
Later in het proces, na 2 dagen oid, stond er:Raven schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:09:
[...]
Hier staat "Logistics company: AliExpress Standard Shipping", zie nergens Sinotrans of wat anders staan.
Arriving at air hub of Sinotrans in China
Hier ook een LX....NL code. Hij is wel te tracken via PostNL.postBlamm schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:19:
[...]
Later in het proces, na 2 dagen oid, stond er:
Arriving at air hub of Sinotrans in China
Hier een screen van mijn tracking historie, ik hoop hem binnenkort toch wel te mogen verwachten:

*knip*, belastingontwijking gaan we hier niet bespreken.
[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 30-06-2017 13:20 ]
Ik zit met een dilemma. Heb de Xiaofang besteld bij Geekbuying en er stond toen (inmiddels aangepast) dit in de omschrijving:
New edition camera has been arriving. It can be used in foreign countries and the problem of area limit has been solved. The product we sell is the new edition.
Helaas toch restrictieproblemen.
Heb zelf eentje thuis die ik een tijdje geleden gekocht had en wou een 2de erbij.
Nu kreeg ik een hele omweg toegestuurd om het te laten werken, maar niet met de Mi Home app. Heb het juist gekocht omdat het een nieuwe versie was zonder restrictie en in de omschrijving stond dat de Mi Home app gedownload moet worden.
Geekbuying wilt een deel vergoeden en dan mag ik hem houden. Volgens Geekbuying moet ik zelf anders de retourverzendkosten betalen. Dat willen ze mij sparen door een deel terug te betalen. Maar ik wil gewoon mijn geld terug en dat ze de retourverzendkosten betalen. Het is immers niet de product die ik heb gekocht.
Heb met paypal betaald. Moet ik paypal de retourverzendkosten laten betalen via een dispute? Dat is toch niet eerlijk? Wat zouden jullie doen? Was mijn eerste en laatste bestelling bij Geekbuying.
Niet slim van me dat ik geen screenshot van de website heb gemaakt. Alleen dat gedeelte gekopieerd
.
New edition camera has been arriving. It can be used in foreign countries and the problem of area limit has been solved. The product we sell is the new edition.
Helaas toch restrictieproblemen.
Heb zelf eentje thuis die ik een tijdje geleden gekocht had en wou een 2de erbij.
Nu kreeg ik een hele omweg toegestuurd om het te laten werken, maar niet met de Mi Home app. Heb het juist gekocht omdat het een nieuwe versie was zonder restrictie en in de omschrijving stond dat de Mi Home app gedownload moet worden.
Geekbuying wilt een deel vergoeden en dan mag ik hem houden. Volgens Geekbuying moet ik zelf anders de retourverzendkosten betalen. Dat willen ze mij sparen door een deel terug te betalen. Maar ik wil gewoon mijn geld terug en dat ze de retourverzendkosten betalen. Het is immers niet de product die ik heb gekocht.
Heb met paypal betaald. Moet ik paypal de retourverzendkosten laten betalen via een dispute? Dat is toch niet eerlijk? Wat zouden jullie doen? Was mijn eerste en laatste bestelling bij Geekbuying.
Niet slim van me dat ik geen screenshot van de website heb gemaakt. Alleen dat gedeelte gekopieerd

Paypal kan voor jou de retourkosten betalen, hoef je volgens mij niet eens een dispute voor aan te maken.
Zo heb ik ook een iets teruggestuurd naar China en bij het afgeven van je pakketje betaal je de verzendkosten en die bewijsjes die je meekrijgt lever je aan bij Paypal en dan storten ze het naar je.
Zo heb ik ook een iets teruggestuurd naar China en bij het afgeven van je pakketje betaal je de verzendkosten en die bewijsjes die je meekrijgt lever je aan bij Paypal en dan storten ze het naar je.
Ja. Dat weet ik, maar vind het niet netjes om PayPal de kosten te laten betalen, terwijl het duidelijk een fout is van Geekbuying.vinom schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:25:
Paypal kan voor jou de retourkosten betalen, hoef je volgens mij niet eens een dispute voor aan te maken.
Dat is toch gewoon een service van Paypal?Suli schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Ja. Dat weet ik, maar vind het niet netjes om PayPal de kosten te laten betalen, terwijl het duidelijk een fout is van Geel using.
PayPal biedt het inderdaad aan als dienst, je hoeft het niet af te dwingen door middel van een geschil.
Wat nou
Óf ze pikken 'm eruit en je moet douanekosten betalen.
Óf hij glipt erdoor en je moet niets betalen.
Da's toch 50/50?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Heeft iemand ervaring met nis-store.com?
Op zoek naar info over Xiaomi producten (geen GSMs, maar vooral smart home producten) ben ik op https://xiaomi-mi.com/ terecht gekomen. Die site stuurt me door naar Nis Store.
Na wat google werk op tweakers en daarbuiten kom ik enkel een melding tegen dat deze site te mijden is vanwege mogelijk namaak GSMs of met slechte ROMs. Echter vraag ik mij af of er dan ook iets mis is met die andere producten...
Wat opvalt is dat de prijs van deze humidifier $50 goedkoper is dan op Banggood of Gearbest: https://nis-store.com/air...vgi-air-humidifier-white/
Maar ook hebben ze een Xiaomi product dat nergens anders te krijgen is: https://nis-store.com/soc...acaocao-smart-flower-pot/
Een andere site die ik gevonden heb is: https://xiaomi.eu/
Ik wil de Xiaomi gateway kopen. Op Banggood en Gearbest is versie 2 te koop, maar hier staat versie 3: https://xiaomi.eu/store/x...ration-edition-ytc4003cn/
Echter met hoge verzendkosten. Als ik verder naar de foto's kijk, dan lijkt die generatie 3 precies hetzelfde als 2: http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html
Ik word een beetje hebberig van die Chinese sites :-) Maar af en toe zie je door de bomen het bos niet meer.
Samengevat: iemand ervaring met Nis-store.com of met xiaomi.eu ?
Op zoek naar info over Xiaomi producten (geen GSMs, maar vooral smart home producten) ben ik op https://xiaomi-mi.com/ terecht gekomen. Die site stuurt me door naar Nis Store.
Na wat google werk op tweakers en daarbuiten kom ik enkel een melding tegen dat deze site te mijden is vanwege mogelijk namaak GSMs of met slechte ROMs. Echter vraag ik mij af of er dan ook iets mis is met die andere producten...
Wat opvalt is dat de prijs van deze humidifier $50 goedkoper is dan op Banggood of Gearbest: https://nis-store.com/air...vgi-air-humidifier-white/
Maar ook hebben ze een Xiaomi product dat nergens anders te krijgen is: https://nis-store.com/soc...acaocao-smart-flower-pot/
Een andere site die ik gevonden heb is: https://xiaomi.eu/
Ik wil de Xiaomi gateway kopen. Op Banggood en Gearbest is versie 2 te koop, maar hier staat versie 3: https://xiaomi.eu/store/x...ration-edition-ytc4003cn/
Echter met hoge verzendkosten. Als ik verder naar de foto's kijk, dan lijkt die generatie 3 precies hetzelfde als 2: http://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html
Ik word een beetje hebberig van die Chinese sites :-) Maar af en toe zie je door de bomen het bos niet meer.
Samengevat: iemand ervaring met Nis-store.com of met xiaomi.eu ?
Ze kunnen tegenwoordig ook in de toekomst kijken. Ik krijg net bericht over mijn op aliexpress bestelde product dat het op 2-7-2017 aangekomen is in het land van aankomst...(idd ook een lx.. code)
Hier hetzelfde, heel vaag.koendio schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:33:
Ze kunnen tegenwoordig ook in de toekomst kijken. Ik krijg net bericht over mijn op aliexpress bestelde product dat het op 2-7-2017 aangekomen is in het land van aankomst...(idd ook een lx.. code)
Nog een ander vraagje: ik krijg nog een ander pakketje binnen (RUxxxxxCN tracking).
Deze is volgens de tracking al sinds 16 juni vertrokken uit China, echter nog niks binnen of gehoord vanuit PostNL. Nu zou ik hier een tijd geleden niet om nadenken want ja het blijft China, echter is de levertijd de laatste maanden nooit zo lang geweest bij me. Moet ik me zorgen maken of komt dit nog steeds wel vaker voor?
Thanks!
Ik heb een nieuwe rugzak! Toen het een tijdje terug keihard regende ontdekte ik dat m'n oude rugzak niet zo waterbestendig was als ik zou willen. Als vervanger is deze Naturehike tas er gekomen. De kwaliteit lijkt prima. Het materiaal is een glad soort canvas dat waarschijnlijk een of andere coating heeft gehad. De ritsen zijn van het bekende ritsenmerk YKK, het voorvakje heeft een gewone rits maar het hoofdvak wordt afgesloten met een AquaGuard® rits die voor betere waterbestendigheid moet zorgen. Het is eigenlijk heel simpel maar ze hebben de tandjes van de rits bedekt met een rubberachtige folie.
Binnenin de tas hebben ze een aantal vakjes gemaakt. Helemaal bovenin zit een klein vakje verstopt onder een zwart flapje. Daarnaast bungelt een draadje waar je bijvoorbeeld sleutels aan kan hangen. Daaronder zit eerst een ondiep vakje van ±30 cm lang en 10 cm diep. Iets lager kun je je laptop of boeken kwijt. Dit vak is ook voorzien van een beetje padding om waardevolle voorwerpen te beschermen. Op dit vak hebben ze twee kleine vakjes gemaakt waarvan één met een klepje met klittenband. Tussen de vakjes is een heel klein beetje ruimte voor een pen.
Dan de achterkant. Dit is m'n eerste tas met kromme schouderbanden! Ik vind het een flinke vooruitgang ten opzichte van de standaard rechte banden. Het logo is niet helemaal vastgestikt waardoor je er volgens de productfoto's je zonnebril aan kan hangen... En er is nog wat vreemds. Aan de achterkant zit nog een rits die ik eerst helemaal niet gezien had. Hier zit nog een groot vak wat helemaal voorzien is van padding. Het lijkt erop dat ze willen dat je hier je laptop in stopt maar doordat de schouderbanden over het vak zitten is het wat onhandig om er dingen in of uit te krijgen
. Het vak heeft wel weer zo'n mooie waterbestendige rits. Tenslotte zitten er aan beide zijkanten vakjes voor bijvoorbeeld een flesje drinken of een parapluutje.
Voor de 30 euro die ik ervoor betaald heb is het volgens mij zeker geen miskoop. Een simpele Eastpak rugzak kost al meer en die zijn naar mijn idee minder handig. Hieronder nog wat foto's
Linkje naar AliExpress
Binnenin de tas hebben ze een aantal vakjes gemaakt. Helemaal bovenin zit een klein vakje verstopt onder een zwart flapje. Daarnaast bungelt een draadje waar je bijvoorbeeld sleutels aan kan hangen. Daaronder zit eerst een ondiep vakje van ±30 cm lang en 10 cm diep. Iets lager kun je je laptop of boeken kwijt. Dit vak is ook voorzien van een beetje padding om waardevolle voorwerpen te beschermen. Op dit vak hebben ze twee kleine vakjes gemaakt waarvan één met een klepje met klittenband. Tussen de vakjes is een heel klein beetje ruimte voor een pen.
Dan de achterkant. Dit is m'n eerste tas met kromme schouderbanden! Ik vind het een flinke vooruitgang ten opzichte van de standaard rechte banden. Het logo is niet helemaal vastgestikt waardoor je er volgens de productfoto's je zonnebril aan kan hangen... En er is nog wat vreemds. Aan de achterkant zit nog een rits die ik eerst helemaal niet gezien had. Hier zit nog een groot vak wat helemaal voorzien is van padding. Het lijkt erop dat ze willen dat je hier je laptop in stopt maar doordat de schouderbanden over het vak zitten is het wat onhandig om er dingen in of uit te krijgen

Voor de 30 euro die ik ervoor betaald heb is het volgens mij zeker geen miskoop. Een simpele Eastpak rugzak kost al meer en die zijn naar mijn idee minder handig. Hieronder nog wat foto's
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Linkje naar AliExpress
[ Voor 3% gewijzigd door O88088 op 01-07-2017 10:35 ]
Mooie review, maar je mist een belangrijk dingetje.... Een linkje!
Waiting on the world to change
Staat er inmiddels bijpinda powerrr schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:08:
Mooie review, maar je mist een belangrijk dingetje.... Een linkje!
Mooi verhaaltje. Zou het kunnen dat het laptop vak zo is gepositioneerd om diefstal tegen te gaan? Dat ze je niet meer zomaar kunnen 'rollen' zoals ik op Dumpert tegenwoordig zie, filmpjes van de Zaanse schans.O88088 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:00:
Ik heb een nieuwe rugzak!
Ik heb echt een bizar probleem met pakketjes uit China. Deze week kwam voor de 3e keer een pakketje aan zonder dat ik dit besteld heb.
Het is telkens een klein pakketje waar op het label staat nail art spul en er vervolgens de meest willekeurige items zitten.

Ik bestel uitsluitend via Aliexpress zaken uit het verre oosten, en daar zie ik deze pakketjes niet tussen mijn orders staan. Ook is er geen afschrijving te vinden die deze pakketjes betaald. Dus ik tast echt volledig in het duister wie en waarom dit naar mij toe stuurt.
Hebben mede tweakers dit probleem al eens gehad?
Het is telkens een klein pakketje waar op het label staat nail art spul en er vervolgens de meest willekeurige items zitten.

Ik bestel uitsluitend via Aliexpress zaken uit het verre oosten, en daar zie ik deze pakketjes niet tussen mijn orders staan. Ook is er geen afschrijving te vinden die deze pakketjes betaald. Dus ik tast echt volledig in het duister wie en waarom dit naar mij toe stuurt.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Hebben de pakketjes wel jouw naam + adres of gaat er daar iets fout? Kan je ook zien welke shop de afzender is?MenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
Ik heb echt een bizar probleem met pakketjes uit China. Deze week kwam voor de 3e keer een pakketje aan zonder dat ik dit besteld heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Misschien moet je het telefoonnummer dat onder het adres staat even bellen. Dat is waarschijnlijk degene die het heeft besteld...MenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is denk ik een valse telefoonnummer aangezien de cijfers elkaar opvolgen. Tenzij het net toevallig zijn/haar echte telefoonnummer is, maar zou me verbazen.ralph075 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:21:
[...]
Misschien moet je het telefoonnummer dat onder het adres staat even bellen. Dat is waarschijnlijk degene die het heeft besteld...
Lijkt me een goed plan.ralph075 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:21:
[...]
Misschien moet je het telefoonnummer dat onder het adres staat even bellen. Dat is waarschijnlijk degene die het heeft besteld...

Gines schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:24:
[...]
Het is denk ik een valse telefoonnummer aangezien de cijfers elkaar opvolgen. Tenzij het net toevallig zijn/haar echte telefoonnummer is, maar zou me verbazen.
Scherp.... zo opmerkzaam was ik nog niet...Yorinn schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:24:
[...]
Lijkt me een goed plan.Het telefoonnumer is 06-12345678
Het is letter voor letter het adres + telefoon gegevens die ik gebruik op aliexpress. Ik doe altijd gewoon een vals mobiel nr opgeven. Chinese webshops hoeven mij echt niet te bellen.
De afzender is lastig te vinden aangezien alles in het chinees is
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Tof! Ben zelf ook een tegengekomen, de CLICKPACK, met zelfs een USB-poort voor opladen.O88088 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:00:
Ik heb een nieuwe rugzak! Toen het een tijdje terug keihard regende ontdekte ik dat m'n oude rugzak niet zo waterbestendig was als ik zou willen. Als vervanger is deze Naturehike tas er gekomen. De kwaliteit lijkt prima. Het materiaal is een glad soort canvas dat waarschijnlijk een of andere coating heeft gehad. De ritsen zijn van het bekende ritsenmerk YKK, het voorvakje heeft een gewone rits maar het hoofdvak wordt afgesloten met een AquaGuard® rits die voor betere waterbestendigheid moet zorgen. Het is eigenlijk heel simpel maar ze hebben de tandjes van de rits bedekt met een rubberachtige folie.
Dan de achterkant. Dit is m'n eerste tas met kromme schouderbanden! Ik vind het een flinke vooruitgang ten opzichte van de standaard rechte banden. Het logo is niet helemaal vastgestikt waardoor je er volgens de productfoto's je zonnebril aan kan hangen... En er is nog wat vreemds. Aan de achterkant zit nog een rits die ik eerst helemaal niet gezien had. Hier zit nog een groot vak wat helemaal voorzien is van padding. Het lijkt erop dat ze willen dat je hier je laptop in stopt maar doordat de schouderbanden over het vak zitten is het wat onhandig om er dingen in of uit te krijgen. Het vak heeft wel weer zo'n mooie waterbestendige rits. Tenslotte zitten er aan beide zijkanten vakjes voor bijvoorbeeld een flesje drinken of een parapluutje.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Linkje naar AliExpress

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=diLLwWsfi5c]
Ik hoop hem zo snel mogelijk binnen te hebben.. Leuk ding voor een review.
AE verkopers of webshops zullen je echt niet bellen, het is voor de vervoerder bedoeld. In China is het heel gebruikelijk dat je telefoonnummer op het adreslabel staat zodat ze de geadresseerde kunnen bellen als ze een zending hebben.MenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:29:
Het is letter voor letter het adres + telefoon gegevens die ik gebruik op aliexpress. Ik doe altijd gewoon een vals mobiel nr opgeven. Chinese webshops hoeven mij echt niet te bellen.
Zo, laatst al vermeld dat er 2 pakketjes van mij zoek zijn die van Gearbest afkomen. 1 pakket koste mij 28 euro en het andere pakket koste mij 42 euro.
Inmiddels zijn we de 30e gepasseerd en heb ik weer contact met ze opgenomen.
Ik krijg het volgende antwoord:
En alles op de GB wallet laten zetten vind ik persoonlijk ook niks. Heb het dan liever terug gestort op mijn PayPal rekening.
Ben dus aan het worstelen met wat ik als antwoord moet sturen. Vind het enerzijds ook wel mager van wat ze willen refunden en zeker ook nog dat de refund gewoon binnen hun shop blijft, omdat het op de wallet komt te staan.
Losstaand van dit; ik heb nadien nog 3 pakketjes bij ze besteld, die heb ik allemaal wel netjes binnen gekregen.
Nouja wat moet ik hiermee doen. Als ik wil kan ik ook geschil openen via PayPal en kan ik alles terug krijgen. Maar ik snap ook wel deels dat het mijn risico is geweest door het te bestellenAfter reviewing your order in detail, we have found that you haven't purchased any insurance during the check-out. Please understand that in such case we can only compensate you partially.
The shipping company is actually responsible for this loss which is sadly beyond our control.
Please review in detail our shipping and insurance policy in our terms and conditions here: http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.html
However, as you are a valuable customer, we are willing to help you the best way we possibly can.
Here are the best solutions we can offer you in this situation:
For this order [ordernr], we can partially refund to your Wallet as store credit.
We can refund 24 USD as a gesture of good will to your Wallet.
For this order [ordernr], we can refund you 15.5 USD to your Gb wallet,
Can you please confirm I can go ahead with this refund?
En alles op de GB wallet laten zetten vind ik persoonlijk ook niks. Heb het dan liever terug gestort op mijn PayPal rekening.
Ben dus aan het worstelen met wat ik als antwoord moet sturen. Vind het enerzijds ook wel mager van wat ze willen refunden en zeker ook nog dat de refund gewoon binnen hun shop blijft, omdat het op de wallet komt te staan.
Losstaand van dit; ik heb nadien nog 3 pakketjes bij ze besteld, die heb ik allemaal wel netjes binnen gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 01-07-2017 16:15 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de verkoper... Gewoon zeggen dat je een negatieve reactie (of iets dreigenders) gaat plaatsen en dat je dit geen service vindt.Hupske schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:14:
Zo, laatst al vermeld dat er 2 pakketjes van mij zoek zijn die van Gearbest afkomen. 1 pakket koste mij 28 euro en het andere pakket koste mij 42 euro.
[...]
Nouja wat moet ik hiermee doen. Als ik wil kan ik ook geschil openen via PayPal en kan ik alles terug krijgen. Maar ik snap ook wel deels dat het mijn risico is geweest door het te bestellen![]()
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Gebruik maken van GearBest support is een kwestie van lange adem hebben. Ze komen eerst met een oninteressant voorstel wat je afwijst, waarna het tweede oninteressante voorstel volgt.Hupske schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:14:
...
Nouja wat moet ik hiermee doen. Als ik wil kan ik ook geschil openen via PayPal en kan ik alles terug krijgen. Maar ik snap ook wel deels dat het mijn risico is geweest door het te bestellen![]()
Gewoon aangeven dat je over vijf dagen een PayPal claim start tenzij ze voor die tijd het geld terugstorten op je PayPal rekening. En dat dan ook doen als ze niet over de brug komen.
Eén keer waarschuwen, tweede keer straf (werkt ook bij kleine kinderen).
Don't erase all files?
[Yes] [No]
@freestyler2 @f.v.b Persoonlijk is zoiets totaal niet mijn stijl, ben altijd het lieve jongetje van de klas
In ieder geval hebben jullie mij over gehaald om er meer uit te halen. Ik ga mijn best doen en zien hoelang ik mijn adem in kan houden.
Zelf zal ik tevreden zijn met een volledige refund van 48 euro naar mijn PayPal en die 28 euro mag wel op de wallet. Bestel tenslotte regelmatig wat bij ze

In ieder geval hebben jullie mij over gehaald om er meer uit te halen. Ik ga mijn best doen en zien hoelang ik mijn adem in kan houden.
Zelf zal ik tevreden zijn met een volledige refund van 48 euro naar mijn PayPal en die 28 euro mag wel op de wallet. Bestel tenslotte regelmatig wat bij ze
Je hebt gewoon recht op het product of je geld terug. Maar ze proberen je eerst af te poeieren met een slechtere oplossing. Jouw gedrag moedigt ze aan om dit spelletje te spelen.Hupske schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:33:
@freestyler2 @f.v.b Persoonlijk is zoiets totaal niet mijn stijl, ben altijd het lieve jongetje van de klas![]()
Probeer jouw manier een keer uit. Onderzoek maar eens waar je pijngrens ligt.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Misschien van een oplichter die ook dure spullen verkoopt maar niet levert en dan dit tracking nr gebruikt om aan te tonen dat het wel verzonden en bezorgd is.MenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
Er zit veel kwaliteitsverschil in die fidget cubes. Ik heb deze Kost welliswaar €4,60 maar hierbij werkt alles zoals bij de originele.
Verwijderd
Weet iemand waar ik een lijst met officiele (fysieke) Xiaomi winkels kan vinden? Kennis is nu in Maleisie en misschien dat ik dan vraag om daar eens de prijzen te vergelijken.
Ik heb ze mijn voorstel gedaan van de 42 euro naar mijn PayPal rekening en 28 euro op mijn gb wallet.
Maar daar willen ze niet in mee gaan.
Nu dan maar gelijk voor 1 rekening een claim openen bij PayPal en later een claim voor de andere als ze daar geen oplossing voor geven? Of gelijk van beide orders een claim openen.
Of ze nog 2 dagen bedenktijd geven om tot mijn oplossing te komen
Daar ga ik niet mee akkoord met hun vorige voorstel, want dat vind ik echt heel mager.Thank you again for bringing these matters to our attention.
I understand how you feel but the solutions we offered in ,y last mail is the best we can do.
Please reconsider it.
Thank you for your cooperation.
Nu dan maar gelijk voor 1 rekening een claim openen bij PayPal en later een claim voor de andere als ze daar geen oplossing voor geven? Of gelijk van beide orders een claim openen.
Ik zou het bekijken met Paypal. Je hebt waarschijnlijk tracking nummer nog?Hupske schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:16:
Ik heb ze mijn voorstel gedaan van de 42 euro naar mijn PayPal rekening en 28 euro op mijn gb wallet.
[...]
Daar ga ik niet mee akkoord met hun vorige voorstel, want dat vind ik echt heel mager.
Vorig jaar had ik een pakketje geretourneerd naar Gearbest. Ze zeiden niks te hebben ontvangen, maar gelukkig had ik een tracking nummer.
Na veel gemaild met GB, uiteindelijk claim geopend bij Paypal. GB zei tegen paypal dat het pakket bij mij werd geleverd, maar vertelde niet dat ze het pakket terug hadden.
Uiteindelijk moest ik van Paypal naar de politie gaan voor officiële verklaring... Pff, ik vond dit wel vergaan van Paypal zeker dat je het kon controleren met trackingcode.
Na verslag van politie heeft paypal na 3 maanden het geld terugbetaald. Het is te zeggen in USD, waardoor het bedrag een stuk lager was doordat USD gestegen was tov EUR. 17 euro verschil. Al bij al veel geduld hebben bij Paypal en uiteindelijk krijg je geld terug.
Één ding dat ik geleerd heb van Gearbest, aftersales vond ik niet goed en niet klantvriendelijk. Verder doe geen aankopen meer bij Gearbest.
Wat zijn jullie ervaringen bij retourneren bij Gearbest?
Goh, wat leuk: een cockring.MenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik had dit toevallig vorige week ook! Enkele weken geleden had ik wat random dingen gekocht voor m'n poes; zat er ineens een envelop met een roodkleurige damesblouse tussenMenN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
Ik heb echt een bizar probleem met pakketjes uit China. Deze week kwam voor de 3e keer een pakketje aan zonder dat ik dit besteld heb. [...]

Ik geef overigens meestal ook mijn telefoonnummer op. Het is me al een aantal keer overkomen dat de pakketdienst iets bij een buurman afleverde, zonder bij mij een briefje in de bus te doen. Dan is het wel handig als mijn nummer op het pakket staat.
Als je je paypal-dingen betaalt via een creditcard, dan zou ik gewoon om een refund vragen bij je creditcardmaatschappij. Bij paypal willen dit soort dingen ook nogal eens lang duren. Dit gaat veel sneller.
Hupske schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:16:
[...]
Daar ga ik niet mee akkoord met hun vorige voorstel, want dat vind ik echt heel mager.
Ok klein dilemma, ik heb een aantal bestellingen op AliExpress gedaan waar de kopersbescherming bijna van afloopt, maar nog niet binnen zijn. Echter als ik een dispute wil aanmaken zegt Ali dat ik nog tot XX-07 moet wachten, maar die datum is dezelfde als wanneer de protection is afgelopen. Ik heb al uitstel gevraagd van de bescherming, maar dan wordt die first dispute datum voor niet ontvangen pakjes ook verschoven, dus als hij nooit binnen komt zit ik met een probleem omdat ik mijn geld niet terug kan vragen. Iemand ideeën?
En wat zei AliExpress toen je ze deze vraag voorlegde?mark-k schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:24:
Ok klein dilemma, ik heb een aantal bestellingen op AliExpress gedaan waar de kopersbescherming bijna van afloopt, maar nog niet binnen zijn. Echter als ik een dispute wil aanmaken zegt Ali dat ik nog tot XX-07 moet wachten, maar die datum is dezelfde als wanneer de protection is afgelopen. Ik heb al uitstel gevraagd van de bescherming, maar dan wordt die first dispute datum voor niet ontvangen pakjes ook verschoven, dus als hij nooit binnen komt zit ik met een probleem omdat ik mijn geld niet terug kan vragen. Iemand ideeën?
@blowk Altijd fijn zulke horror ervaringen.
Maar betaald via PayPal met afschrijving van de bank. Tracking heb ik allemaal nog.
Benieuwd hoe lang het traject duurt. Hopelijk komt er snel een einde aan.
Maar betaald via PayPal met afschrijving van de bank. Tracking heb ik allemaal nog.
Benieuwd hoe lang het traject duurt. Hopelijk komt er snel een einde aan.
Horror ervaring niet echt.
Gewoon veel geduld moeten hebben.
Ik vond het jammer dat Gearbest niet echt meedeed. Ze vroegen wel telkens om de claim bij Paypal te sluiten, want anders konden ze niks doen. Paypal op hun beurt zij dat ze gewoon een refund konden uitvoeren.
Het was meer een kat-en-muisspel
@Hupske: Als je nog vragen hebt, pm me maar. En veel geduld hebben met Gearbest
Gewoon veel geduld moeten hebben.
Ik vond het jammer dat Gearbest niet echt meedeed. Ze vroegen wel telkens om de claim bij Paypal te sluiten, want anders konden ze niks doen. Paypal op hun beurt zij dat ze gewoon een refund konden uitvoeren.
Het was meer een kat-en-muisspel
@Hupske: Als je nog vragen hebt, pm me maar. En veel geduld hebben met Gearbest
Weet niet of dit het juiste forum is, maar ik waag een gokje.
Ik wil in China een foto laten naschilderen op doek. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn goede sites om een opdracht te geven?
Zelf heb ik gezocht maar kwam er niet uit, vandaar deze vraag. Alvast bedankt.
Ik wil in China een foto laten naschilderen op doek. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn goede sites om een opdracht te geven?
Ik heb een idee, verleng de datum en neem CONTACT op met aliexpress. Die kunnen je hier beter mee helpen...
[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2017 11:44 ]
Net een vrij nette ervaring gehad op Aliexpress. Had een LED lamp gekocht, maar die had last van flickering. Met de verkoper in gesprek gegaan, foto's gestuurd en die gaf aan dat ik een dispute kon openen en zodoende een refund zou krijgen.
Ik had hierbij wat tegenstand verwacht vanuit de verkoper, de lamp kostte 8 euro, wat relatief duur is en de lamp is technisch gezien niet defect, maar heeft gewoon een slecht ontwerp van de driver.
Nu maar weer verder op zoek naar een flickervrije variant van deze lamp.
https://www.aliexpress.co...-holiday/32801804111.html
Ik had hierbij wat tegenstand verwacht vanuit de verkoper, de lamp kostte 8 euro, wat relatief duur is en de lamp is technisch gezien niet defect, maar heeft gewoon een slecht ontwerp van de driver.

Als ik even op AliExpress zoek op 'custom painting from photo' heb ik al een paar resultaten. Wel even goed opletten dat het daadwerkelijk geschilderd wordt en niet simpelweg geprint. Het is natuurlijk wel arbeidsintensief dus het is niet goedkoop. En houdt er ook maar rekening mee dat er BTW en inklaringskosten bij komen.kwelbast schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:02:
Weet niet of dit het juiste forum is, maar ik waag een gokje.
Ik zou wel even heel goed nadenken of het wel handig is om het uit China te halen. Een gezicht realistisch schilderen is verdraaid lastig en garantie zal lastig worden.
En wat doet je denken dat ik dat niet al gedaan heb? Alleen geven die chatchinezen soms niet de meest nuttige antwoorden. Uiteraard heb ik al verlenging aangevraagd. Ik heb inmiddels al van iemand te horen gekregen dat ik op die dag zelf wel een dispute kan maken als het goed is.Dutchdeveloper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:05:
[...]
Ik heb een idee, verleng de datum en neem CONTACT op met aliexpress. Die kunnen je hier beter mee helpen...
Dit kunnen wij toch niet weten? Je verteld het er niet bij.mark-k schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:38:
[...]
En wat doet je denken dat ik dat niet al gedaan heb? Alleen geven die cfhatchinezen soms niet de meest nuttige antwoorden. Uiteraard heb ik al verlenging aangevraagd. Ik heb inmiddels al van iemand te horen gekregen dat ik op die dag zelf wel een dispute kan maken als het goed is.
Mooi dat het is opgelost
ik zal jullie even op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. Na wat gesteggel kon ik de telefoon opsturen. Dit gedaan en tot mijn verrassing is deze recent aangekomen getuige deze mail.maxtrash schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:23:
Heb in februari bij Coolicool.com een Vernee Mars besteld. Deze was op voorraad bij het Europese wharehouse in spanje (zeiden ze) en daar dus extra voor betaald. Zou dan binnen paar dagen binnen moeten zijn.
Omdat het item maar niet kwam heb ik uiteindelijk een geschil aangemaakt bij Paypal.
Uiteindelijk kwam het toch binnen (na 3 weken of zo, uit mijn hoofd). Heb het geschil toen niet opgewaardeerd.
Nu, twee maanden later, heeft de telefoon van het ene op het andere moment het loodje gelegd. Dat wil zeggen: het scherm toont een zwarte waas (backlight werkt), maar toont geen informatie.
Als je op het scherm duwt en geluk hebt is er even wat te zien.
Daarna een video gemaakt en gemaild naar support van coolicool. Eerst een aantal bull shit reacties (telkens dag of 2-3 later) zoals dat ik de telefoon moet resetten en dat ik een video moet opsturen (had ik al gedaan). Nu vandaag, krijg ik een mail dat ik de telefoon maar bij een lokale reparateur moet laten maken. De telefoon is uit warranty en ze kunnen hooguit 10-15 dollar compensatie bieden.
Heb daarna nog paypal gebeld. De aankoopbescherming van paypal reikt echter niet verder dan de garantie dat het item heel aankomt. Ze kunnen/willen niets meer voor me doen.
Ik baal een beetje dat ik niet gewoon met credit card betaald heb, dan heb je volgens mij meer bescherming. Vroeger had ik ook een credit card gekoppeld aan paypal, maar dat is veranderd naar een bankrekening (beetje door hun gepushed). Dat is dus wat frustrerend.
Verder valt het me tegen van deze webshop. De betaling is overigens geïnd door Aukey international. Dat is toch een redelijk gerespecteerd bedrijf dacht ik, maar dat is dus verkeerd gedacht.
Dear customer,
Hello!Thanks for your support!
We have got the feedback of your phone from our factory,the phone's screen is broken,it is kind of man-made damaged,you need to change the new screen , it will cost you 75USD
You can add 75USD for us then we can send you.
And you can pay for our paypal: etc.
had het natuurlijk kunnen weten, ze proberen er al heel de tijd onderuit te draaien... Maar weer eens een mail teruggestuurd dat ik het er niet mee eens ben. Heb stellig de indruk dat ze van alles proberen, en dat het een kwestie van onderhandeling is. Maar mijn onderhandelingspositie is natuurlijk slecht dus het kan hiermee ook zo goed als klaar zijn.
Je moet het juist uit China halen. Daar zitten hele generaties die de kunst van het naschilderen geperfectioneerd hebben.O88088 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:32:
[...]
Als ik even op AliExpress zoek op 'custom painting from photo' heb ik al een paar resultaten. Wel even goed opletten dat het daadwerkelijk geschilderd wordt en niet simpelweg geprint. Het is natuurlijk wel arbeidsintensief dus het is niet goedkoop. En houdt er ook maar rekening mee dat er BTW en inklaringskosten bij komen.
Ik zou wel even heel goed nadenken of het wel handig is om het uit China te halen. Een gezicht realistisch schilderen is verdraaid lastig en garantie zal lastig worden.
@kwelbast zoek in dit topic eens naar "Dafen" . Dat is een wijk in Shenzhen waar veel ateliers zitten die alles voor je naschilderen. Van Rembrandt tot een foto, alles is mogelijk en helemaal niet duur.
https://www.dafenvillageonline.com/
Ook te vinden op Aliexpress als je zoekt.
Nooit geweten. Misschien ooit eens kijken of ze wat leuke abstracte dingetjes kunnen maken.Kenzi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:19:
[...]
Je moet het juist uit China halen. Daar zitten hele generaties die de kunst van het naschilderen geperfectioneerd hebben.
@kwelbast zoek in dit topic eens naar "Dafen" . Dat is een wijk in Shenzhen waar veel ateliers zitten die alles voor je naschilderen. Van Rembrandt tot een foto, alles is mogelijk en helemaal niet duur.
Oordopjes! Het merk KZ is al vaker voorbij gekomen maar dan gaat het meestal om het 'ATE' model. Ik vind dat maar lelijke dingen dus ik heb de EDR2 en ED9 gekocht. Allebei in het zilver en allebei met microfoon/knopje.

Ik zocht naar oordopjes met een neutraal geluid want ik moet niks hebben van overheersende bass. Op het budgetaudio forum hebben ze gelukkig reviews van tig verschillende KZ modellen dus dat maakte het wat makkelijker. Na lang zoeken en vergelijken heb ik dus deze twee gekozen. De ED9 heeft 3 paar reserve dopjes, de EDR2 2. Daarnaast heeft de ED9 verwisselbare dingetjes voor verschillende klank-kenmerken; een setje voor neutrale muziek en een setje voor extra bass. De kabels van beide modellen zijn precies hetzelfde, met een remote en microfoon aan de rechterkant, de Y-splitsing zit op ongeveer 1 el afstand en het stukje kabel van de Y-splitsing tot de 3,5mm jack is ongeveer 3' (bij gebrek aan een rolmaat komen oude lengtematen van pas
Uiteindelijk gaat het toch vooral om de geluidskwaliteit en het comfort en die zijn naar mijn mening allebei prima. Als je de prijs meeneemt wordt het heeeel lastig om betere te vinden. Er worden drie maten dopjes meegeleverd en bij de ED9 heb je ook nog de keuze tussen een rood accent of gewoon grijze dopjes in de middelste maat. De dopjes met een rood accent zijn wel geinig en ik vind het jammer dat ze die niet in alle maten hebben (ik gebruik zelf altijd de kleinste). De dopjes zelf blijven wel goed zitten en de kabel heeft geen last van allerlei irritante kronkels en draaiingen. De kabel is trouwens ook niet standaard zwart, wit of grijs, maar doorzichtig waardoor je de koperen aders ziet lopen. Aan het eind zit een vergulde 3,5mm jack met een bocht van 90º. Dit heeft niet mijn voorkeur maar goed, je kunt niet alles hebben op oordopjes van minder dan een tientje.
Kwalitieitscontrole is wel een dingetje, een van de 'hulpstukken' van de ED9 is beschadigd waardoor het wisselen van oordopjes wat lastig gaat. Ze werken wel gewoon goed dus ik heb de verkoper een gedeeltelijke vergoeding gevraagd. Ben benieuwd...
Waar ik trouwens ook benieuwd naar ben is de levensduur van deze dingen. Ik doe al zo'n drie jaar met Xiaomi Piston 2 Youth dopjes (niet meer te krijgen
Te koop bij talloze verkopers op AliExpress en bekende shops.
[ Voor 3% gewijzigd door O88088 op 04-07-2017 18:46 ]
@Kenzi Dankjewel. Ik heb ook net besloten om een (wat kleinere) versie van Guernica op mijn verjaardag te vragen 
Kenzi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:19:
[...]
Je moet het juist uit China halen. Daar zitten hele generaties die de kunst van het naschilderen geperfectioneerd hebben.
Iemand ervaring met de Xiaomi Mijia 1080p IP camera en de connection error bij het verbinden?
Zo ja, wat is de oplossing??
Dit is wel een leuke aanbieding dacht ik.
T-bao Tbook X7 14.1" Notebook Windows 10 Intel Bay Trail-T Z3735F 2GB RAM 32GB ROM Quad Core 1.83GHz - Silver 99 USD
Ik ben nog op zoek naar een laptopje voor mijn dochter van 9 om wat schoolwerk op te doen. Op zich een leuke prijs, maar ik heb geen idee hoe het presteert. Ik kan lastig reviews vinden van dit model. Ik denk dat het een winkelspecifiek model is? De prijs zou een "independance day" aanbieding zijn van 57% korting.
T-bao Tbook X7 14.1" Notebook Windows 10 Intel Bay Trail-T Z3735F 2GB RAM 32GB ROM Quad Core 1.83GHz - Silver 99 USD
Ik ben nog op zoek naar een laptopje voor mijn dochter van 9 om wat schoolwerk op te doen. Op zich een leuke prijs, maar ik heb geen idee hoe het presteert. Ik kan lastig reviews vinden van dit model. Ik denk dat het een winkelspecifiek model is? De prijs zou een "independance day" aanbieding zijn van 57% korting.
Beauty is in the eye of the beerholder
Hij kost $122.99 als ik jouw link volg...HellBeast schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:40:
Dit is wel een leuke aanbieding dacht ik.
Hier kan je beter een eigen topic voor aanmaken, in het juiste subforum, met wat meer informatie erin. Op deze manier hebben we er vrij weinig aan.Dirk0s schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:36:
Iemand ervaring met de Xiaomi Mijia 1080p IP camera en de connection error bij het verbinden?
Laatst bij de Ikea (ongeveer) zo'n lamp gekocht voor precies 8 euro, mooi ding!FunFair schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:18:
Net een vrij nette ervaring gehad op Aliexpress. Had een LED lamp gekocht, maar die had last van flickering. Met de verkoper in gesprek gegaan, foto's gestuurd en die gaf aan dat ik een dispute kon openen en zodoende een refund zou krijgen.
[afbeelding]
Blijft opmerkelijk, hoe levertijden variëren.
Had op 25 juni een simpel spatbord besteld voor een MTB (vorige was afgebroken), voor het luttele bedrag van drie en een halve euro, inclusief verzendkosten, via AE.
Kwam vandaag al binnen! Is nog steviger dan ik had gedacht. Gewoon een full size (65cm + 52cm lang) voor en achterspatbord. Terwijl ik alleen maar een achterspatbord nodig had.
Ook frappant; wanneer ik 'm opnieuw zou bestellen, dan is 'ie 'ineens' 20% duurder geworden...
nog steeds goedkoop, maar toch.
Aan de andere kant, het blijft een stuk kunststof in een specifieke vorm, met wat bevestigingsmateriaal. Waar anderen vaak het tigvoudige betalen voor fancy kleurtjes of logo's; heb ik liever de no-nonsense uitvoering.
Andere orders, via eBay, zijn soms na een week al binnen, terwijl andere bestellingen, na zes weken nog niet gearriveerd zijn. Zo zit ik nog steeds te wachten op een tweetal alu inbouwkastjes. Vorig jaar werden soortgelijke bestelling binnen 14 dagen geleverd. Nu begint de 2 maanden al in zicht te komen...
Zendingen uit de UK (eBay) doen er bijna 14 dagen over, maar een massieve PSU (via BG uit China), is na een weekje al afgeleverd.
Iemand enig idee; waarom zo'n willekeur? Of is dat een kwestie van mazzel hebben als het bestelde product net toevallig in de goede container gegooid is, die gelijk het vliegtuig in gaat?

Had op 25 juni een simpel spatbord besteld voor een MTB (vorige was afgebroken), voor het luttele bedrag van drie en een halve euro, inclusief verzendkosten, via AE.
Kwam vandaag al binnen! Is nog steviger dan ik had gedacht. Gewoon een full size (65cm + 52cm lang) voor en achterspatbord. Terwijl ik alleen maar een achterspatbord nodig had.
Ook frappant; wanneer ik 'm opnieuw zou bestellen, dan is 'ie 'ineens' 20% duurder geworden...
Aan de andere kant, het blijft een stuk kunststof in een specifieke vorm, met wat bevestigingsmateriaal. Waar anderen vaak het tigvoudige betalen voor fancy kleurtjes of logo's; heb ik liever de no-nonsense uitvoering.
Andere orders, via eBay, zijn soms na een week al binnen, terwijl andere bestellingen, na zes weken nog niet gearriveerd zijn. Zo zit ik nog steeds te wachten op een tweetal alu inbouwkastjes. Vorig jaar werden soortgelijke bestelling binnen 14 dagen geleverd. Nu begint de 2 maanden al in zicht te komen...
Zendingen uit de UK (eBay) doen er bijna 14 dagen over, maar een massieve PSU (via BG uit China), is na een weekje al afgeleverd.
Iemand enig idee; waarom zo'n willekeur? Of is dat een kwestie van mazzel hebben als het bestelde product net toevallig in de goede container gegooid is, die gelijk het vliegtuig in gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 05-07-2017 10:43 ]
@ehtweak link?
Hij is voor mij nu wel $99.99, gisteren zag ik inderdaad ook $122.99 staan. Op zich lijkt het me wel grappig om zo'n goedkoop ding te proberen, maar aan de andere kant, ik weet zeker dat ik het na een maandje niet meer gebruik en de komende jaren stof zal happen.
Signature
*knip* Aankoopadvies is, nog steeds, niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 05-07-2017 13:32 ]
Oh, zeg dat dan meteen.
Alstublieft, dankuwel:
https://nl.aliexpress.com...164.html?isOrigTitle=true
BTW: toen ik 'm vorige maand bestelde, was 'ie slechts $3,95.
En hetzelfde spatbord zie je bij tig verschillende aanbieders, voor allerlei prijzen. met/zonder verzendkosten. Kortom, een leuke puzzel waar 'ie goedkoopst te krijgen is.
Ik overweeg een product te kopen via gearbest.com. Nu ben ik me bewust van de risico's die kleven aan het in zee gaan met hen, maar buiten de "shipping insurance" die Gearbest biedt voor 1,50€ leek ook betalen via PayPal me wel interessant vanwege dat je een stok achter de deur hebt door een conflict te starten. Iemand die me kan vertellen of dit zinvol is?
[ Voor 0% gewijzigd door nino_070 op 05-07-2017 17:33 . Reden: taalfout ]
Betaal met PayPal of credit card dan heb je zo'n verzekering niet nodig.nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
Ik overweeg een product te kopen via gearbest.com. Nu ben ik me bewust van de risico's die kleven aan het in zee gaan met hen, maar buiten de "shipping insurance" die Gearbest biedt voor 1,50€ leek ook betalen via PayPal me wel interessant vanwege dat je een stok achter de deur hebt door een conflict te starten. Iemand die me kan vertellen of dit zinvol is?
Dankjewel. De commissie voor Paypal werd nieteens aan mij verrekend trouwens...hopen dat ik geen beroep hoef te doen op de geschillenservice van Paypalgroggy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:42:
[...]
Betaal met PayPal of credit card dan heb je zo'n verzekering niet nodig.
Zo eng is Gearbest nou ook weer niet hoor xD bestel er al jaren ordertje of 30, nooit problemen gehad die er toe doen.nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
Zag toch voornamelijk negatieve reviews... maarja, dat zegt inderdaad ook niet altijd wat. Ik heb twee dingen besteld, hoop dat ze tegelijk binnenkomen. Licht offtopic, maar nou zag ik wel dat ik vergeten ben een omzetter voor de Chinese stekker erbij te kopen. Iemand nog tips of dit ergens in Nederland wellicht kan voor een lichte prijs? Anders nog even een order erachteraan plaatsenkrissie100 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:58:
[...]
Zo eng is Gearbest nou ook weer niet hoor xD bestel er al jaren ordertje of 30, nooit problemen gehad die er toe doen.

Chinese stekker?nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:00:
[...]
Zag toch voornamelijk negatieve reviews... maarja, dat zegt inderdaad ook niet altijd wat. Ik heb twee dingen besteld, hoop dat ze tegelijk binnenkomen. Licht offtopic, maar nou zag ik wel dat ik vergeten ben een omzetter voor de Chinese stekker erbij te kopen. Iemand nog tips of dit ergens in Nederland wellicht kan voor een lichte prijs? Anders nog even een order erachteraan plaatsen
Ja, het ging om een beveiligingscameratje wat op het lichtnet moet...ik wacht het wel af hoe het eruitziet als ik het binnen krijg. Anders haal ik op de markt een wereldstekker, lijkt me makkelijker dan wéér een bestelling erachteraan plaatsen op Gearbest
Als het nog niet verzonden is kun je altijd nog vragen of de verkoper er een meestuurt. 'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen, dat idee. Een CN>EU verloopje is niks anders dan een stukje plastic met wat metaal erin. Zal (in China) hooguit een paar cent kosten, dus als ze ze hebben willen verkopers nog wel eens gratis zo'n ding meesturen. Sommige verkopers sturen ook automatisch zo'n ding mee als het naar Europa oid is maar daar zou ik niet vanuit gaan.nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:00:
[...]
Zag toch voornamelijk negatieve reviews... maarja, dat zegt inderdaad ook niet altijd wat. Ik heb twee dingen besteld, hoop dat ze tegelijk binnenkomen. Licht offtopic, maar nou zag ik wel dat ik vergeten ben een omzetter voor de Chinese stekker erbij te kopen. Iemand nog tips of dit ergens in Nederland wellicht kan voor een lichte prijs? Anders nog even een order erachteraan plaatsen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic