Ik zou eerst even afwachten wat voor stekker je erbij krijgt. Mijn ervaring met electrische apparaten uit China is dat ze er uit zichzelf al de juiste stekker of verloop bij doen, gebaseerd op je adres.nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:00:
Licht offtopic, maar nou zag ik wel dat ik vergeten ben een omzetter voor de Chinese stekker erbij te kopen.
Ik heb een paar weken een soortgelijke laptop gekocht voor 100 dollar, in de aanbieding bij Gearbest:HellBeast schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:40:
Dit is wel een leuke aanbieding dacht ik.
T-bao Tbook X7 14.1" Notebook Windows 10 Intel Bay Trail-T Z3735F 2GB RAM 32GB ROM Quad Core 1.83GHz - Silver 99 USD
Ik ben nog op zoek naar een laptopje voor mijn dochter van 9 om wat schoolwerk op te doen. Op zich een leuke prijs, maar ik heb geen idee hoe het presteert. Ik kan lastig reviews vinden van dit model. Ik denk dat het een winkelspecifiek model is? De prijs zou een "independance day" aanbieding zijn van 57% korting.
Deze: http://www.gearbest.com/laptops/pp_362087.html
De Sosoon i2000. Deze heeft zo te zien een grotere batterij (10.000mah vs 6.000mAh). Er zit geen geactiveerde Windows bij, maar ik ga er toch Lubuntu op zetten.
(32GB intern is echt te weinig voor Windows en een Passmark-rating van 909 is echt te traag).
Wordt dus een Linux-laptop voor erbij.
Vond hier een betere deal:
http://www.gearbest.com/laptops/pp_607750.html?wid=11
170 euro voor een 14,1" Full-HD ultrabook, 4GB RAM, 64GB eMMC, Apollo Lake N3350, Win 10
[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind op 05-07-2017 23:49 ]
Ik ben met je eens dat deze veel beter is qua specificaties. Alleen het feit dat hij boven de 150 euro zit is niet zo fijn, omdat je dan flink wat importkosten hebt.Mastermind schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:09:
[...]
Ik heb een paar weken een soortgelijke laptop gekocht voor 100 dollar, in de aanbieding bij Gearbest:
Deze: http://www.gearbest.com/laptops/pp_362087.html
De Sosoon i2000. Deze heeft zo te zien een grotere batterij (10.000mah vs 6.000mAh). Er zit geen geactiveerde Windows bij, maar ik ga er toch Lubuntu op zetten.
(32GB intern is echt te weinig voor Windows en een Passmark-rating van 909 is echt te traag).
Wordt dus een Linux-laptop voor erbij.
Vond hier een betere deal:
http://www.gearbest.com/laptops/pp_607750.html?wid=11
170 euro voor een 14,1" Full-HD ultrabook, 4GB RAM, 64GB eMMC, Apollo Lake N3350, Win 10
Beauty is in the eye of the beerholder
Gouden tip, heb ze een berichtje gedaan en ze hebben het er gratis bijgedaanO88088 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:01:
[...]
Als het nog niet verzonden is kun je altijd nog vragen of de verkoper er een meestuurt. 'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen, dat idee. Een CN>EU verloopje is niks anders dan een stukje plastic met wat metaal erin. Zal (in China) hooguit een paar cent kosten, dus als ze ze hebben willen verkopers nog wel eens gratis zo'n ding meesturen. Sommige verkopers sturen ook automatisch zo'n ding mee als het naar Europa oid is maar daar zou ik niet vanuit gaan.
Ik heb vandaag twee horloges binnengekregen uit China. Beide met de echte prijs op de verpakking, 34 en 54 euro, geopend door de douane en geen naheffing. Nu vind ik dat geen probleem maar ik vraag me af hoe het kan aangezien ik normaal gezien had moeten betalen?
Ze controleren ook op namaak. Dus je hebt vermoedelijk geen Rolex of Armani besteld.m3gA schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:39:
Ik heb vandaag twee horloges binnengekregen uit China. Beide met de echte prijs op de verpakking, 34 en 54 euro, geopend door de douane en geen naheffing. Nu vind ik dat geen probleem maar ik vraag me af hoe het kan aangezien ik normaal gezien had moeten betalen?
Het was inderdaad een eigen merk. Ik hou niet van namaak spullen. Mogelijk dat de importheffingen door een andere afdeling gedaan worden dan.cornfed99111 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:59:
[...]
Ze controleren ook op namaak. Dus je hebt vermoedelijk geen Rolex of Armani besteld.
[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 06-07-2017 13:08 ]
Als het namaak zou zijn geweest, had je niets gekregen behalve een nette brief dat je goederen zijn vernietigd.m3gA schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:07:
[...]
Het was inderdaad een eigen merk. Ik hou niet van namaak spullen. Mogelijk dat de importheffingen door een andere afdeling gedaan worden dan.
En normaal moet je eerst betalen voor je het bestelde krijgt. Maar dat hangt ook een beetje van de
verzendfirma af. Via PostNL is het eerst dokken, dan krijgen.
Zo, inmiddels heeft de zon hier eens geschenen en kan ik wat over de brillen vertellen. Allereerst het gepolariseerde deel, dat is prima, geen variatie in de glazen ofzo, weerspiegeling in de autoruit wordt netjes gefilterd. Echter heb ik nu last van een andere weerspiegeling en wel in de bril zelf. Aan de zijkanten zie ik de pootjes en de lucht erin en mn eigen hoofd kom ik ook wel eens in mijn beeld tegen. Ik weet niet wat vervelender is, slecht zicht door mn dashboard in de ruit of slecht zicht door mn eigen gezicht in de bril.mark-k schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:39:
2 Weken geleden twee zonnebrillen gekocht vanuit China. Had normaal altijd van die cheape dingen, wilde nu toch eens iets fatsoenlijkere met gepolariseerde glazen. Kwam toen Kingseven tegen en dacht ach bestel er eens twee. Met n tientje per stuk toch al het wat duurdere Chinese segment haha.
https://www.aliexpress.co...ving-Sun/32549309491.html
https://www.aliexpress.co...ses-3026/32629027873.html
Vandaag kwamen ze binnen, beide netjes in een zwart doosje van stevig karton (in de verzenddoos uiteraard), daarin zat een blaadje met uitleg over de polarisatie en het merk enzo, en een brillenkoker. In de brillenkoker de bril, met een doekje, en een zakje om de bril in te doen, alles netjes apart in plastic verpakt. Ook een polarisatiecheck kaartje en een sleutelhanger (die waren wel wat random, een beertje en een hartje in de ander). De bril was weer in een zakje verpakt, en de bril zelf ook weer in plastic door een deel om de glazen en per pootje een zakje. Verder wel heel netjes, geen distortie in het beeld voor zover ik kon zien, en netjes gepolariseerd. Helaas regende het vandaag dus nog niet kunnen testen, maar zo op het eerste gezicht lijken ze wel van goede kwaliteit. De bril met het montuur eromheen ipv achter het glas (de meer old school aviator) lijkt wel ietsje minder, de pootjes gaan wat stroef, maar verder prima.
Zal over een paar dagen als de zon geschenen heeft nog posten hoe ze verder zijn. Heb ze vooral gekocht omdat ik altijd mijn dashboard gespiegeld in mijn ruit zie, hopen dat dat nu opgelost is.
Iemand hier ervaring met een polarized aviator die dit probleem niet heeft? Mn oude zonnebril had namelijk nergens last van, maar die is dus niet gepolariseerd.
Het was via PostNL. Misschien komt er later nog iets. Ik zie het wel.cornfed99111 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Als het namaak zou zijn geweest, had je niets gekregen behalve een nette brief dat je goederen zijn vernietigd.
En normaal moet je eerst betalen voor je het bestelde krijgt. Maar dat hangt ook een beetje van de
verzendfirma af. Via PostNL is het eerst dokken, dan krijgen.
Ik heb laatst een nieuwe zonnebril van het merk Veithdia gekocht. Ik dacht dat het dezelfde was als de bril die afgelopen mei in de golven in Portugal verdween, maar helaas zijn de pootjes een stuk korter en staat het ding (dus) voor geen meter. De (link naar de) verloren bril bestaat helaas niet meer. Iemand een idee of er verschillende maten zonnebrillen zijn? Deze was niet speciaal voor kids, tenminste, er staat niets over in de beschrijving:
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.byfXka
De afmetingen staan bij de meeste Veithdia en Kingseven advertenties wel gewoon in de omschrijving dus daar kun je op letten. Ik vind het ook gek dat hij je niet past, 140mm zijn niet echt korte pootjes.koelkast schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:46:
Ik heb laatst een nieuwe zonnebril van het merk Veithdia gekocht. Ik dacht dat het dezelfde was als de bril die afgelopen mei in de golven in Portugal verdween, maar helaas zijn de pootjes een stuk korter en staat het ding (dus) voor geen meter. De (link naar de) verloren bril bestaat helaas niet meer. Iemand een idee of er verschillende maten zonnebrillen zijn? Deze was niet speciaal voor kids, tenminste, er staat niets over in de beschrijving:
Edit: Je verkoper is wel een of andere vage chinees zonder feedback score, kan zijn dat het namaak is. Kunt beter hier kijken denk ik: https://veithdia.aliexpress.com/store/223089
[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 06-07-2017 16:17 ]
Mooie reviewO88088 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:35:
[...]
Nooit geweten. Misschien ooit eens kijken of ze wat leuke abstracte dingetjes kunnen maken.
Oordopjes! Het merk KZ is al vaker voorbij gekomen maar dan gaat het meestal om het 'ATE' model. Ik vind dat maar lelijke dingen dus ik heb de EDR2 en ED9 gekocht. Allebei in het zilver en allebei met microfoon/knopje.
[afbeelding]
Ik zocht naar oordopjes met een neutraal geluid want ik moet niks hebben van overheersende bass. Op het budgetaudio forum hebben ze gelukkig reviews van tig verschillende KZ modellen dus dat maakte het wat makkelijker. Na lang zoeken en vergelijken heb ik dus deze twee gekozen. De ED9 heeft 3 paar reserve dopjes, de EDR2 2. Daarnaast heeft de ED9 verwisselbare dingetjes voor verschillende klank-kenmerken; een setje voor neutrale muziek en een setje voor extra bass. De kabels van beide modellen zijn precies hetzelfde, met een remote en microfoon aan de rechterkant, de Y-splitsing zit op ongeveer 1 el afstand en het stukje kabel van de Y-splitsing tot de 3,5mm jack is ongeveer 3' (bij gebrek aan een rolmaat komen oude lengtematen van pas).
Te koop bij talloze verkopers op AliExpress en bekende shops.
Wat is eigenlijk nu de beste bang for the buck kwa in ear rond de €20-30?
Heb zelf de piston v2 en v3. Erg tevreden over de v2.
Geen direct antwoord op je vraag, maar ik als Piston V2(.1) liefhebber heb na flink wat research de Memt X5 besteld. Gezien je tevredenheid over de Piston V2 schat ik je net als ikzelf in als een liefhebber van bass, revieuws zijn wat dat betreft heel erg positief:walterworld schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:51:
[...]
Mooie review, Hoe verhouden deze zich met de in-ear van Xiamomi Piston?
https://www.aproear.co.uk/memt-x5/
https://audiobudget.com/product/MEMT/X5
https://www.head-fi.org/f...ar-earphone.22272/reviews
Blijf in elk geval weg bij Xiaomi/1more als je de V2 beter vind dan de V3, naar mijn mening is het bij elke versie die na de V2.1 uitgekomen is steeds slechter geworden qua luisterplezier.
[ Voor 11% gewijzigd door NSG op 06-07-2017 18:20 ]
Ik zou zeggen probeer de KZ ZS5 uit. Volop te vinden op Aliexpress maar ook Banggood heeft hem.walterworld schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:51:
[...]
Mooie review, Hoe verhouden deze zich met de in-ear van Xiamomi Piston?
Een nieuwe positieve China ervaring
Op 27 juni een lamp besteld en vandaag ontvangen
Maar het leukste komt nog; Gisteravond kreeg ik een bericht in de PostNL app, dat er een pakket voor mij klaar lag en binnenkort bezorgd zou worden, dat was dus dit pakketje
Geen kaartje in de bus dus, waarbij je het zelf moet ophalen, maar gewoon een melding in de app, waarbij het volledig te tracken was en thuis bezorgd wordt.
Wordt nog wat
Op 27 juni een lamp besteld en vandaag ontvangen

Geen kaartje in de bus dus, waarbij je het zelf moet ophalen, maar gewoon een melding in de app, waarbij het volledig te tracken was en thuis bezorgd wordt.
Wordt nog wat
Waiting on the world to change
Ik vraag me af hoe het dan zit bij mensen die de app niet geïnstalleerd hebben. Ik hoorde van een Chinese verkoper dat deze heel veel pakjes retour krijgt die verzonden zijn met PostNL... Dus ik heb zo'n vermoeden dat dat op deze manier gebeurd.pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:07:
Een nieuwe positieve China ervaring![]()
Op 27 juni een lamp besteld en vandaag ontvangenMaar het leukste komt nog; Gisteravond kreeg ik een bericht in de PostNL app, dat er een pakket voor mij klaar lag en binnenkort bezorgd zou worden, dat was dus dit pakketje
![]()
Wordt nog wat
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het is niet alleen de app geïnstalleerd hebben, maar ook een kwestie van een account hebben en je adres bevestigd hebben.HaTe schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:59:
[...]
Ik vraag me af hoe het dan zit bij mensen die de app niet geïnstalleerd hebben. Ik hoorde van een Chinese verkoper dat deze heel veel pakjes retour krijgt die verzonden zijn met PostNL... Dus ik heb zo'n vermoeden dat dat op deze manier gebeurd.
En de keren dat ik op deze manier voortijdig werd geïnformeerd zijn de pakketjes bij mij thuis bezorgd. Gebeurd het überhaupt nog dat het niet thuis bezorgd wordt?
Daarnaast lullen de Chinese verkopers wel vaker van alles en nog wat. Een aantal dagen geleden nog en dispute geopend vanwege iets dat al 8 weken ligt te wachten op op het vliegtuig te gaan (aldus de t&t). Krijg ik een berichtje terug op een tijdstip dat wij hier liggen te slapen, dat meneer even met het postkantoor had gebeld en kon bevestigen dat het in Nederland was gearriveerd en ik het vast en zeker binnen enkele dagen ontvang

Ik heb geen app maar krijg eigenlijk alles gewoon thuisbezorgd. Al dan niet aan de deur of in de bus.HaTe schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:59:
[...]
Ik vraag me af hoe het dan zit bij mensen die de app niet geïnstalleerd hebben. Ik hoorde van een Chinese verkoper dat deze heel veel pakjes retour krijgt die verzonden zijn met PostNL... Dus ik heb zo'n vermoeden dat dat op deze manier gebeurd.
De levertijd lijkt iets sneller te zijn dan voorheen.
Kan iemand mij vertellen via welke vervoerder PDM bij Banggood wordt geleverd?
Is dat gewoon PostNL of is dat DHL ofzo?
*knip*
Is dat gewoon PostNL of is dat DHL ofzo?
*knip*
[ Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 07-07-2017 11:44 ]
Is inderdaad PostNLdfrenner schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:14:
Kan iemand mij vertellen via welke vervoerder PDM bij Banggood wordt geleverd?
[...]
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Ik heb weer een discussie over BangGood's PDM verwijderd. Deze zien we liever niet, zoals ook in de topicwaarschuwing staat. Lees de topicwaarschuwing door voor je iets post en twijfel je of het gepost / gevraagd mag worden, kan je altijd een TR aanmaken. Dan krijg je vanzelf bericht terug.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb de Sosoon i2000 gisteren binnen gekregen en heb wat filmpjes ervan gemaakt:HellBeast schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:40:
Dit is wel een leuke aanbieding dacht ik.
T-bao Tbook X7 14.1" Notebook Windows 10 Intel Bay Trail-T Z3735F 2GB RAM 32GB ROM Quad Core 1.83GHz - Silver 99 USD
Ik ben nog op zoek naar een laptopje voor mijn dochter van 9 om wat schoolwerk op te doen. Op zich een leuke prijs, maar ik heb geen idee hoe het presteert. Ik kan lastig reviews vinden van dit model. Ik denk dat het een winkelspecifiek model is? De prijs zou een "independance day" aanbieding zijn van 57% korting.
YouTube: The Sosoon i2000 14,1 inch ultrabook - with disassembly!
Kijk maar even of je dit iets vindt. Hij is nog vrij snel moet ik zeggen, en de accuduur is ook erg lang (8 uur).
Dankje! Ik zal je filmpje eens bekijken. hij is inmiddels al wel wat duurder geworden. 133,44 euroMastermind schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:23:
[...]
Ik heb de Sosoon i2000 gisteren binnen gekregen en heb wat filmpjes ervan gemaakt:
YouTube: The Sosoon i2000 14,1 inch ultrabook - with disassembly!
Kijk maar even of je dit iets vindt. Hij is nog vrij snel moet ik zeggen, en de accuduur is ook erg lang (8 uur).
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik had op 11 maart bij gearbest een dashcam besteld.
Helaas was die er nog niet toen ik op stage ging naar het buitenland op 27 april. Ik ben net terug en hij blijkt nog steeds niet binnen te zijn. Dus stuurde ze een bericht, zeggen ze het valt buiten de 3 maanden periode, we kunnen niks voor je betekenen.
Dus weg geld (kleine €40).
Kan ik hier wat tegen doen? Heb ze weer een bericht gestuurd dat ik dat niet accepteer en zo nodig probeer ik het via ING/creditcard maatschappij terug te halen (heb via paypal met creditcard betaald) .
Ik probeer zoveel mogelijk Gearbest al te ontwijken, het duurt bij mij echt minimaal 2 maanden tot spullen binnen zijn maar dit was toen een mooie aanbieding die ik zag via het topic. Heb 2 weken gelden, toen ik nog in het buitenland was, een powerbank via Banggood besteld en die is al binnen..
edit: vergeten te zeggen dat ik voor de zekerheid ook al een claim heb ingediend een uurtje geleden bij Paypal
Helaas was die er nog niet toen ik op stage ging naar het buitenland op 27 april. Ik ben net terug en hij blijkt nog steeds niet binnen te zijn. Dus stuurde ze een bericht, zeggen ze het valt buiten de 3 maanden periode, we kunnen niks voor je betekenen.
Kan ik hier wat tegen doen? Heb ze weer een bericht gestuurd dat ik dat niet accepteer en zo nodig probeer ik het via ING/creditcard maatschappij terug te halen (heb via paypal met creditcard betaald) .
Ik probeer zoveel mogelijk Gearbest al te ontwijken, het duurt bij mij echt minimaal 2 maanden tot spullen binnen zijn maar dit was toen een mooie aanbieding die ik zag via het topic. Heb 2 weken gelden, toen ik nog in het buitenland was, een powerbank via Banggood besteld en die is al binnen..
edit: vergeten te zeggen dat ik voor de zekerheid ook al een claim heb ingediend een uurtje geleden bij Paypal
[ Voor 28% gewijzigd door Musta op 07-07-2017 16:49 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Via paypal kan je het gewoon terugclaimenMusta schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:44:
Ik had op 11 maart bij gearbest een dashcam besteld.
Kan ik hier wat tegen doen? Heb ze weer een bericht gestuurd dat ik dat niet accepteer en zo nodig probeer ik het via ING/creditcard maatschappij terug te halen (heb via paypal met creditcard betaald) of eerst via de Paypal bescherming
Yeah vergat te zeggen dat ik net een uur geleden ongeveer een claim heb ingediend. Wordt eigenlijk de eerste keer voor een China aankoop.
Maar wat me liet twijfelen is dat Gearbest natuurlijk eerst moet reageren en ergens op hun site staat ook dat je binnen 3 maanden het hun moet laten weten als je nog niks hebt ontvangen.
Paypal kijkt altijd bij een claim wat er gedaan is om die te voorkomen. Vraagt daarom beiden om een uitleg. Vaak heb je al een hele mailwisseling achter de rug die je dan kan overleggen. In jou geval is dit niet zo, dus ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt. Neemt echter niet weg dat als jij kan aangeven dat dat het pakket niet ontvangen is en zij niet kunnen aangeven dat het wel bezorgd is, dat er toch een kans bestaat dat je gelijk krijgt. Maar zeker is een dergelijk oordeel niet.Musta schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:48:
.........
Maar wat me liet twijfelen is dat Gearbest natuurlijk eerst moet reageren ........
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2017 10:33 ]
Zeer irritant. Ik heb 3 producten bij BangGood besteld, met een tracking nummer. Geen van de 3 producten zijn te tracken...

Nu staan bij alle 3 de producten dat er geen info is. Vanaf gisterenochtend staat er dat hij shipped is..

Nu staan bij alle 3 de producten dat er geen info is. Vanaf gisterenochtend staat er dat hij shipped is..
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Daar zal je voorlopig helaas weinig verandering in gaan zien, pas als het in Nederland gaat die tracking wat doen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:02:
Zeer irritant. Ik heb 3 producten bij BangGood besteld, met een tracking nummer. Geen van de 3 producten zijn te tracken...
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat vind ik frappant. Voordat ik ging bestellen stond er dat ik via 3 websites mijn volledige trace kon volgen.Sypher schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:31:
Daar zal je voorlopig helaas weinig verandering in gaan zien, pas als het in Nederland gaat die tracking wat doen.
Als ik jou was zou ik nu al gelijk een claim starten bij PayPal...Anonymoussaurus schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:26:
[...]
Dat vind ik frappant. Voordat ik ging bestellen stond er dat ik via 3 websites mijn volledige trace kon volgen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Net ook iets besteld bij gearbest (130 euro). Nu lees ik in een ander topic dat Paypal moeilijk gaat doen wanneer je geen insurance afgenomen hebt. Klopt dit? Krenterig als ik ben heb ik de insurance niet genomen, gezien ik met Paypal betaalde.nino_070 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:32:
Ik overweeg een product te kopen via gearbest.com. Nu ben ik me bewust van de risico's die kleven aan het in zee gaan met hen, maar buiten de "shipping insurance" die Gearbest biedt voor 1,50€ leek ook betalen via PayPal me wel interessant vanwege dat je een stok achter de deur hebt door een conflict te starten. Iemand die me kan vertellen of dit zinvol is?
PayPal adverteert ermee dat zij zegmaar een verzekering overbodig maken, dus dat lijkt me niet.grote_oever schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:49:
[...]
Net ook iets besteld bij gearbest (130 euro). Nu lees ik in een ander topic dat Paypal moeilijk gaat doen wanneer je geen insurance afgenomen hebt. Klopt dit? Krenterig als ik ben heb ik de insurance niet genomen, gezien ik met Paypal betaalde.
Dat is in ieder geval zo met de RSxxxx (PostNL) pakketjes. Maar zie dat je RExxx hebt wat blijkbaar Sweden post is. Misschien heb je meer geluk. Die tracking maken ze trouwens ook vaak aan, maar laten je pakketje dan nog even liggen voor ze het daadwerkelijk afsturen. Even geduld dusAnonymoussaurus schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:26:
[...]
Dat vind ik frappant. Voordat ik ging bestellen stond er dat ik via 3 websites mijn volledige trace kon volgen.
Zo werkt tracking van producten die je in China besteld niet. Ten eerste loopt die tracking dagen achter en het kan zelfs gebeuren dat je nooit een wijziging in de status zult zien. Gewoon geduld hebben, meestal is het in twee weken in Nederland. Pas na vier weken zou ik mij enigszins zorgen gaan maken. Banggood is een betrouwbare webshop dus als zij zeggen dat het verzonden is dan kun je ervan uitgaan dat dit ook is gebeurt. Nu dus gewoon even geduld hebben.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Kreeg beetje een idee dat het een soort g2a shield variant was. Zal support in dat geval iets sneller zijn?nino_070 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 01:25:
[...]
PayPal adverteert ermee dat zij zegmaar een verzekering overbodig maken, dus dat lijkt me niet.
dat idee had ik ook. Bedoel je de support vanuit Paypal of de support vanuit Gearbest?grote_oever schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:16:
[...]
Kreeg beetje een idee dat het een soort g2a shield variant was. Zal support in dat geval iets sneller zijn?
Ik heb van de week contact gehad via de facebookchat met Gearbest en ik kreeg na elk verzonden bericht binnen 1-2 uur reactie. Zonder tussenkomst van Paypal. Nou stelde ik geen hele ingewikkelde vragen, maar ze hebben toch (naar eigen zeggen) mijn bestelling gelokaliseerd en een adaptertje erbij gedaan. Als er echt een geschil is, zal dit met Paypal als stok achter de deur echt geen probleem zijn lijkt me.
Nah, daar gaat het niet om. Het ging er bij mij om dat ik gewoon m'n pakketjes wil kunnen volgen. Daar heb ik toch voor betaald?dodge_911 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:44:
Als ik jou was zou ik nu al gelijk een claim starten bij PayPal...
Via de app zijn orders (in mijn ervaring) prima te tracken bij BG, zowel in China als buiten.
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met aliexpress.
Laatst voor eerst e-packet gebruikt en een pingpongbatje gekocht. Was al met al incl weekend 14 dag hier.
Laatst voor eerst e-packet gebruikt en een pingpongbatje gekocht. Was al met al incl weekend 14 dag hier.
AnimeAdicted
Ik denk dat je het al aardig omschrijft.ehtweak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:35:
Blijft opmerkelijk, hoe levertijden variëren.![]()
Had op 25 juni een simpel spatbord besteld voor een MTB (vorige was afgebroken), voor het luttele bedrag van drie en een halve euro, inclusief verzendkosten, via AE.
Kwam vandaag al binnen! Is nog steviger dan ik had gedacht. Gewoon een full size (65cm + 52cm lang) voor en achterspatbord. Terwijl ik alleen maar een achterspatbord nodig had.
Ook frappant; wanneer ik 'm opnieuw zou bestellen, dan is 'ie 'ineens' 20% duurder geworden...nog steeds goedkoop, maar toch.
Aan de andere kant, het blijft een stuk kunststof in een specifieke vorm, met wat bevestigingsmateriaal. Waar anderen vaak het tigvoudige betalen voor fancy kleurtjes of logo's; heb ik liever de no-nonsense uitvoering.![]()
Andere orders, via eBay, zijn soms na een week al binnen, terwijl andere bestellingen, na zes weken nog niet gearriveerd zijn. Zo zit ik nog steeds te wachten op een tweetal alu inbouwkastjes. Vorig jaar werden soortgelijke bestelling binnen 14 dagen geleverd. Nu begint de 2 maanden al in zicht te komen...![]()
Zendingen uit de UK (eBay) doen er bijna 14 dagen over, maar een massieve PSU (via BG uit China), is na een weekje al afgeleverd.
Iemand enig idee; waarom zo'n willekeur? Of is dat een kwestie van mazzel hebben als het bestelde product net toevallig in de goede container gegooid is, die gelijk het vliegtuig in gaat?
Deels geluk, en hoe snel je pakket bij sorteer centrum die het aanmeld voor luchtpost.
Ik heb het gevoel dat ze volle vluchten met materiaal willen versturen.
AnimeAdicted
Yeah, nu krijg ik een voorstel van Gearbest om voor 18 dollar het opnieuw te verzenden of 20 dollar op mn Paypal account te refunden. lijkt wel een standaard praktijk van ze om deze 2 opties te geven met zulke bedragen.elinx schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:46:
[...]
Paypal kijkt altijd bij een claim wat er gedaan is om die te voorkomen. Vraagt daarom beiden om een uitleg. Vaak heb je al een hele mailwisseling achter de rug die je dan kan overleggen. In jou geval is dit niet zo, dus ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt. Neemt echter niet weg dat als jij kan aangeven dat dat het pakket niet ontvangen is en zij niet kunnen aangeven dat het wel bezorgd is, dat er toch een kans bestaat dat je gelijk krijgt. Maar zeker is een dergelijk oordeel niet.
Denk dat ik er gewoon op reageer dat ik het niet accepteer en het laat escaleren naar Paypal.
Is het trouwens ook mogelijk om je creditcardverzekering in te schakelen als je via je Paypal hebt betaald met je creditcard? (Voor het geval dat Paypal in mijn nadeel beslist)
Heb je het al met Aftership geprobeerd te tracen?Anonymoussaurus schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:24:
[...]
Nah, daar gaat het niet om. Het ging er bij mij om dat ik gewoon m'n pakketjes wil kunnen volgen. Daar heb ik toch voor betaald?
Bij mij gebeurt het vaak dat Banggood geen track and trace gegevens toont en als ik de tracking code invoer bij Aftership er wel iets tevoorschijn komt.
O ja, er zit trouwens ook nog verschil tussen de website en de app van Aftership. Website toont vaak ook niets en de app wel.
Vind de app persoonlijk erg fijn, je krijgt ook een notificatie als er een statusverandering is
Zojuist geprobeerd en er staat dat er geen tracking info beschikbaar is. Heb ze allemaal geprobeerd (alle bedrijven die leveren). Moet daarbij wel zeggen dat het via pc is. Heb geen zin om daarvoor een extra app te moeten installerenronald1989 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:11:
Heb je het al met Aftership geprobeerd te tracen?
Bij mij gebeurt het vaak dat Banggood geen track and trace gegevens toont en als ik de tracking code invoer bij Aftership er wel iets tevoorschijn komt.
O ja, er zit trouwens ook nog verschil tussen de website en de app van Aftership. Website toont vaak ook niets en de app wel.
Vind de app persoonlijk erg fijn, je krijgt ook een notificatie als er een statusverandering is

Bedankt in ieder geval
Ik heb weleens standard shipping gekozen bij Banggood. Dan krijg je geen regulier trackingnummer maar er valt deels te tracken door in te loggen op de mobiele site (m.banggood.com) en dan naar je orders te gaan.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:14:
[...]
Zojuist geprobeerd en er staat dat er geen tracking info beschikbaar is. Heb ze allemaal geprobeerd (alle bedrijven die leveren). Moet daarbij wel zeggen dat het via pc is. Heb geen zin om daarvoor een extra app te moeten installeren.
[afbeelding]
Bedankt in ieder geval.
Tja ze bieden feitelijk de helft van de waarde aan te vergoeden, of jij betaalt ca 50% en je krijgt je artikel, of zij bieden ca 50% compensatie voor een niet ontvangen artikel.Musta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:43:
............ deze 2 opties te geven met zulke bedragen. .......
Denk dat ik er gewoon op reageer dat ik het niet accepteer en het laat escaleren naar Paypal.
Is het trouwens ook mogelijk om je creditcardverzekering in te schakelen...........
Hoe Paypal hiermee om gaat weet ik niet. Het kan namelijk dat zij meegaan met het aanbod, maar ook dat een refund niet meer redelijk is na 3 maanden niks van je laten horen.
Paypal wil het liefste bewijs en ondersteuning van je claim. bv de tracking moet uitwijzen of de bestelde waar wel of niet afgeleverd is. Nu is het bekend dat China tracking niet zo nauwkeurig is, maar als bv het artikel wel in Nederland is geweest, wordt het een moeilijker verhaal dan als de tracking gestopt is in China.
mbt creditcard weet ik niet hoe eea geregeld is, maar volgens mij is die in dit geval geen partij mbt Gearbest, want zij hebben met Paypal afgerekend en daar heb je geen conflict mee.
Anders was het geweest als je met creditcard direct met Gearbest had afgerekend.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 11-07-2017 18:26 ]
Ik heb dit gedoe ook gehad met Gearbest. Ik had via paypal betaald, die het weer in rekening brachten op mijn creditcard.
Ik had eerst een geschil aangemaakt bij Paypal en opgewaardeerd tot een claim. Maar Gearbest.com treuzelde steeds met reacties, als ze al een reactie gaven.
Terwijl mijn claim nog liep, een claim bij mijn creditcardmaatschappij ingediend. Met alle bewijzen van correspondentie werd dit binnen één week gehonoreerd en kreeg ik mijn geld terug. Paypal heeft er blijkbaar ook geen belang bij het geld snel terug te boeken, lijkt het.
Je snapt dat ik sinds die tijd nooit meer bij Gearbest.com bestel. Ze zijn wel goedkoop maar altijd gedonder met leveringen. Of het duurt heel lang (soms wel 9 weken) of het werd niet geleverd. Ik raad iedereen af om daar te bestellen.
Ik had eerst een geschil aangemaakt bij Paypal en opgewaardeerd tot een claim. Maar Gearbest.com treuzelde steeds met reacties, als ze al een reactie gaven.
Terwijl mijn claim nog liep, een claim bij mijn creditcardmaatschappij ingediend. Met alle bewijzen van correspondentie werd dit binnen één week gehonoreerd en kreeg ik mijn geld terug. Paypal heeft er blijkbaar ook geen belang bij het geld snel terug te boeken, lijkt het.
Je snapt dat ik sinds die tijd nooit meer bij Gearbest.com bestel. Ze zijn wel goedkoop maar altijd gedonder met leveringen. Of het duurt heel lang (soms wel 9 weken) of het werd niet geleverd. Ik raad iedereen af om daar te bestellen.
elinx schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:08:
[...]
Tja ze bieden feitelijk de helft van de waarde aan te vergoeden, of jij betaalt ca 50% en je krijgt je artikel, of zij bieden ca 50% compensatie voor een niet ontvangen artikel.
Hoe Paypal hiermee om gaat weet ik niet. Het kan namelijk dat zij meegaan met het aanbod, maar ook dat een refund niet meer redelijk is na 3 maanden niks van je laten horen.
Paypal wil het liefste bewijs en ondersteuning van je claim. bv de tracking moet uitwijzen of de bestelde waar wel of niet afgeleverd is. Nu is het bekend dat China tracking niet zo nauwkeurig is, maar als bv het artikel wel in Nederland is geweest, wordt het een moeilijker verhaal dan als de tracking gestopt is in China.
mbt creditcard weet ik niet hoe eea geregeld is, maar volgens mij is die in dit geval geen partij mbt Gearbest, want zij hebben met Paypal afgerekend en daar heb je geen conflict mee.
Anders was het geweest als je met creditcard direct met Gearbest had afgerekend.
Afgelopen donderdag heb ik bij GeekBuying een Xiaomi Note 4 besteld uit het ES warehouse, en die is dan vrijdag verstuurd via MRW.
Blijkbaar verstaat MRW onder tracking de melding dat het Spanje verlaten heeft als enige status update, maar ik had de optie email ook aangezet en ik kreeg dus vandaag een mail in het Spaans.
Helaas werd het niet veel duidelijker, vandaar mijn vraag of iemand anders deze melding al eens gezien heeft.
De vertaling zegt dat de zending nog niet heeft kunnen worden afgeleverd omdat hij in distributie is.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Blijkbaar verstaat MRW onder tracking de melding dat het Spanje verlaten heeft als enige status update, maar ik had de optie email ook aangezet en ik kreeg dus vandaag een mail in het Spaans.
Mijn Spaans is nul, dus heb ik de tekst door zowel Bing als Google gehaald.MRW le informa: El envio MRW 02641/8907034, a VISSERS, no ha podido ser entregado todavia por el siguiente motivo: En reparto. Este mensaje ha sido generado automaticamente, el correo recibido en esta cuenta no sera atendido. Para cualquier consulta pongase en contacto con su Franquicia. Gracias.
Helaas werd het niet veel duidelijker, vandaar mijn vraag of iemand anders deze melding al eens gezien heeft.
De vertaling zegt dat de zending nog niet heeft kunnen worden afgeleverd omdat hij in distributie is.
Wat is de onderliggende transport onderneming? DHL, PostNl?TNT?LOTG schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:49:
Afgelopen donderdag heb ik bij GeekBuying een Xiaomi Note 4 besteld uit het ES warehouse, en die is dan vrijdag verstuurd via MRW.
Je zou hem ook hier even kunnen proberen en kijken of je een engels antwoord krijgt.
https://www.aftership.com/courier/mrw-spain
Als er een vervolg of onderliggende transportonderneming is, probeer dan het tracking nummer van die maatschappij te achterhalen.
@Get!em Ik had al een aantal van die sites geprobeerd, maar geen werkt voor MRW, je krijgt een error of iets in die richting.
Wat de onderliggende maatschappij is vraag ik mij ook af, gezien het Spanje uit is. Geen idee hoe ik daar achter kom zonder contact op te nemen (in het Spaans...).
Wat de onderliggende maatschappij is vraag ik mij ook af, gezien het Spanje uit is. Geen idee hoe ik daar achter kom zonder contact op te nemen (in het Spaans...).
MRW is alleen in Spanje, daarna neemt FedEx het over.
Je zou dan ook een tracking nummer van FedEx moeten hebben/krijgen voor de verdere tracking.
Je zou dan ook een tracking nummer van FedEx moeten hebben/krijgen voor de verdere tracking.
Nope, zelfde voorgehad met een bestelling bij GeekBuying. Tracking van MRW...vage boel alles in het spaans.dutchgio schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:44:
MRW is alleen in Spanje, daarna neemt FedEx het over.
Tot het pakketje daar plots was met FedEx.
Met 17 track ook niks te volgen?
http://www.17track.net/nl
Gebruik dit meestal voor mijn pakketjes als ik het te lang vind duren.
Die kent MRW niet.Purehz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:47:
Met 17 track ook niks te volgen?
Dan maar hopen dat FedEx in eens voor de deur staat, of een briefje achter laat.
Duurde ff maar dan heb je ook wat.zoenvisje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:05:
Afgelopen zaterdag kwam mijn eerste Banggood bestelling binnen, een Cube I7 Book. Helaas doet het scherm het niet goed....
Nieuwe Cube I7 Book toegestuurd gekregen en die werkt uitstekend. Retourkosten werden binnen één dag terug gestoord op mijn PayPal en alle communicatie ging super snel. Mede dankzij de Nederlandse support op Facebook, reactie altijd binnen 24u.
Ondanks dat de boel retour moest, overkomt de beste, ben ik uiterst tevreden over Banggood.
Geen zorgen maken. Als je over een paar dagen toch contact op wilt nemen, kan ik je ermee helpen.LOTG schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:49:
[...]
Mijn Spaans is nul, dus heb ik de tekst door zowel Bing als Google gehaald.
Dat is het hem dus. Ik heb voor "registered shipping" gekozen voor alle 3 de producten.dcell schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
Ik heb weleens standard shipping gekozen bij Banggood. Dan krijg je geen regulier trackingnummer maar er valt deels te tracken door in te loggen op de mobiele site (m.banggood.com) en dan naar je orders te gaan.
Maar zie je op de mobiele site wel eventuele trackgegevens onder je orders ? Of is daar niks te zien ?Anonymoussaurus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:39:
[...]
Dat is het hem dus. Ik heb voor "registered shipping" gekozen voor alle 3 de producten.
De mobiele site of de app bedoel je?dcell schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:47:
Maar zie je op de mobiele site wel eventuele trackgegevens onder je orders ? Of is daar niks te zien ?
Beetje vaag dit ik heb dus KZ ZS5 besteld zonder tracking maar als ik inlog via mobiele site van ze kan ik wel tracking zien op banggood site dan maar op mijn pc zie ik helemaal niks
No logistics info temporary.
Omdat het lastig zoeken is in dit topic op de termen "usb" en adapter, dan maar even zo:
Ik wil een extra usb lader hebben in de auto, nou kwam ik net in een ander topic de Xiaomi autolader tegen. Prima ding, als je naar de specs kijkt.
Op Amazon kan je ook Aukey kopen, voordeel is, dat het dan sneller binnen is en ik toevallig toch al wat bij Amazon zou kopen, dus dan vallen de verzendkosten weer mee.
Maar ja, welke van de twee? Ik zoek nu echt even ervaringen, met name over de veiligheid. Heb al iets teveel verhalen gelezen van "power laders" die het dashboard laten smeulen
Prijs is bijna identiek, dus daar gaat het niet om.
Ik wil een extra usb lader hebben in de auto, nou kwam ik net in een ander topic de Xiaomi autolader tegen. Prima ding, als je naar de specs kijkt.
Op Amazon kan je ook Aukey kopen, voordeel is, dat het dan sneller binnen is en ik toevallig toch al wat bij Amazon zou kopen, dus dan vallen de verzendkosten weer mee.
Maar ja, welke van de twee? Ik zoek nu echt even ervaringen, met name over de veiligheid. Heb al iets teveel verhalen gelezen van "power laders" die het dashboard laten smeulen

Waiting on the world to change
aanzetten tot gebruik van de app de 'China-way'; essentiele informatie weglaten op de website...Amdwarrior schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:
Beetje vaag dit ik heb dus KZ ZS5 besteld zonder tracking maar als ik inlog via mobiele site van ze kan ik wel tracking zien op banggood site dan maar op mijn pc zie ik helemaal niks
[...]

Wel apart inderdaad. Dat je korting geeft is nog daaraantoe, maar info weglaten is vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 12-07-2017 16:31 ]
F12 > Telefoon /tablet icoontje linksboven de devtools, bovenin in het midden een telefoon selecteren
Check http://lygte-info.dk/ eens...pinda powerrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:22:
Omdat het lastig zoeken is in dit topic op de termen "usb" en adapter, dan maar even zo:
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Mijn (tot nog toe) niet beste ervaring met China Shopping.
Mijn laptop moet naar HP voor reparatie maar omdat ik niet zonder kan, heb ik via Gearbest een Xiaomi Notebook Air 12 in een Flashsale gekocht inclusief Fast Delivery (3-7 days) en Insurance.
Tijdslijn:
2-7 Besteld, verwachte verzending was 4-7 tot 8-7
5-7 Ik hoor niets dus een ticket geopend. Men zegt mij dat het product niet op voorraad is en ik maar 2 weken moet wachten. Controle leert dat ze het apparaat op dat moment als binnen 3 dagen leverbaar op de website hadden staan (verzending 8-7 tot 14-7) Nadat ik Gearbest daarop op wees kreeg ik geen reactie maar was wel ineens mijn status 'Packed'
6-7 Bevestiging van aanmelding bij DHL
8-7 Opgehaald door DHL
8-7 Rekening (via SMS) van DHL a €60,18 (op de rekening stond 100$ dus mij is onduidelijk waar dit bedrag vandaan kwam maar heb het wel gewoon betaald)
10-7 Levering door DHL, na openen van pakket blijkt het echter geen laptop maar een Mi Box (een soort Mediaplayer) Helaas had mijn vrouw niet in de gaten dat het pakket nogal licht was voor een laptop dus is ie niet geweigerd aan de deur
10-7 Ticket aangemeld bij Gearbest inclusief foto's
11-7 Response, dat men gaat onderzoeken
12-7 Na aandringen van mijn kant reactie dat ik nog minimaal 2 business days moet wachten terwijl ze onderzoeken en dat ze mijn Import Taxes niet gaan vergoeden
Resumé; verkeerd (veel goedkoper) apparaat ontvangen, wel 60 euro moeten aftikken aan oompje staat en geen zicht op laptop
[Update]
13-7 antwoord van Gearbest met aanbod om ter compensatie van dubbele invoerkosten $3 in store credit te ontvangen. Aangeven dat ik dat veel te laag vind
14-7 bericht of ik akkoord ben met $25 terug krijg in mijn account en mijn geld terug voor de laptop. Ik vraag verduidelijking en het antwoord is; nee toch geen geld terug maar nog 2-3 dagen wachten aub. Heb aangegeven dat ik maandag de laptop verzonden wil hebben. Is dit niet zo ga ik een geschil bij Paypal starten
14-7 toch nog een bericht, men wil men adres weten (lijkt me dat ze die hebben aangezien ze ook het verkeerde artikel naar me kunnen opsturen
[Update2]
16-7 Bericht gestuurd met verzoek om verzendende partij op de doos te laten zetten wat de verzendkosten waren ivm deze post
Geëist dat men mij 17-7 uitsluitsel geeft wanneer er verzonden wordt
17-7 Antwoord; 'wij kunnen geen lagere prijs op het pakket zetten' en uiteraard geen enkele duidelijkheid aangaande verzending
[Update 3]
17-7 Inmiddels een volle week na ontvangst van het verkeerde item heb ik Gearbest een ultimatum gesteld; uiterlijk woensdag verzenden anders open ik een Dispute bij Paypal
[Update 4]
18-7:
[Update 5]
18-7

Track and Trace code werkt overigens gewoonweg niet. Wat een waardeloze ballentent die Gearbest
[Update 6]
19-7
[Update 7]
19-7 Geen reactie uit China ondanks dat ik binnen 3 kwartier van zijn bericht reageerde. Wel vanuit Gearbest Nederland overigens:
20-7
20-7
Zojuist SMS gehad van DHL, track and trace nummer werkt nu ook. Zou dinsdag binnen moeten komen, hopelijk deze keer wél een laptop
[Update 10]
21-7
[Update 11]
24-7
DHL gebeld en zij gaven aan pas als t 2 weken of langer duurt uberhaupt contact te zoeken met de douane. Wat er met mijn pakje is dat ie eruit gepikt is, is onbekend.
[Update 12]
24-7
25-7
26-7
26-7
Teruggebeld door DHL, douane gelooft opgegeven waarde niet, dus ik moet bewijs aanleveren hoeveel ik betaald heb.......
Huidige status (opnieuw)
Pakketje is afgelopen weekend vrijgegeven en vandaag uit Amsterdam vertrokken. DHL kan mij niet vertellen (!) of er nog kosten bijkomen
31-7 einde dag is ie inderdaad binnen gekomen
Mijn laptop moet naar HP voor reparatie maar omdat ik niet zonder kan, heb ik via Gearbest een Xiaomi Notebook Air 12 in een Flashsale gekocht inclusief Fast Delivery (3-7 days) en Insurance.
Tijdslijn:
2-7 Besteld, verwachte verzending was 4-7 tot 8-7
5-7 Ik hoor niets dus een ticket geopend. Men zegt mij dat het product niet op voorraad is en ik maar 2 weken moet wachten. Controle leert dat ze het apparaat op dat moment als binnen 3 dagen leverbaar op de website hadden staan (verzending 8-7 tot 14-7) Nadat ik Gearbest daarop op wees kreeg ik geen reactie maar was wel ineens mijn status 'Packed'
6-7 Bevestiging van aanmelding bij DHL
8-7 Opgehaald door DHL
8-7 Rekening (via SMS) van DHL a €60,18 (op de rekening stond 100$ dus mij is onduidelijk waar dit bedrag vandaan kwam maar heb het wel gewoon betaald)
10-7 Levering door DHL, na openen van pakket blijkt het echter geen laptop maar een Mi Box (een soort Mediaplayer) Helaas had mijn vrouw niet in de gaten dat het pakket nogal licht was voor een laptop dus is ie niet geweigerd aan de deur
10-7 Ticket aangemeld bij Gearbest inclusief foto's
11-7 Response, dat men gaat onderzoeken
12-7 Na aandringen van mijn kant reactie dat ik nog minimaal 2 business days moet wachten terwijl ze onderzoeken en dat ze mijn Import Taxes niet gaan vergoeden
Resumé; verkeerd (veel goedkoper) apparaat ontvangen, wel 60 euro moeten aftikken aan oompje staat en geen zicht op laptop

[Update]
13-7 antwoord van Gearbest met aanbod om ter compensatie van dubbele invoerkosten $3 in store credit te ontvangen. Aangeven dat ik dat veel te laag vind
14-7 bericht of ik akkoord ben met $25 terug krijg in mijn account en mijn geld terug voor de laptop. Ik vraag verduidelijking en het antwoord is; nee toch geen geld terug maar nog 2-3 dagen wachten aub. Heb aangegeven dat ik maandag de laptop verzonden wil hebben. Is dit niet zo ga ik een geschil bij Paypal starten
14-7 toch nog een bericht, men wil men adres weten (lijkt me dat ze die hebben aangezien ze ook het verkeerde artikel naar me kunnen opsturen
[Update2]
16-7 Bericht gestuurd met verzoek om verzendende partij op de doos te laten zetten wat de verzendkosten waren ivm deze post
Geëist dat men mij 17-7 uitsluitsel geeft wanneer er verzonden wordt
17-7 Antwoord; 'wij kunnen geen lagere prijs op het pakket zetten' en uiteraard geen enkele duidelijkheid aangaande verzending
[Update 3]
17-7 Inmiddels een volle week na ontvangst van het verkeerde item heb ik Gearbest een ultimatum gesteld; uiterlijk woensdag verzenden anders open ik een Dispute bij Paypal
[Update 4]
18-7:
Ik ben erg benieuwd....'I have checked the stock availability and I'm pleased to inform you that the items you have ordered are in stock and are now ready for shipping.
Once your order has been shipped out we will send you a confirmation email. '
[Update 5]
18-7
Heb gvd betaald voor Expedited Delivery met DHL'Dear Tomba,
Thank you for placing your order with gearbest.
We wish to apologize for any inconvenience.
We have shipped your order out and here is the shipping information
[...]
tracking site: http://www.sypost.net/ shipping date: July 18, 2017 17:51:57,estimated time: 15-25 business days, '
Track and Trace code werkt overigens gewoonweg niet. Wat een waardeloze ballentent die Gearbest

[Update 6]
19-7
Ik ben er klaar mee, heb aangegeven dat ik eind deze dag een DHL tnt code wil of mijn geld terug.'Dear Tomba,
We have known view you mentioned.
From your reply, we need to explain that we will ship the Xiaomi Air 12 Notebook and adapter by 2 packages.
So there is only information about adapter. When the Xiaomi Air 12 Notebook is sent out, we can show correct delivery information again. '
[Update 7]
19-7 Geen reactie uit China ondanks dat ik binnen 3 kwartier van zijn bericht reageerde. Wel vanuit Gearbest Nederland overigens:
[Update 8]Heb ook net een update ontvangen. Ze hebben de xiaomi verzonden met DHL en als compensatie sturen ze een adapter -gratis- met een andere transporteur. Waarschijnlijk een tikfout door de customer service. Houd je me op de hoogte?
20-7
Helaas werken geen van beide Tracking Numbers dus ik weet niet of ik ze wel moet gelovenDear Tomba,
Thank you very much for your recent order with our site.
We have shipped your order out, and there is extra adapter with this package. So that it can be used normally when you get.
[...]
Reference number: xxxxxxxx,shipping method: AZAMHQ,
tracking site: http://www.sypost.net/ shipping date: July 18, 2017 17:51:57,estimated time: 15-25 business days,
sku*quantity:PB0110101 * 1 ,
Tracking number: xxxxxxxx,shipping method: SGDHL,
tracking site: http://www.dhl.com/en.html shipping date: July 19, 2017 10:49:25,estimated time: 3-10 business days,
sku*quantity:189917204 * 1 ,
Please rest assured the item is on its way.

DHL:
xxxxxx (Not found): No result found for your DHL query. Please try again.
[Update 9]Sypost:
xxxxxx: Please enter a valid number.
20-7
Zojuist SMS gehad van DHL, track and trace nummer werkt nu ook. Zou dinsdag binnen moeten komen, hopelijk deze keer wél een laptop
[Update 10]
21-7
Vreemd aangezien ik gisteren al customs betaald heb...CUSTOMS STATUS UPDATED
Friday, July 21, 2017 at 06:25
Further Detail
Shipment is held pending clarification of goods valuation
Next Step
A DHL representative shall attempt to contact the importer for further clarification or proof of valuation if required by Customs.
[Update 11]
24-7
Ben benieuwd hoe lang dit gaat durenDe zending wordt geïnspecteerd door de douane
DHL neemt contact op met de importeur of verzender indien nodig

DHL gebeld en zij gaven aan pas als t 2 weken of langer duurt uberhaupt contact te zoeken met de douane. Wat er met mijn pakje is dat ie eruit gepikt is, is onbekend.
[Update 12]
24-7
[Update 13]Douane inklaring compleet AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE
25-7
[Update 14]Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie
De zending is in afwachting van de eerstvolgende fase van het verzendproces
De zending wordt zo snel mogelijk verder verwerkt.Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met DHL Express Klantenservice
26-7
Nogmaals contact gezocht met DHL, er is 'iets fout gegaan', pakje komt zeker vandaag niet. Men zoekt het uit en belt me terugZending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie
De zending is in afwachting van de eerstvolgende fase van het verzendproces
De zending wordt zo snel mogelijk verder verwerkt.Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met DHL Express Klantenservice

26-7
Teruggebeld door DHL, douane gelooft opgegeven waarde niet, dus ik moet bewijs aanleveren hoeveel ik betaald heb.......
Huidige status (opnieuw)
31-7Inklaring in behandeling
Pakketje is afgelopen weekend vrijgegeven en vandaag uit Amsterdam vertrokken. DHL kan mij niet vertellen (!) of er nog kosten bijkomen
SpannendZending bij koerier voor aflevering
31-7 einde dag is ie inderdaad binnen gekomen
[ Voor 73% gewijzigd door Tomba op 01-08-2017 06:49 ]
De mobiele site uiteraard zoals ik eerder had aangegeven. Een paar posts terug zie je dat een andere tweaker ook trackinggegevens krijgt op de mobiele site maar niet op de volledige.Anonymoussaurus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:02:
[...]
De mobiele site of de app bedoel je?
Daar zie je de tracking todat het spul het land verlaten heeft.Amdwarrior schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:
[...]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik heb deze besteld en hij doet het prima.pinda powerrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:22:
http://s.aliexpress.com/vEZNVv2m
Ik kreeg ook melding dat in Nederland was aangekomenSpeedfightserv schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:00:
[...]
Daar zie je de tracking todat het spul het land verlaten heeft.
Ik heb de XiaoMi autolader, voelt erg robuust aan en laadt mijn iPhone met 2A op. Ik had ook wel eens merkloze zooi gehad van DX, maar die haalde vaak net de 1A of nog niet eens, dus wat mij part is de XiaoMI een goede kooppinda powerrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:22:
SR+ MiC
Het MRW verhaal gaat verder.
Gisteren nog een email gekregen: ontvanger niet thuis.
Op de site stond dat ze om 13:40 langs waren geweest, waarom dat pas zo laat bekend word gemeld? Geen idee. Dit was dus minder dan een uur na de mail dat ze dus blijkbaar onderweg waren (tenminste dat gok ik dan).
Maar goed, misschien leren we dan wie er bezorgt.
Niets is minder waar. Geen briefje in de bus, dus als ik de mail notificaties niet had wist ik geen eens dat ze langs waren geweest.
Hopelijk doen ze dat vandaag wel, anders heb ik geen idee waar mijn pakketje heen gaat.
Werkelijk, wat een flut zaak daar. Hoe moet ik weten wanneer er bezorgt word als dat nergens word vermeld.
Op de site stond dat ze om 13:40 langs waren geweest, waarom dat pas zo laat bekend word gemeld? Geen idee. Dit was dus minder dan een uur na de mail dat ze dus blijkbaar onderweg waren (tenminste dat gok ik dan).
Niets is minder waar. Geen briefje in de bus, dus als ik de mail notificaties niet had wist ik geen eens dat ze langs waren geweest.
Hopelijk doen ze dat vandaag wel, anders heb ik geen idee waar mijn pakketje heen gaat.
Werkelijk, wat een flut zaak daar. Hoe moet ik weten wanneer er bezorgt word als dat nergens word vermeld.
Gebaseerd op deze post: dutchgio in "\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen." , werkt MRW samen met DPD. Nu is DPD naar mijn ervaring de meest waardeloze pakketbezorgdienst die we in Nederland kennen. Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat er een bezorgpoging was gedaan volgens de T&T, en dat ik volgens DPD niet thuis was. Totale onzin, speciaal daarvoor thuisgebleven zelfs. De volgende bezorgpoging kwam echter niet. Na een kleine week contact opgenomen met DPD, en het pakket bleek bij een DPD-winkel in de buurt te liggen. Van de iets van 5 keer dat iets door DPD bezorgd diende te worden is het 3 keer zoals hiervoor beschreven gegaan.LOTG schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:17:
Het MRW verhaal gaat verder.
Lang verhaal kort: wacht het even af of als je geen geduld hebt: bel met DPD, hopelijk weten zij meer.
Afgelopen week 2 cpv op afstand sets besteld. Éen voor me eigen nieuwe project, en één voor de auto van schoonzus. Setjes kosten hier gemiddeld 3 a 4 keer zoveel, en dan heb je een opzichtige afstandbediening, of een klapsleutel die na 3x gebruiken dood is.
https://www.banggood.com/...curity-Kit-p-1093945.html
Ben benieuwd of het wat is.
---RAWE CEEK!!!---
@florizla
Breek mij de bek niet open over DPD. Ze hebben er een keer 2 weken over gedaan om een binnenlands pakketje te bezorgen, en in de tussen tijd wist niemand waar het was of wanneer het bezorgt ging worden. Meerdere keren belooft dat ik terug gebeld ging worden en dat ze mij op de dag van levering zouden laten weten hoe laat.
Niet dus. Gewoon een bericht u was niet thuis, zoek het maar uit.
Ik zou serieus extra betalen als ik gegarandeerd geen levering via deze club kreeg.
Beste ervaring heb ik met UPS. Voor de eerste levering kon ik kiezen wat ik wilde, waarom is dit in godsnaam niet standaard? Lijkt mij ook dat de rest hier van kon profiteren als ze niet eerst voor een dichte deur hoefde te staan maar meteen naar een ander adres of pickup point konden gaan.
@NoFearCreations
Heb je er veel vertrouwen in dat hij ook dicht blijft met dit systeem?
Breek mij de bek niet open over DPD. Ze hebben er een keer 2 weken over gedaan om een binnenlands pakketje te bezorgen, en in de tussen tijd wist niemand waar het was of wanneer het bezorgt ging worden. Meerdere keren belooft dat ik terug gebeld ging worden en dat ze mij op de dag van levering zouden laten weten hoe laat.
Niet dus. Gewoon een bericht u was niet thuis, zoek het maar uit.
Ik zou serieus extra betalen als ik gegarandeerd geen levering via deze club kreeg.
Beste ervaring heb ik met UPS. Voor de eerste levering kon ik kiezen wat ik wilde, waarom is dit in godsnaam niet standaard? Lijkt mij ook dat de rest hier van kon profiteren als ze niet eerst voor een dichte deur hoefde te staan maar meteen naar een ander adres of pickup point konden gaan.
@NoFearCreations
Heb je er veel vertrouwen in dat hij ook dicht blijft met dit systeem?
[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 13-07-2017 14:11 ]
Ik heb een hele (offtopic) discussie met feedback over PDM verplaatst naar Shopping Forum - Feedbacktopic.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Het was toch FedEx die mijn pakketje heeft. Gisteren een sticker achter gelaten met als enige optie hen bellen (op de site kon ik niets met het tracking nummer).
Dus opgebeld en als het goed is kan ik het vandaag bij het enige kantoor in een straal van 100km gaan ophalen.
Hopelijk gaat het volgende keer beter als mijn pakketje van Banggood aan komt. Die heeft China nog steeds niet verlaten (de 9e verstuurd), en ze hebben vergeten de letter achter het huisnummer te zetten...
Dus opgebeld en als het goed is kan ik het vandaag bij het enige kantoor in een straal van 100km gaan ophalen.
Hopelijk gaat het volgende keer beter als mijn pakketje van Banggood aan komt. Die heeft China nog steeds niet verlaten (de 9e verstuurd), en ze hebben vergeten de letter achter het huisnummer te zetten...
Had je geen telefoonnummer opgegeven bij het bestellen? Ik heb dit jaar 2 telefoons besteld bij Geekbuying, ES warehouse. In beide gevallen kreeg ik na 2 dagen een smsje van Fedex met de verwachte leverdatum en een code waarmee ik de levering kon aanpassen. In beide gevallen kwam het pakket op de verwachte leverdatum binnen. Het Spaanse tracking nummer dat je krijgt is inderdaad waardeloos.LOTG schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:16:
Het was toch FedEx die mijn pakketje heeft. Gisteren een sticker achter gelaten met als enige optie hen bellen (op de site kon ik niets met het tracking nummer).
...
@tinohansman
Jawel, en die staat ook gewoon in de verzendbevestiging zelfs maar meer dan het MRW tracking nummer heb ik niet gekregen. Ik denk dat MRW het niet aan FedEx heeft doorgegeven, gezien ik ook hier en daar gelezen heb dat men van FedEx een bericht met tracking nummer kreeg.
Maar ik vind het ook waardeloos van FedEx dat ze geen melding in de brievenbus hebben achter gelaten bij de eerste poging. Als ze dat gisteren ook niet gedaan hadden wist ik geen eens zeker dat het FedEx geweest was.
Ik vind de berichten van FedEx sowieso ook niet heel super. Het klinkt meer als een dreigbericht dan een melding.
Laatste poging, bel ons of we sturen je pakketje terug.
Trouwens wat betreft tracking bij Banggood zonder tracking nummer:
Als op de mobiele site (op de nieuwe layout werkt dit volgens mij niet) daadwerkelijk tracking info ziet kun je het track & track nummer en de maatschappij uit de url halen.
Bij mij staat er bijvoorbeel het oid=XXXXXXXX&type=flytexpress in de URL. Dus je kunt nu op een andere tracking site die gegevens als nummer en carrier gebruiken. Hoef je niet steeds naar de mobiele site van Banggood te gaan.
Jawel, en die staat ook gewoon in de verzendbevestiging zelfs maar meer dan het MRW tracking nummer heb ik niet gekregen. Ik denk dat MRW het niet aan FedEx heeft doorgegeven, gezien ik ook hier en daar gelezen heb dat men van FedEx een bericht met tracking nummer kreeg.
Maar ik vind het ook waardeloos van FedEx dat ze geen melding in de brievenbus hebben achter gelaten bij de eerste poging. Als ze dat gisteren ook niet gedaan hadden wist ik geen eens zeker dat het FedEx geweest was.
Ik vind de berichten van FedEx sowieso ook niet heel super. Het klinkt meer als een dreigbericht dan een melding.
Laatste poging, bel ons of we sturen je pakketje terug.
Trouwens wat betreft tracking bij Banggood zonder tracking nummer:
Als op de mobiele site (op de nieuwe layout werkt dit volgens mij niet) daadwerkelijk tracking info ziet kun je het track & track nummer en de maatschappij uit de url halen.
Bij mij staat er bijvoorbeel het oid=XXXXXXXX&type=flytexpress in de URL. Dus je kunt nu op een andere tracking site die gegevens als nummer en carrier gebruiken. Hoef je niet steeds naar de mobiele site van Banggood te gaan.
[ Voor 66% gewijzigd door LOTG op 14-07-2017 09:49 ]
ook paar keer. pakket van fedex gehad, ik heb er zelf goede ervaring mee, tracking werkte goed.
Ja, ik ben liefhebber van BassNSG schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:16:
[...]
Geen direct antwoord op je vraag, maar ik als Piston V2(.1) liefhebber heb na flink wat research de Memt X5 besteld. Gezien je tevredenheid over de Piston V2 schat ik je net als ikzelf in als een liefhebber van bass, revieuws zijn wat dat betreft heel erg positief:
https://www.aproear.co.uk/memt-x5/
https://audiobudget.com/product/MEMT/X5
https://www.head-fi.org/f...ar-earphone.22272/reviews
Blijf in elk geval weg bij Xiaomi/1more als je de V2 beter vind dan de V3, naar mijn mening is het bij elke versie die na de V2.1 uitgekomen is steeds slechter geworden qua luisterplezier.
Leuke website budgetaudio.
Via de website van een Tweaker boven jou zag ik deze ook, ik prefereer nu nog bedraad.dcell schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:22:
[...]
Ik zou zeggen probeer de KZ ZS5 uit. Volop te vinden op Aliexpress maar ook Banggood heeft hem.
[ Voor 15% gewijzigd door walterworld op 14-07-2017 12:47 ]
@LOTG
Heb al eerder dit soort setjes gebruikt, alleen dan in Nederland gekocht. Werkte altijd prima.
Heb al eerder dit soort setjes gebruikt, alleen dan in Nederland gekocht. Werkte altijd prima.
---RAWE CEEK!!!---
Met code XYL6MIB is de zwarte Xiaomi Power Bank 2 Portable 10000mAh verkrijgbaar bij TomTop voor €12,68.
Heb via ebay eerder bij TomTop gekocht, maar geen ervaring met de webshop zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 14-07-2017 13:49 ]
Op diezelfde pagina (de rechter optie) staat ook de 20.000 mAh variant. Met de code AJMIPBK2TT kost deze 21,99 dollar i.p.v.46,99 dollar.Suli schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:48:
Met code XYL6MIB is de zwarte Xiaomi Power Bank 2 Portable 10000mAh verkrijgbaar bij TomTop voor €12,68.
Heb sinds kort een zwarte, maar vind de oude fijner(hier thuis zijn er 5 in gebruik) die staan stabieler met het lampje en zeker met de fan!Suli schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:48:
Misschien begrijp ik het niet goed maar de KZ ZS5 is gewoon bedraadwalterworld schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:
[...]
Via de website van een Tweaker boven jou zag ik deze ook, ik prefereer nu nog bedraad.
Toevallig heb ik hem vandaag ontvangen en man wat klinkt ie goedwalterworld schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:
[...]
Ja, ik ben liefhebber van BassBedankt voor de aanbeveling, als mijn Piston 2 het begeeft ga ik Memt X5 bestellen. (in de tussentijd maar eventjes Piston 3 gebruiken
)
Leuke website budgetaudio.
De (sub)bass is zoals de reviews schrijven en fenomenaal en daarbij zijn de middel en hoge tonen ook uitstekend in tegenstelling tot bij de Xiaomi Piston V2.
Frappant is dat in een van de reviews als minpunt de rubber-tips worden genoemd, maar dit is voor mij juist de eerste keer dat een oordopje out-of-the-box perfect in mijn oor past en ook blijft zitten
Bij al mijn andere oordopjes had ik Comply foam tips, maar die zijn weer niet echt geschikt voor de memt x5 doordat ze echt klein zijn.
Ik denk dat jouw order direct is doorgetoeterd naar een onervaren dropshipper, want met de controles in de goederenstroom van de grote Chinese webshops is een kans op een fout van deze orde heel klein. (Misschien weet iemand of dat is hoe flashsales werken?)Tomba schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:57:
omdat ik niet zonder kan, heb ik via Gearbest een Xiaomi Notebook Air 12 in een Flashsale gekocht inclusief Fast Delivery (3-7 days) en Insurance.
Dat je 60 euro moest betalen voor een product met een verkoopwaarde van net 100 dollar, zal komen doordat die dropshipper vergeten is om verzendkosten op de rekening te specificeren. Want dan stelt DHL de verzendkosten op 100 dollar en dan kom je richting 60 euro aan douanekosten.
Met de geboden oplossing verdelen ze de kosten van de gemaakte fout tussen Gearbest, de dropshipper en jou, maar volgens mij betaal jij het grootste deel (of wilde jij dat andere ding toch al hebben?)
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Dat klinkt plausibel ja. Op de bon staat inderdaad geen verzendkosten dus dat is t dan inderdaad denk ik!aawe mwan schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:23:
[...]
Ik denk dat jouw order direct is doorgetoeterd naar een onervaren dropshipper, want met de controles in de goederenstroom van de grote Chinese webshops is een kans op een fout van deze orde heel klein. (Misschien weet iemand of dat is hoe flashsales werken?)
Dat je 60 euro moest betalen voor een product met een verkoopwaarde van net 100 dollar, zal komen doordat die dropshipper vergeten is om verzendkosten op de rekening te specificeren. Want dan stelt DHL de verzendkosten op 100 dollar en dan kom je richting 60 euro aan douanekosten.
Met de geboden oplossing verdelen ze de kosten van de gemaakte fout tussen Gearbest, de dropshipper en jou, maar volgens mij betaal jij het grootste deel (of wilde jij dat andere ding toch al hebben?)
Tsja, ik ben inmiddels zover dat ze wat mij betreft gewoon de laptop shippen, dan kijk ik wel of ik dat boxje kan verpatsen. Zelf heb ik er weinig aan. Aan 25$ in store credit overigens ook niet echt want door deze ergernis ben ik niet van plan ooit nog iets bij Gearbest te kopen

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 16-07-2017 12:05 ]
Heb je de Xiaomi Roidmi al bekeken, ik heb hem nu al een 3tal maanden in gebruik sn het werkt zalig. Kost iets meer meer maar geeft je ook de mogelijkheid om via bt te streamen naar fm.Shiro schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:55:
[...]
Ik heb de XiaoMi autolader, voelt erg robuust aan en laadt mijn iPhone met 2A op. Ik had ook wel eens merkloze zooi gehad van DX, maar die haalde vaak net de 1A of nog niet eens, dus wat mij part is de XiaoMI een goede koop
Gistermiddag kreeg ik een pakje met de post uit China dat ik nog (lang) nier verwachtte: zes dagen!
Wat mij betreft een nieuw record.
Het was btw een backcase voor de Motorola g5plus.
Netjes, met keurige tracking via Postnl?Daniel36 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:41:
Gistermiddag kreeg ik een pakje met de post uit China dat ik nog (lang) nier verwachtte: zes dagen!
Zo een laatste update wat betreft mijn afhandeling met Gearbest.Hupske schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:16:
Ik heb ze mijn voorstel gedaan van de 42 euro naar mijn PayPal rekening en 28 euro op mijn gb wallet.
Maar daar willen ze niet in mee gaan.
[...]
Daar ga ik niet mee akkoord met hun vorige voorstel, want dat vind ik echt heel mager.
Nu dan maar gelijk voor 1 rekening een claim openen bij PayPal en later een claim voor de andere als ze daar geen oplossing voor geven? Of gelijk van beide orders een claim openen.
Of ze nog 2 dagen bedenktijd geven om tot mijn oplossing te komen
Ik heb ze hierna nog een keer aangeven dat ik niet akkoord ging met hun voorstel. En dat ik toch genoodzaakt ben om een geschil te openen op PayPal.
Snel daarna kreeg ik een bericht dat ze van beide orders het volledige bedrag terugstorten. 3 dagen later hebben ze alles netjes teruggestort op mijn PayPal rekening.
Ze proberen je idd eerst met minder afteschepenen. Maar de aanhouder wint. Ik ben tevreden met de oplossing
Helaas zijn de 2 pakketjes nog wel zoek
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Is dat een beetje makkelijk te installeren?
NoFearCreations schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:05:
Afgelopen week 2 cpv op afstand sets besteld. Éen voor me eigen nieuwe project, en één voor de auto van schoonzus. Setjes kosten hier gemiddeld 3 a 4 keer zoveel, en dan heb je een opzichtige afstandbediening, of een klapsleutel die na 3x gebruiken dood is.
Voor in mijn Golf MK3, die al originele cpv heeft wel. 2 stuur draden die uit de deur komen pakken, en plus en min naar de aanstuur unit. Dan werkt het al, dan kan je nog knipperlichten, trunkrelease en geluid aansluiten.
---RAWE CEEK!!!---
Vanaf vandaag is het mogelijk om PayPal te gebruiken op AliExpress.com - Om dit te vieren hebben ze tevens een €5,- kortingsbon op je eerste betaling via PayPal.
Welcome to get your AliExpress coupon!
US $5.00
This coupon can exclusively be used above US $20.00 order
Valid: 17/07/2017~ 11/08/2017
https://sale.aliexpress.com/__pc/paypal_new5dollar.htm
Rules
1. Coupon is valid for newly registered users who make their first purchase on AliExpress.
2. The coupon can only be used for orders over $20.
3. Coupon will be valid from July 17th till August 10th. Unused coupons cannot be refunded or exchanged.
4. Coupons are given on a first come, first served basis. Only 20,000 coupons will be dispatched during the promotion period.
US $5.00
Rules
1. Coupon is valid for newly registered users who make their first purchase on AliExpress.
3. Coupon will be valid from July 17th till August 10th. Unused coupons cannot be refunded or exchanged.
4. Coupons are given on a first come, first served basis. Only 20,000 coupons will be dispatched during the promotion period.
Bij betaalmogelijkheden staat nog geen Paypal, en net ''nep'' bestelling gedaan en ook nog geen PaypalEN-IS schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:01:
Vanaf vandaag is het mogelijk om PayPal te gebruiken op AliExpress.com - Om dit te vieren hebben ze tevens een €5,- kortingsbon op je eerste betaling via PayPal.
US $5.00
Rules
Zie hier http://activities.aliexpr...express-com/pay_order.php
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 17-07-2017 15:06 ]
De help pagina zal vast nog niet bijgewerkt zijn, hier heb je nieuwe uitleg:alwaysleft schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:06:
Bij betaalmogelijkheden staat nog geen Paypal, en net ''nep'' bestelling gedaan en ook nog geen Paypal
Zie hier http://activities.aliexpr...express-com/pay_order.php
https://sale.aliexpress.com/__pc/paypal_tutorial.htm
Het is ook nog net (vandaag) ingevoerd
https://sale.aliexpress.com/__pc/PayPal717.htm
Wellicht duurt het even of is dit de berichtgeving en voeren ze het later door?
[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 17-07-2017 15:41 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic