• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
Dat adres staat op meer pakketjes die vanuit China komen.
Als ik me niet vergis is dat het punt waar de pakketjes naar toe gaan wanneer ze niet worden aangenomen en dan in bulk worden teruggestuurd of worden vernietigd.

Verwijderd

mickk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:30:
Dat adres staat op meer pakketjes die vanuit China komen.
Als ik me niet vergis is dat het punt waar de pakketjes naar toe gaan wanneer ze niet worden aangenomen en dan in bulk worden teruggestuurd of worden vernietigd.
Als ze dan terug gestuurd of vernietigd zouden moeten worden hoe komt hij dan toch bij mij aan ?

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14

Boullie

Da Bulster

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:36:
[...]

Als ze dan terug gestuurd of vernietigd zouden moeten worden hoe komt hij dan toch bij mij aan ?
Het pakketje wordt eerst bij jou aangeboden en mocht het niet af te leveren zijn na 2 pogingen dan ligt het 3 weken op het postkantoor. Mocht jij het pakketje niet afhalen dan wordt het retour afzender gestuurd, in dit geval naar het adres in Schiedam. Dit terwijl het pakketje idd wel gewoon vanuit china verstuurd wordt. Wellicht wordt het op dit adres in Schiedam verzameld en eventueel in bulk terug gestuurd maar dat zou ik niet weten.

Boullie

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik vraag me af of dit voorstel er door heen gaat komen, en hoe men van plan is in godsnaam van plan is BTW te gaan verrekenen op de <22 euro pakketjes uit China: http://nos.nl/artikel/214...webwinkels-aanpakken.html

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

da_Mastah schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:07:
en hoe men van plan is in godsnaam van plan is BTW te gaan verrekenen op de <22 euro pakketjes uit China:
Idd. 8)7 |:(
M.a.w. als je een paar schroefjes besteld, via b.v. AE of BG, ter waarde van 1 a 2 euro, dan zou je EN BTW EN inklaringskosten moeten gaan betalen? Worden dure schroefjes dan... :+

Mooie Plaatjes   

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-11 10:39

f.h

f.h schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:41:
Heb op 26-9 een Xiaomi powerbank bij Banggood besteld (untracked shipping) die ik tot op heden nog niet onvangen heb. Na goed contact met de klantenservice is op 11-11 nogmaals een pakketje (tracked) verstuurd. Als trackingcode heb ik een RExxxxxxxxxSE die onvindbaar is op welke site dan ook. Pakketje tot op heden nog niet binnen gehad.

Inmiddels weer contact gezocht met de klantenservice met de vraag of het wel het juiste trackingnummer is.

In de tussentijd al wel andere producten uit China (weliswaar aliexpress) ontvangen. Maar de powerbanks dus nog niet :(

Heb ik (tot nu toe) pech of komt dit vaker voor bij powerbanks? Vorige shipping ervaringen met Banggood waren prima overigens.
Natuurlijk altijd net nadat je "geklaagd" hebt komt de boel binnen. M'n RExxxxxxxxxSE is binnen. Verstuurd via Zweden kennelijk...

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:41
Voor de eerste keer een dispute moeten openen op Aliexpress. Verkoper reageerde niet meer op berichten, zending was al 45 dagen onderweg en de tracking deed het vanaf het begin al niet. Refund toegewezen gekregen.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
f.h schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:27:
[...]

Natuurlijk altijd net nadat je "geklaagd" hebt komt de boel binnen. M'n RExxxxxxxxxSE is binnen. Verstuurd via Zweden kennelijk...
Gebeurt mij ook altijd :)
SE Posten is schijnbaar atm de go-to shipper voor dingen met LiIon cellen erin, andere shippers shippen blijkbaar geen batterijen meer.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
da_Mastah schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:07:
Ik vraag me af of dit voorstel er door heen gaat komen, en hoe men van plan is in godsnaam van plan is BTW te gaan verrekenen op de <22 euro pakketjes uit China: http://nos.nl/artikel/214...webwinkels-aanpakken.html
Hopelijk wordt dit niet doorgevoerd, China shoppen is heel makkelijk, goedkoop en je vindt alles terug in een webshop. Als ze dit doorvoeren, zal ik toch 2 keer nadenken voor ik iets koop in een EU webshop, btw maakt hier alles veel duurder.

Als je dan iets koopt voor €1 uit een China shop, betaal je daar met alle kosten inbegrepen ongeveer €17 voor, te gek voor worden dit.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Gines schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:04:
.......

Als je dan iets koopt voor €1 uit een China shop, betaal je daar met alle kosten inbegrepen ongeveer €17 .....
Dat ze het ontduiken van de BTW willen aanpakken heb ik alle begrip voor.
Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat ik BTW moet afdragen. Daar ligt het probleem ook niet.
Het probleem ligt bij het vaste bedrag dat je aan inklaringskosten moet afdragen.
Dit staat in geen enkele verhouding met de waarde van de goederen als het om een laag bedrag gaat.
Ik neem aan dat jij ook geen bezwaar hebt als je €0,21 moet afdragen over die ene Euro.
Als er dus voor de bijkomende kosten op één of andere manier ook een creatieve oplossing komt zal het wel loslopen met China shoppen

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing te lezen is, zijn status-updates niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 02-12-2016 12:04 ]

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
elinx schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:20:
[...]
Dat ze het ontduiken van de BTW willen aanpakken heb ik alle begrip voor.
Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat ik BTW moet afdragen. Daar ligt het probleem ook niet.
Het probleem ligt bij het vaste bedrag dat je aan inklaringskosten moet afdragen.
Dit staat in geen enkele verhouding met de waarde van de goederen als het om een laag bedrag gaat.
Ik neem aan dat jij ook geen bezwaar hebt als je €0,21 moet afdragen over die ene Euro.
Als er dus voor de bijkomende kosten op één of andere manier ook een creatieve oplossing komt zal het wel loslopen met China shoppen
BTW afdragen is idd niet echt het grote probleem voor mij, €0,21 extra betalen betaal ik met plezier, maar die inklaringskosten van €15 in België is gewoon veel te veel zoals je zelf aangeeft. Gewoon verdoken winst voor hen. Maar stel dat ze dan die inklaringskosten toch afschaffen en enkel BTW innen op elk product, dan moet je nog eens langer wachten op je bestelling, want je moet eerst bewijzen hoeveel je betaald hebt, documenten opsturen, geld overschrijven en dan pas krijg je hopelijk het product.

Het proces is gewoon veel te lang, als ze daarop iets vinden en de inklaringskosten afschaffen, dan zal ik nog steeds China shoppen.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:31
Men is inderdaad van plan om de inklaringskosten af te schaffen. Ik denk dat de verkoper zélf de BTW moet afhandelen in Europa:
Tegelijk is een elektronisch registratie- en betalingssysteem ingevoerd om de kosten en administratieve lasten voor de betrokken bedrijven (=bedrijven die electronische diensten leveren) te verminderen. Deze aanpak moet worden uitgebreid tot materiële goederen die online binnen en buiten de EU worden besteld. In plaats van btw-aangifte te doen en btw af te dragen aan elke afzonderlijke lidstaat waar hun klanten zich bevinden, zouden bedrijven dan nog maar in één lidstaat, die waar zij gevestigd zijn, aangifte en afdracht hoeven te regelen.

Momenteel kunnen goederen die bij een leverancier in een derde land zijn besteld, in aanmerking komen voor de vrijstelling voor kleine invoerzendingen, zodat deze btw-vrij aan particuliere klanten in de EU kunnen worden geleverd. Dit geeft deze leveranciers een concurrentievoordeel ten opzichte van leveranciers in de EU, en in diverse lidstaten is al op marktverstoringen gewezen. Zo’n uitzondering is niet langer nodig als de btw wordt geïnd met behulp van één vereenvoudigd elektronisch registratie- en betalingssysteem.

Verwijderd

Een vriendin van mij had laarsjes besteld op 10 oktober , de T&T code heeft het nooit gedaan en verkoper reageerde niet op berichtjes. vorige week donderdag dispute aangevraagd en woensdag geld terug gekregen , top service!
Maar gister kwam ze thuis en waren ze alsnog binnen gekomen , heel raar nu heeft ze dus in principe gratis schoenen :? :?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:57:
Een vriendin van mij had laarsjes besteld op 10 oktober , de T&T code heeft het nooit gedaan en verkoper reageerde niet op berichtjes. vorige week donderdag dispute aangevraagd en woensdag geld terug gekregen , top service!
Maar gister kwam ze thuis en waren ze alsnog binnen gekomen , heel raar nu heeft ze dus in principe gratis schoenen :? :?
En wat zei de verkoper toen je vroeg wat je nu moet doen met de schoenen of je geld?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is toch niet zo raar. Op ali staat ook de gegarandeerde aankomsttijd (60 dagen, soms 30 dagen), en anders je geld terug, niet dat ze zich daar vaak aan houden, maar toch. Nu weet ik niet hoe lang je op die laarsjes hebt gewacht.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
En dan nu gewoon alsnog betalen?

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Ik heb zoiets ook wel gehad, geld teruggekregen en later kwam het aan. Ik heb toen contact opgenomen met de verkoper en het bedrag alsnog overgemaakt. Misschien een idee?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
nu heeft ze dus in principe gratis schoenen :? :?
:Y Ik zie er hier genoeg schijnheilig doen, dus laat ik de "eerlijkste" zijn: hier wel altijd.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verstekbakker schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:32:
[...]

:Y Ik zie er hier genoeg schijnheilig doen, dus laat ik de "eerlijkste" zijn: hier wel altijd.
Tsja, als die 'eerlijksten' waaronder jij geen gewetensproblemen krijgen, vooral doen. Dat het in feite stelen is laten we dan maar even buiten beschouwing.

*knip* aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic

[ Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 03-12-2016 11:30 ]

• maartend
Verstekbakker schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:32:
[...]

Sorry. Maar ik betaal dan wel altijd (als in 2 keer). heb het geld en voor zulke prijzen wil ik niemand bestelen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
Ik heb weleens wel, en ook weleens niet betaald wanneer een product alsnog aankomt.

Een aankoop gaat immers ook vergezeld vn de toezegging dat je een product binnen x dagen hebt of anders je geld terugkrijgt.
Heb weleens een tweede bestelling geplaatst direct na afloop van die x dagen, omdat ik op dat product zat te wachten en zo snel mogelijk in huis wilde hebben. Dan ga ik niet nogmaals betalen wanneer de eerste bestelling alsnog aankomt.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 03-12-2016 12:43 ]

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Je kan toch ook gewoon een beetje geduld hebben? Het moet letterlijk (meestal gratis) van de andere kant van de wereld komen. Bovendien is het logistieke bedrijf ook een externe partij en kunnen ze dus weinig invloed uitoefenen op de bezorgduur.

In china kopen = lang wachten, zo werkt dat nou eenmaal. Ik zie er de charme wel van in.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-11 13:05
WhatTheFuck schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:40:
Je kan toch ook gewoon een beetje geduld hebben? Het moet letterlijk (meestal gratis) van de andere kant van de wereld komen. Bovendien is het logistieke bedrijf ook een externe partij en kunnen ze dus weinig invloed uitoefenen op de bezorgduur.

In china kopen = lang wachten, zo werkt dat nou eenmaal. Ik zie er de charme wel van in.
Maar als je dispute tijd verloopt dat heeft het dus te lang geduurt en zul je voor een fatsoenlijke afhandeling op tijd aan de bel moeten trekken mocht het echt nooit meer komen.
Heb het 1 keer meegemaakt en alsnog gewoon in overleg een gedeelte van het bedrag betaald.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:03

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand tips voor een fatsoenlijke Toslink naar 3.5mm converter? M'n nieuwe LG tv heeft alleen digitaal uit, audio setje alleen 3.5mm jack in.

---RAWE CEEK!!!---

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vorige maand heb ik op Ebay een hoesje voor een Xiaomi Power Bank 10000mAh besteld. Afgelopen week heb ik deze binnengekregen, maar deze past niet super goed op de Power Bank. Hij past wel, maar hij is veel te losjes en daardoor eigenlijk onbruikbaar.

Ik heb daarom een negatieve review geplaatst en gezegd dat het geen goed hoesje is.

Nu krijg ik een bericht van deze verkoper dat als ik mijn negatieve review in een positieve review omzet, ik mijn geld ($1.99) terugkrijg. Voor dat geld ga ik dat uiteraard niet doen (ik wil toekomstige kopers hiermee waarschuwen), maar weet iemand of dit uberhaupt is toegestaan? Moet ik dit melden bij Ebay? Of mag dit gewoon?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@silmaril8: ik zou eerder een berichtje naar de verkoper sturen en vragen om een GOED/CORRECT passend hoesje. Daar heb je veel meer aan!

BTW: waarschijnlijk is het hoesje bedoeld voor het vorige model Xiaomi 10400 mAh powerbank?

Mooie Plaatjes   

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:56:
Iemand tips voor een fatsoenlijke Toslink naar 3.5mm converter? M'n nieuwe LG tv heeft alleen digitaal uit, audio setje alleen 3.5mm jack in.
dan wordt het tijd om het audiosetje te vervangen

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Weet iemand of je ook van een store een review kunt maken bij aliexpress? Ik heb een slecht product ontvangen en de aftersales was ook niet best, en het product in kwestie is inmiddels niet meer verkrijgbaar, maar ik wil wel een review over de aftersales van betreffende shop achterlaten zonder weer iets nieuws te moeten kopen.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• silmaril8
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:14:
@silmaril8: ik zou eerder een berichtje naar de verkoper sturen en vragen om een GOED/CORRECT passend hoesje. Daar heb je veel meer aan!

BTW: waarschijnlijk is het hoesje bedoeld voor het vorige model Xiaomi 10400 mAh powerbank?
Nee, het hoesje is wel voor deze powerbank bedoeld (ik heb de Quickcharge 10000mAh versie), alleen zit het veel te losjes. Op foto's staat ook mijn power bank afgebeeld, dus het moet het correcte hoesje zijn.
Ik denk dan ook dat de verkoper geen andere hoesjes heeft en dat hij waarschijnlijk nog heel veel van deze hoesjes heeft liggen.

Gaat trouwens om dit hoesje.

[ Voor 10% gewijzigd door silmaril8 op 04-12-2016 14:26 ]

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Ondertussen is de Yi M1 te verkrijgen op Amazon.de Amazon.co.uk Amazon.fr via YI Eurrope
2x lens kost zo bij Amazon.de €749,99

Bij Amazon.co.uk single lens: €631
2x lens : €751
Bij Amazon.fr. Single lens: €639
2x lens: €749

Banggood: Single lens voor €475,91 en gratis verzonden via PDM dus geen extra kosten

Lijkt me wel interessant zo bij Banggood :)

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

silmaril8 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:20:
[...]

Nee, het hoesje is wel voor deze powerbank bedoeld (ik heb de Quickcharge 10000mAh versie), alleen zit het veel te losjes.
Hmmm, ik heb destijds m'n hoesje voor de 10400mAh variant via BG besteld. Gelijk strak passend.
Wel veeeeeeel duurder :+ , maar liefst EUR 2,57 (zie ik als prijs voor de nieuwste 10000mAh variant)

Wat me opvalt is dat jouw uitvoering diagonale openingen heeft, en het 'origineel'(?) horizontale...

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 04-12-2016 20:26 ]

Mooie Plaatjes   

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bvapple schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:09:
Ondertussen is de Yi M1 te verkrijgen op Amazon.de Amazon.co.uk Amazon.fr via YI Eurrope
2x lens kost zo bij Amazon.de €749,99

Bij Amazon.co.uk single lens: €631
2x lens : €751
Bij Amazon.fr. Single lens: €639
2x lens: €749

Banggood: Single lens voor €475,91 en gratis verzonden via PDM dus geen extra kosten

Lijkt me wel interessant zo bij Banggood :)
Met een objectief erbij nog steeds bijna 200 euro duurder dan ons hier werd voorgespiegeld.

En wat Amazon doet met de prijs is dan helemaal belachelijk natuurlijk...

• Bvapple
Klopt. Hopelijk zakt ie nog wat in prijs. Dan ben ik wel kandidaat.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:59
Piet91 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:30:
[...]

Met een objectief erbij nog steeds bijna 200 euro duurder dan ons hier werd voorgespiegeld.

En wat Amazon doet met de prijs is dan helemaal belachelijk natuurlijk...
Tsja, tel er BTW en invoerrechten bij op, dat loopt al aardig richting de 25%. Bedenk je dan dat Amazon wat duurdere werknemers, vierkante meters etc. heeft dan Banggood, en dat het als EU bedrijf verplicht is om 2 jaar volledige garantie te geven, en dan vind ik een 155/476=32,6% hogere prijs helemaal zo gek niet. Ik denk dat Banggood een grotere marge op heeft dan Amazon.

Overigens is de aanbieder bij Amazon YiEurope, met verzending door Amazon. Dus bepaalt Amazon niet de prijs (Maar handelt wel de garantie af). Zij zullen een % van de verkoopprijs krijgen voor de service die zij verlenen, maar bepalen niet de verkoopprijs.

[ Voor 0% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-12-2016 20:57 . Reden: iets is duur en kost veel, duurdere prijs is dus geloof ik geen goei Nederlands... ]

iRacing Profiel

• silmaril8
  • Niet online
edit - verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door silmaril8 op 04-12-2016 21:01 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:49:
Tsja, tel er BTW en invoerrechten bij op, dat loopt al aardig richting de 25%. Bedenk je dan dat Amazon wat duurdere werknemers, vierkante meters etc. heeft dan Banggood, en dat het als EU bedrijf verplicht is om 2 jaar volledige garantie te geven, en dan vind ik een 155/476=32,6% hogere prijs helemaal zo gek niet. Ik denk dat Banggood een grotere marge op heeft dan Amazon.

Overigens is de aanbieder bij Amazon YiEurope, met verzending door Amazon. Dus bepaalt Amazon niet de prijs (Maar handelt wel de garantie af). Zij zullen een % van de verkoopprijs krijgen voor de service die zij verlenen, maar bepalen niet de verkoopprijs.
Dan is het dus de vraag of de genoemde prijzen in het Tweakers artikel (ook) Europese adviesprijzen waren.

• Bvapple
De prijzen op Tweakers waren waarschijnlijk de prijzen in Yuan omgerekend naar EURO. Dat gebeurt vaak bij de launch van een 'Chinees' product en dan zitten ze er uiteraard vaak serieus naast.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:11
Mooi prijsje. :)

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 09:48
Zo dat is wel heel erg overdreven zeg.
Vraag me af wat daar dan zo bijzonder aan is.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 14:38
Zspirit schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:46:
Zo dat is wel heel erg overdreven zeg.
Vraag me af wat daar dan zo bijzonder aan is.
Geen idee. Ik dacht dat het een prijsfout was.
http://www.xiaomitoday.com/xiaomi-home-theater/ voor de specs.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Yay!
Afbeeldingslocatie: http://img.yunqudao.com/UploadFolder/4f2543ab-bfc8-48f0-9aff-c49e51612b75/Default/ww.jpg
Er is weer 'n nieuw YZXStudio metertje :)
Uiteraard gaat die er komen voor in het testarsenaal, want hij is uitgerust met USB Type-C, dus dan ook Type-C kabeltests als ik 'm heb, maar ik wacht nog effe op de versie mét BT, handiger met datalogging.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

m3gA schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:51:
[...]

Geen idee. Ik dacht dat het een prijsfout was.
http://www.xiaomitoday.com/xiaomi-home-theater/ voor de specs.
Lijkt me wel een prijsfout ja.

The Xiaomi Home Theater is priced at 1999 yuan ($290), which is a great pricing for such a product. Unfortunately, the ship date is not disclosed at this moment.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-11 20:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dat is wel een hele sweete tester!
Lijkt mij handig om hiermee te checken of iPhone laadkabels wel genoeg stroom door laten, omdat de mindere kabels (ook al zijn ze soms duur en goed ogend) beduidend langzamer laden.
Zie ik dit goed?

Edit:
Weird dat ik hem op de Chinese sites (Ali, GB, BG) niet zie staan...

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 06-12-2016 20:07 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Tijgert schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:43:
Dat is wel een hele sweete tester!
Lijkt mij handig om hiermee te checken of iPhone laadkabels wel genoeg stroom door laten, omdat de mindere kabels (oo al zijn ze soms duur en goed ogend) beduidend langzamer laden.
Zie ik dit goed?

Edit:
Weird dat ik hem op de Chinese sites (Ali, GB, BG) niet zie staan...
Lightning doet'ie helaas niet, er zit wel een USB Type-C aansluiting op.
Als je lightning kabels wil gaan testen, moet je gaan zitten klooien met convertertjes die weer verliezen met zich mee brengen of een andere meter gebruiken die dan weer niet gekalibreerd is.
Om 'gewoon' tussen je lader je je telefoon te hangen is dit ding een beetje overkill, maar, indien uitgerust let Bluetooth wel een mooie mogelijkheid tot datalogging.

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 06-12-2016 17:39 ]

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:01:
Nu krijg ik een bericht van deze verkoper dat als ik mijn negatieve review in een positieve review omzet, ik mijn geld ($1.99) terugkrijg. Voor dat geld ga ik dat uiteraard niet doen (ik wil toekomstige kopers hiermee waarschuwen), maar weet iemand of dit uberhaupt is toegestaan? Moet ik dit melden bij Ebay? Of mag dit gewoon?
Dat mag niet. Melden kan hier:
http://pages.ebay.com/help/policies/feedback-extortion.html
Leuk koopje de Xiaomi smartphone handschoenen voor hem en haar bij Gearbest voor €11,67. Afgelopen weekeinde nog aan gehad op de Kerstmarkt in Duitsland. Helaas is de donkerblauwe variant niet in de aanbieding.
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/11/04/goods-img/1478225282025277802.jpg Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/11/04/goods-img/1478225342164005541.jpg Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/11/04/goods-img/1478225102117385692.jpg

• ASW1
Geen verschillende maten?
Kan me niet voorstellen dat dat past als je een beetje grote handen hebt.
ASW1 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:00:
Geen verschillende maten?
Kan me niet voorstellen dat dat past als je een beetje grote handen hebt.
Voor zowel dames als heren is het one size, zelf heb ik normaal M of L afhankelijk van de handschoen maar deze passen mij nog.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Chocoball schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:36:
Leuk koopje de Xiaomi smartphone handschoenen voor hem en haar bij Gearbest voor €11,67. Afgelopen weekeinde nog aan gehad op de Kerstmarkt in Duitsland. Helaas is de donkerblauwe variant niet in de aanbieding.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zeer leuke handschoenen, heb de blauwe versie al sinds vorig jaar. Vallen idd niet al te groot, maar voor mij is dat niet erg. Met echt grote handen moet je er niet op gokken. Ze werken verder perfect op touchscreen. De wijsvingers, middelvingers en duimen zijn bruikbaar op touchscreen.

Nadat ik ze binnenkreeg wilde mijn vriendin gelijk ook een paar :+

Edit:
Ik heb nog een paar een aantal weken geleden haald via AliExpres. Ik zie nu net dat bij deze store nu alle versies €12,40 kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door Salmon op 07-12-2016 09:44 ]

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Als je op aliexpress.com bij diverse winkels kijkt blijkt dat de lichtste handschoenen het damesmodel is.

Salmon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:59:
[...]

Zeer leuke handschoenen, heb ze al sinds vorig jaar. Vallen idd niet al te groot, maar voor mij is dat niet erg. Met echt grote handen moet je er niet op gokken. Ze werken verder perfect op touchscreen. De wijsvingers, middelvingers en duimen zijn bruikbaar op touchscreen.

Nadat ik ze binnenkreeg wilde mijn vriendin gelijk ook een paar :+

Edit:
Ik heb nog een paar een aantal weken geleden haald via AliExpres. Ik zie nu net dat bij deze store nu alle versies €12,40 kosten.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:18
*knip* Status-updates als deze zijn niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 07-12-2016 10:35 ]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Eleni schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:26:
Als je op aliexpress.com bij diverse winkels kijkt blijkt dat de lichtste handschoenen het damesmodel is.

[...]
Dat klopt, staat ook veelal in al de advertenties. Ik heb even verduidelijkt in mijn post dat ik zelf de blauwe versie hebt en daarover praat. De grijze versie is dezelfde grootte trouwens. De lichtste versie heb ik niet in het echt gezien.

• pawarana
  • Niet online
Ik kreeg vanmorgen om 9:00 een telefoontje (0202626903) van het hoofd kantoor van AE.
Die Chinese mevrouw vroeg hoe ik het shoppen bij AE vond, en of ik een mail wilden invullen over hun website en dienstverleningen.
Heb wel een halfuur gebabbeld met de Chinese dame (leuk interessant gesprek).
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door pawarana op 07-12-2016 11:06 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pawarana schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:55:
Ik kreeg vanmorgen om 9:00 een telefoontje (0202626903) van het hoofd kantoor van AE.
Die Chinese mevrouw vroeg hoe ik het shoppen bij AE vond, en of ik een mail wilden invullen over hun website en dienstverleningen.
Heb wel een halfuur gebabbeld met de Chinese dame (leuk interessant gesprek).
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Zou erg oppassen met dit soort telefoontjes. Nooit geen persoonlijke gegevens doorgeven etc. Zou niet de eerste keer zijn dat er op dit soort manieren (identiteits)fraude wordt gepleegd.

Alibaba heeft wel een kantoor in Amsterdam, het hoofdkantoor zit trouwens in Hangzhou, China dus dan zou je +86 moeten zien.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11 12:24
Kenzi schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:19:
[...]

Zou erg oppassen met dit soort telefoontjes. Nooit geen persoonlijke gegevens doorgeven etc. Zou niet de eerste keer zijn dat er op dit soort manieren (identiteits)fraude wordt gepleegd.

Alibaba heeft wel een kantoor in Amsterdam, het hoofdkantoor zit trouwens in Hangzhou, China dus dan zou je +86 moeten zien.
Ik heb voor de gein gebeld, maar er werd niet opgenomen. Anders had ik gevraagd of dit Chinees restaurant Shanghai Express was om een bestelling te plaatsen. Criminelen worden steeds inventiever en mensen trappen toch makkelijk overal in, zag het gister bij Opgelicht Cybercrime bij de TROS.

• pawarana
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:19:
[...]

Die lijnen kopen ze in en bellen dan via een Amsterdams net nummer, dus wat dat aan gaat is het wel een aannemelijk verhaal.
Ik wou alleen maar weten of iemand anders het hier had mee gemaakt.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, net even een WTF momentje. Ik had een paar stekkers besteld voor mijn vakantie in VS in september. Bestelling half juli gedaan. Deze is echter nooit op tijd aangekomen. Staat net de postbode voor de deur met die bestelling..... :o :o

5 maanden dus...

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een paar maanden terug een Xiamoi Note 3 gekocht, en werd toen ook gebeld door de verkoper uit China. Dat was echt legit, en totaal onverwacht via een Chinees telefoonnr.

Ze hadden me 's-ochtends een bericht gestuurd via Aliexpress over de ROM die ze op de telefoon moesten zetten. Een paar uur later gingen ze bellen en wilden ze graag weten welke ROM ik wilde hebben... Nog nooit zoiets meegemaakt, niet eens van een Nederlandse verkoper :)

• pietpukje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 12:04
Get!em schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:44:
Zo, net even een WTF momentje. Ik had een paar stekkers besteld voor mijn vakantie in VS in september. Bestelling half juli gedaan. Deze is echter nooit op tijd aangekomen. Staat net de postbode voor de deur met die bestelling..... :o :o

5 maanden dus...
Toevallig bij BG en via Laos? Ik kreeg vandaag ook me gps antennes binnen die besteld waren op 21 Juli

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kwamen vandaag ook meerdere dingen binnen zowel Ali als Banggood. Lijkt wel alsof PostNL de China pakjes even apart gehouden heeft tot na Sinterklaas.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:11:
Vraagje over aliexpress; mijn order is niet aangekomen ik heb een dispute geopend.
De verkoper heeft nu de purchase protection 2 weken verlengd met de vraag of ik nog even wil wachten en het dispuut intrekken. Ik wil best nog even wachten, maar kan ik een nieuw dispuut openen over twee weken wanneer het item nog steeds niet aangekomen is?
Verkeerde info. Had het verkeerd gelezen.

Lees onderstaand berichten door.
Beter om het op te laten en kijken wat Aliexpress zelf zegt.

[ Voor 25% gewijzigd door Suli op 08-12-2016 09:18 ]

• dutchgio
Je kan toch maar eenmalig per order een dispuut openen?
Wanneer je de eerste sluit kun je niet nogmaals een nieuwe openen.

• dcell
  • Laatst online: 22:10
dutchgio schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:47:
Je kan toch maar eenmalig per order een dispuut openen?
Wanneer je de eerste sluit kun je niet nogmaals een nieuwe openen.
Volgens mij is dat niet mogelijk. Je dispute moet je zeker niet sluiten, op een gegeven moment moet Aliexpress zich er mee bemoeien.

Ik heb 3 weken geleden een dispute aangemaakt voor een niet ontvangen bestelling. Die was toen al 6 weken onderweg. Ik heb een voorstel van een refund gedaan maar de verkoper beroept zich op de 60 dagen delivery guarantee en stelde voor geen refund en wachten tot het eind. Ok fair game dus ik heb gezegd ik wacht wel ondanks dat ik niks meer verwacht.

Ik heb dat voorstel geweigerd en de dispute open gelaten. Tot op heden mijn bestelling niet ontvangen en morgen is de 60 dagen delivery guarantee afgelopen.

Ik kan niet eens een nieuw voorstel meer doen. Ik kan alleen kiezen voor "refund & return items" maar ik heb de items nooit ontvangen of ik kan zijn voorstel van "no refund" accepteren of de dispute sluiten.

Morgen neem ik weer contact op met verkoper en kijken of we er uit komen. Mocht dat niet het geval zijn dan is het wachten tot Aliexpress zich er mee gaat bemoeien morgen. Of de postbode/pakketbezorger moet vandaag nog met een verrassing komen.

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 08-12-2016 09:12 ]

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dcell schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:10:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk. Je dispute moet je zeker niet sluiten, op een gegeven moment moet Aliexpress zich er mee bemoeien.

Ik heb 3 weken geleden een dispute aangemaakt voor een niet ontvangen bestelling. Die was toen al 6 weken onderweg. Ik heb een voorstel van een refund gedaan maar de verkoper beroept zich op de 60 dagen delivery guarantee en stelde voor geen refund en wachten tot het eind. Ok fair game dus ik heb gezegd ik wacht wel ondanks dat ik niks meer verwacht.

Ik heb dat voorstel geweigerd en de dispute open gelaten. Tot op heden mijn bestelling niet ontvangen en morgen is de 60 dagen delivery guarantee afgelopen.

Ik kan niet eens een nieuw voorstel meer doen. Ik kan alleen kiezen voor "refund & return items" maar ik heb de items nooit ontvangen of ik kan zijn voorstel van "no refund" accepteren of de dispute sluiten.

Morgen neem ik weer contact op met verkoper en kijken of we er uit komen. Mocht dat niet het geval zijn dan is het wachten tot Aliexpress zich er mee gaat bemoeien morgen. Of de postbode/pakketbezorger moet vandaag nog met een verrassing komen.
Sorry, heb het verkeerd gelezen. Dacht dat Aliexpress dat had voorgesteld. Jullie hebben gelijk.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-11 18:26
NoFearCreations schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:56:
Ik gebruik al 3 jaar deze en die werkt prima en kun je via de USB van de TV voeden ipv een externe adapter.
Stel wel de digital out van je TV in op PCM stereo en niet op Dolby o.i.d. anders krijg je witte ruis :-)
Mijn meest nuttige china aankoop ooit :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pietpukje schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:23:
[...]

Toevallig bij BG en via Laos? Ik kreeg vandaag ook me gps antennes binnen die besteld waren op 21 Juli
Geen idee,

In de afgelopen jaren een paar keer dit soort dingen gehad, waarbij ook meerdere Tweakers aangaven dezelfde trage levertijd gehad te hebben. Ik wijt het meestal aan het LIFO beleid (ipv FIFO) van bepaalde postcontainers in Azie. Je bestelde producten liggen dan achterin of je container staat dan achterin en wordt pas na maanden ontdekt als onverzonden. Heb er ooit eens een foto van gezien hoe alle pakketjes als een soort 'vuilnisbelt' in een open container liggen en met een shovel ingeladen worden. Geen idee of dat nu nog steeds zo is.

Voor antwoord op je vraag: idd BG, Laos weet ik niet.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dcell schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:10:
[...]

Je kunt een dispuut wel opnieuw openen, maar alleen als je deze gecanceld hebt, en niet als je akkoord gaat met de verkoper.

Bijv;
dispuut openen > verkoper stelt 0 refund voor, met de tekst dat je moet wachten > jij accepteert = geen mogelijkheid tot heropenen van dispuut.

Dispuut openen > verkoper stelt iets voor > jij bent het er niet mee eens en canceled het dispuut = Je hebt een nieuwe mogelijkheid tot het openen van een dispuut.

Dit laatste kon ik zelfs doen nadat ik weken met een verkoper had overlegd maar hij me geen gelijk wilde geven, ondanks ik 10 foto's had gestuurd. Ik sloot het dispuut en kon gewoon weer een nieuwe openen (wellicht in de hoop dat ik een nieuw persoon kreeg).

Uiteindelijk nooit gedaan en kort erna is mijn Ali account wegens 'misbruik' gesloten, terwijl ik zelf gelijk kreeg van ali bij mijn dispuut. Maar dat is een ander verhaal.

• dcell
The Inquisitor schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:35:
[...]

Je kunt een dispuut wel opnieuw openen, maar alleen als je deze gecanceld hebt, en niet als je akkoord gaat met de verkoper.

Bijv;
dispuut openen > verkoper stelt 0 refund voor, met de tekst dat je moet wachten > jij accepteert = geen mogelijkheid tot heropenen van dispuut.

Dispuut openen > verkoper stelt iets voor > jij bent het er niet mee eens en canceled het dispuut = Je hebt een nieuwe mogelijkheid tot het openen van een dispuut.

Dit laatste kon ik zelfs doen nadat ik weken met een verkoper had overlegd maar hij me geen gelijk wilde geven, ondanks ik 10 foto's had gestuurd. Ik sloot het dispuut en kon gewoon weer een nieuwe openen (wellicht in de hoop dat ik een nieuw persoon kreeg).

Uiteindelijk nooit gedaan en kort erna is mijn Ali account wegens 'misbruik' gesloten, terwijl ik zelf gelijk kreeg van ali bij mijn dispuut. Maar dat is een ander verhaal.
Ok, goed om te weten dan. Ik was altijd in de veronderstelling dat het niet meer kon. Volgens mij had ik het hier ook weleens nagevraagd en kreeg daar ook een bevestiging op. Bedankt in ieder geval voor de opheldering.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:44
Get!em schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:44:

5 maanden dus...
Hier ook ineens een Banggood bestelling binnen van 15 juli. Helaas untracked. Ik ben erg benieuwd welke route deze heeft afgelegd in 5 maanden tijd. Opvallend dat ik niet de enige blijk te zijn.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bigf00t schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 05:24:
[...]

Hier ook ineens een Banggood bestelling binnen van 15 juli. Helaas untracked. Ik ben erg benieuwd welke route deze heeft afgelegd in 5 maanden tijd. Opvallend dat ik niet de enige blijk te zijn.
Mijn vermoeden is een container in een LIFO proces , ergens achterin een hoekje.

• dcell
Mijn openstaande dispute op Ali is "goed" afgelopen. Vandaag waren de 60 dagen verlopen en ik heb nog niks ontvangen. Pakketbezorger had zijn ronde weer bij mij gedaan maar zonder desbetreffende pakketje (niet dat ik hem nog verwacht)

Ik heb middels een message om een refund gevraagd. De verkoper vroeg weer of ik een week wilde wachten. Ik gaf aan dat zij een 60 dagen delivery guarantee hebben en dat ik me hou aan mijn standpunt.

Ik kreeg net een bericht terug dat ze de refund in gang hebben gezet. Dispute is daarom ook weer gesloten door hun en hoeft Ali zelf ook niet in te grijpen.

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 20:27
Bigf00t schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 05:24:
[...]

Hier ook het geval. Een laserpen via Banggood.... Was zo goedkoop dat ik nooit een dispute aan heb gemaakt. En dus heb ik geen geld teruggehad. Wel blij dat die binnen is _/-\o_

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• 129383_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Eind november een computer spel van 60$ besteld via Play Asia (HK) en vanochtend een kanarie gele bubbelenvelop (ongeveer zo groot als een B5) uit de brievenbus mogen vissen.

Is hiermee de kous af, of kan ik half februari een acceptgiro van de douane op de deurmat verwachten? :P

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
129383_ schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:45:
Eind november een computer spel van 60$ besteld via Play Asia (HK) en vanochtend een kanarie gele bubbelenvelop (ongeveer zo groot als een B5) uit de brievenbus mogen vissen.

Is hiermee de kous af, of kan ik half februari een acceptgiro van de douane op de deurmat verwachten? :P
Het is hiermee klaar, want ze willen eerst geld zien en dan leveren ze pas.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 15:57

Mitchell

Ondertitel

PostNL wil altijd dat je dokt aan de deur, dus ga er maar vanuit dat je niks meer zult ontvangen. ;)

Signature

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:18
dodge_911 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:15:
[...]

[...]

No offence, maar voor €1,86 weet je 't...
Is nu ook weer geen wereldschokkend bedrag om eens te proberen, niet?
Inmiddels 4 Orico IOS kabels ontvangen (15 nov besteld 30 nov ontvangen). Ik ben verrast over de bouw kwaliteit, de kabels voelen stevig aan en hebben een stoffie bescherming/omhulsel. De lengte van de kabel is 1m.
Ik heb de kabel via mijn laptop, htc adapter en ios adapter verbonden met diverse iphones en de iphone gaf in geen van de gevallen een melding dat de accessoire niet wordt ondersteund. Dat is positief. Op het moment van schrijven heb ik mijn mobiel nog niet volledig opgeladen met deze kabels. Dit ga ik dit weekend doen, hopelijk levert dit ook geen problemen op. Dan is deze aankoop in ieder geval een bang for your buck aankoop :9~ Echter, dit zal in de loop der tijd bevestigd moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door jspr360 op 09-12-2016 15:57 ]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De vervoerder is verantwoordelijk voor het betalen van de belasting.

Mocht de douane ontdekken dat iemand vergeten is om belasting te betalen, bijvoorbeeld bij een controle van de administratie van de vervoerder, of omdat ze het ergens op internet lezen, dan kan het zijn dat ze het geld alsnog incasseren. Bij de vervoerder, in dit geval PostNL dus.

En als die het de moeite waard vinden, komen ze dat geld bij jou terughalen. Dat kan nog maanden na aflevering van het pakket gebeuren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:03

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kitano schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:09:
[...]

Ik gebruik al 3 jaar deze en die werkt prima en kun je via de USB van de TV voeden ipv een externe adapter.
Stel wel de digital out van je TV in op PCM stereo en niet op Dolby o.i.d. anders krijg je witte ruis :-)
Mijn meest nuttige china aankoop ooit :)
Bedankt voor de tip, besteld!

---RAWE CEEK!!!---

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-11 00:27

NSG

Je weet niks!

jspr360 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:49:
[...]

Inmiddels 4 Orico IOS kabels ontvangen (15 nov besteld 30 nov ontvangen). Ik ben verrast over de bouw kwaliteit, de kabels voelen stevig aan en hebben een stoffie bescherming/omhulsel. De lengte van de kabel is 1m.
Ik heb de kabel via mijn laptop, htc adapter en ios adapter verbonden met diverse iphones en de iphone gaf in geen van de gevallen een melding dat de accessoire niet wordt ondersteund. Dat is positief. Op het moment van schrijven heb ik mijn mobiel nog niet volledig opgeladen met deze kabels. Dit ga ik dit weekend doen, hopelijk levert dit ook geen problemen op. Dan is deze aankoop in ieder geval een bang for your buck aankoop :9~ Echter, dit zal in de loop der tijd bevestigd moeten worden.
Om even terug te komen op je vraag of ORICO MFI-gecertificeerde kabels verkoopt:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/584bf7b0062ea/584bf7b001650-orico-mfi.PNG
Verder kan je het ook voelen door met je nagels over de lightning connector heen te gaan, je zult voelen dat het bij een gecertificeerd product helemaal glad is en anders voel je de pinnen.

Ugreen is een fabrikant die wel echt MFI-gecertificeerde kabels en adapters verkoopt. Zelf gebruik in hun Lightning naar Micro-usb adapter i.c.m Tronsmart micro-usb kabels. Hiermee haal in tegenstelling tot originele Apple kabels wel een oplaadsnelheid van 2A op mijn iPad mini 2.

• Bvapple
In de US kan je de YI M1 met een 12-40mm lens al krijgen vanaf $349,49. Hopelijk volgen Banggood etc snel :)

=> https://shopping.yitechno...s-digital-camera-200.html

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bvapple schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:43:
In de US kan je de YI M1 met een 12-40mm lens al krijgen vanaf $349,49. Hopelijk volgen Banggood etc snel :)

=> https://shopping.yitechno...s-digital-camera-200.html
Die prijzen zijn zonder tax. :|
In China kost de gewone set op dit moment RMB 1999 ( https://item.jd.com/3273315.html )
Reken daar nog shipping & marge bij voor de resellers.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11 18:14
Ook hier is aankoopadvies niet de bedoeling, zie PM.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2016 18:37 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:47

Nitai

Live the life you love.

Mitch377 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:50:
[...]

PostNL wil altijd dat je dokt aan de deur, dus ga er maar vanuit dat je niks meer zult ontvangen. ;)
Nou ik heb onlangs nog een brief gehad van PostNL of ik wilde dokken, dit was een week na levering (Win10 tronsmart van Gearbest).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

jspr360 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:49:
[...]

ik had na aanraden van een review een paar pagina's geleden ook orico kabels gekocht 2x 2 meter en 2 x 1.5meter en beide doen ze het perfect , alleen bij de 2 meter versie zat er een wit doosje omheen met zilveren letters en de 1.5 meter een zwarte met blauwe vlakken en strepen en witte letters , maar kwalitatief de beste kabels onder de €2!

• Dza
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 21:18

Dza

Ik zit op het moment na te denken over een China Phone. (Mi 5s)
Mijn voorkeur qua store ligt op dit moment bij Ibuygou omdat:
-2 jaar garantie (voor 5euro) en een Europees reparatiecentrum
-Voor 5% van de totaalprijs dekking tegen importheffing

Ik heb geen andere store gevonden die dezelfde voordelen bied, maar misschien iemand anders wel? Ik ben benieuwd!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:23
Nitai schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:56:
[...]

Nou ik heb onlangs nog een brief gehad van PostNL of ik wilde dokken, dit was een week na levering (Win10 tronsmart van Gearbest).
Ben je überhaupt nog verplicht deze dan te betalen? Je wist van te voren niet dat er kosten aan verbonden zouden zijn, anders had je het pakketje wellicht geweigerd..

• dutchgio
Jordymt schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:03:
[...]

Ben je überhaupt nog verplicht deze dan te betalen? Je wist van te voren niet dat er kosten aan verbonden zouden zijn, anders had je het pakketje wellicht geweigerd..
Als je iets van 22+ besteld weet je natuurlijk wel dat er extra kosten aan verbonden zijn, dat kun je op voorhand al berekenen en staat ook gewoon vast.

• Nitai
  • Laatst online: 00:47

Nitai

Live the life you love.

dutchgio schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:55:
[...]

Als je iets van 22+ besteld weet je natuurlijk wel dat er extra kosten aan verbonden zijn, dat kun je op voorhand al berekenen en staat ook gewoon vast.
Inderdaad, en ik had er ook op gerekend, maar dacht even dat ik er onderuit was gekomen toen ik niets hoefde te betalen bij ontvangst.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Dza schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:10:
Ik zit op het moment na te denken over een China Phone. (Mi 5s)
Mijn voorkeur qua store ligt op dit moment bij Ibuygou omdat:
-2 jaar garantie (voor 5euro) en een Europees reparatiecentrum
-Voor 5% van de totaalprijs dekking tegen importheffing

Ik heb geen andere store gevonden die dezelfde voordelen bied, maar misschien iemand anders wel? Ik ben benieuwd!
1 jaar garantie erbij voor 5 euro, dat andere jaar heb je al.
Kijk ook even wat die garantie daadwerkelijk dekt, er zijn maar weinig dingen aan een telefoon die in het 2e jaar stuk gaan waar de fabrikant garantie op geeft.
Serieuze zaken kom je gelijk of de eerste weken wel achter.
Wat er vaak stuk gaat na dat 1e jaar valt toch niet onder de garantie.
Valschade en dergelijke.

Importverzekering zou ik wel aanraden maar die 5 euro voor een extra jaar garantie zou ik mooi in een beschermhoesje/cover stoppen.
Daar heb je meer aan imho.

Overigens prima ervaring met die Chinees die jij noemt, Mi5 met case en screenprotector daar gekocht.
Ik overwoog destijds ook die extra garantie maar heb het niet gedaan om bovenstaande reden.

• Bvapple
Gebruik de code 419YIM1 om de YI M1 aan $419 te krijgen ipv $499 bij Banggood. Scheelt toch weer $80 :)

• Wasabi!
Ik had een Blitzwolf ip cam gekocht, invoerrechten moeten betalen, €19,75 over een waarde van US$36,=. Ding werk niet naar behoren, krijg dus een nieuw exemplaar met een factuurwaarde van 0. Weer een verzoek van Postnl om aangifte te doen, mag weer €19,75 betalen, tevens uitgelegd dat de vorige dus defect was en bewijs van de correspondentie. Helpt helaas niet. Terugsturen was geen optie, nog duurder, maar dan kan ik theoretisch, de betaalde kosten weer terugvragen, omdat het weer het land/Europa uitgaat. Zo werkt het ook met EXA formulieren in de transportsector, dat is als het ingeklaard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 12-12-2016 00:09 ]

• ITsEZ
  • Laatst online: 21:09

ITsEZ

parttime all-rounder

Wasabi! schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:36:
Ik had een Blitzwolf ip cam gekocht, invoerrechten moeten betalen, €19,75 over een waarde van US$36,=. Ding werk niet naar behoren, krijg dus een nieuw exemplaar met een factuurwaarde van 0. Weer een verzoek van Postnl om aangifte te doen, mag weer €19,75 betalen, tevens uitgelegd dat de vorige dus defect was en bewijs van de correspondentie. Helpt helaas niet. Terugsturen was geen optie, nog duurder, maar dan kan ik theoretisch, de betaalde kosten weer terugvragen, omdat het weer het land/Europa uitgaat. Zo werkt het ook met EXA formulieren in de transportsector, dat is als het ingeklaard is.
Als jij een factuur waarde hebt van 0 stuur je PostNL de factuur, op dat moment hoef je dan dus geen btw te betalen en dus ook geen administratiekosten.

What you see is always what you get.

• maartend
ITsEZ schreef op maandag 12 december 2016 @ 03:17:
[...]

Als jij een factuur waarde hebt van 0 stuur je PostNL de factuur, op dat moment hoef je dan dus geen btw te betalen en dus ook geen administratiekosten.
Volgens mij betaal je over de geschatte waarde. Anders zou het allemaal heel eenvoudig zijn om geen invoer te hoeven betalen

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Iemand dit al eens meegemaakt:
Ik heb een bestelling gedaan op AliExpress, ik heb nu een bericht van AliExpress ontvangen dat het pakket bezorgd is, maar ik heb nog niets ontvangen :|
Dit is de trackinginfo:
Afbeeldingslocatie: http://2.1m.yt/DrlHpG6.png

Ik heb al contact opgenomen met de seller, die geeft aan dat ik contact op moet nemen met de locale postbezorgdienst, echter ben ik bang dat PostNL niets met het betreffende tracking nummer zal kunnen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• knakworst
  • Laatst online: 09-11 13:44

knakworst

Get more sats!

Mijn ervaring in die gevallen is dat het waarschijnlijk bij je gebruikelijke postkantoor ligt. Je kan wachten op het briefje of op het kantoor lekker laten zoeken 8)

De specialisten en ervaringsdeskundigen zitten trouwens hier. [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 12-12-2016 08:55 ]

• ASW1
Ook weleens gehad.
2 of 3 dagen later werd het alsnog bezorgd.
Mysterieus....

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

maartend schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:26:
[...]

Volgens mij betaal je over de geschatte waarde. Anders zou het allemaal heel eenvoudig zijn om geen invoer te hoeven betalen
voor garantie gevallen, demo's / prototypes kan je een uitzondering aanvragen. Je moet het wel dmv facturen / communicatie aan kunnen tonen en zoals altijd bij dit soort instanties het papierwerk kan het lang duren.

• Wasabi!
Kenzi schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:51:
[...]

voor garantie gevallen, demo's / prototypes kan je een uitzondering aanvragen. Je moet het wel dmv facturen / communicatie aan kunnen tonen en zoals altijd bij dit soort instanties het papierwerk kan het lang duren.
Ik had het hele verhaal in de mail met bijbehorende bewijslasten al neergelegd bij de inklaringsafdeling, alleen krijg je nooit direct een reactie van ze. Moet weer via de service desk van PostNL gaan. Vraag weer voorgelegd, we zullen zien. Op hun FB staat ook dat ze binnen 3 uur reageren, maar daar gaat soms wel 24 uur overheen, en dan moet je ze nog weer reminden of ze willen reageren. Leuk en aardig allemaal, service via mediakanalen, maar ze lopen over, ook met de meest irritante vragen van hebben jullie al een nummer omgezet, etc. of helemaal afgezeken worden omdat de bezorger er een potje van maakt.

Ik blijf me verbazen dat het ene pakketje er binnen een week is, en de andere een maand. Gelukkig heb ik geen kerst en oud & nieuwjaars artikelen besteld via China. Kan ze niet gebruiken voor het Chinees Nieuwjaar in 2017. Let weer op met bestellen tegen die tijd. Dat is zaterdag 28 januari 2017.

[ Voor 13% gewijzigd door Wasabi! op 12-12-2016 11:08 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic