• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:37
m3gA schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:28:
Ik heb een pakket dat via SunYou Economic Air Mail (geen ervaring mee) is verstuurd. Het pakket heeft 6/9 het land verlaten en sindsdien geen update meer. Kan ik er vanuit gaan dat het pakket kwijt is moet ik nog even wachten? Normaal duurt het bij verlaten van China hooguit een week voor ik ze in de bus krijg.
soms gaat een pakketje snel. Maar kan met gemak 6 tot 8 weken duren..

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 11:07
FunFair schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:08:
[...]

foto maken (met verpakking erbij) en samen met screenshot van je bestelling opsturen naar de klantenservice van geekbuying. Als je geluk hebt sturen ze je nog een kabel na en mag je de andere houden.
Het afhandelen van dit probleem met Geekbuying verloopt heel moeizaam.
Kreeg eerst deze mail:
Hi customer
Thanks for your mail and sorry for the trouble.
As the problem, please don't worry, let's handle your problem together.

In order to solve your problem properly, could you send us some pictures about the full packages, barcode and QC number and the cable as the attached photo?
We will confirm this issue with our workmates in warehouse.
Do not worry, we will always keep in touch with you all the time .
Thanks for your kindly understanding and cooperation in advance.

Sincerely
Una
IK heb dus netjes foto's gemaakt en deze naar ze gemaild. Krijg ik daarna deze mail terug:
Hi there
Thanks for your reply and pictures.
I rechecked the product description on our site, we already stated the item is Tronsmart Quick Charge 3.0 USB Rapid Wall Charger Stand-up Fast Wall Charger US Plug with 1.8M Micro USB Cable - EU Plug
It was sent out with Micro USB Cable indeed.
And I also confirmed with my colleagues who be in charge of ths product, and they confirm it is Micro USB Cable not usb type-c cable.
Hope you can understand it.
Sincerely,
Una
Daar was ik het niet mee eens, dus heb onderstaande mail gestuurd:
Hello,

I do disagree. The only reason that I ordered this charger at Geekbuying was because of the Type-c cable.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l5AFmz9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5RU9Ew0.png

So I would like to receive a 1.8m Tronsmart USB Type-C cable, or I would like a refund.

Regards,
Ivo
Toen kreeg ik vanochtend onderstaande mail terug:
Hi there
Thank you for your email.
We apologize for the inconvenience.
Sorry about the issue. As this item is a new Model and our Product editor wrote Type-C cable by mistake, we noticed customers by email and also adjust the on line specification.
For this case, how about we refund you 4 usd for compensation and you can keep it?
And you can help to buy the cable locally?
Sincerely,
Una
Moet ik dit nu maar accepteren? Of een claim indienen bij Paypal voor Item not as described?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
ivo001 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:33:
[...]

Kreeg eerst deze mail:

[...]

IK heb dus netjes foto's gemaakt en deze naar ze gemaild. Krijg ik daarna deze mail terug:

[...]

[...]

[...]

Moet ik dit nu maar accepteren? Of een claim indienen bij Paypal voor Item not as described?
Een vervelend verhaal... Maar als dit NL was geweest, had je het mogen retourneren en had je niets gehad.

je kan voor 4 euro niet een goede USB-C kabel krijgen? In China?
Ik zie dat de Tronsmart-versie bij hun 6 dollar kost. Misschien kan je vragen of je die gratis opgestuurd kunt krijgen ipv die 4 dollar? Kost het hun waarschijnlijk hetzelfde (inkoop is immers goedkoper) en heb jij alsnog je USB-C kabel.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:21
NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:08:
Wow mensen zijn verwend geworden met relatief korte levertijden. Nadat ik een bestelling uit maart een keer in december geleverd kreeg en 2-3 maanden regelmatig voorkwam (dx.com) ben ik heel blij met 1,5-2 weken maar zie dat zeker niet als een vanzelfsprekendheid.

Overigens is m'n ID107 fitbit bandje gister binnen gekomen, besteld op 11/9 bij AliAbuis.
Snelle leveringen kan echt.
Precies 10 dagen geleden op EBay een kleine weegschaal besteld bij een Chinese shop.
Vandaag binnen!
Is wel een klein ding wat in een bubbelenvelop past en door de brievenbus kon.
Geen pakketpost deze keer.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:30
Waah schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:15:
Een vervelend verhaal... Maar als dit NL was geweest, had je het mogen retourneren en had je niets gehad.
Uh, nee. Hij heeft gewoon een overeenkomst om een oplader met Type-C kabel geleverd te krijgen. Je zou dan onder Nederlands recht alsnog recht hebben op aflevering van die kabel.

Edit: en nee, typefouten zijn voor een NL winkel geen excuus, tenzij het duidelijk is dat het een typefout is (zoals een onrealistisch lage prijs). Een oplader met Type-C kabel voor €16 is gewoon een realistisch aanbod, dus daar zit een winkel gewoon aan vast.

[ Voor 25% gewijzigd door Tom-Z op 30-09-2016 14:55 ]

• Waah
Tom-Z schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:56:
[...]
Uh, nee. Hij heeft gewoon een overeenkomst om een oplader met Type-C kabel geleverd te krijgen. Je zou dan onder Nederlands recht alsnog recht hebben op aflevering van die kabel.
tja recht hebben en krijgen.

Dan gooien ze het gewoon op een zet/druk/typefout en heb je pech. Want daar kunnen ze zich in dit geval dan op beroepen.

Maar goed, das een andere discussie :)

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:56

FireFlash

need a light?

m3gA schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:28:
Ik heb een pakket dat via SunYou Economic Air Mail (geen ervaring mee) is verstuurd. Het pakket heeft 6/9 het land verlaten en sindsdien geen update meer. Kan ik er vanuit gaan dat het pakket kwijt is moet ik nog even wachten? Normaal duurt het bij verlaten van China hooguit een week voor ik ze in de bus krijg.
SunYou verstuurd in de meeste gevallen via Laos Post, en dat is niet de snelste partij. Het laatste brievenbus pakketje dat ik via hen kreeg deed er 6 weken over.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-11 13:55
Is het iemand gelukt om de DX.com nieuwsbrief $5 coupon te ontvangen?

GoT, You have to love it!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-11 20:06
Ik heb vandaag een refund goedgekeurd gekregen bij Aliexpress. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat het is bijgeschreven bij MasterCard?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
ivo001 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:33:
[...]

Kreeg eerst deze mail:

[...]

[...]

[...]

[...]

Reactie terugsturen dat je de andere kabel wilt en dat je anders een PayPal dispute opent. Je hebt niet ontvangen wat beschreven staat en hun reacties is het bewijs dat je bij PayPal kan indienen. Ze geven immers toe dat het een 'typo' is en dus misleiding. Maak er even screenshots van.

[ Voor 3% gewijzigd door FunFair op 01-10-2016 08:58 . Reden: Niet gelezen dat ze een refund geven. ]

• FunFair
Lisadr schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:30:
Is het iemand gelukt om de DX.com nieuwsbrief $5 coupon te ontvangen?
duurt wel even. Doen ze om te voorkomen dat je voor elke order opnieuw zon code aanvraagt met een nep mail adres.

• Lisadr
FunFair schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:37:
[...]

duurt wel even. Doen ze om te voorkomen dat je voor elke order opnieuw zon code aanvraagt met een nep mail adres.
Bedankt. Heb 2 jaar geleden bij DX.com besteld en ervaring was niet positief. Maar nu sturen ze ook vanuit EU en het is vreemd dat hun Mi Band 2 geen reviews heeft
http://eud.dx.com//produc...wristband-black-844436698

Verkoop DX Europe ook nep producten?

• FunFair
Lisadr schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:00:
[...]

Bedankt. Heb 2 jaar geleden bij DX.com besteld en ervaring was niet positief. Maar nu sturen ze ook vanuit EU en het is vreemd dat hun Mi Band 2 geen reviews heeft
http://eud.dx.com//produc...wristband-black-844436698

Verkoop DX Europe ook nep producten?
Dx verstuurt niet vanuit de EU. Is wel eens besproken in dit topic.
Ik heb overigens nog nooit nep producten ontvangen van DX.

• Lisadr
FunFair schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:03:
[...]

Dx verstuurt niet vanuit de EU. Is wel eens besproken in dit topic.
Ik heb overigens nog nooit nep producten ontvangen van DX.
Ze adverteren met "Direct EU" en "EU Direct" met een EU flag waarbij er een suggestie is dat ze het vanuit de EU sturen, maar bij FAQ staat

There is no EU Warehouse, we send EU DIRECT goods from world factory to EU, and have cooperation with Netherland's Post Company to make faster delivery.

Het is puur een samenwerking met PostNL. Jammer

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Shenk86 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:13:
Ik heb vandaag een refund goedgekeurd gekregen bij Aliexpress. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat het is bijgeschreven bij MasterCard?
Ben ik ook benieuwd naar. Moet ook een refund ontvangen.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14

Mimiix

Professioneel Prutser

FunFair schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:34:
[...]

Reactie terugsturen dat je de andere kabel wilt en dat je anders een PayPal dispute opent. Je hebt niet ontvangen wat beschreven staat en hun reacties is het bewijs dat je bij PayPal kan indienen. Ze geven immers toe dat het een 'typo' is en dus misleiding. Maak er even screenshots van.
PayPal is allemaal leuk, echter gaat dit dus niet op. Ik zit nu in een zelfde situatie met een auto onderdeel. Ik moet het nu op mijn kosten terug sturen... Ik ga nog een vordering doen maar toch. Weetje, cut your losses. This China shopping

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• FunFair
D3nnisd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:43:
[...]

PayPal is allemaal leuk, echter gaat dit dus niet op. Ik zit nu in een zelfde situatie met een auto onderdeel. Ik moet het nu op mijn kosten terug sturen... Ik ga nog een vordering doen maar toch. Weetje, cut your losses. This China shopping
Tjah... Ik zou niet direct opgeven. De shop heeft gewoon niet geleverd wat ze beloven. Even doorzeuren doet dan soms wonderen.

Daarnaast kun je in het ergste geval nog met PayPal shipping terugsturen.

[ Voor 0% gewijzigd door FunFair op 01-10-2016 08:57 . Reden: Niet gelezen dat ze een refund geven. ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:29

sjaool

Every life should have 9 cats

FunFair schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:34:
[...]
Ze geven immers toe dat het een 'typo' is en dus misleiding.
Hier moest ik even om lachen hoor... een typefout misleiding noemen. Kom op zeg mensen maken fouten en bij een webshop worden ook fouten gemaakt. Ze geven het netjes toe en bieden een compensatie aan. Je kunt dingen ook nodeloos opblazen, of maak je zelf soms nooit fouten? ;)

"When you grow up your heart dies"

• FunFair
sjaool schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:45:
[...]

Hier moest ik even om lachen hoor... een typefout misleiding noemen. Kom op zeg mensen maken fouten en bij een webshop worden ook fouten gemaakt. Ze geven het netjes toe en bieden een compensatie aan. Je kunt dingen ook nodeloos opblazen, of maak je zelf soms nooit fouten? ;)
Ach.. shit...
Ik had er helemaal overheen gelezen dat ze een partial refund willen geven.. haha. Oeps.. in dat geval, zijn al mijn bovenstaande berichten wat overdreven idd. :P

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik heb 22 september een order gecanceld bij Aliexpress. Hoe lang duurt het voordat je geld teruggestort wordt?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

HoppyF schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:45:
[...]

Snelle leveringen kan echt.
Precies 10 dagen geleden op EBay een kleine weegschaal besteld bij een Chinese shop.
Vandaag binnen!
Is wel een klein ding wat in een bubbelenvelop past en door de brievenbus kon.
Geen pakketpost deze keer.
Snel kan inderdaad, maar langzaam is geen uitzondering: Bestelling gedaan op 9 aug.
2016-08-11 13:12:00 Parcel departure in Shenzhen Sorting Centre
2016-08-11 18:00:00 Parcel departure arrive in HongKong Sorting Centre
2016-08-12 19:30:00 Parcel is leaving Hong Kong Airport
2016-08-16 15:28:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-08-17 11:23:00 Information sent to Czech
Pakket nog steeds niet binnen :|
Alle spullen die ik later besteld heb zijn wel al binnen en ik zie voor de eerste keer dat ze een pakket eerst naar de Czech republic sturen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
D0gtag schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Snel kan inderdaad, maar langzaam is geen uitzondering: Bestelling gedaan op 9 aug.
2016-08-11 13:12:00 Parcel departure in Shenzhen Sorting Centre
2016-08-11 18:00:00 Parcel departure arrive in HongKong Sorting Centre
2016-08-12 19:30:00 Parcel is leaving Hong Kong Airport
2016-08-16 15:28:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-08-17 11:23:00 Information sent to Czech
Pakket nog steeds niet binnen :|
Alle spullen die ik later besteld heb zijn wel al binnen en ik zie voor de eerste keer dat ze een pakket eerst naar de Czech republic sturen.
Misschien ook via Czech Post zoals Mr Magic in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 11:07
Toch kan ik er niet in komen dat het een typo zou zijn.
Er zijn namelijk gewoon een heel aantal verschillende opties waaruit je kan kiezen. (type plug en type kabel). Dus als ik die kies die ik wil verwacht ik niet een andere te krijgen. Heb ze in ider geval een mailtje gestuurd of ze niet gewoon die kabel van $6 willen sturen.

• Bvapple
Ik heb iets besteld op Ali en het was verzonden op 28/09. Blijkbaar zou het met EMS ePacket verzonden zijn ,maar nog geen enkele track-tool wil 'm pakken.

Is dit normaal ?

Is van deze vorm LXXXXXXXXXXCN
2e Letter is dus wel degelijk een X de rest zijn cijfers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bvapple op 02-10-2016 08:01 ]

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 15:56
Bvapple schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 07:59:
Ik heb iets besteld op Ali en het was verzonden op 28/09. Blijkbaar zou het met EMS ePacket verzonden zijn ,maar nog geen enkele track-tool wil 'm pakken.

Is dit normaal ?

Is van deze vorm LXXXXXXXXXXCN
2e Letter is dus wel degelijk een X de rest zijn cijfers ;)
Ja

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Shenk86 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:13:
FYI:

Ik heb op 29 september een refund toegewezen gekregen en deze is 1 oktober teruggeboekt naar m'n creditcard. (met als boekingsdatum de oorspronkelijke datum; 20 augustus)

Mooie Plaatjes   

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 17:35
Als je nu bestelt gaat het dus even een weekje langer duren volgens het bericht wat ik na mijn bestelling kreeg:

I am sorry to tell you that our National Day is coming,we have to delay the shipment.
In fact,almost all of workers will be on holiday for Five to Seven days in China.
Even we get the tracking number now,the logistic company will delay the shipment.
The tracking information will delay to update online.

• Lisadr
Trichoglossus schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:18:
Als je nu bestelt gaat het dus even een weekje langer duren volgens het bericht wat ik na mijn bestelling kreeg:

I am sorry to tell you that our National Day is coming,we have to delay the shipment.
In fact,almost all of workers will be on holiday for Five to Seven days in China.
Even we get the tracking number now,the logistic company will delay the shipment.
The tracking information will delay to update online.
Op 30-09-2016 iets besteld via eurd.DX.com en mij werd verteld dat ik het tussen 07-10 en 12-10 kan verwachten. Ik heb juist via eurd.DX besteld (waar het 22% duurder was dan via Aliexpress) omdat ze aangaven dat het tussen 07-10 en 12-10 binnenkomt.

National Day Golden Week holiday duurt t/m 9 oktober. Zou heel vervelend zijn als ze het pas 10 oktober versturen en het 10 dagen later aankomt.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02
Lisadr schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Op 30-09-2016 iets besteld via eurd.DX.com en mij werd verteld dat ik het tussen 07-10 en 12-10 kan verwachten. Ik heb juist via eurd.DX besteld (waar het 22% duurder was dan via Aliexpress) omdat ze aangaven dat het tussen 07-10 en 12-10 binnenkomt.

National Day Golden Week holiday duurt t/m 9 oktober. Zou heel vervelend zijn als ze het pas 10 oktober versturen en het 10 dagen later aankomt.
Jij hebt nog nooit dit topic gelezen?

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.

• Lisadr
maartend schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Jij hebt nog nooit dit topic gelezen?

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.
eurd.DX.com heeft een express service waarbij ze het product binnen 5 a 7 werkdagen bezorgen. Betaal je natuurlijk wel extra voor.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ja alleen zat daar na een paar dagen beweging in, bij mij is al meer dan twee weken geen status opdate : 2016-08-17 11:23:00 Information sent to Czech. Over 7 dagen kan ik me geld terug vragen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
[...]

Lisadr schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

eurd.DX.com heeft een express service waarbij ze het product binnen 5 a 7 werkdagen bezorgen. Betaal je natuurlijk wel extra voor.
Ja het is ontzettend vervelend en ja er zijn diensten voor 'snellere levering' tegen betaling.
Meerdere ervaringen in dit topic hebben al vaker bewezen (gratis verzending die eerder binnenkomt dan betaalde verzinding) dat er geen peil op te trekken is.

De gouden regel is (en blijft) als je iets snel nodig hebt, bestel het dan niet in China. Om grote teleurstellingen te voorkomen, vertrouw geen opgegeven verzendtijd.

National day was ook al bekend dat die eraan ging komen, wat vakantie betekende = langere verzendtijd.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 16:51
Bvapple schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:52:
[...]

Een week of 2 is mijn ervaring.

• Lisadr
Steeldunes schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

[...]

Ja het is ontzettend vervelend en ja er zijn diensten voor 'snellere levering' tegen betaling.
Meerdere ervaringen in dit topic hebben al vaker bewezen (gratis verzending die eerder binnenkomt dan betaalde verzinding) dat er geen peil op te trekken is.

De gouden regel is (en blijft) als je iets snel nodig hebt, bestel het dan niet in China. Om grote teleurstellingen te voorkomen, vertrouw geen opgegeven verzendtijd.

National day was ook al bekend dat die eraan ging komen, wat vakantie betekende = langere verzendtijd.
Verbaast mij dat professionele organisaties zoals Alibaba en DX niet de moeite nemen om hun levertijddata aan te passen voor feestdagen of een balk te plaatsen met "Let op, wegens feestdagen zullen producten 5 a 10 werkdagen later worden geleverd".

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week heeft een vriend van me een bizar snelle levering gehad vanuit China. Zondagmiddag een "Akrapovic" uitlaatdemper besteld via Aliexpress, donderdag was die binnen, met normale verzending. Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt

Vaak bu'j te bang!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Trichoglossus schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:18:
Ligt er maar net weer aan. Gisteravond 3 items (3 shipments) besteld bij Banggood. Alles is vanochtend al verwerkt en op shipment gegaan...

edit: hoppa, bestelling 4 ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 03-10-2016 12:06 ]

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 19:58
Als regelmatige shopper in China volg ik dit topic sinds kort, maar 9 van de 10 berichten hier gaan over levertijden e.d.
Kan dit topic niet gesplitst worden in enerzijds de verzending en anderzijds de producten/shops?

• Lisadr
-tom-562 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:49:
Afgelopen week heeft een vriend van me een bizar snelle levering gehad vanuit China. Zondagmiddag een "Akrapovic" uitlaatdemper besteld via Aliexpress, donderdag was die binnen, met normale verzending. Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt
Ik heb dat heel vaak gehad bij Aliexpress. Waarbij ik zelfs 1x het binnen 3 dagen thuis had. Maar soms kan het ook 6 weken duren bij dezelfde verkoper. Soms blijft het 4 weken extra in China, maar soms ook 4x bij PostNL. Ik vermoed dat het dan door een controle gaat.

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
vanderghost schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:15:
Als regelmatige shopper in China volg ik dit topic sinds kort, maar 9 van de 10 berichten hier gaan over levertijden e.d.
Kan dit topic niet gesplitst worden in enerzijds de verzending en anderzijds de producten/shops?
Voor zover ik weet is het helemaal niet de bedoeling dat er over levertijden vragen worden gesteld. Niemand weet hier namelijk iets over te zeggen. Dit staat ook netjes in de Topic Start (die waarschijnlijk door het grootste gedeelte niet wordt gelezen):
Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden. Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.
Ook de Topic Warning wordt helaas te vaak genegeerd. Misschien dat deze nog iets meer gespecificeerd kan worden, maar in mijn ogen is vragen en discussie over verzending zeker niet hetzelfde als "waar blijft mijn pakketje, hoe lang duurt het nog...

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 12:35
Het zou heel handig zijn als er een ander topic is dat over producten gaat.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
rednaz420 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:53:
Het zou heel handig zijn als er een ander topic is dat over producten gaat.
Ja dat vind ik ook, ik discussieer liever over handige/goede producten uit China (wel gevaarlijk voor mijn china koop verslaving) , dan vragen en discussie over verzending en betaling enzo. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Wildfire

Joy to the world!

Afgelopen vrijdag is een pakket van BangGood in Nederland aangekomen en vanaf vandaag hangt er ook een 3S-code aan. Zo te zien komt het pakket morgen hier aan.

Als ik het zo begrijp dan is er maar een lage kans dat ik douanekosten krijg, indien dat wel zo was geweest dan zit er meestal toch veel meer tijd tussen aankomst in Nederland en aflevering?

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 03-10-2016 20:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 16:51
Vandaag heb ik een broadlink rm3 binnengekregen. Best grappig dingetje. Het is een wifi remote. Vrij simplistisch maar goed genoeg om met wifi mijn Airco aan te zetten.

Verwijderd

Frank!in schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:15:
[...]

Ja dat vind ik ook, ik discussieer liever over handige/goede producten uit China (wel gevaarlijk voor mijn china koop verslaving) , dan vragen en discussie over verzending en betaling enzo. :)
maak er eentje en plaats dan hier een linkje :)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En hier stopt de discussie over de inhoud van het topic. Er komt GEEN nieuw topic met alleen maar levertijden, aangezien dat onzinnig is.

Discussies over dit topic mogen in Feedback A&K forum .

Vragen/discussies over producten mogen ook gewoon in dit topic.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

National Day Golden Week holiday duurt t/m 9 oktober.
Nee, National Day duurt van 1 t/m 7 october maar vandaag is het grootste deel van de sellers al weer aan het werk.

Heb het maar iets van 3 keer gezegd voor de vakantie. Een groot aantal van de shops hebben zelfs medewerkers die de hele vakantie door werken.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Na een tijd wikken en wegen toch maar weer eens wat besteld uit China.
Oordopjes KZ-ATE
Omdat de plakdopjes voor in mijn helm toch niet helemaal je van het waren kijken of deze enigszins prettig zitten.
Schuimdopjes
Er meteen maar bij besteld als extra of vervanger van de standaard schuimdopjes.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:44
Rubman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:38:
Oordopjes KZ-ATE
Omdat de plakdopjes voor in mijn helm toch niet helemaal je van het waren kijken of deze enigszins prettig zitten.
Schuimdopjes
Er meteen maar bij besteld als extra of vervanger van de standaard schuimdopjes.
Heb bovenste, super ding!
Die schuimpjes zijn echt te relaxed voor mn xiaomi dopjes! (zit veel beter en veel beter geluid)

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Rubman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:38:
Oordopjes KZ-ATE
Schuimdopjes
Die schuimdopjes passen op elke willekeurige in-ear?

• Trichoglossus
[b]
Schuimdopjes
Worden die dopjes niet veel eerder smerig dan de standaard bijgeleverde dopjes?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
Iemand ervaring met dit soort AA batterijen?

Leuk concept

http://www.banggood.com/4...po-Battery-p-1082726.html

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
Leuk concept, maar niet echt praktisch volgens mij. Sowieso heb je al de stroomverliezen van usb naar de daadwerkelijke batterij, en daarnaast zal de capaciteit nogal tegenvallen als er al een grote usb-aansluiting aan zit, waar dan ook nog een (ont-)laadcircuit bij hoort. En dan nog iets met veiligheid. Een lithiumaccu heeft 3,7V, een gewone AA batterij nog niet eens de helft. Dat moet dus ook omgevormd worden wat weer warmte afgeeft.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Trichoglossus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Heb zelf een Ate, en dat valt heel erg mee. Bij komt er ook vooral vuil achter de "flap" te zitten bij die normale silicone oordingen. Gezien die schuimdingen erg glad zijn en dicht zijn, komt er ook nauwelijks viezigheid in/onder.

Maar, oordopjes zijn sowieso smerige dingen, oren zijn lekker warm en vochtig, dus de meest interessante dingen tieren daar welig :X

People as things, that’s where it starts.

• Bvapple
Tracking werkt nog steeds niet. Ik heb nog nooit gehad dat het zo traag gaat om een trackingscode werkend te zien.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Frank!in schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

Nee, je hebt verschillende maten. Maar je krijgt zowel de 3 als de 4.5mm versie.
[...]

Hangt er van af, de zwarte zie je tenminste niet smerig worden, de mijne worden smerig door de sportschool (de gewichten zijn smerig/zwarte troep), de troep blijft van je handen op de oordopjes zitten. Oorsmeer heb ik geen last van, maar als je veel van hebt zal je dat ook zien op licht gekleurde doppen.

Geluid is wel superieur aan rubber/siliconen oordoppen, veel betere afsluiting. Een paar post hierboven de verschillende merken koptelefoons met deze oordoppen al laten zien geloof ik.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:44
Frank!in schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

Nee, dat niet. Maar volgens mij is de (uit m'n hoofd) de T400 wel zo'n beetje bijna altijd goed.
[...]

Yup, dat wel. Af en toe beetje schoonmaken ... maar dat heb je altijd wel.

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-11 20:06
Bvapple schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:52:
[...]

Geld is inmiddels bijgeschreven op mijn CC account.

• Mimiix
  • Laatst online: 19:14

Mimiix

Professioneel Prutser

Ronald8 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:22:
[...]

Leuk concept, maar niet echt praktisch volgens mij. Sowieso heb je al de stroomverliezen van usb naar de daadwerkelijke batterij, en daarnaast zal de capaciteit nogal tegenvallen als er al een grote usb-aansluiting aan zit, waar dan ook nog een (ont-)laadcircuit bij hoort. En dan nog iets met veiligheid. Een lithiumaccu heeft 3,7V, een gewone AA batterij nog niet eens de helft. Dat moet dus ook omgevormd worden wat weer warmte afgeeft.
zouden deze wel een stuk beter en veiliger zijn? http://m.banggood.com/ZNT...ttery-2pcs-p-1072760.html

Lijkt me het probleem van die deksel al op te lossen

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Trichoglossus
Dank voor de antwoorden over de schuimdopjes. Dan ga ik ook wat setjes bestellen :)

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
maurits82 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Die schuimpjes zijn echt te relaxed voor mn xiaomi dopjes! (zit veel beter en veel beter geluid)
Welke schuimpjes heb je gebruikt voor je Xiaomi oortjes? Ik wil zelf deze schuimpjes bestellen voor mijn Piston 3 oortjes, maar past de T400 wel perfect?

Verwijderd

Iemand hier ervaring met wandstickers? Zie veel gave game wallpaper achtige stickers, iemand die dat een keer geprobeerd heeft?

En is het handig een poster in china te bestellen of gaat dat mis in de post? Ik zie er veel staan, maar aangezien ze volgens mij geen karton in china kennen (heb nooit een doos gehad) en dus wellicht ook geen kokers twijfel ik of dit goedkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2016 23:31 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:10
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:30:
Iemand hier ervaring met wandstickers? Zie veel gave game wallpaper achtige stickers, iemand die dat een keer geprobeerd heeft?

En is het handig een poster in china te bestellen of gaat dat mis in de post?
Meerdere posters besteld, zeker een aanrader! Veel aanbod, goedkoop en altijd goed verpakt. Komt meestal met veel schuim of in een koker, beide zorgen ervoor dat het in uitstekende staat aankomt.

Verwijderd

BlackMonkey schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:32:
[...]

Meerdere posters besteld, zeker een aanrader! Veel aanbod, goedkoop en altijd goed verpakt. Komt meestal met veel schuim of in een koker, beide zorgen ervoor dat het in uitstekende staat aankomt.
Top, snelle reactie ook! Waar bestel jij ze, dat klinkt namelijk meer dan prima! Bedankt!

Ik heb nu een nieuwe studiekamer met lege wanden, tof dat dit ook werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2016 23:48 ]

• 418O2
  • Laatst online: 19:55
D3nnisd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

zouden deze wel een stuk beter en veiliger zijn? http://m.banggood.com/ZNT...ttery-2pcs-p-1072760.html

Lijkt me het probleem van die deksel al op te lossen
Ik zou dat niet vertrouwen. Bestel gewoon wat batterijen en een degelijke lader op nkon.nl

(Ik heb iets teveel meuk op batterijgebied gezien om Chinese meuk op dat vlak te vertrouwen)

Verwijderd

maurits82 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Hoe zijn die ATE's kwa bass?

KZ had laatst nog een nieuwe uitgebracht. KZ ZS3. Die zien er ook niet slecht uit. Zit te twijfelen tussen die 2.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:06:
Afgelopen vrijdag is een pakket van BangGood in Nederland aangekomen en vanaf vandaag hangt er ook een 3S-code aan. Zo te zien komt het pakket morgen hier aan.

Als ik het zo begrijp dan is er maar een lage kans dat ik douanekosten krijg, indien dat wel zo was geweest dan zit er meestal toch veel meer tijd tussen aankomst in Nederland en aflevering?
Dinsdag gearriveerd zonder douane-bemoeienis :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:30:

En is het handig een poster in china te bestellen of gaat dat mis in de post? Ik zie er veel staan, maar aangezien ze volgens mij geen karton in china kennen (heb nooit een doos gehad) en dus wellicht ook geen kokers twijfel ik of dit goedkomt.
Geen karton kennen? :? Ik heb nog nooit meer karton gezien dan in een gemiddeld koeriersmagazijn in China. Karton tot aan het plafond.

Stickers kan je prima via bijv Aliexpress bestellen. Of iets laten ontwerpen / kopieren bijv via http://dafenonline.com/reproductions/

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:10
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:33:
[...]

Top, snelle reactie ook! Waar bestel jij ze, dat klinkt namelijk meer dan prima! Bedankt!

Ik heb nu een nieuwe studiekamer met lege wanden, tof dat dit ook werkt.
Vaak via Aliexpress, meeste sellers verkopen dezelfde dus je moet gewoon even kijken bij de feedback. Voor het geld van 1 poster in Nederland koop je er daar 4 :)

• empl0de
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 14:29
*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 05-10-2016 09:38 ]

• wimpie007
  • Laatst online: 07-11 18:37
Het valt me wel op dat die maten en de foto's van de wanden totaal niet kloppen met elkaar haha.
Zag een bijna wandvullende sticker op de productofotos en dan was ie maar 52cm in het echt

• Waah
wimpie007 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:48:
Het valt me wel op dat die maten en de foto's van de wanden totaal niet kloppen met elkaar haha.
Zag een bijna wandvullende sticker op de productofotos en dan was ie maar 52cm in het echt
Let op dat er vaak 2 afmetingen zijn:
  • De uiteindelijke afmeting
  • De afmeting op het stickervel
Ik heb een wandsticker van 1,5 bij 2,5 meter. Maar het stickervel is 80x60 cm.....

Maar het blijft allemaal gephotoshopped, dus de afmetingen kloppen vaak niet inderdaad

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
*knip*, aankoopadvies hoort hier niet thuis. Zie ook de topicwaaschuwing.

[ Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 05-10-2016 14:02 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Blijft idd willekeur met die levertijden van bestellingen via AE. :+

De afgelopen jaren was ik al aardig gewend geraakt dat vrijwel alles binnen 1 tot max 3 weken wel geleverd werd (met de nodige rariteiten van PostNL er nog tussendoor uiteraard ).

Vandaag kwam er echter een zending binnen, die begin augustus besteld is en nu pas werd afgeleverd. Overigens gewoon door de brievenbus, terwijl er wel een RxxxxxxxCN tracking nummer op zat. 8)7

Mooie Plaatjes   

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
usefulidiot.198 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:50:
Oke, zo bizar als vandaag heb ik het nog niet meegemaakt... Ik heb een paar weken geleden via aliexpress de elecam360 gekocht, het enige wat ik krijg is een 32gb micro-sd :/

PostNL gaat uitzoeken of het aan hun kant mis is gegaan, van de verkoper heb ik nog geen reactie. Iemand die ooit iets soortgelijks heeft meegemaakt?
Niet erg netjes om mijzelf te quoten, maar inmiddels een week later ben ik nog in discussie met de verkoper.

Ik heb de uitslag van het onderzoek van PostNL al even binnen en op basis van de tracking-code blijkt er nooit een pakket, maar enkel een enveloppe verstuurd te zijn. Ik heb de verkoper hierover een bericht gestuurd en ik zou alsnog de camera opgestuurd krijgen. Omdat de oude tracking code inmiddels op 'delivered' staat weigert de verkoper ook maar iets te sturen.

Afgelopen weekend leek daar eindelijk verandering in te komen, er zou weer een pakket mijn kant op komen, alleen geeft de tracking-code geen resultaten. Hierop weer een bericht gestuurd en weer een tracking-code ontvangen. Dit bleek de tracking-code te zijn van de enveloppe met sd-kaart die ik al even in huis heb :/

Heb nu voor de laatste keer een bericht gestuurd en voor de 2e keer een verlenging van de 'buyer protection' aangevraagd (de 1e is nooit geaccepteerd). In het bericht heb ik nu een laatste kans gegeven en ook een verlenging geëist. Mocht dit weer op 'onzin' uitlopen dan heb ik voor mijn gevoel genoeg gedaan om in een dispute mijn geld terug te eisen lijkt mij?

[ Voor 5% gewijzigd door usefulidiot.198 op 05-10-2016 21:03 . Reden: naam verkoper verwijderd. ]

PSN: nameless-iD_

• Bvapple
Hoelang duurt het gemiddeld tegen dat je een EMS ePacket tracking kan gebruiken ? 28/09 verzonden maar trackingcode werkt nog steeds niet...

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik lees al wat langer dit draadje en ik bestel ook al wat langer uit de verschillende China shops, maar het valt me op dat steeds meer mensen vertraging hebben uit China. Ondanks dat ik pakketjes met en zonder T&T heb zie ik ze in Europa aankomen en vervolgens veel later aankomen op de bestemming. Nu had ik een tijdje terug al een gesprek met een winkelhouder/postNL punt die me ook al vertelde dat het een zooi is bij PostNL het begint er nu op te lijken dat dat inderdaad het geval is.
Ik heb nu iets van 15 producten onderweg, nog nooit heb ik zoveel producten gelijktijdig onderweg gehad, één van me producten is al bijna twee maanden onderweg en kan bijna me geld terug vragen :-(
Jaren lang had ik de meeste producten binnen 3 weken met een standaard deviatie van een week (buiten de reguliere vertragings- periodes als kerst en chinees NJ)
China shops was altijd al geduld hebben en plannen maar nu is het gewoon nog langer wachten :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb die ervaring nog niet.
Weet wel dat deze/vorige week heel China stil lag ivm feestdagen daar, maar dat kan niet de reden zijn van de vertraging eerder.

Had juist persoonlijk de indruk dat het veel sneller ging, heb dit jaar pakketjes binnen 10 dagen binnen gehad, waar ik voorheen altijd op minimaal 14-18 dagen moest rekenen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:46
Kan wel merken dat niet iedereen al jaren bestelt uit China :)

Wat we laatste jaar hebben gezien is echt uitzonderlijk. Ben zelf een poosje gestopt met bestellen omdat bestelling bij dx.com vaak 1,5-3 maanden duurden om geleverd te worden. Heb al eens gemeld dat m'n record levertijd 9 maanden was - stond nogal verbaasd te kijken toen betreffende pakje alsnog binnen kwam!

Dus tja, je kunt er werkelijk niets over zeggen behalve: bestel geen dingen die je hard nodig hebt, want ga er vanuit dat het langer duurt dan dat je zin hebt om op te wachten...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

NiGeLaToR schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:38:
Kan wel merken dat niet iedereen al jaren bestelt uit China :)

Wat we laatste jaar hebben gezien is echt uitzonderlijk. Ben zelf een poosje gestopt met bestellen omdat bestelling bij dx.com vaak 1,5-3 maanden duurden om geleverd te worden. Heb al eens gemeld dat m'n record levertijd 9 maanden was - stond nogal verbaasd te kijken toen betreffende pakje alsnog binnen kwam!

Dus tja, je kunt er werkelijk niets over zeggen behalve: bestel geen dingen die je hard nodig hebt, want ga er vanuit dat het langer duurt dan dat je zin hebt om op te wachten...
Nou bestel al vele jaren uit China, ook dit jaar eea, maar 1.5 maand of zelfs 3 maand heb ik nog nooit meegemaakt.
Heb hier altijd alles binnen 3-4 weken wel binnen (DX, AliExpress, Ebay).

En ik had dus de indruk dat het dit jaar zelfs iets sneller ging (ondanks de knullige afhandeling dat je soms bij postkantoor langsmoet en vaak geen briefje krijgt), dus de ervaring kan nogal verschillen blijkbaar..

@Purehz: precies, was ook mijn idee dat het tegenwoordig sneller gaat!

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-10-2016 14:31 ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Nou bestel al vele jaren uit China, ook dit jaar eea, maar 1.5 maand of zelfs 3 maand heb ik nog nooit meegemaakt.

Dus het kan nogal verschillen blijkbaar..
Enkele jaren terug hoefde je echt niet vreemd op te kijken als een pakketje er 6-8 weken over deed.
Afgelopen jaar bijzonder snel in huis, vaak rond de 2 weken.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:46
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Dus het kan nogal verschillen blijkbaar..
Het gaat bij vlagen, zo was de 9 maanden bestelling gedaan rond Chinees nieuwjaar. Wist ik veel. En zo zijn er nog wat andere momenten geweest de afgelopen 10 jaar dat de levertijd fluctueerde. Ik denk dat ik ruim 100 keer besteld hebt. Overigens houden DX.com, Bangood, AliAbuis tegenwoordig zelf bij wat de levertijden zijn dus als je twijfelt en contact opneemt geven al snel aan wat nu 'normaal is'. Kan zijn dat je nog even moet wachten, kan zijn dat je meteen een nieuw product toegezonden krijgt. Ben dus pas 1 keer 1 dingetje kwijtgeraakt, de rest is vroeg of (heel) laat toch netjes bezorgd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Bvapple
Meer dan een week na verzending doet de tracking code het nog steeds niet. Ik ben weliswaar geen Heavy China shopper maar de tracked zendingen die ik al gehad heb zijn meestal zichtbaar na Max 5 dagen....

Deze is nu wel via EMS verzonden mar dat maakt denk ik niet uit.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Om het ff over wat anders te hebben dan levertijden....

Vandaag een BlitzWolf Lightning cable binnengekregen.
Zelfde kwaliteit als z'n micro-usb broertje, 4,75V bij 2A belasting (5,10V in).
Daarnaast ook nog een Remax 10.000mAh powerbank om te reviewen...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:39

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

dodge_911 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:10:
Om het ff over wat anders te hebben dan levertijden....

Vandaag een BlitzWolf Lightning cable binnengekregen.
Zelfde kwaliteit als z'n micro-usb broertje, 4,75V bij 2A belasting (5,10V in).
Daarnaast ook nog een Remax 10.000mAh powerbank om te reviewen...
Blitzwolf,
Oftewel 3 lightning kabels al versleten dit jaar.
Liggen gewoon naast de laptop.
Elke keer 1 zwart pinnetje aan de lighnting kant.

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 11:27

Budha

Online ergo sum

Dinsdag heb in een Chuwi iLife A4 robotstofzuiger besteld om 17:33 uit hun EU magazijn. Donderdagochtend werd deze al geleverd! En dat terwijl er tijdens het bestellen nog stond dat hij 7 oktober zou worden verzonden.

Met een kortingscode ging er nog 6% van af :)

Overigens een indrukwekkend goed product. Waar mijn Dirt Devil zich regelmatig vast reed weet de A4 uit de problemen te blijven.

• Luca
  • Laatst online: 04-11 18:58
Okay... Worth sharing I guess.

Ik weet even niet helemaal waar ik dit moet plaatsen, maar de Orico USB Type-C kabel die tweaker dodge_911 onlangs gereviewd heeft (hier), waarover hij zeer positief was, is nu weer in een sale met 90% korting, samen met de kortere/langere varianten. Prijzen variëren tussen de €0,84 (50 cm) en €1,27 (3 meter).... :o Gaat via Orico zelf, dus een scam of fake lijkt het me ook niet.. >:)

Linkje

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 07-10-2016 08:31 . Reden: referall gesloopt ]

• rens-br
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Danny.G schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:15:
Ik weet even niet helemaal waar ik dit moet plaatsen, maar de Orico USB Type-C kabel die tweaker dodge_911 onlangs gereviewd heeft (hier), waarover hij zeer positief was, is nu weer in een sale met 90% korting.
De normale USB-A -> micro-usb-b kabels zijn ook in de aanbieding. €0,90 tot €1,17. Jammer genoeg gaan die kabels wel maar tot 100cm.

Verder zijn al hun andere producten ook in de aanbieding.

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 14:46
ApC_IcE schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:22:
[...]

Blitzwolf,
Dus je hebt geen goede ervaringen met de blitzwolff lightning kabel?
Heb er zelf drie en ben er eigenlijk heel tevreden over.
Nog geen problemen mee gehad.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ApC_IcE schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:22:
[...]

Blitzwolf,
Dit heb ik met de 2 Blitzwolf micro USB kabels gehad, ook allebei zwart. Gebruikt met de Blitzwolf dual USB lader.

Ik weet even niet helemaal waar ik dit moet plaatsen, maar de Orico USB Type-C kabel die tweaker dodge_911 onlangs gereviewd heeft (hier), waarover hij zeer positief was, is nu weer in een sale met 90% korting, samen met de kortere/langere varianten. Prijzen variëren tussen de €0,84 (50 cm) en €1,27 (3 meter).... :o Gaat via Orico zelf, dus een scam of fake lijkt het me ook niet.. >:)

Linkje
Thanks hiervoor, gelijk 7 stuks besteld voor m'n nieuwe HTC10 :D.
Trouwens, ik kon niet meer dan 1 stuk per kabel bestellen, per keer. Heb 2 losse bestellingen moeten doen van 3 en 4 verschillende kabels. Tweede order kon ik ook niet meer met iDeal betalen, optie was ineens grijs. Maar wellicht ligt dat aan wat anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 07-10-2016 09:15 ]

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:18

Linkje
Ik zou oppassen.
https://www.amazon.com/re...QL4Y2L/ref=cm_cr_rdp_perm

• Majesty
  • Niet online
Potverdorie, Dodge?! We willen een nieuwe test! :9 Haha.

• Luca
  • Laatst online: 04-11 18:58
Je bent een held! Super, dankjewel. Dat wordt een refund aanvragen.
Majesty schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Dat zou wel tof zijn inderdaad.. :P
Perkouw wijzigde deze reactie:
Perkouw wijzigde deze reactie 07-10-2016 08:31 (12%)
Reden: referall gesloopt
Er zat geen referall in de link. :'( Dat was de link via de mobiele app. Wilde het nog aanpassen, omdat ik het gevoel had dat iemand dat al zou denken, maar was op dat moment 'ff bezig. ;)

Nu kan ik het bericht ook niet aanpassen, want ik zie het liefst een streep door de tekst met uitleg dat ik toch niet zeker kan zeggen dat hij wel veilig is.

Wat meer on-topic: 2 dagen geleden was de Mantistek® GK2 verstuurd en hij kwam vandaag al aan. Was wel met priority verzonden, maar alsnog retesnel. :D

[ Voor 39% gewijzigd door Luca op 07-10-2016 11:31 ]

• Luther
  • Laatst online: 10-11 16:43
Hmm, ik denk ook eens een nieuwe oplaadkabel te kopen...
Maar daar is zijn die kabels dus beter niet voor te gebruiken?

Het gaat om mijn geval om een Nexus 6p.

• 418O2
  • Laatst online: 19:55
Luther schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:55:

https://plus.google.com/collection/s0Inv

• Majesty
  • Niet online
Luther schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:55:

Ik heb de hele boel geannuleerd in ieder geval.
En als ik dat bericht hierboven mij zie lijkt het nog lastiger dan gedacht om fatsoenlijke USB-C kabels te vinden die een beetje mooi geprijsd zijn.

• Luther
  • Laatst online: 10-11 16:43
Helaas!
Het was ook te mooi om waar te zijn :(

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Dat zijn kabels die bij de harddisk enclosure worden geleverd. Zijn dit dezelfde als de USB laadkabels of wil je het risico met Orico kabels niet lopen?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Majesty schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Ik heb nog geen USB-C kabels getest, dus een hertest lijkt me dan moeilijk?
Wel heb ik nu de hele lineup dan de eerder geteste Orico ook binnen, met evenwaardig goeie prestaties.
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

De normale USB-A -> micro-usb-b kabels zijn ook in de aanbieding. €0,90 tot €1,17. Jammer genoeg gaan die kabels wel maar tot 100cm.
Dit zijn afaik double-sided aan de USB-A male kant, hab er per vergissing zo ook 1 besteld bij volgens mij dezelfde seller, net als de eerder vermelde rest van de lengtelineup.

[ Voor 63% gewijzigd door dodge_911 op 07-10-2016 13:59 ]

• Majesty
  • Niet online
dodge_911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb nog geen USB-C kabels getest, dus een hertest lijkt me dan moeilijk?
Wel heb ik nu de hele lineup dan de eerder geteste Orico ook binnen, met evenwaardig goeie prestaties.
Ah, een verkeerde doorverwijzing van Danny G.
Die Orico micro-USB kabels heb ik ook gehad overigens, allemaal gesneuveld inmiddels.
Het is net of ik ze dagelijks door de keukenmachine haal dat ze allemaal zo snel kapot gaan, maar ben er juist voorzichtig mee, ze liggen alleen maar bij m'n bed vast in de oplader.
De witte Tronsmart set gaat nu nog het langst mee, die voelen ook stevig en stug aan.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Majesty schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Ah, een verkeerde doorverwijzing van Danny G.
Die Orico micro-USB kabels heb ik ook gehad overigens, allemaal gesneuveld inmiddels.
Het is net of ik ze dagelijks door de keukenmachine haal dat ze allemaal zo snel kapot gaan, maar ben er juist voorzichtig mee, ze liggen alleen maar bij m'n bed vast in de oplader.
De witte Tronsmart set gaat nu nog het langst mee, die voelen ook stevig en stug aan.
Ik snap het ook niet, ik hoor echt veel klachten over kapotte kabels, die ik gereviewed heb, maar heb die problemen dus zelf niet. Volgens mij slopen jullie die kabels in jullie slaap, ofzo :)

Pagina: 1 ... 140 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic