• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dodge_911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:54:
Dit zijn afaik double-sided aan de USB-A male kant, hab er per vergissing zo ook 1 besteld bij volgens mij dezelfde seller, net als de eerder vermelde rest van de lengtelineup.
Dat klopt. Ze hebben niet aan beide kanten double sided, netzoals die van Blitzwolf.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

Dat klopt. Ze hebben niet aan beide kanten double sided, netzoals die van Blitzwolf.
Daar ben ik dus nog steeds niet van overtuigd, die double-sided kabeltjes. Bij de BlitzWolf kabels was het bijv. erg afhankelijk van hoe je de kabel in de connector had zitten voor de beste doorvoer.
Maar het helpt idd wel tegen dit :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kYGTLjc.png

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• rens-br
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dodge_911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Daar ben ik dus nog steeds niet van overtuigd, die double-sided kabeltjes. Bij de BlitzWolf kabels was het bijv. erg afhankelijk van hoe je de kabel in de connector had zitten voor de beste doorvoer.
Jij bent de expert, maar hier 'werken' ze gewoon goed. Maar goed ik meet dan ook niks en ik ga af op de melding 'laden' of 'niet laden'. :P

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 14:13 ]

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 21:45
Er is een flashsale voor de Gamesir G3s: http://www.gearbest.com/video-game/pp_257790.html

Is voor mij een lange tijd geleden voor Gearbest, dus we zullen het zien hoe lang het gaat duren.

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:18
BigSurf schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Dat zijn kabels die bij de harddisk enclosure worden geleverd. Zijn dit dezelfde als de USB laadkabels of wil je het risico met Orico kabels niet lopen?
Geen idee of het precies de zelfde kabel gaat zijn, meer eigenlijk dat je moet oppassen welke usb c kabel je koopt, ook al is de fabrikant betrouwbaar.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een webcam van rond de 11 euro besteld bij DX. Deze is er door PostNL tussenuit gepikt. Wat is nu de handigste procedure? Papier invullen, invoice eraan nieten en dan komt het goed?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
pven schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:37:
Ik heb een webcam van rond de 11 euro besteld bij DX. Deze is er door PostNL tussenuit gepikt. Wat is nu de handigste procedure? Papier invullen, invoice eraan nieten en dan komt het goed?
Yep. Of, als er net als hier een e-mailadres bijstaat, kan je ook mailen.

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 08-10-2016 21:50 ]

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Ik heb Xiaomi Hybrids ontvangen maar de qr code wijst me naar een 502 bad gateway. Wil dit zeggen dat ze fake zijn of werken hun verify-servers gewoon niet ?

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Kwam bij tinydeal nog een goede aanbieding tegen, de Xiaomi Roidmi 2S voor 16 euro via de app.

Het is o.a. een soort bluetooth adapter voor oudere autoradio's die geen aux of andere aansluiting hebben.
Ding ziet er uit als een USB adapter voor in de sigarettenaansteker (en dat is het, ook)
Je kunt bluetooth streamen naar het ding dat vervolgens de muziek uitzendt op de FM band zodat je via je autoradio ernaar kunt luisteren.
De reviews zijn goed en de muziekkwaliteit schijnt ook prima te zijn.
Er is een ouder model Roidmi (zonder toevoeging) op de markt voor ongeveer een tientje en de nieuwere en betere Roidmi 2s die overal voor rond de 26 euro weggaat.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ASW1 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:53:
Kwam bij tinydeal nog een goede aanbieding tegen, de Xiaomi Roidmi 2S voor 16 euro via de app.

Het is o.a. een soort bluetooth adapter voor oudere autoradio's die geen aux of andere aansluiting hebben.
Ding ziet er uit als een USB adapter voor in de sigarettenaansteker (en dat is het, ook)
Je kunt bluetooth streamen naar het ding dat vervolgens de muziek uitzendt op de FM band zodat je via je autoradio ernaar kunt luisteren.
De reviews zijn goed en de muziekkwaliteit schijnt ook prima te zijn.
Er is een ouder model Roidmi (zonder toevoeging) op de markt voor ongeveer een tientje en de nieuwere en betere Roidmi 2s die overal voor rond de 26 euro weggaat.
Met als toevoeging dat de nieuwe versie 'n microfoontje heeft, dus je kunt er ook mee bellen! Let wel op dat je 'n goeie aansluiting hebt in de auto, anders maakt ie geen contact.

Werkt goed! Ik heb de eerste versie gehad en ook de 2e, alleen niet meer in gebruik. De eerste versie heb ik precies onder m'n antenne kunnen plaatsen waardoor je 'n nagenoeg storingsvrije "stream" hebt. Helaas moest versie 2 voor in de auto (antenne zit bij mij achterop 't dak), vanwege 't microfoontje en 't kunnen bellen. Waardoor er toch wat ruis op de lijn kwam.

Ik heb ook 'n Parrot en 'n aux-aansluiting in de auto, dus ik heb deze bij m'n vrouw in haar auto geplaatst.

Maar prima oplossing om toch je eigen muziek te spelen en evt. te kunnen bellen in de auto!

Verwijderd

mijn vriendin heeft 1 augustus wat besteld op aliexpress maar is nog steeds niet aangekomen en van de track&trace word ik niet echt wijzer : http://www.17track.net/en/track?nums=RK506336085C

stond in het chinees , is vertaald door google :

Nanjing bureau van de uitwisseling is wederzijds invoer gesloten (binnenlandse transit)
2016/09/14 09:14 Nanjing wisselkantoor, is geopend voor de invoer
2016/09/11 14:11 kantoor in Peking van de uitwisseling is wederzijds invoer (binnenlandse transit) gesloten
2016/09/11 12:13 kantoor in Peking van de uitwisseling is geopend voor de invoer
2016/09/07 05:31 Amsterdam, is geëxporteerd straight seal
2016/08/09 16:38 Shanghai, vertrek
2016/08/08 10:14 Shanghai Pudong vertrokken na de vlucht
2016/08/08 09:46 Shanghai Pudong aankomen
2016/08/07 15:49 Nanjing wisselkantoor, is geëxporteerd straight seal
2016/08/07 13:53 Nanjing wisselkantoor, is geopend voor de uitvoer
2016/08/06 18:54 Xuzhou Postkantoor brief reclamebureaus, links, naast [center] Xuzhou
2016/08/06 17:33 Xuzhou Postkantoor brief reclamebureaus, is het afdichten
2016/08/06 16:46 Xuzhou Postkantoor brief reclamebureaus, is acceptatie geweest

weet iemand wat ik nu het beste kan doen ?

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-11 01:49
Open dispute in de laatste 5 dagen van je byer protection...
En dan een Full refund vragen

[ Voor 20% gewijzigd door Von Henkel op 10-10-2016 10:48 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier hetzelfde, 9 september besteld via AliExpress en nog steeds niks. Lijkt ook weinig te gebeuren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Nummer: RS*CN
Status pakket: In Transport
Land van bestemming: Onbekend
Land van herkomst: China
2016-09-15 09:21 Guangzhou Terminal, arrival
2016-09-14 16:09 Exchange Bureau in Guangzhou, have been exported directly
2016-09-14 14:08 Exchange Bureau in Guangzhou, have been exported to open
2016-09-13 20:56 Post Office philatelic requesting direct mail advertising company in Zhongshan city, away, the next station "Zhongshan"
2016-09-13 20:25 Zhongshan City Post Office philatelic requesting direct mail advertising company, has
2016-09-13 16:54 Zhongshan City Post Office philatelic requesting direct mail advertising company, has received send

Verkoper geeft aan pas na 60 dagen een refund te doen als er niks ontvangen is.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
jelmervos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:38:

Nu neem ik aan dat jij al contact hebt gehad met de verkoper, right :) ?
Vorige maand had ik hetzelfde, even een berichtje gestuurd en binnen 24 uur reactie met het bericht dat hij het al opnieuw heeft verzonden met een nieuwe tracking erbij.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Steeldunes schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Nu neem ik aan dat jij al contact hebt gehad met de verkoper, right :) ?
Vorige maand had ik hetzelfde, even een berichtje gestuurd en binnen 24 uur reactie met het bericht dat hij het al opnieuw heeft verzonden met een nieuwe tracking erbij.
Nee, ik wacht nog steeds geduldig. Bestel nooit iets in China, dus heb geen idee wat ik doe.
Maar ik ga nu gelijk berichtje sturen, dank.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:32
Hier hetzelfde, 9 september besteld via AliExpress en nog steeds niks. Lijkt ook weinig te gebeuren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2016-09-13 20:56 Post Office philatelic requesting direct mail advertising company in Zhongshan city, away, the next station "Zhongshan"
2016-09-13 20:25 Zhongshan City Post Office philatelic requesting direct mail advertising company, has
2016-09-13 16:54 Zhongshan City Post Office philatelic requesting direct mail advertising company, has received send

Ik zou lekker wachten. Zelf ga ik uit van minimaal 4 weken tot maximaal 8 weken levertijd. Na 8 weken ga ik me pas zorgen maken :P

• ASW1
Eric_Cantona schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:33:
(Over de xiaomi roidmi)

Werkt goed! Ik heb de eerste versie gehad en ook de 2e, alleen niet meer in gebruik. De eerste versie heb ik precies onder m'n antenne kunnen plaatsen waardoor je 'n nagenoeg storingsvrije "stream" hebt. Helaas moest versie 2 voor in de auto (antenne zit bij mij achterop 't dak), vanwege 't microfoontje en 't kunnen bellen. Waardoor er toch wat ruis op de lijn kwam.

Maar prima oplossing om toch je eigen muziek te spelen en evt. te kunnen bellen in de auto!
Aangezien jij beide versies hebt gehad, kon je een verschil horen tussen de 1e versie en de 2S ?
Op papier ziet de 2S er veel beter uit met dual channel 32 bits (bluetooth 4.2) terwijl de eerste versie volgens mij zelfs mono is?

Het prijsverschil is aanzienlijk dus ik vraag me af of het de meerprijs waard is.
(Hoewel met die aanbieding van tinydeal nu het prijsverschil nauwelijks nog maar 6 euro ofzo is)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Frank!in schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Ik zou lekker wachten. Zelf ga ik uit van minimaal 4 weken tot maximaal 8 weken levertijd. Na 8 weken ga ik me pas zorgen maken :P
Ga ik doen. De verkoper antwoordt:
The package has already been sent out from China, as we know, some areas will not update the delivery information for us, please wait patiently.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
Speedfightserv schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:03:
[...]

Ik had hem voor een kennis besteld dus kan geen full review geven :)

Ik heb hem wel voor hem geinstalleerd dus kan er het volgende over roepen:

+ full touchscreen
+ volledig rond scherm (geen rand onderin)
+ stevige band
+ niet te groot
+verschillende klok skins
+ whatsapp berichten er op lezen en inkomende gesprekken opnemen of weigeren.
+ hartslag + stappenteller

- terug knop is eigenlijk een home knop
- nog niet veel klok skins beschikbaar
- je moet als je android hebt wel een nieuwere versie hebben (weet even niet meer welke)
- niet in het nederlands

Batterijduur is nog onbekend. Zal het even navragen.

Mijn conclusie is dat je voor dit geld echt een super leuke horloge hebt met veel functies.

edit:
Voor de mensen die denken, waar gaat dit over... : http://www.banggood.com/N...mart-Watch-p-1072123.html

Smartwatch voor iets meer dan 27 euro
Ik heb hem nu ook binnen dankzij jou ;-)
Maar hoe krijg je dan Whatapp berichten erop?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ASW1 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Aangezien jij beide versies hebt gehad, kon je een verschil horen tussen de 1e versie en de 2S ?
Op papier ziet de 2S er veel beter uit met dual channel 32 bits (bluetooth 4.2) terwijl de eerste versie volgens mij zelfs mono is?

Het prijsverschil is aanzienlijk dus ik vraag me af of het de meerprijs waard is.
(Hoewel met die aanbieding van tinydeal nu het prijsverschil nauwelijks nog maar 6 euro ofzo is)
Kan ik zo 123 niet zeggen. Ik heb met de eerste meer zitten kloten, tot ik erachter kwam dat ik achter in de auto ook 'n mogelijkheid had om dat ding te plaatsen.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-11 13:55
2 jaar geleden 2x bij DX besteld en beide keren een slechte ervaring met verzending, communicatie en after sales. 11 producten besteld, 5 waren troep en alle 5 minder positieve reviews zijn nooit goedgekeurd door DX!

Op 30-09 een chat geopend met Eud DX en mij werd verteld dat als ik een product gelijk bestel en betaal ik het tussen 07-10 en 12-10 kan verwachten. Dus heb ik het besteld.

Op 30-09 heb ik bij 4 verschillende shops op Aliexpress besteld.

3 van de 4 bestellingen bij Aliexpress zijn binnen. DX heeft mijn bestelling pas op 08-10 verzonden en mijn ticket van 06-10 is nog steeds niet beantwoord.

Je betaald voor extra service bij Eud DX, maar krijg je niet! Voorlopig het laatste keer dat ik bij DX bestel. Vaak duurder, slechter service en oneerlijke reviews.

GoT, You have to love it!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:37
wimpie007 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Qr code op de horloge scannen. Via die url kan je de apps downloaden. Daar stel je mee in welke apps hij notificaties van mag doorsturen

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• 418O2
  • Laatst online: 19:55
Lisadr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:18:
2 jaar geleden 2x bij DX besteld en beide keren een slechte ervaring met verzending, communicatie en after sales. 11 producten besteld, 5 waren troep en alle 5 minder positieve reviews zijn nooit goedgekeurd door DX!

Op 30-09 een chat geopend met Eud DX en mij werd verteld dat als ik een product gelijk bestel en betaal ik het tussen 07-10 en 12-10 kan verwachten. Dus heb ik het besteld.

Op 30-09 heb ik bij 4 verschillende shops op Aliexpress besteld.

3 van de 4 bestellingen bij Aliexpress zijn binnen. DX heeft mijn bestelling pas op 08-10 verzonden en mijn ticket van 06-10 is nog steeds niet beantwoord.

Je betaald voor extra service bij Eud DX, maar krijg je niet! Voorlopig het laatste keer dat ik bij DX bestel. Vaak duurder, slechter service en oneerlijke reviews.
Ik ken ook weinig echte chinashoppers die daar bestellen... Ballentent

• wimpie007
  • Laatst online: 07-11 18:37
Speedfightserv schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Qr code op de horloge scannen. Via die url kan je de apps downloaden. Daar stel je mee in welke apps hij notificaties van mag doorsturen
Ah thanks, dus zonder app werkt ie niet? Want ik vind dat die app wel heel veel permissies nodig heeft

• Speedfightserv
  • Laatst online: 19:37
wimpie007 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Ah thanks, dus zonder app werkt ie niet? Want ik vind dat die app wel heel veel permissies nodig heeft
Klopt. Hij heeft die permissies nodig om voor allerlei dingen notificaties te kunnen sturen. Ook voor inkomende oproepen, camera voor afstandbediening etc.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Vandaag twee maanden geleden een item besteld by gearbest, nog steeds niet binnen, nu hebben ze me de optie gegeven om me geld terug te geven, tegoed of object opnieuw verzenden. Ik heb het opnieuw laten verzenden door ze, prima service van GB. Ik bestel al dik 10 jaar uit China en verzend tijden worden alleen maar langer ipv korter, DX was vroeger trouwens een prima toko en kreeg er gewoon met geld terug, tegenwoordig is ali, GB, lightinthebox of banggood gewoon goedkoper en betrouwbaar. Goede oude tijd, toen had je nog sites als bombulk/bulkbuy of een van zijn vele iteraties. :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52

OB1

418O2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Ik ken ook weinig echte chinashoppers die daar bestellen... Ballentent
Ben ik de enige met goede ervaringen daar dan? XD
Heb de nodige (kleine) bestellingen geplaatst daar en iedere keer binnen 14 dagen binnen. 1 keer had ik een product wat niet werkte en toen kreeg ik snel een refund. Ik heb echter niet bij EU Dx besteld maar gwn dx.com .

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bij DX waren de meeste op vakantie tussen 1-10 en 7-10. Dus logisch dat je pakketje pas de 8ste is verzonden en dat je ticket nog niet beantwoord is.

Maar goed, dat van die vakantie was hier nog maar 10x voorbij gekomen :X

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20

Gotez

42

wimpie007 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem ook. je moet de app mediatek smartdevice installeren. Die kan de notificaties pushen.

Ik heb hem nu een tijdje gebruikt en wil eigenlijk wel over naar een 'echte'. Iemand die deze wil overnemen om te testen?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45
OB1 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Ben ik de enige met goede ervaringen daar dan? XD
Heb de nodige (kleine) bestellingen geplaatst daar en iedere keer binnen 14 dagen binnen. 1 keer had ik een product wat niet werkte en toen kreeg ik snel een refund. Ik heb echter niet bij EU Dx besteld maar gwn dx.com .
Nee hoor, ik ben jaren geleden begonnen met China Shoppen bij DX. Mijn duiklamp komt er o.a. vandaan.

iRacing Profiel

• Lisadr
Kenzi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 02:14:
[...]

Bij DX waren de meeste op vakantie tussen 1-10 en 7-10. Dus logisch dat je pakketje pas de 8ste is verzonden en dat je ticket nog niet beantwoord is.

Maar goed, dat van die vakantie was hier nog maar 10x voorbij gekomen :X
Niet logisch wanneer je een chat begint op de 30ste en een DX medewerker verteld je dat Eur.DX duurder is dan DX omdat ze het sneller versturen en je het tussen 07-10 en 12-10 kan verwachten. Ze hadden ook kunnen zeggen dat het i.v.m. feestdagen pas de de 8ste verstuurd gaat worden.

Bij Aliexpress is het wel gelukt zonder extra kosten.

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Ik zou je willen adviseren jouw blik op china shoppen wat bij te stellen om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.
Logica en China shoppen gaan zelden goed samen.

Ik snap dat je verwacht dat de klantenservice dit aan zou moeten geven, maar als zij dat zouden doen, lopen ze de kans dat je de bestelling niet meer plaatst, omdat je langer moet wachten en dat willen ze natuurlijk niet.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-10 20:26
Wat een ellende ...Eergister even naar PostNL gebeld om te vragen waarom mijn telefoon zo lang in het sorteercentrum ligt. Besteld op 20 sep. Krijg ik te horen dat de barcode niet gescand kon worden en dat hef pakketje al op 6-10 retour is gegaan naar China :( Ik heb meteen een bericht naar de reseller (via Aliexpress) gestuurd. Balen dit! Weet iemand hoe dit meestal wordt opgelost? Ik heb het liefst dat ze hem weer opsturen. Gisteren weer ff naar PostNL gebeld dn daar zeggen ze dat het wel tot 12! weken kan duren voordat mijn pakje weer bij de verzender is! Ik heb de seller (via Aliexpress) al gecontacteerd, maar tot nu toe snappen ze het probleem niet zo. Zij zien alleen op de tracker dat mijn pakketje op 3 oktober in het 'processing center' is afgeleverd. Dat is ook zo rot, de trackingcode werkt niet meer. Iemand enig idee wat ik kan doen? Is er hoop op mijn geld terug? €251 :(

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 10:19
Aventura schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:44:
Wat een ellende ...Eergister even naar PostNL gebeld om te vragen waarom mijn telefoon zo lang in het sorteercentrum ligt. Besteld op 20 sep. Krijg ik te horen dat de barcode niet gescand kon worden en dat hef pakketje al op 6-10 retour is gegaan naar China :( Ik heb meteen een bericht naar de reseller (via Aliexpress) gestuurd. Balen dit! Weet iemand hoe dit meestal wordt opgelost? Ik heb het liefst dat ze hem weer opsturen. Gisteren weer ff naar PostNL gebeld dn daar zeggen ze dat het wel tot 12! weken kan duren voordat mijn pakje weer bij de verzender is! Ik heb de seller (via Aliexpress) al gecontacteerd, maar tot nu toe snappen ze het probleem niet zo. Zij zien alleen op de tracker dat mijn pakketje op 3 oktober in het 'processing center' is afgeleverd. Dat is ook zo rot, de trackingcode werkt niet meer. Iemand enig idee wat ik kan doen? Is er hoop op mijn geld terug? €251 :(
Het pakketje is nooit bij jou aangekomen, dus volgens mij is het nog steeds zorg voor de verkoper (aliexpress)

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit momenteel met een zelfde soort situatie, voor wat kabels e.d. Pakketje heeft schijnbaar op het postkantoor gelegen zonder dat ik hiervan bericht heb gekregen en is retour afzender gegaan.

Via een dispute op Aliexpres krijg ik nu terug dat:
We found the package was returned to seller due to buyer's reason( Sat Sep 1719:48NLNot collected; return to sender).So you should bear the shipping fees and the return shipping fees,thank you.

En PostNL reageert, ach wat jammer, we zullen de bezorger beter instrueren.

Ik heb al gereageerd naar de Aliexpress dat ik de kosten voor verzending en retour niet ga accepteren aangezien dat een zaak is tussen hen en de logistieke partij, ik ben benieuwd wat hier uit komt.

• Aventura
timmert26 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Het pakketje is nooit bij jou aangekomen, dus volgens mij is het nog steeds zorg voor de verkoper (aliexpress)
Dank voor je reactie. Ali heeft nu gereageerd(dus niet de reseller) dat ze mijn klacht en voorstel (refund) 'valid' vinden. Ik snap de bijkomende communicatie niet helemaal, want er staat ook dat ik zou kunnen accepten, maar ik zie daar nog geen knop voor. Ik denk dat de reseller nu moet reageren. Dus ik wacht nog maar even af.

• pven
  • Niet online
Ik heb op 6 oktober een geschil geopend bij AliExpress ivm een defect artikel. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van ze. Is dat normaal? Of moet ik ze een reminder verzenden?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
pven schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:24:
Ik heb op 6 oktober een geschil geopend bij AliExpress ivm een defect artikel. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van ze. Is dat normaal? Of moet ik ze een reminder verzenden?
Heb je wel al aangegeven dat het pakket binnen is? Volgens mij geef je daar meteen mee aan dat het produkt ook in orde is.

• pven
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Heb je wel al aangegeven dat het pakket binnen is? Volgens mij geef je daar meteen mee aan dat het produkt ook in orde is.
Wat meer uitleg: ja, dat vinkje heb ik aangevinkt. Maar bij in gebruikname bleek dat wat plastic hoekjes wel erg snel breken. Dat aanvinken was niet handig?

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 23:03
pven schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Wat meer uitleg: ja, dat vinkje heb ik aangevinkt. Maar bij in gebruikname bleek dat wat plastic hoekjes wel erg snel breken. Dat aanvinken was niet handig?
Als de seller geen tegenreactie/aanbod doet, wordt een dispute automatisch in je voordeel/voorstel beslecht.

• pven
  • Niet online
TravockMD schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Als de seller geen tegenreactie/aanbod doet, wordt een dispute automatisch in je voordeel/voorstel beslecht.
Zit daar een termijn aan? Ik kan het niet vinden.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://xiaomi-mi.com/uploads/CatalogueImage/xiaomi-mi-band-2-black-01_14304_1464953726.jpg
MiBand 2 is cheap bij Geekbuying :
Chinese version $24,99
Official Global Version $26,99

Het verschil tussen de chinese en de global version :
Official Global Version of Xiaomi products is what Xiaomi especially made for overseas mi fans. It has the following differences:
1. Packages are with English introduction & CE Certified.
2. English & Chinese user manual.
3. More stable performance as its server based abroad.

[ Voor 36% gewijzigd door dodge_911 op 13-10-2016 13:29 ]

• Aventura
pven schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

bi mijn dispute staat een tijdlijn met ern uiterste datum waarop de reseller kan reageren. Mijn dispute is op 12 okt geopend en de reactietermijn is 18 oktober.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 10:19
pven schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Ik geloof dat ze iets van een week de tijd hebben om een reactie te geven.

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik heb iets op Banggood besteld dat DOA is. Ik heb hiervoor een bericht gepost met de vraag om een full refund. Daar heb ik een reactie op gekregen in mijn mail. Weet iemand hoe ik weer moet reageren? Ik zie nergens een berichtenoptie op Banggood. Gewoon de mail reply-en?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-11 12:04

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11 13:09

Hegeman

Weet van alles wat

*knip* Zoals ook in de topicwarning staat is aankoopadvies niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 13-10-2016 21:16 ]

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Bvapple schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:43:
Meer dan een week na verzending doet de tracking code het nog steeds niet. Ik ben weliswaar geen Heavy China shopper maar de tracked zendingen die ik al gehad heb zijn meestal zichtbaar na Max 5 dagen....

Deze is nu wel via EMS verzonden mar dat maakt denk ik niet uit.
Even voor de volledigheid. Pakket 28/09 besteld en vandaag 13/10 is het eerste teken van leven in de tracking zichtbaar _/-\o_

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20

Gotez

42

BlackMonkey schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:36:
[...]

Je krijgt er een harnas bij die je kan tweaken zodat ie in je auto past. Of met een beetje geluk heb je dezelfde stekker er al inzitten en druk je hem er zo in.
Ik had dus niet dezelfde stekker :) maar met wat soldeerwerk zo gefixed. Werkt prima. Alleen is bluetooth audio via de google music app wel een stuk zachter dan de radio.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/91/3E/fec0e832-8f88-4f1c-9658-7a0a072cf3b8.png
Hmmmmz, ZMI heeft nu de grotere broer van de 5000mAh QC2.0 powerbank uitgebracht.
Looks promising :)

[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 14-10-2016 09:54 ]

• Lisadr
dodge_911 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:53:
[afbeelding]
Hmmmmz, ZMI heeft nu de grotere broer van de 5000mAh QC2.0 powerbank uitgebracht.
Looks promising :)
4 mm dikker, 2 euro duurder, maar wel 2x zoveel capaciteit! 8)7

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Lisadr schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

4 mm dikker, 2 euro duurder, maar wel 2x zoveel capaciteit! 8)7
Jah.... Mooi hé, dat technologie-gedoe :)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54
pven schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:24:
Is de status van het geschil nog steeds actief/open (log hiervoor in bij AliExpress)?
Volgens mij is het zo dat als de verkoper niet reageert [binnen de gestelde termijn] het geschil automatisch in het voordeel van de koper wordt beslist en AliExpress dus automatisch het bedrag terugstort. En als de verkoper akkoord gaat met het verzoek tot een volledige refund dan is de transactie ontbonden en stort AliExpress het betaalde bedrag z.s.m. terug, maar wel tegen de dan geldende wisselkoers.

De verkoper moet dus iets doen [reageren op het voorstel tot terugbetaling], zij kan niet het geschil sluiten want dat kan alleen de koper doen.
Een geschill kost de verkoper reputatiepunten, vandaar dat veel kopers smeken om geen geschil te openen of als deze door de koper is geopend, smeken deze te sluiten.
Idem voor de beoordeling van de transactie, ze smeken om een 5 sterren beoordeling.

Bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaringen/ Verkopers zijn in mijn geval altijd akkoord gegaan tot terugbetaling c.q. herverzending.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 14-10-2016 13:18 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• pven
  • Niet online
ariekanari schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Is de status van het geschil nog steeds actief/open (log hiervoor in bij AliExpress)?
Volgens mij is het zo dat als de verkoper niet reageert [binnen de gestelde termijn] het geschil automatisch in het voordeel van de koper wordt beslist en AliExpress dus automatisch het bedrag terugstort. En als de verkoper akkoord gaat met het verzoek tot een volledige refund dan is de transactie ontbonden en stort AliExpress het betaalde bedrag z.s.m. terug, maar wel tegen de dan geldende wisselkoers.

De verkoper moet dus iets doen [reageren op het voorstel tot terugbetaling], zij kan niet het geschil sluiten want dat kan alleen de koper doen.
Een geschill kost de verkoper reputatiepunten, vandaar dat veel kopers smeken om geen geschil te openen of als deze door de koper is geopend, smeken deze te sluiten.
Idem voor de beoordeling van de transactie, ze smeken om een 5 sterren beoordeling.

Bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaringen/ Verkopers zijn in mijn geval altijd akkoord gegaan tot terugbetaling c.q. herverzending.
Dank voor je uitleg!

Oops, ik zag dat ik een bericht had gestuurd, ik had geen geschil geopend. :X

• Aventura
Aventura schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:44:
Inmiddels heeft de seller ook gereageerd. Ik krijg alles terug, fjoew. al met al een goede ervaring met de service dus.
dodge_911 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:26:
MiBand 2 is cheap bij Geekbuying :
Dan zit er maar $2.99 verschil op de Chinese versie want die heb ik vorige week bij Xiaomi in Beijing gekocht voor omgerekend $22 (149 RMB). Xiaomi zal het ook niet tegen kostprijs verkopen.

Geloof er alleen niet in dat de $2 extra voor de globale versie een stabieler is omdat de servers buiten China staan. CE teken is nog wel eens een issue bij de Duitse douane.

Tot nu toe wel blij met mijn MiBand 2, vooral de klokfunctie is erg prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 15-10-2016 09:45 ]

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
dodge_911 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Maar het helpt idd wel tegen dit :
[afbeelding]
Dodge, is er een reden waarom ik nergens meer de 2.4A kabels van Blitzwolf die jij hebt getest kan vinden? Ik zie bij Banggood bijvoorbeeld bij alle kabels van Blitzwolf 2.1A staan. Weet niet of dit uitmaakt, maar het valt me zo maar op.

Ohja, en wat is nu de echte store van Orico op Aliexpress? Deze, deze of deze? Ik zou zeggen de eerste op basis van feedbacknummers en leeftijd van shop. Of zijn het alemaal third-party resellers die op z'n Chinees doen alsof ze een officieel verkooppunt zijn?

Misschien is het handig als er een update van de FP komt met de resultaten van Dodge en links naar de officiële/best gewaardeerde verkooppunten per kabel. Ik zit me nu helemaal scheel te zoeken in dit topic naar een fatsoenlijke micro USB kabel en ben er nu nog niet uit of ik voor een Blitzwolf, Orico, Ugreen of Tronsmart kabel moet gaan. :S

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 15-10-2016 16:12 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Dodge, is er een reden waarom ik nergens meer de 2.4A kabels van Blitzwolf die jij hebt getest kan vinden? Ik zie bij Banggood bijvoorbeeld bij alle kabels van Blitzwolf 2.1A staan. Weet niet of dit uitmaakt, maar het valt me zo maar op.
Kabels door OEM / ODM fabrikanten gemaakt in opdracht van bijv. Tronsmart / Blitzwolf etc. Kan best dat verschillende partijen kabels door verschillende fabrikanten gemaakt worden en dus andere specs / kwaliteit hebben. Orico heeft zijn eigen fabriek, Tronsmart, Ugreen en Blitzwolf voor zover ik weet niet.

(zelf net wat orico spul binnen, besteld op JD.com, best grappig dat er geen woord Chinees op de doos / handleiding staat maar wel verkocht wordt op een Chinees platform :P )

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
[...]

Ohja, en wat is nu de echte store van Orico op Aliexpress? Deze, deze of deze? Ik zou zeggen de eerste op basis van feedbacknummers en leeftijd van shop. Of zijn het alemaal third-party resellers die op z'n Chinees doen alsof ze een officieel verkooppunt zijn?

Misschien is het handig als er een update van de FP komt met de resultaten van Dodge en links naar de officiële/best gewaardeerde verkooppunten per kabel. Ik zit me nu helemaal scheel te zoeken in dit topic naar een fatsoenlijke micro USB kabel en ben er nu nog niet uit of ik voor een Blitzwolf, Orico, Ugreen of Tronsmart kabel moet gaan. :S
Bedoel je deze? I will ask my guy at BlitzWolf :)
Er komt nog 'n post aan over Orico kabels, die ik bij deze seller vandaan heb. Da's volgens mij de originele. Dénk ik ;) Aan de andere kant zou je best wel eens gelijk kunnenhebben O-)

[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 15-10-2016 17:08 ]

• Tigerblood
dodge_911 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:57:
[...]

Bedoel je deze? I will ask my guy at BlitzWolf :)
Er komt nog 'n post aan over Orico kabels, die ik bij deze seller vandaan heb. Da's volgens mij de originele. Dénk ik ;) Aan de andere kant zou je best wel eens gelijk kunnenhebben O-)
Die bedoelde ik. Niet meer leverbaar, en die braided cables zijn allemaal 2.1A en hebben allemaal een stuk hogere voltage drop dan de Orico en UGreen kabels die je hebt getest.

Ik heb maar de hagelgeweer aanpak gedaan en het volgende gekocht:En dat alles voor 7 euri. Hopen dat daar maar iets tussen zit. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 15-10-2016 17:38 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Tigerblood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Die bedoelde ik. Niet meer leverbaar, en die braided cables zijn allemaal 2.1A en hebben allemaal een stuk hogere voltage drop dan de Orico en UGreen kabels die je hebt getest.

Ik heb maar de hagelgeweer aanpak gedaan en het volgende gekocht:En dat alles voor 7 euri. Hopen dat daar maar iets tussen zit. :+
Met die Orico's heb je imho geen bok geschoten... Heb er toevallig net een video over klaar :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:25

13art

Moderator Mobile
[...]

3A anders maar doen? Is wel micro usb c....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Gewone USB Type-C hoor... Heb 'm hier zelf ook liggen.

• Tigerblood
dodge_911 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

Met die Orico's heb je imho geen bok geschoten... Heb er toevallig net een video over klaar :)
[video]
Ik had voor m'n bestelling je andere video bekeken waarin je de Aukey, Orico en UGreen kabels test.
Daarin deed de UGreen het ook niet slecht toch?

Misschien is het interessant om ook eens een shoot out te doen met langere kabels van 2 à 3 meter van verschillende merken. Dat voltage verlies is over 1 meter bij de meeste kabels niet schokkend, maar ben best benieuwd hoe dat is met wat langere kabels.
Ik heb helaas exact 0,0 devices met een USB Type-C aansluiting. Maar bedankt voor je suggestie d:)b

Het is wel jammer dat het vinden van USB Type-C kabels weer een hele nieuwe uitdaging lijkt te worden, als je de reviews van Benson Leung leest. Er schijnt toch aardig wat mis te zijn met de gemiddelde Type-C kabel.

[ Voor 61% gewijzigd door Tigerblood op 15-10-2016 21:38 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Tigerblood schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:26:
Misschien is het interessant om ook eens een shoot out te doen met langere kabels van 2 à 3 meter van verschillende merken. Dat voltage verlies is over 1 meter bij de meeste kabels niet schokkend, maar ben best benieuwd hoe dat is met wat langere kabels.
Ik heb een hele hoop kabels van die lengte al getest, hoor... Stuk of 12 verschillende kabels van 180cm of meer als ik me niet vergis.

[ Voor 6% gewijzigd door dodge_911 op 15-10-2016 21:45 ]

• Tigerblood
dodge_911 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:44:
[...]

Ik heb een hele hoop kabels van die lengte al getest, hoor... Stuk of 12 verschillende kabels van 180cm of meer als ik me niet vergis.
Fair play. Ik zag dat UGreen een 3 meter variant had en dacht dat dat een abnormaal lange kabel is vergeleken met de meeste fabrikanten die meestal maar tot 1,8 a 2 meter gaan. Opzich wel handig als je bank een paar meter van een stopcontact verwijderd is.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

Ik heb iets besteld maar het is nooit aangekomen. Nu zegt de verkoper dat het volgens tracktrace al bezorgd is en hij gaf me een RG*********CN nummer. Volgens 17track.net is het "Delivered (6 days)", maar bij Destination (carrier) staat Thailand(Thailand Post). :? :? (maar er staat ook "web error".. maar waarom Thailand?)

Kan ik nog ergens anders tracken?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2016 11:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
W3ird_N3rd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:21:
Ik heb iets besteld maar het is nooit aangekomen. Nu zegt de verkoper dat het volgens tracktrace al bezorgd is en hij gaf me een RG*********CN nummer. Volgens 17track.net is het "Delivered (6 days)", maar bij Destination (carrier) staat Thailand(Thailand Post). :? :? (maar er staat ook "web error".. maar waarom Thailand?)

Kan ik nog ergens anders tracken?
Probeer eerst internationalparceltracking.com eens. Dat is van PostNL, dus als het in Nederland is (geweest) zou het daar te vinden moeten zijn. Anders misschien nog aftership.com.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

Ronald8 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

Probeer eerst internationalparceltracking.com eens. Dat is van PostNL, dus als het in Nederland is (geweest) zou het daar te vinden moeten zijn.
Parcel not found
Sorry, we were unable to find your parcel details. Please double-check the tracking number and try again or contact the sender of your parcel for more information.
Werkt misschien alleen met een 3S-code?
Anders misschien nog aftership.com.
Please try again later, we are awaiting tracking info from the carrier.
Morgen maar naar het postagentschap waar ze spullen meestal bezorgen.. Weet niet of ze dat leuk gaan vinden zonder 3S-code. :S

Het zit er toch dik in dat ze het kaartje zijn vergeten te bezorgen of het kaartje hier tussen een folder of krantje is zoekgeraakt.. Waarom kunnen ze ook niet gewoon een SMS of e-mail sturen als het pakket klaarligt. :/ Of het gewoon hier bezorgen, het weegt nog geen 100 gram denk ik. :/

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2016 12:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:11
W3ird_N3rd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:07:
[...]

[...]

Werkt misschien alleen met een 3S-code?

[...]

[...]

Morgen maar naar het postagentschap waar ze spullen meestal bezorgen.. Weet niet of ze dat leuk gaan vinden zonder 3S-code. :S

Het zit er toch dik in dat ze het kaartje zijn vergeten te bezorgen of het kaartje hier tussen een folder of krantje is zoekgeraakt.. Waarom kunnen ze ook niet gewoon een SMS of e-mail sturen als het pakket klaarligt. :/ Of het gewoon hier bezorgen, het weegt nog geen 100 gram denk ik. :/
Ik hoef nooit mijn 3S code te geven als ik een pakketje uit China ophaal bij het postkantoor. Zal waarschijnlijk dus geen probleem zijn. Neem wel legitimatie mee.

-

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

Dank voor je uitleg!

Oops, ik zag dat ik een bericht had gestuurd, ik had geen geschil geopend. :X
Ik moet het item terugsturen ... zucht ... waarom koop ik toch dingen in China. Gaat om iets van net geen 5 euro.

• ASW1
pven schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Ik moet het item terugsturen ... zucht ... waarom koop ik toch dingen in China. Gaat om iets van net geen 5 euro.
Ik schaam me een beetje het te zeggen, maar wanneer iets kapot is of anderszins totaal niet overeenkomt met wat ik besteld heb lieg ik keihard en zeg dat het niet is aangekomen.

Anders kom je in een eindeloze discussie terecht waarin je 100 keer gevraagd wordt foto's/ video's te uploaden wat dan nooit lukt want men beweert het niet te kunnen zien etcetera.
Dat soort discussies duren weken/maanden, en leiden meestal nergens toe, mede door het taalverschil praat je vaak compleet langs de verkoper heen.

Dus ik hou het simpel en zeg dat het niet aangekomen is.
Uiteraard kun je dat alleen heel af en toe doen wanneer je regelmatig dingen bestelt.

• pven
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

Ik schaam me een beetje het te zeggen, maar wanneer iets kapot is of anderszins totaal niet overeenkomt met wat ik besteld heb lieg ik keihard en zeg dat het niet is aangekomen.

Anders kom je in een eindeloze discussie terecht waarin je 100 keer gevraagd wordt foto's/ video's te uploaden wat dan nooit lukt want men beweert het niet te kunnen zien etcetera.
Dat soort discussies duren weken/maanden, en leiden meestal nergens, toe mede door het taalverschil praat je dan vaak compleet langs de verkoper heen.

Dus ik hou het simpel en zeg dat het niet aangekomen is.
Uiteraard kun je dat alleen heel af en toe doen wanneer je regelmatig dingen bestelt.
Tsja, ik had al aangegeven dat het binnen was. :P Lesson learned ...

Ik ga dit niet terugsturen, is kansloos.

• rg-mohwa
  • Laatst online: 10-11 13:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Hoort hier misschien neit helemaal maar bij gebrek aan beter weten waar dit te plaatsen doe ik het alsnog maar hier

Iemand ervaring met xiaomi XiaoFang ip camera
kreeg een mailtje van banggood maar kan deze niet op de Xiaomi site vinden

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:27
rg-mohwa schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:07:
Hoort hier misschien neit helemaal maar bij gebrek aan beter weten waar dit te plaatsen doe ik het alsnog maar hier

Deze is pas net (ongeveer een weekje) in de voor-verkoop, een soort van kickstarter achtige constructie binnen de Xiaomi store. In de Xiaomi Home app is deze wel terug te vinden (op moment van schrijven 3637% funded). Hij kost daar trouwens 99 RMB, ongeveer 13,4 € (In china, zonder shipping naar europa etc :+ ).

Dus hij is nog niet echt beschikbaar, en er is dus nog niemand in Nederland die er echt ervaring mee heeft. ;)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even een crosspost vanuit het PostNL verzend/ontvang topic, omdat het wel belangrijk is voor China shoppers..

Het verschil tussen
EU direct van DX.com
en
EU warehouse van Banggood.com

DX.com:
Q: Do you have warehouse in EU?
A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL to make faster delivery.
All orders are shipped from China, not Europe.
Banggood.com heeft een echt EU warehouse in UK.

Rest van info kun je in andere topic lezen... :P

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
rg-mohwa schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:07:

Grote kans dat er een regiolock op zit. Anders had ik er graag een aantal willen hebben. Ik vind ook de optie mooi dat je hem door kan lussen en er een extra camera bovenop kan zetten met een magneet om een grotere hoek te filmen.

[ Voor 9% gewijzigd door m3gA op 17-10-2016 15:13 ]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
pven schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Zeg je toch gewoon dat aangetekend terugsturen 7,5- oid kost en vraag of de verkoper de verzendkosten voor zijn rekening neemt. Misschien wil hij dan wel een (partial) refund geven.
Mijn ervaring is dat die chinezen meestal zeer welwillend zijn.

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

jobr schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:39:
[...]

Zeg je toch gewoon dat aangetekend terugsturen 7,5- oid kost en vraag of de verkoper de verzendkosten voor zijn rekening neemt. Misschien wil hij dan wel een (partial) refund geven.
Mijn ervaring is dat die chinezen meestal zeer welwillend zijn.
en (dreigen met) het schrijven van een negatieve review wil ook nog wel eens helpen. Daar zijn ze vaak allergisch voor, dan geven ze je liever een paar euro terug.

• Lisadr
WhatTheFuck schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:06:
[...]

en (dreigen met) het schrijven van een negatieve review wil ook nog wel eens helpen. Daar zijn ze vaak allergisch voor, dan geven ze je liever een paar euro terug.
Hangt er vanaf waar. Bij sommige sites, zoals DX, keuren ze allen positieve reviews goed en krijgen bezoekers negatieve reviews niet te zien.

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Lisadr schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Hangt er vanaf waar. Bij sommige sites, zoals DX, keuren ze allen positieve reviews goed en krijgen bezoekers negatieve reviews niet te zien.
We hebben het in dit geval toch over aliexpress dacht ik?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
Vandaag twee pakjes uit China: een windmolentje voor in de tuin en een hoesje voor m'n telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://imgapp.banggood.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/AE/67/9499ecce-a203-4125-b00a-e1f23cd6b939.jpg
Dat ding kost ongeveer vier euro, dus de verwachtingen waren laag. En terecht, een van de wielen is een eivorm, en de plastic buizen zijn een beetje krom of gebarsten. Geen grote problemen natuurlijk.

Het hoesje is een dun TPU hoesje van Nillkin. Hij is niet echt geschikt om te beschermen tegen vallen maar wel tegen krassen. Wat ik wel fijn vind is dat er een soort flapje voor de usb-poort zit waardoor daar geen stof in komt. Verder is het weinig bijzonders.

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11
Iemand al de IP cam voor €18 binnengekregen van destijds? Gaat om de ESCAM QF001 720P. Die van mij was verzonden op 20 september zonder tracking. Deze levertijden ben ik niet meer gewend :)

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:48

Mitchell

Ondertitel

Gisteren de Digoo BB-M1 van toen der tijd 17,95$ opgehaald bij me buren. Voor de prijs is het toch wel een erg leuk dingetje. Kan er met me Android telefoon er zowel van mijn LAN als ook via het internet bij.

Moet nog even uitvinden hoe precies de connectie op stand komt als ik niet in me LAN netwerk ben, zodat ik deze informatie kan toevoegen op de Windows client. Lokaal werkt deze prima, maar als ik switch naar een ander WiFi netwerk (en ik hem dus via het internet probeer te benaderen) krijg ik een leuke TCP error.

En natuurlijk even kijken of ik kan achterhalen hoeveel shit er naar China wordt gestuurd. Ik weet wel dat er een username/password combinatie nodig is om met de camera te kunnen verbinden, maar die heeft standaard alleen een username (admin).

Signature

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Voor het eerst de bestelling van Banggood na 7 weken nog niet ontvangen. Banggood reageert standaard en dus een claim ingediend bij Paypal.

Paypal heeft de claim toegewezen, maar geen terugbetaling van het bedrag.

Mailtje van Paypal vanmorgen:

"Na zorgvuldige overweging hebben we vastgesteld dat de verkoper in gebreke is. Helaas hebben we echter geen terugbetaling van de rekening van de verkoper kunnen incasseren.

Wij zullen ons uiterste best doen het bedrag van de verkoper terug te vorderen, ofschoon we niet kunnen garanderen dat u het bedrag krijgt terugbetaalt. Lees ons Koperbeschermingsbeleid in de Gebruikersovereenkomst voor meer informatie."

Na jarenlang bij Banggood te hebben gekocht, was dit dus de laatste maal. En wat een rare reactie van Paypal, "ik ben in het gelijkgesteld maar het geld is nog niet terug te vorderen". Hou hier rekening mee als je wat via Paypal in China bestelt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Probeer het na 8 weken na verzending (mailtje Shipment van banggood) nog eens bij Banggood. Banggood heeft goede service. Full refund (welk bedrag gaat het eigenlijk?) is bij mij altijd goedgekeurd. Begin deze week nog zelfs. Pakketje was in augustus op shipment gegaan.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Na bijna 6 weken is ie binnengekomen. Jammer dat de track&trace niet meer info heeft gegeven.

• kwelbast
Get!em schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:06:
Probeer het na 8 weken na verzending (mailtje Shipment van banggood) nog eens bij Banggood. Banggood heeft goede service. Full refund (welk bedrag gaat het eigenlijk?) is bij mij altijd goedgekeurd. Begin deze week nog zelfs. Pakketje was in augustus op shipment gegaan.
Het gaat maar om 18 euro maar ik ben een vrij ouderwetse consument, als ik iets bestel en betaal dan verwacht ik ook dat het geleverd wordt ;) Bij Banggood kreeg ik alleen maar vriendelijke maar nietszeggende antwoorden. Ik verwachtte ook via Paypal een refund maar ook niet automatisch. Banggood heeft na een jaar of 5 een trouwe klant verloren in ieder geval.

• kwelbast
- excuus, een dubbele post -

[ Voor 90% gewijzigd door kwelbast op 19-10-2016 10:19 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kwelbast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:18:
[...]

Het gaat maar om 18 euro maar ik ben een vrij ouderwetse consument, als ik iets bestel en betaal dan verwacht ik ook dat het geleverd wordt ;) Bij Banggood kreeg ik alleen maar vriendelijke maar nietszeggende antwoorden. Ik verwachtte ook via Paypal een refund maar ook niet automatisch.
Snap ik, ik ook.
Maar vraag bij Banggood na 8 weken (= 8x 5 werkdagen) gewoon nogmaals om full refund vanwege het niet ontvangen. Inclusief dat je bij postoffice bent geweest voor navraag.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kanibanani schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:30:
Iemand al de IP cam voor €18 binnengekregen van destijds? Gaat om de ESCAM QF001 720P. Die van mij was verzonden op 20 september zonder tracking. Deze levertijden ben ik niet meer gewend :)
Idem, niet gewend van Banggood. Die waren ook wel flink overbesteld. Wacht nog wel tot 6 weken.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36
Banggood vind ik juist een hele goede. Die doen vaak niet moeilijk. Ik heb 2 weken geleden een verkeerd telefoonhoesje gekregen en ze verstuurden zonder morren weer de juiste. Kwestie van foto opsturen naar de customer service met een mailtje erbij.

Die verkeerde mocht ik overigens gewoon houden en die heb ik dan ook weggegeven aan iemand die er wel wat aan heeft. Het was maar iets van 4 euro zoveel maar dan nog. Misschien dat ze bij hogere bedragen wel moeilijk doen.

Bij mij is altijd alles binnengekomen van Banggood en ik heb er in 2,5 jaar 28 keer iets besteld. Soms gaat het snel dan heb ik het in 2 weken en soms duurt het 4 weken maar het kwam altijd aan.

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Wat betreft het Banggood verhaal:

Ja, ik was ook altijd positief over de service.

Laats een telefoon besteld, maar die was niet meer in voorraad, of ik wil wachten?
Weekje of 4 gewacht, en toen wel om refund gevraagd, omdat ze geen levertijd aan konden geven.

Hebben ze dus wel het hoesje voor de telefoon opgestuurd, maar daar heb ik niets aan...
Of ik het niet via een plaatselijke website kan verkopen...

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kanibanani schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:30:
Vandaag binnengekregen... Nog niet verder mee geprutst.
kwelbast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:18:
Het gaat maar om 18 euro maar ik ben een vrij ouderwetse consument, als ik iets bestel en betaal dan verwacht ik ook dat het geleverd wordt ;) Bij Banggood kreeg ik alleen maar vriendelijke maar nietszeggende antwoorden. Ik verwachtte ook via Paypal een refund maar ook niet automatisch. Banggood heeft na een jaar of 5 een trouwe klant verloren in ieder geval.
Heb je al 'n keer je vraag gesteld bij de webcare van BangGood bij de buren? De supportdude daar is een geschikte kerel, die me al een paar keer uit de brand heeft geholpen bij kapotte of niet-geleverde items.

[ Voor 50% gewijzigd door dodge_911 op 19-10-2016 20:35 ]

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-11 23:25
In Juli bij DHgate een Goophone besteld van ongeveer 60 euro.
(een android phne in een jasje van een iphone)
In augustus op de tracking zag ik dat het bij de douane lag.
Enkele keren contact opgenomen met Bpost (belgische post) , daar wisten ze met te zeggen dat het nog bij de douane lag en dat ik moest afwachten.
Begin september een brief gekregen van de douane dat het om een namaak iPhone ging en dat deze ingehouden werd. Het toestel zou vernietigd worden stond in de brief, als ik er niet akkoord mee zou gaan dan..bla bla bla.
Een week geleden (13 oktober) , krijg ik opnieuw een brief van de douane waarin stond dat ik de gegevens van de verkoper moest invullen, ondertekenen dat ze het toestel mogen vernietigen, en een bedrag van 88 euro voor de kosten.
Dit was mijn ervaring met een bestelling bij DHgate;com

Mss had ik gewoon pech?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Azmodann schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:52:
Enkele keren contact opgenomen met Bpost (belgische post) , daar wisten ze met te zeggen dat het nog bij de douane lag en dat ik moest afwachten.
Begin september een brief gekregen van de douane dat het om een namaak iPhone ging en dat deze ingehouden werd. Het toestel zou vernietigd worden stond in de brief, als ik er niet akkoord mee zou gaan dan..bla bla bla.
Een week geleden (13 oktober) , krijg ik opnieuw een brief van de douane waarin stond dat ik de gegevens van de verkoper moest invullen, ondertekenen dat ze het toestel mogen vernietigen, en een bedrag van 88 euro voor de kosten.

Mss had ik gewoon pech?
Dat is gewoon het risico van namaak producten bestellen. Moet je gewoon niet doen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
Azmodann schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:52:

Mss had ik gewoon pech?
Geen pech, dat is gewoon de standaard voor als je namaak koopt.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:32
Nieuw product van Blitzwolf; 120 GB SSD for 55 dollar -10% met 12blitzw)

Referral uit link verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 21-10-2016 12:27 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Waarom zou je opslag uit China halen wanneer bekende merken zoals Kingston, Samsung etc gewoon goedkoper / vrijwel dezelfde prijs in Nederland zijn te halen.
Zeker onbekende / ODM schijven uit China weet je nooit wat er in zit, en hoe betrouwbaar het is.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:32
Kenzi schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:28:
[...]

Waarom zou je opslag uit China halen wanneer bekende merken zoals Kingston, Samsung etc gewoon goedkoper / vrijwel dezelfde prijs in Nederland zijn te halen.
Zeker onbekende / ODM schijven uit China weet je nooit wat er in zit, en hoe betrouwbaar het is.
Ik was ook niet van plan dit te halen, zag het voorbij komen op Facebook en vind het toch wel interessant hoe groot de diversiteit in assortiment van de grote namen (Blitzwolf, Xiaomi) tegenwoordig is.
Pagina: 1 ... 141 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic