Verwijderd

Ik kom langs dit topic ook al gaat het niet 100% over chinakopen.

Ik heb iets op Ebay gekocht, locatie bij het zoekertje stond op United Kingdom. Nu we bijna 2 weken verder zijn en ik nog steeds niks heb ontvangen (ook geen tracker), ben ik nog wat verder gaan zoeken. Ik heb ondertussen ontdekt dat het apparaat uit China komt. Niet uit UK.

Aangezien ik het nu veel te laat zal hebben (ik vertrek overmorgen op reis en had het daarvoor nodig). Ben ik nog redelijk weinig met het toestel.

Als het alsnog arriveert, geen probleem. Maar ik vrees nu dat ik importkosten ga moeten betalen. En dat ben ik uiteraard niet van plan (ik ging er vanuit dat uit de UK dit nooit het geval ging zijn). Stel nu dat ik weiger om deze importkosten te betalen en het pakketje retour gaat naar afzender, heb ik dan nog een been om op te staan? Buyer protection enzovoort via Paypal?

(hopelijk mag deze post in dit topic blijven, wil er geen nieuw voor openen).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:52:
Ik kom langs dit topic ook al gaat het niet 100% over chinakopen.

Ik heb iets op Ebay gekocht, locatie bij het zoekertje stond op United Kingdom. Nu we bijna 2 weken verder zijn en ik nog steeds niks heb ontvangen (ook geen tracker), ben ik nog wat verder gaan zoeken. Ik heb ondertussen ontdekt dat het apparaat uit China komt. Niet uit UK.

Aangezien ik het nu veel te laat zal hebben (ik vertrek overmorgen op reis en had het daarvoor nodig). Ben ik nog redelijk weinig met het toestel.

Als het alsnog arriveert, geen probleem. Maar ik vrees nu dat ik importkosten ga moeten betalen. En dat ben ik uiteraard niet van plan (ik ging er vanuit dat uit de UK dit nooit het geval ging zijn). Stel nu dat ik weiger om deze importkosten te betalen en het pakketje retour gaat naar afzender, heb ik dan nog een been om op te staan? Buyer protection enzovoort via Paypal?

(hopelijk mag deze post in dit topic blijven, wil er geen nieuw voor openen).
eBay heeft een service waarmee je b.v. iets uit de VS kan kopen en je geen importkosten hoeft te betalen, die handelen ze dan bij eBay/vervoersbedrijf al af. Dat wil zeggen: de importkosten staan op je paypal invoice en je hoeft niet aan de deur te betalen. Of jouw verkoper die service ook heeft gebruikt weet ik niet.

Anders zou ik contact met eBay zoeken, als de verkoper aangeeft vanuit de UK te verzenden maar het komt vervolgens uit China dan zullen ze daar wel wat mee doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 02-09-2016 16:06 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 15:42
Toch wel onder de indruk van de levertijd van Gearbest.

Donderdag 25 augustus Meizu EP-51 Bluetooth earphones besteld, vandaag op vrijdag 2 september al ontvangen!
8 dagen na bestelling en dat voor de free shipping.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 12:58
ivo001 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:01:

Donderdag 25 augustus Meizu EP-51 Bluetooth earphones besteld, vandaag op vrijdag 2 september al ontvangen!
Ik zou net een post maken over de goede levertijd van gearbest. 22 augustus een Kershaw 'homage' Sanrenmu besteld en 30 augustus binnen gekregen. Niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CML99j3.jpg

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 12:08
PjotrStroganov schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:23:
[...]

Ik zou net een post maken over de goede levertijd van gearbest. 22 augustus een Kershaw 'homage' Sanrenmu besteld en 30 augustus binnen gekregen. Niet verkeerd.
[afbeelding]
Welk type is dat dan? Ik heb ondertussen ook vier Sanrenmu's liggen, maar die van jou heb ik nog niet eerder gezien.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Banggood bestelling van 24 aug (USB C kabel van Blitzwolf) ook vandaag binnengekregen. Shipping gaat weer aardig rap :)

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 19:32
ksborg schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:58:
Banggood bestelling van 24 aug (USB C kabel van Blitzwolf) ook vandaag binnengekregen. Shipping gaat weer aardig rap :)
Ik had maandag een bericht gekregen dat mijn kabel (usb-kabel van blitzwolf) verzonden was (zondagavond besteld), kwam donderdag al binnen! Helaas was het een te korte kabel (1m ipv 2m) dus krijg ik een nieuwe kabel toegestuurd. Besteld via Aliexpress trouwens.

• PjotrStroganov
*knip* dat ziet er uit als namaak merkartikelen, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 100% gewijzigd door gambieter op 03-09-2016 16:42 ]

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:05:
[...]

eBay heeft een service waarmee je b.v. iets uit de VS kan kopen en je geen importkosten hoeft te betalen, die handelen ze dan bij eBay/vervoersbedrijf al af. Dat wil zeggen: de importkosten staan op je paypal invoice en je hoeft niet aan de deur te betalen. Of jouw verkoper die service ook heeft gebruikt weet ik niet.

Anders zou ik contact met eBay zoeken, als de verkoper aangeeft vanuit de UK te verzenden maar het komt vervolgens uit China dan zullen ze daar wel wat mee doen.
Klopt, Ebay heeft zo'n service, maar deze is hier niet gebruikt door het feit dat de verkoper niet zijn echte locatie bij het zoekertje heeft gezet.. Gewone standaard verzending, zo goedkoop mogelijk. Zonder tracker ook..

Verkoper heeft nu ondertussen geantwoord op mijn bericht dat ik nog wat moet wachten.. Hopelijk komen er geen invoerrechten meer bij want daar heb ik absoluut geen zin in..

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:53
Veel van deze goedkope producten worden niet teruggestuurd naar China.
Deze worden gewoon hier in opdracht vernietigd/gerecycled.
De kosten worden anders gewoon te hoog.
Op deze manier levert het zelfs nog wat op.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 12:51
ivo001 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:01:

Hier ook weer Gearbest, 1,5 week.
Mijn Banggood aangetekende zending van een paar weken geleden blijft sinds 24 augustus in Laos hangen.
Heb al via de chat gezegd dat indien ze met Laos blijven versturen dat ze veel klanten gaan verliezen. Ben blijkbaar niet de enigste die Laos post niet als zijn favorieten in zijn lijstje heeft staan.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 10:36

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb het gevoel dat de laatste tijd China spullen echt compleet random aankomen.
Zo heb ik recent een bestelling gehad dat hier na 3 (!) dagen hier al was. Da's even snel als DHL. Een andere bestelling was hier op 1 week. Maar heb ook 2 bestellingen (ali en ebay) waar ik nu al 5 weken op zit te wachten.
Nog een bestelling, is al 3 weken onderweg met Singapore Post (en hun tracking werkt voor geen meter).

Ook merk ik dat Banggood laatste tijd toch wat trager is. Vaak werkt de tracking nummer pas na een 5-tal dagen (vertrek uit Flytexpress), waardoor ze trager zijn dan een random ali-verkoper.
Gearbest is inderdaad best snel de laatste tijd, maar aftersales blijft nogal stom.

[ Voor 6% gewijzigd door Dima_2005 op 03-09-2016 17:41 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Dima_2005 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:41:
Ik heb het gevoel dat de laatste tijd China spullen echt compleet random aankomen.
Zo heb ik recent een bestelling gehad dat hier na 3 (!) dagen hier al was. Da's even snel als DHL. Een andere bestelling was hier op 1 week. Maar heb ook 2 bestellingen (ali en ebay) waar ik nu al 5 weken op zit te wachten.
Nog een bestelling, is al 3 weken onderweg met Singapore Post (en hun tracking werkt voor geen meter).

Ook merk ik dat Banggood laatste tijd toch wat trager is. Vaak werkt de tracking nummer pas na een 5-tal dagen (vertrek uit Flytexpress), waardoor ze trager zijn dan een random ali-verkoper.
Gearbest is inderdaad best snel de laatste tijd, maar aftersales blijft nogal stom.
Kwam toen ik inlogde op Gearbest weer al m'n tickets tegen. Er is geen aftersales. Ze zouden zogenaamd een pakket "reshipped" hebben, daarna nooit meer wat van ze gehoord :+.

Wel goed om te lezen dat ze het nu in ieder geval iets beter doen :).

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:03:
[...]

Klopt, Ebay heeft zo'n service, maar deze is hier niet gebruikt door het feit dat de verkoper niet zijn echte locatie bij het zoekertje heeft gezet.. Gewone standaard verzending, zo goedkoop mogelijk. Zonder tracker ook..
Even contact zoeken met eBay. Ik weet niet of ze je dan een refund geven of hoe het werkt, maar bewust liegen over je locatie (je klikt niet per ongeluk UK ipv. China aan) zal wel consequenties hebben.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11 15:48

Mitchell

Ondertitel

ivo001 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:48:
Zojuist een 64gb zwarte Mi5 besteld via Top-One met een glazen screenprotector en DHL shipping voor €324.
Ben benieuwd! Hopelijk snel binnen!

Had geen zin meer om te gaan wachten op de LeEco Le 2S Pro, en de Mi Note 2 lijkt me erg duur te gaan worden.
He wat toevallig, heb ook een Xiaomi Mi5 64GB gekocht en dit weekend binnen gekregen. De verkoper waar ik hem vandaan had was "Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd." op AliExpress en wat een geweldige verkoper was dat. Vroeg mij welke ROM ik op de telefoon wilde hebben, waarschuwde me dat de ROM die ik wilde geen Nederlands had, etc. Echt super goede customer service.

De telefoon zelf is heerlijk licht en werkt super snel. Enige nadeel is dat root niet standaard is en je ook niet meteen ROMs kunt gaan flashen. Dit komt omdat de bootloader gelocked is (en je dus geen recovery ROM erop kunt zetten). Heb nu een aanvraag gedaan bij Xiaomi om mijn bootloader te unlocken, maar ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat zo'n request verwerkt is (gebeurt handmatig).

Ik raad je trouwens wel aan om een hoesje om de telefoon te doen, gezien hij nogal wil glijden doordat alles van glas is. Ik heb zelf de Xiaomi Flipcover geselecteerd als extra tijdens het kopen van de telefoon. Dit hoesje maakt de telefoon amper dikker en voelt heel goed aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Mitchell op 05-09-2016 12:16 ]

Signature

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53
Ronald8 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:56:
[...]

Welk type is dat dan? Ik heb ondertussen ook vier Sanrenmu's liggen, maar die van jou heb ik nog niet eerder gezien.
ik heb deze ook (alleen dan antraciet)
is de 7056LUP-SK

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:36

TommyGun

Stik er maar in!

Soort van China... http://www.eglobalcentral.nl/

De laatste tijd kom ik steeds vaker deze website tegen (met name via Google Shopping) en de reviews zijn over het algemeen prima te noemen, geen nep of wat dan ook. Enige risico is natuurlijk garantie, maar als iets honderden euro's goedkoper is kun je dat risico in sommige gevallen wel nemen natuurlijk.

Heeft er iemand van hier wel 's gekocht bij deze site?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TommyGun schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:07:

De laatste tijd kom ik steeds vaker deze website tegen (met name via Google Shopping) en de reviews zijn over het algemeen prima te noemen, geen nep of wat dan ook. Enige risico is natuurlijk garantie, maar als iets honderden euro's goedkoper is kun je dat risico in sommige gevallen wel nemen natuurlijk.

Da's gewoon China, HK...
is al vaker hier voorbij gekomen. je kan gezeik krijgen met garantie bijv op de Canon toestellen. Canon NL houdt niet van grijze import.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kenzi schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:12:
[...]

Da's gewoon China, HK...
is al vaker hier voorbij gekomen. je kan gezeik krijgen met garantie bijv op de Canon toestellen. Canon NL houdt niet van grijze import.
Regel je de garantie toch 'gewoon' via eglobalcentral? :) Ook al duurt dat langer en betaal je waarschijnlijk wel wat om het terug te sturen.
*Voor camera’s en lenzen bieden wij 24 maanden garantie (met uitzondering van waterdichte camera’s)
Volgens mij is het niet (veel) langer bij de fabrikanten zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 05-09-2016 14:15 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TommyGun schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:14:
[...]

Regel je de garantie toch 'gewoon' via eglobalcentral? :) Ook al duurt dat langer en betaal je waarschijnlijk wel wat om het terug te sturen.

[...]

Volgens mij is het niet (veel) langer bij de fabrikanten zelf.
Dan mag je je toestel dus terug sturen naar HK :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kenzi schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:18:
[...]

Dan mag je je toestel dus terug sturen naar HK :P
Tja, de vraag is of je überhaupt aanspraak op garantie gaat maken; dan weet je niet. Maar dat terugsturen is toch niet zo'n probleem als je 300 euro bespaart hebt?

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:30
TommyGun schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:07:

http://www.onestop-digital.com is dan ook een mogelijkheid.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

3x raden waar die shop zit. Nathan Road, Hong Kong. Zelfde plek als Eglobal en nog tig anderen.

Je zit dus nog steeds met garantie, en evt import kosten (van buiten de EU dus kans op importkosten).
Als je dat risico wil nemen omdat de prijs goedkoper is, tjah.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:30
Kenzi schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:39:
[...]

3x raden waar die shop zit. Nathan Road, Hong Kong. Zelfde plek als Eglobal en nog tig anderen.

Je zit dus nog steeds met garantie, en evt import kosten (van buiten de EU dus kans op importkosten).
Als je dat risico wil nemen omdat de prijs goedkoper is, tjah.
Dat snap ik, ik vermeld ook geen voordeel t.o.v. garantie. Maar als je gaat shoppen bij eglobal is mijn mogelijkheid ook een optie. Overigens bied ontstop-digital BTW teruggaaf.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Luuk84 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:41:
[...]

Dat snap ik, ik vermeld ook geen voordeel t.o.v. garantie. Maar als je gaat shoppen bij eglobal is mijn mogelijkheid ook een optie. Overigens bied ontstop-digital BTW teruggaaf.
Probleem met dit soort sites is dat het totaal Nederlandstalig is, vaak ook een .nl domein heeft en er maar heel klein ergens te vinden is dat het uit China / HK komt.
Voor de onwetende consumenten die denkt leuk een goede deal te scoren en krijgt dan ineens een rekening van DHL / PostNL etc over invoerkosten. Gaat vervolgens helemaal over de zeik op tros radar / kassa etc. ;)

nu zullen de meeste hier in dit topic het wel weten maar toch :P

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Een goedenavond lieve medechinakopers :)

Ik zit met een vraag. Ik heb een tablet met dock besteld in china, hij komt met DHL. Werkelijke waarde van de tablet is 150$ en verzending is $4 dit is ook opgegeven als de waarde. Nu vraag ik mij af hoeveel ik kwijt ben aan de inklaring met de nieuwe regels ed. De calculator zegt 'n euro of 70,- maar ik kan het bijna niet geloven....

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Edit: het is dus niet zo (voor de verandering :9 ) dat ik de boel wil ontduiken, ik wil netjes betalen als dat moet maar ik ben geen fan van contanten.

[ Voor 15% gewijzigd door JustMitchie op 05-09-2016 18:58 . Reden: edit: ]

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:46
Just_Michel schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:56:

Ik zit met een vraag. Ik heb een tablet met dock besteld in china, hij komt met DHL. Werkelijke waarde van de tablet is 150$ en verzending is $4 dit is ook opgegeven als de waarde. Nu vraag ik mij af hoeveel ik kwijt ben aan de inklaring met de nieuwe regels ed. De calculator zegt 'n euro of 70,- maar ik kan het bijna niet geloven....
Ik heb onlangs een Xiaomi Redmi Note 3 Pro besteld. Waarde was destijds €175,-.
Ik moest er €50,90 euro voor bijbetalen.
Lijkt me dus dat die €70,- inderdaad niet klopt

Betreft contanten, je kunt ook zorgen dat je de 1e bezorgpoging mist, en dan laten bezorgen op een afhaalpunt, als dit al niet meteen gebeurd. Dan kun je gewoon per pin betalen

[ Voor 11% gewijzigd door GeertH op 05-09-2016 21:15 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:41

Quad

Doof

Just_Michel schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:56:

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Edit: het is dus niet zo (voor de verandering :9 ) dat ik de boel wil ontduiken, ik wil netjes betalen als dat moet maar ik ben geen fan van contanten.
Simpel, BTW over het bedrag in euro's rekenen (X *.21)+13,50 administratie kosten.

Calculator rekent wss douane heffing en dat hoef je niet te betalen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:15
Quad schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:31:
[...]

Simpel, BTW over het bedrag in euro's rekenen (X *.21)+13,50 administratie kosten.

Calculator rekent wss douane heffing en dat hoef je niet te betalen.
Zal ergens rond de 45 euro uit komen. Je kan DHL bellen en vragen of ze je een iDeal linkje per mail sturen, hoef je niet aan de deur te betalen :-)

• PjotrStroganov
Ronald8 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:56:
[...]

ikdedinges schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:59:
[...]

ik heb deze ook (alleen dan antraciet)
is de 7056LUP-SK
Ik zie dat mijn tweede post is weggemod. Ik kan inzien waarom.
Mijn model is de 7056 LUF-SF.

[ Voor 30% gewijzigd door PjotrStroganov op 05-09-2016 22:14 ]

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Rub147 schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:53:
[...]

Zal ergens rond de 45 euro uit komen. Je kan DHL bellen en vragen of ze je een iDeal linkje per mail sturen, hoef je niet aan de deur te betalen :-)
Ik kreeg een mailtje van DHL, ik kon het per iDeal nu al betalen met de tablet in China! Nu hoop ik later niets te hoeven betalen, maar geen idee of dat op gaat. Bedrag is netjes betaald aan de DHL en als hun systemen werken dan heb ik de tablet zonder gezeur op de donderdag gewoon.

Blijft een beetje een raar achterhoofd gevoel met dat chinabestellen als je iets van 100+ euros besteld...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kenzi schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:52:
[...]

Probleem met dit soort sites is dat het totaal Nederlandstalig is, vaak ook een .nl domein heeft en er maar heel klein ergens te vinden is dat het uit China / HK komt.
Voor de onwetende consumenten die denkt leuk een goede deal te scoren en krijgt dan ineens een rekening van DHL / PostNL etc over invoerkosten. Gaat vervolgens helemaal over de zeik op tros radar / kassa etc. ;)

nu zullen de meeste hier in dit topic het wel weten maar toch :P
Volgens mij niet waar, de prijzen bij EC zijn incl. VAT en invoerkosten.

Zie ook Webshop Eglobalcentral - ontwijkt BTW of invoerrechten?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TommyGun schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:11:
[...]

Nee, goed lezen. Er is een kans op invoerrechten etc. Alleen zegt eglobal dat ze die zullen terug betalen mocht het gebeuren.
Het komt van buiten de EU dus er is gewoon een kans dat de douane / belastingdienst centen wil zien. En die zal je toch eerst zelf moeten betalen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kenzi schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:16:
[...]

Nee, goed lezen. Er is een kans op invoerrechten etc. Alleen zegt eglobal dat ze die zullen terug betalen mocht het gebeuren.
Het komt van buiten de EU dus er is gewoon een kans dat de douane / belastingdienst centen wil zien. En die zal je toch eerst zelf moeten betalen.
Nou prima toch als je het dan terug krijgt

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 09:07
Ik heb net een brief van PostNL ontvangen ivm een zending van Banggood. Een camera die me 22,34 euro kost, en waarvan ze nu willen weten of het een Koopzending betreft (ja), een Geschenkzending (nee), of dat ik het niet wens aan te nemen (ligt aan wat er aan kosten bij kan komen).

Wat gaat het totale plaatje ongeveer worden als ik alle kosten voor lief neem? Kom ik dan op (meer dan) het dubbele of wat? Ik moet het aankoopbewijs meesturen, dus ik kan niet zeggen dat er een goedkoop prulletje in zit (al is 22,- wel goedkoop en is het echt geen kwaliteitsproduct :)).

Wat is wijsheid?

¯\_(ツ)_/¯

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 16:55
Tja, bon opsturen en betalen. Dat is het risico van China shoppen boven de 22 euro. Heb het laatst ook gehad met zo'n Lamzac. 28 euro kostte die en bijna 20 euro extra kosten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:41

Quad

Doof

M.v.Veelen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:29:
Ik heb net een brief van PostNL ontvangen ivm een zending van Banggood. Een camera die me 22,34 euro kost, en waarvan ze nu willen weten of het een Koopzending betreft (ja), een Geschenkzending (nee), of dat ik het niet wens aan te nemen (ligt aan wat er aan kosten bij kan komen).

Wat gaat het totale plaatje ongeveer worden als ik alle kosten voor lief neem? Kom ik dan op (meer dan) het dubbele of wat? Ik moet het aankoopbewijs meesturen, dus ik kan niet zeggen dat er een goedkoop prulletje in zit (al is 22,- wel goedkoop en is het echt geen kwaliteitsproduct :)).

Wat is wijsheid?
Kosten wat je af moet dragen: 13,50+22,34*.21. Do the math.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TommyGun schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:11:
[...]

Grappig dat dat topic meteen op slot is gegaan. Op eBay kan je wel eens dingen kopen waarbij eBay de inklaringskosten voor je regelt. Heb ik een keer gedaan en toen zat er ook een sticker van eBay op de doos.

Ik weet niet of er ondertussen ook al vervoerders zijn die dat misschien zelf kunnen. Als de vervoerder op beide continenten actief is moet het op zich mogelijk zijn voor de verkoper om bij het verzenden al de inklaringskosten te betalen.

Nu is frauderen hierbij wel schering en inslag. Bijna alles wat ik bestel is schijnbaar een gift (wat zijn ze gul!) of soms een commercial sample. Bij de omschrijving staat meestal iets wat een artistieke impressie van de werkelijkheid lijkt te zijn (100 ledjes werden bij mij omschreven als "RESISTANCES * 5") en de opgegeven waarde is vaak $2 ofzo.

Jammer voor M.v.Veelen, als Banggood $22 had opgegeven (of gewoon de echte waarde zoals die op hun site staat in dollars) en gewoon het vakje voor commerciële verkoop had ingekleurd had je 'm waarschijnlijk zo gekregen. Nu zal er wel $2 en "gift" opstaan en dat is voor een camera van €22 waarschijnlijk niet zo geloofwaardig.

Banggood zal zeker niet alsnog een factuur in USD kunnen sturen? Als je die dan volgens de gewone koers gaat omrekenen (koers binnen een webshop kan veel ongunstiger zijn) naar Euro kom je misschien net onder de €22. Je zou een linkje naar de productpagina met de prijs in USD kunnen sturen, maar ik denk dat ze echt een factuur willen zien.

Ik vind dit geen fraude, als de waarde in USD omgerekend met de normale koers zonder opslag op <€22 uitkomt is het product gewoon <€22 waard. Als je dan door een mogelijk ongunstige wisselkoers (denk aan de paypal-wisselkoers) 34 cent meer moest betalen, sja.. Alle Chinezen willen dollars, als je in Euro's koopt maken ze daar zelf weer dollars van. Is dus vrijwel nooit voordeliger. Maar het is een wijze les voor de volgende keer: zorg dat de waarde van je bestelling gewoon duidelijk onder de €22 blijft als je geen inklaringskosten wil betalen.
Quad schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:57:
[...]

Kosten wat je af moet dragen: 13,50+22,34*.21. Do the math.
http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

€13 staat daar, maar misschien is de prijs ondertussen verhoogd.

Opvallend:
Over welke waarde wordt de BTW bij invoer (omzetbelasting) berekend?
BTW bij invoer wordt berekend over de waarde van de goederen (incl. de daarop drukkende transport- of portokosten) en de douanerechten (invoerrechten) en eventueel andere bij invoer van toepassing zijnde heffingen.
BTW betalen over douanerechten? Klinkt als belasting betalen over belasting.

Dit is dan weer een geruststelling, PostNL denkt met ons mee:
"Hoe kan ik voorkomen dat mijn zending vertraagt en dat de door mij ingevoerde goederen correct worden ingeklaard door PostNL?" Belastingfraude voor dummies. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 07-09-2016 02:04 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:En het is dan niet de bedoeling om die Eglobalcentral discussie dan hier te gaan doen, of andere vergelijkbare tips. Verdere posts hierover gaan gewoon foetsie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gambieter schreef op woensdag 07 september 2016 @ 01:00:
[modbreak]
En het is dan niet de bedoeling om die Eglobalcentral discussie dan hier te gaan doen, of andere vergelijkbare tips. Verdere posts hierover gaan gewoon foetsie.[/]
Ik heb gambieter hierover bevraagd in een DM. Zolang we niet weten hoe eglobalcentral dat flikt met "geen invoerrechten" mag het niet besproken worden. Het zou dus helpen als iemand die er eens wat gekocht heeft daar informatie over kan geven. Echter niet in dit topic.

Dus als iemand die er daadwerkelijk iets heeft gekocht op de doos wil kijken uit welk land het komt (het kan b.v. dat ze de inklaringskosten afhandelen via een Europees distributiecentrum of derde partij) en wat voor declaratie er op het pakket staat (waarde, omschrijving, gift of commercial etc, foto van het verzendlabel is ook welkom), wat de werkelijke waarde is en die info dan doorgeeft (per DM) aan gambieter, een andere mod of eventueel aan mij (geef ik het wel aan gambieter) dan kan de crew bepalen of deze shop wel of niet door de beugel kan.

Geen verdere discussie in dit topic dus, maar als je informatie hebt graag een DM sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 07-09-2016 01:51 ]

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 17:02

vanDaal

-ismeereentje

Heeft er iemand ervaring met TinyDeal en refunden van transacties? Ik heb eind juli een koop gedaan met mijn credit card. Artikel was niet op voorraad, dus TinyDeal stelde voor om het geld terug te storten. Echter, tot op heden heb het geld nog niet teruggezien. Navraag bij TinyDeal leert dat zij begin augustus de refund hebben gedaan die vervolgens via Braintree en de credit card maatschappij moet worden verwerkt. Maar hoe kan zoiets duren?

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 14:13
En gisteren is ie dan op de deurmat geploft. Eindelijk is mijn Xiaomi 16000mAh powerbank er. Wat een beest van een powerbank. Ook mijn lof voor Banggood vanwege de goede service en het meteen refunden van geld. Verder heb ik aan jullie met alle uitleg en support veel gehad! Het is gewoon geduld hebben en afwachten. Heeft iemand van jullie ervaring met de USB-C kabels van Blitzwolf? Zijn deze veilig en voldoen ze aan de USB-C standaard? De kwaliteit en afwerking lijkt mij namelijk erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door daanb14 op 07-09-2016 17:52 ]

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
daanb14 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:52:
En gisteren is ie dan op de deurmat geploft. Eindelijk is mijn Xiaomi 16000mAh powerbank er. Wat een beest van een powerbank. Ook mijn lof voor Banggood vanwege de goede service en het meteen refunden van geld. Verder heb ik aan jullie met alle uitleg en support veel gehad! Het is gewoon geduld hebben en afwachten. Heeft iemand van jullie ervaring met de USB-C kabels van Blitzwolf? Zijn deze veilig en voldoen ze aan de USB-C standaard? De kwaliteit en afwerking lijkt mij namelijk erg goed.
Heb geen usb c kabel van blitzwolf maar wel 5 normale usb kabels en ik heb er geen probleem mee, blitzwolf kennende dat ze degelijke producten maken verwacht ik niet dat ze onveilig zijn :D

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 09:07
Pamelala schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:40:
Tja, bon opsturen en betalen. Dat is het risico van China shoppen boven de 22 euro. Heb het laatst ook gehad met zo'n Lamzac. 28 euro kostte die en bijna 20 euro extra kosten.
Heb ik inderdaad maar gedaan. 22,34 euro, het is niet anders. Over de 22,- is over de 22,- Volgende keer hou ik er rekening mee :)

¯\_(ツ)_/¯

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:46
Vandaag lag er tot mijn verbazing een pakket uit Vanuatu op de deurmat, ik had geen flauw idee wat dat kon zijn. Blijken het dus de Xiaomi oortjes te zijn die ik een tijdje geleden had besteld bij Banggood, wel snel bezorgd in ruim 2 weken overigens.

Waarom zouden ze die pakketjes versturen via een klein eiland in de Grote Oceaan, dat is toch helemaal niet logisch als de fabriek in China zit? :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
Pajaras schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:00:
Vandaag lag er tot mijn verbazing een pakket uit Vanuatu op de deurmat, ik had geen flauw idee wat dat kon zijn. Blijken het dus de Xiaomi oortjes te zijn die ik een tijdje geleden had besteld bij Banggood, wel snel bezorgd in ruim 2 weken overigens.

Waarom zouden ze die pakketjes versturen via een klein eiland in de Grote Oceaan, dat is toch helemaal niet logisch als de fabriek in China zit? :)
Komt het daar vandaan of is dat het afzendadres?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:46
NiGeLaToR schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:49:
[...]

Komt het daar vandaan of is dat het afzendadres?
Het is verstuurd met Vanuatu Post met een retouradres en tracking code, en volgens de douaneverklaring is het ook echt geëxporteerd uit Vanuatu.

• NiGeLaToR
Pajaras schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:53:
[...]

Het is verstuurd met Vanuatu Post met een retouradres en tracking code, en volgens de douaneverklaring is het ook echt geëxporteerd uit Vanuatu.
Das op zichzelf wel grappig - doch opmerkelijk.

Zie wel steeds vaker pakketjes met bijv een NL afzend / retouradres.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Nou, bij deze kunnen we Orico ook tot de merken met goed presterende micro-usb kabeltjes rekenen...
Best presterende kabel van rond de meter die ik tot nu toe getest heb, en dat voor zo 'n dun kabeltje...
En ik dacht dat men hier ook naar 'n test van 'n Ugreen had gevraagd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 07-09-2016 22:29 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 12:57
Ik heb nog een paar Xiaomi Hybrids besteld. De vorige waren hier in 10 dagen, mar het tweede paar laat ondertussen al 20 dagen op zich wachten... Hopelijk zijn ze onderweg niet verloren geraakt.

Heb ze trouwens bij Banggood besteld.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:40
Earson ER 160 nu voor €17,60 bij banggood. Prima prijs!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 13:26
Nivali schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:03:
Earson ER 160 nu voor €17,60 bij banggood. Prima prijs!
Ik zie € 30 als ik op de link klik ?

• Nivali
NoReseth schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:39:
[...]

Ik zie € 30 als ik op de link klik ?
Ugh, je hebt gelijk. Nu staat erbij mij ook 30.
Zal wel eens prijs fout geweest zijn, was namelijk een korting van 50%.

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Nivali schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:40:
[...]

Ugh, je hebt gelijk. Nu staat erbij mij ook 30.
Zal wel eens prijs fout geweest zijn, was namelijk een korting van 50%.
Het was waarschijnlijk een snap deal, die duren maar 1 uur!
Vanavond om 18:00 uur komt hij als het goed is weer voor € 15.36

• FunFair
  • Laatst online: 10-11 19:23
Gisteren een zaklampje gekocht bij banggood voor $27 met $2 korting. Staat hij vandaag in de flashdeal, $5 goedkoper..

hij was al bijna verzonden, kon niet meer automatisch annuleren, dus vanochtend vroeg met de chat contact gehad. 5 minuten later geregeld dat de order wordt geannuleerd en binnen 48 uur wordt gerefund. Ondertussen dezelfde zaklamp voor 19,99 gekocht.

Lekker moeite doen voor die paar euro.

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

FunFair schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:30:
Gisteren een zaklampje gekocht bij banggood voor $27 met $2 korting. Staat hij vandaag in de flashdeal, $5 goedkoper..

hij was al bijna verzonden, kon niet meer automatisch annuleren, dus vanochtend vroeg met de chat contact gehad. 5 minuten later geregeld dat de order wordt geannuleerd en binnen 48 uur wordt gerefund. Ondertussen dezelfde zaklamp voor 19,99 gekocht.

Lekker moeite doen voor die paar euro.
Het is wel heel erg Nederlands. :P

Signature

• Nivali
Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:41:
[...]

Het is wel heel erg Nederlands. :P
Nouja, nu vermijd je de douane kosten waar je anders kans op zou hebben. Zou toch zonde zijn.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Met $25 zou je nog net boven de 22 euro komen. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 08-09-2016 09:44 ]

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Nivali schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:42:
[...]

Nouja, nu vermijd je de douane kosten waar je anders kans op zou hebben. Zou toch zonde zijn.
Ah ja, dat is inderdaad waar. Dat is zeker wel de moeite waard, anders had je iets van 18 euro mogen bijbetalen.
dutchgio schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:43:
Met $25 zou je nog net onder de 23 euro komen. >:)
Als de koers een beetje meewerkt wel, maar goed, dat is geen garantie. Heb ook het gevoel dat de douane een hogere koers gebruikt, maar goed, bewijs dat maar eens.

[ Voor 33% gewijzigd door Mitchell op 08-09-2016 09:44 ]

Signature

• Nivali
dutchgio schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:43:
Met $25 zou je nog net boven de 22 euro komen. >:)
Dat is nog een eurotje te veel. ;)

Ninja edit :(

[ Voor 4% gewijzigd door Nivali op 08-09-2016 09:46 ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Vergeet vandaag en morgen bij orders op BangGood niet deze coupons te gebruiken :
  • 10annv12% voor 12% korting op te veel productcategoriën om op te noemen. (1 keer per klant bruikbaar)
  • 10annv10% voor 10% korting op toys & hobbies producten. (1 keer per klant bruikbaar)
En blijkbaar zou 10annv11 of 10annv11% ook nog wat moeten doen op alles buiten smartphone- en tabletspul.

[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 08-09-2016 10:00 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 19:32
dodge_911 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:57:
Vergeet vandaag en morgen bij orders op BangGood niet deze coupons te gebruiken :
  • 10annv12% voor 12% korting op te veel productcategoriën om op te noemen. (1 keer per klant bruikbaar)
  • 10annv10% voor 10% korting op toys & hobbies producten. (1 keer per klant bruikbaar)
En dan heb je ook nog de code 10annv7% voor een aantal categorieën.

• ralph075
  • Niet online
diederick89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:22:
[...]

Dank voor de tip, vanavond even in de gaten houden. Voor €15 is deze zeker de moeite.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik word echt helemaal gestoord van die Banggood website. Geen idee of er goede aanbiedingen bijzitten, ze zeggen maar wat over de originele prijzen (ok, dat is altijd zo).

Daarnaast zijn er heel veel uitzonderingen met die kortingsbonnen en zijn veel producten die in nieuwsbrief of banner op de website staan, gewoon niet in het assortiment. Heel irritant.

Iemand echt iets leuks gezien?

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:43:
[...]

Als de koers een beetje meewerkt wel, maar goed, dat is geen garantie. Heb ook het gevoel dat de douane een hogere koers gebruikt, maar goed, bewijs dat maar eens.
Hoef je niet te bewijzen, ze zetten de koersten netjes op hun site:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/wisselkoersen/

Koersen zijn een maand geldig (en kunnen dus voordeel of nadeel opleveren, afhankelijk van wat de dollar doet) en worden altijd de laatst dag van de maand bekend gemaakt voor de daarop volgende maand.

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Eppo © schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:56:
[...]
Hoef je niet te bewijzen, ze zetten de koersten netjes op hun site:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/wisselkoersen/

Koersen zijn een maand geldig (en kunnen dus voordeel of nadeel opleveren, afhankelijk van wat de dollar doet) en worden altijd de laatst dag van de maand bekend gemaakt voor de daarop volgende maand.
Dat wist ik niet, hartelijk bedankt!

Signature

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-11 21:19
Zo, een nieuwe powerbank van 20000 Mah besteld voor mijn komende reis: http://www.banggood.com/O...Power-Bank-p-1011289.html

Zat al een tijdje te azen op een prijsverlaging :+

• Nivali
[...]

Jammer, na paypal betaling een foutmelding.

code:
1
2
PP_ERR_[10444] Transaction refused because of an invalid argument. See additional error messages for details. 
The transaction currency specified must be the same as previously specified.

Edit:

Bij mijn orders kon ik de bestelling opnieuw betalen, nu wel gelukt! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Nivali op 08-09-2016 18:05 ]

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 14:13
*knip* dat hoort hier dus niet thuis.

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 08-09-2016 18:42 ]

• ralph075
  • Niet online
[...]

Helaas, niet gezien (of gemist)

Edit:
Nivali schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:02:
[...]

Jammer, na paypal betaling een foutmelding.

code:
1
2
PP_ERR_[10444] Transaction refused because of an invalid argument. See additional error messages for details. 
The transaction currency specified must be the same as previously specified.

Edit:

Bij mijn orders kon ik de bestelling opnieuw betalen, nu wel gelukt! :D
Gemist dus... Helaas -O-

[ Voor 46% gewijzigd door ralph075 op 08-09-2016 19:04 ]

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
Vandaag via Gearbest een Beelink GT1 ontvangen, had het met flashsale 51€ betaald, wat een prachttoestel, stevig en van premium componenten gemaakt. Ben heel blij met de aankoop, op 27 augustus besteld en via postNL verstuurd. Wel zeer spijtig dat ze de verzendopties hebben veranderd, ik deed vroeger altijd 0.17€ bij om met postNL te laten versturen maar tegenwoordig lukt dit niet zomaar met kleine bedragen. Ondertussen de orderteller op 120 waarvan toch minimaal 10% rommel.

• ralph075
  • Niet online
ralph075 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:57:
[...]

Helaas, niet gezien (of gemist)

Edit:

[...]

Gemist dus... Helaas -O-
Alsnog gelukt *O*
Na een page reload sprong ie spontaan op de helft van de prijs

• diederick89
ralph075 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:47:
[...]

Alsnog gelukt *O*
Na een page reload sprong ie spontaan op de helft van de prijs
Was zelf ook helemaal de snapdeal vergeten voor de Earson ER 160.
Gelukkig staat hij er nu nog met 50% korting op.

Wil ook nog wat 6 stuks MI light lampen en 1x MI light wifi controller bestellen.
Ik kom op een totaal van 73,- incl. verzendkosten, iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik
extra kosten krijg (doane e.d.) en om hoeveel dat gaat?

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
diederick89 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:53:
[...]
, iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik
Lees de topicstart, hoofdstuk DouaneInfo.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Majesty
  • Niet online
[...]

Was zelf ook helemaal de snapdeal vergeten voor de Earson ER 160.
Gelukkig staat hij er nu nog met 50% korting op.

Wil ook nog wat 6 stuks MI light lampen en 1x MI light wifi controller bestellen.
Ik kom op een totaal van 73,- incl. verzendkosten, iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik
Wil je de kans in procenten, een breuk of wellicht in '1 op de ..'?
Niemand kan jou die kans geven. Lees de topicstart eens door zou ik zeggen en je hebt antwoord op beide vragen.

Ik merk wel dat prijzen in het overzicht (bijvoorbeeld wanneer je zoekt naar 'Xiaomi') niet altijd kloppen met wanneer je op het product klikt, vaak is het dan ineens nog goedkoper. De 20.000 Xiaomi powerbank zag ik bijvoorbeeld staan voor 26,77 in het overzicht en als ik 'm aanklik 23,44, iets om in de gaten te houden :).

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Wellicht een tip:
Gewoon niet alles in één keer bestellen...
Soms wil ik idd meer dan zoveel stuks van een bepaald onderdeel, waardoor de totaalprijs >22 euro wordt. Ik wil het risico niet lopen (naar verhouding zijn de BTW + inklaringskosten erg hoog t.o.v. het bestelbedrag).
Dan spreid ik het over meerdere bestellingen. Wel wachten totdat een zending verstuurd is, want anders stoppen ze alsnog alles in één verpakking...

Mooie Plaatjes   

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
[quote]ehtweak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:12:
[...]

Wellicht een tip:
/quote]
of mazzel hebben: had onlangs twee items bij dezelfde shop die samen boven het grensbedrag uit zouden komen. Toen toch maar de bestelling niet doorgezet. Krijg ik bij het verlaten van het bestelscherm het aanbod om met 3 euro korting alsnog te bestellen. Kom ik net onder de 22 euro uit :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 16:46
Ik ben klaar voor de Yuneec Typhoon H snap-up, begint over 3 kwartier bij banggood :)

• Majesty
  • Niet online
Hier nog een compleet overzicht van de bestaande kortingscodes, vond 'm op spydeals:
12% Korting Mobiel & Gadgets: kortingscode "10annv12%"
10% Korting RC & Speelgoed: kortingscode "10annv10%"
15% Korting Home&Outdoor: kortingscode "10annv15%"
15% Korting Fashion: kortingscode "10annv15%"
7% Korting Mobiel & PC: kortingscode "10annv7%"
15% Korting Health&Beauty: kortingscode "10annv15%"
16% Korting Alles vanaf het EU warenhuis: kortingscode"10aveusa"

• diederick89
ehtweak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:12:
[...]

Wellicht een tip:
Soms wil ik idd meer dan zoveel stuks van een bepaald onderdeel, waardoor de totaalprijs >22 euro wordt. Ik wil het risico niet lopen (naar verhouding is de BTW + inklaringskosten erg hoog t.o.v. het bestelbedrag).
Dan spreid ik het over meerdere bestellingen. Wel wachten totdat een zending verstuurd is, want anders stoppen ze alsnog alles in één verpakking...
Bedankt voor de tip, daar zat ik inderdaad al aan te denken en ga ik nu ook doen!
Majesty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:16:
Hier nog een compleet overzicht van de bestaande kortingscodes, vond 'm op spydeals:
12% Korting Mobiel & Gadgets: kortingscode "10annv12%"
10% Korting RC & Speelgoed: kortingscode "10annv10%"
15% Korting Home&Outdoor: kortingscode "10annv15%"
15% Korting Fashion: kortingscode "10annv15%"
7% Korting Mobiel & PC: kortingscode "10annv7%"
15% Korting Health&Beauty: kortingscode "10annv15%"
16% Korting Alles vanaf het EU warenhuis: kortingscode"10aveusa"
Let op, deze werken niet bij PROMO of VIP artikelen/prijzen!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 20:02
Majesty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:01:
[...]

Ik merk wel dat prijzen in het overzicht (bijvoorbeeld wanneer je zoekt naar 'Xiaomi') niet altijd kloppen met wanneer je op het product klikt, vaak is het dan ineens nog goedkoper. De 20.000 Xiaomi powerbank zag ik bijvoorbeeld staan voor 26,77 in het overzicht en als ik 'm aanklik 23,44, iets om in de gaten te houden :).
Bij mij staan de prijzen in dollar in het overzicht maar als ik dan aanklik, verspringen ze naar euro.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Majesty
  • Niet online
Kenhas schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:38:
[...]

Bij mij staan de prijzen in dollar in het overzicht maar als ik dan aanklik, verspringen ze naar euro.
Dat zou het kunnen zijn ja, echter staat er bij mij echt een euroteken voor, visual bug dan waarschijnlijk.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 08:49

ljt

Leuke acties bij dat Banggood :)

Maar wat ik me afvraag, als je nou bijvoorbeeld Xiaomi Mi Max voor 0,89 cent besteld krijg je dit door de douane? Je moet onder de 22 euro blijven maar kijkt men bij de douane naar de prijs die je ervoor betaald hebt of berekend men zelf nog de waarde?

Op de website van de douane vindt ik alleen info over onder de 22 euro blijven. En ik kan me inbeelden dat men denkt een mobiel voor 89 cent kan niet, dus alle heffing betalen.

Of bijvoorbeeld de Xiaomi Mi Notebook Air, ook 89 cent. Zelfde verhaal, notebook voor weinig, kan niet, dus alle heffing betalen.

• paulus_01
  • Laatst online: 30-09 23:20
ljt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:23:
Leuke acties bij dat Banggood :)

Maar wat ik me afvraag, als je nou bijvoorbeeld Xiaomi Mi Max voor 0,89 cent besteld krijg je dit door de douane? Je moet onder de 22 euro blijven maar kijkt men bij de douane naar de prijs die je ervoor betaald hebt of berekend men zelf nog de waarde?

Op de website van de douane vindt ik alleen info over onder de 22 euro blijven. En ik kan me inbeelden dat men denkt een mobiel voor 89 cent kan niet, dus alle heffing betalen.

Of bijvoorbeeld de Xiaomi Mi Notebook Air, ook 89 cent. Zelfde verhaal, notebook voor weinig, kan niet, dus alle heffing betalen.
Zelfs al zou je deze voor 89 cent kunnen krijgen en al zou je een aanslag krijgen voor btw en inklaringskosten, maak je je daar dan echt druk om? |:(

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 08:49

ljt

paulus_01 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:27:
[...]

Zelfs al zou je deze voor 89 cent kunnen krijgen en al zou je een aanslag krijgen voor btw en inklaringskosten, maak je je daar dan echt druk om? |:(
Niet als dat over die 89 cent gaat nee, maar als het over het de normale waarde gaat wel.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Rest assured: lukt toch niet om m te kopen voor die prijs.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi all, ik was op de IFA en daar was ik zeer te spreken over Chinese TV's. O.a. Chinghong, maar ook TCL.
Dat laatste merk heeft een erg mooie TV. Deze is te bestellen bij Amazon in het buitenland, maar die shippen niet naar NL. Iemand een tip hoe ik aan deze TV kan komen:
http://www.tcl.eu/eu/products/tv-led-165cm-u65s9906

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
SamuraiP1zzaCat schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:54:
Hi all, ik was op de IFA en daar was ik zeer te spreken over Chinese TV's. O.a. Chinghong, maar ook TCL.
Dat laatste merk heeft een erg mooie TV. Deze is te bestellen bij Amazon in het buitenland, maar die shippen niet naar NL. Iemand een tip hoe ik aan deze TV kan komen:
http://www.tcl.eu/eu/products/tv-led-165cm-u65s9906
Als het Amazon Duitsland is moet je eens googlen op huifkar duitsland amazon en meer van dat spul.
Bij Gearbest is er ook een september actie http://www.gearbest.com/m-promotion-active-246.html

Schijnt dat ze binnenkort ook komen met snelle verzending service naar Nederland komen. Alleen krijg in de laatste tijd mijn Gearbest bestellingen sneller binnen dan de "binnen 18 dagen" die ze willen gaan aanbieden.

• ralph075
  • Niet online
€18 is volgens mij geen gekke prijs voor een Escam wireless pan/tilt security cam:
http://www.banggood.com/E...2G-TF-Card-p-1015914.html
Edit: je moet wel wachten op de restock, die wordt 20 september verwacht

[ Voor 18% gewijzigd door ralph075 op 09-09-2016 16:38 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 16:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Blitzwolf heeft ook weer een mooi product in de presale, een HD ip-camera voor buitenshuis. En dat voor de schappelijke prijs van €30,06. ;)

Afbeeldingslocatie: https://img2.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/07/0A/dd0ea7c6-203b-4c2c-8955-45e07068a3c1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 09-09-2016 16:55 ]

"When you grow up your heart dies"

• paulus_01
  • Laatst online: 30-09 23:20
ljt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:29:
[...]

Niet als dat over die 89 cent gaat nee, maar als het over het de normale waarde gaat wel.
Dus jij laat die deal liever schieten als je 100-130$ zou moeten betalen voor de mi book air.
hoe dan ook, op het moment dat je op kopen klikt is ie al uitverkocht;)

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
*knip* lees de topicwaarschuwing, dat soort vragen zijn dus niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 10-09-2016 03:41 ]

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Kreeg vandaag weer een leuke actie van Gearbest binnen via de email, die ik graag met jullie deel.
Succes met bestellen! Onlangs een Nillkin hoesje besteld voor mijn Xiaomi en deze was ook binnen 2 week binnen via NL Post. Nu is er nog een Xiaomi Redmi Note 3 PRO onderweg.

Great Deals For GEARBEST

First all of :Fantastic Fall Sales, Up to 70% OFF!
http://www.gearbest.com/m-promotion-active-246.html

Second some great coupon here:
All the couponcode will be expired at 31th December.

1) 10%off for Cellphone
http://www.gearbest.com/cell-phones-c_11293/
Couponcode: GBMBP - 10% off

2) 10%off for Tablet-pcs
http://www.gearbest.com/tablet-pcs-c_11294/
Couponcode: GBTPC - 10% off

3) 10%off for Consumer Electronics
http://www.gearbest.com/audio-video-c_11239/show.html
Couponcode: GBCE - 10% off

4) 10%off for Electrical & Tools
http://www.gearbest.com/electrical-tools-c_11347/show.html
Couponcode: GBTE - 10% off

5) 10%off for Computers & Networking
http://www.gearbest.com/computers-networking-c_11257/
Couponcode: GBCNA - 10% off

6) Toys & Hobbies
http://www.gearbest.com/radio-control-c_11302/show.html
Couponcode for RC: RC15OF - 15%off
Couponcode for other toy :TOY12OFF - 12% off

7) 12%off for Automobiles & Motorcycle
http://www.gearbest.com/car-electronics-c_11247/show.html
Couponcode: CAR12OFF - 12% off

8 ) 12% off for Home & Garden
http://www.gearbest.com/home-garden-c_11319/
Couponcode: HOME12OFF - 12% off

9) 10%off for Health&Beauty
http://www.gearbest.com/health-beauty-c_11637/?odr=trending
Couponcode: HEA10OFF - 10% off

10) 12% off for Outdoors & Sports
http://www.gearbest.com/lifestyle-c_11270/show.html
Couponcode: OUT12OFF - 12% off

11) 12% off for LED Flashlights
http://www.gearbest.com/led-flashlights-c_11265/
Couponcode: LIG12OFF - 12% off

12) 15% off for LED Light Bulbs
http://www.gearbest.com/led-light-bulbs-c_11266/
Couponcode: BULB15OFF - 15% off

13) 8% off
http://www.gearbest.com/led-lights-c_11264/
Couponcode: LED8OFF - 8% off

Great Deals for Ecigs

1) 12% off for E-cigs
http://vapor.gearbest.com/
Couponcode: ecig12off - 12% off

Flash Sale:
http://www.gearbest.com/p...l-collec-special-274.html
Time for the Big Sale : 12th --16th

There will be eight waves of great FlashSale items waiting for you starting 2016-09-12.

2016-09-12, 16:00 2016-09-13,00:00:00
2016-09-13, 16:00 2016-09-14,00:00:00
2016-09-14, 16:00 2016-09-15,00:00:00
2016-09-15, 16:00 2016-09-16,00:00:00

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• NiGeLaToR
ljt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:29:
[...]

Marktwaarde in NL, dat is namelijk de btw die de staat mis loopt.

Heb een keer een accu van 199€ in NL voor 40$ gekocht en betaalde btw over 199€. Was apple accu, viel dus ivm vaste prijs niet over te discussieren.

Is overigens prima, het is al een soort mazzel dat je zo vaak geen aanslag krijgt.

• Bvapple
De Xiaomi bluetooth speaker staat in sale op Gearbest.

=> http://www.gearbest.com/speakers/pp_259606.html?wid=21

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Dit is toch de Xiaomi square box?

• Bvapple
Ja. Is een andere benaming waarschijnlijk. Hier de review productreview: Xiaomi Mi Bluetooth speaker review door Chocoball

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik vond de onderstaande video interessant, waarin te zien is hoe het vernieuwde hoofdkantoor en magazijn van Banggood er nu (10 jaar later) uit zien. De personen met de oranje lanyards om zijn medewerkers van Banggood, Dennis is de vlogger die op bezoek komt.

YouTube: Новый офис &#1...

De video is in het Russisch, maar Chinese „factory visit”-video's van deze kwaliteit heb ik in andere talen nog niet gevonden (en al helemaal niet in het Nederlands).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 21:55
Ik heb het niet meer zo op dat GearBest.

Mijn ilife robot stofzuiger was na 3 dagen al kapot (vegertje draaide niet) en ze hebben eigenlijk geen aftersales.

Erg jammer.
Pagina: 1 ... 137 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic